quote:
Inderdaad.quote:Op zondag 10 december 2006 21:58 schreef Maeghan het volgende:
Ja mooi is dat he, ik vind het zo leuk daarin het donker. En ook in het donker met de tram over de Erasmusbrug vind ik leuk.
Wil ik ook! Alleen weet ik nog niet helemaal wat binnenkort isquote:Op zondag 10 december 2006 21:59 schreef samjustme het volgende:
Hopelijk ga ik binnenkort in het Stadscentrum wonen of anders Delfshaven of Feyenoord.
Tram 7 nu toch ? Wel een rechtstreekse verbinding naar de uni nu, maar goed; ik fiets altijdquote:Op dinsdag 12 december 2006 09:50 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik was gisteren tram 5 kwijt... blijkt-ie te zijn opgeheven![]()
7, 20 en 25 coveren nu idd de oude route van lijn 5.quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tram 7 nu toch ? Wel een rechtstreekse verbinding naar de uni nu, maar goed; ik fiets altijd![]()
Ik zit op school op Kop van Zuidquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:43 schreef R81 het volgende:
Morgen woon ik samen met mn meisje 1 maand op de Kop van Zuid.
Heerlijk om weer in Rotterdam te wonen![]()
Werken doe ik nog in Zeeland, tot half januari![]()
Ja, daar baal ik ook van, want dat was vlak bij m'n werk. Nu moet ik verdorie elke keer een stuk lopenquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:15 schreef keijz het volgende:
Tram 5 opgeheven?
Ik vind het heel jammer dat tram 8 niet meer via de bergweg rjidt
Zwartjanstraat/Noordmolenstraat is leuk hé! Ik woon er in de buurt en ga vaak daar shoppen.quote:Op zondag 10 december 2006 21:58 schreef Maeghan het volgende:
Ja mooi is dat he, ik vind het zo leuk daarin het donker. En ook in het donker met de tram over de Erasmusbrug vind ik leuk.
Mijn vriend woont op de Noordmolenstraat, wat een heerlijke locatie! Ik was er nog nooit geweest, maar je hebt er het hele centrum niet meer nodig. Veel leukere winkeltjes, alles wat je nodig hebt is er, tenminste niet die standaard winkelketens met dezelfde massapulp. Gezellige straat. Alleen jammer dat het betaald parkeren is natuurlijk, niet erg handig als ik naar 'm toe ga.
Nou voor mij is het niet echt een ramp ofzo, want 8 en 4 kwamen toch bijna altijd tegelijkquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:49 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, daar baal ik ook van, want dat was vlak bij m'n werk. Nu moet ik verdorie elke keer een stuk lopenEn die nieuwe dienstregeling is KUT! Mooi niet dat ze om de 10 minuten rijden.
![]()
Is 7 naar woudestein verkort??quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Tram 7 nu toch ? Wel een rechtstreekse verbinding naar de uni nu, maar goed; ik fiets altijd![]()
quote:Op woensdag 13 december 2006 10:35 schreef RuutR het volgende:
Rotterdam is idd wel een leuke stad, je kunt er goed winkelen en Outland is een van de betere discotheken in Nederland
Dat komt dan mooi uit, want ik ben een pauper.quote:Op woensdag 13 december 2006 20:07 schreef Merkie het volgende:
Overschie is voor paupers.
ehm personeel is tegen mij vriendelijk, wc's netjes (kan je niet van elke discotheek zeggen), verlichting ziet er goed uit en de line up's zijn vaak érg goedquote:Op woensdag 13 december 2006 19:31 schreef Shirley het volgende:
[..]! Wat zeg je nou? Outland ziet er van de buitenkant prachtig uit, maar de binnenkant is gewoon ruk. Totaal sfeerloos, kutpersoneel die traag en chagerijnig is, en veel te duur qua toiletten en garderobe. Ik was er afgelopen zaterdag nog met F*ckers, en ik vond er geen f*ck aan!
Now&Wow, dat is pas een toffe tent. Maar goed, ieder z'n eigen mening natuurlijk.
Overschie heeft gewoon zulke trieste delenquote:Op woensdag 13 december 2006 20:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat komt dan mooi uit, want ik ben een pauper.
Maarreh, ik vind Overschie charmant.
Zou ik ook weleens willen zien. Ik ken alleen de buitenkantfoto'squote:Op woensdag 13 december 2006 19:55 schreef Nembrionic het volgende:
Heeft iemand overigens nog ergens oude fotos liggen van de binnenkant van het oude Hofplein station?
Ja die had ik ook al gevonden via Google. Ik ben al langs de winkel van het Rotterdamse Gemeentearchief geweest en daar verwezen ze me door naar het Gemeente Archief zelf.quote:Op donderdag 14 december 2006 09:17 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Zou ik ook weleens willen zien. Ik ken alleen de buitenkantfoto's
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
-edit-
Hier wel een foto van het 2e Hofpleinstation (na WOII):
[afbeelding]
Ik vind het echt jammer dat alles plat is...quote:Op donderdag 14 december 2006 20:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
Voor de liefhebbers meteen een lesje hoe het ook alweer zat met het Hofplein en de verplaatsing ervan na het bombardement. Smul ongegeneerd van al het moois dat Rotterdam te bieden had.
http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/hofplein2.htm
Mijn grootste wens zit verwerkt in je post.quote:Op donderdag 14 december 2006 21:41 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik vind het echt jammer dat alles plat is...
Moet je voorstellen hoe het zou zijn als er gewoon nog zo'n mooie stad stond in Nederland (naast de bestaande)
Altijd als ik dit soort plaatjes zie denk ik: waarom hebben ze niet gewoon zoals in veel Duitse steden de stad weer in oude glorie opgebouwd maar hebben ze dit alles er neergezet (ik ben er niet van gecharmeerd).
-edit-
Was Hofplein het centraal station destijds?
Ja hier heb je er nog zo een.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Mijn grootste wens zit verwerkt in je post.
Op een koele zomerzondagmorgen wandelen door dat mooie centrum en de stad zien ontwaken op het terras van Café Loos met een kopje koffie samen met [insert briljant gezelschap]
C_C zucht nog maar eens................
Nee. Hofplein was, net zoals tot voorkort, het eindpunt van de lijn naar Den Haag (en Scheveningen).quote:Op donderdag 14 december 2006 21:41 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
---
-edit-
Was Hofplein het centraal station destijds?
Leuk huis hoor! Die badkamer is mooi, keuken heeft alleen een likje verf nodig... En sja, die woonkamer is dan wel weer jammerquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:26 schreef Isegrim het volgende:
Nee, de prijs is te mooi om waar te zijn.Nieuwe keuken, nieuwe badkamer. Drie slaapkamers!
Volgens mij is het niet helemaal enkel glas, maar grotendeels wel. Maar ik heb mijn huidige huis deze week verkocht, dus dubbel glas is dan misschien een goede investering.
Wij vinden de woonkamer juist prachtig, op de vloer na.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:33 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Leuk huis hoor! Die badkamer is mooi, keuken heeft alleen een likje verf nodig... En sja, die woonkamer is dan wel weer jammer. Maar klussen is ook leuk
.
Ha buufquote:Op zaterdag 16 december 2006 16:17 schreef Isegrim het volgende:
http://atta.nl/woningen_detail.asp?ID=2696
Wij zijn vlieft.
Serieus?quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ohja, de muren kun je gaten inblazen, zo zacht is het steen en als je buurman een scheet laat, kan je het horen.
Ze hebben van die huizen de gevel schoongemaakt, maar het zijn volgens mij nog gewoon de ouderwetse muurtjes en plafonds met stro en een laagje gips. Dingen ophangen is echt een HELL.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Serieus?Dat zou je niet zeggen als je de foto's ziet...
't Zijn wel huizen uit de jaren '30 hè? Gelukkig wel woningverbetering plaatsgevonden, maar het kan erg wisselen op de DL. Ga idd even kijken, dan kun je je pas een beeld vormen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 17:59 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga wrs. ook wel even kijken.Maar heel gehorig is wel een bezwaar.
Zo herkenbaarquote:Op zaterdag 16 december 2006 17:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ze hebben van die huizen de gevel schoongemaakt, maar het zijn volgens mij nog gewoon de ouderwetse muurtjes en plafonds met stro en een laagje gips. Dingen ophangen is echt een HELL.
Boortjes moet je altijd 1 maat kleiner nemen dan het gat dat je wilt, want het is net alsof je een gat in boter probeert te maken.
Portiekreinigingquote:Op zondag 17 december 2006 18:08 schreef Isegrim het volgende:
Maarreh, je betaalt voor zo'n appartement aan de Dordtselaan maar liefst 135 euro per maand aan de VvE. Ik neem toch aan dat er voor dat geld het e.e.a. gebeurt / gaat gebeuren...?
Eventueelquote:Op zondag 17 december 2006 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Verkeer zou ik niet zo problematisch vinden, het zijn eerder de eventuele asociale buren waar ik bang voor ben.![]()
Nou ja.quote:
Wat mankeert eraan dan?quote:Op zondag 17 december 2006 18:20 schreef Triangeljosti het volgende:
Ik woon nu bijna een jaar in Rotterdam... maar kan er maar niet aan wennen. Het is gewoon niet mijn stad denk ik...
Het mist sfeer... het mist gezelligheid... het mist levendigheid...quote:
Eensch!!quote:Op zondag 17 december 2006 22:53 schreef junkiexp het volgende:
In Amsterdam krijg je het allemaal voorgeschoteld,in Rotterdam moet je het ontdekken.
Hangt vanaf waar je woont. Ik ben een lieve buurquote:Op zondag 17 december 2006 18:13 schreef Isegrim het volgende:
Verkeer zou ik niet zo problematisch vinden, het zijn eerder de eventuele asociale buren waar ik bang voor ben.![]()
Precies.quote:Op zondag 17 december 2006 23:06 schreef parselmouth het volgende:
Gelukkig geen toeristen in Rotterdam zeg. Dat maakt het eigenlijk dat ik Amsterdam soms zo vervelend vindt. Al die loze klotewinkeltjes.
"anders" is inderdaad het sleutelwoord.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:24 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind Rotterdam wel degelijk sfeer hebben.Het is alleen een heel andere sfeer dan de ietwat kneuterige
sfeer van bijvoorbeeld de Amsterdamse grachten.
Koopgoot.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:13 schreef anisubs het volgende:
Hmm... Rotterdam heeft toch het grootste winkelcenterum van Nederland?
Dat lijkt me vreemd.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:13 schreef anisubs het volgende:
Hmm... Rotterdam heeft toch het grootste winkelcenterum van Nederland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |