abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 07:21:11 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44240807
Vervolg van Fok! Dieetclub deel 128!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de feestdagen in # 45 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings

(Di)eetclubmeeting topic XIX We zijn druk aan het overleggen over een uitje naar de sauna, maar ook over een weekendje weg!

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44240819
Je gooide hem dicht! Zo vroeg op de ochtend! en meteen weer een nieuwe! Mijn complimenten

Mijn laatste post, die ik wilde plaatsen:
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 00:09 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

tegen mij ook, want ik vind mezelf nu ook al mooi, maar ik weet gewoon dat mijn gewicht een risico met zich mee brengt, en ik dat risico moet verlagen door af te vallen.
Hmmm, ik vind mezelf momenteel bepaald NIET mooi. Of dat overgaat met minder gewicht weet ik niet, maar het zal beter worden waarschijnlijk
Ik vind die vetrollen, vooral als ik zit, zo verschrikkelijk lelijk! Stomme blubberbuik!

Ik ben uit bed, moet idioot vroeg naar school vandaag. Ik ging slapen om 1 uur, werd wakker om twee uur, wakker geweest tot 6 uur (niet sluimeren, KLAARWAKKER, oogjes open, niet moe) toen dus om 6 uur weer in slaap gevallen en om 7 uur ging de wekker. Erg onplezierig, ik heb nooit slaapproblemen.
Ik denk dat het komt door de storm (daar word ik altijd hyper van) in combinatie met mijn blijheid over en mijn wilde plannen voor het huis

* freecell gaapt eens
Zometeen op school een training van 4 uur, niet prettig op 2 uur slaap
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 07:30:13 #3
13151 crew  Rewimo
pi_44240847
Sterkte dan maar vandaag

Ik hoef maar een half dagje
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44240851
Succes met wakker blijven Freecell!
Ik ga zo eindelijk maar eens wat nuttigs doen. Hele week vrij en nog niet veel verder gekomen dan wat tijdschriften lezen.
Vanmiddag misschien even bij een vriend langs om zijn wii te bekijken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 07:31:36 #5
13151 crew  Rewimo
pi_44240853
Lezen is heel nuttig
pi_44240863
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:30 schreef Rewimo het volgende:
Sterkte dan maar vandaag

Ik hoef maar een half dagje
ik hoef ook maar een half dagje
Maar die begint al om 8.30
pi_44240867
Ja, dat is ook zo, maar ik moet eigenlijk een studieboek lezen en mijn onderzoeksplan even wat beter onderbouwen, zodat het naar mijn begeleider kan.
pi_44240886
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:34 schreef Liejannuh het volgende:
Ja, dat is ook zo, maar ik moet eigenlijk een studieboek lezen en mijn onderzoeksplan even wat beter onderbouwen, zodat het naar mijn begeleider kan.
Dat klinkt akelig bekend: "ik moet eigenlijk...."
Wat is iedereen trouwens actief zo vroeg op de ochtend
pi_44240940
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:39 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat klinkt akelig bekend: "ik moet eigenlijk...."
Wat is iedereen trouwens actief zo vroeg op de ochtend
Erg he?! Nouja, ik ben deze maand vrij om eens een hele stap te kunnen maken met mijn afstuderen, dus dan moet ik dat maar doen ook. Volgende week ga ik lekker 5 dagen naar Florence, dus dan gebeurt er al helemaal niets.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 08:19:00 #10
13151 crew  Rewimo
pi_44241151
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:33 schreef freecell het volgende:
ik hoef ook maar een half dagje
Maar die begint al om 8.30
Ik zat voor 8 uur al hier op mijn werk
pi_44241163
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 08:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zat voor 8 uur al hier op mijn werk
Hmmm, ik zit nu ook op school, ben langs het huisje gefietst en benj al weer net zo wakker als vanacht. Erg veel last heb ik er dus blijkbaar niet van
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:28:56 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_44241247
Ik ben ook al een kwartier op mn'n werk. Vandaag is er een collega voor het laatst en we hebben een heel moordsepl voor hem georganiseerd. Hij mag zo dus fijn op speurtocht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 08:40:17 #13
13151 crew  Rewimo
pi_44241358
Is het al kwart voor 12?
pi_44241499
Ik zit ook weer op mijn werk. Helemaal verzopen... had een regenbroek aan en mijn leren jas, maar de regen is dwars door mijn jas geslagen. Nu zit ik dus met een natte trui op mijn werk. Gelukkig hoef ik maar een halve dag, vanmiddag maar 'ns lekker douchen en andere kleren aan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 8 december 2006 @ 08:59:48 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_44241621
octo, hoe was je afspraak trouwens?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44241623
freecell, ik zag trouwens in het Groningentopic dat je bij mij in de buurt komt te wonen?? Grappig, en het zijn best leuke huizen volgens mij...

octopussy, heb ik het nou gemist, of heb je hier nog niets neergezet over hoe je afspraak met de WLS arts was? Ik ben er wel nieuwsgierig naar...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44241961
Stelletje slowchatters hier en dan is Fannetje er niet eens

Even doorwerken Liejannuh, heb je daarna beeeergen vrije tijd op vakantie te gaan.

Balen Levitation. Is vast koud. Hopelijk is het hier zo droog, Anna heeft nog geen regenjas.

Inderdaad Octo, heb je er wat aan gehad?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44242163
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:20 schreef YPPY het volgende:
Stelletje slowchatters hier en dan is Fannetje er niet eens

Even doorwerken Liejannuh, heb je daarna beeeergen vrije tijd op vakantie te gaan.

Balen Levitation. Is vast koud. Hopelijk is het hier zo droog, Anna heeft nog geen regenjas.

Inderdaad Octo, heb je er wat aan gehad?
Slowchatten is leuk!

En over mijn natte kleren... het droogt wel. Heb mijn schoenen, handschoenen, sjaal en muts op de verwarming liggen en mijn jas uitgehangen over een stoel. Als het maar tegen half één weer een beetje opgedroogd is, dan moet ik de regen weer in. Kijk nu al uit naar een warme douche en schone kleren.

Moet je echt naar buiten? Ik zou lekker binnen blijven als het niet persé nodig is om weg te gaan. Het is echt weer om bij de openhaard te gaan zitten.
***Levi was here***
pi_44242202
het is hier gewoon nog droog joh... Ik hoop dat het nog even zo blijft, ik moet vandaag nog even langs school, ik krijg er vanaf volgende week nog een nieuwe leerling bij, en die wilde ik dinsdag toch wel het proefwerk laten maken..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_44242249
Ze moet naar het consultatiebureau, daar moet ze gewogen worden omdat ze erg weinig aankomt. Vorige week was het goed, maar deze week was ze erg afgeleid tijdens het drinken, dus ik moet wel gaan. Gelukkig kan ze in de buikdrager, wordt ze niet erg nat. En ik neem een extra mutsje mee, kan ze voor de terugweg een droge op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 09:56:12 #21
13151 crew  Rewimo
pi_44242636
Hier wordt het geloof ik alweer nacht. Maar het is nog wel droog. Nog wel. O nee, toch niet
pi_44242779
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:56 schreef Rewimo het volgende:
Hier wordt het geloof ik alweer nacht. Maar het is nog wel droog. Nog wel. O nee, toch niet
Het is hier eindelijk een beetje licht. Het is hier tot half 10 pikke donker geweest.
***Levi was here***
  vrijdag 8 december 2006 @ 10:28:27 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_44243330
Ik heb de bus maar gepakt vanmorgen.
Om 8 uur begon het ineens genadeloos te regenen. Stond al klaar met mijn fietssleutel, maar ik heb er mooi voor bedankt
disclaimer
pi_44243443
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb de bus maar gepakt vanmorgen.
Om 8 uur begon het ineens genadeloos te regenen. Stond al klaar met mijn fietssleutel, maar ik heb er mooi voor bedankt
Had ik ook moeten doen. Slimme ik ben toch gewoon op mijn fietsje gestapt.
Moet zeggen dat ik geen moment aan de bus heb gedacht. Was wel een goed idee geweest.
***Levi was here***
pi_44243957
Voor zulk soort noodgevallen heb ik nog een auto voor de deur staan (waar ik gister overigens echt even naar moest zoeken want ik wist niet meer waar ik het ding had neergezet! ). Maar dan zit ik weer met het probleem dat ik fijn in de file mag gaan staan en er dus alsnog minstens 45 minuten over doe om op mijn werk te komen.
Ik heb overigens altijd droge kleding bij me en douche me op mijn werk. Misschien wel een tip: neem droge kleding mee als je gaat fietsen en het regent.
pi_44244201
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
Voor zulk soort noodgevallen heb ik nog een auto voor de deur staan (waar ik gister overigens echt even naar moest zoeken want ik wist niet meer waar ik het ding had neergezet! ). Maar dan zit ik weer met het probleem dat ik fijn in de file mag gaan staan en er dus alsnog minstens 45 minuten over doe om op mijn werk te komen.
Ik heb overigens altijd droge kleding bij me en douche me op mijn werk. Misschien wel een tip: neem droge kleding mee als je gaat fietsen en het regent.
Ik heb ook een auto voor de deur staan, maar ik werk in het centum van Eindhoven. Daar parkeren in niet echt mijn hobby, er zijn wel plekken waar je gratis kunt staan, maar het is 's morgens nogal druk daar. Plus dat het met slecht weer altijd enorm druk is op de weg, door al die fietsers die in de auto stappen.

Ik fiets gewoon het liefst. Probleem van vandaag was eigenlijk dat ik de bui gewoon onderschat heb. Ik dacht dat 't wel meeviel en mijn regenbroek+leren jas wel afdoende zou zijn. Helaas niet dus.
***Levi was here***
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:02:29 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_44244272
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 10:52 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb een regenpak gevraagd voor kerst
Een auto heb ik helaas niet, maar de ringweg eindhoven is ook niet echt een aanrader in de ochtendspits
Bus brengt mij daar in 30 minuten, rijden elk kwartier, dus dat is gelukkig goed te doen Hoewel ik een pesthekel heb aan bussen (vooral als je een vroege bus langs het ROC hebt, dan kun je je lol op, staat de hele bus vol met 16-jarige puistenkopjes die hun rugzakken in je gezicht zwiepen en hun ringtones een voor een uitproberen )
disclaimer
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:03:56 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_44244314
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb ook een auto voor de deur staan, maar ik werk in het centum van Eindhoven. Daar parkeren in niet echt mijn hobby, er zijn wel plekken waar je gratis kunt staan, maar het is 's morgens nogal druk daar. Plus dat het met slecht weer altijd enorm druk is op de weg, door al die fietsers die in de auto stappen.

Ik fiets gewoon het liefst. Probleem van vandaag was eigenlijk dat ik de bui gewoon onderschat heb. Ik dacht dat 't wel meeviel en mijn regenbroek+leren jas wel afdoende zou zijn. Helaas niet dus.
War werk je ongeveer circa plusminus?
disclaimer
pi_44244536
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

War werk je ongeveer circa plusminus?
Ongeveer circa plusminus bij het Diagnostisch Centrum.
Althans, bij een ander "bedrijfs"onderdeel, net om de hoek op de PC Hooftlaan.
***Levi was here***
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:13:49 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_44244645
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:10 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ongeveer circa plusminus bij het Diagnostisch Centrum.
Althans, bij een ander "bedrijfs"onderdeel, net om de hoek op de PC Hooftlaan.
Dan werk je 700 meter van mijn huis vandaan
disclaimer
pi_44244869
oe een nieuw topic

Freecell als jij je jezelf niet mooi vind nu dan zal dat heus niet gaan veranderen met wat kilootjes minder! Ik vind je gewoon een mooie meid, en eigenlijk heb je ook wel een mooi figuur
Ga jij jezelf eens mooi vinden!

Over mijn afspraak: dat is niet helemaal gegaan zoals ik gewild had.
Mijn moeder en ik zijn met de trein naar Brugge gegaan, maar omdat mijn moeders trein vanuit Hoofddorp een half uur vertraagd was haalde we de internationale trein niet. We hebben dus maar de gewone intercity genomen en moesten daarom overstappen in Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen met telkens een kwartier wachttijd Ik ben om 9 uur weggegaan van huis en we kwamen om 2 uur aan in Brugge

Anyway, we hebben in Brugge nog snel een kop soep gegeten en zijn toen naar het ziekenhuis gegaan. Daar heb ik eerst een intake gehad met de dietiste. Die maakt dan direct je dossier aan met formulieren met je gewicht, lengte (ik was ineens 2 cm korter ) en BMI en je eetpatroon en dieetpogingen.
Daarna nog even een praatje gehad met de assistent van dr. Dillemans die uitlegde wat voor operaties ze doen.

Toen kwam dr. DIllemans binnen en hebben we het even gehad over mijn voorkeur voor een GBP. Hij vind het wel een goede operatie voor mij, maar zei wel direct dat met mijn BMI (38) de vergoeding van Achmea kansloos is. Mijn klachten (kniepijn, rugpijn, pijn in voeten en maagzuurproblemen) tellen voor Achmea niet mee als co-morbiditeiten. Je moet dus echt diabetes, hartproblemen of hypertensie hebben OF een BMI van 40 voordat je voor vergoeding in aanmerking komt.

Nou daar gaat dan je hoop!
De arts gaf toen nog de opties die ik heb: of aankomen tot een BMI van 40 (raadde hij niet aan), of overstappen van verzekering (OZ geeft dr. Dillemans carte blanche), of de operatie zelf betalen.
Mocht ik de operatie zelf willen betalen, dan zou een maagverkleining (McLean) ook een goede optie zijn en goedkoper dan een GBP (Gastric Bypass). Ik ben er zelf echter van overtuigd dat de GBP beter bij mij past.

Dr Dillemans gaf trouwens wel duidelijk aan dat hij wel bereid is om de operatie te doen, dus het is puur een verzekeringskwestie. En nu heb ik me dus maar aangemeld bij OZ per 1 januari, ga ik het eerst zo proberen.
pi_44245083
Nouja, wel fijn dat hij aangaf dat OZ wel alles vergoed.
Heb je dan nog een wachttijd ook bij OZ? Dat je eerst een tijd verzekerd moet zijn voordat ze bepaalde dingen vergoeden?

Trouwens, ging de terugreis wel goed?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 11:29:42 #33
13151 crew  Rewimo
pi_44245121
Lijkt me inderdaad de beste optie, om over te stappen. Nog wat extra aankomen is niet echt slim natuurlijk
pi_44245160
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:29 schreef Rewimo het volgende:
Lijkt me inderdaad de beste optie, om over te stappen. Nog wat extra aankomen is niet echt slim natuurlijk
Maar 't is daar wel de goeie tijd van het jaar voor!
***Levi was here***
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:33:48 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_44245237
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

Maar 't is daar wel de goeie tijd van het jaar voor!

Maar wat stom zeg, dat het bij de ene verzekeraar wel kan en bij de ander niet. Commerciele uitbuiterij
Het komt er dus gewoon op neer dat je zo ongezond mogelijk moet zijn voor je voor behandeling in aanmerking komt het wordt tijd dat we met zijn allen eens wat preventiever gaan werken!
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 11:36:42 #36
13151 crew  Rewimo
pi_44245318
De verschillen in dekking zijn inderdaad heel vreemd. Het stomme is natuurlijk dat een dergelijke operatie wel duur is, maar een heleboel kosten in de toekomst kan voorkomen...
pi_44245428
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:36 schreef Rewimo het volgende:
De verschillen in dekking zijn inderdaad heel vreemd. Het stomme is natuurlijk dat een dergelijke operatie wel duur is, maar een heleboel kosten in de toekomst kan voorkomen...
Tja, ze hebben bij verzekeraars nu eenmaal graag hun "korte termijn - bord voor de kop" bril op. Preventie kost op korte termijn alleen maar geld. En tja, aandeelhouders zijn nu eenmaal niet geinteresseerd in de kosten op langertermijn.
En de overheid blijft maar stug geloven in de marktwerking in alle branches...
***Levi was here***
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:50:29 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_44245766
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:21 schreef octopussy het volgende:
oe een nieuw topic

de operatie zelf betalen.
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, in principe is de operatie wel zelf te betalen, maar je kan simpelweg het risico niet nemen, als er complicaties zijn moet je die namelijk OOK zelf betalen. Ik heb toentertijd de Amersfoortse gevraagd, ook gewoon aangeven dat die operatie hoe dan ook door zou gaan en die hebben ook ja gezegd, ik hoop dat dat bij de OZ ook zo is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44246337
Wat een gedoe Octopussy, wel fijn dat je nog over kunt stappen.

Bij mijn verzekering krijg ik nu korting als ik weer met start to run mee ga doen. Dat vind ik wel leuk. Ze hebben volgend jaar zelfs een speciale hardlopers verzekering. Ik denk dus dat ik daar nog een paar maanden blijf en in april (als ik te oud ben voor deze verzekering) me bij Jarno laat bijverzekeren. Volgens de mail kan het dan wel tussentijds.
*OUD heilige*
pi_44247062
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:24 schreef freecell het volgende:
Je gooide hem dicht! Zo vroeg op de ochtend! en meteen weer een nieuwe! Mijn complimenten

Mijn laatste post, die ik wilde plaatsen:
[..]

Hmmm, ik vind mezelf momenteel bepaald NIET mooi. Of dat overgaat met minder gewicht weet ik niet, maar het zal beter worden waarschijnlijk
Ik vind die vetrollen, vooral als ik zit, zo verschrikkelijk lelijk! Stomme blubberbuik!

Ik ben uit bed, moet idioot vroeg naar school vandaag. Ik ging slapen om 1 uur, werd wakker om twee uur, wakker geweest tot 6 uur (niet sluimeren, KLAARWAKKER, oogjes open, niet moe) toen dus om 6 uur weer in slaap gevallen en om 7 uur ging de wekker. Erg onplezierig, ik heb nooit slaapproblemen.
Ik denk dat het komt door de storm (daar word ik altijd hyper van) in combinatie met mijn blijheid over en mijn wilde plannen voor het huis

* freecell gaapt eens
Zometeen op school een training van 4 uur, niet prettig op 2 uur slaap
ik denk ook dat ik mezelf mooi vind, omdat mijn gewicht redelijk verdeelt is en je dus eigenlijk niet kan zien dat ik overgewicht heb (behalve als je van opzij kijkt, dan zie je toch dat de buik iets groter is dan de rest van mijn lichaam. als het me lukt zal ik morgen wel even een foto van mezelf hier neer gooien (moet ik eerst wat webspace van mijn vriendje af jatten )
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:35:23 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_44247135
gewoon posten op www.tinypic.com
disclaimer
pi_44247277
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
gewoon posten op www.tinypic.com
zal ik nog moeten wachten, omdat vriendje de foto op zn pc heeft en hij komt pas vanavond thuis, en vanavond komt er ook visite voor mijn verjaardag, dus zaterdag (als ik het niet vergeet) gooi ik m ff op zijn site
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:40:48 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_44247312
disclaimer
pi_44247530
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
zal dan trouwens ook ff een voor een na linkje pakken, het voor linkje van doen ik net met mijn vriend kreeg, en het na linkje van een paar maanden terug en in die periode zijn de kilo's eraan gevlogen maar aan de andere kant als je de voor foto ziet (tenminste als ik die foto nu zie) dan vind ik mezelf een eng bottenmens

edit: oehhh ben een kilo kwijt plotseling ach ik klaag niet, maar die kilo zal er wel weer aan komen aan het eind van dit weekeind. 2 keer mijn verjaardag vieren, met allemaal lekkers gaat zwaar worden.
  vrijdag 8 december 2006 @ 12:50:38 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_44247637
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:47 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

zal dan trouwens ook ff een voor een na linkje pakken, het voor linkje van doen ik net met mijn vriend kreeg, en het na linkje van een paar maanden terug en in die periode zijn de kilo's eraan gevlogen maar aan de andere kant als je de voor foto ziet (tenminste als ik die foto nu zie) dan vind ik mezelf een eng bottenmens
Vriendjes zijn killing voor de lijn
disclaimer
pi_44249347
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
Vriendjes zijn killing voor de lijn
Echt wel! Zker als ze heul goed kunnen koken (zoals die van mij) en dol zijn op snoepen en snaaien (zoals die van mij)
En dan ook nog zeggen dat het hem niet was opgevallen dat ik zoveel zwaarder ben geworden sinds we samenwonen (ongeveer circa plusminus 20kg in 1,5 jaar) maar wel klagen over zijn eigen buikje he, dat dan weer wel
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 13:43:52 #47
13151 crew  Rewimo
pi_44249430
Hm, zo te zien eten wij dit weekend 3x buiten de deur

Maar ik ga wel schaatsen, en grotfietsen en op een quad door die grotten

Schaatsen heb ik overigens een hard hoofd in of dat gaat lukken met mijn been. Maar dat zie ik vanavond wel.
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:50:32 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_44249669
Ik ga naar een gemaskerd bal in het Kurhaus in Schevingen Met overnachting

Quadrijden door de grotten klinkt wel extreem tof zeg, Rewimo
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 13:52:47 #49
13151 crew  Rewimo
pi_44249740
Ja, daar verheug ik me erg op Frank had van zijn werk zo'n leukedingendoen-bon gekregen en toen hebben we dit uitgekozen
pi_44250670
octopussy, wat een verhaal zo, maar overstappen lijkt mij dan wel de beste optie, nog meer aankomen iig niet, dat is niet zo verstandig...
pi_44252610
Klinkt goed Rewimo
Ik ga vanavond ook schaatsen Helaan niet quadrijden
pi_44254706
quote:
stelletje spammers jullie twee..

Maar leuke huisjes zijn dat, iets andere indeling dan die van ons, maar wel even groot gok ik...
pi_44256096
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:16 schreef teigan het volgende:

[..]

stelletje spammers jullie twee..

Maar leuke huisjes zijn dat, iets andere indeling dan die van ons, maar wel even groot gok ik...
Ik weet niet hoe groot die van jullie is?
Deze heeft 1 hele grote woonkamer, en twee slaapkamers (10 en 12 m2) verder een klein keukentje en een heleboel inbouwkasten (waar we erg blij mee zijn)
pi_44259090
Grote woonkamer, dan 1 grote en 1 kleine slaapkamer(de grote zit aan de woonkamer vast, met een deels glazen scheidingswand, dus is studeerkamer), kleine keuken met inloopkast en kleine badkamer, en er zaten hier wel inbouwkasten, maar die staan nu op zolder.. Hij is geloof ik in totaal een 60-65 m2
pi_44259484
ja, dat is ongeveer dezelfde indeling, alleen hebben wij een kleine slaapkamer extra. Het waren oorspronkelijk 3 slaapkamers, maar 1 is helemaal bij de woonkamer getrokken
pi_44259869
wow alweer een nieuw topic en alweer op pagina 2
pi_44260993
TVP
It is your friends who make your world!
pi_44261988
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:41 schreef freecell het volgende:
ja, dat is ongeveer dezelfde indeling, alleen hebben wij een kleine slaapkamer extra. Het waren oorspronkelijk 3 slaapkamers, maar 1 is helemaal bij de woonkamer getrokken
dat hadden wij ook hoor, de woonkamer is zo groot omdat er 1 slaapkamer bij getrokken is, degene met het grote balkon bij ons....

Wij hebben dus een soort van L vormige woonkamer, het voordeel van deze constructie is wel dat we een hele lichte woonkamer hebben, van alle kanten krijg je licht.
pi_44264136
Octopussy, fijn dat de arts je wel wil opereren en ik hoop dat AZ je aanneemt

Rewimo: schaatsen is gewoon je afzetten en glijden maar. En niet vallen. Veel plezier! (al ben je waarschijnlijk nu al uitgeschaatst ) En veel plezier met alle etentjes.

Mijn 'arme student' collega op mijn werk heeft sinds 1 januari van dit jaar 200.000 dollar netto belastingvrij gewonnen met online pokeren. Ik doe iets fout met mijn vrije tijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 december 2006 @ 23:17:59 #61
13151 crew  Rewimo
pi_44265947
Ik heb geschaatst Ik heb geschaatst

Okee, 4 rondjes en met zo'n "looprekje" maar dat maakt niet uit, het was leuk En mijn been heeft het gehouden gelukkig. Het was wel vreselijk onwennig in het begin maar gelukkig verleer je het niet en met dat rekje erbij ging het uiteindelijk best goed
pi_44273045
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 23:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb geschaatst Ik heb geschaatst

Okee, 4 rondjes en met zo'n "looprekje" maar dat maakt niet uit, het was leuk En mijn been heeft het gehouden gelukkig. Het was wel vreselijk onwennig in het begin maar gelukkig verleer je het niet en met dat rekje erbij ging het uiteindelijk best goed
Schaatsten is inderdaad geweldig
Al heb ik wel hier en daar spierpijn nu. Twee keer omgevallen 1 keer bij een rempoging en 1 keer bij het draaien van een pirouette
Ik kon het nog best wel, kon met gemak met de middenmoot meekomen en heb zelf wat mannetjes in strakke pakjes ingehaald
Ik kon alleen in de bochten geen hoog tempo houden, maar het was heerlijk
  zaterdag 9 december 2006 @ 12:50:56 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_44273283
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:15 schreef Isabeau het volgende:
Octopussy, fijn dat de arts je wel wil opereren en ik hoop dat AZ je aanneemt

Rewimo: schaatsen is gewoon je afzetten en glijden maar. En niet vallen. Veel plezier! (al ben je waarschijnlijk nu al uitgeschaatst ) En veel plezier met alle etentjes.

Mijn 'arme student' collega op mijn werk heeft sinds 1 januari van dit jaar 200.000 dollar netto belastingvrij gewonnen met online pokeren. Ik doe iets fout met mijn vrije tijd.
AZ? Kan Octo ook al goed voetballen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_44277687
Goeiemiddag!

Ik ben net terug uit Amsterdam, we zijn naar Mateloos geweest. Gave winkel met alleen maar grote maten kleding en alleen maar dikke verkoopsters, haha. Vriendlief zat bij de mannen aan tafel met een bakje koffie en ik lekker kleding passen. Uiteindelijk een mooi tuniek en een zwart vest gekocht. En daarnaast: 3 bh's en 1 onderbroek van PrimaDonna. Ze waren in de aanbieding: maar 20 euro per stuk!!! Normaal was ik voor de bh's 300 euro kwijt geweest, nu dus maar 60 euro!! Ik ben echt enorm blij!!
pi_44278740
dat klinkt goed Ikiskoel, en wat een korting dan zeg!
pi_44278973
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:24 schreef Ikiskoel het volgende:
Goeiemiddag!

Ik ben net terug uit Amsterdam, we zijn naar Mateloos geweest. Gave winkel met alleen maar grote maten kleding en alleen maar dikke verkoopsters, haha. Vriendlief zat bij de mannen aan tafel met een bakje koffie en ik lekker kleding passen. Uiteindelijk een mooi tuniek en een zwart vest gekocht. En daarnaast: 3 bh's en 1 onderbroek van PrimaDonna. Ze waren in de aanbieding: maar 20 euro per stuk!!! Normaal was ik voor de bh's 300 euro kwijt geweest, nu dus maar 60 euro!! Ik ben echt enorm blij!!
voor 3 bh's normaal 300 euro??? wow

bij de V&D koop ik de laatste tijd vaak leuke setjes
ik ben helemaal gek op lingerie

welke bh maat heb je als ik vragen mag?
pi_44279054
Ik heb maat 90F/95E, een hele moeilijke maat. Ik kan op zich wel goedkopere setjes krijgen, maar ik wil gewoon dat mn boobs goed in het gareel worden gehouden en dan moet je ook wat meer betalen.
pi_44279749
Prima Donna is een geweldig merk. Ik betaal liever 80 euro voor 1 hele mooie en goed passende bh, dan dat ik er eentje voor 20 euro koop die gewoon niet lekker en stevig genoeg zit.

Ik ben trouwens bijna in staat om te bellen met Mateloos en te vragen of ze ook nog wat in mijn maat hebben hangen voor 20 euro per stuk!
pi_44280166
Haha, waarom bel je ze niet gewoon? Ze hadden vandaag nog heel wat hangen. En echt hele mooie. Ik heb een roze met bloemetjes (setje), een bruine met lichtblauw en een bruine met donkerrood. Super gewoon
pi_44281175
Ik ben op dit moment aan de gezette kant, wil zelf het liefst nog 28 kilo afvallen. Maar ik vraag me af of het realistisch is voor mij.
Zo zie ik eruit

http://img413.imageshack.us/my.php?image=dsc00130wk7.jpg

Hoeveel kilo's denken jullie dat ik kwijt moet?

[ Bericht 2% gewijzigd door samjustme op 09-12-2006 19:04:02 ]
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_44281563
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 18:42 schreef samjustme het volgende:
Hoeveel kilo's denken jullie dat ik kwijt moet?
Op die foto afgaand niets
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_44281798
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op die foto afgaand niets
Dankjewel maar zo zie ik nog steeds uit. Als ik anderen zie bij het uitgaan die echt dun zijn. Ben ik verre van
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_44282337
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:02 schreef samjustme het volgende:

Dankjewel maar zo zie ik nog steeds uit. Als ik anderen zie bij het uitgaan die echt dun zijn. Ben ik verre van
Maar ik zie helemaal geen dik persoon op die foto Heb je misschien een buikje of zo? Hoe zwaar ben je en hoe lang ben je?
pi_44285823
Ik ben 1.80m en heb idd een buikje niet huge maar die is er wel. Maar ik kan veel dunner zijn ben nu 16 kilo dikker dan 5 jaar geleden
pi_44285916
Maar toen ik zelfs volgens de norm normaal gewicht had 78 kilo. Wou ik 65 zijn. I don't know
pi_44291423
Ik voel me de laatste tijd echt een molenpaard met een dikke pens. Bah. Als ik mezelf op foto's zie weet ik gelijk weer waarom ik ook alweer wou afvallen. Natuurlijk ben ik dat allang weer vergeten als m'n vriendje z'n chocoladeletter wil delen, maar dat is een heel ander verhaal.
Sanity is (not) statistical
pi_44294960
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 18:03 schreef Ikiskoel het volgende:
Haha, waarom bel je ze niet gewoon? Ze hadden vandaag nog heel wat hangen. En echt hele mooie. Ik heb een roze met bloemetjes (setje), een bruine met lichtblauw en een bruine met donkerrood. Super gewoon
Ik ga ze maandag even bellen. Toch handig als je vrij bent, kun je ook gelijk even naar Amsterdam rijden.
pi_44295096
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:35 schreef Maeghan het volgende:
Ik voel me de laatste tijd echt een molenpaard met een dikke pens. Bah. Als ik mezelf op foto's zie weet ik gelijk weer waarom ik ook alweer wou afvallen. Natuurlijk ben ik dat allang weer vergeten als m'n vriendje z'n chocoladeletter wil delen, maar dat is een heel ander verhaal.
Heel herkenbaar En dan maar denken 'van 1 stukje chocolade kom ik heus niet aan' - en dat elk stukje chocolade weer.

Net de kerstboom opgetuigd Ik ben zo dol op kerstmis De glitter en de lichtjes en de liedjes en de ongelofelijke kitsch. Wat ik er allemaal alleen zo jammer aan vind is dat januari dan direct zo kaal en kil lijkt vergeleken met december. Nou ja, mooi moment om (weer hahaha) te gaan lijnen.
pi_44295108
Isa! Wat ben je fanatiek zo 's ochtends vroeg!
Ik ging net op de weegschaal staan en heb gelijk het FlexiPoints programma van Weight Watchers maar weer geinstalleerd en ga nu een stukje rennen!
De geldt overigens voor de weegschaal en niet voor het stukje rennen want dat is .
pi_44295136
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:11 schreef samjustme het volgende:
Maar toen ik zelfs volgens de norm normaal gewicht had 78 kilo. Wou ik 65 zijn. I don't know
Ben je nu dan 78 + 18 = 96 kg?

Dan zou je 10-15 kilo kunnen afvallen, onder de 81 kg heb je voor jouw lengte een gezond gewicht.
pi_44295149
quote:
Op zondag 10 december 2006 09:46 schreef Liejannuh het volgende:
Isa! Wat ben je fanatiek zo 's ochtends vroeg!
Ik ging net op de weegschaal staan en heb gelijk het FlexiPoints programma van Weight Watchers maar weer geinstalleerd en ga nu een stukje rennen!
De geldt overigens voor de weegschaal en niet voor het stukje rennen want dat is .
Ik was om 7:08 uit bed omdat ik zo'n last krijg van mijn rug als ik lang blijf liggen
En hardlopen durf ik niet meer, krijg ik last van mijn rechterheup en kniegewrichten

Wat ben ik toch een wrak de laatste tijd. Maar veel plezier bij het rennen, is ook heel erg leuk!
pi_44295244
quote:
Op zondag 10 december 2006 09:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was om 7:08 uit bed omdat ik zo'n last krijg van mijn rug als ik lang blijf liggen
En hardlopen durf ik niet meer, krijg ik last van mijn rechterheup en kniegewrichten

Wat ben ik toch een wrak de laatste tijd. Maar veel plezier bij het rennen, is ook heel erg leuk!
Wat vervelend dat je last krijgt van je heup en kniegewrichten. Komt dat door het overgewicht?
Lukt het jou nog een beetje om het onder controle te krijgen, of is het tijdelijk een onbegonnen zaak?
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 10:03:01 #83
81992 Githa
pi_44295251
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:35 schreef Maeghan het volgende:
Zo herkenbaar!
pi_44295357
quote:
Op zondag 10 december 2006 09:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ben je nu dan 78 + 18 = 96 kg?

Dan zou je 10-15 kilo kunnen afvallen, onder de 81 kg heb je voor jouw lengte een gezond gewicht.
Ik wil het liefst rond de 70 wegen. Maar ik weet niet of het voor mij haalbaar is.

Maar wil eerst de 90 halen, dan de 80 en dan zie ik het wel.
pi_44295371
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:03 schreef Githa het volgende:

[..]

Zo herkenbaar!
Yep daarom moet je ook wat voor doen. Vet gaat niet vanzelf weg.
pi_44295522
Te Veel Pijn in mijn voeten (gisteren 25km gelopen).
  zondag 10 december 2006 @ 10:36:50 #87
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_44295569
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:19 schreef samjustme het volgende:

[..]

Yep daarom moet je ook wat voor doen. Vet gaat niet vanzelf weg.
ow nee nee ik speel ook vals

Ik kan een jas van 4 jaar geleden weer moeiteloos aan
pi_44295696
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:36 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

ow nee nee ik speel ook vals

Ik kan een jas van 4 jaar geleden weer moeiteloos aan
Dat is mooi. Ik wil weer mijn maat 32 broek aan
pi_44295727
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:33 schreef ymme het volgende:
Heel origineel en wat goed zeg, 25 km!

En ja, ik denk dat de pijn in mijn gewrichten van mijn overgewicht komt. Ik hoop dus dat ik tzt wel weer kan hardlopen; heb het altijd leuk gevonden (nou ja, de afgelopen jaren, niet toen ik op de middelbare school zat )

Ik heb wel een aparte kerstboom inmiddels: er staat een hek omheen (tegen knabbelende huisdieren, fijnspar is giftig voor een konijn en die van ons eet alles wat er ook maar een beetje eetbaar uitziet).
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 10:53:10 #90
81992 Githa
pi_44295798
Wauw Ymme, 25 km

Dat last van de knieen heb ik ook zo erg, vooral met traplopen dan auwts! nu woon ik in een drive-inn woning met de woonkamer op de eerste verdieping, dus ik loop de hele dag trappen op en af.

Hier een kunstboom ideaal voor kleine kindjes en vriendjes die allergisch zijn...

Is het normaal dat je zwaarder weegt wanneer je ongesteld bent ? en kan dat ook zomaar 2 kilo schelen van de ene op de andere dag ?
pi_44295839
Ja ik wil over een poosje de 40 kunnen lopen.
Ik vind 't leuk om te doen, het is gezond en goed voor de lijn.
Ik ben echt een wandelfreek

Maar ik kan wel merken dat het lang geleden is, dat ik z'n afstand gelopen heb
Had wel koude oren en voeten gisteren
pi_44295858
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:53 schreef Githa het volgende:
Hier een kunstboom ideaal voor kleine kindjes en vriendjes die allergisch zijn...

Is het normaal dat je zwaarder weegt wanneer je ongesteld bent ? en kan dat ook zomaar 2 kilo schelen van de ene op de andere dag ?
Ik wil absoluut geen kunstboom. Mijn huis rook vanmorgen zo zalig naar kerstboom toen ik uit bed kwam
(even negerend dat ik gisteren op de BHV cursus een filmpje over het meest brandgevaarlijke voorwerp in een huis heb gezien: een droge kerstboom. Ze lieten er 1 kaarsje tegenaan vallen....schiet direct in enorme vlammen tot 5 meter hoog...maar ja, je huis is niet zo hoog, dus die vlammen vliegen over het plafond. Er liep een klokje mee en de hele kamer stond binnen 30 seconden hélemaal in brand Remedie: 1 liter (!) water per dag voor de kerstboom)

En ja, Githa, je kan van de ene op de andere dag 2 kilo in gewicht verschillen en dat is dan allemaal vocht. Twee kilo vet kan namelijk niet (dat zou betekenen dat je gisteren iets van 16.000 kcal hebt gehad )
pi_44295862
Ik rende de deur uit net, en toen ging ik echt vol op mn plaat. Of ik nou door mn enkel zwikte of door mn knie zakte weet ik niet, maar ik ben maar niet verder gaan lopen.
Resultaat: 2 geschaafde knieen en een geschaafde elleboog. Enkel lijkt wel mee te vallen.
Ter compensatie ben ik wel een half uur op mijn stepper bezig geweest.

En Githa, ik hoor het van heel veel vrouwen dat ze zwaarder zijn als ze ongesteld zijn.

Waar heb je gewandeld Ymme? Was het een georganiseerde tocht?
pi_44295869
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:56 schreef ymme het volgende:
Ja ik wil over een poosje de 40 kunnen lopen.
Ik vind 't leuk om te doen, het is gezond en goed voor de lijn.
Ik ben echt een wandelfreek

Maar ik kan wel merken dat het lang geleden is, dat ik z'n afstand gelopen heb
Had wel koude oren en voeten gisteren
Waarom woon je dan zo ver weg Ik heb helemaal geen wandelfreaks in mijn omgeving en kan verdorie altijd maar alleen gaan wandelen.
pi_44295890
Ik ga met een paar vrienden in Denemarken wandelen, een tweedaagse. Ga je mee?
Is wel ergens in juni geloof ik en als ik me niet vergis moet je dan voor een officiele erkenning 2x40 doen en we maken er een weekje van, maar het is wel leuk.
pi_44295921
Oeh, wat aantrekkelijk! Hoeveel denk je dat dat gaat kosten?
pi_44295923
b
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:57 schreef Liejannuh het volgende:
Ik rende de deur uit net, en toen ging ik echt vol op mn plaat. Of ik nou door mn enkel zwikte of door mn knie zakte weet ik niet, maar ik ben maar niet verder gaan lopen.
Resultaat: 2 geschaafde knieen en een geschaafde elleboog. Enkel lijkt wel mee te vallen.
Ter compensatie ben ik wel een half uur op mijn stepper bezig geweest.

En Githa, ik hoor het van heel veel vrouwen dat ze zwaarder zijn als ze ongesteld zijn.

Waar heb je gewandeld Ymme? Was het een georganiseerde tocht?
Waar? Door de natuurgebieden hier in Pannerden/Herwen?Lobith/Tolkamer. Heerlijk, mooi heb dat eerder altijd onderschat. Maar je kunt hier op vele manieren heerlijk wandelen, en van de natuur genieten.

En zelf met een paar vrienden uitgezet.
pi_44295925
quote:
Op zondag 10 december 2006 10:33 schreef ymme het volgende:
Tae-bo schijnt heel goed te wezen. Ga in de middag eff taeboen
  † In Memoriam † zondag 10 december 2006 @ 11:05:12 #99
81992 Githa
pi_44295970
Tae-bo is goed en ook leuk, maar ook wel belastend voor je knieen

16.000 kcal heb ik niet gehad

Lieannuh, dat was het dan voor vandaag... volgende keer toch maar gewoon de deur uitstappen en dan pas gaan rennen ?
Beterschap met de schaaf plekken!
pi_44295986
Liejannuh, ging het steppen wel met van die geschaafde knieën? Bij mij wordt het dan zo snel stijf...
pi_44296047
http://www.scandinavie.org/
Daar vind je meer info over de 2 daagse in Denemarken. Het is in Jutland en ik ben nog nooit van mijn leven in Denemarken geweest, dus geen idee wat de kosten zijn! Maar we gaan waarschijnlijk kamperen, dus dat drukt de kosten wel redelijk.

Inschrijving kost 15 euro en het is een wandeling van de IML (international marching league) en dan kun je voor iets sparen ofzo. Geloof ik. Geen idee eigelijk. Dit jaar de 2 daagse van Blankenberge gelopen en vorig jaar de 2 daagse van Diekirch.
Wel heel leuk om te doen hoor.

Ga je voor Nijmegen trainen Ymme?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')