noobquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik zou voor een eerste solo de pinch harmonics ook nog maar even achterwegen laten.
Ben ik ookquote:
Dat is gebruikelijk bij een eerste solo, ja. Wat wil je daar verder mee zeggen?quote:
Omdat electrische gitaristen in navolging van hun instrument aanzienlijk meer herrie maken en acoustische gitaar als vorm op zich dus een beetje ondersneeuwtquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Deansensitized het volgende:
Niet tegen jou persoonlijk hoor, maar vraag me dat al tijden af, waarom electrisch het echte werk zou zijn...
had het niet tegen jou thoquote:
| 1 2 3 | G||0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-7-7-7-7-7-7-7-7-|-0-0-0-0-0-0-0-0|| 4x C||0-0-0-0-0-0-0-0-|-3-3-3-3-3-3-3-3-|-7-7-7-7-7-7-7-7-|-0-0-0-0-0-0-0-0|| |
je kunt ze ook in B stemmen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:41 schreef Zyggie het volgende:
Waarom wordt die gitaar zo verkrachtend ontstemd. Ik ben dan ook een standaardtuning fascist. Nog wel iig!
In mijn ogen is electrisch het echte werk omdat ik dat een nog veel mooier instrument vind, maar het hangt gewoon van de persoon af!quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Deansensitized het volgende:
Electrisch is natuurlijk vetter, maar als jij akoestisch klassiek het ultieme spelen vind is dat toch voor jou het echte werk? Toch?
Niet tegen jou persoonlijk hoor, maar vraag me dat al tijden af, waarom electrisch het echte werk zou zijn...
Het lijkt me niet verkeerd om toch die basis mee te pakken, spelen met vingers etc. Maar ik zal nog eens overleggen met mijn leraar, bedanktquote:Op zaterdag 9 december 2006 22:06 schreef inkie1010 het volgende:
Hee Nonnel, ik denk dat als je klassiek niks vindt, je beter nu direct naar electrisch / lichte muziek kunt overstappen hoor! Anders ga je je de hele klassieke houding aanleren en dan is het moeilijk om weer om te switchen.
Ik ben overigens een klassiek speler, ik vind dat weer veel mooier dan electrisch. Al speel ik ook graag lichtere nummers op staalsnaar van Tommy Emmanuel en Harry Sacksioni bijvoorbeeld
als je met een standaard onder je gitaar speelt zou ik idd nog eens overleggen als je electrisch wil gaan doenquote:Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Nonnel het volgende:
[..]
Het lijkt me niet verkeerd om toch die basis mee te pakken, spelen met vingers etc. Maar ik zal nog eens overleggen met mijn leraar, bedankt
Ik geef je gelijk , men neme tenacious dquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef Deansensitized het volgende:
idd.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:20 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk , men neme tenacious dtering vet en 80% accoustich
hierquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:22 schreef Vassili_Z het volgende:
NEE HE
De e-snaar van mijn electrische strato is geknapt. Ik weet niet hoe ik er een nieuwe in moet zetten.
Kan iemand dit even voor mij uiteenzetten svp? Bij voorbaat dank!
Er staat best goede uitleg online, gewoon ff zoeken op "changing guitar strings" en je bent erquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:22 schreef Vassili_Z het volgende:
NEE HE
De e-snaar van mijn electrische strato is geknapt. Ik weet niet hoe ik er een nieuwe in moet zetten.
zoals 'Dean is kut!' enzeau, of 'ik heb de hele dat met mn Dean gespeeld'quote:Op zondag 10 december 2006 00:09 schreef Maaark het volgende:
haha je hebt naar me geluisterd!
Kijk, nu kunnen we je lekker afkortend Dean gaan noemen.
Uiteraard gaat dit gepaard met de nodige misvattingen ende hilariteit.
Leuk!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ik weet niet of jullie Tommy Emmanuel kennen? Ik ben een groot fan! En heb vandaag een video opgenomen waarop ik een van zijn nummers speel (Angelina)
http://www.youtube.com/watch?v=e7GSosLATHg
wauw!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:51 schreef inkie1010 het volgende:
Ik weet niet of jullie Tommy Emmanuel kennen? Ik ben een groot fan! En heb vandaag een video opgenomen waarop ik een van zijn nummers speel (Angelina)
http://www.youtube.com/watch?v=e7GSosLATHg
Paar tips (deels) uit eigen ervaringquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:22 schreef Vassili_Z het volgende:
NEE HE
Makt dat zoveel uit dan?quote:Op zondag 10 december 2006 02:08 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Draai de mechanieken met het aandraaien de goede kant op...![]()
Ingenieus stukje gitaarspel!quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:21 schreef Deansensitized het volgende:
Meteen ff proberen
Onderliggende riff:
[ code verwijderd ]
Those Who Wait is inderdaad ook een erg mooi stuk! Maar Angelina vind ik echt een van z'n mooiste stukken. Die stukken waar hij de gitaar als 'drumstel' gebruikt vind ik ook erg tof!quote:Op zondag 10 december 2006 00:51 schreef Descendant het volgende:
[..]
Leuk!![]()
Tommy Emmanuel is tof, ik had een tijdje terug Those Who Wait (aanrader) geleerd. Moet misschien maar nog eens wat andere liedjes van hem leren, erg mooie dingen maakt die man.
Hehe, daar gaat het niet om toch? Hoeft niet altijd technisch vooruitstrevend te zijn...quote:
Een kennis van onze bassiste is jarig en heeft onze band o.a. uitgenodigd om te komen spelen.quote:
Ja, dat klopt, onder Amstelveen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:58 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Uithoorn, is dat niet in Noord Holland? Dan kom ik wel ff.
Tof, wat voor soort muziek maken jullie ? En heb je wat om te laten horenbquote:Op zondag 10 december 2006 10:40 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Een kennis van onze bassiste is jarig en heeft onze band o.a. uitgenodigd om te komen spelen.
Hij heeft het plaatselijke zaaltje "the Mix" afgehuurd
[..]
Ja, dat klopt, onder Amstelveen.
uuhz de hell?! waarom moet je de snaren ook 1 voor 1 verwisselen als er 1tje stuk is?quote:Op zondag 10 december 2006 02:08 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Paar tips (deels) uit eigen ervaring![]()
Refresh alle snaren, dus niet alleen de gebroken snaar.
Wissel de snaren 1 voor 1.
Draai de mechanieken met het aandraaien de goede kant op...![]()
(als je een tem-brug hebt) stem de snaren eerst +/- 50 cent te laag, en ga dan de snaren rustig een voor een omhoogstemmen, zo zit je sneller op de gewenste stemming...
Dat zegt ie, omdat het dus beter is om al je snaren te vervangen ook al is er maar ééntje stuk. Je wilt niet weten hoe anders een nieuwe snaar klinkt vergeleken een oude. Wil je alsnog alleen de kapotte vervangen, dan moet je ook het precieze merk en de dikte weten van de set die nu op je gitaar zit.quote:Op zondag 10 december 2006 12:27 schreef Vassili_Z het volgende:
uuhz de hell?! waarom moet je de snaren ook 1 voor 1 verwisselen als er 1tje stuk is?
dait zijn ze dusquote:Op zondag 10 december 2006 12:46 schreef Descendant het volgende:
[..]
Edit: dit laatste zou ik dus alleen overwegen als de snaren die je er nu op hebt zitten nog erg nieuw zijn.
Met deze band spelen we nu vooral nog covers (o.a. Anouk, Avril Lavgine, Tokio Hotel). Daarnaast hebben we een eigen nummer waarvoor ik de muziek heb geschreven.quote:Op zondag 10 december 2006 12:22 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tof, wat voor soort muziek maken jullie ? En heb je wat om te laten horenb![]()
hey gothic meisje ook maar als cover ertussen gooien danquote:Op zondag 10 december 2006 13:27 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Met deze band spelen we nu vooral nog covers (o.a. Anouk, Avril Lavgine, Tokio Hotel). Daarnaast hebben we een eigen nummer waarvoor ik de muziek heb geschreven.
En helaas geen demo's ofzo, wel oefensessie opnames van brakke kwaliteit...
Maar dit is dus één van de drie bands waar ik in speel.
Deze band bestaat uit een zangeres, bassiste, gitariste, drummer en ik (leadgitarist, zogezegd).
Maar stel je van die verjaardag en het volk wat er komt maar niet al te veel voor... 't zijn over het algemeen gothic-achtige mensen met een gemiddelde leeftijd van 17 jaar... dus ik vraag me af of ze onze muziek kunnen waarderen
Arme Eibertquote:Op zondag 10 december 2006 00:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zoals 'Dean is kut!' enzeau, of 'ik heb de hele dat met mn Dean gespeeld'
![]()
Opzich een vet idee, ware het niet dat we een zangeres hebben die dat dan zou moeten zingen.quote:Op zondag 10 december 2006 13:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
hey gothic meisje ook maar als cover ertussen gooien dan
Nou, kijk maar eens wat voor hoek je snaar met de topkam maakt als je de mechanieken de andere kant op draait...quote:Op zondag 10 december 2006 09:40 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Makt dat zoveel uit dan?![]()
Of je ze nou links of rechtsom draait, als je op de juiste toonhoogte zit is ie toch gestemt?
Maar ik neem aan dat dit meer voor 't gemakzucht is, want als je gaat stemmen hoor je vanzelf welke kant je opdraait.
Sorry als ik er compleet omheendraai, ben nog nieuw op dit vak.![]()
Haha, bring it on! Heb alles al gehoord hoorquote:
neh, dat was het welquote:Op zondag 10 december 2006 14:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Haha, bring it on! Heb alles al gehoord hoor![]()
Hoe kom je aan een andere hoek als je enkel de andere kant omdraaitquote:Op zondag 10 december 2006 14:14 schreef Elmo1608 het volgende:
[..]
Nou, kijk maar eens wat voor hoek je snaar met de topkam maakt als je de mechanieken de andere kant op draait...
quote:Op zondag 10 december 2006 14:55 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ennuh, vette solootjes NASDAQ!! Zal ze eens proberen! Dankjewel!
Gothic meisjesquote:Op zondag 10 december 2006 13:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
hey gothic meisje ook maar als cover ertussen gooien dan
omdat de snaar dan aan de andere kant van de dinges zit.quote:Op zondag 10 december 2006 15:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Hoe kom je aan een andere hoek als je enkel de andere kant omdraait?
Sommigen zijn idd erg stijlvol en knap! Maar de meesten...quote:
haha, ik ben een keer op een gothic feest beland (perongeluk), en had geniale avondquote:
Je viel wel op zekerquote:Op zondag 10 december 2006 16:46 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
haha, ik ben een keer op een gothic feest beland (perongeluk), en had geniale avond
En vervolgens gewoon doorspelen!quote:Op zondag 10 december 2006 17:48 schreef Deansensitized het volgende:
Je kan er mee gooien, in de brand steken, drummer mee mishandelen, door een bassdrum rammen, aan gort slaan op het podium, publiek mee molesteren... je hebt gelijk!
Ja maar wel alleen want je bandleden zijn doodquote:
wat boeit dat als je een strat hebt!quote:Op zondag 10 december 2006 17:50 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja maar wel alleen want je bandleden zijn dood![]()
ik speel thuis zo'n beetje altijd zittend. met als gevolg dat ik best wel moeite heb met staand spelenquote:Op zondag 10 december 2006 18:07 schreef Deansensitized het volgende:
Maar ja, zittend spelen is ook weer zoiets... doe je on-stage ook niet toch?
Niet dat ik het nooit doe, maar speel liever staand.
Ik verwijs u naar de gitarist in mijn avatar die dat jarenlang deed (intussen voor zijn electrische shows niet meer trouwens).quote:Op zondag 10 december 2006 18:07 schreef Deansensitized het volgende:
Maar ja, zittend spelen is ook weer zoiets... doe je on-stage ook niet toch?
Dat ligt eraan. Wil je precies naspelen wat de gitarist van het betreffende nummer doet, dan heb je tabs nodig. Wil je gewoon - kumbaya- het nummer spelen en zingen, dan heb je aan de akkoorden genoeg. Zo heb ik vaak genoeg dronken gejukeboxt. Als je vijf akkoorden kan, speel je alles na.quote:Op zondag 10 december 2006 16:45 schreef Nonnel het volgende:
Zie ik iets over het hoofd of heb je aan alleen de guitar chords van een nummer (dus niet de tabs) betrekkelijk weinig om het geheel na te spelen?
Ik heb een Aria AG 35R waar ik nooit meer op speel. 35 watt transistor, ingebouwde overdrive (1 kanaal), en heel draagbaar.quote:Op zondag 10 december 2006 18:49 schreef TeleluvR het volgende:
Iemand toevallig een Roland Cube 30 of iets dergelijks over?
Ik zoek een redelijk draagbare versterker voor in de oefenruimte, het is nu of 5 watt buizen (=te weinig) of 100 watt transistor (=te hard), en ik zoek iets in deze categorie!
Kut, had ik maar nooit mijn Herrie en Knetter verkocht!!!
je zoekt gitaristen met welk doel?quote:Op zondag 10 december 2006 22:13 schreef Miranda27 het volgende:
He, na de opening van mijn misschien misplaatste nieuwe topic hier nogmaals mijn vraag.
Gezocht, gitaristen uit Breda!
Met name ben ik op zoek naar vrouwelijke gitaristen omdat die volgens mij nogal zeldzaam zijn.
Even een klein stukje geschiedenis van mezelf:
Twee jaar geleden heb ik een akoestische gitaar gekregen van mijn vriend.
Helaas wegens tijdsgebrek ben ik nogal minimaal geweest in het leren van het spelen.
Ik heb mezelf wat liedjes kunnen leren, maar echt klinken doet het nog niet.
Och, als je mazzel hebt hoeft dat geen probleem te zijnquote:Op zondag 10 december 2006 22:23 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja we zijn hier allemaal op zoek naar een lekkere gitariste!
Oh wacht, je bent geen gozâh![]()
ik speel sowieso bijna geen nummers van andere bands, nooit gedaan ook.quote:Op zondag 10 december 2006 22:43 schreef nipeng het volgende:
Deden jullie dat dan ook vroegah? Of nog steeds?
ik ben zelf absoluut geen alto en neig juist naar klassiek, dus nee dank jequote:Och, als je mazzel hebt hoeft dat geen probleem te zijn.
Maar met welk doel ze een gitariste zoekt?
Als het is om ervaring uit te wisselen ga je toch gewoon bij de alto's van je school rond hangen, die spelen toch allemaal Nirvana op hun gitaar.
Had ik eerst ook, je gitaar iets hoger hangen scheelt echt een hoopquote:Op zondag 10 december 2006 18:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik speel thuis zo'n beetje altijd zittend. met als gevolg dat ik best wel moeite heb met staand spelen
Dan zit ik helaas al in Sydneyquote:Op vrijdag 8 december 2006 15:58 schreef Gitarist het volgende:
tvp
Eerste gig van een bandje waar ik in speel staat gepland op 10 februari in de Mix, Uithoorn!
quote:Verse 1
You say that we’re deceived and being used
But the only conspiracy is in your tunes
Pretend to make a difference but you’re all the same
Music is for fun and you should keep it that way!
Every damn song you politicize
The Government you criticize
While doing the exact same as these guys
Just getting rich by telling lies!
Chorus
Spreading your anarchistic bullshit
Just because your fans they like it
You don’t give a shit
[You just pretend]
Fucking political punk rock band!
Verse 2
You despise the rich and capitalists
But isn’t that a little bit hypocrite
Music is about money
[And we won’t forget]
You’re still MTV’s pets!
Chorus
Spreading your anarchistic bullshit
Just because your fans they like it
You don’t give a shit
[You just pretend]
Fucking political punk rock band!
Bridge
Sell-outs you are, emo you should become
For corrupting little children with evil messages in your songs
It’s you guys who make me real pissed
Licking the assholes of these communist!
Outro
We don’t give a fuck
[We don’t pretend]
We’re no political punk rock band!
We don’t give a fuck
We don’t pretend
We’re no political punk rock band!
Je mag best op een Strat spelen, maar je blijft toch wel trouw aan de Tele hè...quote:Op zondag 10 december 2006 17:31 schreef TeleluvR het volgende:
Wat is een strat toch een heerlijke veelzijdige gitaar!
Vanmiddag weer lekker op gespeeld, it's nice, I like!
Haha, het was ook niet als uitnodiging bedoeldquote:Op maandag 11 december 2006 01:12 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Dan zit ik helaas al in Sydney![]()
anders was ik ook niet gekomen hoor.![]()
Desensitized wordt Deansensitizedquote:Op maandag 11 december 2006 10:36 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Je mag best op een Strat spelen, maar je blijft toch wel trouw aan de Tele hè...
Waar gaat het heen met de wereldquote:Op maandag 11 december 2006 10:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Desensitized wordt Deansensitized
Teleluvr wordt Stratluvr.![]()
![]()
![]()
Picsquote:Op maandag 11 december 2006 16:04 schreef Deansensitized het volgende:
Ook!
En ik heb mijn SG Special vol gestickerd! Nou ja, nog niet echt vol, maar stickers waren op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |