Lekker,quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:14 schreef Dirkh het volgende:
Zo, vandaag maar eens geprobeerd.
Gister heb ik de uiensaus al voorbereid, deze hoort er écht bij bleek achteraf.
[ afbeelding ]
Daarna zelf de shoarma gesneden van varkenslapjes, shoarmakruiden en een scheutje ketjap.
[ afbeelding ]
Alleen de geur van beide was al voldoende om honger te krijgen, maar even geduld.
[ afbeelding ]
Even patat bakken, de shoarma in de pan en een paar minuten wachten, TING!
Patat op het bord:
[ afbeelding ]
Daarna de shoarma:
[ afbeelding ]
Daarna de uiensaus!![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens de knoflooksaus:
[ afbeelding ]
En daarna de kaas![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens onder de grill, wachten... wachten...
[ afbeelding ]
Nadat de kaas is gesmolten ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Dan gaan we even voor de sier gezond doen door wat komkommer, tomaat en ijsbergsla over het eten te drapperen.
[ afbeelding ]
Dat ziet er te netjes uit en het moet natuurlijk wel een béétje ranzig worden, dus even husselen:
[ afbeelding ]
Heerlijk gegeten, de groente moest er echt bij en de uiensaus is echt geweldig.
Eigenlijk hoort er een citroenijsje als toetje bij. Nu aan de koffie, ik zit vol.
Goed recept, gaan we vaker doen.
Te veel. Ranzig vind ik het niet, anders had ik er nooit dit topic over geopendquote:Op zondag 27 april 2008 19:31 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
als in smering, of als in veel te veel?
Lezen blijft een vak apart.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:08 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Lekker,
Hoe maak je die uiensaus, receptje?
quote:Op woensdag 30 april 2008 17:23 schreef Dirkh het volgende:
Spullen in huis gehaald en morgen ga ik dit maar eens proberen.
Alvast even de rode uiensaus gemaakt uit dit topic: De Ultieme saus voor bij de Shoarma of Gyros
Die staat nu af te koelen, vind het iets te veel naar tomaat smaken, maar dat valt vast wel op te lossen.
Dat wordt flink uit m'n bek stinken vrijdag op het werk, lekker rustig.
Wat IQM al zegt, wees allen voorzichtig met de tomaat, ik heb er vier doorheen, maar dat is teveel. Dat mag rustig terug naar twee. Lekkere schep sambal er doorheen, best wel wat zout en een klein beetje suiker.... voila.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:08 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Lekker,
Hoe maak je die uiensaus, receptje?
Wanneer heb jij eens niet honger.quote:Op donderdag 1 mei 2008 19:22 schreef SHE het volgende:
Tering Dirk. Zomaar heb ik iets zinnigs uit je handen zien komen.
Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen...,
Honger.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapsalonquote:In Rotterdam is een zogenaamde shoarmaschotel "De Kapsalon", bestaande uit patat bedekt met shoarma, kaas en salade bijzonder populair. De naam ontstond nadat personeelsleden van een kapsalon bij een afhaalcentrum hun eigen favoriete gerecht hadden samengesteld.
nee uiterst lekker... maak het zelf ook af en toequote:Op zondag 25 mei 2008 17:30 schreef Biancavia het volgende:
Volgens mij is het ook echt enorm ranzig.
Of gewoon frietje Kapsalon.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:29 schreef FleshWound het volgende:
Het heet geen patatje kapsalon, het heet gewoon Kapsalon.
En het is smerig lekker
quote:Op zondag 25 mei 2008 18:33 schreef meike69 het volgende:
nog nooit van gehaard!
niet eruit, erin!quote:Op zondag 25 mei 2008 22:10 schreef Bullebak het volgende:Dat krijg je toch niet uit je strot
Tokkies
Nietus, het is misschien wel een enorme caloriebom, maar het is zeker niet vies!quote:Op zondag 25 mei 2008 17:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Het lijkt me echt heeeeel vies...
Hoezo???quote:Op zondag 25 mei 2008 22:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nietus, het is misschien wel een enorme caloriebom, maar het is zeker niet vies!
Alleen zijn er geen lekkere foto's van te vinden
quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:30 schreef Flashwin het volgende:
je zou er heel makkelijk een gezonde variant van kunnen maken.
vetvrij gegrilde kipstukjes ipv doner
20+ of enige andere "light" geraspte kaas
ovenfriet of zelfs gekookte aardappelschijfjes
salade
quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:30 schreef Flashwin het volgende:
je zou er heel makkelijk een gezonde variant van kunnen maken.
vetvrij gegrilde kipstukjes ipv doner
20+ of enige andere "light" geraspte kaas
ovenfriet of zelfs gekookte aardappelschijfjes
salade
Deze postquote:Op woensdag 2 juli 2008 23:47 schreef Flashwin het volgende:
nou sorry hoor dat ik met rekening wil houden met jullie dichtslibbende aderen![]()
Eetsequote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:47 schreef Jovatov het volgende:
Ik heb dit pas ontdekt, het is echt heerlijk, sterker nog, ik geniet er op dit moment van
Ik eet met mijn vork, dus mijn vingers zijn niet vetquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:56 schreef Liquidootje het volgende:
Dat je dan met je vettige tengels en druipende kinkaas aan je toetsenbord wil zitten...
Jij bent echt leukquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:56 schreef Liquidootje het volgende:
Dat je dan met je vettige tengels en druipende kinkaas aan je toetsenbord wil zitten...
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Alleen zijn er geen lekkere foto's van te vinden
Jezus Dirkh,quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:14 schreef Dirkh het volgende:
Zo, vandaag maar eens geprobeerd.
Gister heb ik de uiensaus al voorbereid, deze hoort er écht bij bleek achteraf.
[ afbeelding ]
Daarna zelf de shoarma gesneden van varkenslapjes, shoarmakruiden en een scheutje ketjap.
[ afbeelding ]
Alleen de geur van beide was al voldoende om honger te krijgen, maar even geduld.
[ afbeelding ]
Even patat bakken, de shoarma in de pan en een paar minuten wachten, TING!
Patat op het bord:
[ afbeelding ]
Daarna de shoarma:
[ afbeelding ]
Daarna de uiensaus!![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens de knoflooksaus:
[ afbeelding ]
En daarna de kaas![]()
[ afbeelding ]
Vervolgens onder de grill, wachten... wachten...
[ afbeelding ]
Nadat de kaas is gesmolten ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Dan gaan we even voor de sier gezond doen door wat komkommer, tomaat en ijsbergsla over het eten te drapperen.
[ afbeelding ]
Dat ziet er te netjes uit en het moet natuurlijk wel een béétje ranzig worden, dus even husselen:
[ afbeelding ]
Heerlijk gegeten, de groente moest er echt bij en de uiensaus is echt geweldig.
Eigenlijk hoort er een citroenijsje als toetje bij. Nu aan de koffie, ik zit vol.
Goed recept, gaan we vaker doen.
El Bashaquote:Op maandag 27 november 2006 19:02 schreef 2Mini het volgende:
Vooral verkrijgbaar in R'dam..
Iemand die een adresje weet in Den Haag?
is ontstaan uit een 1 april hoax. Heel fok was toen in de ban.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:14 schreef Professional het volgende:
Dat ziet er inderdaad lekker uit, maar ik had er werkelijk nog nooit van gehoord?
Verkopen ze dit echt in shoarmatenten?
Jawel.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:14 schreef Professional het volgende:
Verkopen ze dit echt in shoarmatenten?
wat een grote onzin. Het ontstond nadat een medewerker van een kapperszaak vaak bij de shoarmatent naast de kapperszaak wat eten ging halen. En hij nam dus dit gerecht. En zo kreeg het de naam kapsalonquote:Op zondag 19 november 2006 23:32 schreef Bep het volgende:
Het is ontstaan door iemand die na het stappen honger had en niet alles netjes achter elkaar wilde opeten , dus gewoon de hele zooi in 1 bak gegooid heeft
Waarschijnlijk thuis op de bank.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:27 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
is ontstaan uit een 1 april hoax. Heel fok was toen in de ban.
waar was jij?
Ja, dat is 'm niet helemaal geworden. Tegen de tijd dat ik wou beginnen met koken had ik er al zo veel trek ik dat ik maar naar de turk ben gereden.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:51 schreef SlaggY het volgende:
Ik ga vanavond ook een poging wagen het zelf te maken.
Sla de? Sla de shoarmaboer voor z'n bakkes voor het maken van zulk goor vreten??quote:Op maandag 15 januari 2007 16:39 schreef BonteAvond het volgende:
[..]
Shoarma, patat, kaas over heen, slade![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Helemaal niet goedkoop. Shoarma vlees is F- Duur.quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:17 schreef 2Mini het volgende:
Gisteren weer gegeten... zelf gemaakt.. simpel en goedkoop
jouw nick ookquote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Van de week voor het eerst op...gatverdamme wat ranzig
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:19 schreef Liquidootje het volgende:
Maakt niks uit. Jouw figuur kon het toch niet echt hebben.
Op de Amstelstraat zit er 1, aan de kant van Fitness First, tegen de blauwbrug aan. Of ze doner hebben weet ik effe niet.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:52 schreef Terpentin07 het volgende:
Nog tips waar je in het centrum van Amsterdam een lekkere kapsalon kan eten? Het liefst met dönervlees.
Slaat echt helemaal nergens opquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:19 schreef Liquidootje het volgende:
Maakt niks uit. Jouw figuur kon het toch niet echt hebben.
Ja: bespaar je de moeite en loop gewoon even naar shoarmaharry als je trek hebt in een kapsalon.quote:Op maandag 14 september 2009 17:10 schreef TJDoornbos het volgende:
Als ik het zelf maak smaakt het minder dan van de shoarmaharry hier om de hoek!
Iemand tips?
Nee, want vergeleken met MK zijn de meeste vrouwen dan walvissen en nijlpaardenquote:Op maandag 14 september 2009 17:17 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Slaat echt helemaal nergens opJij kent M-K niet, dat is overduidelijk
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |