quote:MS TABORA DAL Deutsche Afrika Linien GmbH & Co., Hamburg
MS TABORA ( benannt nach einem Ort in Tansania), das erste Schiff dieser Serie, wird am 14. Juli 1965 an die DAL abgeliefert. Es folgen MS TALANA (benannt nach einem Ort in der ehemaligen Provinz Natal der Republik Südafrika) am 6. Dezember des gleichen Jahres und MS TAVETA (benannt nach einem Distrikt in Kenia an der Grenze zu Tansania) am 16. Januar 1967. Mit MS STELLENBOSCH (benannt nach einem südafrikanischem Ort sowie Weinbaugebiet) wird am 2. Juni 1967 das erste Schiff dieses Typs an die Cape Continent Shipping Co. Ltd., Johannesburg, (Tochter der DAL) abgeliefert. MS SWELLENDAM (benannt nach der gleichnamigen Stadt in der Kap-Provinz) ist das letzte Schiff dieser Serie und wird am 22. Juli 1967 ebenfalls von der Cape Continent Shipping Co. Ltd., Johannesburg, in Fahrt genommen. MS STELLENBOSCH sowie MS SWELLENDAM fahren unter südafrikanischer Flagge mit deutsch/südafrikanischer Besatzung. Alle fünf Schiffe haben Einrichtungen für 12 Passagiere.
Nooit van Solingen Staal gehoord? Heel veel bestek enzo komt daarvandaan.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:09 schreef Natalie het volgende:
Solingen? Is dat Duitsland?
Als dat nog een plaats is of ooit een plaats was, dan zou je daar nog iets over terug moeten kunnen vinden. Aangenomen dat ze in die tijd hun administratie goed bijhielden kan het lokale postkantoor je daar misschien vertellen wie de eigenaar van de postbus was.
Wel heel bijzonder dat die post na 34 jaar alsnog aangespoeld is btw!
die had ik net een mail gestuurd iddquote:Op woensdag 22 november 2006 20:29 schreef -_Tommy_- het volgende:
DAL Deutsche Afrika-Linien GmbH & Co. KG
Palmaille 45
22767 Hamburg
Telefon: +49 (0) 40 380 16-611
Telefax: +49 (0) 40 380 16-629
eMail: info@rantzau.de
AG Hamburg HRA 61711
Persönlich haftender Gesellschafter: Deutsche Afrika-Linien Gesellschaft mit beschränkter Haftung, Hamburg (AG Hamburg HRB 2432), vertreten durch ihre Geschäftsführer: Heinrich von Rantzau, Dr. Eberhart von Rantzau
Umsatzsteueridentifikationsnr.: DE 117940272
Verantwortlich für den Inhalt i.S.d. § 10 Abs. 3 MDStV: Svante Domizlaff
de reder
En wapens (zwaarden en dolken).quote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sirre het volgende:
[..]
Nooit van Solingen Staal gehoord? Heel veel bestek enzo komt daarvandaan.
Dat zou ik ook doen. Wel heel tof, ik hoop altijd zo'n fles te vinden maar het is me nog nooit overkomen...quote:Op woensdag 22 november 2006 20:19 schreef Blue-eyes het volgende:
Wow, geweldig !
Je zou kunnen kijken of je de rederij van de MS Tabora kunt vinden. Die hebben misschien nog wel ergens de passagierslijst met wat meer adresgegevens.
http://www.rantzau.de/english/rantzau_f.phpquote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sakura het volgende:
[..]
die had ik net een mail gestuurd idd
Vind het alleen een zeer vaag email adres voor een rederij
Hij was overigens passagier op dat schip.
Brief ligt nu te drogen, was ingepakt in aluminium folie, dicht gerold en gevouwen en plakband eromheen.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:18 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat stond er in de brief? Kan je geen foto's maken?
http://www.rantzau.de/english/rantzau_f.php is de website van de overkoepelende groep waarin de rederij zich bevindt. Beetje het Ahold - Albert Heijn verhaal, en Vendex - V&D.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef Sakura het volgende:
die had ik net een mail gestuurd idd
Vind het alleen een zeer vaag email adres voor een rederij
En je weet niet meer wat die site is??quote:Op woensdag 22 november 2006 20:53 schreef Maisnon het volgende:
oe, wat cool
Ik kwam laatst ook een site tegen trouwens waar je gewoon een strand hebt, en waar je een bericht kunt schrijven en in een fles doen, en die dan in zee gooien. Als je die site aan laat staan komen er ook vanzelf flessen aangespoeld waar berichten die overal in de wereld in de virtuele zee gegooid kunnen zijn inzitten, en daar gaat het dan over vanalles, schrijf je gewoon wat bij, en gooi je het weer de zee in.
Echt grappig die berichtenen ook leuk dat er een paar mensen echt uit welk land dan ook bij hebben geschreven, en dat je zo maar een fles krijgt zodat je nooit weet waar het over gaat of van waar ie afkomt
quote:Op woensdag 22 november 2006 20:59 schreef KRS het volgende:
[..]
En je weet niet meer wat die site is??![]()
quote:Dear Mr. Hogeveen,
thank you for informing us about your message in a bottle.
Unfortunately we do not hold passenger lists any more. The MS Tabora was
not a passenger liner but a general cargo vessel who occasionaly took
passengers on board.
What I can do is to publish your story in our in-house-magazin and hope
that someone will read this story and supply us with information. This
magazin will be published soon, so if you could give me some more info I
will bei grateful. In case you need any more details on the history of
the MV Tabora please let me know.
With kindest regards
Svante Domizlaff
Doen!quote:Op woensdag 22 november 2006 21:02 schreef Sakura het volgende:
inmiddels antwoord van de rederij
Hij schrijf in die brief of je hem wilt laten weten wanneer en waar die fles gevonden is.quote:Op woensdag 22 november 2006 20:49 schreef Zweefvliegje het volgende:
Volgens mij (voor zover ik begrijp) wil diegene niks maar is het gewoon een brief ter info; waarschijnlijk om te zien of hij aankomt oid.
Echt gaaf joh TS! Ik ben erg benieuwd of de eigenaar te achterhalen is!
Heb uiteraard inmiddels reeds geantwoord en beide foto's (in hoge resolutie uiteraard) gemaildquote:Op woensdag 22 november 2006 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Doen!
En een briefje naar dat Postfach
Stond in het engelse en duitse deel ook, dat hij postzegel verzamelaar is, dus dat klopt iddquote:Op woensdag 22 november 2006 21:12 schreef Angelcakes het volgende:
Maar waarom zet hij nou helemaal onderaan, in het franse gedeelte, de woorden je suis philateliste ?? of betekent dat niet Ik ben postzegelverzamelaar ?
wel een erg leuk topic, ga ik zeker volgen !
Hij trok er dan ook 34 jaar voor uit hequote:Op woensdag 22 november 2006 21:23 schreef Logical het volgende:
Als ik google earth gebruik om 50° 37' N 00° 50' E op te zoeken krijg ik:
[afbeelding]
Over dat stukkie heeft ie dus lang gedaan, die fles
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |