abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48457358
al dat gezeik over die oostblok landen, leuk dat dat soort landen nu eindelijk ook eens een kans krijgen!
pi_48457365
Interessant wel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_48457513
Ik maak wel wat foto's als ik in Oekraine ben om de mensen hier een beeld te geven.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 18 april 2007 @ 13:00:27 #54
67174 Dos37
Come on Twente
pi_48457661
Goede zaak. Landen uit oost europa kunnen dit best aan. Er staan er al een paar mooie stadions. Ik heb er vertrouwen in.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 13:08:34 #55
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_48458056
Ja leuk leuk, wacht maar totdat al die lelijke Oekrainse idioten daar hun toeters tevoorschijn halen. Dan piepen jullie wel anders.
Gourmetten of steengrillen?
pi_48458119
Finale in het Olympisch stadion in Kiev, neem ik aan?

Shakhtar krijgt ook een mooi nieuw stadion voor die tijd.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_48458141
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:33 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Je verwart Oekraine met Rusland. Oekraine is meer de doorvoer voor de olie/ gas van Rusland naar Europa. Oekraine is juist de graanschuur van Rusland weer.
Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.
Waar komt dat geld dan vandaan? Ik dacht altijd vanuit de olie.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_48458158
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:09 schreef mcyodogg het volgende:
Finale in het Olympisch stadion in Kiev, neem ik aan?

Shakhtar krijgt ook een mooi nieuw stadion voor die tijd.
Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  woensdag 18 april 2007 @ 13:12:49 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48458252
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:35 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Die revolutie is al voorbij, maar er is een duidelijke scheiding tussen Oost- en West-Oekraine. Dat zou nog wel eens mis kunnen gaan. Hopelijk houden ze zich nog wel rustig als ik in het land ben. Geen zin om midden in een revolutie terecht te komen.
De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_48458413
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:12 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De revolutie wel, maar het is nog lang niet duidelijk hoe Oekraïne zich in politiek opzicht gaat ontwikkelen.
Ik denk dat er nog een tijd komt dat ze zich opsplitsen in Oost en West.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_48458438
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:31 schreef Aanvoerder het volgende:
Nadeel voor veel supporters zullen trouwens wel de talen zijn.
Jagshemash!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_48458509
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef Pritt het volgende:

[..]

Mja er zit genoeg geld zie maar al die clubs zoals Shaktar en Metallurg.
Waar komt dat geld dan vandaan? Ik dacht altijd vanuit de olie.
Vooral steenkool en graan. Daar bulken ze van.

En die clubs hebben natuurlijk suikeroompjes a la Ambromovich. Nouveau riche van Oekraine.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aanvoerder op 18-04-2007 13:23:44 ]
  woensdag 18 april 2007 @ 13:19:35 #63
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_48458562
Aardig kut, hoewel het aardig heet kan zijn in Polen, had ik toch liever Italia gehad.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_48458570
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:10 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik denk in het nieuwe stadion in Kiev, omdat er in dat bericht iets stond over een 5*-rating van de UEFA ofzo...
Nieuw stadion ja. Ik ga ff kijken @ de bouwsite als ik in Kiev ben en de kans krijg. Moet schijnbaar in 2009 af zijn, dus veel zal er nog niet te zien zijn denk ik.
pi_48458670
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:19 schreef M0NTANA het volgende:
Aardig kut, hoewel het aardig heet kan zijn in Polen, had ik toch liever Italia gehad.
Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.
pi_48458718
Leuk wel. Weer eens wat anders.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 18 april 2007 @ 13:24:33 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_48458792
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:21 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Heet als in temperatuur of rellen? Oekraine is in de zomer ook bloedje heet hoor.
Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_48458892
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bedoelde rellen inderdaad, die Polen zijn geschift. Puur qua stadions, sfeer en trip had ik Italië beter gevonden.
Oekraieners zijn ook redelijk geschift. Maar idd, qua stadions, sfeer en trip was Italie beter geweest.
pi_48458938
Kiev en Shakhtar krijgen beide inderdaad nieuwe 5* stadions.
Ben benieuwd hoe de 2 landen de organisatie in hun handen gaan nemen.
pi_48459007
Tussen Polen en Oekraine verwacht ik wel strenge grenscontroles overigens.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:38:02 #71
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_48459395
Ik denk wel dat het een goed zet is om daar het EK te houden.

Die regio kan wel een steuntje in de rug gebruiken
Let yourself go and enjoy the bassline...
  woensdag 18 april 2007 @ 13:56:49 #72
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48460209
Als het niet Kroatie/Hongarije mocht zijn, ben ik blij met de keuze voor Polen/Ukraine.

Italie heeft al genoeg de kans gehad om zulke evenementen te organiseren, tijd voor eens iets nieuws.
Natuurlijk blijf ik betreuren dat wij het niet geworden zijn. Nu zal ik die zomer de combinatie EK supporteren en zwemmen in de Adriatische zee moeten missen.

Het zal zwemmen in de adriatische zee en voetbal op TV kijken worden in 2012...
Lijepa li si !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2007 @ 14:08:09 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48460716
ach voor Italië hadden er ook allemaal nieuwe stadions gebouwd moeten worden.
quote:
Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadion
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_48460785

Dit is het toekomstige Shakhtar stadion
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 18 april 2007 @ 14:12:03 #75
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_48460903
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:08 schreef rubbereend het volgende:
ach voor Italië hadden er ook allemaal nieuwe stadions gebouwd moeten worden.
[..]

Kiev en donesk hebben precies hetzelfde plaatje voor het stadion
Odessa ook al
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_48462044
Had gedacht dat het naar Italië zou gaan , ach wie dacht dat niet

Maar nu in Oekraine en Polen ( Beenhakker kan naar iets moois toewerken )
pi_48463556
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Interessant wel.
  woensdag 18 april 2007 @ 15:12:23 #78
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_48463588
Italie is nogal cliche.

Zij hebben net zoals Frankrijk en Belgie reeds 2 keer het EK kunnen organiseren.
Er zijn nog genoeg landen waar het EK kan plaatsvinden.

Al had ik liever 1 gastland gezien ipv 2...
Lijepa li si !
pi_48463623
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
Dat kan vliegen, dat zie je zo
pi_48465610
Jack aan de zwarte zee
pi_48466052
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:54 schreef koningdavid het volgende:
Interessant wel.
En toch had ik liever Italië gezien, dat is gewoon meer voetbal.
pi_48466332
Agh een Oranje revolutie zijn ze wel gewend daar. Ik voorzie het Europees kampioenschap
pi_48466450
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:37 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Ja, ik raad je dan ook echt aan om te gaan vliegen. Heb al een paar keer 1.000 km met de bus door Rusland gereisd en dat is ook zeker geen pretje. 2.000 km zou ik echt niet aan beginnen.
De trein is, als je tijd over hebt (24 uur van Berlijn naar Kiev), wel leuk. maar vliegen lijkt me verstandiger inderdaad. Maar goedkope drank en veel mooie vrouwen zijn er wel te vinden
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48466532
Tof!
pi_48466717
Denk hier nog wat meer oranje bij

Overigens een erg leuk plein (Maidan het belangrijkste plein van Kiev) aan het begin van de avond met straatartiesten enzo, zeker een aanrader.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 18 april 2007 @ 16:38:11 #86
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_48467244
Verrassende keuze en ben benieuwd hoe deze landen het gaan doen.

En wat een UFO van Shakhtar
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 18 april 2007 @ 17:53:48 #87
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_48470259
Grappig. Ben benieuwd waar de finale wordt gespeeld. Het stadion in Kiev zou op zich wel kunnen. Lekker in het centrum. Maar daar gaan de mensen in Donetsk koste wat het kost wel een stokje voor steken: zij gaan het mooiste stadion van alle deelnemende steden hebben.

De rest van de stadions in Oekraine moeten ECHT een upgrade krijgen. Die zien er echt niet uit. Ook het openbaar vervoer is hopelijk in orde in Oekraine tegen 2012, maar het zal nog aanpoten worden. Ook is het toerisme in Oekraine ENORM onderontwikkeld, wat dus inhoudt dat je zeker niet genoeg hotels hebt nu om al die supporters op te gaan vangen. En als die supporters weg zijn, wat doe je er dan mee? Je zult toch wel een minimaal toeristenniveau moeten hebben. Mwah, ik weet het niet.

Over Polen weet ik minder.
Confidence through competence
  woensdag 18 april 2007 @ 18:02:20 #88
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_48470547
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:09 schreef sjimz het volgende:
[afbeelding]
zozo. redelijk
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  woensdag 18 april 2007 @ 18:14:46 #89
55709 Stereotomy
pi_48471024
Rinat Akhmetov, voorzitter van Shakhtar Donetsk, geldmotor achter de partij van de premier (Victor Yanukovich), en maffiabaas, heeft een persoonlijk vermogen van $11.8 miljard dollar. Hij is de 2 of 3 na rijkste persoon van Europa.

Ja, dan kun je wel een mooi stadionnetje neerzetten. Daat is Scheringa niks bij.
pi_48471176
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:35 schreef vitessezuid113 het volgende:
Had gedacht dat het naar Italië zou gaan , ach wie dacht dat niet
Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dus
  woensdag 18 april 2007 @ 18:23:09 #91
55709 Stereotomy
pi_48471342
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:18 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wie dacht dat wel, zeker omdat Italië wereldkampioen is? Of omdat het wereldkampioen omkopen was? De stadions zijn groot, maar meerendeels niet veilig. De spreekkoren en vechtpartijen zijn anti-reclame voor het voetbal. En er is een neergang in niveau. Economisch is Italië ook een wrak, dus welk argument men ook had willen aandragen, alleen vriendjespolitiek had het bid gered en zelfs dat niet dus
Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoor
pi_48471516
Hoeven de hooligans uit Polen ook niet meer te reizen. Kortom die zijn al aanwezig, dat zijn helemaal lieverdjes .
pi_48471684
Doe Nederland en Belgie dan
pi_48471849
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:32 schreef hello_moto1992 het volgende:
Doe Nederland en Belgie dan
We hebben net het toernooi gehad. Misschien kan jij je dat niet herinneren, omdat je toen pas 8 was .
pi_48471859
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die argumenten die je daar noemt zijn in Oekraine 10x slechter hoor
Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.
  woensdag 18 april 2007 @ 18:46:10 #96
55709 Stereotomy
pi_48472301
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:36 schreef okee6 het volgende:

[..]

Oekraine hoort er met de elfde plaats mondiaal toch gewoon bij. Er worden betere stadions neergezet. Er zijn weliswaar slechte supportersgroepen (bijvoorbeeld in Polen), maar die zijn in ieder land wel te vinden. Ook heerst er sterke economische groei, tel daarbij op de winst van een nieuwe voetbalmarkt.
Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer? Ben je wel eens in Oekraine geweest, heb je daar wel eens zaken gedaan? Daar is Italie echt werkelijk NIKS bij.

En ja, een sterke economische groei is ook wel nodig als je GDP een paar factoren lager is dan Italie. Daarnaast is met die groei de economie van Oekraine in 2012 nog steeds 'wrakkeriger' dan die van Italie. Je moet wel dezelfde argumenten blijven gebruiken. Een paar oligarchen hebben het voor het zeggen en de middenklasse is flinterdun. Het leeuwendeel van de economische groei gaat naar de oligarchen die nog rijker worden, niet naar de gewone man. Ze kunnen wel allemaal nieuwe faciliteiten gaan neerzetten, maar zonder toerisme en andere inkomsten is het nog maar de vraag of je het kunt behouden.

Oh ja, en op sportief gebied Oekraine: Shakhtar en Dinamo Kiev. Daarna een heeeeeeeeeel groot zwart gat, en daarna de rest. Europees clubvoetbal stelt ook niet denderend veel voor in Oekraine. Shakhtar doet het altijd wel redelijk, Dinamo de laatste jaren wat minder en de rest mag blij zijn als ze door de intertoto komen en er in de eerste ronde uitgeknikkerd worden. Maargoed, zelf ben ik van mening dat sportieve prestaties nauwelijks van invloed horen te zijn voor de keuze van een host.

[ Bericht 9% gewijzigd door Stereotomy op 18-04-2007 18:58:18 ]
pi_48472831
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Sjonge, nou gelden de argumenten die je tegen Italie had genoemd opeens niet meer? Ben je wel eens in Oekraine geweest, heb je daar wel eens zaken gedaan? Daar is Italie echt werkelijk NIKS bij.
Ik heb wel met mensen van daar gesproken Oekraïne wordt Europees, daar gaat Rusland weinig aan doen. Corruptie is dan bestrijdbaar. In Italië is het maar zeer de vraag of dat ooit nog verandert; omkoping is daar een instituut. Er is een staat binnen het land.
quote:
En ja, een sterke economische groei is ook wel nodig als je GDP een paar factoren lager is dan Italie. Daarnaast is met die groei de economie van Oekraine in 2012 nog steeds 'wrakkeriger' dan die van Italie. Je moet wel dezelfde argumenten blijven gebruiken. Een paar oligarchen hebben het voor het zeggen en de middenklasse is flinterdun. Het leeuwendeel van de economische groei gaat naar de oligarchen die nog rijker worden, niet naar de gewone man. Ze kunnen wel allemaal nieuwe faciliteiten gaan neerzetten, maar zonder toerisme en andere inkomsten is het nog maar de vraag of je het kunt behouden.
Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?
  woensdag 18 april 2007 @ 19:05:36 #98
55709 Stereotomy
pi_48473161
quote:
Oekraïne wordt Europees, daar gaat Rusland weinig aan doen.
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Yuschenko is de machtstrijd aan het verliezen en Yanukovich heeft een sterke comeback gemaakt door weer premier te worden, met meer macht. Bij de volgende verkiezingen wordt een overwinning verwacht voor het Russich sprekende Oosten van het land, en daarbij Yanukovich en zijn Partij van de Regio's. Slechts Kiev en alles wat daar ten westen ligt wil 'meer Europees worden'. Alles wat er ten Oosten ligt is cultureel en emotioneel veel meer verbonden met Rusland. En laat daar nou net de meeste mensen wonen, en het financiele en industriele hart liggen van Oekraine. De spreektaal is daar Russisch, gebruiken, etc. En in de Krim wonen er zelfs meer Russen dan Oekrainers. Ik zie ook elke keer veel meer Russische dan Oekrainse vlaggen in de Krim.

De EU wil niet eens *beginnen* met toenaderingsgesprekken voor toelating van Oekraine in 2017.
quote:
Corruptie is dan bestrijdbaar. In Italië is het maar zeer de vraag of dat ooit nog verandert; omkoping is daar een instituut. Er is een staat binnen het land.
Ik denk dat je echt een keer eerstehands moet meemaken hoe het in ex-USSR landen er aan toe gaat. Waarschijnlijk vind je het in Italie best meevallen dan, bij wijze van.
quote:
Raar beeld van de Oekraïne spiegel je voor, waarop baseer je dat?
Dude.

Akhmetov, Poroshenko, Timoshenko, Pinchuk, etc. etc.

Iedereen die ook maar een *beetje* de ontwikkelingen volgt weet dat de politiek daar in principe de spreekbuis is van verschillende fracties oligarchen in dat land. In Wikipedia is zelfs een apart kopje speciaal voor Oekraine gewijd bij het algemene artikel over Business Oligarch.

I rest my case. Mijn persoonlijke mening is dat de UEFA iets opzetten in Oekraine een beetje onderschat, zoals dat nog steeds wel vaker gebeurd in de zakenwereld. Hoe het is in Polen weet ik niet. Ik wacht wel rustig af wat ze produceren, herinner me er in 2012 er nogmaals aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 18-04-2007 19:13:06 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 18 april 2007 @ 19:19:11 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_48473771
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:27 schreef VoreG het volgende:
Hoeven de hooligans uit Polen ook niet meer te reizen. Kortom die zijn al aanwezig, dat zijn helemaal lieverdjes .
Waren ook mijn eerste gedachten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 18 april 2007 @ 19:29:17 #100
159022 AminBen
El Maestro
pi_48474227
Jammer dat Congo niet zal mee doen op een EK trouwens, de supporters hadden op een warm onthaal van de Polen kunnen vooruitzien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')