Waarop ons aller muziekmodje Nipeng antwoorde:quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Leeft er nog ergens een Deftones-topic in de MUZ-catacomben?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:48 schreef nipeng het volgende:
Zal eens zoeken. Moet er wel zijn. Somewhere... in space.
Sack zei toen:quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:52 schreef nipeng het volgende:
Deftones :)
Deftones
DEFTONES!!
Deftones, wat is het beste album?
Deftones
Deftones!
Zo d'r zitten wel een stel kwaliteittopcis tussen
Zullen we gewoon de oudste ( Deftones ) kapen en ombouwen tot centraal Deftones topic?
Er verstreken een aantal minuten en Nipeng werd ongeduldig en zei toen:quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Of zal ik gewoon een hele mooie verse maken binnenkort? Met fatsoenlijke OP enzo?
Tussen het zuipen door zei Sack toen:quote:
Toen sprak Nipeng een waarheid als een koe:quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Binnenkort. Nu ben ik dronken. Bier drinken op een nuchtere maag [afbeelding]
Dat vond Sack ook:quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:09 schreef nipeng het volgende:
Sack, als je dronken bent maak je altijd jouw beste topics.
Toen had Sack z'n spare ribbetjes opgegeten. En toen ging het hij het topic maken wat je net geopend hebt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat is waar
Het supergrote Beki Onslow-topic Deel 1
![]()
Straks dan. Als de spare-rib-bezorger is geweest.
1931:quote:"Mozart heavy? Hahaha, Bach. Dat is pas hard."
1945:quote:"Jazz? Wat is dat? Iron Maiden dat is pas stoer."
1976:quote:"Beatles: dat is voor gillende wijven. Ben jij nou een vent? Oh wacht, je bent echt een vrouw"
1984:quote:"Elton John? Wat is dat nou voor een nicht man? Rob Halford is veel stoerder. Dat is tenminste een echte vent."
1999:quote:"Rob Halford? Dat is een homo man. Iron Maiden, die zijn stoer, check die spandexbroeken. Echte Black Metal man. En wie zijn Venom nou weer? Dat klinkt ook alsof het mietjes zijn."
2000:quote:"Weet je wat ik nou heb ontdekt?: Slipknot, echt vet man."
2006:quote:"Slipknot. Die zijn echt nep met die maskers man."
Oftewel: daarom is het niet cool voor een metalhead om Deftones cool te vinden. Gelukkig ben ik inmiddels 26 en durf ik eindelijk uit de kast te komen.quote:"Vroeger was alles beter. Behalve de vrouwen."
Dimebag Darryl:quote:"Dit is duidelijk een stap richting wereldvrede. Dat doe ik ze niet na met m'n zweverige hippie-shit. Tevens wil ik van de gelegenheid gebruik maken om Chino uit te nodigen op een hippie-orgie bij Yoko thuis. Dat buikje vind ik schattig. Val je ook op mannen?"
Jan-Peter Balkenende:quote:"Eindelijk weer eens een echte vette metalplaat. Een klassieker. Bijna net zo goed als "Projects in the Jungle".
Meatloaf:quote:"Vette Shizzle"
Tropical Danny:quote:"Ik heb heel dat album nog niet gehoord. Maar dankzij Chino ben ik niet meer de vetste uit de industrie. Waarvan akte."
Guillermo:quote:"Toppertje"
Verder ook binnenkort live te bewonderen. In 013 en Paradiso. Data zoek je zelf maar op: www.013web.nl en www.paradiso.nl. Kaartjes zijn iets van 30 euro ofzo.quote:"Toppertje"
Ja, dat miste een beetje bij die oude topics. En ga jij naar Paradiso of naar 013? Of naar allebei?quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:01 schreef nipeng het volgende:
Goede OP.
Gezellig. Krijg ik een colaatje van je?quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:06 schreef nipeng het volgende:
Als ik ga dan is het naar de 013.
Deftones-albums van na Around the Fur moet je altijd een paar keer luisterenquote:Op zondag 19 november 2006 23:20 schreef Eikelpiercing het volgende:
Ja leuke OP.
Weet niet echt wat ik er van moet denken, heb het album onlangs gekocht enkel en alleen omwille van Hole In The Earth... Beetje een impulsaankoop, heb het wel nog maar één maal beluisterd.
Stomme idioten!quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:03 schreef maniack28 het volgende:
Toch vind ik White Pony de beste plaat en Passenger het beste nummer.... Helaas zijn velen mensen het oneens
quote:"Elton John? Wat is dat nou voor een nicht man? Rob Halford is veel stoerder. Dat is tenminste een echte vent."
Dat is ook precies de reden dat ik niet naar Tool gegaan ben ook al vind ik het een geniale band. Voor dat geld zie ik op Groezrock bijv 2 dagen allemaal vette bands... of voor 2x dat bedrag een Lowlands of een Pukkelpop.. dus...quote:Op woensdag 29 november 2006 16:17 schreef homerjay het volgende:
Tja, 33 euro is redelijk wat geld inderdaad. Heb laatst echter wel tot 2 keer toe 45 euro betaald voor Tool. Ik kijk wel even of ik de gok neem.
Dresden Dolls rockquote:Op vrijdag 1 december 2006 16:42 schreef debb0r het volgende:
Deftones is wel beetje rare band..doet me beetje herinneren aan de eerste keer dat ik naar Tool luisterde..Maar die laatste album van Deftones is wel leuk ofzo..niet mijn smaak..ik been meer voor The Dresden Dolls...compleeeet tegenovergestelde maar okay ^^
![]()
Typisch geval van 'de reactie is grappiger dan de user'. Maar wat bedoel je nou precies? Is de Osdorp Posse beter dan Deftones?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:45 schreef spacemangraig het volgende:
Typisch geval van 'de OP is beter dan de band in kwestie'.
Ik had ook geen goede ervaringen met Deftones live, tot afgelopen zomer op Roskilde. Toen waren ze ook echt onwijs goed. Dat is ook de reden dat ik nu kaartjes heb gehaald, dat had ik anders nooit gedaan, ik had ze eigenlijk al lang afgeschreven.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:32 schreef zjroentje het volgende:
Heb ze nou 3 keer live gezien, en echt geweldig zijn ze niet op het podium.
quote:Op zondag 25 maart 2007 18:35 schreef Bloomsday het volgende:
Ik moet bij "Hole in the earth" altijd denken van; "Tja, eigen schuld, Chino, daar word je dus zo'n dikke vadsige papzak van. Had je je maar geen gat in de aarde moeten vreten."
Wat is die kerel smerig dik geworden, zeg.
Inderdaad, ik was verbaasd toen ik laatst de clip zag van eh.. was dat Mein?.. Damn.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:35 schreef Bloomsday het volgende:
Ik moet bij "Hole in the earth" altijd denken van; "Tja, eigen schuld, Chino, daar word je dus zo'n dikke vadsige papzak van. Had je je maar geen gat in de aarde moeten vreten."
Wat is die kerel smerig dik geworden, zeg.
Goeie vraag, ik zou het zo 1 2 3 niet weten.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:35 schreef leolinedance het volgende:
Waar klinkt Deftones naar? Ik wil het wel eens proberen, maar ben benieuwd of het ergens mee te vergelijken is![]()
Rage against the Machine, Tool, A Perfect Circle, en verder..quote:Op zondag 25 maart 2007 18:35 schreef leolinedance het volgende:
Waar klinkt Deftones naar? Ik wil het wel eens proberen, maar ben benieuwd of het ergens mee te vergelijken is![]()
quote:Deftones is a multi-platinum selling, Grammy award winning alternative hard rock band from Sacramento, California.
Frontman Chino Moreno's poetic lyrics—described by a Time magazine critic as "furiously intelligent"—are often evocative, yet are sparse enough to allow for multiple interpretations.
Wat is hun beste nummer?quote:Op zondag 25 maart 2007 19:04 schreef Kuukske het volgende:
Weinig subtiliteit te bekennen, ben ik bang.
Komt omdat de kaartjes zo duur zijn =)quote:Op zondag 25 maart 2007 18:31 schreef Bloomsday het volgende:
Oh, en ik vind het trouwens onbeschoft van de Nederlandse bevolking dat de Deftones-show niet uitverkocht is.
Ik was niet zo kapot van Will Haven.quote:Op maandag 26 maart 2007 00:42 schreef seadarius het volgende:
Hoe was Wlll Haven eigenlijk want die had ik eigenlijk gemist?
Hoe duur was het?quote:Op maandag 26 maart 2007 00:44 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Komt omdat de kaartjes zo duur zijn =)
Voor 10 euro was ik er zeker geweest
De pizza was koud bij aankomst, dus kom ik 'em eerst nog in de magnetron stoppen.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:59 schreef Kuukske het volgende:
Och, voor die ene keer betaal ik dat wel voor Deftones. Heeft je pizza nog gesmaakt?
Hehequote:Op maandag 26 maart 2007 22:29 schreef Kopdans het volgende:
Show was wel leuk, licht was net een zuurstok.
Deden we in 013 ook ja. Het enige vage was dat de beveiliging op gegeven moment vanuit de zaal naar boven ging wijzen, daar drie rondjes kwam lopen en toen weer weg wasquote:Op dinsdag 10 april 2007 00:47 schreef Sm0keZ het volgende:
Die balkons waren trouwens uitstekend daar in Paradiso, we zijn gewoon lekker bovenin gaan zitten. Bijkomend voordeel is ook dat je die pit van boven ziet, da's echt komisch af en toe
Gegeven hun zéér wisselende prestaties op live-gebied vind ik dit zeker begrijpelijk, zo niet terecht.quote:Op zondag 25 maart 2007 18:31 schreef Bloomsday het volgende:
Oh, en ik vind het trouwens onbeschoft van de Nederlandse bevolking dat de Deftones-show niet uitverkocht is.
quote:
Niet waar, toen stonden Brotherhood Foundation en Far in het voorprogramma.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:33 schreef Argento het volgende:
Will Haven? Die stonden 10 jaar geleden ook al in het voorprogramma van deftones (ook in 013, oktober 1997).
Same here. De metal moeheid is toch al enige tijd aanwezig, maar hun muziek blijf ik goed vinden.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:55 schreef Mhjoezick het volgende:
Be quiet and Drive![]()
White Pony![]()
Deftones is de enige band die ik al draaide vanaf mijn ikben15jaarenluisternumetal-periode en die ik nog steeds heel erg weet te waarderen.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:55 schreef Mhjoezick het volgende:
ikben15jaarenluisternumetal-periode
quote:Op zondag 30 december 2007 03:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Is SNW eigenlijk wat?
Godallejezus wat is die eerste riff van dat album toch al belachelijk vet.quote:Op zondag 30 december 2007 03:32 schreef Evil_Koekje het volgende:
Maar nogsteeds vet inderdaad, zet zo Around The Fur even op denk ik.
Had het al vernomen, het leek even goed te gaan maar er zit nu weinig schot in.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor degenen die het nog niet hadden gehoord (waaronder ikzelf tot vandaag) en het stond ook niet niet in dit topic: de bassist Chi Cheng heeft in november een zwaar auto-ongeval gehad en ligt sindsdien blijkbaar in een coma. Echt veel beterschap schijnt er niet te zijn.
Voorlopig wordt hij optredens vervangen door de voormalige bassist van Quicksand (die heeft 'm vroeger ook al eens vervangen). Ze blijven ondertussen ook verder schrijven aan hun volgende album, dat Eros zou heten.
zo'n 2,5 jaar later maar weer eens opgezet en ik ben het nogsteeds eens met mezelfquote:Op woensdag 22 november 2006 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:
adrenalinwat een belachelijk goede plaat blijft dat
Ik vind het ook een beetje frappant dat er zo nodig een fonds moet worden opgericht hiervoor, ze zullen zelf toch geld genoeg hebben?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:21 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Had het al vernomen, het leek even goed te gaan maar er zit nu weinig schot in.Best jammer.
Wat me wel opvalt is dat hij door familie en vrienden als heilige word verklaard.
Denk daar hetzelfde over, ze hebben de hele wereld over getourd en zalen vol gekregen. Maar hoop inderdaad dat hij geheel hersteld. De vraag alleen is of dat ooit gaat gebeuren, denk niet dat hij uit zijn lijden dan verlost gaat worden. Heb het idee dat ze heel christelijk zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:38 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ik vind het ook een beetje frappant dat er zo nodig een fonds moet worden opgericht hiervoor, ze zullen zelf toch geld genoeg hebben?
Neemt niet weg dat ik hem natuurlijk van harte beterschap wens.
klopt ik vind adrenaline ook geweldigquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
zo'n 2,5 jaar later maar weer eens opgezet en ik ben het nogsteeds eens met mezelf
Moet zeggen dat ik ook die saturday night wrist wel een leuke plaat vind.
Hmm... betekent dit nou juist WEL of NIET Lowlands?quote:Op woensdag 22 april 2009 20:38 schreef Felixa het volgende:
Deftones komen naar Paradiso
Dinsdag 25 augustus 2009
Voorverkoop vanaf zaterdag 2 mei
25 euro ex. lidmaatschap
Grote kans denk ik, ze staan op meer festivals rond die tijd kennelijk. Zullen ze wel bekend maken als dit uitverkocht is oid.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:24 schreef Michellus het volgende:
[..]
Hmm... betekent dit nou juist WEL of NIET Lowlands?
dit, op dat st-album na, zijn ze allemaal erg tof imhoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:31 schreef Bosbeetle het volgende:
klinkt veel belovendze doen het eigenlijk al heel lang goed eigenlijk de deftones
bronquote:Voormalig Deftones-bassist overleden
Geplaatst op 14-04-2013 om 09:56
Onderwerp: Algemeen metal nieuws
Chi Cheng is gisteren (zaterdag 13 april) overleden. Om 3 uur 's nachts is zijn hart plotseling gestopt. De toenmalige Deftones-bassist raakte op 4 november 2008 zwaargewond bij een auto-ongeluk. Hij bevond zich sindsdien in een semi-comateuze toestand en is nooit meer volledig bij bewustzijn geweest. Met hun originele bassist Cheng brachten de mannen van Deftones tussen 1995 en 2006 vijf succesvolle studio-albums uit. Tijdens Chengs tragische auto-ongeval werkte de Amerikaanse nu-metalband aan de zesde langspeler Eros. Die opnames zijn terzijde gelegd, maar zullen in de toekomst wellicht nog worden uitgebracht. Met Chengs opvolger Sergio Vega (Quicksand) heeft Deftones naderhand weliswaar twee nieuwe platen opgenomen en uitgebracht, maar de band hoopte dat hun originele bassist ooit zou kunnen terugkeren. Helaas is aan die hoop nu definitief een einde gekomen. Chi Cheng is 42 jaar oud geworden.
O ik heb de lek gehoord... misschien even afwachten dan. Vond het inderdaad al heel erg leeg klinken allemaal.quote:Op donderdag 7 april 2016 10:26 schreef Gehenna het volgende:
Alleen de singles die op Spotify staan, en die vind ik wel aardig
Ik las dat de lek echt dramatisch moest klinken (amper drums etc..) dus ik wacht gewoon die paar dagen wel op de echte release
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tails tell tales
Van alle bandjes uit die tijd blijken Deftones wel het meest constant, waar de rest (korn etc.) bij mij helemaal in de vergetelheid is geraakt, komen ze toch om de zoveel jaar weer met een prima plaat. Soms moet ik wel een beetje zin maken om het weer uit te checken, maar uiteindelijk stellen ze me tot nog toe nooit teleurquote:Op donderdag 7 april 2016 13:13 schreef Forbry het volgende:
Ik volg ze al jaren niet meer, maar vond ze vroeger wel heel goed (behalve de wel erg 'schreeuwende' gedeeltes, daar heb ik nooit van gehouden).
quote:Cool, hoe kwam dat zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Robert Moog died for our synths
Die zijn toch over alles altijd positief?quote:Op donderdag 7 april 2016 12:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Oor is wel positief: http://oor.nl/#!/articles/gore/album
O geen idee.. ik zag het toevallig voorbij komen, lees nooit zoveel Oor.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die zijn toch over alles altijd positief?Ben jaren terug een tijdje lid geweest, maar echt kritisch waren ze (toen) nooit, helemaal lyrisch over al die vrij matige UK bandjes...
Oor kan ook heel kritisch zijn, ik vind het voor buitenlandse bands een goed en gebelanceerd recensiemedium.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die zijn toch over alles altijd positief?Ben jaren terug een tijdje lid geweest, maar echt kritisch waren ze (toen) nooit, helemaal lyrisch over al die vrij matige UK bandjes...
Ah dan is de UK-hype van toen inmiddels versprongen naar rappend NL dusquote:Op donderdag 7 april 2016 18:51 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Oor kan ook heel kritisch zijn, ik vind het voor buitenlandse bands een goed en gebelanceerd recensiemedium.
Wat me wel irriteert is dat ze alles wat Nederlands is de hemel inprijzen en dan met nadruk die matige rappers en hun aanhang.
Ik denk dat ik er nog in moeten komen. Was er na de eerste keer luisteren nog niet zo heel erg van overtuigdquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)d-geworden~a4280826/quote:"Wat is Deftones een bijzondere band geworden"
Er gebeuren mooie dingen, bij de nieuwe Deftones. Je wordt allereerst gemasseerd door dat prachtige bandgeluid, dat zich kennelijk nog altijd door ontwikkelt: galmende postpunkgitaren en toetsen, die steeds door holle en steenharde riffs worden doorstoken.
Ik de eerste keer dat ik 'm luisterde ook niet, dus er is nog hoopquote:Op woensdag 13 april 2016 16:13 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er nog in moeten komen. Was er na de eerste keer luisteren nog niet zo heel erg van overtuigd
Ik moet wel zeggen dat ik de albums na Saturday Night Wrist nooit zo vaak heb geluisterd. Ik ben in 2007 naar hun gaan luisteren en was er destijds helemaal weg van. De albums die daarna zijn uitgebracht, zijn allemaal heel anders. Niet per sé slecht, maar niet de Deftones die ik heb leren kennen.quote:Op woensdag 13 april 2016 16:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik de eerste keer dat ik 'm luisterde ook niet, dus er is nog hoop
Ik begon in 1998, ze waren één van de eerste bandjes die echt leuk vond toen. In het begin veranderen ze vrij veel van sound, wat ik wel tof vond. Vanaf Saturday Night Wrist vind ik die variatie juist stagnerenquote:Op woensdag 13 april 2016 16:56 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de albums na Saturday Night Wrist nooit zo vaak heb geluisterd. Ik ben in 2007 naar hun gaan luisteren en was er destijds helemaal weg van. De albums die daarna zijn uitgebracht, zijn allemaal heel anders. Niet per sé slecht, maar niet de Deftones die ik heb leren kennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |