nee die kurk is er naderhand ingestopt...quote:Op donderdag 23 november 2006 14:08 schreef alsem het volgende:
de kurk is iig geen 34 jaar oud, die hoort compleet grijs te zijn geworden
Ja! Wereldnieuwsquote:Op donderdag 23 november 2006 14:39 schreef _Arual_ het volgende:
Stap ermee naar een Duitse krant?
De kurk is wat roodachtig, lijkt erop dat de fles verzegeld geweest is met rode zegellak of iets dergelijks.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:08 schreef alsem het volgende:
de kurk is iig geen 34 jaar oud, die hoort compleet grijs te zijn geworden
quote:Op woensdag 22 november 2006 21:46 schreef MSD het volgende:
volgens mij worden we geflest
Wel een verdomd goed excuus om elke dag een flesje wijn achterover te tikkenquote:Op donderdag 23 november 2006 12:51 schreef Marsepein het volgende:
Als ik het briefje lees, dan denk ik dat de passagier elke dag een brief in een fles overboord heeft gegooid.
Alleen ziet dat forum er niet echt uit alsof het over gevonden flessepost gaatquote:Op donderdag 23 november 2006 19:49 schreef quo_ het volgende:
Even googelen op "flaschenpost" :
http://bottleparty.siteboard.de/
The Bottleparty for Oceangrammers
Received a bottle? Flaschenpost gefunden?
Het kan ook zo gek niet zijn of er is een internet community voor
Misschien heeft die fles een week rondgezwommen en daarna jarenlang ver onder 't zand of andere bodemsoort gelegen of in een ander voorwerp gelegen, who knows. Dat zou de geringe slijtage wel kunnen verklaren.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:29 schreef Palomar het volgende:
Ik vind die fles en brief er nog wel erg goed uitzien voor 34 jaar oud. Ik bedoel: het etiket bij de dop is nauwelijks verweerd en op de brief zelf staat de handtekening er zo goed op alsof ie er gisteren op is gezet. En het papier was zoals je zegt wel vochtig, vreemd dat het dan niet vergaan is. Maw. ik hoop niet dat je gefopt wordtMaar wel erg interessant als het echt 34 jaar geleden in zee blijkt te zijn gegooid
Ik hoop dat ie echt is
Dat gaat over die website Oceangram waar je virtueel een fles met een briefje erin in zee kan gooienquote:Op donderdag 23 november 2006 20:05 schreef Sakura het volgende:
[..]
Alleen ziet dat forum er niet echt uit alsof het over gevonden flessepost gaat![]()
wat een onzin topics daar, bijna nog erger dan fok zelf![]()
ik ook!quote:Op woensdag 22 november 2006 21:38 schreef pussydeluxe het volgende:
Leuk TS.
Ik ga dit topic volgen.
like he said...quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:54 schreef Leonos het volgende:
tvp
Sceptisch vanwege? De fles, het papier? De kurk?quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Interessant, maar ik blijf sceptisch
Nou ja, er is veel te vervalsen tegenwoordig... zeg niet dat het hier is gebeurd, maar er zijn genoeg grappenmakersquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:26 schreef nebelung het volgende:
[..]
Sceptisch vanwege? De fles, het papier? De kurk?
Ik vind het leuk![]()
Ik kan 'm gewoon lezen, hoor..quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:12 schreef ACT-F het volgende:
Kun je een foto in hoge resolutie plaatsen? Ik wil graag die brief lezen.
1MB versiequote:Op zaterdag 25 november 2006 18:12 schreef ACT-F het volgende:
Kun je een foto in hoge resolutie plaatsen? Ik wil graag die brief lezen.
quote:Kennen jullie ook moederkeszalf?
We come in peace, we come from Flanders.
Ik hou er ook best wel rekening mee dat hij misschien niet meer leeft. Ik bedoel maar, hoe oud ben je als je als je als passagier meereist op een vrachtschip van Kaapstad naar Rotterdam?quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:32 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Wow, vet zeg! Vierendertig jaar geleden... die knul van toen heeft nu vrouw en kinderen, en als je hem nu stuurt dat je zijn brief van toen hebt gevonden, smelt-ie van nostalgie...
Super
Ik denk dat je een goede kans maakt, Duitse Gründlichkeit...quote:Op woensdag 22 november 2006 20:09 schreef Natalie het volgende:
Aangenomen dat ze in die tijd hun administratie goed bijhielden kan het lokale postkantoor je daar misschien vertellen wie de eigenaar van de postbus was.
Ik verwacht daar ook wel enigsinds antwoord op van het Solinger tagesblat.quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:10 schreef charon het volgende:
[..]
Ik denk dat je een goede kans maakt, Duitse Gründlichkeit...
Jullie kunnen wellicht samen op zoek gaan naar de Duitse afzender.quote:Op maandag 27 november 2006 16:52 schreef Sakura het volgende:
Net een mailtje gehad van Hart van Nederland, ze lijken het een leuk onderwerp te vinden, en wanneer ze hier kunnen komen filmen
Word morgen waarschijnlijk door ze gebeld, ben benieuwd wat ze er mee willen.
Lijkt me wel lachen ja, hoewel ik er eik niet zo'n behoefte aan heb om met mijn kop op tv te komenquote:Op maandag 27 november 2006 16:57 schreef Bombardier het volgende:
[..]
Jullie kunnen wellicht samen op zoek gaan naar de Duitse afzender.
quote:Op maandag 27 november 2006 17:03 schreef Sakura het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen ja, hoewel ik er eik niet zo'n behoefte aan heb om met mijn kop op tv te komen
Ok, maar ik durf niet te garanderen dat dit topic voor jouw fles over 34 jaar nog bestaatquote:Op maandag 27 november 2006 17:12 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]Hoe tof! Dikke vette Fles gooi ik hier ff uit om te volgen.
Tof!quote:Op maandag 27 november 2006 16:52 schreef Sakura het volgende:
Net een mailtje gehad van Hart van Nederland, ze lijken het een leuk onderwerp te vinden, en wanneer ze hier kunnen komen filmen
quote:Ertle, Georg J. M. :
Georgius Agricola : Dem Andenken des grossen Gelehrten zu seinem
vierhundertsten Todestage
in: Gluckauf 91 (1955), H. 47/48, S. 1296 - 1307
Essen! daar ben ik van het weekend. zal eens rondvragen bij die DEUTSCHERS!!!!!.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:07 schreef StevenX het volgende:
Tof verhaal zeg
Misschien is het wel de Duitser die dit boek heeft geschreven.
Solingen ligt in ieder geval wel vlak onder Essen.
En?quote:Op maandag 27 november 2006 16:52 schreef Sakura het volgende:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |