abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2006 @ 22:07:20 #1
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_43591838
Kroatië is samen met hongarije kandidaat gastland voor Euro 2012.
12 jaar daarvoor waren België en Nederland samen gastland van de Eurocup.
Hier vind je een link naar de officiële website van wat Kroatië plant als gastland. (let erop dat ze de website nog zijn aant opbouwen, maar onthou ze alvast, dan zal er meer verschijnen en zal de engelstalige versie ook klaar zijn).

http://euro2012.hns-cff.hr/?ln=hr#

Wat vinden jullie van de kandidatuur van Kroatië en Hongarije voor Euro 2012?
Lijepa li si !
pi_43592001
2 grote relatief arme die samen het Ek gaan organiseren? lijkt me een slecht plan
  woensdag 15 november 2006 @ 22:40:07 #3
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43593021
pff, weer een kandidatuur met twee gastlanden. Vind het doodzonde voor die ene plaats
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 16 november 2006 @ 00:22:19 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43595576
prima idee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_48428210
*schop*

Morgen wordt bekend gemaakt wie het gaat worden. Kroatië / Hongarije, Italië of Oekraine / Polen.

Mijn voorkeur gaat naar Italië. Polen en Oekraine plaatsen zich bijna nooit voor het EK, hetzelfde geld voor Hongarije (en nu Zwitersland en Oostenrijk en in 2000 België). Zijn best sterke landen, maar moeten het eerst maar eens zelf afdwingen, ipv het te organiseren.

http://www.uefa.com/uefa/keytopics/kind=64/newsid=528587.html
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 april 2007 @ 18:16:18 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48428276
tt even aangepast
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_48428440
Ben benieuwd of de gebeurtenissen in Catania en Rome nog invloed hebben op de favorieten rol van Italie.

Grootheid van voetballanden, of het feit of ze zich wel of niet makkelijk kwalificeren, zegt mij niets. Degene met het beste plan moet gewoon winnen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_48429209
Oekraïne + Polen lijkt me niks. Die landen hebben niks samen en liggen bovendien een 1000 kilometer uit elkaar. Bovendien lijkt de politieke situatie in Oekraine mij niet bijster goed voor het toernooi.

Hongarije + Kroatie lijkt me ook niet zo veel soeps. Het zijn beiden landen die niet echt een goede voetbal-infrastructuur hebben, geen clubs hebben die Europees aansprekende resultaten boeken (geen overwinteraars in Europa bijvoorbeeld) en een stadioncapaciteit die ook te wensen overlaat.

Blijft toch Italië over, mijnsinziens van deze 3 mogelijkheden degene die het meest logisch in de oren klinkt. De stadions zijn er al en bovendien zijn ze er sowieso wel op voorbereid. Ik zie weinig argumenten tegen, buiten de rellen eerder dit jaar. Maar dat zou in principe in elk land kunnen gebeuren...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 april 2007 @ 18:50:07 #9
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48429380
Hongarije en Kroatie moeten idd flink bouwen, die hebben bij elkaar 3 stadions boven de 30.000
DeLuna vindt me dik ;(
pi_48432151
Zal wel Italië worden.

Al zou zo'n EK in een "nieuw" land ook wel leuk zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2007 @ 11:46:07 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48454369
verrassende winnaar!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_48454589
Kan goed zijn om het eens een keer in Oost Europa te houden. Kan een boost geven daar.

UEFA.com
quote:
EURO joy for Poland and Ukraine
Wednesday, 18 April 2007

Poland and Ukraine have been chosen as joint-hosts of the UEFA EURO 2012™ final round. The decision was announced by UEFA President Michel Platini at the City Hall in Cardiff, Wales on Wednesday.

Three bids
The UEFA Executive Committee reached its verdict after examining the three bids on the final short list to stage the tournament in five summers’ time – Poland/Ukraine, Croatia/Hungary and Italy.

Projected venues
Both Poland and Ukraine will stage matches in four venues apiece at the 2012 finals. The projected Polish venues are Gdansk, Poznan, Warsaw and Wroclaw, with Dnipropetrovsk, Donetsk, Kiev and Lvov the host cities in Ukraine. Neither country has previously hosted a major finals tournament although both have strong footballing traditions: Poland were third at the FIFA World Cups of 1974 and 1982 while Ukraine’s footballers played their part when the USSR won the inaugural UEFA European Championship in 1960.
pi_48454720
Schande! Het enige dat beter is in Oekraine en Polen is dat er genoeg hoeren zijn voor Engelse fans... maar voor de rest

En er was nochtans zo'n goede campagne...

AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_48454896
Denk je dat ze in Oekraine en Polen die opstandige fans op een andere manier behandelen? Nee, natuurlijk niet.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_48455071
Oekraine en Polen .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 april 2007 @ 12:02:29 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48455081
Het is weer eens wat anders dan Italië
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_48455148
Hoera

kan Italië niet standby blijven?
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_48455199
Jezuschristus . Wat een drama.
pi_48455278
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Oekraïne + Polen lijkt me niks. Die landen hebben niks samen en liggen bovendien een 1000 kilometer uit elkaar. Bovendien lijkt de politieke situatie in Oekraine mij niet bijster goed voor het toernooi.
Ik hoop dat je de uiterste grenzen van elkaar bedoelt, want Polen en Oekraine grenzen aan elkaar en het westen van Oekraine is ooit een deel geweest van Polen. Een politieke situatie in 2012 is niets over te zeggen nu. Als het in '78 in Argentinie kon, dan kan het ook wel in Oekraine in 2012.

De keuze voor Polen en Oekraine verbaast mij enigzins, maar anderzijds krijgt Oost-Europa steeds een dikkere vinger in de pap. Enige waar ik wel bang voor ben zijn supportersrellen. Polen en Oekraieners zijn nogal nationalistisch en fanatiek en de politie bikkelhard.

Overigens zit er in Polen en Oekraine genoeg geld om zoiets voor elkaar te krijgen. Ik ga over 2,5 maand eens een kijkje nemen in Oekraine. Kijken hoe het daar is gesteld.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 18 april 2007 @ 12:09:19 #20
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48455387
Heel verrassend. Op zich is het leuk dat het EK een keer naar Oost-Europa gaat, maar misschien is 2012 nog net wat te vroeg. Zeker voor de Oekraïne.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_48455391
Had Italië moeten zijn
pi_48455396
Die rellen kun je nu al voorspellen indd...
In Southern Sun
  woensdag 18 april 2007 @ 12:11:48 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48455487
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:09 schreef Afunados het volgende:
Had Italië moeten zijn
Anderzijds heeft Italië zich misschien niet goed genoeg voorbereid. Hun website was bijvoorbeeld verreweg de minst professionele van de kandidaten. Daarnaast is Italië natuurlijk de laatste tijd erg negatief in het nieuws gekomen op het gebied van veiligheid in de stadions.
pi_48455651
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:11 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Anderzijds heeft Italië zich misschien niet goed genoeg voorbereid. Hun website was bijvoorbeeld verreweg de minst professionele van de kandidaten. Daarnaast is Italië natuurlijk de laatste tijd erg negatief in het nieuws gekomen op het gebied van veiligheid in de stadions.
Een website is natuurlijk wel een van de laatste dingen om naar te kijken. Zoiets kan binnen korte tijd gemaakt worden.
Italië is natuurlijk negatief in het nieuws gekomen, maar dit kan natuurlijk een positief effect gaan hebben op de veiligheid in de stadions. We hebben het hier wel over een toernooi dat over 5 jaar pas gespeeld gaat worden.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_48455678
Heeft Italië haar tegenstanders niet gewoon onderschat?
In Southern Sun
pi_48455724
Volgens mij is het heel lang geleden dat het EK in een niet-EU land wordt gehouden...

-edit-

Zwitserland 2008
Zweden 1992
Joegoslavie 1976
Spanje 1964...

...waren ook buiten de EU. Het is echter wel de eerste keer sinds het afschaffen van de grenscontroles (1993) dat bezoekers van het Europees Kampioenschap hun paspoort moeten tonen.

[ Bericht 64% gewijzigd door Harmen1984 op 18-04-2007 12:25:59 ]
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_48455941
Oh ja, een groot voordeel is dat ze in Polen en in Oekraine hele lekkere bieren hebben en mooie vrouwen (vooral Oekraine).

Jaja. Bier, voetbal en vrouwen. Wat wil een man nog meer?
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 18 april 2007 @ 12:25:10 #28
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_48456032
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jezuschristus . Wat een drama.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 18 april 2007 @ 12:25:46 #29
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_48456060
Jeetje
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_48456180
Sintelbanen

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 18 april 2007 @ 12:28:34 #31
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48456191
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:15 schreef dndiek het volgende:

[..]

Een website is natuurlijk wel een van de laatste dingen om naar te kijken. Zoiets kan binnen korte tijd gemaakt worden.
Zeker, maar het kan een symptoom van slechte voorbereiding en onderschatting zijn.
pi_48456222
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:17 schreef Harmen1984 het volgende:
Het is echter wel de eerste keer sinds het afschaffen van de grenscontroles (1993) dat bezoekers van het Europees Kampioenschap hun paspoort moeten tonen.
Mwoh, geen problemen mee. Ben allang blij dat ze geen visumplicht meer hebben voor Oekraine.
  woensdag 18 april 2007 @ 12:31:32 #33
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48456328
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:29 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Mwoh, geen problemen mee. Ben allang blij dat ze geen visumplicht meer hebben voor Oekraine.
Een paar jaar geleden was die er nog wel.
pi_48456333
Nadeel voor veel supporters zullen trouwens wel de talen zijn.
pi_48456342
Zullen wel wat oliedollars vanuit Oekranie bij de UEFA terecht komen.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_48456367
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden was die er nog wel.
Yup. Afgeschaft na de Oranje-revolutie.
pi_48456411
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Pritt het volgende:
Zullen wel wat oliedollars vanuit Oekranie bij de UEFA terecht komen.
Je verwart Oekraine met Rusland. Oekraine is meer de doorvoer voor de olie/ gas van Rusland naar Europa. Oekraine is juist de graanschuur van Rusland weer.
  woensdag 18 april 2007 @ 12:33:33 #38
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48456413
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:32 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Yup. Afgeschaft na de Oranje-revolutie.
Het is afwachten hoe die revolutie zich verder ontwikkeld, in het kader van Euro2012 is dat van groot belang.
pi_48456471
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is afwachten hoe die revolutie zich verder ontwikkeld, in het kader van Euro2012 is dat van groot belang.
Die revolutie is al voorbij, maar er is een duidelijke scheiding tussen Oost- en West-Oekraine. Dat zou nog wel eens mis kunnen gaan. Hopelijk houden ze zich nog wel rustig als ik in het land ben. Geen zin om midden in een revolutie terecht te komen.
pi_48456497
quote:
This bid is hampered by numerous infrastructural deficiencies, however. Apart from Warsaw, Kyiv, and Krakow, none of the proposed host cities has experience accommodating large numbers of visitors for extended stays. Distances are long and the transportation infrastructure is often poor, which is likely to create difficulties for fans following their national side between venues. For instance, the 2000-km road from Gdańsk to Donetsk features only 23 km of four-lane expressway as of April 2007
Wiki (is er weer snel bij)
pi_48456587
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wiki (is er weer snel bij)
Ja, ik raad je dan ook echt aan om te gaan vliegen. Heb al een paar keer 1.000 km met de bus door Rusland gereisd en dat is ook zeker geen pretje. 2.000 km zou ik echt niet aan beginnen.
pi_48456719
quote:
In favor of this bid are the following considerations: the building of the new Shakhtar Stadium in Donetsk fits the 5-star UEFA criteria; the almost finished new 30,000-seat Dnipro Stadium in Dnepropetrovsk; the fast infrastrucuture improvement process and the considerable economic development of both countries in recent years.
Vooral dat laatste had ik al verwacht als redenen voor de keuze.
pi_48456861
Wat gaat dat een enorme teringzooi worden in alle opzichten .
Secrets never die. Only people.
pi_48456881
Volgens die site is er geen finale...
In Southern Sun
pi_48456970
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef PizzaSalami het volgende:
Wat gaat dat een enorme teringzooi worden in alle opzichten .
Als ik Oekraine vergelijk met Rusland, dan is alles wat ze nu nieuw bouwen, 10 keer mooier/ imposanter dan wat ik in West-Europa zie. Ik heb er wel vertrouwen in. Qua afstand tussen de speelsteden is het niet veel anders dan Japan/ Zuid-Korea.
pi_48456991
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Volgens die site is er geen finale...
.
Secrets never die. Only people.
pi_48457017
quote:
Dat zijn tenminste niet die minimale cpaciteiten die ze in Oostenrijk en Zwitersland hebben.

Heel verrassend. Kijk nu al meer hier naa ruit dat naar 2008.
pi_48457098
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:06 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ik hoop dat je de uiterste grenzen van elkaar bedoelt, want Polen en Oekraine grenzen aan elkaar en het westen van Oekraine is ooit een deel geweest van Polen. Een politieke situatie in 2012 is niets over te zeggen nu. Als het in '78 in Argentinie kon, dan kan het ook wel in Oekraine in 2012.
Mijn topografie van Oost-Europa is niet zo goed. Ik denk altijd dat er nog 20 Bulgarije's tussenliggen enzo.

Magoed, ik ben benieuwd. Zal vast lachen worden.
pi_48457240
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:49 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Mijn topografie van Oost-Europa is niet zo goed. Ik denk altijd dat er nog 20 Bulgarije's tussenliggen enzo.
Het zij je vergeven. Het is dat ik die regio nogal goed ken.
pi_48457358
al dat gezeik over die oostblok landen, leuk dat dat soort landen nu eindelijk ook eens een kans krijgen!
pi_48457365
Interessant wel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_48457513
Ik maak wel wat foto's als ik in Oekraine ben om de mensen hier een beeld te geven.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:00:27 #54
67174 Dos37
Come on Twente
pi_48457661
Goede zaak. Landen uit oost europa kunnen dit best aan. Er staan er al een paar mooie stadions. Ik heb er vertrouwen in.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 13:08:34 #55
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_48458056
Ja leuk leuk, wacht maar totdat al die lelijke Oekrainse idioten daar hun toeters tevoorschijn halen. Dan piepen jullie wel anders.
Gourmetten of steengrillen?
pi_48458119
Finale in het Olympisch stadion in Kiev, neem ik aan?

Shakhtar krijgt ook een mooi nieuw stadion voor die tijd.
pi_48458141
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:33 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Je verwart Oekraine met Rusland. Oekraine is meer de doorvoer voor de olie/ gas van Rusland naar Europa. Oekraine is juist de graanschuur van Rusland weer.
Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.
Waar komt dat geld dan vandaan? Ik dacht altijd vanuit de olie.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_48458158
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:09 schreef mcyodogg het volgende:
Finale in het Olympisch stadion in Kiev, neem ik aan?

Shakhtar krijgt ook een mooi nieuw stadion voor die tijd.
Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...
  woensdag 18 april 2007 @ 13:12:49 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48458252
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Die revolutie is al voorbij, maar er is een duidelijke scheiding tussen Oost- en West-Oekraine. Dat zou nog wel eens mis kunnen gaan. Hopelijk houden ze zich nog wel rustig als ik in het land ben. Geen zin om midden in een revolutie terecht te komen.
De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.
pi_48458413
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.
Ik denk dat er nog een tijd komt dat ze zich opsplitsen in Oost en West.
pi_48458438
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Aanvoerder het volgende:
Nadeel voor veel supporters zullen trouwens wel de talen zijn.
Jagshemash!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_48458509
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef Pritt het volgende:

[..]

Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.
Waar komt dat geld dan vandaan? Ik dacht altijd vanuit de olie.
Vooral steenkool en graan. Daar bulken ze van.

En die clubs hebben natuurlijk suikeroompjes a la Ambromovich. Nouveau riche van Oekraine.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aanvoerder op 18-04-2007 13:23:44 ]
  woensdag 18 april 2007 @ 13:19:35 #63
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_48458562
Aardig kut, hoewel het aardig heet kan zijn in Polen, had ik toch liever Italia gehad.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_48458570
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...
Nieuw stadion ja. Ik ga ff kijken @ de bouwsite als ik in Kiev ben en de kans krijg. Moet schijnbaar in 2009 af zijn, dus veel zal er nog niet te zien zijn denk ik.
pi_48458670
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:19 schreef M0NTANA het volgende:
Aardig kut, hoewel het aardig heet kan zijn in Polen, had ik toch liever Italia gehad.
Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.
pi_48458718
Leuk wel. Weer eens wat anders.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 18 april 2007 @ 13:24:33 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_48458792
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:21 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.
Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_48458892
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.
Oekraieners zijn ook redelijk geschift. Maar idd, qua stadions, sfeer en trip was Italie beter geweest.
pi_48458938
Kiev en Shakhtar krijgen beide inderdaad nieuwe 5* stadions.
Ben benieuwd hoe de 2 landen de organisatie in hun handen gaan nemen.
pi_48459007
Tussen Polen en Oekraine verwacht ik wel strenge grenscontroles overigens.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:38:02 #71
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_48459395
Ik denk wel dat het een goed zet is om daar het EK te houden.

Die regio kan wel een steuntje in de rug gebruiken
Let yourself go and enjoy the bassline...
  woensdag 18 april 2007 @ 13:56:49 #72
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48460209
Als het niet Kroatie/Hongarije mocht zijn, ben ik blij met de keuze voor Polen/Ukraine.

Italie heeft al genoeg de kans gehad om zulke evenementen te organiseren, tijd voor eens iets nieuws.
Natuurlijk blijf ik betreuren dat wij het niet geworden zijn. Nu zal ik die zomer de combinatie EK supporteren en zwemmen in de Adriatische zee moeten missen.

Het zal zwemmen in de adriatische zee en voetbal op TV kijken worden in 2012...
Lijepa li si !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2007 @ 14:08:09 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48460716
ach voor Italië hadden er ook allemaal nieuwe stadions gebouwd moeten worden.
quote:
Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadion
DeLuna vindt me dik ;(
pi_48460785

Dit is het toekomstige Shakhtar stadion
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2007 @ 14:12:03 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48460903
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:08 schreef rubbereend het volgende:
ach voor Italië hadden er ook allemaal nieuwe stadions gebouwd moeten worden.
[..]

Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadion
Odessa ook al
DeLuna vindt me dik ;(
pi_48462044
Had gedacht dat het naar Italië zou gaan , ach wie dacht dat niet

Maar nu in Oekraine en Polen ( Beenhakker kan naar iets moois toewerken )
pi_48463556
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Interessant wel.
  woensdag 18 april 2007 @ 15:12:23 #78
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48463588
Italie is nogal cliche.

Zij hebben net zoals Frankrijk en Belgie reeds 2 keer het EK kunnen organiseren.
Er zijn nog genoeg landen waar het EK kan plaatsvinden.

Al had ik liever 1 gastland gezien ipv 2...
Lijepa li si !
pi_48463623
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Dat kan vliegen, dat zie je zo
pi_48465610
Jack aan de zwarte zee
pi_48466052
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Interessant wel.
En toch had ik liever Italië gezien, dat is gewoon meer voetbal.
pi_48466332
Agh een Oranje revolutie zijn ze wel gewend daar. Ik voorzie het Europees kampioenschap
pi_48466450
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:37 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ja, ik raad je dan ook echt aan om te gaan vliegen. Heb al een paar keer 1.000 km met de bus door Rusland gereisd en dat is ook zeker geen pretje. 2.000 km zou ik echt niet aan beginnen.
De trein is, als je tijd over hebt (24 uur van Berlijn naar Kiev), wel leuk. maar vliegen lijkt me verstandiger inderdaad. Maar goedkope drank en veel mooie vrouwen zijn er wel te vinden
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48466532
Tof!
pi_48466717
Denk hier nog wat meer oranje bij

Overigens een erg leuk plein (Maidan het belangrijkste plein van Kiev) aan het begin van de avond met straatartiesten enzo, zeker een aanrader.
  woensdag 18 april 2007 @ 16:38:11 #86
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_48467244
Verrassende keuze en ben benieuwd hoe deze landen het gaan doen.

En wat een UFO van Shakhtar
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 18 april 2007 @ 17:53:48 #87
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_48470259
Grappig. Ben benieuwd waar de finale wordt gespeeld. Het stadion in Kiev zou op zich wel kunnen. Lekker in het centrum. Maar daar gaan de mensen in Donetsk koste wat het kost wel een stokje voor steken: zij gaan het mooiste stadion van alle deelnemende steden hebben.

De rest van de stadions in Oekraine moeten ECHT een upgrade krijgen. Die zien er echt niet uit. Ook het openbaar vervoer is hopelijk in orde in Oekraine tegen 2012, maar het zal nog aanpoten worden. Ook is het toerisme in Oekraine ENORM onderontwikkeld, wat dus inhoudt dat je zeker niet genoeg hotels hebt nu om al die supporters op te gaan vangen. En als die supporters weg zijn, wat doe je er dan mee? Je zult toch wel een minimaal toeristenniveau moeten hebben. Mwah, ik weet het niet.

Over Polen weet ik minder.
Confidence through competence
  woensdag 18 april 2007 @ 18:02:20 #88
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_48470547
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
zozo. redelijk
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 18:14:46 #89
55709 Stereotomy
pi_48471024
Rinat Akhmetov, voorzitter van Shakhtar Donetsk, geldmotor achter de partij van de premier (Victor Yanukovich), en maffiabaas, heeft een persoonlijk vermogen van $11.8 miljard dollar. Hij is de 2 of 3 na rijkste persoon van Europa.

Ja, dan kun je wel een mooi stadionnetje neerzetten. Daat is Scheringa niks bij.
pi_48471176
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:35 schreef vitessezuid113 het volgende:
Had gedacht dat het naar Italië zou gaan , ach wie dacht dat niet
Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dus
  woensdag 18 april 2007 @ 18:23:09 #91
55709 Stereotomy
pi_48471342
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:18 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dus
Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoor
pi_48471516
Hoeven de hooligans uit Polen ook niet meer te reizen. Kortom die zijn al aanwezig, dat zijn helemaal lieverdjes .
pi_48471684
Doe Nederland en Belgie dan
pi_48471849
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:32 schreef hello_moto1992 het volgende:
Doe Nederland en Belgie dan
We hebben net het toernooi gehad. Misschien kan jij je dat niet herinneren, omdat je toen pas 8 was .
pi_48471859
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoor
Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.
  woensdag 18 april 2007 @ 18:46:10 #96
55709 Stereotomy
pi_48472301
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:36 schreef okee6 het volgende:

[..]

Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.
Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer? Ben je wel eens in Oekraine geweest, heb je daar wel eens zaken gedaan? Daar is Italie echt werkelijk NIKS bij.

En ja, een sterke economische groei is ook wel nodig als je GDP een paar factoren lager is dan Italie. Daarnaast is met die groei de economie van Oekraine in 2012 nog steeds 'wrakkeriger' dan die van Italie. Je moet wel dezelfde argumenten blijven gebruiken. Een paar oligarchen hebben het voor het zeggen en de middenklasse is flinterdun. Het leeuwendeel van de economische groei gaat naar de oligarchen die nog rijker worden, niet naar de gewone man. Ze kunnen wel allemaal nieuwe faciliteiten gaan neerzetten, maar zonder toerisme en andere inkomsten is het nog maar de vraag of je het kunt behouden.

Oh ja, en op sportief gebied Oekraine: Shakhtar en Dinamo Kiev. Daarna een heeeeeeeeeel groot zwart gat, en daarna de rest. Europees clubvoetbal stelt ook niet denderend veel voor in Oekraine. Shakhtar doet het altijd wel redelijk, Dinamo de laatste jaren wat minder en de rest mag blij zijn als ze door de intertoto komen en er in de eerste ronde uitgeknikkerd worden. Maargoed, zelf ben ik van mening dat sportieve prestaties nauwelijks van invloed horen te zijn voor de keuze van een host.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 18-04-2007 18:58:18 ]
pi_48472831
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer? Ben je wel eens in Oekraine geweest, heb je daar wel eens zaken gedaan? Daar is Italie echt werkelijk NIKS bij.
Ik heb wel met mensen van daar gesproken Oekraïne wordt Europees, daar gaat Rusland weinig aan doen. Corruptie is dan bestrijdbaar. In Italië is het maar zeer de vraag of dat ooit nog verandert; omkoping is daar een instituut. Er is een staat binnen het land.
quote:
En ja, een sterke economische groei is ook wel nodig als je GDP een paar factoren lager is dan Italie. Daarnaast is met die groei de economie van Oekraine in 2012 nog steeds 'wrakkeriger' dan die van Italie. Je moet wel dezelfde argumenten blijven gebruiken. Een paar oligarchen hebben het voor het zeggen en de middenklasse is flinterdun. Het leeuwendeel van de economische groei gaat naar de oligarchen die nog rijker worden, niet naar de gewone man. Ze kunnen wel allemaal nieuwe faciliteiten gaan neerzetten, maar zonder toerisme en andere inkomsten is het nog maar de vraag of je het kunt behouden.
Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?
  woensdag 18 april 2007 @ 19:05:36 #98
55709 Stereotomy
pi_48473161
quote:
Oekraïne wordt Europees, daar gaat Rusland weinig aan doen.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Yuschenko is de machtstrijd aan het verliezen en Yanukovich heeft een sterke comeback gemaakt door weer premier te worden, met meer macht. Bij de volgende verkiezingen wordt een overwinning verwacht voor het Russich sprekende Oosten van het land, en daarbij Yanukovich en zijn Partij van de Regio's. Slechts Kiev en alles wat daar ten westen ligt wil 'meer Europees worden'. Alles wat er ten Oosten ligt is cultureel en emotioneel veel meer verbonden met Rusland. En laat daar nou net de meeste mensen wonen, en het financiele en industriele hart liggen van Oekraine. De spreektaal is daar Russisch, gebruiken, etc. En in de Krim wonen er zelfs meer Russen dan Oekrainers. Ik zie ook elke keer veel meer Russische dan Oekrainse vlaggen in de Krim.

De EU wil niet eens *beginnen* met toenaderingsgesprekken voor toelating van Oekraine in 2017.
quote:
Corruptie is dan bestrijdbaar. In Italië is het maar zeer de vraag of dat ooit nog verandert; omkoping is daar een instituut. Er is een staat binnen het land.
Ik denk dat je echt een keer eerstehands moet meemaken hoe het in ex-USSR landen er aan toe gaat. Waarschijnlijk vind je het in Italie best meevallen dan, bij wijze van.
quote:
Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?
Dude.

Akhmetov, Poroshenko, Timoshenko, Pinchuk, etc. etc.

Iedereen die ook maar een *beetje* de ontwikkelingen volgt weet dat de politiek daar in principe de spreekbuis is van verschillende fracties oligarchen in dat land. In Wikipedia is zelfs een apart kopje speciaal voor Oekraine gewijd bij het algemene artikel over Business Oligarch.

I rest my case. Mijn persoonlijke mening is dat de UEFA iets opzetten in Oekraine een beetje onderschat, zoals dat nog steeds wel vaker gebeurd in de zakenwereld. Hoe het is in Polen weet ik niet. Ik wacht wel rustig af wat ze produceren, herinner me er in 2012 er nogmaals aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 18-04-2007 19:13:06 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 18 april 2007 @ 19:19:11 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_48473771
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:27 schreef VoreG het volgende:
Hoeven de hooligans uit Polen ook niet meer te reizen. Kortom die zijn al aanwezig, dat zijn helemaal lieverdjes .
Waren ook mijn eerste gedachten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 18 april 2007 @ 19:29:17 #100
159022 AminBen
El Maestro
pi_48474227
Jammer dat Congo niet zal mee doen op een EK trouwens, de supporters hadden op een warm onthaal van de Polen kunnen vooruitzien
pi_48474356
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

De argumenten die jij noemt zijn met Polen en Oekranië toch veel beter vertegenwoordigd?
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_48474471
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wie heeft je dat wijsgemaakt? Yuschenko is de machtstrijd aan het verliezen en Yanukovich heeft een sterke comeback gemaakt door weer premier te worden, met meer macht. Bij de volgende verkiezingen wordt een overwinning verwacht voor het Russich sprekende Oosten van het land, en daarbij Yanukovich en zijn Partij van de Regio's. Slechts Kiev en alles wat daar ten westen ligt wil 'meer Europees worden'. Alles wat er ten Oosten ligt is cultureel en emotioneel veel meer verbonden met Rusland. En laat daar nou net de meeste mensen wonen, en het financiele en industriele hart liggen van Oekraine. De spreektaal is daar Russisch, gebruiken, etc. En in de Krim wonen er zelfs meer Russen dan Oekrainers. Ik zie ook elke keer veel meer Russische dan Oekrainse vlaggen in de Krim.

De EU wil niet eens *beginnen* met toenaderingsgesprekken voor toelating van Oekraine in 2017.
Je hebt het alleen maar over de situatie zoals die nu is. Natuurlijk is en blijft de Krim Russisch, maar niemand kan voorspellen hoe dat zich ontwikkelt, ook niet op korte termijn.
quote:
Ik denk dat je echt een keer eerstehands moet meemaken hoe het in ex-USSR landen er aan toe gaat. Waarschijnlijk vind je het in Italie best meevallen dan, bij wijze van.
Neuh hoor, daar is het openlijk. In Italie heb je altijd de glimlach, maar gebeurt er niks.
quote:
Dude.

Akhmetov, Poroshenko, Timoshenko, Pinchuk, etc. etc.

Iedereen die ook maar een *beetje* de ontwikkelingen volgt weet dat de politiek daar in principe de spreekbuis is van verschillende fracties oligarchen in dat land. In Wikipedia is zelfs een apart kopje speciaal voor Oekraine gewijd bij het algemene artikel over Business Oligarch.
Wikipedia
quote:
I rest my case. Mijn persoonlijke mening is dat de UEFA iets opzetten in Oekraine een beetje onderschat, zoals dat nog steeds wel vaker gebeurd in de zakenwereld. Hoe het is in Polen weet ik niet. Ik wacht wel rustig af wat ze produceren, herinner me er in 2012 er nogmaals aan.
Net alsof UEFA schoon is, hoe naïef
pi_48474532
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:29 schreef AminBen het volgende:
Jammer dat Congo niet zal mee doen op een EK trouwens, de supporters hadden op een warm onthaal van de Polen kunnen vooruitzien
ook de donkere spelers uit de Europese landen zullen daar niet al te vrolijk aangekeken worden .
pi_48474609
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:34 schreef okee6 het volgende:

[..]

Je hebt het alleen maar over de situatie zoals die nu is. Natuurlijk is en blijft de Krim Russisch, maar niemand kan voorspellen hoe dat zich ontwikkelt, ook niet op korte termijn.
[..]
Oekraïne is na de Oranje revolutie behoorlijk terug gevallen en de infrastructuur is er echt compleet kansloos. Vraag me echt af hoe ze straks grote groepen supporters gaan verwerken.
  woensdag 18 april 2007 @ 20:14:13 #105
55709 Stereotomy
pi_48476116
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:34 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nogmaals, gebruik zelf dan ook dezelfde argumenten die je voor Italie ook hebt gebruikt: kun je het daar wel voorspellen dan? En waarom riep je zelf "Oekraine wordt steeds meer Westers, daar kan Rusland zelfs niks aan doen", als ze jij zegt dat dat niet te voorspellen is?

Dat is echt compleet onzin, zoals du_ke al zei: na de Oranje revolutie was er even hoop, maar Yuschenko en Timoshenko hebben door intern gepruts die hoop wel mooi de stront in laten zakken. Alles in de politiek keert weer meer naar Rusland toe, en dat is ook niet verwonderlijk: het grootste gedeelte van Oekraine heeft ook historisch gezien veel meer met Rusland dan West Europa. Veel mensen in Odessa, Donetsk of Lughansk spreken niet eens Oekraiens. De huidige premier, Viktor Yanukovich, sprak voor 2005 zelf geeneens Oekraiens. Zó Russisch is men daar!

Je snapt zelf toch ook wel dat de infrastructuur, economie, politieke stabiliteit e.d. in Italie nu en in 2012 vele malen beter is dan in Oekraine? Het is dapper van de UEFA om arme landen 'een kans te geven', maar het wordt voor Oekraine echt hangen en wurgen of er wel een goed geregeld toernooi voor de fans en de teams opgezet kan worden.

Ik vind het altijd jammer om te discussieren met mensen die nooit zelf zaken hebben gedaan in Oekraine, en alles van de westerse pers moeten horen, en dan al denken dat ze een goed beeld hebben zonder dat de de interne strubbelingen ooit echt goed onder ogen hebben gezien. Het is dan moeilijk om het reële beeld over te brengen, bedoel ik. De berichtgeving is ten eerste nogal schaars in het westen, en ten tweede enorm gekleurd, zoals dat met de Oranjerevolutie ook het geval was.

Ik hoop dat de gewone man in Oekraine nog wat aan het toernooi heeft, en dat niet alle inkomsten en baten bij de rijke toplaag terechtkomt. Naja. Ik ben in ieder geval bij een van de wedstrijden aldaar te vinden, zelfs als Oranje zich daar niet plaatst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 18-04-2007 20:23:28 ]
pi_48476648
Er komen in elk geval honderduizenden mensen op af die geld uit gaan geven. Daar zullen een hoop oekraïners van profiteren maar het meeste zal wel weer bij de toplaag terecht komen.
  woensdag 18 april 2007 @ 20:46:38 #107
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48477638
Tof zeg, vooral als het in Oekraïne weer spannend gaat worden. Of dat is het eigenlijk al...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48485283
quote:
Op woensdag 18 april 2007 20:14 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nogmaals, gebruik zelf dan ook dezelfde argumenten die je voor Italie ook hebt gebruikt: kun je het daar wel voorspellen dan? En waarom riep je zelf "Oekraine wordt steeds meer Westers, daar kan Rusland zelfs niks aan doen", als ze jij zegt dat dat niet te voorspellen is?
Ik beweer dat de corruptheid in Italie onverbeterlijk is en dat het land derhalve geen Euro 2012 waardig is. Er is daar niks te winnen. Ook qua stadions heeft het geen beter bid. Dat je je zorgen maakt over voldoende infrastructuur -overigens een belangrijk punt bij beoordeling- kan ik nog inkomen. De politieke situatie zal stabiel moeten zijn, wil het toernooi er uberhaupt gehouden worden. Tussen haakjes, de infrastructuur voor de OS in Peking volgend jaar wordt nog volop aan gewerkt.
quote:
Dat is echt compleet onzin, zoals du_ke al zei: na de Oranje revolutie was er even hoop, maar Yuschenko en Timoshenko hebben door intern gepruts die hoop wel mooi de stront in laten zakken. Alles in de politiek keert weer meer naar Rusland toe, en dat is ook niet verwonderlijk: het grootste gedeelte van Oekraine heeft ook historisch gezien veel meer met Rusland dan West Europa. Veel mensen in Odessa, Donetsk of Lughansk spreken niet eens Oekraiens. De huidige premier, Viktor Yanukovich, sprak voor 2005 zelf geeneens Oekraiens. Zó Russisch is men daar!
Ik zinspeelde op eventuele afscheiding, opdeling whatever. Juist omdat het percentage Russen er zo hoog is. Strategisch ligt dat zeer complex.
quote:
Je snapt zelf toch ook wel dat de infrastructuur, economie, politieke stabiliteit e.d. in Italië nu en in 2012 vele malen beter is dan in Oekraine? Het is dapper van de UEFA om arme landen 'een kans te geven', maar het wordt voor Oekraine echt hangen en wurgen of er wel een goed geregeld toernooi voor de fans en de teams opgezet kan worden.

Ik vind het altijd jammer om te discussieren met mensen die nooit zelf zaken hebben gedaan in Oekraine, en alles van de westerse pers moeten horen, en dan al denken dat ze een goed beeld hebben zonder dat de de interne strubbelingen ooit echt goed onder ogen hebben gezien. Het is dan moeilijk om het reële beeld over te brengen, bedoel ik. De berichtgeving is ten eerste nogal schaars in het westen, en ten tweede enorm gekleurd, zoals dat met de Oranjerevolutie ook het geval was.
Ik leun niet op zulke pers, juist omdat je dan een wikipedia-wereldbeeld krijgt. Wat ik begrijp is dat het westelijk deel van de Oekraïne westers is, de vermogenden ook westers denken en dat het land terugvalt op Russische banden als er geen hoop is. Euro 2012 is er juist om dat te bieden.
quote:
Ik hoop dat de gewone man in Oekraine nog wat aan het toernooi heeft, en dat niet alle inkomsten en baten bij de rijke toplaag terechtkomt. Naja. Ik ben in ieder geval bij een van de wedstrijden aldaar te vinden, zelfs als Oranje zich daar niet plaatst.
Maak je geen illusie, buiten de organiserende steden zal het toernooi zelf weinig bijdragen. Winst voor de Oekraïne is de blik van Europa, de verbetering van infrastructuur, de aanwakkering van toerisme en zo mogelijk met behulp van voetbal een meer westerse koers.
pi_48485839
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:17 schreef okee6 het volgende:

[..]Ik leun niet op zulke pers, juist omdat je dan een wikipedia-wereldbeeld krijgt. Wat ik begrijp is dat het westelijk deel van de Oekraïne westers is, de vermogenden ook westers denken en dat het land terugvalt op Russische banden als er geen hoop is. Euro 2012 is er juist om dat te bieden.
[..]
De grote miljardairs zitten meer in het oosten volgens mij. En dat westerse van west Oekraine moet je met nogal wat scheppen zout nemen.
pi_48486031
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

De grote miljardairs zitten meer in het oosten volgens mij. En dat westerse van west Oekraine moet je met nogal wat scheppen zout nemen.
Dat is vaak zo he, dat zakenlieden in de grote steden wonen Westers bedoel ik als in Oranje-ondersteunend, pro-westers.
pi_48486349
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef okee6 het volgende:

[..]

Dat is vaak zo he, dat zakenlieden in de grote steden wonen Westers bedoel ik als in Oranje-ondersteunend, pro-westers.
Ja dat snap ik maar de belangrijkste miljardairs hebben hun geld verdiend in de kolen en staalindustrie en die zitten in het oosten en zijn meer op Rusland gericht.
maar ook het zogenaamd westerse Oekraïne kwam me niet gek westers over toen ik er in 2005 was (vrij kort na de Oranje revolutie)
  woensdag 18 april 2007 @ 23:45:38 #112
55709 Stereotomy
pi_48486378
quote:
Op woensdag 18 april 2007 23:36 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wat du_ke probeert te zeggen is dat de mensen met het geld en de politieke invloeden, die de economische motor van Oekraine vormgeven, voor het grootste deel uit het Oosten komen (Donetsk oblast), en voornamelijk Russisch-gericht zijn. Kijk naar Rinat Akhmetov van Shakhtar Donetsk, de ultrapimp van Oekraine. Natuurlijk doen zij zaken met het westen, maar die zitten echt niet te wachten op Westerse politieke en culturele invloeden: zij staan veel dichter bij Rusland.

Het Westerse in West-Oekraine is in mijn ervaring meer een soort sentiment te noemen dat ze eigenlijk nog een deel van Polen zijn, en expres Oekraiens tegen je blijven praten ook al maak je in goed Russisch duidelijk dat je fokking geen Oekraiens spreekt. Het pro-westen wil ik dan ook eerder betitelen als erg-nationalistisch.

Het is duidelijk dat de centrum van de macht, politiek en geld niet in het nationalistische Westen, maar in het Russische Oosten van Oekraine ligt. Positieve uitzondering zijn de confectiefabrieken van Roshen, veel omzet, lekkere snoepjes

Maargoed, wel lief dat ze van achterhoede team Karpaty L'Viv ook nog een stadionnetje mogen doneren voor het EK. Alhoewel ze nu 6e staan, deden ze het de afgelopen jaren toch wat minder.

-edit- mwah, stadion is net verbouwd in 2001 tot 30.000 zitplaatsen, ziet er erg nationalistisch uit met veel geel en kotsblauw

[ Bericht 12% gewijzigd door Stereotomy op 18-04-2007 23:53:54 ]
pi_48486756
Zonder dan hier een politieke discussie uit te diepen, de Russische invloed heeft niet nadrukkelijk tot modernisering geleid. De badplaatsen zien er leuk uit, maar hoe zit het dan met enige ontwikkeling van pro-Russische kant? Als men de taal niet spreekt, veel geld heeft, voorts dikke vriendjes met Moskou is, dan had Oekraïne zich niet afgescheiden.

Overigens wel leuk om jouw observaties te lezen. Zoveel is niet bekend van het land. Een doorsnee Nederlander zou het met moeite van een Moldavië of Wit-Rusland onderscheiden.
  donderdag 19 april 2007 @ 00:10:16 #114
55709 Stereotomy
pi_48487219
De badplaatsen hebben inderdaad vreselijke infrastructuur, dat klopt. Maar dat heeft meer met het gebrek aan echte inkomsten in de toeristensector te maken dan of men pro-russisch of pro-westers of pro-nationalistisch is. In de Krim komen er immers nauwelijks meer vermogende westerse toeristen, maar meer ex-USSR bezoekers die niet *te* vermogend zijn, want anders zaten die wel ergens anders aan zee. Zonde, want de Krim is echt heel, heel mooi.

De Russische invloed moet je denken aan cultuur, politiek en economie. In een stad als Donetsk bijvoorbeeld, zijn de laatste jaren mega-supermarkten (a la Tesco, Carrefour) als paddestoeltjes uit de grond geschoten. Ook komen er steeds meer restaurants en bars daar waar ik als Westers iemand moeite heb met de prijzen. Waarom? Omdat daar de mensen dankzij de industrie meer te besteden hebben dan in bijvoorbeeld Ivano-Frankivsk of L'Viv in het Westen, alhoewel in L'Viv de huisprijzen ook al de pan uit rijzen. Niet nadrukkelijk Russische invloed, maar wel omdat sinds oudsher alle indrustrie in het Oosten des lands zit, waar de cultuur veel dichter bij Rusland zit dan bij nasha Ukraina.

Nah, geloof me, het ligt wat ingewikkelder dan 'laten we het land opsplitsen' , al denk ik soms dat het haast niet anders kan politiek gezien. Maar het gebeurt niet, dat geloof ik niet. Wat je zelf al zegt, strategisch en politiek gezien is dat veel te ingewikkeld. Ik geloof niet in een Balkan II, daar wil ik wel een kratje bier op wedden.

Als laatste dan: ik zat laatst in het vliegtuig die richting op naast een hoge pief van ING Oekraine (de Oekrainse branch van de Nederlandse ING bank). En zijn observaties was dat het voor zijn zaken een rampjaar was wat betreft Yuschenko, en dat hij daarom liever Yanukovich had, maar dat hij als Westers iemand het pijn doet om Oekraine weer meer naar moeder Rusland te zien glijden. Ik moet zeggen dat mijn sentimenten ook zo ongeveer overeen komen. Erst das Fressen und dann das Moral.

En weer OT: ze moeten in heel Oekraine alle bordjes met cyrillisch in voetbalstadions gaan vertalen naar latijnse letters, vermoed ik.
pi_48487333
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:10 schreef Stereotomy het volgende:
En weer OT: ze moeten in heel Oekraine alle bordjes met cyrillisch in voetbalstadions gaan vertalen naar latijnse letters, vermoed ik.
Ja dat wordt nog leuk daar . Maar ze zullen vast verplicht worden alle informatie in een stuk of wat talen aan te bieden.
  donderdag 19 april 2007 @ 00:21:26 #116
55709 Stereotomy
pi_48487553
Ik vraag me ook af hoe het zit met de medische zorg en dergelijke. Ik bedoel, er vallen wel eens mensen flauw in het publiek, er wordt wel een flesje bier op je hoofd kapotgegooid... ik ben persoonlijk - goddank - nog nooit in een Oekraiens ziekenhuis geweest, maar wat ik van vrienden hoor.... doktoren omkopen om aandacht te krijgen, geen WC papier voor patienten in de toiletten, apparatuur uit de jaren '70, etc.

Ik volg een blog van een Oekrainse journaliste, en een paar maanden terug moest ze haar vader naar het ziekenhuis brengen:
quote:
I saw their Surgery floor a few years ago: at the common bathroom there, the sight of a woman wiping her ass with a newspaper instead of toilet paper was not unusual.

At another centrally-located Kyiv hospital (as central as it gets, actually), they used bathrooms shared by the whole floor to administer rectal exams to their male neurology patients. Also there, they almost got my father - age 73, post-stroke - climb to the third floor: not because the elevator was broken, but because the nurse didn't feel like walking over to it.
http://vkhokhl.blogspot.c(...)ers-nurse-again.html

Dit zijn ook factoren die je als UEFA-organisatie in je achterhoofd moet houden. Ik vraag me af of het Oekraiense systeem in 2012 hier wel goed op voorbereid zal zijn.
pi_48488840
Meer over voetbal nu en minder over politiek/ economie.
pi_48504552
quote:
Op donderdag 19 april 2007 01:16 schreef Aanvoerder het volgende:
Het is allemaal nauw betrokken.
pi_48504736
quote:
Op donderdag 19 april 2007 01:16 schreef Aanvoerder het volgende:
tja he voetbal aldaar is niet overdreven boeiend. maar vooruit voetbal in Oekraïne .

donderdag 19 april 2007 @ 16:23:00 #120
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48504779
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:21 schreef Stereotomy het volgende:
Dit zijn ook factoren die je als UEFA-organisatie in je achterhoofd moet houden. Ik vraag me af of het Oekraiense systeem in 2012 hier wel goed op voorbereid zal zijn.
Anderzijds kan de organisatie van het EK juist een enorme boost voor de infrastructuur etc. in de Oekraïne betekenen.
pi_48504802
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:23 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Anderzijds kan de organisatie van het EK juist een enorme boost voor de infrastructuur etc. in de Oekraïne betekenen.
Dat is ook wel nodig .
  donderdag 19 april 2007 @ 16:29:42 #122
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48505074
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is ook wel nodig .
Dat is duidelijk, ik ben er ooit geweest en het was belabberd, zeker buiten de grote steden.
pi_48505132
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:29 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is duidelijk, ik ben er ooit geweest en het was belabberd, zeker buiten de grote steden.
Ja ik ook en ik vraag me echt af hoe ze grote supportersstromen gaan verwerken. de (spoor)wegen zijn totaal ongeschikt en vliegvelden die in heel korte tijd veel mensen af moeten handelen, ik weet het niet
  donderdag 19 april 2007 @ 16:35:34 #124
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48505317
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja ik ook en ik vraag me echt af hoe ze grote supportersstromen gaan verwerken. de (spoor)wegen zijn totaal ongeschikt en vliegvelden die in heel korte tijd veel mensen af moeten handelen, ik weet het niet
De vliegvelden zijn lachwekkend, althans toen ik er was, maar dat is wel al zes jaar geleden. Misschien is het nu verbeterd, maar er zal nog heel veel moeten gebeuren.
pi_48505404
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De vliegvelden zijn lachwekkend, althans toen ik er was, maar dat is wel al zes jaar geleden. Misschien is het nu verbeterd, maar er zal nog heel veel moeten gebeuren.
Ik ben er per trein heen geweest 2 jaar terug en dat was best leuk, iets van 4 uur stil staan bij de grens omdat het complete onderstel werd vervangen door een smallere dat daar wel op het spoor past

donderdag 19 april 2007 @ 16:41:13 #126
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48505570
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ben er per trein heen geweest 2 jaar terug en dat was best leuk, iets van 4 uur stil staan bij de grens omdat het complete onderstel werd vervangen door een smallere dat daar wel op het spoor past

[afbeelding]
Ik ben ooit op het vliegveld van Donetsk in een soort van veewagen van het vliegtuig naar de vertrekhal vervoerd.
  donderdag 19 april 2007 @ 16:51:18 #127
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_48506004
Doe dan Polen alleen ofzo, dit is niet te behappen enzo
  donderdag 19 april 2007 @ 17:01:38 #128
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48506418
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:51 schreef PLAE@ het volgende:

Doe dan Polen alleen ofzo, dit is niet te behappen enzo
Dat kan Polen (nog) niet aan, maar een samenwerking met Tsjechie of zo had meer voor de hand gelegen.
pi_48526489
Dit jaar ben ik in Polen geweest (Krakau) en de wegen zijn top. Sinds ze bij de EU zitten krijgen ze massa's poen om hun infrastructuur aan te passen. Openbaar vervoer was er ook ok. Tegen 2012 zullen de kamers met ontbijt wel uit de grond schieten.

Ik vind het wel een gewaagde keuze, maar het kan wel een boost geven voor die landen.

Goedkoop bier en goekoop eten, alleen veel te veel Duitsers waarschijnlijk.
pi_48547052
quote:
Op donderdag 19 april 2007 00:10 schreef Stereotomy het volgende:

Of bij de mac

vrijdag 20 april 2007 @ 18:51:00 #131
55709 Stereotomy
pi_48548764
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:35 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Vroegah was het lekker rustig op Borispil. Nu is het in het laagseizoen om 6:00 's ochtends al teringdruk. Geeft aan dat het verkeer (met de economie) toeneemt.

Hoe de supporters van de ene naar de andere stad gaan weet ik niet. In platzkart in de nachttrein of toch in een AN-24 propellorprut vliegen. Voelde me net flying doctors.
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:51:05 #132
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48548767
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 01:42 schreef Sandstorm_81 het volgende:
alleen veel te veel Duitsers waarschijnlijk.
In Italie zou je teveel Italianen hebben gehad. Ook geen pleziertje...
Lijepa li si !
  zaterdag 21 april 2007 @ 03:40:40 #133
55709 Stereotomy
pi_48563291
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of bij de mac

[afbeelding]
Ya tse lyublyu

Ben in Donetsk, Kiev, Simferopol, Sevastopol en Yalta bij de Mac geweest. Met alle respect voor de Oekraieners die in het westen van het land wonen, maar het is toch wel duidelijk dat de Mac Franchise economisch gezien het Russisch-minded oosten en het zuiden prefereert.
pi_56567244
quote:
EK 2012: Platini wil vooruitgang
Datum: 30-jan-2008 12:49

De organisatie voor het EK van 2012 in Polen en Oekraïne heeft door de politieke problemen vertraging opgelopen. De nieuwe regeringen zijn inmiddels aan het werk, maar voorzitter Michel Platini van de UEFA is nog niet gerustgesteld. "Ik heb het gevoel dat de komende vier tot zes maanden cruciaal zijn", aldus de Fransman woensdag.

"Het is duidelijk dat er in 2007 politieke instabiliteit was in Oekraïne en Polen", meldt de UEFA in een persbericht. "Het ziet er nu beter uit dankzij de nieuwe regeringen. Het is echter duidelijk dat projecten als de bouw van stadions, luchthavens en autowegen onder de instabiliteit hebben geleden."

Tijdens een meeting in Zagreb kreeg de UEFA een rapport voorgeschoteld met de huidige stand van zaken. Daarop zei Platini dat er hard gewerkt moet worden om "kritische noten te vermijden en de geloofwaardigheid van het EURO-project te behouden. De UEFA zal alles doen om beide voetbalbonden te assisteren."
quote:
Polen trekt 100 miljoen euro uit voor stadions

WARSCHAU - De Poolse premier Donald Tusk heeft woensdag 100 miljoen euro toegezegd voor de bouw van drie stadions, die in 2012 gebruikt worden tijdens het Europees kampioenschap voetbal. De stadions in Gdansk, Poznan en Wroclaw moeten in 2010 worden opgeleverd.

Eerder zegde de Poolse regering al toe een nieuw stadion in de hoofstad Warschau geheel te financieren. De voetbalarena moet plaats bieden aan 55.000 mensen. De openingsceremonie en de eerste EK-wedstrijd vinden in Warschau plaats.

Michel Platini, voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA, zei vorige maand dat er een cruciale periode aanbreekt voor de gastlanden Polen en Oekraïne. Volgens de Poolse minister van sport Miroslaw Drzewiecki is er enige vertraging in de voorbereidingen op het EK, maar zal alles op tijd geregeld zijn.
pi_58229903
quote:
'Euro 2012 in gevaar'

Uitgegeven: 22 april 2008 14:55
Laatst gewijzigd: 22 april 2008 14:56

KIEV - De voorbereidingen op het Europees kampioenschap voetbal in 2012 lopen ver achter op schema. Dat liet de voorzitter van de Oekraïense voetbalbond Grigory Surkis dinsdag weten. "We staan aan de rand van een crisis", aldus Surkis. Oekraïne organiseert het EK samen met Polen.

De vliegvelden in Oekraïne voldoen volgens de bondsvoorzitter niet aan de eisen van de Europese voetbalbond UEFA. Ook de wegen, het openbaar vervoer en hotels zouden onder de maat zijn.

"We kunnen de organisatie van het EK kwijtraken als de bestuurders van dit land de regels en orders van de president blijven overtreden", zei Surkis.

In januari sprak UEFA-voorzitter Michel Platini al zijn zorgen uit over de trage voortgang van de voorbereidingen, zoals de bouw van de stadions.

(c) ANP
pi_58229958
Dat gaat dus never nooit lukken daar.
pi_58230399
Mwah, lijkt me meer een uitspraak om de binnenlandse druk op de politiek heel ver op te voeren.
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:14:39 #138
55709 Stereotomy
pi_58231879
Een corrupt zootje daar, zoals ik een jaar geleden eerder in dit topic al zei. Wordt een organisatorische disaster daar in Oekraine.
pi_58248690
Ik ben benieuwd wat het voor Polen gaat betekenen als Oekraïne inderdaad het EK niet mag organiseren.
  woensdag 23 april 2008 @ 11:12:16 #140
67174 Dos37
Come on Twente
pi_58248855
Gewoon oost duitsland erbij nemen.
pi_58248921
Tsjechië zal het ook niet kunnen als vervanger van Oekraïne?
pi_59126795
Niks aan de hand jongens
quote:

UEFA ontkent geruchten over 2012

PARIJS - De UEFA heeft woensdag een einde gemaakt aan de geruchten dat het EK in 2012 in Polen en Oekraïne van de baan is. "Die informatie is volkomen ongefundeerd. Het is absoluut niet aan de orde'', zei William Gaillard, woordvoerder van de Europese voetbalbond.

"Ze hebben ook nog vier jaar'', voegde hij er aan toe. UEFA-voorzitter Michel Platini brengt in juli een bezoek aan beide gastlanden om de voortgang te bekijken.

Polen en Oekraïne lopen onder meer hopeloos achter met de bouw van wegen en stadions.
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:08:44 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_59127913
Ze mogen nog wel een paar jaar aanrommelen, zit er dan nog geen schot in zal de UEFA wel verder zien.
pi_59152626
Ik snap ook niet dat in landen als Kroatië, Polen of Oekraïne zoiets willen organiseren. Corrupte bende daarzo
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_59153543
zijn er reserve-landen? Zoals de USA reserve is voor het WK in Afrika.
  donderdag 5 juni 2008 @ 22:51:35 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_59157557
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 19:39 schreef Triptamine het volgende:
Ik snap ook niet dat in landen als Kroatië, Polen of Oekraïne zoiets willen organiseren. Corrupte bende daarzo
Wat dacht je van Zuid-Afrika en Brazilië (WK-organisatoren). Minstens net zo erg daar.
pi_59157778
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat dacht je van Zuid-Afrika en Brazilië (WK-organisatoren). Minstens net zo erg daar.
In Brazilie heb ik meer vertrouwen als in Z-A of de combinatie Oek/Pl
  donderdag 5 juni 2008 @ 23:04:28 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_59157896
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 22:59 schreef Triptamine het volgende:

[..]

In Brazilie heb ik meer vertrouwen als in Z-A of de combinatie Oek/Pl
Bekijk de voortgang van de plannen van Z-A eens op skyscrapercity.com. Gaat prima lukken daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_59752873
quote:
UEFA beslist in september over EK 2012

WENEN - De Europese voetbalbond UEFA beslist in september of Polen en Oekraïne mogen doorgaan met de organisatie van het Europees kampioenschap in 2012. Dat zei vicevoorzitter Gerhard Mayer-Vorfelder vrijdag.

Beide landen hebben enorme problemen om de benodigde infrastructuur op orde te krijgen. Ze lopen hopeloos achter met de modernisering van vliegvelden, de aanleg van wegen en rails en de bouw van nieuwe hotels.

„Er was een levendige discussie, maar er is nu nog geen definitieve beslissing gevallen”, zei Mayer-Vorfelder na afloop van een UEFA-vergadering in Wenen. „Een definitief besluit valt in Bordeaux”, verwees hij naar de volgende UEFA-top in september.

Voorzitter Michel Platini leidt op 2 en 3 juli een afvaardiging naar Warschau en Kiev om daar poolshoogte te nemen
  zaterdag 28 juni 2008 @ 14:47:34 #150
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_59753517
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 20:19 schreef Fiskus het volgende:
zijn er reserve-landen? Zoals de USA reserve is voor het WK in Afrika.
Ja, vraag ik me ook af. Doe maar weer lekker in Duitsland of Frankrijk, is nog te doen qua afstand.
Gourmetten of steengrillen?
pi_59753567
Stel, de UEFA trekt het EK terug uit Polen/Oekraine. Worden die landen dan gewoon in de kwalificatiepoules ingedeeld, en het 'reserveland' eruit gehaald?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_59753884
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Ik ken nog wel twee kleine landjes naast Duitsland en boven Frankrijk waar ik het EK wel weer eens zou willen zien
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:50:41 #153
159022 AminBen
El Maestro
pi_59760332
de berichten wijzen erop de Spanje de Europese titel in dat geval in eigen land mag verdedigen. Speelsteden zouden dan moeten zijn Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Málaga, San Sebastián, La Coruña en een 8e in Alicante, Elche of Murcia. UEFA ontkent wel, maar dat doen ze natuurlijk altijd
pi_59761407
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:50 schreef AminBen het volgende:
de berichten wijzen erop de Spanje de Europese titel in dat geval in eigen land mag verdedigen. Speelsteden zouden dan moeten zijn Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Málaga, San Sebastián, La Coruña en een 8e in Alicante, Elche of Murcia. UEFA ontkent wel, maar dat doen ze natuurlijk altijd
Als het daar dan dezelfde temperatuur is als nu, dan gaat dat nog leuk worden
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:53:44 #155
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59761518
Ik denk dat Polen er wel toe in staat moet zijn om de zaken op de rails te krijgen, voor de Oekraine ligt dat vermoedelijk anders. Wat dat betreft had Polen dan ook beter met Tsjechie of zo de organisatie op zich kunnen nemen, was de kans van slagen veel groter geweest.
pi_59764229
Denk dat ze uiteindelijk de organisatie niet weg durven te nemen, of dan al meteen beloven het EK van 2016 aan die landen te geven.
  zondag 29 juni 2008 @ 00:48:21 #157
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_59765019
Doe maar Spanje, Oost-Europa is kut.
><(({°>
  zondag 29 juni 2008 @ 10:10:09 #158
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59767968
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:11 schreef DRD het volgende:
Denk dat ze uiteindelijk de organisatie niet weg durven te nemen, of dan al meteen beloven het EK van 2016 aan die landen te geven.
Dat zou inderdaad wel eens als compromis uit de bus kunnen komen, al heb je dan weer het 'probleem' dat er 24 landen mee doen en er dus meer stadions, hotels voor supporters etc. nodig zijn.
  zondag 29 juni 2008 @ 15:48:18 #159
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_59773176
Alles wat ik nu zo lees, had de UEFA dat niet eerder kunnen weten?
pi_62862935
quote:
Oekraïne legt werken EK stil

VOETBAL - Oekraïne heeft alle bouwwerkzaamheden voor de organisatie van de eindronde van het EK voetbal 2012 gestaakt.

Aanleiding vormt de mondiale financiële crisis die het land aan de rand van het bankroet heeft gebracht. De plaatsvervangend voorzitter van het Oekraïense organisatiecomité, Jevgeni Vilinski, heeft het besluit meegedeeld aan de Poolse voetbalbond, aldus het Poolse persbureau PAP. Oekraïne en Polen zouden het EK 2012 samen organiseren.

Volgens de nieuwe voorzitter van de Poolse voetbalbond, oud-international Grzegorz Lato, staan er nu twee mogelijkheden open: het EK samen met Duitsland organiseren of de organisatie alleen doen.

In Oekraïne moeten vier voetbalstadions gereed worden gemaakt voor het EK, deels door modernisering van bestaande stadions, deels door nieuwbouw. Daarnaast zijn nog talrijke aanvullende werken voorzien, zoals de bouw van hotels en de aanleg van wegen.

"Bij tachtig procent van de projecten staat het werk stil", aldus Vilinski. Dat geldt onder meer voor de steden Kiev, Donetsk, Dnepropetrov en Lvov. "Voor investeerders wordt het nu nog onaantrekkelijker. We zitten in een diep dal." Behalve met de financiële problemen kampt de organisatie in Oekraïne ook met verouderde wetgeving waardoor het niet mogelijk is de noodzakelijke bouwvergunningen snel rond te krijgen. "Als het zo doorgaat, hebben we die pas binnen als het EK al gespeeld wordt", erkende Vilinski.

Oekraïne liet een delegatie van de Europese voetbalbond UEFA onder leiding van voorzitter Michel Platini onlangs nog weten dat alle werken voor het EK op tijd klaar zouden zijn. Door de politieke crisis in het land wordt echter geen haast gemaakt met noodzakelijke wetgeving. Medio december zijn er parlementsverkiezingen. Een nieuwe regering wordt niet voor begin 2009 verwacht. De UEFA heeft nog niet gereageerd op de laatste ontwikkelingen.
pi_62862988
EK eindelijk in een écht voetballand, Italie bijv.
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:09:13 #162
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62862993
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:05 schreef Radegast het volgende:

[..]
Polen alleen lijkt me geen optie, dan zou het dus inderdaad samen met Duitsland moeten gebeuren, maar dat ligt uit historisch oogpunt nogal gevoelig in Polen denk ik.
pi_62865965
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Polen alleen lijkt me geen optie, dan zou het dus inderdaad samen met Duitsland moeten gebeuren, maar dat ligt uit historisch oogpunt nogal gevoelig in Polen denk ik.
Wel mooi juist, het is tenslotte alweer 70 jaar geleden
pi_62866026
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:50 schreef zjroentje het volgende:
Stel, de UEFA trekt het EK terug uit Polen/Oekraine. Worden die landen dan gewoon in de kwalificatiepoules ingedeeld, en het 'reserveland' eruit gehaald?
Dit wordt nu aan actuele vraag
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:42:28 #165
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62866150
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:32 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wel mooi juist, het is tenslotte alweer 70 jaar geleden
Dat klopt, maar in Polen leeft de oorlog nog veel meer dsn in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 november 2008 @ 22:55:05 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62895995
als je in Polen 10km van de grens bent staat Duitsland niet eens aangegeven dus er moet nog veel gebeuren wil dat wat worden samen.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_62896011
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:55 schreef rubbereend het volgende:
als je in Polen 10km van de grens bent staat Duitsland niet eens aangegeven dus er moet nog veel gebeuren wil dat wat worden samen.
Dat is toch niet zo'n heel groot probleem? .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_62896529
zo zonde dat het EK in zulke landen wordt gehouden
so how's your evening so far?
pi_62898780
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:13 schreef J.F.Sebastian het volgende:
zo zonde dat het EK in zulke landen wordt gehouden
Ja inderdaad! Het hele EK moet in Andorra gehouden worden!!!1!1!one!
pi_70140309
quote:
Oekraïne nog lang niet klaar voor EK 2012
Door Lisanne van der Ploeg
Donderdag, 18 juni 2009, 18:17

Oekraïne heeft grote moeite investeerders te vinden voor het Europees kampioenschap voetbal van 2012. Dat meldt coördinator van dit voetbalevenement Illia Sjevliak.

"Het grootste probleem is dat alle hotels moeten worden gefinancierd. Dat zou voor de economische crisis wel gelukt zijn," zei Sjevliak donderdag tijdens een bezoek aan Wenen.

Oekraïne, dat het EK 2012 samen met Polen organiseert, heeft nog een lange weg te gaan voordat alle voetballers en supporters kunnen worden verwelkomd. "In de speelsteden is er tot dusver nog geen enkele vijfsterrenkamer. Daarvan hebben we er straks 1500 nodig. De vliegvelden zijn nog uit de Sovjettijd en hebben een capaciteit van twintig jaar geleden."
pi_70140338
Laatst een goed artikel van de BBC erover, zal eens kijken

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8097725.stm
pi_70140426
Die las ik ook ja .

Probably alleen maar wedstrijden in Kiev oid en dus maar een kwart van de wedstrijden die ze eigenlijk zouden moeten hosten. Groot politiek spel.
pi_70156953
Ach, ze hebben nog 3 jaar de tijd. Komt goed.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70344085
quote:
Oekraïense president ziet EK 2012 somber in
24 juni 2009

De Oekraïense president Viktor Yushchenko ziet het EK in 2012 somber in. Zijn land organiseert het evenement samen met Polen, maar Oekraïne, dat in een financiële crisis verkeert, ligt hopeloos achter op schema.

"Een half jaar is voorbij. En we hebben nog niet eens een elfde van de plannen voor dit jaar kunnen realiseren", zei Yushchenko woensdag volgens het persbureau Interfax. De president, die in een machtsstrijd is verwikkeld met premier Yulia Tymoshenko, vindt dat het huidige financiële beleid in Oekraïne het EK in gevaar brengt.

Als voorbeeld noemt hij de infrastructuur. Van de voor dit jaar geplande 239 miljoen euro is slechts 10 procent uitgegeven. De UEFA heeft Oekraïne meerdere malen aangespoord haast te maken met de bouw van stadions, wegen en hotels. Yushchenko vreest dat zijn land de controle van de UEFA op 30 november niet zal doorstaan.
Bron: http://www.fcupdate.nl/ni(...)12-somber-in_123004/

Vorig jaar had de UEFA al naar de locatie gekeken en had toen voorlopig nog groen licht gegeven. Maar dit klinkt echt niet goed en het zou me niets verbazen als het EK toch nog ergens anders gespeeld gaat worden.
Ik denk niet dat Polen dit alleen kan doen trouwens.

Wat denken jullie?
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:47:09 #175
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_70344220
Sowieso al behoorlijk risicovol toentertijd om die twee landen de organisatie te geven. En dat blijkt nu maar weer eens.
Oprotten met die aftandse landen. Zeker als het om het organiseren van een belangrijk evenement gaat.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:48:49 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_70344266
Dan doen we Polen en Tsjechië, de Tsjechen verdienen het sowieso meer dan de Oekraïners
pi_70344272
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef Lundegaard het volgende:
Sowieso al behoorlijk risicovol toentertijd om die twee landen de organisatie te geven. En dat blijkt nu maar weer eens.
Oprotten met die aftandse landen. Zeker als het om het organiseren van een belangrijk evenement gaat.
Ja, ik geloof dat Italië toen torenhoog favoriet was bij de bekendmaking. Verrassend genoeg werd het toch Polen & Oekraïne, maar dat kwam mede door de schandalen in Italië rond die periode.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:49:53 #178
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70344299
agh die verhalen komen altijd boven. Zuid Afrika liep ook achter en in Griekenland zou er ook niets van kloppen in 2004 OS waren dat.

Alleen in 1986 ging het echt mis.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:50:34 #179
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70344321
Polen + Duitsland ofzo?
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
pi_70344326
Reserveland is Spanje. We zullen zien wat er gebeurt.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_70344335
Ik las trouwens net dat Spanje de reservekandidaat is.
pi_70344352
Kan natuurlijk ook alleen een politieke actie van die president zijn. heb weinig zicht op de situatie, maar dit soort dingen hoor je wel vaker. Ook over het WK volgend jaar in Zuid-Afrika waren er dit soort berichten, en over de Olympische Spelen van vorig jaar ook. Meestal komt het weer op zijn pootjes terecht.

Het zou wel mooi zijn als dat nu een keertje niet gebeurd, misschien denken dit soort landen dan wat langer na voor ze zich aanmelden voor zo'n evenement.
pi_70344587
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Kan natuurlijk ook alleen een politieke actie van die president zijn. heb weinig zicht op de situatie, maar dit soort dingen hoor je wel vaker. Ook over het WK volgend jaar in Zuid-Afrika waren er dit soort berichten, en over de Olympische Spelen van vorig jaar ook. Meestal komt het weer op zijn pootjes terecht.

Het zou wel mooi zijn als dat nu een keertje niet gebeurd, misschien denken dit soort landen dan wat langer na voor ze zich aanmelden voor zo'n evenement.
Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruiken
pi_70344675
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:57 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruiken
Achja.. China is nou ook niet echt het beste land ter wereld. Het voordeel van dit soort landen is wel vaak dat ze zich maar aan weinig regels hoeven te houden bij bouwprojecten enzo, waardoor het allemaal een stuk sneller gaat.
pi_70344695
Zover ik weet was het bij de OS2004 en WK 2010 vooral de overkoepelende organisaties die zorgen uitten, en niet de leider van een land..

Juist dát baart mij zorgen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_70344835
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zover ik weet was het bij de OS2004 en WK 2010 vooral de overkoepelende organisaties die zorgen uitten, en niet de leider van een land..

Juist dát baart mij zorgen.
Dat klopt dan wel weer inderdaad. Maarja, politieke spelletjes kunnen raar zijn, zeker in dit soort landen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:19:48 #187
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70345184
Als Oekraïne het niet haalt betekent dat waarschijnlijk dat ze in plaats van 4 slechts 2 speelsteden krijgen en Polen er 2 bij krijgt. Pas als Polen daar niet aan kan voldoen is er een echt probleem, maar vooralsnog is het vooral Oekraïne dat achterloopt.

In dat geval zie ik het wel goed komen aangezien de renovatie van het Olimpiysky wel moet lukken als dat het enige doel is. De Donbass arena van Shakthar wordt deze zomer al geopend (is nu al praktisch klaar) en is ook EK waardig, daarmee zouden ze 2 steden kunnen leveren en Polen de overige 6.

Maar het blijft afwachten.
pi_70345292
Ze moeten in de Oekraïne gewoon Poolse bouwvakkers inhuren. Kost geen drol.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 juni 2009 @ 00:44:59 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_70345778
Het WK 1986 werd een jaar voor het zou moeten beginnen van Colombia afgehaald en in Mexico georganiseerd.

Dus Nederland, stel je beschikbaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70345850
Het kan toch alsnog alleen in Polen gehouden worden? Dacht daar laatst iets over gelezen te hebben.
pi_70345893
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:44 schreef tong80 het volgende:
Het WK 1986 werd een jaar voor het zou moeten beginnen van Colombia afgehaald en in Mexico georganiseerd.

Dus Nederland, stel je beschikbaar.

3,5 jaar tong

Eind 1982 werd dat bekend.
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:52:07 #192
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70345908
Kan toch gewoon in Nederland en Duitsland?
  Trouwste user 2022 donderdag 25 juni 2009 @ 00:53:30 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_70345923
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

3,5 jaar tong

Eind 1982 werd dat bekend.
Mooi dat je dat zo precies weet.

Ik denk ik lul maar wat want het is al zolang geleden

pi_70350469
Is het echt zo nijpend? In Athene waren er ook grote zorgen, met stadions die nog niet half klaar waren een jaar voor de Spelen. Uiteindelijk liep alles op rolletjes.

Het stadion van Shakhtar Donetsk is toch al opgeleverd?

Trouwens, wat iemand hier opperde. Mocht het de Oekraïne echt niet lukken, dan is Tsjechië als vervanger een misschien wel geschikt alternatief. Dat land verdient gezien haar voetbalgeschiedenis wel eens een groot toernooi. Maar er moet dan wel snel een knoop door worden gehakt.
pi_70350625
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:11 schreef Leatherface het volgende:
Is het echt zo nijpend? In Athene waren er ook grote zorgen, met stadions die nog niet half klaar waren een jaar voor de Spelen. Uiteindelijk liep alles op rolletjes.

Het stadion van Shakhtar Donetsk is toch al opgeleverd?

Trouwens, wat iemand hier opperde. Mocht het de Oekraïne echt niet lukken, dan is Tsjechië als vervanger een misschien wel geschikt alternatief. Dat land verdient gezien haar voetbalgeschiedenis wel eens een groot toernooi. Maar er moet dan wel snel een knoop door worden gehakt.
Tsjechie heeft daar bij lange na niet de stadions voor:

http://www.worldstadiums.(...)czech_republic.shtml

De drie grootste stadions:

SK Hradec Králové H. Králové Vsesportovní Areal 27 000 1967 10 000 seats
SK Slavia Praha Prague Stadion Eden 21 000 2008 all-seater
AC Sparta Praha Prague AXA Arena 20 565 1933 all-seater
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70350870
Maar stel nou dat de UEFA inderdaad geen groen licht geeft, mogen Polen en Oekraine dan alsnog de kwalificatie spelen?
pi_70351547
Hmm, Tsjechië als stand-in is dan ook niet realistisch. Die krijgen voor die tijd nooit 4 stadions gebouwd met een capaciteit van 30.000+.

Heeft Polen de zaken wel op orde? Dan kunnen ze natuurlijk gewoon schuiven. Enkel Kiev en Donetsk als Oekraïense speelsteden, in Polen er dan twee speelsteden bij (de reserves Chorzow en Krakau) Zoiets flexibels moet best kunnen. Dan hoef je niet heel het circus naar ergens anders te verplaatsen.
pi_70351600
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.

Polen heeft het schijnbaar wel allemaal behoorlijk op de rails.
pi_70351671
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.

Als de zaken er zo voor staan is het tamelijk onnodig en onrealistisch om het helemaal daar weg te halen en het dan naar bv. Spanje te verplaatsen. Die moeten dan ook binnen drie jaar alles op poten zetten.

Kiev desnoods als enige speelstad in de Oekraïne. Eventueel Donetsk nog. Het stadion hebben ze. De rest van de infrastructuur?
  donderdag 25 juni 2009 @ 10:47:56 #200
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70351676
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

Poolse bouwvakkers
pi_70351713
Polen heeft het ook nog niet op orde, maar lopen wel op schema. Ben er laatst nog doorheen gereden en bij alle grote steden worden de wegen vernieuwd, vliegvelden worden moderner. Maar er is nog genoeg te doen ook. Waar ze vooral last van hebben, is dat er weinig bouwvakkers zijn (zitten allemaal ergens anders) en dus gebruiken zij weer Wit-Russen en Roemenen enzo.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_70356194
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:49 schreef Suijk het volgende:
Polen heeft het ook nog niet op orde, maar lopen wel op schema. Ben er laatst nog doorheen gereden en bij alle grote steden worden de wegen vernieuwd, vliegvelden worden moderner. Maar er is nog genoeg te doen ook. Waar ze vooral last van hebben, is dat er weinig bouwvakkers zijn (zitten allemaal ergens anders) en dus gebruiken zij weer Wit-Russen en Roemenen enzo.
Als ze op schema liggen en zichtbare progressie boeken, verdienen de Polen het voordeel van de twijfel.

De Grieken zijn ook regelmatig op de vingers getikt, uiteindelijk verliepen de spelen tamelijk vlekkeloos.
pi_70356348
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:43 schreef Leatherface het volgende:
Hmm, Tsjechië als stand-in is dan ook niet realistisch. Die krijgen voor die tijd nooit 4 stadions gebouwd met een capaciteit van 30.000+.

Heeft Polen de zaken wel op orde? Dan kunnen ze natuurlijk gewoon schuiven. Enkel Kiev en Donetsk als Oekraïense speelsteden, in Polen er dan twee speelsteden bij (de reserves Chorzow en Krakau) Zoiets flexibels moet best kunnen. Dan hoef je niet heel het circus naar ergens anders te verplaatsen.
Het stadion van Dnipropetrovsk (wat een naam zeg..) is ook al klaar.

http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites&site=fotos&id=4986&page=1
pi_70357866
Ziet er wel okay uit. maar het gaat natuurlijk niet alleen om de stadions. De totale infrastructuur is van belang. Hotels, OV, luchthavens, het wegennet enzovoorts. Veiligheiddiensten niet te vergeten.

Kiev voldoet waarschijnlijk wel. Donetsk met al die investeringen van Akhmetov ook, lijkt mij. Maar voldoen steden als Kharkiv, Dnipropetrovsk en Lviv tegen die tijd?
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:03:21 #205
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70360556
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:48 schreef remlof het volgende:
Dan doen we Polen en Tsjechië, de Tsjechen verdienen het sowieso meer dan de Oekraïners
Heb jij de stadions in Tsjechie wel eens gezien???
pi_70625185
quote:
Platini: Duitsland optie voor EK 2012

PARIJS - Het Europees kampioenschap in 2012 zou eventueel kunnen uitwijken naar Duitsland, als Oekraïne niet op tijd klaar is voor het evenement.

,,Als we niet in Oekraïne spelen, moeten we twee andere stadions zien te vinden'', zei UEFA-voorzitter Michel Platini vrijdag in de Franse krant L'Equipe. Op de vraag of dat Leipzig en Berlijn zouden kunnen zijn, antwoordde de Fransman: ,,Dat is een optie. We zullen zien wie zich aanmeldt.''

Oekraïne organiseert samen met Polen de komende editie van het EK. Polen heeft de zaken op orde, maar de voormalige Sovjetrepubliek loopt hopeloos achter met de bouw van onder meer stadions, wegen en hotels. ,,Begin december moeten we een beslissing nemen. We hebben steeds met de deadline geschoven, maar eens is de tijd op. We lopen steeds meer tegen een muur op'', aldus Platini.

De Duitse voetbalbond heeft zich tot nu toe terughoudend opgesteld en heeft steeds zijn vertrouwen uitgesproken in Polen en Oekraïne.
pi_70630433
Maar waarom niet gewoon spelen in de Oekrainse steden/stadions die wel voldoen? Die steden die niet voldoen kunnen ze schrappen en vervangen door de Poolse reservesteden.
pi_70632425
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:31 schreef Leatherface het volgende:
Maar waarom niet gewoon spelen in de Oekrainse steden/stadions die wel voldoen? Die steden die niet voldoen kunnen ze schrappen en vervangen door de Poolse reservesteden.
Het heeft niet alleen te maken met de stadions, maar ook met de hele organisatie eromheen en ook de infrastructuur.
pi_70633361
TVP
pi_70639865
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 00:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het heeft niet alleen te maken met de stadions, maar ook met de hele organisatie eromheen en ook de infrastructuur.
Ja, okay. Dat snap ik. Dat gaf ik een posting eerder ook al aan.

Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een Kiev helemaal niet voldoet.
pi_75522773
Oekraïne krijgt toch gewoon vier speelsteden:
quote:
Op het EK 2012 wordt toch gespeeld in vier Oekraiense steden, zo heeft de UEFA besloten.

Door vertragingen bij de bouw van een aantal stadions bestond de mogelijkheid dat het uitvoerend comité van de bond het aantal speelsteden in Oekraïne van vier naar twee zou terugbrengen en bij co-organisator Polen zes steden voor het EK zou aanwijzen. Die maatregel is nu van de baan.

De hoofdstad Kiev, waar de finale wordt gespeeld, Donetsk, Charkov en Lvov kunnen zich nu opmaken voor het EK. De duels in Polen worden in Warschau, Wroclaw, Gdansk en Poznán gespeeld.

NOS
  vrijdag 11 december 2009 @ 17:11:36 #212
55709 Stereotomy
pi_75523389
Hakken over de sloot in Oekraine. Vrijwel geen enkel ander land ter wereld heeft de recessie zo hard toegeslagen als in Oekraine. Ik kreeg 6 hryvna voor een euro, niet zo lang geleden. Nu krijg ik er 12.

Wel goeikoop.
pi_85093012
Morgen gaan de eerste ploegen aan de slag om zich te kwalificeren voor Euro 2012. Estland en de Faeröer Eilanden nemen het tegen elkaar op om 19.00u
Voetbalhistorische bedenkingen: https://metcruijffopstap.wordpress.com/
pi_85095611
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:01 schreef Anatool het volgende:
Morgen gaan de eerste ploegen aan de slag om zich te kwalificeren voor Euro 2012. Estland en de Faeröer Eilanden nemen het tegen elkaar op om 19.00u
Tof! One to watch haha!
pi_85104276
Tja, zo zijn de gastlanden nog niet bekend en zo speel je alweer kwalificatiewedstrijden. Het gaat rap!
pi_87204139
Kiev krijgt de finale, Warschau de openingswedstrijd.

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20101005_026

Zoals het er naar uitziet krijgt de Oekraïne gewoon vier speelsteden: Kiev, Donetsk, Kharkiv, Lviv.
pi_87210297
Er hangt toch helemaal geen voetbalsfeer in dat soort landen... Gewoon in een normaal land doen zo'n EK
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_87210449
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Er hangt toch helemaal geen voetbalsfeer in dat soort landen... Gewoon in een normaal land doen zo'n EK
Wat versta jij onder voetbalsfeer ?
pi_87220714
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 15:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Zijn echt wel voetbalgekke landen.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:59:53 #220
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_87221040
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zijn echt wel voetbalgekke landen.
Precies, ik vind het juist echte Europa cup landen! Dus nu een keer tijd voor een Euro Cup.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 oktober 2010 @ 21:58:45 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87264641
Tijdens Metalist - PSV waren de materialen van PSV al vast komen te zitten in verkeer :')
DeLuna vindt me dik ;(
pi_87305354
Het wordt niks, dat is duidelijk.
Gewoon in Duitsland, lekker dichtbij, ze weten hoe het moet en er staan al schitterende stadions.
Er gaat toch niemand voor z'n lol naar oekraïne of wat dan ook?
pi_87308927
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 22:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
Het wordt niks, dat is duidelijk.
Gewoon in Duitsland, lekker dichtbij, ze weten hoe het moet en er staan al schitterende stadions.
Er gaat toch niemand voor z'n lol naar oekraïne of wat dan ook?
In Zuid-Afrika zou het ook niks worden.
pi_87309480
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:51 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

In Zuid-Afrika zou het ook niks worden.
Werd het ook niet.
pi_87309707
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:05 schreef Confetti het volgende:

[..]

Werd het ook niet.