Tuurlijk loopt hij zijn longen uit zijn lijf. Hij moet zijn gebrek aan kwaliteit ergens mee compenseren.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:24 schreef twi het volgende:
Gabri een 0- geven. Kom op, die gast heeft zich de longen uit het lijf gelopen. Eerste helft was ietwat dom van 'm, maar ik vond 'm zeker een belangrijke speler op het veld. Een van de weinigen (buiten de verdediging) die ik een voldoende zou geven
Rosales en Mitea op de flanken maar de kans geven, want dit is ook niks.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:26 schreef pfaf het volgende:
De progressie van het begin van het seizoen begint aan te stokken...
omgquote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Tuurlijk loopt hij zijn longen uit zijn lijf. Hij moet zijn gebrek aan kwaliteit ergens mee compenseren.
Gabri is geen KLOTE WAARD.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Tuurlijk loopt hij zijn longen uit zijn lijf. Hij moet zijn gebrek aan kwaliteit ergens mee compenseren.
Jij hebt duidelijk geen verstand van voetbalquote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Nicolae Mitea wel, maar Mauro Rosales absoluut geen kans meer.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:28 schreef Jasza het volgende:
[..]
Rosales en Mitea op de flanken maar de kans geven, want dit is ook niks.
Rest van het seizoen is ook nog niet geïmponeerd, daarbij was er nog maar weinig tactiek te zien, het waren vooral individuele acties die wedstrijden beslisten. Ajax hoort dwingend te spelen, kansen te creëren vanaf de flanken en een tien te gebruiken die bijsluit bij de spits, maar dit heb ik allemaal nog niet gezien.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:31 schreef denthemen het volgende:
erg jammer dat men nu weer over vormcrisis begint en dergelijke, laatste 3 wedstrijden, tegen een bijna onverslaanbaar psv onverdiend verliezen, tegen een érg sterk Twente gelijk spelen en 0-0 spelen in Praag met 10 man.. nee we worden gewoon kampioen
Precies, zonder afstandschoten en standaardsituaties kan er niet gescoord worden en dát baart me flink zorgen.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rest van het seizoen is ook nog niet geïmponeerd, daarbij was er nog maar weinig tactiek te zien, het waren vooral individuele acties die wedstrijden beslisten. Ajax hoort dwingend te spelen, kansen te creëren vanaf de flanken en een tien te gebruiken die bijsluit bij de spits, maar dit heb ik allemaal nog niet gezien.
Klopt ik heb geen verstand van voetbal. Maar ik kan wel zien wanneer een speler een schrijnend gebrek aan techniek heeft en aanvallend geen flikker toevoegt.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:29 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen verstand van voetbal
Maar dat kan je niet zomaar verwachten na zoveel slechte jarenquote:Op donderdag 23 november 2006 20:33 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Rest van het seizoen is ook nog niet geïmponeerd, daarbij was er nog maar weinig tactiek te zien, het waren vooral individuele acties die wedstrijden beslisten. Ajax hoort dwingend te spelen, kansen te creëren vanaf de flanken en een tien te gebruiken die bijsluit bij de spits, maar dit heb ik allemaal nog niet gezien.
Blijd at je hier zit?quote:Op donderdag 23 november 2006 20:37 schreef PLAE@ het volgende:
Het is altijd hetzelfde verhaal daar in het Oosten![]()
Vermaelen speelde goed niets weggegeven.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:54 schreef zjroentje het volgende:
Rosenberg kunnen we zo langzamerhand wel gaan afschrijven, als zelfs De Mul het in het centrum van de aanval beter doet. Markus hield echt werkelijk geen enkele bal vast.
En Vermaelen. Wtf. Die kakte al in z'n broek bij het aanzien van een Tsjech, en bam!!!, daar vloog weer een kogel naar voren.
Harry voor 5 miljoen trug halenquote:Op donderdag 23 november 2006 21:09 schreef twi het volgende:
Tsja, wat zouden we er nu voor geven als we de beslissing tussen Charisteas en Rosenberg terug zouden kunnen draaien?
Je hebt gelijk. Mijn sentiment sprak voor Rosenberg, het verstand liet me destijds in de steekquote:Op donderdag 23 november 2006 21:14 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, dat zei ik meteen al. Markus Rosenberg is niet iemand die iets kan forceren, Harry wel.
Ik ben het met je eensquote:Op donderdag 23 november 2006 21:24 schreef twi het volgende:
Maargoed, de zwakste schakel van vanavond was natuurlijk Ten Cate. Te lang wachten met een wissel. Daarna de wissel toch nog doorvoeren, hoewel je beter gewoon Heitinga naar achteren had kunnen halen. Toen die onbegrijpeijke wissel Rosenberg - De Mul. Had die twee lekker samen laten spelen. Alleen zijn beiden kansloos.
Dikke onvoldoende voor Henk vanavond.
Als Gabri zo goed is, waarom krijgen de aanvallers dan nooit een fatsoenlijke bal van hem.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:51 schreef twi het volgende:
Ach, Huntelaar en Rosenberg konden beiden niks. Geen fatsoenlijke bal gehad. Zelfs geen fatsoenlijke bal om te kunnen kaatsen. Heb wel zin in volgende week tegen Espanyol, lijkt me wel een interessante tegenstander. Moet het wel wat beter zijn dan vandaag. Hopelijk kunnen we er tegen Sparta wat doelpunten in leggen zonder daar standaardsituaties of afstandsschoten voor nodig te hebben. Vandaag ook een kaartje gehaald voor Roda.
Is ook. Goed sfeertje hierquote:Op donderdag 23 november 2006 21:29 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zo'n reisje gaat niet puur om de wedstrijd hoor. Voor mij dan. Meer niet dan wel zowat![]()
Omdat Sneijder daar voor staat, niet Gabri. Gabri is een stofzuiger. Kan af en toe een aardig balletje trappen, maar het merendeel van zijn werk is de tegenstander het spelen onmogelijk maken.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als Gabri zo goed is, waarom krijgen de aanvallers dan nooit een fatsoenlijke bal van hem.
Voor een stofzuiger komt hij toch heel vaak in de buurt van de 16. En nee Sneijder is niet de enige die voor de aanvoer moet zorgen.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:02 schreef twi het volgende:
[..]
Omdat Sneijder daar voor staat, niet Gabri. Gabri is een stofzuiger. Kan af en toe een aardig balletje trappen, maar het merendeel van zijn werk is de tegenstander het spelen onmogelijk maken.
Dan doet hij het voor een stofzuiger dus verdomd goed. En inderdaad, de opkomende backs zorgen ook voor de aanvoer. En de centrale middenvelder, wanneer die een controlerende rol heeft (Maduro).quote:Op donderdag 23 november 2006 22:12 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Voor een stofzuiger komt hij toch heel vaak in de buurt van de 16. En nee Sneijder is niet de enige die voor de aanvoer moet zorgen.
Hij haalt bijna iedere aanvallende middenvelder uit de wedstrijd, maar vandaag was hij matig ja.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:12 schreef Freak187 het volgende:
Gabri voegt niets toe. Matige stofzuiger en een slechte voetballer.
Gabri is nuttiger dan bijvoorbeeld Galasek was vorig jaar.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:12 schreef Freak187 het volgende:
Gabri voegt niets toe. Matige stofzuiger en een slechte voetballer.
Hij werd van alle kanten voorbijgespeeld, was 9 van de 10 keer te laat voor de bal en maakte weer een domme overtreding. Matig is nog mild.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:15 schreef stefmans het volgende:
[..]
Hij haalt bijna iedere aanvallende middenvelder uit de wedstrijd, maar vandaag was hij matig ja.
Wat een onzin. Dat Urby op dat moment een 2e gele kaart kreeg is gewoon pure pech, daarnaast speelde Urby als linkermiddenvelder dus dan is het logisch dat je een andere linkermiddenvelder erin zet ten koste van Huntelaar die tegen rood aan zat. En dat Heitinga naar achter zetten snap ik niet hoe dat de lege linkermiddenvelder posite zou verhelpen. De 2e wissel is ook logisch. Een 2e aanvaller zou destructief zijn en om De Mul voor een ongelovelijk zwakke Rosenberg in te brengen is ook niet echt vreemd.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:24 schreef twi het volgende:
Maargoed, de zwakste schakel van vanavond was natuurlijk Ten Cate. Te lang wachten met een wissel. Daarna de wissel toch nog doorvoeren, hoewel je beter gewoon Heitinga naar achteren had kunnen halen. Toen die onbegrijpeijke wissel Rosenberg - De Mul. Had die twee lekker samen laten spelen. Alleen zijn beiden kansloos.
Dikke onvoldoende voor Henk vanavond.
De hele basisopstelling en vooral formatie was de grote fout vanavond. En dat is dus Henk aan te rekenen.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:21 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat Urby op dat moment een 2e gele kaart kreeg is gewoon pure pech, daarnaast speelde Urby als linkermiddenvelder dus dan is het logisch dat je een andere linkermiddenvelder erin zet ten koste van Huntelaar die tegen rood aan zat. En dat Heitinga naar achter zetten snap ik niet hoe dat de lege linkermiddenvelder posite zou verhelpen. De 2e wissel is ook logisch. Een 2e aanvaller zou destructief zijn en om De Mul voor een ongelovelijk zwakke Rosenberg in te brengen is ook niet echt vreemd.
De basisopstelling was ok. De instelling en uitvoering was gewoon erg slecht.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
De hele basisopstelling en vooral formatie was de grote fout vanavond. En dat is dus Henk aan te rekenen.
Mja, Perez zou absoluut ongeschikt zijn voor deze wedstrijd. Hij is nou niet bepaald een werker/loper. Tevens zou het middenveld dan erg slecht staan met alleen Heitinga en Gabri als echte middenvelders. Het is natuurlijk een risico om Sneijder te laten staan maar hij is wel onze beste speler als het gaat om balvastigheid en secuurheid in passes. Wat in deze kutwedstrijd erg nodig was.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:41 schreef twi het volgende:
Qua Emanuelson's wissel heb je gelijk, z'n backpositie was inmiddels een beetje vastgeroest in m'n betuig. Maar dan nog had ik het heel anders aangepast dan Ten Cate.
Natuurlijk kun je Huntelaar wisselen op het randje van z'n rode kaart. Zoals hij na twee overtredingen binnen vijf minuten van Urby na z'n gele kaart hem ruimschuits voor die derde keer had moeten wisselen.
Bovendien geef je alle intentie om te kunnen scoren uit handen wanneer je 4-4-1 gaat spelen. Rosales/De Mul erin voor Huntelaar, Perez erin voor Sneijder die ook al tegen rood aan hikte, en je kunt 4-3-2 met de punt naar voren spelen. Verdedigend genoeg, aanvallend wat beter.
Weet ik, maar van de wedstrijd was je iig niet warm gewordenquote:Op donderdag 23 november 2006 21:29 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zo'n reisje gaat niet puur om de wedstrijd hoor. Voor mij dan. Meer niet dan wel zowat![]()
Rosenberg was poep maar kreeg ook geen normale bal bijnaquote:Op donderdag 23 november 2006 22:47 schreef ub40_bboy het volgende:
Emanuelson was echt dramatisch. Rosenberg heeft volgens mij geen enkel duel gewonnen. Ogararu speelde best goed en de Mul viel ook redelijk in.
Omdat hij ook niet de ballen ervoor kreeg, beetje makkelijk om het allemaal om hem af te geven en ik vind het een goede spelerquote:Op donderdag 23 november 2006 23:12 schreef M0NTANA het volgende:
Waarom zit jij Markus Rosenberg zo te verdedigen, Jasza?
Idd, geen medelijden met ze hoorquote:Op donderdag 23 november 2006 23:23 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee hoor die zitten lekker aan de Pivo.
Hilarischquote:Op donderdag 23 november 2006 22:55 schreef Jasza het volgende:
[..]
Weet ik, maar van de wedstrijd was je iig niet warm geworden![]()
[afbeelding]
![]()
![]()
Mauro Rosales viel goed in, vind je niet? Bijna een kopduel gewonnen ook nog!quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:24 schreef HeatWave het volgende:
Het was walgelijk om te zien gisteren, wat een zooitje brandhout bijelkaar zeg.
Nou was de scheids een rasmongool van het zuiverste water, maar bij Ajax lukte werkelijk niets zeg...
Dus Sneijder en Gabri als verdedigend ingestelde mensen?quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
Zou graag zien dat Henk ten Cate de komende wedstrijden deze opstelling probeert:
[afbeelding]
Bij afwezigheid van Ryan Babel kan Nicolae Mitea daar spelen en wanneer we nóg meer druk moeten/kunnen zetten op de tegenstander, komt Johnny Heitinga of Hedwiges Maduro erin voor Urby Emanuelson en gaan we het 3-4-3-systeem spelen van midden jaren negentig.
Zo zie ik hem het liefstquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mauro Rosales viel goed in, vind je niet? Bijna een kopduel gewonnen ook nog!![]()
Het niveau gaat weer dezelfde kant op als vorig jaarquote:Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo zie ik hem het liefst.
Maar werkelijk, ik heb me zo zitten ergeren weer gisteren. Wat IS er aan de hand met dit Ajax?
Idd, het leek beter te gaan, maar sinds een paar weken is het net alsof Blind er weer staatquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:02 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het niveau gaat weer dezelfde kant op als vorig jaar
Vanwaar die paniek ineens weer. We verliezen van PSV, spelen matig tegen twente en gister drama. Zulke dramapotjes heeft Ajax wel vaker gehad hoor. Breekt nu de paniek alweer uit? Ten Cate kan niet wisselen en weet ik wat ik nog niet meer heb gelezen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo zie ik hem het liefst.
Maar werkelijk, ik heb me zo zitten ergeren weer gisteren. Wat IS er aan de hand met dit Ajax?
Ben benieuwd of er nog wat aankopen gedaan gaan worden in de winterstop.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, het leek beter te gaan, maar sinds een paar weken is het net alsof Blind er weer staat..
Vanwaar het positivisme ineens weer? We verliezen van psv, spelen volkomen kut tegen twente en haalden gisteren het niveau ADO niet eens. Niemand speelt op zijn niveau, we creeren 0,0 kansen tegen deze matige kutploeg. De lamlendigheid straalt er vanaf. En HtC was tevreden over het spel van gisteren.....quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:04 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Vanwaar die paniek ineens weer. We verliezen van PSV, spelen matig tegen twente en gister drama. Zulke dramapotjes heeft Ajax wel vaker gehad hoor. Breekt nu de paniek alweer uit? Ten Cate kan niet wisselen en weet ik wat ik nog niet meer heb gelezen.
Precies. die boeren lachen al jaren om dat zielige clubje uit Amsterdam en ik ben daar goed ziek van aan het worden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:09 schreef StarGazer het volgende:
Ik word er ook schijtziek van. Altijd die grote bekken van we worden wel FF kampioen, maar ondertussen zie ik psv gewoon weer fluitend kampioen worden. Hoezo elk jaar weer voor schut staan?
Dat heb je mij nooit horen zeggen, dat we wel ff kampioen werden en weet ik verder niet wat. Hoe kan je wat creeren als je met 10 man staat een uur lang? Onder Blind of Koeman verloren we zulke wedstrijden gewoon. Wat dat betreft kun je tevreden zijn dat het achterin zo goed staat. Rosenberg staat voorin alleen tegen 4 verdedigers. Raar he dat hij niks klaar maakt. Tegen psv speelde Ajax een aardige wedstrijd, Twente was alleen 2e helft goed. Waarom denken we ineens dat Ajax onder Ten Cate ineens een voetbalmachine is? Dat heeft ook zijn tijd nodig hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vanwaar het positivisme ineens weer? We verliezen van psv, spelen volkomen kut tegen twente en haalden gisteren het niveau ADO niet eens. Niemand speelt op zijn niveau, we creeren 0,0 kansen tegen deze matige kutploeg. De lamlendigheid straalt er vanaf. En HtC was tevreden over het spel van gisteren.....
3 wedstrijden, 2 HELE punten, maar nee, er is niets aan de hand, we worden fluitend kampioen, pakker eenvoudig de beker en de UEFA cup is ook met grote overmacht voor ons..
In de rol van respectievelijk Edgar Davids en Ronald de Boer/Clarence Seedorf in de periode 1994-96.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:52 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Dus Sneijder en Gabri als verdedigend ingestelde mensen?
Ziet er goed uit, maar waarom Heitinga eruit? Die presteert toch aardig denk ik...quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In de rol van respectievelijk Edgar Davids en Ronald de Boer/Clarence Seedorf in de periode 1994-96.
Mwah, ging wel. Niemand was echt top. Wel weer een kaart natuurlijk, maar bij deze scheids kon dat ook niet anders.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:15 schreef Erwtensoep het volgende:
En wat vond je van Gabri heatwave?
Centraal twifelde ik tussen Thomas Vermaelen en Johnny Heitinga, als rechtsback is hij geen optie in mijn optiek. Ideale opstelling zou zijn met drie échte verdedigers (Thomas Vermaelen, Jaap Stam en Zdenek Grygera) en daarvoor een controlerende man, die het middenveld versterkt (Hedwiges Maduro of Johnny Heitinga), maar Ajax moet dan zónder opkomende backs gaan spelen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:21 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, maar waarom Heitinga eruit? Die presteert toch aardig denk ik...
inderdaad Heitinga voor de verdediging. Ogaragu kan dan ook rechtsback en Grygera centraal naast Stam. Je kan wel veel schuiven met de opstelling bij Blessuresquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Centraal twifelde ik tussen Thomas Vermaelen en Johnny Heitinga, als rechtsback is hij geen optie in mijn optiek. Ideale opstelling zou zijn met drie échte verdedigers (Thomas Vermaelen, Jaap Stam en Zdenek Grygera) en daarvoor een controlerende man, die het middenveld versterkt (Hedwiges Maduro of Johnny Heitinga), maar Ajax moet dan zónder opkomende backs gaan spelen.
Soms zou het idd fijn zijnquote:Op vrijdag 24 november 2006 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
Ja, want als je dat systeem goed invult, is het een goed systeem. Maar zoals het 4-3-3-systeem nu wordt ingevoerd, kan je het net zo goed niet doen. Dus nu maar hopen dat men ook af en toe het FOK!forum in de gaten houdt, zou ze een kampioenschap kunnen opleveren.
Ogararu moet erin voor Zdenek, die jonge speelt altijd goed en is een echte back niet zo'n statische als Zdenek.quote:Op vrijdag 24 november 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
Zou graag zien dat Henk ten Cate de komende wedstrijden deze opstelling probeert:
[afbeelding]
Bij afwezigheid van Ryan Babel kan Nicolae Mitea daar spelen en wanneer we nóg meer druk moeten/kunnen zetten op de tegenstander, komt Johnny Heitinga of Hedwiges Maduro erin voor Urby Emanuelson en gaan we het 3-4-3-systeem spelen van midden jaren negentig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |