abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43794465
Liep vandaag dus op het noorderstrand in Zeeland, ziek ik daar een fles liggen met een brief erin.
Fles maar meegenomen en zojuist open gemaakt. Blijkt er dus een brief in te zitten die in 1972 voor de kust van Engeland in zee gegooid is vanaf een schip dat van Kaapstad naar Rotterdam onderweg was.
Brief was van een duitse man die op het vrachtschip MS Tabora als passagier meevoer.

Nu alleen de moeilijke klus om hem en/of zijn familie te achterhalen. Ik ben bang, gezien de leeftijd van de brief dat er een goede kans is dat de goede man niet meer leeft.
Hij heeft ook nog eens enkel en alleen een postbus in Solingen als adres neergezet.

Heeft iemand hier enig idee hoe ik die man of zijn familie kan achterhalen, googlen op zijn naam, of zoeken in duitse telefoonboeken heeft niets opgeleverd.

Zou namelijk toch erg graag hem of zijn familie te pakken zien te krijgen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_43794575
Solingen? Is dat Duitsland?
Als dat nog een plaats is of ooit een plaats was, dan zou je daar nog iets over terug moeten kunnen vinden. Aangenomen dat ze in die tijd hun administratie goed bijhielden kan het lokale postkantoor je daar misschien vertellen wie de eigenaar van de postbus was.

Wel heel bijzonder dat die post na 34 jaar alsnog aangespoeld is btw!
(Un)masking for the greater good.
pi_43794623
Spoorloos...
If you need space... join NASA baby!
pi_43794674
Solingen is een plaats in Duitsland, boven Keulen.
pi_43794868
Plaats eens een foto van je vondst
pi_43794894
Wat leuk zeg! Ik zou 't toch eens op dat postkantoor proberen, je weet nooit... en of 'ie nog leeft, nou ja, zo lang is 34 jaar toch ook weer niet, en flessenpost lijkt me toch een beetje iets voor jongeren. Of stond er in de brief dat 'ie al ouder was? Sorry dat ik geen concrete tips heb maar ik ben in ieder geval heel benieuwd of je deze man vind!
pi_43794984
Wat stond er in de brief? Kan je geen foto's maken?
  woensdag 22 november 2006 @ 20:19:32 #8
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43795041
Wow, geweldig !
Je zou kunnen kijken of je de rederij van de MS Tabora kunt vinden. Die hebben misschien nog wel ergens de passagierslijst met wat meer adresgegevens.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_43795103
Of misschien was ie lid van de crew. Dan is de kans nog groter dat je erachter komt wie het is
(Un)masking for the greater good.
pi_43795406
quote:
MS TABORA DAL Deutsche Afrika Linien GmbH & Co., Hamburg

MS TABORA ( benannt nach einem Ort in Tansania), das erste Schiff dieser Serie, wird am 14. Juli 1965 an die DAL abgeliefert. Es folgen MS TALANA (benannt nach einem Ort in der ehemaligen Provinz Natal der Republik Südafrika) am 6. Dezember des gleichen Jahres und MS TAVETA (benannt nach einem Distrikt in Kenia an der Grenze zu Tansania) am 16. Januar 1967. Mit MS STELLENBOSCH (benannt nach einem südafrikanischem Ort sowie Weinbaugebiet) wird am 2. Juni 1967 das erste Schiff dieses Typs an die Cape Continent Shipping Co. Ltd., Johannesburg, (Tochter der DAL) abgeliefert. MS SWELLENDAM (benannt nach der gleichnamigen Stadt in der Kap-Provinz) ist das letzte Schiff dieser Serie und wird am 22. Juli 1967 ebenfalls von der Cape Continent Shipping Co. Ltd., Johannesburg, in Fahrt genommen. MS STELLENBOSCH sowie MS SWELLENDAM fahren unter südafrikanischer Flagge mit deutsch/südafrikanischer Besatzung. Alle fünf Schiffe haben Einrichtungen für 12 Passagiere.

MS Tabora

even op google zoeken
pi_43795500
DAL Deutsche Afrika-Linien GmbH & Co. KG
Palmaille 45
22767 Hamburg

Telefon: +49 (0) 40 380 16-611
Telefax: +49 (0) 40 380 16-629
eMail: info@rantzau.de

AG Hamburg HRA 61711
Persönlich haftender Gesellschafter: Deutsche Afrika-Linien Gesellschaft mit beschränkter Haftung, Hamburg (AG Hamburg HRB 2432), vertreten durch ihre Geschäftsführer: Heinrich von Rantzau, Dr. Eberhart von Rantzau

Umsatzsteueridentifikationsnr.: DE 117940272

Verantwortlich für den Inhalt i.S.d. § 10 Abs. 3 MDStV: Svante Domizlaff

de reder
  woensdag 22 november 2006 @ 20:30:06 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43795541
Geweldig dit. Ben erg benieuwd of je de schrijver van de brief nog kunt achterhalen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_43795576
Welk Postfachnummer is het?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 22 november 2006 @ 20:31:12 #14
110645 Sirre
Nobody but me
pi_43795596
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:09 schreef Natalie het volgende:
Solingen? Is dat Duitsland?
Als dat nog een plaats is of ooit een plaats was
, dan zou je daar nog iets over terug moeten kunnen vinden. Aangenomen dat ze in die tijd hun administratie goed bijhielden kan het lokale postkantoor je daar misschien vertellen wie de eigenaar van de postbus was.

Wel heel bijzonder dat die post na 34 jaar alsnog aangespoeld is btw!
Nooit van Solingen Staal gehoord? Heel veel bestek enzo komt daarvandaan.
The only way to be
  woensdag 22 november 2006 @ 20:31:24 #15
101754 Jaal
Verhaal van Jaal
pi_43795607
tvp
"My mother, she don’t love me. She said she wish she was raped by somebody else" - Borat
pi_43795631
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:29 schreef -_Tommy_- het volgende:
DAL Deutsche Afrika-Linien GmbH & Co. KG
Palmaille 45
22767 Hamburg

Telefon: +49 (0) 40 380 16-611
Telefax: +49 (0) 40 380 16-629
eMail: info@rantzau.de

AG Hamburg HRA 61711
Persönlich haftender Gesellschafter: Deutsche Afrika-Linien Gesellschaft mit beschränkter Haftung, Hamburg (AG Hamburg HRB 2432), vertreten durch ihre Geschäftsführer: Heinrich von Rantzau, Dr. Eberhart von Rantzau

Umsatzsteueridentifikationsnr.: DE 117940272

Verantwortlich für den Inhalt i.S.d. § 10 Abs. 3 MDStV: Svante Domizlaff

de reder
die had ik net een mail gestuurd idd
Vind het alleen een zeer vaag email adres voor een rederij
Hij was overigens passagier op dat schip.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_43795658
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sirre het volgende:

[..]

Nooit van Solingen Staal gehoord? Heel veel bestek enzo komt daarvandaan.
En wapens (zwaarden en dolken).
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 20:32:36 #18
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43795661
Ik ben zo benieuwd, ik hoop inderdaad ook dat ts nog een foto plaatst.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_43795665
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:19 schreef Blue-eyes het volgende:
Wow, geweldig !
Je zou kunnen kijken of je de rederij van de MS Tabora kunt vinden. Die hebben misschien nog wel ergens de passagierslijst met wat meer adresgegevens.
Dat zou ik ook doen. Wel heel tof, ik hoop altijd zo'n fles te vinden maar het is me nog nooit overkomen...
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 22 november 2006 @ 20:32:48 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43795673
Ik blijf dit topic volgen, vind dit soort verhalen erg leuk.
pi_43795701
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sakura het volgende:

[..]

Hij was overigens passagier op dat schip.
http://www.rantzau.de/english/rantzau_f.php

Rantzau is een moederbedrijf waarschijnlijk
pi_43795711
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat stond er in de brief? Kan je geen foto's maken?
Brief ligt nu te drogen, was ingepakt in aluminium folie, dicht gerold en gevouwen en plakband eromheen.
De kurk was echter inmiddels behoorlijk verteerd, toen ik die er probeerde uit te halen met een kurketrekker, viel die vanzelf de fles in.
Er zat dus ook wat water in de fles.
Zal er zo even een foto van maken iig
pi_43795759
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sakura het volgende:
http://www.rantzau.de/english/rantzau_f.php is de website van de overkoepelende groep waarin de rederij zich bevindt. Beetje het Ahold - Albert Heijn verhaal, en Vendex - V&D.

Edit: te laat
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_43796215
Brief is behoorlijk beschadig, papier zat vast gekleefd aan het aluminium, heb hem heel voorzichting los moeten peuteren.
Heb dus voor de aardigheid ook een foto van die fles gemaakt nog voordat ik hem aangeraakt heb, zoals de foto vond ik hem dus op het strand.

woensdag 22 november 2006 @ 20:44:49 #25
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_43796254
O , ik ben hier ook wel heel benieuwd naar. Meestal hoor je dit soort dingen alleen in verhalen waarvan je nog niet eens zeker weet of het wel echt is, of maar een sprookje..
Snel een foto posten! Leuk!
Dit is dus een tvp
  woensdag 22 november 2006 @ 20:45:07 #26
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_43796276
Ah de foto staat er al!
  woensdag 22 november 2006 @ 20:46:51 #27
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_43796358
Maar wat staat er precies in die brief dan? Wat wil die man?
Ik kan het op de foto niet lezen namelijk...
pi_43796421
Jeetje! Dat is echt apart zeg. Ik ben ook erg benieuwd of je de briefschrijver nog terug zult vinden . Ik dacht er laatst ook aan om een keer eens een fles met een brief in de zee te gooien en dan afwachten of iemand hem vindt en iets terugstuurt.
pi_43796493
Volgens mij (voor zover ik begrijp) wil diegene niks maar is het gewoon een brief ter info; waarschijnlijk om te zien of hij aankomt oid.
Echt gaaf joh TS! Ik ben erg benieuwd of de eigenaar te achterhalen is!
pi_43796529
Er woont geen Ertle (meer) in Solingen, volgens www.dastelefonbuch.de
Het Postfachnummer is echter wel in Solingen.

Wat je natuurlijk zou kunnen doen, is een briefje naar dit Postfach sturen met je adresgegevens en de vraag of de huidige eigenaar van het Postfach je iets terug kan schrijven

Nadere info volgt (hopelijk)
pi_43796760
oe, wat cool

Ik kwam laatst ook een site tegen trouwens waar je gewoon een strand hebt, en waar je een bericht kunt schrijven en in een fles doen, en die dan in zee gooien. Als je die site aan laat staan komen er ook vanzelf flessen aangespoeld waar berichten die overal in de wereld in de virtuele zee gegooid kunnen zijn inzitten, en daar gaat het dan over vanalles, schrijf je gewoon wat bij, en gooi je het weer de zee in.

Echt grappig die berichten en ook leuk dat er een paar mensen echt uit welk land dan ook bij hebben geschreven, en dat je zo maar een fles krijgt zodat je nooit weet waar het over gaat of van waar ie afkomt
pi_43796873
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Nadere info volgt (hopelijk)
Dat hoop ik ook
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 22 november 2006 @ 20:59:36 #33
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_43797129
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:53 schreef Maisnon het volgende:
oe, wat cool

Ik kwam laatst ook een site tegen trouwens waar je gewoon een strand hebt, en waar je een bericht kunt schrijven en in een fles doen, en die dan in zee gooien. Als je die site aan laat staan komen er ook vanzelf flessen aangespoeld waar berichten die overal in de wereld in de virtuele zee gegooid kunnen zijn inzitten, en daar gaat het dan over vanalles, schrijf je gewoon wat bij, en gooi je het weer de zee in.

Echt grappig die berichten en ook leuk dat er een paar mensen echt uit welk land dan ook bij hebben geschreven, en dat je zo maar een fles krijgt zodat je nooit weet waar het over gaat of van waar ie afkomt
En je weet niet meer wat die site is??
  woensdag 22 november 2006 @ 20:59:52 #34
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_43797138
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:59 schreef KRS het volgende:

[..]

En je weet niet meer wat die site is??
pi_43797203
Anders had ik hem wel hier neergezet
  woensdag 22 november 2006 @ 21:01:10 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_43797219
terugvindpost
Huilen dan.
pi_43797329
inmiddels antwoord van de rederij
quote:
Dear Mr. Hogeveen,

thank you for informing us about your message in a bottle.
Unfortunately we do not hold passenger lists any more. The MS Tabora was
not a passenger liner but a general cargo vessel who occasionaly took
passengers on board.

What I can do is to publish your story in our in-house-magazin and hope
that someone will read this story and supply us with information. This
magazin will be published soon, so if you could give me some more info I
will bei grateful. In case you need any more details on the history of
the MV Tabora please let me know.

With kindest regards

Svante Domizlaff
pi_43797527
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:02 schreef Sakura het volgende:
inmiddels antwoord van de rederij
Doen!
En een briefje naar dat Postfach
  woensdag 22 november 2006 @ 21:06:05 #39
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_43797549
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:01 schreef Isdatzo het volgende:
terugvindpost
Geheel ontopic!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_43797557
quote:
Op woensdag 22 november 2006 20:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Volgens mij (voor zover ik begrijp) wil diegene niks maar is het gewoon een brief ter info; waarschijnlijk om te zien of hij aankomt oid.
Echt gaaf joh TS! Ik ben erg benieuwd of de eigenaar te achterhalen is!
Hij schrijf in die brief of je hem wilt laten weten wanneer en waar die fles gevonden is.
pi_43797610
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Doen!
En een briefje naar dat Postfach
Heb uiteraard inmiddels reeds geantwoord en beide foto's (in hoge resolutie uiteraard) gemaild
pi_43797897
Maar waarom zet hij nou helemaal onderaan, in het franse gedeelte, de woorden je suis philateliste ?? of betekent dat niet Ik ben postzegelverzamelaar ?

wel een erg leuk topic, ga ik zeker volgen !
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_43798025
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:12 schreef Angelcakes het volgende:
Maar waarom zet hij nou helemaal onderaan, in het franse gedeelte, de woorden je suis philateliste ?? of betekent dat niet Ik ben postzegelverzamelaar ?

wel een erg leuk topic, ga ik zeker volgen !
Stond in het engelse en duitse deel ook, dat hij postzegel verzamelaar is, dus dat klopt idd
pi_43798578
Als ik google earth gebruik om 50° 37' N 00° 50' E op te zoeken krijg ik:

Over dat stukkie heeft ie dus lang gedaan, die fles
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_43798670
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:23 schreef Logical het volgende:
Als ik google earth gebruik om 50° 37' N 00° 50' E op te zoeken krijg ik:
[afbeelding]

Over dat stukkie heeft ie dus lang gedaan, die fles
Hij trok er dan ook 34 jaar voor uit he
pi_43798861
Gaaf zeg, zoiets

Ik dacht dat het nep was maar die foto's zijn goed

En als Fles zijnde voel ik me toch een beetje betrokken natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 22 november 2006 @ 21:38:05 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43799499
Gaaf!
  woensdag 22 november 2006 @ 21:38:12 #48
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_43799508
Hoe tof
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_43799512
Leuk TS .

Ik ga dit topic volgen.
pi_43800037
volgens mij worden we geflest
De enige Achromaat in jouw leven, MSD heet ik, heet ben ik, geil als een kikker kwaak ik, spuit mijn gif, in je klif, en ik kan je laten beven en zweven, als een meisje van 16.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')