En met eus!quote:Drie dagen voor de beslissende UEFA Cup-wedstrijd tegen Wisla Krakau heeft Feyenoord aan het zelfvertrouwen gewerkt. In De Kuip werd ADO Den Haag na rust opzij gezet: 3-1. Na een matige eerste helft brachten Nicky Hofs, Jonathan de Guzman en Angelos Charisteas (strafschop) het kwaliteitsverschil in de tweede helft in de score tot uitdrukking. Santi Kolk scoorde in de laatste minuut nog tegen. Ron Vlaar maakte als invaller zijn rentree.
quote:Van: Eus
Verzonden: za 9-12-2006 18:58
Aan: Administration AS Nancy (via formulier)
Onderwerp: Benefit game
Hello Nancy,
I have a briljant plan.
Zoals you know, must Feyenoord as punishment a lot of money (130.000 euro) pay to the UEFA.
But the club Feyenoord sits a little bit on black seed, because Jorien let us pay 12 procent rent.
Asocial, hè?
My plan is that Feyenoord comes one more time to your city for a benefit game against AS Nancy.
And then all the money that the game upbrings, goes not to the people of Nancy, but to Feyenoord, sothat we the 130.000 euro can pay to the UEFA.
I think a lot of Feyenoord-fans will support this initiative and will visit your lovely city for the second time. I hope of course that the cafés then well open are. And that the waitresses topless round walk.
And then after this benefit game can we start with a clean lei.
I hope you find it a good plan, so let me know, then go we this arrange. Together stand we strong!
Eus
Hij hoeft het ook niet meteen "geweldig" te doen, als ie meer dan 2 goals scoort in 10 wedstrijden, kan hij iig Harry Souflaki doen vergeten...quote:Op zondag 10 december 2006 17:48 schreef BiMeWet het volgende:
De kans dat een A1'ertje het gelijk geweldig doet is redelijk klein dunkt me. Zou voor zo'n jochie alleen maar een enorme klap kunnen betekenen. Beter een gozer als Slory en volgend jaar een goede spits aantrekken![]()
Niet zo lastig iddquote:Op zondag 10 december 2006 17:59 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Hij hoeft het ook niet meteen "geweldig" te doen, als ie meer dan 2 goals scoort in 10 wedstrijden, kan hij iig Harry Souflaki doen vergeten...
Ik heb altijd goede TT's.quote:Op zondag 10 december 2006 17:58 schreef Malibu-06 het volgende:
Ben erg benieuwd welke speler ze willen gaan huren...
Goede TT trouwens!
Volgende week op gelijk niveau met Ajax.quote:Op zondag 10 december 2006 18:02 schreef Sloggi het volgende:
Het is echt triest dat we zó kort achter Ajax en AZ staan.
iddquote:Op zondag 10 december 2006 18:02 schreef Sloggi het volgende:
Het is echt triest dat we zó kort achter Ajax en AZ staan.
Die bij Feijenoord - Ajax was ook werkelijk prachtig.quote:Op zondag 10 december 2006 18:47 schreef Keltie het volgende:
Ze hebben de laatste tijd leuke doeken in de hoek.
Die Bulldog die het amsterdammertje doorbijt.
Die Bulldog die een kaasje doorbijt.
En nu met die ooievaar.
Zoiets als Huysegems?quote:We hebben een spits nodig die eens durft te schieten, ook al is het geen kans > ruimte? schieten.
Staat die in de spits?quote:Op zondag 10 december 2006 18:51 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Die bij Feijenoord - Ajax was ook werkelijk prachtig.
[..]
Zoiets als Huysegems?
Ja.quote:
Centraal ja.quote:Nee, daar staat Harry "ik durf niet te schieten want ik ben bang dat ik mis dus ik leg ze maar iedere keer breed waardoor we de bal verspelen" De Griek.
Z'n effectiviteit is nog lager dan die van Pierrequote:Op zondag 10 december 2006 23:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waarom speelt Ali B bijna nooit?
De enige die een beetje felheid brengt in de voorhoede.
Hij heeft wat tegen moslims volgens mijquote:Koeman heeft duidelijk wat tegen hem
Wie nietquote:Op zondag 10 december 2006 23:36 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Hij heeft wat tegen moslims volgens mij(Saidi, Ghaly, Ali)
Mee eensquote:Op zondag 10 december 2006 23:52 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Liever Ali B dan die Griek.
Onder welke top? De Nederlandse?quote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef Wopper1 het volgende:
Feyenoord gaat er nog maar een spits bijhalen deze winterstop.. (huurbasis)
Liefst eentje net onder de top (in het buitenland)..
Die speelt toch elke week daar?quote:Bona Kalou schijnen ze op het oog te hebben (lijkt me niet verkeerd).
Milevskyquote:Op zondag 10 december 2006 23:49 schreef Wopper1 het volgende:
Feyenoord gaat er nog maar een spits bijhalen deze winterstop.. (huurbasis)
Liefst eentje net onder de top (in het buitenland)..
Bona Kalou schijnen ze op het oog te hebben (lijkt me niet verkeerd).
Stel je voor dat je meer dan 1 speler voorin hebt lopen waar dreiging vanuit gaat.quote:Op zondag 10 december 2006 23:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waarom speelt Ali B bijna nooit?
De enige die een beetje felheid brengt in de voorhoede.
Koeman heeft duidelijk wat tegen hem
We worden verwend...quote:Nog een Braziliaans talent op stage bij Feyenoord
(Gepost door K)
Feyenoord heeft de komende weken nog een Braziliaanse jeugdspeler op stage. Het gaat om de 16-jarige Jatai (volledige naam Rafael Fagundes Mariano) van America-MG. Feyenoord kan als gevolg van het samenwerkingsverband met de Braziliaanse club de speler nog zonder kosten naar Rotterdam halen. De 16-jarige spits is een van de grootste beloften van America-MG.
Zou in ieder geval meer zijn als de neus. Maar N'Kufo is ook niet meer de jongste.quote:Op maandag 11 december 2006 10:14 schreef Malibu-06 het volgende:
Zou N'Kufo niets voor ons zijn? Had altijd m'n twijfels over hem, maar hij begint me steeds meer te overtuigen.
Halenquote:‘Medunjanin mag definitief weg bij AZ’
Geschreven door Matthijs van Laar op maandag, 11 december om 10:11
Volgens het Algemeen Dagblad is het AZ-bestuur van plan om Harris Medunjanin definitief in de verkoop te doen. De jeugdinternational komt momenteel nog op huurbasis uit voor Sparta Rotterdam.
Medunjanin was afgelopen weekend nog beslissend in het degradatieduel met Heracles Almelo. De 21-jarige aanvallende middenvelder wist twee maal op fraaie wijze het net te vinden, waarmee hij zijn ploeg de goede richting opstuurde in de met 2-3 gewonnen confrontatie.
Hoeveel Medunjanin op zal moeten leveren is niet bekend.
mwah, die gast is wel erg wisselvallig hoor. Al is het uiteraard beter dan kolka en gharry.quote:Op maandag 11 december 2006 10:25 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
HalenGeweldige voetballer! AZ is gek...
Misschien wel, maar we worden zo wel een samenraapsel van spelers die bij andere nederlandse (top)clubs overbodig zijn.quote:Op maandag 11 december 2006 10:25 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Das waar. Maar ik vind het gewoon jammer dat er spelers rechtstreeks van AZ/PSV/A'dam komen, zonder dat de jeugd echt kans krijgt. En komt er überhaupt ooit iets uit Feyenoord Ghana? Of zijn we daar al weer mee gestoptquote:Op maandag 11 december 2006 10:30 schreef Malibu-06 het volgende:
Dat was AZ 2 jaar geleden ook Maikalo. En daarmee gaat het nu niet bepaald slecht.
Ach ja, iedereen doet alsof Feijenoord zo extreem slecht is, maar alsof clubs als Heerenveen, Groningen en Roda JC zulke geweldige selecties hebben...quote:Op maandag 11 december 2006 10:28 schreef xFriendx het volgende:
Haha, ik vind het op zich wel stoer dat Feyenoord toch nog zo hoog staat (als AZ fan zijnde). Er is vaak aan het spel geen touw vast te knopen, het voetbal is meestal niet bepaald van hoogstaand niveau, er sprankelt maar weinig, maar de punten blijven binnenstromen.
Nog maar 4. Ik zou er een beetje moeite mee hebben als Feijenoord AZ met hun goede spel uit zou schakelen in de play-offs, maar uiteindelijk kies je toch voor eigenbelang. Laat ze sowieso de beker maar pakkenquote:Het is net economie, met zo min mogelijk inspanning een maximaal rendement behalen. Bij AZ wordt er vaak dominant gespeeld, zijn er mooie acties met strakke passes maar staan maar x aantal punten voor.
Wel spannend hoorquote:Enige nadeel is dat het waarschijnlijk elke week weer de billen samenknijpen is omdat je niet weet wat je kan verwachten.
De jeugd doet het momenteel nou niet bepaald lekker helaas.quote:Op maandag 11 december 2006 10:33 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Das waar. Maar ik vind het gewoon jammer dat er spelers rechtstreeks van AZ/PSV/A'dam komen, zonder dat de jeugd echt kans krijgt
Nee dat loopt nog. Daar had de GKL vorige week nog kritiek op, dat daar nooit wat mee gedaan werd.quote:En komt er überhaupt ooit iets uit Feyenoord Ghana? Of zijn we daar al weer mee gestopt![]()
Ben je lekker mee, komen vast een hoop herrieschoppers die wel zin hebben in een robbertje vechten.quote:Stukje uit AD:
In 2003 maakte Nederland kennis met de harde kern uit Kraku: voor het duel tussen NEC en Wisla werden 41 Poolse fans opgepakt en teruggestuurd wegens wangedrag. In hun bus vond de politie een rijke collectie messen en bijlen
Woensdag krijgen de Poolse fans dan ook een speciale behandeling van de Rotterdamse politie. De Wisla-aanhangers die een kaart hebben besteld, moeten die een paar uur voor het duel ophalen in Ahoy. Van daaruit worden de fans onder zware politiebegeleiding naar de Kuip gebracht. Om te voorkomen dat de Polen voor die tijd voor problemen zorgen, houdt de politie al vanaf morgenavond verscherpt toezicht in de Rotterdamse binnenstad.
En die Abubakari, waar komt die vandaan?quote:Op maandag 11 december 2006 10:36 schreef Malibu-06 het volgende:
Nee dat loopt nog. Daar had de GKL vorige week nog kritiek op, dat daar nooit wat mee gedaan werd.
Toch nog iets danquote:
Las gisteren/eergisteren even in de nieuwe (?) Hand in Hand.quote:Op maandag 11 december 2006 10:42 schreef Maikalo het volgende:
[..]
En die Abubakari, waar komt die vandaan?
quote:Op maandag 11 december 2006 10:46 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Toch nog iets dan. Mooie foto van Drenthe trouwens op de UEFA site
![]()
En dat ie over de roos van Blackburn pist.quote:Op zondag 10 december 2006 18:47 schreef Keltie het volgende:
Ze hebben de laatste tijd leuke doeken in de hoek.
Die Bulldog die het amsterdammertje doorbijt.
Die Bulldog die een kaasje doorbijt.
En nu met die ooievaar.
.
Pardon.quote:Op maandag 11 december 2006 10:28 schreef xFriendx het volgende:
met zo min mogelijk inspanning een maximaal rendement behalen.
Niet gezienquote:Op maandag 11 december 2006 13:34 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En dat ie over de roos van Blackburn pist.
Werd er weer bier gegooid?![]()
Ik vind Harry als aanspeelpunt best redelijk, moet gewoon ff paar goaltjes meepikkeniig beter dan Piair
werd idd met bier gegooid naar de wisselspelers van ADO die zich warmliepenquote:Op maandag 11 december 2006 13:34 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En dat ie over de roos van Blackburn pist.
Werd er weer bier gegooid?![]()
Ik vind Harry als aanspeelpunt best redelijk, moet gewoon ff paar goaltjes meepikkeniig beter dan Piair
Teringhond. Ondankbare kutrat.quote:Leonardo tot medio 2009 naar Ajax
11 december 2006
Leonardo speelt na de winterstop voor Ajax. De spits van NAC tekent een contract dat hem tot de zomer van 2009 aan de Amsterdamse club bindt. De 23-jarige Braziliaan moet nog wel met goed gevolg de medische keuring afleggen.
Leonardo wordt voorlopig nog niet gepresenteerd. Ajax en de aanvaller zullen wachten totdat de transfermarkt in de winterstop weer wordt geopend. De clubleiding van Ajax wil de overgang daarom nog niet bevestigen. "Ik kan en wil niets zeggen. We zijn bovendien een beursgenoteerd bedrijf. We zijn aan regels gebonden", sprak trainer Henk ten Cate maandag na afloop van de training.
Ajax betaalt 750.000 euro voor Leonardo die ook in de belangstelling van Tottenham Hotspur en PSV stond. NAC moet de transfersom delen met de aanvaller en Feyenoord. De Braziliaan doorliep vanaf zijn twaalfde de jeugdopleiding van de Rotterdamse club. "Ik weet niet of Leonardo ons beter maakt", sprak Ten Cate afgelopen vrijdag al over de spits. "Van één speler word je niet zo vlug veel beter. Hij geeft me wel meer alternatieven voor de aanval. Dat is prettig."
staat ie zichzelf daar belachelijk te maken door te gaan schijnboksen ofzoquote:Op maandag 11 december 2006 15:51 schreef Keltie het volgende:
Liep die negert zich daarom op te winden?
Die dikke kale? Die z'n broek van z'n reet af trok?quote:Op maandag 11 december 2006 16:37 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
staat ie zichzelf daar belachelijk te maken door te gaan schijnboksen ofzo![]()
iemand trouwens nog die mafkees op Q gezien die de supporters op stond te jutten?
leo
Hehe ja komt mooi uit zo.quote:Op maandag 11 december 2006 16:51 schreef ruud_fr het volgende:
ja die ja
kunnen we met die transfer van leo trouwens die boete betalen?
Stennis.quote:
quote:Lucius vanavond in HollandSport
Feyenoord-aanvoerder Theo Lucius is vanavond te gast in het televisieprogramma HollandSport. In het programma, met de presentatoren Wilfried de Jong en Mathijs van Nieuwkerk, richt men zich op de slepende liesblessure waarmee Lucius al meerdere weken kampt.
De aflevering wordt uitgezonden op Nederland 3 om 20.30u. Dinsdagmiddag is om 13.19u de herhaling op Nederland 2.
Ben je nieuw of een kloon van de een of ander?quote:Op maandag 11 december 2006 17:58 schreef Vakkie_W het volgende:
Mag ik ook in het Kuip plaatje in de openingspost van dit topic? Ik zit zoals je aan mijn username ziet in vak W!
Heeft Koeman gezegd.quote:Op maandag 11 december 2006 19:12 schreef FrankyMcG het volgende:
Waar komt dat gerucht vandaan dat Feyenoord in de winterstop een spits wil gaan huren
je staat erbijquote:Op maandag 11 december 2006 17:58 schreef Vakkie_W het volgende:
Mag ik ook in het Kuip plaatje in de openingspost van dit topic? Ik zit zoals je aan mijn username ziet in vak W!
quote:Op maandag 11 december 2006 19:18 schreef FrankyMcG het volgende:
Overigens is het echt erg triest dat er pas 20.000 kaarten zijn verkocht voor de belangrijke wedstrijd van woensdag. Maar goed, aan de andere kant weet je nu iig dat de sfeer onder deze kleine groep wel goed is!
Als we winnen zijn we door, en loten we de nummer 1 van een andere poule: Glasgow, Londen, Barcelona..... LEKKAAAH!
Altijd zo zwak. Laat die fanatieke supporters dan ook gewoon een goede sfeer maken als de Kuip volzit.quote:Op maandag 11 december 2006 19:18 schreef FrankyMcG het volgende:
Overigens is het echt erg triest dat er pas 20.000 kaarten zijn verkocht voor de belangrijke wedstrijd van woensdag. Maar goed, aan de andere kant weet je nu iig dat de sfeer onder deze kleine groep wel goed is!
Njah, vind het wel fijn als ik niet raar aangekeken word als ik m'n moel opentrekquote:Op maandag 11 december 2006 20:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Altijd zo zwak. Laat die fanatieke supporters dan ook gewoon een goede sfeer maken als de Kuip volzit.
Tegen Sofia waren er ook niet zoveel, en toen zat de sfeer er ook goed inquote:Op maandag 11 december 2006 20:35 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Altijd zo zwak. Laat die fanatieke supporters dan ook gewoon een goede sfeer maken als de Kuip volzit.
Lekker 2e ring dicht gooien net als tegen Sofia! Lekker sfeertje was er toen.quote:Op maandag 11 december 2006 19:18 schreef FrankyMcG het volgende:
Als we winnen zijn we door, en loten we de nummer 1 van een andere poule: Glasgow, Londen, Barcelona..... LEKKAAAH!
In de UEFA Cup-finale ook. Ik vind het een beetje triest dat mensen het een goede zaak vinden als de Kuip niet eens meer half vol zit.quote:Op maandag 11 december 2006 21:38 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Tegen Sofia waren er ook niet zoveel, en toen zat de sfeer er ook goed in![]()
Vooral het einde van dat filmpje..quote:Op maandag 11 december 2006 21:59 schreef TerroRobbie het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=3dvEXJbBzDg
Gekken
Laat die gloriehunters maar lekker thuis. Het liefst zou ik het nieuwe stadion zien met 30.000 plaatsten.quote:Op maandag 11 december 2006 22:08 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
In de UEFA Cup-finale ook. Ik vind het een beetje triest dat mensen het een goede zaak vinden als de Kuip niet eens meer half vol zit.
Zou ook erg goed zijn voor ticketinkomsten en sponsors.quote:Op maandag 11 december 2006 22:11 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Laat die gloriehunters maar lekker thuis. Het liefst zou ik het nieuwe stadion zien met 30.000 plaatsten.
Ja, definitief een subtopper zijnquote:Op maandag 11 december 2006 22:11 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Laat die gloriehunters maar lekker thuis. Het liefst zou ik het nieuwe stadion zien met 30.000 plaatsten.
ik vind het een beetje triest dat mensen wel komen als het goed gaat en wegblijven als het minder isquote:Op maandag 11 december 2006 22:08 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
In de UEFA Cup-finale ook. Ik vind het een beetje triest dat mensen het een goede zaak vinden als de Kuip niet eens meer half vol zit.
Dat is het ook ja. Maar ik kan me voorstellen dat je het na zoveel jaar wanbeleid zat bent. Het voetbal is niet om aan te zien, er lopen allemaal ex-spelers van Ajax rond, we spelen bijna nooit meer mee om de prijzen... Maar toch betaal je voor een kaartje evenveel als bij Ajax of PSV. En van het geld worden kutspelers als Griek gekocht en boetes aan de UEFA betaaldquote:Op maandag 11 december 2006 22:14 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ik vind het een beetje triest dat mensen wel komen als het goed gaat en wegblijven als het minder is
waar slaat dat nu weer op?quote:Op maandag 11 december 2006 22:14 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ja, definitief een subtopper zijn![]()
Met een klein stadion is het laatste beetje 'top' aan Feijenoord weg. Dan ben je op geen enkel punt meer beter dan een club als FC Utrecht of Roda JC.quote:
Nee, maar je achterban wel.quote:Op maandag 11 december 2006 22:21 schreef ruud_fr het volgende:
ja hoor, een stadion maakt een club een topclub
ja ach, kijk naar AZquote:Op maandag 11 december 2006 22:26 schreef BiMeWet het volgende:
Een groot stadion heeft allure, dat maakt je onder andere sneller een topclub.
quote:
Niets, jullie krijgen al onze beste spelersquote:Op maandag 11 december 2006 22:28 schreef Keltie het volgende:
Wat is er mis met FC Utreg?
Dat het geen rukt uit maakt hoe groot het stadion is. Maar dat het wat uit maakt of er een man met geld zit.quote:
ja, en wel een topclub (snel ook)quote:Op maandag 11 december 2006 22:32 schreef Malibu-06 het volgende:
Dat stadion van AZ is klein hoor.
Hihi, grappenmaker.quote:Op maandag 11 december 2006 22:33 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ja, en wel een topclub (snel ook)
Agh, als ik supporter van een topclub zou willen zijn had ik wel Gunner of Chelsea-man geworden.quote:Op maandag 11 december 2006 22:29 schreef Malibu-06 het volgende:
Niets, maar het is geen topclub.
Agh, we doen ieder jaar lang mee voor de landstitel missen alleen net de finishing touch, dit jaar leken we iets eerder af te haken maar we kunnen weer naar boven kijken.quote:Op maandag 11 december 2006 22:39 schreef Malibu-06 het volgende:
Natuurlijk, maar Feijenoord hoort mee te doen om de prijzen.
ik vind een club die een paar jaar achter elkaar lang meedoet om het kampioenschap en ver komt in europa een nederlandse topclubquote:Op maandag 11 december 2006 22:37 schreef Malibu-06 het volgende:
Ik vind AZ nog steeds geen topclub. Ze missen de uitstraling...
Voor mij is een club een topclub wanneer die meerdere prijzen heeft gepakt.quote:Op maandag 11 december 2006 22:46 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ik vind een club die een paar jaar achter elkaar lang meedoet om het kampioenschap en ver komt in europa een nederlandse topclub
maar da's mijn mening
Het verschil tussen Feyenoord en AZ is dat jullie geen man met geld hebben en een veel mindere selectie.quote:Op maandag 11 december 2006 22:31 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Dat het geen rukt uit maakt hoe groot het stadion is. Maar dat het wat uit maakt of er een man met geld zit.
Dag Jorienquote:Twee heren en de strijd in de Kuip
Door PAUL VAN DEN BOSCH
Gisteren om 15.30 uur eindigde het voorzitterschap van Jorien van den Herik bij Feyenoord. Daar heeft de...
Van den Herik met de UEFA-beker. FOTO EPA
...commissie-Kerkum een belangrijke rol in gespeeld. Juist Kerkum loodste zijn zakenvriend Van den Herik twintig jaar geleden de Kuip binnen. Dat typeert hun band. Die wisselt steeds van karakter, maar lijkt onlosmakelijk.
ROTTERDAM
’Is hij nou helemaal besodemieterd, riepen andere bestuursleden. Ze hadden gelijk. We werken ons de kolere om Feyenoord er bovenop te helpen en dan wil één man niet meewerken. Dat kan niet. Niemand mag meer dwarsliggen. Iedereen stelt zich solidair op. Wie dwars ligt, moet weg. Er is alle ruimte voor andere meningen, maar we kunnen geen one man show gebruiken bij Feyenoord.’’
Citaat uit het Algemeen Dagblad.
Maar van wie en wanneer?
Spreekt hier Gerard Kerkum, de voorzitter van Feyenoords hervormingscommissie, over Jorien van den Herik die vorige week te horen kreeg dat hij moest vertrekken als president-commissaris?
Neen. Aan het woord is Van den Herik over Kerkum. De krant van 6 januari 1989. Nog een citaat. ,,Gerard wist dat hij een functie moest opgeven. Maar in een krant zei hij dat hij dwars ging liggen. Waarom, weet ik niet. Ik ben toen ontiegelijk pissig geworden. Dat starre van hem in deze kwestie is misschien representatief voor het oude Feyenoord. Niet veranderen. Maar bij de club scheiden we persoonlijke van zakelijke kwesties. Er is geen ruimte meer voor vriendjespolitiek.’’
Jorien van den Herik moest in 1989 aan Gerard Kerkum vertellen dat hij niet twee functies tegelijk mocht bekleden. Daarmee barstte een bom binnen Feyenoord. De oud-captain van Feyenoord-één kon niet langer voorzitter van de voetbalclub én commissaris van het gelijknamige stadion zijn. De boze Kerkum, initiatiefnemer voor de nieuwe structuur, stapte zelf op. Later legde hij de ruzie met Van den Herik bij. Hij was zelfs zijn plaatsvervanger bij officiële gelegenheden.
Zeventien jaar later staat Kerkum aan het hoofd van de commissie die bepaalde dat er geen toekomst meer is voor de president-commissaris. De persconferentie vorige week was een bevestiging van wat iedereen eigenlijk al voelde en wist.
Nu is Van den Herik boos. Hij voelt zich door iedereen verraden. De commissie-Kerkum is buiten zijn boekje gegaan, vindt hij. ,,De late wraak van Kerkum,’’ zegt een prominente Feyenoorder, die niet met naam in de krant wil. ,,Niet waar,’’ zegt de secretaris van amateurclub Feyenoord, mr. Cees Ultee. ,,Vriend of niet, wie bij Gerard op zijn Feyenoord-hart staat, maakt hem kwaad. Niemand is groter dan de club.’’
Uitgerekend Kerkum bracht Van den Herik begin jaren 80 bij Feyenoord binnen als sponsor. Zij kenden elkaar uit de bouwwereld. Ze woonden een decennium ervoor in hetzelfde huis in Saudi-Arabië, waar Kerkum hoofduitvoerder van OGEM was en Van den Herik vertegenwoordiger. Ze werden vrienden en hun bedrijven gingen zakelijke contacten aan. In Saudi-Arabië stuitte de Zwijndrechter met hulp van zijn zakenvriend op het grote geld, waar hij nooit een geheim van maakte. Ook niet van het feit dat hij zich op Cyprus vestigde om fiscaal van die oliedollars te profiteren.
Terug in Nederland kwam Kerkum in het Feyenoord-bestuur en trad de directeur van het dakdekkersbedrijf uit Zwijndrecht toe tot de Vrienden van Feyenoord, een groep sponsors. Van die club werd hij al snel voorzitter en zijn ster rees snel in de Kuip, waar bestuurlijke intriges talrijker waren dan de successen van de voetballers die Van den Herik mede financierde. Zo leende hij Feyenoord geld voor de transfers van de Hongaar Roth en de Deen Elstrup en stond hij financieel garant.
De band tussen Kerkum en Van den Herik leidde tot irritaties bij anderen. Een van hen herinnert zich dat sponsor Van den Herik in 1987 pontificaal plaats mocht nemen bij het bestuursdiner rond de Europa Cup-wedstrijd bij het Schotse Aberdeen. Ongehoord, vond men bij Feyenoord.
Kerkum vond van niet, hij wees zijn bestuur terecht. Anderhalf jaar later stond de voorzitter buiten, en was Van den Herik al de machtigste man van Feyenoord, waar hij op het juiste moment schoon schip maakte in de boekhouding.
In 2006, is hét gezicht van de laatste 15 jaren vertrokken en wordt Kerkum meer dan ooit gezien als cultuurbewaker. Dat zij elkaar nog vriendschappelijk treffen op de golfbaan, wordt door de meeste Feyenoorders uitgesloten.
Dan is AZ dat iig niet.quote:Op maandag 11 december 2006 23:47 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Voor mij is een club een topclub wanneer die meerdere prijzen heeft gepakt.
hehe daar is die weer hoor welcome backquote:Op dinsdag 12 december 2006 11:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben weer terug van een week vakantie
[afbeelding]
was gezellig
quote:Op dinsdag 12 december 2006 11:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben weer terug van een week vakantie
[afbeelding]
was gezellig
Ik heb juist laatst een college gehad van een bekende sportmarketeer die betrokken was bij de hele imagoverandering van NEC. Daar hoorde onder meer het nieuwe NEC stadion bij. Zijn redenering was juist dat je niet meteen veels teveel moest bouwen, maar gefaseerd. Een voorbeeld zijn de skyboxen. Hoe minder je er van bouwt, hoe 'populairder' het is om er in te mogen, hoe voller. Hoe meer draagvlak ook voor uitbreiding. Zo kun je gefaseerd uitbouwen zonder meteen het maximale te investeren en er het minimale uit te halen.quote:Op maandag 11 december 2006 23:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het verschil tussen Feyenoord en AZ is dat jullie geen man met geld hebben en een veel mindere selectie.
Feyenoord is op dit moment enorm afhankelijk van de achterban. Het zou daarom vreselijk dom zijn om een deel van die achterban buitenspel te zetten door een te klein stadion te bouwen.
Bovendien geef je, met een kleiner stadion, een signaal af aan investeerders en sponsors dat je jezelf niet meer als topclub ziet. Als je selectie die van Vitesse, Heerenveen, Utrecht en Twente vrijwel niet ontloopt en je stadion ongeveer even groot is, wat maakt Feyenoord dan nog een topclub?
Een stadion voor 30.000 bezoekers bouwen zou echt het domste zijn wat Feyenoord kan doen. Leuk voor je sfeer hoor, maar de status 'topclub' kan je vergeten.
quote:Beenhakker: Poolse landdag bij Feyenoord
Leo Beenhakker is zojuist teruggekeerd uit de Verenigde Arabische Emiraten. De bondscoach van Polen speelde daar met een Poolse B-ploeg een vriendschappelijke interland en won met 5-2. In zijn selectie had hij drie spelers opgenomen van Wisla Krakow, morgen de tegenstander van Feyenoord in de UEFA Cup. ,,Voornamelijk bankzitters van die club.” De Rotterdammers moeten in De Kuip winnen van de Poolse subtopper. ,,Ik denk niet dat Wisla Krakow het grote probleem is voor Feyenoord, maar Feyenoord zelf, vanwege zijn wispelturigheid”, aldus Beenhakker, oud-trainer van Feyenoord en de man die de club uit Rotterdam-Zuid naar de laatste landstitel leidde in 1999.
In die tijd was Beenhakker trainer en Jorien van den Herik voorzitter oude stijl, de man die Feyenoord runde. ,,Ik verbleef niet in Nederland, maar heb via internet de gebeurtenissen in Rotterdam goed kunnen volgen. Ik heb er één woord voor: schandalig. Schandalig, hoe Van den Herik is afgeserveerd door de leiding van Feyenoord. Het heeft niets te maken met een paar roepende mafkezen, of mensen die spandoeken ophangen; het betreft de leiding van Feyenoord. Het getuigt van geen enkele klasse van de zittende leiding om je voorzitter zo af te serveren.”
Zelf heeft Beenhakker naar eigen zeggen drie fantastische jaren met Van den Herik meegemaakt in De Kuip. ,,Een geweldige voorzitter, met z’n eigen ideeën en dat mag of moet zelfs”, aldus Rotterdammer Beenhakker, die Van den Herik als een eerlijke en oprechte voorzitter heeft leren kennen. ,,Jorien was vreselijk begaan met de club, zette daar vijftien jaar alles voor opzij en als je dan op zo’n manier moet vertrekken… Nogmaals: schandalig. Een voorzitter als Van den Herik verdiende het om Feyenoord door de voordeur vanaf het bordes te verlaten, maar zo’n passend afscheid gunde de leiding hem niet.”
De bondscoach van Polen komt morgen naar De Kuip om enkele van zijn internationals te bekijken. ,,De drie van Wisla Krakow in de Emiraten zijn jongens voor de toekomst, maar ik heb ook nog drie, soms vier basisspelers van de club bij m’n A-ploeg zitten.”
De bepalende spelers van Wisla zijn volgens Beenhakker de Argentijnse middenvelder Cantoro en de Braziliaanse spits Paulista. ,,Hij is een beetje vergelijkbaar met Leonardo. Alleen is Paulista wat frisser in de kop dan ‘Leo’. En de Roemeen Dolha (licht geblesseerd red.) is een goede keeper.” Zijn eventuele vervanger Pawelek is de derde goalie van Polen. Andere internationals van Beenhakker zijn onder meer Dudka, Sobolewski, Glowacki en Blaszczykowski. ,,Die laatste is een èchte. Pas 21 jaar, een rechtermiddenvelder en vaste keus bij mij. Ik heb hem bij de ploeg gehaald en na een onwennig begin tegen Finland speelde hij tegen Portugal en België uitstekend.” Volgens Beenhakker horen we nog van Blaszczykowski. Hij staat op het lijstje van Sampdoria.
Als ploeg is Beenhakker niet bijster onder de indruk van Wisla. Heeft ook te maken met de trainerswissel. De Roemeen Dan Petrescu, vroeger rechtsachter van Steaua Boekarest en Chelsea, bouwde iets op en wilde initiatiefrijk spelen met Wisla Krakow. Alleen verloor hij eenmaal te veel en de huidige trainer is de Serviër Dragomir Okuka. Sindsdien is het weer ouderwets Pools; bij balverlies als de brandweer terug naar eigen helft. Zo trof ik het ook aan bij de nationale ploeg, maar met resultaat is een omslag gemaakt.”
Voor zich misdragende Poolse fans is Beenhakker niet zo bang, hoewel ze bij Wisla een kwalijke reputatie hebben. Dat is pikant met de voorwaardelijke straf van Feyenoord, opgelegd door de UEFA na de rellen in Nancy. ,,Bij de Poolse ploeg heb ik nooit iets vervelends meegemaakt. In Brussel waren er vorige maand 12.000 Polen en is niets gebeurd. In de competitie valt nauwelijks iets voor. Soms als ze in het buitenland zijn, drinken ze iets teveel. Weten ze niet meer wie ze zijn en waar ze zijn.”
quote:Van den Herik moet niet denigrerend doen over de achterban
Als trainer van Feyenoord heb ik Jorien van den Herik drie jaar meegemaakt en de indruk die ik van hem heb overgehouden, is dat het wel een aardige vent was. Er was toen geen gulden, maar toch was het een mooie tijd. Hij bleek duidelijk geen meehobbelaar en dat maakte hem wel leuk. Zijn positie werd in de afgelopen weken kennelijk onhoudbaar en zoiets doet hem pijn en daarom is hij nu rancuneus.
Dat stelt mij dan weer erg teleur. Trainers moesten ook wel eens weg uit de Kuip en dan moesten ze ook niet zielig gaan zitten doen. Daarom had ik van de voorzitter, júist van deze voorzitter, verwacht dat hij niet zou gaan piepen. Dat doet hij dus wel.
Ik vind dat hij denigrerend doet over de organisatie en achterban van Feyenoord. Dat mag dus niet.
Ook al loopt het mis, voor die club en de mensen van die club moet je respect blijven houden.
In de aandeelhoudersvergadering van maandag zou Van den Heriks vertrek officieel bekrachtigd worden, begreep ik. Op zo’n bijeenkomst zul je weinig spelers aantreffen. Wij waren daar vroeger wel nieuwsgierig naar. Ik ben eens met Wim Jansen, Joop van Daele en nog een speler boven in de nok van een zaal van het Stadion stiekem op een plank gaan zitten.
We konden toen alles volgen. Wat me er altijd van is bijgebleven, is dat er plotseling een aandeelhouder uit de vergadering opstond en ‘hand in hand kameraden’ begon te zingen. We kwamen niet meer bij van het lachen, maar niemand ontdekte ons.
Vorige week heb ik me wel verbaasd over de blijdschap bij Feyenoord over die zogenaamd milde straf van de UEFA. Ik ben daar principieel in. Je kunt niet gestraft worden voor iets wat je niet gedaan hebt. Feyenoord was in Nancy niet schuldig, dat blijkt ook uit de rapporten en uit de toelichting op de uitspraak. Hoe kan je dan blij zijn?
Wat ik weer wel bevredigend vond, was dat de directie weer compleet was. Ik zag alleen nog Onno Jacobs en miste Chris Woerts. Die laatste was er ineens weer, toen er gelachen kon worden. Dat zal best toeval zijn, maar ik ben gevoelig voor die dingetjes.
De laatste tijd denk ik ook af en toe aan Jan-Willem van Dop. Hem vond ik een goede voorzitter/directeur voor de club. Hij straalde uit wat een directeur van Feyenoord moet uitstralen: recht door zee, ongecompliceerd, geen rare babbels. Van mij had-ie mogen blijven, maar ook hij kon zich niet echt ontwikkelen onder de president. Hij zit nu bij FC Utrecht ook wel op zijn plaats, want die club lijkt veel op Feyenoord.
Bij Ajax-AZ zag ik dat scheidsrechter Braamhaar fouten maakte, die hij op dat niveau niet zou moeten maken. Maar het gaat me te ver om nu boos te worden op die man. Het probleem zit dieper. Tijdens Arsenal-Chelsea was er een probleem tussen Drogba en Lehmann, er vielen wat klapjes. De scheidsrechter twijfelde, ging naar de vierde man en nam zijn beslissing. In Nederland steekt die vierde official alleen het bord met wissels en nog te spelen minuten omhoog.
Voor de rest zit hij er voor Piet Snot bij. Als we die functie eens opwaarderen, net zoals de Engelsen deden, dan worden fouten als die van Braamhaar schaarser. En dan was Huntelaar er uitgestuurd, want dat verdiende hij met die trap op de knie van Cziommer. Het leek of hij hem bewust wilde blesseren en dat is een van de vreselijkste dingen die je kunt doen in het voetbal. Alleen spugen is erger.
(Bron: AD)
quote:
Opnieuw onzekere periode voor Feyenoord
Dinsdag 12 december 2006 - DEN BOSCH – Met het in beroep gaan door de aanklager van de Europese voetbalbond (UEFA) tegen de straf, die Feyenoord is opgelegd naar aanleiding van de ongeregeldheden op 30 november in Nancy, breekt voor de Rotterdamse club opnieuw een onzekere periode aan.
De tuchtcommissie van de UEFA legde Feyenoord een straf van twee wedstrijden voorwaardelijk zonder publiek en een boete van 125.000 euro op. De aanklager had een straf van twee jaar uitsluiting van Europees voetbal voorgesteld.
In Nancy richtten supporters van Feyenoord in de binnenstad tal van vernielingen aan. Zij misdroegen zich later ook in het stadion. De Franse politie moest traangas gebruiken om de gemoederen tot bedaren te brengen. De wedstrijd tussen AS Nancy en Feyenoord (3-0) werd tijdelijk onderbroken.
Een dezer dagen treedt de tuchtcommissie van de UEFA met een motivatie van het uitgesproken vonnis naar buiten. Vanaf dat moment hebben beide partijen drie dagen de tijd om in beroep te gaan. Vervolgens is er nog een termijn van zes dagen om de gronden voor het bezwaar verder aan te vullen. Feyenoord liet vorige week meteen na het vernemen van het door de Rotterdamse club als ‘licht’ ervaren vonnis weten van de beroepsmogelijkheid af te zien. Maar de aanklager van de UEFA gaat zeker in appel, zo liet een bron binnen de Europese voetbalbond weten.
De ‘Board of Appeal', het beroepsorgaan van de UEFA, zal de strafzaak in zijn volle omvang in Genève of Nyon opnieuw behandelen. Dat gebeurt waarschijnlijk ergens in januari. Er wordt royaal de tijd voor uitgetrokken. De partij die het beroep instelt - in dit geval de aanklager van de UEFA - mag getuigen laten horen en gebruik maken van tv-beelden.
De ‘Board of Appeal’ komt na de zitting met een nieuwe uitspraak. Die kan bestaan uit het handhaven van de huidige straf, het verhogen van de voorwaardelijke straf of het verhogen van de opgelegde boete. Maar de ‘Board of Appeal’ kan ook besluiten de door de aanklager voorgestelde strafmaat te honoreren. In dat geval zou Feyenoord alsnog twee jaar uitgesloten worden van deelname aan Europees voetbal.
De uitspraak van de ‘Board of Appeal’ van de UEFA is bindend en gaat onmiddellijk in.
Partijen kunnen zich nog wel tot de Court of Arbitration for Sport (CAS) richten. Die heeft de neiging een beroep opnieuw in zijn volle omvang te toetsen. Maar meestal duurt het enkele maanden voor de CAS zich over een kwestie buigt.
De aanklager van de UEFA heeft overigens niet alleen bezwaren tegen de hoogte van de straf die is opgelegd. De tuchtcommissie van de UEFA kwam ook tot de uitspraak dat Feyenoord op moet draaien voor de door de fans aangerichte schade in Nancy. Volgens de aanklager kan dat juridisch niet. De tuchtcommissie mag alleen in de reglementen omschreven straffen opleggen. De verplichting tot het vergoeden van aangerichte schade staat daar niet bij en mag dus niet gebruikt worden als tuchtrechtelijke straf.
Feyenoord doet er deze week alles aan om het thuisduel met Wisla Krakow morgen zonder incidenten te laten verlopen. Het veiligheidsprotocol is ongeveer even scherp als bij een thuiswedstrijd tegen aartsvijand Ajax. Ook de Rotterdamse politie is woensdag in een fors verhoogde staat van paraatheid. „We zullen er bovenop zitten“, liet een woordvoerder gisteren weten.
Het draaiboek van Feyenoord en de gemeente Rotterdam ziet er doordacht en professioneel uit. Ongeveer 2500 Poolse fans hebben bij officiële verkooppunten een voucher bemachtigd. Daarmee kunnen ze morgen in Sportpaleis Ahoy’ een toegangsbewijs aanschaffen.
In het Rotterdamse complex wordt een soort fandorp ingericht waar de Poolse fans zich kunnen verpozen tot in de vroege avond. De supporters van Wisla worden dan centraal per bus naar De Kuip gebracht.
Tuurlijk, maar we hebben wel gekkere dingen meegemaakt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Lijkt me niet echt proportioneel. Het gat tussen 2 wedstrijden zonder publiek voorwaardelijk en 2 jaar uitsluiting is natuurlijk erg groot.
Een strafbepaling lijkt me niet afhankelijk van een spelers prestaties op dat momentquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja want KJH prikt ze er achter mekaar in dit seizoen.
Leg jij de competitievervalsing even uit dan?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:41 schreef DenniZZ het volgende:
Een strafbepaling lijkt me niet afhankelijk van een spelers prestaties op dat moment
Omdat het al de zoveelste keer is dat Huntelaar niet wordt bestraft op basis van tv beelden?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:42 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Leg jij de competitievervalsing even uit dan?
Omdat jullie je alleen maar bezig kunnen houden met Ajax.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:04 schreef BiMeWet het volgende:
Huntelaar staat al 5 wedstrijden lang te etteren. Mongool. Die moeten ze meteen schorsen.
Maar waarom hebben we het uberhaupt over een neus in het FEYENOORD topic?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:09 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Omdat jullie je alleen maar bezig kunnen houden met Ajax.
Voorlopig komt hier een aanwas van joden voorbij, dat het gewoon ergerlijk wordt, en daarnaast zegt al dat gejank in die topics van jullie genoeg over het vochtklimaat tussen jullie bilnaad.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik kijk hier af en toe. Mag toch?
Angszweet voor feyenoord
als het aan mij ligt nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:20 schreef Erwtensoep het volgende:
Zozo alsjeblieft zelfs. Ik kom hier wanneer ik wil.
Nu ga je weg.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:25 schreef Erwtensoep het volgende:
En nu?
Klinkt als Leonardo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:33 schreef BiMeWet het volgende:
Typisch kinderachtig gedrag éh. Ach, wat verwacht je van een neus. Intelligentie van een stoeptegel en het drammerige van een kind, net zolang tot ze hun zin krijgen.
Piep-piep-hallo, piep-piep-hallo,quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:28 schreef Erwtensoep het volgende:
Als jullie niet hadden gezegd dat ik weg moest gaan had ik hier niet meer gepost. Maar goed nu ga ik lekker meekeuvelen natuurlijk.
die wedstrijd gaat niet door vanwege spreekkorenquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Leonardo, goed onderwerp. Zitten jullie met angstzweet tussen de bilnaad dat hij bij Ajax wel gaat presteren en dat hij straks gaat scoren tegen feyenoord?
Meer angstzweet dat jullie je geld gaan terugvragen als hij weer gaat janken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Leonardo, goed onderwerp. Zitten jullie met angstzweet tussen de bilnaad dat hij bij Ajax wel gaat presteren en dat hij straks gaat scoren tegen feyenoord?
Opleidingskosten. Zal wel 1/3 of 1/4 zijn ofzo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:43 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoeveel geld heeft Feyenoord nou eigenlijk verdient aan die miskoop van Ajax?
750.000 kostte Leo. Waarvan 50% naar meneer zelf gaat ivm clausule in zijn contract. Dan blijft er 375.000 over voor NAC. Hoeveel procent Feyenoord daarvan krijgt, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:43 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoeveel geld heeft Feyenoord nou eigenlijk verdient aan die miskoop van Ajax?
Zou misschien net genoeg zijn om die rekening van de UEFA te betalen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:44 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Opleidingskosten. Zal wel 1/3 of 1/4 zijn ofzo.
En maar kankeren op Ajax.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:46 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Zou misschien net genoeg zijn om die rekening van de UEFA te betalen.![]()
Ik wilde het er nog onder zetten: "Oh wacht, dat is de reden dat Sneijder en Leonardo er voetballen", maar daar weerhield ik mezelf nog maar net van.quote:
Anders krijg je straks nog een banquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:59 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Ik wilde het er nog onder zetten: "Oh wacht, dat is de reden dat Sneijder en Leonardo er voetballen", maar daar weerhield ik mezelf nog maar net van..
quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:04 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Anders krijg je straks nog een ban
12e t/m 23equote:Op dinsdag 12 december 2006 14:05 schreef TerroRobbie het volgende:
Van en tot welke leeftijd heeft Leo bij Feyenoord gezeten?
Net als toen ik golfer een oude lul noemde.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Krijg je snel hier hoor als je iets tegen een ajax fan zegt
dan ga je werken ipv hier zeuren dat je arm bentquote:Op dinsdag 12 december 2006 14:27 schreef TJDoornbos het volgende:
mijn geld is op en daar baal ik van anders had ik wel gekomen!
Nee.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Meld je aan via mijn site krijg je 15 euro van me, heb je genoeg voor een kaartje voor morgenquote:Op dinsdag 12 december 2006 14:27 schreef TJDoornbos het volgende:
mijn geld is op en daar baal ik van anders had ik wel gekomen!
A ik zit nu op school en B ik werk daarnaastquote:Op dinsdag 12 december 2006 14:28 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dan ga je werken ipv hier zeuren dat je arm bent
heb er zin in
Volgens Riemer komt het wel goed, dan is dat zoquote:Op dinsdag 12 december 2006 14:31 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het lijkt mij waarschijnlijker dat ie binnen 2 weken ruzie heeft dan dat hij gaat presteren
quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Meld je aan via mijn site krijg je 15 euro van me, heb je genoeg voor een kaartje voor morgen![]()
Wat doe jij hier nou eigenlijk elke keer?quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
weer terug
![]()
Je mag ook wel die 15 euro aan mij geven , heb ook geen kaartje![]()
ramptoerismequote:Op dinsdag 12 december 2006 15:18 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Wat doe jij hier nou eigenlijk elke keer?
Staat volgens mij bij Sparta niet eens altijd in de basisquote:Op maandag 11 december 2006 10:25 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Als Rose fit was, had'ie afgelopen weekend ook op de bank gezetenquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:58 schreef Luni het volgende:
[..]
Staat volgens mij bij Sparta niet eens altijd in de basis
tvp
Zaterdag winnen van Roda en we zijn er al weer weg , als jullie niet verliezen van Utrechtquote:Op dinsdag 12 december 2006 16:12 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
vind je meer in arnhem.., rechter rij nog![]()
quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:17 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
ahhhh, daarom ben je fan van vitesse
Als dat zo zou zijn hequote:Feyenoord heeft interesse in Olaf Lindenbergh'
12 December, 2006
Olaf Lindenbergh komt bij Ajax niet veel aan spelen toe en onlangs liet de middenvelder dan ook weten dat hij graag weg wil uit Amsterdam. Eén van de geïnteresseerde clubs voor Lindenbergh zou Feyenoord zijn. De Rotterdammers zouden de verdedigende middenvelder graag aan de selectie toe willen voegen.
Erwin Koeman wil graag nog een middenvelder aan zijn selectie toe voegen. Feyenoord zou al iemand op het oog hebben. Het zou daarbij gaan om de Ajacied, die bij Ajax mag vertrekken.
Eerder dit jaar trok Feyenoord de Griekse spits Angelos Charisteas al aan. Na de spits zou Lindenbergh dus de tweede speler binnen een seizoen zijn die de overstap van Ajax naar Feyenoord maakt.
Mocht Feyenoord de transfer van Lindenbergh, die nog tot medio 2008 onder contract staat bij Ajax, niet kunnen bekostigen, dan lijkt een tijdelijke huur van de speler ook nog een optie.
Ik denk dat dit puur speculatie is van een stel joden om de club naar de kanker te brengen. Het bestaat niet dat ze zo ongelofelijk dom zijn bij Feyenoord. Dat kan gewoon niet.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:54 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn heWat de neuk halen die gasten zich dan in de kop
Je zou toch zeggen dat de schrik er ondertussen aardig in zit
viel ook wel mee met die kut griek toen die kwamquote:Op dinsdag 12 december 2006 16:56 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Ik denk dat dit puur speculatie is van een stel joden om de club naar de kanker te brengen. Het bestaat niet dat ze zo ongelofelijk dom zijn bij Feyenoord. Dat kan gewoon niet.
Tenminste, je zou toch zeggen dat ze weten dat er heel wat bakstenen door ruiten geflikkerd zullen gaan worden als dit waar is?
Dit je deze onzin serieus neemt. Feyenoord heeft na de transfer van die stink neus er echt wel van geleerd dat ze het niet nog een keer kunnen flikken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:56 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Ik denk dat dit puur speculatie is van een stel joden om de club naar de kanker te brengen. Het bestaat niet dat ze zo ongelofelijk dom zijn bij Feyenoord. Dat kan gewoon niet.
Tenminste, je zou toch zeggen dat ze weten dat er heel wat bakstenen door ruiten geflikkerd zullen gaan worden als dit waar is?
quote:Braziliaan werkt goede eerste training af
Rafael Fagundes Mariano, kortweg Jatai genoemd, heeft een goede indruk achtergelaten op de eerste training bij Feyenoord. De 16-jarige spits is de komende weken op proef bij de Rotterdammers en liet een goede indruk achter op de maandagmiddagtraining.
Jaita bewees zich als technische spits en bleek ook nog eens puur tweebenig. De jongeling is op proef van America-MG, met wie Feyenoord een samenwerkingsverband heeft. De Rotterdammers hoeven dus geen vergoeding te betalen voor Jatai, die in eigen land als één van de grootste beloften bekendstaat.
En toch hoeven ze het geen tweede keer te flikken.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
viel ook wel mee met die kut griek toen die kwam
Ik neem het niet serieus, maar het laatste jaar hebben we wel meer gekut meegemaakt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:14 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Dit je deze onzin serieus neemt. Feyenoord heeft na de transfer van die stink neus er echt wel van geleerd dat ze het niet nog een keer kunnen flikken.
stond gister op een vage duitse sitequote:Op dinsdag 12 december 2006 17:27 schreef vitessezuid113 het volgende:
Olaf Lindenbergh , wat is je bron ?
Ze zouden echt gek zijn als ze die ook nogeens naar De Kuip halen ( als het bestuur en de rest het al niet is)
Pas maar op met zulke berichten plaatsen straks komen die joden hier weer om hier te lachen![]()
Wanneer die E.T. look a like naar De Kuip komt, dan breekt echt de hel los.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:54 schreef Steve_I. het volgende:
Olaf Lindenbergh
quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
stond gister op een vage duitse site
Omdat ze hem niet kunnen straffen, moet je je eigen stuk eens goed lezen!quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:46 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Omdat het al de zoveelste keer is dat Huntelaar niet wordt bestraft op basis van tv beelden?
Jaquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:12 schreef R81 het volgende:
Die Jatai moet zeker eerst 18 zijn voordat hij voor Feyenoord mag spelen?
Nou je weet maar nooitquote:Op dinsdag 12 december 2006 17:31 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
dan is er weinig reden tot zorgen onder het legioen
![]()
Had ie nog wat te vertellen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:54 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Harry met zijn 'natuurliech' bij de NOS.
Dat hij bij 020 ook constant onder druk stond, dus hij is het wel gewend.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
Had ie nog wat te vertellen?
Vind ie het gek dat ie onder druk staat, die vent presteert voor geen meterquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:05 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Dat hij bij 020 ook constant onder druk stond, dus hij is het wel gewend.
quote:'Aanklager wil Feyenoord alsnog verbannen'
12/12/2006 18:45
De kans bestaat dat Feyenoord alsnog uit de Europese bekertoernooien wordt gegooid. BN De Stem meldt dat de aanklager van de UEFA van plan is in beroep te gaan tegen de straf die de tuchtcommissie van de Europese voetbalbond heeft uitgesproken.
Feyenoord kreeg te horen dat het een geldboete van 125.000 euro kreeg en twee duels voorwaardelijk zonder publiek. Met die relatief lichte straf voor de misdragingen van aanhangers van Feyenoord in Nancy kan de club leven, ook al ging het om de zwaarste straf ooit voor de Rotterdammers.
Volgens BN De Stem heeft een bron binnen de UEFA gezegd dat er zeker een beroep volgt van de aanklager tegen de uitspraak. De aanklager had een uitsluiting van twee jaar geëist tegen Feyenoord. Zodra de UEFA met de motivatie voor het eerste vonnis is gekomen, kan de aanklager in appèl gaan.
In januari zou het beroep kunnen dienen. De uitspraak is bindend, al kan de aanklager óf Feyenoord nog bij de Court of Arbitration for Sport (CAS) terecht om het nieuwe vonnis aan te vechten. Een dergelijke zaak neemt over het algemeen maanden in beslag.
Feyenoord speelt woensdag het laatste duel in de groepsfase van de strijd om de UEFA Cup. Bij winst in De Kuip tegen Wisla Kraków gaat de ploeg van Erwin Koeman door naar de laatste 32. Bij ieder ander resultaat ligt Feyenoord eruit.
bron: www.vi.nl
Valt er wat de lachen dan? Is gewoon een nuttige speler voor feyenoord.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:27 schreef vitessezuid113 het volgende:
Olaf Lindenbergh , wat is je bron ?
Ze zouden echt gek zijn als ze die ook nogeens naar De Kuip halen ( als het bestuur en de rest het al niet is)
Pas maar op met zulke berichten plaatsen straks komen die joden hier weer om hier te lachen![]()
He, onze grootste fan is er weerquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:46 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Valt er wat de lachen dan? Is gewoon een nuttige speler voor feyenoord.
Nuttig? Het is een kansloos figuur die op E.T. lijkt. Die jood komt er in De Kuip niet in, optyfen met die gast.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:46 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Wij zijn geen ajax-2, opkankere met jodenquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:46 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk niet begrijp,is dat die clubs zelf niet begrijpen wat bepaalde spelers voor sentimenten losmaken bij de achterban.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:49 schreef ruud_fr het volgende:
als die neus komt breekt de hel idd los
quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef Sloggi het volgende:
Lindenbergh zou Feyenoord zeker beter maken
Dat zeiden ze toen hij daar naar toe ging ook. Maar ik vind het echt een overrated persoon.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:56 schreef Sloggi het volgende:
Lindenbergh zou Feyenoord zeker beter maken, maar laat 'm toch maar in Amsterdam.
Lindenbergh zou Feyenoord 2 zeker beter maken, maar laat 'm toch maar in Amsterdam.
Lindenbergh zou ADO/Sparta zeker beter maken, maar laat 'm toch maar in Amsterdam.
Als ik het me goed herinner (Lindenbergh speelt immers niet zo vaakquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:57 schreef BiMeWet het volgende:
Ik hoef nog geen jood in Feyenoord al kregen we geld toe![]()
![]()
En sloggi, hij zou zekersteweten GEEN verbetering zijn.
Vanaf volgende week evenveel punten als jullie, vuile stinkjoodquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef Erwtensoep het volgende:
Een wisselspeler bij Ajax is goed genoeg voor een basisplaats bij feyenoord.
Subtielquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef Erwtensoep het volgende:
dat Griek in de basis staat is natuurlijk te belachelijk voor woorden, moet ook jij toegevenquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef Erwtensoep het volgende:
Wie wil je er in dit systeem dan neerzetten? Pierre is echt niet beter.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:07 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dat Griek in de basis staat is natuurlijk te belachelijk voor woorden, moet ook jij toegeven
Voor Bahia zijn betere alternatieven te bedenken dan Lindenbergh.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:06 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner (Lindenbergh speelt immers niet zo vaak), kan hij ook centraal in de verdediging uit de voeten. Bahia was toch zo slecht bezig de laatste tijd?
Ali B, die heeft het namelijk niet zo op joden vanwege zijn achtergrond.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wie wil je er in dit systeem dan neerzetten? Pierre is echt niet beter.
Ik zou 100x liever Harry in de spits hebben staan dan ouwe Piet. Ik denk nog steeds dat hij wel kan slagen bij jullie.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:07 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dat Griek in de basis staat is natuurlijk te belachelijk voor woorden, moet ook jij toegeven
Binnen Feyenoord niet hoor.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:08 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Voor Bahia zijn betere alternatieven te bedenken dan Lindenbergh.
Trouwens, Bahia doet het zelfs beter dan die mongeaul.
Ali B is totaal geen target man. Hem daar neerzetten is helemaal zelfmoord.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:08 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Ali B, die heeft het namelijk niet zo op joden vanwege zijn achtergrond.
dat denk ik wel (Pi-Air is ook slecht, maar heeft in veel minder speelminuten slechts 1 goal minder gemaakt dan Griek)quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wie wil je er in dit systeem dan neerzetten? Pierre is echt niet beter.
je hebt gelijk, we hadden ook geen goals van de spits moeten verwachten, de arme drommelquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:09 schreef Erwtensoep het volgende:
Je moet alleen niet al te veel doelpunten verwachten.
2004/05 NAC Breda Nederland Eredivisie 29 13quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ali B is totaal geen target man. Hem daar neerzetten is helemaal zelfmoord.
Ik wilde net zeggen, het verstand van die erwtensoep is ...quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:11 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
je hebt gelijk, we hadden ook geen goals van de spits moeten verwachten, de arme drommel![]()
Als in: alternatieven die we in de winter aan kunnen trekken i.p.v. Lindenbergh.quote:
quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ali B is totaal geen target man. Hem daar neerzetten is helemaal zelfmoord.
het is het proberen waard, maar Koeman moet hem niet ofzoquote:1996/97 ADO Den Haag Nederland Eerste divisie 5 0
1997/98 ADO Den Haag Nederland Eerste divisie 26 8
1998/99 ADO Den Haag Nederland Eerste divisie 33 4
1999/00 ADO Den Haag Nederland Eerste divisie 31 5
2000/01 ADO Den Haag Nederland Eerste divisie 32 15
2001/02 FC Groningen Nederland Eredivisie 24 4
2002/03 NAC Breda Nederland Eredivisie 28 4
2003/04 NAC Breda Nederland Eredivisie 29 6
2004/05 NAC Breda Nederland Eredivisie 29 13
2005/06 Feyenoord Nederland Eredivisie 25 4
2006/07 Feyenoord Nederland Eredivisie 9 2
Ik heb het niet alleen over goals maar ook over het meevoetballen. Dat doet Charisteas toch meestal vrij aardig geloof ik. Kaatsen, terugleggen etc. Ali B. kan je heel goed gebruiken als je wat meer op de counter gaat voetballen en snelheid voorin nodig hebt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:13 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
2004/05 NAC Breda Nederland Eredivisie 29 13
Toen was de jongen 'hoofdspits', tegenover 'bijrolletje' naast kuijt (waar hij er ook 4 maakte)
Daar komt griek bij langenaan niet aan.
Betere basisspeler dan charidinges.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb het niet alleen over goals maar ook over het meevoetballen. Dat doet Charisteas toch meestal vrij aardig geloof ik. Kaatsen, terugleggen etc. Ali B. kan je heel goed gebruiken als je wat meer op de counter gaat voetballen en snelheid voorin nodig hebt.
Ik vind trouwens wel dat Ali meer speelminuten zou moeten krijgen hooor. Hij doet het over het algemeen helemaal niet slecht. Maar om nou een basisspeler in hem te zien...
In het eerste heb je gelijk, maar Bahia is echt niet beter dan Lindenbergh vind ik. In potentie misschien wel.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:15 schreef BiMeWet het volgende:
[..]
Als in: alternatieven die we in de winter aan kunnen trekken i.p.v. Lindenbergh.
En Bahia is al beter dan Lindenbergh, kan je nagaan...
Laat ik het anders verwoorden: Bahia zoals hij was > lindenbergh zoals hij op zn top is ^5.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:17 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In het eerste heb je gelijk, maar Bahia is echt niet beter dan Lindenbergh vind ik. In potentie misschien wel.
Het is geen goalmachine nee, maar wel iemand die iets kan forceren en dienend is voor andere spelers. Ik had hem nog graag bij Ajax gehad (ipv Rosenberg).quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:11 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
je hebt gelijk, we hadden ook geen goals van de spits moeten verwachten, de arme drommel![]()
De reacties lijken me duidelijkquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:46 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
naast dat moet een spits ook scorenquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:18 schreef Erwtensoep het volgende:
maar wel iemand die iets kan forceren
kopen?quote:Ik had hem nog graag bij Ajax gehad
Lucius was ook niet goed genoeg voor een basisplaats bij psv en dat is nu de aanvoerder.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:19 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
De reacties lijken me duidelijk![]()
Als je je ajax-bril zou afzetten , zie je mischien in dat ie naar RKC, Willem 2,Sparta, Nec, Heracles of Ado moet gaan om zich daat te bewijzen en het team sterker te maken.
Rosenberg past beter bij Feyenoord dan Harry. Beide zijn overigens niet welkom, helaas heeft die ene jehova al een voet tussen de deur gekregen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:18 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Het is geen goalmachine nee, maar wel iemand die iets kan forceren en dienend is voor andere spelers. Ik had hem nog graag bij Ajax gehad (ipv Rosenberg).
Lucius was een zeer gewaardeerde speler bij PSV, waarbij de meeste niet begrepen dat hij niet een basisplaats had.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:20 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Lucius was ook niet goed genoeg voor een basisplaats bij psv en dat is nu de aanvoerder.
Die heeft andere kwaliteitenquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:20 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Lucius was ook niet goed genoeg voor een basisplaats bij psv en dat is nu de aanvoerder.
Iemand moet het toch doen zolang , Pierre er niet staatquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:23 schreef ruud_fr het volgende:
wat mij trouwens zondag opviel is dat Hofs telkens het kopduel voorin aan moet gaan, wat kansloos is dat zeg
En daar moeten we nu juist vanaf.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:05 schreef Erwtensoep het volgende:
Klopt maar persoonlijk zie ik liever Lindenbergh dan harry dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:29 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
En daar moeten we nu juist vanaf.
Jij hebt niks te willen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:57 schreef BiMeWet het volgende:
Ik hoef nog geen jood in Feyenoord al kregen we geld toe![]()
![]()
dat jij daar om kan lachen zegt genoegquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:26 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Jij hebt niks te willen.
Witschge, Scholten, Van Loen, Charisteas
Als we dan toch een ex-Ajacied erbij moeten hebben, doe dan Adriaanse ofzo. Iemand waar je beter van wordt.quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:04 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Klopt maar persoonlijk zie ik liever Lindenbergh dan harry dat dan weer wel.
Ik vind het wel aandoenlijk jaquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:29 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
dat jij daar om kan lachen zegt genoeg
*Mompelt iets met ..val dood..quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Beste vrienden uit rotterdam, zouden jullie ons willen verlossen van lindenbergh en rosenberg?
Wowowow, ik neem jullie niet in de zeik, maar er stond ooit iets op i-net over dat jullie geinterreseerd waren in deze spelers.En ik ben ze graag kwijt.quote:
Oh, ik dacht dat het een inwrijf-reactie wasquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:37 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Wowowow, ik neem jullie niet in de zeik, maar er stond ooit iets op i-net over dat jullie geinterreseerd waren in deze spelers.En ik ben ze graag kwijt.
*Mompelt iets met ..leer nou eens er niet op te reageren, dan blijft dit topic een beetje leukquote:
20.000 geloof ikquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:36 schreef Staanplaats het volgende:
ZIt het nou nog een beetje vol morgenavond?
Nee absoluut niet, ik klaag zelf over supporters die meer tijd doorbrengen met het afzeiken van andere clubs,dan met het steunen van hun eigen clubquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:39 schreef Maikalo het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het een inwrijf-reactie was. Maar nee, liever niet
Sorry, heb iets teveel energie op de avond overquote:Op dinsdag 12 december 2006 21:40 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
*Mompelt iets met ..leer nou eens er niet op te reageren, dan blijft dit topic een beetje leuk
Ja, daar zullen ze wakker van liggenquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:24 schreef Vakkie_W het volgende:
Dit kan gewoon niet waar zijn! Als Linderberg gehaald word, moeten er hele harde acties komen. 90 minuten lang (piep) bestuur zingen![]()
Van een elftal vol ex joden lig ik wel wakker!quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:26 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ja, daar zullen ze wakker van liggen
Kan nu met een programma berichten sturen naar telefoonquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:26 schreef Vakkie_W het volgende:
Bluethooth test?
Ik ook, maar van wat liedjes trekt het bestuur zich niet zoveel aan.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:27 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Van een elftal vol ex joden lig ik wel wakker!
quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:33 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan nu met een programma berichten sturen naar telefoon
ons aller Leo
[afbeelding]
in het midden
haha url er bijquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:44 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]Haha zou wel mooi zijn als die de Kuip rondging.
Ik vind hem meer op de rechter lijken, maar goed, dat lijkt dan misschien alleen maar zo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:33 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kan nu met een programma berichten sturen naar telefoon
ons aller Leo
[afbeelding]
in het midden
Misschien is het wel fake allemaalquote:Op woensdag 13 december 2006 00:14 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik vind hem meer op de rechter lijken, maar goed, dat lijkt dan misschien alleen maar zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |