Maar is de armoede inderdaad gestegen? Ik vraag het me werkelijk af.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik snap je wel, ik heb ook liever dat we de behoeftige eerder een hengel geven dan een vis, maar als de armoede in NL werkelijk is gestegen onder een CDA-VVD kabinet, dan mag wat mij betreft wel een socialer opvolger komen, ik geloof dat jij er hard voor hebt gewerkt voor wat je hebt bereikt, absoluut, maar blijkbaar is er toch vraag naar in NL
Durf het niet zeker te zeggen, bij het debat leek Rutte&Balkenende er in iig niets tegen in te brengen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar is de armoede inderdaad gestegen? Ik vraag het me werkelijk af.
Ik las laatst dat een aantal bezoekers van een voedselbank liepen te klagen dat er te weinig parkeerplaatsen warenquote:Op donderdag 23 november 2006 12:45 schreef Triggershot het volgende:
maar als de armoede in NL werkelijk is gestegen onder een CDA-VVD kabinet, dan mag wat mij betreft wel een socialer opvolger komen,
Ik heb het dan ook over mensen die niet kunnen werken, niet Tokkies die op hun luie kont zitten te genieten. Ik weet niet op welke uitspraken Halsema zich mee aan het onderbouwen is, maar nogmaals mocht het waar zijn, kan er wat mij betreft wel een socialer karakter in het kabinet komenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik las laatst dat een aantal bezoekers van een voedselbank liepen te klagen dat er te weinig parkeerplaatsen warenEchte armoede is er niet. Tuuwk is de bijstand karig, wat wil je? Dat we villa's voor die mensen bouwen? Als ik keek naar dat programma over die tokkiewijken dan heb ik helemaal nergens medelijden mee. Daarnaast gaat er nu meer geld naar de echt chronische zieken en dat vind ik pas sociaal, die kunnen er echt niks aan doen.
Aantal mensen aan het werk is gestegen dus het zou me verbazen. Hooguit had de zorgtoeslag hoger gekund voor mensen in de bijstand. Wel is het zo dat het aantal schulden is toegenomen maar als ik hier zie waardoor het komt is het toch echt heel erg vaak een discipline kwestie. Eigen verantwoordelijkheid mag je best mensen op aanspreken en voor me gevoel is het vaak alleen klagen en niks doen. Niet dat het niet een stuk beter kan bijvoorbeeld door rompslomp van de overheid te verminderen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:18 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op donderdag 23 november 2006 13:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik las laatst dat een aantal bezoekers van een voedselbank liepen te klagen dat er te weinig parkeerplaatsen warenEchte armoede is er niet. Tuuwk is de bijstand karig, wat wil je? Dat we villa's voor die mensen bouwen? Als ik keek naar dat programma over die tokkiewijken dan heb ik helemaal nergens medelijden mee. Daarnaast gaat er nu meer geld naar de echt chronische zieken en dat vind ik pas sociaal, die kunnen er echt niks aan doen.
Ja en nee. Onder Balkenende is de armoede inderdaad gestegen, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de armoede is gestegen als gevolg van het kabinetsbeleid.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus gooien we 10% bij de bijstand en zien over vier jaar de gevolgenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb het dan ook over mensen die niet kunnen werken, niet Tokkies die op hun luie kont zitten te genieten. Ik weet niet op welke uitspraken Halsema zich mee aan het onderbouwen is, maar nogmaals mocht het waar zijn, kan er wat mij betreft wel een socialer karakter in het kabinet komen
En wat zeg ik daarover in me betoog?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:34 schreef Sitethief het volgende:
Ik ben levenslang ziek, iig dat is de medische definitie, zelf ervaar ik het niet als een ziekte maar als een beperking.
Nee natuurlijk niet, we hoeven niet zinloos te strooien met percentages, maar als er behoefte is dan mag zo nu en dan wel een regel verbroken worden voor echte behoeftigen.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dus gooien we 10% bij de bijstand en zien over vier jaar de gevolgenEerste rangs leedvermaak
Kijk, armoede moet je natuuwk bestrijden maar gewoon een berg geld ergens ingooien is niet zinvol.
Hmmm, hoe dat dan?quote:Op donderdag 23 november 2006 13:44 schreef Memento-Mori het volgende:
een weekje thuis zijn levert alleen maar stress opwat een gespannen bende altijd
Die behoefte is er altijd!quote:Op donderdag 23 november 2006 13:46 schreef Triggershot het volgende:
Nee natuurlijk niet, we hoeven niet zinloos te strooien met percentages, maar als er behoefte is dan mag zo nu en dan wel een regel verbroken worden voor echte behoeftigen.
Laten we eerst rustig op ons laten afkomen idd wie de regeringspartijen zullen zijn en wat de plannen zijn, regeringsakkoord etc.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:52 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Die behoefte is er altijd!
Vraag iemand: "Zijn voedselbanken goed" en dan zegt iedereen natuuwk nee. Elke partij doet dat. De vraag is alleen wat het beleid wordt om dat probleem op te lossen. Ik zeg: In eerste instantie banen scheppen en werk stimuleren. Links zegt geld gooien om te sussen (lijkt in eerste instantie (!) sociaal) en de werkeloosheid laten groeien nemen we er op de koop op toe. Tja, over 4 jaar wordt het wederom puinruimen dus.
Magoed, ik laat het op me afkomen allemaal. Met popcorn![]()
Een regeringsakkoord is nog steeds maar een papieren werkelijkheid. Wmb oordeel je aan het einde van een kabinetsperiode over de prestaties van een kabinet, niet aan het beginquote:Op donderdag 23 november 2006 13:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laten we eerst rustig op ons laten afkomen idd wie de regeringspartijen zullen zijn en wat de plannen zijn, regeringsakkoord etc.
Ik reageerde in feite op jou reactie van 13:18 , daardoor voelde ik me niet aangesproken in jouw betoog.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:46 schreef livEliveD het volgende:
[..]
En wat zeg ik daarover in me betoog?![]()
Dat was een geintje natuuwkquote:Op donderdag 23 november 2006 13:57 schreef Sitethief het volgende:
Ik reageerde in feite op jou reactie van 13:18 , daardoor voelde ik me niet aangesproken in jouw betoog.
ik ook!quote:Op donderdag 23 november 2006 12:05 schreef Sitethief het volgende:ik leef van jullie belastingscenten
quote:
Nou ja iedereen zal toch wel een mening hebben over de voorgestelde regeringsakkoord, en ja een mening is al een oordeelquote:Op donderdag 23 november 2006 13:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Een regeringsakkoord is nog steeds maar een papieren werkelijkheid. Wmb oordeel je aan het einde van een kabinetsperiode over de prestaties van een kabinet, niet aan het begin![]()
Fijnquote:
Dit is wel heel herkenbaarquote:Op donderdag 23 november 2006 15:04 schreef miss_sly het volgende:
Toen de meeste vriendjes en vriendinnetjes naar het buitenland op vakantie gingen met hun ouders, deden wij nog woningruil met mensen in West-Friesland, zodat we toch vakantie hadden, maar het niet te duur werd.
Mijn vader had een volkstuin; vond ie leuk, maar het was ook voordeliger. Ik ging voor mijn moeder op de fiets bij 4 winkels boodschappen doen om de reclames te kopen.
En nee, wij hebben ons gezin nooit als arm gezien, en dat waren we ook niet. Als bovenstaand tegenwoordig op een gezin van toepassing is, zijn ze arm....
En vonden jullie jezelf arm?quote:Op donderdag 23 november 2006 15:30 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dit is wel heel herkenbaarGing zo bij ons ook.
Neuj waren we zeker niet. Me moeder moest wel in de avond werken soms en zuinig met vermarming en water. Verder was er nooit iets van te merken Voor mij althans. We hadden zelden biefstuk op tafel maar echt slecht kan ik het niet noemen. Ik heb een goede jeugd gehad. Vakantie was vaak wisselen met het huis van me oma en opa. Mja, die woonden dicht bij een groot bos, was superquote:Op donderdag 23 november 2006 15:31 schreef miss_sly het volgende:
En vonden jullie jezelf arm?
bron: nu.nlquote:SP-leider Jan Marijnissen vindt het zijn verantwoordelijkheid om te gaan praten met CDA en PvdA over coalitievorming, ook al heeft hij samenwerking met het CDA vóór de verkiezingen afgewezen.
Ben jij alweer online? Lekker gegeten?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
bron: nu.nl
betrouwbare Jan begint al met draaien
Ze hebben best goede punten over homo'squote:Op donderdag 23 november 2006 17:14 schreef Doffy het volgende:
Geen gezeik, gewoon CDA-PvdA-VVD. Alles behalve de GrrristenUnie
alle homo's naar uitzettingscentraquote:Op donderdag 23 november 2006 17:29 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ze hebben best goede punten over homo's![]()
![]()
![]()
met good old Simon Le Bon die het zingt...ken je die nog Trin ?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:08 schreef -Trinity- het volgende:
You make me feel, like I'm on fire. Ferry
. Vrolijk liedje
.
quote:
quote:Kutverkiezingen.
juni 1995 juli 1995 schoonmaken hierquote:Maar liefst 5 pagina's, maar ik heb dan ook veel verschillende banen gehad.
Dat vind ik een beetje flauw eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:57 schreef het_fokschaap het volgende:
juni 1995 juli 1995 schoonmaken hier
augustus 1995 - januari 1996 schoonmaken daar
nou zeg, beetje humor op de donderdagavondquote:Op donderdag 23 november 2006 20:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje flauw eerlijk gezegd.Schoonmaken heb ik alleen maar gedaan als bijbaan tijdens mijn studie. Ik ben 29 hoor, heb voor mijn studie een aantal jaren gewerkt.
Ik vond het niet zo'n leuke opmerking, sorry. No hard feelings.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:01 schreef het_fokschaap het volgende:
nou zeg, beetje humor op de donderdagavond
ik welquote:Op donderdag 23 november 2006 20:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vond het niet zo'n leuke opmerking, sorry. No hard feelings.
You go girlquote:Op donderdag 23 november 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mijn strakke kantoor-outfit inclusief pumps meegenomen en mijn haar is gister net geverfd, dus ik ben er helemaal klaar voor om morgen een toffe baan te gaan scoren.
Salarisonderhandeling, dat wil ik ook nog wel eens leren. Ik ben altijd veel te snel tevreden, terwijl ik echt wel wat te bieden heb.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:18 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
You go girl.
Ik ga morgen lekker met je meedoen. Lekker workshops volgen ('Effectieve salarisonderhandeling'
), beetje oriënteren en heel misschien scoor ik ook nog een leuke tijdelijke baan
.
kort rokje ?quote:Op donderdag 23 november 2006 20:07 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mijn strakke kantoor-outfit inclusief pumps meegenomen en mijn haar is gister net geverfd, dus ik ben er helemaal klaar voor om morgen een toffe baan te gaan scoren.
Ik heb zowel een rokje als een pantalon bij me. Decolleté heb ik op zich niet nodig, mijn tieten zijn zo al groot genoeg.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |