Liefst Celtic, indien die eerste worden, anders gaarne Bayern inderdaad.quote:Op woensdag 6 december 2006 14:45 schreef dndiek het volgende:
Lyon, Valencia, Chelsea, Bayern, Milan en nog 2 groepwinnaars kunnen de tegenstander worden
Doe maar Bayern dan
De eerste 3 kan je beter niet treffen inderdaad. Milan is ook niet echt top dit seizoen maar je weet niet hoe het gaat draaien daar. Chelsea heeft te veel kwaliteit lopen .. Valencia te veel kwaliteit in de ziekenboegquote:Op woensdag 6 december 2006 14:45 schreef dndiek het volgende:
Lyon, Valencia, Chelsea, Bayern, Milan en nog 2 groepwinnaars kunnen de tegenstander worden
Doe maar Bayern dan
Dan hoop ik op Milan: Die pakken wequote:Op woensdag 6 december 2006 14:46 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Liefst Celtic, indien die eerste worden, anders gaarne Bayern inderdaad.![]()
Theoretisch gezien is de kans dat we Valencia of Milan loten het grootst, aangezien er 2 Italiaanse en 2 Spaanse clubs 2e in de poule zijn geworden en ze geen poulegenoot kunnen loten.![]()
Ik hoop dat die gasten niet doorgaan.. krijg je straks weer 8 tegen 8 door dat toneel dat ze spelen.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:22 schreef mcyodogg het volgende:
Ik hoop Porto, moeten die wel van Arsenal winnen.
Ik hoop dat in dat geval Cocu daar nu wel raad mee weet en niet tegen lat schietquote:Op woensdag 6 december 2006 15:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik hoop dat die gasten niet doorgaan.. krijg je straks weer 8 tegen 8 door dat toneel dat ze spelen.
Wraak nemen idd. Als we Lyon maar niet krijgen; dat vind ik ook gewoon geen kont aan als we hen wéér zouden tegenkomen.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan hoop ik op Milan: Die pakken we.
Doe mij maar Valencia die hebben een echte dip.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:15 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wraak nemen idd. Als we Lyon maar niet krijgen; dat vind ik ook gewoon geen kont aan als we hen wéér zouden tegenkomen.
Die waren laatst nog dik beter dan Realquote:Op woensdag 6 december 2006 17:29 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Doe mij maar Valencia die hebben een echte dip.
verkeerde topic...quote:
Dat zeg ik!quote:
15e pasquote:Op woensdag 6 december 2006 19:44 schreef ganzenherder het volgende:
Loting is vrijdagmiddag toch?
Zaterdagquote:Op woensdag 6 december 2006 19:49 schreef kollie het volgende:
Op naar zondag, we hebben wat goed te maken![]()
gewijzigdquote:Op woensdag 6 december 2006 20:48 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Zaterdag![]()
ik maakte die fout gisteren ook
ik heb nu al klamme handen; vanwege de mogelijke tegenstanders en vanwege de speeldatumquote:
en die vormcrisis heb je ook nog niks aan; want je speelt pas over een paar maanden.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:41 schreef ganzenherder het volgende:
Mogelijke tegenstanders:
Chelsea
Bayern München
Valencia
Olympique Lyon
Manchester United
Arsenal
AC Milan
Zolang we maar geen Chelsea of Lyon loten kan ik er wel mee leven. Echt een zwakkere ploeg zit er niet bij, hoogstens wat teams met een vormcrisis.
We zijn sowieso de underdog. En over de speeldatum, als het goed gaat, gewoon een polonaise op de tribunequote:Op donderdag 7 december 2006 00:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik heb nu al klamme handen; vanwege de mogelijke tegenstanders en vanwege de speeldatum
Stuk voor stuk enorm goede ploegen, Ik denk dat PSV nog de meeste kans maakt tegen Munchen of Milan..quote:Op donderdag 7 december 2006 00:41 schreef ganzenherder het volgende:
Mogelijke tegenstanders:
Chelsea
Bayern München
Valencia
Olympique Lyon
Manchester United
Arsenal
AC Milan
we hebben al afgesproken dat als het op dinsdag is dat we dan maar in Eindhoven Carnaval komen vieren zodat we meteen het stadion in kunnen en na afloop de stad weer inquote:Op donderdag 7 december 2006 00:44 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
We zijn sowieso de underdog. En over de speeldatum, als het goed gaat, gewoon een polonaise op de tribune![]()
Kan je nagaan op welk niveau dat carnaval bij jullie zit als zo'n nummer de hit bij jullie is, echt een "randstadachtigcarnavalsliedje" zeg maar.quote:Op donderdag 7 december 2006 00:56 schreef rubbereend het volgende:
Valencia zou ultiem grappig zijn aangezien het liedje "Valencia" in ons dorp het carnavalsnummer is
mja, zolang wij van Liverpool en Bordeaux (thuis nog wel) zo verliezen, lijkt me een dergelijke uitspraak nogal gewaagdquote:Op donderdag 7 december 2006 00:51 schreef RijstNatie het volgende:
Valencia spelen we van de mat, dus die moet het worden !
Tuurlijk! Die rollen we zo eventjes op met 3, 4-0. Uit nog een sneaky overwinning met 0-1. Geen probleem!quote:Op donderdag 7 december 2006 00:51 schreef RijstNatie het volgende:
Valencia spelen we van de mat, dus die moet het worden !
Leg de berekening eens uitquote:Op donderdag 7 december 2006 09:12 schreef ruud.nl het volgende:
Klote dat Lille door is, dit vergroot de kans dat we tegen Lyon moeten de volgende ronde.
Kans op tegenstanders volgende ronde:
AC Milan 20%,
Valencia 20%,
Olympique Lyon 16,7%,
Chelsea 11,8%,
Bayern Munchen 11,8%,
Manchester United 9,8%
Arsenal 9,8%
Je moet je maar ergens mee bezig houden...![]()
Die liever dan Valencia (de andere grote kanshebber volgens de berekening)quote:
Het was in de rust, dus ik betwijfel of de Uefa daar uberhaupt iets op tegenheeftquote:Op donderdag 7 december 2006 12:58 schreef Smeich het volgende:
Hoe was het nu afgelopen met het omroepen van de naam Philips bij die pot tegen Bordeaux? Schijt gehad aan de uefa of.....?
Proberen aan iemand te vragen met een PSV-clubcard of hij twee kaarten wil halen.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:39 schreef Smeich het volgende:
ok beste psv fans!
Ik had net psv getracht te bellen met de vraag of het mogelijk was om een paar kaarten te regelen voor PSV-Heracles. Het zit namelijk als volgt: twee mexicaanse uitwisselingstudenten zijn gek van Salcido en ze zijn ook naar Vitesse-PSV geweest voor de beker. Nu willen zij naar PSV-Heracles dus volgende week vrijdag, maar is het volgens de site alleen mogelijk om kaarten te krijgen via een clubcard. Dus ik wou even vragen aan iemand van PSV of het mogelijk is om hier toch twee kaarten voor te krijgen zodat Salcido wat mexicaanse vlaggen in het stadion te zien krijgt... maar nu kan ik via 040 2505 505 geen persoonlijk iemand aan de lijn krijgen. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit het beste kan regelen.. of een telefoonnummer waar ik wel iets aan heb?
thnx
Als zelfs Excelsior zo goed als uitverkocht is, denk ik ook dat Heracles zo vol zit. Vooral omdat er zo'n 28000 seizoenskaarthouders zijn.quote:Op donderdag 7 december 2006 13:51 schreef Bos81 het volgende:
Wat ik me bij Heracles eigenlijk niet kan voorstellen
misschien kan je iets regelen met Wooz, die woont in Nijmegen en dat is te doen voor je en hij heeft een seizoenskaart. Als je met hem afspreekt zou je ff 2 kaartjes kunnen scoren. Dat is zo uit mn hoofd iemand uit de buurt.quote:Op donderdag 7 december 2006 14:05 schreef Smeich het volgende:
Er is geen algemeen nummer met een belmiep? Bedankt in ieder geval Bos, ik hou je op de hoogte! Thanks a lot!![]()
ik laat je wel winnen met een of andere toto haha
Jij hoeft niemand te laten winnen, ze winnen toch welquote:Op donderdag 7 december 2006 14:05 schreef Smeich het volgende:
ik laat je wel winnen met een of andere toto haha
Mooi zoquote:Koeman twijfelt over aantrekken Tardelli
Ronald Koeman liet in De Telegraaf weten dat Diego tardelli in de rust van Bordeaux gewisseld moest worden vanwege een blessure. „Maar dat wil niet zeggen dat ik hem anders ook niet had gewisseld. Hij heeft tot nu toe weinig laten zien bij PSV. Dat moet snel veranderen. Het lijkt me duidelijk dat we eraan twijfelen of we hem wel moeten kopen”, aldus Koeman.
quote:Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi zo![]()
Eerder werd mij in deze reeks verteld dat hij al gekocht zou zijn en we alleen Mendez huurden met optie tot koop. Bij om te zien dat PSV geen risico genomen heeft met die "wonderkind"en dus in eerste instantie voor huur heeft gekozen. Hebben we tenminste de tijd om hem rustig te evalueren. En tot nu toe valt die evaluatie nog niet echt positief uit...
Weet ik niet meer, wel een vaste klant iig. Dit bericht was iig voor mij een hele opluchting aangezien Tardelli bij mij nog geen moment indruk gemaakt heeft. Goed van Koeman dat hij dat ook aangeeft al vraag ik me af of dat in de media moet...quote:Op donderdag 7 december 2006 15:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]wie heeft je dat verteld in deze reeks?
Gelukkig is hij gehuurd!
ik ben blij dat Koeman iig hetzelfde al wij ziet. Wat een drama was het spel van die jongen afgelopen dinsdag.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, wel een vaste klant iig. Dit bericht was iig voor mij een hele opluchting aangezien Tardelli bij mij nog geen moment indruk gemaakt heeft. Goed van Koeman dat hij dat ook aangeeft al vraag ik me af of dat in de media moet...![]()
Kijk, ik reken hem niet alleen af op afgelopen dinsdag maar het is wel tekenend dat als je eens een kans in de basis krijgt je dan zo weinig laat zien. Ga dan op z'n minst voorop in de strijd.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik ben blij dat Koeman iig hetzelfde al wij ziet. Wat een drama was het spel van die jongen afgelopen dinsdag.
het was sowieso een collectief falen. Maar liet werkelijk niks zien. Nog geen fatsoenljike actie gezienv an hem terwijl hij toch een paar keer de kans erop kreeg.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijk, ik reken hem niet alleen af op afgelopen dinsdag maar het is wel tekenend dat als je eens een kans in de basis krijgt je dan zo weinig laat zien. Ga dan op z'n minst voorop in de strijd.
Toevallig dat ik even langskom hierquote:Op donderdag 7 december 2006 14:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien kan je iets regelen met Wooz, die woont in Nijmegen en dat is te doen voor je en hij heeft een seizoenskaart. Als je met hem afspreekt zou je ff 2 kaartjes kunnen scoren. Dat is zo uit mn hoofd iemand uit de buurt.
Dat zijn de prijzen. Ik kan 2 extra kaarten halen met m'n SCC. Wil je zelf ook mee? In dat geval laat het even weten, want dat leen ik de seizoenkaart van m'n pa ff, ik kom dit weekend toevallig thuisquote:Tribune Oost en West ¤ 19,00
Vak M en U ¤ 21,00
Vak A, AA, F, FF, N, NN, T en TT ¤ 24,00
Vak B, BB, E, EE, O, OO, S, SS ¤ 28,00
Vak CC, DD, PP en RR ¤ 34,00
Vak CD en PR ¤ 39,00
Vak C, D, P en R ¤ 44,00
Vak Ere Noord en Ere Zuid ¤ 48,00
zag er mooi uit, heb er al een hoop foto's van gezienquote:Op donderdag 7 december 2006 16:46 schreef WooZ het volgende:
[..]
Toevallig dat ik even langskom hier
[..]
Dat zijn de prijzen. Ik kan 2 extra kaarten halen met m'n SCC. Wil je zelf ook mee? In dat geval laat het even weten, want dat leen ik de seizoenkaart van m'n pa ff, ik kom dit weekend toevallig thuis
Mail me anders maar ff: wouterbekkers@wouterbekkers.nl
Dit was op stratum afgelopen dinsdag
[afbeelding]
en ook nog een filmpje
Eliaquote:Op donderdag 7 december 2006 16:24 schreef cultheld het volgende:
Ik zou Elia wel bij PSV willen zien in plaats van die knakworst.
Denk dat dat wel meevalt, ze zijn nu misschien wat minder maar ze zullen er in eind Februari echt wel weer staan.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja maar tegen Milan maak je wel nog de meeste kans voor de volgende ronde
Valencia??? Dan kan je toch echt beter Milan loten maak je meer kans.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:18 schreef ErikT het volgende:
Hopelijk geen Lyon of Milan. Die heb ik nu wel gezien.
Liefst Valencia, die vind ik leuk.
Soms komen dat soort constructies dus nog best gunstig uitquote:Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mooi zo![]()
Eerder werd mij in deze reeks verteld dat hij al gekocht zou zijn en we alleen Mendez huurden met optie tot koop. Bij om te zien dat PSV geen risico genomen heeft met dit "wonderkind"en dus in eerste instantie voor huur heeft gekozen. Hebben we tenminste de tijd om hem rustig te evalueren. En tot nu toe valt die evaluatie nog niet echt positief uit...
Je hebt er kijk op. Schaars was ook bankzitter bij Vitesse (toen raadde ik hem aan en werd het weg gelachen). Je zou eens een minder statistische kijk op spelers moeten ontwikkelen: Talent heb je of je hebt het niet. Dat een talentvolle speler niet in de basis staat bij zijn club, betekent niet dat hij geen aanwinst kan zijn bij een andere (en zelfs betere) club. ADO speelt compleet ander voetbal dan PSV: Elia zou stukken beter presteren dan Tardelli.quote:Op vrijdag 8 december 2006 00:04 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Elia
PSV richt is in de regel op de toppers van subtopclubs, niet op de bankztitters van degradatiekandidaten.
Kans, kans... Ik wil gewoon eens een andere tegenstander zien. We spelen bijna nooit tegen Spanjolen, dat vind ik jammer, want dat vind ik mooie clubs.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Valencia??? Dan kan je toch echt beter Milan loten maak je meer kans.
Ja maar voor het belang van het Nederlands voetbal en PSV zie ik toch liever een tegenstander waar je als PSV zo veel mogelijk kans tegen maakt. Valencia is als ze compleet zijn echt een top ploeg hoor die je liever niet tegen wil komen zo vroeg.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:39 schreef ErikT het volgende:
[..]
Kans, kans... Ik wil gewoon eens een andere tegenstander zien. We spelen bijna nooit tegen Spanjolen, dat vind ik jammer, want dat vind ik mooie clubs.
Bij van die twijfelgevallen kan het idd een goede optie zijn. Als het echter gebeurt uit financiële nood ben ik er minder optimistisch over.quote:Op vrijdag 8 december 2006 11:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Soms komen dat soort constructies dus nog best gunstig uit.
Ja dat klopt ook wel weer. En erg jammer dat er bij Alex schijnbaar geen optie tot koop in zatquote:Op vrijdag 8 december 2006 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij van die twijfelgevallen kan het idd een goede optie zijn. Als het echter gebeurt uit financiële nood ben ik er minder optimistisch over.
En Schaars gaat verlengen bij AZ, dus die komt niet meer naar PSVquote:Op vrijdag 8 december 2006 13:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt er kijk op. Schaars was ook bankzitter bij Vitesse (toen raadde ik hem aan en werd het weg gelachen). Je zou eens een minder statistische kijk op spelers moeten ontwikkelen: Talent heb je of je hebt het niet. Dat een talentvolle speler niet in de basis staat bij zijn club, betekent niet dat hij geen aanwinst kan zijn bij een andere (en zelfs betere) club. ADO speelt compleet ander voetbal dan PSV: Elia zou stukken beter presteren dan Tardelli.
Idd, ze hebben hem ooit opgehaald voor 3 ton: Kun je nagaan wat een kans dat was voor de traditionele top 3. Nu heb je de lichting Elia, Bruins, Donk (zit al bij AZ trouwens) etc. en ik durf te wedden dat het leeuwendeel naar Alkmaar verkast voor relatief lage transfersommen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En Schaars gaat verlengen bij AZ, dus die komt niet meer naar PSV
Heeft ie dat tegen jou verteld?quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En Schaars gaat verlengen bij AZ, dus die komt niet meer naar PSV
Die is zonder hulp van Chelsea nooit haalbaar geweest voor clubs van het kaliber Ajax/PSV. Dat Real Madrid en AC Milan hem graag wilden hebben, maar de transfersom destijds te hoog vonden, zegt denk ik toch wel genoeg.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook wel weer. En erg jammer dat er bij Alex schijnbaar geen optie tot koop in zat.
Schaars speelt goed. Maar ik moet nog zien hoeveel van die vrachtlaad aan talenten die ze gekocht hebben dit jaar, daadwerkelijk het niveau krijgen dat ze een versterking voor PSV worden. Heeft PSV dit soort spelers nodig: ja. Maar als ik PSV was, had ik niet hetzelfde als AZ gedaan. PSV heeft namelijk ook spelers nodig die direct bij aankomst op Champions League niveau meekunnen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:12 schreef cultheld het volgende:
[..]
Idd, ze hebben hem ooit opgehaald voor 3 ton: Kun je nagaan wat een kans dat was voor de traditionele top 3. Nu heb je de lichting Elia, Bruins, Donk (zit al bij AZ trouwens) etc. en ik durf te wedden dat het leeuwendeel naar Alkmaar verkast voor relatief lage transfersommen.
Ball, Tardelli en Fehér zijn echte versterkingen? Tardelli is weliswaar gehuurd, maar pakt wel een dik salaris. Ball krijgt een topsalaris en kan er geen klote van. Voor Fehér is geloof ik 1 miljoen euro betaald en hij zal derhalve ook niet slecht verdienen. Zou PSV nou echt een modderfiguur hebben geslagen als ze in plaats van deze clowns Schaars, Elia en Donk had gekocht voor in totaal pak 'm beet anderhalf miljoen euro? Dan heb je nog 3 Nederlanders ook.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:21 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Schaars speelt goed. Maar ik moet nog zien hoeveel van die vrachtlaad aan talenten die ze gekocht hebben dit jaar, daadwerkelijk het niveau krijgen dat ze een versterking voor PSV worden. Heeft PSV dit soort spelers nodig: ja. Maar als ik PSV was, had ik niet hetzelfde als AZ gedaan. PSV heeft namelijk ook spelers nodig die direct bij aankomst op Champions League niveau meekunnen.
Ja, ach. Iedere speler heeft zo z'n verhaal. Ball kwam puur omdat Lee op het laatste moment vertrok. Waarom Tardelli en Feher kwamen, weet ik ook niet. Vooral van Feher niet, dat is niet eens een versterking voor de breedte. Schaars zou sowieso beter zijn uitgepakt dan die drie PSV-ers. Voor Eia en Donk is dat nog een beetje de vraag. Ik zeg alleen dat PSV niet elk talent zou moeten kopen wat er in Nederland rondloopt, zoals AZ. Het gaat erom dat je de juiste er uitpikt. Moeten ze wel het PSV-niveau aankunnen, en wat dat betreft is er meer succes behaald uit Midden en Zuid-Amerika.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ball, Tardelli en Fehér zijn echte versterkingen? Tardelli is weliswaar gehuurd, maar pakt wel een dik salaris. Ball krijgt een topsalaris en kan er geen klote van. Voor Fehér is geloof ik 1 miljoen euro betaald en hij zal derhalve ook niet slecht verdienen. Zou PSV nou echt een modderfiguur hebben geslagen als ze in plaats van deze clowns Schaars, Elia en Donk had gekocht voor in totaal pak 'm beet anderhalf miljoen euro? Dan heb je nog 3 Nederlanders ook.
Kun je dat ook onderbouwen? Vertel eens waarom hij geen verbetering is voor PSV. Is zijn overzicht niet goed genoeg? Is zijn passing te slecht? Schiet hij ballen het stadion uit? Of zeg je dit omdat hij op de bank zit bij ADO en je hem een paar keer op Talpa hebt gezien?quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Elia
Dat is dus echt geen verbetering he.
Kan goed ja. Zaráte vind ik nog het meest onbegrijpelijk: Een talent van het kaliber Messi - Agüero dat deze zomer voor 2 miljoen was op te halen (voor aanvang van Toulon) en nu niet voor minder dan 10 miljoen euro Argentinië zal verlaten. Hij speelde ondanks zoveel matigheid om zich heen ('t was geen beste lichting) erg goed en pas nu hoor je de eerste geruchten (m.b.t. grotere en rijkere clubs dan PSV). Dan denk ik: Daar hebben mensen liggen slapen, maar misschien heb ik er een te eenvoudige kijk op en zijn er allerlei zaakwaarnemers e.d. met eigen belangen die het een club lastig maken om in dat stadium met zo'n speler in contact te komen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
De vraag rijst dan cult, heeft de PSV-scouting ze wel in de peiling gehad? Het Piet de Visser apparaat bij jullie kijkt wat dat betreft toch enkel rond in Zuid-Amerika.
Hij is niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kun je dat ook onderbouwen? Vertel eens waarom hij geen verbetering is voor PSV. Is zijn overzicht niet goed genoeg? Is zijn passing te slecht? Schiet hij ballen het stadion uit? Of zeg je dit omdat hij op de bank zit bij ADO en je hem een paar keer op Talpa hebt gezien?
Nogmaals: Waarom is hij niet goed genoeg? Waar baseer je op dat Yildirim beter is? Hoe vaak heb je Elia langer dan 2 minuten zien spelen?quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:04 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Hij is niet goed genoeg.
Dan kun je bv beter Yildirim halen of Tardelli houden.
tlk ziet liever van der Meyde komen...quote:Op vrijdag 8 december 2006 16:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nogmaals: Waarom is hij niet goed genoeg? Waar baseer je op dat Yildirim beter is? Hoe vaak heb je Elia langer dan 2 minuten zien spelen?
quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:54 schreef PyTh het volgende:
Genieten!
10 Jaar Champions League
Romario
Ronaldo
Nilis
Van Nistelrooij
Kezman
Dat gaat dus nooit niet. Nederlands talent dat een directe versterking is voor de ploeg, is veel te duur. PSV heeft de afgelopen jaren daarvoor ook geen geld vrij kunnen maken. Verder kun je ook niet zo maar wat kopen van wat minder, aangezien je met Afellay en Aissati al talenten hebt, alleen op de back-plaatsen zou het kunnen, maar die zijn nog spaarzamer te vinden (=duurder)quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:34 schreef koningdavid het volgende:
Het zou inderdaad positief zijn als PSV ook wat meer ruimte zou geven aan Nederlands talent. Nu zijn het vooral Ajax en AZ die Nederlandse talenten de ruimte geven.
Die is ook beter dan Eliaquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:22 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
tlk ziet liever van der Meyde komen...![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 08:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Die is ook beter dan Elia
Onzinquote:Op zaterdag 9 december 2006 00:44 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat gaat dus nooit niet. Nederlands talent dat een directe versterking is voor de ploeg, is veel te duur. PSV heeft de afgelopen jaren daarvoor ook geen geld vrij kunnen maken. Verder kun je ook niet zo maar wat kopen van wat minder, aangezien je met Afellay en Aissati al talenten hebt, alleen op de back-plaatsen zou het kunnen, maar die zijn nog spaarzamer te vinden (=duurder)
Dat is nou net het probleem. Over Schaars zei iedereen dat destijds ook (op te halen voor 3 ton: hallo, het salaris van Ball is al ruim 3 keer zo hoog): Binnen no time groeide hij uit tot steunpilaar van AZ. Nu zegt iedereen: Halen die Schaars. Voor minder dan 8 miljoen gaat hij echt niet weg: Dan vraag ik mezelf af wie er dan dom is. Waarom Nederlandse toptalenten pas willen halen wanneer deze zich in een dergelijke prijsklasse begeven?quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:34 schreef okee6 het volgende:
Waarom zou PSV nalaten om dichtbij huis minder goed te scouten? 'k hoef jou natuurlijk niets wijs te maken. Ik kan me niet voorstellen dat Bruins zich nu in de CL staande had gehouden. Zulke spelers moeten eerst minstens één jaar bij een andere eredivisionist actief zijn geweest. En buiten dat verzuipt PSV al in de middenvelders.
Er is niet zoiets als onverdiend winnen: Je verdient wat je afdwingtquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:52 schreef denthemen het volgende:
volgens de commentator zijn jullie al kampioen want jullie hebben álle moeilijke wedstrijden al gehad..
btw al de 3e uitwedstrijd op rij die onverdiend gewonnen word
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit was er gewoon de wedstrijd niet voor en Kluivert moet sowieso al langer warmlopen dan de rest ivm zijn knie.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:17 schreef LuNaTiC het volgende:
ohja, beetje jammer dat Koeman Kluivert weer voor nop laat warmlopen. Tuurlijk hijs de trainer, maar ik vind het maar gevaarlijk want ik weet niet hoe Kluivert bij een volgende keer zal reageren (ik hoop juist dat ie des te gretiger wordt, maar ik vind het een beetje riskant).
Als je het echt meent dat je je daar aan stoort, heb je echt een belachelijke kijk op voetbal. Het Nederlands voetbal is veel te lang een wekelijkse balletshow geweest, waar de gevestigde orde zich ongestoord kon uitleven tegen de kleinere clubjes. Als je kampioen wil worden, zal je je door dit soort wedstrijden heen moeten knokken, zoals alle topclubs van Europa dat moeten. De nationale competitie moet voor PSV en Ajax geen verlengde van de trainingspotjes worden. Omgaan met dit soort tegenstanders versterkt juist de mentaliteit die in Europa noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Wiiii het volgende:
-Irritant fel Groningen, liet ons niet voetballen![]()
Of Den Haag bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:49 schreef cultheld het volgende:
Ik zou er als Groningenfan meer de pest in hebben wanneer er thuis niet wordt gewonnen van Excelsior en Sparta.
Inderdaad. Hij was al belangrijk de afgelopen jaren, maar dit seizoen lijkt het nog duidelijker. Komt misschien omdat er naast Alex toch iets minder kwaliiteit staat dan voorheen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:19 schreef VoreG het volgende:
Het is dat die Gomes er staat, wat een geweldige keeper is dat zeg. Wereldreddingen weer.
quote:
Is de laatste wedstrijden weinig van te zien alleenquote:Op zondag 10 december 2006 00:49 schreef the_legend_killer het volgende:
PSV is gewoon en stuk volwassener en slimmer
We zitten op dit moment in een dip, vooral achterin worden inderdaad veel te veel kansen weggegeven. Zo'n dip is normaal in een seizoen, maar het is te hopen dat Koeman de hele zaak weer snel dicht weet te timmeren. Maar zo lang er geen punten worden verspeeld (en daar hebben we gelukkig onze wereldkeeper Gomes voor) is het natuurlijk niet zo'n ramp...quote:Op zondag 10 december 2006 03:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is de laatste wedstrijden weinig van te zien alleen...
Het spel holt echt achteruit. We geven veel te veel kansen weg. Zelfs met de ruime overwinningen tegen Sparta en Excelsior gaven we veel te veel weg. Het is dat die ploegen zelf totaal niet kunnen voetballen...
Hoewel we er uitstekend voor staan moet ik toch echt constateren dat dit onder Hiddink niet zo vaak voor kwam...
De wedstrijd stond ook bol van de kansen voor PSVquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:21 schreef mcyodogg het volgende:
Hij had een paar goede reddingen, maar je doet de rest van het team tekort als je zegt dat het de overwinning van Gomes is. Heb in de tweede helft geen kans gezien voor Groningen.
Misschien zag je de tv-uitzending niet. Cocu zei dat PSV in de eerste helft vanuit de organisatie speelde. PSV wilde geen kansen. Groningen begon fel, het wilde kansen maken. Groningen kon in opperste staat nauwelijks iets afdwingen. Toen de energie verdween, begon juist een onscherp PSV aan de klus voor de overwinning. Als Koné 20% meer rendement had kunnen leveren, was PSV onbetwistbaar met 0-4 uit de Euroborg weggelopen. Hoe kom jij -en anderen- dan in godesnaam aan een puntje voor Groningen. Ja, er waren twee mooie schoten van Groningse zijde en er ging dreiging uit van Suarez, dat was het wel. PSV speelt dit kaliber wedstrijden slim en niet open, accepteer dat of veroordeel het, maar ga niet lopen doen als Ten Cate, en zeggen dat je een punt verdiend had.quote:Op zondag 10 december 2006 11:09 schreef Joagertje het volgende:
[..]
De wedstrijd stond ook bol van de kansen voor PSVHierbij bleek maar weer hoe effectief ze kunnen spelen. Grunn had wel recht op een puntje maar zoals Jans ook al zei; bij een andere keeper had je bij rust misschien wel voor gestaan. Dit aangezien jullie in de eerste helft helemaal geen kans gehad hebben of zels in de buurt kwamen behalve het schol van Affelay.
Dat zou leuk zijn.quote:We hebben in ieder geval weer een goed gevoel na een wedstrijd en hopen volgende week in kaasstad ook zo te spelen zodat we misschien een puntje mee kunnen nemen.
Klopt, ik zat in het stadionquote:
Volgens mij heb jij dan een andere wedstrijd gezien want ik heb bijna geen kansen van PSV en al helemaal niet van Kone gezien.quote:Als Koné 20% meer rendement had kunnen leveren, was PSV onbetwistbaar met 0-4 uit de Euroborg weggelopen.
Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken. Zoals ik al zei is dit de klasse van PSV door het rendement in zo'n wedstrijd gewoon te halen door niet goed te spelen, nauwlijks kansen af te dwingen, maar de kansen die ze krijgen wel af te maken.quote:Hoe kom jij -en anderen- dan in godesnaam aan een puntje voor Groningen. Ja, er waren twee mooie schoten van Groningse zijde en er ging dreiging uit van Suarez, dat was het wel. PSV speelt dit kaliber wedstrijden slim en niet open, accepteer dat of veroordeel het, maar ga niet lopen doen als Ten Cate, en zeggen dat je een punt verdiend had.
Daar zit hem het verschil. Dit PSV kan van halve kansen doelpunten maken. Kleine (nofi) clubs kunnen dat meestal niet. Dan is het gewoon heel simpel en verdien je dus precies wat je krijgt: helemaal niks.quote:Op zondag 10 december 2006 12:42 schreef Joagertje het volgende:
En een punt was zeker wel verdiend. Waar baseer jij je verhaal dan op dat het niet verdiend geweest zou zijn? Ze waren zeker niet minder dan PSV. Het klopt dat ze niet echt uitgespeelde kansen gehad hebben, maar datzelfde geldt ook voor jouw club. De 2 doelpunten waren ook bijna de enige echte kansen die ze gehad hebben.
De meest duidelijke was na de 0-2, zijn pass die strandde op de laatste man. Was die pass aangekomen was de 0-3 een feit, Roorda was al uit positie. Verder was het Vink die in de eerste helft er de angel uithaalde. Hij botste viermaal op een PSV-erquote:Op zondag 10 december 2006 12:42 schreef Joagertje het volgende:
Volgens mij heb jij dan een andere wedstrijd gezien want ik heb bijna geen kansen van PSV en al helemaal niet van Kone gezien.
Als je Groningen op inzet al een punt gunt, zou PSV in degradatienood moeten zijn. PSV was dit seizoen immers al te vaak fasen niet thuis in een wedstrijd. Soms is daarvan niet duidelijk of dat gewild is of niet. PSV verstopt zich nu eenmaal graag wanneer nodig. Groningen had niet eens het meeste balbezit, in een thuiswedstrijd!quote:Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken. Zoals ik al zei is dit de klasse van PSV door het rendement in zo'n wedstrijd gewoon te halen door niet goed te spelen, nauwlijks kansen af te dwingen, maar de kansen die ze krijgen wel af te maken.
En een punt was zeker wel verdiend. Waar baseer jij je verhaal dan op dat het niet verdiend geweest zou zijn? Ze waren zeker niet minder dan PSV. Het klopt dat ze niet echt uitgespeelde kansen gehad hebben, maar datzelfde geldt ook voor jouw club. De 2 doelpunten waren ook bijna de enige echte kansen die ze gehad hebben.
Doe nou niet of het zo goed was gister, Koné grossierde weer in slechte aannames en passes. En dat Afellay de beste (en volle) kans van de wedstrijd verzilvert, kan je hem moeilijk verwijten. Hij wordt er voor betaald.quote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar zit hem het verschil. Dit PSV kan van halve kansen doelpunten maken. Kleine (nofi) clubs kunnen dat meestal niet. Dan is het gewoon heel simpel en verdien je dus precies wat je krijgt: helemaal niks.
Waar beweer ik dat het goed was? Het was erbarmelijk, maar dat is dus het verschil tussen Groningen en PSV. PSV kan met een paar schamele kansjes scoren, Groningen niet.quote:Op zondag 10 december 2006 12:56 schreef okee6 het volgende:
[..]
Doe nou niet of het zo goed was gister, Koné grossierde weer in slechte aannames en passes. En dat Afellay de beste (en volle) kans van de wedstrijd verzilvert, kan je hem moeilijk verwijten. Hij wordt er voor betaald.
Da's een grove belediging inderdaadquote:Op zondag 10 december 2006 12:42 schreef Joagertje het volgende:
Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken.
Het was meer over de halve kansen, PSV maakte daar niks van gister. De doorlopende Alex kreeg geen aanvalsbal terug en dat ging steeds zo, met Farfán, met Koné, met Cocu. Zodat uiteindelijk de kansen voor Ibi en Cocu (kopbal) als enige onthouden blijven. Toch nog vijf andere doelpogingen geweest.quote:Op zondag 10 december 2006 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat het goed was? Het was erbarmelijk, maar dat is dus het verschil tussen Groningen en PSV. PSV kan met een paar schamele kansjes scoren, Groningen niet.
Ach ´t is nog maar 1-0, kan toch nog wel gelijk wordenquote:Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef kollie het volgende:
Het ziet er naar uit dat het 6 punten op Ajax, en 8 op AZ wordt. Kan ik mee leven![]()
Het is 1-1 hoorquote:Op zondag 10 december 2006 13:42 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Ach ´t is nog maar 1-0, kan toch nog wel gelijk worden
Die goal was al gemaakt hoorquote:Op zondag 10 december 2006 13:44 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
ja ik heb een voorspellende gave![]()
ohquote:
1-2 nu zelfsquote:Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
ohdat wist ik niet.
ik volg het niet zo eigenlijk.
maar wel heel mooi dan 1-1
De laatste jaren niet zoveel wedstrijden van PSV gezien zeker? Er zijn ook onder Hiddink hele slechte potten gespeeld. Zelfs zo erg dat er 4-4 werd gespeeld bij RKC en verloren werd in de nodige uitwedstrijden. Groningen uit blijft altijd een zware pot. Een dipje in het seizoen kan altijd gebeuren, maar om nou te zeggen dan het zo dramatisch was...quote:Hoewel we er uitstekend voor staan moet ik toch echt constateren dat dit onder Hiddink niet zo vaak voor kwam...
Alweer?quote:
liever een slechte pot en winnen dan goed spelen en de punten delenquote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Zo, jullie zijn de lachende derde.
Helemaal omdat jullie vanmiddag eindelijk eens een goede voetbalwedstrijd gezien hebben. Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Typischquote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Helemaal omdat jullie vanmiddag eindelijk eens een goede voetbalwedstrijd gezien hebben. Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
We zijn de lachende eerste.quote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Ja mooi voetbal is beter dan winnenquote:Op zondag 10 december 2006 14:43 schreef jde_kok het volgende:
Kansloos idd, herinner me nog een wedstrijd tegen Utrecht 2 weken geleden...
Ze zijn in amsterdam dus blij met een punt en een mooie pot, kneusjes...
Het zit je wel dwars he??quote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Ja, een wedstrijd die vol zat met schandalige overtredingenquote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.quote:Op zondag 10 december 2006 14:44 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
We zijn de lachende eerste.
En over dat tweede, (of het waar is of niet), wat maakt het jou nou uit of PSV leuk speelt of niet?
Hou je nou maar met je eigen cluppie bezig.quote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
PSV haalt 3 punten weg uit de Arena, AZ 1 punt. Ik begrijp je respectquote:Op zondag 10 december 2006 14:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.
Maar jullie zijn tevereden met het type voetbal dat PSV speelt, nou goed, als je eerste staat gaat dat makkelijk inderdaad.
Ik gun jullie het allerbeste in Europa, maar jullie type voetbal riekt naar de Italiaans en Duitse mentaliteit, en daar heb ik een schurfthekel aan. Een spektakelstuk als wij vanmiddag gezien hebben, zul je in het Philips Stadion minder snel aantreffen.
Maar goed, wij kopen er niks voor en jullie halen de punten, dat is waar.
Vind jij dat goede eigenschappen? Ik niet hoor. Wat vreemd ben jij zeg.quote:Op zondag 10 december 2006 14:51 schreef Hoffman het volgende:
[..]
Hou je nou maar met je eigen cluppie bezig.
tyfushond, kankerneger en smerige achterbakse overtredingen (huntelaar) zijn idd hele goede eigenschappen
Haha, je snapt er echt niks van he. In het Philips Stadion spelen wij (bijna) altijd dominant en aanvallend. Heb je de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht gezien? Heerlijke pot joh! Er werd schitterend gecombineerd en er vielen prachtige doelpunten!quote:Op zondag 10 december 2006 14:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.
Maar jullie zijn tevereden met het type voetbal dat PSV speelt, nou goed, als je eerste staat gaat dat makkelijk inderdaad.
Ik gun jullie het allerbeste in Europa, maar jullie type voetbal riekt naar de Italiaans en Duitse mentaliteit, en daar heb ik een schurfthekel aan. Een spektakelstuk als wij vanmiddag gezien hebben, zul je in het Philips Stadion minder snel aantreffen.
Maar goed, wij kopen er niks voor en jullie halen de punten, dat is waar.
Klopt helemaal, wij winnen onze thuiswedstrijden doorgaans. Ik ben blij dat jij vrede hebt met de recente gelijke spelen en nederlagen in eigen huis van je clubjequote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Jeb je toch echt een andere wedstrijd gezien volgens mij. Ik zou zeggen; noem ze alle 5 maar eens op. Denk dat het je niet gaat lukken......quote:Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef okee6 het volgende:
Toch nog vijf andere doelpogingen geweest.
Ja, een paar schandalige overtredingen. Hij wordt er ook niet beter op daar in Amsterdam, zonde.quote:Op zondag 10 december 2006 14:54 schreef LudoSanders het volgende:
Wat is het toch mooi om PSV supporter te wezen!
Heeft Huntelaar weer van zich doen spreken?
Tegen Excelsior, Sparta en een onthutsend zwak Utrecht durven jullie wel ja.quote:Op zondag 10 december 2006 14:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha, je snapt er echt niks van he. In het Philips Stadion spelen wij (bijna) altijd dominant en aanvallend. Heb je de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht gezien? Heerlijke pot joh! Er werd schitterend gecombineerd en er vielen prachtige doelpunten!![]()
En gisteren hebben we ons de 2e helft ook niet ingegraven hoor![]()
Wellicht een leuk onderzoekje, vanavond maar even Talpa kijken. Oh nee, waar ook, Talpa zend selectief positief voetbal uit.quote:Op zondag 10 december 2006 14:54 schreef LudoSanders het volgende:
Wat is het toch mooi om PSV supporter te wezen!
Heeft Huntelaar weer van zich doen spreken?
Dan laten we het hier toch even zienquote:Op zondag 10 december 2006 15:00 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Wellicht een leuk onderzoekje, vanavond maar even Talpa kijken. Oh nee, waar ook, Talpa zend selectief positief voetbal uit.
Dat rechterbeen gaat idd vrij onnatuurlijk richting Cziommer voor iemand die de bal wil afschermen. Die van de Cler mag er zeker ook wezen jaquote:Op zondag 10 december 2006 15:02 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Dan laten we het hier toch even zien![]()
[afbeelding]
Maar ook deze mag er zijn;
[afbeelding]
Hij wil de bal niet afschermen, er was allang gefloten. Dáárom was het overduidelijk natrappenquote:Op zondag 10 december 2006 15:06 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat rechterbeen gaat idd vrij onnatuurlijk richting Cziommer voor iemand die de bal wil afschermen. Die van de Cler mag er zeker ook wezen ja.
Winnen is niet alles.... het is het enige.quote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tegen Excelsior, Sparta en een onthutsend zwak Utrecht durven jullie wel ja.![]()
Tegen ploegen als AZ, Ajax, Bordeaux, Galatasaray, Liverpool, Groningen en Vitesse uit zijn jullie de schijterigheid zelve. Oh nee... het is zakelijkheid.
Maar goed, jullie pakken de punten, daar is niks op af te dingen. Maar op een echt prijzenswaardige manier gebeurt het allemaal niet.
Huntelaar mag op zijn knietjes naar Zeist. Schandalig dat hiervoor geen rood wordt gegeven. Ik begreep op de radio dat Opdam ook rood had moeten hebben? Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).quote:Op zondag 10 december 2006 15:20 schreef WooZ het volgende:
Er was dus allang gefloten. Huntelaar stond op, rent naar de bal en trapt Cizommer dus na, en die domme Braamhaar stond er met z'n neus bovenop
En anders doet Voetbal Insite het wel.quote:Op zondag 10 december 2006 15:32 schreef Neoktheone het volgende:
Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).
Mwah Opdam haalde even revenge. Het viel opzich wel mee. Was een beetje op de manier zoals Heitinga rood kreeg uit bij Heracles. Komt insliden en ligt op het laatste moment z'n voetje nog eventjes extra opquote:Op zondag 10 december 2006 15:32 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Huntelaar mag op zijn knietjes naar Zeist. Schandalig dat hiervoor geen rood wordt gegeven. Ik begreep op de radio dat Opdam ook rood had moeten hebben? Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).
Schoten totaal: 11-9quote:Op zondag 10 december 2006 14:57 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Jeb je toch echt een andere wedstrijd gezien volgens mij. Ik zou zeggen; noem ze alle 5 maar eens op. Denk dat het je niet gaat lukken......
Ik vroeg je of je de kansen op wou noemen en niet de statistieken. Die waren mij wel bekend. Maar waarschijnlijk zie jij elk schot op doel als een kansquote:Op zondag 10 december 2006 16:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Schoten totaal: 11-9
Schoten op doel: 6-6
Balbezit 47%-53%
Iedereen ziet het anders, omdat ze dat willen
Volle kansen voor PSV waren er voor Afellay (treffer), Koné (treffer), Cocu (kopbal), Méndez (slap schot) Ik weet er vier derhalve. Voor Groningen waren er twee aardige schoten (kansen?), plus Nevland (kopbal) en een rollertje van Suarez. Jij zag vier kansen van Groningen?quote:Op zondag 10 december 2006 16:43 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Ik vroeg je of je de kansen op wou noemen en niet de statistieken. Die waren mij wel bekend. Maar waarschijnlijk zie jij elk schot op doel als een kans![]()
Dus PSV is effectieverquote:Op zondag 10 december 2006 14:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
PSV haalt 3 punten weg uit de Arena, AZ 1 punt. Ik begrijp je respect.
Ik vind dat Cocu een minder sturende rol heeft dan in het voorgaande seizoen. Hij is minder aanwezig en scoort minder. Hij blijft natuurlijk een topper, maar ik denk dat iemand zijn stokje wel over gaat nemen hoor (Simons?).quote:Op zondag 10 december 2006 17:04 schreef okee6 het volgende:
PSV heeft een goed blok, maar het hangt nog wel te zeer aan kapitein Cocu. Zowel aanvallend als defensief is hij de organiserende speler. Bleek ook maar weer tegen Bordeaux, wat er gebeurt als Cocu een slappe wedstrijd speelt.
Koeman vindt overigens het probleem van de aansluiting tussen middenveld en aanval het belangrijkste. Logisch natuurlijk met zes tegentreffers, maar goed daar zou je menig goal bij op mogen tellen namens Gomes-klasse. Spelers als Slory en Suarez lopen er zo doorheen.
Nee hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik zal ook eerlijk zeggen dat we alleen van afstand gevaarlijk zijn geweest het het schot van Holla en de vrije trap van Silva. Maar zoals jij zegt dat het met gemak 4-0 geworden zou zijn is dus dikke flauwekul.quote:Op zondag 10 december 2006 16:53 schreef okee6 het volgende:
[..]
Volle kansen voor PSV waren er voor Afellay (treffer), Koné (treffer), Cocu (kopbal), Méndez (slap schot) Ik weet er vier derhalve. Voor Groningen waren er twee aardige schoten (kansen?), plus Nevland (kopbal) en een rollertje van Suarez. Jij zag vier kansen van Groningen?
Op basis van de eerste helft had je zeker niet gedacht dat PSV later een opgelegde kans op de 0-3 zou krijgen! Farfán is niet super, Koné was ook niet optimaal, maar 0-3 of 0-4 behoorde tenslotte wel degelijk tot de mogelijkheden. Groningen gaf echt veel ruimte weg, maar PSV besloot op veilige wijze op de 0-2 te gokken, niet Kluivert te brengen, en dus scoorde het pas laat de tweede treffer. Je kan ook niet stellen dat Groningen een onpasseerbare verdediging heeft als de weerstand gebroken is.quote:Op zondag 10 december 2006 17:19 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik zal ook eerlijk zeggen dat we alleen van afstand gevaarlijk zijn geweest het het schot van Holla en de vrije trap van Silva. Maar zoals jij zegt dat het met gemak 4-0 geworden zou zijn is dus dikke flauwekul.
quote:Telegraaf: PSV in gesprek met alternatief Leonardo
De Telegraaf meldt vanochtend dat PSV definitief heeft afgezien van het aantrekken van NAC-speler Leonardo. De jonge spits, die afgelopen weekend in het nieuws kwam na een snelle rode kaart, zou volgens andere bronnen overigens al rond zijn met Ajax. PSV is echter, volgens de krant van wakker Nederland, inmiddels in gesprek met een andere spits om aan te trekken in het transferwindow van deze winter.
stuur maar naar NECquote:11/12/2006 - 'Diverse clubs in de markt voor Beerens'
(Gepost door RvN)
De Telegraaf meldt dat er veel belangstelling is om Roy Beerens te huren van PSV. Indien PSV een extra spits weet aan te trekken, zou de aanvaller verhuurd mogen worden. NEC, Excelsior en een reeks clubs uit de Jupiler League zouden volgens De Telegraaf voor hem in de markt zijn.
Wie o wie?quote:Telegraaf: PSV in gesprek met alternatief Leonardo
De Telegraaf meldt vanochtend dat PSV definitief heeft afgezien van het aantrekken van NAC-speler Leonardo. De jonge spits, die afgelopen weekend in het nieuws kwam na een snelle rode kaart, zou volgens andere bronnen overigens al rond zijn met Ajax. PSV is echter, volgens de krant van wakker Nederland, inmiddels in gesprek met een andere spits om aan te trekken in het transferwindow van deze winter.
Medunjanin?quote:
Dat is toch geen spitsquote:
Aanvallende middenvelder die ook als schaduwspits kan spelen. Een hybridekloon van Zidane en Riquelme. Zou uitstekend in een 4-1-2-1-2 achter Koné en Farfán kunnen spelen.quote:
Die Ogunsoto van Westerlo?quote:
zeg maar de plek waar we nu ibi hebben staan?quote:Op maandag 11 december 2006 15:46 schreef cultheld het volgende:
[..]
Aanvallende middenvelder die ook als schaduwspits kan spelen. Een hybridekloon van Zidane en Riquelme. Zou uitstekend in een 4-1-2-1-2 achter Koné en Farfán kunnen spelen.
Een Zuid-Amerikaan gok ik?quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 11 december 2006 16:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zeg maar de plek waar we nu ibi hebben staan?
ojaquote:Op maandag 11 december 2006 16:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee dat is Manucharyan.
Off-topic:quote:Op zondag 10 december 2006 15:12 schreef LudoSanders het volgende:
Deze is idd duidelijker
[afbeelding].
gif movie gear bijvquote:Op maandag 11 december 2006 18:51 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Off-topic:
Met welk programma maak je zo'n bewegend gifje van een filmpje?
EDIT Bos. Ik vind het plaatsen van het mail-adres het uitlokken naar mailtjes. Dat dat op die site staat okee, maar ik vind het onnodig om dat nogmaals hier neer te zetten.quote:Dat ons huidige logo er niet uit ziet, wisten we al, en dat ze in eindhoven geen humor hadden was ook al tijden bekend. Dit staaltje huisvlijt van Ron Coppens, de dorpsgek van een incest-dorp in de buurt van Eindhoven, slaat echter alles. Tegelijk is het zielig te noemen, zelfs voor het bewierroken van een van hun beste spelers hebben ze Ajax nodig. Het calimero-complex viert hoogtij bij onze Ron.
Wilt u hem helpen, stuur dan een mailtje naarom de dorpsgek van Steensel een hart onder de riem te steken.
Triest. Nog triester dat jullie er aandacht aan bestedenquote:
En dan de begeleidende tekst. Niveautje hoorquote:[b] Dit staaltje huisvlijt van Ron Coppens, de dorpsgek van een incest-dorp in de buurt van Eindhoven, slaat echter alles. Tegelijk is het zielig te noemen, zelfs voor het bewierroken van een van hun beste spelers hebben ze Ajax nodig. Het calimero-complex viert hoogtij bij onze Ron.
Wilt u hem helpen, stuur dan een mailtje naar xxxxxx@hotmail.com om de dorpsgek van Steensel een hart onder de riem te steken.
Een mailtje? Een dikke vette stoere mailbom zal je bedoelen!quote:Op maandag 11 december 2006 19:05 schreef kollie het volgende:
[..]
Triest. Nog triester dat jullie er aandacht aan besteden![]()
[..]
En dan de begeleidende tekst. Niveautje hoorEn hoppa, we zetten z'n e-mail adres ook maar op de site zodat we stoer een mailtje kunnen sturen
![]()
quote:Op maandag 11 december 2006 19:00 schreef PLAE@ het volgende:
Die ron:
[..]
EDIT Bos. Ik vind het plaatsen van het mail-adres het uitlokken naar mailtjes. Dat dat op die site staat okee, maar ik vind het onnodig om dat nogmaals hier neer te zetten.
quote:Onklopbare Gomes voor derde keer in Toptien
11/12/2006 22:12
Heurelho da Silva Gomes is de laatste weken onpasseerbaar in de Eredivisie. De Braziliaanse goalie van PSV hoefde inmiddels al 739 minuten geen tegentreffer meer te incasseren. Die prestatie leverde de 25-jarige doelman een derde notering op in de Toptien van keepers met de langste reeks zonder tegengoal.
Dat Gomes voor de derde keer een reeks van meer dan zevenhonderd minuten zonder tegendoelpunt heeft neergezet is opvallend. De Braziliaanse international is bij PSV pas bezig aan zijn derde seizoen in de Eredivisie.
Het record is nog altijd in handen van Heinz Stuy die in 1971 liefst 1.082 minuten zijn doel schoon hield. PSV verbeterde die reeks in het afgelopen seizoen door 1.159 minuten de nul te houden, maar de Eindhovenaren gebruikten in die periode twee keepers: Gomes en Edwin Zoetebier. De 920 minuten die Gomes voor zijn rekening nam, leverden hem in het persoonlijke keepersklassement de tweede plaats op.
Met twee thuiswedstrijden voor de boeg kan Gomes met zijn huidige reeks verder gaan stijgen op de ranglijst. PSV speelt vrijdag tegen Heracles Almelo en treedt op 23 december op als gastheer van Willem II. Om het record van Stuy te breken zal Gomes ook de nul moeten houden tijdens het uitduel met Feyenoord en op 30 december tegen ADO Den Haag tenminste 74 minuten zijn doel schoon moeten houden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Heinz Stuy Ajax 1.082 7/2/1971-27/5/1971 Gomes PSV 920 14/8/2004-12/12/2004 Edwin van der Sar Ajax 846 28/5/1995-22/10/1995 Gomes PSV 817 19/2/2005-29/4/2005 Eddy Treytel Feyenoord 792 29/8/1971-7/11/1971 Edwin Zoetebier Vitesse/Feyenoord 772 27/5/2001-4/11/2001 Gomes PSV 739 22/10/2006-heden Edwin van der Sar Ajax 728 30/10/1997-21/12/1997 Piet Schrijvers FC Twente 716 13/9/1970-22/11/1970 Gábor Babos NEC 693 16/10/2005-18/12/2005 Andries van Dijk Sparta 685 11/3/1962-13/5/1962 |
dan komt hij toch 1 minuut tekort?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef PyTh het volgende:
Tegen Heracles en Willem II thuis de 0 houden en hij verbeterd zijn huidige record van 920 minuten.
Wat denk je van blessuretijd duckie?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan komt hij toch 1 minuut tekort?
739+90+90= 919
wordt die meegeteld in dat rijtje?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:21 schreef PyTh het volgende:
[..]
Wat denk je van blessuretijd duckie?
Lijkt me wel he?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wordt die meegeteld in dat rijtje?
Davids?quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:26 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lijkt me wel he?
Lekker gerucht weer; Koeman gaat met Davids praten......
Seedorf er nog bij en de kabel is weer compleet.....WTF man![]()
Blessuretijd wordt niet meegeteldquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:21 schreef PyTh het volgende:
[..]
Wat denk je van blessuretijd duckie?
Dan eet ik mijn schoen opquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Davids?we hebben nog geen middenvelder genoeg?
Indrukwekkend...quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:33 schreef dndiek het volgende:
[..]
Blessuretijd wordt niet meegeteld![]()
tegen AZ werd in de 71e minuut de laatste goal geïncasseerd
90-71=19
tegen Sparta, RKC, NAC, Ajax, Excelsior, Utrecht, Vitesse en Groningen (8 clubs) hield Gomes de 0
19+8*90=739
en daar staat hij op dit moment op
Voor volgend jaar als Cocu besluit niet nog een jaar door te gaan zou het natuurlijk kunnen maar liever niet dan wel....quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Davids?we hebben nog geen middenvelder genoeg?
Kunnen jullie het kampioenschap toch nog een beetje meevieren.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wordt lekker oud-Ajax zo.
komen we met 2 - 0 voor.. en dan nog gelijkspelen met 3 - 3quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef mcyodogg het volgende:
Zal je zien dat Feyenoord die record poging weer verknald
Heeeeeeee Pyth lees je datquote:Op dinsdag 12 december 2006 12:33 schreef dndiek het volgende:
[..]
Blessuretijd wordt niet meegeteld![]()
tegen AZ werd in de 71e minuut de laatste goal geïncasseerd
90-71=19
tegen Sparta, RKC, NAC, Ajax, Excelsior, Utrecht, Vitesse en Groningen (8 clubs) hield Gomes de 0
19+8*90=739
en daar staat hij op dit moment op
weljaquote:
Ja ik lees het inderdaad, vind het toch wel vreemd.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Heeeeeeee Pyth lees je dat![]()
dank je Diek
dan kan hij voortaan gaan tijdrekken om het record te krijgenquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:24 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ja ik lees het inderdaad, vind het toch wel vreemd.
10 wedstrijden met gemiddeld 3 minuten blessuretijd is toch weer 30 minuten er bij op
quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
weljaga je een compleet paar eten?
Tja ik hou toch 1 schoen overquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
weljaga je een compleet paar eten?
die tellen ook niet mee voor die ranglijstquote:Op dinsdag 12 december 2006 13:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou ja het blijft wel vreemd natuurlijk. In de blessuretijd kan immers wel gescoord worden.
Ach, dankzij dat beleid staat er ook een EC1 in Eindhoven.quote:Op dinsdag 12 december 2006 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wordt lekker oud-Ajax zo.
Bogarde nog bijna; Reiziger en Kluivert al. Davids en Seedorf inderdaad nog.
Dat die spelers ook allemaal dolgraag naar PSV komen zegt ook genoeg toch?quote:Op dinsdag 12 december 2006 14:59 schreef StarGazer het volgende:
Ach, dankzij dat beleid staat er ook een EC1 in Eindhoven.
Que?quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja al die halve.
Kluivert heeft tijdens die helft tegen Bordeaux al meer laten zien dan Reiziger in 1.5 seizoenquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Reiziger en Kluivert (onder voorbehoud)
Toch Ogunsoto?quote:PSV op zoek naar versterking in aanval
door Frans van den Nieuwenhof
EINDHOVEN - PSV heeft meerdere kandidaten op het oog om binnen enkele weken de selectie te versterken.
Dat zegt manager Stan Valckx. De club liet voor het weekeinde weten niet langer geïnteresseerd te zijn in Leonardo, van wie gisteren bekend werd dat hij naar Ajax vertrekt. „Wij richten onze pijlen op andere spelers“, aldus Valckx. PSV moet een ’creatieve oplossing’ bedenken om een nieuwe spits, actief in een buitenlandse competitie, aan te trekken. Valckx: „De financiële situatie van de club is bekend. Er is een klein budget, maar we hebben geen miljoenen beschikbaar om nu iemand te kopen. We willen dus een speler huren voor een half jaar en met diens club een optie tot koop afsluiten. Als dat lukt, dan zijn we voorlopig uit de brand.“
PSV streeft ernaar om de nieuweling uiterlijk begin januari vast te leggen, zodat hij het trainingskamp in La Manga (11-15 januari) in ieder geval kan meemaken. In Zuid-Spanje zal PSV een oefenwedstrijd spelen tegen 1. FC Köln. Over de eventuele komst van linksback Maxwell bestaat nog geen duidelijkheid. „We hebben inmiddels met zijn zaakwaarnemer gesproken“, zei Valckx, „maar we weten nog steeds niet wat zijn club Inter wil.“ Eerder liet trainer Ronald Koeman al weten dat Maxwell graag naar PSV komt. De Eindhovense club wil hem een half jaar huren met een optie tot koop. Overigens verwacht Valckx niet dat PSV in de winterstop belangrijke spelers zal kwijtraken. Geruchten over interesse in met name Alex laten hem nog steeds koud. „We hebben geen signalen dat er concrete interesse is in spelers van PSV“, aldus Valckx.
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:33 schreef denthemen het volgende:
Het gerucht Davids is vooralsnog 100% uit de lucht gegrepen, ik kan niet vertellen of het ooit wel gebeurt natuurlijk
Toch heb ik liever Eduardo, moet aardig wat kosten, maar gaat zijn aankoopbedrag wel terug verdienen.quote:Wedstrijden: 16
Beoordeling: 97
Speeltijd: 1440 min.
Doelpunten: 12
Own-goals: 0
Omgezette penalty's: 1
Gemiste penalty's: 0
Gestopte penalty's: 0
Gele kaart: 1
Rode kaart: 0
Psv had meer financiele middelen midden jaren 80. Dat trok Koeman over de streep. Daarnaast moest Kieft in 1983 oprotten bij Ajax ten favoure van Van Basten. Arnesen zou in 1985 terug komen naar Ajax, maar dankzij laks handelen en slechts willen huren van Anderlecht ging psv er slim met hem vandoor. Lerby wilde terug naar Nederland geloof ik en tenslotte was Vanenburg een mietje die niet tegen de kritiek van Cruijff konquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:05 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat die spelers ook allemaal dolgraag naar PSV komen zegt ook genoeg toch?
Samen met Koné en in het slechtste geval ook nog Afellay en Aissati.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:04 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, maar die gozer ben je dus eens in de twee jaar kwijt in januari/februari.
Je vergeet Addo.quote:Op dinsdag 12 december 2006 16:07 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Samen met Koné en in het slechtste geval ook nog Afellay en Aissati.
Ik koop inderdaad liever daar de kaarten bij het bijzijn van die 2. Misschien dat WooZ wel van te voren kaarten wil halen.quote:Op dinsdag 12 december 2006 17:07 schreef Smeich het volgende:
WooZ, Bos81. Bedankt voor jullie antwoord
Ik heb dus gisteren en vandaag PSV gebeld en vandaag dan eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Maar succesvol was het niet, want mevrouw wou niet toegeven en zei dat een clubcard nodig is om aan kaarten te komen. Dus... is het nog mogelijk om eventueel van 1 van jullie twee kaartjes te scoren? Ik ga zelf trouwens niet mee, dus het betreft twee personen (Jero en zijn vriend uit Mexico).
Is het dan mogelijk om vrijdag bij het stadion af te spreken? Wellicht is het voor jullie gewenster om dan wellicht de kaarten daar te kopen voor hun?
Aan de kant van A/B. Dat is de zuidtribune.quote:Op dinsdag 12 december 2006 18:07 schreef Smeich het volgende:
Ja, kan ik begrijpen uiteraard dat dat de beste optie is om daar kaarten te kopen. Ze willen het liefts in vak N zitten om zo Salcido het beste toe te schreeuwenAl denk ik dat A/B dan het leukst voor ze is, om dan ook naast het PSV sfeervak te zitten en zij dan met hun Mexicaanse vlag lekker mee kunnen wapperen
btw, aan welke kant zit de spelerstunnel?
Op de wedstrijddag is tot 18.00 kaartverkoop alleen bij het stadion en dan ben ik nog niet in Eindhoven. Als je echt kaarten wilt moet je even met de trein naar Nijmegen komen. Op het station zit een Free Record Shop. Dan kom ik daar ook naartoe, haal je de goedkoopste kaarten en je stapt weer retour op de trein naar Arnhem. Makkelijk kan haast nietquote:Op dinsdag 12 december 2006 18:07 schreef Smeich het volgende:
Ja, kan ik begrijpen uiteraard dat dat de beste optie is om daar kaarten te kopen. Ze willen het liefts in vak N zitten om zo Salcido het beste toe te schreeuwenAl denk ik dat A/B dan het leukst voor ze is, om dan ook naast het PSV sfeervak te zitten en zij dan met hun Mexicaanse vlag lekker mee kunnen wapperen
btw, aan welke kant zit de spelerstunnel?
En inderdaad, ik schrok wel even toen ik die prijzen zag zeg! Maar hij had het al gezien dus hij weet dat het duurder is dan een pot in Arnhem.
zeker niet voor studentenquote:Op dinsdag 12 december 2006 22:03 schreef WooZ het volgende:
[..]
Op de wedstrijddag is tot 18.00 kaartverkoop alleen bij het stadion en dan ben ik nog niet in Eindhoven. Als je echt kaarten wilt moet je even met de trein naar Nijmegen komen. Op het station zit een Free Record Shop. Dan kom ik daar ook naartoe, haal je de goedkoopste kaarten en je stapt weer retour op de trein naar Arnhem. Makkelijk kan haast niet
Ik zou niet weten, waarom Hiddink boos moet zijn op de scheids door de extra tijd. In de laatste 2 ontmoetingen in Eindhoven is er toch niks beinvloedrijks gebeurd in de blessuretijd.quote:Op woensdag 13 december 2006 05:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt het dat Hiddink zijn horloge gaf aan de scheids na PSV - Milan omdat hij boos was op de scheids vanwege de extra - tijd?
quote:Op woensdag 1 februari 2006 03:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nou is Steef z'n kennis niet feilloos, want hij heeft Barreto niet hoog zitten, maar hij heeft toch regelmatig gelijk
quote:
Full name Omar Bravo Tordecillas
Date of birth February 16, 1980 (age 26)
Place of birth Los Mochis, Sinaloa, Mexico
Height 169 cm (5'6)
Nickname Omarsito
Position Striker
Current club Chivas de Guadalajara
quote:Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef PyTh het volgende:
De Mexicaan Omar Bravo wordt genoemd als het alternatief voor Leonardo waar men mee in gesprek zou zijn.
[..]
quote:Manuel da Costa: ‘Ik wil de beste verdediger ter wereld worden’
6/12/2006 13:23
Voor Manuel da Costa (20) is 2006 het jaar van zijn doorbaak. Nog niet zo lang geleden leek hij kansloos voor een profcarrière. De veelbelovende centrale verdediger werd weggestuurd uit de jeugdopleiding van AS Nancy. In januari debuteerde hij alsnog in de Ligue 1 en in een mum van tijd trad de beoogde opvolger van Alex uit de anonimiteit. Zijn verhaal over de transfer naar PSV, de keuze tussen twee vaderlanden en een bijzondere overbuurman.
Vorig jaar moest jij nog debuteren als prof, inmiddels heeft de Portugese bondscoach Luiz Felipe Scolari je al geselecteerd voor de nationale ploeg. Ben jij verbaasd?
‘De selectie voor het nationale team was fantastisch, omdat ik als kleine jongen al de wens had ooit voor Portugal te spelen. Dat ik met bondscoach Scolari en al die grote voetballers mocht trainen, was een droom die uitkwam. Maar ik blijf met beide voeten op de grond. Zo snel als je stijgt, kun je ook weer vallen. Ik kan wél constateren dat het heel snel is gegaan, want pas elf maanden geleden debuteerde ik voor AS Nancy. Toevallig was dat tegen Bordeaux, een van onze tegenstanders in de Champions League. Ik heb niet het idee dat ik sindsdien enorm verbeterd ben of dat ik bij PSV heel erg heb moeten aanhaken. Met topverdedigers als Alex en Carlos Salcido naast je, word je vanzelf meegetrokken in dat niveau. Natuurlijk ben ik aan het omschakelen, het grote verschil is het spel zonder en mét bal. In Nancy hoefde ik me alleen maar te concentreren op het verdedigen, maar PSV heeft juist meestal de bal en daarom moet ik me bemoeien met inpassen en opbouwen. Bij Nancy moest ik altijd mijn verdedigende taak uitvoeren en pas daarna kon ik aan aanvallen gaan denken. Hier moet je al meteen nadenken: Wat ga je met de bal doen? Mijn kwaliteiten liggen in de kracht en in de lucht, maar de passing over de grond en het positiespel moet ik echt nog wel verbeteren.’
De technische staf van PSV vond jou aanvankelijk wat druistig, te wild.
‘Zo ben ik in Frankrijk opgeleid, als verdediger moest ik erin vliegen en agressief zijn. De enige taak die je leert in de voetbalschool is: de tegenstander het spelen beletten. Ik had dus een enorme drang me ook op die manier bij PSV te profileren. Ik vloog erin als een gek, zodat mijn opponent niet aan de bal zou komen. Toen hebben de trainers en mijn medespelers gezegd: “Manuel, doe nou even rustig”. Volgens mij is dat geen slechte eigenschap, maar ik moet ermee leren omgaan. Ik moet mijn agressiviteit onder controle houden.’
Afgelopen zomer was er tevens interesse uit Italië en Frankrijk, van respectievelijk Internazionale en Paris Saint-Germain. Waarom koos jij voor de kleinste van de drie competities?
‘De meest serieuze clubs waren Inter en PSV. Ik heb over de keuze gepraat met mijn vader en met vrienden. Van Inter dacht ik meteen: Daar kom ik nooit aan spelen toe, want daar zitten alleen maar grote namen. Datzelfde gold voor PSG, Parijs staat ook bekend als de stad van de vedettes. Het zou best kunnen dat Pauleta me daar heeft aanbevolen, want tegen hem heb ik heel goed gespeeld. Maar ik heb er niet veel aan als ik tussen alle sterren rondloop en daardoor geen echte kansen krijg. Bij PSV had ik meteen het gevoel dat ik aan spelen zou toekomen en me zou kunnen ontwikkelen. Daarbij is het een van de beste clubs in Europa.’
Wat is het grote verschil tussen de Ligue 1 en de Eredivisie?
‘Vooral de concentratie. In Frankrijk zijn alle teams sterk, hier is dat anders. Veel ploegen laden zich op om te winnen van PSV, maar soms krijg je verdedigend niet veel te doen. De nonchalance sluipt er dus makkelijker in. In de Ligue 1 moest ik constant op mijn top verdedigen, dan speel je tegen Pauleta, Jean-Claude Darcheville, Aruna Dindane, Fred of Marouane Chamakh. Allemaal grote en sterke spitsen, dat is aanpoten. In Nederland heb ik mijn gevaarlijkste tegenstanders gehad in Klaas-Jan Huntelaar van Ajax en Marc-Antoine Fortuné van FC Utrecht. Fortuné is snel, sterk en heeft een goede techniek. Ik speel liever niet tegen kleine, beweeglijke spitsen. Tegen grote jongens kan ik mijn lichaam flink in de strijd gooien en eens een behoorlijke schouderduw uitdelen, omdat het normaal is in zo’n duel. Tegen een kleine spits moet ik opletten, omdat verdedigende acties dan veel sneller worden afgefloten. Bij PSV is op de training een type als Jefferson Farfán voor mij moeilijk te verdedigen. Hij is klein en wendbaar, daarom kan ik er niet in vliegen, want dan valt het heel erg op.’
Het is niet gebruikelijk dat een Frans talent naar Nederland verhuist. Wat is in Frankrijk eigenlijk het aanzien van de Eredivisie?
‘Ze zien dat natuurlijk wel als een mindere competitie, omdat in de Ligue 1 élke ploeg sterk is, je wint nooit zomaar. In Frankrijk kennen ze maar vier Nederlandse ploegen: PSV, Ajax, AZ en Feyenoord. Maar ik heb niet geredeneerd dat ik een stap terug zou doen, ik dacht juist: Ik ga van de nummer twaalf van Frankrijk naar de kampioen van Nederland. PSV staat ook in Frankrijk heel goed aangeschreven, vooral na de ontmoetingen met Olympique Lyon in de afgelopen jaren. Er wordt dan ook helemaal niet raar aangekeken tegen mijn stap. Ik speel nu om de prijzen. Bovendien ben ik in de Champions League beland, dus voetbal ik op een hoger niveau.’
Heeft AS Nancy veel moeite gedaan jou binnen te houden?
‘We hebben gepraat over een nieuw contract tegen verbeterde voorwaarden. Alles zat erop en eraan, maar het was voor mij geen optie nog een jaar langer te blijven. Ik had pas tien keer meegespeeld in het eerste elftal, maar was al een keer bij PSV op bezoek geweest. Toen heb ik op De Herdgang rondgekeken en een heel goede indruk gekregen. Na gesprekken met de clubleiding in Eindhoven wist ik dat het de beste stap zou zijn voor mijn carrière. Mijn medespelers feliciteerden me, omdat ze ook trots waren. Ik heb wel van kleins af aan bij Nancy gezeten, maar de club gunde me deze stap en lag niet dwars.’
Jouw relatie met Nancy leek eerder al gebroken. Waarom?
‘De jeugdopleiding van Nancy staat best goed bekend, zo zijn in het verleden spelers naar Olympique Marseille gegaan. Ik zat vanaf mijn achtste in die opleiding, maar op mijn zestiende stuurden ze mij weg. Ze vonden me niet goed genoeg. Ik dacht dat mijn profloopbaan afgelopen was. Toch wilde ik laten zien dat ik de kwaliteiten wél had en toen ben ik naar Jarville Jeunesse Foot gegaan, waar ze óók een goede opleiding hebben. Weliswaar op een veel lager niveau, maar ik kon dicht bij huis blijven voetballen. Het kanton Jarville-la-Malgrange ligt namelijk in het arrondissement Nancy. De clubs spelen dus ook in dezelfde regio en in de onderlinge wedstrijden heb ik heel goed gepresteerd. Voor AS Nancy was dat voldoende om me weer terug te nemen in de opleiding. Toen zat er inmiddels wel een ander hoofd van de voetbalschool. Ik kijk er vrij eenvoudig tegenaan, het interesseert me ook niet wat de trainer die me weggestuurde ervan vindt. Zo zit de voetbalwereld in elkaar: op het ene moment ben je goed, op het andere moment slecht; de ene trainer vind je goed, de andere vind je slecht. Ze hebben verder ook niks gezegd, ik was er gewoon weer bij.’
Was een tussenstap achteraf noodzakelijk?
‘Jarville was een goede club, maar ik trainde nog maar drie keer per week en de druk was beduidend minder. Er werd op het veld wel veel meer van me gevraagd omdat ik van een grotere club kwam, maar bij Nancy trainde ik elke dag en moest ik elke training maximaal presteren. Misschien was het voor mij goed er na vele jaren even tussenuit te gaan, even frisse lucht op te snuiven in een andere omgeving. Ik had tijd om na te denken en ben er in elk geval mentaal door gegroeid. Vooral toen ik jonger was, kon ik absoluut niet omgaan met verlies. Na een nederlaag begon ik te huilen, dat zat in me. Tot mijn vijftiende had ik daar last van, daarna kon ik er volwassen mee omgaan. Gelukkig verloor ik niet zoveel, ik zat dus niet elke dag te huilen.’
Voelde jouw doorbraak in Nancy dan als een ultieme revanche?
‘Voor mijzelf was het een heel kleine overwinning in vergelijking met de stap die ik afgelopen zomer heb gemaakt. Die transfer was voor mij de grootste overwinning, omdat ik eigenlijk pas net in beeld was. In januari gingen enkele spelers van AS Nancy naar de eindronde om de Afrika Cup, zoals Pape Malikou Diakathé uit Senegal, en we hadden een paar geblesseerden. Daarom kreeg ik mijn kans. Ik had er wel begrip voor dat ik niet veel aan bod kwam. Nancy heeft een van de beste defensies in Frankrijk, ook dit seizoen hebben ze nog maar tien doelpunten tegen. In een van mijn eerste wedstrijden voor Nancy, om de Coupe de la Ligue, liet ik meteen van me horen. Het was de halve finale tegen Le Mans en ik maakte een fantastisch doelpunt waarbij ik vijf tegenstanders uitspeelde. Dat deed ik op intuïtie, een mooie manier om je eerste goal als prof te maken. Bovendien bereikten we daardoor de finale, die we ook zouden winnen.’
Zo’n voetballer, die als Diego Maradona slalomt, ben jij toch helemaal niet?
‘Dat valt wel mee, jullie kennen me slechts als een sobere speler die zijn taken uitvoert. Blijkbaar zitten er ook andere kwaliteiten in me. Ik ben ook nog helemaal niet zo lang centrale verdediger. Zoals iedere jonge speler begon ik in de aanval, op mijn vijftiende zakte ik naar het middenveld en pas een jaar later werd ik verdediger. Eerst rechtsback en pas daarna verhuisde ik naar het centrum. Mijn doelpunt voor Nancy was heel belangrijk, want de latere bekerwinst betekende de eerste prijs in 28 jaar. Twee jaar geleden speelde Nancy nog niet eens op het hoogste niveau. De prijs heeft de club aanzien gegeven, ze hebben betere spelers kunnen aantrekken en doen het nu goed in het UEFA Cup-toernooi. Ik heb vorige week na Nancy-Feyenoord nog contact gehad met sommige spelers, onder wie Sébastien Puygrenier, de maker van de 1-0. Zoiets hadden we in de stad nog nooit meegemaakt. De trams reden niet meer, een bus was vernield en winkelruiten waren ingegooid, daar was iedereen behoorlijk van onder de indruk. Zulke incidenten zijn in Frankrijk niet gebruikelijk en in een kleine voetbalstad als Nancy al helemáál niet, zelfs niet als Paris Saint-Germain of Olympique Marseille langskomt. Mij hebben die rellen natuurlijk extra geraakt.’
Waarom?
‘Ik ben opgegroeid vlak bij het stadion, dus ik heb daar altijd rondgehangen. Daar zag ik de spelers, trainingen en wedstrijden. AS Nancy is mijn club, van kleins af aan wilde ik daar voetballen. Weten jullie wie mijn overbuurman was? De vader van Michel Platini. Hij zag alle wedstrijden van het eerste elftal en de jeugd. Als kleine jongen vroeg ik altijd aan hem of ik goed had gespeeld. Vader Platini was altijd in de buurt van het stadion, dus alle supporters kenden hem ook. Zijn zoon heb ik één keer gesproken, toen we de Coupe de la Ligue hadden gewonnen. In die finale mocht ik tot mijn grote verdriet niet meespelen, maar ik ben daarna wel bij de besloten festiviteiten in het stadion geweest. Toen de club de vorige beker won, speelde Michael Platini er nog. Daarom was hij dit jaar eregast. Hij feliciteerde me en zei dat ik goed bezig was en zo moest doorgaan. Dat was onze eerste én laatste ontmoeting.’
Jij bent opgegroeid in Nancy en voelt een speciale band met de club. Waarom heb jij dan gekozen voor het nationale elftal van Portugal?
‘Ik ben geboren en getogen in Frankrijk, maar heb een Portugese vader en een Marokkaanse moeder. Van jongs af aan zat ik helemaal in het Portugese voetbal, ik heb altijd een voorliefde voor dat land gehad. Zo waren Luis Figo en Rui Costa mijn favoriete spelers en was FC Porto mijn lievelingsclub. Dat is niet opgedrongen door mijn vader, integendeel, die keuze heb ik zelf gemaakt. Ik heb er nooit gewoond, maar we gaan wel elk jaar op vakantie in een Portugees stadje bij de kust, niet ver van Porto. Daar komen mijn grootouders vandaan, de cultuur is er dus helemaal bij mij ingegoten. Elk jaar als we daar zijn, ga ik ook naar het stadion van FC Porto. Ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik daar ooit wil spelen.’
Hoe zijn jouw ouders in Frankrijk beland?
‘Mijn opa en oma van mijn vaders kant waren heel arm en zijn daarom geëmigreerd, zodat ze konden werken als gastarbeiders. Zo was mijn oma schoonmaakster in een hotel. Later zijn mijn grootouders teruggekeerd naar Portugal, maar mijn vader is achtergebleven in Frankrijk. Ook de familie van mijn moeder is naar Nancy gekomen om te werken, mijn ouders hebben elkaar in Frankrijk dus leren kennen. In mijn familie ben ik de enige profvoetballer. Dat is ook niet zo gek, want we waren thuis met zes kinderen en ik heb vijf zussen! Mijn vader speelde voor zijn plezier bij een klein Frans clubje. Een neefje van mij voetbalt nu voor Jarville, waar ik dus heb gespeeld nadat ik was weggestuurd bij Nancy.’
Heeft de Franse bond geprobeerd jou te overtuigen niet voor Portugal te kiezen?
‘Ja, ze hebben op mij ingepraat. Maar al het geld in de wereld had me niet kunnen overtuigen, ik had Portugal altijd al in mijn hoofd zitten.’
Jij begrijpt dus wat Ibrahim Afellay nu doormaakt?
‘We praten daar samen wel eens over. Ik heb Ibrahim verteld dat hij bij zijn keuze tussen Nederland en Marokko zijn hart en zijn gevoel moet volgen. Zo heb ik dat óók gedaan en ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze. Mijn beslissing wordt in Frankrijk ook wel geaccepteerd. Mensen vragen me soms hoe ik communiceer in de nationale selectie, aangezien ik geen Portugees spreek. Nou, in de jeugdploegen zaten spelers die ook Frans spraken en hetzelfde geldt voor het A-elftal. Met Tiago van Lyon kan ik goed communiceren, evenals met Hélder Postiga van FC Porto. Hij heeft namelijk vroeger voor Saint-Etienne gespeeld.’
Jouw moeder is Marokkaanse en in Frankrijk zijn in het afgelopen jaar heftige tegenstelling ontstaan tussen Noord-Afrikaanse immigranten en de politie. Denk aan de rellen in Parijs en andere Franse steden. Hoe denk jij daarover?
‘Ikzelf ben niet geconfronteerd met die rassenrellen. Op straat heeft onze familie nooit discriminatie ervaren, maar racisme heb je wél in het voetbal. Dat is een probleem van de fans. Extreem-rechts heeft een grote aanhang in Frankrijk en in elke supportersgroep heb je een kern met zulke denkbeelden. Zij jouwen spelers uit, dat is een serieus probleem. Ik vind dat iedereen, ongeacht afkomst en huidskleur, normaal met elkaar moet omgaan en elkaar moet respecteren. Ik heb de indruk dat het klimaat in Nederland goed is, al woon ik natuurlijk pas een paar maanden in het centrum van Eindhoven. Nederland kende ik al een beetje, want ik heb van mijn moeders kant familie in Tilburg wonen. Geen moment heb ik me hier eenzaam gevoeld, dat komt natuurlijk ook doordat ik nu elke wedstrijd speel. Ik was heel verbaasd dat ik uit tegen AZ ineens in de basis stond, want tot dat moment had ik nog geen officiële wedstrijd gespeeld voor PSV. Ik denk dat mijn fout tegen 1. FC Nürnberg in de voorbereiding wel heeft doorgewerkt, want toen maakte ik een verschrikkelijke blunder. In de opbouw verloor ik de bal en daar kwam een doelpunt uit. Toen heeft trainer Ronald Koeman waarschijnlijk gedacht: Laat ik nog maar even wachten voordat ik hem breng. Koeman nam me voor de wedstrijd tegen AZ apart. “Je moet rustig zijn en we hebben vertrouwen in je, want ik zet je er niet voor niets in”, zei hij.’
Heb jij een speciale band met Koeman omdat ook hij centrale verdediger was?
‘Ik kende Koeman als speler alleen van horen zeggen. Toen PSV serieuze interesse toonde, heb ik op internet veel over hem opgezocht. Actieve beelden van Koeman heb ik niet op mijn netvlies staan, maar ik kwam er al snel achter dat hij een heel goede verdediger is geweest. Dat heeft zelfs meegespeeld in mijn keuze voor PSV. Koeman is de ideale man om mij beter te maken. Met hem praat ik veel over het vak in het Spaans, dat ik óók een beetje beheers. Op televisie let ik op hoe andere verdedigers ballen afpakken, hoe ze in de duels zijn en hoe ze tegenstanders bestrijden. Maar ik let vooral op Alex. Hij is mijn voorbeeld, ik vind hem een van de beste verdedigers ter wereld. Aan zijn zijde kan ik me ontwikkelen, zoals ook Wilfred Bouma, André Ooijer en Eric Addo dat hebben gedaan. Hopelijk kan ik straks uitgroeien tot een waardig opvolger van Alex. Het is mijn ambitie de beste verdediger van de wereld te worden.’
Die was toch nog in de reguliere speeltijdquote:Op woensdag 13 december 2006 06:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De goal van Massimo geblokt uit je geheugen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |