Nee, jij niet..quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:29 schreef Svyatagor het volgende:
Mirror mirror on the wall...
Jawel, maar we moeten hem telkens weer er uit gooien wanneer die weer een ban heeft van een paar maandenquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:34 schreef mirelia het volgende:
Lol ...ben jij geen vaste klant Dribbel?
quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:36 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Jawel, maar we moeten hem telkens weer er uit gooien wanneer die weer een ban heeft van een paar maanden
Het sleutelwoord is 'hier'quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:44 schreef Maaark het volgende:
Dribbel_ een ban? Hijsch altijd zo braaf hier
Mirror Mirror on the wallquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:29 schreef Svyatagor het volgende:
Mirror mirror on the wall...
...voor te kort haar... kut hé...quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:46 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Tvp, en dan naar de kapper enzo. Oh, de angst
Tofquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:58 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Eerste gig van een bandje waar ik in speel staat gepland op 10 februari in de Mix, Uithoorn!
Uithoorn, is dat niet in Noord Holland? Dan kom ik wel ffquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:58 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Eerste gig van een bandje waar ik in speel staat gepland op 10 februari in de Mix, Uithoorn!
Uithoornquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:58 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Das best langquote:Op vrijdag 8 december 2006 18:00 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En ja hoor. Puntjes eraf. 10 centimeter! Wat is een gitarist die distortion gebruikt nou zonder lang haar? Een kansloze alto!
Hoe ziet je haar er nu uit ?quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Poll: Haar zwart verven om te compenseren voor Linkinpark-gehalte?Ja Nee Zwarter dan het zwartste zwart
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Nou... hoe leg ik het uit? Kenkergayquote:
whehequote:Op vrijdag 8 december 2006 18:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Nou... hoe leg ik het uit? Kenkergay.
heb je ook EMG's in die winkel?quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:31 schreef guitarist.nl het volgende:
Live vanuit de gitaarwinkel
(even 2 uurtjes werken)
En ja, 't is rustig
hierdoor:quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:56 schreef imported_sphinx het volgende:
Hoi, ik heersch. dat jullie het ook ff weten.
Ja, ik zou alleen niet weten wat voor..quote:Op vrijdag 8 december 2006 20:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
heb je ook EMG's in die winkel?
ik luister het nu (wat is dat trouwens voor geode met die download, 10 keer next klikken voordat het begint, whehe).quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hierdoor:
melodisch soort van metal + viking iets.
kwaliteit is kut omdat mn pedaal dus kapot is en dit door mn 10W Park amp naar mn pc is.![]()
en waarom ik daardoor dus heersch is omdat ik het in een paar uur heb bedacht enzo inc. tekst, en het klinkt wel tof. en het gaat gebruikt worden voor de band als het goed is. en en en er zitten wat foutjes enzo in, maar dat boeit niet.
míjn band natuurlijk. we heten Heaven Denies, hebben nog steeds niet officieel een drummer, en spelen die shit uit die sample. klinkt uiteraard nog kut als je er gewoon naar luisterd, maar het gaat er nu om wat het kán worden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 10:14 schreef Cynic het volgende:
[..]
ik luister het nu (wat is dat trouwens voor geode met die download, 10 keer next klikken voordat het begint, whehe).
Zitten wel leuke stukjes in. Welke band eigenlijk? Heb dat een beetje gemist geloof ik.
1. het is een nummer van Demons & Wizardsquote:Op zaterdag 9 december 2006 12:53 schreef Cynic het volgende:
waarom komt die naam me zo bekend voor?
Waar komen jullie vandaan?
En hebben jullie onlangs toevallig een nieuwe bassist gekregen?
quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:58 schreef Jorikjet het volgende:
dag vriendjes en vriendinnetjes
haha, okay thanks. Dan ken ik het niet. Mijn neefje is laatst namelijk bij een metalband gaan spelen die ook Denies in de naam had. Maar hij woont in amersfoort geloof ik.quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
1. het is een nummer van Demons & Wizards
2. ik heb de naam hier eerder genoemd en andere gitarist heeft die als username hier
3. is ook een andere band die zo heet, uit engeland geloof ik
4. nee we hebben geen nieuwe bassist, maar de bassist is wel gevraagd voor een andere band geloof ik.
5. we komen uit Utrecht, Nijmegen en Wierden![]()
hmja ja gepiel op de milimeter (wel knap hoor daar niet van) maar deze is zegmaar echt een miljoen keer gedaan en allemaal zetten ze hem op youtube hahahaquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:56 schreef Goover het volgende:
Weet niet of dit al voorbijgekomen is:
http://www.youtube.com/watch?v=olEz4LUgJDA
De eerste die hem goed kan spelen krijgt een koekje
Ik heb met open mond gekeken...![]()
sorry..quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:03 schreef Cynic het volgende:
aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh daar is die stomme Jerry C weer.........
quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:03 schreef Cynic het volgende:
aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh daar is die stomme Jerry C weer.........
donnie darko is geen goeie film.quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:42 schreef Maaark het volgende:
[[url=http://aycu40.webshots.com/image/7519/2002149872901353955_rs.jpg]afbeelding][/URL]
![]()
Mwah, met de film had ik niet zoveel problemen. Met het geneuzel van Gary Jules wat ik daarna overal en nergens tegenkwam daarentegen...quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:07 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
donnie darko is geen goeie film.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:07 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
donnie darko is een goeie film.
Ik vind het heel vetquote:Op zaterdag 9 december 2006 14:43 schreef Zyggie het volgende:
[..]
![]()
Ff doorgeklikt:
http://www.youtube.com/watch?v=0AVWHGV_PnM&mode=related&search=
Dit vind ik zo zinloos.![]()
ik denk dat ie dood isquote:Op zaterdag 9 december 2006 17:07 schreef Maaark het volgende:
over dean gesproken... waar is desensitizeddies er laat bij deze keer!
niet nice, veel te grote hoorn aan de bovenkant, echt net of er een banaan op is geplakt. Vind prs dan beter in verhoudingquote:
quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:54 schreef Neidropje het volgende:
[..]
niet nice, veel te grote hoorn aan de bovenkant, echt net of er een banaan op is geplakt. Vind prs dan beter in verhouding
Fatsoenlijk klinkergebruik, mijn jong!quote:
Op het moment dat je die taalverkrachting al laat beginnen met een 'p' zijn klinkers niet het eerste waar ik me zorgen over zou makenquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Fatsoenlijk klinkergebruik, mijn jong!![]()
Ík hoef me dan ook geen zorgen te maken...quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op het moment dat je die taalverkrachting al laat beginnen met een 'p' zijn klinkers niet het eerste waar ik me zorgen over zou maken.
j mt gwn j bk hdn mn!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op het moment dat je die taalverkrachting al laat beginnen met een 'p' zijn klinkers niet het eerste waar ik me zorgen over zou maken.
Nog steeds zijn het hier niet de klinkers het eerste waar ik me zorgen over zou makenquote:
Creatief met plectra...quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:55 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb een straplock gemaakt van een plectrum, creatief he
hij heeft wel een vette savatage-esque toon!quote:Op zaterdag 9 december 2006 14:03 schreef Neidropje het volgende:
[..]
hmja ja gepiel op de milimeter (wel knap hoor daar niet van) maar deze is zegmaar echt een miljoen keer gedaan en allemaal zetten ze hem op youtube hahaha
Als je je plectrum op die manier aan je gitaar bevestigt raak je hem vast minder snel kwijtquote:Op zaterdag 9 december 2006 19:55 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb een straplock gemaakt van een plectrum, creatief he
dat in ieder geval!quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je je plectrum op die manier aan je gitaar bevestigt raak je hem vast minder snel kwijt.
Dat is wel een ideequote:Op zaterdag 9 december 2006 17:51 schreef Maaark het volgende:
je moet je nick veranderen naar Deansensitized
Hartstikke goedquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ik weet niet of jullie Tommy Emmanuel kennen? Ik ben een groot fan! En heb vandaag een video opgenomen waarop ik een van zijn nummers speel (Angelina)
http://www.youtube.com/watch?v=e7GSosLATHg
ja voorbewerkte multiplex ofzoiets geen idee wat precies, maar er zit al een glimmende witte laag op in ieder geval.quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:04 schreef mirelia het volgende:
Is dat plateu gewoon van hout Dribbel??
Ziet er strak uit
Heeeequote:Op zaterdag 9 december 2006 20:28 schreef Shedfire het volgende:
[..]
Hartstikke goedMaar volgens mij had ik dat al gezegd.
Daarnaast: hoe komt het dat het geluid wat ik hier hoor slechter is dan bij de opname die jij mij (vrijdag?) gestuurd had? Is dit niet met je minidisc opgenomen?
Voor mij deze maand nog geen nieuw effect: heb net weer 120 euro uitgegeven aan muziek in de vorm van cd's lp's en dvd's.
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:36 schreef Deansensitized het volgende:
Kleine naamswijziging![]()
En solo hulp nodig:
We hebben een lekker nummer [drop C, 4/4e] en daar moet eigenlijk even een solootje in.
Nu ben ik wel zo ongeveer de dikste solo-n00b, maar wou wel gaarne één spelen.
Iemand misschien tips/voorbeelden voor mij. Moet namelijk niet te snel of ingewikkeld, word mijn eerste echte solo maar wel beetje agressief en rauw...
Heb net twee uur aan het kutten geweest, maar niks...
En hoe voer ik hier een tab in, want dan post ik de achterliggende powerchords even.
Of snappen jullie het zo ook wel: 0 3 7 0 [acht van elk en dan herhalen].
Wat?quote:
is het metal? en welke stijl? kan je wat laten horen? iig een paar pinched harmonics omhoog getrokken met je tremmelo:Pquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:36 schreef Deansensitized het volgende:
Kleine naamswijziging![]()
En solo hulp nodig:
We hebben een lekker nummer [drop C, 4/4e] en daar moet eigenlijk even een solootje in.
Nu ben ik wel zo ongeveer de dikste solo-n00b, maar wou wel gaarne één spelen.
Iemand misschien tips/voorbeelden voor mij. Moet namelijk niet te snel of ingewikkeld, word mijn eerste echte solo maar wel beetje agressief en rauw...
Heb net twee uur aan het kutten geweest, maar niks...
En hoe voer ik hier een tab in, want dan post ik de achterliggende powerchords even.
Of snappen jullie het zo ook wel: 0 3 7 0 [acht van elk en dan herhalen].
niks tremolo, gewoon benden.quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:50 schreef Neidropje het volgende:
[..]
is het metal? en welke stijl? kan je wat laten horen? iig een paar pinched harmonics omhoog getrokken met je tremmelo:P
Ik zou voor een eerste solo de pinch harmonics ook nog maar even achterwegen latenquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niks tremolo, gewoon benden.
noobquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou voor een eerste solo de pinch harmonics ook nog maar even achterwegen laten.
Ben ik ookquote:
Dat is gebruikelijk bij een eerste solo, ja. Wat wil je daar verder mee zeggen?quote:
Omdat electrische gitaristen in navolging van hun instrument aanzienlijk meer herrie maken en acoustische gitaar als vorm op zich dus een beetje ondersneeuwtquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Deansensitized het volgende:
Niet tegen jou persoonlijk hoor, maar vraag me dat al tijden af, waarom electrisch het echte werk zou zijn...
had het niet tegen jou thoquote:
1 2 3 | G||0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-7-7-7-7-7-7-7-7-|-0-0-0-0-0-0-0-0|| 4x C||0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-7-7-7-7-7-7-7-7-|-0-0-0-0-0-0-0-0|| |
je kunt ze ook in B stemmen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:41 schreef Zyggie het volgende:
Waarom wordt die gitaar zo verkrachtend ontstemd. Ik ben dan ook een standaardtuning fascist. Nog wel iig!
In mijn ogen is electrisch het echte werk omdat ik dat een nog veel mooier instrument vind, maar het hangt gewoon van de persoon af!quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Deansensitized het volgende:
Electrisch is natuurlijk vetter, maar als jij akoestisch klassiek het ultieme spelen vind is dat toch voor jou het echte werk? Toch?
Niet tegen jou persoonlijk hoor, maar vraag me dat al tijden af, waarom electrisch het echte werk zou zijn...
Het lijkt me niet verkeerd om toch die basis mee te pakken, spelen met vingers etc. Maar ik zal nog eens overleggen met mijn leraar, bedanktquote:Op zaterdag 9 december 2006 22:06 schreef inkie1010 het volgende:
Hee Nonnel, ik denk dat als je klassiek niks vindt, je beter nu direct naar electrisch / lichte muziek kunt overstappen hoor! Anders ga je je de hele klassieke houding aanleren en dan is het moeilijk om weer om te switchen.
Ik ben overigens een klassiek speler, ik vind dat weer veel mooier dan electrisch. Al speel ik ook graag lichtere nummers op staalsnaar van Tommy Emmanuel en Harry Sacksioni bijvoorbeeld
als je met een standaard onder je gitaar speelt zou ik idd nog eens overleggen als je electrisch wil gaan doenquote:Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Het lijkt me niet verkeerd om toch die basis mee te pakken, spelen met vingers etc. Maar ik zal nog eens overleggen met mijn leraar, bedankt
Ik geef je gelijk , men neme tenacious dquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Deansensitized het volgende:
idd.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:20 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk , men neme tenacious dtering vet en 80% accoustich
hierquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:22 schreef Vassili_Z het volgende:
NEE HE
De e-snaar van mijn electrische strato is geknapt. Ik weet niet hoe ik er een nieuwe in moet zetten.
Kan iemand dit even voor mij uiteenzetten svp? Bij voorbaat dank!
Er staat best goede uitleg online, gewoon ff zoeken op "changing guitar strings" en je bent erquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:22 schreef Vassili_Z het volgende:
NEE HE
De e-snaar van mijn electrische strato is geknapt. Ik weet niet hoe ik er een nieuwe in moet zetten.
zoals 'Dean is kut!' enzeau, of 'ik heb de hele dat met mn Dean gespeeld'quote:Op zondag 10 december 2006 00:09 schreef Maaark het volgende:
haha je hebt naar me geluisterd!
Kijk, nu kunnen we je lekker afkortend Dean gaan noemen.
Uiteraard gaat dit gepaard met de nodige misvattingen ende hilariteit.
Leuk!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ik weet niet of jullie Tommy Emmanuel kennen? Ik ben een groot fan! En heb vandaag een video opgenomen waarop ik een van zijn nummers speel (Angelina)
wauw!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:51 schreef inkie1010 het volgende:
Paar tips (deels) uit eigen ervaringquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:22 schreef Vassili_Z het volgende:
NEE HE
Makt dat zoveel uit dan?quote:Op zondag 10 december 2006 02:08 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Draai de mechanieken met het aandraaien de goede kant op...![]()
Ingenieus stukje gitaarspel!quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:21 schreef Deansensitized het volgende:
Meteen ff proberen
Onderliggende riff:
[ code verwijderd ]
Those Who Wait is inderdaad ook een erg mooi stuk! Maar Angelina vind ik echt een van z'n mooiste stukken. Die stukken waar hij de gitaar als 'drumstel' gebruikt vind ik ook erg tof!quote:Op zondag 10 december 2006 00:51 schreef Descendant het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Tommy Emmanuel is tof, ik had een tijdje terug Those Who Wait (aanrader) geleerd. Moet misschien maar nog eens wat andere liedjes van hem leren, erg mooie dingen maakt die man.
Hehe, daar gaat het niet om toch? Hoeft niet altijd technisch vooruitstrevend te zijn...quote:
Een kennis van onze bassiste is jarig en heeft onze band o.a. uitgenodigd om te komen spelen.quote:
Ja, dat klopt, onder Amstelveen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:58 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Uithoorn, is dat niet in Noord Holland? Dan kom ik wel ff.
Tof, wat voor soort muziek maken jullie ? En heb je wat om te laten horenbquote:Op zondag 10 december 2006 10:40 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Een kennis van onze bassiste is jarig en heeft onze band o.a. uitgenodigd om te komen spelen.
Hij heeft het plaatselijke zaaltje "the Mix" afgehuurd
[..]
Ja, dat klopt, onder Amstelveen.
uuhz de hell?! waarom moet je de snaren ook 1 voor 1 verwisselen als er 1tje stuk is?quote:Op zondag 10 december 2006 02:08 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Paar tips (deels) uit eigen ervaring![]()
Refresh alle snaren, dus niet alleen de gebroken snaar.
Wissel de snaren 1 voor 1.
Draai de mechanieken met het aandraaien de goede kant op...![]()
(als je een tem-brug hebt) stem de snaren eerst +/- 50 cent te laag, en ga dan de snaren rustig een voor een omhoogstemmen, zo zit je sneller op de gewenste stemming...
Dat zegt ie, omdat het dus beter is om al je snaren te vervangen ook al is er maar ééntje stuk. Je wilt niet weten hoe anders een nieuwe snaar klinkt vergeleken een oude. Wil je alsnog alleen de kapotte vervangen, dan moet je ook het precieze merk en de dikte weten van de set die nu op je gitaar zit.quote:Op zondag 10 december 2006 12:27 schreef Vassili_Z het volgende:
uuhz de hell?! waarom moet je de snaren ook 1 voor 1 verwisselen als er 1tje stuk is?
dait zijn ze dusquote:Op zondag 10 december 2006 12:46 schreef Descendant het volgende:
[..]
Edit: dit laatste zou ik dus alleen overwegen als de snaren die je er nu op hebt zitten nog erg nieuw zijn.
Met deze band spelen we nu vooral nog covers (o.a. Anouk, Avril Lavgine, Tokio Hotel). Daarnaast hebben we een eigen nummer waarvoor ik de muziek heb geschreven.quote:Op zondag 10 december 2006 12:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tof, wat voor soort muziek maken jullie ? En heb je wat om te laten horenb![]()
hey gothic meisje ook maar als cover ertussen gooien danquote:Op zondag 10 december 2006 13:27 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Met deze band spelen we nu vooral nog covers (o.a. Anouk, Avril Lavgine, Tokio Hotel). Daarnaast hebben we een eigen nummer waarvoor ik de muziek heb geschreven.
En helaas geen demo's ofzo, wel oefensessie opnames van brakke kwaliteit...
Maar dit is dus één van de drie bands waar ik in speel.
Deze band bestaat uit een zangeres, bassiste, gitariste, drummer en ik (leadgitarist, zogezegd).
Maar stel je van die verjaardag en het volk wat er komt maar niet al te veel voor... 't zijn over het algemeen gothic-achtige mensen met een gemiddelde leeftijd van 17 jaar... dus ik vraag me af of ze onze muziek kunnen waarderen
Arme Eibertquote:Op zondag 10 december 2006 00:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zoals 'Dean is kut!' enzeau, of 'ik heb de hele dat met mn Dean gespeeld'
![]()
Opzich een vet idee, ware het niet dat we een zangeres hebben die dat dan zou moeten zingen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
hey gothic meisje ook maar als cover ertussen gooien dan
Nou, kijk maar eens wat voor hoek je snaar met de topkam maakt als je de mechanieken de andere kant op draait...quote:Op zondag 10 december 2006 09:40 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Makt dat zoveel uit dan?![]()
Of je ze nou links of rechtsom draait, als je op de juiste toonhoogte zit is ie toch gestemt?
Maar ik neem aan dat dit meer voor 't gemakzucht is, want als je gaat stemmen hoor je vanzelf welke kant je opdraait.
Sorry als ik er compleet omheendraai, ben nog nieuw op dit vak.![]()
Haha, bring it on! Heb alles al gehoord hoorquote:
neh, dat was het welquote:Op zondag 10 december 2006 14:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Haha, bring it on! Heb alles al gehoord hoor![]()
Hoe kom je aan een andere hoek als je enkel de andere kant omdraaitquote:Op zondag 10 december 2006 14:14 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Nou, kijk maar eens wat voor hoek je snaar met de topkam maakt als je de mechanieken de andere kant op draait...
quote:Op zondag 10 december 2006 14:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ennuh, vette solootjes NASDAQ!! Zal ze eens proberen! Dankjewel!
Gothic meisjesquote:Op zondag 10 december 2006 13:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
hey gothic meisje ook maar als cover ertussen gooien dan
omdat de snaar dan aan de andere kant van de dinges zit.quote:Op zondag 10 december 2006 15:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een andere hoek als je enkel de andere kant omdraait?
Sommigen zijn idd erg stijlvol en knap! Maar de meesten...quote:
haha, ik ben een keer op een gothic feest beland (perongeluk), en had geniale avondquote:
Je viel wel op zekerquote:Op zondag 10 december 2006 16:46 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
haha, ik ben een keer op een gothic feest beland (perongeluk), en had geniale avond
En vervolgens gewoon doorspelen!quote:Op zondag 10 december 2006 17:48 schreef Deansensitized het volgende:
Je kan er mee gooien, in de brand steken, drummer mee mishandelen, door een bassdrum rammen, aan gort slaan op het podium, publiek mee molesteren... je hebt gelijk!
Ja maar wel alleen want je bandleden zijn doodquote:
wat boeit dat als je een strat hebt!quote:Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja maar wel alleen want je bandleden zijn dood![]()
ik speel thuis zo'n beetje altijd zittend. met als gevolg dat ik best wel moeite heb met staand spelenquote:Op zondag 10 december 2006 18:07 schreef Deansensitized het volgende:
Maar ja, zittend spelen is ook weer zoiets... doe je on-stage ook niet toch?
Niet dat ik het nooit doe, maar speel liever staand.
Ik verwijs u naar de gitarist in mijn avatar die dat jarenlang deed (intussen voor zijn electrische shows niet meer trouwens).quote:Op zondag 10 december 2006 18:07 schreef Deansensitized het volgende:
Maar ja, zittend spelen is ook weer zoiets... doe je on-stage ook niet toch?
Dat ligt eraan. Wil je precies naspelen wat de gitarist van het betreffende nummer doet, dan heb je tabs nodig. Wil je gewoon - kumbaya- het nummer spelen en zingen, dan heb je aan de akkoorden genoeg. Zo heb ik vaak genoeg dronken gejukeboxt. Als je vijf akkoorden kan, speel je alles na.quote:Op zondag 10 december 2006 16:45 schreef Nonnel het volgende:
Zie ik iets over het hoofd of heb je aan alleen de guitar chords van een nummer (dus niet de tabs) betrekkelijk weinig om het geheel na te spelen?
Ik heb een Aria AG 35R waar ik nooit meer op speel. 35 watt transistor, ingebouwde overdrive (1 kanaal), en heel draagbaar.quote:Op zondag 10 december 2006 18:49 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand toevallig een Roland Cube 30 of iets dergelijks over?
Ik zoek een redelijk draagbare versterker voor in de oefenruimte, het is nu of 5 watt buizen (=te weinig) of 100 watt transistor (=te hard), en ik zoek iets in deze categorie!
Kut, had ik maar nooit mijn Herrie en Knetter verkocht!!!
je zoekt gitaristen met welk doel?quote:Op zondag 10 december 2006 22:13 schreef Miranda27 het volgende:
He, na de opening van mijn misschien misplaatste nieuwe topic hier nogmaals mijn vraag.
Gezocht, gitaristen uit Breda!
Met name ben ik op zoek naar vrouwelijke gitaristen omdat die volgens mij nogal zeldzaam zijn.
Even een klein stukje geschiedenis van mezelf:
Twee jaar geleden heb ik een akoestische gitaar gekregen van mijn vriend.
Helaas wegens tijdsgebrek ben ik nogal minimaal geweest in het leren van het spelen.
Ik heb mezelf wat liedjes kunnen leren, maar echt klinken doet het nog niet.
Och, als je mazzel hebt hoeft dat geen probleem te zijnquote:Op zondag 10 december 2006 22:23 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja we zijn hier allemaal op zoek naar een lekkere gitariste!
Oh wacht, je bent geen gozâh![]()
ik speel sowieso bijna geen nummers van andere bands, nooit gedaan ook.quote:Op zondag 10 december 2006 22:43 schreef nipeng het volgende:
Deden jullie dat dan ook vroegah? Of nog steeds?
ik ben zelf absoluut geen alto en neig juist naar klassiek, dus nee dank jequote:Och, als je mazzel hebt hoeft dat geen probleem te zijn.
Maar met welk doel ze een gitariste zoekt?
Als het is om ervaring uit te wisselen ga je toch gewoon bij de alto's van je school rond hangen, die spelen toch allemaal Nirvana op hun gitaar.
Had ik eerst ook, je gitaar iets hoger hangen scheelt echt een hoopquote:Op zondag 10 december 2006 18:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik speel thuis zo'n beetje altijd zittend. met als gevolg dat ik best wel moeite heb met staand spelen
Dan zit ik helaas al in Sydneyquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:58 schreef Gitarist het volgende:
tvp
quote:Verse 1
You say that we’re deceived and being used
But the only conspiracy is in your tunes
Pretend to make a difference but you’re all the same
Music is for fun and you should keep it that way!
Every damn song you politicize
The Government you criticize
While doing the exact same as these guys
Just getting rich by telling lies!
Chorus
Spreading your anarchistic bullshit
Just because your fans they like it
You don’t give a shit
[You just pretend]
Fucking political punk rock band!
Verse 2
You despise the rich and capitalists
But isn’t that a little bit hypocrite
Music is about money
[And we won’t forget]
You’re still MTV’s pets!
Chorus
Spreading your anarchistic bullshit
Just because your fans they like it
You don’t give a shit
[You just pretend]
Fucking political punk rock band!
Bridge
Sell-outs you are, emo you should become
For corrupting little children with evil messages in your songs
It’s you guys who make me real pissed
Licking the assholes of these communist!
Outro
We don’t give a fuck
[We don’t pretend]
We’re no political punk rock band!
We don’t give a fuck
We don’t pretend
We’re no political punk rock band!
Je mag best op een Strat spelen, maar je blijft toch wel trouw aan de Tele hè...quote:Op zondag 10 december 2006 17:31 schreef TeleluvR het volgende:
Wat is een strat toch een heerlijke veelzijdige gitaar!
Vanmiddag weer lekker op gespeeld, it's nice, I like!
Haha, het was ook niet als uitnodiging bedoeldquote:Op maandag 11 december 2006 01:12 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Dan zit ik helaas al in Sydney![]()
anders was ik ook niet gekomen hoor.![]()
Desensitized wordt Deansensitizedquote:Op maandag 11 december 2006 10:36 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Je mag best op een Strat spelen, maar je blijft toch wel trouw aan de Tele hè...
Waar gaat het heen met de wereldquote:Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Desensitized wordt Deansensitized
Teleluvr wordt Stratluvr.![]()
![]()
![]()
Picsquote:Op maandag 11 december 2006 16:04 schreef Deansensitized het volgende:
Ook!
En ik heb mijn SG Special vol gestickerd! Nou ja, nog niet echt vol, maar stickers waren op.
Ik zie allemaal dezelfde aanbiedingen als bij de feedbackquote:Op maandag 11 december 2006 16:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
ZIJ HEBBEN OOK al die standard faded van ¤2500+ voor ¤1400!!1 Kopen ze die diingen van een of andere afgefikte Gibsontoko ofzo?
in het feedackkratjnje stond ook al zoets, "we hebben ze heel goedkoop ingekocht"
Guitar pro 5 ?quote:Op maandag 11 december 2006 16:19 schreef punkjunk het volgende:
Waar openen jullie die .gp5 bestanden mee?
* imported_sphinx stuk zeep in mond heeftquote:
Ja, dat kan zeer zeker. Rood aan de tip, zwart aan de mantel.quote:Op maandag 11 december 2006 16:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
* imported_sphinx stuk zeep in mond heeft
zeg mensen, ik heb hier wat speakers staan die aan een stereo toren ding horen. maar er zitten geen mini-jack stekkers aan maar losse draadjes. kun je daar zomaar een mini-jack die je ergens anders vanaf knipt aan solderen? dat zou wel tof zijn namelijk
tip en mantel?quote:Op maandag 11 december 2006 16:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja, dat kan zeer zeker. Rood aan de tip, zwart aan de mantel.
maar je soldeert niet recht aan die stekkerquote:Op maandag 11 december 2006 16:31 schreef Deansensitized het volgende:
Hou hem eens met de punt naar boven gericht. Boven het zwarte streepje is de tip, eronder is de mantel.
En dan zonder verstekerker gebruiken voor je mp3 speler ofzo? Je kunt beter een lose mini-jack kopen, dat is netter. Ik snap niet helemaal wat je wilt met een losse mini-jack vanaf een speaker maar tochquote:Op maandag 11 december 2006 16:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
* imported_sphinx stuk zeep in mond heeft
zeg mensen, ik heb hier wat speakers staan die aan een stereo toren ding horen. maar er zitten geen mini-jack stekkers aan maar losse draadjes. kun je daar zomaar een mini-jack die je ergens anders vanaf knipt aan solderen? dat zou wel tof zijn namelijk
aansluiten op een versterkerquote:Op maandag 11 december 2006 16:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
En dan zonder verstekerker gebruiken voor je mp3 speler ofzo? Je kunt beter een lose mini-jack kopen, dat is netter. Ik snap niet helemaal wat je wilt met een losse mini-jack vanaf een speaker maar toch.
omdat ik mini-jack -> jack adapter stekkertjes heb?quote:Op maandag 11 december 2006 16:47 schreef Deansensitized het volgende:
Tuurlijk wel. Van die zelf te solderen stekkertjes. Niks geen werk man.
Maar uh ja, waarom mini-jacks aan hi-fi speakers??
Oh het is dus voor je gitaar versterker? Je wilt als ik het begrijp dus een hifi box op je gitaar versterker aansluiten?quote:Op maandag 11 december 2006 16:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
omdat ik mini-jack -> jack adapter stekkertjes heb?
.gp5?quote:Op maandag 11 december 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
klikkliklikkerdeklikklikkerklik
Nog een stukje nodig voor 2e gitaar bij interlude, zelfde idee met octaaf powerchord dingen of hoe je het noemt, maar weet niks, iemand misschien een leuk idee ?
of je zeikt gewoon nietquote:Op maandag 11 december 2006 17:39 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
.gp5?
Kun je niet gewoon wat met geluidsrecorder van windows opnemen?
M'n oren, wat happyquote:Op maandag 11 december 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
klikkliklikkerdeklikklikkerklik
Nog een stukje nodig voor 2e gitaar bij interlude, zelfde idee met octaaf powerchord dingen of hoe je het noemt, maar weet niks, iemand misschien een leuk idee ?
Ja heel blijquote:Op maandag 11 december 2006 18:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
M'n oren, wat happy.
Leuke solo/harmonie misschien?
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=No_Life.gp4
Verder zou ik wat zuiniger zijn met de crashes maar ja das een kwestie van smaak![]()
1ste is kut, 2de is leuk...quote:
quote:Op maandag 11 december 2006 21:25 schreef Svyatagor het volgende:
Die eerste heeft vooral echt een ultra-kutgeluid.
help mijquote:Op maandag 11 december 2006 16:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
[afbeelding]
dat heb ik, wtf moet ik doen zodat er geluid uit dat ding kan komen via die mini-jack?
Nee!quote:
Heb jij trouwens nog interesse in dat Aria versterkertje?quote:
Een beetje gemist, sorry, ik zal er eens naar kijken... Moment!quote:Op maandag 11 december 2006 21:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb jij trouwens nog interesse in dat Aria versterkertje?
Als je liever een Cube hebt, er staat er een op gitaarmarkt voor 150 euro. Best veel geld, volgens mij.
Ik denk dat ik voorlopig maar even ga voor een cube 30. Ingebouwde effecten zijn wel erg makkelijk. Nieuwprijs is ook niet zo gek hoog (177 euro) valt wel bijeen te sparen of ik pik voor die tijd een koopje (als dat lukt, want die dingen zijn rete-populair!quote:Op maandag 11 december 2006 21:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Een beetje gemist, sorry, ik zal er eens naar kijken... Moment!![]()
Ja, maar die is dan wel weer een fractie duurder... ik ken dat, dan kom ik straks thuis met een Fender Blackface...quote:Op maandag 11 december 2006 21:57 schreef Jorikjet het volgende:
kijk ook eens naar een vox ad30vtgaan best hard, komen boven drumstel uit in oefenruimte van 60m2 ofzo
Ik vind eten en een dak boven mijn hoofd nog steeds belangrijker, sorry...quote:
Hahaha, GAS i.c.m. een gat in je hand?quote:Op maandag 11 december 2006 22:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik vind eten en een dak boven mijn hoofd nog steeds belangrijker, sorry...![]()
Mwah, eerder dat er niks is dat door het gat heen kan vallen...quote:Op maandag 11 december 2006 22:11 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Hahaha, GAS i.c.m. een gat in je hand?
Wat je wilt kan toch niet. Je blaast je speakers op, zeker als het goedkope HIFI speakers zijn, die kunnen je gitaar niet aan, zekere de output die je op je versterker hebt zitten niet. Als het via de line out is zou je er ook nog een versterker tussen moeten zetten, dus het heeft gewoon helemaal geen zinquote:
okquote:Op maandag 11 december 2006 22:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Wat je wilt kan toch niet. Je blaast je speakers op, zeker als het goedkope HIFI speakers zijn, die kunnen je gitaar niet aan, zekere de output die je op je versterker hebt zitten niet. Als het via de line out is zou je er ook nog een versterker tussen moeten zetten, dus het heeft gewoon helemaal geen zin.
Ok, suit yourself.quote:Op maandag 11 december 2006 21:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voorlopig maar even ga voor een cube 30. Ingebouwde effecten zijn wel erg makkelijk. Nieuwprijs is ook niet zo gek hoog (177 euro) valt wel bijeen te sparen of ik pik voor die tijd een koopje (als dat lukt, want die dingen zijn rete-populair!)
![]()
Of.........een gitaar in de vorm van een lekker wijf!!quote:Op maandag 11 december 2006 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
zoals gitaren in de vorm van een bijl bouwen
Dudequote:Op maandag 11 december 2006 16:04 schreef Deansensitized het volgende:
Ook!
En ik heb mijn SG Special vol gestickerd! Nou ja, nog niet echt vol, maar stickers waren op.
Uit de oorverdovende stilte heb je ongetwijfeld het antwoord zelf ook al opgemaakt, maar ik zal zo beleefd zijn om je toch enige respons te geven: ik denk niet dat hier gitaristen uit de buurt van Breda zitten.quote:Op maandag 11 december 2006 23:30 schreef Miranda27 het volgende:
zijn er geen bredase gitaristen hier?
niet om een associatiespel te starten maar hier is nog een variantquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Mirror Mirror on the wall
True hope lies beyond the coast
You're a damned kind can't you see
That the winds will change
Mirror Mirror on the wall
True hope lies beyond the coast
You're a damned kind can't you see
That tomorrows bears insanity![]()
alstu:quote:Op maandag 11 december 2006 23:50 schreef mirelia het volgende:
[..]
Of.........een gitaar in de vorm van een lekker wijf!!
Houd het interessant
Op zich nog wel redelijk belangrijk voor een gitaar jaquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:28 schreef mirelia het volgende:
Of maakt het ook nog uit hoe hij klinkt?
heb je dan al een album en gigs?quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:15 schreef Deansensitized het volgende:
En o ja, doe eens wat een simpelere solo, die eerste valt niet te spelen
Morgen oefenen![]()
En mag het eigenlijk niet verklappen, maar als alles meezit hebben we de 21ste clipopnames![]()
oefenenquote:Op dinsdag 12 december 2006 17:23 schreef Zyggie het volgende:
Sweepen is voor homo's, maar wat is de beste manier om het snel te leren?
en übergoedkope gitaren!quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:20 schreef Neidropje het volgende:
heuw mooie advertenties hier:
[afbeelding]
http://stores.ebay.nl/nl-trading-Muziekinstrumenten
Zo een wil ik ook wel maar ik vind die slagplaat altijd zo kut/lelijkquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:04 schreef mirelia het volgende:
OMG..........zou dit wat zijn??
109 Euro maar dat zal zonder vrouw zijn denk ik
[afbeelding]
Ik heb altijd al een Les Paul model willen hebben
Die dingen van Richwood zijn soms nog erg goed te doenquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:26 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Zal wel Stagg of Richwood kwaliteit zijn
Mooie blanke... uhm lak.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:04 schreef mirelia het volgende:
OMG..........zou dit wat zijn??
109 Euro maar dat zal zonder vrouw zijn denk ik
[afbeelding]
Ik heb altijd al een Les Paul model willen hebben
Ach, de headstock is toch om snaren aan te bevestigen en niet om naar te kijken, maar de body en neck... daar gebeurt het allemaalquote:
in de vorm van een bijl zagen?quote:Op dinsdag 12 december 2006 19:16 schreef Deansensitized het volgende:
Eensch!
Maar, tot straks in de nieuwe. Ik ga even een bas gitaar customizen. Tabee!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |