mooiquote:Op donderdag 23 november 2006 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Ik weiger dus gewoon de sfeer in dit topic te laten verpesten door politieke spelletjes...............
Soms is het best fijn ff te trekken hoorquote:Op donderdag 23 november 2006 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mooi
ik ook
je moet er niet zo zwaar aan trekken joh
Waaraan?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mooi
ik ook
je moet er niet zo zwaar aan trekken joh
Dat voert tot complicaties, spaanse kraag enzo,quote:Op donderdag 23 november 2006 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Soms is het best fijn ff te trekken hoor![]()
maar, zwaar trekken, okay, daar zit wat in![]()
![]()
Ik las het,quote:Op donderdag 23 november 2006 11:48 schreef het_fokschaap het volgende:
nou, vooruit...wat luchtigers
Groep kalkoenen vlucht voor Thanksgiving
Oh. Ja sorry houdt mensen toch bezigquote:Op donderdag 23 november 2006 11:48 schreef Sitethief het volgende:
Waaraan?
Ik wil gewoon een topic lang geen politiek meer zien...............
Ik wil mensen zien,, geen kleurtjes, ik wil over alles praten behalve politiek.
Weet ik, maar het zet ook iedereen op scherp, en ik wil best discussieren over politiek hoor, maar dan niet in een topic waarvan ik vind dat gezelligheid belangrijk is,quote:Op donderdag 23 november 2006 11:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Oh. Ja sorry houdt mensen toch bezig
ik stem op de Partij voor de Eeuwige Gezelligheidquote:Op donderdag 23 november 2006 11:51 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Oh. Ja sorry houdt mensen toch bezig
Zullen we John de Mol gijzelen,quote:Op donderdag 23 november 2006 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik stem op de Partij voor de Eeuwige Gezelligheid
maar ja, daar is wel geld voor nodig![]()
Sfeer verpesten? Volgens mij is de sfeer prima.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:54 schreef Sitethief het volgende:
Weet ik, maar het zet ook iedereen op scherp, en ik wil best discussieren over politiek hoor, maar dan niet in een topic waarvan ik vind dat gezelligheid belangrijk is,.
Kweenie of je me snapt, maar het kan de sfeer nogal verpesten...
Mjah, ik proefde iets anders, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Sfeer verpesten? Volgens mij is de sfeer prima.
Welke politieke spelletjes?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Ik weiger dus gewoon de sfeer in dit topic te laten verpesten door politieke spelletjes...............
Dat denk ik welquote:Op donderdag 23 november 2006 11:59 schreef Sitethief het volgende:
Mjah, ik proefde iets anders, maar dat kan aan mij liggen.
Stalin-knuffelaarquote:Op donderdag 23 november 2006 11:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Welke politieke spelletjes?Volgens mij hebben we onderling totaal geen moeite met elkaars politieke voorkeur. Ik iig niet hoor.
Neuh, maar hoe zeg ik dit, ik proefde toch ee tweedeling in dit topic. Maar goed, ik zal wel weer de verkeerde smaakpappillen gebuiken,quote:Op donderdag 23 november 2006 11:59 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Welke politieke spelletjes?Volgens mij hebben we onderling totaal geen moeite met elkaars politieke voorkeur. Ik iig niet hoor.
Moi excusezquote:
Stalinquote:
een tweedeling maar ?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:01 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Neuh, maar hoe zeg ik dit, ik proefde toch ee tweedeling in dit topic. [..]
we spreken jou nog wel over een paar jaar als je die geambieerde hoge- of managementfunctie te pakken hebtquote:
en je krijgt er wat de SP betreft nog 10% bij. Want je hebt het zo moeilijk. Nooit eens een extraatje, geen geld voor een eigen huis...laat staan voor een magere internet aansluiting.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:05 schreef Sitethief het volgende:ik leef van jullie belastingscenten
Zo even de boel op scherp zetten,.
Surequote:Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
we spreken jou nog wel over een paar jaar als je die geambieerde hoge- of managementfunctie te pakken hebt
Ik vang Wajong, Stufi, en PGB.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en je krijgt er wat de SP betreft nog 10% bij. Want je hebt het zo moeilijk. Nooit eens een extraatje, geen geld voor een eigen huis...laat staan voor een magere internet aansluiting.
ik werk en krijg alleen salarisquote:Op donderdag 23 november 2006 12:10 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Ik vang Wajong, Stufi, en PGB.
Nog gefeliciteerd man.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik werk en krijg alleen salaris
Even nuanceren hoor, PGB ontvang ik in natura tegenwoordig, ik woon namelijk in een beschermde woonvorm met begleiding op afstand. Sinds kort. Ik ben 70%-100% afgekeurd (hoewel ik later wel graag wil werken, maar als ik zie hoe de problemen op mijn stage zijn...) en daarvoor ontvang ik Wajong...quote:Op donderdag 23 november 2006 12:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik werk en krijg alleen salaris
quote:Op donderdag 23 november 2006 12:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dankje
nu weg oor werk
centjes verdienen
Jij bent niet linx?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind politiek best een leuk onderwerp om te bespreken en ik vind toch nog steeds iedereen lief, ook al stemmen ze links
quote:Op donderdag 23 november 2006 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind politiek best een leuk onderwerp om te bespreken en ik vind toch nog steeds iedereen lief, ook al stemmen ze rechts
Nope, sorryquote:
Komt goedquote:Op donderdag 23 november 2006 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nope, sorry
Ik ben heel erg voor zelfredzaamheid en zelfstandigheid en dat is iets dat links de mensen wil ontnemen.
De Sinterklaas Partij?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Komt goed
Je bent dus erg voor individualisering?
Ik ook hoor, maar ik zie SP etc niet als en belemmering
Niet zozeer individualisering, maar vooral dat mensen het eerst echt heel ernstig zelf proberen voor ze hun hand op gana houden. Ik heb dat ook altijd gedaan en ik ben er zeker niet slechter van geworden (en dat bedoel ik niet financieelquote:Op donderdag 23 november 2006 12:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Komt goed
Je bent dus erg voor individualisering?
Ik ook hoor, maar ik zie SP etc niet als en belemmering
Ik snap je wel, ik heb ook liever dat we de behoeftige eerder een hengel geven dan een vis, maar als de armoede in NL werkelijk is gestegen onder een CDA-VVD kabinet, dan mag wat mij betreft wel een socialer opvolger komen, ik geloof dat jij er hard voor hebt gewerkt voor wat je hebt bereikt, absoluut, maar blijkbaar is er toch vraag naar in NLquote:Op donderdag 23 november 2006 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet zozeer individualisering, maar vooral dat mensen het eerst echt heel ernstig zelf proberen voor ze hun hand op gana houden. Ik heb dat ook altijd gedaan en ik ben er zeker niet slechter van geworden (en dat bedoel ik niet financieel).
Er is net zoveel mis met strooien als met graaien...quote:Op donderdag 23 november 2006 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is er mis met strooien?![]()
Niets dusquote:Op donderdag 23 november 2006 12:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er is met zoveel mis met strooien als met graaien...
Als er ergens iets te graaien is, is het wel in Nederlandquote:Op donderdag 23 november 2006 12:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als je niets te graaien hebt![]()
![]()
Verbaast me niksquote:Op donderdag 23 november 2006 12:05 schreef Sitethief het volgende:ik leef van jullie belastingscenten
Zo even de boel op scherp zetten,.
Maar is de armoede inderdaad gestegen? Ik vraag het me werkelijk af.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap je wel, ik heb ook liever dat we de behoeftige eerder een hengel geven dan een vis, maar als de armoede in NL werkelijk is gestegen onder een CDA-VVD kabinet, dan mag wat mij betreft wel een socialer opvolger komen, ik geloof dat jij er hard voor hebt gewerkt voor wat je hebt bereikt, absoluut, maar blijkbaar is er toch vraag naar in NL
Durf het niet zeker te zeggen, bij het debat leek Rutte&Balkenende er in iig niets tegen in te brengen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar is de armoede inderdaad gestegen? Ik vraag het me werkelijk af.
Ik las laatst dat een aantal bezoekers van een voedselbank liepen te klagen dat er te weinig parkeerplaatsen warenquote:Op donderdag 23 november 2006 12:45 schreef Triggershot het volgende:
maar als de armoede in NL werkelijk is gestegen onder een CDA-VVD kabinet, dan mag wat mij betreft wel een socialer opvolger komen,
Ik heb het dan ook over mensen die niet kunnen werken, niet Tokkies die op hun luie kont zitten te genieten. Ik weet niet op welke uitspraken Halsema zich mee aan het onderbouwen is, maar nogmaals mocht het waar zijn, kan er wat mij betreft wel een socialer karakter in het kabinet komenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik las laatst dat een aantal bezoekers van een voedselbank liepen te klagen dat er te weinig parkeerplaatsen warenEchte armoede is er niet. Tuuwk is de bijstand karig, wat wil je? Dat we villa's voor die mensen bouwen? Als ik keek naar dat programma over die tokkiewijken dan heb ik helemaal nergens medelijden mee. Daarnaast gaat er nu meer geld naar de echt chronische zieken en dat vind ik pas sociaal, die kunnen er echt niks aan doen.
Aantal mensen aan het werk is gestegen dus het zou me verbazen. Hooguit had de zorgtoeslag hoger gekund voor mensen in de bijstand. Wel is het zo dat het aantal schulden is toegenomen maar als ik hier zie waardoor het komt is het toch echt heel erg vaak een discipline kwestie. Eigen verantwoordelijkheid mag je best mensen op aanspreken en voor me gevoel is het vaak alleen klagen en niks doen. Niet dat het niet een stuk beter kan bijvoorbeeld door rompslomp van de overheid te verminderen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:18 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik las laatst dat een aantal bezoekers van een voedselbank liepen te klagen dat er te weinig parkeerplaatsen warenEchte armoede is er niet. Tuuwk is de bijstand karig, wat wil je? Dat we villa's voor die mensen bouwen? Als ik keek naar dat programma over die tokkiewijken dan heb ik helemaal nergens medelijden mee. Daarnaast gaat er nu meer geld naar de echt chronische zieken en dat vind ik pas sociaal, die kunnen er echt niks aan doen.
Ja en nee. Onder Balkenende is de armoede inderdaad gestegen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de armoede is gestegen als gevolg van het kabinetsbeleid.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus gooien we 10% bij de bijstand en zien over vier jaar de gevolgenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb het dan ook over mensen die niet kunnen werken, niet Tokkies die op hun luie kont zitten te genieten. Ik weet niet op welke uitspraken Halsema zich mee aan het onderbouwen is, maar nogmaals mocht het waar zijn, kan er wat mij betreft wel een socialer karakter in het kabinet komen
En wat zeg ik daarover in me betoog?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:34 schreef Sitethief het volgende:
Ik ben levenslang ziek, iig dat is de medische definitie, zelf ervaar ik het niet als een ziekte maar als een beperking.
Nee natuurlijk niet, we hoeven niet zinloos te strooien met percentages, maar als er behoefte is dan mag zo nu en dan wel een regel verbroken worden voor echte behoeftigen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dus gooien we 10% bij de bijstand en zien over vier jaar de gevolgenEerste rangs leedvermaak
Kijk, armoede moet je natuuwk bestrijden maar gewoon een berg geld ergens ingooien is niet zinvol.
Hmmm, hoe dat dan?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:44 schreef Memento-Mori het volgende:
een weekje thuis zijn levert alleen maar stress opwat een gespannen bende altijd
Die behoefte is er altijd!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:46 schreef Triggershot het volgende:
Nee natuurlijk niet, we hoeven niet zinloos te strooien met percentages, maar als er behoefte is dan mag zo nu en dan wel een regel verbroken worden voor echte behoeftigen.
Laten we eerst rustig op ons laten afkomen idd wie de regeringspartijen zullen zijn en wat de plannen zijn, regeringsakkoord etc.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:52 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Die behoefte is er altijd!
Vraag iemand: "Zijn voedselbanken goed" en dan zegt iedereen natuuwk nee. Elke partij doet dat. De vraag is alleen wat het beleid wordt om dat probleem op te lossen. Ik zeg: In eerste instantie banen scheppen en werk stimuleren. Links zegt geld gooien om te sussen (lijkt in eerste instantie (!) sociaal) en de werkeloosheid laten groeien nemen we er op de koop op toe. Tja, over 4 jaar wordt het wederom puinruimen dus.
Magoed, ik laat het op me afkomen allemaal. Met popcorn![]()
Een regeringsakkoord is nog steeds maar een papieren werkelijkheid. Wmb oordeel je aan het einde van een kabinetsperiode over de prestaties van een kabinet, niet aan het beginquote:Op donderdag 23 november 2006 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we eerst rustig op ons laten afkomen idd wie de regeringspartijen zullen zijn en wat de plannen zijn, regeringsakkoord etc.
Ik reageerde in feite op jou reactie van 13:18 , daardoor voelde ik me niet aangesproken in jouw betoog.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:46 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En wat zeg ik daarover in me betoog?![]()
Dat was een geintje natuuwkquote:Op donderdag 23 november 2006 13:57 schreef Sitethief het volgende:
Ik reageerde in feite op jou reactie van 13:18 , daardoor voelde ik me niet aangesproken in jouw betoog.
ik ook!quote:Op donderdag 23 november 2006 12:05 schreef Sitethief het volgende:ik leef van jullie belastingscenten
quote:
Nou ja iedereen zal toch wel een mening hebben over de voorgestelde regeringsakkoord, en ja een mening is al een oordeelquote:Op donderdag 23 november 2006 13:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Een regeringsakkoord is nog steeds maar een papieren werkelijkheid. Wmb oordeel je aan het einde van een kabinetsperiode over de prestaties van een kabinet, niet aan het begin![]()
Fijnquote:
Dit is wel heel herkenbaarquote:Op donderdag 23 november 2006 15:04 schreef miss_sly het volgende:
Toen de meeste vriendjes en vriendinnetjes naar het buitenland op vakantie gingen met hun ouders, deden wij nog woningruil met mensen in West-Friesland, zodat we toch vakantie hadden, maar het niet te duur werd.
Mijn vader had een volkstuin; vond ie leuk, maar het was ook voordeliger. Ik ging voor mijn moeder op de fiets bij 4 winkels boodschappen doen om de reclames te kopen.
En nee, wij hebben ons gezin nooit als arm gezien, en dat waren we ook niet. Als bovenstaand tegenwoordig op een gezin van toepassing is, zijn ze arm....
En vonden jullie jezelf arm?quote:Op donderdag 23 november 2006 15:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dit is wel heel herkenbaarGing zo bij ons ook.
Neuj waren we zeker niet. Me moeder moest wel in de avond werken soms en zuinig met vermarming en water. Verder was er nooit iets van te merken Voor mij althans. We hadden zelden biefstuk op tafel maar echt slecht kan ik het niet noemen. Ik heb een goede jeugd gehad. Vakantie was vaak wisselen met het huis van me oma en opa. Mja, die woonden dicht bij een groot bos, was superquote:Op donderdag 23 november 2006 15:31 schreef miss_sly het volgende:
En vonden jullie jezelf arm?
bron: nu.nlquote:SP-leider Jan Marijnissen vindt het zijn verantwoordelijkheid om te gaan praten met CDA en PvdA over coalitievorming, ook al heeft hij samenwerking met het CDA vóór de verkiezingen afgewezen.
Ben jij alweer online? Lekker gegeten?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
bron: nu.nl
betrouwbare Jan begint al met draaien
Ze hebben best goede punten over homo'squote:Op donderdag 23 november 2006 17:14 schreef Doffy het volgende:
Geen gezeik, gewoon CDA-PvdA-VVD. Alles behalve de GrrristenUnie
alle homo's naar uitzettingscentraquote:Op donderdag 23 november 2006 17:29 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ze hebben best goede punten over homo's![]()
![]()
![]()
met good old Simon Le Bon die het zingt...ken je die nog Trin ?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:08 schreef -Trinity- het volgende:
You make me feel, like I'm on fire. Ferry
. Vrolijk liedje
.
quote:
quote:Kutverkiezingen.
juni 1995 juli 1995 schoonmaken hierquote:Maar liefst 5 pagina's, maar ik heb dan ook veel verschillende banen gehad.
Dat vind ik een beetje flauw eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:57 schreef het_fokschaap het volgende:
juni 1995 juli 1995 schoonmaken hier
augustus 1995 - januari 1996 schoonmaken daar
nou zeg, beetje humor op de donderdagavondquote:Op donderdag 23 november 2006 20:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje flauw eerlijk gezegd.Schoonmaken heb ik alleen maar gedaan als bijbaan tijdens mijn studie. Ik ben 29 hoor, heb voor mijn studie een aantal jaren gewerkt.
Ik vond het niet zo'n leuke opmerking, sorry. No hard feelings.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:01 schreef het_fokschaap het volgende:
nou zeg, beetje humor op de donderdagavond
ik welquote:Op donderdag 23 november 2006 20:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vond het niet zo'n leuke opmerking, sorry. No hard feelings.
You go girlquote:Op donderdag 23 november 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mijn strakke kantoor-outfit inclusief pumps meegenomen en mijn haar is gister net geverfd, dus ik ben er helemaal klaar voor om morgen een toffe baan te gaan scoren.
Salarisonderhandeling, dat wil ik ook nog wel eens leren. Ik ben altijd veel te snel tevreden, terwijl ik echt wel wat te bieden heb.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:18 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
You go girl.
Ik ga morgen lekker met je meedoen. Lekker workshops volgen ('Effectieve salarisonderhandeling'
), beetje oriënteren en heel misschien scoor ik ook nog een leuke tijdelijke baan
.
kort rokje ?quote:Op donderdag 23 november 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mijn strakke kantoor-outfit inclusief pumps meegenomen en mijn haar is gister net geverfd, dus ik ben er helemaal klaar voor om morgen een toffe baan te gaan scoren.
Ik heb zowel een rokje als een pantalon bij me. Decolleté heb ik op zich niet nodig, mijn tieten zijn zo al groot genoeg.quote:
Waddan?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:44 schreef Memento-Mori het volgende:
een weekje thuis zijn levert alleen maar stress opwat een gespannen bende altijd
Ik ben met je eens dat die mensen niet arm zijn. Maar dat die mensen er zijn toont geenszins aan dat er geen armoede is.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het idee dat de term armoede ook aan inflatie onderhevig is. En dan rijst de vraag: is de armoede ook gestegen, of zijn de algemeen geaccepteerde grenzen veranderd en lijkt de armoede dus gestegen.
Ik heb een docu gezien in het kader van "armoede in Nederland" over een mevrouw die niet in haar eigen huis wilde worden gefilmd, want ze had al bijna 10 jaar dezelfde meubels en ze schaamde zich voor haar armoede.
Een mevrouw die het ook erg slecht had, kon niet iedere avond vlees eten, anders kon ze haar auto niet betalen.
Mensen die naar de Voedselbank gaan met de auto of een pak shag per dag roken.
Herkenbaar.quote:En nee, wij hebben ons gezin nooit als arm gezien, en dat waren we ook niet. Als bovenstaand tegenwoordig op een gezin van toepassing is, zijn ze arm....
Kloon alert.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:56 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je bent mod af en opeens begin je net als Akkersloot over gristenen
Succesquote:Op donderdag 23 november 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
* Alicey zal maar niet haar geheugen opfrissen.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Mijn lief moet tot half tien werken, dus hij is er wrs. pas om half elf ofzo. Ik heb alvast even zijn huisje schoongemaakt, de afwas gedaan en de was in de machine gegooid.Stepford wives, maak je borst maar nat!
Ik verbaas me ook over de frequentie waarmee ze los gaan..quote:Op donderdag 23 november 2006 21:27 schreef Isegrim het volgende:
Er was vandaag alweer een TBS-er ontsnapt.Ze hebben hem alleen meteen weer gepakt.
Of jouwquote:Die Muller was trouwens gisteren in Breda. En raad eens waar mijnwas? In Breda.
Die kerel loopt hem gewoon te stalken.
je zegt het wel subtielquote:Op donderdag 23 november 2006 21:56 schreef -Trinity- het volgende:
De ironie des levens: ik krijg aandacht van de jongens waar ik net niet op val, en de jongens waar ik als een blok voor val, willen niet.
En ik ben aangekomen volgens mij.
Geen reden om bezorgd te zijn.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:03 schreef Isegrim het volgende:
Trin, ik krijg soms een beetje het idee dat je nogal geobsedeerd bent door je gewicht... Niet vervelend bedoeld, eerder uit bezorgdheid...
Hmkay. I'll take your word for that.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:06 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Geen reden om bezorgd te zijn.
Gooi je charme in de strijdquote:Op donderdag 23 november 2006 21:56 schreef -Trinity- het volgende:
De ironie des levens: ik krijg aandacht van de jongens waar ik net niet op val, en de jongens waar ik als een blok voor val, willen niet.
Boeiend?quote:En ik ben aangekomen volgens mij.
Ik zal nog eens wat van me laten horenquote:Op donderdag 23 november 2006 23:07 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ey!Niet zoveel i-netten via je telefoon he
. Dat doe je namelijk van onze belastingcenten
.
Grapje hoorquote:Op donderdag 23 november 2006 23:08 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik zal nog eens wat van me laten horen
over drie kwartier vandaagquote:Op donderdag 23 november 2006 23:09 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Grapje hoor![]()
Morgen ben je weer thuis
Oeh daar ben ik wel benieuwd naarquote:Op donderdag 23 november 2006 20:18 schreef Geartsjuh het volgende:
Lekker workshops volgen ('Effectieve salarisonderhandeling'),
Mmmm, zelf zou ik het altijd tot max 2 kantjes houdenquote:Op donderdag 23 november 2006 19:55 schreef Isegrim het volgende:
CV is klaar.Maar liefst 5 pagina's, maar ik heb dan ook veel verschillende banen gehad.
Ironie van het levenquote:Op donderdag 23 november 2006 21:56 schreef -Trinity- het volgende:
Volgens mij is volgens de zog. regeltjes een goed cv ook max 2 A4-tjesquote:Op donderdag 23 november 2006 23:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mmmm, zelf zou ik het altijd tot max 2 kantjes houdenEik 1 voor de referenties, de belangrijkste alleen aanstippen. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je tot 5 komt zonder teveel uit te wijden.
![]()
Zou goed kunnen. Ik kan die van mij in 2 regels kwijtquote:Op vrijdag 24 november 2006 00:10 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij is volgens de zog. regeltjes een goed cv ook max 2 A4-tjes
Das een goed beginquote:
idd opvallend dat er weinig LFC'ers meedoen... Je mag daarnaast ook boeken kopen, bieden op een mod of iemand betalen die veel gaat lopen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:10 schreef livEliveD het volgende:
Goedemorgen
Zijn er nog meer mensen die aan Fok voor Fok mee willen doen? Samenvatting: Geld aan een goed doel geven.
hoiquote:Op vrijdag 24 november 2006 08:19 schreef Isegrim het volgende:Korte nacht.
Ik doe niet aan goede doelen, ik houd lekker al mijn geld voor mezelf.
Fuck, gaat om net niks. Daarnaast is het een idee via Fok dat ik wil stimuleren en ik hoop dat meer mensen dit medium gaan gebruiken voor dit soort acties. Magoed, ik ben met je eens dat leuke kleding belangrijker isquote:Op vrijdag 24 november 2006 08:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik doe niet aan goede doelen, ik houd lekker al mijn geld voor mezelf.
Ja ik hier, en ik sponsor de 100km ook,quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:10 schreef livEliveD het volgende:
Goedemorgen
Zijn er nog meer mensen die aan Fok voor Fok mee willen doen? Samenvatting: Geld aan een goed doel geven.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:36 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Fuck, gaat om net niks. Daarnaast is het een idee via Fok dat ik wil stimuleren en ik hoop dat meer mensen dit medium gaan gebruiken voor dit soort acties. Magoed, ik ben met je eens dat leuke kleding belangrijker is![]()
Ohja, dat is ook zo!quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:10 schreef livEliveD het volgende:
Goedemorgen
Ik zag je naam staan ja,quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:06 schreef Reya het volgende:
Ik heb al meegedaan, maar ik heb gevraagd het tagje achterwege te laten. Volgensmij sta ik wel in de lijst![]()
Goedemorgen, trouwens
HAaaaaaaaaaaaaaaaiquote:
Mmmmmmquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:34 schreef Isegrim het volgende:
Mooi, ik niet.
Wat is er gebeurdquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb mijn collega's van een heel andere kant gezien, gisterenWas wel erg gezellig, maar het is maar goed dat er zoveel restaurants zijn in Amsterdam en we niet te vaak naar dezelfde terug hoeven
We hebben sushi gegeten (was heel erg lekker trouwens daar, op de van der Woustraat bij Kagetsu) maar een collega kan niet zo goed tegen drankquote:
Sushi? dat had die russische spion ookquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We hebben sushi gegeten (was heel erg lekker trouwens daar, op de van der Woustraat bij Kagetsu) maar een collega kan niet zo goed tegen dranker vloog zelfs rijst over de tafel
we gingen denk ik net op tijd weg, anders hadden ze ons vast ongevraagd de rekening gepresenteerd
Whahahaquote:Op vrijdag 24 november 2006 11:22 schreef miss_sly het volgende:
We hebben sushi gegeten (was heel erg lekker trouwens daar, op de van der Woustraat bij Kagetsu) maar een collega kan niet zo goed tegen dranker vloog zelfs rijst over de tafel
we gingen denk ik net op tijd weg, anders hadden ze ons vast ongevraagd de rekening gepresenteerd
Ik 'heb m'n werk uitgesteld met nutteloze bezigheden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
heeej Causi! Wat ben je aan het doen?
jij hebt je drukste dag altijd op vrijdag is het niet?quote:
Zet gewoon je computer uit en ga eermee verder, Causa. Op deze manier schuif je het alleen maar voor je uitquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:01 schreef Causa het volgende:
[..]
Ik 'heb m'n werk uitgesteld met nutteloze bezigheden.
Toen heb ik Fok! aangezet en inmiddels zit ik een stemmetje te negeren om toch weer naar m'n werk terug te keren.
Dan zie ik jullie maandag.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Zet gewoon je computer uit en ga eermee verder, Causa. Op deze manier schuif je het alleen maar voor je uit
Prettig weekendquote:Op vrijdag 24 november 2006 14:09 schreef Causa het volgende:
[..]
Dan zie ik jullie maandag.
Prettig weekend![]()
quote:Op donderdag 23 november 2006 23:09 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Grapje hoor![]()
Morgen ben je weer thuis
quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:05 schreef Geartsjuh het volgende:
Goedemorgen!![]()
[..]
Ohja, dat is ook zo!
*naar topic surft*
*pak zoekt*quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:37 schreef Geartsjuh het volgende:
Terug van de carrierebeurs.
Mannen in pak![]()
Flirten
Nagestaard worden![]()
Is het al lente?![]()
Hey!quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]Heeft de wijze raad van Heit nog vruchten afgeworpen?
![]()
Dan is het maar te lang. Er staat nu niets meer in dat ik eruit zou willen laten. Als een bedrijf me afwijst omdat mijn CV te lang is, dan is dat pech.quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:09 schreef miss_sly het volgende:
Ise, ruim 3 pagina's is echt te lang, tenminste als het ook de bedoeling is om het op te sturen bij een reactie op een vacature. Als het alleen bedoeld is voor het uitzendbureau kan het wel.
Wat vind jij sterke en zwakke punten van jezelf?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan is het maar te lang. Er staat nu niets meer in dat ik eruit zou willen laten. Als een bedrijf me afwijst omdat mijn CV te lang is, dan is dat pech.Ik heb al de helft van mijn banen eruit gelaten. Overigens bestaat en deel ervan (een hele pagina) uit hobby's / interesses en sterke en zwakke punten.
Wat voor salaris doel je op?quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:28 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben naar drie uzb's geweest en ik heb tot nu toe één zeer interessante functie aangeboden gekregen waarover ik nog word gebeld. Het lijkt vrij zeker dat ik daar binnenkort zou kunnen beginnen. Goed salaris, zeer goede secundaire voorwaarden. Mijn eigen uzb belde vanmorgen met een functie hier in Rotterdam bij ING / Nationale Nederlanden. Zelfde werkgever als ik nu heb (Postbank hoort bij ING). In de Delftse Poort (Nationale Nederlanden-gebouw, het hoogste gebouw in R'dam)!![]()
![]()
De functie was leuk, maar het salaris was me te laag, rond de achteneenhalve euro bruto per uur. Ik heb gezegd dat ik dat gewoon te laag vind. Ze krijgen maandag weer een nieuwe lading vacatures binnen van hetzelfde bedrijf en ik word maandag of dinsdag weer door hen gebeld. Zit er niets bij, dan gaan ze proberen om het salaris van de al aangeboden functie wat omhoog te krikken.
Sterke punten:quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat vind jij sterke en zwakke punten van jezelf?
Hoe bedoel je? Ze gaan dan proberen om dat salaris van die baan die ik wel leuk vind maar die te weinig betaalt, wat hoger te krijgen.quote:
Kijk je op die manier wel eerlijk naar jezelf?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Sterke punten:
• Groot verantwoordelijkheidsgevoel
• Klantgericht, servicegericht, commercieel
• Punctueel
• Flexibel
• Perfectionistisch
• Verbaal vaardig
• Assertief
• Initiatiefrijk
• Zelfstandig
Zwakke punten:
• Ik heb regelmatig de neiging om me ook verantwoordelijk te voelen voor dingen die niet mijn verantwoordelijkheid zijn
• Een tikkeltje eigenwijs
• Ik kan soms beter praten dan luisteren
• Neiging tot overdreven perfectionisme, dingen moeilijk los kunnen laten
Ik bedoel waarmee je tevreden bent.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ze gaan dan proberen om dat salaris van die baan die ik wel leuk vind maar die te weinig betaalt, wat hoger te krijgen.
Dat klinkt wel erg voordeligquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:10 schreef Isegrim het volgende:
Bij ING kan ik trouwens wel zó aan de slag als dat toch nog wat wordt. Ik hoef dan niet eens een sollicitatiegesprek te doen, omdat ik in Leeuwarden al bij ING werk.
Je wilt toch direct een kamer huren?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:11 schreef Isegrim het volgende:
De ING-functie lijkt me trouwens leuker dan die andere functie, maar ik móet gewoon minimaal rond de 1300 euro netto uitkomen wil ik mijn oude huis plus een studentenkamer o.i.d. kunnen bekostigen.
VVD'ersquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:37 schreef Geartsjuh het volgende:
Terug van de carrierebeurs.
Mannen in pak![]()
Mja daar is al snel 11 euro per uur voor nodigquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:11 schreef Isegrim het volgende:
De ING-functie lijkt me trouwens leuker dan die andere functie, maar ik móet gewoon minimaal rond de 1300 euro netto uitkomen wil ik mijn oude huis plus een studentenkamer o.i.d. kunnen bekostigen.
Maar dan gaan ze in geitenwollen sokken lopenquote:
You go girlquote:
Minimaal 1300 netto dus.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoel waarmee je tevreden bent.
En het dan zeker verschuiven naar mijn sterke punten zodat de verdeling nog oneerlijker wordt?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kijk je op die manier wel eerlijk naar jezelf?Dat tikkeltje eigenwijs moet je trouwens nog iets positiever zien in te pakken.
Niet direct, maar wel zo snel mogelijk. Het huisje van mijnquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je wilt toch direct een kamer huren?
Bij je sterke punten staat flexibel; je hebt echter zelf wel eens verteld dat structuur belangrijk is voor je...eigenlijk past dat dus neit bij flexibel, want dat wil juist zeggen dat je gemakkelijk om kunt gaan met wijzigingen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En het dan zeker verschuiven naar mijn sterke punten zodat de verdeling nog oneerlijker wordt?
Vind jij dat ik niet eerlijk ben? Er staan geen onwaarheden in hoor.
Er staat niet voor niets in dat ik een tikeltje eigenwijs ben.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:18 schreef miss_sly het volgende:
Sterke en zwakke punten bespreek je in een sollicitatiegsprek, maar zet je niet al in een cv, heb ik geleerd. En hobby's/interesses kunnen in een cv als er rujimte voor is, anders laat je dat als eerste weg.
Maar goed, jouw cv, je moet het zelf weten![]()
Dat zeker wel.quote:Klink iig alsof het wel goed gaat komen met een baan voor je in Rotterdam
Nou vooruit, ze mogen hun eigen sokken houdenquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan gaan ze in geitenwollen sokken lopen![]()
Waarom wil je die dingen er eik inzettenquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:41 schreef Isegrim het volgende:
En het dan zeker verschuiven naar mijn sterke punten zodat de verdeling nog oneerlijker wordt?
Vind jij dat ik niet eerlijk ben? Er staan geen onwaarheden in hoor.
Onder 'flexibel' versta ik dat het me niets uitmaakt op wat voor tijden ik moet werken, of ik af en toe over moet werken, of ik mijn rooster al dan niet een paar weken van tevoren weet etc.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij je sterke punten staat flexibel; je hebt echter zelf wel eens verteld dat structuur belangrijk is voor je...eigenlijk past dat dus neit bij flexibel, want dat wil juist zeggen dat je gemakkelijk om kunt gaan met wijzigingen.
Die regels komen niet uit de lucht vallen heh. Als ik een stapel CV's voor me krijg dan knap ik snel af op een lang verhaal. Concreet is wel zo handig, de rest is voor het gesprekquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:43 schreef Isegrim het volgende:
Er staat niet voor niets in dat ik een tikeltje eigenwijs ben.Als iedereen zijn CV precies volgens de regeltjes doet, valt het mijne in elk geval op.
Ik heb de discussie wel een beetje gehad eigenlijk. Ik doe het op mijn manier. Lekker puh.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:43 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Waarom wil je die dingen er eik inzettenZie niet echt in hoe dit je cv beter moet verkopen namelijk
We proberen alleen maar om je kansen te vergroten hoorquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:46 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb de discussie wel een beetje gehad eigenlijk. Ik doe het op mijn manier. Lekker puh.
Ik bitch helemaal niet. Maar ik heb bij mijn weten niet om feedback gevraagd en vervolgens krijg ik allemaal commentaar n.a.v. een enkele opmerking over de lengte van mijn CV. Ik laat alleen maar weten dat ik de discussie niet wil aangaan. Ik heb daar gewoon even geen zin in. That's all.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
We proberen alleen maar om je kansen te vergroten hoorGaan lopen bitchen doe je maar tegen je schoolvrienden
![]()
Bij sommige van die sterke punten heb ik een dubbel gevoel. Perfectionistisch kan leiden tot koppigheid, ontevredenheid en slecht omgaan met kritiek. Assertief is goed, maar het kan ook vervelend zijn als je ook een grote bek hebt tegen personen tegenover wie je dat niet kan maken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:03 schreef Isegrim het volgende:
Sterke punten:
• Groot verantwoordelijkheidsgevoel
• Klantgericht, servicegericht, commercieel
• Punctueel
• Flexibel
• Perfectionistisch
• Verbaal vaardig
• Assertief
• Initiatiefrijk
• Zelfstandig
Zwakke punten:
• Ik heb regelmatig de neiging om me ook verantwoordelijk te voelen voor dingen die niet mijn verantwoordelijkheid zijn
• Een tikkeltje eigenwijs
• Ik kan soms beter praten dan luisteren
• Neiging tot overdreven perfectionisme, dingen moeilijk los kunnen laten
Dat is ook een van de redenen waarom ze meestal niet in een cv staan, maar in een gesprek naar voren komen. Dan kun je ze bespreken en op de juiste manier zoals je wilt onder de aandacht brengen...getikte woorden kunnen nou eenmaal heel anders overkomen dan in gesprekquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:45 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Bij sommige van die sterke punten heb ik een dubbel gevoel. Perfectionistisch kan leiden tot koppigheid, ontevredenheid en slecht omgaan met kritiek. Assertief is goed, maar het kan ook vervelend zijn als je ook een grote bek hebt tegen personen tegenover wie je dat niet kan maken.
Maar in de basis zijn ze goed.
Wat opvalt is dat je wel veel korte sterke punten hebt, en dat je weinig zwakke hebt, maar wel de neiging om ze te verklaren/verzachten.
Dat is niet bedoeld om je te pesten, maar is bedoeld om je te laten zien hoe je toekomstige baas dit kan lezen.
Dat lijkt me een hele toffe filmquote:Vanavond naar The Departed.
Enig idee waar dat aan kan liggen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:12 schreef Memento-Mori het volgende:
bahik heb mn vak niet gehaald, heb het 2e tentamen nog erger vernaggekd dan het eerste
dus de derde hoef ik niet eens meer te maken
![]()
![]()
nee wist ik t maarquote:
Nee hoor, je moet het wel onder die categorie laten vallen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet helemaal eerlijk bent idd, maar misschien heb ik ook een hoge standaard..quote:Vind jij dat ik niet eerlijk ben? Er staan geen onwaarheden in hoor.
Schuif je he tverkopen van je huis op zo'n lange baan?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet direct, maar wel zo snel mogelijk. Het huisje van mijnis gewoon echt te klein. Ik weet dat ik ook bij jou terecht kan, maar het lijkt me het beste om zo snel mogelijk zelf iets te hebben, al is het een klein rotkamertje en al moet ik het sanitair delen ofzo.
Herkansing mogelijk?>quote:Op vrijdag 24 november 2006 18:12 schreef Memento-Mori het volgende:
bahik heb mn vak niet gehaald, heb het 2e tentamen nog erger vernaggekd dan het eerste
dus de derde hoef ik niet eens meer te maken
![]()
![]()
daar hebben we er in Amsterdam veel vanquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:42 schreef Isegrim het volgende:
al is het een klein rotkamertje en al moet ik het sanitair delen ofzo.
misschien moet je dat ook in je cv zetten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:51 schreef Isegrim het volgende:
Maar ik heb bij mijn weten niet om feedback gevraagd en vervolgens krijg ik allemaal commentaar n.a.v. een enkele opmerking over de lengte van mijn CV..
Ik kan dat nou eenmaal niet forceren.quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Schuif je he tverkopen van je huis op zo'n lange baan?
Volgens mij halen veel studenten niet al hun vakken meteen hoor. Doe je het toch volgend jaar over, gaat het misschien wel een stuk beterquote:
Had je nog best ff muziekjes kunnen luisterenquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:42 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Hey!Alles goed?
Welke wijze raad bedoel je ?
Ja hoor. Maar ik lag uiteindelijk toch nog veel te laat in mijn nest. Tja..
mja baal er zo van heb 2 weken aan besteedquote:Op vrijdag 24 november 2006 19:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij halen veel studenten niet al hun vakken meteen hoor. Doe je het toch volgend jaar over, gaat het misschien wel een stuk beter
Moet je bij natuurkunde praktika gaan assisteren, dan verdien je dat per half uurquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:26 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja daar is al snel 11 euro per uur voor nodig![]()
Ik haalde 3/4 in de herkansingquote:Op vrijdag 24 november 2006 19:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij halen veel studenten niet al hun vakken meteen hoor. Doe je het toch volgend jaar over, gaat het misschien wel een stuk beter
Ook true idd..quote:Op vrijdag 24 november 2006 19:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik kan dat nou eenmaal niet forceren.
Let alleen wel verdomd goed op dat je die student er dan nog wel uit krijgt als je het verkoopt.. Huurders hebben heel veel rechten..quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:04 schreef Isegrim het volgende:
Wat trouwens misschien nog wel een optie is, is om mijn huisje tijdelijk te verhuren aan een student. Dat ik er gewoon ingeschreven blijf... Dat mag geloof ik wel.
Dat is idd iets waar je dan hele goede afspraken over moet maken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Let alleen wel verdomd goed op dat je die student er dan nog wel uit krijgt als je het verkoopt.. Huurders hebben heel veel rechten..
Goede afspraken maken alleen is niet genoeg. Afspraken kunnen geen wetten overrulen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is idd iets waar je dan hele goede afspraken over moet maken.
Er bestaat niet zoiets als een tijdelijk huurcontract?quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Goede afspraken maken alleen is niet genoeg. Afspraken kunnen geen wetten overrulen.
Ik dacht het wel, maar daarbij moet je nog op een aantal dingen letten. Doe je dat niet, kun je iemand er niet uitschoppen na afloop van de contractsperiode.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als een tijdelijk huurcontract?
Weet jij wat de dingen zijn waar je dan op zou moeten letten?quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik dacht het wel, maar daarbij moet je nog op een aantal dingen letten. Doe je dat niet, kun je iemand er niet uitschoppen na afloop van de contractsperiode.
Nee. Ik zou het wel in het BW kunnen nakijken. Naar ik meen in ieder geval een maximale duur van 6 maanden die vooraf is vastgelegd.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Weet jij wat de dingen zijn waar je dan op zou moeten letten?
Als je er binnenkort tijd voor hebt, zou ik het graag willen weten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee. Ik zou het wel in het BW kunnen nakijken. Naar ik meen in ieder geval een maximale duur van 6 maanden die vooraf is vastgelegd.
Afspraken is niet voldoende. Voorbeelden genoeg van mensen die goede afspraken hadden en waar de huurder zich er niet aan hield. Dan heeft de verhuurder gewoon pech.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is idd iets waar je dan hele goede afspraken over moet maken.
Ik zit nu even te kjken maar ben niet helder genoeg. Mijn indruk is echter dat je uberhaupt een huurder er alleen uit krijgt wanneer je zelf belang hebt bij de woning (Waarbij verkoop niet als belang wordt gezien). Maar ik zal van het weekend verder kijken. Anti-kraak is ook een optie die al genoemd wordt, al zul je dan wel (logisch) minder ontvangen..quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als je er binnenkort tijd voor hebt, zou ik het graag willen weten.
Ook dan moet je juist handelen wanneer je huurder er schijt aan heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:11 schreef Reya het volgende:
Huren moet je trouwens contractueel goed dichtspijkeren, dan kan alles in principe vrij soepel verlopen.
Dat is mijn indruk inderdaad ook.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zit nu even te kjken maar ben niet helder genoeg. Mijn indruk is echter dat je uberhaupt een huurder er alleen uit krijgt wanneer je zelf belang hebt bij de woning (Waarbij verkoop niet als belang wordt gezien). Maar ik zal van het weekend verder kijken. Anti-kraak is ook een optie die al genoemd wordt, al zul je dan wel (logisch) minder ontvangen..
Dat is vooral een kwestie van in goed vertrouwen leven met de huurder. Als de huurder moeilijk gaat doen, kan het sowieso wel een lang verhaal worden; met een helder contract vermijd je iig onnodige conflicten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook dan moet je juist handelen wanneer je huurder er schijt aan heeft.
Met een helder contract, een goede relatie met de huurder en duidelijke afspraken heb je nog steeds een groot probleem op het moment dat hij alsnog weigert te vertrekken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is vooral een kwestie van in goed vertrouwen leven met de huurder. Als de huurder moeilijk gaat doen, kan het sowieso wel een lang verhaal worden; met een helder contract vermijd je iig onnodige conflicten.
Huurders kunnen inderdaad hoe dan ook nog moeilijk gaan doen. Je blijft het risico altijd wel lopen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met een helder contract, een goede relatie met de huurder en duidelijke afspraken heb je nog steeds een groot probleem op het moment dat hij alsnog weigert te vertrekken.
Ejquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:02 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt ook kijken of er iemand van de antikraak in wil...die kun je er altijd direct uitzetten.
Het punt is nu juist dat je een groot probleem hebt als verhuurder wanneer dat goede vertrouwen in de praktijk weinig waard blijkt..quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is vooral een kwestie van in goed vertrouwen leven met de huurder. Als de huurder moeilijk gaat doen, kan het sowieso wel een lang verhaal worden; met een helder contract vermijd je iig onnodige conflicten.
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?:quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Had je nog best ff muziekjes kunnen luisteren![]()
Laat jij nou maar lekker je fiets meenemenquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:29 schreef Geartsjuh het volgende:
"Had je maar in een echt huis moeten wonen."![]()
![]()
![]()
![]()
Advertentie plaatsen. En vergis je niet, er zijn heule goede redenen om huurders te beschermen en dat zal ome rechter ook zeggen als het uit de hand looptquote:Op zaterdag 25 november 2006 08:38 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat huurders zo overdreven beschermd worden. Maar goed, daar heb ik nu weinig aan. Mijn beste optie zou zijn om iemand erin te hebben die ik ken... Ik ken alleen niemand die op zoek is naar een tijdelijke woning in Leeuwarden...
Nou, dat valt ook nog tegen. Heb ik van dichtbij meegemaakt... Bovendien moet ik er dan ingeschreven blijven staan en dan kan ik me niet inschrijven in R'dam.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Advertentie plaatsen. En vergis je niet, er zijn heule goede redenen om huurders te beschermen en dat zal ome rechter ook zeggen als het uit de hand looptBeter is illegale onderhuur
Die kun je er zo uitmikken.
Antikraak lijkt me mogelijk voor iedereen. De regels ken ik echter niet. Hier is het zo dat het bewoond moet lijken dus ik mag niet zomaar 3 maanden weg zonder wat te zeggen. Volgens mij als je een conctract opstelt dat iemand op je huis past en de lasten 1 op 1 doorbetaald aan jou moet dat wel mogen. Het uitgangspunt is natuurlijk wel dat het kan zolang het te koop staat. Hier in Amsterdam hebben we wel mensen, aan het vondelparkquote:Op zaterdag 25 november 2006 09:50 schreef Isegrim het volgende:
Maar hoe bedoel je, advertentie plaatsen? Voor antikraak? Kun je dat zelf regelen dan? En heb je enig idee of de hypotheekverstrekker anders zal aankijken tegen antikraak dan tegen huur?
Okee, dat moet ik dus even uitzoeken, wat die regeltjes zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:01 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Antikraak lijkt me mogelijk voor iedereen. De regels ken ik echter niet. Hier is het zo dat het bewoond moet lijken dus ik mag niet zomaar 3 maanden weg zonder wat te zeggen. Volgens mij als je een conctract opstelt dat iemand op je huis past en de lasten 1 op 1 doorbetaald aan jou moet dat wel mogen. Het uitgangspunt is natuurlijk wel dat het kan zolang het te koop staat. Hier in Amsterdam hebben we wel mensen, aan het vondelpark, in de antikraak zitten en die moeten er gewoon uit als de bewoner besluit om er weer in te gaan wonen of het verkocht heeft. Wij hebben (als gezin) ook wel eens tijdelijk in een huis verbleven tussen de aankoop en verkoop van twee huizen in
![]()
Volgens mij valt het wel mee. Tis gewoon van "Er moet iemand in anders krijgen we krakers en ze moeten er ook weer uit als het verkocht is". Gebeurd via de organisatie waar ik bij zit vaak zatquote:Op zaterdag 25 november 2006 10:06 schreef Isegrim het volgende:
Okee, dat moet ik dus even uitzoeken, wat die regeltjes zijn.
Nou, ik neem aan dat ik voor mijn woning (geheel ingericht) wel iets meer kan vragen dan 50 euro per maand, ook al is het antikraak.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee. Tis gewoon van "Er moet iemand in anders krijgen we krakers en ze moeten er ook weer uit als het verkocht is". Gebeurd via de organisatie waar ik bij zit vaak zatHet kan dus in ieder geval
Vraag is natuuwk wel wat de meerwaarde is. Als iemand er zo uitgekickt kan worden wie ie niet veel kwijt zijn elke maand. Als het, zeg 50 euro, per maand opbrengt dan heb je alleen maar meer gezeik en kun je het net zo goed niet doen.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:02 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?:.
Mja dat iemand van de ene op andere dag geen dak boven zijn hoofd heeft drukt de prijs nogal natuurlijk. Wel kun je een maand opzeg termijn afspreken zoals we hier ook hebben. Meestal is het wel zo dat antikraak vooral bedoeld is voor als een pand bijna een jaar leeg staat. Anders kun je toch geen (legale) krakers krijgen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Nou, ik neem aan dat ik voor mijn woning (geheel ingericht) wel iets meer kan vragen dan 50 euro per maand, ook al is het antikraak.
En alle beetjes helpen natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, ik neem aan dat ik voor mijn woning (geheel ingericht) wel iets meer kan vragen dan 50 euro per maand, ook al is het antikraak.
Oh.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:16 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja dat iemand van de ene op andere dag geen dak boven zijn hoofd heeft drukt de prijs nogal natuurlijk. Wel kun je een maand opzeg termijn afspreken zoals we hier ook hebben. Meestal is het wel zo dat antikraak vooral bedoeld is voor als een pand bijna een jaar leeg staat. Anders kun je toch geen (legale) krakers krijgen.
Das 600 euro per jaar. Is echt al dat geregel niet waard. Je kunt 150 euro proberen magoed, dan kunnen ze beter hier komen wonenquote:
Je mag niet zomaar iets kraken heh. Na een jaar leegstand wel en dan sta je nog in je recht ookquote:Op zaterdag 25 november 2006 10:17 schreef Isegrim het volgende:
Oh.Nou, binnen een jaar is het zeker wel verkocht, dus dan is dit ook geen optie.
Die 600 euro per jaar is 25% van mijn hypotheeklast.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:18 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das 600 euro per jaar. Is echt al dat geregel niet waard. Je kunt 150 euro proberen magoed, dan kunnen ze beter hier komen wonen![]()
Valt antikraak ook onder kraken dan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:19 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Je mag niet zomaar iets kraken heh. Na een jaar leegstand wel en dan sta je nog in je recht ookVolgens mij verandert er wel iets vanaf 1-1-2007 waardoor kraken moeilijker wordt en anti-kraak dus ook ergens.
Antikraak komt voort om kraken te voorkomen. Als kraken moeilijker is dan is er ook minder noodzaak om antikrakers aan te trekkenquote:Op zaterdag 25 november 2006 10:21 schreef Isegrim het volgende:
Valt antikraak ook onder kraken dan?
Jezus wat een lage prijzen,quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Die 600 euro per jaar is 25% van mijn hypotheeklast.
En mensen die in Leeuwarden studeren, willen niet in A'dam wonen.Wie wil dat nou wel?
Ik bedoelde meer qua regeltjes, maar het is natuurlijk zo dat kraken pas na een jaar mag en dat antikraak dus ook pas nodig is na een jaar. Maar ik kan me ook voorstellen dat je antikrakers wilt tegen diefstal e.d. dus dan zou het eerder moeten.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Antikraak komt voort om kraken te voorkomen. Als kraken moeilijker is dan is er ook minder noodzaak om antikrakers aan te trekken![]()
Nee hoor. Rotterdam is Amsterdam niet. In Rotterdam zijn honderden appartementen te vinden tussen de 50k en 100k. En die staan niet eens allemaal in Charlois of andere 'slechte' wijken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:25 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Jezus wat een lage prijzen,Wat zullen jouw woonlasten in Rotterdam omhoog gaan
![]()
Mja volgens mij zitten er hier een paar in een huis van meer dan 1 miljoen. Eigenaar is bang dat het leeggestript wordt, vervalt, vies wordt, etc. Eigenaar zelf gaat tijdje naar het buitenland. Volgens mij is die 1 jaar regel dus geen noodzaak. Er zijn meer voordelen om het bewoond te houden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:29 schreef Isegrim het volgende:
Ik bedoelde meer qua regeltjes, maar het is natuurlijk zo dat kraken pas na een jaar mag en dat antikraak dus ook pas nodig is na een jaar. Maar ik kan me ook voorstellen dat je antikrakers wilt tegen diefstal e.d. dus dan zou het eerder moeten.
Uiteraard. Een bewoond huis verkoopt ook gewoon beter. Al scheelt het ook al dat ik het gewoon helemaal ingericht laat. Mijn hele inrichting is hooguit 2000 euro waard, allemaal tweedehands zooi. Alleen de PC en de TV enzo haal ik weg.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja volgens mij zitten er hier een paar in een huis van meer dan 1 miljoen. Eigenaar is bang dat het leeggestript wordt, vervalt, vies wordt, etc. Eigenaar zelf gaat tijdje naar het buitenland. Volgens mij is die 1 jaar regel dus geen noodzaak. Er zijn meer voordelen om het bewoond te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |