quote:EURO joy for Poland and Ukraine
Wednesday, 18 April 2007
Poland and Ukraine have been chosen as joint-hosts of the UEFA EURO 2012™ final round. The decision was announced by UEFA President Michel Platini at the City Hall in Cardiff, Wales on Wednesday.
Three bids
The UEFA Executive Committee reached its verdict after examining the three bids on the final short list to stage the tournament in five summers’ time – Poland/Ukraine, Croatia/Hungary and Italy.
Projected venues
Both Poland and Ukraine will stage matches in four venues apiece at the 2012 finals. The projected Polish venues are Gdansk, Poznan, Warsaw and Wroclaw, with Dnipropetrovsk, Donetsk, Kiev and Lvov the host cities in Ukraine. Neither country has previously hosted a major finals tournament although both have strong footballing traditions: Poland were third at the FIFA World Cups of 1974 and 1982 while Ukraine’s footballers played their part when the USSR won the inaugural UEFA European Championship in 1960.
Ik hoop dat je de uiterste grenzen van elkaar bedoelt, want Polen en Oekraine grenzen aan elkaar en het westen van Oekraine is ooit een deel geweest van Polen. Een politieke situatie in 2012 is niets over te zeggen nu. Als het in '78 in Argentinie kon, dan kan het ook wel in Oekraine in 2012.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Oekraïne + Polen lijkt me niks. Die landen hebben niks samen en liggen bovendien een 1000 kilometer uit elkaar. Bovendien lijkt de politieke situatie in Oekraine mij niet bijster goed voor het toernooi.
Anderzijds heeft Italië zich misschien niet goed genoeg voorbereid. Hun website was bijvoorbeeld verreweg de minst professionele van de kandidaten. Daarnaast is Italië natuurlijk de laatste tijd erg negatief in het nieuws gekomen op het gebied van veiligheid in de stadions.quote:
Een website is natuurlijk wel een van de laatste dingen om naar te kijken. Zoiets kan binnen korte tijd gemaakt worden.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Anderzijds heeft Italië zich misschien niet goed genoeg voorbereid. Hun website was bijvoorbeeld verreweg de minst professionele van de kandidaten. Daarnaast is Italië natuurlijk de laatste tijd erg negatief in het nieuws gekomen op het gebied van veiligheid in de stadions.
quote:
Zeker, maar het kan een symptoom van slechte voorbereiding en onderschatting zijn.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:15 schreef dndiek het volgende:
[..]
Een website is natuurlijk wel een van de laatste dingen om naar te kijken. Zoiets kan binnen korte tijd gemaakt worden.
Mwoh, geen problemen mee. Ben allang blij dat ze geen visumplicht meer hebben voor Oekraine.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:17 schreef Harmen1984 het volgende:
Het is echter wel de eerste keer sinds het afschaffen van de grenscontroles (1993) dat bezoekers van het Europees Kampioenschap hun paspoort moeten tonen.
Een paar jaar geleden was die er nog wel.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:29 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Mwoh, geen problemen mee. Ben allang blij dat ze geen visumplicht meer hebben voor Oekraine.
Yup. Afgeschaft na de Oranje-revolutie.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was die er nog wel.![]()
Je verwart Oekraine met Rusland. Oekraine is meer de doorvoer voor de olie/ gas van Rusland naar Europa. Oekraine is juist de graanschuur van Rusland weer.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Pritt het volgende:
Zullen wel wat oliedollars vanuit Oekranie bij de UEFA terecht komen.
Het is afwachten hoe die revolutie zich verder ontwikkeld, in het kader van Euro2012 is dat van groot belang.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:32 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Yup. Afgeschaft na de Oranje-revolutie.
Die revolutie is al voorbij, maar er is een duidelijke scheiding tussen Oost- en West-Oekraine. Dat zou nog wel eens mis kunnen gaan. Hopelijk houden ze zich nog wel rustig als ik in het land ben. Geen zin om midden in een revolutie terecht te komen.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is afwachten hoe die revolutie zich verder ontwikkeld, in het kader van Euro2012 is dat van groot belang.
Wiki (is er weer snel bij)quote:This bid is hampered by numerous infrastructural deficiencies, however. Apart from Warsaw, Kyiv, and Krakow, none of the proposed host cities has experience accommodating large numbers of visitors for extended stays. Distances are long and the transportation infrastructure is often poor, which is likely to create difficulties for fans following their national side between venues. For instance, the 2000-km road from Gdańsk to Donetsk features only 23 km of four-lane expressway as of April 2007
Ja, ik raad je dan ook echt aan om te gaan vliegen. Heb al een paar keer 1.000 km met de bus door Rusland gereisd en dat is ook zeker geen pretje. 2.000 km zou ik echt niet aan beginnen.quote:
Vooral dat laatste had ik al verwacht als redenen voor de keuze.quote:In favor of this bid are the following considerations: the building of the new Shakhtar Stadium in Donetsk fits the 5-star UEFA criteria; the almost finished new 30,000-seat Dnipro Stadium in Dnepropetrovsk; the fast infrastrucuture improvement process and the considerable economic development of both countries in recent years.
Als ik Oekraine vergelijk met Rusland, dan is alles wat ze nu nieuw bouwen, 10 keer mooier/ imposanter dan wat ik in West-Europa zie. Ik heb er wel vertrouwen in. Qua afstand tussen de speelsteden is het niet veel anders dan Japan/ Zuid-Korea.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef PizzaSalami het volgende:
Wat gaat dat een enorme teringzooi worden in alle opzichten.
quote:Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Volgens die site is er geen finale...
Dat zijn tenminste niet die minimale cpaciteiten die ze in Oostenrijk en Zwitersland hebben.quote:
Mijn topografie van Oost-Europa is niet zo goed. Ik denk altijd dat er nog 20 Bulgarije's tussenliggen enzo.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:06 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de uiterste grenzen van elkaar bedoelt, want Polen en Oekraine grenzen aan elkaar en het westen van Oekraine is ooit een deel geweest van Polen. Een politieke situatie in 2012 is niets over te zeggen nu. Als het in '78 in Argentinie kon, dan kan het ook wel in Oekraine in 2012.
Het zij je vergeven. Het is dat ik die regio nogal goed ken.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Mijn topografie van Oost-Europa is niet zo goed. Ik denk altijd dat er nog 20 Bulgarije's tussenliggen enzo.
Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:33 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Je verwart Oekraine met Rusland. Oekraine is meer de doorvoer voor de olie/ gas van Rusland naar Europa. Oekraine is juist de graanschuur van Rusland weer.
Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:09 schreef mcyodogg het volgende:
Finale in het Olympisch stadion in Kiev, neem ik aan?
Shakhtar krijgt ook een mooi nieuw stadion voor die tijd.
De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Die revolutie is al voorbij, maar er is een duidelijke scheiding tussen Oost- en West-Oekraine. Dat zou nog wel eens mis kunnen gaan. Hopelijk houden ze zich nog wel rustig als ik in het land ben. Geen zin om midden in een revolutie terecht te komen.
Ik denk dat er nog een tijd komt dat ze zich opsplitsen in Oost en West.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.
Jagshemash!quote:Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Aanvoerder het volgende:
Nadeel voor veel supporters zullen trouwens wel de talen zijn.
Vooral steenkool en graan. Daar bulken ze van.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.
Waar komt dat geld dan vandaan? Ik dacht altijd vanuit de olie.
Nieuw stadion ja. Ik ga ff kijken @ de bouwsite als ik in Kiev ben en de kans krijg. Moet schijnbaar in 2009 af zijn, dus veel zal er nog niet te zien zijn denk ik.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...
Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:19 schreef M0NTANA het volgende:
Aardig kut, hoewel het aardig heet kan zijn in Polen, had ik toch liever Italia gehad.
Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:21 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.
Oekraieners zijn ook redelijk geschift. Maar idd, qua stadions, sfeer en trip was Italie beter geweest.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.
Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadionquote:
Odessa ook alquote:Op woensdag 18 april 2007 14:08 schreef rubbereend het volgende:
ach voor Italië hadden er ook allemaal nieuwe stadions gebouwd moeten worden.
[..]
Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadion
Dat kan vliegen, dat zie je zoquote:Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Dit is het toekomstige Shakhtar stadion
En toch had ik liever Italië gezien, dat is gewoon meer voetbal.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Interessant wel.
De trein is, als je tijd over hebt (24 uur van Berlijn naar Kiev), wel leuk. maar vliegen lijkt me verstandiger inderdaad. Maar goedkope drank en veel mooie vrouwen zijn er wel te vindenquote:Op woensdag 18 april 2007 12:37 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ja, ik raad je dan ook echt aan om te gaan vliegen. Heb al een paar keer 1.000 km met de bus door Rusland gereisd en dat is ook zeker geen pretje. 2.000 km zou ik echt niet aan beginnen.
zozo. redelijkquote:Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Dit is het toekomstige Shakhtar stadion
Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dusquote:Op woensdag 18 april 2007 14:35 schreef vitessezuid113 het volgende:
Had gedacht dat het naar Italië zou gaan , ach wie dacht dat niet![]()
Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoorquote:Op woensdag 18 april 2007 18:18 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dus
We hebben net het toernooi gehad. Misschien kan jij je dat niet herinneren, omdat je toen pas 8 wasquote:
Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoor
Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.
Ik heb wel met mensen van daar gesprokenquote:Op woensdag 18 april 2007 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer?Ben je wel eens in Oekraine geweest, heb je daar wel eens zaken gedaan? Daar is Italie echt werkelijk NIKS bij.
Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?quote:En ja, een sterke economische groei is ook wel nodig als je GDP een paar factoren lager is dan Italie. Daarnaast is met die groei de economie van Oekraine in 2012 nog steeds 'wrakkeriger' dan die van Italie. Je moet wel dezelfde argumenten blijven gebruiken. Een paar oligarchen hebben het voor het zeggen en de middenklasse is flinterdun. Het leeuwendeel van de economische groei gaat naar de oligarchen die nog rijker worden, niet naar de gewone man. Ze kunnen wel allemaal nieuwe faciliteiten gaan neerzetten, maar zonder toerisme en andere inkomsten is het nog maar de vraag of je het kunt behouden.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Yuschenko is de machtstrijd aan het verliezen en Yanukovich heeft een sterke comeback gemaakt door weer premier te worden, met meer macht. Bij de volgende verkiezingen wordt een overwinning verwacht voor het Russich sprekende Oosten van het land, en daarbij Yanukovich en zijn Partij van de Regio's. Slechts Kiev en alles wat daar ten westen ligt wil 'meer Europees worden'. Alles wat er ten Oosten ligt is cultureel en emotioneel veel meer verbonden met Rusland. En laat daar nou net de meeste mensen wonen, en het financiele en industriele hart liggen van Oekraine. De spreektaal is daar Russisch, gebruiken, etc. En in de Krim wonen er zelfs meer Russen dan Oekrainers. Ik zie ook elke keer veel meer Russische dan Oekrainse vlaggen in de Krim.quote:Oekraïne wordt Europees, daar gaat Rusland weinig aan doen.
quote:Corruptie is dan bestrijdbaar. In Italië is het maar zeer de vraag of dat ooit nog verandert; omkoping is daar een instituut. Er is een staat binnen het land.
Dude.quote:Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?
Waren ook mijn eerste gedachten.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:27 schreef VoreG het volgende:
Hoeven de hooligans uit Polen ook niet meer te reizen. Kortom die zijn al aanwezig, dat zijn helemaal lieverdjes.
De argumenten die jij noemt zijn met Polen en Oekranië toch veel beter vertegenwoordigd?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.
Je hebt het alleen maar over de situatie zoals die nu is. Natuurlijk is en blijft de Krim Russisch, maar niemand kan voorspellen hoe dat zich ontwikkelt, ook niet op korte termijn.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Yuschenko is de machtstrijd aan het verliezen en Yanukovich heeft een sterke comeback gemaakt door weer premier te worden, met meer macht. Bij de volgende verkiezingen wordt een overwinning verwacht voor het Russich sprekende Oosten van het land, en daarbij Yanukovich en zijn Partij van de Regio's. Slechts Kiev en alles wat daar ten westen ligt wil 'meer Europees worden'. Alles wat er ten Oosten ligt is cultureel en emotioneel veel meer verbonden met Rusland. En laat daar nou net de meeste mensen wonen, en het financiele en industriele hart liggen van Oekraine. De spreektaal is daar Russisch, gebruiken, etc. En in de Krim wonen er zelfs meer Russen dan Oekrainers. Ik zie ook elke keer veel meer Russische dan Oekrainse vlaggen in de Krim.![]()
De EU wil niet eens *beginnen* met toenaderingsgesprekken voor toelating van Oekraine in 2017.
Neuh hoor, daar is het openlijk. In Italie heb je altijd de glimlach, maar gebeurt er niks.quote:Ik denk dat je echt een keer eerstehands moet meemaken hoe het in ex-USSR landen er aan toe gaat. Waarschijnlijk vind je het in Italie best meevallen dan, bij wijze van.
Wikipediaquote:Dude.
Akhmetov, Poroshenko, Timoshenko, Pinchuk, etc. etc.
Iedereen die ook maar een *beetje* de ontwikkelingen volgt weet dat de politiek daar in principe de spreekbuis is van verschillende fracties oligarchen in dat land. In Wikipedia is zelfs een apart kopje speciaal voor Oekraine gewijd bij het algemene artikel over Business Oligarch.
Net alsof UEFA schoon is, hoe naïefquote:I rest my case.Mijn persoonlijke mening is dat de UEFA iets opzetten in Oekraine een beetje onderschat, zoals dat nog steeds wel vaker gebeurd in de zakenwereld. Hoe het is in Polen weet ik niet. Ik wacht wel rustig af wat ze produceren, herinner me er in 2012 er nogmaals aan.
ook de donkere spelers uit de Europese landen zullen daar niet al te vrolijk aangekeken wordenquote:Op woensdag 18 april 2007 19:29 schreef AminBen het volgende:
Jammer dat Congo niet zal mee doen op een EK trouwens, de supporters hadden op een warm onthaal van de Polen kunnen vooruitzien
Oekraïne is na de Oranje revolutie behoorlijk terug gevallen en de infrastructuur is er echt compleet kansloos. Vraag me echt af hoe ze straks grote groepen supporters gaan verwerken.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Je hebt het alleen maar over de situatie zoals die nu is. Natuurlijk is en blijft de Krim Russisch, maar niemand kan voorspellen hoe dat zich ontwikkelt, ook niet op korte termijn.
[..]
Nogmaals, gebruik zelf dan ook dezelfde argumenten die je voor Italie ook hebt gebruikt: kun je het daar wel voorspellen dan? En waarom riep je zelf "Oekraine wordt steeds meer Westers, daar kan Rusland zelfs niks aan doen", als ze jij zegt dat dat niet te voorspellen is?quote:Op woensdag 18 april 2007 19:34 schreef okee6 het volgende:
[..]
Je hebt het alleen maar over de situatie zoals die nu is. Natuurlijk is en blijft de Krim Russisch, maar niemand kan voorspellen hoe dat zich ontwikkelt, ook niet op korte termijn.
Ik beweer dat de corruptheid in Italie onverbeterlijk is en dat het land derhalve geen Euro 2012 waardig is. Er is daar niks te winnen. Ook qua stadions heeft het geen beter bid. Dat je je zorgen maakt over voldoende infrastructuur -overigens een belangrijk punt bij beoordeling- kan ik nog inkomen. De politieke situatie zal stabiel moeten zijn, wil het toernooi er uberhaupt gehouden worden. Tussen haakjes, de infrastructuur voor de OS in Peking volgend jaar wordt nog volop aan gewerkt.quote:Op woensdag 18 april 2007 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nogmaals, gebruik zelf dan ook dezelfde argumenten die je voor Italie ook hebt gebruikt: kun je het daar wel voorspellen dan? En waarom riep je zelf "Oekraine wordt steeds meer Westers, daar kan Rusland zelfs niks aan doen", als ze jij zegt dat dat niet te voorspellen is?![]()
Ik zinspeelde op eventuele afscheiding, opdeling whatever. Juist omdat het percentage Russen er zo hoog is. Strategisch ligt dat zeer complex.quote:Dat is echt compleet onzin, zoals du_ke al zei: na de Oranje revolutie was er even hoop, maar Yuschenko en Timoshenko hebben door intern gepruts die hoop wel mooi de stront in laten zakken. Alles in de politiek keert weer meer naar Rusland toe, en dat is ook niet verwonderlijk: het grootste gedeelte van Oekraine heeft ook historisch gezien veel meer met Rusland dan West Europa. Veel mensen in Odessa, Donetsk of Lughansk spreken niet eens Oekraiens. De huidige premier, Viktor Yanukovich, sprak voor 2005 zelf geeneens Oekraiens. Zó Russisch is men daar!
Ik leun niet op zulke pers, juist omdat je dan een wikipedia-wereldbeeld krijgt. Wat ik begrijp is dat het westelijk deel van de Oekraïne westers is, de vermogenden ook westers denken en dat het land terugvalt op Russische banden als er geen hoop is. Euro 2012 is er juist om dat te bieden.quote:Je snapt zelf toch ook wel dat de infrastructuur, economie, politieke stabiliteit e.d. in Italië nu en in 2012 vele malen beter is dan in Oekraine? Het is dapper van de UEFA om arme landen 'een kans te geven', maar het wordt voor Oekraine echt hangen en wurgen of er wel een goed geregeld toernooi voor de fans en de teams opgezet kan worden.
Ik vind het altijd jammer om te discussieren met mensen die nooit zelf zaken hebben gedaan in Oekraine, en alles van de westerse pers moeten horen, en dan al denken dat ze een goed beeld hebben zonder dat de de interne strubbelingen ooit echt goed onder ogen hebben gezien. Het is dan moeilijk om het reële beeld over te brengen, bedoel ik. De berichtgeving is ten eerste nogal schaars in het westen, en ten tweede enorm gekleurd, zoals dat met de Oranjerevolutie ook het geval was.
Maak je geen illusie, buiten de organiserende steden zal het toernooi zelf weinig bijdragen. Winst voor de Oekraïne is de blik van Europa, de verbetering van infrastructuur, de aanwakkering van toerisme en zo mogelijk met behulp van voetbal een meer westerse koers.quote:Ik hoop dat de gewone man in Oekraine nog wat aan het toernooi heeft, en dat niet alle inkomsten en baten bij de rijke toplaag terechtkomt. Naja. Ik ben in ieder geval bij een van de wedstrijden aldaar te vinden, zelfs als Oranje zich daar niet plaatst.
De grote miljardairs zitten meer in het oosten volgens mij. En dat westerse van west Oekraine moet je met nogal wat scheppen zout nemen.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:17 schreef okee6 het volgende:
[..]Ik leun niet op zulke pers, juist omdat je dan een wikipedia-wereldbeeld krijgt. Wat ik begrijp is dat het westelijk deel van de Oekraïne westers is, de vermogenden ook westers denken en dat het land terugvalt op Russische banden als er geen hoop is. Euro 2012 is er juist om dat te bieden.
[..]
Dat is vaak zo he, dat zakenlieden in de grote steden wonenquote:Op woensdag 18 april 2007 23:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
De grote miljardairs zitten meer in het oosten volgens mij. En dat westerse van west Oekraine moet je met nogal wat scheppen zout nemen.
Ja dat snap ik maar de belangrijkste miljardairs hebben hun geld verdiend in de kolen en staalindustrie en die zitten in het oosten en zijn meer op Rusland gericht.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is vaak zo he, dat zakenlieden in de grote steden wonenWesters bedoel ik als in Oranje-ondersteunend, pro-westers.
Wat du_ke probeert te zeggen is dat de mensen met het geld en de politieke invloeden, die de economische motor van Oekraine vormgeven, voor het grootste deel uit het Oosten komen (Donetsk oblast), en voornamelijk Russisch-gericht zijn. Kijk naar Rinat Akhmetov van Shakhtar Donetsk, de ultrapimp van Oekraine. Natuurlijk doen zij zaken met het westen, maar die zitten echt niet te wachten op Westerse politieke en culturele invloeden: zij staan veel dichter bij Rusland.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is vaak zo he, dat zakenlieden in de grote steden wonenWesters bedoel ik als in Oranje-ondersteunend, pro-westers.
quote:Op donderdag 19 april 2007 00:10 schreef Stereotomy het volgende:
En weer OT: ze moeten in heel Oekraine alle bordjes met cyrillisch in voetbalstadions gaan vertalen naar latijnse letters, vermoed ik.
http://vkhokhl.blogspot.c(...)ers-nurse-again.htmlquote:I saw their Surgery floor a few years ago: at the common bathroom there, the sight of a woman wiping her ass with a newspaper instead of toilet paper was not unusual.
At another centrally-located Kyiv hospital (as central as it gets, actually), they used bathrooms shared by the whole floor to administer rectal exams to their male neurology patients. Also there, they almost got my father - age 73, post-stroke - climb to the third floor: not because the elevator was broken, but because the nurse didn't feel like walking over to it.
Het is allemaal nauw betrokken.quote:Op donderdag 19 april 2007 01:16 schreef Aanvoerder het volgende:
Meer over voetbal nu en minder over politiek/ economie.
tja he voetbal aldaar is niet overdreven boeiend. maar vooruit voetbal in Oekraïnequote:Op donderdag 19 april 2007 01:16 schreef Aanvoerder het volgende:
Meer over voetbal nu en minder over politiek/ economie.
Anderzijds kan de organisatie van het EK juist een enorme boost voor de infrastructuur etc. in de Oekraïne betekenen.quote:Op donderdag 19 april 2007 00:21 schreef Stereotomy het volgende:
Dit zijn ook factoren die je als UEFA-organisatie in je achterhoofd moet houden. Ik vraag me af of het Oekraiense systeem in 2012 hier wel goed op voorbereid zal zijn.
Dat is ook wel nodigquote:Op donderdag 19 april 2007 16:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Anderzijds kan de organisatie van het EK juist een enorme boost voor de infrastructuur etc. in de Oekraïne betekenen.
Dat is duidelijk, ik ben er ooit geweest en het was belabberd, zeker buiten de grote steden.quote:
Ja ik ook en ik vraag me echt af hoe ze grote supportersstromen gaan verwerken. de (spoor)wegen zijn totaal ongeschikt en vliegvelden die in heel korte tijd veel mensen af moeten handelen, ik weet het nietquote:Op donderdag 19 april 2007 16:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, ik ben er ooit geweest en het was belabberd, zeker buiten de grote steden.
De vliegvelden zijn lachwekkend, althans toen ik er was, maar dat is wel al zes jaar geleden. Misschien is het nu verbeterd, maar er zal nog heel veel moeten gebeuren.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ik ook en ik vraag me echt af hoe ze grote supportersstromen gaan verwerken. de (spoor)wegen zijn totaal ongeschikt en vliegvelden die in heel korte tijd veel mensen af moeten handelen, ik weet het niet
Ik ben er per trein heen geweest 2 jaar terug en dat was best leuk, iets van 4 uur stil staan bij de grens omdat het complete onderstel werd vervangen door een smallere dat daar wel op het spoor pastquote:Op donderdag 19 april 2007 16:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De vliegvelden zijn lachwekkend, althans toen ik er was, maar dat is wel al zes jaar geleden. Misschien is het nu verbeterd, maar er zal nog heel veel moeten gebeuren.
Ik ben ooit op het vliegveld van Donetsk in een soort van veewagen van het vliegtuig naar de vertrekhal vervoerd.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ben er per trein heen geweest 2 jaar terug en dat was best leuk, iets van 4 uur stil staan bij de grens omdat het complete onderstel werd vervangen door een smallere dat daar wel op het spoor past
[afbeelding]
Dat kan Polen (nog) niet aan, maar een samenwerking met Tsjechie of zo had meer voor de hand gelegen.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:51 schreef PLAE@ het volgende:
Doe dan Polen alleen ofzo, dit is niet te behappen enzo![]()
Of bij de macquote:Op donderdag 19 april 2007 00:10 schreef Stereotomy het volgende:
En weer OT: ze moeten in heel Oekraine alle bordjes met cyrillisch in voetbalstadions gaan vertalen naar latijnse letters, vermoed ik.
Vroegah was het lekker rustig op Borispil. Nu is het in het laagseizoen om 6:00 's ochtends al teringdruk. Geeft aan dat het verkeer (met de economie) toeneemt.quote:Op donderdag 19 april 2007 16:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De vliegvelden zijn lachwekkend, althans toen ik er was, maar dat is wel al zes jaar geleden. Misschien is het nu verbeterd, maar er zal nog heel veel moeten gebeuren.
In Italie zou je teveel Italianen hebben gehad. Ook geen pleziertje...quote:Op vrijdag 20 april 2007 01:42 schreef Sandstorm_81 het volgende:
alleen veel te veel Duitsers waarschijnlijk.
Ya tse lyublyuquote:
quote:EK 2012: Platini wil vooruitgang
Datum: 30-jan-2008 12:49
De organisatie voor het EK van 2012 in Polen en Oekraïne heeft door de politieke problemen vertraging opgelopen. De nieuwe regeringen zijn inmiddels aan het werk, maar voorzitter Michel Platini van de UEFA is nog niet gerustgesteld. "Ik heb het gevoel dat de komende vier tot zes maanden cruciaal zijn", aldus de Fransman woensdag.
"Het is duidelijk dat er in 2007 politieke instabiliteit was in Oekraïne en Polen", meldt de UEFA in een persbericht. "Het ziet er nu beter uit dankzij de nieuwe regeringen. Het is echter duidelijk dat projecten als de bouw van stadions, luchthavens en autowegen onder de instabiliteit hebben geleden."
Tijdens een meeting in Zagreb kreeg de UEFA een rapport voorgeschoteld met de huidige stand van zaken. Daarop zei Platini dat er hard gewerkt moet worden om "kritische noten te vermijden en de geloofwaardigheid van het EURO-project te behouden. De UEFA zal alles doen om beide voetbalbonden te assisteren."
quote:Polen trekt 100 miljoen euro uit voor stadions
WARSCHAU - De Poolse premier Donald Tusk heeft woensdag 100 miljoen euro toegezegd voor de bouw van drie stadions, die in 2012 gebruikt worden tijdens het Europees kampioenschap voetbal. De stadions in Gdansk, Poznan en Wroclaw moeten in 2010 worden opgeleverd.
Eerder zegde de Poolse regering al toe een nieuw stadion in de hoofstad Warschau geheel te financieren. De voetbalarena moet plaats bieden aan 55.000 mensen. De openingsceremonie en de eerste EK-wedstrijd vinden in Warschau plaats.
Michel Platini, voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA, zei vorige maand dat er een cruciale periode aanbreekt voor de gastlanden Polen en Oekraïne. Volgens de Poolse minister van sport Miroslaw Drzewiecki is er enige vertraging in de voorbereidingen op het EK, maar zal alles op tijd geregeld zijn.
quote:'Euro 2012 in gevaar'
Uitgegeven: 22 april 2008 14:55
Laatst gewijzigd: 22 april 2008 14:56
KIEV - De voorbereidingen op het Europees kampioenschap voetbal in 2012 lopen ver achter op schema. Dat liet de voorzitter van de Oekraïense voetbalbond Grigory Surkis dinsdag weten. "We staan aan de rand van een crisis", aldus Surkis. Oekraïne organiseert het EK samen met Polen.
De vliegvelden in Oekraïne voldoen volgens de bondsvoorzitter niet aan de eisen van de Europese voetbalbond UEFA. Ook de wegen, het openbaar vervoer en hotels zouden onder de maat zijn.
"We kunnen de organisatie van het EK kwijtraken als de bestuurders van dit land de regels en orders van de president blijven overtreden", zei Surkis.
In januari sprak UEFA-voorzitter Michel Platini al zijn zorgen uit over de trage voortgang van de voorbereidingen, zoals de bouw van de stadions.
(c) ANP
quote:
UEFA ontkent geruchten over 2012
PARIJS - De UEFA heeft woensdag een einde gemaakt aan de geruchten dat het EK in 2012 in Polen en Oekraïne van de baan is. "Die informatie is volkomen ongefundeerd. Het is absoluut niet aan de orde'', zei William Gaillard, woordvoerder van de Europese voetbalbond.
"Ze hebben ook nog vier jaar'', voegde hij er aan toe. UEFA-voorzitter Michel Platini brengt in juli een bezoek aan beide gastlanden om de voortgang te bekijken.
Polen en Oekraïne lopen onder meer hopeloos achter met de bouw van wegen en stadions.
Wat dacht je van Zuid-Afrika en Brazilië (WK-organisatoren). Minstens net zo erg daar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:39 schreef Triptamine het volgende:
Ik snap ook niet dat in landen als Kroatië, Polen of Oekraïne zoiets willen organiseren. Corrupte bende daarzo
In Brazilie heb ik meer vertrouwen als in Z-A of de combinatie Oek/Plquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van Zuid-Afrika en Brazilië (WK-organisatoren). Minstens net zo erg daar.
Bekijk de voortgang van de plannen van Z-A eens op skyscrapercity.com. Gaat prima lukken daar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:59 schreef Triptamine het volgende:
[..]
In Brazilie heb ik meer vertrouwen als in Z-A of de combinatie Oek/Pl
quote:UEFA beslist in september over EK 2012
WENEN - De Europese voetbalbond UEFA beslist in september of Polen en Oekraïne mogen doorgaan met de organisatie van het Europees kampioenschap in 2012. Dat zei vicevoorzitter Gerhard Mayer-Vorfelder vrijdag.
Beide landen hebben enorme problemen om de benodigde infrastructuur op orde te krijgen. Ze lopen hopeloos achter met de modernisering van vliegvelden, de aanleg van wegen en rails en de bouw van nieuwe hotels.
„Er was een levendige discussie, maar er is nu nog geen definitieve beslissing gevallen”, zei Mayer-Vorfelder na afloop van een UEFA-vergadering in Wenen. „Een definitief besluit valt in Bordeaux”, verwees hij naar de volgende UEFA-top in september.
Voorzitter Michel Platini leidt op 2 en 3 juli een afvaardiging naar Warschau en Kiev om daar poolshoogte te nemen
Ja, vraag ik me ook af. Doe maar weer lekker in Duitsland of Frankrijk, is nog te doen qua afstand.quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:19 schreef Fiskus het volgende:
zijn er reserve-landen? Zoals de USA reserve is voor het WK in Afrika.
Ik ken nog wel twee kleine landjes naast Duitsland en boven Frankrijk waar ik het EK wel weer eens zou willen zienquote:
Als het daar dan dezelfde temperatuur is als nu, dan gaat dat nog leuk wordenquote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:50 schreef AminBen het volgende:
de berichten wijzen erop de Spanje de Europese titel in dat geval in eigen land mag verdedigen. Speelsteden zouden dan moeten zijn Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Málaga, San Sebastián, La Coruña en een 8e in Alicante, Elche of Murcia. UEFA ontkent wel, maar dat doen ze natuurlijk altijd
Dat zou inderdaad wel eens als compromis uit de bus kunnen komen, al heb je dan weer het 'probleem' dat er 24 landen mee doen en er dus meer stadions, hotels voor supporters etc. nodig zijn.quote:Op zondag 29 juni 2008 00:11 schreef DRD het volgende:
Denk dat ze uiteindelijk de organisatie niet weg durven te nemen, of dan al meteen beloven het EK van 2016 aan die landen te geven.
quote:Oekraïne legt werken EK stil
VOETBAL - Oekraïne heeft alle bouwwerkzaamheden voor de organisatie van de eindronde van het EK voetbal 2012 gestaakt.
Aanleiding vormt de mondiale financiële crisis die het land aan de rand van het bankroet heeft gebracht. De plaatsvervangend voorzitter van het Oekraïense organisatiecomité, Jevgeni Vilinski, heeft het besluit meegedeeld aan de Poolse voetbalbond, aldus het Poolse persbureau PAP. Oekraïne en Polen zouden het EK 2012 samen organiseren.
Volgens de nieuwe voorzitter van de Poolse voetbalbond, oud-international Grzegorz Lato, staan er nu twee mogelijkheden open: het EK samen met Duitsland organiseren of de organisatie alleen doen.
In Oekraïne moeten vier voetbalstadions gereed worden gemaakt voor het EK, deels door modernisering van bestaande stadions, deels door nieuwbouw. Daarnaast zijn nog talrijke aanvullende werken voorzien, zoals de bouw van hotels en de aanleg van wegen.
"Bij tachtig procent van de projecten staat het werk stil", aldus Vilinski. Dat geldt onder meer voor de steden Kiev, Donetsk, Dnepropetrov en Lvov. "Voor investeerders wordt het nu nog onaantrekkelijker. We zitten in een diep dal." Behalve met de financiële problemen kampt de organisatie in Oekraïne ook met verouderde wetgeving waardoor het niet mogelijk is de noodzakelijke bouwvergunningen snel rond te krijgen. "Als het zo doorgaat, hebben we die pas binnen als het EK al gespeeld wordt", erkende Vilinski.
Oekraïne liet een delegatie van de Europese voetbalbond UEFA onder leiding van voorzitter Michel Platini onlangs nog weten dat alle werken voor het EK op tijd klaar zouden zijn. Door de politieke crisis in het land wordt echter geen haast gemaakt met noodzakelijke wetgeving. Medio december zijn er parlementsverkiezingen. Een nieuwe regering wordt niet voor begin 2009 verwacht. De UEFA heeft nog niet gereageerd op de laatste ontwikkelingen.
Polen alleen lijkt me geen optie, dan zou het dus inderdaad samen met Duitsland moeten gebeuren, maar dat ligt uit historisch oogpunt nogal gevoelig in Polen denk ik.quote:
Wel mooi juist, het is tenslotte alweer 70 jaar geledenquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Polen alleen lijkt me geen optie, dan zou het dus inderdaad samen met Duitsland moeten gebeuren, maar dat ligt uit historisch oogpunt nogal gevoelig in Polen denk ik.
Dit wordt nu aan actuele vraagquote:Op zaterdag 28 juni 2008 14:50 schreef zjroentje het volgende:
Stel, de UEFA trekt het EK terug uit Polen/Oekraine. Worden die landen dan gewoon in de kwalificatiepoules ingedeeld, en het 'reserveland' eruit gehaald?
Dat klopt, maar in Polen leeft de oorlog nog veel meer dsn in Nederland.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:32 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Wel mooi juist, het is tenslotte alweer 70 jaar geleden
Dat is toch niet zo'n heel groot probleem?quote:Op zondag 2 november 2008 22:55 schreef rubbereend het volgende:
als je in Polen 10km van de grens bent staat Duitsland niet eens aangegevendus er moet nog veel gebeuren wil dat wat worden samen.
Ja inderdaad! Het hele EK moet in Andorra gehouden worden!!!1!1!one!quote:Op zondag 2 november 2008 23:13 schreef J.F.Sebastian het volgende:
zo zonde dat het EK in zulke landen wordt gehouden
quote:Oekraïne nog lang niet klaar voor EK 2012
Door Lisanne van der Ploeg
Donderdag, 18 juni 2009, 18:17
Oekraïne heeft grote moeite investeerders te vinden voor het Europees kampioenschap voetbal van 2012. Dat meldt coördinator van dit voetbalevenement Illia Sjevliak.
"Het grootste probleem is dat alle hotels moeten worden gefinancierd. Dat zou voor de economische crisis wel gelukt zijn," zei Sjevliak donderdag tijdens een bezoek aan Wenen.
Oekraïne, dat het EK 2012 samen met Polen organiseert, heeft nog een lange weg te gaan voordat alle voetballers en supporters kunnen worden verwelkomd. "In de speelsteden is er tot dusver nog geen enkele vijfsterrenkamer. Daarvan hebben we er straks 1500 nodig. De vliegvelden zijn nog uit de Sovjettijd en hebben een capaciteit van twintig jaar geleden."
Bron: http://www.fcupdate.nl/ni(...)12-somber-in_123004/quote:Oekraïense president ziet EK 2012 somber in
24 juni 2009
De Oekraïense president Viktor Yushchenko ziet het EK in 2012 somber in. Zijn land organiseert het evenement samen met Polen, maar Oekraïne, dat in een financiële crisis verkeert, ligt hopeloos achter op schema.
"Een half jaar is voorbij. En we hebben nog niet eens een elfde van de plannen voor dit jaar kunnen realiseren", zei Yushchenko woensdag volgens het persbureau Interfax. De president, die in een machtsstrijd is verwikkeld met premier Yulia Tymoshenko, vindt dat het huidige financiële beleid in Oekraïne het EK in gevaar brengt.
Als voorbeeld noemt hij de infrastructuur. Van de voor dit jaar geplande 239 miljoen euro is slechts 10 procent uitgegeven. De UEFA heeft Oekraïne meerdere malen aangespoord haast te maken met de bouw van stadions, wegen en hotels. Yushchenko vreest dat zijn land de controle van de UEFA op 30 november niet zal doorstaan.
Ja, ik geloof dat Italië toen torenhoog favoriet was bij de bekendmaking. Verrassend genoeg werd het toch Polen & Oekraïne, maar dat kwam mede door de schandalen in Italië rond die periode.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef Lundegaard het volgende:
Sowieso al behoorlijk risicovol toentertijd om die twee landen de organisatie te geven. En dat blijkt nu maar weer eens.
Oprotten met die aftandse landen. Zeker als het om het organiseren van een belangrijk evenement gaat.
Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruikenquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Kan natuurlijk ook alleen een politieke actie van die president zijn. heb weinig zicht op de situatie, maar dit soort dingen hoor je wel vaker. Ook over het WK volgend jaar in Zuid-Afrika waren er dit soort berichten, en over de Olympische Spelen van vorig jaar ook. Meestal komt het weer op zijn pootjes terecht.
Het zou wel mooi zijn als dat nu een keertje niet gebeurd, misschien denken dit soort landen dan wat langer na voor ze zich aanmelden voor zo'n evenement.
Achja.. China is nou ook niet echt het beste land ter wereld. Het voordeel van dit soort landen is wel vaak dat ze zich maar aan weinig regels hoeven te houden bij bouwprojecten enzo, waardoor het allemaal een stuk sneller gaat.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruiken
Dat klopt dan wel weer inderdaad. Maarja, politieke spelletjes kunnen raar zijn, zeker in dit soort landen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zover ik weet was het bij de OS2004 en WK 2010 vooral de overkoepelende organisaties die zorgen uitten, en niet de leider van een land..
Juist dát baart mij zorgen.
3,5 jaar tongquote:Op donderdag 25 juni 2009 00:44 schreef tong80 het volgende:
Het WK 1986 werd een jaar voor het zou moeten beginnen van Colombia afgehaald en in Mexico georganiseerd.
Dus Nederland, stel je beschikbaar.
Mooi dat je dat zo precies weet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
3,5 jaar tong
Eind 1982 werd dat bekend.
Tsjechie heeft daar bij lange na niet de stadions voor:quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:11 schreef Leatherface het volgende:
Is het echt zo nijpend? In Athene waren er ook grote zorgen, met stadions die nog niet half klaar waren een jaar voor de Spelen. Uiteindelijk liep alles op rolletjes.
Het stadion van Shakhtar Donetsk is toch al opgeleverd?
Trouwens, wat iemand hier opperde. Mocht het de Oekraïne echt niet lukken, dan is Tsjechië als vervanger een misschien wel geschikt alternatief. Dat land verdient gezien haar voetbalgeschiedenis wel eens een groot toernooi. Maar er moet dan wel snel een knoop door worden gehakt.
Als de zaken er zo voor staan is het tamelijk onnodig en onrealistisch om het helemaal daar weg te halen en het dan naar bv. Spanje te verplaatsen. Die moeten dan ook binnen drie jaar alles op poten zetten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.
Polen heeft het schijnbaar wel allemaal behoorlijk op de rails.
Poolse bouwvakkersquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.
Polen heeft het schijnbaar wel allemaal behoorlijk op de rails.
Als ze op schema liggen en zichtbare progressie boeken, verdienen de Polen het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:49 schreef Suijk het volgende:
Polen heeft het ook nog niet op orde, maar lopen wel op schema. Ben er laatst nog doorheen gereden en bij alle grote steden worden de wegen vernieuwd, vliegvelden worden moderner. Maar er is nog genoeg te doen ook. Waar ze vooral last van hebben, is dat er weinig bouwvakkers zijn (zitten allemaal ergens anders) en dus gebruiken zij weer Wit-Russen en Roemenen enzo.
Het stadion van Dnipropetrovsk (wat een naam zeg..) is ook al klaar.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:43 schreef Leatherface het volgende:
Hmm, Tsjechië als stand-in is dan ook niet realistisch. Die krijgen voor die tijd nooit 4 stadions gebouwd met een capaciteit van 30.000+.
Heeft Polen de zaken wel op orde? Dan kunnen ze natuurlijk gewoon schuiven. Enkel Kiev en Donetsk als Oekraïense speelsteden, in Polen er dan twee speelsteden bij (de reserves Chorzow en Krakau) Zoiets flexibels moet best kunnen. Dan hoef je niet heel het circus naar ergens anders te verplaatsen.
Heb jij de stadions in Tsjechie wel eens gezien???quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:48 schreef remlof het volgende:
Dan doen we Polen en Tsjechië, de Tsjechen verdienen het sowieso meer dan de Oekraïners
quote:Platini: Duitsland optie voor EK 2012
PARIJS - Het Europees kampioenschap in 2012 zou eventueel kunnen uitwijken naar Duitsland, als Oekraïne niet op tijd klaar is voor het evenement.
,,Als we niet in Oekraïne spelen, moeten we twee andere stadions zien te vinden'', zei UEFA-voorzitter Michel Platini vrijdag in de Franse krant L'Equipe. Op de vraag of dat Leipzig en Berlijn zouden kunnen zijn, antwoordde de Fransman: ,,Dat is een optie. We zullen zien wie zich aanmeldt.''
Oekraïne organiseert samen met Polen de komende editie van het EK. Polen heeft de zaken op orde, maar de voormalige Sovjetrepubliek loopt hopeloos achter met de bouw van onder meer stadions, wegen en hotels. ,,Begin december moeten we een beslissing nemen. We hebben steeds met de deadline geschoven, maar eens is de tijd op. We lopen steeds meer tegen een muur op'', aldus Platini.
De Duitse voetbalbond heeft zich tot nu toe terughoudend opgesteld en heeft steeds zijn vertrouwen uitgesproken in Polen en Oekraïne.
Het heeft niet alleen te maken met de stadions, maar ook met de hele organisatie eromheen en ook de infrastructuur.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:31 schreef Leatherface het volgende:
Maar waarom niet gewoon spelen in de Oekrainse steden/stadions die wel voldoen? Die steden die niet voldoen kunnen ze schrappen en vervangen door de Poolse reservesteden.
Ja, okay. Dat snap ik. Dat gaf ik een posting eerder ook al aan.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het heeft niet alleen te maken met de stadions, maar ook met de hele organisatie eromheen en ook de infrastructuur.
quote:Op het EK 2012 wordt toch gespeeld in vier Oekraiense steden, zo heeft de UEFA besloten.
Door vertragingen bij de bouw van een aantal stadions bestond de mogelijkheid dat het uitvoerend comité van de bond het aantal speelsteden in Oekraïne van vier naar twee zou terugbrengen en bij co-organisator Polen zes steden voor het EK zou aanwijzen. Die maatregel is nu van de baan.
De hoofdstad Kiev, waar de finale wordt gespeeld, Donetsk, Charkov en Lvov kunnen zich nu opmaken voor het EK. De duels in Polen worden in Warschau, Wroclaw, Gdansk en Poznán gespeeld.
NOS
Tof! One to watch haha!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:01 schreef Anatool het volgende:
Morgen gaan de eerste ploegen aan de slag om zich te kwalificeren voor Euro 2012. Estland en de Faeröer Eilanden nemen het tegen elkaar op om 19.00u
Wat versta jij onder voetbalsfeer ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Er hangt toch helemaal geen voetbalsfeer in dat soort landen... Gewoon in een normaal land doen zo'n EK
Zijn echt wel voetbalgekke landen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Er hangt toch helemaal geen voetbalsfeer in dat soort landen... Gewoon in een normaal land doen zo'n EK
Precies, ik vind het juist echte Europa cup landen! Dus nu een keer tijd voor een Euro Cup.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:53 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zijn echt wel voetbalgekke landen.
In Zuid-Afrika zou het ook niks worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
Het wordt niks, dat is duidelijk.
Gewoon in Duitsland, lekker dichtbij, ze weten hoe het moet en er staan al schitterende stadions.
Er gaat toch niemand voor z'n lol naar oekraïne of wat dan ook?
Werd het ook niet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 23:51 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
In Zuid-Afrika zou het ook niks worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |