abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43737144
Het is een heel lang verhaal, ik weet het maar ik had het echt niet korter kunnen doen geloof me, dus als je het te lang vind lees het niet en reageer ook niet. Voor degene die echt de moeite nemen, alvast bedankt en het is zeker de moeite waard om ervaring op te doen hoe erg het er aan toe kan gaan.

Ik werk sinds 9 maanden bij een klein automatiseringsbedrijf waar ik System Engineer ben.
Ik heb in die 9 maanden al flink promotie gemaakt, veel certificeringen gehaald en 500 netto opslag (3 maanden terug) en een vast contract (ook ongeveer 3 maanden terug).

Ik doe mijn werk prima, alle klanten zijn tevreden over me en vaak vragen ze juist naar mij.
Ik breng genoeg geld in het laadje voor mijn bedrijf. Ik maak lange dagen, zit veel in hotels of ben altijd onderweg.

Vandaag zat ik met een collega bij een grote klant in verwegistan en dus in een hotel. M'n collega had verkeerde hardware geadviseerd waardoor de klant voor een zeer groot bedrag het schip in ging, en dan praat ik dus niet over een paar tienduizend euro dat je het ff weet. Anyway, ik was daar voor een ander project dus het verhaal ging in het geheel langs mij heen.

's avonds gingen we naar het hotel toe, ik en m'n collega, paar pintjes gedronken en daarna lekker gegeten.
Toen kwam de sales manager binnen om de kleine 'crisis' te bespreken. Dat ging prima en ideeen vlogen heen en weer.

Maar toen, toen kwam mijn baas binnen, zijn gezicht op onweer, helemaal aangeslagen, waarschijnlijk door bovenstaand probleem (hij kan slecht tegen zware tegenslagen).

Hij ging naast ons zitten en bestelde wat te eten, kipsate. Totdat die bezorgt werd nam hij zonder te vragen genoegen met mijn friet en gebakken aardappels, ok dat is tot daar aan toe, maar toen kwam bij mij de irritatie al. Even ter verduidelijking, Ik was om 5 uur op, zat om 6 uur in de auto en stond om half 9 al aan de andere kant van het land waar ik tot 6 uur werkte dus ik was al opgebrand die dag, zeker omdat ik ook maar 4 uur had geslapen die nacht.

De discussie over de crisis ging verder totdat mijn baas mij vroeg hoe ik het zou oplossen en daar ging het fout. Even weer ter verduidelijking, ik doe een project van 4 dagen, dat is al krap aan en ingewikkeld genoeg dus moet ik me daar vol op concentreren. Wat er in de wandelgangen gebeurd aan missers en wat er intern gebeurd dat mis ik gewoon, daar heb ik geen tijd voor. In mijn vak word je toch al constant lastiggevallen door trillende gsm's, email of andere verstoringen. Dat gaf ik ook aan aan mijn baas dus ik zei dat ik er geen mening over kon en wilde geven, ik heb zelf voldoende aan m'n hoofd en ik zou hier nooit van z'n leven een goed advies over kunnen geven op dat moment. Ik wist alleen de notendop van het probleem.

Dat was de druppel, toen stond zijn gezicht op zwaar onweer en alles wat ik deed zou nu fout af gaan lopen. Ineens begon hij over vorige week dinsdag, we hadden toen een etentje met de zaak en er was een leuke meid bij, welke ik heel de avond aan het versieren was, puur voor de lol, het was gezellig en iedereen moest lachen, ook de klanten (al vond zij het op het einde minder leuk toen ik wat meer beschonken werd, maar dat terzijde).

Hij zei dat de klanten die erbij waren hierover klachten bij hem hadden ingediend. Dat kon helemaal niet, want ik zat juist daar op project bij diezelfde klanten, en die waren echt supertevreden over me. Ze zeiden die dinsdag zelfs dat ze zich erop verheugde als ik zou komen vanwege m'n gevoel voor humor. Dat was dus mijn eerste kennismaking met die klant.

Toen haalde hij het volgende argument aan, hij zei dat ik me negatief over ons bedrijf had uitgelaten op een webforum. Ik post veel in de Citrix groupen en ik was kritisch over een 3rd party product. Ik zei dat de leverancier daarvan het hoog in z'n bol had gekregen. Volgens hem deed ik met die uitspraak het bedrijf schade toe, terwijl ik het poste in mijn eigen tijd, op een publiek forum, onder mijn eigen naam en emailadres zonder de bedrijfsnaam te noemen.

Het volgende argument was het feit dat ik met iedereen ruzie zou hebben. Ik had afgelopen vrijdag toevallig een heftige discussie (een persoonlijke) met een collega van me van marketing, maar ruzie was dat in de verre verste niet, misschien van haar kant dat weet ik niet, maar zeker niet van die van mij. Dat was hem opgevallen, of zij had gepraat whatever en dus heb ik ineens met iedereen ruzie.

Toen was ik het beu en zei dat hij onredelijk werd en dat ik bereid was te praten, maar niet nu in een vol restaurant, zijn opgeheven stem en 3 collega's naast me.
Toen stond hij op en begon hij te schreeuwen, hij schreeuwde we lopen nu naar de bar, jij en ik en we gaan praten.
Ik zei: Zo hoeft het voor mij niet, op deze manier ben ik niet bereid met jou te praten.

Toen kwam het moment waarop hij zei:

Je bent ontslagen, morgen sta je om 8 uur op kantoor, je levert je leaseauto in, je telefoon, je laptop en je kunt vertrekken.

Toen werd het vervolgens nog mooier en zei hij:

Jij gaat nu deze tafel verlaten, jij loopt weg, naar de hal toe en naar je kamer.
(Van der valk op de achtergrond meegenietend)

Toen zei ik dat ik me niet laat dwingen, dit was een publieke plaats notabene in mijn eigen privetijd en ik bleef dus mooi zitten waar ik zat waarop hij en mijn collega's wegliepen en ik alleen achterbleef. Ik zag sommige mensen inmiddels met grote verbazing toekijken naar het hele tafereel maar ik was zo onder de indruk dat me dat niet eens deerde.

Na een bak koffie en heel veel sigaretten ben ik vervolgens naar mijn kamer gegaan, heb daar een half uur helemaal gesloopt gezeten, heel het hotelbed ondergejankt iedereen opgebeld die ik maar kon bereiken. Daarna heb ik de keycard van mijn hotelkamer onder de deur van mijn collega's kamer geschoven en ben naar huis gereden, 250 KM naar huis dus om half 10 's avonds, daar kwam ik om 12 uur aan. Net bij mijn ouders 2 bier gedronken en nu om 2 uur zit ik hier dit te typen. Dat was wel het laatste wat ik vandaag verwacht had. Sterker nog, de kans dat er een meteoriet op mijn hoofd zou vallen achtte ik groter.

Al met al ben ik nog steeds zwaar geemotioneerd onder heel dit gebeuren, ik had het zo naar m'n zin de laatste tijd en alles liep op rolletjes. Op het feestje de dinsdag ervoor zei hij zelfs nog dat ik perfect bij het bedrijf pastte, dat hij echt blij met me was, dat was 5 dagen terug en toen dit gebeurde zag ik hem dus weer voor het eerst sinds dat feestje WTF

Ik begrijp mensen echt niet meer, ik dacht dat ik vrouwen niet begreep maar zo machteloos als vanavond heb ik me zelden gevoeld
  dinsdag 21 november 2006 @ 02:35:02 #2
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43737276
Als het een beetje man is biedt hij zijn excuses aan. Dit was zeer onprofessioneel.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_43737317
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:35 schreef Ludwig het volgende:
Als het een beetje man is biedt hij zijn excuses aan. Dit was zeer onprofessioneel.
Excuus zal niet genoeg bij mij zijn, hij heeft me zo asociaal behandeld dat ik nooit meer voor zijn bedrijf zou willen werken. Hij heeft me voor alles en iedereen voor joker gezet.

Hij mag zijn excuses aanbieden en die zal ik beantwoorden met een aangetekend protest tegen mijn ontslag en een schikking voor een forse schadevergoeding. En anders naar de rechter waar het gezien zijn gedrag wel op zal uitlopen.

Thx voor reading
pi_43737329
Waarschijnlijk ziet hij je als een bedreiging, alleen dán komen incapabele managers op de proppen met zgn. fouten jouwerzijds. Eigenlijk sommen ze hun eigen tekortkomingen op als beargumentatie. Mooi balen voor je maar een toekomst zou je in dit bedrijf verder toch niet hebben gehad. Een schrale troost.
Eigen brokjes eerst.
pi_43737358
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:41 schreef Marve het volgende:

[..]

Excuus zal niet genoeg bij mij zijn, hij heeft me zo asociaal behandeld dat ik nooit meer voor zijn bedrijf zou willen werken. Hij heeft me voor alles en iedereen voor joker gezet.

Hij mag zijn excuses aanbieden en die zal ik beantwoorden met een aangetekend protest tegen mijn ontslag en een schikking voor een forse schadevergoeding. En anders naar de rechter waar het gezien zijn gedrag wel op zal uitlopen.

Thx voor reading
Ik zou het iig niet over me heen laten komen jah. Gelukkig waren er genoeg getuigen
bye
pi_43737401
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:43 schreef Bushmaster het volgende:
Waarschijnlijk ziet hij je als een bedreiging, alleen dán komen incapabele managers op de proppen met zgn. fouten jouwerzijds. Eigenlijk sommen ze hun eigen tekortkomingen op als beargumentatie. Mooi balen voor je maar een toekomst zou je in dit bedrijf verder toch niet hebben gehad. Een schrale troost.
Ik neem aan dat de baas directeur-eigenaar is. Lijkt me raar dat je dan iemand ziet als een bedreiging van je positie.
  Milf dinsdag 21 november 2006 @ 02:54:29 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_43737405
Wat een belachelijke vertoning van die gast zeg! Laat hem het maar hard maken om je te ontslaan. Dat kanhij niet zomaar. Niet om zo'n kulreden.

Succes eik met deze situatie.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_43737409
quote:

Helemaal mee eens, een schadevergoeding lijkt mij zeer redelijk. Alleen vraag ik me af hoe hoog die vergoeding kan zijn. Een rechter hanteert het aantal werkzame jaren plus een opslag vanwege de mate van onterechtheid van het ontslag maal het loon. Met drie maanden haal je denk ik niet een hele hoge vergoeding op, helaas.
pi_43737421
Niet akkoord gaan met je ontslag, dat lijkt me sowieso logisch.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 02:59:18 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43737431
Tjee wat een lul zeg die ex-baas van je.

Wees blij achteraf, met zo'n persoon wil je niet in zee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 21 november 2006 @ 03:01:53 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43737445
Hij kan je niet zomaar ontslaan TS. En let een beetje op met drinken op het werk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43737502
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 03:01 schreef Megumi het volgende:
En let een beetje op met drinken op het werk.
Poe poe, het probleem zit bij de baas, niet bij TS.
pi_43737586
Aanklagen, en aangezien je door het "bizarre" ontslag behoorlijk wat emotionele schade hebt opgelopen door het onprofessioneel gedrag van je baas acht ik de kans bijzonder hoog dat je behoorlijk wat centjes uit die klootzak kan trekken.

(Ben verder geen expert, maar ik weet zeker dat ik direct mijn advocaat een belletje had gegeven in deze situatie!)
pi_43737611
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat megumi probeert te zeggen is dat de baas 1 of 2 biertjes zal opblazen alsof TS regelmatig totaal beschonken van de wereld is, ook in bijzijn van klanten (een reden voor ontslag op staande voet) en dat TS hem deze stok (in feite slechts een klein stokje of takje) niet moet geven om mee te slaan.
pi_43737640
quote:
In feite is je mondeling ontslag op staande voet aangezegd. Draai de zaak om: wacht zijn excuus niet af met je aangetekend protest maar stuur die meteen, nu al, meteen! Benoem daarin het feit van (mondeling) ontslag op staande voet, eis een schriftelijke motivatie van de ontslagredenen en bestrijd op voorhand de rechtmatigheid van deze ontslagaanzegging.

Succes
  dinsdag 21 november 2006 @ 03:51:06 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43737647
Triest verhaal. Moet wel zeggen dat ik erg veel zij-straatjes zie die je niet echt ingaat.
Ruzie met een collega wat een geen ruzie was.
Bezopen zijn en een vrouw lastig vallen die dat niet zo aangenaam vond toen je in je beschonken fase was aanbeland.
Hoe klanten over je denken weet je niet precies. Ze kunnen tegen jou wel A zeggen terwijl ze tegen je baas B zeggen.
En dan niet mee willen denken terwijl er iets flink mis is gegaan bij de zaak.
De boel weigeren uit te praten het is wel je baas natuurlijk. Je had m beter tot bedaren kunnen brengen aan die bar ipv hem voor lul te zetten daar.

En dat alles binnen een week tijd, tja ik weet het niet. Jammer dat jullie samenwerking voorbij is. Maar je zal wel snel iets nieuws vinden lijkt mij
pi_43737664
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 03:51 schreef PLAE@ het volgende:
Jammer dat jullie samenwerking voorbij is.
[KORT] Dat waag ik te betwijfelen, dit ontslag is onrechtmatig. Als TS z'n poot maar strak houdt.

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 21-11-2006 04:01:10 ]
pi_43737702
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een rechter hanteert het aantal werkzame jaren plus keer een opslag factor vanwege de mate van onterechtheid van het ontslag maal het loon. Met drie negen maanden haal je denk ik niet een hele hoge vergoeding op, helaas.
De zogenaamde kantonrechtersformule dus
pi_43737749
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 04:05 schreef r_one het volgende:

[..]

De zogenaamde kantonrechtersformule dus
Hij heeft toch pas 3 maanden een contract?
pi_43737762
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 04:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hij heeft toch pas 3 maanden een contract?
Sinds 3 maanden een vast contract en daarvoor (naar ik aanneem) een halfjaarscontract; deze telt ook mee.
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:19 schreef Marve het volgende:
Ik werk sinds 9 maanden bij een klein automatiseringsbedrijf waar ik System Engineer ben.
Ik heb in die 9 maanden al flink promotie gemaakt, veel certificeringen gehaald en 500 netto opslag (3 maanden terug) en een vast contract (ook ongeveer 3 maanden terug).
  dinsdag 21 november 2006 @ 04:40:28 #21
54408 Parzival
Where it happens
pi_43737854
Vast contract.. 3-6mnd loon eisen en mij je CV sturen..

Alhoewel er natuurlijk ook dingen zijn aan zijn verhaal..

negatief uitlaten over een bedrijf prive of niet prive is not done.. en daar vindt ik dat je baas gelijk heeft.. dronken worden bij klanten is zowieso iets wat je naar mijn idee niet doet. Maar enige compensatie kun je van mij krijgen voor leeftijd, aantal jaren werkervaring etc..

Soms zijn werkrelaties nou eenmaal geen lang leven beschoren.. het is klote, maar gewoon een nieuwe uitdaging zoeken en er van leren.. als je 's avonds moe bent en geirriteerd dan ga je naar je bed.. als je in een hotel zit voor een klant zeg je NOOIT tegen de klant dat je daar voor prive zit en mag doen en laten wat je wilt.. dan zeg je ik ben moe, ik ga slapen om morgen weer fris en fruitig aan het werk te kunnen.. klanten betalen nml best wel veel voor dat hotel (oke niet bij bastion.. maar ik zit nu bijv in Hilton in Maleisie).. of je zegt dat je even aan het uitblazen bent.. als je echt voor de drank gaat zeg je dat je lekker de stad in gaat om een en ander te verkennen...en dan doe je dat ook.. dan kun je wel in een kroeg gaan tanken..

Klanten en je baas verwachten omdat ze het hotel betalen ze ook wat inzet van je en professioneel gedrag.. je bent immers niet op vakantie.. (hoe raar het ook klinkt)

[ Bericht 39% gewijzigd door Parzival op 21-11-2006 04:56:09 ]
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 21 november 2006 @ 05:04:01 #22
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43737928
Vooral geen fouten maken nu; niet straks halfdronken op het werk verschijnen of hem meteen beginnen uit te kafferen. Hij kan altijd nog beweren dat het slechts een ordinaire caféruzie betrof, buiten de werkuren, maar als jij iets gelijkaardigs doet op je werk dan kan hij dat als reden aanwenden om je zonder vergoeding aan de deur te zetten.
Of je kan een dagje ziekenverlof nemen en kijken hoe het verder gaat. Alvast niet zomaar aanvaarden dat je ontslagen bent voordat je het op papier hebt staan, of ze durven nog beweren dat jij vertrokken bent...

Doet me denken aan een vroegere baas van me, was toevallig geen Ier?
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  dinsdag 21 november 2006 @ 06:14:19 #23
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_43738020
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 04:40 schreef Parzival het volgende:
Vast contract.. 3-6mnd loon eisen en mij je CV sturen..

Alhoewel er natuurlijk ook dingen zijn aan zijn verhaal..

negatief uitlaten over een bedrijf prive of niet prive is not done.. en daar vindt ik dat je baas gelijk heeft.. dronken worden bij klanten is zowieso iets wat je naar mijn idee niet doet. Maar enige compensatie kun je van mij krijgen voor leeftijd, aantal jaren werkervaring etc..

Soms zijn werkrelaties nou eenmaal geen lang leven beschoren.. het is klote, maar gewoon een nieuwe uitdaging zoeken en er van leren.. als je 's avonds moe bent en geirriteerd dan ga je naar je bed.. als je in een hotel zit voor een klant zeg je NOOIT tegen de klant dat je daar voor prive zit en mag doen en laten wat je wilt.. dan zeg je ik ben moe, ik ga slapen om morgen weer fris en fruitig aan het werk te kunnen.. klanten betalen nml best wel veel voor dat hotel (oke niet bij bastion.. maar ik zit nu bijv in Hilton in Maleisie).. of je zegt dat je even aan het uitblazen bent.. als je echt voor de drank gaat zeg je dat je lekker de stad in gaat om een en ander te verkennen...en dan doe je dat ook.. dan kun je wel in een kroeg gaan tanken..

Klanten en je baas verwachten omdat ze het hotel betalen ze ook wat inzet van je en professioneel gedrag.. je bent immers niet op vakantie.. (hoe raar het ook klinkt)
Professioneel gedrag is 1 ding maar je menselijkheid opzij zetten is iets anders. Een ieder heeft het recht om zich buiten werktijd om te ontspannen en daarbij hoort ook het nuttigen van genotsmiddelen en het uiten van de opgebouwde frustraties.
Natuurlijk niet publiekelijk de naam van je baas en bedrijf door het slijk halen maar je mag best klagen tegen vrienden of anoniem opmerkingen maken.
Zodra zoiets niet meer mogelijk is, is het een slechte zaak en zou ik zowiezo niet voor zo'n bedrijf willen werken of er zaken mee willen doen. Je werkt om te leven en leeft niet om te werken. Geen Amerikaanse of Japanse toestanden hier.

Verder voor topicstarter. Als ik je verhaal zo lees is de baas degene die (heel erg) fout zit. Probeer zo veel mogelijk te kalmeren en pak het zo zakelijk mogelijk aan en laat hem weten hoe onprofessioneel hij zich heeft gedragen.
The Light Is Leaving Us All
pi_43738053
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 03:51 schreef PLAE@ het volgende:

Triest verhaal. Moet wel zeggen dat ik erg veel zij-straatjes zie die je niet echt ingaat.
Ruzie met een collega wat een geen ruzie was.
Bezopen zijn en een vrouw lastig vallen die dat niet zo aangenaam vond toen je in je beschonken fase was aanbeland.
Hoe klanten over je denken weet je niet precies. Ze kunnen tegen jou wel A zeggen terwijl ze tegen je baas B zeggen.
En dan niet mee willen denken terwijl er iets flink mis is gegaan bij de zaak.
De boel weigeren uit te praten het is wel je baas natuurlijk. Je had m beter tot bedaren kunnen brengen aan die bar ipv hem voor lul te zetten daar.

En dat alles binnen een week tijd, tja ik weet het niet. Jammer dat jullie samenwerking voorbij is. Maar je zal wel snel iets nieuws vinden lijkt mij
Ik vind het ook maar schemerig. Je hebt zelf vreselijk domme dingen gedaan, zoals dronken een vrouw "versieren" waar al je collega's bij zijn. Zoiets raak je NOOIT meer kwijt binnen een bedrijf, je bent altijd een loser, of je haar nu versiert of niet, en zult nooit en te nimmer promotie maken met zulk gedrag. Bovendien is het goed mogelijk dat klanten over dergelijk gedrag (hoe haal je het trouwens in je hoofd met klanten er bij?!) achter je rug om klagen bij je baas, terwijl ze je technisch goed vinden.

Maar goed. Dat doet er niet aan af dat je iemand niet zo ontslaat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 21 november 2006 @ 06:59:34 #25
54408 Parzival
Where it happens
pi_43738124
Een verhaal heeft natuurlijk altijd twee kanten.. dus ik gok dat er een gedeelte van de baas ook wel klopt danwel gerechtvaardigd is.. maar we zijn allemaal mensen, we maken allemaal fouten.. de vraag is of we van die fouten leren.. ik denk trouwens dat TS nu ligt te pitten naast/op zijn keyboard

Mijn idee: NOOIT te veel drinken waar klanten bij zijn! (ook niet drinken en rijden trouwens, wat TS wel heeft gedaan!!!!), als er klanten bij zijn moet je je gedragen.. prive of niet prive tijd..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_43738128
Als ik werkgever zou zijn had ik je op dat bedrijfs feest al ontslagen, dronken terwijl er klanten bij zijn, hoe haal je het in je botte harses. Heb je eigenlijk wel enige vorm van norm besef vraag ik mij dan af.

Wel vind ik die baas ook fout om jouw in dat hotel te ontslaan omringd door mensen en collega's, dat is ook zeer zeker not-done.
Ik heb zelf ook ooit eens de chef van mijn afdeling met nette bewoording uitgescholden omdat hij mijn gedrag met een chef van een andere afdeling had besproken ergens midden op de werkvloer ipv in een spreek kamer terwijl er vele collega's in de buurt waren en lekker mee konden genieten.

Als je daar zou willen blijven werken, zou ik zeer zeker met je billen bloot gaan, en beginnen met excuses omdat je niet op dat moment op die crisis in wilde gaan, en dan maar zien hoe het loopt.

Wil je er niet blijven werken, tsja, dan is het voor de vorm proces aan tekenen, en misschien nog een rechtzaak aanspannen, hoewel je daar meer last dan profijt van zal krijgen. Veel geld zal er niet uit komen gezien je korte werktijd daar, ontslag ongedaan maken zou misschien nog lukken, maar dan is de werksfeer zo verziekt dat je uiteindelijk vanzelf wel ontslag gaat nemen in de nabije toekomst.
Ook kan zo'n rechtzaak je lang achtervolgen in je carriere, en je op die manier veel meer last gaan bezorgen dan het je nu aan schamele euro's op kan gaan leveren.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_43738299
Wat een lul, die baas
Klote, om op z'n manier behandeld te worden
Are you nuts??
  dinsdag 21 november 2006 @ 07:49:48 #28
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43738391
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 07:00 schreef Sakura het volgende:
Als ik werkgever zou zijn had ik je op dat bedrijfs feest al ontslagen, dronken terwijl er klanten bij zijn, hoe haal je het in je botte harses. Heb je eigenlijk wel enige vorm van norm besef vraag ik mij dan af.
Een bedrijfsfeest zonder minstens enkele dronken personen heb ik nog niet meegemaakt. Op m'n vroeger werk was het meestal wachten tot de baas z'n broek naar beneden deed en met z'n geslachtsdelen begon te zwaaien. Bij het volgende bedrijf waar ik werkte ging er ééntje wildplassen... op de middenstip in de ArenA.
En dan was er nog een bedrijfsfeest waar iemand van de sales afdeling dezelfde daad verrichte, vanaf de 3-meter plank van het zwembad...
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:01:09 #29
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43738507
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 07:49 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Een bedrijfsfeest zonder minstens enkele dronken personen heb ik nog niet meegemaakt. Op m'n vroeger werk was het meestal wachten tot de baas z'n broek naar beneden deed en met z'n geslachtsdelen begon te zwaaien. Bij het volgende bedrijf waar ik werkte ging er ééntje wildplassen... op de middenstip in de ArenA.
En dan was er nog een bedrijfsfeest waar iemand van de sales afdeling dezelfde daad verrichte, vanaf de 3-meter plank van het zwembad...
Met klanten erbij? Zelfs zonder klanten is dat toch gewoon te ver. Heb jij nog respect voor je baas als ie dronken met zijn geslachtdelen staat te spelen?
pi_43738566
Als een werkgever opzegt tegen een kortere termijn dan de overeengekomen of wettelijke opzegtermijn dan is hij een schadevergoeding te betalen.

Dus als hij je op staande voet heeft ontslagen zonder dringende reden is hij schadeplichtig.

Ga eens bij een rechtswinkel of advocaat langs.
Iedere gek zijn gebrek
  dinsdag 21 november 2006 @ 08:19:43 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43738685
Volgens mij zijn veel dingen in het heetst van de strijd gezegt. Vandaag gewoon verschijnen (zal misschien lastig worden omdat je op project zit aan de andere kant van het land?). Als je niet komt dan leg je je min of meer neer bij je ontslag.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43739196
Het is jammer dat we het verhaal nu maar van 1 kant horen he Aan beide kanten zijn fouten gemaakt, en als je baas zegt dat het zo goed gaat schopt die je er heus niet zomaar uit. Dan komt er eerst wel een gesprek.

Wel gaan werken ja, wat Gunner ook zegt.. anders heb je een groter probleem.
pi_43739777
Bij mij was je er ook zonder pardon uitgevlogen. Ontslagvergoeding of niet, mag de rechter uitmaken, maar jij lag eruit.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:42:52 #34
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_43739944
Ik hoop dat TS nu gewoon op zijn werk zit. Dan kan zijn 'werkweigering' in ieder geval niet als acceptatie van het ontslag worden gezien...

Of slaapt TS nog?
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:07:15 #35
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_43740390
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:19 schreef Marve het volgende:
Dat was de druppel, toen stond zijn gezicht op zwaar onweer en alles wat ik deed zou nu fout af gaan lopen. Ineens begon hij over vorige week dinsdag, we hadden toen een etentje met de zaak en er was een leuke meid bij, welke ik heel de avond aan het versieren was, puur voor de lol, het was gezellig en iedereen moest lachen, ook de klanten (al vond zij het op het einde minder leuk toen ik wat meer beschonken werd, maar dat terzijde).
Als ik jouw baas was, dan had ik je de dag na dit voorval al een officiele waarschuwing gegeven danwel ontslagen. Beetje met je dronken harses in het bijzijn van klanten vrouwen lastigvallen
Someone you trust is one of us...
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:51:40 #36
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43741403
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:07 schreef 5112 het volgende:

[..]

Als ik jouw baas was, dan had ik je de dag na dit voorval al een officiele waarschuwing gegeven danwel ontslagen. Beetje met je dronken harses in het bijzijn van klanten vrouwen lastigvallen
Respect voor TS dat hij die kant van het verhaal niet achterwege gelaten heeft.
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:53:22 #37
153812 Frautie
Frautilicious
pi_43741446
tvp, wil dit wel in de gaten houden

@TS: Sterkte!
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_43741795
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:07 schreef 5112 het volgende:

[..]

Nee dat is idd niet netjes, bij een zakelijk etentje hoor je je ook zakelijk te gedragen.
Maar daar gaat het nu niet om. Ts is op een onfatsoenlijke manier ontslagen. Die baas had zich ook zakelijk moeten gedragen. En zich niet mee laten slepen door spanningen.
Are you nuts??
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:10:32 #39
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_43741874
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Het komt op mij over dat TS zo'n plaat voor zijn hoofd heeft dat hij niet door heeft wat voor een enorme fouten hij gemaakt heeft. Heeft dus niets met eerlijkheid te maken maar gebrek aan zelf reflectie en inlevingsvermogen.

Enno

PS bij mij was TS op het bedrijfsfeestje al exit geweest, denk dat werkegever van TS nu wel een probleempje heeft met ontslag op staande voet er door te krijgen.
pi_43742010
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:51 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Dat zie ik toch ff anders. Persoonlijk heb ik het gevoel dat Ts niet doorheeft dat mensen wellicht wel zaten te lachen, maar het wel eens als heel storend hebben kunnen ervaren. Het feit dat hij aangeeft dat hij hier de hele avond mee bezig is geweest.

Naar mijn idee is TS slachtoffer geworden van zijn eigen onervarenheid. Je kunt nog zoveel (technische) kennis hebben maar je zult altijd een aantal omgangsvormen moeten hanteren om die kennis te kunnen toepassen. Hij heeft misschien wel gelijk maar hij gaat het gewoon niet krijgen.

Je kunt wel zien hoe het moet, maar als je dat alleen maar weet te vertellen door iedereen verrot te schelden dan gaat jou oplossing er niet komen. Om je even een idee te geven.

Afgezien van het feit dat dit niet de manier is om met medewerkers om te gaan denk ik dat TS het als levensles moet zien. Bezorg jezelf een nieuwe baan en houd de eer aan jezelf. Realiseer je dat het een klein wereldje en dat jij er wellicht net in komt kijken. Zelf heb ik het zo erg nooit meegemaakt (hoewel )

Probeer als je ergens weggaat altijd een situatie achter te laten dat je er nog eens een bak koffie kan gaan drinken. Je weet noooit wanneer je de andere weer eens tegenkomt en welke situatie dan ook.

PS; ik ben het niet eens met de stelling dat het je prive tijd was overigens.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43742460
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die lijkt me wel handig op dit moment (al heb je er natuurlijk niets aan als je hem nu nog moet aflsluiten)

Verder alle dingen die al gezegd zijn: Direct in beroep gaan tegen je ontslag.

En als het verhaal klopt wat je verteld, dan zou ik als ik jou was kijken of je zwart op wit kunt krijgen dat klanten tevreden zijn met je, en dat het om een gewone discussie ging met de marketing man etc.

Dat van die vrouw vind ik ook een misser, vooral omdat je aangeeft dat zij het niet zo leuk vond....
pi_43743234
@TS: begrijp ik het goed dat je met de sales manager erbij wel constructief meedacht over de crisis ("Dat ging prima en ideeen vlogen heen en weer.") en met de CEO erbij hier ineens niet meer toe bereid was? In dat geval is je argument dat je opgebrand was niet zo steekhoudend meer. Ik hoop niet dat je een instelling had van "het is jouw en niet mijn probleem is dus los het zelf maar op" oid. Je beroep op "het was mijn privetijd" red je het aboluut niet mee.

Je beschonken toestand in bijzijn van klanten was op het moment van het feestje reden voor ontslag op staande voet geweest (!!!) maar gisteravond niet meer. Wel kan je werkgever dit opvoeren bij een normale ontslagvergunning en onderbouwen met klachten van klanten. Hierover ja, da's wat anders dan over de kwaliteit van je werk.

Het is overigens te hopen voor je dat je niet ook nog een klacht SI van de dame in kwestie krijgt, dus blaas niet te hoog van de toren en houd het zakelijk. De macht van een baas gaat soms heel ver: "Diens brood men eet, diens woord men spreekt."
pi_43743237
marve, hier je grote vriend weer

Ik kan je wel wat tips geven, joost kan je wel even mijn nummer geven ofzo..
iig wat in een van de eerste reacties ook al gemeld wordt, zet jouw versie van dit verhaal op papier, maar dan zonder eigen mening daarin, gewoon je visie over hoe alles is gelopen. haal daarin aan dat jou toen ontslag op staande voet is meedegedeeld en dat jij het hier niet mee eens bent. dat je graag een gefundeerde reden wilt ontvangen etc. etc.

dat je ooit lichtelijk aangeschoten op een bedrijfsfeest bent geweest en daar een vrouw hebt proberen te versieren komt hier niet ter zake, jij hebt hier immers nooit een klacht over ontvangen, zoals je zelf zegt heb je zelfs de betreffende avond nog een compliment in ontvangst mogen nemen dat je het zo goed deed.

sowieso even contact opnemen met je rechtsbijstand.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_43743286
De klanten konden misschien lachen dat jij dat meisje liep te versieren, maar misschien dat een aantal het niet zo tof vonden, misschien vonden ze je te popiejopie doen wat bij sommige mensen ook in het verkeerde keelgat kan schieten. Zij zijn immers de klant en wensen dat alles om hen draait.

Maar ik zou als ik jou was zowiezo weg gaan bij dat bedrijf, je huidige situatie blijft geen fijne basis voor een job. Probeer er met je baas uit te komen in een goed gesprek en geef gewoon aan dat je weg wilt en dat je dat beter lijkt. Ga niet weg met ruzie, voor je het weet kom je hem weer ergens tegen of heb je hem nog eens nodig. De IT wereld is een klein ons kent ons wereldje is mijn ervaring.
Tuurlijk kun je proberen er een leuke schadevergoeding uit te krijgen, maar de kans is groot dat dit tegen je gaat werken ook bij een eventuele volgende werkgever.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_43743386
TS is niet helemaal van blaam te zuiveren. Sommige verwijten waren in elk geval een beetje terecht.

Maar een normale manier om daarmee om te gaan is om dat in een 1-op-1 gesprek te zeggen, eventueel met een waarschuwing erbij.
Dit ging helemaal niet over die foutjes.
Dus... in feite is TS ontslagen omdat hij de Baas tegensprak, niet om die foutjes.
Die worden er gewoon met de haren bijgesleurd omdat de Baas zin had om ruzie te maken.

Deze werkrelatie komt echt niet meer goed - tenzij de Baas de volgende dag excuses maakt.

Maar als je hier (gedwongen via de rechter) blijft kun je je toekomst natuurlijk wel vergeten.

Direct protest aantekenen en uitzoeken wat je rechten zijn.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:06:36 #46
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43743482
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:35 schreef Ludwig het volgende:
Mee eens. Wat een malloot.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_43743553
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:57 schreef r_one het volgende:
@TS: begrijp ik het goed dat je met de sales manager erbij wel constructief meedacht over de crisis ("Dat ging prima en ideeen vlogen heen en weer.") en met de CEO erbij hier ineens niet meer toe bereid was? In dat geval is je argument dat je opgebrand was niet zo steekhoudend meer. Ik hoop niet dat je een instelling had van "het is jouw en niet mijn probleem is dus los het zelf maar op" oid. Je beroep op "het was mijn privetijd" red je het aboluut niet mee.

Je beschonken toestand in bijzijn van klanten was op het moment van het feestje reden voor ontslag op staande voet geweest (!!!) maar gisteravond niet meer. Wel kan je werkgever dit opvoeren bij een normale ontslagvergunning en onderbouwen met klachten van klanten. Hierover ja, da's wat anders dan over de kwaliteit van je werk.

Het is overigens te hopen voor je dat je niet ook nog een klacht SI van de dame in kwestie krijgt, dus blaas niet te hoog van de toren. De macht van een baas gaat soms heel ver: "Diens brood men eet, diens woord men spreekt."
ben het niet helemaal eens met je stelling in het begin. ben zelf ook system engineer/support specialist, maar met een sales manager over een crisis wat dingen aanhalen is iets heel anders als met de directeur dingen aanhalen.

wanneer ik met een sales manager iets bespreek kan ik ook heel open zijn over mijn gedachtes, sowieso omdat de sales manager vaak helemaal op de hoogte is van de betreffende situatie, niet alleen op omgevingsgebied, maar ook op technisch gebied. de vragen die dan komen zijn van de aard van "we hebben hier nu 4 quad xeons staan, zovel diskspace, deze SAN, maar we zijn bang dat als we dit systeem erbij koppelen dat we dan een behoorlijke performance issue gaan krijgen". daar kun je vaak uit ervaring putten etc., terwijl een gesprek met de baas/directeur vaak van het type is "ja, het loopt niet lekker, wat is jouw mening over het geheel". een veel moeilijker gesprek dus, omdat de baas over het algemeen helemaal niet op de hoogte is van de huidige situatie en de technische specificaties, en TS zoals eerder gezegt ook helemaal niet zo goed op de hoogte was van de situatie:

grote verschil dus:
a)antwoorden geven op concrete vragen
b)the big picture uitleggen en je idee daarover geven zonder alle informatie te kennen.

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook geen commentaar had gegeven tegen de baas, en hem had doorverwezen naar mijn collega, en dat ik eventueel wel bereid zou zijn bij het gesprek mee te luisteren, en eventueel van commentaar te voorzien.

dronken op bedrijfsfeestjes is idd niet zo handig, maar het lijkt erop dat dit juist als een uitvlucht wordt gebruikt ipv een gegronde reden. mocht je hier nog helemaal niets van gehoord hebben tot aan deze avond zou ik mij er niet alt e druk over maken.

om het verder meteen over een SI klacht te hebben lijkt me ver gaan, zoals ik het zo hoor klinkt het niet allemaal te ernstig, maarja, het is natuurlijk een eenzijdig verhaal.
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:16:30 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_43743765
Wat ik hierboven al een keer gelezen heb, pas op met je acties hierop. Je kan beter de eer aan jezelf houden en weggaan ivm. de lange termijn gevolgen dan de boel hoog op laten lopen en er op korte termijn profijt uit halen. Je bent Citrix-engineer en voor zover mijn kennis over dat wereldje reikt is dat in NL niet enorm groot. Als je de boel nu helemaal opnaait is de kans dat je er later nog een keer tegenaanloopt niet klein. Dit is simpelweg wel ff een ander verhaal dan wanneer je webdesigner, timmerman of schoonmaker zou zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 21-11-2006 12:22:00 ]
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:20:08 #49
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_43743867
tvp
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_43743976
Ik heb de hele openingspost gelezen, niet de reacties (sorry als ik informatie gemist heb daardoor die later aangevuld is).

Zoals ik het verhaal lees is dit een overspannen reactie geweest van iemand die tijdelijk (?) de druk en de verantwoordelijkheid even niet aan kon.
Er liepen dingen mis, hij heeft waarschijnlijk nog genoeg andere problemen en drukte.. is even het overzicht kwijt... en ging hier op kinderachtige, onprofessionele wijze mee om.

Zijn gedrag is absoluut onacceptabel, zelfs al had je de boel eigenhandig in de soep laten lopen ipv je collega.
Die man moet een valiumpje hebben en wat therapie om zichzelf in de hand te leren houden.

Persoonlijk vind ik het ook ongepast als je een borreltje te veel zuipt terwijl je kennismaakt met klanten.
Dat heeft echter totaal geen invloed op bovenstaande van mij.

Geen idee hoe ik je een beetje een rustiger gevoel kan geven of het wat minder pijnlijk voor je kan maken, als ik het zou kunnen zou ik het doen.

Het is niet het eind van de wereld !!
Vandaag heb je er een nachtje over kunnen slapen... kijk vandaag maar eens verder.
Wat wil je zelf ??
Ik denk dat dat stap 1 is om vast te stellen.
Daarna kan je gaan kijken of dat realiseerbaar is en of iedereen wil meewerken.

Succes en blijven ademenen !!
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43744013
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:09 schreef freak1 het volgende:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook geen commentaar had gegeven tegen de baas, en hem had doorverwezen naar mijn collega, en dat ik eventueel wel bereid zou zijn bij het gesprek mee te luisteren, en eventueel van commentaar te voorzien.
Volledig met je eens en ik had precies zo gehandeld. Je verhaal over technische aspecten met een sales manager volg ik ook maar als je baas een algemene (niet-technische) beoordeling van de situatie vraagt is dat alleszins redelijk. Hij is en blijft ten slotte eindverantwoordelijk, vroeg niet naar een technische uitleg maar algemeen "hoe los je dit op?" oftewel, wat kan ik richting klant communiceren. Wellicht heeft TS dit te persoonlijk opgevat en had hij beter kunnen vragen "hoe lossen we dit op?"
quote:
dronken op bedrijfsfeestjes is idd niet zo handig, maar het lijkt erop dat dit juist als een uitvlucht wordt gebruikt ipv een gegronde reden. mocht je hier nog helemaal niets van gehoord hebben tot aan deze avond zou ik mij er niet alt e druk over maken.
In ontslagprocedures worden dit soort "uitvluchten" breed uitgemeten en geponeerd als gegronde reden. "Niet handig" wordt voor (en door!) een rechter dan "uiterst laakbaar en onprofessioneel" uitgelegd.
quote:
om het verder meteen over een SI klacht te hebben lijkt me ver gaan, zoals ik het zo hoor klinkt het niet allemaal te ernstig, maarja, het is natuurlijk een eenzijdig verhaal.
Inderdaad en gezien de beschonken toestand van TS kun je je afvragen in hoeverre TS nog in staat was zijn eigen handelen te beoordelen.
pi_43744176
Wow wat een overweldigende reacties, super bedankt!

Nou ik ben net naar kantoor geweest en heb net een gesprek gehad.
Hij ontkent dat hij me heeft ontslagen gisteren en zegt nu dat ik geschorst ben.
Ik heb gezegd dat hij wel degelijk letterlijk heeft gezegd dat ik ontslagen ben en dat is ook gewoon zo, mijn collega's en het hele restaurant waren er getuige van dus ik heb gezegd dat hij nu ook een vent moet zijn en het gewoon toe moet geven, maar dat deed hij niet, hij ontkende ook niet meer trouwens toen ik dat zei.

Ik heb de aangetekende brief waarin ik bezwaar aanteken tegen mijn ontslag al verstuurd.
Hij zegt echter dat hij genoeg redenen heeft om mij te ontslaan als hij dat zou willen, en dan doel ik op de feiten die ik in mijn openingspost schreef.

Hij heeft wel zijn excuses aangeboden voor gisterenavond en zei dat het niet gepast was, dat was wel weer netjes. Ik had zelfs de optie om weer verder te gaan maar ik kan dat niet. Hij heeft me zo onderuitgehaald gisteren, ik kan onmogelijk verder. Ik ben nog steeds helemaal van de kaart door het gebeuren en toen ik daar zat werd het alleen maar erger

Ik zit nu dus weer thuis, morgenmiddag om 3 uur heb ik weer een gesprek en dan gaat hij alle punten opnoemen die ontslag op staande voet zouden moeten rechtvaardigen en heb ik kans om erop te reageren, ben benieuwd waar dat naar toe zal gaan.

Even over de 'negatievere' reacties, ik wil mezelf zeker niet vrijplijten, ik ben ook geen lieverdje maar ik doe mn werk goed en sta voor wat ik doe. Dronken zijn op een personeelsfeestje, tja, hij had zelf evenveel op als ik zoniet meer dus dat is geen reden. Hij belde me zelfs nog de dag erop dat het gezellig was etc. dus waarom hij daar nu op terug komt geen idee.

De woordenwisseling die ik had met mijn collega heeft zij tegen m'n baas verteld, dat terwijl ze zelf al haar ontslag heeft ingediend. Het was een collega die ik altijd in vertrouwen heb genomen, ik heb altijd alles voor haar gedaan en haar altijd gesteund en nu steekt ze een mes in m'n rug

Tja hoe het nu verder gaat, ik denk dat de gang naar de rechter gemaakt gaat worden, Hij heeft genoeg punten zegt hij maar volgens mij zijn die niet rechtsgeldig omdat ze en in privetijd gebeurd zijn en niet namens zijn bedrijf, alle punten die hij heeft zijn dus totaal niet werkgerelateerd maar ik zal er niet van staan te kijken als hij 9 maanden teruggaat en ieder puntje meepakt om mijn ontslag kracht bij te zetten.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:33:19 #53
3542 Gia
User under construction
pi_43744245
Ik heb iets dergelijks ooit meegemaakt. Wel niet bij zo'n duur bedrijf, maar ook onterecht ontslag op staande voet. Zodanig dat ik daar niet meer wilde werken.
Ben toen direct naar het arbeidsbureau gegaan en heb de zaak uitgelegd. Zij snapten ook wel dat excuses van de baas mij er niet meer toe konden bewegen om daar weer terug te gaan.

Het aanvaarden van het ontslag heeft toen geen consequenties gehad voor de uitkering. Ik kreeg gewoon WW. En kon weer gaan solliciteren.

Kan me echt voorstellen dat je daar niet meer wilt werken. Ook echt niet meer doen. Ga gewoon naar het CWI en bespreek het daar.

Sterkte.
pi_43744382
verstoorde werkrelatie kan je het op gooien als je niet meer terug wil
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:42:43 #55
153506 Captain_Fabulous
pi_43744493
quote:
Dat gaf ik ook aan aan mijn baas dus ik zei dat ik er geen mening over kon en wilde geven, ik heb zelf voldoende aan m'n hoofd en ik zou hier nooit van z'n leven een goed advies over kunnen geven op dat moment. Ik wist alleen de notendop van het probleem.
Het is wat brak verwoord, maar dat TS aan zijn baas vertelt dat hij te weinig van de situatie weet om een zinnig oordeel te geven, en het dus mischien beter is als hij niets zegt, om te voorkomen dat hij een verkeerd advies geeft, vind ik niet zo omprofessioneel.
Maar tegen een manager die onder stress staat vanwege een misser die veel geld kan gaan kosten dzeggen dat je geen zin hebt...TS heeft qua comunicatie nog het een en ander te leren ben ik bang.
Aan de andere kant, die manager is ook veel te ver gegaan. Dit soort reacties vind ik erg onprofessioneel voor iemand in die positie. Als iemand zich misdraagd op een feestje, moet je die de volgende dag gelijk tot orde roepen, niet als je eens een stok nodig hebt om de hond mee te slaan.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:43:08 #56
3542 Gia
User under construction
pi_43744510
Ik heb ook eens ergens gewerkt waar de baas mij verzocht meer make-up te gebruiken en mijn stem door de telefoon zodanig te laten klinken dat de klanten mij wilden komen bekijken.

Heb daar ontslag genomen, op staande voet. Was in de proeftijd, dus dat kon gelukkig.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:43:33 #57
121707 5112
pi_43744523
Maar goed, wat wil je nu precies? Je baas heeft z'n excuses aangeboden en wil je blijkbaar nog steeds als werknemer hebben maar je bent nu op je teentjes getrapt? Beetje kinderachtig vind je niet?

Je kan nu wel protest gaan aantekenen, maar als je niet ontslagen bent heeft dat natuurlijk geen zin. Sterker nog, als je nu niet gewoon naar je werk gaat kan dat gezien worden als werkweigering en dan kan je baas je zonder problemen ontslaan.

Het probleem is voor je is dat er weinig te halen valt. Die forse schadevergoeding kan je wel vergeten, gezien je (korte) arbeidsverleden en gezien de incidenten die je zelf al aanhaalt denk ik niet dat de rechter er eenvoudig van te overtuigen valt dat die baas jou veel geld schuldig is.
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:30 schreef Marve het volgende:
Even over de 'negatievere' reacties, ik wil mezelf zeker niet vrijplijten, ik ben ook geen lieverdje maar ik doe mn werk goed en sta voor wat ik doe. Dronken zijn op een personeelsfeestje, tja, hij had zelf evenveel op als ik zoniet meer dus dat is geen reden. Hij belde me zelfs nog de dag erop dat het gezellig was etc. dus waarom hij daar nu op terug komt geen idee.
Nog even dit, ik denk dat je toch eens wat meer naar jezelf moet kijken ipv naar anderen. Dat je baas ook wat op had wil natuurlijk niet je eigen gedrag goed praten. Probeer je in de toekomst eens wat professioneler op te stellen. Bedrijfsfeestjes zijn leuk, maar hou in de gaten dat het collega's zijn en niet je vrienden. Ken je limieten.
pi_43744547
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef Gia het volgende:
Ik heb ook eens ergens gewerkt waar de baas mij verzocht meer make-up te gebruiken en mijn stem door de telefoon zodanig te laten klinken dat de klanten mij wilden komen bekijken.

Heb daar ontslag genomen, op staande voet. Was in de proeftijd, dus dat kon gelukkig.

dat meeeeeen je...

wat zei je... huur een escort dame en zet die achter een o6 lijn ??
Sir Winston Churchill
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:46:52 #59
3542 Gia
User under construction
pi_43744605
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:44 schreef Mirage het volgende:

[..]

dat meeeeeen je...

wat zei je... huur een escort dame en zet die achter een o6 lijn ??
't Was nog veel erger. Hij en zijn vrouw hadden voor mij een outfit gekocht, mantelpakje met shawl enzo, wat ik elke dag moest dragen. Dan kon ik me vrijdags ter plekke omkleden, even langs de stomerij fietsen om het pakje te laten stomen en dat zaterdags weer op gaan halen, zodat ik het 's maandags weer aankon.

Na een aantal maanden moest ik dan zelf maar wat meer van dergelijke pakjes kopen.

Was echt heel erg. Ze verkochten Faxen en copiërs e.d.
pi_43744660
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

't Was nog veel erger. Hij en zijn vrouw hadden voor mij een outfit gekocht, mantelpakje met shawl enzo, wat ik elke dag moest dragen. Dan kon ik me vrijdags ter plekke omkleden, even langs de stomerij fietsen om het pakje te laten stomen en dat zaterdags weer op gaan halen, zodat ik het 's maandags weer aankon.

Na een aantal maanden moest ik dan zelf maar wat meer van dergelijke pakjes kopen.

onder het mom van bedrijfskleding maar wij willen niet meer dan 1 outfit betalen,
of onder het mom van "kleed haar zo pakbaar mogelijk?"
of onder het mome van " jezus... ze staat hier in een jutezak.. daar moeten we wat aan doen" ?

ik ga er van uit dat je niet in een jute zak op je werk verscheen

wat een figuren
Sir Winston Churchill
pi_43744677
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef 5112 het volgende:
Maar goed, wat wil je nu precies? Je baas heeft z'n excuses aangeboden en wil je blijkbaar nog steeds als werknemer hebben maar je bent nu op je teentjes getrapt? Beetje kinderachtig vind je niet?

Je kan nu wel protest gaan aantekenen, maar als je niet ontslagen bent heeft dat natuurlijk geen zin. Sterker nog, als je nu niet gewoon naar je werk gaat kan dat gezien worden als werkweigering en dan kan je baas je zonder problemen ontslaan.

Het probleem is voor je is dat er weinig te halen valt. Die forse schadevergoeding kan je wel vergeten, gezien je (korte) arbeidsverleden en gezien de incidenten die je zelf al aanhaalt denk ik niet dat de rechter er eenvoudig van te overtuigen valt dat die baas jou veel geld schuldig is.
[..]

Nog even dit, ik denk dat je toch eens wat meer naar jezelf moet kijken ipv naar anderen. Dat je baas ook wat op had wil natuurlijk niet je eigen gedrag goed praten. Probeer je in de toekomst eens wat professioneler op te stellen. Bedrijfsfeestjes zijn leuk, maar hou in de gaten dat het collega's zijn en niet je vrienden. Ken je limieten.
Jij reageert net als iedereen, je zegt dat ik naar mezelf moet kijken. Dat zegt iedereen en daar heb ik genoeg van. M'n baas, m'n collega, iedereen doet alsof het allemaal mijn schuld is en al die tijd hebben ze mij aan mezelf doen twijfelen.

En ik ben wel ontslagen, dat heeft hij duidelijk gezegd, iedereen was erbij en nu ontkent hij het.
Als hij echt gegronde redenen zou hebben waarom zou hij dan nu ontkennen?

En een schadevergoeding kan ik zeker niet vergeten, gezien de omstandigheden. Ik heb dikke promotie gemaakt kortgeleden en ik heb nu flink wat schade geleden, op allerlei verschillende punten. Ik ga het zeker op een schikking gooien want ik heb ook geen zin in de rechter, maar als het niet anders kan dan moet het maar. Ik ga nu eens niet een halfzachte nederlander zijn die alles maar over zich heen laat komen.

Ik ben goed in m'n vak, ik heb altijd prima werk verricht en heb een uitstekende naam in deze branche opgebouwd. Ik heb kritiek geuit op een leverancier van ons, precies ik was de klant hij de leverancier dus mag ik kritiek hebben. De leverancier had me zelfs al heel netjes uitgenodigd om mijn kritiek te bespreken dus het was al onder controle maar hij haalt dat nu ineens weer terug.

Ik ben het eens met Captain_Fabulous, hij zoekt nu gewoon zoveel mogelijk stokken om mee te slaan, als hem iets niet zint moet hij dat direct zeggen en niet een week verder.
pi_43744699
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Damn dit is ook wel een heel bizar verhaal!
pi_43744765
hij kan niet eens hardmaken dat jij niet zou voldoen...

je promotie zegt immers wat anders idd.

zo heb ik op een bedrijf meegemaakt dat ze de kerstbonussen niet meer splitten onder de werknemers maar verdelen onder maar een paar mensen die er echt uitspringen.
Er waren namelijk met succes mensen tegen hun ontslag in gegaan met als onderbouwing "waarom krijg ik een bonus als ik het niet goed doe ??"

(die bonussen waren namelijk beschreven als zijnde een extraatje voor mensen die dat jaar iets goed/extra's gedaan hadden of op andere manier er even uitblonken)

een promotie is een nog veel sterker argument.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:56:53 #64
36431 bleiblei
pi_43744895
Maar nogmaals aan de andere kant, je specialisatie is in Nederland redelijk specifiek. Zit je er op te wachten dat je over 5 - 10 jaar dit hele verhaal straight in our face terug krijgt op een andere plek of ga je wat voorzichtiger met je toekomst om?

Het wereldje is klein. Ikzelf zit in de SAP, en daarvan zijn er in Nederland minimaal een paar 1000 en toch kom ik na een half jaar werken alweer dezelfde mensen tegen. Ook al werken ze voor een ander bedrijf. De wereld is klein. Ga het niet op je 27/28ste al verneuken.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:03:35 #65
121707 5112
pi_43745079
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:50 schreef Marve het volgende:
Jij reageert net als iedereen, je zegt dat ik naar mezelf moet kijken.
Tja, als iedereen dat zegt dan zou er misschien een lichtje moeten gaan branden

Maar goed, die opmerking van mij ging dus over het punt dat jij het blijkbaar normaal vindt in beschonken toestand een vrouw lastig te vallen omdat je baas toevallig ook een paar biertjes op had. In plaats van naar je baas te kijken (he, die is ook aangeschoten, dus dan kan ik dat ook wel doen) had je beter naar jezelf kunnen kijken (he, ik ben aardig bezopen en zit al een tijdje achter die vrouw aan, die zelf nu ook al aangeeft het niet prettig meer te vinden en er zijn klanten bij. Misschien is dit niet zo verstandig)

Verder, het staat je natuurlijk vrij om een schadevergoeding te eisen, ik denk echter dat je niet zo heel sterk (meer) staat en als je al iets krijgt toegewezen het waarschijnlijk niet veel zal zijn. Zoals al eerder opgemerkt door anderen, het Citrix wereldje is klein dus dit zou zo maar eens in je nadeel kunnen gaan werken in de toekomst.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:03:47 #66
3542 Gia
User under construction
pi_43745085
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:49 schreef Mirage het volgende:

[..]

onder het mom van bedrijfskleding maar wij willen niet meer dan 1 outfit betalen,
of onder het mom van "kleed haar zo pakbaar mogelijk?"
of onder het mome van " jezus... ze staat hier in een jutezak.. daar moeten we wat aan doen" ?

ik ga er van uit dat je niet in een jute zak op je werk verscheen
Nee, zo netjes mogelijk, maar dat was niet goed genoeg.

Ach, wisten zij veel. Ze begonnen een eigen zaakje, zochten een secretaresse, hielden gesprekken en ik was de gelukkige.

Ach ja, achteraf heb ik er best weleens om gelachen, maar op zo'n moment is dat niet leuk.

Kan me ook wel voorstellen wat TS nu doormaakt.

Dat andere geval waar ik ontslagen was op staande voet, betrof een baan bij een champignonkweker, waar ik een nul-uren contract had. Dat hield in dat ik tussen de 0 en 10 uur per dag moest werken.

Nu ging mijn zus trouwen en ze zou op een dinsdag voor de laatste keer haar jurk moeten passen, en ik mocht mee. Wat een eer. Het was om half 8 's avonds. Dit meldde ik al 3 weken vantevoren bij de baas.
Die dag was het druk op het werk. We waren om 6 uur 's ochtends begonnen en om 6 uur 's avonds was het nog niet klaar. Er moest nog ongeveer 45 minuten per persoon gewerkt worden.
De baas zei dat we thuis moesten gaan eten en om 7 uur terug moesten komen. Maar dan zou ik mijn afspraak missen. Ik wees hem daarop en zei ook dat ik dit al 3 weken geleden gezegd had. Verder bood ik aan om nog een uur door te werken, dan was ik om 7 uur thuis.
Hier ging hij niet mee akkoord, waarop ik dus protesteerde. Geen grote mond of zo, maar gewoon dat ik dat niet eerlijk vond.
Toen werd hij kwaad, waarschijnlijk stress, door de drukte en zei dat ik kon opdonderen en niet meer terug hoefde te komen.
De volgende dag hing hij aan de telefoon, dat hij er spijt van had en dat ik de beste kracht was die hij had.

Ben niet meer terug gegaan. En heb gelijk gekregen bij het, toen nog arbeidsbureau.

Daarom denk ik ook dat TS wel gelijk zal krijgen als hij daar niet meer wil werken.

Het is alleen lastig om dit bij een volgend sollicitatiegesprek uit te leggen. Werkgevers zijn vaak geneigd te denken dat het wel aan jou gelegen zal hebben. Of dat je gewoon een lastig persoon bent om mee te werken.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:04:51 #67
3542 Gia
User under construction
pi_43745112
quote:

[..]

Damn dit is ook wel een heel bizar verhaal!
Is al wel meer dan 20 jaar geleden.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:05:08 #68
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_43745120
tvp
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:08:46 #69
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_43745212
Het wordt nu wel een erg emotioneel verhaal allemaal. Blijkbaar heeft jouw baas spijt van zijn reactie en wil hij je behouden. Zelf schiet je er ook niet veel mee op om nu de 'niet halfzachte nederlander' uit te gaan hangen. Is het niet verstandig om dit allemaal even te laten bezinken (je ben immers toch geschorst) en eind van de week of volgende week een gesprek te voeren waarin je de mogelijkheden bekijkt?

O ja, wat me opvalt is dat je er niet zo best op reageert als mensen zeggen dat je ook naar jezelf moet kijken. Je geeft aan dat 'iedereen' dat zegt en dat je daar genoeg van hebt. Maar juist als iedereen het zegt, dan zit er waarschijnlijk wel een kern van waarheid in.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:09:40 #70
3542 Gia
User under construction
pi_43745243
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:03 schreef 5112 het volgende:

[..]

Tja, als iedereen dat zegt dan zou er misschien een lichtje moeten gaan branden

Maar goed, die opmerking van mij ging dus over het punt dat jij het blijkbaar normaal vindt in beschonken toestand een vrouw lastig te vallen omdat je baas toevallig ook een paar biertjes op had. In plaats van naar je baas te kijken (he, die is ook aangeschoten, dus dan kan ik dat ook wel doen) had je beter naar jezelf kunnen kijken (he, ik ben aardig bezopen en zit al een tijdje achter die vrouw aan, die zelf nu ook al aangeeft het niet prettig meer te vinden en er zijn klanten bij. Misschien is dit niet zo verstandig)
Als dat de ontslaggrond is, had hij dat de dag daarna moeten doen. Niet maanden later, omdat hij dan ineens een stok nodig heeft om te slaan.

Op het werk van mijn man gingen ze vroeger elke vrijdagavond om 4 uur de kroeg in. Werknemers onder elkaar, met één afdelingschef. Daar werden heel wat liters weggewerkt. Ook op bedrijfsborrels ging het er vaak heftig aan toe. Om dan weken later een werknemer hier mee om zijn oren te zwaaien alleen omdat je een ontslaggrond zoekt, vind ik niet normaal.

Ik sta achter TS. Zelfs als hij niet de meest fatsoenlijke werknemer is, voor dat bedrijf was het waarschijnlijk wel één van de betere, gezien zijn promotie.
pi_43745246
Pas je wel op, want je hebt pas ontslagen als hij dit schriftelijk aan je heeft medegedeeld. Het feit dat je nu zelf niet meer gaat werken zorgt ervoor dat je geen recht hebt op een ww uitkering. Als je niet oppast gaat het totaal de verkeerde kant op en heb je ook geen recht meer op schadevergoeding. Als je overigens hierbij op de kantonrechtersformule uitkomt krijg je voor elk jaar dat je hebt gewerkt ongeveer 1 maand salaris mee. Dat zal in jouw geval dus niet zo hoog zijn. Soms krijg je één of twee maanden extra.
Logisch dat jouw ego gekwetst is, maar dit weegt maar beperkt mee met het bepalen van de hoogte van jouw "schadevergoeding/uitkering van je werkgever".
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:13:20 #72
3542 Gia
User under construction
pi_43745324
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:08 schreef Everett het volgende:
O ja, wat me opvalt is dat je er niet zo best op reageert als mensen zeggen dat je ook naar jezelf moet kijken. Je geeft aan dat 'iedereen' dat zegt en dat je daar genoeg van hebt. Maar juist als iedereen het zegt, dan zit er waarschijnlijk wel een kern van waarheid in.
Dat voorval met die dame staat los van wat er die avond gebeurde. Die avond gebeurde er niks wat een ontslag rechtvaardigt. De baas schiet uit zijn slof, door de stress zoals wel vaker gebeurt, en grijpt een voorval van weken terug aan, om zijn woorden kracht bij te zetten.

Dat slaat echt nergens op. Daarbij heeft TS al genoeg naar zichzelf gekeken, hij heeft al meerdere keren vermeld dat hij echt niet de braafste is.
Maar vooralsnog is hij onterecht ontslagen, is de arbeidsverhouding ernstig verstoord en is het goed voor te stellen dat TS daar niet meer wil werken.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:15:13 #73
3542 Gia
User under construction
pi_43745367
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:09 schreef dahei het volgende:
Pas je wel op, want je hebt pas ontslagen als hij dit schriftelijk aan je heeft medegedeeld. Het feit dat je nu zelf niet meer gaat werken zorgt ervoor dat je geen recht hebt op een ww uitkering.
Dan is de wet wat dat betreft veranderd. Ik heb destijds niks op papier gekregen. Mondeling ontslag op staande voet, gevolgd door een smeekbede de dag erna of ik AUB weer terug wilde komen, met excuus. Maar ik heb dat niet meer gedaan en ik kreeg gewoon WW.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:16:30 #74
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_43745406
even een tvp
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:32:55 #75
98138 Everett
pi_43745903
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat slaat echt nergens op. Daarbij heeft TS al genoeg naar zichzelf gekeken, hij heeft al meerdere keren vermeld dat hij echt niet de braafste is.
Maar vooralsnog is hij onterecht ontslagen, is de arbeidsverhouding ernstig verstoord en is het goed voor te stellen dat TS daar niet meer wil werken.
Ik denk dat je nooit genoeg naar jezelf kan hebben gekeken, want er is altijd ruimte voor verbetering. En het gaat mij er helemaal niet om of TS braaf is of niet. Braaf hoef je volgens mij niet te zijn, maar professioneel kan op sommige momenten best handig zijn. Neemt niet weg dat de baas van TS mij niet capabel lijkt, maar juist dan zou ik extra op mijn hoede zijn.

Volgens mij is TS nu niet officieel ontslagen. Dat de arbeidsverhouding is verstoord is duidelijk, maar dat betekent toch niet dat het niet is op te lossen? Persoonlijk zou ik eerst een goed gesprek aangaan (desnoods met een onafhankelijk iemand erbij) om te kijken wat er nog mogelijk is.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_43746011
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat voorval met die dame staat los van wat er die avond gebeurde. Die avond gebeurde er niks wat een ontslag rechtvaardigt. De baas schiet uit zijn slof, door de stress zoals wel vaker gebeurt, en grijpt een voorval van weken terug aan, om zijn woorden kracht bij te zetten.

Inderdaad, dat was een persoonlijk voorval en niet werk gerelateerd. En ik heb alleen maar naar mezelf gekeken en ik ben het niet eens met de kritiek die hij heeft, dat mag toch, dat is toch geen grond tot ontslag? Bovendien haalt hij nu ouwe koeien uit de sloot.
pi_43746072
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

even als WG: als TS drinkt tijdens een etentje met klanten erbij issie niet goed bezig.
Denken dat klanten/collega;s voor hem gaan getuigen: shake it.
Die mensen denken na over hun toekomst.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:39:30 #78
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_43746079
succes er mee, ik hoop dat je die baas van jou flink kunt aanpakken.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_43746179
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 04:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Sinds 3 maanden een vast contract en daarvoor (naar ik aanneem) een halfjaarscontract; deze telt ook mee.
[..]
nou, je krijgt op zo'n kort contract geen 3 maanden loon mee hoor...
Ik denk dat we hier ook maar een deel van het verhaal lezen.
We wachten nog even op de versie van de baas...
pi_43746311
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:30 schreef Marve het volgende:
. Ik had zelfs de optie om weer verder te gaan maar ik kan dat niet. Hij heeft me zo onderuitgehaald gisteren, ik kan onmogelijk verder. Ik ben nog steeds helemaal van de kaart door het gebeuren en toen ik daar zat werd het alleen maar erger

Ik zit nu dus weer thuis, morgenmiddag om 3 uur heb ik weer een gesprek en dan gaat hij alle punten opnoemen die ontslag op staande voet zouden moeten rechtvaardigen en heb ik kans om erop te reageren, ben benieuwd waar dat naar toe zal gaan.
jongen, jij gaat voor de bijl. als je baas dit soort dingen leest en jij ze ook bij hem uit, ga je eruit.
Ook de rechter zal je niets meegeven, momenteel gooi je je eigen ruiten in..
pi_43746374
Ach ik wil het echt niet hoog op laten lopen hoor, ik denk zeker ook wel aan mijn toekomst.
Ik wil gewoon goed uit elkaar gaan, ik overweeg elke optie, zelfs blijven.

Ik moet het nog steeds verwerken en ben niet echt in staat nu een beslissing te nemen.
pi_43746388
"tja, hij had zelf evenveel op als ik zoniet meer dus dat is geen reden. "

O? jij staat gelijk aan de baas?
pi_43746426
quote:

[..]

Ik ben goed in m'n vak, ik heb altijd prima werk verricht en heb een uitstekende naam in deze branche opgebouwd. Ik heb kritiek geuit op een leverancier van ons, precies ik was de klant hij de leverancier dus mag ik kritiek hebben. De leverancier had me zelfs al heel netjes uitgenodigd om mijn kritiek te bespreken dus het was al onder controle maar hij haalt dat nu ineens weer terug.
Des te meer reden om er netjes uit te stappen lijkt mij.
Stap naar je baas toe, zeg dat je dit geen prettige werksituatie vind en je op korte termijn ontslag wilt/ergens anders heen wilt. Misschien kun je het op een accoordje gooien dat je zsm weg mag als je iets anders hebt gevonden en tot die tijd daar mag blijven werken.
De kans is te groot dat jouw baas, je volgende baas kent en onder het genot van een borrel er geroddeld wordt tussen hen. Het is beter als je de eer dan aan jezelf houdt en alsnog goed afscheid neemt bij je oude baas zodat hij kan zeggen dat jullie elkaar niet mochten maar je toch netjes bent weggegaan.
Fiets
pi_43746432
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:46 schreef FUFR het volgende:

[..]

jongen, jij gaat voor de bijl. als je baas dit soort dingen leest en jij ze ook bij hem uit, ga je eruit.
Ook de rechter zal je niets meegeven, momenteel gooi je je eigen ruiten in..
Wat ik al zei, wat ik hier type is meer emotie dan verstand, ik moet alles nog op een rijtje zetten en dat begint nu pas te komen. Gelukkig heb ik een dag gekregen om erover na te denken.
pi_43746470
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:48 schreef FUFR het volgende:
"tja, hij had zelf evenveel op als ik zoniet meer dus dat is geen reden. "

O? jij staat gelijk aan de baas?
In privésfeer zeker wel ja. Mijn baas heeft zelfs nog meer verantwoordelijkheid wanneer er klanten bij zijn. Die zou spa moeten drinken.
  dinsdag 21 november 2006 @ 13:53:00 #86
98138 Everett
pi_43746532
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:36 schreef Marve het volgende:

[..]
Inderdaad, dat was een persoonlijk voorval en niet werk gerelateerd.
Je baas was erbij en er waren klanten bij. Hoe kan je dan zeggen dat het geen relatie met werk heeft? Het is niet zo dat je buiten werktijd alles maar kan doen en laten wat je wilt zonder dat het (mogelijk) effect heeft op je werk.

In dat kader vraag ik me zelfs al af of dit topic (zeker op dit moment) nou zo verstandig is. Ook als ik je postgeschiedenis bekijk (waarin je aangeeft ongemotiveerd te zijn en eigenlijk ander werk wil) denk ik
pi_43746591
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:47 schreef Marve het volgende:
Ach ik wil het echt niet hoog op laten lopen hoor, ik denk zeker ook wel aan mijn toekomst.
Ik wil gewoon goed uit elkaar gaan, ik overweeg elke optie, zelfs blijven.

Ik moet het nog steeds verwerken en ben niet echt in staat nu een beslissing te nemen.
Mag ik even vrijuit?

Gedraag je nou es niet als een slappe zak, praat het uit, ga aan het werk en vernietig dit topic.
hoe oud ben je zeg..?
Wat ik hier lees en jij schijnbaar ook bij je baas uit is meer dan genoeg om je gewoon de keien op te kletsen. Nix vergoeding, werkweigering vriend!.
Momenteel verneuk je wat je hebt. staat, bovendien, je bent de lul als je volgende WG een referentie-belletje doet.

Succes.
(ik ben WG in dezelfde branche)
pi_43746609
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:51 schreef Marve het volgende:

[..]

In privésfeer zeker wel ja. Mijn baas heeft zelfs nog meer verantwoordelijkheid wanneer er klanten bij zijn. Die zou spa moeten drinken.
Waar heb jij je verstand gekocht?
jouw baas moet niks, jij moet. Hij betaald jouw loon, niet andersom.
pi_43746636
quote:
Jij reageert net als iedereen, je zegt dat ik naar mezelf moet kijken. Dat zegt iedereen en daar heb ik genoeg van. M'n baas, m'n collega, iedereen doet alsof het allemaal mijn schuld is en al die tijd hebben ze mij aan mezelf doen twijfelen.
Stierepoep. De baas was zelf ook dronken en boos en zoch iemand om zich op af te reageren.

Als al die klachten echt zo verschrikkelijk ernstig waren geweest, waarom komt hij er dan mee als hij boos met jou in een restaurant zit en jij niet wilt zeggen wat hij wil horen?
Jij had gewoon gelijk toen je zei dat je niets over het project kon zeggen, dus begon hij er andere dingen bij te trekken.
Bah, dat is gewoon een ordinaire ruzie-tactiek: Als je niet kunt winnen omdat je geen gelijk hebt ga je er andere dingetjes bijhalen.

Als het echt zo erg was had je in een normaal gesprek overdag(!) een waarschuwing gekregen. Onthoud dat maar.
pi_43746654
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:49 schreef Marve het volgende:

[..]

Wat ik al zei, wat ik hier type is meer emotie dan verstand, ik moet alles nog op een rijtje zetten en dat begint nu pas te komen. Gelukkig heb ik een dag gekregen om erover na te denken.
nou, als ik je WG was wist ik het wel
pi_43746707
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:56 schreef mgerben het volgende:

[..]

Bah, dat is gewoon een ordinaire ruzie-tactiek: Als je niet kunt winnen omdat je geen gelijk hebt ga je er andere dingetjes bijhalen.
of je gaat op fok zitten huilie-jen en roepen dat je niet terug wil..
zijn baas staat sterker dan hij op dit moment..
pi_43746746
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:54 schreef FUFR het volgende:

[..]

Mag ik even vrijuit?

Gedraag je nou es niet als een slappe zak, praat het uit, ga aan het werk en vernietig dit topic.
hoe oud ben je zeg..?
Wat ik hier lees en jij schijnbaar ook bij je baas uit is meer dan genoeg om je gewoon de keien op te kletsen. Nix vergoeding, werkweigering vriend!.
Momenteel verneuk je wat je hebt. staat, bovendien, je bent de lul als je volgende WG een referentie-belletje doet.

Succes.
(ik ben WG in dezelfde branche)
Tuurlijk, je mag altijd vrijuit. Ik ga het ook uitpraten, hij heeft excuses gemaakt en dat zal ik zeker meenemen. En ik weiger geen werk, hij heeft me eerst ontslagen (mondeling) en daarna geschorst, ik weiger helemaal niks. Als hij nu zegt ga aan het werk dan ga ik rustig werken hoor.
pi_43746770
Ik zou de andere kant van het verhaal wel eens willen horen.
pi_43746802
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:58 schreef FUFR het volgende:

[..]

of je gaat op fok zitten huilie-jen en roepen dat je niet terug wil..
zijn baas staat sterker dan hij op dit moment..
Vind je het erg als ik jou mening niet objectief vind omdat je vanuit je eigen perspectief als werkgever de zaak bekijkt? Laten we wel bij het onderwerp blijven, en als ik wil janken op fok moet ik dat zelf weten.
pi_43746806
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:00 schreef Lexie het volgende:
Ik zou de andere kant van het verhaal wel eens willen horen.
Die komt morgen.
pi_43746856
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:42 schreef FUFR het volgende:
nou, je krijgt op zo'n kort contract geen 3 maanden loon mee hoor...
Waar lees je dat ik dat zeg dan?

Een contractduur van 3 maanden (wat dus m.i. 9 maanden is) is wat anders dan een vergoeding ter hoogte van 3 keer een maandloon.
pi_43747140
quote:

[..]

Dat is zijn eigen verantwoordelijkheid niet aan jou om over te oordelen en al helemaal geen reden/excuus voor jou om het ook maar op een zuipen te zetten op een bedrijfsfeest.
Een beetje kinderachtige instelling; "hij doet het oohhoook"
Fiets
pi_43747315
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat is zijn eigen verantwoordelijkheid niet aan jou om over te oordelen en al helemaal geen reden/excuus voor jou om het ook maar op een zuipen te zetten op een bedrijfsfeest.
Een beetje kinderachtige instelling; "hij doet het oohhoook"
Haha denk je echt dat ik ging zuipen omdat hij het ook deed?? Ik zeg alleen dat het geen reden is OMDAT hij het zelf ook deed, de pot verwijt de ketel noemen ze dat.
pi_43747391
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 13:56 schreef mgerben het volgende:
Stierepoep. De baas was zelf ook dronken en boos en zoch iemand om zich op af te reageren.
Je haalt nu 2 gebeurtenissen door elkaar: de baas was 1) dronken maar niet boos op het feestje met klanten en 2) boos maar niet dronken gisteravond tijdens het werkoverleg bij vdV.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:21:10 #100
153506 Captain_Fabulous
pi_43747437
Marve, de IT wereld is heel erg klein. Denk daar wel aan bij wat je verder doet!
In elk geval:

Zodra je baas zegt dat je niet meer geschorst bent, weer op werk verschijnen
As je een borrel van werk hebt, en iedereen wordt blauw, hou je toch in. Professionals worden niet zat op personeelsfeestjes.
Als je een borrel hebt en er zitten klanten bij, drink alsof je nog moet rijden. Dan kun je ook niet zo zat worden dat je domme dingen doet.
Probeer zoals iemand al eerder zij een afspraak te maken dat je zodra je een goeie kans hebt om weg te komen, ze je niet tegen werken. Tot dan, professioneel blijven.

Reputatie komt te voet en gaat te paard!
pi_43747443
Maargoed we dwalen een beetje af hier. Iedereen heeft het nu over die avond drinken, man ik drink zo vaak op bedrijfsfeestjes, dit was al de zoveelste dit jaar. Ok nu probeerde ik een vrouw te versieren, so what.
Ik ben toch vrijgezel, is dat ook al verboden. Iedereen denkt nu dat ik me zwaar heb misdragen maar dat is totaal niet het geval. Ik had het over haar werk en maakte af en toe wat grapjes waar iedereen hartelijk om kon lachen, zelfs zij (in het begin dan). Punt is de manier waarop en met welke reden ik eruit getrapt ben en die redenen zijn allemaal oude koeien waar toen of niks over is gezegd of wat al uitgesproken is.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:35:10 #102
153506 Captain_Fabulous
pi_43747896
Het feit dat je denkt dat we hier afdwalen is het echte probleem. Dat je je slecht behandeld voelt is begrijpelijk. Maar, of je het leuk vindi of niet, als jij een conflict krijgt met je leidingevende, zal die altijd er alles bij slepen om zijn/haar gelijk te krijgen. Dus als jij je laat gaan waar ze bij zijn, geef je ze de kogels in handen om in de toekomst te gebruiken.

Er zijn mensen binnen de It die zo goed zijn, dat ze er mee weg kunnen komen om waar klanten bij zijn stevig te drinken. Jij werkt nog niet lang genoeg om zo'n goeroe te zijn, en bot gezegd, als jij nee zegt tegen je baas als hij wanhopig advies nodig heeft, heb je mischien ook niet de capaciteiten daarvoor.

Ik zeg niet dat jij slecht bent, of niet nog heel goed kan worden, maar werk aan je communicatie!
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:36:08 #103
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_43747932
Ik vind de TS eigenlijk maar een huillie. Verman jezelf. Neem wat vakantie op als dit achter de rug is en je werkt er nog, en huil dan uit of zo. Ik snap dat het kudt is voor je ego, maar bij iedereen gebeuren wel eens lullige dingen op het werk en iedereen wordt wel eens in de zeik genomen op de zaak. Medelijden met jezelf hebben in zulke situaties mag op zich wel, maar ga nu niet de hele tijd zitten zwijmelen, daar gaat het niet beter van worden.

Ik hoop dat je jezelf voor gaat bereiden op morgen, en dan, in tegenstelling tot wat je in dit topic doet, wel eventuele adviezen tot je neemt. Schrijf wat wapenfeiten van jezelf op, dingen die in jouw ogen goed zijn gegaan de afgelopen tijd, zodat je die naar zijn hoofd kan slingeren, eventueel als tegenargument morgen. Want ga er maar van uit dat hij dat gesprek ook wel voorbereid. Ga op zijn punten/verwijten in, en niet hard tegen hard met zinloze kreten, maar gewoon met feiten en goede argumenten. Zeker als er een 3e, onafhankelijk persoon bij zit, kan hij je niets maken.
Sterkste argument dat hij volgens mij kan hebben is je houding.

Je komt op mij nogal macho over, ook qua uitspraken. Als dat de bedrijfscultuur is alla, maar ik proef een beetje dat dat meer de houding van je baas is, omdat je jouw gedrag toch spiegelt aan het zijne.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  Moderator dinsdag 21 november 2006 @ 14:40:37 #104
5428 crew  miss_sly
pi_43748085
quote:

[..]

Een etentje/borrel met klanten erbij is zeker geen prive-sfeer!!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 14:46:54 #105
43556 miss_dynastie
pi_43748329
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:17 schreef Marve het volgende:

[..]

Haha denk je echt dat ik ging zuipen omdat hij het ook deed?? Ik zeg alleen dat het geen reden is OMDAT hij het zelf ook deed, de pot verwijt de ketel noemen ze dat.
Mja, ik hoor hier toch echt 'omdat hij het deed mag ik het ook' hoor, maar ik zal me vast -net als alle andere mensen hier- vergissen. En imho mag je blij zijn dat je terug kan, ik zou iemand die een bedrijfsfeestje 'privé-sfeer' noemt én zich gedraagt alsof hij privé is niet hoeven hebben. Het valt me ook op dat je wel begrip verwacht voor je eigen irritatie (ik was moe, had hard gewerkt, raakte geirriteerd omdat hij mijn patatjes wegat), maar geen enkel begrip hebt voor het feit dat je baas ook een mens is dat gewoon een keer zijn geduld is verloren, dan begin je gelijk te huilen dat je gekwetst bent en niet terug wil. Het wereldje is klein, pas op je tellen. En ga gewoon weer aan het werk.
pi_43748365
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:21 schreef Marve het volgende:
Maargoed we dwalen een beetje af hier. Iedereen heeft het nu over die avond drinken, man ik drink zo vaak op bedrijfsfeestjes, dit was al de zoveelste dit jaar. Ok nu probeerde ik een vrouw te versieren, so what.
Ik ben toch vrijgezel, is dat ook al verboden. Iedereen denkt nu dat ik me zwaar heb misdragen maar dat is totaal niet het geval. Ik had het over haar werk en maakte af en toe wat grapjes waar iedereen hartelijk om kon lachen, zelfs zij (in het begin dan). Punt is de manier waarop en met welke reden ik eruit getrapt ben en die redenen zijn allemaal oude koeien waar toen of niks over is gezegd of wat al uitgesproken is.
Soms lachen mensen uit beleefdheid. Ja, je moet wat he. Dat is voor jou misschien moeilijk te geloven, maar ja, jij vertelt over klanten die jou zóóó ontzettend leuk vinden, met je gewèèèldige humor erbij, dat ze gewoon vragen of je snel nog een keertje langskomt. Ja, ik kan me voorstellen dat je dan al snel de gedachte hebt dat mensen om je lachen omdat je ontzettend grappig bent.

Maar goed, bij mij was je er met dat soort gedrag zonder pardon uitgegooid. Ontslagvergoeding alleen als de rechter me ertoe zou dwingen. En dat is nog maar op grond van jouw verhaal. Kun je nagaan als ik de andere kant te horen zou krijgen. Maar dat krijg je hier nooit.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 21 november 2006 @ 14:47:56 #107
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43748367
TS, jezelf verantwoorden tov de Fok!ers hier is niet meteen prioriteit. Als ik jou was zou ik een slotje vragen zodat je je kan concentreren op wat nu het belangrijkst is.
pi_43748396
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het feit dat je denkt dat we hier afdwalen is het echte probleem. Dat je je slecht behandeld voelt is begrijpelijk. Maar, of je het leuk vindi of niet, als jij een conflict krijgt met je leidingevende, zal die altijd er alles bij slepen om zijn/haar gelijk te krijgen. Dus als jij je laat gaan waar ze bij zijn, geef je ze de kogels in handen om in de toekomst te gebruiken.

Er zijn mensen binnen de It die zo goed zijn, dat ze er mee weg kunnen komen om waar klanten bij zijn stevig te drinken. Jij werkt nog niet lang genoeg om zo'n goeroe te zijn, en bot gezegd, als jij nee zegt tegen je baas als hij wanhopig advies nodig heeft, heb je mischien ook niet de capaciteiten daarvoor.

Ik zeg niet dat jij slecht bent, of niet nog heel goed kan worden, maar werk aan je communicatie!
Ehhh ik zit al 8 jaar in het vak hoor. Ik ben zeker wel een goeroe. En ik neem jullie adviezen zeker ter harte maar het gaat nu alleen nog maar over een avondje drinken. Wat mijn baas gisterenavond gedaan heeft is niet meer het onderwerp, dat is zeker wel geoorloofd en professioneel? En als sommige mensen mij een huilie vinden moeten ze dat zelf weten, ik respecteer ieders mening maar het zijn nou eenmaal geen reacties waar ik iets aan heb. Misschien ben ik wel een huilie ach, ik ben geen robot en zoals ik gisteren te kijk ben gezet voor een vol restaurant en collega's dat gun je niemand. Maar wat ik zeg hij heeft zijn excuses gemaakt en ik zal morgen zeker met een gezond verstand naar dat gesprek gaan, die adviezen neem ik zeker ter harte.
pi_43748769
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:48 schreef Marve het volgende:
Ik ben zeker wel een goeroe.
Over "een hoge dunk van jezelf hebben" gesproken

Sorry hoor maar ik begin door je reacties steeds meer sympathie voor je baas te krijgen (die dus wel excuus heeft gemaakt, en dat is heel wat voor een baas) en antipathie tegen jouw rigide opstelling.

Landen vriend, even weer met 2 beentjes op de grond.
  Moderator dinsdag 21 november 2006 @ 15:03:26 #110
5428 crew  miss_sly
pi_43748840
Nee, wat je baas gisteren heeft gedaan, was zeker niet goed. Maar jij probeert jezelf helemaal schoon te praten, en er zijn hier nogal wat mensen die van mening zijn dat dat zomaar niet kan. Ik denk ook dat het goed zou zijn als je door zou krijgen dat je echt wel verkeerd bezig was. Je hebt toch echt verkeerde ideeen over sommmige dingen: een avondje met klanten en collega's is GEEN prive-sfeer. Afhankelijk van hoe het bedrijf verder in elkaar zit, dien je je ook overeenkomstig te gedragen. Ik probeer te voorkomen dat ik in gezelschap van collega's/werkgever(s)/opdrachtgevers te veel drink. Ik drink voor de gezelligheid een wijntje mee, maar daar blijft het bij. Kan ik ook niet iets doen waarvan ik achteraf kan denken: had ik nou maar......
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:04:23 #111
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43748871
Waarom ben je niet gewoon rustig meegelopen naar de bar?
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:07:14 #112
121707 5112
pi_43748957
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat viel me ook al op. Na 8 jaar ben je echt geen goeroe hoor, daar is (behoorlijk) meer voor nodig...
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 15:09:13 #113
43556 miss_dynastie
pi_43749027
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:48 schreef Marve het volgende:
Wat mijn baas gisterenavond gedaan heeft is niet meer het onderwerp, dat is zeker wel geoorloofd en professioneel?
Het valt me op dat je jouw gedrag volledig wil rechtvaardigen met 'ik was moe en er was irritatie', terwijl je baas zich niet hetzelfde mag voelen, want dan ben je 'zozeer gekwetst dat je nooooit meer terug wil '
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:11:11 #114
153506 Captain_Fabulous
pi_43749096
quote:
Wat mijn baas gisterenavond gedaan heeft is niet meer het onderwerp, dat is zeker wel geoorloofd en professioneel?
Tuurlijk niet, maar omgaan met een gestresde, chef is ook onderdeel van je vak, zelfs al jat ie friet van je bord en is het zo te zien geen makkelijk persoon.

En hoe lang je al actief bent, is geen maatstaf voor je goeroe gehalte. Een echte goeroe had hem niet zo kwaad laten worden. Die hebben namelijk altijd en onder elke omstandigheid een oplossing. Daarom zijn ze goeroe.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:14:29 #115
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43749221
Je baas is het kennelijk niet eens met je gedrag. Heeft hij jou hier nooit eerder op aangesproken dan ?

Ik heb het idee dat je nu opeens alle shit over je heenkrijgt die hem al langere tijd dwarszit. Als hij zoveel redenen heeft om jou te kunnen ontslaan dan had dat al in eerdere functioneringsgesprekken besproken moeten worden. Je moet immers wel de kans krijgen om het te verbeteren.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_43749234
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik begin door je reacties steeds meer sympathie voor je baas te krijgen (die dus wel excuus heeft gemaakt, en dat is heel wat voor een baas) en antipathie tegen jouw rigide opstelling.

Landen vriend, even weer met 2 beentjes op de grond.
Tja, ik ben nou eenmaal een goeroe in mijn vak, dat is geen hoge dunk dat is gewoon zo. Sorry ik kan er niks anders van maken, ik kan niet zeggen dat ik een amateur ben in m'n vak want dat is niet zo. Ik ben blij dat ik zo'n laag beeld van mezelf gelukkig niet heb, als het om mijn technische kunde gaat tenminste.

Je tweede punt is zeker correct, ik heb ook al gezegd dat ik mezelf niet vrijplijt en zijn excuses respecteer en mee zal laten wegen in het gesprek en reacties zoals die van jou en anderen zal ik zeker ook goed in m'n oren knopen. Maar als 100 mensen zeggen dat iets wat ik gedaan heb fout is hoeft het ook nog niet per definitie zo te zijn. Ik was de enige hier die gisteren in de situatie zat. Ik lees jullie adviezen maar neem het me aub niet kwalijk als ik er niks mee wil doen of het er niet mee eens ben. Dat is onderdeel van een discussie. Als ik het met je eens ben zal ik de laatste zijn om dat niet hier te melden.
pi_43749442
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:14 schreef Blue-eyes het volgende:
Je baas is het kennelijk niet eens met je gedrag. Heeft hij jou hier nooit eerder op aangesproken dan ?

Ik heb het idee dat je nu opeens alle shit over je heenkrijgt die hem al langere tijd dwarszit. Als hij zoveel redenen heeft om jou te kunnen ontslaan dan had dat al in eerdere functioneringsgesprekken besproken moeten worden. Je moet immers wel de kans krijgen om het te verbeteren.
Mijn baas is meestal niet zo direct. Tuurlijk heb ik dingen gedaan die hem niet zinde, maar meestal zegt hij er dan niks van en gaat dat in de grote pot en dan later op een moment zoals gisteren komt alles eruit. Vergeet niet, ik heb na een contract van 6 maanden een contract voor onbepaalde tijd gekregen met een megaopslag, als ik echt zo'n lastpak was had hij dat dan gedaan? Of ik moet zo veranderd zijn de laatste maanden, maar nee op die paar dingen na doe ik gewoon mijn werk, zijn de klanten tevreden en breng ik geld in het laadje.
Sterker nog, de laatste weken was ik gemotiveerder dan ooit, mede door zijn compliment dat ik goed bij het bedrijf pastte en hij blij met me was.
  Moderator dinsdag 21 november 2006 @ 15:20:53 #118
5428 crew  miss_sly
pi_43749450
Opgebrand
Heeft dit er iets mee te maken dat je nu zo star bent en lijkt uit te zijn op je ontslag en een fikse ( ) schadevergoeding?
pi_43749522
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:15 schreef Marve het volgende:
Tja, ik ben nou eenmaal een goeroe in mijn vak, dat is geen hoge dunk dat is gewoon zo. Sorry ik kan er niks anders van maken, ik kan niet zeggen dat ik een amateur ben in m'n vak want dat is niet zo.
En er ligt volgens jou geen kwalificatie tussen amateur en goeroe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:26:01 #120
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43749628
Tvp
pi_43749632
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Opgebrand
Heeft dit er iets mee te maken dat je nu zo star bent en lijkt uit te zijn op je ontslag en een fikse ( ) schadevergoeding?
Als ik eerlijk moet zijn? Onbewust misschien wel ja.
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 15:26:30 #122
43556 miss_dynastie
pi_43749650
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:15 schreef Marve het volgende:
Sorry ik kan er niks anders van maken, ik kan niet zeggen dat ik een amateur ben in m'n vak want dat is niet zo. Ik ben blij dat ik zo'n laag beeld van mezelf gelukkig niet heb, als het om mijn technische kunde gaat tenminste.
Een amateur of een goeroe, is er geen enkele middenweg, volgens jou? Je bent misschien technisch sterk, maar qua omgangsvormen niet, bovendien vraag ik me af waarom jij als goeroe zijnde de vraag van de baas niet gewoon kon beantwoorden.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:27:04 #123
153506 Captain_Fabulous
pi_43749673
Goeroe's worden ook zo goed omdat ze kritiek oppakken en gebruiken om beter te worden. TS moet daar nog wat aan werken geloof ik.
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:27:19 #124
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43749688
Waarom ben je nou niet meegelopen naar de bar om te praten ipv zo publiekelijk het uit te 'vechten'
  dinsdag 21 november 2006 @ 15:28:01 #125
36431 bleiblei
pi_43749710
Even over dat goeroe, tussen amateur en goeroe zit nog een heel scala aan ervaring-stappen .
Goeroe is de man die het meeste weet op dat gebied. En dat ben je dus echt niet. Want dan had je baas je der echt niet op deze manier deruit gegooid en zat je nu echt niet op Fok .
pi_43749779
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:22 schreef r_one het volgende:

[..]

En er ligt volgens jou geen kwalificatie tussen amateur en goeroe?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk wel, maar wat is er volgens jou mis aan het feit dat iemand zichzelf een goeroe vindt? Dat snap ik even niet, dat is toch het doel van iedereen die werkt? Een goeroe worden in je vak? Wat is er mis met een hoge dunk van jezelf te hebben? Is dat niet alleen maar goed?
pi_43749819
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:27 schreef PLAE@ het volgende:

Waarom ben je nou niet meegelopen naar de bar om te praten ipv zo publiekelijk het uit te 'vechten'
Geen idee, misschien was dat wel het beste maar het was zo onverwacht en hij schreeuwde echt. Op dat moment kon je echt niet normaal een discussie voeren.
pi_43749860
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeroe's worden ook zo goed omdat ze kritiek oppakken en gebruiken om beter te worden. TS moet daar nog wat aan werken geloof ik.
Ben ik het zeker mee eens.
pi_43750018
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:29 schreef Marve het volgende:
Dat snap ik even niet, dat is toch het doel van iedereen die werkt? Een goeroe worden in je vak?
Naar een doel toewerken is heel wat anders dan jezelf die kwalificatie nu al toekennen. Je streven is nobel, je huidige zelfbeeld getuigt van kortzichtigheid.
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 15:35:56 #130
43556 miss_dynastie
pi_43750036
quote:
Wat is er mis met een hoge dunk van jezelf te hebben? Is dat niet alleen maar goed?
Niet als zich dat uit in arrogantie, als in: ik kan me best bezatten en een dame lastigvallen op een feestje, want ik ben een goeroe, ik kan en wil niet antwoorden op je vraag, baas en als je een keer iets onaardigs zegt wil ik nooooit meer komen werken en een fikse schadevergoeding hebben wegens allerlei schade. Bovendien heb ik, als ik je andere topic lees waarin je het hebt over zwaar verzaken van je werkzaamheden, de indruk dat je echt niet zo goed bent als je hier in je OP doet voorkomen. Dat is niet erg, het leven is een leerproces, maar wees dan ook bereid te leren i.p.v. alleen maar te wijzen.
  Moderator dinsdag 21 november 2006 @ 15:38:16 #131
5428 crew  miss_sly
pi_43750121
quote:

[..]

Tuurlijk wel, maar wat is er volgens jou mis aan het feit dat iemand zichzelf een goeroe vindt? Dat snap ik even niet, dat is toch het doel van iedereen die werkt? Een goeroe worden in je vak? Wat is er mis met een hoge dunk van jezelf te hebben? Is dat niet alleen maar goed?
Een reele dunk lijkt me beter, een hoge dunk is niet goed, imo.
pi_43750450
Suc6 morgen op je werk, het enige zinnige wat ik er van kan zeggen aangezien ik het idee heb dat je maar één klein aspect van dit hele verhaal belicht. Misschien is de rest ook niet relevant, maar daar kan ik dus nix van zeggen in tegenstelling tot de rest hier.
pi_43750523
quote:

[..]

Je bent serieus te dom voor woorden. Een wandelend clichebeeld van de doorgeslagen maar stiekem contactgestoorde ICT-er. Voor de derde keer: bij mij lag je er per direct uit. Hoppa. Opzouten.
pi_43750562
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Niet als zich dat uit in arrogantie, als in: ik kan me best bezatten en een dame lastigvallen op een feestje, want ik ben een goeroe, ik kan en wil niet antwoorden op je vraag, baas en als je een keer iets onaardigs zegt wil ik nooooit meer komen werken en een fikse schadevergoeding hebben wegens allerlei schade. Bovendien heb ik, als ik je andere topic lees waarin je het hebt over zwaar verzaken van je werkzaamheden, de indruk dat je echt niet zo goed bent als je hier in je OP doet voorkomen. Dat is niet erg, het leven is een leerproces, maar wees dan ook bereid te leren i.p.v. alleen maar te wijzen.
Kan ik het helpen dat ik zo goed ben?

nee even zonder gekheid, op sociaal gebied ben ik zeker niet makkelijk en iemand met een gebruiksaanwijzing, dat is me inmiddels wel duidelijk. Aan de andere kant wordt het gelijk als niet sociaal gezien als je niet alles doet wat je baas je opdraagt, er is altijd een keerzijde natuurlijk. Ik zie genoeg werknemers die misbruik van zich laten maken en voor een hongerloon alles voor hun baas doen.

Ik weet dat ik arrogant ben en koppig, maar dat heeft me wel ver gebracht. Ik ben met bluffen, niet over me heen laten lopen en het aangaan van conflicten juist heel erg ver gekomen, ik heb menig collega gehad die zei kon ik dat maar op die manier.

Maar dat is nu zeker doorgeslagen, de andere kant op.
pi_43750644
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:48 schreef Argento het volgende:

[..]

Je bent serieus te dom voor woorden. Een wandelend clichebeeld van de doorgeslagen maar stiekem contactgestoorde ICT-er. Voor de derde keer: bij mij lag je er per direct uit. Hoppa. Opzouten.
Dat is jou mening. Maar om nou in 3 reacties dezelfde opmerking te maken getuigt nou ook niet echt van hoge intelligentie vind je wel? Je mening is me wel duidelijk hoor en die mag je hebben.
pi_43750684
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:49 schreef Marve het volgende:
Ik ben met bluffen, niet over me heen laten lopen en het aangaan van conflicten juist heel erg ver gekomen.

Ja
pi_43750725
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja
Ik leer wel iets hier
pi_43751062
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 15:54 schreef Marve het volgende:
Ik leer wel iets hier
Erken dat dan ook ruiterlijk aan je baas morgen, stap af van je gestreelde ego en maak ook je excuus. Goed kans dat je er alleen maar respect mee afdwingt, dit hele akkefietje met een sisser afloopt en je een uur later samen met hem een biertje pakt op de goede (en professioneel getackelde!) afloop.

Hou het dan wel bij 1, hooguit 2 biertjes dit keer, je bent dan ook "in dienst".
pi_43751135
Heb je je cursus voor je vorige werkgever inmiddels al terug betaald: Opleidingskosten terugbetalen???

mister goeroe
Fiets
pi_43751174
Ik ga mee met FUFR, je bent niet verstandig bezig. Aanvaard die excuses en ga weer aan de bak en kijk ondertussen uit naar iets anders. Als je baas dit topic toevallig leest ben je nog harder genaaid. Want je post sowieso teveel details, ik zou er nog maar is heel goed over nadenken. Volgens mij ben je iemand met een kort lontje.
pi_43751191
een goeroe die zichzelf goeroe noemt is het meestal niet. Je wordt door ANDEREN als goeroe op een gebied gezien. Over het algemeen zien de ware experts zichzelf meer als iemand die gewoon veel, zeer veel weet op een gebied. Maar wat belangrijker is, ze realiseren zich dat er altijd nog wat te leren valt.

Oh ja, volgensmij werken de echte goeroe's ook niet meer in loondienst maar kun je ze inhuren, free lance genaamt.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43751251
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Erken dat dan ook ruiterlijk aan je baas morgen, stap af van je gestreelde ego en maak ook je excuus. Goed kans dat je er alleen maar respect mee afdwingt, dit hele akkefietje met een sisser afloopt en je een uur later samen met hem een biertje pakt op de goede (en professioneel getackelde!) afloop.

Hou het dan wel bij 1, hooguit 2 biertjes dit keer, je bent dan ook "in dienst".
Ik ga zeker mijn best ervoor doen, maar ik heb het gesprek natuurlijk niet helemaal zelf in de hand.

Ik zal iig niet met modder gaan gooien.

Bedankt voor alle adviezen! Ik ga nu maar eens stoppen met reageren en me voorbereiden

Morgen de afloop
pi_43751268
Kan me herinnerendat TS ook freelancer was?
pi_43751319
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Heb je je cursus voor je vorige werkgever inmiddels al terug betaald: Opleidingskosten terugbetalen???

mister goeroe
Die heb ik netjes betaald, ik moest wel want dat werd ingehouden
pi_43751350
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:08 schreef Bastoenie het volgende:
Kan me herinnerendat TS ook freelancer was?
Was inderdaad.

Het is ook onzin dat een freelancer meer weet dan iemand in loondienst, het is maar net de keuze die je maakt. Dat is echt een mythe.
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 16:11:56 #146
43556 miss_dynastie
pi_43751418
quote:
Aan de andere kant wordt het gelijk als niet sociaal gezien als je niet alles doet wat je baas je opdraagt, er is altijd een keerzijde natuurlijk. Ik zie genoeg werknemers die misbruik van zich laten maken en voor een hongerloon alles voor hun baas doen.
Ja, maar je bent zelf niet iemand die voor een hongerloon misbruik van zich laat maken, dat zeg je zelf (ook in je andere topic over die enorm hoge opslag). Over het algemeen laten de meeste mensen zich niet misbruiken, maar hebben ze opvallend vaak last van het 'mijn baas is een vriendje'syndroom, hetgeen al gauw zorgt voor een soort 'wie denkt die man wel niet dat hij is', terwijl hij gewoon je baas is en dat recht heeft. En dat gevoel heb ik bij jou ook een beetje: ik een pintje, hij een pintje, pot verwijt de ketel, enz. Ik zeg niet dat je baas gisteren niet tever is gegaan, want dat zou onzin zijn. Hij had zich in moeten houden, zoveel is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik zijn reactie onbegrijpelijk vind. Misschien was de maat nu gewoon eens helemaal over vol.
pi_43751599
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar je bent zelf niet iemand die voor een hongerloon misbruik van zich laat maken, dat zeg je zelf (ook in je andere topic over die enorm hoge opslag). Over het algemeen laten de meeste mensen zich niet misbruiken, maar hebben ze opvallend vaak last van het 'mijn baas is een vriendje'syndroom, hetgeen al gauw zorgt voor een soort 'wie denkt die man wel niet dat hij is', terwijl hij gewoon je baas is en dat recht heeft. En dat gevoel heb ik bij jou ook een beetje: ik een pintje, hij een pintje, pot verwijt de ketel, enz. Ik zeg niet dat je baas gisteren niet tever is gegaan, want dat zou onzin zijn. Hij had zich in moeten houden, zoveel is duidelijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik zijn reactie onbegrijpelijk vind. Misschien was de maat nu gewoon eens helemaal over vol.
Mijn baas en ik zijn redelijk hetzelfde, hij is ook koppig en dominant en laat ook niet over zich heen walsen.
Ziedaar al de basis voor een conflict. Eigenlijk lijken we gewoon heel erg op elkaar. Vanmorgen bij het gesprek waren we allebei ook gewoon relax en begripvol.
pi_43751808
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:07 schreef Marve het volgende:
Ik ga zeker mijn best ervoor doen, maar ik heb het gesprek natuurlijk niet helemaal zelf in de hand.
O jawel, jij kunt er sturing aangeven door aan het begin je kwetsbaar op te stellen en aan te geven dat dit ook niet jouw bedoeling is geweest. Je baas heeft je met zijn excuus een de-escalerende handreiking gegeven om met die instelling dit samen op te lossen. Het verloop staat of valt met jouw opstelling.
quote:
Ik zal iig niet met modder gaan gooien.
Zucht ... nou, geweldig, maar heb je mijn advies wel gesnapt?
quote:
Bedankt voor alle adviezen! Ik ga nu maar eens stoppen met reageren en me voorbereiden

Morgen de afloop
Tot morgen
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:24:30 #149
54408 Parzival
Where it happens
pi_43751847
quote:

[..]

Kan ik het helpen dat ik zo goed ben?

blablabla

De vraag of JIJ jezelf een goeroe vindt doet hier niet tersprake. Je kunt technisch goed zijn in wat je doet.. maar dat maakt je zeker geen consultant! Een consultant past zich sociaal gezien aan aan de klant, aan zijn wensen en eisen en hij kan zich inleven in personen en bedrijven.. in hun behoeftes hun verplichtingen etc etc..

Je kunt technisch nog zo goed zijn.. nog zo veel van producten weten.. als het gaat om consultancy kun je ook omgaan met dergelijke zaken. Ik zeg niet dat je dat leert in 1 dag.. ik zit ook nog "maar 8 jaar" in het vak en ik ben ook een keer heeel erg op mn bek gegaan (geen baan verlies thank god.. maar het stukje van de hotelkamer en het bellen kwam me erg bekend voor.. ), van dit soort dingen moet je leren.. en feitelijk kun je nu 1 keuze maken: je wil daar blijven werken om de carriere kansen en de klanten en wat je verder leuk vindt... OF je nokt het nu gelijk af en niet omdat de baas blabla doet.. omdat je je gekrenkt voelt in je persoon en omdat je niet weet of je ooit nog wel serieus genomen kan worden door je collega's de baas en de klanten

Die keuze moet je naar mijn idee maken.. en verder geen enkele andere.. ga je voor de eerste dan ga je voor je trots.. en je kunt best tegen de volgende WG zeggen dat je een meningsverschil cq problemen hebt gehad.. dat komt nml vaker voor.. ga je voor blijven dan stel je je nederig op (hij heeft zn excuses al gemaakt nu jij nog!) en probeer je te lijmen wat er te lijmen valt.

En vergeet je CV niet te mailen
pi_43751933
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:01 schreef Marve het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik jou mening niet objectief vind omdat je vanuit je eigen perspectief als werkgever de zaak bekijkt? Laten we wel bij het onderwerp blijven, en als ik wil janken op fok moet ik dat zelf weten.
dude, je zou willen dat je een wg als mij had. ik ben eerlijk en gul voor die mannen.
mits ze geen huilies zijn of course..
pi_43751969
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 14:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Waar lees je dat ik dat zeg dan?

Een contractduur van 3 maanden (wat dus m.i. 9 maanden is) is wat anders dan een vergoeding ter hoogte van 3 keer een maandloon.
nergens, je kreeg gratis mijn mening.
ik ken jouw soort WN'ers
pi_43751979
Ha, dit zijn de leukere arbeidsrechtelijke dossiers: a) een werknemer die zich niet als nederig slachtoffer opstelt maar luidruchtig zijn gelijk wil halen en b) een sappig feitencomplex vol ruzies, dronkenschap, luid gezang en tietenknijperij op woeste bedrijfsfeesten

Als ik dit lees vind ik het jammer dat ik geen arbeidszaken meer doe. Vooral als advocaat van de werkgever was dit leuk geweest

Verder weinig meer toe te voegen aan wat al eerder gezegd is: TS, je staat niet erg sterk gezien je gedrag, jij-bakken richting je baas helpt je geen centimeter verder, probeer de schade te beperken en te voorkomen dat dit buiten dit bedrijf bekend wordt.
pi_43752043
Ik ga zeker een lijmpoging doen, ik weet zeker dat hij daar ook wel redelijk in mee zal gaan, alleen wordt de vraag nu of ik mezelf nog kan motiveren als ik daar blijf. Je wordt niet elke dag op staande voet ontslagen en de vraag is of ik me tijdens het werken ga afvragen wanneer de volgende keer wordt.

Ik ga hem denk ik voorstellen bestaande projecten af te ronden en ondertussen iets anders te zoeken, iig iets in die trend.

Dat CV, welk bedrijf is dat?
pi_43752123
Ik zou het niet tot een rechtszaak laten komen. Ooit weleens gehoord van de kantonrechtersformule? Gezien het feit dat je nog niet eens een jaar hebt gewerkt bij dit bedrijf is het maximaal haalbare twee maanden salaris. Wil je daar je carriere voor vergooien?

Zet je trots opzij en zorg dat je hier met zo min mogelijk schade uitkomt.
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:34:18 #155
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_43752222
Tenzij je ergens anders onder dezelfde voorwaarden direct eenzelfde functie kunt bekleden:
Excuses accepteren, evt. met verzoek e.e.a. ook recht te breien bij de collega's die erbij aanwezig waren. Daarna rug recht en gewoon weer aan de slag. Elk huisje heeft z'n kruisje, en nu heb je toevallig eens een botsing gehad met je baas. Wie weet waar het nog eens goed voor is (schuldgevoel, opslag, promotie - het kan gek lopen...).

Het is toch van den gekke dat je als werknemer moet gaan verdedigen dat je mondeling je ontslag gekregen hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 21 november 2006 @ 16:40:17 #156
43556 miss_dynastie
pi_43752411
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:17 schreef Marve het volgende:

[..]

Mijn baas en ik zijn redelijk hetzelfde, hij is ook koppig en dominant en laat ook niet over zich heen walsen.
Ziedaar al de basis voor een conflict. Eigenlijk lijken we gewoon heel erg op elkaar. Vanmorgen bij het gesprek waren we allebei ook gewoon relax en begripvol.
Ja, maar bedenk je wel dat ondanks de overeenkomsten er een verschil is en dat is dat hij de baas is, en dat dat een heel belangrijk verschil tussen jullie is.
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:29 schreef Marve het volgende:
Ik ga zeker een lijmpoging doen, ik weet zeker dat hij daar ook wel redelijk in mee zal gaan, alleen wordt de vraag nu of ik mezelf nog kan motiveren als ik daar blijf. Je wordt niet elke dag op staande voet ontslagen en de vraag is of ik me tijdens het werken ga afvragen wanneer de volgende keer wordt.
Maar, Marve, wees eens eerlijk, lees je R&P topic nog eens door, die motivatie, was je die sowieso niet al kwijt? En is dit dan niet een excuus (ook voor jezelf) dat je met beide handen aangrijpt?
pi_43752588
Het is eigenlijk al gezegd, maar wat jij morgen moet doen is erkennen dat jij fout zat. Ik snap dat je dat zelf absoluut niet vind, maar velen hier zien ook andere kanten van de zaak, en jouw baas waarschijnlijk helemaal.

Doel van het gesprek morgen is om te kijken hoe jullie nu verder gaan. In dat gesprek zul je een moeten duidelijk maken dat je het vervelend vindt wat er is gebeurd, maar dat je vooral wilt zoeken naar een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen en nu verder wilt gaan.

Ik heb zelf ook ooit in een conflict situatie gezeten waarbij ik deze houding heb aangenomen. Niet de ander de schuld geven, ook niet jezelf, maar vooral kijken naar hoe er mee om te gaan. Bij mij ging het om een conflict tussen mij en mijn baas. Hiervoor zaten we op gesrpek bij de manager, en tijdens het gesprek kwam hierdoor dus naar voren dat fouten vooral bij mijn baas zaten en niet bij mij. Goed dat heb jij niet, maar achteraf was mijn manager wel erg blij dat ik het zo "volwassen" aanpakte.

En dat gegoeroe van jou slaat helemaal nergens op, ik zou je eerder een nerd noemen dan een goeroe, maar laten we het maar op professional houden ok?
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:47:31 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43752663
Ehm..ik herken wat van mezelf in jou.
Laat me beginnen met te zeggen dat je een omhooggevallen eikel bent. Niet lullig bedoeld hoor, maar je blaast toch wel zo hoog van de toren en denkt jezelf van alles te kunnen permitteren.

Mijn advies: Ga praten met je meedere, wees eerlijk en stel je eens niet zo ongelofelijk dom op. Je doet alsof jij die toko runt en speciale privileges hebt..maar vooralsnog ben je gewoon een medewerker, die bij gods gratie een paar tientjes op zijn rekening krijgt van die klootzak van een baas.

Doe je dat niet en je posthistorie in acht nemend, vermoed ik dat je binnen afzienbare tijd hard op je muil gaat, tegen een burnout aanzit, of in je eigen branche helemaal wordt uitgekotst.
Klinkt bot, valt wel mee.
Gewoon rustig doen, niet denken dat je vanalles kan maken en je stinkende best doen op je werk.
Kan je ook rustig een borrel drinken op een feest, of een wijf van de zaak versieren.

Jij begrijpt nog steeds niet dat je attitude het probleem is en niets meer dan dat.
pi_43752939
Leuk topic!

'Work hard play hard!'
Jammer dat niet iedereen dat snapt.

Succes morgen!
pi_43752992
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:34 schreef Coelho het volgende:
Tenzij je ergens anders onder dezelfde voorwaarden direct eenzelfde functie kunt bekleden:
Excuses accepteren, evt. met verzoek e.e.a. ook recht te breien bij de collega's die erbij aanwezig waren. Daarna rug recht en gewoon weer aan de slag. Elk huisje heeft z'n kruisje, en nu heb je toevallig eens een botsing gehad met je baas. Wie weet waar het nog eens goed voor is (schuldgevoel, opslag, promotie - het kan gek lopen...).
Dan nog moet je zonder ruzie weg gaan. Je zal je nog verbazen over hoe klein bepaalde wereldjes zijn. Dit kan je tien jaar later ineens opbreken.
quote:
Het is toch van den gekke dat je als werknemer moet gaan verdedigen dat je mondeling je ontslag gekregen hebt.
Dat is echt heel gek Je wordt in Nederland niet zo snel ontslagen, zeker niet op staande voet. Bovendien zal een rechter zeker niet volledig meegaan in het verhaal van de TS.

Ook leuk is dat als je ergens gaat solliciteren die negen maanden leuk op je CV staan. Geheid dat je daar ooit nog eens vragen over krijgt, vooral leuk als ze je ex-baas dan nog eens opbellen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:57:23 #161
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43753045
quote:

Ik ga hem denk ik voorstellen bestaande projecten af te ronden en ondertussen iets anders te zoeken, iig iets in die trend.

wtf denk je man dat je onvervangbaar bent ofzo. Wees blij dat je baas z'n excuses heeft aangeboden. Verder moet je niet uit de hoogte gaan doen en gewoon aan de bak gaan. Later zie je wel of je wil blijven of niet
quote:
[quote]Op dinsdag 21 november 2006 16:17 schreef Marve het volgende:

[..]

hmm. Volgens mij ben je nou niet zo dominant maar overschat je jezelf wat. Je bent zo goed en geweldig...maar je kan niet eens ff fatsoenlijk je baas te woord staan als hij A: bij iets naar je mening vraagt. B: hij je vraagt mee te lopen naar de bar om daar onder 4 ogen verder te praten. Verder maak je je druk om je vd valk opwarm aardappeltjes....tja dat is wel enigzins dominant en zielig. Vandaag ben je nog niet eens in staat om weer normaal aan de slag te gaan want je bent zo aangeslagen ( ). Zo'n grote jongen ben je blijkbaar nog niet.

En het is wat flauw; maar als ik je foto zie, zie ik toch weer zo'n typische ICTér voor me. Technisch bekwaam... maar voor de rest

Ik vergat nog bijna het gejank op bed en meteen bij papa en mama uithuilen. Overspeel je hand nou niet en wees blij met wat je hebt. Jij lijkt op jouw beurt te vergeten dat hoe veel jullie ook op elkaar mogen lijken hij de baas is en jij 1 van de medewerkers.

[ Bericht 20% gewijzigd door PLAE@ op 21-11-2006 17:03:16 ]
  dinsdag 21 november 2006 @ 16:59:48 #162
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43753116
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:54 schreef el_bario het volgende:
Leuk topic!

'Work hard play hard!'
Jammer dat niet iedereen dat snapt.

Succes morgen!
In plaats van met zijn manager te praten aan de bar, trok hij zich terug in zijn kamer om daar vervolgens de kussens onder te snotteren en naar zijn mama te rijden.
He showed them allright..Ha!
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:04:41 #163
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43753298
Ik denk overigens dat je gek staat te kijken morgen. Jij wil dan lijmen en je baas heeft bedacht dat je toch maar beter kan gaan.
Te laat, helaas pindakaas. Je had je kans vandaag.
pi_43753695
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:59 schreef SHE het volgende:

[..]

In plaats van met zijn manager te praten aan de bar, trok hij zich terug in zijn kamer om daar vervolgens de kussens onder te snotteren en naar zijn mama te rijden.
Ach iedereen verwerkt dat zo op zijn eigen manier, en bij de mensen die hij vertrouwt. Ik schaam me daar echt niet voor hoor, ben er zelfs trots op
pi_43753748
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Hij bleef toch wachtend zitten tot z'n baas bereid was een kalm gesprek te voeren. Maar die taaide af!
Bovendien siert het hem dat hij om z'n werk kan 'snotteren'
In ieder geval is het 'het echte leven'
pi_43753785
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:18 schreef el_bario het volgende:

[..]

Hij bleef toch wachtend zitten tot z'n baas bereid was een kalm gesprek te voeren. Maar die taaide af!
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:23:42 #167
98138 Everett
pi_43753905
quote:
Nou, snotteren?! De exacte woorden waren:
quote:
Na een bak koffie en heel veel sigaretten ben ik vervolgens naar mijn kamer gegaan, heb daar een half uur helemaal gesloopt gezeten, heel het hotelbed ondergejankt
Van een goeroe mag je meer verwachten
  dinsdag 21 november 2006 @ 17:24:44 #168
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43753928
quote:

[..]

en het leven is keihard natuurlijk...in die context snap ik je 'play hard' dan ook beter
pi_43753941
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:23 schreef Everett het volgende:

[..]

Nou, snotteren?! De exacte woorden waren:
[..]

Van een goeroe mag je meer verwachten
Jullie zeggen toch dat een echte goeroe niet alleen techniek beheerst? Nee dus ook gevoel

Dat maakt deel uit van het goeroe zijn
pi_43754520
Hehe nou ja jep akt het in ieder geval positief op.

Een echte goeroe is juist niet met techniek bezig naar mijn idee, maar op een hoger niveau; strategisch inzicht, toepassen, sturen, trends enzovoorts. Daar zitten naar mijn idee de echte goeroe's. Maar goed misschien kijk ik dan weer iets teveel vanuit mijn vakgebied.
  Milf dinsdag 21 november 2006 @ 18:00:29 #171
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_43755083
quote:

Dat CV, welk bedrijf is dat?
Jezelf kan motiveren als je daar blijft?
Als jij eens bonje hebt met vrienden van je of kenissen doe je dan ook zo raar? Kun jij jezelf dan ook motiveren om de vriendschap staande te houden?
Wat een comedie zeg. En ik zie deze trent steeds vaker voorbij komen bij mensen. Niet alleen bij de TS. De werknemers vinden dat zij alles zijn voor het bedrijf en daarom moet de WG hen met fluwelen handschoentjes behandelen. .

Hoe verder ik in dit topic kwam hoe meer ik vond dat je eigenlijk een omhooggevallen ei.... bent. Als ik WG was geweest dan had ik je ook ontslagen. Hoe goed je dan ook zou zijn. Als jij je net zo profileert op je werk zoals je hier op FOK! doet zou ik niet eens met je willen werken. Loyaliteit is erg ver te zoeken bij je. Je bent een visitekaartje van het bedrijf. En dat trekt soms ook buiten de normale kantooruren om ja. En met dat salaris wat je krijgt ( verdienen weet ik zo net nog niet ) vind ik het ook niet meer dan normaal dat je je fatsoenlijk gedraagd als er klanten/collega's bijzijn buiten kantooruren om.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_43755446
Vind dat het incasseringsvermogen van de TS wel erg laag is. En dat moet je toch hebben wil je carriere maken.
pi_43755864
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:24 schreef SHE het volgende:

[..]

en het leven is keihard natuurlijk...in die context snap ik je 'play hard' dan ook beter

Het leven is een groot feest!

Huilen van verdriet, lachen van plezier, zingen van vreugde, je weet wel... het telt allemaal mee.
pi_43757693
quote: automatiseringsbedrijf waar ik System Engineer ben
Gast, je hebt in NO TIME een nieuwe baan!
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:36:49 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43761176
Volgens mij wordt het wel heel erg opgeblazen nu.. Bazen zijn ook mensen en maken soms ook fouten. De baas heeft zijn excuses aangeboden. Waarom dat niet aangegrepen om een oplossing voor het probleem aan te kaarten en vervolgens een gesprek te voeren?

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt, ik zou me in eerste instantie ook kut voelen en de zaak opblazen.. Maar daarna.. Waarom niet de zaak nuchter bekijken, excuses aanvaarden en gewoon verder gaan?
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:53:00 #176
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43761804
Ga liever maar eens bekijken hoe jullie er samen uit kunnen komen ipv verder te snotteren en het wijf uit te hangen. Ook al voel je je lullig behandeld, daar kom je nu niet veel mee verder.

En een vakantie is misschien ook geen slecht idee.
Vampire Romance O+
pi_43762049
Kan het niet laten om de TS te quoten in een topic die je laatst geopend hebt in het R&P forum

Het gaat op dit topic: Opgebrand
quote:
Ik dacht misschien dat mijn motivatie nu toe zou nemen maar integendeel, momenteel zit ik er weer helemaal doorheen en ik kan geen milimeter werk meer verzetten. Een urenverantwoording invullen kost me al teveel moeite. Dit heeft ook zijn uitwerking op mijn priveleven waar ik dingen verzaak, zoals het op tijd betalen van rekeningen, het regelen van zaken etc. en ik begin nu echt in de problemen te raken.

Ik zit zwaar te overdenken mijn ontslag in te dienen en tot nu toe heb ik dat ook altijd gedaan wanneer ik er lange tijd aan dacht.
Put's this topic in perspective
pi_43762321
jongens, jullie zitten hem hier wel enorm op te naaien hier he, en daar hapt hij gewoon met alle liefde naar.. ik ken deze jongen, en hij lult echt niet als het over goeroe gaat, hij weet echt waar hij het over heeft. heb hem nog gesproken, en het wordt allemaal totaal uit zijn verband gerukt, ook hier...

natuurlijk maakt hij ook fouten, maar de baas is verre van correct geweest in deze, in plaats van deze jongen te helpen wordt hij vooral geflamed, beetje jammer..
en dank u meneer Dood,
pi_43762430
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:58 schreef Slasher het volgende:
Kan het niet laten om de TS te quoten in een topic die je laatst geopend hebt in het R&P forum

Het gaat op dit topic: Opgebrand
[..]

Put's this topic in perspective
pure flamebait.

dit is meer als een maand geleden, en de werkhouding was sindsdien echt een stuk verbeterd, zoals TS zelf al aangaf.. dit staat echt los van elkaar, beetje ouwe koeien uit de sloot halen
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 21 november 2006 @ 21:28:08 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43763430
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:06 schreef freak1 het volgende:

[..]

pure flamebait.

dit is meer als een maand geleden, en de werkhouding was sindsdien echt een stuk verbeterd, zoals TS zelf al aangaf.. dit staat echt los van elkaar, beetje ouwe koeien uit de sloot halen
Koeien springen wel erg snel in de sloot de laatste tijd.
pi_43765217
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:12 schreef Soul79 het volgende:
Ik ruik een kloon
ik?
en dank u meneer Dood,
pi_43767304
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:04 schreef freak1 het volgende:
jongens, jullie zitten hem hier wel enorm op te naaien hier he, en daar hapt hij gewoon met alle liefde naar.. ik ken deze jongen, en hij lult echt niet als het over goeroe gaat, hij weet echt waar hij het over heeft. heb hem nog gesproken, en het wordt allemaal totaal uit zijn verband gerukt, ook hier...

natuurlijk maakt hij ook fouten, maar de baas is verre van correct geweest in deze, in plaats van deze jongen te helpen wordt hij vooral geflamed, beetje jammer..
freak1

Thanks man! Eindelijk bijval
  woensdag 22 november 2006 @ 00:32:15 #184
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43769851
quote:

[..]

pure flamebait.

1 hele maand?
Vampire Romance O+
pi_43769916
jemig die baas heeft vast een satesaus allergie
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_43771964
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 16:27 schreef FUFR het volgende:
ik ken jouw soort WN'ers
Pardon "Mijn soort" werknemers
Verklaar je eens nader hoe jij mij typeert na het toelichten van de kantonrechtersformule.
Of scheer je me maar even over één kam met TS?
pi_43771966
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:57 schreef freak1 het volgende:

Ah! Joost mag het weten.
pi_43772621
quote:
Op woensdag 22 november 2006 04:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah! Joost mag het weten.
hehe, Joost is gezamelijke vriend

ach het hele topic bestaat slechts uit een paar fatsoenlijke opmerkingen, o.a. van jou R_one, de rest is van WGR een soort veredelde R&P aan het maken, totaal ongefundeerde opmerkingen, beetje flamen, en niemand grijpt in..

nee, want fok moet los
en dank u meneer Dood,
  woensdag 22 november 2006 @ 08:31:37 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43772678
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:26 schreef freak1 het volgende:

de rest is van WGR een soort veredelde R&P aan het maken, totaal ongefundeerde opmerkingen, beetje flamen, en niemand grijpt in..
Ik vind dat wel meevallen. Een arbeidsrelatie is bovendien niet puur een contract, er moet ook vertrouwen van beide partijen zijn en een goede persoonlijke omgang. Als die er niet is dan zal een arbeidsrelatie geen stand houden, ongeacht eventuele verdere rechten. De veelgegeven adviezen om iets dichter met je benen op de grond te gaan staan en op een volwassen manier dit geschil op te lossen vind ik dan ook niet vreemd.
pi_43772759
quote:
Op woensdag 22 november 2006 04:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Pardon "Mijn soort" werknemers
Verklaar je eens nader hoe jij mij typeert na het toelichten van de kantonrechtersformule.
Of scheer je me maar even over één kam met TS?
dan was mijn reply niet voor jou bedoeld sorry!
pi_43772794
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 21:12 schreef Soul79 het volgende:
Ik ruik een kloon
Is geen kloon, klopt wel. Nu weet ik inderdaad zeker om wie het gaat

Man met het korte lontje, succes met je lijmpoging vandaag Marve, of gewoon je andere grote verhalen achter na gaan
pi_43773010
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:26 schreef freak1 het volgende:

[..]

hehe, Joost is gezamelijke vriend

ach het hele topic bestaat slechts uit een paar fatsoenlijke opmerkingen, o.a. van jou R_one, de rest is van WGR een soort veredelde R&P aan het maken, totaal ongefundeerde opmerkingen, beetje flamen, en niemand grijpt in..

nee, want fok moet los
Ach kom nou; dit is een van de meest nuttige en best gefundeerde topics hier. Natuurlijk is het een beetje R&P, maar daar begin het toch mee? En wat lul je nou over geflame en ongefundeerde opmerkingen? De meeste zijn wel degelijk gefundeerd, of op ervaring gebaseerd. En ongefundeerd vind ik het pas als je jezelf zomaar goeroe gaat noemen.

Maar goed die hele discussie hebben we gehad verder.

Ik vind het behoorlijk triest dat je vindt dat je voor TS moet opkomen; ga je ook zijn handje vasthouden als hij vanmiddag bij de baas zit?
pi_43774769
Eer aan jezef ouden en verder kjken...wij zoeken nog goeie Citrix mensen...dus
  woensdag 22 november 2006 @ 10:38:42 #194
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43774973
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:29 schreef SjaakKnaak het volgende:
Eer aan jezef ouden en verder kjken...wij zoeken nog goeie Citrix mensen...dus
Nou je treft het wel, de TS is een goeroe
pi_43774999
gaaf...maaruh 5x examen voor citrix moeten doen? welke modules dan
  woensdag 22 november 2006 @ 11:11:35 #196
121707 5112
pi_43775702
quote:
Waar vind jij dan een post waarin iemand het gedrag van die baas goedkeurt? Iedereen hier is het er (volgens mij) wel over eens dat die baas fout gehandeld heeft, maar zoals altijd, het verhaal heeft twee kanten. De TS heeft blijkbaar ook wel een paar niet-zo-handige acties uitgehaald waar mensen hier hem -terecht- op wijzen. Als je niet tegen opbouwende kritiek kan moet je geen topic openen op fok
pi_43776070
Heeft weinig nut om xx keer hetzelfde te zeggen, laten we gewoon wachten tot Marve terug is van zijn werk of dat hij even tijd vind om ons te vertellen hoe het vandaag is gelopen.
pi_43776279
wijze woorden van Just...
pi_43776360
quote:
Op woensdag 22 november 2006 08:40 schreef Bastoenie het volgende:
Is geen kloon, klopt wel. Nu weet ik inderdaad zeker om wie het gaat

Man met het korte lontje, succes met je lijmpoging vandaag Marve, of gewoon je andere grote verhalen achter na gaan
Ha! U is de baas in hoogsteigen persoon?! En zat stiekem mee te lezen in dit topic om 'm straks ongenadig de zak te geven.

Kom op, vertel, we willen nu ook de andere kant van het verhaal horen

[/ mode]
  woensdag 22 november 2006 @ 11:54:16 #200
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_43776807
Haha een manager die je naar je kamer stuurt Zou ik ook niet zo prettig vinden. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  woensdag 22 november 2006 @ 12:02:46 #201
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_43777035
Je moet iets minder informatie geven over jezelf in je profiel.
Trotse mamma :)
pi_43777682
Dat moet ie toch echt zelf weten volgens mij
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 12:56:19 #203
43556 miss_dynastie
pi_43778649
quote:

[..]

pure flamebait.

Hoeveel kan een verhouding dan verbeteren in een maand? Waarin je ook nog eens een onschuldig meisje irriteert in het bijzijn van klanten met je bezopen kop?
Leuk hoor, vriendjes. Maar ik denk dat TS meer heeft aan een spiegel dan aan een knuffel
pi_43778821
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:02 schreef Faithz het volgende:
Inderdaad, ik weet ondertussen ook gewoon zijn volledige naam en woonplaats, en er is dus nog wel meer te vinden op Internet...
  woensdag 22 november 2006 @ 13:09:37 #205
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_43779052
Ik weet zelfs waar hij werkt(e)
pi_43779115
Als je werkelijk zo'n zelfbenoemde guru bent, dan zou dit ontslag je niet zo moeten deren. Genoeg werk te vinden voor zeer ervaren Citrix Engineers.

En nee, het is inderdaad niet guru-waardig om zoveel persoonlijke gegevens achter te laten op internet. Ook is het niet echt professioneel om zoveel te zuipen met klanten en collega's in de buurt.

Veeg je tranen weg en laat dit een les voor je zijn. Succes met je sollicitaties.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:12:51 #207
98138 Everett
pi_43779175
quote:
Op woensdag 22 november 2006 12:02 schreef Faithz het volgende:
In de wereld van TS wordt de volgende regel nageleefd:
quote:
Volgens hem deed ik met die uitspraak het bedrijf schade toe, terwijl ik het poste in mijn eigen tijd, op een publiek forum, onder mijn eigen naam en emailadres zonder de bedrijfsnaam te noemen.
Niets aan de hand dus.
  woensdag 22 november 2006 @ 13:17:54 #208
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_43779325
quote:
Op woensdag 22 november 2006 13:12 schreef Everett het volgende:

[..]

In de wereld van TS wordt de volgende regel nageleefd:
[..]

Niets aan de hand dus.
Bedrijfsnaam is online ook niet te achterhalen.

Maar goed, laat hem eerst het gesprek hebben van vanmiddag, zien we wel verder.

Ik denk dat iedereen er wel over eens is dat TS wellicht dingen gedaan heeft die men liever niet ziet of die wellicht echt niet kunnen..
Maar de manier van confronteren... Hoort nog altijd anders te gebeuren dan midden in een restaurant met andere collega's erbij. Daar zullen we het ook wel over eens zijn.
pi_43782379
Als ik de TS was zou ik in het gesprek zeggen dat er blijkbaar zaken zijn waar de werkgever niet tevreden over is (gedrag), maar dat hij dat graag eerder had gehoord en op een andere manier. Ik kan me best voorstellen dat een werkgever zich ergert aan dronken gedrag op feestjes en populair omgaan met klanten, maar als zo'n jonge hond dat niet doorheeft moet dat gewoon een keer gezegd worden, en niet blijven sluimeren totdat het tot zo'n buitenproportionele uitbarsting komt. Zoals overal waar 2 vechten, hebben er ook hier 2 schuld
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 14:57:59 #210
43556 miss_dynastie
pi_43782515
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:53 schreef imago het volgende:
maar als zo'n jonge hond dat niet doorheeft moet dat gewoon een keer gezegd worden, en niet blijven sluimeren totdat het tot zo'n buitenproportionele uitbarsting komt. Zoals overal waar 2 vechten, hebben er ook hier 2 schuld
Maareh, tot wanneer is iemand een jonge hond? Ik weet niet precies wat de criteria zijn, maar TS doet naar eigen zeggen al 7 a 8 jaar dit werk en is toe aan zijn vijfde werkgever. Kunnen we dan nog spreken van een jonge hond (gewoon interesse hoor, ben benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken... ik vind dat je van iemand met zoveel ervaring namelijk beter mag verwachten).
pi_43783471
centric ook...
pi_43787488
Ik heb je verhaal gelezen, niet bde reacties.

Je zou je wel klote voelen vooral als je het erg naar je zin had, kutzooi
  woensdag 22 november 2006 @ 17:20:50 #213
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_43788225
Hoe was het gesprek?
pi_43790729
Ik ben ook erg benieuwd
pi_43804368
Ik ben ook benieuwd (tvp)
pi_43809223
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:24 schreef SjaakKnaak het volgende:
centric ook...
Hahaha klopt idd

Naja ik ben niet echt moeilijk te traceren zie ik al wel weer

Aangezien iedereen me blijkbaar kent begin ik mezelf nu wel af te vragen of dit topic wel zo slim was, dat had ik niet verwacht zeker op deze site. M'n baas vroeg vanmiddag zelfs herhaaldelijk met wie ik hierover allemaal had gesproken, daardoor werd ik een beetje achterdochtig dat hij misschien door iemand op de hoogte is gebracht van deze thread (klinkt paranoia ik weet het maar dat word je wel op een gegeven moment).

Naja als dat zo is is het toch al te laat dus kan ik net zo goed verder gaan.

Vandaag dus een gesprek gehad en aangegeven dat ik door wil werken en ik heb m'n fouten erkend. Morgen hoor ik de eindbeslissing. Ondanks dat nam hij alles toch nog vrij hoog op had ik het gevoel en als ik eerlijk moet zijn vrees ik nu pas echt voor m'n baan. Hij vond het wel super wat ik gezegd had maar hij vond het ook te laat dus ik ben benieuwd.

Waar ik wel vreselijk van baal is dat hij me nu steeds op en neer laat rijden naar kantoor voor een gesprek, morgen wordt de 3e keer deze week (is toch 70 KM voor een gesprek van 30 minuten). Hierdoor houdt hij me constant in onzekerheid en dat vind ik ook niet netjes, het lijkt wel een psychologisch spelletje en hij heeft inmiddels vast al wel door dat hij die heel goed met mij kan spelen.

Maarrgoed wat er ook uitkomt, het ligt nu in zijn handen, ik heb m'n best gedaan.

Nu ik zo aan het typen ben trouwens, om even terug te komen op het gevoel van paranoide, wat als ik wel verder kan gaan bij dit bedrijf? Moet ik soms steeds een andere nickname aanmaken als ik iets wil posten op een forum omdat een ander het misschien wel kan lezen en je erop kan pakken? Ik zou me nu constant in moeten gaan houden met wat ik zeg, zelfs op technische forums, jezus dat is toch wel een erg beklemmend gevoel moet ik zeggen. Wat moet ik nu doen dan, m'n baas beloven dat ik geen eigen mening meer zal hebben? Zelfs prive niet?

Laat ik het anders stellen, als ik stofzuigers voor Philips verkoop, mag ik dan prive zeggen zonder philips te noemen dat Dyson eigenlijk veel beter is? Is dat een reden voor ontslag omdat toevallig via google te achterhalen is dat mijn naam aan philips is gekoppeld en ik zo het bedrijf benadeel? Dat zou al heel ver gaan, bovendien kraakte ik een leverancier af, en niet ons bedrijf dus dat zou nog verder gaan als je daarop de zak zou krijgen.
pi_43810569
Tijdens ontslagprocedures zoeken ze alles om te naaien en dan is tegenwoordig even op je naam googelen snel gedaan. Ga er vanuit dat alles dat je openbaar post ook door hem gelezen kan worden. Je kan dat nu tijdens zo'n procedure niet gebruiken. Hij kan je steeds een stap voor zijn.

Wat als je wel verder kan bij het bedrijf? Gewoon normaal doen. Je bent verstandig genoeg om te bepalen wat wel en niet kan. Het is echt niet zo dat je ontslagen wordt puur om het feit dat je me een stofzuiger van Dyson aanraadt. Dat weet je zelf ook wel. Kijk maar eens naar de eigenaar van de website in mijn sig. Schrijft over alles en iedereen; moet gewoon kunnen.

Maak het jezelf toch niet zo moeilijk. Als je kan blijven: blijf dan. Leer van de fouten en doe je werk goed. Maak goede afspraken met je baas met betrekking tot de verbeterpunten. Laat de rest maar zitten. Beter voor jezelf. Je kan eventueel opzoek gaan naar een nieuwe baan. Dat gaat ook echt veel beter vanuit een baan dan vanuit de WW.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  donderdag 23 november 2006 @ 04:39:28 #218
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43810725
quote:
Op donderdag 23 november 2006 01:20 schreef Marve het volgende:

Vandaag dus een gesprek gehad en aangegeven dat ik door wil werken en ik heb m'n fouten erkend. Morgen hoor ik de eindbeslissing. Ondanks dat nam hij alles toch nog vrij hoog op had ik het gevoel en als ik eerlijk moet zijn vrees ik nu pas echt voor m'n baan. Hij vond het wel super wat ik gezegd had maar hij vond het ook te laat dus ik ben benieuwd.
Zei ik het niet >>
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 17:04 schreef PLAE@ het volgende:
Ik denk overigens dat je gek staat te kijken morgen. Jij wil dan lijmen en je baas heeft bedacht dat je toch maar beter kan gaan.
Te laat, helaas pindakaas. Je had je kans vandaag.
allemaal zo voorspelbaar
quote:
Waar ik wel vreselijk van baal is dat hij me nu steeds op en neer laat rijden naar kantoor voor een gesprek, morgen wordt de 3e keer deze week (is toch 70 KM voor een gesprek van 30 minuten). Hierdoor houdt hij me constant in onzekerheid en dat vind ik ook niet netjes, het lijkt wel een psychologisch spelletje en hij heeft inmiddels vast al wel door dat hij die heel goed met mij kan spelen.
Jullie hebben 2x gesproken wat een volhouder ben je ook. Wat is 70 kilometer nou niks toch. Je geeft nou niet echt de indruk dat je graag je baan wil behouden. Probeer enigzins gemotiveerd over te komen als je dat uberhaupt bent . Jullie zullen er toch samen het beste van moeten maken als jullie samen verder willen.

Wat betreft dat psychologische spelletje, je denkt er veels te diep bij na. Het is een beetje een a,b,c verhaal dit. Allemaal nogal voorspelbaar. Alleen lijk jij je eigen grootste vijand te zijn in het hele verhaal.

Succes in ieder geval. Als je alsnog ontslagen wordt kan je het altijd nog aanvechten om er iig financieel niet minder van te worden etc etc.
pi_43812538
Ik zou echt ander werk zoeken Martijn. Dit wordt tot ver in je loopbaan bij dit bedrijf tegen je gebruikt. En wil je nu echt voor een baas werken die je zo voor schut zet waar iedereen bij is, als hij daar zin in heeft?

Hou de eer aan jezelf en neem ontslag. Leer ervan en zoek een nieuwe baan. Als Citrix specialist moet je wel iets anders kunnen vinden.
pi_43812566
Bovendien, als je op fora post, gebruik dan een nieuwe nickname en maak niet te veel over jezelf bekend. Zet geen foto's van jezelf online die met je nick in verband kan worden gebracht, verberg je email adres met je naam erin of maak er een met een nickname.. je kent het wel.

Als je dan een keer de mist in gaat, dan kent niemand je.
pi_43812635
quote:

[..]

Hahaha klopt idd

Naja ik ben niet echt moeilijk te traceren zie ik al wel weer

Nu ik zo aan het typen ben trouwens, om even terug te komen op het gevoel van paranoide, wat als ik wel verder kan gaan bij dit bedrijf? Moet ik soms steeds een andere nickname aanmaken als ik iets wil posten op een forum omdat een ander het misschien wel kan lezen en je erop kan pakken? Ik zou me nu constant in moeten gaan houden met wat ik zeg, zelfs op technische forums, jezus dat is toch wel een erg beklemmend gevoel moet ik zeggen. Wat moet ik nu doen dan, m'n baas beloven dat ik geen eigen mening meer zal hebben? Zelfs prive niet?

Laat ik het anders stellen, als ik stofzuigers voor Philips verkoop, mag ik dan prive zeggen zonder philips te noemen dat Dyson eigenlijk veel beter is? Is dat een reden voor ontslag omdat toevallig via google te achterhalen is dat mijn naam aan philips is gekoppeld en ik zo het bedrijf benadeel? Dat zou al heel ver gaan, bovendien kraakte ik een leverancier af, en niet ons bedrijf dus dat zou nog verder gaan als je daarop de zak zou krijgen.
Tja bij Centric wel ja.
Zij zullen niet terughoudend zijn om dingen te gebruiken uit je privéleven om je te kunnen ontslaan.
Ze hebben daar zelfs een levendige geschiedenis in.

Mijn advies. Maak je er niet druk over. Gooi een voorstel op tafel van kwartaal loon en ontslag.
Zoek een andere baan en ga door met je leven.

Mijn reactie op mijn ontslag bij Centric was. "oh.. dus jullie zijn weer eens aan het bezuinigen?" Waarop mijn manager slechts zei "ja".

Had verder niks met prestaties te maken.

Welkom in de wereld die IT heet. Stress, lange dagen, hard werken en nog harder neerkomen als ze een zondebok zoeken
Profiel opgeheven.
pi_43813036
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 07:49 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

maar daar waren vast geen klanten bij
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  † In Memoriam † donderdag 23 november 2006 @ 10:29:32 #223
43556 miss_dynastie
pi_43813070
quote:
Aangezien iedereen me blijkbaar kent begin ik mezelf nu wel af te vragen of dit topic wel zo slim was, dat had ik niet verwacht zeker op deze site.
Had je je wel gerealiseerd dat dit een van de grootste Nederlandse fora is?
quote:
M'n baas vroeg vanmiddag zelfs herhaaldelijk met wie ik hierover allemaal had gesproken, daardoor werd ik een beetje achterdochtig dat hij misschien door iemand op de hoogte is gebracht van deze thread (klinkt paranoia ik weet het maar dat word je wel op een gegeven moment).
Neuh, dat zou ik zeker doen hoor.
quote:
Je had dus beter diezelfde dag kunnen gaan, maar ja, daar was je niet aan toe.
quote:
Nou, dat lijkt me dan weer niet. Je krijgt doorgaans je loon doorbetaald tijdens een schorsing, dus al laat ie je hele dagen rondjes rijden, je hebt het maar te doen.
quote:
Moet ik soms steeds een andere nickname aanmaken als ik iets wil posten op een forum omdat een ander het misschien wel kan lezen en je erop kan pakken? Ik zou me nu constant in moeten gaan houden met wat ik zeg, zelfs op technische forums, jezus dat is toch wel een erg beklemmend gevoel moet ik zeggen. Wat moet ik nu doen dan, m'n baas beloven dat ik geen eigen mening meer zal hebben? Zelfs prive niet?
Nou, weet je wat het is, jij geeft wel een hele hoop weg. Je volledige voor+ achternaam, je geboortedatum, je beroep, foto, etc. Je had -ook in dit topic- het best zo kunnen draaien dat niemand had geweten dat jij erachter zat. Je had alleen details weg moeten laten, zo simpel is het.
pi_43813496
quote:

[..]

Tsja, ik zal misschien wel een moraalridder zijn, maar ik vind dat je het als professionele Philips stofzuigerverkoper niet kan maken om prive te gaan roepen dat het waardeloze dingen zijn en Dyson beter is.... Ik zou het al helemaal kwalijk vinden als je dat als verkoper ook nog eens op een forum gaat plaatsen, zodat heel googled NL/wereld dat er ook nog eens uithaalt....

Ik vind dat je toch wel een beetje trots mag zijn/binding moet hebben met de toko waar je werkt... of in ieder geval RESPECT er voor moet kunnen opbrengen
  donderdag 23 november 2006 @ 13:46:39 #225
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_43818674
ben benieuwd hoe dit afloopt
Neerkomen wel!
pi_43840877
Ben weer aan het werk

Topic mag dicht / weg whatever
pi_43840932
Het zou wel aardig zijn als je zou vertellen hoe het nu afgelopen is en wat de oplossing geweest is. Of heb ik iets gemist?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_43842038
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 01:56 schreef Marve het volgende:
Ben weer aan het werk

Wat een rel om niets
  vrijdag 24 november 2006 @ 07:10:05 #229
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43842043
Eind goed al goed.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43843796
quote:
Ben weer aan het werk
Vast onder de voorwaarde dat het boek gesloten wordt, dat je hierover geen mededelingen meer naar buiten brengt (inclusief Fok!). Zo niet, dan is je post wel erg kort (door de bocht).
pi_43845106
En voor het einde van December ligt de situatie weer anders. Krijg je een beoordelingsgesprek en knikkeren ze je er alsnog uit
Let maar op mijn woorden
Profiel opgeheven.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 november 2006 @ 11:41:30 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43846245
quote:
Ben weer aan het werk

Neuh, weg doen we sowieso niet... Het zakt vanzelf wel naar beneden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:09:14 #233
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_43846909
Scapegoat gedrag.
Hij heeft niks aan je, ook hij heeft verantwoording af te leggen bij zijn klanten en die ken je namelijk ook. Je kunt hem veel harder beschadigen dan hij jou.

Speel maar het spel met de langste adem. Ik had mij terstond ziek gemeld... en hem een weekje laten hangen.

Incompetentie druipt eraf.
pi_43847790
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:09 schreef Drugshond het volgende:
Scapegoat gedrag.
Hij heeft niks aan je, ook hij heeft verantwoording af te leggen bij zijn klanten en die ken je namelijk ook. Je kunt hem veel harder beschadigen dan hij jou.
TS was geschorst en als dat daadwerkelijk was gevolgd door ontslag, was hij nog weinig in aanraking met klanten gekomen om zijn woordje te doen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:46:18 #235
89730 Drugshond
pi_43847945
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:39 schreef r_one het volgende:

[..]

TS was geschorst en als dat daadwerkelijk was gevolgd door ontslag, was hij nog weinig in aanraking met klanten gekomen om zijn woordje te doen.
Hangt van de kwestie af, als de klant benadeelt wordt voor enkele duizenden gulden vanwege verkeerd aankoopgedrag wil een klant best luisteren. Maar dan kun je echt spreken van een verstoorde relatie.
Ik heb bij 1 werkgever gewerkt onder 6 constructies... van detachering tot en met freelance werk. Onder 3 verschillende bedrijven. Dan luisteren ze wel omdat je ook een marktfocus meebrengt.
pi_43856026
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:46 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hangt van de kwestie af, als de klant benadeelt wordt voor enkele duizenden gulden vanwege verkeerd aankoopgedrag wil een klant best luisteren. Maar dan kun je echt spreken van een verstoorde relatie.
Ik heb bij 1 werkgever gewerkt onder 6 constructies... van detachering tot en met freelance werk. Onder 3 verschillende bedrijven. Dan luisteren ze wel omdat je ook een marktfocus meebrengt.
Wat lul je nou dom?
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:19:30 #237
89730 Drugshond
pi_43856418
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:06 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom?
Nou nee, hangt er vanaf was de TS voor klantrelatie had.
Ik heb ooit de situatie gehad dat ik als buitenpartij rechtsteeks de ordermap mocht doornemen (zonder toezicht). En een niet gewogen uitspraak mocht ventileren aan het MT.
Als je de klant door en door kent... heb je echt wel iets in de pap te brokkelen. En ben je deelgenoot van de spelregels.
pi_43864168
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 11:01 schreef Bierie het volgende:
En voor het einde van December ligt de situatie weer anders. Krijg je een beoordelingsgesprek en knikkeren ze je er alsnog uit
Let maar op mijn woorden
Ik vermoed dat je daar wel eens gelijk in kunt hebben. Wat dat aangaat denk ik dat veel mensen in de IT bepaalde toestanden uit deze thread wel herkennen. Het treurige aan deze gang van zaken vind ik dat het continu terugkomt. Bij mijn huidige werkgever heb ik dat gelukkig niet. Het merkwaardige is alleen dat je je dan af en toe verwondert dat zaken wel normaal kunnen en dat mensen erg direct kunnen zijn, zonder elkaar te kwetsen (of ben ik nu heel erg cynisch aan het worden?).

Waarom maakt vrijwel ieder IT bedrijf en vele IT'ers steeds dezelfde fouten?
- Achterlijke bedrijfsfeesten, dat is kennelijk uit de IT-boom tijd afkomstig. Waarom je jezelf klem moet zuipen of sowieso bij wijze van iedere maand zoiets moet organiseren ontgaat me volledig. Niet dat ik niet contact wil houden met collega's, maar de manier waarop mag wel wat anders. Iets ingetogener graag bijvoorbeeld. Het alcohol aspect (in combinatie met rijden bijvoorbeeld) vind ik in deze sowieso nogal gevaarlijk.

Ik kan een heleboel pijnlijke momenten noemen uit verschillende bedrijfsfeesten, borrels en vergelijkbare activiteiten. Dat was met name bij een bedrijf waar ik "gillend" weg ben gegaan. Ik vermoed dat er hele topics vol kunnen worden geschreven over dit fenomeen.

- Overwerken, reistijden, hotels en richting burn-out. Natuurlijk doe je dat jezelf aan, maar managers mogen ook wel eens hun hersens gebruiken in plaats van mensen op te branden.

- Discutabele managers, vergis je niet, ik heb ook (hele) goede managers meegemaakt, maar sommige managers zijn echt zo ongelofelijk slecht en ongeschikt. Is het nu zo moeilijk om enigszins fatsoenlijk met mensen om te gaan? Ik denk dat hier het probleem is dat dit type manager meestal een schare volgelingen om zich heen verzamelt en niet ontvankelijk is voor (zelf)kritiek.

In combinatie met de eerdergenoemde bedrijfsfeesten mogen managers (en werknemers) zich trouwens wel eens bedenken dat ze ook een zekere voorbeeldfunctie hebben. Bepaald gedrag (mensen goedkoop neerhalen, foute grappen, zuipen en dergelijke) worden door anderen gezien en tellen keihard mee in het beeld wat je van iemand hebt.

- Professionaliteit, dat werkt 2 kanten op, zowel van de kant als de werknemer, als de kant van de werkgever. Bij mijn huidige werkgever is dat mijns inziens 1 van de opvallendste punten. Nu hebben we een luxe positie, dat maakt het wel wat makkelijker, maar we hebben wel bepaalde principes, zoals geen avondtrainingen. En kwaliteit is een gegeven; voor minder gaan we niet. Kwaliteit en professionaliteit lopen ook in elkaar over, daar doen veel bedrijven en IT'ers ook al iets niet goed.

- Arrogantie, ik ben zelf qua trainingen geven "onderaan" begonnen (eindgebruikersniveau) en heb dat altijd als leerzaam ervaren. Sommige mensen, zoals onze Citrix "guru", denken daar kennelijk anders over. Geloof me, er zijn ALTIJD mensen die meer weten dan jij. Ik hoef zo'n opstelling echt niet te proberen; daar word ik bij een training keihard op afgerekend (en terecht). Verder moet je begrijpen dat iedereen in een bedrijf erbij hoort en meedoet om een dienst te leveren. Wat dat aangaat past de TS ook wel enige bescheidenheid.

Wat verder in dit topic naar voren kwam was ook zeer herkenbaar en het kan geen kwaad om dat nog eens te benadrukken:
- De wereld is erg klein, zeker als je specialist bent. Ook al zul je met bepaalde mensen geen vrienden worden je zult ze later tegen gaan komen. En mensen hebben een heel erg goed geheugen. De reden trouwens dat je je op bedrijfsfeesten en dergelijke nogal in moet houden.

Wat dat aangaat heb ik meegemaakt dat een ex-werknemer van een bedrijf later een salesman tegenkwam die hij van dat bedrijf kende. Hij had van de salesman niet zo'n beste indruk gekregen toendertijd en, nu de rollen omgedraaid waren, kostte dat de salesman per definitie de opdracht.

- Blijf alleen ergens werken als je echt gemotiveerd bent. Wanneer je het hebt gehad met een bedrijf dan is het in het belang van beide partijen om snel op te stappen en ergens anders je heil te zoeken. Als je het niet naar je zin hebt vreet dat energie en gaat de kwaliteit van je werk achteruit en dan lig je er ook snel uit.
  zaterdag 25 november 2006 @ 03:10:56 #239
89730 Drugshond
pi_43872338
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:48 schreef drexciya het volgende:
[knip]
Strak stukje met een leuke kapstok.
Als ICT-er ben je niet alleen de techneut, je moet ook de markt kennen.
Toevoeging.
Ik heb een manager/directeur gehad die behoorlijk proffesionieel was en gevoel had voor kwaliteit. Maar hij vergat de marktfocus. Toen ik daar opstapte in 2000 vanwege verschil in inzicht. Had hij nog praatjes dat hij wilde doorgroeien tot aan de bomen. Nou iedereen weet wel wat er gebeurde na 2000..... binnen 4 jaar was zijn bedrijf failliet en stond iedereen op straat. Ik zag namelijk iets wat hij niet zag. Namelijk dat je wel kunt pochen over (technisch/professionieel) added-value en dergelijke. Maar zonder focus op de markt (=sales) heb je geen fundament om op te staan. En sales is niet alleen de verantwoordelijkheid van de salesmanager, want iedereen binnen dat bedrijf kan een bijdrage daaraan leveren...en dat ligt ook bij de techneut op het bordje.
  zondag 26 november 2006 @ 10:18:06 #240
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_43898232
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 03:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Namelijk dat je wel kunt pochen over (technisch/professionieel) added-value en dergelijke. Maar zonder focus op de markt (=sales) heb je geen fundament om op te staan. En sales is niet alleen de verantwoordelijkheid van de salesmanager, want iedereen binnen dat bedrijf kan een bijdrage daaraan leveren...en dat ligt ook bij de techneut op het bordje.
Ook weleens genoemd het Philips-syndroom. Innovatie zonder sales & marketing is kapitaalvernietiging.
  Moderator zondag 26 november 2006 @ 10:31:47 #241
5428 crew  miss_sly
pi_43898345
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

-heel verhaal-
Al die dingen zijn echt niet alleen van toepassing op de IT. Bij een heleboel bedrijven kom je dit tegen.
Ik heb een aantal jaren interim werk gedaan (niet IT) en heb dus best wat bedrijven meegemaakt, en veel van je verhaal is op die bedrijven van toepassing.
pi_43902266
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Al die dingen zijn echt niet alleen van toepassing op de IT. Bij een heleboel bedrijven kom je dit tegen.
Ik heb een aantal jaren interim werk gedaan (niet IT) en heb dus best wat bedrijven meegemaakt, en veel van je verhaal is op die bedrijven van toepassing.
Natuurlijk komt het ook elders voor, ik denk dat detachering/interim werk het meeste last heeft van deze toestanden. De grillige economie speelt daarbij een grote rol. Enerzijds omdat je veel "cowboytenten" krijgt die ook willen profiteren van een groeiende markt en anderzijds omdat men meestal de neergang niet aan ziet komen of daar verkeerd op inspeelt. In de IT-hoek is het alleen wat extremer geweest.
pi_43932041

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 27-11-2006 16:25:22 (Gedraag je een beetje...) ]
pi_43932298
Oh natuurlijk, je mag hier geen commentaar geven op moderators, maar zodra het over users gaat wordt er geen flikker gewijzigd aan posts. SHE is gewoon sneu bezig door op de TS te flamen, zo gedraag je je niet als moderator. Klaar.

En laat gvd mijn bericht nu eens staan. Hypocriet gedoe hier.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 november 2006 @ 17:06:37 #245
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43933390
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:29 schreef benchMarc het volgende:
Oh natuurlijk, je mag hier geen commentaar geven op moderators, maar zodra het over users gaat wordt er geen flikker gewijzigd aan posts. SHE is gewoon sneu bezig door op de TS te flamen, zo gedraag je je niet als moderator. Klaar.

We zitten hier in WGR, daar ga je op een fatsoenlijke manier met elkaar om... Als je iets niet bevalt, dan mag je dat rustig aangeven. Maar meteen gaan schelden, daar zijn we hier niet van gediend... Simpel

Daarbij, SHE is geen WGR-mod, dus hier net zo goed user als jij en ik... Als zij over de schreef gaat, worden haar posts gewijzigd, ga jij over de schreef dan worden jouw posts gewijzigd.
pi_43933913
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:06 schreef Sjeen het volgende:
Daarbij, SHE is geen WGR-mod, dus hier net zo goed user als jij en ik... Als zij over de schreef gaat, worden haar posts gewijzigd, ga jij over de schreef dan worden jouw posts gewijzigd.
Bull, mod = mod. Ook al ben je voor één bepaald forumonderdeel verantwoordelijk, je hebt toch een modfunctie die ook uitstraalt buiten een subforum. Lijkt een beetje op iemand die brandweerman is, maar buiten zijn werk allerlei dingen in de fik steekt.

In haar forumonderdeel gelden ook dezelfde regels als hier, flamen op users is niet de bedoeling.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 november 2006 @ 17:25:42 #247
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43934000
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:23 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Bull, mod = mod. Ook al ben je voor één bepaald forumonderdeel verantwoordelijk, je hebt toch een modfunctie die ook uitstraalt buiten een subforum. Lijkt een beetje op iemand die brandweerman is, maar buiten zijn werk allerlei dingen in de fik steekt.

In haar forumonderdeel gelden ook dezelfde regels als hier, flamen op users is niet de bedoeling.
Da's jouw mening... die deel ik niet. Voor verdere opmerkingen, klachten en vragen => WGR Feedback, deel 6.
pi_43934333
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Da's jouw mening... die deel ik niet. Voor verdere opmerkingen, klachten en vragen => WGR Feedback, deel 6.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjeen op 27-11-2006 17:39:57 (Zoals gezegd... Feedback) ]
en dank u meneer Dood,
pi_43936918
Sjeen, ga alsjeblieft naar Noord-Korea ofzo met je verwijderen van berichten die tegen mods zijn.

Lijkt hier wel een dictatoriaal regime waar niemand iets negatiefs over mods mag posten.
  Licht Ontvlambaar maandag 27 november 2006 @ 19:07:24 #250
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43937000
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:05 schreef morm het volgende:
Sjeen, ga alsjeblieft naar Noord-Korea ofzo met je verwijderen van berichten die tegen mods zijn.

Lijkt hier wel een dictatoriaal regime waar niemand iets negatiefs over mods mag posten.
Ook voor jou... op- en aanmerkingen mogen in Feedback. Het linkje vind je hierboven wel ergens
  dinsdag 28 november 2006 @ 01:59:50 #251
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_43951720
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 02:43 schreef Bushmaster het volgende:
een poot uitdraaien door onrechtmatig ontslag is daarentegen weer wel een goed idee voor TS
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_43961353
Je moet je profiel nog veranderen:

Beroep: Citrix Engineer

dinsdag 28 november 2006 @ 17:44:21 #253
48067 neo2000
pi_43967193
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:44 schreef Burbo het volgende:
Je moet je profiel nog veranderen:

Beroep: zelfbenoemd Citrix Engineer Goeroe

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_43968155
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:44 schreef neo2000 het volgende:

[..]
en het kansloos bashen gaat door

alleen omdat jij zelf je geen voorstelling kan maken van de kennis die een ander bezit, is e nog niet aan jou om iemand te bashen.. ik weet dat deze jongen zijn vak goed verstaat, en guru is zeker wel een goede omschrijving. triest dat je, alleen omdat iemand trots is op zijn capaciteiten , het nodig vind iemand te bashen.

wat is jouw specialisatie? of ben je de zoveelste mbo ict-er die hier mensen terecht wil zetten
en dank u meneer Dood,
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 november 2006 @ 19:04:17 #255
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43969718
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:14 schreef freak1 het volgende:

[..]

en het kansloos bashen gaat door

alleen omdat jij zelf je geen voorstelling kan maken van de kennis die een ander bezit, is e nog niet aan jou om iemand te bashen.. ik weet dat deze jongen zijn vak goed verstaat, en guru is zeker wel een goede omschrijving. triest dat je, alleen omdat iemand trots is op zijn capaciteiten , het nodig vind iemand te bashen.

wat is jouw specialisatie? of ben je de zoveelste mbo ict-er die hier mensen terecht wil zetten
Het spijt me... maar dit roept hij toch echt een beetje over zichzelf af. Dat jij hem een guru vindt, prima... Dat hij zichzelf een guru noemt... dat vind ik kansloos. En de redenen waarom ik het kansloos vind, zijn al ten overvloede aangedragen in dit topic.

Maar goed, een verzoek aan eenieder die nog in dit topic wil posten. Gaarne een constructieve ontopic post!
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:11:04 #256
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43969983
quote:

Dat weegt niet altijd op tegen een gebrek aan sociale vaardigheden.

Sorry Sjeen, ik kon het niet laten.
pi_43973044
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat weegt niet altijd op tegen een gebrek aan sociale vaardigheden.

Sorry Sjeen, ik kon het niet laten.
och, jij noemt het een gebrek aan sociale vaardigheden, ik noem het praktijkervaring. vandaag de 6e mbo stagaire de laan uitgedonderd omdat hij niet eens 4 dagen op rij op tijd kon komen.
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:46:58 #258
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43973205
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:41 schreef freak1 het volgende:

[..]

och, jij noemt het een gebrek aan sociale vaardigheden, ik noem het praktijkervaring. vandaag de 6e mbo stagaire de laan uitgedonderd omdat hij niet eens 4 dagen op rij op tijd kon komen.
Bezopen klanten lastig vallen, niet met een leidinggevende kunnen praten en niet in de gaten hebben dat je je arrogant opstelt is praktijkervaring?
pi_43974795
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:04 schreef Sjeen het volgende:
Maar goed, een verzoek aan eenieder die nog in dit topic wil posten. Gaarne een constructieve ontopic post!
Ik ben bang dat daar niet veel meer van terecht komt nu TS met de noorderzon uit dit topic is vertrokken en plotseling zelf niets meer van zich laat horen:
quote:
Ben weer aan het werk

Zijn "grote vriend" freak1 voelt zich vervolgens steeds fanatieker geroepen om hem in bescherming te nemen en wij mogen hem dan niet wijzen op zijn roze bril?

[ Bericht 9% gewijzigd door r_one op 28-11-2006 21:40:00 ]
pi_43983055
quote:

[..]

Zo jij bent stoer! Het is zeker nog niet in je opgekomen dat als dit al de zesde(!) stagaire is die jij er uit flikkert er niets mis het bedrijf/de mensen die daar werken/het management?

Nee dat zal wel niet; van mensen zoals jij kun je die relativering ook niet verwachten natuurlijk; die zien alleen technische kennis, en missen elk inzicht voor andere competenties...
  woensdag 29 november 2006 @ 10:40:30 #261
153506 Captain_Fabulous
pi_43985285
Ik heb tot nu toe weinig gemerkt van bashende MBO'ers in dit topic. Wel van personen die niet snappen dat de essentie van een topspecialist is, dat die zich nooit uitgeleerd voelt, en zichzelf niet snel guru zal noemen. Hoeft hij of zij ook niet, want dat doet de omgeving wel voor hun. De bespaarde tijd bestedden ze meestal aan nog beter wordendan ze al zijn.
pi_43986442
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ben bang dat daar niet veel meer van terecht komt nu TS met de noorderzon uit dit topic is vertrokken en plotseling zelf niets meer van zich laat horen:
[..]

Zijn "grote vriend" freak1 voelt zich vervolgens steeds fanatieker geroepen om hem in bescherming te nemen en wij mogen hem dan niet wijzen op zijn roze bril?
grote vriend valt wel mee, ken hem toevallig.

het is een beetje een irritatie punt dat een wgr topic, waarin gevraagd wordt om constructieve opmerkingen over zijn huidige situatie, meteen een r&p wordt waarin de TS wordt gebashed, afgezeken en wat dan ook. het gaat in dit geval helemaal niet om 2 kanten van het verhaal, TS had gewoon een vraag, en vroeg om een antwoord. niet om een in-depth levensanalyse.

ik heb 5 minuten gebeld met een bedrijfsjurist, heb Marve de uitkomst van dit gesprek meedegedeeld, en daarmee was alle informatie die hij nodig had binnen.

dat er dan 6 pagina's hier nodig zijn aan gebash, en triest gehuil, is gewoon slecht, ik mis echt de vorige moderatie van dit subforum, van o.a. rally. alhoewel er toen flink commentaar was van users die graag wilden rotzooien in dit gedeelte, en dit gewoon onmogelijk werd gemaakt, was de kwaliteit uitermate hoog. de laatste tijd is het gemiddelde niveau binnen dit subforum gewoon triest, en nodigt het nu eenmaal niet meer uit om mensen te helpen of serieuze topics te openen.

maarja, dat is feedback blah blah.

ik ben al weg, ik merk dat je hier geen mensen mag verdedigen tegen triest gebash.
en dank u meneer Dood,
  woensdag 29 november 2006 @ 12:03:02 #263
153506 Captain_Fabulous
pi_43987274
quote:
triest gebash
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 november 2006 @ 12:19:17 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43987698
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:30 schreef freak1 het volgende:

[..]

het is een beetje een irritatie punt dat een wgr topic, waarin gevraagd wordt om constructieve opmerkingen over zijn huidige situatie, meteen een r&p wordt waarin de TS wordt gebashed, afgezeken en wat dan ook. het gaat in dit geval helemaal niet om 2 kanten van het verhaal, TS had gewoon een vraag, en vroeg om een antwoord. niet om een in-depth levensanalyse.

ik heb 5 minuten gebeld met een bedrijfsjurist, heb Marve de uitkomst van dit gesprek meedegedeeld, en daarmee was alle informatie die hij nodig had binnen.

dat er dan 6 pagina's hier nodig zijn aan gebash, en triest gehuil, is gewoon slecht, ik mis echt de vorige moderatie van dit subforum, van o.a. rally. alhoewel er toen flink commentaar was van users die graag wilden rotzooien in dit gedeelte, en dit gewoon onmogelijk werd gemaakt, was de kwaliteit uitermate hoog. de laatste tijd is het gemiddelde niveau binnen dit subforum gewoon triest, en nodigt het nu eenmaal niet meer uit om mensen te helpen of serieuze topics te openen.

ik ben al weg, ik merk dat je hier geen mensen mag verdedigen tegen triest gebash.
Wat jij dus eigenlijk bedoeld, is dat ik alle reacties die niet in jouw straatje of dat van Marve passen moet gaan weghalen? Heb je de nieuwe policy eigenlijk al eens gelezen?!
  woensdag 29 november 2006 @ 12:31:55 #265
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43987990
quote:
Op maandag 27 november 2006 16:29 schreef benchMarc het volgende:

wanna take it outside ?
pi_43988330
Ik geef de werkgever groot gelijk, al heeft hij zichzelf in z'n vingers gesneden door er zo lomp mee om te zijn gegaan. Hij had het beter subtiel kunnen doen; Dan had hij zelf geen problemen gehad en dan had hij een kneus van een werknemer rustig de zak kunnen geven.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_43988762
Marv stelt helemaal geen vraag, sterker nog zijn Openingspost valt waarschijnlijk onder de top 1% grootste van Fok! Dat lijkt me geen vraag, sterker nog er staat geen enkel vraagteken in, maar een opzet tot een discussie om uiteindelijk met een conclusie te komen.

Natuurlijk reageerd niet iedereen even serieus, maar mensen die wel serieus reageren, maar niet het antwoord geven wat Marv wil horen, worden gelijk als flamers of wat dan ook bestempeld. Het is gewoon duidelijk dat kritiek niet wordt gewaardeerd, iets waar dit hele gebeuren om begonnen is. En jij doet nu precies hetzelfde! Je zegt zelf dat je constructieve opmerkingen mist hier, maar loopt een beetje stoer te doen met je 6 stagiairs die je eruit geflikkerd hebt, dat komt op mij nogal dom over.
pi_43992651
Rustig aan, dat met die 6 stagiaires heb je verkeerd begrepen. Hij bedoelde dat hij er met 6 stagiaires uitgeflikkerd is.
pi_43993233
Echt waar? Oh in dat geval mijn excuses Maar hij kwam dus met 6 stagiaiares 4 dagen achter elkaar te laat binnen ofzo?
  woensdag 29 november 2006 @ 15:55:01 #270
48067 neo2000
pi_43994025
quote:

[..]
Software repackaging. Ik weet dat ik geen ICT'er van het jaar zal worden, en ik heb nog een hoop te leren. Doe het nu al een tijdje, en ik zal vast andere mensen er het e.e.a. over kunnen leren. Maar ik besef mezelf terdege dat ik _nooit_ alles kan weten op het gebied, en er altijd andere mensen zijn die meer weten en zullen weten. Jezelf tot goeroe bombarderen getuigt in mijn ogen eigenlijk alleen van arrogantie.
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het spijt me... maar dit roept hij toch echt een beetje over zichzelf af. Dat jij hem een guru vindt, prima... Dat hij zichzelf een guru noemt... dat vind ik kansloos. En de redenen waarom ik het kansloos vind, zijn al ten overvloede aangedragen in dit topic.
Ik deel dezelfde mening in deze..
quote:

[..]

Ik bekijk alles van 2 kanten. Allicht iets met het bedrijf mis, dat jullie:
- schijnbaar zulke types stagiares aantrekken als bedrijf.. (ouch)
- de stagiares denken ermee weg te komen (gebrek aan leiding/leiderschap/sturing?)
- schijnbaar geen intake doen op het gebied van stagiares om de lapswanzen eruit te vissen..
pi_44012954
quote:

[..]

De baas van TS is gewoon een eikel en TS is een goeroe dus die baas moet gewoon ff normaal doen!

Ja, aan dat soort meepraterij heeft iemand uiteraard heel veel tijdens een 'crisis situatie'...
Komop nou, wat verwacht je dan? Een topic waar iedereen alleen maar roept "je hebt gelijk, sterkte!"

De kritiek die ik hier zag was voornamelijk opbouwende kritiek, totdat topicstarter doordraaide en alle kritiek wegwimpelde onder het mom van "ik ben een goere" "jullie weten er niks van" etc.
Krekker is de bom!
pi_44017019
quote:
Het waren anders je eigen woorden hoor:
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 11:57 schreef freak1 het volgende:

Als Marve zichzelf proclameert tot goeroe en half Fok! toch echt een andere opvatting heeft over de kwaliteiten van een goeroe, krijgen we dit:
quote:
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:12 schreef Marve het volgende:
freak1

Thanks man! Eindelijk bijval
En als half Fok! je tegenspreekt op argumenten:
quote:
Ja joh, stom he

/edit:
Wow, inmiddels al 11.000 views, en dat voor een WGR-topic

[ Bericht 21% gewijzigd door r_one op 30-11-2006 11:02:03 ]
pi_44019497
Ik volg dit topic nu al een tijdje en vindt ook dat de ts wel heel erg van de toren blaast door zichzelf guru te noemen. Dan vraag je erom om afgezeken te worden.
Are you nuts??
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 13:09:00 #274
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_44021191
Ik kan de 5e pagina van dit topic niet openen. Is de uitkomst van dat gesprek nou al bekend? Want ik dacht dat op pagina 5 een verslag van dat gesprek zou staan, maar dat kan ik nou dus niet zien.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_44022307
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan de 5e pagina van dit topic niet openen. Is de uitkomst van dat gesprek nou al bekend? Want ik dacht dat op pagina 5 een verslag van dat gesprek zou staan, maar dat kan ik nou dus niet zien.
Onze guru is op zijn knieën terug naar zijn baas gegaan om zijn baan terug te vragen.

Waarom zou een guru zich uberhaupt verlagen tot dat niveau? Waarom is de baas niet naar de guru gegaan? Heeft de guru na een paar belletjes niet gelijk wat aanbiedingen binnen? Ja, dat zijn vragen die ons allemaal bezighouden.

Tot vervolgd.
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 14:15:40 #276
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_44023083
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Onze guru is op zijn knieën terug naar zijn baas gegaan om zijn baan terug te vragen.

Waarom zou een guru zich uberhaupt verlagen tot dat niveau? Waarom is de baas niet naar de guru gegaan? Heeft de guru na een paar belletjes niet gelijk wat aanbiedingen binnen? Ja, dat zijn vragen die ons allemaal bezighouden.

Tot vervolgd.
Als hij echt zo goed was dan had die baas zich wel 2x bedacht voor hij zo zou reageren. Hij zou zich realiseren wat hij in huis heeft, dat hij dat liever niet kwijt is, en dat de Guru waarschijnlijk werkgevers in de rij heeft staan voor hem.

Als de guru dan toch op zijn knieen terugkruipt naar zijn baas, dan zal dat guru-zijn waarschijnlijk ook wel reuze meevallen. Kan iemand die betreffende post met dat verslag erin quoten? Die kut 5e pagina wil echt niet openen hier
Breitling - Instruments for Professionals
pi_44023952
quote:
ik ben al weg
Ik meende al te registreren dat het gemiddeld IQ met sprongen vooruit ging. Jij en die vriend van je zijn een schande voor welwillende, zelfkritische en vakbekwame ICT-ers en een nog grotere schande voor de mensheid in het algemeen.

Gratis tip: besteed de vrijgekomen tijd nuttig. Zoek bijvoorbeeld ns op wat de term ´goeroe´ betekent. Misschien dat je eens gaat inzien hoe hilarisch en belachelijk het is om jezelf een goeroe te vinden en -nog veel erger- jezelf en plein public een goeroe te noemen. Als je het dan nog niet snapt, dan is dat slechts een illustratie van je totale gebrek aan welke vorm van sociaal vermogen dan ook. Dat dat voor je vriend de TS geldt, dat staat zo onderhand wel vast.
  donderdag 30 november 2006 @ 14:55:43 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44024014
Wat een schitterend topic. Labiel over het paard getild mannetje, die Marve

14 februari 2006 schrijft meneer:
quote:
"Ik had een tijdelijk contract bij een bedrijf (6 maanden).
In die tijd heb ik 5 examens gedaan om m'n citrix certificering te behalen.
En nu vindt ie zichzelf al een goeroe 5 certificaatjes, 6 maandjes ervaring

Over dat zuipen met klanten: sjongefuckinjonge, natuurlijk lachen die mensen. Maar ze lachen niet met je, ze lachen om je
En tsja, als ik er zo'n mafkees bij zou hebben die zichzelf lamzuipt en dan voor lul zet dan zou ik ook vragen of ie de volgende keer weer zou komen. Geen beter vermaak dan leedvermaak tenslotte
quote:
Toen zei ik dat ik me niet laat dwingen, dit was een publieke plaats notabene in mijn eigen privetijd en ik bleef dus mooi zitten waar ik zat
Haha, skitterend. Geniaal. Wat zullen je collega's een lol om je hebben. Wordt ie in een vol restaurant op staande voet intslagen gaat ie nog proberen de smartass uit te hangen. Priceless.

Trouwens wel jammer dat je als goeroe te moe bent om de baas even van goed advies te voorzien. Je zou denken dat de gemiddelde goeroe voor alles wel een oplossing weet te vinden. Zelfs als hij moe is en zichzelf liever in slaap gaat janken op zijn hotelkamertje

En what the fuck is er gebeurd met
quote:
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')