Dat gaat dus nooit niet. Nederlands talent dat een directe versterking is voor de ploeg, is veel te duur. PSV heeft de afgelopen jaren daarvoor ook geen geld vrij kunnen maken. Verder kun je ook niet zo maar wat kopen van wat minder, aangezien je met Afellay en Aissati al talenten hebt, alleen op de back-plaatsen zou het kunnen, maar die zijn nog spaarzamer te vinden (=duurder)quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:34 schreef koningdavid het volgende:
Het zou inderdaad positief zijn als PSV ook wat meer ruimte zou geven aan Nederlands talent. Nu zijn het vooral Ajax en AZ die Nederlandse talenten de ruimte geven.
Die is ook beter dan Eliaquote:Op vrijdag 8 december 2006 16:22 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
tlk ziet liever van der Meyde komen...![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 08:07 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Die is ook beter dan Elia
Onzinquote:Op zaterdag 9 december 2006 00:44 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat gaat dus nooit niet. Nederlands talent dat een directe versterking is voor de ploeg, is veel te duur. PSV heeft de afgelopen jaren daarvoor ook geen geld vrij kunnen maken. Verder kun je ook niet zo maar wat kopen van wat minder, aangezien je met Afellay en Aissati al talenten hebt, alleen op de back-plaatsen zou het kunnen, maar die zijn nog spaarzamer te vinden (=duurder)
Dat is nou net het probleem. Over Schaars zei iedereen dat destijds ook (op te halen voor 3 ton: hallo, het salaris van Ball is al ruim 3 keer zo hoog): Binnen no time groeide hij uit tot steunpilaar van AZ. Nu zegt iedereen: Halen die Schaars. Voor minder dan 8 miljoen gaat hij echt niet weg: Dan vraag ik mezelf af wie er dan dom is. Waarom Nederlandse toptalenten pas willen halen wanneer deze zich in een dergelijke prijsklasse begeven?quote:Op zaterdag 9 december 2006 15:34 schreef okee6 het volgende:
Waarom zou PSV nalaten om dichtbij huis minder goed te scouten? 'k hoef jou natuurlijk niets wijs te maken. Ik kan me niet voorstellen dat Bruins zich nu in de CL staande had gehouden. Zulke spelers moeten eerst minstens één jaar bij een andere eredivisionist actief zijn geweest. En buiten dat verzuipt PSV al in de middenvelders.
Er is niet zoiets als onverdiend winnen: Je verdient wat je afdwingtquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:52 schreef denthemen het volgende:
volgens de commentator zijn jullie al kampioen want jullie hebben álle moeilijke wedstrijden al gehad..
btw al de 3e uitwedstrijd op rij die onverdiend gewonnen word
Ik denk dat dat wel meevalt. Dit was er gewoon de wedstrijd niet voor en Kluivert moet sowieso al langer warmlopen dan de rest ivm zijn knie.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:17 schreef LuNaTiC het volgende:
ohja, beetje jammer dat Koeman Kluivert weer voor nop laat warmlopen. Tuurlijk hijs de trainer, maar ik vind het maar gevaarlijk want ik weet niet hoe Kluivert bij een volgende keer zal reageren (ik hoop juist dat ie des te gretiger wordt, maar ik vind het een beetje riskant).
Als je het echt meent dat je je daar aan stoort, heb je echt een belachelijke kijk op voetbal. Het Nederlands voetbal is veel te lang een wekelijkse balletshow geweest, waar de gevestigde orde zich ongestoord kon uitleven tegen de kleinere clubjes. Als je kampioen wil worden, zal je je door dit soort wedstrijden heen moeten knokken, zoals alle topclubs van Europa dat moeten. De nationale competitie moet voor PSV en Ajax geen verlengde van de trainingspotjes worden. Omgaan met dit soort tegenstanders versterkt juist de mentaliteit die in Europa noodzakelijk is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:10 schreef Wiiii het volgende:
-Irritant fel Groningen, liet ons niet voetballen![]()
Of Den Haag bijvoorbeeld...quote:Op zaterdag 9 december 2006 22:49 schreef cultheld het volgende:
Ik zou er als Groningenfan meer de pest in hebben wanneer er thuis niet wordt gewonnen van Excelsior en Sparta.
Inderdaad. Hij was al belangrijk de afgelopen jaren, maar dit seizoen lijkt het nog duidelijker. Komt misschien omdat er naast Alex toch iets minder kwaliiteit staat dan voorheen.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:19 schreef VoreG het volgende:
Het is dat die Gomes er staat, wat een geweldige keeper is dat zeg. Wereldreddingen weer.
quote:
Is de laatste wedstrijden weinig van te zien alleenquote:Op zondag 10 december 2006 00:49 schreef the_legend_killer het volgende:
PSV is gewoon en stuk volwassener en slimmer
We zitten op dit moment in een dip, vooral achterin worden inderdaad veel te veel kansen weggegeven. Zo'n dip is normaal in een seizoen, maar het is te hopen dat Koeman de hele zaak weer snel dicht weet te timmeren. Maar zo lang er geen punten worden verspeeld (en daar hebben we gelukkig onze wereldkeeper Gomes voor) is het natuurlijk niet zo'n ramp...quote:Op zondag 10 december 2006 03:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is de laatste wedstrijden weinig van te zien alleen...
Het spel holt echt achteruit. We geven veel te veel kansen weg. Zelfs met de ruime overwinningen tegen Sparta en Excelsior gaven we veel te veel weg. Het is dat die ploegen zelf totaal niet kunnen voetballen...
Hoewel we er uitstekend voor staan moet ik toch echt constateren dat dit onder Hiddink niet zo vaak voor kwam...
De wedstrijd stond ook bol van de kansen voor PSVquote:Op zaterdag 9 december 2006 23:21 schreef mcyodogg het volgende:
Hij had een paar goede reddingen, maar je doet de rest van het team tekort als je zegt dat het de overwinning van Gomes is. Heb in de tweede helft geen kans gezien voor Groningen.
Misschien zag je de tv-uitzending niet. Cocu zei dat PSV in de eerste helft vanuit de organisatie speelde. PSV wilde geen kansen. Groningen begon fel, het wilde kansen maken. Groningen kon in opperste staat nauwelijks iets afdwingen. Toen de energie verdween, begon juist een onscherp PSV aan de klus voor de overwinning. Als Koné 20% meer rendement had kunnen leveren, was PSV onbetwistbaar met 0-4 uit de Euroborg weggelopen. Hoe kom jij -en anderen- dan in godesnaam aan een puntje voor Groningen. Ja, er waren twee mooie schoten van Groningse zijde en er ging dreiging uit van Suarez, dat was het wel. PSV speelt dit kaliber wedstrijden slim en niet open, accepteer dat of veroordeel het, maar ga niet lopen doen als Ten Cate, en zeggen dat je een punt verdiend had.quote:Op zondag 10 december 2006 11:09 schreef Joagertje het volgende:
[..]
De wedstrijd stond ook bol van de kansen voor PSVHierbij bleek maar weer hoe effectief ze kunnen spelen. Grunn had wel recht op een puntje maar zoals Jans ook al zei; bij een andere keeper had je bij rust misschien wel voor gestaan. Dit aangezien jullie in de eerste helft helemaal geen kans gehad hebben of zels in de buurt kwamen behalve het schol van Affelay.
Dat zou leuk zijn.quote:We hebben in ieder geval weer een goed gevoel na een wedstrijd en hopen volgende week in kaasstad ook zo te spelen zodat we misschien een puntje mee kunnen nemen.
Klopt, ik zat in het stadionquote:
Volgens mij heb jij dan een andere wedstrijd gezien want ik heb bijna geen kansen van PSV en al helemaal niet van Kone gezien.quote:Als Koné 20% meer rendement had kunnen leveren, was PSV onbetwistbaar met 0-4 uit de Euroborg weggelopen.
Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken. Zoals ik al zei is dit de klasse van PSV door het rendement in zo'n wedstrijd gewoon te halen door niet goed te spelen, nauwlijks kansen af te dwingen, maar de kansen die ze krijgen wel af te maken.quote:Hoe kom jij -en anderen- dan in godesnaam aan een puntje voor Groningen. Ja, er waren twee mooie schoten van Groningse zijde en er ging dreiging uit van Suarez, dat was het wel. PSV speelt dit kaliber wedstrijden slim en niet open, accepteer dat of veroordeel het, maar ga niet lopen doen als Ten Cate, en zeggen dat je een punt verdiend had.
Daar zit hem het verschil. Dit PSV kan van halve kansen doelpunten maken. Kleine (nofi) clubs kunnen dat meestal niet. Dan is het gewoon heel simpel en verdien je dus precies wat je krijgt: helemaal niks.quote:Op zondag 10 december 2006 12:42 schreef Joagertje het volgende:
En een punt was zeker wel verdiend. Waar baseer jij je verhaal dan op dat het niet verdiend geweest zou zijn? Ze waren zeker niet minder dan PSV. Het klopt dat ze niet echt uitgespeelde kansen gehad hebben, maar datzelfde geldt ook voor jouw club. De 2 doelpunten waren ook bijna de enige echte kansen die ze gehad hebben.
De meest duidelijke was na de 0-2, zijn pass die strandde op de laatste man. Was die pass aangekomen was de 0-3 een feit, Roorda was al uit positie. Verder was het Vink die in de eerste helft er de angel uithaalde. Hij botste viermaal op een PSV-erquote:Op zondag 10 december 2006 12:42 schreef Joagertje het volgende:
Volgens mij heb jij dan een andere wedstrijd gezien want ik heb bijna geen kansen van PSV en al helemaal niet van Kone gezien.
Als je Groningen op inzet al een punt gunt, zou PSV in degradatienood moeten zijn. PSV was dit seizoen immers al te vaak fasen niet thuis in een wedstrijd. Soms is daarvan niet duidelijk of dat gewild is of niet. PSV verstopt zich nu eenmaal graag wanneer nodig. Groningen had niet eens het meeste balbezit, in een thuiswedstrijd!quote:Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken. Zoals ik al zei is dit de klasse van PSV door het rendement in zo'n wedstrijd gewoon te halen door niet goed te spelen, nauwlijks kansen af te dwingen, maar de kansen die ze krijgen wel af te maken.
En een punt was zeker wel verdiend. Waar baseer jij je verhaal dan op dat het niet verdiend geweest zou zijn? Ze waren zeker niet minder dan PSV. Het klopt dat ze niet echt uitgespeelde kansen gehad hebben, maar datzelfde geldt ook voor jouw club. De 2 doelpunten waren ook bijna de enige echte kansen die ze gehad hebben.
Doe nou niet of het zo goed was gister, Koné grossierde weer in slechte aannames en passes. En dat Afellay de beste (en volle) kans van de wedstrijd verzilvert, kan je hem moeilijk verwijten. Hij wordt er voor betaald.quote:Op zondag 10 december 2006 12:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar zit hem het verschil. Dit PSV kan van halve kansen doelpunten maken. Kleine (nofi) clubs kunnen dat meestal niet. Dan is het gewoon heel simpel en verdien je dus precies wat je krijgt: helemaal niks.
Waar beweer ik dat het goed was? Het was erbarmelijk, maar dat is dus het verschil tussen Groningen en PSV. PSV kan met een paar schamele kansjes scoren, Groningen niet.quote:Op zondag 10 december 2006 12:56 schreef okee6 het volgende:
[..]
Doe nou niet of het zo goed was gister, Koné grossierde weer in slechte aannames en passes. En dat Afellay de beste (en volle) kans van de wedstrijd verzilvert, kan je hem moeilijk verwijten. Hij wordt er voor betaald.
Da's een grove belediging inderdaadquote:Op zondag 10 december 2006 12:42 schreef Joagertje het volgende:
Nu ga je tever door me met Ten Cate te vergelijken.
Het was meer over de halve kansen, PSV maakte daar niks van gister. De doorlopende Alex kreeg geen aanvalsbal terug en dat ging steeds zo, met Farfán, met Koné, met Cocu. Zodat uiteindelijk de kansen voor Ibi en Cocu (kopbal) als enige onthouden blijven. Toch nog vijf andere doelpogingen geweest.quote:Op zondag 10 december 2006 12:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat het goed was? Het was erbarmelijk, maar dat is dus het verschil tussen Groningen en PSV. PSV kan met een paar schamele kansjes scoren, Groningen niet.
Ach ´t is nog maar 1-0, kan toch nog wel gelijk wordenquote:Op zondag 10 december 2006 13:29 schreef kollie het volgende:
Het ziet er naar uit dat het 6 punten op Ajax, en 8 op AZ wordt. Kan ik mee leven![]()
Het is 1-1 hoorquote:Op zondag 10 december 2006 13:42 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Ach ´t is nog maar 1-0, kan toch nog wel gelijk worden
Die goal was al gemaakt hoorquote:Op zondag 10 december 2006 13:44 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
ja ik heb een voorspellende gave![]()
ohquote:
1-2 nu zelfsquote:Op zondag 10 december 2006 13:46 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
ohdat wist ik niet.
ik volg het niet zo eigenlijk.
maar wel heel mooi dan 1-1
De laatste jaren niet zoveel wedstrijden van PSV gezien zeker? Er zijn ook onder Hiddink hele slechte potten gespeeld. Zelfs zo erg dat er 4-4 werd gespeeld bij RKC en verloren werd in de nodige uitwedstrijden. Groningen uit blijft altijd een zware pot. Een dipje in het seizoen kan altijd gebeuren, maar om nou te zeggen dan het zo dramatisch was...quote:Hoewel we er uitstekend voor staan moet ik toch echt constateren dat dit onder Hiddink niet zo vaak voor kwam...
Alweer?quote:
liever een slechte pot en winnen dan goed spelen en de punten delenquote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Zo, jullie zijn de lachende derde.
Helemaal omdat jullie vanmiddag eindelijk eens een goede voetbalwedstrijd gezien hebben. Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Typischquote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Helemaal omdat jullie vanmiddag eindelijk eens een goede voetbalwedstrijd gezien hebben. Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
We zijn de lachende eerste.quote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Ja mooi voetbal is beter dan winnenquote:Op zondag 10 december 2006 14:43 schreef jde_kok het volgende:
Kansloos idd, herinner me nog een wedstrijd tegen Utrecht 2 weken geleden...
Ze zijn in amsterdam dus blij met een punt en een mooie pot, kneusjes...
Het zit je wel dwars he??quote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Ja, een wedstrijd die vol zat met schandalige overtredingenquote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.quote:Op zondag 10 december 2006 14:44 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
We zijn de lachende eerste.
En over dat tweede, (of het waar is of niet), wat maakt het jou nou uit of PSV leuk speelt of niet?
Hou je nou maar met je eigen cluppie bezig.quote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
PSV haalt 3 punten weg uit de Arena, AZ 1 punt. Ik begrijp je respectquote:Op zondag 10 december 2006 14:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.
Maar jullie zijn tevereden met het type voetbal dat PSV speelt, nou goed, als je eerste staat gaat dat makkelijk inderdaad.
Ik gun jullie het allerbeste in Europa, maar jullie type voetbal riekt naar de Italiaans en Duitse mentaliteit, en daar heb ik een schurfthekel aan. Een spektakelstuk als wij vanmiddag gezien hebben, zul je in het Philips Stadion minder snel aantreffen.
Maar goed, wij kopen er niks voor en jullie halen de punten, dat is waar.
Vind jij dat goede eigenschappen? Ik niet hoor. Wat vreemd ben jij zeg.quote:Op zondag 10 december 2006 14:51 schreef Hoffman het volgende:
[..]
Hou je nou maar met je eigen cluppie bezig.
tyfushond, kankerneger en smerige achterbakse overtredingen (huntelaar) zijn idd hele goede eigenschappen
Haha, je snapt er echt niks van he. In het Philips Stadion spelen wij (bijna) altijd dominant en aanvallend. Heb je de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht gezien? Heerlijke pot joh! Er werd schitterend gecombineerd en er vielen prachtige doelpunten!quote:Op zondag 10 december 2006 14:49 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Boeit mij persoonlijk geen reet. Ik heb alleen veel meer respect voor de manier waarop AZ naar ArenA komt om te voetballen, dan hoe PSV het deed.
Maar jullie zijn tevereden met het type voetbal dat PSV speelt, nou goed, als je eerste staat gaat dat makkelijk inderdaad.
Ik gun jullie het allerbeste in Europa, maar jullie type voetbal riekt naar de Italiaans en Duitse mentaliteit, en daar heb ik een schurfthekel aan. Een spektakelstuk als wij vanmiddag gezien hebben, zul je in het Philips Stadion minder snel aantreffen.
Maar goed, wij kopen er niks voor en jullie halen de punten, dat is waar.
Klopt helemaal, wij winnen onze thuiswedstrijden doorgaans. Ik ben blij dat jij vrede hebt met de recente gelijke spelen en nederlagen in eigen huis van je clubjequote:Op zondag 10 december 2006 14:38 schreef koningdavid het volgende:
Van PSV hoef je dit niet te verwachten.
Jeb je toch echt een andere wedstrijd gezien volgens mij. Ik zou zeggen; noem ze alle 5 maar eens op. Denk dat het je niet gaat lukken......quote:Op zondag 10 december 2006 13:04 schreef okee6 het volgende:
Toch nog vijf andere doelpogingen geweest.
Ja, een paar schandalige overtredingen. Hij wordt er ook niet beter op daar in Amsterdam, zonde.quote:Op zondag 10 december 2006 14:54 schreef LudoSanders het volgende:
Wat is het toch mooi om PSV supporter te wezen!
Heeft Huntelaar weer van zich doen spreken?
Tegen Excelsior, Sparta en een onthutsend zwak Utrecht durven jullie wel ja.quote:Op zondag 10 december 2006 14:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Haha, je snapt er echt niks van he. In het Philips Stadion spelen wij (bijna) altijd dominant en aanvallend. Heb je de laatste thuiswedstrijd tegen Utrecht gezien? Heerlijke pot joh! Er werd schitterend gecombineerd en er vielen prachtige doelpunten!![]()
En gisteren hebben we ons de 2e helft ook niet ingegraven hoor![]()
Wellicht een leuk onderzoekje, vanavond maar even Talpa kijken. Oh nee, waar ook, Talpa zend selectief positief voetbal uit.quote:Op zondag 10 december 2006 14:54 schreef LudoSanders het volgende:
Wat is het toch mooi om PSV supporter te wezen!
Heeft Huntelaar weer van zich doen spreken?
Dan laten we het hier toch even zienquote:Op zondag 10 december 2006 15:00 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Wellicht een leuk onderzoekje, vanavond maar even Talpa kijken. Oh nee, waar ook, Talpa zend selectief positief voetbal uit.
Dat rechterbeen gaat idd vrij onnatuurlijk richting Cziommer voor iemand die de bal wil afschermen. Die van de Cler mag er zeker ook wezen jaquote:Op zondag 10 december 2006 15:02 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Dan laten we het hier toch even zien![]()
[afbeelding]
Maar ook deze mag er zijn;
[afbeelding]
Hij wil de bal niet afschermen, er was allang gefloten. Dáárom was het overduidelijk natrappenquote:Op zondag 10 december 2006 15:06 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat rechterbeen gaat idd vrij onnatuurlijk richting Cziommer voor iemand die de bal wil afschermen. Die van de Cler mag er zeker ook wezen ja.
Winnen is niet alles.... het is het enige.quote:Op zondag 10 december 2006 14:58 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tegen Excelsior, Sparta en een onthutsend zwak Utrecht durven jullie wel ja.![]()
Tegen ploegen als AZ, Ajax, Bordeaux, Galatasaray, Liverpool, Groningen en Vitesse uit zijn jullie de schijterigheid zelve. Oh nee... het is zakelijkheid.
Maar goed, jullie pakken de punten, daar is niks op af te dingen. Maar op een echt prijzenswaardige manier gebeurt het allemaal niet.
Huntelaar mag op zijn knietjes naar Zeist. Schandalig dat hiervoor geen rood wordt gegeven. Ik begreep op de radio dat Opdam ook rood had moeten hebben? Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).quote:Op zondag 10 december 2006 15:20 schreef WooZ het volgende:
Er was dus allang gefloten. Huntelaar stond op, rent naar de bal en trapt Cizommer dus na, en die domme Braamhaar stond er met z'n neus bovenop
En anders doet Voetbal Insite het wel.quote:Op zondag 10 december 2006 15:32 schreef Neoktheone het volgende:
Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).
Mwah Opdam haalde even revenge. Het viel opzich wel mee. Was een beetje op de manier zoals Heitinga rood kreeg uit bij Heracles. Komt insliden en ligt op het laatste moment z'n voetje nog eventjes extra opquote:Op zondag 10 december 2006 15:32 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Huntelaar mag op zijn knietjes naar Zeist. Schandalig dat hiervoor geen rood wordt gegeven. Ik begreep op de radio dat Opdam ook rood had moeten hebben? Ik zie het vanaaf wel op Talpa (als ze het laten zien).
Schoten totaal: 11-9quote:Op zondag 10 december 2006 14:57 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Jeb je toch echt een andere wedstrijd gezien volgens mij. Ik zou zeggen; noem ze alle 5 maar eens op. Denk dat het je niet gaat lukken......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |