Afspraken is niet voldoende. Voorbeelden genoeg van mensen die goede afspraken hadden en waar de huurder zich er niet aan hield. Dan heeft de verhuurder gewoon pech.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is idd iets waar je dan hele goede afspraken over moet maken.
Ik zit nu even te kjken maar ben niet helder genoeg. Mijn indruk is echter dat je uberhaupt een huurder er alleen uit krijgt wanneer je zelf belang hebt bij de woning (Waarbij verkoop niet als belang wordt gezien). Maar ik zal van het weekend verder kijken. Anti-kraak is ook een optie die al genoemd wordt, al zul je dan wel (logisch) minder ontvangen..quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als je er binnenkort tijd voor hebt, zou ik het graag willen weten.
Ook dan moet je juist handelen wanneer je huurder er schijt aan heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:11 schreef Reya het volgende:
Huren moet je trouwens contractueel goed dichtspijkeren, dan kan alles in principe vrij soepel verlopen.
Dat is mijn indruk inderdaad ook.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zit nu even te kjken maar ben niet helder genoeg. Mijn indruk is echter dat je uberhaupt een huurder er alleen uit krijgt wanneer je zelf belang hebt bij de woning (Waarbij verkoop niet als belang wordt gezien). Maar ik zal van het weekend verder kijken. Anti-kraak is ook een optie die al genoemd wordt, al zul je dan wel (logisch) minder ontvangen..
Dat is vooral een kwestie van in goed vertrouwen leven met de huurder. Als de huurder moeilijk gaat doen, kan het sowieso wel een lang verhaal worden; met een helder contract vermijd je iig onnodige conflicten.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook dan moet je juist handelen wanneer je huurder er schijt aan heeft.
Met een helder contract, een goede relatie met de huurder en duidelijke afspraken heb je nog steeds een groot probleem op het moment dat hij alsnog weigert te vertrekken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is vooral een kwestie van in goed vertrouwen leven met de huurder. Als de huurder moeilijk gaat doen, kan het sowieso wel een lang verhaal worden; met een helder contract vermijd je iig onnodige conflicten.
Huurders kunnen inderdaad hoe dan ook nog moeilijk gaan doen. Je blijft het risico altijd wel lopen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met een helder contract, een goede relatie met de huurder en duidelijke afspraken heb je nog steeds een groot probleem op het moment dat hij alsnog weigert te vertrekken.
Ejquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:02 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt ook kijken of er iemand van de antikraak in wil...die kun je er altijd direct uitzetten.
Het punt is nu juist dat je een groot probleem hebt als verhuurder wanneer dat goede vertrouwen in de praktijk weinig waard blijkt..quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is vooral een kwestie van in goed vertrouwen leven met de huurder. Als de huurder moeilijk gaat doen, kan het sowieso wel een lang verhaal worden; met een helder contract vermijd je iig onnodige conflicten.
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?:quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Had je nog best ff muziekjes kunnen luisteren![]()
Laat jij nou maar lekker je fiets meenemenquote:Op zaterdag 25 november 2006 00:29 schreef Geartsjuh het volgende:
"Had je maar in een echt huis moeten wonen."![]()
![]()
![]()
![]()
Advertentie plaatsen. En vergis je niet, er zijn heule goede redenen om huurders te beschermen en dat zal ome rechter ook zeggen als het uit de hand looptquote:Op zaterdag 25 november 2006 08:38 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat huurders zo overdreven beschermd worden. Maar goed, daar heb ik nu weinig aan. Mijn beste optie zou zijn om iemand erin te hebben die ik ken... Ik ken alleen niemand die op zoek is naar een tijdelijke woning in Leeuwarden...
Nou, dat valt ook nog tegen. Heb ik van dichtbij meegemaakt... Bovendien moet ik er dan ingeschreven blijven staan en dan kan ik me niet inschrijven in R'dam.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Advertentie plaatsen. En vergis je niet, er zijn heule goede redenen om huurders te beschermen en dat zal ome rechter ook zeggen als het uit de hand looptBeter is illegale onderhuur
Die kun je er zo uitmikken.
Antikraak lijkt me mogelijk voor iedereen. De regels ken ik echter niet. Hier is het zo dat het bewoond moet lijken dus ik mag niet zomaar 3 maanden weg zonder wat te zeggen. Volgens mij als je een conctract opstelt dat iemand op je huis past en de lasten 1 op 1 doorbetaald aan jou moet dat wel mogen. Het uitgangspunt is natuurlijk wel dat het kan zolang het te koop staat. Hier in Amsterdam hebben we wel mensen, aan het vondelparkquote:Op zaterdag 25 november 2006 09:50 schreef Isegrim het volgende:
Maar hoe bedoel je, advertentie plaatsen? Voor antikraak? Kun je dat zelf regelen dan? En heb je enig idee of de hypotheekverstrekker anders zal aankijken tegen antikraak dan tegen huur?
Okee, dat moet ik dus even uitzoeken, wat die regeltjes zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:01 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Antikraak lijkt me mogelijk voor iedereen. De regels ken ik echter niet. Hier is het zo dat het bewoond moet lijken dus ik mag niet zomaar 3 maanden weg zonder wat te zeggen. Volgens mij als je een conctract opstelt dat iemand op je huis past en de lasten 1 op 1 doorbetaald aan jou moet dat wel mogen. Het uitgangspunt is natuurlijk wel dat het kan zolang het te koop staat. Hier in Amsterdam hebben we wel mensen, aan het vondelpark, in de antikraak zitten en die moeten er gewoon uit als de bewoner besluit om er weer in te gaan wonen of het verkocht heeft. Wij hebben (als gezin) ook wel eens tijdelijk in een huis verbleven tussen de aankoop en verkoop van twee huizen in
![]()
Volgens mij valt het wel mee. Tis gewoon van "Er moet iemand in anders krijgen we krakers en ze moeten er ook weer uit als het verkocht is". Gebeurd via de organisatie waar ik bij zit vaak zatquote:Op zaterdag 25 november 2006 10:06 schreef Isegrim het volgende:
Okee, dat moet ik dus even uitzoeken, wat die regeltjes zijn.
Nou, ik neem aan dat ik voor mijn woning (geheel ingericht) wel iets meer kan vragen dan 50 euro per maand, ook al is het antikraak.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee. Tis gewoon van "Er moet iemand in anders krijgen we krakers en ze moeten er ook weer uit als het verkocht is". Gebeurd via de organisatie waar ik bij zit vaak zatHet kan dus in ieder geval
Vraag is natuuwk wel wat de meerwaarde is. Als iemand er zo uitgekickt kan worden wie ie niet veel kwijt zijn elke maand. Als het, zeg 50 euro, per maand opbrengt dan heb je alleen maar meer gezeik en kun je het net zo goed niet doen.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:02 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb?:.
Mja dat iemand van de ene op andere dag geen dak boven zijn hoofd heeft drukt de prijs nogal natuurlijk. Wel kun je een maand opzeg termijn afspreken zoals we hier ook hebben. Meestal is het wel zo dat antikraak vooral bedoeld is voor als een pand bijna een jaar leeg staat. Anders kun je toch geen (legale) krakers krijgen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
Nou, ik neem aan dat ik voor mijn woning (geheel ingericht) wel iets meer kan vragen dan 50 euro per maand, ook al is het antikraak.
En alle beetjes helpen natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, ik neem aan dat ik voor mijn woning (geheel ingericht) wel iets meer kan vragen dan 50 euro per maand, ook al is het antikraak.
Oh.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:16 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja dat iemand van de ene op andere dag geen dak boven zijn hoofd heeft drukt de prijs nogal natuurlijk. Wel kun je een maand opzeg termijn afspreken zoals we hier ook hebben. Meestal is het wel zo dat antikraak vooral bedoeld is voor als een pand bijna een jaar leeg staat. Anders kun je toch geen (legale) krakers krijgen.
Das 600 euro per jaar. Is echt al dat geregel niet waard. Je kunt 150 euro proberen magoed, dan kunnen ze beter hier komen wonenquote:
Je mag niet zomaar iets kraken heh. Na een jaar leegstand wel en dan sta je nog in je recht ookquote:Op zaterdag 25 november 2006 10:17 schreef Isegrim het volgende:
Oh.Nou, binnen een jaar is het zeker wel verkocht, dus dan is dit ook geen optie.
Die 600 euro per jaar is 25% van mijn hypotheeklast.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:18 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das 600 euro per jaar. Is echt al dat geregel niet waard. Je kunt 150 euro proberen magoed, dan kunnen ze beter hier komen wonen![]()
Valt antikraak ook onder kraken dan?quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:19 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Je mag niet zomaar iets kraken heh. Na een jaar leegstand wel en dan sta je nog in je recht ookVolgens mij verandert er wel iets vanaf 1-1-2007 waardoor kraken moeilijker wordt en anti-kraak dus ook ergens.
Antikraak komt voort om kraken te voorkomen. Als kraken moeilijker is dan is er ook minder noodzaak om antikrakers aan te trekkenquote:Op zaterdag 25 november 2006 10:21 schreef Isegrim het volgende:
Valt antikraak ook onder kraken dan?
Jezus wat een lage prijzen,quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Die 600 euro per jaar is 25% van mijn hypotheeklast.
En mensen die in Leeuwarden studeren, willen niet in A'dam wonen.Wie wil dat nou wel?
Ik bedoelde meer qua regeltjes, maar het is natuurlijk zo dat kraken pas na een jaar mag en dat antikraak dus ook pas nodig is na een jaar. Maar ik kan me ook voorstellen dat je antikrakers wilt tegen diefstal e.d. dus dan zou het eerder moeten.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Antikraak komt voort om kraken te voorkomen. Als kraken moeilijker is dan is er ook minder noodzaak om antikrakers aan te trekken![]()
Nee hoor. Rotterdam is Amsterdam niet. In Rotterdam zijn honderden appartementen te vinden tussen de 50k en 100k. En die staan niet eens allemaal in Charlois of andere 'slechte' wijken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:25 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Jezus wat een lage prijzen,Wat zullen jouw woonlasten in Rotterdam omhoog gaan
![]()
Mja volgens mij zitten er hier een paar in een huis van meer dan 1 miljoen. Eigenaar is bang dat het leeggestript wordt, vervalt, vies wordt, etc. Eigenaar zelf gaat tijdje naar het buitenland. Volgens mij is die 1 jaar regel dus geen noodzaak. Er zijn meer voordelen om het bewoond te houden.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:29 schreef Isegrim het volgende:
Ik bedoelde meer qua regeltjes, maar het is natuurlijk zo dat kraken pas na een jaar mag en dat antikraak dus ook pas nodig is na een jaar. Maar ik kan me ook voorstellen dat je antikrakers wilt tegen diefstal e.d. dus dan zou het eerder moeten.
Uiteraard. Een bewoond huis verkoopt ook gewoon beter. Al scheelt het ook al dat ik het gewoon helemaal ingericht laat. Mijn hele inrichting is hooguit 2000 euro waard, allemaal tweedehands zooi. Alleen de PC en de TV enzo haal ik weg.quote:Op zaterdag 25 november 2006 10:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja volgens mij zitten er hier een paar in een huis van meer dan 1 miljoen. Eigenaar is bang dat het leeggestript wordt, vervalt, vies wordt, etc. Eigenaar zelf gaat tijdje naar het buitenland. Volgens mij is die 1 jaar regel dus geen noodzaak. Er zijn meer voordelen om het bewoond te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |