abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:50:05 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_43543356
Er zijn best wel veel parallelen:
- De partij drijft op de persoonlijkheidscultus rondom de lijsttrekker
- Nieuw thuis voor ontevreden kiezers
- Opnieuw leeg eten van de PvdA
- Een zure Bos vs een zure Melkert
- Van weinig zetels naar heel veel

- Krijgen we nu ook weer dat geleuter dat het 'een signaal van de kiezer' is en dat ze daarom in de regering moeten?
- Bij de volgende verkiezingen weer gedecimeerd ?
- Zou er dit keer ook een taart/ kogel van rechts komen ? Of was dat typisch iets links' ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:52:35 #2
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_43543571
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:50 schreef SeLang het volgende:

- Krijgen we nu ook weer dat geleuter dat het 'een signaal van de kiezer' is en dat ze daarom in de regering moeten?
Nee, dat was een typisch rechts excuus om een zo rechts mogelijke regering te vormen. Al zou de SP 70 zetels halen, dan nog zouden ze niet regeren als er een rechtse meerderheid mogelijk was.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:59:15 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_43543702
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, dat was een typisch rechts excuus om een zo rechts mogelijke regering te vormen. Al zou de SP 70 zetels halen, dan nog zouden ze niet regeren als er een rechtse meerderheid mogelijk was.
Dat is altijd.

De grootste 'aliantie' wint, en dat hoeft niet perse een aliantie te zijn waar de grootste partij in zit.
&lt;signature here&gt;.
pi_43543739
Het 398e suggestieve links-bash topic, geopend door SeLang. Ik vind het uitermate vermoeiend worden, zo onderhand. Het lijkt haast wel of sommige mensen stelselmatig bezig zijn hier. Alsof het 'dreigende' succes van de SP moet worden afgewend.

Iedere vergelijking gaat trouwens compleet mank.

- De LPF speelde in op onderbuikgevoelens
- De LPF was zeer rechts, de SP is links
- De PvdA staat in de peilingen zo'n 16 zetels hoger dan toen ze door de LPF werden leeggevreten
- Er is niks zuurs aan Bos (het argument doet sowieso niet terzake, want de SP zou immers de nieuwe LPF zijn, niet de nieuwe PvdA)
- De LPF was volledig nieuw, kwam met stip de kamer binnen op 26 zetels, De SP is al jaren actief en is stukje bij beetje gegroeid
- De LPF had geen fatsoenlijke lijst met kamerleden.
- De LPF dreef volledig op de lijsttrekker, de SP heeft weliswaar een sterke lijsttrekker maar drijft daarnaast ook op een landelijk netwerk, nauw verbonden met de lokale bevolking, door middel van diverse acties
- Bij de verkiezingen van 2002 werden alle regeringspartijen weggevaagd. Nu verliest alleen de VVD (licht) terrein, dus van een signaal van de kiezer is amper sprake.

Samenvattend: ONZIN
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:01:17 #6
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_43543775
De vergelijking met de LPF vindt ik wat kort door de bocht. De SP timmert al veel langer aan de weg terwijl de LPF er ineens was en meteen veel stemmen trok. Bij de SP zitten mensen die al jaren in de politiek zitten en weten waar ze overpraten. De SP heeft een duidelijke boodschap die veel links mensen aanspreekt. PvdA weet nog steeds neit was het wil en daarom lopen ze ineens achter. Ik verwacht dat de SP uiteindelijk meer stemmen zal halen dan de PvdA.
Er gaat niks boven Urk
pi_43543894
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef dVTB het volgende:
Het 398e suggestieve links-bash topic, geopend door SeLang. Ik vind het uitermate vermoeiend worden, zo onderhand. Het lijkt haast wel of sommige mensen stelselmatig bezig zijn hier. Alsof het 'dreigende' succes van de SP moet worden afgewend.

- De PvdA staat in de peilingen zo'n 16 zetels hoger dan toen ze door de LPF werden leeggevreten
- Er is niks zuurs aan Bos (het argument doet sowieso niet terzake, want de SP zou immers de nieuwe LPF zijn, niet de nieuwe PvdA)
- De LPF was volledig nieuw, kwam met stip de kamer binnen op 26 zetels, De SP is al jaren actief en is stukje bij beetje gegroeid
- De LPF dreef volledig op de lijsttrekker, de SP heeft weliswaar een sterke lijsttrekker maar drijft daarnaast ook op een landelijk netwerk, nauw verbonden met de lokale bevolking, door middel van diverse acties
- Bij de verkiezingen van 2002 werden alle regeringspartijen weggevaagd. Nu verliest alleen de VVD (licht) terrein, dus van een signaal van de kiezer is amper sprake.

Nou Selang, er wordt geen spaan heel gelaten van je verhaal, hoe voel je je nu: een beetje zuur?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_43543943
De enige verklaring dat de SP nu steeds groter lijkt de worden is toe te wijden aan het menselijke kuddegedrag. "Jaaaa, SP is stoer en "in" op het moment, ik moet er bij horen, ik ga er ook op stemmen!"

Verder heb ik niets tegen de SP verder maar zo is momenteel wel de gang van zaken.
Maar we weten, het merendeel van de mensheid is dom. En daarmee wil ik niet zeggen dat er geen mensen wel overwogen op de SP stemmen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:07:41 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_43544005
quote:
Nee, nee nee, de structuur van die partij is nu een recept voor hun succes, maar word hun undoing.

Je kunt bv. het aantal familieleden dat van hoog tot laag overal zit niet gezond noemen.

De SP is puissant rijk, maar zijn ze dus wel door de vergoedingen van volksvertegenwoordigers af te romen,

En dat het niet louter paradijs is, in SP land heeft meneer Lazrak wel laten zien.

En laat er nu ook nog wetgeving aankomen die gaat verbieden dat partijen direct de vergoedingen ontvangen.

Dan zal >60% van je loon inleveren echt op basis van vrijwilligheid moeten geschieden.

Maar afwachten of dat goed gaat.

En de partij heet ondertussen bonafide last van 'the cult of personality'.

Jan is langer partijleider dan Balk, Rutte en Bos bij elkaar

En ik zie totaal geen mensen van zijn kaliber op het toneel om de rol tzt over te nemen, jij misschien wel?
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:10:52 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43544121
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:00 schreef dVTB het volgende:

Ik ben geen SP aanhanger. Maar je hebt helemaal gelijk. Een vergelijking van de SP met de LPF is op heel weinig gebaseerd. De enige overeenkomst die ik zie is dat mensen op beide partijen stemmen uit ontevredenheid met het huidige beleid en de huidige politiek. Maar dat vind ik te weinig om ze gelijk aan elkaar te stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 14-11-2006 15:17:59 ]
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:10:58 #11
41994 the-shit
Met harde stukjes er in
pi_43544123
Zure melk?
"There's no good or bad, there's only boring and fun"
"life goes pretty fast if you don`t stop to look around once in a while, you might mis it"
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:19:09 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43544377
En nog een: Als de SP ooit in de regering komt, zal blijken dat ze NIETS voor elkaar krijgen...
censuur :O
pi_43544447
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:
En nog een: Als de SP ooit in de regering komt, zal blijken dat ze NIETS voor elkaar krijgen...
We zullen zien.

Nog een overeenkomst: Beide partijen worden/werden volledig gebasht door de tegenstanders. Al geef ik toe dat het bij de LPF erger was, maar toch!
We are born crying, live complaining, and die disappointed.
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:27:17 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_43544636
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

... partijen stemmen uit ontevredenheid met het huidige beleid en de huidige politiek. Maar dat vind ik te weinig om ze gelijk aan elkaar te stellen.
De SP schopt al jaaaren tegen het beleid aan. Maar je zou eens gelijk kunnen hebben dit jaar.... en geef diegenen die SP uit onvrede stemmen eens ongelijk...
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:28:23 #15
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_43544674
quote:
ongefundeerd...

ik weet niet eens waarom ik hier op reageer...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_43544687
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:07 schreef ExTec het volgende:
En dat het niet louter paradijs is, in SP land heeft meneer Lazrak wel laten zien.
Was die niet het minst aanwezige kamerlid van afgelopen jaar. Die man heeft duidelijk boter op zijn hoofd en zat voor de verkeerde redenen bij de SP.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_43544720
Niemand zal weten hoe dat loopt. Maar dat de SP nog geen ervaring heeft, is duidelijk.
pi_43544739
quote:
We zijn D66 niet.
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_43544752
quote:
Nee, nee nee, de structuur van die partij is nu een recept voor hun succes, maar word hun undoing.
Verklaar je nader. De partij heeft landelijk een breed netwerk en is qua ledenaantal (geloof ik) de derde partij van Nederland. Waarom zou dat gegeven hun eventuele succes als coalitiedeelnemer ondermijnen? Is het trouwens niet zo dat eigenlijk bijna ALLE regerende partijen vroeger of later ermee te maken hebben dat hun populariteit daalt? Zie CDA in 1994, zie PvdA en VVD in 2002, zie VVD in 2006, zie LPF in 2003...
quote:
Je kunt bv. het aantal familieleden dat van hoog tot laag overal zit niet gezond noemen.
De SP is puissant rijk, maar zijn ze dus wel door de vergoedingen van volksvertegenwoordigers af te romen,
En laat er nu ook nog wetgeving aankomen die gaat verbieden dat partijen direct de vergoedingen ontvangen.
Ja, en? Wie zegt dat het succes van de SP samenhangt met de vergoeding die kamerleden ontvangen?
quote:
Zwak argument. Er zijn wel meer politieke partijen die kamerleden zien verdwijnen. Dat gebeurt over de hele linie van het politieke spectrum. En ook dit hoeft een succes van de SP niet in de weg te staan, trouwens. Dat Lazrak weg is, werkt eerder bevorderlijk.
quote:

En de partij heet ondertussen bonafide last van 'the cult of personality'.
Jan is langer partijleider dan Balk, Rutte en Bos bij elkaar
En ik zie totaal geen mensen van zijn kaliber op het toneel om de rol tzt over te nemen, jij misschien wel?
Natuurlijk... Marijnissen is al lang het gezicht van de SP en doet dat erg goed. Je ziet dat mensen vaak op personen stemmen. Maar ook dit is niet alleen bij de SP het geval. Zie het geneuzel over Bos, terwijl kiezers massaal vallen voor PvdA-standpunten. De SP heeft zeker talenten rondlopen die Marijnissen goed kunnen opvolgen. Ik denk vooral aan Harry van Bommel, die tijdens de ziekte van Marijnissen zijn rol waarnam bij de TV-debatten over de Europese Grondwet. Bijna alle grote partijen waren VOOR, de SP was TEGEN. De uitslag ken je.

En nee, ik beweer daarmee niet dat die uitslag de verdienste van Van Bommel is, maar wel dat hij toen heeft laten zien dat hij een prima lijsttrekker kan zijn. Hij weet mensen voor zich te winnen.
pi_43544896
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:30 schreef Junglebeast het volgende:

[..]

We zijn D66 niet.
Roep nou niet te hard
pi_43549397
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:30 schreef Junglebeast het volgende:

[..]

We zijn D66 niet.
Nee idd, vergeet die miljoenen voor het onderwijs die ze voor elkaar hebben gekregen met maar 6 zeteltjes.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_43549715
quote:
omdat?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43549979
quote:
Zo denk ik er ook over, de SP is te radicaal, ze zullen hun standpunten slechts in zeer afgezwakte vorm door de kamer kunnen krijgen, anders halen ze bij stemming niet de vereiste meerderheid. Ik heb nog nooit een pragmatisch geluid van de SP gehoord, en dat is wel nodig als je in dit land iets wil bereiken. Een absolute meerderheid voor de SP is immers uitgesloten.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:14:50 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43556771
Laten we hopen dat de SP de nieuwe LPF is. Dan is het nu een keer in het kabinet zitten ook afgelopen met de partij
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43557623
Als de SP echt 30 zetels gaat halen denk ik inderdaad niet dat ze de boel bij elkaar gaan houden. Als je ziet hoe totalitair die partij geleid wordt, hoe die partij draait om de persoon van Marijnissen en gezien de situatie die ze nu al hebben gehad met Ali Lazrak kunnen we nog heel wat verwachten van die partij denk ik.

Bovendien zal er denk ik ook snel een moment komen waarop een groot deel van de achterban zal gaan realiseren dat met 'de rijken', waar de SP het altijd over heeft (die als een soort paria's kaalgeplukt mogen worden), mensen zoals zijzelf bedoelt worden. Vliegreizen worden fors duurder (mensen die op vliegvakanties gaan zijn decadent), hypotheekrente wordt voor iedereen beperkt (de minima koopt niet, maar huurt), nieuwe wegen worden niet meer aangelegd (alleen rijke mensen hebben een auto), enz.

Kan nog leuk worden...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')