Nee, dat was een typisch rechts excuus om een zo rechts mogelijke regering te vormen. Al zou de SP 70 zetels halen, dan nog zouden ze niet regeren als er een rechtse meerderheid mogelijk was.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:50 schreef SeLang het volgende:
- Krijgen we nu ook weer dat geleuter dat het 'een signaal van de kiezer' is en dat ze daarom in de regering moeten?
Dat is altijd.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, dat was een typisch rechts excuus om een zo rechts mogelijke regering te vormen. Al zou de SP 70 zetels halen, dan nog zouden ze niet regeren als er een rechtse meerderheid mogelijk was.
Nou Selang, er wordt geen spaan heel gelaten van je verhaal, hoe voel je je nu: een beetje zuur?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef dVTB het volgende:
Het 398e suggestieve links-bash topic, geopend door SeLang. Ik vind het uitermate vermoeiend worden, zo onderhand. Het lijkt haast wel of sommige mensen stelselmatig bezig zijn hier. Alsof het 'dreigende' succes van de SP moet worden afgewend.
Iedere vergelijking gaat trouwens compleet mank.
- De LPF speelde in op onderbuikgevoelens
- De LPF was zeer rechts, de SP is links
- De PvdA staat in de peilingen zo'n 16 zetels hoger dan toen ze door de LPF werden leeggevreten
- Er is niks zuurs aan Bos (het argument doet sowieso niet terzake, want de SP zou immers de nieuwe LPF zijn, niet de nieuwe PvdA)
- De LPF was volledig nieuw, kwam met stip de kamer binnen op 26 zetels, De SP is al jaren actief en is stukje bij beetje gegroeid
- De LPF had geen fatsoenlijke lijst met kamerleden.
- De LPF dreef volledig op de lijsttrekker, de SP heeft weliswaar een sterke lijsttrekker maar drijft daarnaast ook op een landelijk netwerk, nauw verbonden met de lokale bevolking, door middel van diverse acties
- Bij de verkiezingen van 2002 werden alle regeringspartijen weggevaagd. Nu verliest alleen de VVD (licht) terrein, dus van een signaal van de kiezer is amper sprake.
Samenvattend: ONZIN
Nee, nee nee, de structuur van die partij is nu een recept voor hun succes, maar word hun undoing.quote:- De LPF dreef volledig op de lijsttrekker, de SP heeft weliswaar een sterke lijsttrekker maar drijft daarnaast ook op een landelijk netwerk, nauw verbonden met de lokale bevolking, door middel van diverse acties
Ik ben geen SP aanhanger. Maar je hebt helemaal gelijk. Een vergelijking van de SP met de LPF is op heel weinig gebaseerd. De enige overeenkomst die ik zie is dat mensen op beide partijen stemmen uit ontevredenheid met het huidige beleid en de huidige politiek. Maar dat vind ik te weinig om ze gelijk aan elkaar te stellen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef dVTB het volgende:
Het 398e suggestieve links-bash topic, geopend door SeLang. Ik vind het uitermate vermoeiend worden, zo onderhand. Het lijkt haast wel of sommige mensen stelselmatig bezig zijn hier. Alsof het 'dreigende' succes van de SP moet worden afgewend.
Iedere vergelijking gaat trouwens compleet mank.
- De LPF speelde in op onderbuikgevoelens
- De LPF was zeer rechts, de SP is links
- De PvdA staat in de peilingen zo'n 16 zetels hoger dan toen ze door de LPF werden leeggevreten
- Er is niks zuurs aan Bos (het argument doet sowieso niet terzake, want de SP zou immers de nieuwe LPF zijn, niet de nieuwe PvdA)
- De LPF was volledig nieuw, kwam met stip de kamer binnen op 26 zetels, De SP is al jaren actief en is stukje bij beetje gegroeid
- De LPF had geen fatsoenlijke lijst met kamerleden.
- De LPF dreef volledig op de lijsttrekker, de SP heeft weliswaar een sterke lijsttrekker maar drijft daarnaast ook op een landelijk netwerk, nauw verbonden met de lokale bevolking, door middel van diverse acties
- Bij de verkiezingen van 2002 werden alle regeringspartijen weggevaagd. Nu verliest alleen de VVD (licht) terrein, dus van een signaal van de kiezer is amper sprake.
Samenvattend: ONZIN
We zullen zien.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
En nog een: Als de SP ooit in de regering komt, zal blijken dat ze NIETS voor elkaar krijgen...
De SP schopt al jaaaren tegen het beleid aan. Maar je zou eens gelijk kunnen hebben dit jaar.... en geef diegenen die SP uit onvrede stemmen eens ongelijk...quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
... partijen stemmen uit ontevredenheid met het huidige beleid en de huidige politiek. Maar dat vind ik te weinig om ze gelijk aan elkaar te stellen.
ongefundeerd...quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
En nog een: Als de SP ooit in de regering komt, zal blijken dat ze NIETS voor elkaar krijgen...
Was die niet het minst aanwezige kamerlid van afgelopen jaar. Die man heeft duidelijk boter op zijn hoofd en zat voor de verkeerde redenen bij de SP.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:07 schreef ExTec het volgende:
En dat het niet louter paradijs is, in SP land heeft meneer Lazrak wel laten zien.
We zijn D66 niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Verklaar je nader. De partij heeft landelijk een breed netwerk en is qua ledenaantal (geloof ik) de derde partij van Nederland. Waarom zou dat gegeven hun eventuele succes als coalitiedeelnemer ondermijnen? Is het trouwens niet zo dat eigenlijk bijna ALLE regerende partijen vroeger of later ermee te maken hebben dat hun populariteit daalt? Zie CDA in 1994, zie PvdA en VVD in 2002, zie VVD in 2006, zie LPF in 2003...quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:07 schreef ExTec het volgende:
Nee, nee nee, de structuur van die partij is nu een recept voor hun succes, maar word hun undoing.
Ja, en? Wie zegt dat het succes van de SP samenhangt met de vergoeding die kamerleden ontvangen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:07 schreef ExTec het volgende:
Je kunt bv. het aantal familieleden dat van hoog tot laag overal zit niet gezond noemen.
De SP is puissant rijk, maar zijn ze dus wel door de vergoedingen van volksvertegenwoordigers af te romen,
En laat er nu ook nog wetgeving aankomen die gaat verbieden dat partijen direct de vergoedingen ontvangen.
Zwak argument. Er zijn wel meer politieke partijen die kamerleden zien verdwijnen. Dat gebeurt over de hele linie van het politieke spectrum. En ook dit hoeft een succes van de SP niet in de weg te staan, trouwens. Dat Lazrak weg is, werkt eerder bevorderlijk.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:07 schreef ExTec het volgende:
En dat het niet louter paradijs is, in SP land heeft meneer Lazrak wel laten zien.
Natuurlijk... Marijnissen is al lang het gezicht van de SP en doet dat erg goed. Je ziet dat mensen vaak op personen stemmen. Maar ook dit is niet alleen bij de SP het geval. Zie het geneuzel over Bos, terwijl kiezers massaal vallen voor PvdA-standpunten. De SP heeft zeker talenten rondlopen die Marijnissen goed kunnen opvolgen. Ik denk vooral aan Harry van Bommel, die tijdens de ziekte van Marijnissen zijn rol waarnam bij de TV-debatten over de Europese Grondwet. Bijna alle grote partijen waren VOOR, de SP was TEGEN. De uitslag ken je.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:07 schreef ExTec het volgende:
En de partij heet ondertussen bonafide last van 'the cult of personality'.
Jan is langer partijleider dan Balk, Rutte en Bos bij elkaar
En ik zie totaal geen mensen van zijn kaliber op het toneel om de rol tzt over te nemen, jij misschien wel?
Nee idd, vergeet die miljoenen voor het onderwijs die ze voor elkaar hebben gekregen met maar 6 zeteltjes.quote:
omdat?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo denk ik er ook over, de SP is te radicaal, ze zullen hun standpunten slechts in zeer afgezwakte vorm door de kamer kunnen krijgen, anders halen ze bij stemming niet de vereiste meerderheid. Ik heb nog nooit een pragmatisch geluid van de SP gehoord, en dat is wel nodig als je in dit land iets wil bereiken. Een absolute meerderheid voor de SP is immers uitgesloten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |