quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 10 december 2006 21:58 schreef Maeghan het volgende:
Ja mooi is dat he, ik vind het zo leuk daarin het donker. En ook in het donker met de tram over de Erasmusbrug vind ik leuk.
Wil ik ook! Alleen weet ik nog niet helemaal wat binnenkort isquote:Op zondag 10 december 2006 21:59 schreef samjustme het volgende:
Hopelijk ga ik binnenkort in het Stadscentrum wonen of anders Delfshaven of Feyenoord.
Tram 7 nu toch ? Wel een rechtstreekse verbinding naar de uni nu, maar goed; ik fiets altijdquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:50 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik was gisteren tram 5 kwijt... blijkt-ie te zijn opgeheven![]()
7, 20 en 25 coveren nu idd de oude route van lijn 5.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tram 7 nu toch ? Wel een rechtstreekse verbinding naar de uni nu, maar goed; ik fiets altijd![]()
Ik zit op school op Kop van Zuidquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:43 schreef R81 het volgende:
Morgen woon ik samen met mn meisje 1 maand op de Kop van Zuid.
Heerlijk om weer in Rotterdam te wonen![]()
Werken doe ik nog in Zeeland, tot half januari![]()
Ja, daar baal ik ook van, want dat was vlak bij m'n werk. Nu moet ik verdorie elke keer een stuk lopenquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:15 schreef keijz het volgende:
Tram 5 opgeheven?
Ik vind het heel jammer dat tram 8 niet meer via de bergweg rjidt
Zwartjanstraat/Noordmolenstraat is leuk hé! Ik woon er in de buurt en ga vaak daar shoppen.quote:Op zondag 10 december 2006 21:58 schreef Maeghan het volgende:
Ja mooi is dat he, ik vind het zo leuk daarin het donker. En ook in het donker met de tram over de Erasmusbrug vind ik leuk.
Mijn vriend woont op de Noordmolenstraat, wat een heerlijke locatie! Ik was er nog nooit geweest, maar je hebt er het hele centrum niet meer nodig. Veel leukere winkeltjes, alles wat je nodig hebt is er, tenminste niet die standaard winkelketens met dezelfde massapulp. Gezellige straat. Alleen jammer dat het betaald parkeren is natuurlijk, niet erg handig als ik naar 'm toe ga.
Nou voor mij is het niet echt een ramp ofzo, want 8 en 4 kwamen toch bijna altijd tegelijkquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:49 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, daar baal ik ook van, want dat was vlak bij m'n werk. Nu moet ik verdorie elke keer een stuk lopenEn die nieuwe dienstregeling is KUT! Mooi niet dat ze om de 10 minuten rijden.
![]()
Is 7 naar woudestein verkort??quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tram 7 nu toch ? Wel een rechtstreekse verbinding naar de uni nu, maar goed; ik fiets altijd![]()
quote:Op woensdag 13 december 2006 10:35 schreef RuutR het volgende:
Rotterdam is idd wel een leuke stad, je kunt er goed winkelen en Outland is een van de betere discotheken in Nederland
Dat komt dan mooi uit, want ik ben een pauper.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:07 schreef Merkie het volgende:
Overschie is voor paupers.
ehm personeel is tegen mij vriendelijk, wc's netjes (kan je niet van elke discotheek zeggen), verlichting ziet er goed uit en de line up's zijn vaak érg goedquote:Op woensdag 13 december 2006 19:31 schreef Shirley het volgende:
[..]! Wat zeg je nou? Outland ziet er van de buitenkant prachtig uit, maar de binnenkant is gewoon ruk. Totaal sfeerloos, kutpersoneel die traag en chagerijnig is, en veel te duur qua toiletten en garderobe. Ik was er afgelopen zaterdag nog met F*ckers, en ik vond er geen f*ck aan!
Now&Wow, dat is pas een toffe tent. Maar goed, ieder z'n eigen mening natuurlijk.
Overschie heeft gewoon zulke trieste delenquote:Op woensdag 13 december 2006 20:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat komt dan mooi uit, want ik ben een pauper.
Maarreh, ik vind Overschie charmant.
Zou ik ook weleens willen zien. Ik ken alleen de buitenkantfoto'squote:Op woensdag 13 december 2006 19:55 schreef Nembrionic het volgende:
Heeft iemand overigens nog ergens oude fotos liggen van de binnenkant van het oude Hofplein station?
Ja die had ik ook al gevonden via Google. Ik ben al langs de winkel van het Rotterdamse Gemeentearchief geweest en daar verwezen ze me door naar het Gemeente Archief zelf.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:17 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Zou ik ook weleens willen zien. Ik ken alleen de buitenkantfoto's
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
-edit-
Hier wel een foto van het 2e Hofpleinstation (na WOII):
[afbeelding]
Ik vind het echt jammer dat alles plat is...quote:Op donderdag 14 december 2006 20:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
Voor de liefhebbers meteen een lesje hoe het ook alweer zat met het Hofplein en de verplaatsing ervan na het bombardement. Smul ongegeneerd van al het moois dat Rotterdam te bieden had.
http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/hofplein2.htm
Mijn grootste wens zit verwerkt in je post.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:41 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik vind het echt jammer dat alles plat is...
Moet je voorstellen hoe het zou zijn als er gewoon nog zo'n mooie stad stond in Nederland (naast de bestaande)
Altijd als ik dit soort plaatjes zie denk ik: waarom hebben ze niet gewoon zoals in veel Duitse steden de stad weer in oude glorie opgebouwd maar hebben ze dit alles er neergezet (ik ben er niet van gecharmeerd).
-edit-
Was Hofplein het centraal station destijds?
Ja hier heb je er nog zo een.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Mijn grootste wens zit verwerkt in je post.
Op een koele zomerzondagmorgen wandelen door dat mooie centrum en de stad zien ontwaken op het terras van Café Loos met een kopje koffie samen met [insert briljant gezelschap]
C_C zucht nog maar eens................
Nee. Hofplein was, net zoals tot voorkort, het eindpunt van de lijn naar Den Haag (en Scheveningen).quote:Op donderdag 14 december 2006 21:41 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
---
-edit-
Was Hofplein het centraal station destijds?
Leuk huis hoor! Die badkamer is mooi, keuken heeft alleen een likje verf nodig... En sja, die woonkamer is dan wel weer jammerquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:26 schreef Isegrim het volgende:
Nee, de prijs is te mooi om waar te zijn.Nieuwe keuken, nieuwe badkamer. Drie slaapkamers!
Volgens mij is het niet helemaal enkel glas, maar grotendeels wel. Maar ik heb mijn huidige huis deze week verkocht, dus dubbel glas is dan misschien een goede investering.
Wij vinden de woonkamer juist prachtig, op de vloer na.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:33 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Leuk huis hoor! Die badkamer is mooi, keuken heeft alleen een likje verf nodig... En sja, die woonkamer is dan wel weer jammer. Maar klussen is ook leuk
.
Ha buufquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:17 schreef Isegrim het volgende:
http://atta.nl/woningen_detail.asp?ID=2696
Wij zijn vlieft.
Serieus?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ohja, de muren kun je gaten inblazen, zo zacht is het steen en als je buurman een scheet laat, kan je het horen.
Ze hebben van die huizen de gevel schoongemaakt, maar het zijn volgens mij nog gewoon de ouderwetse muurtjes en plafonds met stro en een laagje gips. Dingen ophangen is echt een HELL.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Serieus?Dat zou je niet zeggen als je de foto's ziet...
't Zijn wel huizen uit de jaren '30 hè? Gelukkig wel woningverbetering plaatsgevonden, maar het kan erg wisselen op de DL. Ga idd even kijken, dan kun je je pas een beeld vormen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:59 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga wrs. ook wel even kijken.Maar heel gehorig is wel een bezwaar.
Zo herkenbaarquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ze hebben van die huizen de gevel schoongemaakt, maar het zijn volgens mij nog gewoon de ouderwetse muurtjes en plafonds met stro en een laagje gips. Dingen ophangen is echt een HELL.
Boortjes moet je altijd 1 maat kleiner nemen dan het gat dat je wilt, want het is net alsof je een gat in boter probeert te maken.
Portiekreinigingquote:Op zondag 17 december 2006 18:08 schreef Isegrim het volgende:
Maarreh, je betaalt voor zo'n appartement aan de Dordtselaan maar liefst 135 euro per maand aan de VvE. Ik neem toch aan dat er voor dat geld het e.e.a. gebeurt / gaat gebeuren...?
Eventueelquote:Op zondag 17 december 2006 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Verkeer zou ik niet zo problematisch vinden, het zijn eerder de eventuele asociale buren waar ik bang voor ben.![]()
Nou ja.quote:
Wat mankeert eraan dan?quote:Op zondag 17 december 2006 18:20 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik woon nu bijna een jaar in Rotterdam... maar kan er maar niet aan wennen. Het is gewoon niet mijn stad denk ik...
Het mist sfeer... het mist gezelligheid... het mist levendigheid...quote:
Eensch!!quote:Op zondag 17 december 2006 22:53 schreef junkiexp het volgende:
In Amsterdam krijg je het allemaal voorgeschoteld,in Rotterdam moet je het ontdekken.
Hangt vanaf waar je woont. Ik ben een lieve buurquote:Op zondag 17 december 2006 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Verkeer zou ik niet zo problematisch vinden, het zijn eerder de eventuele asociale buren waar ik bang voor ben.![]()
Precies.quote:Op zondag 17 december 2006 23:06 schreef parselmouth het volgende:
Gelukkig geen toeristen in Rotterdam zeg. Dat maakt het eigenlijk dat ik Amsterdam soms zo vervelend vindt. Al die loze klotewinkeltjes.
"anders" is inderdaad het sleutelwoord.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind Rotterdam wel degelijk sfeer hebben.Het is alleen een heel andere sfeer dan de ietwat kneuterige
sfeer van bijvoorbeeld de Amsterdamse grachten.
Koopgoot.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:13 schreef anisubs het volgende:
Hmm... Rotterdam heeft toch het grootste winkelcenterum van Nederland?
Dat lijkt me vreemd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:13 schreef anisubs het volgende:
Hmm... Rotterdam heeft toch het grootste winkelcenterum van Nederland?
ik ken de buurt en de prijzen 122.500 is teveel voor 70m²quote:Op zondag 24 december 2006 08:29 schreef Isegrim het volgende:
Er zijn heel veel betaalbare appartementjes te vinden in Rotterdam.
Wij hebben gister een driekamerwoning (maisonette) in het Heliportcomplex bekeken. Erg mooi! Volgende week zaterdag gaan we deze woning bekijken.
Teveel, voor een volledig geïsoleerde woning inclusief een nieuwe keuken? Ik vind dat nogal meevallen eigenlijk. En de makelaar benadrukte dat het een vraagprijs is en dat er dus nog over gepraat kan worden.quote:Op zondag 24 december 2006 08:49 schreef dop het volgende:
[..]
ik ken de buurt en de prijzen 122.500 is teveel voor 70m²
zoek eens op funda in die omgeving
ik vind het echt teveel voor 70 m² appartementje met erfpachtquote:Op zondag 24 december 2006 08:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Teveel, voor een volledig geïsoleerde woning inclusief een nieuwe keuken? Ik vind dat nogal meevallen eigenlijk. En de makelaar benadrukte dat het een vraagprijs is en dat er dus nog over gepraat kan worden.
Maar ik zal wel eens kijken op Funda wat er verder daar in de buurt is.
We zijn ook nog maar aan het rondkijken hoor.quote:Op zondag 24 december 2006 09:04 schreef dop het volgende:
http://www.funda.nl/koop/detail_overzicht.asp?1=1&onthouden=1&sfPrijsMin=100000&sfPrijsMax=150000&paginaVolgNummer=1&Form=Home&sfStraal=1&sfPostcode=3078&obj_GUID=%7B331DF1DC%2DF154%2D4670%2D88F1%2DADBD6DF97303%7D&crrentChoices=030209030704&refining=N&sfRangschikking=ASC&sfSortering=obj%5FKoopprijs&objectVolgNummer=5&searchmode=normaal
vergelijk het eens met de eerste de beste die ik tegenkom
en zo is er nog veel meer te vinden in ijselmonde
Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar helemaal op let, of het erfpacht of eigen grond is. Ik weet niet eens of mijn eigen huis (dat ik net heb verkocht) erfpacht of eigen grond is... Het is altijd afgekocht tot een jaar vér in de toekomst, dus ik zie het verschil nooit zo?quote:Op zondag 24 december 2006 09:07 schreef dop het volgende:
[..]
ik vind het echt teveel voor 70 m² appartementje met erfpacht
als de grond jou eigendom is heeft dat meerwaarde net als dat een cv meerwaarde is.quote:Op zondag 24 december 2006 09:26 schreef Isegrim het volgende:
Als ik zoek op woningen die aan mijn eisen voldoen (CV, isolatie, balkon of tuin), dan kom ik toch echt rond de 115-125k te zitten.
Rekening houden, ja, maar uiteindelijk is het niet van doorslaggevend belang.quote:Op zondag 24 december 2006 09:55 schreef dop het volgende:
[..]
als de grond jou eigendom is heeft dat meerwaarde net als dat een cv meerwaarde is.
ik zou er in elk geval rekening mee houden als ik jou was
Duh. Ik betaal nu 12,41 en ik moet om de haverklap voor van alles dokken. Het mag niet eens meer op die manier en ik wil het ook niet op die manier. Ik ben dus best bereid om een stevig bedrag neer te tellen, maar ik vind het vooral van belang wat er inbegrepen is bij dat bedrag.quote:en vve bijdrage kun je ook niet zomaar 1 op 1 vergelijken
de ene vve heeft een spaarpot voor onderhoud waar de andere niets heeft
dan kan het bedrag wel lager zijn maar moet er iets gebeuren dan zul je toch geld op tafel moeten leggen
als ik je zo hoor dan denken we over de meeste zaken wel het zelfdequote:Op zondag 24 december 2006 10:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Rekening houden, ja, maar uiteindelijk is het niet van doorslaggevend belang.
[..]
Duh. Ik betaal nu 12,41 en ik moet om de haverklap voor van alles dokken. Het mag niet eens meer op die manier en ik wil het ook niet op die manier. Ik ben dus best bereid om een stevig bedrag neer te tellen, maar ik vind het vooral van belang wat er inbegrepen is bij dat bedrag.
je kunt het ook tussentijds afkopen prijs is heel verschillend vraag het maar eens aan een makelaarquote:Op zondag 24 december 2006 11:03 schreef Isegrim het volgende:
Hoe zit het eigenlijk dan met die erfpacht? Als de periode is afgelopen, dan moet je als eigenaar van het huis, opnieuw afkopen? Wat kost zoiets?
Ik zag het net op de site van de Vereniging Eigen Huis idd.quote:Op zondag 24 december 2006 11:42 schreef dop het volgende:
[..]
je kunt het ook tussentijds afkopen prijs is heel verschillend vraag het maar eens aan een makelaar
de gemeente rotterdam heeft een beleid om erfpacht om te zetten in eigendom, er komt dus een eenmalig aanbod om de grond te kopen
quote:Op dinsdag 12 december 2006 03:06 schreef Xaran het volgende:
Mooiste deel is en blijft Kralingen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fotos zijn gemaakt vanaf het Adriaan Volkerhuis. Precies achter mijn huis...het is te zien op de eerste foto. :-)
Ik ga er maar eentje kopen hoor.quote:Op zondag 24 december 2006 12:49 schreef Koewam het volgende:
Isegrim, voordat je huizen gaat kopen in Rotterdam, ga je t laten keuren door de commissie alhier?
ik heb in de peperklip gewoond en het viel best mee hoor...er zitten veel studenten in en volgens mij denkt iedereen dat de buurt daar heel crimineel is omdat dat vroeger zo was...naar mijn mening was het in ieder geval best te doen daarquote:Op maandag 25 december 2006 16:56 schreef Maeghan het volgende:
parselmouth, wil je serieus in de paperclip wonen? dat lijkt me dus echt een gruwel. Ik vind het een spuuglelijk gebouw, een ongezellige buurt en voor wat ik begrepen heb is het met oud en nieuw traditie om rotjes in katten te stoppen daar. Een exklasgenoot van me woonde er vlak achter en die was nou nooit erg positief. Voor wat ik er zefl geweest ben lijkt het me ook helemaal niks hoor...
Hm, ik heb een collega die in de Peperklip woont en die was er vooral positief over, ook over de directe buurt er omheen, dat het redelijk rustig was. Dat het gebouw lelijk is van de buitenkant zal me echt een worst wezen, het ziet er netjes en verzorgd uit en is redelijk nieuw.quote:Op maandag 25 december 2006 16:56 schreef Maeghan het volgende:
parselmouth, wil je serieus in de paperclip wonen? dat lijkt me dus echt een gruwel. Ik vind het een spuuglelijk gebouw, een ongezellige buurt en voor wat ik begrepen heb is het met oud en nieuw traditie om rotjes in katten te stoppen daar. Een exklasgenoot van me woonde er vlak achter en die was nou nooit erg positief. Voor wat ik er zefl geweest ben lijkt het me ook helemaal niks hoor...
Ik ga nu zelf op zoek naar een huurwoning op Rdam zuid, dus als iemand nog wat tegenkomt particulier onder de 400 euro in een fatsoenlijke straat in gem. charlois of feijenoord (centrum of oude noorden mag ook haha maar daar reken ik niet op voor een lage prijs lol) met redelijk oppervlak (hoef geen villa maar ik moet wel de deur open kunnen doen terwijl m'n bureaulade uitgeschoven is zeg maar =P) dan hoor ik het graag...
Foto?quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:13 schreef Erasmusch het volgende:
Hoe heet dat gebouw bij de Mullerpier met 'Stadts...' in de naam?
Ik wil juist op de wedsite kijken. Volgens mij zijn ze nog aan het bouwen. Zag een advertentie in de Havenloodsquote:
geen idee al die dingen hebben plaatsnamen als naamquote:Op dinsdag 26 december 2006 22:13 schreef Erasmusch het volgende:
Hoe heet dat gebouw bij de Mullerpier met 'Stadts...' in de naam?
quote:Op woensdag 27 december 2006 07:27 schreef dop het volgende:
[..]
geen idee al die dingen hebben plaatsnamen als naam
montevideo mischien ?
Doe eens een plattegrondje van Rotterdam bekijken.quote:Op woensdag 27 december 2006 07:27 schreef dop het volgende:
[..]
geen idee al die dingen hebben plaatsnamen als naam
montevideo mischien ?
stom ik liet me in de war brengen door het plaatje in de post er onderquote:Op woensdag 27 december 2006 13:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Doe eens een plattegrondje van Rotterdam bekijken.
quote:Paarse gebouwen
Veertig Rotterdamse gebouwen krijgen in 2007 een paars tintje. Dat gebeurt in het kader van de manifestatie Rotterdam 2007 City of Architecture. Om te beginnen zal de Erasmusbrug vanaf 1 januari een maand lang baden in een paars licht.
Montevideo?quote:Op woensdag 27 december 2006 20:25 schreef KcA het volgende:
zucht.. de wilhelminapier..de mooieste plek van Rdam!
Ben zo blij dat ik daar woon
Woon in 't Leidscheveem sinds 2001..quote:Op donderdag 28 december 2006 21:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Montevideo?Of ben je blij dat je in Rotterdam woont?
mwja al geprobeerd, maar dan krijg ik niet echt het gewenste zoekresultaat....helaas.....quote:
geweldig! Precies wat ik bedoelde!!!!quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:42 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb een foto van het hema gebouw gevonden...![]()
Maar krijg 'm niet gekopieerd...![]()
http://www.museumbussen.nl/recensies/straatbeeld/straatbeeld.htm
Op de helft van de pagina.
Na vannacht niet in slaap te kunnen komen, tot half 5 wakker gelegen, mijn nek zeer pijnlijk verrekt te hebben vanochtend er achter te moeten komen dat ik de deur van mijn auto een week geleden niet goed dicht heb gedaan, en dus een dode accu had....terwijl de kapper al zat te wachten....quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:10 schreef Angelotus het volgende:
[..]
geweldig! Precies wat ik bedoelde!!!!![]()
![]()
![]()
Ik ben je eeuwig dankbaar, biertje?quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:14 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Na vannacht niet in slaap te kunnen komen, tot half 5 wakker gelegen, mijn nek zeer pijnlijk verrekt te hebben vanochtend er achter te moeten komen dat ik de deur van mijn auto een week geleden niet goed dicht heb gedaan, en dus een dode accu had....terwijl de kapper al zat te wachten....![]()
Ben ik toch blij dat ik deze foto heb gevonden...![]()
![]()
Nee, dan zou ik aan deze rottige dag ook nog een avond met mijn hoofd in de pot moeten doorbrengen...quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:15 schreef Angelotus het volgende:
[..]
Ik ben je eeuwig dankbaar, biertje?![]()
quote:Op woensdag 27 december 2006 02:34 schreef TC03 het volgende:
Op de site van de Wilhelminapier staat een heel koel filmpje over hoe de Wilhelminapier wordt.
[afbeelding]
Erg triest,voor mijn gevoel was het laatste tijd wel rustigquote:Op zaterdag 30 december 2006 10:44 schreef Triangeljosti het volgende:
Het was vannacht weer gezellig in Now & Wow![]()
Ja, volgens mij ook. Ik woon er tamelijk vlakbij en het was vannacht weer feest met politie en ambu's. Ook apart: net als de vorige schietpartij een jaar geleden een urban-feest.quote:Op zaterdag 30 december 2006 11:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Erg triest,voor mijn gevoel was het laatste tijd wel rustig![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Ik woon er tamelijk vlakbij en het was vannacht weer feest met politie en ambu's. Ook apart: net als de vorige schietpartij een jaar geleden een urban-feest.
't Zal dus wel voorlopig het laatste urban-feest zijn geweest, denk ik zoquote:In de Graansilo was een urban-feest aan de gang van organisator Party Peeps met in totaal 3000 bezoekers. De discotheek had volgens eigenaar Hanenberg extra veiligheidsmaatregelen genomen. Zo was de kade rond het gebouw afgezet en werd er extra gefouilleerd. Een jaar geleden was er een schietpartij bij de Graansilo. Toen raakte een 23-jarige man uit Capelle aan den IJssel zwaar gewond. Ook toen was er een urbanfeest. Niet lang daarna besloot de eigenaar geen risicofeesten meer te organiseren.
Helaas het laatste feest voor de komende twee wekenquote:Op zaterdag 30 december 2006 15:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Zal dus wel voorlopig het laatste urban-feest zijn geweest, denk ik zo.
quote:Oudjaarsfeest geschrapt
ROTTERDAM - De Maassilo in Rotterdam, de discotheek waar in de nacht van vrijdag op zaterdag een dodelijke schietpartij plaatsvond, gaat twee weken dicht.
Dat hebben de gemeente en directie van de horecagelegenheid besloten. Met name burgemeester Opstelten wil eerst precies uitgezocht hebben of alle veiligheidsmaatregelen in en rond de discotheek helemaal in orde waren. ,,Dit is een flink incident,'' zegt zijn woordvoerder. ,,Vandaar dat we er enigszins op hebben aangedrongen dat eerst precies duidelijk is wat er is gebeurd en of er extra maatregelen nodig zijn om dit soort dingen te voorkomen.''
Maassilo-directeur Koos Hanenberg vindt niet dat zijn bedrijf iets te verwijten valt. ,,De hele beveiligingsprocedure die we moeten uitvoeren is strict uitgevoerd, zowel binnen als buiten. We hebben heel zorgvuldig gehandeld. Overal beveiligers, kade afgesloten, noem maar op.'' Hij wijst erop dat de harddisks van alle 27 beveiligingscamera's onmiddellijk zijn ingeleverd bij de politie.
Een van zijn beveiligers ligt zwaargewond in het ziekenhuis. ,,Hij was klaar en wilde net zijn communicatieapparatuur naar binnen brengen.'' Toen vielen de schoten. Het andere slachtoffer is een bezoeker, aldus Hanenberg. ,,Ongetwijfeld een kleinigheid is de oorzaak van de schietpartij. Een vete, een meisje, zoiets.''
Grote gedupeerde van de tijdelijke sluitingsmaatregel is Now& Wow-eigenaar Ted Langenbach. Zijn beroemde discotheek is een van de 'organisaties' die ruimte huurt in de Maassilo.Met het feest in de nacht van vrijdag op zaterdag had hij niets te maken. ,,Dat was een compleet ander feest,'' aldus Hanenberg. ,,Partypeeps heeft niets te maken met Now& Wow.'' Niettemin moeten 4500 mensen, die aan de Maashaven de jaarwisseling zouden vieren, 2007 ergens anders gaan inluiden. Nationale en internationale acts moeten worden afgezegd. Hanenberg: ,,Dit is allemaal heel erg slecht voor de stad.''
Bedoeling is dat de Maassilo op 13 januari weer gewoon open gaat.
Tering, ik had ook al zoiets gehoord inderdaad.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 23:28 schreef KcA het volgende:
Bij de Cruise Terminal was het vechten en paniek op oud jaarsavond feest rond 06:45
De muziek ging uit en mensen vonden de garderobe te langzaam en gingen duwen, vechten en zelf hun jassen meenemen, zoniet iemand anders ze jas!
De bardiensten waren absoluut slecht! Ik moest rond de 20min wachten totdat ik door een puisterige puber geholpen werd. Die niet wist hoe die een bar moest runnen. De bar kleuters kregen ook ruzie onderling..+ Drank was telkens op..
Jezus..Volgend jaar geen Cruise Terminal meer voor mij..
Opzich was de muziek lekker van Miss Monica, ben ook best een fan van haar, maar de rest eromheen was niet helemaal in orde, zeker niet voor het bedrag dat je betaalt. Ben nu enkele jaren geweest, en volgend jaar ga ik het eens ergens anders proberen..Misschien een Club Vie (als die nog bestaat) of een Thalia..quote:Op woensdag 3 januari 2007 01:01 schreef Shirley het volgende:
[..]
Tering, ik had ook al zoiets gehoord inderdaad.
En dat terwijl de party's in Now&Wow en Cruiseterminal de leukste naar mijn mening waren om heen te gaan. Had puur geen kaartjes gekocht omdat ik er geen centen voor had. Niks gemist dus.
Hubekelubes.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:58 schreef Rouser het volgende:
Het schijnt Rotterdams te zijn maar wat betekend precies, krijg de hupekeluup (weet niet of je het zo schrijft).
Bij mij op stage word het wel eens gezegd maar zelfs de oer-rotterdammer hier weet het niet echt.
Valt tegen:quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:43 schreef footbal_lad het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang ze de Maassilo gaan sluiten.Parkzicht is na 't schietincident nooit meer open geweest....
quote:De Maassilo in Rotterdam-Zuid gaat door met zogeheten urbanfeesten. Afgelopen vrijdag vond er, buiten de discotheek, een schietpartij plaats waarbij een dode en een zwaargewonde vielen.
uitgegeven: 17:01 03-01-2007 gewijzigd: 18:01 03-01-2007
Het feest was afgelopen zaterdag al afgelopen toen een bezoeker toch nog naar binnen wilde. Hij werd geweigerd door de portier en haalde vervolgens zijn broer erbij, die op de portiers begon te schieten.
Een 27-jarige jongen werd dodelijk geraakt. Een portier ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis.
Burgemeester Opstelten besloot vervolgens de discotheek twee weken te sluiten, maar daarna kunnen de feesten wat betreft eigenaar Koos Hanenberg weer doorgaan. De Maassilo gaat op 13 januari weer open.
Bij Urban Photo in de pannenkoekstraat hebben ze ook veel foto's van Rotterdamquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:17 schreef Captain_Chaos het volgende:
Liefhebbers van oude plaatjes van voor de verwoesting van 1940.
Klik hier voor om al het moois dat Rotterdam te bieden had (en heeft) zomaar op te zoeken in het gemeentearchief.
Tik maar eens Cafe Loos in en geniet van het prachtige Hofplein vanuit alle hoeken die je kan verzinnen.![]()
Enjoy
En wat is de betekenis? Of is er geen betekenis?quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:20 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Hubekelubes.
Ook wel Habbibabbi.
![]()
Eerst bij mijn vriend in Schiebroek, maar dat is tijdelijk. We hopen een appartement te kopen in het Heliportcomplex (naast station Hofplein).quote:
We hebben hier ook een boek met oude foto's uit Rotterdam (ooit bij De Slegte gekocht), en op een dvd met historische filmfragmenten stond ook een heel stuk over de oude paardentram, met beelden van het Hofplein. Zucht...quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:17 schreef Captain_Chaos het volgende:
Liefhebbers van oude plaatjes van voor de verwoesting van 1940.
Klik hier voor om al het moois dat Rotterdam te bieden had (en heeft) zomaar op te zoeken in het gemeentearchief.
Tik maar eens Cafe Loos in en geniet van het prachtige Hofplein vanuit alle hoeken die je kan verzinnen.![]()
Enjoy
Ok,klinkt goed allemaal.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Eerst bij mijn vriend in Schiebroek, maar dat is tijdelijk. We hopen een appartement te kopen in het Heliportcomplex (naast station Hofplein).
Maandag begin ik bij mijn nieuwe baan in Rijswijk.
Ligt het aan mij,of is het bijna niet te zien?quote:Op donderdag 28 december 2006 21:10 schreef DutchTrain het volgende:
De Erasmusbrug wordt vanaf 1 januari weer paars
=> http://www.rotterdam2007.nl/
[..]
Gebouwd in de jaren '80. Zie bijvoorbeeld op Funda Stroveer 255 (check die foto'squote:Op donderdag 4 januari 2007 20:57 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ok,klinkt goed allemaal.
Schiebroek wonen mijn schoonouders ook,is goed te doen hoor.
Alleen je zit een beetje ver van het centrum.
Hofplein is dan wel een stuk beter,zijn dat bestaande of nieuwbouw appartementen?
Nee, ik vind het ook.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:58 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ligt het aan mij,of is het bijna niet te zien?
Ik rijd er dagelijks in het donker overheen maar het valt me een beetje tegen?
Kopen jullie wel meteen een secustrippie en een lading deugdelijk hang- en sluitwerk?quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Gebouwd in de jaren '80. Zie bijvoorbeeld op Funda Stroveer 255 (check die foto's).
Dinsdag deed de verlichting het helemaal niet voor zover ik heb kunnen zien (speciaal op zitten wachten op kantoor). Vandaag heb ik kort een paarse brug gezien, maar verder vergeten op te letten. Wel viel me op dat er op het KPN gebouw nog altijd een kerstboom staat.quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:58 schreef junkiexp het volgende:
Ligt het aan mij,of is het bijna niet te zien?
Ik rijd er dagelijks in het donker overheen maar het valt me een beetje tegen?
Ehm. Er staat een hek om dat hele complex heen en je kunt er nauwelijks ongezien rondlopen. Waar haal je die informatie vandaan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:11 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Kopen jullie wel meteen een secustrippie en een lading deugdelijk hang- en sluitwerk?
Het Strooveer is 'een soort van' inbraakgevoelig.
Vergunning aanvragen bij de Stadswinkel www.rotterdam.nlquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:11 schreef Maeghan het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wonen in een betaald parkeerzone? Betaal je dan aan de gemeente of zo, en aan wat voor bedrag moet je dan denken?
Parkeervergunning bij de gemeente aanvragen. Voorheen bij de parkeerwinkel, maar ik weet niet of die er allemaal nog zijn. E.e.a staat op www.rotterdam.nl. De parkeervergunning voor gewoon op straat (dus niet in een parkeergarage) kost geloof ik tegen de ¤ 9 per maand. Ze hebben tegenwoordig wel wat extra regels voor parkeervergunningen, zoals dat de auto op jouw naam moet staan voor je een vergunning krijgt. Maar dat zal ook allemaal wel op de site staan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:11 schreef Maeghan het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met wonen in een betaald parkeerzone? Betaal je dan aan de gemeente of zo, en aan wat voor bedrag moet je dan denken?
Ik kom er voor de dagelijkse beslommeringen van mijn werk nogal eens.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ehm. Er staat een hek om dat hele complex heen en je kunt er nauwelijks ongezien rondlopen. Waar haal je die informatie vandaan als ik vragen mag?
Hmkay. De woning die wij eventueel zouden kopen, ligt wel aan een grote binnenplaats, dat scheelt misschien. Maar ik zal het in gedachten houden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:30 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ik kom er voor de dagelijkse beslommeringen van mijn werk nogal eens.
Via de Gravin Adelastraat en de Graaf Balderikstraat (een doolhof dat zijn weerga niet kent) kan je je ook op het Stroveer begeven. Ik vermoed dat je de afgehekte parkeergarage verwart met een geheel afgesloten complex. De waarheid is dat het allemaal grenst aan vrije doorgangen naar de openbare weg. Het doet een beetje denken (en dat was wellicht de bedoeling) de verdwenen stadse hoogbouw van het oude Rotterdam. Nadeel is dat het kruip-door-sluip-door complex zich bij uitstek leent voor het boevengilde. Doe maar even langs Breur dus.
En welkom in Rotterdam natuurlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hmkay. De woning die wij eventueel zouden kopen, ligt wel aan een grote binnenplaats, dat scheelt misschien. Maar ik zal het in gedachten houden.
Dat vind ik het geweldige aan die plek. Je zit midden in de stad, maar het is net of zit je in een dorpje.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:45 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
En welkom in Rotterdam natuurlijk.
Dat zou ik bijna vergeten.
Vanaf het oude Heliportterrein wandel je natuurlijk wel binnen 5 minuten naar de Coolsingel terwijl je lekker uit de drukte woont. De weg heeft geen doorgaand karakter daar. Als je lui bent kan je op de Heer Bokelweg zo met het trammetje naar de stad. Naar Rijswijk pak je natuurlijk het Hofpleinlijntje !
Dat kan, maar echt handig is dat niet... eerst naar Forepark en dan bus 33 naar Rijswijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:45 schreef Captain_Chaos het volgende:
Naar Rijswijk pak je natuurlijk het Hofpleinlijntje !
Hahaha nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:58 schreef Rouser het volgende:
Het schijnt Rotterdams te zijn maar wat betekend precies, krijg de hupekeluup (weet niet of je het zo schrijft).
Bij mij op stage word het wel eens gezegd maar zelfs de oer-rotterdammer hier weet het niet echt.
Heb op deze staart 2jaar gewoond, wij hadden daar een huis gekocht zonder cv enz..wel kunstof kozijnen, later van alles aan opgeknapt en toch leuk kunnen verkopen. Buurt is ok, geen problemen mee. ZIjn kleine woningen voor 2 personen vind ik tenminste (de 3kamer flats) We hadden wel last van muizen, maar dat kwam door de vieze bovenbuurman (houten vloeren en balken door het hele pand heen, dus die beesten komen overal) Na een kat te hebben gekocht, geen 1 meer gezien! Maar dat vent had zelfs een kind van 6mnd oud..schande! Maar iig het zijn leuke starterswoningen..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:19 schreef Maeghan het volgende:
Kan iemand me iets vertellen over de huizen in de Walchersestraat/Goereesestraat e.d.? In de Walchersestraat staan veel huizen te koop, is het zo'n rotstraat? De huizen zijn zo'n 70 a 75 duizend euro en ze zijn uit 1939. Toch staat bij alle huizen goed onderhouden (geen 'opknapwoning' of zo, zoals ze dat soms zo mooi noemen) en staan er dingen bij als nieuw dak, nieuwe riolering, cv, dubbel glas, kunststof kozijnen (niet dat ieder huis alles heeft, maar allemaal wel iets zeg maar), en stond er een foto bij een van de huizen waar duidelijk een steiger te zien was, dus blijkbaar wordt er inderdaad wel werk verricht aan die huizen.
Ik ken de buurt wel vaag, vroeger ging ik naar de tandarts in de Goereesestraat, maar dan weet je natuurlijk nog niet hoe het is om er te wonen....
Misschien als je er niet woont? Ik zou Rotterdam zo niet omschrijven. Het heeft zijn erg gave kant, maar helaas ook zijn nadelen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:08 schreef Q. het volgende:
Rotterdam is tof.
Lawaaierige buren bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien als je er niet woont? Ik zou Rotteredam zo niet omschrijven. Het heeft zijn erg gave kant, maar helaas ook zijn nadelen.
Ja, liefst 3 uur geleden alquote:
Ja dat is een van de nadelen, veel oude, gehorige woningen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, liefst 3 uur geleden al. Asociale hufters
![]()
![]()
Lekker in een portiekflat op de houten planken gaan leven ipv ff een stukje vloerbedekking of isolatie-iets neer te leggen en dan lékker de hele avond je kutmuziek aan, terwijl je 2 avonden ervoor nog langs bent geweest om te vragen of ze er rekening mee willen houden![]()
![]()
29 in 2008.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:51 schreef Knoekie het volgende:
Rotterdam![]()
De stad met binnenkort 28 bouwputten![]()
Ik 'zag' het ook.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:49 schreef Isegrim het volgende:
Ik stond net op Hofplein, parkeerde iemand zijn kapitale BMW op die stalen hekjes die langs de weg staan bij het Shell-station. Die hekjes zijn ruim een meter hoog en die BMW stond er echt bovenop.Geen idee hoe die gozer dat geflikt heeft.
Ik hoorde wel de klap, maar heb niet gezien wat er gebeurde. Hij moet in elk geval HEEL hard hebben gereden.
Als in mensen?quote:Op zondag 7 januari 2007 07:41 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ik 'zag' het ook.
Ik geloof dat-ie er wel een stuk of 5 doodgereden had.
Lijkt mij idd stug,heb hier niks gehoord.quote:Op zondag 7 januari 2007 10:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als in mensen?Serieus?
Ik zag geen ambu's...
Zal wel om het aantal omvergereden paaltjes gaan.quote:Op zondag 7 januari 2007 10:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als in mensen?Serieus?
Ik zag geen ambu's...
Als ik moet kiezen tussen hier in Utrecht wonen en in Rotterdam wonen blijf ik toch lekker hier, maar ik vind het een toffe stad om regelmatig op bezoek te gaan iig. Volgens mij ben ik daarmee één van de weinig nederlanders.quote:
Op de een of andere manier loopt iedereen altijd te zeiken dat Rotterdam lelijk is en zo. Maar als je wat verder kijkt dan de Lijnbaan is er best veel bijzonders te zien. Ik word altijd erg blij als ik over een van de bruggen loop van Zuid naar Noord, en daar de stad zie liggen.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen hier in Utrecht wonen en in Rotterdam wonen blijf ik toch lekker hier, maar ik vind het een toffe stad om regelmatig op bezoek te gaan iig. Volgens mij ben ik daarmee één van de weinig nederlanders.
Dat hoop ik dan maar. Er waren idd heel wat hekjes compleet verwrongen. Gek genoeg leek de auto nog redelijk intact.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zal wel om het aantal omvergereden paaltjes gaan.
Jammer, ik gun het die idioten in een BMW wel dat hun auto naar de klote gaat.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Er waren idd heel wat hekjes compleet verwrongen. Gek genoeg leek de auto nog redelijk intact.
Hmja, mijn moeder zei: "Dan kan 'ie nu een écht mooie auto kopen".quote:Op zondag 7 januari 2007 12:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammer, ik gun het die idioten in een BMW wel dat hun auto naar de klote gaat.
Het lijkt me handiger om je buren te vermoorden, anders kopen ze natuurlijk gewoon een nieuwe stereo.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zou ik strafbaar zijn als ik met een bijl de stereotoren van mijn bovenburen zou vernielen?
Oja...quote:Op zondag 7 januari 2007 16:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt me handiger om je buren te vermoorden, anders kopen ze natuurlijk gewoon een nieuwe stereo.
Gewoon jong Nederlands stel.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb weinig begrip voor dat soort tuig.Maar je doet er zo verrekte weinig aan. Wat voor mensen zijn het? Hoe reageerden ze toen je hen vroeg of het wat minder kon?
Misschien eens een dagje ruilen van woning?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gewoon jong Nederlands stel.
Ze wonen alleen op de kale planken en hebben dus geen enkele isolatie whatsoever op de vloer liggen. Dat is prima, maar hou daar dan rekening mee en dat doen ze dus niet. Ik ben er dus langsgeweest om te vragen of ze er rekening mee willen houden dat ze nog onderburen hebben, maar dat heeft dus weinig effect.
Ben het echt spuug en spuugzat. Ze hebben de hele dag muziek aanstaan en dus hoor ik ze dus ook de hele hele dag.
Tja, ze wonen er nog niet zo lang. Woonden eerst elders in 't blok. Heb ze toen ze introkken gezegd van "joh, tis hartstikke gehorig, hou er ff rekening mee..." en donderdagavond dus ook weer gezegd, maar het is gewoon een permanente discoquote:Op zondag 7 januari 2007 17:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien eens een dagje ruilen van woning?Politie? Maar dan wordt het er meestal ook niet beter op... Hoe vaak ben je langsgeweest?
Nee joh !quote:Op zondag 7 januari 2007 10:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als in mensen?Serieus?
Ik zag geen ambu's...
Misschien nog eens langs gaan en zeggen dat je écht erg veel last van hun muziek hebt, of ze misschien eventjes in jouw woning willen komen luisteren...? Dit soort dingen zijn zo lastig.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Tja, ze wonen er nog niet zo lang. Woonden eerst elders in 't blok. Heb ze toen ze introkken gezegd van "joh, tis hartstikke gehorig, hou er ff rekening mee..." en donderdagavond dus ook weer gezegd, maar het is gewoon een permanente disco. Ik kan letterlijk meezingen
Gelukkig, anders zou ik me schuldig gaan voelen dat ik moest lachen toen ik zag wat 'ie geflikt had.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Nee joh !
Van die lage witte hekjes gekkie !
Ja, dat komen luisteren zat ik ook al aan te denken. Ik bel morgen sowieso ff met de verhuurder met de vraag of het toegestaan is om op de plankenvloer te wonen terwijl je onderburen hebt. Volgens mij mag dat namelijk niet eens. Ik dacht dat je er alles aan moest doen om mogelijke overlast voor je aangrenzende buren binnen de perken te houden. Je mag sowieso geen hinder veroorzaken en op dit moment verpesten ze behóórlijk mijn woongenot.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien nog eens langs gaan en zeggen dat je écht erg veel last van hun muziek hebt, of ze misschien eventjes in jouw woning willen komen luisteren...? Dit soort dingen zijn zo lastig.
Kan ik me voorstellen ja.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat komen luisteren zat ik ook al aan te denken. Ik bel morgen sowieso ff met de verhuurder met de vraag of het toegestaan is om op de plankenvloer te wonen terwijl je onderburen hebt. Volgens mij mag dat namelijk niet eens. Ik dacht dat je er alles aan moest doen om mogelijke overlast voor je aangrenzende buren binnen de perken te houden. Je mag sowieso geen hinder veroorzaken en op dit moment verpesten ze behóórlijk mijn woongenot.
Ik zit meer te denken aan destructieve magneetvelden om hun stereo definitief uit te schakelen.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien nog eens langs gaan en zeggen dat je écht erg veel last van hun muziek hebt, of ze misschien eventjes in jouw woning willen komen luisteren...? Dit soort dingen zijn zo lastig.
Misschein kan je even langs je wijkagent wandelen en dan kijken of je afspraken met je buren kan maken over het volume van de muziek. Natuurlijk verdient een afspraak zonder politieinterventie de voorkeur maar als je buurtjes geen kant op willen is dat best een optie. Je woonde toch ergens in de buurt van de Tarwewijk / Dordtselaan ofzo ? Gewoon even langs het Zuidplein 111 als er geen 'muziek' in zit.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat komen luisteren zat ik ook al aan te denken. Ik bel morgen sowieso ff met de verhuurder met de vraag of het toegestaan is om op de plankenvloer te wonen terwijl je onderburen hebt. Volgens mij mag dat namelijk niet eens. Ik dacht dat je er alles aan moest doen om mogelijke overlast voor je aangrenzende buren binnen de perken te houden. Je mag sowieso geen hinder veroorzaken en op dit moment verpesten ze behóórlijk mijn woongenot.
Volgens mij lezen ze mee,want het is nou erg goed en mooi verlicht.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, ik vind het ook.
Ik rij er wel eens overheen en fiets dagelijks over de Willemsbrug en vanaf daar lijkt ie zelfs gewoon onverlicht.
Hadden wel wat meer watts ingemogen.
Doen! Ik neem aan dat ze dat dan ook kunnen horen.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Tja, ze wonen er nog niet zo lang. Woonden eerst elders in 't blok. Heb ze toen ze introkken gezegd van "joh, tis hartstikke gehorig, hou er ff rekening mee..." en donderdagavond dus ook weer gezegd, maar het is gewoon een permanente disco. Ik kan letterlijk meezingen
Wij hebben ook nog onderburen die we evt. willen sparen!quote:Op zondag 7 januari 2007 20:55 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Doen! Ik neem aan dat ze dat dan ook kunnen horen.(In de categorie subtiele hints)
Waarom? Trein gaat met 4 haltes naar rijswijk...quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:45 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Als je lui bent kan je op de Heer Bokelweg zo met het trammetje naar de stad. Naar Rijswijk pak je natuurlijk het Hofpleinlijntje !
Die zaak bij de Bergweg naast Oud Bruin.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:31 schreef Erasmusch het volgende:
Betti op de Schiekade schijnt ook een hele goeie te zijn.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:05 schreef parselmouth het volgende:
Zo, m'n vriend (HenkBenzinetank hier) en ik zijn een beetje aan het zoeken geslagen voor een niet al te duur appartement in Rotterdammetje. We moeten nog wel inschrijven enzo, en kijken hoe het allemaal zit (we zijn nog n00bs wat dit betreft).
Peperklip klinkt ook wel leuk,
Maar echt altijd vol. En als je er al een tafeltje hebt, moet je er wel zo snel mogelijk weer weg wezen..quote:Op maandag 8 januari 2007 20:31 schreef Erasmusch het volgende:
Betti op de Schiekade schijnt ook een hele goeie te zijn.
Die met het pizzeria gedeelte en een restaurant gedeelte inderdaad. Weet even niet meer hoe die heet...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:29 schreef keijz het volgende:
Die ene Italiaan bij Blaak is erg goed!
Zeker veel storingen daarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Daar wil je echt niet wonen.
Rustige buurt?
Vandaar dat ze met waakhonden op het winkelcentrum rondlopen.
Als je je kop nooit buiten de deur steekt, is het inderdaad een rustige buurt.
Maar kop van zuid veranderd langzaam maar zeker steeds verder in een ghetto.
Toen het entrepot gebouw geopend werd, werd er geroepen dat de burt nu weer voorwaarts zou gaan, enkele jaren leuk dit ook zo, maar daarna ging het nog sneller achteruit.
OPazzo , teminste neem aan dat je die bedoeld ( hoek mariniersweg/hoogstraat )quote:Die met het pizzeria gedeelte en een restaurant gedeelte inderdaad. Weet even niet meer hoe die heet...
Opazzo'squote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar echt altijd vol. En als je er al een tafeltje hebt, moet je er wel zo snel mogelijk weer weg wezen..
[..]
Die met het pizzeria gedeelte en een restaurant gedeelte inderdaad. Weet even niet meer hoe die heet...
De clip is goedkoop wonen idd, maar het is wel erg pauper allemaal hoor. Afgezien van die paar studenten die er wonen heb je waarschijnlijk alleen maar tuig en mensen die als je ze gedagzegt met een verbaasd hoofd aankijken van "Watte?". Ik zou er niet willen wonen. Ze hebben er al een aantal keer geprobeerd het geheel in brand te steken...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Rustige buurt?
Toen het entrepot gebouw geopend werd, werd er geroepen dat de burt nu weer voorwaarts zou gaan, enkele jaren leuk dit ook zo, maar daarna ging het nog sneller achteruit.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:38 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
De clip is goedkoop wonen idd, maar het is wel erg pauper allemaal hoor. Afgezien van die paar studenten die er wonen heb je waarschijnlijk alleen maar tuig en mensen die als je ze gedagzegt met een verbaasd hoofd aankijken van "Watte?". Ik zou er niet willen wonen. Ze hebben er al een aantal keer geprobeerd het geheel in brand te steken...
Die pannenkoekjes (Injera) zijn altijd erg smakelijk, maar de krokodil kan ik je ook erg aanraden!quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef parselmouth het volgende:
Smaak van Afrika... Daar zat ik laatst op de site, zag er erg leuk uit! En het is weer eens wat anders dan wat ik normaal gesproken eet. Ga er zeker nog eens langs, ben erg benieuwd
En op welke manier is het dan zo verschrikkelijk slecht?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Rustige buurt?
Inderdaad ja...sta nu dubbel zo lang te wachten op tram 4, terwijl ik op weena/lijnbaan dan weer moet overstappen op n andere trein, om hetzelfde eindpunt te halen wat 8 eerst deed. Niet leukquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:15 schreef keijz het volgende:
Tram 5 opgeheven?
Ik vind het heel jammer dat tram 8 niet meer via de bergweg rjidt
Ja ik weet niet wat het was, zal wel iemand een feestje te vieren hebben gehad of zo?quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:15 schreef apophis4u het volgende:
is het vuurwerk?
Ik hoor het hier namelijk in kralingen bij oostplein helemaal. Lijkt wel of er oorlog is aan de andere kant van de maas....
Ow was dat die herriequote:Op donderdag 11 januari 2007 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja ik weet niet wat het was, zal wel iemand een feestje te vieren hebben gehad of zo?
Ik heb hier wel zo'n verhuurdersverklaring liggen die mijn huisbaas moet invullen van de gemeente.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:57 schreef Breuls het volgende:
Kan je huisbaas je geen huurdersverklaring geven?
In Rotterdam heb je gelukkig wat meer papieren nodig en zijn de regels wat strenger. Vooral om alle illegale bewoning tegen te gaan. Je hebt in ieder geval het huurcontract en een verhuurdersverklaring nodig. Die laatste geeft aan dat de eigenaar van het pand / de verhuurder geen bezwaar heeft dat jij je inschrijft op dat adres. Huurcontract zoals je aangeeft zou voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:55 schreef ChRoNiC het volgende:
Heeft iemand hier opheldering over? Over hoe het nou echt zit dus.
Rafaello??quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:29 schreef keijz het volgende:
Die ene Italiaan bij Blaak is erg goed!
Eén van onze favorieten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:48 schreef ScudRaket het volgende:
Nog een restauranttip: De Smaak van Afrika @ Goudsesingel.
2x mijn bus open gebroken op klaarlichte dag en diverse keren meegemaakt dat er op het entrepotgebouw iemand met een pistool opgepakt werd, waarvan 1x met een doorgeladen pistool.quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En op welke manier is het dan zo verschrikkelijk slecht?![]()
Dit is gewoon maar dom wat roepen![]()
Mee eens !quote:Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag gegeten bij Napoli aan de Meent. Wát een geweldig restaurant. Echt authentiek Italiaans, wat bewezen wordt door het feit dat er ook veel Italianen komen eten. Absolute aanrader!
Dat vonden wij dan net weer niet. Hij liep zich op een vervelende manier met van alles te bemoeien. Maar verder was alles perfect.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mee eens !![]()
De eigenaar is trouwens ook een leuke gozer!
Fabrizio !![]()
V&D?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Koewam het volgende:
Weet iemand een redelijk hoog gebouw met uitzicht op t centrum en vrij toegang tot t dak? Ivm een date en zo...
aanbellen voor een pakketje en dan kijken of ik t dak op kan is de laatste optie
Parkeergarage Bijenkorf, bovenste dek!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Koewam het volgende:
Weet iemand een redelijk hoog gebouw met uitzicht op t centrum en vrij toegang tot t dak? Ivm een date en zo...
aanbellen voor een pakketje en dan kijken of ik t dak op kan is de laatste optie
Wij waren ruim 40 euro pp kwijt voor VHN.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:47 schreef parselmouth het volgende:
Hmm, klinkt goed. Wilde sowieso komende maand m'n vriend nog eens meesleuren naar een leuk restaurant en Italiaans is altijd
Wat zijn de prijzen zo'n beetje?
Vriend van me woonde daar. Wel vaak gedonder daar volgens hem.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Hafstrom het volgende:
Binnenkort ga ik in de Boomgaardsstraat (zijstraat witte de with) wonen. 'k ben er erg blij mee, omdat het in het centrum ligt en dichtbij het treinstation. Witte de with vind ik best leuk, ik maak me alleen zorgen om de rest (zuidelijker deel) van de buurt. Het is er behoorlijk shabby. Iemand die me meer over dit stukje Rotterdam kan vertellen? Valt de buurt mee/tegen?
Met een date natuurlijk naar de Euromast.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Koewam het volgende:
Loop wel eens door die wijk. Maar volgens mij valt het daar reuze mee.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Hafstrom het volgende:
Binnenkort ga ik in de Boomgaardsstraat (zijstraat witte de with) wonen. 'k ben er erg blij mee, omdat het in het centrum ligt en dichtbij het treinstation. Witte de with vind ik best leuk, ik maak me alleen zorgen om de rest (zuidelijker deel) van de buurt. Het is er behoorlijk shabby. Iemand die me meer over dit stukje Rotterdam kan vertellen? Valt de buurt mee/tegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |