Jij kan dat altijd zo mooi zeggen Dudequote:Op dinsdag 12 december 2006 12:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Prach-tig!!
Waan je je er niet in een sprookje? Ik zou geloof ik de hele dag in een ruisende jurk over de trappen en door de kamers willen lopen![]()
Heb je er een tuin bij trouwens?
nee we hebben geen tuin...tenminste dat stukje dood gras aan de voorkant telt niet mee denk ik?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Prach-tig!!
Waan je je er niet in een sprookje? Ik zou geloof ik de hele dag in een ruisende jurk over de trappen en door de kamers willen lopen![]()
Heb je er een tuin bij trouwens?
jij hebt erover nagedacht..grappig, maar er zit wel wat in ja.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:59 schreef tnimble het volgende:
idd voor een school is het veel te klein, voor een directeurs of bugemeesterswoning enz is het te krap en te statig gebouwd. De afbeeldingen is de deur en het grote raam doen mij vermoeden dat het ook geen kosters of winkeliers woning is geweest ook daar is het weer te groot voor. Eventueel had nog een comeraris woning gekunt vooral door de afbeelding van de wacht op de deur maar daar is de woning iets te groot voor en de afbeelding met de brief past daar niet bij
comesaris -> hoofd politiequote:Op dinsdag 12 december 2006 15:04 schreef bleiblei het volgende:
Wat is een dromedariswoning?
Ik dacht dat het aan de kerk vast zat en dacht dus dat het een pastorale woning was.
Of hoe je het ook noemt. Waar de pastoor of dominee in woont iig.
we gaan er gelijk in...dit omdat elke keer heen en weer reizen niet echt ideaal is met deze afstand.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:53 schreef Solingjan het volgende:
Wat doen jullie? Trekken jullie er gelijk in of eerst verbouwen?
Als je er gelijk intrekt. Waarom dan niet boven gaan wonen. Onder eerst echt helemaal aanpakken.
Denk goed na wat je doet. Kan je een hoop ellende en geld schelen.
Ook bijv de CV die moet echt helemaal opnieuw aangelegd worden. En dan bedoel ik logistiek gezien.
Hoe de leidingen zo voordelig en effectief en efficient mogelijk aangelegd worden.
Hier is echt niet bij nagedacht tijdens het aanleggen.
Laat de ledingen van boven naar beneden langs/achter de gordijnen lopen.
Ik blijf het een schitterend huis vinden. En ach die tuin.... Garage zou uik zeker niet afbreken.
Waar laat je dadelijk je Hummer en MB SL??
Dat is echt superspul die buizenquote:Op dinsdag 12 december 2006 17:36 schreef truttebosje het volgende:
ik heb even geen idee wat voor buis je bedoelt, maar de prijs klinkt goed.
bedoel jij gewoon vloerverwarmingsbuis ofzo?
Wij hadden wat van dat PE buis over van de vloerverwarming. Dat hadden ze achtergelaten omdat ze het toch niet konden gebruiken. Was ca. 10 meter. Dat hebben we op de camping gebruikt en werkt echt veel prettiger dan koperen buizen met snelkoppelingen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:24 schreef tnimble het volgende:
Unipipe, GaboTherm, Tyleen buis enz. Welke beter zijn weet ik nog niet ben ik nog aan het uitzoeken / nakijken klipper weet daar alles van.
Kan ook voor vloerverwarmingsbuis gebruikt worden begrijp ik al heb je daar van o.a. WTH speciale PE buis voor.
Het is op rol dus niet allemaal stukjes aan elkaar koppelen, knellen, solderen, schroeven. Voor scherpe bochten heb je hoekjes en voor aan koppelen aan een radiator een verloopje naar schroefdraad. Kun je of als een soot knelkoppeling aan de buis monteren of met een speciale tang er op persen.
Ik vond het een paar jaar geleden maar iets, allemaal rare koppelingen, verloopjes en moffen nodig. Geef mij maar koperen buis kian ik gewoon solderen. Ben ik van terug gekomen. De koppelingen en buis kun je bij de speciaalzaak kopen, het werk makkelijker geen gezeur met solderen of een knelkoppeling niet lekt of een bocht die net te kort gebogen is enz.
jah zoiets wilde ik erin doen, er zitten nu ook al gietijzeren in, maar geen mooie.quote:Op woensdag 13 december 2006 11:55 schreef tnimble het volgende:
Heb net ook even het oude topic door gelezen, had ik helemaal gemist op de een of andere manier.
Leuk dat je zelf ook al aan gietijzeren radiatoren dacht! En die tegeltje tja die zijn niet origineel en vind ze ook niet zo mooi, zou ze er ook uithalen en iets meer authentiekers of i.i.g. iets leukers er voor terug doen.
Kwamen ook een paar leuke sites voorbij met leuke spullen, inderdaad erg duur allemaal maar wel ontzettent mooi spul! *kwijlt nog na*
Probeer en stukje.quote:Op woensdag 20 december 2006 22:34 schreef truttebosje het volgende:
ehm zeg maar trutje dan...
nou ik heb echt geen idee misschien omdat ik de beschrijving op heb gevolgd en het behangplaksel op de muur heb gesmeerd, maar het behang zat er echt heel strak op en begon toen ineens raar te bobbelen, dus ik dacht nog dat het dan nog wel weg zou trekken...misschien morgenochtend alsnog? als surprise?
die andere kamer wordt ook een kinderkamer ja.
Nee, geef het een paar dagen de tijd!quote:Op woensdag 20 december 2006 23:32 schreef truttebosje het volgende:
nee we hebben er al rekening mee gehouden dat het niet achter het behang hoeft.
een beetje latex zit er natuurlijk zo weer op.
(ivm die sleuven dus)
tja en die bobbels....we wachten morgen af en anders proberen we even een stukje met insnijden,
maar ik ben bang dat het echt te erg is, als het niet lukt bestel ik nieuwe.
dan halen we deze er weer af en probeer ik het met verdunde lijm op de muur en op het behang.
Zeg het af! Wacht nog een paar daagjes...quote:Op donderdag 21 december 2006 16:58 schreef truttebosje het volgende:
nee blazen zijn niet weg.
ik ben er nu niet maar het vriendje kon mij vanochtend het slechte nieuws brengen.
ik heb toch nieuwe besteld, ik kan het gewoon niet uitstaan.
alleen moet ik nu weer wachten tot eind volgende week voor het binnen is.
Heel smaakvol ingericht Oblivion.quote:Op donderdag 21 december 2006 23:20 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, geef het een paar dagen de tijd!
Ik heb behang van Ralph lauren, en echt een bubbels erin...![]()
Zag dat pas 's ochtends... flink balen...
Ik kon wel janken, heeft een paar dagen geduurd en is echt weg getrokken!![]()
Godezijdank...![]()
Helemaal strak!
Kamer make-over!
Kreeg ook nog een goede tip van kroegtijger.![]()
Dank je!quote:
Je moet dus NOOIT buschauffeur/Taxidriver worden.quote:Op vrijdag 22 december 2006 20:42 schreef truttebosje het volgende:
hahaha te laat...het behang is er alweer af.
vandaag een groot deel verhuisd pfffff 2x op en neer geweest.
het verhuizen was nog wel te doen, alleen dat heen en weer rijden.
ruim 6 uur in de auto gezeten vandaag..morgen de rest.
Al enig idee wat je anders gaat doen met dat behang. Wat de oorzaak dus was?quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:25 schreef truttebosje het volgende:
dank u dank u![]()
vond het zelf ook wel goed gelukt.
de kids mochten zelf kiezen wat voor een kamer ze wilden...piraten thema was ik wel erg blij mee.
heb veel leuke prulletjes weten te bemachtigen dus heb al helemaal zin om het straks op te leuken.
nu maar hopen dat het deze keer wel lukt met mn behangetje.
hehehe ja als ik iets leuks zie vind ik 1 vaak niet genoeg, ik ben soms zelfs in staat om het in drieen te doenquote:Op woensdag 3 januari 2007 18:34 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het er al heel bewoonbaar uitzien hoor
Jullie gaan hard! En je hebt gelijk dat je het zo gezellig mogelijk voor jezelf maakt in grote lijnen, de kleine resten komen vanzelf
Wat staat er t/o die leuke zw/w bank? Die is echt gaaf joh!
Oh en ik zie bij jou ook mijn tik terug
Alles in 2-en.
golfer krijgt wat van die tik van me
ah weer wat geleerd, dacht trouwens al dat de kast daarom zo heet, die vertico heb ik nog nooit van gehoord...waarschijnlijk weleens gezien.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:16 schreef tnimble het volgende:
Zet er al hardstikke leuk uit TB!
En die kast heet inderdaad een kussenkast. Die naam heeft het vanwege de vorm van de panelen in de deuren. Dat zijn een soort houten kussentjes. Zo heb je ook b.v. vertico kasten Die hebben allemaal verticale houtsnijwerkjes naast de deuren.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:39 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ah weer wat geleerd, dacht trouwens al dat de kast daarom zo heet, die vertico heb ik nog nooit van gehoord...waarschijnlijk weleens gezien.
Oblivion en truttebosje zijn mijn favo K&W inrichtersquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:36 schreef truttebosje het volgende:
hihihi, mooie kast heb je oblivion.
die ranken dat zit hem misschien in de versiering aan de zijkant?
Wanneer zijn jullie nu eindelijk eens klaar. Duurt wel eeeeeeeeeeeeeerrg lang.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:41 schreef truttebosje het volgende:
trouwens wel grappig al die reacties dat het al hard gaat, naar ons idee schiet het namelijk voor geen meter op, morgen weer een hele dag weg, dan moeten we de sleutel van het oude huis inleveren en op verjaardag, maar morgenochtend mag ik dan wel eindelijk mn behangetje weer afhalen.
dus een zaterdag kan ik eindelijk weer een nieuwe poging doen, goede tips zijn nog steeds welkom.
ik zie nu net eenzelfde set op marktplaats te staan, ik dacht ik meld het even voor de liefhebbers, heeft natuurlijk nog wel een likje verf en een nieuw stofje nodig.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:58 schreef maedel het volgende:
wat een gave bank is dat!![]()
Waar komt die vandaan?
Fucking hell wat een prachtige prijs voor een prachtig huis.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:06 schreef truttebosje het volgende:
we hebben 215.000euro betaald(kosten koper komen er dan nog wel bij)
en het staat dus in neerpelt belgie.
bedankt voor de leuke reacties...
Heb je een advertentie ga dan naar boven bij Adres daar staat de URLquote:Op zondag 7 januari 2007 21:37 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik zie nu net eenzelfde set op marktplaats te staan, ik dacht ik meld het even voor de liefhebbers, heeft natuurlijk nog wel een likje verf en een nieuw stofje nodig.
Advertentienr.:6747441913
hoe kan het trouwens dat ik hier soms mensen een link door zie geven van marktplaats?
dat lukt me namelijk niet.
tenminste niet van de desbetreffende advertentie.
Hoofdzaak is datjullie er zitten en rustig door kunnen werken. Niks hoeft en je kunt je alles rustig bekijken voor dat je definitief iets gaat doen.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:40 schreef truttebosje het volgende:
@solingjan, over een paar jaar hopen we klaar te zijn, dan beginnen we weer overnieuw.
nou ja ik vind het natuurlijk helemaal niet erg die reacties dat het al snel gaat en dat er veel gedaan is, maar we hebben zelf echt het idee dat het niet opschiet, we wilden vandaag eigenlijk 3 kinderkamers afhebben en dat is bij lange na niet gelukt, maar ja komt vanzelf goed.
we kunnen gewoon slapen, en leven dus heeft ook geen overdreven haast en is ook niet echt een ramp dat het niet gelukt is.
ja ehm...heb ik zo ook geprobeerd, maar er stond verder niks bij toen ik dat deed.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:57 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb je een advertentie ga dan naar boven bij Adres daar staat de URL
Klik deze aan zodat deze blauw wordt, ga er dan met de aanwijzer opstaan en klik met de rechtermuisknop
Kies dan kopieren. Gaa naar Bericht invoeren klik met de linkermuis knop. Dan rechtermuisknop en kies plakken
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dbrandhout+marktplaats%26btnG%3DZoeken%26meta%3D&url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/bouw-en-tuin/openhaardhout/c1351.html
wij hebben 260m2, 465000 zouden we niet eens kunnen betalen.quote:Op zondag 7 januari 2007 21:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Fucking hell wat een prachtige prijs voor een prachtig huis.
Wij hebben net een huis gekocht voor Euro 465.000 + kosten koper!!![]()
Vloeroppervlakte is 190m2 zonder de garage.. Dit hebben jullie erg goed gedaan. Mijn complimenten.
Ik ga nu even verder kijken of jullie al opknap foto's hebben
Wij krijgen pas op 01-juli de sleutel en rammen een aannemer erin. Dat komt omdat ik alleen kan slopen. Ik heb echt 2 linker handen en ik ben niet creatiefquote:Op zondag 7 januari 2007 22:15 schreef truttebosje het volgende:
[..]
wij hebben 260m2, 465000 zouden we niet eens kunnen betalen.
maar zelfs al kon het wel dan zou ik er toch wel heel erg over na moeten denken hoor.
zeker nu ik weet wat je hier voor dat geld kan kopen.
ik ben nog steeds vreselijk blij dat we het gedaan hebben.
gefeliciteerd trouwens.
maareh...kunnen we dus binnenkort nog een klustopic hier verwachten?
Jij bent een lekkere Jan, lukt het TB niet om een link op te nemen naar een prachtige bank, ga jij het even voordoen met een link om naar brandhout te zoekenquote:Op zondag 7 januari 2007 21:57 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb je een advertentie ga dan naar boven bij Adres daar staat de URL
Klik deze aan zodat deze blauw wordt, ga er dan met de aanwijzer opstaan en klik met de rechtermuisknop
Kies dan kopieren. Gaa naar Bericht invoeren klik met de linkermuis knop. Dan rechtermuisknop en kies plakken
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dbrandhout+marktplaats%26btnG%3DZoeken%26meta%3D&url=http%3A//kopen.marktplaats.nl/bouw-en-tuin/openhaardhout/c1351.html
Sorryquote:Op zondag 7 januari 2007 22:39 schreef tnimble het volgende:
[..]
Jij bent een lekkere Jan, lukt het TB niet om een link op te nemen naar een prachtige bank, ga jij het even voordoen met een link om naar brandhout te zoeken
quote:Op zondag 7 januari 2007 22:39 schreef tnimble het volgende:
[..]
Jij bent een lekkere Jan, lukt het TB niet om een link op te nemen naar een prachtige bank, ga jij het even voordoen met een link om naar brandhout te zoeken
Het is van eind 70. Bijna 1980.quote:Op zondag 7 januari 2007 22:30 schreef truttebosje het volgende:
thnx.
maar ook al doet een aannemer het werk, zien we hier natuurlijk toch graag foto`s.
ben sowieso wel benieuwd naar een huis voor dat geld.
is het oud of nieuwbouw?
quote:Op maandag 8 januari 2007 00:34 schreef Marsepein het volgende:
Hoi Truttebosje, ik ben al een tijd niet in je topic geweest. Er over heen gekeken, zeg maar
Na een behoorlijke tegenslag in de laatste week van vorig jaar ziet het er nu erg voortvarend uit!
Heel veel succes de komende tijd. Leuk dat je zoveel foto's post!
thnx, mn kiddo`s zijn er ook blij mee, ze verzinnen zelf ook vanalles, maar niet alles kan natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:14 schreef Gurb het volgende:
Erg gaaf zo die thema kamers!
jaren geleden alweer heb ik - volgens mij bij Blokker - een uitschuifbare steel gekocht met bontje haha .quote:Op vrijdag 19 januari 2007 09:28 schreef Oblivion het volgende:
Bij de blokker kan je een ding kopen.
Hij is lang! Zit een trekker op en een afneembaar bontje...
Ik weet de naam niet meer, maar damn dat ding deed het goed!
Ja, ze zijn er al heel lang, maar dit is een nieuwe versie...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:45 schreef AnneX het volgende:
jaren geleden alweer heb ik - volgens mij bij Blokker - een uitschuifbare steel gekocht met bontje haha .
thnx, nu moet ik zeggen dat ik de kleuren op die andere kamer zelf ook niet geweldig vind, die 2 bruintinten wel, maar dat groenquote:Op zondag 21 januari 2007 08:52 schreef Charisma het volgende:
ik vind de piratenkamer wel erg mooi geworden !!![]()
de andere kamer i sniet zo mijn smaak, de bos vind ik niet zo passen bij de kleur van de muren maar wel erg apart het plafont met dat netje te verzieren , leuke ideen allemaal![]()
Ik wou al net zeggen wat begint die opeens weer te z.....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:12 schreef truttebosje het volgende:
nee het probleem is juist.....dat ik geen plankjes heb.
want ik wil extra plankjes, de ene kast is voorzien van plankjes, en de andere moet er nu ook aan gaan geloven.
probleem 2 voor jouw oplossing....we hebben een hele grooote auto, met een irritant klein @$#@@%$ kofferbakje, zonder trekhaak.
om nou een bus oid te huren lijkt me een beetje veel van het goede, dus een simpele en goedkopere manier zou ik wel op prijs stellen.
mag dus eventueel ook net zoals bij die andere kast zijn...maar dan hebben we nog steeds het probleem van de plankjes....hoe kom ik daar aan?
jaja ik weet het ik ben een zeikerd..
Jou kennende. NEEM ALLEEN GELD MEE VOOR KOFFIEquote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:52 schreef truttebosje het volgende:
oh enneh solingjan...mocht je dit lezen:
ook morgen hebben we even geen verplichtingen en we gaan naar the queen of the south...ik ben reuze benieuwd.
Maar je hebt er toch weer een hoop ideeeeen opgedaan, toch.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:17 schreef truttebosje het volgende:
nou we komen net bij the queen vandaan.....het leek wel een sprookjeshuis toen we aan kwamen rijden.
en wat een gave spulletjes....enneh...veel meer dan koffie kon ik ook niet betalen hoor.
nou ja een deurklink misschien nog net...maar wat een prijzen.
doe mij dan maar deze winkel.
http://www.antiek.net/empire/
daar hebben dezelfde soort spullen maar dan een tikkeltje goedkoper.
ook nieuwe spullen trouwens.
oh ik ga zo spaanse sites kijken...maar in nl is er ook zat van die tegeltjes te krijgen, lijkt me vrij prijzig om t zelf over te laten komen.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:29 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Maar je hebt er toch weer een hoop ideeeeen opgedaan, toch.
En ja die prijzen.....
Die vloertegeltjes..... Kijk eens op een Spaanse site. Ik kan mij herinneren een paar jaar terug waren we in Vera prov. Andalusie . Die bouwmarkten daar hebben dat soort. Vloertegels maar ook giga mooie keukens met porceleinen/keramische tegels met allerlei morieven.
En waarom niet van daar halen. Tegenwoordig is alles mogelijk.
Empire heb ik genoteerd dank je.
Dank jequote:Op vrijdag 9 maart 2007 16:00 schreef truttebosje het volgende:
jaja, ik denk wel dat het de tegels worden, alhoewel ik ook erg blij word van het groene laminaat een paar posts hierboven.
ik heb trouwens voor de liefhebbers nog wel een goedkoper adresje gevonden voor die motieftegels.
50euro per m2
http://www.designtegels.nl/paginas/btd.html
thnx voor de complimentjes.quote:Op maandag 26 maart 2007 19:57 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ziet er mooi uit allemaal! Het huis zelf is al vet, met die trap inderdaad; en dan die themakamers, echt supercool; en alles zo mooi geschilderd en afgewerkt...
![]()
En de oude keuken vond ik al heel prima, k zou daar hooguit wat kleine dingetjes aan veranderd/toegevoegd hebben, maar die nieuwe ziet er ook wel heel mooi uit! (Tja, als je geld hebt..)
Ben nu benieuwd hoe de badkamer gaat worden..! Want ook die vind ik op zich wel mooi (genoeg luxe al voor mij), maar dat groen, daar zou ik me ook na een week wel aan gaan ergeren
Bedankt voor de site! Ziet er heel leuk uit ik ken iemand die ik hier heel blij mee kan makenquote:Op maandag 26 maart 2007 22:14 schreef truttebosje het volgende:
ze zijn ingebakken.
kijk hier maar:
http://www.mozaiektegels.com/nl/production_pose/proceso.htm
Ja stook ze op! Altijd leuk!quote:Op maandag 26 maart 2007 22:51 schreef truttebosje het volgende:
ja het klinkt misschien gek dude,
we zijn weg bij alles en iedereen en toch voelen we ons hier allemaal thuis.
de kids vertellen ook nog elke dag dat ze het hier zo leuk vinden.
dus het is goed uitgepakt.
er wordt veel georganiseerd hier , er is altijd wat te doen.
vriendelijke mensen, en een geweldige school.
kortom we zijn nog steeds over alles positief.
binnenkort komen er zelfs vrienden van ons in de buurt wonen...
die hebben de smaak ook te pakken gekregen, nadat ze hier zijn geweest.
en hebben een huis gekocht.
ook zo`n mooi exemplaar voor een nog mooiere prijs.
ik zal ze weleens opstoken dat ze hier te zijner tijd ook n leuk topic openen.
qua baan hebben we het niet gedaan.quote:Op maandag 26 maart 2007 23:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja stook ze op! Altijd leuk!
Zijn jullie eigenlijk naar Belgiė verhuisd om dit huis? Of vanwege een baan? Of gewoon omdat Belgiė trok?Ben wel benieuwd naar de overwegingen (zoals je merkt)
Het moest zo zijn, dit huis stond op jullie te wachtenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:16 schreef truttebosje het volgende:
[..]
qua baan hebben we het niet gedaan.
ik doe thuis mijn dingetje, en mn vriend die werkt af en toe thuis en voor de rest rijdt hij er niet veel langer over als dat hij eerst deed.
het is verder weg, maar hij pakt zo minder file`s.
dus qua tijd scheelt het weinig.
we woonden hiervoor in een huurhuis, die al eens te koop aan geboden was.
we hadden uiteindelijk zoiets van zullen we dat huis toch maar eens gaan kopen.
en toen hoorden we dat dat niet ging omdat ze de huizen gaan slopen.
waarschijnlijk pas over 10 a 15 jaar, maar toch...
dus gingen we verder kijken.
alle huizen die we leuk vonden -----> lees alle oude huizen met een mooie uitstraling
waren of te klein of onbetaalbaar.
een nieuwbouw huis trekt me echt niet, dus toen hebben we voor de grap eens over de grens gekeken.
daar zagen we de meest prachtige huizen voorbij komen, voor de meest geweldige prijzen.
we hebben toen een stuk of 10 huizen verzameld die we allebei erg leuk vonden zo op het eerste gezicht.
we hebben toen op een zondag rondjes gereden, en alle huizen op ons lijstje bekeken.
voornamelijk in de buurt van antwerpen, maar qua ligging trok het ons allemaal net niet.
toen waren we eigenlijk al doodop..en dit was het laatste huis op ons briefje...maar het was wel nog ruim een uur rijden.
uiteindelijk besloten om hier toch te gaan kijken, want op het plaatje zag het er ook zo mooi uit.
toen kwamen we aanrijden, en we werden vliefd.
we hebben een beetje naar binnen gegluurd en toen werden we nog verliefder.
toen zijn we bij de frietzaak op de hoek wat wezen eten, en toen merkten we hoe vriendelijk iedereen hier was.
toen kregen we er nog meer zin in.
en die mevrouw zei ons dat we eens bij de bosuil moesten gaan kijken, dat is een megagrote speeltuin hier om de hoek, met een groot terras erbij.
helemaal gratis en drinken tegen vooroorlogse prijzen.
de kids lekker gespeeld daar, en toen we daar geweest waren, wilden e eigenlijk ook meteen verhuizen.
paar dagen later hadden we een afspraak om het te bezichtigen...en nu is het van ons, en zijn we heel gelukkig.
thnxquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:03 schreef maedel het volgende:
Gave ideetjes weer!![]()
Dat gevelreinigen, is dat zandstralen? En voor 4 muren zeg maar? Of alleen de voorgevel?
Wij overwegen ook zoiets te doen een keer, maar ik heb geen idee wat het kost.
ja dat van die vaatwasser...ik moet gewoon even wennen aan al die luxe..maar dat lukt me vast wel.quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Eén woord: Vaatwasser![]()
Je went er snel genoeg aan hoor![]()
En wat een leuk bed!
Bij ons is het ook grootquote:Op vrijdag 6 april 2007 23:20 schreef truttebosje het volgende:
[..]
thnx
het gaat over 3 muren, de muur bij de buren in de tuin zie je ten eerste toch bijna niet, en anders zouden we heel hun tuin overhoop moeten halen.
onze muren zijn wel erg hoog en breed en...en...iig een erg groot oppervlak.
maar voor dat geld wordt het dus gereinigd, de voegen uitgekapt en weer opnieuw gevoegd.
Raampjes/Ramen schilderen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:44 schreef truttebosje het volgende:
op de slaapkamer zijn de ramen voor de 2e keer geverfd (ik wordt gek van al die latjes aaaargh.
Dat is nogal wat geld zegquote:Op vrijdag 6 april 2007 21:44 schreef truttebosje het volgende:
verder is er ook iemand langsgeweest om een offerte te maken voor het reinigen van de gevel, en opnieuw voegen.
hij kwam uit op 5600eurie.
nog maar effe sparen, want dat willen we toch wel gedaan hebben voor we de buitenboel gaan schilderen.
en dat is eigenlijk wel heel erg hard nodig.
ik heb geen idee.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is nogal wat geld zeg
Gaat het om platvol voegen, of knip/snijvoegen? En hoeveel vierkante meter is het?
ja en daar kom je nu mee.........quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:14 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Raampjes/Ramen schilderen.
De eerste keer gewoon 3-4-5 mm over het glas schilderen.
Neem een schone lap, draai je wijsvinger erin en zet zijkant van je vinger tegen het hout en de tot op het glas.
Trek langs het hout en je krijgt eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen kaarse rechte lijn.
Hoekjes eventueel met een grabbertje mooi recht maken.
Je hebt nu 4 mm over het glas verf.
De volgende keer kun je gewoon schilderen zonder dat je het glas raakt.
Veel plezier.
Heb het vandaag ook nog gedaan. Ik moet nog 8 deuren en 14 vleugeltjes van de dakkapellen. Oh ja binnen en buiten. Verf is al 4 mm op het glas. Dus ben voorlopig wel even bezig.
Mijn schoonvader zit in het voegenquote:Op woensdag 25 april 2007 08:40 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik heb geen idee.
ik zal daar nog eens over bellen, en dan kom ik er op terug.
ik was zelf sowieso ook al benieuwd naar het aantal m2.
het zijn er iig heel wat.
ik dacht dat het qua prijs nog wel meeviel, maar als jij goeiekoper weet of doet graag.
jajajaja zal eerst even zorgen dat ik dan antwoord weet op je vragen.
verders rapapaparapapapaaaaaaa het zeil wordt vandaag dan toch gelegd![]()
(tenminste...als het goed is)
Popel staat niet op routenetquote:Op woensdag 25 april 2007 08:48 schreef truttebosje het volgende:
das goed nieuws haha,
waar in belgie?
tenminste ik gokte op popel, maar op routenet bestaat dat niet haha.
als ie nou eens in de buurt is toevallig.....
Ja natuurlijkquote:Op woensdag 25 april 2007 09:02 schreef truttebosje het volgende:
jaaa ga ik doen
kun jij me iig even het verschil tussen platvol en snij/knipvoegen vertellen?
Om een indicatie te geven van het prijsverschil:quote:Op woensdag 25 april 2007 09:36 schreef truttebosje het volgende:
oooeh die laatste doen we, dat ziet er strak uit zeg.
effe bellen zo hihi.
je hoort ut nog.
***slik*** ik krijg die meneer niet te pakken.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Om een indicatie te geven van het prijsverschil:
Platvol komt op ongeveer ¤ 15-18 per m2
Knipvoeg komt op ongeveer ¤ 70-90 per m2
Deze prijzen zijn beetje gemiddeld genomen wat er op dit moment in de markt gevraagd wordt, in deze buurt (noord Holland).
Ook doe je over knipvoeg veel langer. Als je met platvol veel grote stukken kunt doen (zonder randjes en kantjes) doe je ca. 30-40 meter per dag. Bij knipvoeg doe je ca. 5 meter per dag.
Als het grotere oppervlakten zijn is er vaak wel iets aan de prijs te doen, maar reken er maar niet op dat het ineens ¤ 50,= is. Al weet ik niet echt wat het prijsniveau in Belgie is op dit moment.quote:Op woensdag 25 april 2007 09:58 schreef truttebosje het volgende:
[..]
***slik*** ik krijg die meneer niet te pakken.
begin nu toch wel erg benieuwd te worden naar het aantal m2....maar ik heb zo`n vaag vermoeden dat 70 a 90 euro per m2 toch niet echt in mijn budget gaat passen.
shitik vind weer iets mooi.
het is dan ook Poppelquote:Op woensdag 25 april 2007 08:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Popel staat niet op routenet
Popel is een dorpje bij Ravels, net over de grens bij Tilburg...
tja....dat verklaart een hoop hihi.quote:
Das bijna heel Belgie doorkruisenquote:Op woensdag 25 april 2007 11:14 schreef truttebosje het volgende:
[..]
tja....dat verklaart een hoop hihi.
volgens mij rijden ze bij routenet de toeristische route...zou hier 1uur en 7 minuten vandaan zijn.![]()
Oh ja, je hebt gelijk inddquote:
hmmmz....heb je het stiekem nagemeten?quote:Op woensdag 25 april 2007 11:57 schreef sanger het volgende:
Tja, wat zal het hemelsbreed zijn? Cm. of 7
Timmermans oogquote:Op woensdag 25 april 2007 12:27 schreef truttebosje het volgende:
[..]
hmmmz....heb je het stiekem nagemeten?
op de mm af 7cm.
quote:Op woensdag 25 april 2007 15:05 schreef Yoni het volgende:
Dat zeil!!! Ik wil ook zoietsWaar komt dat vandaan als ik vragen mag?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:19 schreef truttebosje het volgende:
de leen bakker
OMG dit gaat echt te verquote:Op woensdag 25 april 2007 13:30 schreef truttebosje het volgende:
WAARSCHUWING: het zou mss pijn kunnen doen aan je ogen.
quote:
het is dan ook op een kinderkamer.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:17 schreef maedel het volgende:
[..]Nou, ik vind het prima als jij het legt hoor, en ik ben heel blij voor je uiteraard.
![]()
Maar voor mij is het een beetje te, euh, ja, feestelijk?
ja je hebt ze in allerlei vormen, van koekoeksklot tot bloem etc. etc...quote:Op woensdag 25 april 2007 16:33 schreef Cyan het volgende:
Dat zeil is gaaf!![]()
Dat blauwe lampje op je slaapkamer (geloof ik), is dat zo'n lampje dat een schaduweffect op de muur/plafond maakt?
Ik bedoel het zeker niet verkeerd hoorquote:Op woensdag 25 april 2007 17:49 schreef truttebosje het volgende:
[..]
het is dan ook op een kinderkamer.
mn huiskamer komt het echt niet in.
ik vatte het ook niet verkeerd op hoor.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik bedoel het zeker niet verkeerd hoor
Anders had ik er wel een kotssmiley achter gezet
quote:Op woensdag 25 april 2007 20:31 schreef truttebosje het volgende:
[..]
en...we kunnen weer poepen![]()
de boel is weer ontstopt.
hier ben ik het volledig mee eens!quote:Op vrijdag 27 april 2007 07:42 schreef Marsepein het volgende:
truttebosje, met elke kamer die je laat zien overtref jejezelf weer. Prachtig. Je hebt er echt gevoel en oog voor. Kleuren, stijl en inrichting, maar ook het totaalplaatje is telkens weer mooi.
Het is een mooi huis, maar jij maakt het echt een paleis!
Ga zo door!
ik ga er nog van blozenquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:42 schreef Marsepein het volgende:
truttebosje, met elke kamer die je laat zien overtref jejezelf weer. Prachtig. Je hebt er echt gevoel en oog voor. Kleuren, stijl en inrichting, maar ook het totaalplaatje is telkens weer mooi.
Het is een mooi huis, maar jij maakt het echt een paleis!
Ga zo door!
Wow, echt goed bezig truttebosje!!quote:Op woensdag 25 april 2007 13:30 schreef truttebosje het volgende:
joehoe
![]()
het zeil ligt erin, nu snel alles in dr kamer zetten en in elkaar zetten.
WAARSCHUWING: het zou mss pijn kunnen doen aan je ogen.
[afbeelding]
tja...je let niet op he.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wow, echt goed bezig truttebosje!!![]()
Ik vind ook die oude radiator erg mooi..., als je er toevallig nog 1 over hebt..![]()
Heb ik dat echt gemist??!quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:22 schreef truttebosje het volgende:
[..]
tja...je let niet op he.
ik had ergens in een ander topic al aangeboden dat je die uit de keuken mss wel over kon nemen.
hahaha die is wel wat groter.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:26 schreef truttebosje het volgende:
ja weet niet meer waar dat het stond, maar in een of ander topic zei jij dat je ook zo`n gietijzeren radiator wilde, toen zei ik dat ik er nog wel 1 over had.![]()
misschien moet ik ook maareens een plaatje nemen.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
![]()
* Automatic_Rock slaat zichzelf voor het hoofd
hij staat nog in de garage.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
naar boven scrollen en op 'profiel' klikken. Dan vind je het wel
Maaruh, als je nog iemand weet die nog zo'n oude radiator over heeft..
de verkoop van het bloemetjeszeil bij de leen bakker gaat straks nog uit de hand lopen hihi.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:41 schreef Yoni het volgende:
Wat wordt het onzettend gaaf allemaal zeg! Super! En ik ben bijna 28, maar wil die kamer met bloemenzeil ook best
Ik ga zeker even kijkenquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:12 schreef truttebosje het volgende:
[..]
de verkoop van het bloemetjeszeil bij de leen bakker gaat straks nog uit de hand lopen hihi.
hij is trouwens spotgoedkoop he, mss wat voor in je nieuwe huisje.
Bestaat er de mogelijkheid om onder de wastafel naast de afvoer een splitsing te maken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 09:01 schreef truttebosje het volgende:
vraagje:
nu de boel weer ontstopt is komt er net als in het begin weer een gigantische putlucht uit de badkamer.
waarschijnlijk omdat de afvoer van het bad vrij recht op de afvoer beneden staat.
hoe kunnen we dit oplossen?
want ik heb geen idee waar we nu nog een zwanehals oid tussen moeten proppen, is er een andere manier?
Zitten er scharnieren aan de raampjes? Probeer om te beginnen met een lang breekmes tussen het raam en de sponning/kozijn open te krijgen. Probeer ook met afbeitmiddel er tussen te krijgen.quote:badkamervraagje nummer 2:
de ramen in de badkamer zijn dichtgemaakt door de vorige bewoner.
de kit is er allang tussenuit, maar volgens mij zitten ze ook gelijmd of zo.
hoe zou ik ze toch open kunnen krijgen?
de putlucht edquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:58 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Bestaat er de mogelijkheid om onder de wastafel naast de afvoer een splitsing te maken.
Afvoer moet nl een ontluchting hebben. Deze kan buiten zitten maar ook binnen.
Ga naar een sanitairshop en vraag voor een ontluchter.
Deze koppel je naast je afvoer onder de syphon met een bochte van de wastafel. de bovenkant van de ontluchter steekt boven de syphon van je wastafel uit.
Probleem opgelost.
[..]
Zitten er scharnieren aan de raampjes? Probeer om te beginnen met een lang breekmes tussen het raam en de sponning/kozijn open te krijgen. Probeer ook met afbeitmiddel er tussen te krijgen.
Als de ramen geschilderd zijn en toen gelijk dicht gedaan zijn bestaat de kans dat de verf de boel vast houdt. Is dus een kwestie van open snijden met een lang breekmes en afbeitmiddel.
Dat het raamje beschadigd is niet zo erg dit kun je herstellen met plamuur of eventueel hout vuller.
Is toch prettiger dat raam open kan op de badkamer.
Is ook vaak een kwestie van eens flink duwen.
Probeer ook eens een balkje tegen het raampje te zetten over de lengte en er dan een flinke tik met een vuiste of hamer tegen te geven.
Je moet toch een ontluchter/ stankafsluiter hebben Deze zit ophet hoogste punt van alle afvoeren in huisquote:Op vrijdag 27 april 2007 11:55 schreef truttebosje het volgende:
[..]
de putlucht ed
daar mag vriendlief vanaaf even naar kijken.
maar volgens mij komt de ergste lucht uit het bad zelf.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:19 schreef Fenix2311 het volgende:
Hey Truttebosje!!![]()
Ziet er koosjer uit die toko van jullie.
Tijd om de keuken in te wijden zou ik zeggen.
Misschien onder het genot van een rosadootje of een lekker koel glas Mort Subite framboise!!
![]()
ze zijn hier wel meer dingen vergeten, lol.quote:Op vrijdag 27 april 2007 15:52 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Je moet toch een ontluchter/ stankafsluiter hebben Deze zit ophet hoogste punt van alle afvoeren in huis
Informeer er naar bij een sanitairshop/ bouwmarkt.
Doet deze site het alleen bij mij niet?quote:Op maandag 12 maart 2007 13:41 schreef truttebosje het volgende:
http://www.mozaiektegels.com/nl/index.htm
![]()
Ja, heel graag!quote:Op zondag 29 april 2007 20:33 schreef truttebosje het volgende:
bij mij doet ie het nu ook niet
misschien tijdelijk.
anders heb ik het adres en telnr wel vooor je bij interesse.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |