Bedankt voor je reactie!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:27 schreef dawg het volgende:
Zijn er intern geen mogelijkheden tot omscholing oid?
Dan wordt het lastig inderdaad, zo'n klein bedrijf.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:28 schreef Marve het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie!
Nee niet echt, ik werk bij een superklein bedrijf (man of 7/8) en we doen eigenlijk allemaal hetzelfde, werken met dezelfde producten.
Automatisering, ik heb inmiddels al veel certificaten al (Microsoft, Citrix etc.) en heb daar dus hard voor moeten werken en die gaan dus in rook op als ik iets anders gaan doen. Mijn basisopleiding is MTS Autotechniek (Heb voor die 8 jaar als automonteur gewerkt wat ik helemaal niks vond).quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:31 schreef IkWilbert het volgende:
Wat voor werk doe je? Wat voor opleiding heb je gedaan? Dat geeft wat meer inzicht in zaken.
Zie ook het einde van mijn post, no way dat ik een personal coach kan betalen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:32 schreef linda856763 het volgende:
Ik zou eerst wat doen aan de oorzaak van je burnout! Als je al een paar keer van baan ben veranderd, en elke keer weer motivatieproblemen kreeg, is de kans groot dat het na deze switch weer zal gebeuren.
Ik heb zelf een burnout gehad, en een persoonlijke coach heeft me toen weer goed op weg geholpen. Ik ben toen beter gaan nadenken over wie ik ben, wat ik wil en waar ik naartoe wil in mijn leven, en daarna kon ik ook betere keuzes maken mbt mijn werk. Dus ik zou denken: investeer wat van je 'belachelijk hoge' opslag in jezelf, en zoek een jobcoach/persoonlijke coach/therapeut - en beslis daarna of je op de juiste gronden een keuze kan maken voor een andere baan.
Dus eigenlijk vind je gewoon werken niet leuk...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:33 schreef Marve het volgende:
(Heb voor die 8 jaar als automonteur gewerkt wat ik helemaal niks vond).
Jawel, want thuiszitten kan ik al helemaal niet. Ik zou alleen wat meer maatschappelijk / dankbaarder werk willen gaan doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus eigenlijk vind je gewoon werken niet leuk...
Oeps, niet goed genoeg gelezenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:35 schreef Marve het volgende:
Zie ook het einde van mijn post, no way dat ik een personal coach kan betalen.
Ga in een AZC werken of een gaarkeuken op zaterdag. Klaar.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:37 schreef Marve het volgende:
[..]
Jawel, want thuiszitten kan ik al helemaal niet. Ik zou alleen wat meer maatschappelijk / dankbaarder werk willen gaan doen.
Nou als hij het zou weten zou dat het al een stuk makkelijker maken. Ik denk niet dat hij mij erom kan ontslaan, tenminste ik kan er volgens mij niets aan doen dat ik totaal niet gemotiveerd ben.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:40 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Oeps, niet goed genoeg gelezen![]()
Maarrr: je kunt vaak ook via de arboarts wel hulp toegewezen krijgen, of via je ziektekostenverzekering. Een (beginnende) burnout is daar een heel goede reden voor. Kans is wel aanwezig dat je werkgever dan ook op de hoogte komt, en ik weet niet of je dat wilt...
knap hoe jij helemaal niks nuttigs kan zeggen over de TS maar meer over jezelf lultquote:
Mijn god... een schop onder je reet moet je krijgen lamlulquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:44 schreef Marve het volgende:
tenminste ik kan er volgens mij niets aan doen dat ik totaal niet gemotiveerd ben.
Wat is er niet nuttig dan?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:46 schreef clowncloon het volgende:
[..]
knap hoe jij helemaal niks nuttigs kan zeggen over de TS maar meer over jezelf lult![]()
Haha geweldige reactie dit! Nu zeg ik niet dat ik de reten van bejaarden wil af gaan vegen haha, no thx. Maar ik zou wel werk met meer actie en uitdaging willen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ga in een AZC werken of een gaarkeuken op zaterdag. Klaar.
Wat een gelul, dankbaar werk. Geen enkel werk is dankbaar. De ambulance broeders worden total loss geslagen tijdens hun werkzaamheden, de EHBO arts bedreigt. De tijd van dankbaarheid is met het voortschreiden van privatisering en toenemende kosten verdwenen onder het mom van 'maar ik betaal er toch voor'.
Dus of je nu een citrix verbinding succesvol met 128 bits encryptie zonder latency opzet of je veegt succesvol de reet af van een kwijlende bejaarde... Dankbaarheid kan je vergeten. Als je genoeg citirix verbindingen succesvol opzet kan je nog een winstuitkering verwachten. Als je genoeg bejaarden de reet af veegt, word je collega eruit geschopt ipv om de kosten van de gezondheidzorg binnen de perken te houden en krijg je nog meer reten af te vegen.
Ik weet wel welke van de twee dankbaarder voor mezelf zou zijn.
Actie en uitdagingen? Wat zie je voor je dan?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:47 schreef Marve het volgende:
[..]
Haha geweldige reactie dit! Nu zeg ik niet dat ik de reten van bejaarden wil af gaan vegen haha, no thx. Maar ik zou wel werk met meer actie en uitdaging willen.
Maar je maakt zeker een goed punt, zo had ik het nog helemaal niet bekeken. Thanks!
Edit:
@Swetsenegger
Met dankbaar werk bedoel ik inderdaad werk zoals bij de ambulance, brandweer, politie ed.
Er bestaat ook nog zoiets als persoonlijke voldoening. Als je je werk leuk vind, heb je net even een andere motivatie dan wanneer je je met lood in je schoenen naar je werk sleept.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Actie en uitdagingen? Wat zie je voor je dan?
Het is heel simpel, je krijgt overal een rijtje met taken en verantwoordelijkheden. En die heb je af te ronden.
Doe je dat snel en goed verdien je een beetje meer als je collega.
Iedereen streeft er dus na om het snel en goed te doen. En als je eenmaal ergens snel en goed in BEN.... is de uitdaging eraf en wordt het een sleur. Of je nou een active directory opzet of dat je een sales target haalt of een achtbaan construeert.
-edit-
Nou de ambulance had ik al behandeld. Politie, je voor een hongerloontje laten beschimpen, bespuwen en uit laten schelden als je een parkeer bonnetje uitschrijft. Wanneer is de laatste keer geweest dcat JIJ dankbaar was jegens een politieagent?
En brandweer? je dagen zijn voor 99% gevuld met basketballen op de kazerne, katten uit de boom halen (ja dat doen ze echt), zuurstof in de sloot pompen in hete zomers en heel af en toe een container blussen die op zaterdagavond door dronken pubers in de fik zijn gezet. Wat een actie en dankbaarheid.
Net zo negatief als jij nu JOUW baan zietquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:54 schreef Marve het volgende:
Je ziet het misschien iets te negatief denk ik Swetsenegger. Laat me raden jij doet hetzelfde beroep als ik
Ik denk dat jij het iets te positief zietquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:54 schreef Marve het volgende:
Je ziet het misschien iets te negatief denk ik Swetsenegger. Laat me raden jij doet hetzelfde beroep als ik
Dat klopt, maar TS denkt zijn persoonlijke voldoening te kunnen halen uit het feit dat mensen hem dankbaar zijn wegens de werkzaamheden die hij dan zou uitvoeren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 16:59 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als persoonlijke voldoening. Als je je werk leuk vind, heb je net even een andere motivatie dan wanneer je je met lood in je schoenen naar je werk sleept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |