http://www.pinkpop.nl/page.php?pagID=346quote:Pinkpop 2007, 38e editie
In het Pinksterweekend op zaterdag 26, zondag 27 en maandag 28 mei zal s werelds oudste popfestival voor de 38e keer plaatsvinden. Het eerste festival vond plaats op 18 mei 1970 in Geleen, waar het festival 17 keer werd gehouden. In 1987 werd eenmalig uitgeweken naar Baarlo. Vanaf 1988 wordt Pinkpop gehouden op het evenemententerrein Megaland in de gemeente Landgraaf en zal daar in 2007 voor de 20e keer plaatsvinden. De laatste editie in 2006 was weer volledig uitverkocht en dat betekent dat Pinkpop 17x uitverkocht is geweest. In 2007 bestaat de gemeente Landgraaf 25 jaar. In dit jubileumjaar zal graficus Cor van Wees zijn 30e poster voor Pinkpop ontwerpen. De start van de voorverkoop is gepland op zaterdag 3 maart 2007. De jaarlijkse traditionele perspresentatie is gereserveerd in Paradiso Amsterdam op woensdag 28 februari.
Goudentip 2007
Ook nu weer kunnen de fans van Pinkpop zich bemoeien met het samenstellen van een deel van het programma. Naast de ouderwetse postkaart of brief naar Postbus 117, 6160 AC Geleen kan via de website weer gestemd worden. Noem drie namen en de programmacommissie zal haar best doen. Misschien zit er wel de GOUDEN TIP bij en daarom worden onder alle inzendingen weer entreekaarten verloot. Er kan gestemd worden vanaf woensdag 13 december 2006 tot woensdag 10 januari 2007.
Gouden Tip
idem dito, toch maar even tvpquote:Op woensdag 13 december 2006 18:50 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Er moet wel een heel goede line up komen wil ik daar nog een keer naar toe gaan.
Ik hou het liever bij Roskilde en LowlandsMaar wie weet.
die doen geen festivals meer toch?quote:Op woensdag 13 december 2006 19:25 schreef Proper_fucked het volgende:
2) Coldplay
Kapotte V-snaar ? As in...de auto ? Konden ze de WegenWacht niet bellen dan ?quote:Op donderdag 14 december 2006 09:59 schreef TheVulture het volgende:
knippen en plakken
En breaking news: De Lostprophets komen , is door henzelf bevestigd gisteravond bij hun concert in 013
Kunnen ze gelijk dat foutje met een kapotte V-snaar van een paar jaar geleden rechttrekken toen ze op het laatste moment niet kwamen.
Wat mij betreft een topband, nu is het grote wachten op de rest aangebroken.
www.pinkpop.nl
Ze stonden bij Goteborg... was volgens mij al op de zondagavond bekend terwijl ze op maandagmorgen het hoofdpodium zouden openen... Jan Smeets meldde toen pas op het moment supreme dat ze niet kwamen en toen kregen we Wealthy Beggarquote:Op donderdag 14 december 2006 10:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Kapotte V-snaar ? As in...de auto ? Konden ze de WegenWacht niet bellen dan ?![]()
Daarin kan ik wel deels meegaanquote:Op donderdag 14 december 2006 10:22 schreef Leonos het volgende:
MIjn voorkeuren: Muse, The Killers, Arctic Monkeys
Sure?quote:Op donderdag 14 december 2006 09:51 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
die doen geen festivals meer toch?
quote:Festivaldirecteur Jan Smeets van Pinkpop heeft verklapt dat Iggy Pop mogelijk op Pinkpop 2007 zal staan. Dat meldt Nieuwe Revu deze week. Of het nu om Iggy & The Stooges of Iggy Pop solo gaat, is niet duidelijk.
Iggy & The Stooges gaven een fenomenaal optreden op Lowlands 2006 en zweepte daarbij de hele tent op; vermoedelijk heeft Smeets een succesnummer geroken, en nu mag Iggy Pop naar Pinkpop komen. Als hij het alleen zal doen, zónder The Stooges, betekent dat niet alleen werk van The Stooges (want die speelde Pop in zijn eentje toch al), maar ook zijn solomateriaal. Echter, de contracten voor de show op Pinkpop moeten nog worden getekend; het is dus niet 100% zeker. Buro Pinkpop was niet bereikbaar voor commentaar.
De laatste keer dat Iggy Pop solo in Nederland optrad was ten tijde van de rustige plaat Avenue B in december 1999.
In 1987 stond het vlezige rockbeest ook al op Pinkpop. Het boek 25 jaar Pinkpop schreef over dat doorregende optreden in Baarlo: “Rock & roll […] bij podiumbeest Iggy Pop die als een bezetene in de ton Stooges-klassiekers grabbelt.”
Dat zal nu, twintig jaar later, niet veel anders zijn.
Liever weer op Lowlandsquote:Op donderdag 14 december 2006 17:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
1. Wolfmother
WTF?????quote:2. Party Squad
Altijd goedquote:3. Radiohead
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/32128132quote:Festivaldirecteur Jan Smeets van Pinkpop heeft verklapt dat Iggy Pop mogelijk op Pinkpop 2007 zal staan. Dat meldt Nieuwe Revu deze week. Of het nu om Iggy & The Stooges of Iggy Pop solo gaat, is niet duidelijk.
Iggy & The Stooges gaven een fenomenaal optreden op Lowlands 2006 en zweepte daarbij de hele tent op; vermoedelijk heeft Smeets een succesnummer geroken, en nu mag Iggy Pop naar Pinkpop komen. Als hij het alleen zal doen, zónder The Stooges, betekent dat niet alleen werk van The Stooges (want die speelde Pop in zijn eentje toch al), maar ook zijn solomateriaal. Echter, de contracten voor de show op Pinkpop moeten nog worden getekend; het is dus niet 100% zeker. Buro Pinkpop was niet bereikbaar voor commentaar.
De laatste keer dat Iggy Pop solo in Nederland optrad was ten tijde van de rustige plaat Avenue B in december 1999.
In 1987 stond het vlezige rockbeest ook al op Pinkpop. Het boek 25 jaar Pinkpop schreef over dat doorregende optreden in Baarlo: “Rock & roll […] bij podiumbeest Iggy Pop die als een bezetene in de ton Stooges-klassiekers grabbelt.”
Dat zal nu, twintig jaar later, niet veel anders zijn.
quote:Op donderdag 14 december 2006 17:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
3. Radiohead
1992 schijnt legendarisch te zijn geweestquote:Op donderdag 14 december 2006 23:02 schreef Burner82 het volgende:
wat heeft iedereen toch met pearl jam? die zijn al op pinkpop geweest, en zo spectaculair vond ik het niet .....
1992 wás legendarischquote:Op donderdag 14 december 2006 23:02 schreef Burner82 het volgende:
wat heeft iedereen toch met pearl jam? die zijn al op pinkpop geweest, en zo spectaculair vond ik het niet .....
ik heb het inderdaad over 2000, en bush is me nog het meest bij gebleven van dat jaar.... wat was gavin rossdale goed toenquote:Op donderdag 14 december 2006 23:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
1992 wás legendarischKijk op youtube maar
Jij hebt het over 2000, toen was het inderdaad niet zo bijster goed. Minste liveperiode van de band. Nu zijn echter weer terug
Al zal het nooit meer zoals 1992 worden
![]()
quote:
The strokesquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:21 schreef Pink_Floyd het volgende:
The Editors - niew album
The Killers - ivm tour misschien
Wolfmother - ivm tour
en The Strokes hopelijk
Faithless komt ook vast voor de 37e keer. Incubus en Razorlight ook vast wel ivm hun tour
Ik hoop dat bandjes als The Long Blondes, Fratellis, The Frames, The Rifles en Thirteen Senses op Lowlands komen eigenlijk...in kleinere tentjes is het veel leuker
Ik zou jouw lijst ook wel op Pinkpop willen zien staan Sgt Prepperquote:Op donderdag 14 december 2006 11:25 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Mwuahaha:
1 The Who
2 The Raconteurs
3 Tom Waits
Vast niet idd, zijn concerten zijn al even duur als 3 dagen Pinkpop zelf bijnaquote:Op vrijdag 15 december 2006 14:55 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Dan zijn wij de enigste denk ik, haha.
Tom Waits lijkt me prachtig te zien, maar ik had hem beter kunnen vervangen voor The Strokes of Iggy Pop..Want Tom Waits zal vast nooit op PP komen.
Op Pinkpop zijn toch echt wel bands geweest die een jaar of paar jaar later heel groot werden... Franz Ferdinand bijvoorbeeldquote:Op donderdag 14 december 2006 23:44 schreef Grumpey het volgende:
het lijkt zich steeds meer op de doelgroep <20 te richten met zo'n lollie-logo.
Daarnaast vind ik het altijd jammer dat Pinkpop nooit meer zelf met een grote band komt laatste edities, maar altijd grote bands pakt die het jaar ervoor al ergens anders stonden, zo ook met Iggy Pop.
Of Kaiser Chiefs.. die waren nog vrijwel onbekend toen ze er al stonden..quote:Op vrijdag 15 december 2006 21:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op Pinkpop zijn toch echt wel bands geweest die een jaar of paar jaar later heel groot werden... Franz Ferdinand bijvoorbeeld
he, niet weer Muse hoop ik. Net als Faithless toch wel erg vaak opgetrommelt. Beide leuke bands hoor, maar afwisseling is ook gewoon fijn.quote:
quote:Op donderdag 14 december 2006 12:39 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Mijn top drie:
1. Solo
2. The Knife
3. The Killers
Die van mijn vriendin:
1. Blur (Dat ik daar niet opgekomen ben)
2. The Killers
3. Counting Crows
inderdaad best realistisch. Thrills zijn daarnaast al erg bekend en geliefd bij de heer Smeets.quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:26 schreef Afunados het volgende:
Realistisch gezien hoop ik op:
Interpol
Thrills
Fratellis
Ze zijn weer bij elkaar!quote:Op vrijdag 15 december 2006 23:27 schreef dutch-mamma het volgende:
Ze zijn weer bij elkaar!
THE POGUES!!!
Appels met peren vergelijken...quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:34 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ze zijn weer bij elkaar!
GENESIS!![]()
quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:34 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ze zijn weer bij elkaar!
GENESIS!![]()
Ook niet te vergelijken met Shane "drank maakt meer kapot..." MacGowan ...quote:
Dat is ook heel vervelend. Als "normaal" mens al..maar als muziek je hart en ziel is...is het extra vervelend.quote:Op zaterdag 16 december 2006 18:56 schreef dutch-mamma het volgende:
Wel lullig voor Phil overigens...
Beethoven, lieverdquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is ook heel vervelend. Als "normaal" mens al..maar als muziek je hart en ziel is...is het extra vervelend.
Maarja...Mozart enz...
Zou wel beter zijn als The Shins komen idd. Dan ga ik er waarschijnlijk wel heenquote:
Beethoven dusquote:Op zaterdag 16 december 2006 18:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is ook heel vervelend. Als "normaal" mens al..maar als muziek je hart en ziel is...is het extra vervelend.
Maarja...Mozart enz...
het mooie van lowland is nou juist dat het niet van de programmering af hangt, mensen die dat heel belangrijk vinden gaan meestal eerder naar pinkpop. Voor lowlands ga je omdat je iets nieuws wil tegenkomen of voor de sfeer.quote:Op zondag 17 december 2006 00:21 schreef Goover het volgende:
TVP
Paar jaar naar Pinkpop geweest, nog nooit op lowlands. Mijn budget staat maar een festival toe. Dit jaar ga ik miss lowlands proberen. Maar dat hangt volledig van de programmering af.
Weiland is toch plesant om te zien met zijn strakke broekiequote:Op zaterdag 16 december 2006 23:19 schreef Professional het volgende:
Velvet Revolver sjieke show?
Heb ze 2 ker gezien, echte show geven ze niet weg. Zijn de gitaarsolo´s was het nog een beetje leuk maken, voor de
wanneer ga je dan kiezen? want de namen van Lowlands komen pas na Pinkpop!quote:Op zondag 17 december 2006 00:21 schreef Goover het volgende:
TVP
Paar jaar naar Pinkpop geweest, nog nooit op lowlands. Mijn budget staat maar een festival toe. Dit jaar ga ik miss lowlands proberen. Maar dat hangt volledig van de programmering af.
Lowlands namen komen toch niet allemaal nadat PP geweest is?quote:Op maandag 18 december 2006 00:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wanneer ga je dan kiezen? want de namen van Lowlands komen pas na Pinkpop!
er komen wel wat namen naar buiten maar in het Pinkpop weekend wordt er altijd een hele zwik bekend gemaaktquote:Op maandag 18 december 2006 08:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Lowlands namen komen toch niet allemaal nadat PP geweest is?
Dan word het een gokje denk ik...quote:Op maandag 18 december 2006 11:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er komen wel wat namen naar buiten maar in het Pinkpop weekend wordt er altijd een hele zwik bekend gemaakt
*vanuit sluimertoestand overeind springt*quote:Op maandag 18 december 2006 14:35 schreef HeatWave het volgende:
Als Pearl Jam en Iggy Pop komen dan ben ik er zeker (hoor net wat op Kink).
quote:Op maandag 18 december 2006 15:15 schreef HeatWave het volgende:
Zekers, PJ is gewoon geweldig live.
quote:Op maandag 18 december 2006 15:24 schreef MaJo het volgende:
Jezus jullie zijn er op tijd bij
Mijn gouden tip:
1) Radiohead
2) The White Stripes (ik móét ze gewoon live zien!)
3) The Arcade Fire (idem)
Als de line up goed is ga ik dit jaar voor het eerst naar pinkpop
Pinkpop is cool, Lowlands ook trouwen maar daar ben ik nog nooit geweestquote:Op maandag 18 december 2006 15:24 schreef MaJo het volgende:
Jezus jullie zijn er op tijd bij
Mijn gouden tip:
1) Radiohead
2) The White Stripes (ik móét ze gewoon live zien!)
3) The Arcade Fire (idem)
Als de line up goed is ga ik dit jaar voor het eerst naar pinkpop
The raconteurs waren wel okay vond ik. Misschien hadden ze hun dag nietquote:Op maandag 18 december 2006 15:30 schreef HeatWave het volgende:
The White stripes waren volkomen bagger op LL. Ben zelfs eerder weggegaan... tegenvaller, studio werk vind ik erg leuk.
Ik vond de programmering van Pinkpop afgelopen jaar maar matigquote:Op maandag 18 december 2006 15:29 schreef Goover het volgende:
[..]
Pinkpop is cool, Lowlands ook trouwen maar daar ben ik nog nooit geweest![]()
Ook vetquote:Op maandag 18 december 2006 15:38 schreef koen_pijl het volgende:
Ik ga dit jaar waarschijnlijk naar Sziget!
dat is het leuke, over The Whtie Stripes op Lowlands liepen de mening erg uiteen, ik vond het wel leukquote:Op maandag 18 december 2006 15:30 schreef HeatWave het volgende:
The White stripes waren volkomen bagger op LL. Ben zelfs eerder weggegaan... tegenvaller, studio werk vind ik erg leuk.
ik heb toch bijzonder leuke nachten gehad op de camping van Pinkpopquote:Op maandag 18 december 2006 15:39 schreef Nembrionic het volgende:
Voor mij is - op Lowlands - het hele randgebeuren om de bands heen ook erg belangrijk. Dus de nachtelijke escapades op de camping, de 24hrs tent, dingen als de Gemene Mixmeesters.
M.a.w. ik kan ook een geweldige tijd hebben als de line-up op LL niet zo heel sterk is.
Dat zijn allemaal dingen die ik niet voor Pinkpop kan zeggen.
Díe waren slechtquote:Op maandag 18 december 2006 15:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat is het leuke, over The Whtie Stripes op Lowlands liepen de mening erg uiteen, ik vond het wel leuk
Dat is wel vaker zo, al waren ze op Pinkpop een aantal jaren geleden wel wakkerquote:Op maandag 18 december 2006 16:02 schreef Nembrionic het volgende:
Ik bedenk met net dat de Dandy Warholes ook best van hun padje waren in 2002
nee joh, dat waren MAssive Attack en Wir Sind Heldenquote:Op maandag 18 december 2006 16:30 schreef koen_pijl het volgende:
VOrig jaar was gewoon Gogol Bordello HET hoogtepunt van Lowlands 2006
Ik heb GRUWELIJKE spijt van Massive Attack. Het was echt eentonig. Daarna ben ik naar Gogol Bordello gegaan maar dat waren slechts de laatste 2 nummersquote:Op maandag 18 december 2006 16:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee joh, dat waren MAssive Attack en Wir Sind Helden
Dat zegt bijna iedereen. Ik heb me wel vermaakt bij dat optreden hoor.quote:Op maandag 18 december 2006 15:30 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op maandag 18 december 2006 16:30 schreef koen_pijl het volgende:
VOrig jaar was gewoon Gogol Bordello HET hoogtepunt van Lowlands 2006
Pinkpop en Lowlands zijn als festivals ook totaal verschillend (opgezet). (de periode, de ruimte, iedereen is 3 dagen op lowlands, enz.enz.)quote:Op maandag 18 december 2006 15:39 schreef Nembrionic het volgende:
Voor mij is - op Lowlands - het hele randgebeuren om de bands heen ook erg belangrijk. Dus de nachtelijke escapades op de camping, de 24hrs tent, dingen als de Gemene Mixmeesters.
M.a.w. ik kan ook een geweldige tijd hebben als de line-up op LL niet zo heel sterk is.
Dat zijn allemaal dingen die ik niet voor Pinkpop kan zeggen.
7 Nation Army was dan ook het enige lichtpuntje in die hele droevigheid van de White Stripes op de bewuste avondquote:Op maandag 18 december 2006 18:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat zegt bijna iedereen. Ik heb me wel vermaakt bij dat optreden hoor.
Helaas waren er ook veel '7 nation army'-fans... denk wel dat dat de sfeer minder maakte.
Dat je niet gelijk over het geld begint wat ze gekost zouden hebben... dat was namelijk vooral de reden leek het wel dat veel mensen er niks aan vonden/tegen vonden vallen.quote:Op maandag 18 december 2006 18:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
7 Nation Army was dan ook het enige lichtpuntje in die hele droevigheid van de White Stripes op de bewuste avond
Tuurlijk kan je op PP ook prima vermaken. Maar PP staat of valt gewoon met de line-up. LL kun je blind een kaartje voor kopen, sowieso voor de sfeer, maar ook omdat je zeker weet dat er elk jaar toch wel weer genoeg van je gading zal staan en dat er weer genoeg te ontdekken valt. PP moet echt net even een line-up hebben die je bevalt.....of je moet 17 zijn en in je "ik ben underground/indie/alternatief/andere hippe benaming* want ik luister Nirvana, Franz Ferdinand"- periode zitten, dan kun je ook blind een kaartje aanschaffen natuurlijk.quote:Op maandag 18 december 2006 18:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Pinkpop en Lowlands zijn als festivals ook totaal verschillend (opgezet). (de periode, de ruimte, iedereen is 3 dagen op lowlands, enz.enz.)
Lowlands is eigenlijk altijd leuk, maar dat heeft mede ermee te maken dat er 'ietsje' meer te zien is dan alleen pakweg 35 bands.
Pinkpop draait enkel en alleen om de muziek. Dat kan in de beleving een minder gevoel geven, maar dat hoeft zeker niet. Afgelopen 2 jaar heb ik me op beide festivals prima vermaakt. Het kan dus ipv of ook en zijn.
Je beschrijft precies wat ik bedoel.... Pinkpop zit vast aan rond de 35 bands. Dat is al het ultieme verschil tussen beide festivals.quote:Op maandag 18 december 2006 18:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je op PP ook prima vermaken. Maar PP staat of valt gewoon met de line-up. LL kun je blind een kaartje voor kopen, sowieso voor de sfeer, maar ook omdat je zeker weet dat er elk jaar toch wel weer genoeg van je gading zal staan en dat er weer genoeg te ontdekken valt. PP moet echt net even een line-up hebben die je bevalt.....of je moet 17 zijn en in je "ik ben underground/indie/alternatief/andere hippe benaming* want ik luister Nirvana, Franz Ferdinand"- periode zitten, dan kun je ook blind een kaartje aanschaffen natuurlijk.
De laatste keer dat de line-up mij beviel was iets van 5 jaar geleden. Toen heb ik ook een geweldige PP gehad. Daarna is het echter niet meer de moeite geweest (voor mij dan).
* doorstrepen wat niet van toepassing is
Ik ben het wel met je eens (al ben ik dan nog nooit op PP geweest...) Tot nu toe heeft de line up me nog niet kunnen boeien. Lowlands daarentegen, daar staat zoveel dat er echt wel iets tussen moet zitten. En de sfeer is sowieso al helemaal topquote:Op maandag 18 december 2006 18:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je op PP ook prima vermaken. Maar PP staat of valt gewoon met de line-up. LL kun je blind een kaartje voor kopen, sowieso voor de sfeer, maar ook omdat je zeker weet dat er elk jaar toch wel weer genoeg van je gading zal staan en dat er weer genoeg te ontdekken valt. PP moet echt net even een line-up hebben die je bevalt.....of je moet 17 zijn en in je "ik ben underground/indie/alternatief/andere hippe benaming* want ik luister Nirvana, Franz Ferdinand"- periode zitten, dan kun je ook blind een kaartje aanschaffen natuurlijk.
De laatste keer dat de line-up mij beviel was iets van 5 jaar geleden. Toen heb ik ook een geweldige PP gehad. Daarna is het echter niet meer de moeite geweest (voor mij dan).
* doorstrepen wat niet van toepassing is
Mwaw, dat geld is natuurlijk altijd leuk om er bij te halen, zeker als een band tegenvalt. En het was natuurlijk een absupt bedrag voor een band van het kaliber White Stripes. 't Is U2 nietquote:Op maandag 18 december 2006 18:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat je niet gelijk over het geld begint wat ze gekost zouden hebben... dat was namelijk vooral de reden leek het wel dat veel mensen er niks aan vonden/tegen vonden vallen.
Het was het jaar met (geloof ik) Rammstein, System of a Down, Lamb, Muse, Black Rebel Motorcycle Club, Faithless, Dropkick Murphys, Lenny Kravitz en natuurlijk Kane en Di-rect.quote:Op maandag 18 december 2006 18:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je beschrijft precies wat ik bedoel.... Pinkpop zit vast aan rond de 35 bands. Dat is al het ultieme verschil tussen beide festivals.
2001?Laat dat net het jaar zijn geweest dat Radiohead er ook was
Iggy is zo afgelopen zomerquote:Op maandag 18 december 2006 18:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
HEY WANKERS...
Vecht dit effe ergens anders uit, aight?
Jullie vernielen het topic.
Had ik al gezegd dat Iggy Pop komt?
Je hebt gelijk als je zegt dat de organisatie een misser gemaakt heeft door ze als afsluiter te plaatsen en dat dat bij veel mensen wellicht de verwachtingen te hoog gemaakt heeft. De status van 7 Nation Army heeft daar ook aan bijgedragen. In de Grolsch (die was er toen helaas nog niet) waren ze mijn inziens veel beter op zijn plaats geweest. Niettemin kan de band er natuurlijk niks aan doen dat de verwachtingen zo hoog zijn bij mensen. Het is immers niet zo dat ze zelf zo idioot veel aan promotie gedaan hebben.quote:
Iggy is bah, mar klinkt wel aardig.quote:Op maandag 18 december 2006 18:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
HEY WANKERS...
Vecht dit effe ergens anders uit, aight?
Jullie vernielen het topic.
quote:Op maandag 18 december 2006 18:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
HEY WANKERS...
Dit is het PP topic, dus ik zie niet in waarom er geen discussie plaats zou mogen vinden.quote:Vecht dit effe ergens anders uit, aight?
Iggy komt waarschijnlijk ja, maar bij mijn weten is het nog niet helemaal zeker hoor.quote:Jullie vernielen het topic.
2002, hoef ik niet voor te googlen. 2001 was Tool er ookquote:Op maandag 18 december 2006 18:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het was het jaar met (geloof ik) Rammstein, System of a Down, Lamb, Muse, Black Rebel Motorcycle Club, Faithless, Dropkick Murphys, Lenny Kravitz en natuurlijk Kane en Di-rect.
Mag jij googlen welk jaar het was![]()
Pfff, ik weet het niet meer zeker maar ik geloof dat het tussen de 2 en 4 ton was ofzo?quote:
Correct.quote:Op maandag 18 december 2006 18:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Pfff, ik weet het niet meer zeker maar ik geloof dat het tussen de 2 en 4 ton was ofzo?
Ik vergelijk het ook niet met elkaarquote:Op maandag 18 december 2006 18:39 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ow en Majo... zoals ik al eerder zei: je kunt PP en LL niet vergelijken.. althans het zal nooit een eerlijke vergelijking zijn omdat ze totaal anders van opzet zijn. Dat is gewoon een simpel feit.![]()
Als Radiohead komt (wat ik hoop) of Pearl Jam is dat al meerdere punten waardquote:Op maandag 18 december 2006 19:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vergelijk het ook niet met elkaarIk zeg alleen dat ik nog nooit naar PP ben geweest omdat ik de line up niet interessant genoeg vond. Als ik dat dit jaar wel vind dan ga ik zeker. Misschien moet ik ook maar de 10 punten regel aanhouden
Dat is waarquote:Op maandag 18 december 2006 19:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als Radiohead komt (wat ik hoop) of Pearl Jam is dat al meerdere punten waard
Op beide, da's het bestequote:
Hier zit er nog eentje...quote:Op maandag 18 december 2006 18:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Iggy is zo afgelopen zomer![]()
en tering wat baal ik dat ik het te druk vond en wat anders ben gaan doen![]()
Dat je bij 10 bands die je wilt zien er heen gaatquote:Op maandag 18 december 2006 19:45 schreef Leonos het volgende:
Wat is de 10 punten regeling dan?
quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat je bij 10 bands die je wilt zien er heen gaat
Eigenlijk een rare regel, want 10 op 35 is een wel erg hoog percentage.quote:Op maandag 18 december 2006 22:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat je bij 10 bands die je wilt zien er heen gaat
Ik heb het ook niet bedachtquote:Op maandag 18 december 2006 22:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eigenlijk een rare regel, want 10 op 35 is een wel erg hoog percentage.
Ik word ook graag verrast.
I knowquote:
Preciesquote:Maar op zich wel waar ja, misschien zou die regel eerder voor Lowlands moeten gelden
Ik dacht eigenlijk dat je het daarover hadquote:Op maandag 18 december 2006 22:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet bedachtMaar op zich wel waar ja, misschien zou die regel eerder voor Lowlands moeten gelden
Voor 3 dagen was het afgelopen jaar 95 euro dacht ik.quote:Op maandag 18 december 2006 22:22 schreef MaJo het volgende:
Ik denk wel dat ik ga dit jaar, ben wel benieuwd hoe het is. Tenzij er echt alleen maar bagger staatHoe duur zijn de kaarten eigenlijk? Ook eens kijken of ik mensen mee kan krijgen
quote:Op maandag 18 december 2006 22:22 schreef MaJo het volgende:
Ik denk wel dat ik ga dit jaar, ben wel benieuwd hoe het is. Tenzij er echt alleen maar bagger staatHoe duur zijn de kaarten eigenlijk? Ook eens kijken of ik mensen mee kan krijgen
In 2006 waren de prijzen als volgt:quote:Op maandag 18 december 2006 22:22 schreef MaJo het volgende:
Helaas, ik heb net uit betrouwbare bron ontvangen dat er dit jaar GEEN Pinkpop meer georganiseerd zal worden. De eerste zal volgend jaar op 26, 27 en 28 mei pas plaatsvinden...quote:Op maandag 18 december 2006 22:22 schreef MaJo het volgende:
quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:20 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Helaas, ik heb net uit betrouwbare bron ontvangen dat er dit jaar GEEN Pinkpop meer georganiseerd zal worden. De eerste zal volgend jaar op 26, 27 en 28 mei pas plaatsvinden...![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 11:20 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Helaas, ik heb net uit betrouwbare bron ontvangen dat er dit jaar GEEN Pinkpop meer georganiseerd zal worden. De eerste zal volgend jaar op 26, 27 en 28 mei pas plaatsvinden...![]()
MaJo heeft het over PP DIT jaarquote:
ja het kwartje was inmiddels gevallenquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
MaJo heeft het over PP DIT jaar. (2006) dus
.
Ik vond Keane alle jaren daarvoor ook niet echt goedquote:Op dinsdag 19 december 2006 12:23 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ik vond Keane vorig jaar niet echt goed eerlijk gezegd
Ja!quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:26 schreef rubbereend het volgende:
1. Arcade Fire
2. Chemical Brothers
3. The Killers
die andere ook hoorquote:
Mja tuurlijk, maar de Killers staan voor mij op 1!quote:
Ik trapte er een fractie van een seconde inquote:Op dinsdag 19 december 2006 11:20 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Ja, beide superquote:Op woensdag 20 december 2006 16:50 schreef morgane het volgende:
KT Tunstall! Puik ideedoe dan ook meteen Stevie Ann maar
![]()
Zowel de Hives als 3 doors Down als Stereophonics waren op de 2001 editie aanwezig, net als Radiohead en K's Choice overigens. Supereditie.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:38 schreef TheVulture het volgende:
3 Doors Down, Snow Patrol, Scissor Sisters, Interpol, System of a Down, Stereophonics, Stone Sour, The Hives om nog maar een paar namen te noemen die ik graag zou willen zien
Als je de line-up van dat jaar zag was dat inderdaadquote:Op donderdag 21 december 2006 03:26 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Zowel de Hives als 3 doors Down als Stereophonics waren op de 2001 editie aanwezig, net als Radiohead en K's Choice overigens. Supereditie.
FLC?quote:Op woensdag 20 december 2006 23:41 schreef zjroentje het volgende:
Na 10 jaar afwezigheid is het tijd om de FLC weer op Pinkpop te hebben.
Ik hoop heel stiekum op Linkin Park, nu luister ik het helemaal niet meer. Heb er wel een hele tijd erg fanatiek naar geluisterd en wou ze graag live zien, toen zouden ze komen op PP maar Chester had last van zijn stem geloof ik.quote:Op vrijdag 22 december 2006 04:57 schreef Evertje het volgende:
Fun Lovin Criminals?
Ik hoop stiekum op The Cure...
Net gehoord ja....het wordt steeds interessanter.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:40 schreef denka het volgende:
Pearl Jam op Pinkpop 2007
Ik was eerderquote:Op vrijdag 22 december 2006 09:40 schreef denka het volgende:
Pearl Jam op Pinkpop 2007
jaja jij was eerderquote:
Nu Pearl Jam komt wil ik ookquote:
Ik hoop niet dat 3FM 3voor12 als bron heeft gebruiktquote:Op vrijdag 22 december 2006 09:40 schreef Goover het volgende:
Pearl Jam is net bevestigd op 3fm!
3FM heeft helemaal niks bevestigd, een of andere gozer van een of andere festival website zei dit bij het glazen huis. Giel zei alleen oo oke en ging toen weer verder met de uitzending...quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat 3FM 3voor12 als bron heeft gebruikt
Jah!quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wow komt Bob Marley!
Ik bedoel maarquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:19 schreef denka het volgende:
[..]
3FM heeft helemaal niks bevestigd, een of andere gozer van een of andere festival website zei dit bij het glazen huis. Giel zei alleen oo oke en ging toen weer verder met de uitzending...
Dus geen officieel bericht ofzo dus het kan nog altijd een stunt zijn van die gozer..
Die ziet er vast niet meer zo fris uit...quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wow komt Bob Marley!?![]()
Hij komthij komt
hij komt
![]()
luister na:quote:Op vrijdag 22 december 2006 13:19 schreef denka het volgende:
[..]
3FM heeft helemaal niks bevestigd, een of andere gozer van een of andere festival website zei dit bij het glazen huis. Giel zei alleen oo oke en ging toen weer verder met de uitzending...
Dus geen officieel bericht ofzo dus het kan nog altijd een stunt zijn van die gozer..
Viel érg tegen op Lowlands 06quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:17 schreef TheVulture het volgende:
Hard-Fi zou ook leuk zijn inderdaad
Pendulum viel ook tegen op Lowlands 06, maar een beetje DnB is natuurlijk nooit weg.quote:Op maandag 25 december 2006 17:28 schreef -td6d- het volgende:
1. Stone Sour
2. Queens of the Stone Age
3. (planet) Pendulum
and so am Iquote:Op vrijdag 22 december 2006 13:13 schreef koenimex het volgende:
Jaaaals het écht waar is, ben ik erbij!
lowlands 2006 was leuke optie voor je geweest misschien?quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:09 schreef Plengel het volgende:
Mijn gouden tips:
1. Wolfmother
2. Johan
3. HARD-Fi
ik dacht juist gelezen te hebben dat ze wel mee vielen, en dat door dat de RHCP kwamen, andere grote artiesten ook wel wouden komen (en eentje zelfs perse voor de RHCP moest en zou spelen, en toen maar van het programma is gehaaldquote:Op maandag 25 december 2006 22:37 schreef Haunter het volgende:
Het was toch zo dat Jan verlies had geleden doordat de Peppers zo duur waren? Pearl Jam lijken mij ook niet echt de goedkoopste...maar toch erg vet dat ze komen!
verlies niet, juist extra winst door een uitverkocht festival. ze hebben gewoon een groter deel van het budget besteed aan de programmeringquote:Op maandag 25 december 2006 22:37 schreef Haunter het volgende:
Het was toch zo dat Jan verlies had geleden doordat de Peppers zo duur waren? Pearl Jam lijken mij ook niet echt de goedkoopste...maar toch erg vet dat ze komen!
Inderdaad ideale festivalband lijkt me zo..quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:07 schreef pascalheister het volgende:
Fratellis lijkt me ook wel leuk
En natuurlijk het risico wat je neemt als het níet zou uitverkopen. Nu hebben ze volgens mij quitte gedraaid maar de wist is natuurlijk wel dat er weer een gezond festival van is gemaakt.quote:Op dinsdag 26 december 2006 21:15 schreef punkr1 het volgende:
[..]
verlies niet, juist extra winst door een uitverkocht festival. ze hebben gewoon een groter deel van het budget besteed aan de programmering
dat zei ik vorig jaar om deze tijd net zo, het zat destijds niet mee en ben dan ook op laatste moment niet naar werchter geweest.quote:Op woensdag 27 december 2006 11:21 schreef valek het volgende:
Als het meezit met de liefde ga ik naar Rockwerchter.
quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:40 schreef JeroenV het volgende:
Fratellis lijkt me ook wel leuk
[..]
Inderdaad ideale festivalband lijkt me zo..
Ik denk toch ook dat ik weer voor Werchter ga kiezen.....quote:Op woensdag 27 december 2006 11:21 schreef valek het volgende:
Als het meezit met de liefde ga ik naar Rockwerchter.
Maak er dan minstens Smashing Pumpkins vanquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:52 schreef Goover het volgende:
* Goover luisterd nu naar Jan Smeets op 3fm
Pearl Jam lijkt onmogelijk, zwangere vrouwen enzo.
Smaching Pumpkings word mee geonderhandeld.
Lostprophets soort van 'bevestigd' door Jan.
Hij zegt ook nog iets over Iggy Pop.. soort van 'bevestigd'.
28 feb komen iig meer namen.
whoops.. verbeterdtdtdtdtdquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Maak er dan minstens Smashing Pumpkins van
Dat is zo uit z'n verband getrokken door de media hequote:Op dinsdag 26 december 2006 18:27 schreef super-muffin het volgende:
[..]
ik dacht juist gelezen te hebben dat ze wel mee vielen, en dat door dat de RHCP kwamen, andere grote artiesten ook wel wouden komen (en eentje zelfs perse voor de RHCP moest en zou spelen, en toen maar van het programma is gehaald)
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:59 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dat is zo uit z'n verband getrokken door de media he![]()
Anouk had die dag nog meer optredens en kon alleen op dat tijdstip, dat is wat ik heb gehoord. Het had niks met RHCP te maken.
ja, want er zijn zoveel optredens op 1 dag voor een artiest dat een optreden voor 50.000 mensen inderdaad echt alleen maar op prime-time s'avonds kan worden gegeven.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:59 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Anouk had die dag nog meer optredens en kon alleen op dat tijdstip, dat is wat ik heb gehoord. Het had niks met RHCP te maken.
Als je al een paar keer op Pinkpop gestaan hebt kan ik me voorstellen dat je concerten die al gepland zijn voor je fans voor laat gaan ja. 'T is niet zo dat Anouk zich nog moet bewijzen voor nieuw publiek ofzo.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:10 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ja, want er zijn zoveel optredens op 1 dag voor een artiest dat een optreden voor 50.000 mensen inderdaad echt alleen maar op prime-time s'avonds kan worden gegeven.![]()
Schijnbaar, en ik meende Jan te horen zeggen dat er 2 leden zwangere vrouwen hadden. Maar ik verstond het allemaal niet zo goed.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Goddomme heeft Eddie zijn vriendin weer zwanger gemaakt
Schuiven met het programma en artiesten die daardoor niet komen is ZO 2006.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:59 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Graagquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:06 schreef kweek89 het volgende:
Muse gaat naar Pinkpop komen, mark my words![]()
Is ergens wel genoemd in dit topic ff zoeken...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:20 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat kost een dagpas eigenlijk ongeveer?
Alstuquote:Op dinsdag 19 december 2006 06:47 schreef LondonCalling het volgende:
[..]
In 2006 waren de prijzen als volgt:
Weekendkaart (3 dagen incl. camping) ¤ 99,00 (excl. service kosten)
Dagkaart maandag: ¤ 59,00 (excl. service kosten)
Dagkaart zondag: ¤ 45,00 (excl. service kosten)
Dagkaart zaterdag: ¤ 35,00 (excl. service kosten)
Idd jammer, gang van zaken is ook weer erg interesantquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:22 schreef koenimex het volgende:
Jammer van PJ. Muse maakt wel wat goed, al heb ik die pas nog gezien. Even afwachten weer...
mmmm ik vond Live eigenlijk erg tegenvallen vorig jaar op Werchter, dus die mogen van mij thuis blijven.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:25 schreef snopprinses het volgende:
oh en mijn goude tip was:
1. Live
2. Beck
3. Scissor Sisters
De komst van The Smashing Pumpkins is al een goede reden om een ticket te kopenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:18 schreef Siegfried het volgende:
Luister het gesprek met Jan Smeets hier terug.
Een samenvatting:
Pearl Jam
Waar andere sites mijn bevestiging van Pearl Jam als ongefundeerd bestempelden gaf Jan Smeets toch aan dat de bevestiging wel degelijk op waarheid gebaseerd was. Pearl Jam w?s bevestigd voor Pinkpop, maar doordat de vrouwen van 2 bandleden zwanger zijn is de tour een paar weken verplaatst en zullen ze niet op Pinkpop staan. Jammer maar helaas.
Gouden tip
De 2 namen die voornamelijk binnenkomen in de Gouden Tip (die je overigens nog kunt insturen op de Pinkpop-site zijn Muse en Pearl Jam. Van Pearl Jam weten we dus dat ze niet komen, over Muse zei Jan Smeets verder niets.
Smashing Pumpkins
De Smashing Pumpkins gaan weer touren! Zij hebben zich aangeboden om op Pinkpop te spelen en daarover moet men nog in gesprek.
Bevestigingen?
Jan Smeets sprak openlijk over Lostprophets en Iggy Pop. Ik zie dit als semi-bevestigingen. Er is voor Lostprophets in ieder geval nog geen contract getekend. Maar aangezien bandleden van Lostprophets zelf riepen op Pinkpop te staan zegt Smeets dat je kunt stellen dat ze op het schema staan. Iggy Pop noemt hij ook op de vraag naar bevestigingen, maar hij brengt het toch meer als een artiest waarmee ze nog hard in gesprek zijn. Hij wil Iggy Pop erg graag hebben aangezien Landgraaf 25 jaar bestaat, Pinkpop daar alweer 20 jaar haar thuis heeft, Cor van Wees dit jaar zijn 30e Pinkpop-poster maakt en het alweer 20 jaar geleden is dat Iggy Pop er stond.
Verder ging Jan Smeets naar een gesprek met de accountant om te spreken over verruiming van het budget. Hij zegt dat we grote namen mogen gaan verwachten en dat we ons z?ker geen zorgen hoeven te maken over het later vallen van Rock am Ring aangezien dit slechts 4 dagen zijn.
Ofwel.. Het gaat weer lekker met Pinkpop
Wat nog niet is zal zeker komen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:45 schreef Siegfried het volgende:
Haha ja, maar ze zijn nog zeker niet bevestigd hè
Overzichtje van bevestigingen en geruchten: http://pinkpop.festivalsite.com
vandaar de verruiming van het budgetquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
The Eagles kosten ongeveer evenveel als het organiseren van een heel festival
Zouden ze niet kunnen onderhandelen met zo'n band voor een festival? Ik neem aan dat ze best wel deals kunnen sluiten. Zou erg vet zijn namelijkquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
The Eagles kosten ongeveer evenveel als het organiseren van een heel festival
Doe dat maar midden in de winter ofzo.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Jan Smeets heeft toch ooit eens geopperd om een gouwe ouwe festival a la Werchter Classic te beginnen? Daar lijken die bejaarden van de Eagles me meer op hun plaats....
maar dat heeft hij alweer terug getrokkenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Jan Smeets heeft toch ooit eens geopperd om een gouwe ouwe festival a la Werchter Classic te beginnen? Daar lijken die bejaarden van de Eagles me meer op hun plaats....
Ja, pers en anders zijn al druk bezigquote:
Mmm, s kijken of FOK! dit keer ook magquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja, pers en anders zijn al druk bezig
Ja ik zat met tijd en werk etc. Stomquote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:50 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Mmm, s kijken of FOK! dit keer ook mag, we mogen iig naar Noorderslag/Eurosonic nou, das al weer een aanwinst
![]()
Mag ik mee?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:32 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja, pers en anders zijn al druk bezig
Lostprophetsquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:49 schreef renz0r het volgende:
Zijn er al namen bekent, danwel hardnekkige geruchten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |