Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:33 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Je verwart Oekraine met Rusland. Oekraine is meer de doorvoer voor de olie/ gas van Rusland naar Europa. Oekraine is juist de graanschuur van Rusland weer.
Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...quote:Op woensdag 18 april 2007 13:09 schreef mcyodogg het volgende:
Finale in het Olympisch stadion in Kiev, neem ik aan?
Shakhtar krijgt ook een mooi nieuw stadion voor die tijd.
De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Die revolutie is al voorbij, maar er is een duidelijke scheiding tussen Oost- en West-Oekraine. Dat zou nog wel eens mis kunnen gaan. Hopelijk houden ze zich nog wel rustig als ik in het land ben. Geen zin om midden in een revolutie terecht te komen.
Ik denk dat er nog een tijd komt dat ze zich opsplitsen in Oost en West.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.
Jagshemash!quote:Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Aanvoerder het volgende:
Nadeel voor veel supporters zullen trouwens wel de talen zijn.
Vooral steenkool en graan. Daar bulken ze van.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.
Waar komt dat geld dan vandaan? Ik dacht altijd vanuit de olie.
Nieuw stadion ja. Ik ga ff kijken @ de bouwsite als ik in Kiev ben en de kans krijg. Moet schijnbaar in 2009 af zijn, dus veel zal er nog niet te zien zijn denk ik.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...
Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:19 schreef M0NTANA het volgende:
Aardig kut, hoewel het aardig heet kan zijn in Polen, had ik toch liever Italia gehad.
Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:21 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.
Oekraieners zijn ook redelijk geschift. Maar idd, qua stadions, sfeer en trip was Italie beter geweest.quote:Op woensdag 18 april 2007 13:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.
Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadionquote:
Odessa ook alquote:Op woensdag 18 april 2007 14:08 schreef rubbereend het volgende:
ach voor Italië hadden er ook allemaal nieuwe stadions gebouwd moeten worden.
[..]
Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadion
Dat kan vliegen, dat zie je zoquote:Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Dit is het toekomstige Shakhtar stadion
En toch had ik liever Italië gezien, dat is gewoon meer voetbal.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Interessant wel.
De trein is, als je tijd over hebt (24 uur van Berlijn naar Kiev), wel leuk. maar vliegen lijkt me verstandiger inderdaad. Maar goedkope drank en veel mooie vrouwen zijn er wel te vindenquote:Op woensdag 18 april 2007 12:37 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Ja, ik raad je dan ook echt aan om te gaan vliegen. Heb al een paar keer 1.000 km met de bus door Rusland gereisd en dat is ook zeker geen pretje. 2.000 km zou ik echt niet aan beginnen.
zozo. redelijkquote:Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Dit is het toekomstige Shakhtar stadion
Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dusquote:Op woensdag 18 april 2007 14:35 schreef vitessezuid113 het volgende:
Had gedacht dat het naar Italië zou gaan , ach wie dacht dat niet![]()
Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoorquote:Op woensdag 18 april 2007 18:18 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dus
We hebben net het toernooi gehad. Misschien kan jij je dat niet herinneren, omdat je toen pas 8 wasquote:
Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoor
Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer?quote:Op woensdag 18 april 2007 18:36 schreef okee6 het volgende:
[..]
Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.
Ik heb wel met mensen van daar gesprokenquote:Op woensdag 18 april 2007 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer?Ben je wel eens in Oekraine geweest, heb je daar wel eens zaken gedaan? Daar is Italie echt werkelijk NIKS bij.
Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?quote:En ja, een sterke economische groei is ook wel nodig als je GDP een paar factoren lager is dan Italie. Daarnaast is met die groei de economie van Oekraine in 2012 nog steeds 'wrakkeriger' dan die van Italie. Je moet wel dezelfde argumenten blijven gebruiken. Een paar oligarchen hebben het voor het zeggen en de middenklasse is flinterdun. Het leeuwendeel van de economische groei gaat naar de oligarchen die nog rijker worden, niet naar de gewone man. Ze kunnen wel allemaal nieuwe faciliteiten gaan neerzetten, maar zonder toerisme en andere inkomsten is het nog maar de vraag of je het kunt behouden.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Yuschenko is de machtstrijd aan het verliezen en Yanukovich heeft een sterke comeback gemaakt door weer premier te worden, met meer macht. Bij de volgende verkiezingen wordt een overwinning verwacht voor het Russich sprekende Oosten van het land, en daarbij Yanukovich en zijn Partij van de Regio's. Slechts Kiev en alles wat daar ten westen ligt wil 'meer Europees worden'. Alles wat er ten Oosten ligt is cultureel en emotioneel veel meer verbonden met Rusland. En laat daar nou net de meeste mensen wonen, en het financiele en industriele hart liggen van Oekraine. De spreektaal is daar Russisch, gebruiken, etc. En in de Krim wonen er zelfs meer Russen dan Oekrainers. Ik zie ook elke keer veel meer Russische dan Oekrainse vlaggen in de Krim.quote:Oekraïne wordt Europees, daar gaat Rusland weinig aan doen.
quote:Corruptie is dan bestrijdbaar. In Italië is het maar zeer de vraag of dat ooit nog verandert; omkoping is daar een instituut. Er is een staat binnen het land.
Dude.quote:Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?
Waren ook mijn eerste gedachten.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:27 schreef VoreG het volgende:
Hoeven de hooligans uit Polen ook niet meer te reizen. Kortom die zijn al aanwezig, dat zijn helemaal lieverdjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |