quote:Op zondag 14 januari 2007 15:57 schreef RijstNatie het volgende:
Sinds een jaar eet ik nu regelmatig een kapsalon, nog meer mensen hier die van deze mix hebben mogen genieten?
Het lijkt op een frietje speciaal, alleen dan met shoarma of doner
Voordeel is dat het goedkoper is als een schotel en precies genoeg![]()
http://www.ad.nl/rotterdam/article563435.ece
quote:Op zondag 14 januari 2007 16:25 schreef Isegrim het volgende:
Nu ik sinds ruim een week in Rotterdam woon, moet ik dit eigenlijk wel een keertje gaan proberen.
Uit Kapsalonquote:Op zondag 14 januari 2007 16:30 schreef Leintjeuh het volgende:
De kapsalon van de turk met het shoarma karretje vlakbij de oude hoofdingang van Diergaarde Blijdorp, vind ik persoonlijk het lekkerste.
En FYI, een kapsalon is van onder naar boven: patat. doner of shoarma, kaas, (dan even onder de grill om de kaas te laten smelten) dan knoflooksaus en sambalsaus en salade er bovenop. Dus waar je een frietje speciaal vandaan haalt, beats me...
Dan zit je dus al op 1145 kcalquote:100 gram shoarmavlees (293 kcal), met kruiden
Een handvol patat (100 g is 322 kcal)
Twee plakken kaas (100 kcal)
Gesneden sla, tomaat en komkommer (samen 10 kcal)
Knoflooksaus (420 kcal) en sambal
Ingrediënten zijn niet veel anders dan het gebruikelijke broodje kebab- of shoarmaschotel lijkt me.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:50 schreef Tourniquet het volgende:
Uit het AD artikel:
[..]
Dan zit je dus al op 1145 kcal![]()
ah ok..zonder die knoflooksaus valt het wel mee op zichquote:Op maandag 15 januari 2007 20:50 schreef Tourniquet het volgende:
Uit het AD artikel:
[..]
Dan zit je dus al op 1145 kcal![]()
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 04:19 schreef Leef het volgende:
Er is wetenschappelijk aangetoond dat sommige mensen daadwerkelijk kcal nodig hebben om te overleven
Waar haal jij je Kapsalon? Heb je die bij de dierentuin al geprobeert?quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:45 schreef Isegrim het volgende:
Dat is echt zoooo lekker, ik heb een verslaving opgelopen. Wel met döner, niet met shoarma.
Nee, nog niet.quote:Op woensdag 24 januari 2007 23:26 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Waar haal jij je Kapsalon? Heb je die bij de dierentuin al geprobeert?
Het werd het eerst besteld bij een shoarmazaak in R'dam door werknemers van een kapsalon. Dat is blijven hangen. Nog nooit geprobeerd though.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:05 schreef OldJeller het volgende:
Wat is de achterliggende gedachte bij dit 'gerecht'? Haar in je eten?
Van Wiki.quote:In Rotterdam is een zogenaamde shoarmaschotel "De Kapsalon", bestaande uit patat bedekt met shoarma, kaas en salade bijzonder populair. De naam ontstond nadat personeelsleden van een kapsalon bij een afhaalcentrum hun eigen favoriete gerecht hadden samengesteld.
quote:Op maandag 3 maart 2008 18:05 schreef OldJeller het volgende:
Wat is de achterliggende gedachte bij dit 'gerecht'? Haar in je eten?
quote:
quote:(is in sommige snackbarren al een tijdje naast de kaart te bestellen)
Heb jij je testament al geschreven?quote:Op maandag 3 maart 2008 18:15 schreef GasTurbine het volgende:
Enorm lekker. Jammergenoeg is de turk hier gesloten ivm de Voedsel en Warenauthoriteit._!
Ik was wel bang eigenlijk. At daar ong. elke schooldag wel een turkse pizza en als we genoeg doekoe hadden gerepresent gingen we allemaal foodies daar kopen (o.a. Kapsalon)quote:Op maandag 3 maart 2008 18:20 schreef Mitchell-K het volgende:
[..]
Heb jij je testament al geschreven?
Daar at ik het voor eerst eens na het uitgaan en was echt verkocht! En idd, van meerdere zaken inmiddels kapsalon gegeten en nergens echt zo lekker als daar.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:34 schreef Pistoleke het volgende:
Iedereen zal een keer kapsalon moeten hebben gegeten bij Mac El Aviv aan de Coolsingel waar niet alleen de kapsalon geweldig is, maar ook de service.
Daar was ik ook al bang voor idd.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:40 schreef Ringo het volgende:
Alles wordt klef en gaat naar elkaar smaken. Paupersdelicatesse.
dattem.quote:Op maandag 3 maart 2008 22:23 schreef MissHobje het volgende:
brrrrrrrr
Er moet helemaal geen spek op.quote:Op maandag 3 maart 2008 18:03 schreef Mitchell-K het volgende:
Nieuw gerecht in de snackbarren van nederland. Het heet dus Kapsalon(is in sommige snackbarren al een tijdje naast de kaart te bestellen)
[ afbeelding ]
Het is een bak met een bodem patat, een laag shoarma/doner(is maar wat je vraagt), gesmolten kaas met spekjes, sla en daarover heen knoflook saus/sambal![]()
Wat vinden jullie ervan?
Die in de passage is zo lekker. Heb er tot nu toe alleen maar broodje doner gehaald. Heb er ook een in de straat 3 min van m'n huis maar die is niet lekker :/. Zit hier ook "pas" een turkse supermarkt (NMS) en daar staat ook een bakkers/doner gedeelte klaar. Ben benieuwd wanneer ze het eindelijk gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:29 schreef Curiosity het volgende:
Als ik deze haal in schiedam ( passage) dan gaat de sla ed. er na de oven op, veel lekkerder en geen natte troep dan.
Hij maakt het erg lekker.
Gelukkig, nog een kennerquote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:11 schreef n0a het volgende:
[..]
Die in de passage is zo lekker. Heb er tot nu toe alleen maar broodje doner gehaald. Heb er ook een in de straat 3 min van m'n huis maar die is niet lekker :/. Zit hier ook "pas" een turkse supermarkt (NMS) en daar staat ook een bakkers/doner gedeelte klaar. Ben benieuwd wanneer ze het eindelijk gaan gebruiken.
Relatief gezond?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:10 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Wat toevallig zeg, heb het net een half uur geleden zelf gemaakt en opgegeten! Ik wilde er net zelf een topic over openen. Recept heb ik van elsevier.nl of was het nou AD.nl?
Voor 1 persoon (met gezonde eetbehoeften):
- handje patat (gefrituurd)
- 200gr shoarmavlees
- twee handjes ijsbergsla, reepjes gesneden (weet ik veel hoe je sla hoeveelheden moet uitdrukken)
- 1 tomaat, schijfjes
- 1/5 van een kommer, schijfjes
- drie plakjes kaas, jong belegen
- knoflooksaus
- sambalsaus, echter ik heb chilisaus van de Lidl gebruikt, smaakt ook goed
1. Shoarma bakken
2. Patat frituren, pas als de shoarma bijna klaar is
3. Eerst de patat en daarna shoarma in een ovenbestendige schaal doen (aluminium bak als je die hebt maar gewone ovenschaal kan ook)
4. Plakjes kaas en sausen erover heen doen
5. Zooi in voorverwarmde oven doen op 250 gr C, 3 min. ofzo kaas laten smelten, zelf beetje geimproviseerd hier, het gaat erom dat de kaas goed smelt dus tijd is niet zo belangrijk.
6. Sla, komkommer en tomaten erop doen als topping
Het is simpel te maken, alleen je moet wel een grote trek hebben anders is het niet echt de moeite waard om alle ingredienten in huis te halen. Het is wel redelijk duur voor een student maar heel lekker en ook nog relatief gezond.
Idd.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:13 schreef calabi_yau het volgende:
[..]
Relatief gezond?Wat vreet je normaal dan?
Heu...jawel hoor, die sla, tomaat en komkommer komt al gauw neer op bijna 150 gr, das bijna de ADH groente.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idd.Die drie stukjes sla maken het echt niet gezond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |