abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44124340
Hans Smolders roept op tot een actie met deze aanhef.

Twee vermakelijke persberichten in het postvakje van Hans Smolders van de Lijst Smolders uit Tilburg. Hij stond nummer 19 op de lijst van EenNl maar geheel in de traditie van de Fortuynistische politiek besmeurt hij nu het eigen nest. Leest en huiver maar geniet ook een beetje.
quote:
Geachte Redactie,

Hierbij in de bijlage een kort fragment inzake Wachtgeldregeling, volgens een uitgevoerde berekening van een landelijk dagblad kost het de Nederlandse belastingbetaler met het vertrek van 76 kamerleden bijna 6 miljoen euro per jaar. Een groot tegenstander van deze bovenmodale wachtgeldregeling is de heer Joost Eerdmans.

Ik zou het op prijs stellen dat u een nieuwe rubriek begint: Waar heeft Joost Eerdmans deze week gesolliciteerd.

A zeggen en B doen was al gemeengoed in de Politiek, vooral bij de gevestigde orde, ik hoop dat de nieuwe politiek nu een echt goed voorbeeld gaat geven en de erfenis van Pim Fortuyn nog niet verder afbreekt. "Citaat Pim Fortuyn: "Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg".

Met vriendelijke groet,

Hans Smolders
quote:
*Eerdmans is vanaf dag één bij de LPF en is medeverantwoordelijk voor elke crisis, puinhoop en ellende in die 4 ½ jaar. Hij heeft zo vaak gezegd op te stappen maar is uiteindelijk afgelopen September uit de LPF gezet!! Eerdmans die vanaf het allereerste moment in 2002 binnen de LPF een belangrijke achterbakse rol heeft gespeeld in de chaos en ellende binnen die LPF, heeft telkens gewikt en gewogen hoe hij zijn baantje het best veilig kon stellen, maar tenslotte heeft de LPF hem zelf buiten moeten gooien!!

*EenNL is totaal mislukt door arrogantie, zelfoverschatting en amateurisme van twee leiders, Pastors en Eerdmans, die gigantisch door de mand zijn gevallen!! Eerdmans had als duo lijsttrekker met veel mediaaandacht het alleszeggend bedroevend aantal van 7000 stemmen uit het gehele land!!

*Pastors en Eerdmans noemde tot overmate van ramp Wilders een gevaarlijke man terwijl Eerdmans en Pastors de Islam met de 2e wereldoorlog ging vergelijken.

*Eerdmans en Pastors hebben de onnozele vriendin van Pastors op de 13e plaats gezet op de lijst eenNL, wat een schande!!

e kandidatenlijst door Eerdmans samengesteld is zeer slecht en zou zo maar een ex-D66 clubje kunnen zijn!! Die kandidatenlijst van Eerdmans is zeer slecht en het zijn allemaal mensen die bij de overheid werken of bij bedrijven gerelateerd aan de overheid. Allemaal managers, adviseurs, consultants, politici, juristen, leraren, bestuurders etc. etc. Daarbij zijn de meeste kandidaten bekende van Eerdmans en hebben hem al jaren via mail of telefoon bewierookt!

*Samenwerking op rechts is mislukt door baantjesjager Eerdmans en de arrogante Pastors, ze wilde niet met die en dan weer niet met die samenwerken!! Iedereen die goed, sterk en daadkrachtig was werd geweerd. Wilders was dat spuugzat en besloot toen zelf verder te gaan. Hij heeft daarna bewezen door keihard te werken hoe het wel moet.

*Meer dan 1 1/2 jaar hebben Pastors en Eerdmans in de media geroepen dat ze mee gingen doen met een landelijke partij en pas 5 maanden voor de verkiezingen van 22 november zijn ze aan de slag gegaan. Eerst nog gewoon rustig op vakantie gegaan enz. Puur ambtenarengedrag. Geen naam, geen verkiezingsprogramma, geen kandidaten, helmaal geen zak gedaan.

*Barry Madlener van Leefbaar Rotterdam heeft gekozen voor Wilders ipv Pastors

*Marco Pastors heeft steeds de grote winst in Rotterdam geclaimd maar achteraf blijkt dat het Rotterdamse succes hoofdzakelijk te danken is aan Wethouder Wim Versluis die inmiddels Leefbaar Rotterdam heeft verlaten.

*Eerdmans zei 24 nov.bij Pauw en Witteman dat het schande was dat kamerleden zoals hij niet hoefde te solliciteren, ben dus vanaf nu benieuwd waar Eerdmans elke week gaat solliciteren?

at alle 150 kamerleden zo blij zijn met Eerdmans geeft te denken. Hij is inderdaad altijd al een van hun geweest en dat wordt steeds weer bevestigd.

*Weet u wat Eerdmans in die 4 ½ jaar gekost heeft incl zijn persoonlijk medewerker? Meer dan 1 miljoen euro!! En dan komt daar nog eens 4 ½ jaar wachtgeld achteraan!! En wat heeft Eerdmans meer gedaan dan de slager, bakker, stratenmaker en de gewone burgers? Helemaal niets want die riepen exact hetzelfde op straat, zoals Eerdmans dat er zwaarder gestraft moest worden, of als er weer een TBS-er was ontsnapt dat dat schandalig was. En de schijnheilige Eerdmans wou wel eens weten hoe het er in de gevangenis aan toe gaat, doe dat dan zonder zoveel ophef en mediashow vooraf en onherkenbaar met niet geselecteerde gedetineerde!! Om nog maar te zwijgen over de mediashow van Eerdmans toen hij met een bandje om zijn enkel een week thuis ging zitten om te ervaren wat elektronisch toezicht inhield. Hij had ook met de hondenriem op de bank kunnen gaan zitten, hoe is dit allemaal mogelijk?

*Toppunt van daadkracht van Eerdmans was dat hij tijdens de verkiezingsavond zei dat bij 1 zetel voor EenNL hij zou stoppen, slimme conclusie als je op nummer 2 staat en dan nagaan dat hij verantwoordelijk is voor 4 1/s jaar ellende binnen de LPF en probeert ook daar nu geen enkele verantwoordelijkheid voor te nemen.
bron: persbericht Hans Smolders

maandag 4 december 2006 @ 09:49:58 #2
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_44124538
quote:
Op maandag 4 december 2006 09:35 schreef SCH het volgende:

Twee vermakelijke persberichten in het postvakje van Hans Smolders van de Lijst Smolders uit Tilburg. Hij stond nummer 19 op de lijst van EenNl maar geheel in de traditie van de Fortuynistische politiek besmeurt hij nu het eigen nest. Leest en huiver maar geniet ook een beetje.
[..]

[..]

Zou je dat kunnen toelichten? Ik walg er eerder van.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_44124621

Jammer dat Pastors en Eerdmans niet in de kamer gekomen zijn, ik had het ze wel gegund. Maar meer dan 2 zetels was funest geweest, laat staan een LPF-achtig debuut.

Benieuwd of Wilders z'n kikkers wat beter in de kruiwagen houdt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44124626
quote:
Op maandag 4 december 2006 09:49 schreef mr.vulcano het volgende:

Zou je dat kunnen toelichten? Ik walg er eerder van.
Ik bedoel genieten in de zin van dat de LPF-soap nog altijd wat nasuddert en de vileine en bijna vals-nichterige toon van het hele stukje van Smolders, over die vriendin van Pastors en zo. Hij is zelf op die lijst gaan staan maar trapt nu na.

Maar misschien heeft hij wel een punt als het over Eerdmans en het wachtgeld gaat?
pi_44124641
Op zich heeft Smolders wel een punt, maar het is nogal goedkoop om dit anderhalve week na de verkiezingen zo naar buiten te brengen. En dan nog wel over een partijgenoot! Al die stront die hij nu over Eerdmans uitstort had hij toch ook wel op het moment dat hij zich kandidaat stelde voor EénNL kunnen bedenken volgens mij.

Misschien wel een leuk journalistiek item, hoe gaan de grootste critici van de wachtgeldregeling zelf hiermee om? SP'ers, LPF'ers enzo. Als dat tenminste te achterhalen is. De overheid rapporteert wel over hoeveel personen wachtgeld ontvangen, maar eigenlijk zouden ze daar ook de namen bij moeten geven.
  maandag 4 december 2006 @ 09:57:35 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_44124663
tsja.. en daarom was smolders dus alleen maar de chauffeur.. wat een kneus zeg
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_44124673
quote:
Op maandag 4 december 2006 09:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij is zelf op die lijst gaan staan maar trapt nu na.
Hans Smolders wilde op een lage plek op de kandidatenlijst van EénNL omdat hij dacht wel op eigen kracht voldoende voorkeurstemmen te kunnen halen. Ik heb het even nagekeken, hij had er nog geen 1500. Wel de meeste stemmen van EenNL op Pastors en Eerdmans na.
pi_44124709
Om de vriendin van de lijsttrekker van je partij nou voor 'onnozel' uit te maken.

Lekker vrienden aan het maken Hans
pi_44124751
Op de verkiezingsdag had hij trouwens ook al commentaar...
quote:
Smolders: campagne EénNL bedroevend slecht

TILBURG (ANP) - ,,De campagne van EénNL is bedroevend slecht. Dat had veel beter gekund'', is het oordeel van Hans Smolders die zelf op een vrijwel onverkiesbare 19e plek staat op de lijst van Marco Pastors. De Tilburger, ex-chauffeur van Pim Fortuyn, voert zijn eigen campagne om Kamerlid te worden.

,,Ik ben al weken bezig met mijn eigen campagne. Bij EénNL zijn ze anderhalve week geleden pas echt begonnen.'' Te laat vindt het Tilburgse raadslid en gewezen ondernemer die vrijwilligers zijn poster op tal van verkiezingsborden door het hele land heeft laten plakken.

,,Je moet zorgen dat je je campagne op orde hebt. Komt EénNL laatst vragen of die vrijwilligers ook hun posters wilden plakken. Daar heb ik nee tegen gezegd.''

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen wist hij eigenhandig ruim 9300 stemmen binnen te halen met zijn Lijst Smolders Tilburg. ,,Landelijk wil ik hetzelfde doen. En net als in Tilburg als een soort Pieter Storms de politiek achtervolgen. Zaken naar buiten brengen'', aldus Smolders die door tegenstanders als een politieke cowboy wordt gezien.

http://www.brabantsdagblad.nl/verkiezingen/article855675.ece
Volgens mij had hij zich achteraf liever bij Wilders aangesloten dan bij Pastors. Op het verkeerde paard gewed.
pi_44125066
quote:
Op maandag 4 december 2006 09:56 schreef Kozzmic het volgende:
Op zich heeft Smolders wel een punt, maar het is nogal goedkoop om dit anderhalve week na de verkiezingen zo naar buiten te brengen. En dan nog wel over een partijgenoot! Al die stront die hij nu over Eerdmans uitstort had hij toch ook wel op het moment dat hij zich kandidaat stelde voor EénNL kunnen bedenken volgens mij.

Misschien wel een leuk journalistiek item, hoe gaan de grootste critici van de wachtgeldregeling zelf hiermee om? SP'ers, LPF'ers enzo. Als dat tenminste te achterhalen is. De overheid rapporteert wel over hoeveel personen wachtgeld ontvangen, maar eigenlijk zouden ze daar ook de namen bij moeten geven.
Nee hoor. Hij had voor de verkiezingen ook al kritiek.
pi_44125650
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:18 schreef X. het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij had voor de verkiezingen ook al kritiek.
Op de verkiezingsdag ja. Maar de kritiek op Pastors en Eerdmans die niet kunnen samenwerken en Eerdmans die er 4 ½ jaar lang in het parlement een potje van heeft gemaakt had hij ook kunnen bedenken toen hij zich kandidaat stelde voor EénNL.

Smolders had in 2003 overigens ook recht op wachtgeld, hoe zit het daar eigenlijk mee? Volgens Parlement.com heeft hij na het Kamerlidmaatschap geen baan meer gehad.
pi_44126014
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Op de verkiezingsdag ja. Maar de kritiek op Pastors en Eerdmans die niet kunnen samenwerken en Eerdmans die er 4 ½ jaar lang in het parlement een potje van heeft gemaakt had hij ook kunnen bedenken toen hij zich kandidaat stelde voor EénNL.

Smolders had in 2003 overigens ook recht op wachtgeld, hoe zit het daar eigenlijk mee? Volgens Parlement.com heeft hij na het Kamerlidmaatschap geen baan meer gehad.
Nee hoor. Al voor de verkiezingsdag had hij kritiek. Hij weigerde ook posters van eenNL op te hangen in Tilburg. Hij liet zijn medewerkers alleen maar zijn eigen posters ophangen.

Bron. Is wel op de 22e gepubliceert, maar hij zegt ook duidelijk dat hij zelf al weken bezig is.
pi_44126055
Smolders moeten ze opknopen!!
pi_44126311
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:08 schreef TJDoornbos het volgende:
Smolders moeten ze opknopen!!
Kijk, van dit soort reacties kijk je pas op. De onderbouwing, de argumentatie. Echt geweldig gewoon.
pi_44126341
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:06 schreef X. het volgende:

[..]

Nee hoor. Al voor de verkiezingsdag had hij kritiek. Hij weigerde ook posters van eenNL op te hangen in Tilburg. Hij liet zijn medewerkers alleen maar zijn eigen posters ophangen.

Bron. Is wel op de 22e gepubliceert, maar hij zegt ook duidelijk dat hij zelf al weken bezig is.
Ja, dat artikel had ik zelf ook al gequote. Het houdt echter mijn kritiek op Smolders recht overeind. Zaken die hij aansnijdt had hij ook al kunnen weten op het moment dat hij zich kandidaat stelde.
pi_44126398
Ja, ik ben met je eens dat hij net als Wouter Bos zich een slechte verliezer toont. Maar ik denk dat hij zijn kritiek toch al langer verspreide hoor.
pi_44126498
Waarschijnlijk zal Eerdmans als tegenstander van de wachtgeldregeling, gewoon gebruik maken van deze regeling, net zoals Ton de Graaf "Mister gekozen Burgemeester" gewoon benoemd Burgemeester wordt in Nijmegen, en femke Halsema gewoon een vette hypotheek van ¤ 650.000,- heeft met dito vette aftrek.
pi_44126518
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:20 schreef X. het volgende:

[..]

Kijk, van dit soort reacties kijk je pas op. De onderbouwing, de argumentatie. Echt geweldig gewoon.
hahahaha ik vind hem voor zover ik over hem gehoord/gelezen heb gewoon een flapdrol en Marco heeft het in Rdam gewoon goed gedaan dus waarom er tegenaan trappen??
  maandag 4 december 2006 @ 12:26:11 #19
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44127978
Valt me tegen van Smolders. Erg tegen.

Wel een interessante vraag; waar heeft Eerdmans gesolliciteerd?

Dat zouden ze van alle wachtgelders moeten publiceren!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 4 december 2006 @ 12:57:23 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44128859
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:02 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij had hij zich achteraf liever bij Wilders aangesloten dan bij Pastors. Op het verkeerde paard gewed.
Ik denk dat hij er bij Wilders niet in zou komen...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44129447
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:30 schreef more het volgende:
Waarschijnlijk zal Eerdmans als tegenstander van de wachtgeldregeling, gewoon gebruik maken van deze regeling, net zoals Ton de Graaf "Mister gekozen Burgemeester" gewoon benoemd Burgemeester wordt in Nijmegen, en femke Halsema gewoon een vette hypotheek van ¤ 650.000,- heeft met dito vette aftrek.
Waarom is het verkeerd als zij zelf gebruik maken van het systeem dat ze eigenlijk willen veranderen?
Of mogen alleen voorstanders van het systeem profiteren?

Je kunt je pijlen beter richten op partijen die hier niks aan willen veranderen, CDA, VVD en SGP voorop.
  maandag 4 december 2006 @ 13:23:33 #22
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44129735
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:15 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Waarom is het verkeerd als zij zelf gebruik maken van het systeem dat ze eigenlijk willen veranderen?

Je kunt je pijlen beter richten op partijen die hier niks aan willen veranderen, CDA, VVD en SGP voorop.
Tja, dat snap ik ook niet helemaal. Als Halsema de hypotheekrente-aftrek voor hoge inkomens wil beperken treft ze haar eigen belang daar dus juist enorm mee. Ik zie niet in wat er hypocriet aan is om beleid te maken dat tegen je eigen belang ingaat.
pi_44129919
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:15 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is dat ze er gebruik van maken, maar vind het wel hypocriet.
pi_44129969
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, dat snap ik ook niet helemaal. Als Halsema de hypotheekrente-aftrek voor hoge inkomens wil beperken treft ze haar eigen belang daar dus juist enorm mee. Ik zie niet in wat er hypocriet aan is om beleid te maken dat tegen je eigen belang ingaat.
Ze wil een overgangs termijn van tien jaar, dus ze denkt wel degelijk aan haar zelf.
pi_44130053
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:30 schreef more het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het verkeerd is dat ze er gebruik van maken, maar vind het wel hypocriet.
Zullen we het even ontopic houden?
pi_44130081
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:23 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is in feite de omgekeerde wereld:

Mensen die met goede argumenten iets kroms willen veranderen worden extra kritisch bekeken, terwijl mensen die het allemaal wel prachtig vinden en met allerlei drogredenen wetswijzigingen dwarsbomen geen enkele verantwoording hoeven af te leggen.

Terwijl de eerste groep politici duidelijk het landsbelang voor ogen heeft en de laatste groep vooral naar het eigenbelang kijkt (en dat van hun achterban).
  maandag 4 december 2006 @ 13:35:31 #27
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44130089
quote:

[..]

Een beetje als een partij die zichzelf Christelijk noemt (je weet wel "gij zult niet doden" en zo), maar wel een oorlog steunt? Zoiets?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44130347
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een beetje als een partij die zichzelf Christelijk noemt (je weet wel "gij zult niet doden" en zo), maar wel een oorlog steunt? Zoiets?
Saddam Hoessein en zijn kliek doodde er inderdaad massaal op los in Irak, gelukkig heeft Nederland onderdeel uitgemaakt van de coalitie die deze, voor zijn plezier moordende dictator heeft verslagen. En is er In Irak, zei het zeer pril een democratie ontstaan die nog wel een lange weg te gaan heeft.
(Vooral het verzieken van het democratische proces door dictaturen als Syrië & Iran maken het er niet gemakkelijker op)
pi_44130979
quote:

[..]

Als jij tegen tolwegen bent (ik noem maar wat) en er komen tolwegen dan pak jij ook liever de trein ipv er 'hypocriet' gebruik van te maken?
pi_44131188
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:05 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als jij tegen tolwegen bent (ik noem maar wat) en er komen tolwegen dan pak jij ook liever de trein ipv er gebruik van te maken?
Ik ben tegen de huidige vorm van openbaar vervoer, waarbij de tarieven veel te laag zijn om de kosten te dekken en de overheid flink moet bijbetalen. Dus maak ik nooit gebruik van het openbaar vervoer, maar gebruik altijd eigen middelen of een taxi.
  maandag 4 december 2006 @ 14:14:27 #31
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44131217
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:31 schreef more het volgende:

[..]

Ze wil een overgangs termijn van tien jaar, dus ze denkt wel degelijk aan haar zelf.
Dat zal het zijn ja!

Je mag ook gewoon toegeven dat het niet hypocriet is hoor. Ongelijk hebben is geen schande.
pi_44131483
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:26 schreef Napalm het volgende:
Valt me tegen van Smolders. Erg tegen.
Gemiddeld Pimmistisch niveau toch ?
quote:
Wel een interessante vraag; waar heeft Eerdmans gesolliciteerd?

Dat zouden ze van alle wachtgelders moeten publiceren!
Dat zeker.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44131507
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat hij er bij Wilders niet in zou komen...
Ach die heeft ook 2 voormalige Pimmisten in z'n fractie zitten. Dat zegt dus niet zoveel.
pi_44132243
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach die heeft ook 2 voormalige Pimmisten in z'n fractie zitten. Dat zegt dus niet zoveel.
Fleur
  maandag 4 december 2006 @ 15:08:30 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_44132907
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:43 schreef more het volgende:

[..]

Saddam Hoessein en zijn kliek doodde er inderdaad massaal op los in Irak, gelukkig heeft Nederland onderdeel uitgemaakt van de coalitie die deze, voor zijn plezier moordende dictator heeft verslagen. En is er In Irak, zei het zeer pril een democratie ontstaan die nog wel een lange weg te gaan heeft.
(Vooral het verzieken van het democratische proces door dictaturen als Syrië & Iran maken het er niet gemakkelijker op)
Hoe durf je het zelfs maar met droge ogen te beweren?
quote:
De burgers van Irak zijn er nu slechter aan toe dan tijdens het bewind van Saddam Hoessein. Bovendien is de toestand in Irak erger dan een burgeroorlog. Dat heeft de secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Kofi Annan, gezegd in een interview met de Britse zender BBC.

"De gewone burgers zijn er nu slechter aan toe dan ten tijde van Saddam. Toen leefden ze onder een brutale dictator, maar ze konden wel hun kinderen naar school sturen zonder zich af te vragen of ze hen nog ooit zouden terugzien", zegt Annan over de toestand in Irak. "We hadden het destijds over een burgeroorlog in Libanon, maar dit is veel erger", voegt Annan daaraan toe. Hij stelt verder dat de Iraakse regering faalt het geweld onder controle te krijgen.

Annan neemt geen blad voor de mond en zegt duidelijk dat hij het niet eens is met het Amerikaanse beleid in Irak. Het lijkt erop dat Annan nu zo fel kan reageren, omdat hij volgend jaar opgevolgd wordt door de Koreaan Ban Ki-moon.

Ook heeft hij nog steeds kritiek op de Amerikaanse invasie van Irak in 2003. Deze had volgens hem vermeden kunnen worden als VN-wapeninspecteurs meer tijd hadden gekregen. De VS waren toen Irak binnengevallen omdat Hussein VN-resoluties aan zijn laars lapte. Ook zou het regime massavernietigingswapens bezitten. Deze zijn nooit gevonden.
Een democratie ontstaan, nog wel. Waar haal je zelfs maar het lef vandaan om de term te gebruiken in verband met Irak. Als er ergens geen democratie is op dit moment is het wel in de Kolonie Irak.
  maandag 4 december 2006 @ 15:14:19 #36
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44133093
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als er ergens geen democratie is op dit moment is het wel in de Kolonie Irak.
Geen democratie?
Er zijn toch verkiezingen e.d.? iig meer dan onder Saddam..

de·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën)
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 4 december 2006 @ 15:16:41 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_44133183
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:14 schreef Napalm het volgende:

[..]

Geen democratie?
Dan wil ik je ook niet meer horen zeuren over Noord Korea of Cuba. Daar worden ook verkiezingen gehouden.
pi_44133200
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoe durf je het zelfs maar met droge ogen te beweren?
Ja dat durf ik.
quote:
Een democratie ontstaan, nog wel. Waar haal je zelfs maar het lef vandaan om de term te gebruiken in verband met Irak. Als er ergens geen democratie is op dit moment is het wel in de Kolonie Irak.
Kofi Annan kan beter iets doen om de genocide in Sudan op te lossen, eens kijken of ze er al vergaderend uitkomen Hoe is het eigenlijk met zijn corrupte zoon?
pi_44133243
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan wil ik je ook niet meer horen zeuren over Noord Korea of Cuba. Daar worden ook verkiezingen gehouden.
In Irak kan iedereen meedoen aan de verkiezingen. In Noord Korea, Cuba, Syrië en Iran niet.
  maandag 4 december 2006 @ 15:22:17 #40
66444 Lord_Vetinari
pi_44133389
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:18 schreef more het volgende:

[..]

In Irak kan iedereen meedoen aan de verkiezingen. In Noord Korea, Cuba, Syrië en Iran niet.
In Irak ook niet. Want als je van de verkeerde partij bent, schieten ze je dood. Of denk jij dat er mensen van de Ba'ath partij mogen meedoen?
pi_44133445
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:14 schreef Napalm het volgende:

[..]

Geen democratie?

de·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën)
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert
Onder Saddam waren er ook wel verkiezingen. Alleen mochten slechts kandidaten van z'n eigen Baath partij meedoen .

Maar of het nu echt democratisch is te noemen is ook maar de vraag.
  maandag 4 december 2006 @ 15:27:24 #42
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44133563
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:18 schreef more het volgende:

[..]

...als je niet wordt vermoord.
Belangrijkst voor een democratie, naast verkiezingen, is een stabiele rechtsstaat en vrije nieuwsgaring. Irak heeft beide niet. Dan functioneert een democratie dus ook niet.
  maandag 4 december 2006 @ 15:31:05 #43
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44133693
quote:

[..]

Hoor je mij ooit zeuren over Cuba of NK?
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:17 schreef more het volgende:
Kofi Annan kan beter iets doen om de genocide in Sudan op te lossen, eens kijken of ze er al vergaderend uitkomen Hoe is het eigenlijk met zijn corrupte zoon?

vraag me af wat die Annan de laatste tijd allemaal aan het uitspoken is. Een kat in het nauw..
pi_44133755
Het ging hier toch over Eerdmans
pi_44133866
Op z'n weblog kondigt hij voornamelijk aan voorlopig even niets op z'n log te gaan zetten. Zal dus wel een tijdje fijn uitkering gaan trekken .
pi_44134288
quote:
Op maandag 4 december 2006 15:35 schreef du_ke het volgende:
Op z'n weblog kondigt hij voornamelijk aan voorlopig even niets op z'n log te gaan zetten. Zal dus wel een tijdje fijn uitkering gaan trekken .
  maandag 4 december 2006 @ 18:08:39 #47
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44139435
quote:
Oh ja, toch het ware socialisme.
  maandag 4 december 2006 @ 18:11:11 #48
130955 Floripas
Blast from the past
pi_44139504
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Oh ja, toch het ware socialisme.
Ben jij d'r ook zoeentje die je indonesische buurvrouw gaat vertellen wat de Ware Islam is?
  maandag 4 december 2006 @ 18:17:35 #49
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44139697
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:11 schreef Floripas het volgende:
Ben jij d'r ook zoeentje die je indonesische buurvrouw gaat vertellen wat de Ware Islam is?
Hee, ik heet geen Ossama!
  maandag 4 december 2006 @ 18:18:23 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_44139729
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hee, ik heet geen Ossama!
Nee, maar blijkbaar wel Karl Marx of Friedrich Engels.
pi_44143296
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gemiddeld Pimmistisch niveau toch ?
quote:
In de Tilburgse raad komt Smolders geregeld in aanvaring met overige politici. Hij heeft met zijn fractie de Tilburgse wachtgeldregeling voor oud-Raadsleden ter discussie gesteld. De regeling zou strijdig zijn met landelijke kaders en derhalve aangepast dienen te worden. De raad volgt Smolders hier in meerderheid in, maar wilde de bestaande regeling niet per direct stopzetten. In debat met burgemeester Ruud Vreeman werd Smolders verweten met twee maten te meten. Na zijn Tweede Kamerlidmaatschap voor de LPF heeft Smolders zelf ook van een wachtgeldregeling gebruik gemaakt.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:09:14 #52
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_44157291
Overigens heeft Eerdmans volgens mij nooit gepleit voor een afschaffing van het wachtgeld, eerder voor een beperking ervan. Lijkt me dat iedereen wel inziet dat wachtgeld best gepast is voor zo'n mogelijk kortstondig en ontslaggevoelig beroep als Kamerlid. Echter, dat sommigen 6 jaar lang wachtgeld kunnen ontvangen vind ik ook flink overdreven in de huidige tijd.

Conclusie:
- Joost heeft gelijk in z'n kritiek.
- Nee, het is niet hypocriet om er dan zelf gebruik van te maken.
- Smolders is een lamzak.

Zo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2006 @ 12:27:12 #53
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44159154
de hele Fortuyn beweging is uit de kamer en toch hebben we nog amusement van ze
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2006 @ 12:28:11 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44159176
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:09 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]
hij stelt een regeling aan de kaak die in strijd is met de regels.......
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:18:15 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44160479
Bij het zien van de TT dacht ik aan 'een fabrikant van tanks', gezien hij zo graag tanks in de straten wil.
Past mooi bij dat toekomstige 'Plein van de hemelse vrede', opgericht door de 'partij van de 'vrijheid''.

Maar, de tweede zin is slechts fictie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44160529
Iemand nog een leuke vacature voor hem gezien?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 december 2006 @ 13:28:48 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_44160773
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
bij Feyenoord komt binnenkort wat vrij
DeLuna vindt me dik ;(
pi_44306217
Bij GeenStijl misschien?

Link!

[ Bericht 4% gewijzigd door Genverbrander op 10-12-2006 17:10:10 ]
pi_44306773
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:44 schreef Genverbrander het volgende:
Bij GeenStijl misschien?

Link!
Hij schrijft daar dat hij al gesolliciteerd heeft...
quote:
Ik kan natuurlijk ook gewoon op mijn wachtgeld 4,5 jaar rond de wereld gaan varen. Het is bizar dat dat nog steeds kán. Gelukkig zit straks de SP in de regering. Dat is de enige partij die het ermee eens was om die maandenlange kamerrecessen af te bouwen naar 12 weken, een sollicitatieplicht voor oud-politici in te voeren (zelf trouwens al aan voldaan - at your service!) en het wachtgeld te maximeren op laten we zeggen een jaar in plaats van net-zo-lang-als-je-kamerlid-bent-geweest.
pi_44313573
quote:
Op maandag 4 december 2006 09:35 schreef SCH het volgende:

En wanneer gaan we het hebben over Duyvendak, Singh Varma en dergelijke? Volgens mij is dat soort figuren een stuk erger. Oh wacht, we mogen natuurlijk alleen klagen over rechtse partijen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44313674
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

En wanneer gaan we het hebben over Duyvendak, Singh Varma en dergelijke? Volgens mij is dat soort figuren een stuk erger. Oh wacht, we mogen natuurlijk alleen klagen over rechtse partijen.
Je kunt een topic openen, natuurlijk. Over linkse mensen die niet helemaal jofel zijn, bijvoorbeeld. Mag. Zou wel eens verfrissend zijn, een topic waarin linkse politici bekritiseerd worden.
  zondag 10 december 2006 @ 23:11:54 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44315636
quote:
Weet u wat Eerdmans in die 4 ½ jaar gekost heeft incl zijn persoonlijk medewerker? Meer dan 1 miljoen euro!! En dan komt daar nog eens 4 ½ jaar wachtgeld achteraan!! En wat heeft Eerdmans meer gedaan dan de slager, bakker, stratenmaker en de gewone burgers? Helemaal niets want die riepen exact hetzelfde op straat

Ik moet zeggen, daar heeft-ie wel een punt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 11 december 2006 @ 23:42:12 #63
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_44343756
Hans Smolders is een indioot, maar de campagne van EenNL was inderdaad laat op gang gekomen. En hij had best kunnen bedannken voor de eer als hij die kandidatenlijst zo slecht vond.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_44348873
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:20 schreef SCH het volgende:
Presentator en hoofdredacteur bij stand.nl lijkt me wel iets, kan die gelijk jou eruit werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')