quote:MS TABORA DAL Deutsche Afrika Linien GmbH & Co., Hamburg
MS TABORA ( benannt nach einem Ort in Tansania), das erste Schiff dieser Serie, wird am 14. Juli 1965 an die DAL abgeliefert. Es folgen MS TALANA (benannt nach einem Ort in der ehemaligen Provinz Natal der Republik Südafrika) am 6. Dezember des gleichen Jahres und MS TAVETA (benannt nach einem Distrikt in Kenia an der Grenze zu Tansania) am 16. Januar 1967. Mit MS STELLENBOSCH (benannt nach einem südafrikanischem Ort sowie Weinbaugebiet) wird am 2. Juni 1967 das erste Schiff dieses Typs an die Cape Continent Shipping Co. Ltd., Johannesburg, (Tochter der DAL) abgeliefert. MS SWELLENDAM (benannt nach der gleichnamigen Stadt in der Kap-Provinz) ist das letzte Schiff dieser Serie und wird am 22. Juli 1967 ebenfalls von der Cape Continent Shipping Co. Ltd., Johannesburg, in Fahrt genommen. MS STELLENBOSCH sowie MS SWELLENDAM fahren unter südafrikanischer Flagge mit deutsch/südafrikanischer Besatzung. Alle fünf Schiffe haben Einrichtungen für 12 Passagiere.
Nooit van Solingen Staal gehoord? Heel veel bestek enzo komt daarvandaan.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:09 schreef Natalie het volgende:
Solingen? Is dat Duitsland?
Als dat nog een plaats is of ooit een plaats was, dan zou je daar nog iets over terug moeten kunnen vinden. Aangenomen dat ze in die tijd hun administratie goed bijhielden kan het lokale postkantoor je daar misschien vertellen wie de eigenaar van de postbus was.
Wel heel bijzonder dat die post na 34 jaar alsnog aangespoeld is btw!
die had ik net een mail gestuurd iddquote:Op woensdag 22 november 2006 20:29 schreef -_Tommy_- het volgende:
DAL Deutsche Afrika-Linien GmbH & Co. KG
Palmaille 45
22767 Hamburg
Telefon: +49 (0) 40 380 16-611
Telefax: +49 (0) 40 380 16-629
eMail: info@rantzau.de
AG Hamburg HRA 61711
Persönlich haftender Gesellschafter: Deutsche Afrika-Linien Gesellschaft mit beschränkter Haftung, Hamburg (AG Hamburg HRB 2432), vertreten durch ihre Geschäftsführer: Heinrich von Rantzau, Dr. Eberhart von Rantzau
Umsatzsteueridentifikationsnr.: DE 117940272
Verantwortlich für den Inhalt i.S.d. § 10 Abs. 3 MDStV: Svante Domizlaff
de reder
En wapens (zwaarden en dolken).quote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sirre het volgende:
[..]
Nooit van Solingen Staal gehoord? Heel veel bestek enzo komt daarvandaan.
Dat zou ik ook doen. Wel heel tof, ik hoop altijd zo'n fles te vinden maar het is me nog nooit overkomen...quote:Op woensdag 22 november 2006 20:19 schreef Blue-eyes het volgende:
Wow, geweldig !
Je zou kunnen kijken of je de rederij van de MS Tabora kunt vinden. Die hebben misschien nog wel ergens de passagierslijst met wat meer adresgegevens.
http://www.rantzau.de/english/rantzau_f.phpquote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sakura het volgende:
[..]
die had ik net een mail gestuurd idd
Vind het alleen een zeer vaag email adres voor een rederij
Hij was overigens passagier op dat schip.
Brief ligt nu te drogen, was ingepakt in aluminium folie, dicht gerold en gevouwen en plakband eromheen.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat stond er in de brief? Kan je geen foto's maken?
http://www.rantzau.de/english/rantzau_f.php is de website van de overkoepelende groep waarin de rederij zich bevindt. Beetje het Ahold - Albert Heijn verhaal, en Vendex - V&D.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sakura het volgende:
die had ik net een mail gestuurd idd
Vind het alleen een zeer vaag email adres voor een rederij
En je weet niet meer wat die site is??quote:Op woensdag 22 november 2006 20:53 schreef Maisnon het volgende:
oe, wat cool
Ik kwam laatst ook een site tegen trouwens waar je gewoon een strand hebt, en waar je een bericht kunt schrijven en in een fles doen, en die dan in zee gooien. Als je die site aan laat staan komen er ook vanzelf flessen aangespoeld waar berichten die overal in de wereld in de virtuele zee gegooid kunnen zijn inzitten, en daar gaat het dan over vanalles, schrijf je gewoon wat bij, en gooi je het weer de zee in.
Echt grappig die berichtenen ook leuk dat er een paar mensen echt uit welk land dan ook bij hebben geschreven, en dat je zo maar een fles krijgt zodat je nooit weet waar het over gaat of van waar ie afkomt
quote:Op woensdag 22 november 2006 20:59 schreef KRS het volgende:
[..]
En je weet niet meer wat die site is??![]()
quote:Dear Mr. Hogeveen,
thank you for informing us about your message in a bottle.
Unfortunately we do not hold passenger lists any more. The MS Tabora was
not a passenger liner but a general cargo vessel who occasionaly took
passengers on board.
What I can do is to publish your story in our in-house-magazin and hope
that someone will read this story and supply us with information. This
magazin will be published soon, so if you could give me some more info I
will bei grateful. In case you need any more details on the history of
the MV Tabora please let me know.
With kindest regards
Svante Domizlaff
Doen!quote:Op woensdag 22 november 2006 21:02 schreef Sakura het volgende:
inmiddels antwoord van de rederij
Hij schrijf in die brief of je hem wilt laten weten wanneer en waar die fles gevonden is.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Volgens mij (voor zover ik begrijp) wil diegene niks maar is het gewoon een brief ter info; waarschijnlijk om te zien of hij aankomt oid.
Echt gaaf joh TS! Ik ben erg benieuwd of de eigenaar te achterhalen is!
Heb uiteraard inmiddels reeds geantwoord en beide foto's (in hoge resolutie uiteraard) gemaildquote:Op woensdag 22 november 2006 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Doen!
En een briefje naar dat Postfach
Stond in het engelse en duitse deel ook, dat hij postzegel verzamelaar is, dus dat klopt iddquote:Op woensdag 22 november 2006 21:12 schreef Angelcakes het volgende:
Maar waarom zet hij nou helemaal onderaan, in het franse gedeelte, de woorden je suis philateliste ?? of betekent dat niet Ik ben postzegelverzamelaar ?
wel een erg leuk topic, ga ik zeker volgen !
Hij trok er dan ook 34 jaar voor uit hequote:Op woensdag 22 november 2006 21:23 schreef Logical het volgende:
Als ik google earth gebruik om 50° 37' N 00° 50' E op te zoeken krijg ik:
[afbeelding]
Over dat stukkie heeft ie dus lang gedaan, die fles
Dito.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:38 schreef pussydeluxe het volgende:
Leuk TS.
Ik ga dit topic volgen.
Had je zeker ook met de prijsvraag van die Fleshlight.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf zeg, zoiets
Ik dacht dat het nep wasmaar die foto's zijn goed
En als Fles zijnde voel ik me toch een beetje betrokken natuurlijk
quote:Op woensdag 22 november 2006 22:01 schreef immortalsean het volgende:
weet je zeker dat die brief zo oud is?
stond er niet:
"EeJZZ joH GeKSs, dIT BRieFSk KomT UIt 1972, bOh MaN Héé. ..."
deze met statiegeldquote:Op donderdag 23 november 2006 01:26 schreef Djep het volgende:
TerugVindFles
Ja een brief duh!quote:Op donderdag 23 november 2006 10:27 schreef marcb1974 het volgende:
Das wel heel leuk zo'n fles vinden dan
Hoop dat er wat uitkomt
Dat hoopt TS ook zo te zien.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:37 schreef IkWilbert het volgende:
Leuk dit! Ik hoop dat je de schrijver kunt achterhalen![]()
quote:Op donderdag 23 november 2006 10:35 schreef veldmuis het volgende:
Dat ze toen al die coordinaten via GPS konden opvragen zeg, waanzinnig!
die brief is zeker ook in word gemaakt volgens jou? en die stempels met photoshopquote:Op donderdag 23 november 2006 10:35 schreef veldmuis het volgende:
Dat ze toen al die coordinaten via GPS konden opvragen zeg, waanzinnig!
Je bent eenquote:Op donderdag 23 november 2006 10:41 schreef alsem het volgende:
[..]
die brief is zeker ook in word gemaakt volgens jou? en die stempels met photoshop![]()
trouwens, ooit een BrEezAh slet gezien met zo'n handschrift?
coordinaten zijn niet uitgevonden door de gps slimmerik![]()
Typisch iets voor Hart van Nederland...bel de tiplijn of fax het topic doorquote:Op donderdag 23 november 2006 12:26 schreef Omkron het volgende:
Al contact opgenomen met de media.. lijkt me toch een leuk niewsfeitje..
aangezien het 34 jaar geleden is zijn er misschien al veel eerder andere flessen gevondenquote:Op donderdag 23 november 2006 12:51 schreef Marsepein het volgende:
Als ik het briefje lees, dan denk ik dat de passagier elke dag een brief in een fles overboord heeft gegooid. De brieven van te voren uitgetypt, en later met pen de coordinaten in gevuld.
Met een beetje geluk vind je nog een fles
Wel erg leuk dit hoor!
Eerder met een andere typmachine dan.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:29 schreef Palomar het volgende:
Ik vind die fles en brief er nog wel erg goed uitzien voor 34 jaar oud. Ik bedoel: het etiket bij de dop is nauwelijks verweerd en op de brief zelf staat de handtekening er zo goed op alsof ie er gisteren op is gezet. En het papier was zoals je zegt wel vochtig, vreemd dat het dan niet vergaan is. Maw. ik hoop niet dat je gefopt wordtMaar wel erg interessant als het echt 34 jaar geleden in zee blijkt te zijn gegooid
Ik hoop dat ie echt is
nee die kurk is er naderhand ingestopt...quote:Op donderdag 23 november 2006 14:08 schreef alsem het volgende:
de kurk is iig geen 34 jaar oud, die hoort compleet grijs te zijn geworden
Ja! Wereldnieuwsquote:Op donderdag 23 november 2006 14:39 schreef _Arual_ het volgende:
Stap ermee naar een Duitse krant?
De kurk is wat roodachtig, lijkt erop dat de fles verzegeld geweest is met rode zegellak of iets dergelijks.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:08 schreef alsem het volgende:
de kurk is iig geen 34 jaar oud, die hoort compleet grijs te zijn geworden
quote:Op woensdag 22 november 2006 21:46 schreef MSD het volgende:
volgens mij worden we geflest
Wel een verdomd goed excuus om elke dag een flesje wijn achterover te tikkenquote:Op donderdag 23 november 2006 12:51 schreef Marsepein het volgende:
Als ik het briefje lees, dan denk ik dat de passagier elke dag een brief in een fles overboord heeft gegooid.
Alleen ziet dat forum er niet echt uit alsof het over gevonden flessepost gaatquote:Op donderdag 23 november 2006 19:49 schreef quo_ het volgende:
Even googelen op "flaschenpost" :
http://bottleparty.siteboard.de/
The Bottleparty for Oceangrammers
Received a bottle? Flaschenpost gefunden?
Het kan ook zo gek niet zijn of er is een internet community voor
Misschien heeft die fles een week rondgezwommen en daarna jarenlang ver onder 't zand of andere bodemsoort gelegen of in een ander voorwerp gelegen, who knows. Dat zou de geringe slijtage wel kunnen verklaren.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:29 schreef Palomar het volgende:
Ik vind die fles en brief er nog wel erg goed uitzien voor 34 jaar oud. Ik bedoel: het etiket bij de dop is nauwelijks verweerd en op de brief zelf staat de handtekening er zo goed op alsof ie er gisteren op is gezet. En het papier was zoals je zegt wel vochtig, vreemd dat het dan niet vergaan is. Maw. ik hoop niet dat je gefopt wordtMaar wel erg interessant als het echt 34 jaar geleden in zee blijkt te zijn gegooid
Ik hoop dat ie echt is
Dat gaat over die website Oceangram waar je virtueel een fles met een briefje erin in zee kan gooienquote:Op donderdag 23 november 2006 20:05 schreef Sakura het volgende:
[..]
Alleen ziet dat forum er niet echt uit alsof het over gevonden flessepost gaat![]()
wat een onzin topics daar, bijna nog erger dan fok zelf![]()
ik ook!quote:Op woensdag 22 november 2006 21:38 schreef pussydeluxe het volgende:
Leuk TS.
Ik ga dit topic volgen.
like he said...quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:54 schreef Leonos het volgende:
tvp
Sceptisch vanwege? De fles, het papier? De kurk?quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Interessant, maar ik blijf sceptisch
Nou ja, er is veel te vervalsen tegenwoordig... zeg niet dat het hier is gebeurd, maar er zijn genoeg grappenmakersquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:26 schreef nebelung het volgende:
[..]
Sceptisch vanwege? De fles, het papier? De kurk?
Ik vind het leuk![]()
Ik kan 'm gewoon lezen, hoor..quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:12 schreef ACT-F het volgende:
Kun je een foto in hoge resolutie plaatsen? Ik wil graag die brief lezen.
1MB versiequote:Op zaterdag 25 november 2006 18:12 schreef ACT-F het volgende:
Kun je een foto in hoge resolutie plaatsen? Ik wil graag die brief lezen.
quote:Kennen jullie ook moederkeszalf?
We come in peace, we come from Flanders.
Ik hou er ook best wel rekening mee dat hij misschien niet meer leeft. Ik bedoel maar, hoe oud ben je als je als je als passagier meereist op een vrachtschip van Kaapstad naar Rotterdam?quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:32 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Wow, vet zeg! Vierendertig jaar geleden... die knul van toen heeft nu vrouw en kinderen, en als je hem nu stuurt dat je zijn brief van toen hebt gevonden, smelt-ie van nostalgie...
Super
Ik denk dat je een goede kans maakt, Duitse Gründlichkeit...quote:Op woensdag 22 november 2006 20:09 schreef Natalie het volgende:
Aangenomen dat ze in die tijd hun administratie goed bijhielden kan het lokale postkantoor je daar misschien vertellen wie de eigenaar van de postbus was.
Ik verwacht daar ook wel enigsinds antwoord op van het Solinger tagesblat.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:10 schreef charon het volgende:
[..]
Ik denk dat je een goede kans maakt, Duitse Gründlichkeit...
Jullie kunnen wellicht samen op zoek gaan naar de Duitse afzender.quote:Op maandag 27 november 2006 16:52 schreef Sakura het volgende:
Net een mailtje gehad van Hart van Nederland, ze lijken het een leuk onderwerp te vinden, en wanneer ze hier kunnen komen filmen
Word morgen waarschijnlijk door ze gebeld, ben benieuwd wat ze er mee willen.
Lijkt me wel lachen ja, hoewel ik er eik niet zo'n behoefte aan heb om met mijn kop op tv te komenquote:Op maandag 27 november 2006 16:57 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Jullie kunnen wellicht samen op zoek gaan naar de Duitse afzender.
quote:Op maandag 27 november 2006 17:03 schreef Sakura het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen ja, hoewel ik er eik niet zo'n behoefte aan heb om met mijn kop op tv te komen
Ok, maar ik durf niet te garanderen dat dit topic voor jouw fles over 34 jaar nog bestaatquote:Op maandag 27 november 2006 17:12 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]Hoe tof! Dikke vette Fles gooi ik hier ff uit om te volgen.
Tof!quote:Op maandag 27 november 2006 16:52 schreef Sakura het volgende:
Net een mailtje gehad van Hart van Nederland, ze lijken het een leuk onderwerp te vinden, en wanneer ze hier kunnen komen filmen
quote:Ertle, Georg J. M. :
Georgius Agricola : Dem Andenken des grossen Gelehrten zu seinem
vierhundertsten Todestage
in: Gluckauf 91 (1955), H. 47/48, S. 1296 - 1307
Essen! daar ben ik van het weekend. zal eens rondvragen bij die DEUTSCHERS!!!!!.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:07 schreef StevenX het volgende:
Tof verhaal zeg
Misschien is het wel de Duitser die dit boek heeft geschreven.
Solingen ligt in ieder geval wel vlak onder Essen.
En?quote:Op maandag 27 november 2006 16:52 schreef Sakura het volgende:
quote:
HAHAquote:Op dinsdag 28 november 2006 19:08 schreef Kiteless het volgende:
zo vond ik laatst nog hele oude electronische post, verstuurd met de e-meeuw..
Zou wel heel gaaf zijn, als je nou echt tijd over hebt, zou je ook nog even bij een postkantoor in Solingen kunnen vragen of zij info hebben, of naar hun email adres, zodat ik ze kan mailen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:30 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Essen! daar ben ik van het weekend. zal eens rondvragen bij die DEUTSCHERS!!!!!.
Ik weet van 't bestaan van twee kleine museums met allerlei opgeviste/aangespoelde zaken: strandjutters museum op Texel & de vuurtoren van Blankenberge (Belgie, maar dus wel Noordzee). Er zit vast nog wel ergens wat langs de hele Noordzeekust, ik heb niks geGoogle'd maar die twee ken ik alleen al van de (weinige) badplaatsen die ik heb bezocht. In Zeeland zou ik ook wel ergens wat verwachten.... Of heb je een lokaal museum, niet specifiek maritiem maar gewoon van lokale bijzonderheden? Enne, als 't lukt de verzender te vinden en 't verhaal dus verder af te maken, wordt 't natuurlijk ook mooier.quote:Op dinsdag 28 november 2006 23:01 schreef Sakura het volgende:
Maritiem museum nederland ook reaktie gehad, voor hun was het niet een interressant iets voor hun collectie oid.
Motorshow Essen???quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:30 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Essen! daar ben ik van het weekend. zal eens rondvragen bij die DEUTSCHERS!!!!!.
daar gaat het niet om, schrijver van de brief vraagt of de vinder kan laten weten waar en wanneer de brief gevonden is... is toch leuk als je daar na 34 jaar achterkomt ?quote:Op woensdag 29 november 2006 12:22 schreef Komakie het volgende:
Er staat wel zoiets boeiends in dat het belangrijk genoeg is om uit te zoeken wie de familie is
Zat er ook nog drank in de flesquote:Op woensdag 29 november 2006 17:17 schreef Sakura het volgende:
Ik had HvN vandaag willen bellen, maar dankzij een van links komende lantaarnpaal is mijn dagplanning ietwat omver gegooid![]()
Morgen nog maar eens een poging wagen dus.
quote:Op woensdag 29 november 2006 17:22 schreef longinus het volgende:
[..]
Zat er ook nog drank in de fles
In Vlissingen zit wel het Het Zeeuws maritiem muZEEum en het Arsenaal. Misschien dat het muZEEum wel kan helpen? Het Arsenaal is meer een atractiepark (wel binnenquote:Op woensdag 29 november 2006 00:54 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik weet van 't bestaan van twee kleine museums met allerlei opgeviste/aangespoelde zaken: strandjutters museum op Texel & de vuurtoren van Blankenberge (Belgie, maar dus wel Noordzee). Er zit vast nog wel ergens wat langs de hele Noordzeekust, ik heb niks geGoogle'd maar die twee ken ik alleen al van de (weinige) badplaatsen die ik heb bezocht. In Zeeland zou ik ook wel ergens wat verwachten.... Of heb je een lokaal museum, niet specifiek maritiem maar gewoon van lokale bijzonderheden? Enne, als 't lukt de verzender te vinden en 't verhaal dus verder af te maken, wordt 't natuurlijk ook mooier.
Als niemand 'm in een collectie wil hebben en je houd 'm zelf, zou ik toch contact opnemen met een museum conservator om te horen hoe je die brief veilig kan bewaren. Dan kan je 'm er bijhalen als je je (klein)kinderen het verhaal vertelt!![]()
Onbegrijpelijk idd.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:10 schreef Schlumberger het volgende:
Wilden ze iets exotischer dan een Duitser dan?
Nope, ik denk dat ze een Nederlander willen. Het programma heet niet voor niets Hart van Nederland...quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:10 schreef Schlumberger het volgende:
Wilden ze iets exotischer dan een Duitser dan?
Flauw van HvN, zeker als je het ze al gemeld hebt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 20:02 schreef Sakura het volgende:
Gisteren HvN opgebeld, ze waren er achter gekomen dat het een duitser was die de brief gepost had en waren daarom niet meer geinterresseerd![]()
Ik had dat notabene in de eerste regel van mijn mail al aan hun geschreven.
Nou ja, nu dus maar weer verder zoeken en vooralsnog even afwachten op reaktie van het Solinger tagesblat en het maandblad van de rederij
maar het is gevonden door een nederlander...quote:Op zondag 3 december 2006 12:50 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Nope, ik denk dat ze een Nederlander willen. Het programma heet niet voor niets Hart van Nederland...![]()
Waar we het elke dag hebben over ontvoerde allochtoonse kinderen en exotische dieren die een bevalling in een dierentuin krijgen. Yep, HvNquote:Op zondag 3 december 2006 12:50 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Nope, ik denk dat ze een Nederlander willen. Het programma heet niet voor niets Hart van Nederland...![]()
Vind ik raar, de fles is toch aan 't Nederlandse strand gevonden? Volgens mij mogen dingen die hier in Nederland gebeuren gewoon in dat programma, ook als er een buitenlander bij betrokken is!quote:Op zondag 3 december 2006 12:50 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Geen idee. Mijn Duitser spreekt engels, nederlands, italiaans, latijn en russisch en duits natuurlijk..quote:Op zondag 3 december 2006 20:57 schreef erikkll het volgende:
WTFdus 34 jaar geleden spraken duitsers nog wél engels én frans!
Waar is het dan misgegaan?
Dat is de beste manier, misschien plaatsen ze het artikel en foto wel.quote:Op vrijdag 8 december 2006 17:51 schreef Sakura het volgende:
Helaas, nog niets nieuws, ik ga maandag het solinger tagesblat nog maar weer eens aanschrijven.
thanks, aan zo iets had ik nog niet gedacht, ga gelijk mijn gebroken school engels gebruiken om daar wat neer te plempenquote:Op zondag 17 december 2006 16:33 schreef -CRASH- het volgende:
is het misschien een goed idee om
eens een bericht achter te laten op
Community-Solingen.de forum
@TS: Als je de brief zelf wil bijhouden kan je hem best bewaren in zuurvrij papier.quote:Op woensdag 29 november 2006 00:54 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik weet van 't bestaan van twee kleine museums met allerlei opgeviste/aangespoelde zaken: strandjutters museum op Texel & de vuurtoren van Blankenberge (Belgie, maar dus wel Noordzee). Er zit vast nog wel ergens wat langs de hele Noordzeekust, ik heb niks geGoogle'd maar die twee ken ik alleen al van de (weinige) badplaatsen die ik heb bezocht. In Zeeland zou ik ook wel ergens wat verwachten.... Of heb je een lokaal museum, niet specifiek maritiem maar gewoon van lokale bijzonderheden? Enne, als 't lukt de verzender te vinden en 't verhaal dus verder af te maken, wordt 't natuurlijk ook mooier.
Als niemand 'm in een collectie wil hebben en je houd 'm zelf, zou ik toch contact opnemen met een museum conservator om te horen hoe je die brief veilig kan bewaren. Dan kan je 'm er bijhalen als je je (klein)kinderen het verhaal vertelt!![]()
thx, ik heb hier zelf redelijk goede ingangen in het gemeente archief, dus dat bewaren zal niet zo'n probleem zijn.quote:Op zondag 17 december 2006 22:56 schreef Temet-nosce het volgende:
[..]
@TS: Als je de brief zelf wil bijhouden kan je hem best bewaren in zuurvrij papier.
(een literair archief kan je wel een vel bezorgen en anders meld je het maar hier. Dan stuur ik wel wat op).
quote:Op maandag 18 december 2006 16:59 schreef Kimske het volgende:
En een duits forum ofzo??? Ik noem maar wat hoor...
quote:Nou maar hopen dat je antwoord krijgt in je topic op dat solingen forum
Das ist aber zeer snel gegaanquote:Op maandag 18 december 2006 06:23 schreef Sakura het volgende:
Antwoord is er inmiddels, iemand die in de stads archieven kan kijken![]()
Net te laat met je reaktiequote:Op maandag 18 december 2006 16:59 schreef Kimske het volgende:
En een duits forum ofzo??? Ik noem maar wat hoor...
Veel plezier met vertalenquote:
De vraag is daar inmiddels of mijn openingspost daar vertaald kan worden, dus als iemand hier goed duits kan schrijven en even een kwartiertje tijd over heeftquote:
VERTALING NAAR NEDERLANDS!!quote:So, bin fündig geworden! Dank Margali :wub: kann ich mir nun das Suchen im Stadtarchiv morgen sparen.
Wie mir Frau R. (aus dem Haus Trommershausenstr. 22) sagte, ist Herr Ertle leider bereits vor 17 Jahren - 96-jährig - verstorben. Es gibt aber zwei Söhne, die allerdings nicht in Solingen wohnen. Die Adressen der Söhne habe ich auch, muß aber noch prüfen, ob sie noch aktuell sind.
Bis später also...
Dat is inderdaad echt heel vetquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:13 schreef longinus het volgende:
Dat is een "leuke" verassing voor die zonen, een briefje van hun vader
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |