Nee!quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef knowall het volgende:
Maarrrr, bereiken deze mensen daarmee ook hun doel
quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:25 schreef NLweltmeister het volgende:
De Telegraaf moet gewoon elke dag zo'n verhaal plaatsen, ik ben nu om, de SP heeft er weer een stem bij
'Een kat in het nauw maakt rare sprongen'.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef knowall het volgende:
Maarrrr, bereiken deze mensen daarmee ook hun doel. Ik denk van niet.
quote:SCHANDALIG deze manier van publiceren beste Telegraaf. Grote zwarte lijnen om de column en enorme letters gebruiken alsof een vreselijke ramp ons land heeft getroffen. Dit slaat werkelijk alles. En laat die gluiperige Zorgverzekeringszakkenvuller Wiegel helemaal zijn smoel houden alstublieft. Ik was zwevend maar alleen hierom stem ik nu toch SP. Dan zullen we zien wat er gaat gebeuren straks. Dit is beneden alle peil.
quote:Tuurlijk. Je fietsbanden zullen steeds lek raken. Het vlees in je koelkast bederft opeens veel sneller als normaal. En je haar wordt ook steeds sneller vet. Je krijgt weer acné en goed voor de bierbuik zal het ook niet zijn. Je pinpas raakt gedemagnetiseerd en opeens last van mollen in de tuin. Na de dinsdag geen woensdag en de zomers worden veel minder warm als vroeger. Wat een paniek. Lachen hoor. Ik zag laats m'n kont in de spiegel, dacht ik: hé daar heb je Wiegel.... Ik stem op Jan
quote:Dit zijn weer dezelfde angstverhalen als destijds verkondigd werden met de EU stemronde. Jan krijgt mijn stem, VVD en CDA hebben ons afgelopen jaren al genoeg ellende bezorgd.
quote:Ongelooflijk dat jullie hiermee willen scoren. Een afgang voor de Nederlandse journalistiek. Houd je bij de feiten! Nu doen jullie weer hetzelfde als in de tijd van Fortuyn. Geef een neutraal onderbouweing van de verschillen in de programma's e.d. maar deze afgunst is in een tijd van normen en waarden zeer onder de gordel.
oh, en ik zit nog niet eens op een kwart van de reacties..quote:We dreigen te verliezen en dus laten we de aloude drogredenen maar weer eens uit de kast halen. Zielig. Héél erg zielig!!
quote:
Veel politiemensen in geldnood... net als dit topic
Nummer 30 is een lijstduwer, die komt dus sowieso niet in de TK. Verder houd ik het maar bij een citaat uit het Financieel Dagblad (ik wil immers niet de SP teveel gaan verdedigen, want SP-basherij is goed!quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:48 schreef SuperbDeLux het volgende:
Gelukkig, ervaren politici. Die krijgen vast heel wat gedaan en veroorzaken geen LPF tafarelen.![]()
quote:Verder waakt Marijnissen voor een goede verhouding tussen ervaring en nieuwkomers. Mocht de partij zich opnieuw verdubbelen dan wordt de 68-jarige Remi Poppe - die van 1994 tot 2002 in de Kamer zat - opgetrommeld; hij staat op nummer 19 van de lijst. Ook Arda Gerkens, die wilde stoppen, heeft toegezegd in de fractie te blijven als de partij 20 zetels haalt, om ervaring te behouden.
Dus ik geef jullie niet de schuld....quote:Als van de Sar een doel van 5 bij 15 zou moeten verdedigen zal hij er ook niets van bakken.....Dit terwijl er geen betere keeper is....
Als je zo'n eenzijdig, asociaal, materialistisch programma als van de VVD moet verdedigen maak je ook geen kans.. Het doel is gewoon te groot...
Ik ben het hier helemaal mee eens. Schoppen is erg gemakkelijk iets wat nu te veel tijdens de verkiezings debatten en op tv programma´s gebeurd. (Zal wel voor de kijkcijfers zijn).quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:18 schreef SuperbDeLux het volgende:
Verder ben ik het niet erg eens met hun Robin Hood mentaliteit en de manier waarop ze mensen laten denken dat de overheid verantwoordelijk is voor alles en er geen enkele verantwoordelijkheid bij het volk zelf berust op de weg naar die 'rechtvaardige en welvarende' maatschappij van ze.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:49 schreef DGD het volgende:
[..]
Ik ben het hier helemaal mee eens. Schoppen tegen het huidige beleid is erg gemakkelijk iets wat nu te veel tijdens de verkiezings debatten en op tv programma´s gebeurd. (Zal wel voor de kijkcijfers zijn).
Verder vind ik die marijnissen maar een enge kerel. Dit wordt nog meer gevoed door dat filmpje. Ik krijg het idee dat deze kerel de "rijken" (alles wat meer dan modaal verdient) overal de schuld van geeft. Lijkt een beetje op ................................ Vul het zelf maar in. Zo ver hoop ik nog niet te gaan.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:49 schreef DGD het volgende:
[..]
Ik ben het hier helemaal mee eens. Schoppen is erg gemakkelijk iets wat nu te veel tijdens de verkiezings debatten en op tv programma´s gebeurd. (Zal wel voor de kijkcijfers zijn).
Verder vind ik die marijnissen maar een enge kerel. Dit wordt nog meer gevoed door dat filmpje. Ik krijg het idee dat deze kerel de "rijken" (alles wat meer dan modaal verdient) overal de schuld van geeft. Lijkt een beetje op ................................ Vul het zelf maar in. Zo ver hoop ik nog niet te gaan.
Door mensen als DGD gaat de SP enorme winst boeken.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:52 schreef Mirage het volgende:
[..]
jij hebt je speciaal geregistreerd om de SP af te zeiken ?
Dat idee heb je omdat je heel dom bent. Marijnissen, of algemener; de SP, heeft niets tegen rijkdom, de SP heeft iets tegen armoede.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:49 schreef DGD het volgende:
Ik krijg het idee dat deze kerel de "rijken" (alles wat meer dan modaal verdient) overal de schuld van geeft.
Het valt inderdaad nog best mee. Maar daarom zeg ik ook: het moet meeeeeeerrrrr gebeuren.quote:Op vrijdag 17 november 2006 23:16 schreef DGD het volgende:
Wat mij betreft zie ik nog helemaal niet dat de media de SP zo erg bashed.lezen/kijkers te lokken.
We moeten gewoon meer mensen Fok laten lezen. Daar wordt de SP elke dag meer gebashed dan alle kranten in Nederland tezamen kunnen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:47 schreef knowall het volgende:
[..]
Het valt inderdaad nog best mee. Maar daarom zeg ik ook: het moet meeeeeeerrrrr gebeuren.
Wat zal Verdonk een enorme verkiezingswinst halen...quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef knowall het volgende:
De SP wordt momenteel keihard, jawel, gedemoniseerd.
(hoop ge-emmer)
En ik voorspel:2006: we worden gewaarschuwd vooral niet massaal SP te stemmen. Gevolg: we stemmen massaal SP.
MEEEERRRRR SP-gebash dus alstublieft!
quote:De leden stromen binnen
ROOD - jong in de SP - is inmiddels over de 2.000 ledengrens heen gegaan en heeft nu 2.049 leden. De SP zelf heeft er deze week bijna 900 leden bijgekregen. We hebben nu bijna 49.000 leden. De 50.000 is in zicht, misschien nog wel voor de verkiezingen.
Ook leuk dat jij meer belasting kan betalen dadelijk.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:59 schreef ethiraseth het volgende:
zo leuk om te zien hoe angstig de rechtse fokker is ondertussen. Zo erg dat ze zich al maanden afzakken tot het niveau van persoonlijke belediging en schelden.![]()
Een jaar geleden had links een forse meerderheid in de peilingen en nu niet eens dichtbij een meerderheid, ik ben zeer tevreden. De linkse lente zal niet komenquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:59 schreef ethiraseth het volgende:
zo leuk om te zien hoe angstig de rechtse fokker is ondertussen. Zo erg dat ze zich al maanden afzakken tot het niveau van persoonlijke belediging en schelden.![]()
Die wordt toch echt hoofdzakelijk genegeerd door de media. Of kan jij nog een recent artikel vinden waarin zij gekraakt wordt?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat zal Verdonk een enorme verkiezingswinst halen...![]()
Voortzetting van de rechtse ijstijd kunnen jullie anders ook mooi op je buik schrijven.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:04 schreef Sargon het volgende:
[..]
Een jaar geleden had links een forse meerderheid in de peilingen en nu niet eens dichtbij een meerderheid, ik ben zeer tevreden. De linkse lente zal niet komen![]()
Ja, nu krijgen we een cda/pvda winterslaap, daar worden we blij van.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:04 schreef Sargon het volgende:
[..]
Een jaar geleden had links een forse meerderheid in de peilingen en nu niet eens dichtbij een meerderheid, ik ben zeer tevreden. De linkse lente zal niet komen![]()
Hij eet dan ook babies en drinkt mensenbloed.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:42 schreef digispeed het volgende:
die marijnisen is een smerige machtswellusteling binnen de partij. naar de buitenwereld aardig en leuk, maar van binnen in en in slecht.
Ja. En hier op Fok! hoeft er maar iets negatiefs te zijn of het is de schuld van Verdonk...quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:12 schreef knowall het volgende:
Die wordt toch echt hoofdzakelijk genegeerd door de media. Of kan jij nog een recent artikel vinden waarin zij gekraakt wordt?
Jan vertelde mij gisteren nog dat jij dat niet openbaar zou maken...quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:44 schreef ethiraseth het volgende:
Hij eet dan ook babies en drinkt mensenbloed.
Nee, vaak omdat ze werkelijk vinden dat de uitkeringen omhoog moeten. Alleen: men wil het niet zelf betalen, nee: dat moeten de "asociale rijken" maar doen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:18 schreef von_manstein het volgende:
Mensen stemmen SP omdat ze zichzelf graag rijk rekenen.
O?quote:
Wat valt daarop te reageren?quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:46 schreef DS4 het volgende:
Ga je nog even reageren op het feit dat de SP in de peilingen nog wel eens veel beter wil scoren dan in de praktijk?
Ja dus? Mensen gaan voor de eerste keus wanneer ze in het stemhokje staan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:00 schreef knowall het volgende:
[..]
O?
[..]
Wat valt daarop te reageren?
De SP heeft veel potentie zoals dit grafiekje uit een ander topic laat zien:
[afbeelding]
Dat de SP vaak slechter scoort bij verkiezingen dan bij peilingen komt, waarschijnlijk, doordat sommige SP-mensen 'stragisch' op de PvdA stemmen. Deze verkiezingen is er echter geen noodzaak om strategisch op de PvdA te stemmen daar de PvdA en de SP ongeveer even groot zijn in de peilingen.
We zuillen dus wel zien.
Ja. Dus we zullen wel zien wat de eerste keus van de mensen op 22 november is, daar valt nu toch echt weinig nuttigs over te melden. Het enige dat zeker is, is dat veel mensen (34%) de SP zullen overwegen als eerste keus, en daar kan geen andere partij aan tippen, zelfs de PvdA en het CDA niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:04 schreef Hamwans het volgende:
[..]
Ja dus? Mensen gaan voor de eerste keus wanneer ze in het stemhokje staan.
CDA krijgt minstens 44 zetels. Daar gaat de SP overheen denk je?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:06 schreef knowall het volgende:
[..]
Ja. Dus we zullen wel zien wat de eerste keus van de mensen op 22 november is, daar valt nu toch echt weinig nuttigs over te melden. Het enige dat zeker is, is dat veel mensen (34%) de SP zullen overwegen als eerste keus, en daar kan geen andere partij aan tippen, zelfs de PvdA en het CDA niet.![]()
http://www.politiekebarometer.nl/index_nieuws_01.htmquote:Op zaterdag 18 november 2006 18:07 schreef Sargon het volgende:
Waar slaan die percentages op?
Wie zien wel. Wie zien wel. Wie zien wel.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:08 schreef Hamwans het volgende:
[..]
CDA krijgt minstens 44 zetels. Daar gaat de SP overheen denk je?
Dat kan wel zo zijn, maar hoe meer blauw je hebt, hoe meer het "eerste keus"-deel nog kan zakken (althans, dat lijkt een logische conclusie en komt overeen met wat in het verleden met de SP gebeurde).quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:06 schreef knowall het volgende:
Het enige dat zeker is, is dat veel mensen (34%) de SP zullen overwegen als eerste keus, en daar kan geen andere partij aan tippen, zelfs de PvdA en het CDA niet.![]()
Oh please. Je hebt commentaar op mensen die onzin over de SP schrijven, maar zelf doe je het ook.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:56 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat idee heb je omdat je heel dom bent. Marijnissen, of algemener; de SP, heeft niets tegen rijkdom, de SP heeft iets tegen armoede.
Wat gaat de SP daar dan tegen doen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:15 schreef knowall het volgende:
En armoede houdt in niet mee kunnen doen in de maatschappij.
Dat is helemaal geen logische conclusiequote:Op zaterdag 18 november 2006 18:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar hoe meer blauw je hebt, hoe meer het "eerste keus"-deel nog kan zakken (althans, dat lijkt een logische conclusie en komt overeen met wat in het verleden met de SP gebeurde).
Het maakt mij niet uit waarom je SP stemt, als je maar SP stemt.quote:Ergens zou ik het wel grappig vinden, SP als grootste partij. Dat wordt lachen, gieren en brullen (vooral voor de laagste inkomensgroep op de wat langere termijn). Misschien ga ik wel SP stemmen, gewoon voor de grap!
http://www.sp.nl/2006/programma/quote:
quote:De SP wil het minimumloon en de uitkeringen met 5% verhogen. Toch pakt dit voorstel niet slecht uit in de modellen van het Planbureau, omdat de SP tegelijkertijd de arbeidskorting voor laaggeschoolden fors verhoogt. De partij zorgt ervoor dat het financieel aantrekkelijker wordt om te werken in plaats van een uitkeringen te ontvangen.
Van wat ik schreef is niets onzin.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:18 schreef budha het volgende:
Oh please. Je hebt commentaar op mensen die onzin over de SP schrijven, maar zelf doe je het ook.
Ik kan dat topic nergens in je postgeschiedenis vinden.quote:Op basis daarvan heb ik een topic geopend.
Je lijkt wel een OvJ: in het dossier staat duidelijk... bla... Dossier heeft vervolgens een complete archiefkast nodig, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:21 schreef knowall het volgende:
http://www.sp.nl/2006/programma/
En uit het FInancieel Dagblad:
En we hebben allemaal gezien wat de gevolgen zijn geweest van de LPF in het kabinet.quote:Op vrijdag 17 november 2006 19:06 schreef knowall het volgende:2003: we worden, met allerlei doemscenario’s en zwartmakerij, massaal gewaarschuwd vooral niet LPF te stemmen. Gevolg: we stemmen massaal LPF.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je lijkt wel een OvJ: in het dossier staat duidelijk... bla... Dossier heeft vervolgens een complete archiefkast nodig, maar dat terzijde.
Wees concreet: ik heb geen zin om te zoeken naar iets wat iemand misschien bedoelt. Gewoon to the point: welke maatregel.
welke armoede? Zolang de zwervers en daklozen hun boodschappen nog doen bij de AH..quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:56 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat idee heb je omdat je heel dom bent. Marijnissen, of algemener; de SP, heeft niets tegen rijkdom, de SP heeft iets tegen armoede.
Hey, uitkeringstrekkers hebben ook recht op een flatscreen tv ja!quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
welke armoede? Zolang de zwervers en daklozen hun boodschappen nog doen bij de AH..
De SP is de LPF echter niet. De LPF was/is, op een enkele uitzondering na, een aaneenschakeling van prutsers. De SP niet. Opnieuw uit het Financieel Dagblad:quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:30 schreef Bob-B het volgende:
[..]
En we hebben allemaal gezien wat de gevolgen zijn geweest van de LPF in het kabinet.
quote:Een snelle groei brengt risico’s met zich mee, zo weet Marijnissen. In 2002 verdubbelde de partij bijna in zeteltal. Dat leidde tot problemen, omdat de partij onvoldoende geïnvesteerd had in de kandidaat-kamerleden. Het gevolg was een conflict met Ali Lazrak, die later door Marijnissen uit de fractie is gezet. Om herhaling te voorkomen heeft de partij ‘De groep van 30′ opgericht, waar talentvolle nieuwe SP’ers worden opgeleid. Zes mensen uit dit trainingstraject staan op de nieuwe kandidatenlijst. Verder waakt Marijnissen voor een goede verhouding tussen ervaring en nieuwkomers. Mocht de partij zich opnieuw verdubbelen dan wordt de 68-jarige Remi Poppe - die van 1994 tot 2002 in de Kamer zat - opgetrommeld; hij staat op nummer 19 van de lijst. Ook Arda Gerkens, die wilde stoppen, heeft toegezegd in de fractie te blijven als de partij 20 zetels haalt, om ervaring te behouden.
Wat een nergens op slaand "argument' weer. Nergens op gefundeerd dan op onderbuikgevoelens en vooroordelen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
welke armoede? Zolang de zwervers en daklozen hun boodschappen nog doen bij de AH..
doe je huiswerk en bewijs het tegendeel dan maar eens, ik kom ze dagelijks tegen in de AH. Ze staan altijd bier te zui. eh drinken want ze hebben zo'n dorst. Maak dan je uitkering bij de Aldi op..quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat een nergens op slaand "argument' weer. Nergens op gefundeerd dan op onderbuikgevoelens en vooroordelen.
Negeer 't dan ook gewoon.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat een nergens op slaand "argument' weer. Nergens op gefundeerd dan op onderbuikgevoelens en vooroordelen.
zo is het, dat is je tactiek en daar moet je je bij houden want stel dat je eens met argumenten (feiten) moet komen..quote:
Argumenten als "alle zwervers en daklozen die ik ken doen hun boodschappen bij de AH dus er is geen armoede" gaan mijn pet gewoon te boven, sorry.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:05 schreef kawotski het volgende:
[..]
zo is het, dat is je tactiek en daar moet je je bij houden want stel dat je eens met argumenten (feiten) moet komen..
Al zou ik het doen zou het nog zonde van de tijd zijn. Mensen als jij rekenen pas iemand als arm als ze dood in de goot liggen. Dan kan je wel met armoedecijfers aankomen, maar dan krijg je het voorspelbare antwoord dat ze niet arm zijn, want ze krijgen tenslotte geld zonder er iets voor te hoeven doen. Rechtse mensen staren zich heelmaal blind op die ene zwerver bij de AH en gebruiken dat als argument dat armoede niet bestaat, zonder te vergeten dat er genoeg mensen zijn die wél hard werken en toch arm zijn. Maarja, daar mag je niks voor doen of iets over zeggen, want ze kunnen toch elke dag droog brood eten hè.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
doe je huiswerk en bewijs het tegendeel dan maar eens, ik kom ze dagelijks tegen in de AH. Ze staan altijd bier te zui. eh drinken want ze hebben zo'n dorst. Maak dan je uitkering bij de Aldi op..
Kom maar eens met wat argumenten waarom mensen armoedig zijn, heb je dat al eens onderzocht ?? als je zo stellig inneemt dat ik van onderbuikgevoelens en vooroordelen vol zit?
my 2 cents , niemand hoeft armoede te lijden in dit land, doe je dat wel dan heb je je prioriteiten niet op een rijtje en/of je laat je niet goed voorlichten door het systeem. Onderzoek eerst maar eens de oorzaken en kom dan weer terug.. Ik kan genoeg redenen opnoemen waarom mensen geld tekort komen maar ik spreek dan nog niet over armoede
waarom doe je net alsof dat komt door het argument?quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:09 schreef knowall het volgende:
[..]
Argumenten als "alle zwervers en daklozen die ik ken doen hun boodschappen bij de AH dus er is geen armoede" gaan mijn pet gewoon te boven, sorry.
Doe ik dat? Ik heb gewoon niet het intellect om dit soort borrelpraat te weerleggen, geheel mijn fout dus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:12 schreef Bob-B het volgende:
[..]
waarom doe je net alsof dat komt door het argument?
advocaat van de duivel kun je mij ook noemen... maar dat zal je pet ook wel te boven gaan nu..quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:14 schreef knowall het volgende:
[..]
Doe ik dat? Ik heb gewoon niet het intellect om dit soort borrelpraat te weerleggen, geheel mijn fout dus.
De duivel heeft al een eigen advocatenpraktijk, misschien dat je daar meer steun kan vinden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:23 schreef kawotski het volgende:
[..]
advocaat van de duivel kun je mij ook noemen... maar dat zal je pet ook wel te boven gaan nu..
jammer dat je precies weet wat ik dagelijks meemaak en zie en dat dan maar ziet alszijnde rechts. ik snap echt niet die blindheid en rechtlijnige denken van knowall en jij. Maar goed, pak eens een calculator en neem die mensen bij de hand, laat ze zien wat hun mogelijkheden zijn. Maar goed dat is rechts of borrelpraat.. Dat is dan precies datgene wat mij bezwaart aan de SP op dit punt, ze hebben het maar over voedselbanken en armoede, komen echter niet met oplossingen of onderzoeken en cijfers, feiten waar dit alles vandaan komt. Ook jullie vragen je dat niet af blijkbaar. Roepen is genoeg en over 4 jaar zien we wel of de SP het probleem heeft opgelost. Ja, als je uitkeringen zomaar verhoogt los je de zgn armoede wel op. zo kan ik het ook. Lukt het ze dan nog niet beroepen ze zich op het feit dat de PVDA ze op dat put niet genoeg heeft gesteund in de komende 4 jaar. mark my words. En ook dan zeg je warschijnlijkdat je er in verdiepen zonde van de tijd zou zijn.. succes met uw positie aan de zijlijn en bijdrage tot het oplossen van het probleem (dat niet bestaat), je schopt het wel verquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:12 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Al zou ik het doen zou het nog zonde van de tijd zijn. Mensen als jij rekenen pas iemand als arm als ze dood in de goot liggen. Dan kan je wel met armoedecijfers aankomen, maar dan krijg je het voorspelbare antwoord dat ze niet arm zijn, want ze krijgen tenslotte geld zonder er iets voor te hoeven doen. Rechtse mensen staren zich heelmaal blind op die ene zwerver bij de AH en gebruiken dat als argument dat armoede niet bestaat, zonder te vergeten dat er genoeg mensen zijn die wél hard werken en toch arm zijn. Maarja, daar mag je niks voor doen of iets over zeggen, want ze kunnen toch elke dag droog brood eten hè.![]()
Sorry, maar ik dacht toch dat Rood de kleur van de duivel was. Daarnaast toont de vergelijking tussen de VVD en de advocaat van de Duivel aan dat de linkse demonisering van Rechts nog steeds niet ten einde isquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:25 schreef knowall het volgende:
De duivel heeft al een eigen advocatenpraktijk, misschien dat je daar meer steun kan vinden.
Dit is wel het grappigste wat ik tot nu toe heb gelezenquote:Tuurlijk. Je fietsbanden zullen steeds lek raken. Het vlees in je koelkast bederft opeens veel sneller als normaal. En je haar wordt ook steeds sneller vet. Je krijgt weer acné en goed voor de bierbuik zal het ook niet zijn. Je pinpas raakt gedemagnetiseerd en opeens last van mollen in de tuin. Na de dinsdag geen woensdag en de zomers worden veel minder warm als vroeger. Wat een paniek. Lachen hoor. Ik zag laats m'n kont in de spiegel, dacht ik: hé daar heb je Wiegel.... Ik stem op Jan
Hoe komt een zwerver dan aan een uitkerinng ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:32 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik reageer nooit in POL, vrij zinloos op Fok, maar toch maar een keertje wel. Ik zit aan de andere kant van het politieke spectrum (ja, rechts dus), maar hou van een discussie. zowel het linkse fok "rechts brengt geen argumenten" als het rechtse fok "links verneukt het land" vind ik een beetje jammer.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:00 schreef knowall het volgende:
[..]
O?
[..]
Wat valt daarop te reageren?
De SP heeft veel potentie zoals dit grafiekje uit een ander topic laat zien:
[afbeelding]
Dat de SP vaak slechter scoort bij verkiezingen dan bij peilingen komt, waarschijnlijk, doordat sommige SP-mensen 'stragisch' op de PvdA stemmen. Deze verkiezingen is er echter geen noodzaak om strategisch op de PvdA te stemmen daar de PvdA en de SP ongeveer even groot zijn in de peilingen.
We zuillen dus wel zien.
Het is wel degelijk onzin, want de SP is er echt wel op uit om rijkeren aan te pakken. Ze zouden op allerlei manieren kunnen proberen om geld te besparen en aan de minima te geven, maar ze gaan er specifiek voor om de inkomensverschillen te verkleinen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:26 schreef knowall het volgende:
[..]
Van wat ik schreef is niets onzin.
[..]
Ik kan dat topic nergens in je postgeschiedenis vinden.
Rood is de kleur van de liefde.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Sorry, maar ik dacht toch dat Rood de kleur van de duivel was.
quote:Daarnaast toont de vergelijking tussen de VVD en de advocaat van de Duivel aan dat de linkse demonisering van Rechts nog steeds niet ten einde is![]()
http://www.sp.nl/2006/programma/financiele_bijlage.shtmlquote:Maar om even toch ook nog inhoudelijk in te gaan op het beleid van de SP. Daar over heb ik eigenlijk maar een grote vraag hoe gaan ze dit betalen en betaalbaar houden.
Klopt.quote:Want hij voorstellen zullen een grote economische impact hebben.
Ook opvallend (omdat vaak anders beweerd wordt):quote:SP-economie
Komt de Socialistische Partij, die ageert tegen het neoliberalisme en het kapitalisme, met haar verkiezingsprogram slecht uit de economische analyse van het Centraal Planbureau? Nee, dat valt reuze mee. Vier jaar geleden scoorde de SP met haar verkiezingsprogram vooral nullen in de doorrekening van het CPB. Dit keer blijkt ze nagenoeg hetzelfde te scoren als de PvdA. Het program van de SP levert eenzelfde bijdrage aan de economische groei als dat van de PvdA. De SP zorgt weliswaar voor minder banen in de marktsector en een slechter begrotingssaldo dan de PvdA, daar staat tegenover dat de SP beter scoort dan de PvdA bij het verbeteren van de overheidsfinancieën op lange termijn. Het verkiezingsprogramma van de SP zorgt voor een sterke inkomensherverdeling. Hoge inkomens gaan erop achteruit door aftopping van de hypotheekrenteaftrek, vermindering van het fiscaal voordeel op pensioensparen en afschaffing van de kinderbijslag voor de rijken. De SP wil het minimumloon en de uitkeringen met 5% verhogen. Toch pakt dit voorstel niet slecht uit in de modellen van het Planbureau, omdat de SP tegelijkertijd de arbeidskorting voor laaggeschoolden fors verhoogt. De partij zorgt ervoor dat het financieel aantrekkelijker wordt om te werken in plaats van een uitkeringen te ontvangen.
CPB:quote:De SP omarmt kleine ondernemers en zelfstandigen. In februari van dit jaar presenteerde de SP voor het eerst een plan voor kleine bedrijven. Dat voorziet onder meer in lagere belastingtarieven voor zelfstandigen en vermindering van de loondoorbetalingsplicht bij ziekte voor kleine bedrijven.
quote:26-10-2006 • Volgens de doorrekening van het SP-verkiezingsprogramma door het Centraal Plan Bureau (CPB) leidt uitvoering ervan tot een fors begrotingsoverschot, daalt de werkloosheid, stijgt de economische groei en neemt de koopkracht van mensen op het minimum met tien procent toe. Ook de middeninkomens profiteren van uitvoering van het SP-programma.
Neen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:34 schreef budha het volgende:
[..]
Het is wel degelijk onzin, want de SP is er echt wel op uit om rijkeren aan te pakken.
quote:Mijn topic is inderdaad verdwenen zo lijkt het. Belachelijk![]()
Aangezien dit een van de weinige punten is die werkelijk zou kunnen zien op het mensen mee laten doen in de maatschappij zal ik alleen het eerste punt nemen. Minimumloon omhoog = meer laaggeschoold arbeid de grens over. Hoe gaat dit mensen helpen? Dat zorgt juist voor meer werkloosheid.quote:Op zaterdag 18 november 2006 18:32 schreef knowall het volgende:minimumloon en de uitkeringen omhoog.
Goh, komtie weer aan met een profielwerkstuk. Zo leuk van links he, altijd de feiten zo neerleggen en inslikken wat er daadwerkelijk toe doet. Wat was het bij dit ook alweer.....oooh jaaaaa, het cpb had alles doorgerekent en het bleek een soort....eh een soort, script te zijn voor een rampenfilm!quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:38 schreef knowall het volgende:
http://www.sp.nl/2006/programma/financiele_bijlage.shtml
Meer werkeloosheid ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aangezien dit een van de weinige punten is die werkelijk zou kunnen zien op het mensen mee laten doen in de maatschappij zal ik alleen het eerste punt nemen. Minimumloon omhoog = meer laaggeschoold arbeid de grens over. Hoe gaat dit mensen helpen? Dat zorgt juist voor meer werkloosheid.
Ergo: de SP kan haar belofte zo niet waarmaken.
http://www.nu.nl/news/886(...)ch_rampzalig%27.htmlquote:Bakker heeft zich gebaseerd op de doorrekening van de verkiezingsprogramma's door het Centraal Planbureau (CPB).
Waarom zou je dat willen ontkennen? Het is niet iets negatiefs immers.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:34 schreef _Kuch_ het volgende:
Wat mij opvalt aan de SP: vroeger was de slogan, stem TEGEN stem SP, toen werd het stem VOOR stem SP, nu is het: NU SP. Verder heeft de SP een van de grootste marketing budgetten van alle partijen (met dank aan het inleveren van de salarissen van de kamerleden, consequent zijn ze zeker, en slim is het ook wel), slimme mediaplanners en een mediagenieke en charismatische lijsttrekker. Dat valt niet te ontkennen.
De SP is nog steeds tegen het aanleggen van onzinnige en onnodige wegen, de SP is namelijk voor het efficiiënter gebruiken van de huidige middelen (uit het programma: "Het beleid moet erop gericht zijn om wonen en werken dichter bij elkaar te brengen. Het vervoer moet efficiënt, kwalitatief goed en betaalbaar zijn en het milieu zoveel mogelijk ontzien). Tegen dierproeven zijn ze nog steeds (uit het programma: "We maken een einde aan de ‘plezierjacht’ en stimuleren alternatieven voor dierproeven"), de SP scoorde niet voor niets als op één na beste partij bij een diervriendelijkheid-test van Wakker Dier (de enige partij die beter scoorde was, jawel, de Partij voor de Dieren). De gulden terug vond ik altijd een slecht standpunt van de SP, dus ik ben blij dat standpunt even weg is. Nederland uit de NAVO was ook niet realistisch, eigenlijk is het alleen jammer dat de SP niet meer tegen het afschaffen van de monarchie is. En je hebt gelijk als je stelt dat het opvallend is dat deze standpunten 'in de ijskast' zijn gezet, maar aan de andere kant zie ik liever een groot SP dat Nederland verbetert op veel punten (door onderdeel van de regering te zijn) dan een klein SP dat onrealistische doelen nastreeft.quote:Wat ik nu zo frappant vind deze verkiezingen: alle dingen waar de SP al jaaaaaren voor staat (en ik juist niet) zijn opeens als sneeuw voor de zon verdwenen. Waar zijn: gulden terug, weg met monarchie, weg met de NAVO, schiphol inkrimpen, geen enkele weg erbij, tegen proefdieren, enz enz.
Mwah, is 'afschaffen van monarchie' per se links? Is 'uit de NAVO stappen' links?quote:In mijn opinie ruikt Marijnissen bloed (en dus regeringdeelname), en verkoopt hij daardoor al zijn reeds lang bekende principes.In feite is hij een onnoemelijk eind naar rechts opgeschoven en houdt hij het op de twistpunten lekker vaag.
Liever een liberaal VVD onder leiding van Rutte dan een ... VVD onder leiding van Verdonk. En op de puntjes mag je zelf maar wat invullen, ik zal het maar niet doen voordat ik er een hoop rechtse huillies mee boos maak.quote:Overigens: VVD heeft, door Rutte te kiezen ipv Verdonk (stom in mijn ogen), een groot deel van hun achterban aan het twijfelen gebracht, mij incluis. Strategisch gezien (bah!) ga ik denk ik toch maar VVD stemmen, omdat ik echt geen linkse regering wil. (Het waarom is een hoop typewerk waar ik nu echt geen zin meer in heb).
quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:42 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Goh, komtie weer aan met een profielwerkstuk. Zo leuk van links he, altijd de feiten zo neerleggen en inslikken wat er daadwerkelijk toe doet. Wat was het bij dit ook alweer.....oooh jaaaaa, het cpb had alles doorgerekent en het bleek een soort....eh een soort, script te zijn voor een rampenfilm!![]()
Dit noem jij een scriptie voor een rampenfilm??? Matige rampenfilm wordt dat dan.quote:26-10-2006 • Volgens de doorrekening van het SP-verkiezingsprogramma door het Centraal Plan Bureau (CPB) leidt uitvoering ervan tot een fors begrotingsoverschot, daalt de werkloosheid, stijgt de economische groei en neemt de koopkracht van mensen op het minimum met tien procent toe. Ook de middeninkomens profiteren van uitvoering van het SP-programma.
zzp-ers dan, want het minimumloon geldt ook voor Polen. Die overigens stukken harder werken dan Nederlanders...quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:44 schreef Limburger_noord het volgende:
Meer werkeloosheid ?
Welnee, hun plaats wordt gewoon ingenomen door 'goedkope ' poolse arbeidskrachten ...![]()
Niet gaan generaliseren he?quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
zzp-ers dan, want het minimumloon geldt ook voor Polen. Die overigens stukken harder werken dan Nederlanders...
durf ook de reactie eronder te lezen, held op sokken, bevestigd maar weer eens dat links alleen maar loopt te gillen en maar halve feiten roept.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:54 schreef knowall het volgende:
[..]
[..]
Dit noem jij een scriptie voor een rampenfilm??? Matige rampenfilm wordt dat dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |