abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44193241

Selectie PSV 2006/2007

Technische staf:
Ronald Koeman (Hoofdcoach)
Jan Wouters (Assistent-trainer)
Tonny Bruins Slot (Assistent-trainer)
Mart van den Heuvel (Masseur/verzorger)
Joop Hiele (Keeperstrainer)
Luc van Agt (Inspanningsfysioloog)
Ferd van Odenhoven (Fysiotherapeut)

Doelverdedigers:
01. Gomes
21. Oscar Moens
31. Ruud Boffin

Verdedigers:
02. Jan Kromkamp
03. Michael Reiziger
04. Alex
05. Michael Ball
14. Manual da Costa
18. Eric Addo
19. Michael Lamey
23. Carlos Salcido
30. Pepe Plá
32. Jelle De Bock

Middenvelders:
06. Timmy Simons
07. Mika Väyrynen
08. Phillip Cocu
11. Edison Mendez
15. Jason Culina
16. Ismail Aissati
20. Ibrahim Afellay
24. Lee Nguyen

Aanvallers:
09. Patrick Kluivert
10. Arouna Koné
17. Jefferson Farfán
25. John de Jong
26. Diego Tardelli
33. Roy Beerens

Laatst gespeelde wedstrijd: PSV - Girondins Bordeaux

Datum: 5 December

Uitslag: 1-3 (0-3)

Scoreverloop:
0-1 Faubert ('7)
0-2 Stéphane Dalmat ('25)
0-3 Darcheville ('37)
1-3 Alex ('87)

Eerstvolgende wedstrijd: FC Groningen - PSV

Datum: 9 December
Tijd: 20:00 uur

Voor de laatste goals, samenvattingen en filmpjes kijk je op http://goalzzz.50webs.com/

OP PSV Topic
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44193376
Lyon, Valencia, Chelsea, Bayern, Milan en nog 2 groepwinnaars kunnen de tegenstander worden

Doe maar Bayern dan
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 december 2006 @ 14:46:11 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44193387
even inhakend op de posts aan het einde van het vorige topic; over het prijzengeld. De premies voor de behaalde punten heeft de club weinig aan; die gaan vrijwel helemaal naar de spelers.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44193418
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:45 schreef dndiek het volgende:
Lyon, Valencia, Chelsea, Bayern, Milan en nog 2 groepwinnaars kunnen de tegenstander worden

Doe maar Bayern dan
Liefst Celtic, indien die eerste worden, anders gaarne Bayern inderdaad.

Theoretisch gezien is de kans dat we Valencia of Milan loten het grootst, aangezien er 2 Italiaanse en 2 Spaanse clubs 2e in de poule zijn geworden en ze geen poulegenoot kunnen loten.
pi_44193617
Laat ze alsjeblief niet spelen zoals gisteren zeg
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_44193867
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:45 schreef dndiek het volgende:

Doe maar Bayern dan
De eerste 3 kan je beter niet treffen inderdaad. Milan is ook niet echt top dit seizoen maar je weet niet hoe het gaat draaien daar. Chelsea heeft te veel kwaliteit lopen .. Valencia te veel kwaliteit in de ziekenboeg En Lyon.. tsjah die zijn gewoon gegroeid en een echte kanshebber op de titel.
pi_44194351
quote:
Op woensdag 6 december 2006 14:46 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Liefst Celtic, indien die eerste worden, anders gaarne Bayern inderdaad.

Theoretisch gezien is de kans dat we Valencia of Milan loten het grootst, aangezien er 2 Italiaanse en 2 Spaanse clubs 2e in de poule zijn geworden en ze geen poulegenoot kunnen loten.
Dan hoop ik op Milan: Die pakken we .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44194420
Ik hoop Porto, moeten die wel van Arsenal winnen.
pi_44194603
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:22 schreef mcyodogg het volgende:
Ik hoop Porto, moeten die wel van Arsenal winnen.
Ik hoop dat die gasten niet doorgaan.. krijg je straks weer 8 tegen 8 door dat toneel dat ze spelen.
pi_44197211
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik hoop dat die gasten niet doorgaan.. krijg je straks weer 8 tegen 8 door dat toneel dat ze spelen.
Ik hoop dat in dat geval Cocu daar nu wel raad mee weet en niet tegen lat schiet
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_44198041
quote:
Op woensdag 6 december 2006 15:20 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dan hoop ik op Milan: Die pakken we .
Wraak nemen idd. Als we Lyon maar niet krijgen; dat vind ik ook gewoon geen kont aan als we hen wéér zouden tegenkomen.
pi_44198526
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:15 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Wraak nemen idd. Als we Lyon maar niet krijgen; dat vind ik ook gewoon geen kont aan als we hen wéér zouden tegenkomen.
Doe mij maar Valencia die hebben een echte dip.
pi_44198647
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:29 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Doe mij maar Valencia die hebben een echte dip.
Die waren laatst nog dik beter dan Real
pi_44199744
quote:
Op woensdag 6 december 2006 17:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nieuw topic, nieuwe kansen.

PVS
verkeerde topic...

Dit is het psv topic!

overigens als m'n theoriën kloppen is de kans het kleinst dat psv tegen bayern of lyon speelt.
pi_44200494
Kopenhagen zou ook leuk zijn
pi_44200532
quote:
Op woensdag 6 december 2006 18:05 schreef ruud.nl het volgende:

Dit is het psv topic!
Dat zeg ik!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44203125
Loting is vrijdagmiddag toch?
Patat Friet
pi_44203332
Op naar zondagzaterdag, we hebben wat goed te maken

[ Bericht 8% gewijzigd door kollie op 06-12-2006 20:55:28 ]
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_44203575
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:44 schreef ganzenherder het volgende:
Loting is vrijdagmiddag toch?
15e pas
pi_44205504
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:49 schreef kollie het volgende:
Op naar zondag, we hebben wat goed te maken
Zaterdag

ik maakte die fout gisteren ook
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_44205763
quote:
Op woensdag 6 december 2006 20:48 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Zaterdag

ik maakte die fout gisteren ook
gewijzigd
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  donderdag 7 december 2006 @ 00:07:04 #22
11102 knep
Mountainfreak
pi_44211439
Grrr wat een drama gisteren, heb nog nooit zoveel gevloekt in een stadion .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 00:29:16 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44211923
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:56 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

15e pas
ik heb nu al klamme handen; vanwege de mogelijke tegenstanders en vanwege de speeldatum
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_44212181
Mogelijke tegenstanders:
Chelsea
Bayern München
Valencia
Olympique Lyon
Manchester United
Arsenal
AC Milan

Zolang we maar geen Chelsea of Lyon loten kan ik er wel mee leven. Echt een zwakkere ploeg zit er niet bij, hoogstens wat teams met een vormcrisis.
Patat Friet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 00:43:38 #25
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44212214
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:41 schreef ganzenherder het volgende:
Mogelijke tegenstanders:
Chelsea
Bayern München
Valencia
Olympique Lyon
Manchester United
Arsenal
AC Milan

Zolang we maar geen Chelsea of Lyon loten kan ik er wel mee leven. Echt een zwakkere ploeg zit er niet bij, hoogstens wat teams met een vormcrisis.
en die vormcrisis heb je ook nog niks aan; want je speelt pas over een paar maanden.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44212229
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik heb nu al klamme handen; vanwege de mogelijke tegenstanders en vanwege de speeldatum
We zijn sowieso de underdog. En over de speeldatum, als het goed gaat, gewoon een polonaise op de tribune
pi_44212260
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:41 schreef ganzenherder het volgende:
Mogelijke tegenstanders:
Chelsea
Bayern München
Valencia
Olympique Lyon
Manchester United
Arsenal
AC Milan
Stuk voor stuk enorm goede ploegen, Ik denk dat PSV nog de meeste kans maakt tegen Munchen of Milan..
Gaat enorm zwaar worden..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44212362
Valencia spelen we van de mat, dus die moet het worden !
Nothing to see here, carry on
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 00:56:03 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44212433
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:44 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

We zijn sowieso de underdog. En over de speeldatum, als het goed gaat, gewoon een polonaise op de tribune
we hebben al afgesproken dat als het op dinsdag is dat we dan maar in Eindhoven Carnaval komen vieren zodat we meteen het stadion in kunnen en na afloop de stad weer in

Valencia zou ultiem grappig zijn aangezien het liedje "Valencia" in ons dorp het carnavalsnummer is
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 7 december 2006 @ 01:22:31 #30
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_44212838
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:56 schreef rubbereend het volgende:

Valencia zou ultiem grappig zijn aangezien het liedje "Valencia" in ons dorp het carnavalsnummer is
Kan je nagaan op welk niveau dat carnaval bij jullie zit als zo'n nummer de hit bij jullie is, echt een "randstadachtigcarnavalsliedje" zeg maar.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_44213716
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:51 schreef RijstNatie het volgende:
mja, zolang wij van Liverpool en Bordeaux (thuis nog wel) zo verliezen, lijkt me een dergelijke uitspraak nogal gewaagd

zelfs als het nergens meer om ging.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_44213741
Vooral Liverpool-uit. Ik zie zo al een herhaling daarvan in de terugwedstrijd dalijk.
pi_44214081
quote:
Op donderdag 7 december 2006 00:51 schreef RijstNatie het volgende:
Tuurlijk! Die rollen we zo eventjes op met 3, 4-0. Uit nog een sneaky overwinning met 0-1. Geen probleem!

...

Tegen elk van de genoemde ploegen zal PSV gewoon 100% moeten zijn, iedereen. En dan moet het nog meezitten anders lig je er gewoon uit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_44215049
Klote dat Lille door is, dit vergroot de kans dat we tegen Lyon moeten de volgende ronde.

Kans op tegenstanders volgende ronde:

AC Milan 20%,
Valencia 20%,
Olympique Lyon 16,7%,
Chelsea 11,8%,
Bayern Munchen 11,8%,
Manchester United 9,8%
Arsenal 9,8%

Je moet je maar ergens mee bezig houden...
pi_44215565
quote:
Op donderdag 7 december 2006 09:12 schreef ruud.nl het volgende:
Klote dat Lille door is, dit vergroot de kans dat we tegen Lyon moeten de volgende ronde.

Kans op tegenstanders volgende ronde:

AC Milan 20%,
Valencia 20%,
Olympique Lyon 16,7%,
Chelsea 11,8%,
Bayern Munchen 11,8%,
Manchester United 9,8%
Arsenal 9,8%

Je moet je maar ergens mee bezig houden...
Leg de berekening eens uit
pi_44215627
Milan en Valencia kunnen maar 5 verschillende tegenstanders loten, dus 20%
Lyon kan er 6 loten, dus 16,7%
Met een tabelletje in excel kun je daarna de kans bepalen op de overige tegenstanders.

zoiets, als ik het goed heb.

[ Bericht 20% gewijzigd door En1gma op 07-12-2006 10:08:14 ]
pi_44216430
interessante berekeningen

doe maar Bayern/Valencia of Milan, maar eigenlijk boeit t niet, je moet er sowieso 110% staan
pi_44220264
Hoe was het nu afgelopen met het omroepen van de naam Philips bij die pot tegen Bordeaux? Schijt gehad aan de uefa of.....?
pi_44220443
Ik hoop op AC Milan .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44220533
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:04 schreef cultheld het volgende:
Ik hoop op AC Milan .
Die liever dan Valencia (de andere grote kanshebber volgens de berekening)
We sure are cute for two ugly people.
  donderdag 7 december 2006 @ 13:33:55 #41
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_44221327
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:58 schreef Smeich het volgende:
Hoe was het nu afgelopen met het omroepen van de naam Philips bij die pot tegen Bordeaux? Schijt gehad aan de uefa of.....?
Het was in de rust, dus ik betwijfel of de Uefa daar uberhaupt iets op tegenheeft ... en waarschijnlijk hebben ze ook nog wel toestemming gevraagt.

Zo streng is de Uefa nou ook weer niet, anders zou in theorie een speler met de achternaam Philips nooit CL wedstrijden voor PSV kunnen spelen
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
pi_44221491
ok beste psv fans!
Ik had net psv getracht te bellen met de vraag of het mogelijk was om een paar kaarten te regelen voor PSV-Heracles. Het zit namelijk als volgt: twee mexicaanse uitwisselingstudenten zijn gek van Salcido en ze zijn ook naar Vitesse-PSV geweest voor de beker. Nu willen zij naar PSV-Heracles dus volgende week vrijdag, maar is het volgens de site alleen mogelijk om kaarten te krijgen via een clubcard. Dus ik wou even vragen aan iemand van PSV of het mogelijk is om hier toch twee kaarten voor te krijgen zodat Salcido wat mexicaanse vlaggen in het stadion te zien krijgt... maar nu kan ik via 040 2505 505 geen persoonlijk iemand aan de lijn krijgen. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit het beste kan regelen.. of een telefoonnummer waar ik wel iets aan heb?
thnx
pi_44221679
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:39 schreef Smeich het volgende:
ok beste psv fans!
Ik had net psv getracht te bellen met de vraag of het mogelijk was om een paar kaarten te regelen voor PSV-Heracles. Het zit namelijk als volgt: twee mexicaanse uitwisselingstudenten zijn gek van Salcido en ze zijn ook naar Vitesse-PSV geweest voor de beker. Nu willen zij naar PSV-Heracles dus volgende week vrijdag, maar is het volgens de site alleen mogelijk om kaarten te krijgen via een clubcard. Dus ik wou even vragen aan iemand van PSV of het mogelijk is om hier toch twee kaarten voor te krijgen zodat Salcido wat mexicaanse vlaggen in het stadion te zien krijgt... maar nu kan ik via 040 2505 505 geen persoonlijk iemand aan de lijn krijgen. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit het beste kan regelen.. of een telefoonnummer waar ik wel iets aan heb?
thnx
Proberen aan iemand te vragen met een PSV-clubcard of hij twee kaarten wil halen.

ik wil best 2 kaarten halen, maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik geld krijg. Dus het liefste met iemand (jij of die studenten) erbij. Alleen kan ik dan maar 2 kaarten halen
pi_44221897
Trouwens als ik het goed begrijp, is er op 15 december gewoon vrije verkoop. Wel met het risico dat het is uitverkocht. Wat ik me bij Heracles eigenlijk niet kan voorstellen Maar dat staat er wel onduidelijk, hopelijk krijg je toch iemand van de kaartverkoop aan de lijn dan
pi_44222064
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:51 schreef Bos81 het volgende:
Wat ik me bij Heracles eigenlijk niet kan voorstellen
Als zelfs Excelsior zo goed als uitverkocht is, denk ik ook dat Heracles zo vol zit. Vooral omdat er zo'n 28000 seizoenskaarthouders zijn.
pi_44222280
Er is geen algemeen nummer met een belmiep? Bedankt in ieder geval Bos, ik hou je op de hoogte! Thanks a lot!

ik laat je wel winnen met een of andere toto haha
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 14:46:47 #47
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44223713
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:05 schreef Smeich het volgende:
Er is geen algemeen nummer met een belmiep? Bedankt in ieder geval Bos, ik hou je op de hoogte! Thanks a lot!

misschien kan je iets regelen met Wooz, die woont in Nijmegen en dat is te doen voor je en hij heeft een seizoenskaart. Als je met hem afspreekt zou je ff 2 kaartjes kunnen scoren. Dat is zo uit mn hoofd iemand uit de buurt.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44223917
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:05 schreef Smeich het volgende:

Jij hoeft niemand te laten winnen, ze winnen toch wel
pi_44225619
quote:
Koeman twijfelt over aantrekken Tardelli
Ronald Koeman liet in De Telegraaf weten dat Diego tardelli in de rust van Bordeaux gewisseld moest worden vanwege een blessure. „Maar dat wil niet zeggen dat ik hem anders ook niet had gewisseld. Hij heeft tot nu toe weinig laten zien bij PSV. Dat moet snel veranderen. Het lijkt me duidelijk dat we eraan twijfelen of we hem wel moeten kopen”, aldus Koeman.
Mooi zo

Eerder werd mij in deze reeks verteld dat hij al gekocht zou zijn en we alleen Mendez huurden met optie tot koop. Bij om te zien dat PSV geen risico genomen heeft met dit "wonderkind" en dus in eerste instantie voor huur heeft gekozen. Hebben we tenminste de tijd om hem rustig te evalueren. En tot nu toe valt die evaluatie nog niet echt positief uit...

[ Bericht 1% gewijzigd door Grrrrrrrr op 07-12-2006 16:14:25 (typo) ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 15:58:44 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44225684
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mooi zo

Eerder werd mij in deze reeks verteld dat hij al gekocht zou zijn en we alleen Mendez huurden met optie tot koop. Bij om te zien dat PSV geen risico genomen heeft met die "wonderkind" en dus in eerste instantie voor huur heeft gekozen. Hebben we tenminste de tijd om hem rustig te evalueren. En tot nu toe valt die evaluatie nog niet echt positief uit...
wie heeft je dat verteld in deze reeks?

Gelukkig is hij gehuurd!
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 7 december 2006 @ 16:03:54 #51
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44225822
Wat een schijtzooi zeg, de 3 ploegen die ik juist niet wil hebben daar hebben we de grootste kans op
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_44226093
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wie heeft je dat verteld in deze reeks?

Gelukkig is hij gehuurd!
Weet ik niet meer, wel een vaste klant iig. Dit bericht was iig voor mij een hele opluchting aangezien Tardelli bij mij nog geen moment indruk gemaakt heeft. Goed van Koeman dat hij dat ook aangeeft al vraag ik me af of dat in de media moet...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 16:13:37 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44226135
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Weet ik niet meer, wel een vaste klant iig. Dit bericht was iig voor mij een hele opluchting aangezien Tardelli bij mij nog geen moment indruk gemaakt heeft. Goed van Koeman dat hij dat ook aangeeft al vraag ik me af of dat in de media moet...
ik ben blij dat Koeman iig hetzelfde al wij ziet. Wat een drama was het spel van die jongen afgelopen dinsdag.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44226242
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik ben blij dat Koeman iig hetzelfde al wij ziet. Wat een drama was het spel van die jongen afgelopen dinsdag.
Kijk, ik reken hem niet alleen af op afgelopen dinsdag maar het is wel tekenend dat als je eens een kans in de basis krijgt je dan zo weinig laat zien. Ga dan op z'n minst voorop in de strijd.
pi_44226523
Ik zou Elia wel bij PSV willen zien in plaats van die knakworst .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 16:29:54 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44226694
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kijk, ik reken hem niet alleen af op afgelopen dinsdag maar het is wel tekenend dat als je eens een kans in de basis krijgt je dan zo weinig laat zien. Ga dan op z'n minst voorop in de strijd.
het was sowieso een collectief falen. Maar liet werkelijk niks zien. Nog geen fatsoenljike actie gezienv an hem terwijl hij toch een paar keer de kans erop kreeg.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44227367
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:46 schreef rubbereend het volgende:

[..]

misschien kan je iets regelen met Wooz, die woont in Nijmegen en dat is te doen voor je en hij heeft een seizoenskaart. Als je met hem afspreekt zou je ff 2 kaartjes kunnen scoren. Dat is zo uit mn hoofd iemand uit de buurt.
Toevallig dat ik even langskom hier
quote:
Tribune Oost en West ¤ 19,00
Vak M en U ¤ 21,00
Vak A, AA, F, FF, N, NN, T en TT ¤ 24,00
Vak B, BB, E, EE, O, OO, S, SS ¤ 28,00
Vak CC, DD, PP en RR ¤ 34,00
Vak CD en PR ¤ 39,00
Vak C, D, P en R ¤ 44,00
Vak Ere Noord en Ere Zuid ¤ 48,00
Dat zijn de prijzen. Ik kan 2 extra kaarten halen met m'n SCC. Wil je zelf ook mee? In dat geval laat het even weten, want dat leen ik de seizoenkaart van m'n pa ff, ik kom dit weekend toevallig thuis

Mail me anders maar ff: wouterbekkers@wouterbekkers.nl

Dit was op stratum afgelopen dinsdag

en ook nog een filmpje

Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 december 2006 @ 17:31:01 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44228969
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:46 schreef WooZ het volgende:

[..]

Toevallig dat ik even langskom hier
[..]

Dat zijn de prijzen. Ik kan 2 extra kaarten halen met m'n SCC. Wil je zelf ook mee? In dat geval laat het even weten, want dat leen ik de seizoenkaart van m'n pa ff, ik kom dit weekend toevallig thuis

Mail me anders maar ff: wouterbekkers@wouterbekkers.nl

Dit was op stratum afgelopen dinsdag

[afbeelding]

en ook nog een filmpje

zag er mooi uit, heb er al een hoop foto's van gezien
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44229169
Beetje jammer van dinsdag Gelukkig ging het nergens om, maar het was echt schandalig wat PSV deed Hopen dat we zaterdag winnen.
pi_44238268
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:24 schreef cultheld het volgende:
Ik zou Elia wel bij PSV willen zien in plaats van die knakworst .
Elia

PSV richt is in de regel op de toppers van subtopclubs, niet op de bankztitters van degradatiekandidaten.
pi_44238809
Ik hoop dat we Milan loten
Die is wel te kloppen
  vrijdag 8 december 2006 @ 07:33:31 #62
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44240861
PSV
En Leandro komt niet
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_44241013
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 07:33 schreef appelsientje het volgende:
PSV
En Leandro komt niet
Leandro?

Die hoeft z'n gezicht in Eindhoven inderdaad niet meer te laten zien...
  vrijdag 8 december 2006 @ 09:37:47 #64
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44242281
Sien toch
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:18:36 #65
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_44244787
Hopelijk geen Lyon of Milan. Die heb ik nu wel gezien.
Liefst Valencia, die vind ik leuk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_44245247
Ja maar tegen Milan maak je wel nog de meeste kans voor de volgende ronde
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:36:53 #67
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44245323
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:34 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja maar tegen Milan maak je wel nog de meeste kans voor de volgende ronde
Denk dat dat wel meevalt, ze zijn nu misschien wat minder maar ze zullen er in eind Februari echt wel weer staan.

Ik wil gewoon absoluut geen Lyon, Milan of Valencia.

Rest ben ik tevreden mee.
pi_44245384
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:18 schreef ErikT het volgende:
Hopelijk geen Lyon of Milan. Die heb ik nu wel gezien.
Liefst Valencia, die vind ik leuk.
Valencia??? Dan kan je toch echt beter Milan loten maak je meer kans.
pi_44245457
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mooi zo

Eerder werd mij in deze reeks verteld dat hij al gekocht zou zijn en we alleen Mendez huurden met optie tot koop. Bij om te zien dat PSV geen risico genomen heeft met dit "wonderkind" en dus in eerste instantie voor huur heeft gekozen. Hebben we tenminste de tijd om hem rustig te evalueren. En tot nu toe valt die evaluatie nog niet echt positief uit...
Soms komen dat soort constructies dus nog best gunstig uit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 8 december 2006 @ 11:59:21 #70
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44246059
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 09:37 schreef PyTh het volgende:
Sien toch

Typfout in de naam
pi_44248099
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 00:04 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Elia

PSV richt is in de regel op de toppers van subtopclubs, niet op de bankztitters van degradatiekandidaten.
Je hebt er kijk op. Schaars was ook bankzitter bij Vitesse (toen raadde ik hem aan en werd het weg gelachen). Je zou eens een minder statistische kijk op spelers moeten ontwikkelen: Talent heb je of je hebt het niet. Dat een talentvolle speler niet in de basis staat bij zijn club, betekent niet dat hij geen aanwinst kan zijn bij een andere (en zelfs betere) club. ADO speelt compleet ander voetbal dan PSV: Elia zou stukken beter presteren dan Tardelli.
pi_44248140
Elia zou een leuke voetballer voor PSV zijn
  vrijdag 8 december 2006 @ 13:39:02 #73
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_44249273
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:39 schreef Chadi het volgende:

[..]

Valencia??? Dan kan je toch echt beter Milan loten maak je meer kans.
Kans, kans... Ik wil gewoon eens een andere tegenstander zien. We spelen bijna nooit tegen Spanjolen, dat vind ik jammer, want dat vind ik mooie clubs.
pi_44249696
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:39 schreef ErikT het volgende:

[..]

Kans, kans... Ik wil gewoon eens een andere tegenstander zien. We spelen bijna nooit tegen Spanjolen, dat vind ik jammer, want dat vind ik mooie clubs.
Ja maar voor het belang van het Nederlands voetbal en PSV zie ik toch liever een tegenstander waar je als PSV zo veel mogelijk kans tegen maakt. Valencia is als ze compleet zijn echt een top ploeg hoor die je liever niet tegen wil komen zo vroeg.
  vrijdag 8 december 2006 @ 14:01:06 #75
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_44250017
Het zijn allemaal topploegen.
En er is maar één ding goed voor het voetbal, en dat zijn leuke wedstrijden. PSV - Valencia lijkt mij een leuke wedstrijd.
pi_44251069
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 11:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Soms komen dat soort constructies dus nog best gunstig uit .
Bij van die twijfelgevallen kan het idd een goede optie zijn. Als het echter gebeurt uit financiële nood ben ik er minder optimistisch over.
pi_44251673
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij van die twijfelgevallen kan het idd een goede optie zijn. Als het echter gebeurt uit financiële nood ben ik er minder optimistisch over.
Ja dat klopt ook wel weer. En erg jammer dat er bij Alex schijnbaar geen optie tot koop in zat .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44251774
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 13:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je hebt er kijk op. Schaars was ook bankzitter bij Vitesse (toen raadde ik hem aan en werd het weg gelachen). Je zou eens een minder statistische kijk op spelers moeten ontwikkelen: Talent heb je of je hebt het niet. Dat een talentvolle speler niet in de basis staat bij zijn club, betekent niet dat hij geen aanwinst kan zijn bij een andere (en zelfs betere) club. ADO speelt compleet ander voetbal dan PSV: Elia zou stukken beter presteren dan Tardelli.
En Schaars gaat verlengen bij AZ, dus die komt niet meer naar PSV
pi_44252384
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Idd, ze hebben hem ooit opgehaald voor 3 ton: Kun je nagaan wat een kans dat was voor de traditionele top 3. Nu heb je de lichting Elia, Bruins, Donk (zit al bij AZ trouwens) etc. en ik durf te wedden dat het leeuwendeel naar Alkmaar verkast voor relatief lage transfersommen.
  vrijdag 8 december 2006 @ 15:12:53 #80
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44252401
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:54 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Heeft ie dat tegen jou verteld?
pi_44252431
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 14:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook wel weer. En erg jammer dat er bij Alex schijnbaar geen optie tot koop in zat .
Die is zonder hulp van Chelsea nooit haalbaar geweest voor clubs van het kaliber Ajax/PSV. Dat Real Madrid en AC Milan hem graag wilden hebben, maar de transfersom destijds te hoog vonden, zegt denk ik toch wel genoeg.
pi_44252681
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:12 schreef cultheld het volgende:

[..]

Idd, ze hebben hem ooit opgehaald voor 3 ton: Kun je nagaan wat een kans dat was voor de traditionele top 3. Nu heb je de lichting Elia, Bruins, Donk (zit al bij AZ trouwens) etc. en ik durf te wedden dat het leeuwendeel naar Alkmaar verkast voor relatief lage transfersommen.
Schaars speelt goed. Maar ik moet nog zien hoeveel van die vrachtlaad aan talenten die ze gekocht hebben dit jaar, daadwerkelijk het niveau krijgen dat ze een versterking voor PSV worden. Heeft PSV dit soort spelers nodig: ja. Maar als ik PSV was, had ik niet hetzelfde als AZ gedaan. PSV heeft namelijk ook spelers nodig die direct bij aankomst op Champions League niveau meekunnen.
pi_44253058
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:21 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Schaars speelt goed. Maar ik moet nog zien hoeveel van die vrachtlaad aan talenten die ze gekocht hebben dit jaar, daadwerkelijk het niveau krijgen dat ze een versterking voor PSV worden. Heeft PSV dit soort spelers nodig: ja. Maar als ik PSV was, had ik niet hetzelfde als AZ gedaan. PSV heeft namelijk ook spelers nodig die direct bij aankomst op Champions League niveau meekunnen.
Ball, Tardelli en Fehér zijn echte versterkingen? Tardelli is weliswaar gehuurd, maar pakt wel een dik salaris. Ball krijgt een topsalaris en kan er geen klote van. Voor Fehér is geloof ik 1 miljoen euro betaald en hij zal derhalve ook niet slecht verdienen. Zou PSV nou echt een modderfiguur hebben geslagen als ze in plaats van deze clowns Schaars, Elia en Donk had gekocht voor in totaal pak 'm beet anderhalf miljoen euro? Dan heb je nog 3 Nederlanders ook.
pi_44253165
Het zou inderdaad positief zijn als PSV ook wat meer ruimte zou geven aan Nederlands talent. Nu zijn het vooral Ajax en AZ die Nederlandse talenten de ruimte geven.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44253467
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ball, Tardelli en Fehér zijn echte versterkingen? Tardelli is weliswaar gehuurd, maar pakt wel een dik salaris. Ball krijgt een topsalaris en kan er geen klote van. Voor Fehér is geloof ik 1 miljoen euro betaald en hij zal derhalve ook niet slecht verdienen. Zou PSV nou echt een modderfiguur hebben geslagen als ze in plaats van deze clowns Schaars, Elia en Donk had gekocht voor in totaal pak 'm beet anderhalf miljoen euro? Dan heb je nog 3 Nederlanders ook.
Ja, ach. Iedere speler heeft zo z'n verhaal. Ball kwam puur omdat Lee op het laatste moment vertrok. Waarom Tardelli en Feher kwamen, weet ik ook niet. Vooral van Feher niet, dat is niet eens een versterking voor de breedte. Schaars zou sowieso beter zijn uitgepakt dan die drie PSV-ers. Voor Eia en Donk is dat nog een beetje de vraag. Ik zeg alleen dat PSV niet elk talent zou moeten kopen wat er in Nederland rondloopt, zoals AZ. Het gaat erom dat je de juiste er uitpikt. Moeten ze wel het PSV-niveau aankunnen, en wat dat betreft is er meer succes behaald uit Midden en Zuid-Amerika.
pi_44253676
Toen Fehér werd gehaald, was Schaars op te halen voor 3 ton: Lijkt mij duidelijk . Elia heeft met name in Toulon laten zien wat hij in zijn mars heeft: Bij ADO moet hij anders spelen en heeft hij zoveel matigheid om zich heen, dat het niet echt opvalt. Tardelli flopte bij Betis en Sao Paulo wilde hem niet voor niets graag opnieuw verhuren.
Ball kwam inderdaad omdat Lee op het laatste moment vertrok: Jij denkt niet dat een Donk nog haalbaar was op het laatste moment? Als ik al op televisie kan zien hoe goed die talenten kunnen voetballen (Toulon werd live uitgezonden op Eurosport en zo waren er meer toernooien), dan zal de PSV-scouting ze toch al lang en breed in de peiling hebben? Daarom vind ik het dus onbegrijpelijk dat zulke gasten gehaald worden. Koeman dumpt ze overigens logischerwijs in de winterstop, dus hopelijk gaat hij wél voor dit soort spelers.
pi_44253698
Elia

Dat is dus echt geen verbetering he.
pi_44253746
De vraag rijst dan cult, heeft de PSV-scouting ze wel in de peiling gehad? Het Piet de Visser apparaat bij jullie kijkt wat dat betreft toch enkel rond in Zuid-Amerika.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_44253795
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:49 schreef the_legend_killer het volgende:
Elia

Dat is dus echt geen verbetering he.
Kun je dat ook onderbouwen? Vertel eens waarom hij geen verbetering is voor PSV. Is zijn overzicht niet goed genoeg? Is zijn passing te slecht? Schiet hij ballen het stadion uit? Of zeg je dit omdat hij op de bank zit bij ADO en je hem een paar keer op Talpa hebt gezien?
pi_44253981
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:51 schreef Da_Sandman het volgende:
De vraag rijst dan cult, heeft de PSV-scouting ze wel in de peiling gehad? Het Piet de Visser apparaat bij jullie kijkt wat dat betreft toch enkel rond in Zuid-Amerika.
Kan goed ja. Zaráte vind ik nog het meest onbegrijpelijk: Een talent van het kaliber Messi - Agüero dat deze zomer voor 2 miljoen was op te halen (voor aanvang van Toulon) en nu niet voor minder dan 10 miljoen euro Argentinië zal verlaten. Hij speelde ondanks zoveel matigheid om zich heen ('t was geen beste lichting) erg goed en pas nu hoor je de eerste geruchten (m.b.t. grotere en rijkere clubs dan PSV). Dan denk ik: Daar hebben mensen liggen slapen, maar misschien heb ik er een te eenvoudige kijk op en zijn er allerlei zaakwaarnemers e.d. met eigen belangen die het een club lastig maken om in dat stadium met zo'n speler in contact te komen.
pi_44254251
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen? Vertel eens waarom hij geen verbetering is voor PSV. Is zijn overzicht niet goed genoeg? Is zijn passing te slecht? Schiet hij ballen het stadion uit? Of zeg je dit omdat hij op de bank zit bij ADO en je hem een paar keer op Talpa hebt gezien?
Hij is niet goed genoeg.
Dan kun je bv beter Yildirim halen of Tardelli houden.
pi_44254331
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:04 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Hij is niet goed genoeg.
Dan kun je bv beter Yildirim halen of Tardelli houden.
Nogmaals: Waarom is hij niet goed genoeg? Waar baseer je op dat Yildirim beter is? Hoe vaak heb je Elia langer dan 2 minuten zien spelen?
pi_44254894
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nogmaals: Waarom is hij niet goed genoeg? Waar baseer je op dat Yildirim beter is? Hoe vaak heb je Elia langer dan 2 minuten zien spelen?
tlk ziet liever van der Meyde komen...
  vrijdag 8 december 2006 @ 18:54:45 #94
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44258308
pi_44258458
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 18:54 schreef PyTh het volgende:

Romario
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44258495
quote:

Weet nog dat we die goal van Jonk tegen Leeds vaak na geprobeerd hebben toen
pi_44264821
Als we weer Lyon loten denk ik er serieus aan om de wedstrijd NIET te bekijken... Is niet meer leuk om ze nog eens te zien. Overigens lijkt me AC Milan me ook geen interessante tegenstander meer
  zaterdag 9 december 2006 @ 00:17:58 #98
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44267393
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 19:05 schreef venomsnake het volgende:

[..]

wat een held was het toch
pi_44267424
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 18:54 schreef PyTh het volgende:
Genieten!
hoe kun je zo'n mooie goals zo verneuken met zo een gay nummer erachter te plakken
pi_44267594
ik heb trouwens die dvd 'spitsen van psv'

Dat is om kippe(n?)vel van te krijgen
pi_44267900
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:34 schreef koningdavid het volgende:
Het zou inderdaad positief zijn als PSV ook wat meer ruimte zou geven aan Nederlands talent. Nu zijn het vooral Ajax en AZ die Nederlandse talenten de ruimte geven.
Dat gaat dus nooit niet. Nederlands talent dat een directe versterking is voor de ploeg, is veel te duur. PSV heeft de afgelopen jaren daarvoor ook geen geld vrij kunnen maken. Verder kun je ook niet zo maar wat kopen van wat minder, aangezien je met Afellay en Aissati al talenten hebt, alleen op de back-plaatsen zou het kunnen, maar die zijn nog spaarzamer te vinden (=duurder)
  zaterdag 9 december 2006 @ 06:27:46 #102
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44270314
mwah wat betreft aankopen van Nederlands talent. Wat daarna dan al dan niet flopt is PSV de laatste 10 jaar toch wel aardig gelukt.
pi_44270498
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 16:22 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

tlk ziet liever van der Meyde komen...
Die is ook beter dan Elia
pi_44274603
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 08:07 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Die is ook beter dan Elia
Patat Friet
pi_44274891
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 00:44 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat gaat dus nooit niet. Nederlands talent dat een directe versterking is voor de ploeg, is veel te duur. PSV heeft de afgelopen jaren daarvoor ook geen geld vrij kunnen maken. Verder kun je ook niet zo maar wat kopen van wat minder, aangezien je met Afellay en Aissati al talenten hebt, alleen op de back-plaatsen zou het kunnen, maar die zijn nog spaarzamer te vinden (=duurder)
Onzin . Jij zegt nu in feite dat een Nederlands toptalent pas een directe versterking voor PSV is, wanneer Talpa, de zogenaamde "voetbalkenners" (Borst en Derksen, proest) en alle trainers zo'n speler als toptalent omschrijven: Dan ben je dus al te laat. NEC had deze zomer Bruins in de peiling en had hem ook al bijna gestrikt omdat ze hem veelvuldig gescout hadden. Ik denk dat als PSV was gekomen, hij gewoon op te halen was voor 2 ton of zo. Denk je nou echt dat als hij de overstap had gemaakt, hij nu als een natte krant had gespeeld?
pi_44276630
Waarom zou PSV nalaten om dichtbij huis minder goed te scouten? 'k hoef jou natuurlijk niets wijs te maken. Ik kan me niet voorstellen dat Bruins zich nu in de CL staande had gehouden. Zulke spelers moeten eerst minstens één jaar bij een andere eredivisionist actief zijn geweest. En buiten dat verzuipt PSV al in de middenvelders.
pi_44277142
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 15:34 schreef okee6 het volgende:
Waarom zou PSV nalaten om dichtbij huis minder goed te scouten? 'k hoef jou natuurlijk niets wijs te maken. Ik kan me niet voorstellen dat Bruins zich nu in de CL staande had gehouden. Zulke spelers moeten eerst minstens één jaar bij een andere eredivisionist actief zijn geweest. En buiten dat verzuipt PSV al in de middenvelders.
Dat is nou net het probleem. Over Schaars zei iedereen dat destijds ook (op te halen voor 3 ton: hallo, het salaris van Ball is al ruim 3 keer zo hoog): Binnen no time groeide hij uit tot steunpilaar van AZ. Nu zegt iedereen: Halen die Schaars. Voor minder dan 8 miljoen gaat hij echt niet weg: Dan vraag ik mezelf af wie er dan dom is. Waarom Nederlandse toptalenten pas willen halen wanneer deze zich in een dergelijke prijsklasse begeven?
Nu heb je een Bruins die door Feyenoord wordt begeerd (maar waarschijnlijk naar AZ gaat) en nog een aantal talenten die deze zomer voor bijna niks op te halen waren (omdat ze nog niet echt in de picture stonden). Salcido is op het WK "gescout" , evenals Mendéz. Tardelli werd aangeboden, Kromkamp is alom bekend in Nederland, over Kluivert hebben we het niet eens. Alleen De Bock en Da Costa zijn volgens mij in een redelijk vroegtijdig stadium gescout. Die hebben dan ook niet veel gekost. Waarom geen blik Nederlandse talenten naar Eindhoven halen in plaats van (dure) spelers als Ball, Reiziger en Tardelli (salaris)?
pi_44277295
Omdat bij Nederlandse talenten er vrijwel geen zit, die direct rendeert. Hetzij sportief, hetzij financieel. PSV zoekt naar sportieve verbetering en heeft daarbij niet veel geld voor investeringen. Zo'n speler als Bruins kost misschien geen salaris, maar als hij gedurende twee jaar de zesde middenvelder is, drukt hij harder dan een ander. En je moet spelen om veel waard te worden. Met Cocu en Simons zijn er al plekken bezet. Achterin is het met Salcido en Alex net zo. Je kunt geen series talenten meer opstellen naast Afellay, Aissati en Beerens.

Overigens vind ik paniekaankopen als die van Ball en wellicht Tardelli natuurlijk ook niet best, maar daar zijn het (ongelukkige) noodgrepen voor. Puur gedaan om de toko draaiende te houden in nood.
pi_44287058
Morgen weer uitlopen op de concurrentie
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_44287149
Goede overwinning
Bobby Robson forever!
pi_44287200
volgens de commentator zijn jullie al kampioen want jullie hebben álle moeilijke wedstrijden al gehad..

btw al de 3e uitwedstrijd op rij die onverdiend gewonnen word
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_44287213
Feli..

pi_44287622
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 21:52 schreef denthemen het volgende:
volgens de commentator zijn jullie al kampioen want jullie hebben álle moeilijke wedstrijden al gehad..

btw al de 3e uitwedstrijd op rij die onverdiend gewonnen word
Er is niet zoiets als onverdiend winnen: Je verdient wat je afdwingt .
pi_44287647
"PSV is een lui roofdier" aldus de reporter. Waarom zou een topploeg, tegen een fel team als Groningen, er meteen vanaf de eerste minuut alle energie in moeten werpen? Zo'n reporter die een domme tactiek oppert, verdient eigenlijk neergesabeld te worden, Afellay liet hem in zijn mening. PSV had notabene het meeste balbezit, loste evenveel schoten enzovoort. Baggermedia!
pi_44287733
Het was wel een kutwedstrijd ja.

-Geen Kluivert
-Irritant fel Groningen, liet ons niet voetballen

Maar goed, de punten zijn binnen.

Morgenvroeg ff die soap kijken. Louis van Gaal + Henk ten Cate, dat wordt lachen!!
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:15:13 #116
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_44287868
ANTI-Voetbal!

Kut ZuidAmerikanen!

Laf voetbal!

KutGomes! Zonder hem degraderen ze!

pi_44287934
Ik wacht weer met smart op de statistieken van DylanDog.

ohja, beetje jammer dat Koeman Kluivert weer voor nop laat warmlopen. Tuurlijk hijs de trainer, maar ik vind het maar gevaarlijk want ik weet niet hoe Kluivert bij een volgende keer zal reageren (ik hoop juist dat ie des te gretiger wordt, maar ik vind het een beetje riskant).
  zaterdag 9 december 2006 @ 22:18:25 #118
68638 Zwansen
pi_44287966
Wanneer scoorde Koné de 0-2? Had ie dan toch nog ff in kunnen vallen? Of was ie bang dat groningen misschien te fel speelde?
pi_44287979
Het wordt een beetje gewoon, die overwinningen en geen tegengoals. Wederom gefeliciteerd. Voetbal gaat om de punten en dat hebben jullie als beste in Nederland begrepen.
pi_44288003
Euroborg is pwnd again by PSV
pi_44288062
Het enige leuke aan PSV was dat Kluivert zijn tong naar de camera uitstak.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_44288216
Kluivert weet wat z'n rol is, hij heeft er maar mee te leven tot het einde van het seizoen. Tenzij hij beter wordt dan Farfan of Kone. Tegen Heracles volgende week zie ik meer speeltijd voor hem.
pi_44288275
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:17 schreef LuNaTiC het volgende:
ohja, beetje jammer dat Koeman Kluivert weer voor nop laat warmlopen. Tuurlijk hijs de trainer, maar ik vind het maar gevaarlijk want ik weet niet hoe Kluivert bij een volgende keer zal reageren (ik hoop juist dat ie des te gretiger wordt, maar ik vind het een beetje riskant).
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit was er gewoon de wedstrijd niet voor en Kluivert moet sowieso al langer warmlopen dan de rest ivm zijn knie.
pi_44288650
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Wiiii het volgende:
-Irritant fel Groningen, liet ons niet voetballen
Als je het echt meent dat je je daar aan stoort, heb je echt een belachelijke kijk op voetbal. Het Nederlands voetbal is veel te lang een wekelijkse balletshow geweest, waar de gevestigde orde zich ongestoord kon uitleven tegen de kleinere clubjes. Als je kampioen wil worden, zal je je door dit soort wedstrijden heen moeten knokken, zoals alle topclubs van Europa dat moeten. De nationale competitie moet voor PSV en Ajax geen verlengde van de trainingspotjes worden. Omgaan met dit soort tegenstanders versterkt juist de mentaliteit die in Europa noodzakelijk is.

Respect voor Gomes hoor, die heeft vandaag echt de punten uit het groene vuur gesleept.
pi_44288798
Niets dan respect voor FC Groningen natuurlijk. Werken voor de club en het publiek, strijden voor elke meter en de meeste ploegen thuis "gewoon" verslaan. Alleen is PSV vanavond een maatje te groot gebleken. Ik zou er als Groningenfan meer de pest in hebben wanneer er thuis niet wordt gewonnen van Excelsior en Sparta.
pi_44288921
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 22:49 schreef cultheld het volgende:
Ik zou er als Groningenfan meer de pest in hebben wanneer er thuis niet wordt gewonnen van Excelsior en Sparta.
Of Den Haag bijvoorbeeld...

Ik had lang het gevoel dat het er wel voor ons in zat, maar PSV maakte het op een bescheiden manier af, zoals altijd. En dat is dus gewoon de manier om kampioen te worden...
  zaterdag 9 december 2006 @ 23:17:28 #127
68638 Zwansen
pi_44289616
Cocu!
pi_44289673
Het is dat die Gomes er staat, wat een geweldige keeper is dat zeg. Wereldreddingen weer.
pi_44289719
Hij had een paar goede reddingen, maar je doet de rest van het team tekort als je zegt dat het de overwinning van Gomes is. Heb in de tweede helft geen kans gezien voor Groningen.
pi_44289732
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:19 schreef VoreG het volgende:
Het is dat die Gomes er staat, wat een geweldige keeper is dat zeg. Wereldreddingen weer.
Inderdaad. Hij was al belangrijk de afgelopen jaren, maar dit seizoen lijkt het nog duidelijker. Komt misschien omdat er naast Alex toch iets minder kwaliiteit staat dan voorheen.
pi_44291781
PSV is gewoon en stuk volwassener en slimmer
pi_44291876
edit
oopz, wrong topic..

moest het gomes topic hebben..
pi_44292019
3 belangrijke punten

En nu maar kijken welke concurrent punten laat liggen of misschien wel allebei
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 december 2006 @ 02:29:35 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44293442

maar voor de goede orde; we zijn nu nog steeds ongeslagen in Euroborg?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44293588
ongeslagen? We winnen daar alles
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 december 2006 @ 02:47:28 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44293620
quote:
Op zondag 10 december 2006 02:44 schreef mcyodogg het volgende:
ongeslagen? We winnen daar alles
wat zijn we goed zeg
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44293880
pi_44293942
quote:
Op zondag 10 december 2006 00:49 schreef the_legend_killer het volgende:
PSV is gewoon en stuk volwassener en slimmer
Is de laatste wedstrijden weinig van te zien alleen ...

Het spel holt echt achteruit. We geven veel te veel kansen weg. Zelfs met de ruime overwinningen tegen Sparta en Excelsior gaven we veel te veel weg. Het is dat die ploegen zelf totaal niet kunnen voetballen...

Hoewel we er uitstekend voor staan moet ik toch echt constateren dat dit onder Hiddink niet zo vaak voor kwam...
  zondag 10 december 2006 @ 09:41:51 #139
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_44295053
quote:
Op zondag 10 december 2006 03:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Is de laatste wedstrijden weinig van te zien alleen ...

Het spel holt echt achteruit. We geven veel te veel kansen weg. Zelfs met de ruime overwinningen tegen Sparta en Excelsior gaven we veel te veel weg. Het is dat die ploegen zelf totaal niet kunnen voetballen...

Hoewel we er uitstekend voor staan moet ik toch echt constateren dat dit onder Hiddink niet zo vaak voor kwam...
We zitten op dit moment in een dip, vooral achterin worden inderdaad veel te veel kansen weggegeven. Zo'n dip is normaal in een seizoen, maar het is te hopen dat Koeman de hele zaak weer snel dicht weet te timmeren. Maar zo lang er geen punten worden verspeeld (en daar hebben we gelukkig onze wereldkeeper Gomes voor) is het natuurlijk niet zo'n ramp...
pi_44295842
We scoren toch best veel moet ik zeggen
pi_44296035
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 23:21 schreef mcyodogg het volgende:
Hij had een paar goede reddingen, maar je doet de rest van het team tekort als je zegt dat het de overwinning van Gomes is. Heb in de tweede helft geen kans gezien voor Groningen.
De wedstrijd stond ook bol van de kansen voor PSV Hierbij bleek maar weer hoe effectief ze kunnen spelen. Grunn had wel recht op een puntje maar zoals Jans ook al zei; bij een andere keeper had je bij rust misschien wel voor gestaan. Dit aangezien jullie in de eerste helft helemaal geen kans gehad hebben of zels in de buurt kwamen behalve het schol van Affelay.

We hebben in ieder geval weer een goed gevoel na een wedstrijd en hopen volgende week in kaasstad ook zo te spelen zodat we misschien een puntje mee kunnen nemen.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
pi_44298045
quote:
Op zondag 10 december 2006 11:09 schreef Joagertje het volgende:

[..]

De wedstrijd stond ook bol van de kansen voor PSV Hierbij bleek maar weer hoe effectief ze kunnen spelen. Grunn had wel recht op een puntje maar zoals Jans ook al zei; bij een andere keeper had je bij rust misschien wel voor gestaan. Dit aangezien jullie in de eerste helft helemaal geen kans gehad hebben of zels in de buurt kwamen behalve het schol van Affelay.
Misschien zag je de tv-uitzending niet. Cocu zei dat PSV in de eerste helft vanuit de organisatie speelde. PSV wilde geen kansen. Groningen begon fel, het wilde kansen maken. Groningen kon in opperste staat nauwelijks iets afdwingen. Toen de energie verdween, begon juist een onscherp PSV aan de klus voor de overwinning. Als Koné 20% meer rendement had kunnen leveren, was PSV onbetwistbaar met 0-4 uit de Euroborg weggelopen. Hoe kom jij -en anderen- dan in godesnaam aan een puntje voor Groningen. Ja, er waren twee mooie schoten van Groningse zijde en er ging dreiging uit van Suarez, dat was het wel. PSV speelt dit kaliber wedstrijden slim en niet open, accepteer dat of veroordeel het, maar ga niet lopen doen als Ten Cate, en zeggen dat je een punt verdiend had.
quote:
We hebben in ieder geval weer een goed gevoel na een wedstrijd en hopen volgende week in kaasstad ook zo te spelen zodat we misschien een puntje mee kunnen nemen.
Dat zou leuk zijn.
pi_44298252
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:33 schreef okee6 het volgende:

Misschien zag je de tv-uitzending niet.
Klopt, ik zat in het stadion
quote:
Als Koné 20% meer rendement had kunnen leveren, was PSV onbetwistbaar met 0-4 uit de Euroborg weggelopen.
Volgens mij heb jij dan een andere wedstrijd gezien want ik heb bijna geen kansen van PSV en al helemaal niet van Kone gezien.
quote:
Hoe kom jij -en anderen- dan in godesnaam aan een puntje voor Groningen. Ja, er waren twee mooie schoten van Groningse zijde en er ging dreiging uit van Suarez, dat was het wel. PSV speelt dit kaliber wedstrijden slim en niet open, accepteer dat of veroordeel het, maar ga niet lopen doen als Ten Cate, en zeggen dat je een punt verdiend had.
Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken. Zoals ik al zei is dit de klasse van PSV door het rendement in zo'n wedstrijd gewoon te halen door niet goed te spelen, nauwlijks kansen af te dwingen, maar de kansen die ze krijgen wel af te maken.

En een punt was zeker wel verdiend. Waar baseer jij je verhaal dan op dat het niet verdiend geweest zou zijn? Ze waren zeker niet minder dan PSV. Het klopt dat ze niet echt uitgespeelde kansen gehad hebben, maar datzelfde geldt ook voor jouw club. De 2 doelpunten waren ook bijna de enige echte kansen die ze gehad hebben.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
pi_44298495
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:42 schreef Joagertje het volgende:

En een punt was zeker wel verdiend. Waar baseer jij je verhaal dan op dat het niet verdiend geweest zou zijn? Ze waren zeker niet minder dan PSV. Het klopt dat ze niet echt uitgespeelde kansen gehad hebben, maar datzelfde geldt ook voor jouw club. De 2 doelpunten waren ook bijna de enige echte kansen die ze gehad hebben.
Daar zit hem het verschil. Dit PSV kan van halve kansen doelpunten maken. Kleine (nofi) clubs kunnen dat meestal niet. Dan is het gewoon heel simpel en verdien je dus precies wat je krijgt: helemaal niks.
pi_44298598
Geen beste wedstrijd, maar een echte kampioen wint ook die wedstrijden
pi_44298602
quote:
Volgens mij heb jij dan een andere wedstrijd gezien want ik heb bijna geen kansen van PSV en al helemaal niet van Kone gezien.
De meest duidelijke was na de 0-2, zijn pass die strandde op de laatste man. Was die pass aangekomen was de 0-3 een feit, Roorda was al uit positie. Verder was het Vink die in de eerste helft er de angel uithaalde. Hij botste viermaal op een PSV-er Het grootste probleem was echter de slappe passing en aanname. Mendéz en Koné zag je niet in de eerste helft.
quote:
Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken. Zoals ik al zei is dit de klasse van PSV door het rendement in zo'n wedstrijd gewoon te halen door niet goed te spelen, nauwlijks kansen af te dwingen, maar de kansen die ze krijgen wel af te maken.

Als je Groningen op inzet al een punt gunt, zou PSV in degradatienood moeten zijn. PSV was dit seizoen immers al te vaak fasen niet thuis in een wedstrijd. Soms is daarvan niet duidelijk of dat gewild is of niet. PSV verstopt zich nu eenmaal graag wanneer nodig. Groningen had niet eens het meeste balbezit, in een thuiswedstrijd!
pi_44298660
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar zit hem het verschil. Dit PSV kan van halve kansen doelpunten maken. Kleine (nofi) clubs kunnen dat meestal niet. Dan is het gewoon heel simpel en verdien je dus precies wat je krijgt: helemaal niks.
Doe nou niet of het zo goed was gister, Koné grossierde weer in slechte aannames en passes. En dat Afellay de beste (en volle) kans van de wedstrijd verzilvert, kan je hem moeilijk verwijten. Hij wordt er voor betaald.
pi_44298698
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:56 schreef okee6 het volgende:

[..]

Doe nou niet of het zo goed was gister, Koné grossierde weer in slechte aannames en passes. En dat Afellay de beste (en volle) kans van de wedstrijd verzilvert, kan je hem moeilijk verwijten. Hij wordt er voor betaald.
Waar beweer ik dat het goed was? Het was erbarmelijk, maar dat is dus het verschil tussen Groningen en PSV. PSV kan met een paar schamele kansjes scoren, Groningen niet.
pi_44298855
quote:

Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken.
Da's een grove belediging inderdaad
Bobby Robson forever!
pi_44298868
quote:
Op zondag 10 december 2006 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat het goed was? Het was erbarmelijk, maar dat is dus het verschil tussen Groningen en PSV. PSV kan met een paar schamele kansjes scoren, Groningen niet.
Het was meer over de halve kansen, PSV maakte daar niks van gister. De doorlopende Alex kreeg geen aanvalsbal terug en dat ging steeds zo, met Farfán, met Koné, met Cocu. Zodat uiteindelijk de kansen voor Ibi en Cocu (kopbal) als enige onthouden blijven. Toch nog vijf andere doelpogingen geweest.
pi_44299181
vandaag kan het alleen maar beter worden
pi_44299731
Het ziet er naar uit dat het 6 punten op Ajax, en 8 op AZ wordt. Kan ik mee leven
Bobby Robson forever!
pi_44300174
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef kollie het volgende:
Het ziet er naar uit dat het 6 punten op Ajax, en 8 op AZ wordt. Kan ik mee leven
Ach ´t is nog maar 1-0, kan toch nog wel gelijk worden
Keep the faith!!
pi_44300226
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:42 schreef lookinforyou het volgende:

[..]

Ach ´t is nog maar 1-0, kan toch nog wel gelijk worden
Het is 1-1 hoor
pi_44300267
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:43 schreef dndiek het volgende:

[..]

Het is 1-1 hoor
ja ik heb een voorspellende gave
Keep the faith!!
pi_44300298
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:44 schreef lookinforyou het volgende:

[..]

ja ik heb een voorspellende gave
Die goal was al gemaakt hoor
pi_44300361
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:45 schreef dndiek het volgende:

[..]

Die goal was al gemaakt hoor
oh dat wist ik niet.
ik volg het niet zo eigenlijk.
maar wel heel mooi dan 1-1
Keep the faith!!
pi_44300739
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef lookinforyou het volgende:

[..]

oh dat wist ik niet.
ik volg het niet zo eigenlijk.
maar wel heel mooi dan 1-1
1-2 nu zelfs
pi_44300768
quote:
De laatste jaren niet zoveel wedstrijden van PSV gezien zeker? Er zijn ook onder Hiddink hele slechte potten gespeeld. Zelfs zo erg dat er 4-4 werd gespeeld bij RKC en verloren werd in de nodige uitwedstrijden. Groningen uit blijft altijd een zware pot. Een dipje in het seizoen kan altijd gebeuren, maar om nou te zeggen dan het zo dramatisch was...

1e helft was niet goed en niet slecht. PSV heeft echt zeer weinig weggegeven, op wat schoten van afstand na. De ploeg is rustig en loert op die ene kans. Dat die vervolgens in een stuk betere 2e helft uiteindelijk toch valt is de klasse van PSV. Ik word zelf zo langzamerhand enorm moe van al dat gezeik op PSV. Onverdiend, italiaans, defensief, saai, BLA BLA BLA. Er zijn in 9 wedstrijden slechts 0 tegengoals geincasseerd en er is 30x gescoord. Lijkt me niet voor niks. Onze groots voetballende vrienden uit amsterdam staan gewoon weer achter tegen AZ...

PSV speelt gewoon dodelijk effectief voetbal en het is niet altijd even oogstrelend, maar dat hoeft van mij ook niet. Jarenlang is dat gebeurd en werd er keer op keer weer in het mes gelopen. Nu is de ploeg uiterst sterk bezig. 5 verliespunten zegt genoeg lijkt me!

PSV Kampioenen!
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_44300992
Gefeliciteerd met het kampioenschap

pi_44301029
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:01 schreef Urquhart het volgende:
Gefeliciteerd met het kampioenschap

Alweer?
pi_44301051
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:02 schreef dndiek het volgende:

[..]

Alweer?
Ja
pi_44301548
Wordt steeds vroeger elk jaar
pi_44302236
En we gaan aan de zuip, lopen weer uit op de concurrenten
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 10 december 2006 @ 14:32:47 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44302317
Mooi, AZ en Ajax gelijk

Respectievelijk 7 en 8 punten voorsprong
pi_44302428
Gelijkspel
Patat Friet
pi_44302472
Zo, jullie zijn de lachende derde.

Helemaal omdat jullie vanmiddag eindelijk eens een goede voetbalwedstrijd gezien hebben. Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
pi_44302549
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:

Helemaal omdat jullie vanmiddag eindelijk eens een goede voetbalwedstrijd gezien hebben. Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
liever een slechte pot en winnen dan goed spelen en de punten delen
pi_44302551
quote:
Typisch
pi_44302606
Kansloos idd, herinner me nog een wedstrijd tegen Utrecht 2 weken geleden...

Ze zijn in amsterdam dus blij met een punt en een mooie pot, kneusjes...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_44302643
quote:

We zijn de lachende eerste.

En over dat tweede, (of het waar is of niet), wat maakt het jou nou uit of PSV leuk speelt of niet?
pi_44302647
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:43 schreef jde_kok het volgende:
Kansloos idd, herinner me nog een wedstrijd tegen Utrecht 2 weken geleden...

Ze zijn in amsterdam dus blij met een punt en een mooie pot, kneusjes...
Ja mooi voetbal is beter dan winnen
Keep the faith!!
pi_44302673
quote:
Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Het zit je wel dwars he??

Ajax Zelfs Feyenoord wint van AZ.
Bobby Robson forever!
  zondag 10 december 2006 @ 14:47:46 #174
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44302719
quote:

Ja, een wedstrijd die vol zat met schandalige overtredingen

Goal van Koné gisteren gezien trouwens?
pi_44302762
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:44 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

We zijn de lachende eerste.

En over dat tweede, (of het waar is of niet), wat maakt het jou nou uit of PSV leuk speelt of niet?
Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.
Maar jullie zijn tevereden met het type voetbal dat PSV speelt, nou goed, als je eerste staat gaat dat makkelijk inderdaad.

Ik gun jullie het allerbeste in Europa, maar jullie type voetbal riekt naar de Italiaans en Duitse mentaliteit, en daar heb ik een schurfthekel aan. Een spektakelstuk als wij vanmiddag gezien hebben, zul je in het Philips Stadion minder snel aantreffen.

Maar goed, wij kopen er niks voor en jullie halen de punten, dat is waar.
pi_44302825
quote:

Hou je nou maar met je eigen cluppie bezig.

tyfushond, kankerneger en smerige achterbakse overtredingen (huntelaar) zijn idd hele goede eigenschappen
pi_44302844
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.
Maar jullie zijn tevereden met het type voetbal dat PSV speelt, nou goed, als je eerste staat gaat dat makkelijk inderdaad.

Ik gun jullie het allerbeste in Europa, maar jullie type voetbal riekt naar de Italiaans en Duitse mentaliteit, en daar heb ik een schurfthekel aan. Een spektakelstuk als wij vanmiddag gezien hebben, zul je in het Philips Stadion minder snel aantreffen.

PSV haalt 3 punten weg uit de Arena, AZ 1 punt. Ik begrijp je respect .
pi_44302864
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:51 schreef Hoffman het volgende:

[..]

Hou je nou maar met je eigen cluppie bezig.

tyfushond, kankerneger en smerige achterbakse overtredingen (huntelaar) zijn idd hele goede eigenschappen
Vind jij dat goede eigenschappen? Ik niet hoor. Wat vreemd ben jij zeg.
  zondag 10 december 2006 @ 14:53:42 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44302896
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:49 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Haha, je snapt er echt niks van he. In het Philips Stadion spelen wij (bijna) altijd dominant en aanvallend. Heb je de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht gezien? Heerlijke pot joh! Er werd schitterend gecombineerd en er vielen prachtige doelpunten!

En gisteren hebben we ons de 2e helft ook niet ingegraven hoor
pi_44302932
Wat is het toch mooi om PSV supporter te wezen !

Heeft Huntelaar weer van zich doen spreken?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zondag 10 december 2006 @ 14:57:15 #181
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44303013
En voor dat ik het vergeet, ik vind dat de Eindhovense mentaliteit gewoon een stuk relaxter is ivm. Ajax. Al die scheldwoorden en dronken ex-trainers (en nog veel meer media aandacht) is gewoon overbodig. En die arrogantie is natuurlijk ook om van te huilen

Maar als het zo doorgaat staan wij dit jaar al vroeg op het stadhuisplein
pi_44303014
quote:
Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Klopt helemaal, wij winnen onze thuiswedstrijden doorgaans. Ik ben blij dat jij vrede hebt met de recente gelijke spelen en nederlagen in eigen huis van je clubje

pi_44303023
quote:
Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef okee6 het volgende:
Toch nog vijf andere doelpogingen geweest.
Jeb je toch echt een andere wedstrijd gezien volgens mij. Ik zou zeggen; noem ze alle 5 maar eens op. Denk dat het je niet gaat lukken......
  zondag 10 december 2006 @ 14:58:04 #184
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44303034
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:54 schreef LudoSanders het volgende:

Ja, een paar schandalige overtredingen. Hij wordt er ook niet beter op daar in Amsterdam, zonde.
pi_44303041
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha, je snapt er echt niks van he. In het Philips Stadion spelen wij (bijna) altijd dominant en aanvallend. Heb je de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht gezien? Heerlijke pot joh! Er werd schitterend gecombineerd en er vielen prachtige doelpunten!

En gisteren hebben we ons de 2e helft ook niet ingegraven hoor
Tegen Excelsior, Sparta en een onthutsend zwak Utrecht durven jullie wel ja.

Tegen ploegen als AZ, Ajax, Bordeaux, Galatasaray, Liverpool, Groningen en Vitesse uit zijn jullie de schijterigheid zelve. Oh nee... het is zakelijkheid.

Maar goed, jullie pakken de punten, daar is niks op af te dingen. Maar op een echt prijzenswaardige manier gebeurt het allemaal niet.
pi_44303086
Waarom komen die Ajacieden altijd hier zeiken over ons spel wanneer ze weer punten verloren hebben?
pi_44303098
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:54 schreef LudoSanders het volgende:

Wellicht een leuk onderzoekje, vanavond maar even Talpa kijken. Oh nee, waar ook, Talpa zend selectief positief voetbal uit.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_44303187
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:00 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Wellicht een leuk onderzoekje, vanavond maar even Talpa kijken. Oh nee, waar ook, Talpa zend selectief positief voetbal uit.
Dan laten we het hier toch even zien

Maar ook deze mag er zijn;

pi_44303199
Binnenkort maar ff paar wedstrijdjes verliezen, anders staan we in de kou het landskampioensschap te vieren.
Ik typ straat.
pi_44303229
Die douw aan het eind mag van mij ook genomineerd worden Joagertje.
pi_44303290
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:02 schreef Joagertje het volgende:

[..]

Dan laten we het hier toch even zien

[afbeelding]

Maar ook deze mag er zijn;

[afbeelding]
Dat rechterbeen gaat idd vrij onnatuurlijk richting Cziommer voor iemand die de bal wil afschermen. Die van de Cler mag er zeker ook wezen ja .
Ik typ straat.
pi_44303404
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:06 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Dat rechterbeen gaat idd vrij onnatuurlijk richting Cziommer voor iemand die de bal wil afschermen. Die van de Cler mag er zeker ook wezen ja .
Hij wil de bal niet afschermen, er was allang gefloten. Dáárom was het overduidelijk natrappen
pi_44303483
En weer gaat het hier over Ajax/Huntelaar.

En jullie keeper is way to good.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_44303488
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Tegen Excelsior, Sparta en een onthutsend zwak Utrecht durven jullie wel ja.

Tegen ploegen als AZ, Ajax, Bordeaux, Galatasaray, Liverpool, Groningen en Vitesse uit zijn jullie de schijterigheid zelve. Oh nee... het is zakelijkheid.

Maar goed, jullie pakken de punten, daar is niks op af te dingen. Maar op een echt prijzenswaardige manier gebeurt het allemaal niet.
Winnen is niet alles.... het is het enige.
pi_44303491
Deze is idd duidelijker
.
Ik typ straat.
pi_44303750
Er was dus allang gefloten. Huntelaar stond op, rent naar de bal en trapt Cizommer dus na, en die domme Braamhaar stond er met z'n neus bovenop
pi_44304107
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:20 schreef WooZ het volgende:
Er was dus allang gefloten. Huntelaar stond op, rent naar de bal en trapt Cizommer dus na, en die domme Braamhaar stond er met z'n neus bovenop
Huntelaar mag op zijn knietjes naar Zeist. Schandalig dat hiervoor geen rood wordt gegeven. Ik begreep op de radio dat Opdam ook rood had moeten hebben? Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).
pi_44304162
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:32 schreef Neoktheone het volgende:
Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).
En anders doet Voetbal Insite het wel.
pi_44304188
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:32 schreef Neoktheone het volgende:

[..]

Huntelaar mag op zijn knietjes naar Zeist. Schandalig dat hiervoor geen rood wordt gegeven. Ik begreep op de radio dat Opdam ook rood had moeten hebben? Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).
Mwah Opdam haalde even revenge. Het viel opzich wel mee. Was een beetje op de manier zoals Heitinga rood kreeg uit bij Heracles. Komt insliden en ligt op het laatste moment z'n voetje nog eventjes extra op
pi_44306093
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:57 schreef Joagertje het volgende:

[..]

Jeb je toch echt een andere wedstrijd gezien volgens mij. Ik zou zeggen; noem ze alle 5 maar eens op. Denk dat het je niet gaat lukken......
Schoten totaal: 11-9
Schoten op doel: 6-6
Balbezit 47%-53%

Iedereen ziet het anders, omdat ze dat willen
pi_44306197
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:40 schreef okee6 het volgende:

[..]

Schoten totaal: 11-9
Schoten op doel: 6-6
Balbezit 47%-53%

Iedereen ziet het anders, omdat ze dat willen
Ik vroeg je of je de kansen op wou noemen en niet de statistieken. Die waren mij wel bekend. Maar waarschijnlijk zie jij elk schot op doel als een kans
pi_44306481
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:43 schreef Joagertje het volgende:

[..]

Ik vroeg je of je de kansen op wou noemen en niet de statistieken. Die waren mij wel bekend. Maar waarschijnlijk zie jij elk schot op doel als een kans
Volle kansen voor PSV waren er voor Afellay (treffer), Koné (treffer), Cocu (kopbal), Méndez (slap schot) Ik weet er vier derhalve. Voor Groningen waren er twee aardige schoten (kansen?), plus Nevland (kopbal) en een rollertje van Suarez. Jij zag vier kansen van Groningen?
pi_44306562
Hoe PSV de boel aanpakt lijkt mij gewoon prima in orde, zeg ik als AZ fan zijnde.

Hun verdediging doet wat zij moeten doen: 6 tegentreffers tot nu toe

Hun middenveld doet wat zij moeten doen: controleren veelal de boel goed

Hun aanval doet wat zij moeten doen: 43 doelpunten tot nu toe.

Deze spelers zijn er niet om een mooie show op te voeren (hoewel ik het voetbal wel wat aanvallender vind dan voorgaande jaren) maar doen wat zij moeten. En dat wat zij moeten doen dat voeren zij dan ook tot in de perfectie uit.

Natuurlijk zie ik bij een wedstrijd van AZ meer dingen die je graag nog eens in de herhaling terugziet, maar het zuigt toch wel dat je ondanks je vermakelijke (en ook wel goede) spel overal naast grijpt.

Het is leuk om een wedstrijd met 5-1 te winnen van bijv een Willem 2, maar als je de week er na er niet staat tegen een topploeg en met 1-0 of 2-0 onderuit gaat heb je gewoon maar 3 punten.

Liever elke week de zekerheid van een stabiele 2-0 overwinning dan elke week maar weer afwachten hoe het uitpakt.
pi_44306929
PSV heeft een goed blok, maar het hangt nog wel te zeer aan kapitein Cocu. Zowel aanvallend als defensief is hij de organiserende speler. Bleek ook maar weer tegen Bordeaux, wat er gebeurt als Cocu een slappe wedstrijd speelt.

Koeman vindt overigens het probleem van de aansluiting tussen middenveld en aanval het belangrijkste. Logisch natuurlijk met zes tegentreffers, maar goed daar zou je menig goal bij op mogen tellen namens Gomes-klasse. Spelers als Slory en Suarez lopen er zo doorheen.
pi_44307293
quote:
Op zondag 10 december 2006 14:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

PSV haalt 3 punten weg uit de Arena, AZ 1 punt. Ik begrijp je respect .
Dus PSV is effectiever
  zondag 10 december 2006 @ 17:18:30 #206
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_44307323
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:04 schreef okee6 het volgende:
PSV heeft een goed blok, maar het hangt nog wel te zeer aan kapitein Cocu. Zowel aanvallend als defensief is hij de organiserende speler. Bleek ook maar weer tegen Bordeaux, wat er gebeurt als Cocu een slappe wedstrijd speelt.

Koeman vindt overigens het probleem van de aansluiting tussen middenveld en aanval het belangrijkste. Logisch natuurlijk met zes tegentreffers, maar goed daar zou je menig goal bij op mogen tellen namens Gomes-klasse. Spelers als Slory en Suarez lopen er zo doorheen.
Ik vind dat Cocu een minder sturende rol heeft dan in het voorgaande seizoen. Hij is minder aanwezig en scoort minder. Hij blijft natuurlijk een topper, maar ik denk dat iemand zijn stokje wel over gaat nemen hoor (Simons?).
pi_44307350
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:53 schreef okee6 het volgende:

[..]

Volle kansen voor PSV waren er voor Afellay (treffer), Koné (treffer), Cocu (kopbal), Méndez (slap schot) Ik weet er vier derhalve. Voor Groningen waren er twee aardige schoten (kansen?), plus Nevland (kopbal) en een rollertje van Suarez. Jij zag vier kansen van Groningen?
Nee hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik zal ook eerlijk zeggen dat we alleen van afstand gevaarlijk zijn geweest het het schot van Holla en de vrije trap van Silva. Maar zoals jij zegt dat het met gemak 4-0 geworden zou zijn is dus dikke flauwekul.
pi_44307766
quote:
Op zondag 10 december 2006 17:19 schreef Joagertje het volgende:

[..]

Nee hoor, dat heb je mij niet horen zeggen. Ik zal ook eerlijk zeggen dat we alleen van afstand gevaarlijk zijn geweest het het schot van Holla en de vrije trap van Silva. Maar zoals jij zegt dat het met gemak 4-0 geworden zou zijn is dus dikke flauwekul.
Op basis van de eerste helft had je zeker niet gedacht dat PSV later een opgelegde kans op de 0-3 zou krijgen! Farfán is niet super, Koné was ook niet optimaal, maar 0-3 of 0-4 behoorde tenslotte wel degelijk tot de mogelijkheden. Groningen gaf echt veel ruimte weg, maar PSV besloot op veilige wijze op de 0-2 te gokken, niet Kluivert te brengen, en dus scoorde het pas laat de tweede treffer. Je kan ook niet stellen dat Groningen een onpasseerbare verdediging heeft als de weerstand gebroken is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 10 december 2006 @ 21:32:06 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44312359
lekker gat hebben we nu
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 10 december 2006 @ 21:33:01 #210
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44312388
quote:
Op zondag 10 december 2006 21:32 schreef rubbereend het volgende:
lekker gat hebben we nu
Gaat idd de goede kant op
pi_44313306
idd straks sientje die een schoen op eet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 02:08:17 #212
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44318897
mooi om te horen dat Kluivert de jonge jongens dus tips geeft vanuit zn eigen ervaring
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44322992
quote:
Telegraaf: PSV in gesprek met alternatief Leonardo
De Telegraaf meldt vanochtend dat PSV definitief heeft afgezien van het aantrekken van NAC-speler Leonardo. De jonge spits, die afgelopen weekend in het nieuws kwam na een snelle rode kaart, zou volgens andere bronnen overigens al rond zijn met Ajax. PSV is echter, volgens de krant van wakker Nederland, inmiddels in gesprek met een andere spits om aan te trekken in het transferwindow van deze winter.
  maandag 11 december 2006 @ 11:39:15 #214
11102 knep
Mountainfreak
pi_44323536
Mooi zo
  maandag 11 december 2006 @ 12:19:19 #215
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44324199
Zal mij benieuwen wie het hier betreft.....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 12:30:16 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44324357
ja hier wordt ik erg nieuwsgierig van
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 12:39:09 #217
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44324485
quote:
11/12/2006 - 'Diverse clubs in de markt voor Beerens'
(Gepost door RvN)

De Telegraaf meldt dat er veel belangstelling is om Roy Beerens te huren van PSV. Indien PSV een extra spits weet aan te trekken, zou de aanvaller verhuurd mogen worden. NEC, Excelsior en een reeks clubs uit de Jupiler League zouden volgens De Telegraaf voor hem in de markt zijn.
stuur maar naar NEC
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44324806
Ik vind dat ie naar een club moet die hem een basisplek garandeert. Liever 15 hele wedstrijden in de Jupiler League dan 5 bij een club als NEC.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 13:21:50 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44324949
als het goed is komt hij wel aan spelen toe bij NEC want vooraan draait het daar niet echt.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44326876
quote:
Telegraaf: PSV in gesprek met alternatief Leonardo
De Telegraaf meldt vanochtend dat PSV definitief heeft afgezien van het aantrekken van NAC-speler Leonardo. De jonge spits, die afgelopen weekend in het nieuws kwam na een snelle rode kaart, zou volgens andere bronnen overigens al rond zijn met Ajax. PSV is echter, volgens de krant van wakker Nederland, inmiddels in gesprek met een andere spits om aan te trekken in het transferwindow van deze winter.
Wie o wie?
Ik typ straat.
pi_44327053
quote:
Op maandag 11 december 2006 12:39 schreef rubbereend het volgende:

[..]

stuur maar naar NEC
aye

wat was t gister trouwens weer genieten van een chagrijnige Ten Cate
pi_44327056
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:33 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Wie o wie?
Medunjanin?
pi_44327103
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Medunjanin?
Dat is toch geen spits
pi_44327154
quote:

[..]

Wie o wie?
Kezman..
pi_44327206
Is Romario al klaar met z'n Australische trip? Want dan gok ik op hem, en winnen we de Champions League.
pi_44327340
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:39 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Dat is toch geen spits
Aanvallende middenvelder die ook als schaduwspits kan spelen. Een hybridekloon van Zidane en Riquelme. Zou uitstekend in een 4-1-2-1-2 achter Koné en Farfán kunnen spelen.
pi_44327377
quote:

[..]

Wie o wie?
Die Ogunsoto van Westerlo?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 16:02:34 #228
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44327935
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Aanvallende middenvelder die ook als schaduwspits kan spelen. Een hybridekloon van Zidane en Riquelme. Zou uitstekend in een 4-1-2-1-2 achter Koné en Farfán kunnen spelen.
zeg maar de plek waar we nu ibi hebben staan?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44328070
quote:

[..]

Wie o wie?
Een Zuid-Amerikaan gok ik?
pi_44328147
Stuur Beerens maar naar Den Bosch
pi_44328155
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:02 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zeg maar de plek waar we nu ibi hebben staan?
Inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 16:09:09 #232
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44328221
heeft hij niet veel last van blessures gehad de laatste tijden?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44328288
Nee dat is Manucharyan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 december 2006 @ 16:11:45 #234
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44328311
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee dat is Manucharyan.
oja
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44328760
Leonardo definitief naar Ajax. Dit weekend had hij dus al geoefend

Ben benieuwd wie PSV nu op het oog heeft dan...
pi_44333763
quote:
Op zondag 10 december 2006 15:12 schreef LudoSanders het volgende:
Deze is idd duidelijker
[afbeelding].
Off-topic:

Met welk programma maak je zo'n bewegend gifje van een filmpje?
pi_44333970
quote:
Op maandag 11 december 2006 18:51 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Off-topic:

Met welk programma maak je zo'n bewegend gifje van een filmpje?
gif movie gear bijv
  maandag 11 december 2006 @ 19:00:48 #238
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44334040
Die ron :
quote:
Dat ons huidige logo er niet uit ziet, wisten we al, en dat ze in eindhoven geen humor hadden was ook al tijden bekend. Dit staaltje huisvlijt van Ron Coppens, de dorpsgek van een incest-dorp in de buurt van Eindhoven, slaat echter alles. Tegelijk is het zielig te noemen, zelfs voor het bewierroken van een van hun beste spelers hebben ze Ajax nodig. Het calimero-complex viert hoogtij bij onze Ron.

Wilt u hem helpen, stuur dan een mailtje naar om de dorpsgek van Steensel een hart onder de riem te steken.
EDIT Bos. Ik vind het plaatsen van het mail-adres het uitlokken naar mailtjes. Dat dat op die site staat okee, maar ik vind het onnodig om dat nogmaals hier neer te zetten.

[ Bericht 47% gewijzigd door Bomenverzameling op 11-12-2006 19:36:04 ]
pi_44334199
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:00 schreef PLAE@ het volgende:
Die ron Klik
Triest. Nog triester dat jullie er aandacht aan besteden
quote:
[b] Dit staaltje huisvlijt van Ron Coppens, de dorpsgek van een incest-dorp in de buurt van Eindhoven, slaat echter alles. Tegelijk is het zielig te noemen, zelfs voor het bewierroken van een van hun beste spelers hebben ze Ajax nodig. Het calimero-complex viert hoogtij bij onze Ron.

Wilt u hem helpen, stuur dan een mailtje naar xxxxxx@hotmail.com om de dorpsgek van Steensel een hart onder de riem te steken.
En dan de begeleidende tekst. Niveautje hoor En hoppa, we zetten z'n e-mail adres ook maar op de site zodat we stoer een mailtje kunnen sturen

[ Bericht 23% gewijzigd door kollie op 11-12-2006 19:34:25 ]
Bobby Robson forever!
pi_44334390
dat plaatje is ook al zo oud

maar gelukkig kennen ze in vak 410 het begrip 'parodie' niet
  maandag 11 december 2006 @ 23:07:26 #241
79837 Lemming22
pi_44342549
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:05 schreef kollie het volgende:

[..]

Triest. Nog triester dat jullie er aandacht aan besteden
[..]

En dan de begeleidende tekst. Niveautje hoor En hoppa, we zetten z'n e-mail adres ook maar op de site zodat we stoer een mailtje kunnen sturen
Een mailtje? Een dikke vette stoere mailbom zal je bedoelen!

maandag 11 december 2006 @ 23:14:00 #242
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_44342783
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:00 schreef PLAE@ het volgende:
Die ron :
[..]

EDIT Bos. Ik vind het plaatsen van het mail-adres het uitlokken naar mailtjes. Dat dat op die site staat okee, maar ik vind het onnodig om dat nogmaals hier neer te zetten.

Alles wat niet voor Ajax is, is volgens Ajacieden triest, Calimero, dom, jaloers, gefrustreerd, zielig en irritant

Typisch triest Ajax-stukje weer.
pi_44352062
quote:
Onklopbare Gomes voor derde keer in Toptien

11/12/2006 22:12

Heurelho da Silva Gomes is de laatste weken onpasseerbaar in de Eredivisie. De Braziliaanse goalie van PSV hoefde inmiddels al 739 minuten geen tegentreffer meer te incasseren. Die prestatie leverde de 25-jarige doelman een derde notering op in de Toptien van keepers met de langste reeks zonder tegengoal.
Dat Gomes voor de derde keer een reeks van meer dan zevenhonderd minuten zonder tegendoelpunt heeft neergezet is opvallend. De Braziliaanse international is bij PSV pas bezig aan zijn derde seizoen in de Eredivisie.

Het record is nog altijd in handen van Heinz Stuy die in 1971 liefst 1.082 minuten zijn doel schoon hield. PSV verbeterde die reeks in het afgelopen seizoen door 1.159 minuten de nul te houden, maar de Eindhovenaren gebruikten in die periode twee keepers: Gomes en Edwin Zoetebier. De 920 minuten die Gomes voor zijn rekening nam, leverden hem in het persoonlijke keepersklassement de tweede plaats op.

Met twee thuiswedstrijden voor de boeg kan Gomes met zijn huidige reeks verder gaan stijgen op de ranglijst. PSV speelt vrijdag tegen Heracles Almelo en treedt op 23 december op als gastheer van Willem II. Om het record van Stuy te breken zal Gomes ook de nul moeten houden tijdens het uitduel met Feyenoord en op 30 december tegen ADO Den Haag tenminste 74 minuten zijn doel schoon moeten houden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Naam Club Minuten Periode
Heinz Stuy Ajax 1.082 7/2/1971-27/5/1971 
Gomes PSV 920 14/8/2004-12/12/2004 
Edwin van der Sar Ajax 846 28/5/1995-22/10/1995 
Gomes PSV 817 19/2/2005-29/4/2005 
Eddy Treytel Feyenoord 792 29/8/1971-7/11/1971 
Edwin Zoetebier Vitesse/Feyenoord 772 27/5/2001-4/11/2001 
Gomes PSV 739 22/10/2006-heden 
Edwin van der Sar Ajax 728 30/10/1997-21/12/1997 
Piet Schrijvers FC Twente 716 13/9/1970-22/11/1970 
Gábor Babos NEC 693 16/10/2005-18/12/2005 
Andries van Dijk Sparta 685 11/3/1962-13/5/1962 
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 11:56:17 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44352115
toevallig dus ik gisteren op heb zitten hoever hij nu was en hoe het record staat
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:16:59 #245
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44352670
Tegen Heracles en Willem II thuis de 0 houden en hij verbeterd zijn huidige record van 920 minuten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 12:18:27 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44352712
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:16 schreef PyTh het volgende:
Tegen Heracles en Willem II thuis de 0 houden en hij verbeterd zijn huidige record van 920 minuten.
dan komt hij toch 1 minuut tekort?

739+90+90= 919

DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:21:11 #247
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44352793
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dan komt hij toch 1 minuut tekort?

739+90+90= 919

Wat denk je van blessuretijd duckie?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 12:23:43 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44352875
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:21 schreef PyTh het volgende:

[..]

wordt die meegeteld in dat rijtje?
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:24:23 #249
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_44352891
Leonardo niet naar PSV
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:26:39 #250
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44352958
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wordt die meegeteld in dat rijtje?
Lijkt me wel he?

Lekker gerucht weer; Koeman gaat met Davids praten......

Seedorf er nog bij en de kabel is weer compleet.....WTF man
pi_44353040
Kun je beter Seedorf nemen. Al zal Davids aanzienlijk goedkoper zijn.

PSV een keer dicht bij huis shoppen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 12:30:35 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44353091
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:26 schreef PyTh het volgende:

[..]

Lijkt me wel he?

Lekker gerucht weer; Koeman gaat met Davids praten......

Seedorf er nog bij en de kabel is weer compleet.....WTF man
Davids? we hebben nog geen middenvelder genoeg?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44353178
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:21 schreef PyTh het volgende:

[..]

Blessuretijd wordt niet meegeteld

tegen AZ werd in de 71e minuut de laatste goal geïncasseerd
90-71=19
tegen Sparta, RKC, NAC, Ajax, Excelsior, Utrecht, Vitesse en Groningen (8 clubs) hield Gomes de 0
19+8*90=739

en daar staat hij op dit moment op
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:38:00 #254
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44353288
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Dan eet ik mijn schoen op
pi_44353330
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:33 schreef dndiek het volgende:

[..]

90-71=19
tegen Sparta, RKC, NAC, Ajax, Excelsior, Utrecht, Vitesse en Groningen (8 clubs) hield Gomes de 0
19+8*90=739

Indrukwekkend...
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:40:10 #256
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44353348
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Voor volgend jaar als Cocu besluit niet nog een jaar door te gaan zou het natuurlijk kunnen maar liever niet dan wel....
pi_44353451
Anthony VanDenBorre
pi_44353486
Wordt lekker oud-Ajax zo.

Bogarde nog bijna; Reiziger en Kluivert al. Davids en Seedorf inderdaad nog .
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:53:40 #259
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_44353710
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kunnen jullie het kampioenschap toch nog een beetje meevieren.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_44353990
Zal je zien dat Feyenoord die record poging weer verknald
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:11:47 #261
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44354256
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef mcyodogg het volgende:
Zal je zien dat Feyenoord die record poging weer verknald
komen we met 2 - 0 voor.. en dan nog gelijkspelen met 3 - 3
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 13:21:18 #262
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44354566
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:33 schreef dndiek het volgende:

[..]

90-71=19
19+8*90=739

Heeeeeeee Pyth lees je dat

dank je Diek
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 13:22:11 #263
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44354609
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:38 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Dan eet ik mijn schoen op
welja ga je een compleet paar eten?
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 12 december 2006 @ 13:24:07 #264
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44354678
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:21 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Heeeeeeee Pyth lees je dat

dank je Diek
Ja ik lees het inderdaad, vind het toch wel vreemd.
10 wedstrijden met gemiddeld 3 minuten blessuretijd is toch weer 30 minuten er bij op
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 13:26:00 #265
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44354749
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:24 schreef PyTh het volgende:

[..]

Ja ik lees het inderdaad, vind het toch wel vreemd.
10 wedstrijden met gemiddeld 3 minuten blessuretijd is toch weer 30 minuten er bij op
dan kan hij voortaan gaan tijdrekken om het record te krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44354779
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dinsdag 12 december 2006 @ 13:47:06 #267
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_44355425
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Tja ik hou toch 1 schoen over
pi_44355464
Nou ja het blijft wel vreemd natuurlijk. In de blessuretijd kan immers wel gescoord worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 12 december 2006 @ 13:51:21 #269
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44355578
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 13:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou ja het blijft wel vreemd natuurlijk. In de blessuretijd kan immers wel gescoord worden.
die tellen ook niet mee voor die ranglijst
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44355680
Als er wordt gescoord uit een vrije trap ook niet.
Ik typ straat.
pi_44357769
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 12:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

Bogarde nog bijna; Reiziger en Kluivert al. Davids en Seedorf inderdaad nog .
Ach, dankzij dat beleid staat er ook een EC1 in Eindhoven.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:05:05 #272
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44357911
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:59 schreef StarGazer het volgende:
Ach, dankzij dat beleid staat er ook een EC1 in Eindhoven.
Dat die spelers ook allemaal dolgraag naar PSV komen zegt ook genoeg toch?
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:09:19 #274
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44358023
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja al die halve.
Que?
pi_44358069
Reiziger en Kluivert (onder voorbehoud)
pi_44358196
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Reiziger en Kluivert (onder voorbehoud)
Kluivert heeft tijdens die helft tegen Bordeaux al meer laten zien dan Reiziger in 1.5 seizoen
Patat Friet
pi_44358765
Het gerucht Davids is vooralsnog 100% uit de lucht gegrepen, ik kan niet vertellen of het ooit wel gebeurt natuurlijk
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_44359277
quote:
PSV op zoek naar versterking in aanval
door Frans van den Nieuwenhof

EINDHOVEN - PSV heeft meerdere kandidaten op het oog om binnen enkele weken de selectie te versterken.
Dat zegt manager Stan Valckx. De club liet voor het weekeinde weten niet langer geïnteresseerd te zijn in Leonardo, van wie gisteren bekend werd dat hij naar Ajax vertrekt. „Wij richten onze pijlen op andere spelers“, aldus Valckx. PSV moet een ’creatieve oplossing’ bedenken om een nieuwe spits, actief in een buitenlandse competitie, aan te trekken. Valckx: „De financiële situatie van de club is bekend. Er is een klein budget, maar we hebben geen miljoenen beschikbaar om nu iemand te kopen. We willen dus een speler huren voor een half jaar en met diens club een optie tot koop afsluiten. Als dat lukt, dan zijn we voorlopig uit de brand.“

PSV streeft ernaar om de nieuweling uiterlijk begin januari vast te leggen, zodat hij het trainingskamp in La Manga (11-15 januari) in ieder geval kan meemaken. In Zuid-Spanje zal PSV een oefenwedstrijd spelen tegen 1. FC Köln. Over de eventuele komst van linksback Maxwell bestaat nog geen duidelijkheid. „We hebben inmiddels met zijn zaakwaarnemer gesproken“, zei Valckx, „maar we weten nog steeds niet wat zijn club Inter wil.“ Eerder liet trainer Ronald Koeman al weten dat Maxwell graag naar PSV komt. De Eindhovense club wil hem een half jaar huren met een optie tot koop. Overigens verwacht Valckx niet dat PSV in de winterstop belangrijke spelers zal kwijtraken. Geruchten over interesse in met name Alex laten hem nog steeds koud. „We hebben geen signalen dat er concrete interesse is in spelers van PSV“, aldus Valckx.
Toch Ogunsoto?
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:56:18 #279
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44359556
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:33 schreef denthemen het volgende:
Het gerucht Davids is vooralsnog 100% uit de lucht gegrepen, ik kan niet vertellen of het ooit wel gebeurt natuurlijk
Gelukkig maar
pi_44359721
Ik ken die Ogunsoto niet, statistieken zijn zeker niet verkeerd.
quote:
Wedstrijden: 16
Beoordeling: 97
Speeltijd: 1440 min.
Doelpunten: 12
Own-goals: 0
Omgezette penalty's: 1
Gemiste penalty's: 0
Gestopte penalty's: 0
Gele kaart: 1
Rode kaart: 0
Toch heb ik liever Eduardo, moet aardig wat kosten, maar gaat zijn aankoopbedrag wel terug verdienen.
Ik typ straat.
pi_44359836
Ja, maar die gozer ben je dus eens in de twee jaar kwijt in januari/februari.
pi_44359840
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:05 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat die spelers ook allemaal dolgraag naar PSV komen zegt ook genoeg toch?
Psv had meer financiele middelen midden jaren 80. Dat trok Koeman over de streep. Daarnaast moest Kieft in 1983 oprotten bij Ajax ten favoure van Van Basten. Arnesen zou in 1985 terug komen naar Ajax, maar dankzij laks handelen en slechts willen huren van Anderlecht ging psv er slim met hem vandoor. Lerby wilde terug naar Nederland geloof ik en tenslotte was Vanenburg een mietje die niet tegen de kritiek van Cruijff kon
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_44360004
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:04 schreef mcyodogg het volgende:
Ja, maar die gozer ben je dus eens in de twee jaar kwijt in januari/februari.
Samen met Koné en in het slechtste geval ook nog Afellay en Aissati.
Ik typ straat.
pi_44360264
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:07 schreef LudoSanders het volgende:

[..]

Samen met Koné en in het slechtste geval ook nog Afellay en Aissati.
Je vergeet Addo.
pi_44362214
WooZ, Bos81. Bedankt voor jullie antwoord

Ik heb dus gisteren en vandaag PSV gebeld en vandaag dan eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Maar succesvol was het niet, want mevrouw wou niet toegeven en zei dat een clubcard nodig is om aan kaarten te komen. Dus... is het nog mogelijk om eventueel van 1 van jullie twee kaartjes te scoren? Ik ga zelf trouwens niet mee, dus het betreft twee personen (Jero en zijn vriend uit Mexico).

Is het dan mogelijk om vrijdag bij het stadion af te spreken? Wellicht is het voor jullie gewenster om dan wellicht de kaarten daar te kopen voor hun?
pi_44363097
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:07 schreef Smeich het volgende:
WooZ, Bos81. Bedankt voor jullie antwoord

Ik heb dus gisteren en vandaag PSV gebeld en vandaag dan eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Maar succesvol was het niet, want mevrouw wou niet toegeven en zei dat een clubcard nodig is om aan kaarten te komen. Dus... is het nog mogelijk om eventueel van 1 van jullie twee kaartjes te scoren? Ik ga zelf trouwens niet mee, dus het betreft twee personen (Jero en zijn vriend uit Mexico).

Is het dan mogelijk om vrijdag bij het stadion af te spreken? Wellicht is het voor jullie gewenster om dan wellicht de kaarten daar te kopen voor hun?
Ik koop inderdaad liever daar de kaarten bij het bijzijn van die 2. Misschien dat WooZ wel van te voren kaarten wil halen.

Ik kan op dit moment ook niet zeggen of ik overdag tijd heb om even langs ticketbox te gaan. Maar je moet wel rekening houden met hoge prijzen. Betalen met de pin is niet mogelijk dan. Dus moeten ze wel minimaal op 30 a 35 euro per kaartje neer tellen tenzij ze geluk hebben en nog op west terecht kunnen.
pi_44363990
Ja, kan ik begrijpen uiteraard dat dat de beste optie is om daar kaarten te kopen. Ze willen het liefts in vak N zitten om zo Salcido het beste toe te schreeuwen Al denk ik dat A/B dan het leukst voor ze is, om dan ook naast het PSV sfeervak te zitten en zij dan met hun Mexicaanse vlag lekker mee kunnen wapperen
btw, aan welke kant zit de spelerstunnel?

En inderdaad, ik schrok wel even toen ik die prijzen zag zeg! Maar hij had het al gezien dus hij weet dat het duurder is dan een pot in Arnhem.
pi_44364041
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:07 schreef Smeich het volgende:
Ja, kan ik begrijpen uiteraard dat dat de beste optie is om daar kaarten te kopen. Ze willen het liefts in vak N zitten om zo Salcido het beste toe te schreeuwen Al denk ik dat A/B dan het leukst voor ze is, om dan ook naast het PSV sfeervak te zitten en zij dan met hun Mexicaanse vlag lekker mee kunnen wapperen
Aan de kant van A/B. Dat is de zuidtribune.
pi_44364415

Als ze nou geen Televizier-ring wint, weet ik het ook niet meer.
pi_44373243
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:07 schreef Smeich het volgende:

En inderdaad, ik schrok wel even toen ik die prijzen zag zeg! Maar hij had het al gezien dus hij weet dat het duurder is dan een pot in Arnhem.
Op de wedstrijddag is tot 18.00 kaartverkoop alleen bij het stadion en dan ben ik nog niet in Eindhoven. Als je echt kaarten wilt moet je even met de trein naar Nijmegen komen. Op het station zit een Free Record Shop. Dan kom ik daar ook naartoe, haal je de goedkoopste kaarten en je stapt weer retour op de trein naar Arnhem. Makkelijk kan haast niet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 13 december 2006 @ 02:12:08 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44380555
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 22:03 schreef WooZ het volgende:

[..]

Op de wedstrijddag is tot 18.00 kaartverkoop alleen bij het stadion en dan ben ik nog niet in Eindhoven. Als je echt kaarten wilt moet je even met de trein naar Nijmegen komen. Op het station zit een Free Record Shop. Dan kom ik daar ook naartoe, haal je de goedkoopste kaarten en je stapt weer retour op de trein naar Arnhem. Makkelijk kan haast niet
zeker niet voor studenten

daarom beveelde ik Wooz aan eitje om te regelen vanaf Arnhem!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44381600
Klopt het dat Hiddink zijn horloge gaf aan de scheids na PSV - Milan omdat hij boos was op de scheids vanwege de extra - tijd?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44381602
quote:
Op woensdag 13 december 2006 05:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt het dat Hiddink zijn horloge gaf aan de scheids na PSV - Milan omdat hij boos was op de scheids vanwege de extra - tijd?
Ik zou niet weten, waarom Hiddink boos moet zijn op de scheids door de extra tijd. In de laatste 2 ontmoetingen in Eindhoven is er toch niks beinvloedrijks gebeurd in de blessuretijd.
pi_44381675
De goal van Massimo geblokt uit je geheugen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44381705
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 03:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nou is Steef z'n kennis niet feilloos, want hij heeft Barreto niet hoog zitten, maar hij heeft toch regelmatig gelijk
  woensdag 13 december 2006 @ 11:09:05 #296
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_44385585
De Mexicaan Omar Bravo wordt genoemd als het alternatief voor Leonardo waar men mee in gesprek zou zijn.
quote:

Full name Omar Bravo Tordecillas
Date of birth February 16, 1980 (age 26)
Place of birth Los Mochis, Sinaloa, Mexico
Height 169 cm (5'6)
Nickname Omarsito
Position Striker
Current club Chivas de Guadalajara
pi_44386674
Misschien komt Robert wel terug, die is ook nog niet verkocht
pi_44389347
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:09 schreef PyTh het volgende:
De Mexicaan Omar Bravo wordt genoemd als het alternatief voor Leonardo waar men mee in gesprek zou zijn.
[..]
Tijdens het WK was ik helemaal fan van hem. Weet niet hoe ie het nu bij Chivas doet overigens.
  woensdag 13 december 2006 @ 13:28:45 #299
79837 Lemming22
pi_44389926
Er staat me niets meer van hem bij eigenlijk. Maar waar wordt zijn naam genoemd dan?
pi_44395871
quote:
Manuel da Costa: ‘Ik wil de beste verdediger ter wereld worden’

6/12/2006 13:23

Voor Manuel da Costa (20) is 2006 het jaar van zijn doorbaak. Nog niet zo lang geleden leek hij kansloos voor een profcarrière. De veelbelovende centrale verdediger werd weggestuurd uit de jeugdopleiding van AS Nancy. In januari debuteerde hij alsnog in de Ligue 1 en in een mum van tijd trad de beoogde opvolger van Alex uit de anonimiteit. Zijn verhaal over de transfer naar PSV, de keuze tussen twee vaderlanden en een bijzondere overbuurman.
Vorig jaar moest jij nog debuteren als prof, inmiddels heeft de Portugese bondscoach Luiz Felipe Scolari je al geselecteerd voor de nationale ploeg. Ben jij verbaasd?

‘De selectie voor het nationale team was fantastisch, omdat ik als kleine jongen al de wens had ooit voor Portugal te spelen. Dat ik met bondscoach Scolari en al die grote voetballers mocht trainen, was een droom die uitkwam. Maar ik blijf met beide voeten op de grond. Zo snel als je stijgt, kun je ook weer vallen. Ik kan wél constateren dat het heel snel is gegaan, want pas elf maanden geleden debuteerde ik voor AS Nancy. Toevallig was dat tegen Bordeaux, een van onze tegenstanders in de Champions League. Ik heb niet het idee dat ik sindsdien enorm verbeterd ben of dat ik bij PSV heel erg heb moeten aanhaken. Met topverdedigers als Alex en Carlos Salcido naast je, word je vanzelf meegetrokken in dat niveau. Natuurlijk ben ik aan het omschakelen, het grote verschil is het spel zonder en mét bal. In Nancy hoefde ik me alleen maar te concentreren op het verdedigen, maar PSV heeft juist meestal de bal en daarom moet ik me bemoeien met inpassen en opbouwen. Bij Nancy moest ik altijd mijn verdedigende taak uitvoeren en pas daarna kon ik aan aanvallen gaan denken. Hier moet je al meteen nadenken: Wat ga je met de bal doen? Mijn kwaliteiten liggen in de kracht en in de lucht, maar de passing over de grond en het positiespel moet ik echt nog wel verbeteren.’

De technische staf van PSV vond jou aanvankelijk wat druistig, te wild.

‘Zo ben ik in Frankrijk opgeleid, als verdediger moest ik erin vliegen en agressief zijn. De enige taak die je leert in de voetbalschool is: de tegenstander het spelen beletten. Ik had dus een enorme drang me ook op die manier bij PSV te profileren. Ik vloog erin als een gek, zodat mijn opponent niet aan de bal zou komen. Toen hebben de trainers en mijn medespelers gezegd: “Manuel, doe nou even rustig”. Volgens mij is dat geen slechte eigenschap, maar ik moet ermee leren omgaan. Ik moet mijn agressiviteit onder controle houden.’

Afgelopen zomer was er tevens interesse uit Italië en Frankrijk, van respectievelijk Internazionale en Paris Saint-Germain. Waarom koos jij voor de kleinste van de drie competities?

‘De meest serieuze clubs waren Inter en PSV. Ik heb over de keuze gepraat met mijn vader en met vrienden. Van Inter dacht ik meteen: Daar kom ik nooit aan spelen toe, want daar zitten alleen maar grote namen. Datzelfde gold voor PSG, Parijs staat ook bekend als de stad van de vedettes. Het zou best kunnen dat Pauleta me daar heeft aanbevolen, want tegen hem heb ik heel goed gespeeld. Maar ik heb er niet veel aan als ik tussen alle sterren rondloop en daardoor geen echte kansen krijg. Bij PSV had ik meteen het gevoel dat ik aan spelen zou toekomen en me zou kunnen ontwikkelen. Daarbij is het een van de beste clubs in Europa.’

Wat is het grote verschil tussen de Ligue 1 en de Eredivisie?

‘Vooral de concentratie. In Frankrijk zijn alle teams sterk, hier is dat anders. Veel ploegen laden zich op om te winnen van PSV, maar soms krijg je verdedigend niet veel te doen. De nonchalance sluipt er dus makkelijker in. In de Ligue 1 moest ik constant op mijn top verdedigen, dan speel je tegen Pauleta, Jean-Claude Darcheville, Aruna Dindane, Fred of Marouane Chamakh. Allemaal grote en sterke spitsen, dat is aanpoten. In Nederland heb ik mijn gevaarlijkste tegenstanders gehad in Klaas-Jan Huntelaar van Ajax en Marc-Antoine Fortuné van FC Utrecht. Fortuné is snel, sterk en heeft een goede techniek. Ik speel liever niet tegen kleine, beweeglijke spitsen. Tegen grote jongens kan ik mijn lichaam flink in de strijd gooien en eens een behoorlijke schouderduw uitdelen, omdat het normaal is in zo’n duel. Tegen een kleine spits moet ik opletten, omdat verdedigende acties dan veel sneller worden afgefloten. Bij PSV is op de training een type als Jefferson Farfán voor mij moeilijk te verdedigen. Hij is klein en wendbaar, daarom kan ik er niet in vliegen, want dan valt het heel erg op.’

Het is niet gebruikelijk dat een Frans talent naar Nederland verhuist. Wat is in Frankrijk eigenlijk het aanzien van de Eredivisie?

‘Ze zien dat natuurlijk wel als een mindere competitie, omdat in de Ligue 1 élke ploeg sterk is, je wint nooit zomaar. In Frankrijk kennen ze maar vier Nederlandse ploegen: PSV, Ajax, AZ en Feyenoord. Maar ik heb niet geredeneerd dat ik een stap terug zou doen, ik dacht juist: Ik ga van de nummer twaalf van Frankrijk naar de kampioen van Nederland. PSV staat ook in Frankrijk heel goed aangeschreven, vooral na de ontmoetingen met Olympique Lyon in de afgelopen jaren. Er wordt dan ook helemaal niet raar aangekeken tegen mijn stap. Ik speel nu om de prijzen. Bovendien ben ik in de Champions League beland, dus voetbal ik op een hoger niveau.’

Heeft AS Nancy veel moeite gedaan jou binnen te houden?

‘We hebben gepraat over een nieuw contract tegen verbeterde voorwaarden. Alles zat erop en eraan, maar het was voor mij geen optie nog een jaar langer te blijven. Ik had pas tien keer meegespeeld in het eerste elftal, maar was al een keer bij PSV op bezoek geweest. Toen heb ik op De Herdgang rondgekeken en een heel goede indruk gekregen. Na gesprekken met de clubleiding in Eindhoven wist ik dat het de beste stap zou zijn voor mijn carrière. Mijn medespelers feliciteerden me, omdat ze ook trots waren. Ik heb wel van kleins af aan bij Nancy gezeten, maar de club gunde me deze stap en lag niet dwars.’

Jouw relatie met Nancy leek eerder al gebroken. Waarom?

‘De jeugdopleiding van Nancy staat best goed bekend, zo zijn in het verleden spelers naar Olympique Marseille gegaan. Ik zat vanaf mijn achtste in die opleiding, maar op mijn zestiende stuurden ze mij weg. Ze vonden me niet goed genoeg. Ik dacht dat mijn profloopbaan afgelopen was. Toch wilde ik laten zien dat ik de kwaliteiten wél had en toen ben ik naar Jarville Jeunesse Foot gegaan, waar ze óók een goede opleiding hebben. Weliswaar op een veel lager niveau, maar ik kon dicht bij huis blijven voetballen. Het kanton Jarville-la-Malgrange ligt namelijk in het arrondissement Nancy. De clubs spelen dus ook in dezelfde regio en in de onderlinge wedstrijden heb ik heel goed gepresteerd. Voor AS Nancy was dat voldoende om me weer terug te nemen in de opleiding. Toen zat er inmiddels wel een ander hoofd van de voetbalschool. Ik kijk er vrij eenvoudig tegenaan, het interesseert me ook niet wat de trainer die me weggestuurde ervan vindt. Zo zit de voetbalwereld in elkaar: op het ene moment ben je goed, op het andere moment slecht; de ene trainer vind je goed, de andere vind je slecht. Ze hebben verder ook niks gezegd, ik was er gewoon weer bij.’

Was een tussenstap achteraf noodzakelijk?

‘Jarville was een goede club, maar ik trainde nog maar drie keer per week en de druk was beduidend minder. Er werd op het veld wel veel meer van me gevraagd omdat ik van een grotere club kwam, maar bij Nancy trainde ik elke dag en moest ik elke training maximaal presteren. Misschien was het voor mij goed er na vele jaren even tussenuit te gaan, even frisse lucht op te snuiven in een andere omgeving. Ik had tijd om na te denken en ben er in elk geval mentaal door gegroeid. Vooral toen ik jonger was, kon ik absoluut niet omgaan met verlies. Na een nederlaag begon ik te huilen, dat zat in me. Tot mijn vijftiende had ik daar last van, daarna kon ik er volwassen mee omgaan. Gelukkig verloor ik niet zoveel, ik zat dus niet elke dag te huilen.’

Voelde jouw doorbraak in Nancy dan als een ultieme revanche?

‘Voor mijzelf was het een heel kleine overwinning in vergelijking met de stap die ik afgelopen zomer heb gemaakt. Die transfer was voor mij de grootste overwinning, omdat ik eigenlijk pas net in beeld was. In januari gingen enkele spelers van AS Nancy naar de eindronde om de Afrika Cup, zoals Pape Malikou Diakathé uit Senegal, en we hadden een paar geblesseerden. Daarom kreeg ik mijn kans. Ik had er wel begrip voor dat ik niet veel aan bod kwam. Nancy heeft een van de beste defensies in Frankrijk, ook dit seizoen hebben ze nog maar tien doelpunten tegen. In een van mijn eerste wedstrijden voor Nancy, om de Coupe de la Ligue, liet ik meteen van me horen. Het was de halve finale tegen Le Mans en ik maakte een fantastisch doelpunt waarbij ik vijf tegenstanders uitspeelde. Dat deed ik op intuïtie, een mooie manier om je eerste goal als prof te maken. Bovendien bereikten we daardoor de finale, die we ook zouden winnen.’

Zo’n voetballer, die als Diego Maradona slalomt, ben jij toch helemaal niet?

‘Dat valt wel mee, jullie kennen me slechts als een sobere speler die zijn taken uitvoert. Blijkbaar zitten er ook andere kwaliteiten in me. Ik ben ook nog helemaal niet zo lang centrale verdediger. Zoals iedere jonge speler begon ik in de aanval, op mijn vijftiende zakte ik naar het middenveld en pas een jaar later werd ik verdediger. Eerst rechtsback en pas daarna verhuisde ik naar het centrum. Mijn doelpunt voor Nancy was heel belangrijk, want de latere bekerwinst betekende de eerste prijs in 28 jaar. Twee jaar geleden speelde Nancy nog niet eens op het hoogste niveau. De prijs heeft de club aanzien gegeven, ze hebben betere spelers kunnen aantrekken en doen het nu goed in het UEFA Cup-toernooi. Ik heb vorige week na Nancy-Feyenoord nog contact gehad met sommige spelers, onder wie Sébastien Puygrenier, de maker van de 1-0. Zoiets hadden we in de stad nog nooit meegemaakt. De trams reden niet meer, een bus was vernield en winkelruiten waren ingegooid, daar was iedereen behoorlijk van onder de indruk. Zulke incidenten zijn in Frankrijk niet gebruikelijk en in een kleine voetbalstad als Nancy al helemáál niet, zelfs niet als Paris Saint-Germain of Olympique Marseille langskomt. Mij hebben die rellen natuurlijk extra geraakt.’

Waarom?

‘Ik ben opgegroeid vlak bij het stadion, dus ik heb daar altijd rondgehangen. Daar zag ik de spelers, trainingen en wedstrijden. AS Nancy is mijn club, van kleins af aan wilde ik daar voetballen. Weten jullie wie mijn overbuurman was? De vader van Michel Platini. Hij zag alle wedstrijden van het eerste elftal en de jeugd. Als kleine jongen vroeg ik altijd aan hem of ik goed had gespeeld. Vader Platini was altijd in de buurt van het stadion, dus alle supporters kenden hem ook. Zijn zoon heb ik één keer gesproken, toen we de Coupe de la Ligue hadden gewonnen. In die finale mocht ik tot mijn grote verdriet niet meespelen, maar ik ben daarna wel bij de besloten festiviteiten in het stadion geweest. Toen de club de vorige beker won, speelde Michael Platini er nog. Daarom was hij dit jaar eregast. Hij feliciteerde me en zei dat ik goed bezig was en zo moest doorgaan. Dat was onze eerste én laatste ontmoeting.’

Jij bent opgegroeid in Nancy en voelt een speciale band met de club. Waarom heb jij dan gekozen voor het nationale elftal van Portugal?

‘Ik ben geboren en getogen in Frankrijk, maar heb een Portugese vader en een Marokkaanse moeder. Van jongs af aan zat ik helemaal in het Portugese voetbal, ik heb altijd een voorliefde voor dat land gehad. Zo waren Luis Figo en Rui Costa mijn favoriete spelers en was FC Porto mijn lievelingsclub. Dat is niet opgedrongen door mijn vader, integendeel, die keuze heb ik zelf gemaakt. Ik heb er nooit gewoond, maar we gaan wel elk jaar op vakantie in een Portugees stadje bij de kust, niet ver van Porto. Daar komen mijn grootouders vandaan, de cultuur is er dus helemaal bij mij ingegoten. Elk jaar als we daar zijn, ga ik ook naar het stadion van FC Porto. Ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik daar ooit wil spelen.’

Hoe zijn jouw ouders in Frankrijk beland?

‘Mijn opa en oma van mijn vaders kant waren heel arm en zijn daarom geëmigreerd, zodat ze konden werken als gastarbeiders. Zo was mijn oma schoonmaakster in een hotel. Later zijn mijn grootouders teruggekeerd naar Portugal, maar mijn vader is achtergebleven in Frankrijk. Ook de familie van mijn moeder is naar Nancy gekomen om te werken, mijn ouders hebben elkaar in Frankrijk dus leren kennen. In mijn familie ben ik de enige profvoetballer. Dat is ook niet zo gek, want we waren thuis met zes kinderen en ik heb vijf zussen! Mijn vader speelde voor zijn plezier bij een klein Frans clubje. Een neefje van mij voetbalt nu voor Jarville, waar ik dus heb gespeeld nadat ik was weggestuurd bij Nancy.’

Heeft de Franse bond geprobeerd jou te overtuigen niet voor Portugal te kiezen?

‘Ja, ze hebben op mij ingepraat. Maar al het geld in de wereld had me niet kunnen overtuigen, ik had Portugal altijd al in mijn hoofd zitten.’

Jij begrijpt dus wat Ibrahim Afellay nu doormaakt?

‘We praten daar samen wel eens over. Ik heb Ibrahim verteld dat hij bij zijn keuze tussen Nederland en Marokko zijn hart en zijn gevoel moet volgen. Zo heb ik dat óók gedaan en ik heb geen moment spijt gehad van mijn keuze. Mijn beslissing wordt in Frankrijk ook wel geaccepteerd. Mensen vragen me soms hoe ik communiceer in de nationale selectie, aangezien ik geen Portugees spreek. Nou, in de jeugdploegen zaten spelers die ook Frans spraken en hetzelfde geldt voor het A-elftal. Met Tiago van Lyon kan ik goed communiceren, evenals met Hélder Postiga van FC Porto. Hij heeft namelijk vroeger voor Saint-Etienne gespeeld.’

Jouw moeder is Marokkaanse en in Frankrijk zijn in het afgelopen jaar heftige tegenstelling ontstaan tussen Noord-Afrikaanse immigranten en de politie. Denk aan de rellen in Parijs en andere Franse steden. Hoe denk jij daarover?

‘Ikzelf ben niet geconfronteerd met die rassenrellen. Op straat heeft onze familie nooit discriminatie ervaren, maar racisme heb je wél in het voetbal. Dat is een probleem van de fans. Extreem-rechts heeft een grote aanhang in Frankrijk en in elke supportersgroep heb je een kern met zulke denkbeelden. Zij jouwen spelers uit, dat is een serieus probleem. Ik vind dat iedereen, ongeacht afkomst en huidskleur, normaal met elkaar moet omgaan en elkaar moet respecteren. Ik heb de indruk dat het klimaat in Nederland goed is, al woon ik natuurlijk pas een paar maanden in het centrum van Eindhoven. Nederland kende ik al een beetje, want ik heb van mijn moeders kant familie in Tilburg wonen. Geen moment heb ik me hier eenzaam gevoeld, dat komt natuurlijk ook doordat ik nu elke wedstrijd speel. Ik was heel verbaasd dat ik uit tegen AZ ineens in de basis stond, want tot dat moment had ik nog geen officiële wedstrijd gespeeld voor PSV. Ik denk dat mijn fout tegen 1. FC Nürnberg in de voorbereiding wel heeft doorgewerkt, want toen maakte ik een verschrikkelijke blunder. In de opbouw verloor ik de bal en daar kwam een doelpunt uit. Toen heeft trainer Ronald Koeman waarschijnlijk gedacht: Laat ik nog maar even wachten voordat ik hem breng. Koeman nam me voor de wedstrijd tegen AZ apart. “Je moet rustig zijn en we hebben vertrouwen in je, want ik zet je er niet voor niets in”, zei hij.’

Heb jij een speciale band met Koeman omdat ook hij centrale verdediger was?

‘Ik kende Koeman als speler alleen van horen zeggen. Toen PSV serieuze interesse toonde, heb ik op internet veel over hem opgezocht. Actieve beelden van Koeman heb ik niet op mijn netvlies staan, maar ik kwam er al snel achter dat hij een heel goede verdediger is geweest. Dat heeft zelfs meegespeeld in mijn keuze voor PSV. Koeman is de ideale man om mij beter te maken. Met hem praat ik veel over het vak in het Spaans, dat ik óók een beetje beheers. Op televisie let ik op hoe andere verdedigers ballen afpakken, hoe ze in de duels zijn en hoe ze tegenstanders bestrijden. Maar ik let vooral op Alex. Hij is mijn voorbeeld, ik vind hem een van de beste verdedigers ter wereld. Aan zijn zijde kan ik me ontwikkelen, zoals ook Wilfred Bouma, André Ooijer en Eric Addo dat hebben gedaan. Hopelijk kan ik straks uitgroeien tot een waardig opvolger van Alex. Het is mijn ambitie de beste verdediger van de wereld te worden.’
pi_44396409
Ja stond vorige week al in de VI.
pi_44396551
quote:
Op woensdag 13 december 2006 06:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De goal van Massimo geblokt uit je geheugen?
Die was toch nog in de reguliere speeltijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')