Jij reageert net als iedereen, je zegt dat ik naar mezelf moet kijken. Dat zegt iedereen en daar heb ik genoeg van. M'n baas, m'n collega, iedereen doet alsof het allemaal mijn schuld is en al die tijd hebben ze mij aan mezelf doen twijfelen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:43 schreef 5112 het volgende:
Maar goed, wat wil je nu precies? Je baas heeft z'n excuses aangeboden en wil je blijkbaar nog steeds als werknemer hebben maar je bent nu op je teentjes getrapt? Beetje kinderachtig vind je niet?
Je kan nu wel protest gaan aantekenen, maar als je niet ontslagen bent heeft dat natuurlijk geen zin. Sterker nog, als je nu niet gewoon naar je werk gaat kan dat gezien worden als werkweigering en dan kan je baas je zonder problemen ontslaan.
Het probleem is voor je is dat er weinig te halen valt. Die forse schadevergoeding kan je wel vergeten, gezien je (korte) arbeidsverleden en gezien de incidenten die je zelf al aanhaalt denk ik niet dat de rechter er eenvoudig van te overtuigen valt dat die baas jou veel geld schuldig is.
[..]
Nog even dit, ik denk dat je toch eens wat meer naar jezelf moet kijken ipv naar anderen. Dat je baas ook wat op had wil natuurlijk niet je eigen gedrag goed praten. Probeer je in de toekomst eens wat professioneler op te stellen. Bedrijfsfeestjes zijn leuk, maar hou in de gaten dat het collega's zijn en niet je vrienden. Ken je limieten.
Damn dit is ook wel een heel bizar verhaal!quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
't Was nog veel erger. Hij en zijn vrouw hadden voor mij een outfit gekocht, mantelpakje met shawl enzo, wat ik elke dag moest dragen. Dan kon ik me vrijdags ter plekke omkleden, even langs de stomerij fietsen om het pakje te laten stomen en dat zaterdags weer op gaan halen, zodat ik het 's maandags weer aankon.
Na een aantal maanden moest ik dan zelf maar wat meer van dergelijke pakjes kopen.
Was echt heel erg. Ze verkochten Faxen en copiërs e.d.
Tja, als iedereen dat zegt dan zou er misschien een lichtje moeten gaan brandenquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:50 schreef Marve het volgende:
Jij reageert net als iedereen, je zegt dat ik naar mezelf moet kijken.
Nee, zo netjes mogelijk, maar dat was niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:49 schreef Mirage het volgende:
[..]
onder het mom van bedrijfskleding maar wij willen niet meer dan 1 outfit betalen,
of onder het mom van "kleed haar zo pakbaar mogelijk?"
of onder het mome van " jezus... ze staat hier in een jutezak.. daar moeten we wat aan doen" ?
ik ga er van uit dat je niet in een jute zak op je werk verscheen
Is al wel meer dan 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:50 schreef Marve het volgende:
[..]
Damn dit is ook wel een heel bizar verhaal!
Als dat de ontslaggrond is, had hij dat de dag daarna moeten doen. Niet maanden later, omdat hij dan ineens een stok nodig heeft om te slaan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:03 schreef 5112 het volgende:
[..]
Tja, als iedereen dat zegt dan zou er misschien een lichtje moeten gaan branden![]()
Maar goed, die opmerking van mij ging dus over het punt dat jij het blijkbaar normaal vindt in beschonken toestand een vrouw lastig te vallen omdat je baas toevallig ook een paar biertjes op had. In plaats van naar je baas te kijken (he, die is ook aangeschoten, dus dan kan ik dat ook wel doen) had je beter naar jezelf kunnen kijken (he, ik ben aardig bezopen en zit al een tijdje achter die vrouw aan, die zelf nu ook al aangeeft het niet prettig meer te vinden en er zijn klanten bij. Misschien is dit niet zo verstandig)
Dat voorval met die dame staat los van wat er die avond gebeurde. Die avond gebeurde er niks wat een ontslag rechtvaardigt. De baas schiet uit zijn slof, door de stress zoals wel vaker gebeurt, en grijpt een voorval van weken terug aan, om zijn woorden kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:08 schreef Everett het volgende:
O ja, wat me opvalt is dat je er niet zo best op reageert als mensen zeggen dat je ook naar jezelf moet kijken. Je geeft aan dat 'iedereen' dat zegt en dat je daar genoeg van hebt. Maar juist als iedereen het zegt, dan zit er waarschijnlijk wel een kern van waarheid in.
Dan is de wet wat dat betreft veranderd. Ik heb destijds niks op papier gekregen. Mondeling ontslag op staande voet, gevolgd door een smeekbede de dag erna of ik AUB weer terug wilde komen, met excuus. Maar ik heb dat niet meer gedaan en ik kreeg gewoon WW.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:09 schreef dahei het volgende:
Pas je wel op, want je hebt pas ontslagen als hij dit schriftelijk aan je heeft medegedeeld. Het feit dat je nu zelf niet meer gaat werken zorgt ervoor dat je geen recht hebt op een ww uitkering.
Ik denk dat je nooit genoeg naar jezelf kan hebben gekeken, want er is altijd ruimte voor verbetering. En het gaat mij er helemaal niet om of TS braaf is of niet. Braaf hoef je volgens mij niet te zijn, maar professioneel kan op sommige momenten best handig zijn. Neemt niet weg dat de baas van TS mij niet capabel lijkt, maar juist dan zou ik extra op mijn hoede zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat slaat echt nergens op. Daarbij heeft TS al genoeg naar zichzelf gekeken, hij heeft al meerdere keren vermeld dat hij echt niet de braafste is.
Maar vooralsnog is hij onterecht ontslagen, is de arbeidsverhouding ernstig verstoord en is het goed voor te stellen dat TS daar niet meer wil werken.
Inderdaad, dat was een persoonlijk voorval en niet werk gerelateerd. En ik heb alleen maar naar mezelf gekeken en ik ben het niet eens met de kritiek die hij heeft, dat mag toch, dat is toch geen grond tot ontslag? Bovendien haalt hij nu ouwe koeien uit de sloot.quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat voorval met die dame staat los van wat er die avond gebeurde. Die avond gebeurde er niks wat een ontslag rechtvaardigt. De baas schiet uit zijn slof, door de stress zoals wel vaker gebeurt, en grijpt een voorval van weken terug aan, om zijn woorden kracht bij te zetten.
Dat slaat echt nergens op. Daarbij heeft TS al genoeg naar zichzelf gekeken, hij heeft al meerdere keren vermeld dat hij echt niet de braafste is.
Maar vooralsnog is hij onterecht ontslagen, is de arbeidsverhouding ernstig verstoord en is het goed voor te stellen dat TS daar niet meer wil werken.
even als WG: als TS drinkt tijdens een etentje met klanten erbij issie niet goed bezig.quote:Op dinsdag 21 november 2006 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Poe poe, het probleem zit bij de baas, niet bij TS.
nou, je krijgt op zo'n kort contract geen 3 maanden loon mee hoor...quote:Op dinsdag 21 november 2006 04:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Sinds 3 maanden een vast contract en daarvoor (naar ik aanneem) een halfjaarscontract; deze telt ook mee.
[..]
jongen, jij gaat voor de bijl. als je baas dit soort dingen leest en jij ze ook bij hem uit, ga je eruit.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:30 schreef Marve het volgende:
. Ik had zelfs de optie om weer verder te gaan maar ik kan dat niet. Hij heeft me zo onderuitgehaald gisteren, ik kan onmogelijk verder. Ik ben nog steeds helemaal van de kaart door het gebeuren en toen ik daar zat werd het alleen maar erger
Ik zit nu dus weer thuis, morgenmiddag om 3 uur heb ik weer een gesprek en dan gaat hij alle punten opnoemen die ontslag op staande voet zouden moeten rechtvaardigen en heb ik kans om erop te reageren, ben benieuwd waar dat naar toe zal gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |