Heb op deze staart 2jaar gewoond, wij hadden daar een huis gekocht zonder cv enz..wel kunstof kozijnen, later van alles aan opgeknapt en toch leuk kunnen verkopen. Buurt is ok, geen problemen mee. ZIjn kleine woningen voor 2 personen vind ik tenminste (de 3kamer flats) We hadden wel last van muizen, maar dat kwam door de vieze bovenbuurman (houten vloeren en balken door het hele pand heen, dus die beesten komen overal) Na een kat te hebben gekocht, geen 1 meer gezien! Maar dat vent had zelfs een kind van 6mnd oud..schande! Maar iig het zijn leuke starterswoningen..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:19 schreef Maeghan het volgende:
Kan iemand me iets vertellen over de huizen in de Walchersestraat/Goereesestraat e.d.? In de Walchersestraat staan veel huizen te koop, is het zo'n rotstraat? De huizen zijn zo'n 70 a 75 duizend euro en ze zijn uit 1939. Toch staat bij alle huizen goed onderhouden (geen 'opknapwoning' of zo, zoals ze dat soms zo mooi noemen) en staan er dingen bij als nieuw dak, nieuwe riolering, cv, dubbel glas, kunststof kozijnen (niet dat ieder huis alles heeft, maar allemaal wel iets zeg maar), en stond er een foto bij een van de huizen waar duidelijk een steiger te zien was, dus blijkbaar wordt er inderdaad wel werk verricht aan die huizen.
Ik ken de buurt wel vaag, vroeger ging ik naar de tandarts in de Goereesestraat, maar dan weet je natuurlijk nog niet hoe het is om er te wonen....
Misschien als je er niet woont? Ik zou Rotterdam zo niet omschrijven. Het heeft zijn erg gave kant, maar helaas ook zijn nadelen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:08 schreef Q. het volgende:
Rotterdam is tof.
Lawaaierige buren bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien als je er niet woont? Ik zou Rotteredam zo niet omschrijven. Het heeft zijn erg gave kant, maar helaas ook zijn nadelen.
Ja, liefst 3 uur geleden alquote:
Ja dat is een van de nadelen, veel oude, gehorige woningen.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, liefst 3 uur geleden al. Asociale hufters
![]()
![]()
Lekker in een portiekflat op de houten planken gaan leven ipv ff een stukje vloerbedekking of isolatie-iets neer te leggen en dan lékker de hele avond je kutmuziek aan, terwijl je 2 avonden ervoor nog langs bent geweest om te vragen of ze er rekening mee willen houden![]()
![]()
29 in 2008.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:51 schreef Knoekie het volgende:
Rotterdam![]()
De stad met binnenkort 28 bouwputten![]()
Ik 'zag' het ook.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:49 schreef Isegrim het volgende:
Ik stond net op Hofplein, parkeerde iemand zijn kapitale BMW op die stalen hekjes die langs de weg staan bij het Shell-station. Die hekjes zijn ruim een meter hoog en die BMW stond er echt bovenop.Geen idee hoe die gozer dat geflikt heeft.
Ik hoorde wel de klap, maar heb niet gezien wat er gebeurde. Hij moet in elk geval HEEL hard hebben gereden.
Als in mensen?quote:Op zondag 7 januari 2007 07:41 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ik 'zag' het ook.
Ik geloof dat-ie er wel een stuk of 5 doodgereden had.
Lijkt mij idd stug,heb hier niks gehoord.quote:Op zondag 7 januari 2007 10:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als in mensen?Serieus?
Ik zag geen ambu's...
Zal wel om het aantal omvergereden paaltjes gaan.quote:Op zondag 7 januari 2007 10:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als in mensen?Serieus?
Ik zag geen ambu's...
Als ik moet kiezen tussen hier in Utrecht wonen en in Rotterdam wonen blijf ik toch lekker hier, maar ik vind het een toffe stad om regelmatig op bezoek te gaan iig. Volgens mij ben ik daarmee één van de weinig nederlanders.quote:
Op de een of andere manier loopt iedereen altijd te zeiken dat Rotterdam lelijk is en zo. Maar als je wat verder kijkt dan de Lijnbaan is er best veel bijzonders te zien. Ik word altijd erg blij als ik over een van de bruggen loop van Zuid naar Noord, en daar de stad zie liggen.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen hier in Utrecht wonen en in Rotterdam wonen blijf ik toch lekker hier, maar ik vind het een toffe stad om regelmatig op bezoek te gaan iig. Volgens mij ben ik daarmee één van de weinig nederlanders.
Dat hoop ik dan maar. Er waren idd heel wat hekjes compleet verwrongen. Gek genoeg leek de auto nog redelijk intact.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zal wel om het aantal omvergereden paaltjes gaan.
Jammer, ik gun het die idioten in een BMW wel dat hun auto naar de klote gaat.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:39 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat hoop ik dan maar. Er waren idd heel wat hekjes compleet verwrongen. Gek genoeg leek de auto nog redelijk intact.
Hmja, mijn moeder zei: "Dan kan 'ie nu een écht mooie auto kopen".quote:Op zondag 7 januari 2007 12:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jammer, ik gun het die idioten in een BMW wel dat hun auto naar de klote gaat.
Het lijkt me handiger om je buren te vermoorden, anders kopen ze natuurlijk gewoon een nieuwe stereo.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zou ik strafbaar zijn als ik met een bijl de stereotoren van mijn bovenburen zou vernielen?
Oja...quote:Op zondag 7 januari 2007 16:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt me handiger om je buren te vermoorden, anders kopen ze natuurlijk gewoon een nieuwe stereo.
Gewoon jong Nederlands stel.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb weinig begrip voor dat soort tuig.Maar je doet er zo verrekte weinig aan. Wat voor mensen zijn het? Hoe reageerden ze toen je hen vroeg of het wat minder kon?
Misschien eens een dagje ruilen van woning?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Gewoon jong Nederlands stel.
Ze wonen alleen op de kale planken en hebben dus geen enkele isolatie whatsoever op de vloer liggen. Dat is prima, maar hou daar dan rekening mee en dat doen ze dus niet. Ik ben er dus langsgeweest om te vragen of ze er rekening mee willen houden dat ze nog onderburen hebben, maar dat heeft dus weinig effect.
Ben het echt spuug en spuugzat. Ze hebben de hele dag muziek aanstaan en dus hoor ik ze dus ook de hele hele dag.
Tja, ze wonen er nog niet zo lang. Woonden eerst elders in 't blok. Heb ze toen ze introkken gezegd van "joh, tis hartstikke gehorig, hou er ff rekening mee..." en donderdagavond dus ook weer gezegd, maar het is gewoon een permanente discoquote:Op zondag 7 januari 2007 17:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien eens een dagje ruilen van woning?Politie? Maar dan wordt het er meestal ook niet beter op... Hoe vaak ben je langsgeweest?
Nee joh !quote:Op zondag 7 januari 2007 10:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als in mensen?Serieus?
Ik zag geen ambu's...
Misschien nog eens langs gaan en zeggen dat je écht erg veel last van hun muziek hebt, of ze misschien eventjes in jouw woning willen komen luisteren...? Dit soort dingen zijn zo lastig.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Tja, ze wonen er nog niet zo lang. Woonden eerst elders in 't blok. Heb ze toen ze introkken gezegd van "joh, tis hartstikke gehorig, hou er ff rekening mee..." en donderdagavond dus ook weer gezegd, maar het is gewoon een permanente disco. Ik kan letterlijk meezingen
Gelukkig, anders zou ik me schuldig gaan voelen dat ik moest lachen toen ik zag wat 'ie geflikt had.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Nee joh !
Van die lage witte hekjes gekkie !
Ja, dat komen luisteren zat ik ook al aan te denken. Ik bel morgen sowieso ff met de verhuurder met de vraag of het toegestaan is om op de plankenvloer te wonen terwijl je onderburen hebt. Volgens mij mag dat namelijk niet eens. Ik dacht dat je er alles aan moest doen om mogelijke overlast voor je aangrenzende buren binnen de perken te houden. Je mag sowieso geen hinder veroorzaken en op dit moment verpesten ze behóórlijk mijn woongenot.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien nog eens langs gaan en zeggen dat je écht erg veel last van hun muziek hebt, of ze misschien eventjes in jouw woning willen komen luisteren...? Dit soort dingen zijn zo lastig.
Kan ik me voorstellen ja.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat komen luisteren zat ik ook al aan te denken. Ik bel morgen sowieso ff met de verhuurder met de vraag of het toegestaan is om op de plankenvloer te wonen terwijl je onderburen hebt. Volgens mij mag dat namelijk niet eens. Ik dacht dat je er alles aan moest doen om mogelijke overlast voor je aangrenzende buren binnen de perken te houden. Je mag sowieso geen hinder veroorzaken en op dit moment verpesten ze behóórlijk mijn woongenot.
Ik zit meer te denken aan destructieve magneetvelden om hun stereo definitief uit te schakelen.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien nog eens langs gaan en zeggen dat je écht erg veel last van hun muziek hebt, of ze misschien eventjes in jouw woning willen komen luisteren...? Dit soort dingen zijn zo lastig.
Misschein kan je even langs je wijkagent wandelen en dan kijken of je afspraken met je buren kan maken over het volume van de muziek. Natuurlijk verdient een afspraak zonder politieinterventie de voorkeur maar als je buurtjes geen kant op willen is dat best een optie. Je woonde toch ergens in de buurt van de Tarwewijk / Dordtselaan ofzo ? Gewoon even langs het Zuidplein 111 als er geen 'muziek' in zit.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat komen luisteren zat ik ook al aan te denken. Ik bel morgen sowieso ff met de verhuurder met de vraag of het toegestaan is om op de plankenvloer te wonen terwijl je onderburen hebt. Volgens mij mag dat namelijk niet eens. Ik dacht dat je er alles aan moest doen om mogelijke overlast voor je aangrenzende buren binnen de perken te houden. Je mag sowieso geen hinder veroorzaken en op dit moment verpesten ze behóórlijk mijn woongenot.
Volgens mij lezen ze mee,want het is nou erg goed en mooi verlicht.quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, ik vind het ook.
Ik rij er wel eens overheen en fiets dagelijks over de Willemsbrug en vanaf daar lijkt ie zelfs gewoon onverlicht.
Hadden wel wat meer watts ingemogen.
Doen! Ik neem aan dat ze dat dan ook kunnen horen.quote:Op zondag 7 januari 2007 17:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Tja, ze wonen er nog niet zo lang. Woonden eerst elders in 't blok. Heb ze toen ze introkken gezegd van "joh, tis hartstikke gehorig, hou er ff rekening mee..." en donderdagavond dus ook weer gezegd, maar het is gewoon een permanente disco. Ik kan letterlijk meezingen
Wij hebben ook nog onderburen die we evt. willen sparen!quote:Op zondag 7 januari 2007 20:55 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Doen! Ik neem aan dat ze dat dan ook kunnen horen.(In de categorie subtiele hints)
Waarom? Trein gaat met 4 haltes naar rijswijk...quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:45 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Als je lui bent kan je op de Heer Bokelweg zo met het trammetje naar de stad. Naar Rijswijk pak je natuurlijk het Hofpleinlijntje !
Die zaak bij de Bergweg naast Oud Bruin.quote:Op maandag 8 januari 2007 20:31 schreef Erasmusch het volgende:
Betti op de Schiekade schijnt ook een hele goeie te zijn.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:05 schreef parselmouth het volgende:
Zo, m'n vriend (HenkBenzinetank hier) en ik zijn een beetje aan het zoeken geslagen voor een niet al te duur appartement in Rotterdammetje. We moeten nog wel inschrijven enzo, en kijken hoe het allemaal zit (we zijn nog n00bs wat dit betreft).
Peperklip klinkt ook wel leuk,
Maar echt altijd vol. En als je er al een tafeltje hebt, moet je er wel zo snel mogelijk weer weg wezen..quote:Op maandag 8 januari 2007 20:31 schreef Erasmusch het volgende:
Betti op de Schiekade schijnt ook een hele goeie te zijn.
Die met het pizzeria gedeelte en een restaurant gedeelte inderdaad. Weet even niet meer hoe die heet...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:29 schreef keijz het volgende:
Die ene Italiaan bij Blaak is erg goed!
Zeker veel storingen daarquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Daar wil je echt niet wonen.
Rustige buurt?
Vandaar dat ze met waakhonden op het winkelcentrum rondlopen.
Als je je kop nooit buiten de deur steekt, is het inderdaad een rustige buurt.
Maar kop van zuid veranderd langzaam maar zeker steeds verder in een ghetto.
Toen het entrepot gebouw geopend werd, werd er geroepen dat de burt nu weer voorwaarts zou gaan, enkele jaren leuk dit ook zo, maar daarna ging het nog sneller achteruit.
OPazzo , teminste neem aan dat je die bedoeld ( hoek mariniersweg/hoogstraat )quote:Die met het pizzeria gedeelte en een restaurant gedeelte inderdaad. Weet even niet meer hoe die heet...
Opazzo'squote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar echt altijd vol. En als je er al een tafeltje hebt, moet je er wel zo snel mogelijk weer weg wezen..
[..]
Die met het pizzeria gedeelte en een restaurant gedeelte inderdaad. Weet even niet meer hoe die heet...
De clip is goedkoop wonen idd, maar het is wel erg pauper allemaal hoor. Afgezien van die paar studenten die er wonen heb je waarschijnlijk alleen maar tuig en mensen die als je ze gedagzegt met een verbaasd hoofd aankijken van "Watte?". Ik zou er niet willen wonen. Ze hebben er al een aantal keer geprobeerd het geheel in brand te steken...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Rustige buurt?
Toen het entrepot gebouw geopend werd, werd er geroepen dat de burt nu weer voorwaarts zou gaan, enkele jaren leuk dit ook zo, maar daarna ging het nog sneller achteruit.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:38 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
De clip is goedkoop wonen idd, maar het is wel erg pauper allemaal hoor. Afgezien van die paar studenten die er wonen heb je waarschijnlijk alleen maar tuig en mensen die als je ze gedagzegt met een verbaasd hoofd aankijken van "Watte?". Ik zou er niet willen wonen. Ze hebben er al een aantal keer geprobeerd het geheel in brand te steken...
Die pannenkoekjes (Injera) zijn altijd erg smakelijk, maar de krokodil kan ik je ook erg aanraden!quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:52 schreef parselmouth het volgende:
Smaak van Afrika... Daar zat ik laatst op de site, zag er erg leuk uit! En het is weer eens wat anders dan wat ik normaal gesproken eet. Ga er zeker nog eens langs, ben erg benieuwd
En op welke manier is het dan zo verschrikkelijk slecht?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Rustige buurt?
Inderdaad ja...sta nu dubbel zo lang te wachten op tram 4, terwijl ik op weena/lijnbaan dan weer moet overstappen op n andere trein, om hetzelfde eindpunt te halen wat 8 eerst deed. Niet leukquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:15 schreef keijz het volgende:
Tram 5 opgeheven?
Ik vind het heel jammer dat tram 8 niet meer via de bergweg rjidt
Ja ik weet niet wat het was, zal wel iemand een feestje te vieren hebben gehad of zo?quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:15 schreef apophis4u het volgende:
is het vuurwerk?
Ik hoor het hier namelijk in kralingen bij oostplein helemaal. Lijkt wel of er oorlog is aan de andere kant van de maas....
Ow was dat die herriequote:Op donderdag 11 januari 2007 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja ik weet niet wat het was, zal wel iemand een feestje te vieren hebben gehad of zo?
Ik heb hier wel zo'n verhuurdersverklaring liggen die mijn huisbaas moet invullen van de gemeente.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:57 schreef Breuls het volgende:
Kan je huisbaas je geen huurdersverklaring geven?
In Rotterdam heb je gelukkig wat meer papieren nodig en zijn de regels wat strenger. Vooral om alle illegale bewoning tegen te gaan. Je hebt in ieder geval het huurcontract en een verhuurdersverklaring nodig. Die laatste geeft aan dat de eigenaar van het pand / de verhuurder geen bezwaar heeft dat jij je inschrijft op dat adres. Huurcontract zoals je aangeeft zou voldoende moeten zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:55 schreef ChRoNiC het volgende:
Heeft iemand hier opheldering over? Over hoe het nou echt zit dus.
Rafaello??quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:29 schreef keijz het volgende:
Die ene Italiaan bij Blaak is erg goed!
Eén van onze favorieten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 23:48 schreef ScudRaket het volgende:
Nog een restauranttip: De Smaak van Afrika @ Goudsesingel.
2x mijn bus open gebroken op klaarlichte dag en diverse keren meegemaakt dat er op het entrepotgebouw iemand met een pistool opgepakt werd, waarvan 1x met een doorgeladen pistool.quote:Op donderdag 11 januari 2007 07:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En op welke manier is het dan zo verschrikkelijk slecht?![]()
Dit is gewoon maar dom wat roepen![]()
Mee eens !quote:Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag gegeten bij Napoli aan de Meent. Wát een geweldig restaurant. Echt authentiek Italiaans, wat bewezen wordt door het feit dat er ook veel Italianen komen eten. Absolute aanrader!
Dat vonden wij dan net weer niet. Hij liep zich op een vervelende manier met van alles te bemoeien. Maar verder was alles perfect.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mee eens !![]()
De eigenaar is trouwens ook een leuke gozer!
Fabrizio !![]()
V&D?quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Koewam het volgende:
Weet iemand een redelijk hoog gebouw met uitzicht op t centrum en vrij toegang tot t dak? Ivm een date en zo...
aanbellen voor een pakketje en dan kijken of ik t dak op kan is de laatste optie
Parkeergarage Bijenkorf, bovenste dek!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Koewam het volgende:
Weet iemand een redelijk hoog gebouw met uitzicht op t centrum en vrij toegang tot t dak? Ivm een date en zo...
aanbellen voor een pakketje en dan kijken of ik t dak op kan is de laatste optie
Wij waren ruim 40 euro pp kwijt voor VHN.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:47 schreef parselmouth het volgende:
Hmm, klinkt goed. Wilde sowieso komende maand m'n vriend nog eens meesleuren naar een leuk restaurant en Italiaans is altijd
Wat zijn de prijzen zo'n beetje?
Vriend van me woonde daar. Wel vaak gedonder daar volgens hem.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Hafstrom het volgende:
Binnenkort ga ik in de Boomgaardsstraat (zijstraat witte de with) wonen. 'k ben er erg blij mee, omdat het in het centrum ligt en dichtbij het treinstation. Witte de with vind ik best leuk, ik maak me alleen zorgen om de rest (zuidelijker deel) van de buurt. Het is er behoorlijk shabby. Iemand die me meer over dit stukje Rotterdam kan vertellen? Valt de buurt mee/tegen?
Met een date natuurlijk naar de Euromast.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 00:10 schreef Koewam het volgende:
Loop wel eens door die wijk. Maar volgens mij valt het daar reuze mee.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 01:10 schreef Hafstrom het volgende:
Binnenkort ga ik in de Boomgaardsstraat (zijstraat witte de with) wonen. 'k ben er erg blij mee, omdat het in het centrum ligt en dichtbij het treinstation. Witte de with vind ik best leuk, ik maak me alleen zorgen om de rest (zuidelijker deel) van de buurt. Het is er behoorlijk shabby. Iemand die me meer over dit stukje Rotterdam kan vertellen? Valt de buurt mee/tegen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |