Waarvoor zet je die headlines er nog bij als er toch nooit nieuws in gezet wordtquote:|X| Geen nieuws...
|X|
|X|
Omdat het opeens goed gaat? Gloryhunter!quote:Op woensdag 22 november 2006 12:15 schreef TimmyAsd het volgende:
Denk dat ik een halve seizoenskaart ga aanschaffen
1 punt uit de laatste 2 thuiswedstrijden. Hij is juist een echte supporter, die in deze barre tijden zijn club wil steunenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:17 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Omdat het opeens goed gaat? Gloryhunter!
woorden alleen van toepassing als je geen geldig excuus hebt![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:17 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Omdat het opeens goed gaat? Gloryhunter!
woorden alleen van toepassing als je geen geldig excuus hebt![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 12:23 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
1 punt uit de laatste 2 thuiswedstrijden. Hij is juist een echte supporter, die in deze barre tijden zijn club wil steunen![]()
Helaasch, je zal de OPs beter moeten lezen. Vaak genoeg staat er nl een samenvatting in van de nieuwtjes die het vorige deel bevatte.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
[..]
Waarvoor zet je die headlines er nog bij als er toch nooit nieuws in gezet wordt![]()
Iemand die meer weet over deze Amerikaan?quote:Concurreren Ajax en Hammarby om Amerikaans talent?
Volgens het Zweedse Expressen concurreren Ajax en Hammarby (Stockholm) om Charlie Davies, een twintigjarig Amerikaans talent van Boston College. Het bericht stelt dat Ajax de beste papieren zou hebben om de Amerikaanse aanvaller in te lijven.
Een Amerikaan erbij is altijd lekker, dan verkoopt Ajax lekker veel shirtjes in de USAquote:Op woensdag 22 november 2006 13:59 schreef BoNi het volgende:
Doe maar een blessurevrije versie van John O'Brien, maar zoals ik lees is hij vorig jaar het hele jaar geblesseerd geweest..!
Ik ken hem ook niet, maar zie hier een topic over hem op bigsoccer: http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?t=417180
Kunnen ze beter Freddy Adu kopenquote:Op woensdag 22 november 2006 14:14 schreef stefmans het volgende:
[..]
Een Amerikaan erbij is altijd lekker, dan verkoopt Ajax lekker veel shirtjes in de USA![]()
Die kan niet voetballenquote:
Nja k moet morgen werken van 18 - 21.. helemaal kut!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:45 schreef jna het volgende:
Ik moet morgenavond naar een voorlichtingsbijeenkomst over stage in het buitenland, ik had alleen nog niet de link gemaakt met het feit dat Ajax ook morgenavond moet spelen![]()
Dan maar via de radio luisteren![]()
Nu niet meer inderdaad.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:04 schreef TerroRobbie het volgende:
Toen was ik nog voor mooi voetbal ja.
Is het dan niet zowel leuker als goedkoper om de wedstrijd op te nemen, naar huis te fietsen en dan kijken met een pilsje en bak chips?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:49 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Nja k moet morgen werken van 18 - 21.. helemaal kut!
Wordt dus volgen op me telefoontje.. dure grap![]()
Dan kan ik iig nog de eerste helft zien voordat ik zelf moet trainen.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:47 schreef Urquhart het volgende:
Nee 18:30 uur dacht ik.
Ik heb 2x per week training, op dinsdag en donderdag, en als Ajax speelt ga ik stiekum nietquote:Op woensdag 22 november 2006 17:51 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dan kan ik iig nog de eerste helft zien voordat ik zelf moet trainen.
Wat een kuttijdquote:Op woensdag 22 november 2006 17:47 schreef Urquhart het volgende:
Nee 18:30 uur dacht ik.
Moet ik normaal gesproken ook. Nu heb ik team-avond bij de AHquote:Op woensdag 22 november 2006 17:51 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dan kan ik iig nog de eerste helft zien voordat ik zelf moet trainen.
quote:NAC Breda en RKC Waalwijk hebben allebei hun interesse in de Ajacied Jan Vertonghen kenbaar gemaakt, zo meldt Voetbal International. Coach van de Amsterdammers, Henk ten Cate, liet eerder al weten dat de jonge Belg op huurbasis voor een andere club uit mag komen.
Vertonghen werd aan het begin van dit seizoen door de oefenmeester bij de selectie van het eerste elftal van Ajax gehaald, waar hij, met name in de voorbereiding, ook de nodige speeltijd kreeg toebedeeld. De middenvelder heeft in de competitie en in Europees verband echter nog geen potten kunnen breken.
Dat RKC interesse toont is niet vreemd, de club presteert dit seizoen ondermaats en kan een versterking goed gebruiken. NAC daarentegen ontkent het gerucht. "Ik weet niet waar dit gerucht vandaan komt, maar wij gaan ons zeker niet versterken met Vertonghen. Tenzij er nog vier middenvelders vertrekken,” laat technisch directeur Earnest Stewart weten.
Anderlechtquote:22/11/2006 - Anderlecht blijft geinteresseerd in Grygera
In Het Laatste Nieuws meldt Anderlecht manager Herman Van Holsbeeck dat zijn club geinteresseerd blijft in het aantreken van Grygera. Afgelopen zomer hadden ze daar al een poging voor gedaan, maar toen bleek de transfersom voor Anderlecht te hoog. "Grygera was vorige zomer financieel niet haalbaar voor ons, maar hij blijft een speler die ons interesseert."
Het is echter onwaarschijnlijk dat Grygera voor Anderlecht zal gaan kiezen, met de interesse vanuit Italie achter de hand.
Ik ook alleen me vader nog overhalenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:15 schreef TimmyAsd het volgende:
Denk dat ik een halve seizoenskaart ga aanschaffen
quote:Vermoedelijke opstelling Ajax:
Stekelenburg;
Heitinga, Stam, Grygera, Vermaelen;
Gabri, Maduro, Sneijder, Emanuelson;
Rosales en Huntelaar.
Nee, Rosales is weer fit. Als die geen griep had gehad had ie gespeeld tegen Twente.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:22 schreef Erwtensoep het volgende:
Is De Mul geblesseerd of zo?
quote:Op woensdag 22 november 2006 21:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, Rosales is weer fit. Als die geen griep had gehad had ie gespeeld tegen Twente.
Sinds hij meer rendement heeft dan De Mul.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:36 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Sinds wanneer staat Rosales weer bovenaan de pikorde.
20 jaar en je schrijft hem nu al af. De Mul is een ruwe diamant die geslepen moet worden door veel te spelen. Rosales zit al aan zijn (niet al te hoge) top.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:40 schreef twi het volgende:
2 goals, 5 assists. Daar kan De Mul in de verste verte niet aan tippen.
Jij bent echt coolquote:Op woensdag 22 november 2006 23:03 schreef twi het volgende:
Omdat hij bij Chelsea zit. Lijkt me best logisch.
Maar is nu al meer waard dan de hele selectie van Ajaxquote:Op woensdag 22 november 2006 23:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Die jongen moet zich ook nog maar bewijzen.
Wat is daar cool aan? Een feit is een feit.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Jij bent echt cool
Waarom hebben ze hem niet bij Ajax CT opgehaald?
Na een paar invalbeurtjes? Lijkt me stug.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar is nu al meer waard dan de hele selectie van Ajax
Soms wil er nu eenmaal wel een toptalentje doorglippen. Zoals Huntelaar bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij bent echt cool
Waarom hebben ze hem niet bij Ajax CT opgehaald?
24 miljoen euroquote:Op woensdag 22 november 2006 23:17 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Na een paar invalbeurtjes? Lijkt me stug.
Die leverde 2 miljoen en Sibon opquote:Op woensdag 22 november 2006 23:19 schreef twi het volgende:
[..]
Soms wil er nu eenmaal wel een toptalentje doorglippen. Zoals Huntelaar bijvoorbeeld.
Dus? Wil je daarmee zeggen dat hij bij Ajax ook 24 miljoen waard zou zijn geweest?quote:
Aangezien Sibon met 2 jaarsalarissen en z'n 750k clausule ook zo'n 2 miljoen zal hebben gekost spelen jullie in elk geval quitte op de flater Huntelaar te laten gaan. Goed gedaanquote:Op woensdag 22 november 2006 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die leverde 2 miljoen en Sibon op
Nee dat hij 24 miljoen euro waard isquote:Op woensdag 22 november 2006 23:23 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dus? Wil je daarmee zeggen dat hij bij Ajax ook 24 miljoen waard zou zijn geweest?
54quote:Op woensdag 22 november 2006 23:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het was ook geen flater.
Hoeveel goals heeft ie al in de eredivisie?
Het is er voor betaaldquote:Op woensdag 22 november 2006 23:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Nogmaals op basis van wat is hij 24 miljoen waard.
En dit seizoen?quote:
Nog niet genoeg, maar dat worden er nog wel 25quote:Op woensdag 22 november 2006 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dit seizoen?
Irritant usertje blijf je toch.quote:
Moet Ajax nog 2 keer tegen Nec, Excelsior, Sparta, ADO en RKC?quote:Op woensdag 22 november 2006 23:45 schreef twi het volgende:
[..]
Nog niet genoeg, maar dat worden er nog wel 25
Neequote:Op woensdag 22 november 2006 23:46 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Irritant usertje blijf je toch.
Live verbinding vanuit liverpool?![]()
![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is er voor betaald
In principe was hij 6 miljoen waard toen hij van Lyn overkwam.quote:Manchester United have also agreed to terminate their option agreement with Mikel. Under the terms of this agreement Chelsea will pay Manchester United £12million, half paid upon the finalisation of the contract and the other half in June 2007, and Lyn £4million, half payable immediately, and half payable in June 2007.
Talentvolle aanvaller!quote:Op woensdag 22 november 2006 23:48 schreef TerroRobbie het volgende:
Niemand heeft een mening over Dembele?
In principequote:Op woensdag 22 november 2006 23:48 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
[..]
In principe was hij 6 miljoen waard toen hij van Lyn overkwam.
Verassend. En nu maar terug naar je psv-topicjequote:
quote:Vermeer wordt toch niet verhuurd na winterstop
Martin van Geel liet vandaag weten dat Ajax in tegenstelling tot eerdere uitlatingen nu toch heeft besloten Kenneth Vermeer in de tweede seizoenshelft niet te verhuren. "We durven dat niet aan. Stel dat Maarten Stekelenburg iets overkomt. Onze tweede doelman Dennis Gentenaar is vaak geblesseerd. Dan is het geen overbodige luxe wanneer je Vermeer nog achter de hand hebt."
En naar transfergeld toch?!?quote:Op woensdag 22 november 2006 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kijk niet naar goals, ik kijk naar kwaliteit. Zou je ook eens moeten doen
Ook dat ja.quote:
Waarom loop je dan alleen te zaniken over goals, imbeciel?quote:Op woensdag 22 november 2006 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik kijk niet naar goals, ik kijk naar kwaliteit. Zou je ook eens moeten doen
Waar?quote:Op woensdag 22 november 2006 23:52 schreef twi het volgende:
[..]
Waarom loop je dan alleen te zaniken over goals, imbeciel?
Er zijn duizenden spitsen voetballend beter dan Van Nistelrooij en Makaay en toch zijn het Europese topspitsen. Huntelaar heeft een bepaalde kwaliteit. Scoren en staan waar je moet staan. Die kwaliteit heeft Dembele niet, da's een man van de actie.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Dembele is voetballend veel beter dan Huntelaar. Toch wel een gemiste kans aangezien jullie hem zo hadden kunnen ophalen bij GBA.
Dembele is dan ook meer een 10/schaduwspits. Samen met Huntelaar zouden ze een dodelijk aanvalsduo kunnen vormen.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:54 schreef twi het volgende:
Er zijn duizenden spitsen voetballend beter dan Van Nistelrooij en Makaay en toch zijn het Europese topspitsen. Huntelaar heeft een bepaalde kwaliteit. Scoren en staan waar je moet staan. Die kwaliteit heeft Dembele niet, da's een man van de actie.
Want?quote:Op woensdag 22 november 2006 23:58 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat maak je jezelf weer belachelijk.
Geweldig.
Werd twintig jaar geleden ook geroepen. Hadden ze dat even fout.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:58 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Maar zolang ajax zo zich vast blijft houden aan het 4-3-3 systemen zal het in ieder geval Europees nooit meer gaan maken.
Dat 4-3-3 systeem is NU wel een van de hoofdzakelijke redenen waarom Huntelaar niet optimaal rendeert (en dan druk ik het nog zacht uit).quote:Op donderdag 23 november 2006 00:13 schreef Radegast het volgende:
Werd twintig jaar geleden ook geroepen. Hadden ze dat even fout.
Dat vraag ik m'n eigen ook regelmatig af.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
Op Basis van wat krijgt Maduro toch elke week een basisplaats?![]()
Om de tegenstander in slaap te sussenquote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
Hij kan het spel goed vertragen.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
En balletjes opzij leggen is hij ook wel goed in trouwens....quote:Op donderdag 23 november 2006 10:54 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Hij kan het spel goed vertragen.
Lekker ja, alles door het centrum, daar is het vast nog niet druk genoeg.quote:Op donderdag 23 november 2006 10:57 schreef Cordoba32 het volgende:
----------------Stekel------------------
--Ogaragu----Stam-----Grygera-------Vermaelen
-------------------Heitinga------------------------------
---Gabri-------------------------------Emanuelsson----------
-----------------Sneijder----------------------
-----------------Perez------------------------
-----------------Huntelaar--------------------------
Ik zou het zo doen denk ik....
Urby kan met zijn snelheid toch via de linkerflank opkomen? Perez een vrije rol achter Huntelaar...quote:Op donderdag 23 november 2006 11:16 schreef BoNi het volgende:
[..]
Lekker ja, alles door het centrum, daar is het vast nog niet druk genoeg.
En wat laat je Sneijder dan doen, een vrije rol achter Perez...?quote:Op donderdag 23 november 2006 11:30 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Urby kan met zijn snelheid toch via de linkerflank opkomen? Perez een vrije rol achter Huntelaar...
Sneijder kan toch gewoon als 10 spelen?quote:Op donderdag 23 november 2006 12:01 schreef BoNi het volgende:
[..]
En wat laat je Sneijder dan doen, een vrije rol achter Perez...?
Het is jammer dat je geen rechtermiddenvelder hebt die qua spel vergelijkbaar is met Emanuelson op links, want Gabri is toch geneigd om ook het centrum op te zoeken.
quote:Jeffrey Sneijder op zijn gemak in Den Bosch
Donderdag 23 november 2006 - Den Bosch - Jeffrey Sneijder - oudere broer van - probeert bij FC Den Bosch zijn carrière uit het (blessure-)slop te krijgen.
Totdat hij een jaar of 17 was, ontwikkelde de voetbalcarrière van Jeffrey Sneijder zich net zo crescendo als die van zijn jongere broer Wesley.
Inmiddels is laatstgenoemde aanvoerder van Ajax een gewaardeerd international en speelt Jeffrey bij het tweede elftal van FC Den Bosch. „Natuurlijk denk ik weleens dat ik daar heel misschien ook had kunnen staan als ik Maarten Stekelenburg en Rafael van der Vaart zie spelen bij Ajax en HSV, jongens met wie ik in de jeugd in één elftal speelde“, zegt Jeffrey. „Maar ja, er is dan ook nogal wat met me gebeurd.“
Dat blijkt, als hij vertelt hoe het hem de afgelopen jaren is vergaan. Hij ’vergeet’ te vermelden dat hij bij Ajax vertrok toen hij in de A2 terecht kwam, terwijl de veertien maanden jongere Wesley naar de A1 werd doorgeschoven. Dan maar liever in de A1 van Telstar, dacht Jeffrey, die daar vervolgens in het belofteteam terechtkwam en in het seizoen 2003- 2004 vier invalbeurten mocht maken in het eerste. Eén van die vier keer verving hij Benjamin Pinto, die hij nu bij FC Den Bosch opnieuw tegenkomt. Alleen speelt Pinto dan bij de hoofdmacht.
Jeffrey Sneijder. Foto Patrick Guitjens
Verder uit beeld
Vanaf februari 2004 verdween Jeffrey Sneijder nog verder uit beeld. Het begon met steken in z’n knieholte, wat bij onderzoek in het ziekenhuis een kapotte meniscus bleek te zijn. Bovendien leverde dezelfde mri- scan op dat hij al een paar jaar met een haperende kruisband rondliep. „Die moest eruit dat kostte me bijna een jaar.“ Toen de revalidatie al lekker vorderde, kreeg Jeffrey last van zijn rechterenkel. „Had ik al wel wat langer, maar het werd erger. Bleek dat er kraakbeen was afgebroken. Hup, weer een half jaar verder.“ En alsof dat allemaal nog niet genoeg was, moest daarna ook die verdraaide meniscus toch nog verwijderd worden.
Toch gaf hij de hoop niet op om terug te keren in het profvoetbal. Hij ging meetrainen bij de amateurs van Ajax, later bij Jong Ajax en Jong RKC.
„Hoe ik daar terecht kwam? Via contacten van mijn vader, die als spelersmakelaar werkt bij het kantoor van Sören Lerby en Sjaak Swart.“ Zo belandde Jeffrey een paar maanden geleden ook bij FC Den Bosch. Maar niet nadat hij weer een paar maanden uit de roulatie was geweest. „Ik speelde een wedstrijdje met Jong RKC, schoot een bal en scheurde alles af rond mijn lies, inclusief een stukje bot. Daarom kon ik pas in juli weer beginnen.“
Bij FC Den Bosch dus. Enigszins toevallig. De club had interesse in Sparta-aanvaller Ivan Cvetkov, die in de ’stal’ van Lerby zit. De deal kon niet gemaakt worden omdat vraag en aanbod te ver uiteen lagen.
Maar tijdens de onderhandelingen kwam ook de situatie van Jeffrey Sneijder ter sprake, die welkom bleek in Den Bosch. Kan nooit kwaad om zaakwaarnemers te vriend te houden, moeten de Bossche beleidsbepalers hebben gedacht. En Jeffrey Sneijder heeft het goed naar zijn zin. „Ik woon in Utrecht, heb een parttime baan van zeven uur ’s ochtends tot twaalf uur als magazijnmedewerker en dan ga ik richting Den Bosch om te trainen. Ik voel me hier op m’n gemak, word nergens toe gedwongen. Dit seizoen heb ik uitgetrokken om honderd procent fit te worden.“
Hij had eigenlijk afgelopen maandag met het tweede team van FC Den Bosch moeten meedoen tegen RBC-2 (2-2), maar dat ging niet. Jeffrey was namelijk licht geblesseerd...
„Binnenbandje oververrekt. Niks ernstigs. Ik ben wel wat gewend, hè. Door dit soort dingen raak ik niet meer verontrust. Ik ben op de weg terug. Weet dat de kwaliteit er in zit. Dat moet toch wel, als je negen jaar in de jeugd van Ajax hebt gespeeld? Ik ben net 24, kan nog wel tien jaar voetballen. Achteraf wil ik mezelf niet hoeven verwijten dat ik niet alles heb geprobeerd om te slagen in het betaalde voetbal.“
quote:Inmiddels is laatstgenoemde aanvoerder van Ajax een gewaardeerd international en speelt Jeffrey bij het tweede elftal van FC Den Bosch
quote:Senitment will play no part as AFC Ajax’s Zdenĕk Grygera returns home to take on his old club AC Sparta Praha for the second time in as many seasons tonight.
Better result
The Czech defender played at the Sparta Stadium last season with Ajax as they earned a 1-1 UEFA Champions League draw, but is hoping for a better result this time round as the Amsterdam side look to take a step towards the UEFA Cup knockout stage with a victory. "We are going to Prague with a simple plan: to get some points," the 26-year-old told uefa.com. "Sparta have lost their first two matches so are in a must-win situation. I am expecting a tough game because they will want to get back to winning ways after an unsuccessful start."
Changing personnel
While he still holds the club in high regard, Grygera admits a change of personnel has cut off many of his links. "I had a really great period at Sparta," he said. "We won two league titles in three years and had a successful time in the UEFA Champions League, reaching the second group stage. "Sparta had very good team back then: TomᨠRosický, Petr Čech, Jiří Jaro¨ik, Libor Sionko and Radek Kovac," he added. "The club has changed a lot since then. There is a new owner, different coaches and the squad is almost completely different. The only current players I know are Jaromír Bla¸ek and TomᨠSivok."
Domestic results
That lack of connections may make it easier to focus on a much-needed victory, as Ajax have failed to win in their last two league games, a 1-0 home defeat by Eredivisie leaders PSV Eindhoven and a 1-1 draw at home against the less illustrious FC Twente at the weekend. "I don't think it's a sign that we have lost our form," insisted Grygera, adding that the sheer number of fixtures involving his team-mates may have had an impact on their performances. "We have had a very tough schedule, playing nine matches in under four weeks. I can't remember having had a full day off."
Preciesquote:Op donderdag 23 november 2006 16:56 schreef Black-Death het volgende:
That lack of connections may make it easier to focus on a much-needed victory, as Ajax have failed to win in their last two league games, a 1-0 home defeat by Eredivisie leaders PSV Eindhoven and a 1-1 draw at home against the less illustrious FC Twente at the weekend. "I don't think it's a sign that we have lost our form," insisted Grygera, adding that the sheer number of fixtures involving his team-mates may have had an impact on their performances. "We have had a very tough schedule, playing nine matches in under four weeks. I can't remember having had a full day off."
Scheids is slecht..quote:Op donderdag 23 november 2006 19:13 schreef Cheiron het volgende:
Die scheids moeten we maar eens in Amsterdam uitnodigen, dan mieter ik hem in de gracht. Belachelijke kerel dit.
ok true, maar die scheids trekt voor elke scheet van sparta praag een kaart voor een ajacied, doet me denken aan een rusquote:Op donderdag 23 november 2006 19:14 schreef StarGazer het volgende:
Kutscheids of niet. Het is van Ajax kant een wanprestatie.
bloedzuiger.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:15 schreef mikey99 het volgende:
vind de scheids wel goed!
Ik snap niet dat ze zich zo laten ophitsen, zelfs na die rooie kaart, ik heb me echt nog nooit zo geirriteerd aan ajaxquote:Op donderdag 23 november 2006 19:14 schreef StarGazer het volgende:
Kutscheids of niet. Het is van Ajax kant een wanprestatie.
Het kan aan mij liggen, maar die tweede gele kaart is echt van alles aan te merken. Urby zn hand LIGT op zn schouder! Echt, daar MAG je gewoon geen tweede gele kaart voor geven.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:17 schreef twi het volgende:
Da's waar. Maar op zich is er op geen enkele kaart wat aan te merken.
Die frustratie komt ook door de scheids, hij fluit voor alles maar dan ook voor alles. Kleine duwtjes mogen niet eens, spelers raken gefrustreerd en het gaat fout.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:17 schreef twi het volgende:
Da's waar. Maar op zich is er op geen enkele kaart wat aan te merken. Ajax speelt gewoon gefrustreerd on opgefokt, te schandalig voor woorden. Het jarenlange pleidooi voor 4-4-2 al dan niet met ruit wordt vanavond tot op de grond toe afgebrand.
Triest voor de mensen die een paar honderd euro uit hebben gegeven om er te zijn. Kutsfeer, kutscheids, kut-Ajax. Hopelijk is het bier er een beetje te zuipen.
Waaromg een Rosenberg, Rosales en de rest is ook een drama.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
Henk ten Cate heeft iets uit te leggen. Waarom ineens Markus Rosenberg? Waarom zo'n kut-systeem?
Goed koppel? Waarop baseer jij dat? FM ofzo?quote:Op donderdag 23 november 2006 19:21 schreef Jasza het volgende:
[..]
Waaromg een Rosenberg, Rosales en de rest is ook een drama.
Rosenberg en Huntelaar is een goed koppel, maar niet als je de lange tyfus bal speelt![]()
Heb de herhaling niet kunnen zien, ben weggelopen om te gaan pissen nadat ik zag dat ik 't een overtreding vond en al verwacht had dat Urby geel zou krijgen. Misschien dat het in slomotion er duidelijker uit ziet, maar op het eerste oog gewoon een actie waar je geel voor kunt geven.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:19 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen, maar die tweede gele kaart is echt van alles aan te merken. Urby zn hand LIGT op zn schouder! Echt, daar MAG je gewoon geen tweede gele kaart voor geven.
Vorig jaar, konden elkaar goed vindenquote:Op donderdag 23 november 2006 19:22 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Goed koppel? Waarop baseer jij dat? FM ofzo?
Daar moet je nu niet over gaan zeuren, over dat systeem. De hele tijd zeiken op 4-3-3 met lamme vleugels. Nu speelt 'ie eens het op papier uitstekende 4-4-2 met ruiit en dat faalt jammerlijk. Weten we dat ook weer.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
Henk ten Cate heeft iets uit te leggen. Waarom ineens Markus Rosenberg? Waarom zo'n kut-systeem?
Liefst buitenspel of een pingel uit een schwalbe, of beide, in 90' + 4quote:Op donderdag 23 november 2006 19:24 schreef denthemen het volgende:
ik mag hopen dat er toch nog een sneaky doelpunt valt
En danquote:Op donderdag 23 november 2006 19:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Hadden ze Escudez nog maar.
Enige optie lijkt me is op de 0 te spelen en misschien wat counters proberen. On-Ajax in de zuiverste zin van het woord, maarja.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:33 schreef twi het volgende:
Enige optie lijkt me om straks Rosales in te brengen en 4-3-2 te gaan spelen.
Daarom Rosales. Gabri en Heitinga als verdedigende middenvelders, Sneijder (Perez) de punt naar voren. Rosenberg links, Rosales rechts voor.quote:Op donderdag 23 november 2006 19:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Enige optie lijkt me is op de 0 te spelen en misschien wat counters proberen. On-Ajax in de zuiverste zin van het woord, maarja.
Zit wat in jaquote:Op donderdag 23 november 2006 19:36 schreef twi het volgende:
[..]
Daarom Rosales. Gabri en Heitinga als verdedigende middenvelders, Sneijder (Perez) de punt naar voren. Rosenberg links, Rosales rechts voor.
Hoe kan dat als je geen normale ballen krijgt johquote:Op donderdag 23 november 2006 19:38 schreef Kang-He het volgende:
Je zou denken dat Rosenberg nu z'n kans zou willen pakken...
De Mul kreeg ook veel meer ruimte, Rosenberg kon gewoon nergens die bal kwijt omdat alleen Sneijder aansloot.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:19 schreef Kang-He het volgende:
Ik heb die ballen vaak genoeg van zijn poten af zien vliegen. De Mul daarentegen hield ze nog bij zich.
En jij wilt 442 in Oranje zienquote:Op donderdag 23 november 2006 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
Mee eensquote:Op donderdag 23 november 2006 20:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat een aanfluiting....
Stekelenburg: 7
Ogararu: 7
Stam: 10+
Grygera: 7
Lindenbergh: 7
Urby: 2
Heitinga: 4
Sneijder: 5
Gabri: 0-
Huntelaar: 3
Rosenberg: 3
De Mul: 6
Ten Cate: 1
Mitea thuis laten was ook heel slim van Henkie, hopelijk speelt Mitea zondag welquote:Op donderdag 23 november 2006 20:22 schreef koningdavid het volgende:
Nog mazzel dat Praag van het niveau ADO is, anders was het nog slecht afgelopen vrees ik.
De verdediging was prima maar het was wel overduidelijk dat we, zonder Emanuelson en Babel, gewoon spelers met een actie missen. Het was allemaal zo statisch vandaag.
Ja, want in Oranje barsten we van de spitsen die een tweespitsensysteem gewend zijn terwijl we bij Ajax een 4-3-3-spits (KJH) en een eerste divisie-spits (Markus Rosenberg) hebben. Niet te vergelijken dus, bijdehandje!quote:Op donderdag 23 november 2006 20:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En jij wilt 442 in Oranje zien.
Henk ten Cate mag het de komende wedstrijden weer goedmaken, want to nog toe heeft hij gewoon verschrikkelijk veel geluk gehad dat Jaap Stam kwam, wie weet hoe Danny Blind het zou doen met de Kampenaar in zijn selectie.quote:Ten Cate is heel erg behoorlijk in mijn waardering gezakt, zeker in combinaties met die belachelijke wissels de laatste tijd.
Fockin 442 met twee spitsen zonder vorm, 7!!! verdedigend ingestelde mensen en dan zo'n belachelijke kutwedstrijd. Ik hoopte eigenlijk niet dat we zouden winnen, dan zou het antivoetbal nog beloond worden ook.
Die rode kaart van Emanuelson zie je natuurlijk van mijlen ver aankomen. Na de inbreng van de Mul werd het nog een beetje redelijk, maar die eerste helft was schandalig!
Gabri een 0? Heitinga vond ik wel een zesje. Heeft niet veel fout gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:21 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat een aanfluiting....
Stekelenburg: 7
Ogararu: 7
Stam: 10+
Grygera: 7
Lindenbergh: 7
Urby: 2
Heitinga: 4
Sneijder: 5
Gabri: 0-
Huntelaar: 3
Rosenberg: 3
De Mul: 6
Ten Cate: 1
quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, want in Oranje barsten we van de spitsen die een tweepistensysteem gewend zijn terwijl we bij Ajax een 4-3-3-spits (KJH) en een eerste divisie-spits (Markus Rosenberg) hebben. Niet te vergelijken dus, bijdehandje!
Het is echt schandalig na een redelijk begin. Austria Wien en ADO twee keer thuis was ook al dramatisch.quote:[..]
Henk ten Cate mag het de komende wedstrijden weer goedmaken, want to nog toe heeft hij gewoon verschrikkelijk veel geluk gehad dat Jaap Stam kwam, wie weet hoe Danny Blind het zou doen met de Kampenaar in zijn selectie.
quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef twi het volgende:
Gabri een 0- geven. Kom op, die gast heeft zich de longen uit het lijf gelopen. Eerste helft was ietwat dom van 'm, maar ik vond 'm zeker een belangrijke speler op het veld. Een van de weinigen (buiten de verdediging) die ik een voldoende zou geven
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef twi het volgende:
Gabri een 0- geven. Kom op, die gast heeft zich de longen uit het lijf gelopen. Eerste helft was ietwat dom van 'm, maar ik vond 'm zeker een belangrijke speler op het veld. Een van de weinigen (buiten de verdediging) die ik een voldoende zou geven
Tuurlijk loopt hij zijn longen uit zijn lijf. Hij moet zijn gebrek aan kwaliteit ergens mee compenseren.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef twi het volgende:
Rosales en Mitea op de flanken maar de kans geven, want dit is ook niks.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:26 schreef pfaf het volgende:
De progressie van het begin van het seizoen begint aan te stokken...
omgquote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Tuurlijk loopt hij zijn longen uit zijn lijf. Hij moet zijn gebrek aan kwaliteit ergens mee compenseren.
Gabri is geen KLOTE WAARD.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Tuurlijk loopt hij zijn longen uit zijn lijf. Hij moet zijn gebrek aan kwaliteit ergens mee compenseren.
Jij hebt duidelijk geen verstand van voetbalquote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nicolae Mitea wel, maar Mauro Rosales absoluut geen kans meer.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Jasza het volgende:
[..]
Rosales en Mitea op de flanken maar de kans geven, want dit is ook niks.
Rest van het seizoen is ook nog niet geïmponeerd, daarbij was er nog maar weinig tactiek te zien, het waren vooral individuele acties die wedstrijden beslisten. Ajax hoort dwingend te spelen, kansen te creëren vanaf de flanken en een tien te gebruiken die bijsluit bij de spits, maar dit heb ik allemaal nog niet gezien.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:31 schreef denthemen het volgende:
erg jammer dat men nu weer over vormcrisis begint en dergelijke, laatste 3 wedstrijden, tegen een bijna onverslaanbaar psv onverdiend verliezen, tegen een érg sterk Twente gelijk spelen en 0-0 spelen in Praag met 10 man.. nee we worden gewoon kampioen
Precies, zonder afstandschoten en standaardsituaties kan er niet gescoord worden en dát baart me flink zorgen.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rest van het seizoen is ook nog niet geïmponeerd, daarbij was er nog maar weinig tactiek te zien, het waren vooral individuele acties die wedstrijden beslisten. Ajax hoort dwingend te spelen, kansen te creëren vanaf de flanken en een tien te gebruiken die bijsluit bij de spits, maar dit heb ik allemaal nog niet gezien.
Klopt ik heb geen verstand van voetbal. Maar ik kan wel zien wanneer een speler een schrijnend gebrek aan techniek heeft en aanvallend geen flikker toevoegt.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen verstand van voetbal
Maar dat kan je niet zomaar verwachten na zoveel slechte jarenquote:Op donderdag 23 november 2006 20:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rest van het seizoen is ook nog niet geïmponeerd, daarbij was er nog maar weinig tactiek te zien, het waren vooral individuele acties die wedstrijden beslisten. Ajax hoort dwingend te spelen, kansen te creëren vanaf de flanken en een tien te gebruiken die bijsluit bij de spits, maar dit heb ik allemaal nog niet gezien.
Blijd at je hier zit?quote:Op donderdag 23 november 2006 20:37 schreef PLAE@ het volgende:
Het is altijd hetzelfde verhaal daar in het Oosten![]()
Vermaelen speelde goed niets weggegeven.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:54 schreef zjroentje het volgende:
Rosenberg kunnen we zo langzamerhand wel gaan afschrijven, als zelfs De Mul het in het centrum van de aanval beter doet. Markus hield echt werkelijk geen enkele bal vast.
En Vermaelen. Wtf. Die kakte al in z'n broek bij het aanzien van een Tsjech, en bam!!!, daar vloog weer een kogel naar voren.
Harry voor 5 miljoen trug halenquote:Op donderdag 23 november 2006 21:09 schreef twi het volgende:
Tsja, wat zouden we er nu voor geven als we de beslissing tussen Charisteas en Rosenberg terug zouden kunnen draaien?
Je hebt gelijk. Mijn sentiment sprak voor Rosenberg, het verstand liet me destijds in de steekquote:Op donderdag 23 november 2006 21:14 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, dat zei ik meteen al. Markus Rosenberg is niet iemand die iets kan forceren, Harry wel.
Ik ben het met je eensquote:Op donderdag 23 november 2006 21:24 schreef twi het volgende:
Maargoed, de zwakste schakel van vanavond was natuurlijk Ten Cate. Te lang wachten met een wissel. Daarna de wissel toch nog doorvoeren, hoewel je beter gewoon Heitinga naar achteren had kunnen halen. Toen die onbegrijpeijke wissel Rosenberg - De Mul. Had die twee lekker samen laten spelen. Alleen zijn beiden kansloos.
Dikke onvoldoende voor Henk vanavond.
Als Gabri zo goed is, waarom krijgen de aanvallers dan nooit een fatsoenlijke bal van hem.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:51 schreef twi het volgende:
Ach, Huntelaar en Rosenberg konden beiden niks. Geen fatsoenlijke bal gehad. Zelfs geen fatsoenlijke bal om te kunnen kaatsen. Heb wel zin in volgende week tegen Espanyol, lijkt me wel een interessante tegenstander. Moet het wel wat beter zijn dan vandaag. Hopelijk kunnen we er tegen Sparta wat doelpunten in leggen zonder daar standaardsituaties of afstandsschoten voor nodig te hebben. Vandaag ook een kaartje gehaald voor Roda.
Is ook. Goed sfeertje hierquote:Op donderdag 23 november 2006 21:29 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zo'n reisje gaat niet puur om de wedstrijd hoor. Voor mij dan. Meer niet dan wel zowat![]()
Omdat Sneijder daar voor staat, niet Gabri. Gabri is een stofzuiger. Kan af en toe een aardig balletje trappen, maar het merendeel van zijn werk is de tegenstander het spelen onmogelijk maken.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als Gabri zo goed is, waarom krijgen de aanvallers dan nooit een fatsoenlijke bal van hem.
Voor een stofzuiger komt hij toch heel vaak in de buurt van de 16. En nee Sneijder is niet de enige die voor de aanvoer moet zorgen.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:02 schreef twi het volgende:
[..]
Omdat Sneijder daar voor staat, niet Gabri. Gabri is een stofzuiger. Kan af en toe een aardig balletje trappen, maar het merendeel van zijn werk is de tegenstander het spelen onmogelijk maken.
Dan doet hij het voor een stofzuiger dus verdomd goed. En inderdaad, de opkomende backs zorgen ook voor de aanvoer. En de centrale middenvelder, wanneer die een controlerende rol heeft (Maduro).quote:Op donderdag 23 november 2006 22:12 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Voor een stofzuiger komt hij toch heel vaak in de buurt van de 16. En nee Sneijder is niet de enige die voor de aanvoer moet zorgen.
Hij haalt bijna iedere aanvallende middenvelder uit de wedstrijd, maar vandaag was hij matig ja.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:12 schreef Freak187 het volgende:
Gabri voegt niets toe. Matige stofzuiger en een slechte voetballer.
Gabri is nuttiger dan bijvoorbeeld Galasek was vorig jaar.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:12 schreef Freak187 het volgende:
Gabri voegt niets toe. Matige stofzuiger en een slechte voetballer.
Hij werd van alle kanten voorbijgespeeld, was 9 van de 10 keer te laat voor de bal en maakte weer een domme overtreding. Matig is nog mild.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:15 schreef stefmans het volgende:
[..]
Hij haalt bijna iedere aanvallende middenvelder uit de wedstrijd, maar vandaag was hij matig ja.
Wat een onzin. Dat Urby op dat moment een 2e gele kaart kreeg is gewoon pure pech, daarnaast speelde Urby als linkermiddenvelder dus dan is het logisch dat je een andere linkermiddenvelder erin zet ten koste van Huntelaar die tegen rood aan zat. En dat Heitinga naar achter zetten snap ik niet hoe dat de lege linkermiddenvelder posite zou verhelpen. De 2e wissel is ook logisch. Een 2e aanvaller zou destructief zijn en om De Mul voor een ongelovelijk zwakke Rosenberg in te brengen is ook niet echt vreemd.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:24 schreef twi het volgende:
Maargoed, de zwakste schakel van vanavond was natuurlijk Ten Cate. Te lang wachten met een wissel. Daarna de wissel toch nog doorvoeren, hoewel je beter gewoon Heitinga naar achteren had kunnen halen. Toen die onbegrijpeijke wissel Rosenberg - De Mul. Had die twee lekker samen laten spelen. Alleen zijn beiden kansloos.
Dikke onvoldoende voor Henk vanavond.
De hele basisopstelling en vooral formatie was de grote fout vanavond. En dat is dus Henk aan te rekenen.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:21 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat Urby op dat moment een 2e gele kaart kreeg is gewoon pure pech, daarnaast speelde Urby als linkermiddenvelder dus dan is het logisch dat je een andere linkermiddenvelder erin zet ten koste van Huntelaar die tegen rood aan zat. En dat Heitinga naar achter zetten snap ik niet hoe dat de lege linkermiddenvelder posite zou verhelpen. De 2e wissel is ook logisch. Een 2e aanvaller zou destructief zijn en om De Mul voor een ongelovelijk zwakke Rosenberg in te brengen is ook niet echt vreemd.
De basisopstelling was ok. De instelling en uitvoering was gewoon erg slecht.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
De hele basisopstelling en vooral formatie was de grote fout vanavond. En dat is dus Henk aan te rekenen.
Mja, Perez zou absoluut ongeschikt zijn voor deze wedstrijd. Hij is nou niet bepaald een werker/loper. Tevens zou het middenveld dan erg slecht staan met alleen Heitinga en Gabri als echte middenvelders. Het is natuurlijk een risico om Sneijder te laten staan maar hij is wel onze beste speler als het gaat om balvastigheid en secuurheid in passes. Wat in deze kutwedstrijd erg nodig was.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:41 schreef twi het volgende:
Qua Emanuelson's wissel heb je gelijk, z'n backpositie was inmiddels een beetje vastgeroest in m'n betuig. Maar dan nog had ik het heel anders aangepast dan Ten Cate.
Natuurlijk kun je Huntelaar wisselen op het randje van z'n rode kaart. Zoals hij na twee overtredingen binnen vijf minuten van Urby na z'n gele kaart hem ruimschuits voor die derde keer had moeten wisselen.
Bovendien geef je alle intentie om te kunnen scoren uit handen wanneer je 4-4-1 gaat spelen. Rosales/De Mul erin voor Huntelaar, Perez erin voor Sneijder die ook al tegen rood aan hikte, en je kunt 4-3-2 met de punt naar voren spelen. Verdedigend genoeg, aanvallend wat beter.
Weet ik, maar van de wedstrijd was je iig niet warm gewordenquote:Op donderdag 23 november 2006 21:29 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zo'n reisje gaat niet puur om de wedstrijd hoor. Voor mij dan. Meer niet dan wel zowat![]()
Rosenberg was poep maar kreeg ook geen normale bal bijnaquote:Op donderdag 23 november 2006 22:47 schreef ub40_bboy het volgende:
Emanuelson was echt dramatisch. Rosenberg heeft volgens mij geen enkel duel gewonnen. Ogararu speelde best goed en de Mul viel ook redelijk in.
Omdat hij ook niet de ballen ervoor kreeg, beetje makkelijk om het allemaal om hem af te geven en ik vind het een goede spelerquote:Op donderdag 23 november 2006 23:12 schreef M0NTANA het volgende:
Waarom zit jij Markus Rosenberg zo te verdedigen, Jasza?
Idd, geen medelijden met ze hoorquote:Op donderdag 23 november 2006 23:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee hoor die zitten lekker aan de Pivo.
Hilarischquote:Op donderdag 23 november 2006 22:55 schreef Jasza het volgende:
[..]
Weet ik, maar van de wedstrijd was je iig niet warm geworden![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
Mauro Rosales viel goed in, vind je niet? Bijna een kopduel gewonnen ook nog!quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:24 schreef HeatWave het volgende:
Het was walgelijk om te zien gisteren, wat een zooitje brandhout bijelkaar zeg.
Nou was de scheids een rasmongool van het zuiverste water, maar bij Ajax lukte werkelijk niets zeg...
Dus Sneijder en Gabri als verdedigend ingestelde mensen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
Zou graag zien dat Henk ten Cate de komende wedstrijden deze opstelling probeert:
[afbeelding]
Bij afwezigheid van Ryan Babel kan Nicolae Mitea daar spelen en wanneer we nóg meer druk moeten/kunnen zetten op de tegenstander, komt Johnny Heitinga of Hedwiges Maduro erin voor Urby Emanuelson en gaan we het 3-4-3-systeem spelen van midden jaren negentig.
Zo zie ik hem het liefstquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mauro Rosales viel goed in, vind je niet? Bijna een kopduel gewonnen ook nog!![]()
Het niveau gaat weer dezelfde kant op als vorig jaarquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo zie ik hem het liefst.
Maar werkelijk, ik heb me zo zitten ergeren weer gisteren. Wat IS er aan de hand met dit Ajax?
Idd, het leek beter te gaan, maar sinds een paar weken is het net alsof Blind er weer staatquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:02 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het niveau gaat weer dezelfde kant op als vorig jaar
Vanwaar die paniek ineens weer. We verliezen van PSV, spelen matig tegen twente en gister drama. Zulke dramapotjes heeft Ajax wel vaker gehad hoor. Breekt nu de paniek alweer uit? Ten Cate kan niet wisselen en weet ik wat ik nog niet meer heb gelezen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo zie ik hem het liefst.
Maar werkelijk, ik heb me zo zitten ergeren weer gisteren. Wat IS er aan de hand met dit Ajax?
Ben benieuwd of er nog wat aankopen gedaan gaan worden in de winterstop.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, het leek beter te gaan, maar sinds een paar weken is het net alsof Blind er weer staat..
Vanwaar het positivisme ineens weer? We verliezen van psv, spelen volkomen kut tegen twente en haalden gisteren het niveau ADO niet eens. Niemand speelt op zijn niveau, we creeren 0,0 kansen tegen deze matige kutploeg. De lamlendigheid straalt er vanaf. En HtC was tevreden over het spel van gisteren.....quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Vanwaar die paniek ineens weer. We verliezen van PSV, spelen matig tegen twente en gister drama. Zulke dramapotjes heeft Ajax wel vaker gehad hoor. Breekt nu de paniek alweer uit? Ten Cate kan niet wisselen en weet ik wat ik nog niet meer heb gelezen.
Precies. die boeren lachen al jaren om dat zielige clubje uit Amsterdam en ik ben daar goed ziek van aan het worden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:09 schreef StarGazer het volgende:
Ik word er ook schijtziek van. Altijd die grote bekken van we worden wel FF kampioen, maar ondertussen zie ik psv gewoon weer fluitend kampioen worden. Hoezo elk jaar weer voor schut staan?
Dat heb je mij nooit horen zeggen, dat we wel ff kampioen werden en weet ik verder niet wat. Hoe kan je wat creeren als je met 10 man staat een uur lang? Onder Blind of Koeman verloren we zulke wedstrijden gewoon. Wat dat betreft kun je tevreden zijn dat het achterin zo goed staat. Rosenberg staat voorin alleen tegen 4 verdedigers. Raar he dat hij niks klaar maakt. Tegen psv speelde Ajax een aardige wedstrijd, Twente was alleen 2e helft goed. Waarom denken we ineens dat Ajax onder Ten Cate ineens een voetbalmachine is? Dat heeft ook zijn tijd nodig hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vanwaar het positivisme ineens weer? We verliezen van psv, spelen volkomen kut tegen twente en haalden gisteren het niveau ADO niet eens. Niemand speelt op zijn niveau, we creeren 0,0 kansen tegen deze matige kutploeg. De lamlendigheid straalt er vanaf. En HtC was tevreden over het spel van gisteren.....
3 wedstrijden, 2 HELE punten, maar nee, er is niets aan de hand, we worden fluitend kampioen, pakker eenvoudig de beker en de UEFA cup is ook met grote overmacht voor ons..
In de rol van respectievelijk Edgar Davids en Ronald de Boer/Clarence Seedorf in de periode 1994-96.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:52 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Dus Sneijder en Gabri als verdedigend ingestelde mensen?
Ziet er goed uit, maar waarom Heitinga eruit? Die presteert toch aardig denk ik...quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In de rol van respectievelijk Edgar Davids en Ronald de Boer/Clarence Seedorf in de periode 1994-96.
Mwah, ging wel. Niemand was echt top. Wel weer een kaart natuurlijk, maar bij deze scheids kon dat ook niet anders.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:15 schreef Erwtensoep het volgende:
En wat vond je van Gabri heatwave?
Centraal twifelde ik tussen Thomas Vermaelen en Johnny Heitinga, als rechtsback is hij geen optie in mijn optiek. Ideale opstelling zou zijn met drie échte verdedigers (Thomas Vermaelen, Jaap Stam en Zdenek Grygera) en daarvoor een controlerende man, die het middenveld versterkt (Hedwiges Maduro of Johnny Heitinga), maar Ajax moet dan zónder opkomende backs gaan spelen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:21 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, maar waarom Heitinga eruit? Die presteert toch aardig denk ik...
inderdaad Heitinga voor de verdediging. Ogaragu kan dan ook rechtsback en Grygera centraal naast Stam. Je kan wel veel schuiven met de opstelling bij Blessuresquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Centraal twifelde ik tussen Thomas Vermaelen en Johnny Heitinga, als rechtsback is hij geen optie in mijn optiek. Ideale opstelling zou zijn met drie échte verdedigers (Thomas Vermaelen, Jaap Stam en Zdenek Grygera) en daarvoor een controlerende man, die het middenveld versterkt (Hedwiges Maduro of Johnny Heitinga), maar Ajax moet dan zónder opkomende backs gaan spelen.
Soms zou het idd fijn zijnquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
Ja, want als je dat systeem goed invult, is het een goed systeem. Maar zoals het 4-3-3-systeem nu wordt ingevoerd, kan je het net zo goed niet doen. Dus nu maar hopen dat men ook af en toe het FOK!forum in de gaten houdt, zou ze een kampioenschap kunnen opleveren.
Ogararu moet erin voor Zdenek, die jonge speelt altijd goed en is een echte back niet zo'n statische als Zdenek.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
Zou graag zien dat Henk ten Cate de komende wedstrijden deze opstelling probeert:
[afbeelding]
Bij afwezigheid van Ryan Babel kan Nicolae Mitea daar spelen en wanneer we nóg meer druk moeten/kunnen zetten op de tegenstander, komt Johnny Heitinga of Hedwiges Maduro erin voor Urby Emanuelson en gaan we het 3-4-3-systeem spelen van midden jaren negentig.
Enige verschil is dat ik gisteren niet cynisch was.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:47 schreef M0NTANA het volgende:
Jij hebt geen verstand van voetbal, is gisterenavond maar weer bewezen. Wegwezen, Erwtensoep!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |