klinkt niet verkeerd, al zou ik de kaas weglaten denk ikquote:Op zondag 19 november 2006 23:27 schreef super-muffin het volgende:
shoarma, friet, kaas, saus en salade (en eventueel sambal) in een bak
Noh, mijn shoarmadealer praatte dus geen bullshit!quote:
Ook zo goed Nederlands, die teksten op het plaatje.quote:Op maandag 20 november 2006 01:23 schreef MissHobje het volgende:
Ik dacht even huh! wat doet dit in Cul![]()
Maargoed ik moet eerlijk bekennen ik het het niet..
Maar ik houd dus ook niet van shoarma, dus mja logich![]()
Misschien is het wel een broodje aap verhaal of gewoon een plaatselijke uitspraak.
Hmm ben even aan het zoeken en zie toch wel 1 en ander erover verschijnen.
[afbeelding]
linkje van het stukje erover
nog meer
TT verduidelijkt
Past prima bij een shoarma tent tochquote:Op maandag 20 november 2006 01:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ook zo goed Nederlands, die teksten op het plaatje.![]()
Dit verhaal klopt.quote:Op maandag 20 november 2006 00:21 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Kapsalon.Krijg spontaan puisten als ik ernaar kijk, maar het is zo lekker.
Ik heb het trouwens een keer gevraagd aan de kok van de shoarmatent bij ons op het Weena. Hij vertelde iets over een kapsalon die elke vrijdag hetzelfde gerecht bestelde (dat dus niet op de kaart stond), en dat de shoarmazaak het toen maar kapsalon heeft genoemd. Ik weet niet wat ik ervan moet geloven.
Moppiequote:Op maandag 20 november 2006 00:21 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Kapsalon.Krijg spontaan puisten als ik ernaar kijk, maar het is zo lekker.
Ik heb het trouwens een keer gevraagd aan de kok van de shoarmatent bij ons op het Weena. Hij vertelde iets over een kapsalon die elke vrijdag hetzelfde gerecht bestelde (dat dus niet op de kaart stond), en dat de shoarmazaak het toen maar kapsalon heeft genoemd. Ik weet niet wat ik ervan moet geloven.
quote:Op maandag 20 november 2006 18:52 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Moppie
Ik wou je net mailen dat ik een topic heb geopend, heb jij er al lang op gereageerd
quote:Op maandag 20 november 2006 18:53 schreef Aloise het volgende:
de smaakquote:Op dinsdag 21 november 2006 02:32 schreef brrrrrrt het volgende:
wat is het verschil tussen doner en shoarma dan?
Mac Tel Aviv! Daar haal ik het altijd na het stappenquote:Op maandag 27 november 2006 16:38 schreef Jape het volgende:
Grappig dat het een Rotterdams iets is, het viel me inderdaad als eerste op bij de (toen nieuwe) shoarmazaak aan de Coolsingel, bij de Gemeentebelastingen. Heb 'm alleen nog niet geprobeerd, kom de laatste tijd weinig bij shoarmazaken
Mac El Avivquote:Op maandag 27 november 2006 23:03 schreef Shirley het volgende:
[..]
Mac Tel Aviv! Daar haal ik het altijd na het stappen
http://www.eet.nu/Rotterdam/Grand_Cafe-Restaurant_MAC_El_Avivquote:deze mensen zijn de oprigters van alle el-avivs in rotterdam als eerst zijn ze begonnen op het grote visserij straat dan op het schiedamseweg dan hood straat dan goudse rijweg dan weer op het hoog straat en nu op het coolsingel zij doen hun werk goed daarom bestaan ze nu al bij 15 jaar hun doel is hun naam te laten weten aan het nederlandse mensen ze verkopen hun zaken met hun naam alleen aan mensen waar ze van zeker zijn die het even goed als hun zal doen ( meestal familie ) dus ik ben er wel van zeker dat deze mensen goeie vlees en schoone winkel hebben ik kom er al jaren en ik heb er geen fuot gezien ik raad jullie ook aan eet lekker schoon en bij vriendelijke mensen die hun werk met plezier doen !!!!
Dit ga ik doen als ik tijd heb...quote:Op donderdag 30 november 2006 00:23 schreef Sjoepa het volgende:
Bij Mooi! weer de Leeuw was de man die het bedacht heeft volgens mij.
Kijk de afleveringen maar ff terug op www.mooiweerdeleeuw.nl en je hoort het verhaal erachter.
met kebab is het ook vele malen lekkerder.quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het hier in de buurt trouwens nog nergens gezien (ik woon in Drenthe), maar het lijkt wel op een maaltijd die ik zo zou eten: gewoon alles door elkaar
Niet dat ik shoarma lust, maar toch
Shoarma, patat, kaas over heen, sladequote:Op maandag 20 november 2006 01:23 schreef MissHobje het volgende:
Ik dacht even huh! wat doet dit in Cul![]()
Maargoed ik moet eerlijk bekennen ik het het niet..
Maar ik houd dus ook niet van shoarma, dus mja logich![]()
Misschien is het wel een broodje aap verhaal of gewoon een plaatselijke uitspraak.
Hmm ben even aan het zoeken en zie toch wel 1 en ander erover verschijnen.
[afbeelding]
linkje van het stukje erover
nog meer
TT verduidelijkt
quote:Op zondag 14 januari 2007 15:57 schreef RijstNatie het volgende:
Sinds een jaar eet ik nu regelmatig een kapsalon, nog meer mensen hier die van deze mix hebben mogen genieten?
Het lijkt op een frietje speciaal, alleen dan met shoarma of doner
Voordeel is dat het goedkoper is als een schotel en precies genoeg![]()
http://www.ad.nl/rotterdam/article563435.ece
quote:Op zondag 14 januari 2007 16:25 schreef Isegrim het volgende:
Nu ik sinds ruim een week in Rotterdam woon, moet ik dit eigenlijk wel een keertje gaan proberen.
Uit Kapsalonquote:Op zondag 14 januari 2007 16:30 schreef Leintjeuh het volgende:
De kapsalon van de turk met het shoarma karretje vlakbij de oude hoofdingang van Diergaarde Blijdorp, vind ik persoonlijk het lekkerste.
En FYI, een kapsalon is van onder naar boven: patat. doner of shoarma, kaas, (dan even onder de grill om de kaas te laten smelten) dan knoflooksaus en sambalsaus en salade er bovenop. Dus waar je een frietje speciaal vandaan haalt, beats me...
Dan zit je dus al op 1145 kcalquote:100 gram shoarmavlees (293 kcal), met kruiden
Een handvol patat (100 g is 322 kcal)
Twee plakken kaas (100 kcal)
Gesneden sla, tomaat en komkommer (samen 10 kcal)
Knoflooksaus (420 kcal) en sambal
Ingrediënten zijn niet veel anders dan het gebruikelijke broodje kebab- of shoarmaschotel lijkt me.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:50 schreef Tourniquet het volgende:
Uit het AD artikel:
[..]
Dan zit je dus al op 1145 kcal![]()
ah ok..zonder die knoflooksaus valt het wel mee op zichquote:Op maandag 15 januari 2007 20:50 schreef Tourniquet het volgende:
Uit het AD artikel:
[..]
Dan zit je dus al op 1145 kcal![]()
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 04:19 schreef Leef het volgende:
Er is wetenschappelijk aangetoond dat sommige mensen daadwerkelijk kcal nodig hebben om te overleven
Waar haal jij je Kapsalon? Heb je die bij de dierentuin al geprobeert?quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:45 schreef Isegrim het volgende:
Dat is echt zoooo lekker, ik heb een verslaving opgelopen. Wel met döner, niet met shoarma.
Nee, nog niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:26 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Waar haal jij je Kapsalon? Heb je die bij de dierentuin al geprobeert?
Het werd het eerst besteld bij een shoarmazaak in R'dam door werknemers van een kapsalon. Dat is blijven hangen. Nog nooit geprobeerd though.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:05 schreef OldJeller het volgende:
Wat is de achterliggende gedachte bij dit 'gerecht'? Haar in je eten?
Van Wiki.quote:In Rotterdam is een zogenaamde shoarmaschotel "De Kapsalon", bestaande uit patat bedekt met shoarma, kaas en salade bijzonder populair. De naam ontstond nadat personeelsleden van een kapsalon bij een afhaalcentrum hun eigen favoriete gerecht hadden samengesteld.
quote:Op maandag 3 maart 2008 18:05 schreef OldJeller het volgende:
Wat is de achterliggende gedachte bij dit 'gerecht'? Haar in je eten?
quote:
quote:(is in sommige snackbarren al een tijdje naast de kaart te bestellen)
Heb jij je testament al geschreven?quote:Op maandag 3 maart 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
Enorm lekker. Jammergenoeg is de turk hier gesloten ivm de Voedsel en Warenauthoriteit._!
Ik was wel bang eigenlijk. At daar ong. elke schooldag wel een turkse pizza en als we genoeg doekoe hadden gerepresent gingen we allemaal foodies daar kopen (o.a. Kapsalon)quote:Op maandag 3 maart 2008 18:20 schreef Mitchell-K het volgende:
[..]
Heb jij je testament al geschreven?
Daar at ik het voor eerst eens na het uitgaan en was echt verkocht! En idd, van meerdere zaken inmiddels kapsalon gegeten en nergens echt zo lekker als daar.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:34 schreef Pistoleke het volgende:
Iedereen zal een keer kapsalon moeten hebben gegeten bij Mac El Aviv aan de Coolsingel waar niet alleen de kapsalon geweldig is, maar ook de service.
Daar was ik ook al bang voor idd.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:40 schreef Ringo het volgende:
Alles wordt klef en gaat naar elkaar smaken. Paupersdelicatesse.
dattem.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:23 schreef MissHobje het volgende:
brrrrrrrr
Er moet helemaal geen spek op.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:03 schreef Mitchell-K het volgende:
Nieuw gerecht in de snackbarren van nederland. Het heet dus Kapsalon(is in sommige snackbarren al een tijdje naast de kaart te bestellen)
[ afbeelding ]
Het is een bak met een bodem patat, een laag shoarma/doner(is maar wat je vraagt), gesmolten kaas met spekjes, sla en daarover heen knoflook saus/sambal![]()
Wat vinden jullie ervan?
Die in de passage is zo lekker. Heb er tot nu toe alleen maar broodje doner gehaald. Heb er ook een in de straat 3 min van m'n huis maar die is niet lekker :/. Zit hier ook "pas" een turkse supermarkt (NMS) en daar staat ook een bakkers/doner gedeelte klaar. Ben benieuwd wanneer ze het eindelijk gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:29 schreef Curiosity het volgende:
Als ik deze haal in schiedam ( passage) dan gaat de sla ed. er na de oven op, veel lekkerder en geen natte troep dan.
Hij maakt het erg lekker.
Gelukkig, nog een kennerquote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:11 schreef n0a het volgende:
[..]
Die in de passage is zo lekker. Heb er tot nu toe alleen maar broodje doner gehaald. Heb er ook een in de straat 3 min van m'n huis maar die is niet lekker :/. Zit hier ook "pas" een turkse supermarkt (NMS) en daar staat ook een bakkers/doner gedeelte klaar. Ben benieuwd wanneer ze het eindelijk gaan gebruiken.
Relatief gezond?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:10 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Wat toevallig zeg, heb het net een half uur geleden zelf gemaakt en opgegeten! Ik wilde er net zelf een topic over openen. Recept heb ik van elsevier.nl of was het nou AD.nl?
Voor 1 persoon (met gezonde eetbehoeften):
- handje patat (gefrituurd)
- 200gr shoarmavlees
- twee handjes ijsbergsla, reepjes gesneden (weet ik veel hoe je sla hoeveelheden moet uitdrukken)
- 1 tomaat, schijfjes
- 1/5 van een kommer, schijfjes
- drie plakjes kaas, jong belegen
- knoflooksaus
- sambalsaus, echter ik heb chilisaus van de Lidl gebruikt, smaakt ook goed
1. Shoarma bakken
2. Patat frituren, pas als de shoarma bijna klaar is
3. Eerst de patat en daarna shoarma in een ovenbestendige schaal doen (aluminium bak als je die hebt maar gewone ovenschaal kan ook)
4. Plakjes kaas en sausen erover heen doen
5. Zooi in voorverwarmde oven doen op 250 gr C, 3 min. ofzo kaas laten smelten, zelf beetje geimproviseerd hier, het gaat erom dat de kaas goed smelt dus tijd is niet zo belangrijk.
6. Sla, komkommer en tomaten erop doen als topping
Het is simpel te maken, alleen je moet wel een grote trek hebben anders is het niet echt de moeite waard om alle ingredienten in huis te halen. Het is wel redelijk duur voor een student maar heel lekker en ook nog relatief gezond.
Idd.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:13 schreef calabi_yau het volgende:
[..]
Relatief gezond?Wat vreet je normaal dan?
Heu...jawel hoor, die sla, tomaat en komkommer komt al gauw neer op bijna 150 gr, das bijna de ADH groente.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idd.Die drie stukjes sla maken het echt niet gezond.
Het is net zo vers als die voorgesneden sla van de AH.quote:Op woensdag 5 maart 2008 07:28 schreef Isegrim het volgende:
2 ons groente.Maar als je het bij de Turk haalt, is het meestal niet echt verse sla e.d. die erop zit, volgens mij zijn alle vitaminen daar allang uit vertrokken.
quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:41 schreef OldJeller het volgende:
Ik snap niet echt waarom die combinatie.
Ik eet het dan liever los;
- bak patat met mayo
- shaorma met knoflooksaus
- bak sla
geen kaas, want dat is smerig.
Maar ik eet die dingen zeer zelden.
Of wil iedereen dat eigenlijk ook, maar is dit een soort van voordeelmenu ipv alles los bestellen?
Lijkt mij maar een kleffe boel, nee dank.
dacht het toch ff niet....heb nog 200gr shoarma over en die moet voor morgen op, dus straks weer ff klussen in de keukenquote:Op woensdag 5 maart 2008 09:33 schreef JoPiDo het volgende:
één ding is heel zeker: na een kapsalon moet je minstens twee balansweken houden om weer een beetje in het gareel te komen
ja als ik heb uitgevonden hoe je foto's hier moet postenquote:Op woensdag 5 maart 2008 21:56 schreef Vandaag... het volgende:
Laat die foto´s eens zien, HamsterSlayer
nee daaronder ligt echt 200-250gr shoarma, maar ik heb deze keer ook aardig wat sla gebruikt om voor al het vet te compenserenquote:
Vind de NMS wel okay. Genoeg "Nederlandse" producten te krijgen. Veel soorten brood. Veel soorten kaas waaronder feta en halumi. Veel soorten pasta, rijst, groente in zuur. Qua vlees heb je kip, rund en schaap. Groente afdeling vind ik so so. Ik ga toch nog regelmatig naar de plus voor bijv smoothies en verwerkte stukjes vlees. Vind het sws wel leuk om in supermarkten/toko's onbekende producten langs te gaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:15 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Gelukkig, nog een kenner![]()
Die supermarkt ben ik nog niet binnen geweest, is dat wat.
Precies, en erg off topic al die gezondheids fratsen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:18 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
vetzucht slaat langzaam over in vetangst
er is niets mis met vet!
Dat dus !quote:Jongens, het is mooi geweest zo.
Hoe (on)gezond kapsalon ook is, het is écht nergens voor nodig om elkaar te lopen bashen en af te zeiken.
Ik heb een hele berg posts verwijderd en hoop dat jullie nu ontopic verder kunnen gaan.
Blijft die patat knapperig dan? Want als iets niet lekker is is het kleffe patat..quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:23 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat was ook de opzet van die kapper, maar door tijd gebrek zei hij, flikker alles maar bij elkaar, en zo is het ontstaan.
Men, wat een gezeur over hoe iets eruit ziet, het is heerlijk en een goede kapsalon is niet klef.
Nee natuurlijk blijft de patat niet knapperig als het bedolven is onder een berg andere zooi. Dat is nu het hele idee van een kapsolon natuurlijk, dat het klef is.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Blijft die patat knapperig dan? Want als iets niet lekker is is het kleffe patat..
Ho ho. Stop. Arret. Alto!quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:56 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nee natuurlijk blijft de patat niet knapperig als het bedolven is onder een berg andere zooi. Dat is nu het hele idee van een kapsolon natuurlijk, dat het klef is.
Kom nou toch.quote:Op zondag 20 april 2008 10:51 schreef beelz het volgende:
Pfff 3 weken geleden gegeten en schijt nogsteeds raar...
dat was hier om de hoekquote:
quote:
wat liefquote:Op dinsdag 22 april 2008 18:08 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
hahaha geniaal stukje was dat!
meisje in heel duur restaurant met een prachtig hoofdgerecht voor haar neus:
'als ik kon kiezen tussen dit gerecht of een kapsalon, dan zou ik het niet weten'
quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:32 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vond het al weken stom dat er bij elke Shoarmatent stond 'nu ook kapsalon' dacht dat ze achterin de zaak een kapsalon hadden oid
Tijdje terug puberruil gezien en weeer een paar weken later viel het kwartje
je moet ook geen schapenvlees nemenquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:00 schreef quirina het volgende:
Het is gewoon goor!
Lauwe sla, vies schapevlees, slappe patat en dan ook nog een plak kaassaus erover
Net of dat iemand ff lekker aan het nekken is geweest en het opgewarmd heeft
Ik zag laatst bij een tentje op de Albert Cuypmarkt een groot handgeschreven bord met 'Kabsalon'quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:32 schreef Thetallguy het volgende:
Ik vond het al weken stom dat er bij elke Shoarmatent stond 'nu ook kapsalon' dacht dat ze achterin de zaak een kapsalon hadden oid
niet zeuren, gewoon proberenquote:Op donderdag 24 april 2008 14:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij een tentje op de Albert Cuypmarkt een groot handgeschreven bord met 'Kabsalon'
Lijkt me erg vies trouwens
Dat was de luxe variant van kapsalon geloof ikquote:Op dinsdag 22 april 2008 18:08 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
hahaha geniaal stukje was dat!
meisje in heel duur restaurant met een prachtig hoofdgerecht voor haar neus:
'als ik kon kiezen tussen dit gerecht of een kapsalon, dan zou ik het niet weten'
dat vroeg ik me ook af jaquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:00 schreef MPG het volgende:
Waarom deze schoppen als deze: http://forum.fok.nl/topic/1131820 er ook is?
Joh, vreet het gewoon, deed je ook zo moeilijk over je allereerste broodje shoarma ?( als je die al hebt gehad)quote:Op vrijdag 25 april 2008 18:03 schreef Mikkie het volgende:
Er wordt bij de plaatselijke Turk hier ook mee geadverteerd, maar ik betwijfel of ik 't aandurf.
Het is een Rotterdams gerecht... Je moet veel lager zoeken.quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:37 schreef Aventura het volgende:
Nooit van gehoord (en in amsterdam zijn toch ook veel shaormatoko's).
Oops, dat krijg je als je alleen pagina 1 leestquote:Op zaterdag 26 april 2008 14:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is een Rotterdams gerecht... Je moet veel lager zoeken..
quote:Op maandag 20 november 2006 01:36 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Noh, mijn shoarmadealer praatte dus geen bullshit!![]()
(trouwens...slade?)
Je hebt het zelf nooit eens geproeft en je wil al een zaakje openen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
Oops, dat krijg je als je alleen pagina 1 leest
dus als ik nu een shoarmatent open in Amsterdam en ik verkoop deze meuk, dan loop ik binnen?
hahahhaquote:Op zondag 27 april 2008 16:51 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb er vannacht over gedroomdik legde aan iemand uit wat er allemaal in zat. Conclusie: ik ben geobsedeerd en moet het toch eens heel snel gaan zoeken hier
als in smering, of als in veel te veel?quote:Op zondag 27 april 2008 17:48 schreef super-muffin het volgende:
Ik had er gister een op, maar ik kreeg em niet weg.
Lekker,quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:14 schreef Dirkh het volgende:
Zo, vandaag maar eens geprobeerd.
Gister heb ik de uiensaus al voorbereid, deze hoort er écht bij bleek achteraf.
[ afbeelding ]
Daarna zelf de shoarma gesneden van varkenslapjes, shoarmakruiden en een scheutje ketjap.
[ afbeelding ]
Alleen de geur van beide was al voldoende om honger te krijgen, maar even geduld.
[ afbeelding ]
Even patat bakken, de shoarma in de pan en een paar minuten wachten, TING!
Patat op het bord:
[ afbeelding ]
Daarna de shoarma:
[ afbeelding ]
Daarna de uiensaus!![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens de knoflooksaus:
[ afbeelding ]
En daarna de kaas![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens onder de grill, wachten... wachten...
[ afbeelding ]
Nadat de kaas is gesmolten ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Dan gaan we even voor de sier gezond doen door wat komkommer, tomaat en ijsbergsla over het eten te drapperen.
[ afbeelding ]
Dat ziet er te netjes uit en het moet natuurlijk wel een béétje ranzig worden, dus even husselen:
[ afbeelding ]
Heerlijk gegeten, de groente moest er echt bij en de uiensaus is echt geweldig.
Eigenlijk hoort er een citroenijsje als toetje bij. Nu aan de koffie, ik zit vol.
Goed recept, gaan we vaker doen.
Te veel. Ranzig vind ik het niet, anders had ik er nooit dit topic over geopendquote:Op zondag 27 april 2008 19:31 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
als in smering, of als in veel te veel?
Lezen blijft een vak apart.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:08 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Lekker,
Hoe maak je die uiensaus, receptje?
quote:Op woensdag 30 april 2008 17:23 schreef Dirkh het volgende:
Spullen in huis gehaald en morgen ga ik dit maar eens proberen.
Alvast even de rode uiensaus gemaakt uit dit topic: De Ultieme saus voor bij de Shoarma of Gyros
Die staat nu af te koelen, vind het iets te veel naar tomaat smaken, maar dat valt vast wel op te lossen.
Dat wordt flink uit m'n bek stinken vrijdag op het werk, lekker rustig.
Wat IQM al zegt, wees allen voorzichtig met de tomaat, ik heb er vier doorheen, maar dat is teveel. Dat mag rustig terug naar twee. Lekkere schep sambal er doorheen, best wel wat zout en een klein beetje suiker.... voila.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:08 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Lekker,
Hoe maak je die uiensaus, receptje?
Wanneer heb jij eens niet honger.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:22 schreef SHE het volgende:
Tering Dirk. Zomaar heb ik iets zinnigs uit je handen zien komen.
Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen...,
Honger.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapsalonquote:In Rotterdam is een zogenaamde shoarmaschotel "De Kapsalon", bestaande uit patat bedekt met shoarma, kaas en salade bijzonder populair. De naam ontstond nadat personeelsleden van een kapsalon bij een afhaalcentrum hun eigen favoriete gerecht hadden samengesteld.
nee uiterst lekker... maak het zelf ook af en toequote:Op zondag 25 mei 2008 17:30 schreef Biancavia het volgende:
Volgens mij is het ook echt enorm ranzig.
Of gewoon frietje Kapsalon.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:29 schreef FleshWound het volgende:
Het heet geen patatje kapsalon, het heet gewoon Kapsalon.
En het is smerig lekker
quote:Op zondag 25 mei 2008 18:33 schreef meike69 het volgende:
nog nooit van gehaard!
niet eruit, erin!quote:Op zondag 25 mei 2008 22:10 schreef Bullebak het volgende:Dat krijg je toch niet uit je strot
Tokkies
Nietus, het is misschien wel een enorme caloriebom, maar het is zeker niet vies!quote:Op zondag 25 mei 2008 17:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Het lijkt me echt heeeeel vies...
Hoezo???quote:Op zondag 25 mei 2008 22:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nietus, het is misschien wel een enorme caloriebom, maar het is zeker niet vies!
Alleen zijn er geen lekkere foto's van te vinden
quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:30 schreef Flashwin het volgende:
je zou er heel makkelijk een gezonde variant van kunnen maken.
vetvrij gegrilde kipstukjes ipv doner
20+ of enige andere "light" geraspte kaas
ovenfriet of zelfs gekookte aardappelschijfjes
salade
quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:30 schreef Flashwin het volgende:
je zou er heel makkelijk een gezonde variant van kunnen maken.
vetvrij gegrilde kipstukjes ipv doner
20+ of enige andere "light" geraspte kaas
ovenfriet of zelfs gekookte aardappelschijfjes
salade
Deze postquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:47 schreef Flashwin het volgende:
nou sorry hoor dat ik met rekening wil houden met jullie dichtslibbende aderen![]()
Eetsequote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:47 schreef Jovatov het volgende:
Ik heb dit pas ontdekt, het is echt heerlijk, sterker nog, ik geniet er op dit moment van
Ik eet met mijn vork, dus mijn vingers zijn niet vetquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:56 schreef Liquidootje het volgende:
Dat je dan met je vettige tengels en druipende kinkaas aan je toetsenbord wil zitten...
Jij bent echt leukquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:56 schreef Liquidootje het volgende:
Dat je dan met je vettige tengels en druipende kinkaas aan je toetsenbord wil zitten...
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Alleen zijn er geen lekkere foto's van te vinden
Jezus Dirkh,quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:14 schreef Dirkh het volgende:
Zo, vandaag maar eens geprobeerd.
Gister heb ik de uiensaus al voorbereid, deze hoort er écht bij bleek achteraf.
[ afbeelding ]
Daarna zelf de shoarma gesneden van varkenslapjes, shoarmakruiden en een scheutje ketjap.
[ afbeelding ]
Alleen de geur van beide was al voldoende om honger te krijgen, maar even geduld.
[ afbeelding ]
Even patat bakken, de shoarma in de pan en een paar minuten wachten, TING!
Patat op het bord:
[ afbeelding ]
Daarna de shoarma:
[ afbeelding ]
Daarna de uiensaus!![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens de knoflooksaus:
[ afbeelding ]
En daarna de kaas![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens onder de grill, wachten... wachten...
[ afbeelding ]
Nadat de kaas is gesmolten ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Dan gaan we even voor de sier gezond doen door wat komkommer, tomaat en ijsbergsla over het eten te drapperen.
[ afbeelding ]
Dat ziet er te netjes uit en het moet natuurlijk wel een béétje ranzig worden, dus even husselen:
[ afbeelding ]
Heerlijk gegeten, de groente moest er echt bij en de uiensaus is echt geweldig.
Eigenlijk hoort er een citroenijsje als toetje bij. Nu aan de koffie, ik zit vol.
Goed recept, gaan we vaker doen.
El Bashaquote:Op maandag 27 november 2006 19:02 schreef 2Mini het volgende:
Vooral verkrijgbaar in R'dam..
Iemand die een adresje weet in Den Haag?
is ontstaan uit een 1 april hoax. Heel fok was toen in de ban.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:14 schreef Professional het volgende:
Dat ziet er inderdaad lekker uit, maar ik had er werkelijk nog nooit van gehoord?
Verkopen ze dit echt in shoarmatenten?
Jawel.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:14 schreef Professional het volgende:
Verkopen ze dit echt in shoarmatenten?
wat een grote onzin. Het ontstond nadat een medewerker van een kapperszaak vaak bij de shoarmatent naast de kapperszaak wat eten ging halen. En hij nam dus dit gerecht. En zo kreeg het de naam kapsalonquote:Op zondag 19 november 2006 23:32 schreef Bep het volgende:
Het is ontstaan door iemand die na het stappen honger had en niet alles netjes achter elkaar wilde opeten , dus gewoon de hele zooi in 1 bak gegooid heeft
Waarschijnlijk thuis op de bank.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:27 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
is ontstaan uit een 1 april hoax. Heel fok was toen in de ban.
waar was jij?
Ja, dat is 'm niet helemaal geworden. Tegen de tijd dat ik wou beginnen met koken had ik er al zo veel trek ik dat ik maar naar de turk ben gereden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:51 schreef SlaggY het volgende:
Ik ga vanavond ook een poging wagen het zelf te maken.
Sla de? Sla de shoarmaboer voor z'n bakkes voor het maken van zulk goor vreten??quote:Op maandag 15 januari 2007 16:39 schreef BonteAvond het volgende:
[..]
Shoarma, patat, kaas over heen, slade![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Helemaal niet goedkoop. Shoarma vlees is F- Duur.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:17 schreef 2Mini het volgende:
Gisteren weer gegeten... zelf gemaakt.. simpel en goedkoop
jouw nick ookquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Van de week voor het eerst op...gatverdamme wat ranzig
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:19 schreef Liquidootje het volgende:
Maakt niks uit. Jouw figuur kon het toch niet echt hebben.
Op de Amstelstraat zit er 1, aan de kant van Fitness First, tegen de blauwbrug aan. Of ze doner hebben weet ik effe niet.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:52 schreef Terpentin07 het volgende:
Nog tips waar je in het centrum van Amsterdam een lekkere kapsalon kan eten? Het liefst met dönervlees.
Slaat echt helemaal nergens opquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:19 schreef Liquidootje het volgende:
Maakt niks uit. Jouw figuur kon het toch niet echt hebben.
Ja: bespaar je de moeite en loop gewoon even naar shoarmaharry als je trek hebt in een kapsalon.quote:Op maandag 14 september 2009 17:10 schreef TJDoornbos het volgende:
Als ik het zelf maak smaakt het minder dan van de shoarmaharry hier om de hoek!
Iemand tips?
Nee, want vergeleken met MK zijn de meeste vrouwen dan walvissen en nijlpaardenquote:Op maandag 14 september 2009 17:17 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Slaat echt helemaal nergens opJij kent M-K niet, dat is overduidelijk
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |