abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59753567
Stel, de UEFA trekt het EK terug uit Polen/Oekraine. Worden die landen dan gewoon in de kwalificatiepoules ingedeeld, en het 'reserveland' eruit gehaald?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_59753884
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Ik ken nog wel twee kleine landjes naast Duitsland en boven Frankrijk waar ik het EK wel weer eens zou willen zien
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:50:41 #153
159022 AminBen
El Maestro
pi_59760332
de berichten wijzen erop de Spanje de Europese titel in dat geval in eigen land mag verdedigen. Speelsteden zouden dan moeten zijn Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Málaga, San Sebastián, La Coruña en een 8e in Alicante, Elche of Murcia. UEFA ontkent wel, maar dat doen ze natuurlijk altijd
pi_59761407
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:50 schreef AminBen het volgende:
de berichten wijzen erop de Spanje de Europese titel in dat geval in eigen land mag verdedigen. Speelsteden zouden dan moeten zijn Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Málaga, San Sebastián, La Coruña en een 8e in Alicante, Elche of Murcia. UEFA ontkent wel, maar dat doen ze natuurlijk altijd
Als het daar dan dezelfde temperatuur is als nu, dan gaat dat nog leuk worden
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:53:44 #155
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59761518
Ik denk dat Polen er wel toe in staat moet zijn om de zaken op de rails te krijgen, voor de Oekraine ligt dat vermoedelijk anders. Wat dat betreft had Polen dan ook beter met Tsjechie of zo de organisatie op zich kunnen nemen, was de kans van slagen veel groter geweest.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_59764229
Denk dat ze uiteindelijk de organisatie niet weg durven te nemen, of dan al meteen beloven het EK van 2016 aan die landen te geven.
  zondag 29 juni 2008 @ 00:48:21 #157
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_59765019
Doe maar Spanje, Oost-Europa is kut.
><(({°>
  zondag 29 juni 2008 @ 10:10:09 #158
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_59767968
quote:
Op zondag 29 juni 2008 00:11 schreef DRD het volgende:
Denk dat ze uiteindelijk de organisatie niet weg durven te nemen, of dan al meteen beloven het EK van 2016 aan die landen te geven.
Dat zou inderdaad wel eens als compromis uit de bus kunnen komen, al heb je dan weer het 'probleem' dat er 24 landen mee doen en er dus meer stadions, hotels voor supporters etc. nodig zijn.
  zondag 29 juni 2008 @ 15:48:18 #159
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_59773176
Alles wat ik nu zo lees, had de UEFA dat niet eerder kunnen weten?
pi_62862935
quote:
Oekraïne legt werken EK stil

VOETBAL - Oekraïne heeft alle bouwwerkzaamheden voor de organisatie van de eindronde van het EK voetbal 2012 gestaakt.

Aanleiding vormt de mondiale financiële crisis die het land aan de rand van het bankroet heeft gebracht. De plaatsvervangend voorzitter van het Oekraïense organisatiecomité, Jevgeni Vilinski, heeft het besluit meegedeeld aan de Poolse voetbalbond, aldus het Poolse persbureau PAP. Oekraïne en Polen zouden het EK 2012 samen organiseren.

Volgens de nieuwe voorzitter van de Poolse voetbalbond, oud-international Grzegorz Lato, staan er nu twee mogelijkheden open: het EK samen met Duitsland organiseren of de organisatie alleen doen.

In Oekraïne moeten vier voetbalstadions gereed worden gemaakt voor het EK, deels door modernisering van bestaande stadions, deels door nieuwbouw. Daarnaast zijn nog talrijke aanvullende werken voorzien, zoals de bouw van hotels en de aanleg van wegen.

"Bij tachtig procent van de projecten staat het werk stil", aldus Vilinski. Dat geldt onder meer voor de steden Kiev, Donetsk, Dnepropetrov en Lvov. "Voor investeerders wordt het nu nog onaantrekkelijker. We zitten in een diep dal." Behalve met de financiële problemen kampt de organisatie in Oekraïne ook met verouderde wetgeving waardoor het niet mogelijk is de noodzakelijke bouwvergunningen snel rond te krijgen. "Als het zo doorgaat, hebben we die pas binnen als het EK al gespeeld wordt", erkende Vilinski.

Oekraïne liet een delegatie van de Europese voetbalbond UEFA onder leiding van voorzitter Michel Platini onlangs nog weten dat alle werken voor het EK op tijd klaar zouden zijn. Door de politieke crisis in het land wordt echter geen haast gemaakt met noodzakelijke wetgeving. Medio december zijn er parlementsverkiezingen. Een nieuwe regering wordt niet voor begin 2009 verwacht. De UEFA heeft nog niet gereageerd op de laatste ontwikkelingen.
pi_62862988
EK eindelijk in een écht voetballand, Italie bijv.
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:09:13 #162
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62862993
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:05 schreef Radegast het volgende:

[..]
Polen alleen lijkt me geen optie, dan zou het dus inderdaad samen met Duitsland moeten gebeuren, maar dat ligt uit historisch oogpunt nogal gevoelig in Polen denk ik.
pi_62865965
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Polen alleen lijkt me geen optie, dan zou het dus inderdaad samen met Duitsland moeten gebeuren, maar dat ligt uit historisch oogpunt nogal gevoelig in Polen denk ik.
Wel mooi juist, het is tenslotte alweer 70 jaar geleden
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_62866026
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 14:50 schreef zjroentje het volgende:
Stel, de UEFA trekt het EK terug uit Polen/Oekraine. Worden die landen dan gewoon in de kwalificatiepoules ingedeeld, en het 'reserveland' eruit gehaald?
Dit wordt nu aan actuele vraag
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:42:28 #165
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_62866150
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:32 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Wel mooi juist, het is tenslotte alweer 70 jaar geleden
Dat klopt, maar in Polen leeft de oorlog nog veel meer dsn in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 2 november 2008 @ 22:55:05 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62895995
als je in Polen 10km van de grens bent staat Duitsland niet eens aangegeven dus er moet nog veel gebeuren wil dat wat worden samen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62896011
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:55 schreef rubbereend het volgende:
als je in Polen 10km van de grens bent staat Duitsland niet eens aangegeven dus er moet nog veel gebeuren wil dat wat worden samen.
Dat is toch niet zo'n heel groot probleem? .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_62896529
zo zonde dat het EK in zulke landen wordt gehouden
so how's your evening so far?
pi_62898780
quote:
Op zondag 2 november 2008 23:13 schreef J.F.Sebastian het volgende:
zo zonde dat het EK in zulke landen wordt gehouden
Ja inderdaad! Het hele EK moet in Andorra gehouden worden!!!1!1!one!
pi_70140309
quote:
Oekraïne nog lang niet klaar voor EK 2012
Door Lisanne van der Ploeg
Donderdag, 18 juni 2009, 18:17

Oekraïne heeft grote moeite investeerders te vinden voor het Europees kampioenschap voetbal van 2012. Dat meldt coördinator van dit voetbalevenement Illia Sjevliak.

"Het grootste probleem is dat alle hotels moeten worden gefinancierd. Dat zou voor de economische crisis wel gelukt zijn," zei Sjevliak donderdag tijdens een bezoek aan Wenen.

Oekraïne, dat het EK 2012 samen met Polen organiseert, heeft nog een lange weg te gaan voordat alle voetballers en supporters kunnen worden verwelkomd. "In de speelsteden is er tot dusver nog geen enkele vijfsterrenkamer. Daarvan hebben we er straks 1500 nodig. De vliegvelden zijn nog uit de Sovjettijd en hebben een capaciteit van twintig jaar geleden."
pi_70140338
Laatst een goed artikel van de BBC erover, zal eens kijken

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8097725.stm
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_70140426
Die las ik ook ja .

Probably alleen maar wedstrijden in Kiev oid en dus maar een kwart van de wedstrijden die ze eigenlijk zouden moeten hosten. Groot politiek spel.
pi_70156953
Ach, ze hebben nog 3 jaar de tijd. Komt goed.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70344085
quote:
Oekraïense president ziet EK 2012 somber in
24 juni 2009

De Oekraïense president Viktor Yushchenko ziet het EK in 2012 somber in. Zijn land organiseert het evenement samen met Polen, maar Oekraïne, dat in een financiële crisis verkeert, ligt hopeloos achter op schema.

"Een half jaar is voorbij. En we hebben nog niet eens een elfde van de plannen voor dit jaar kunnen realiseren", zei Yushchenko woensdag volgens het persbureau Interfax. De president, die in een machtsstrijd is verwikkeld met premier Yulia Tymoshenko, vindt dat het huidige financiële beleid in Oekraïne het EK in gevaar brengt.

Als voorbeeld noemt hij de infrastructuur. Van de voor dit jaar geplande 239 miljoen euro is slechts 10 procent uitgegeven. De UEFA heeft Oekraïne meerdere malen aangespoord haast te maken met de bouw van stadions, wegen en hotels. Yushchenko vreest dat zijn land de controle van de UEFA op 30 november niet zal doorstaan.
Bron: http://www.fcupdate.nl/ni(...)12-somber-in_123004/

Vorig jaar had de UEFA al naar de locatie gekeken en had toen voorlopig nog groen licht gegeven. Maar dit klinkt echt niet goed en het zou me niets verbazen als het EK toch nog ergens anders gespeeld gaat worden.
Ik denk niet dat Polen dit alleen kan doen trouwens.

Wat denken jullie?
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:47:09 #175
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_70344220
Sowieso al behoorlijk risicovol toentertijd om die twee landen de organisatie te geven. En dat blijkt nu maar weer eens.
Oprotten met die aftandse landen. Zeker als het om het organiseren van een belangrijk evenement gaat.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:48:49 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_70344266
Dan doen we Polen en Tsjechië, de Tsjechen verdienen het sowieso meer dan de Oekraïners
Yankee go home!
pi_70344272
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef Lundegaard het volgende:
Sowieso al behoorlijk risicovol toentertijd om die twee landen de organisatie te geven. En dat blijkt nu maar weer eens.
Oprotten met die aftandse landen. Zeker als het om het organiseren van een belangrijk evenement gaat.
Ja, ik geloof dat Italië toen torenhoog favoriet was bij de bekendmaking. Verrassend genoeg werd het toch Polen & Oekraïne, maar dat kwam mede door de schandalen in Italië rond die periode.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:49:53 #178
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70344299
agh die verhalen komen altijd boven. Zuid Afrika liep ook achter en in Griekenland zou er ook niets van kloppen in 2004 OS waren dat.

Alleen in 1986 ging het echt mis.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:50:34 #179
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70344321
Polen + Duitsland ofzo?
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_70344326
Reserveland is Spanje. We zullen zien wat er gebeurt.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_70344335
Ik las trouwens net dat Spanje de reservekandidaat is.
pi_70344352
Kan natuurlijk ook alleen een politieke actie van die president zijn. heb weinig zicht op de situatie, maar dit soort dingen hoor je wel vaker. Ook over het WK volgend jaar in Zuid-Afrika waren er dit soort berichten, en over de Olympische Spelen van vorig jaar ook. Meestal komt het weer op zijn pootjes terecht.

Het zou wel mooi zijn als dat nu een keertje niet gebeurd, misschien denken dit soort landen dan wat langer na voor ze zich aanmelden voor zo'n evenement.
pi_70344587
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Kan natuurlijk ook alleen een politieke actie van die president zijn. heb weinig zicht op de situatie, maar dit soort dingen hoor je wel vaker. Ook over het WK volgend jaar in Zuid-Afrika waren er dit soort berichten, en over de Olympische Spelen van vorig jaar ook. Meestal komt het weer op zijn pootjes terecht.

Het zou wel mooi zijn als dat nu een keertje niet gebeurd, misschien denken dit soort landen dan wat langer na voor ze zich aanmelden voor zo'n evenement.
Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruiken
pi_70344675
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:57 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruiken
Achja.. China is nou ook niet echt het beste land ter wereld. Het voordeel van dit soort landen is wel vaak dat ze zich maar aan weinig regels hoeven te houden bij bouwprojecten enzo, waardoor het allemaal een stuk sneller gaat.
pi_70344695
Zover ik weet was het bij de OS2004 en WK 2010 vooral de overkoepelende organisaties die zorgen uitten, en niet de leider van een land..

Juist dát baart mij zorgen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_70344835
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zover ik weet was het bij de OS2004 en WK 2010 vooral de overkoepelende organisaties die zorgen uitten, en niet de leider van een land..

Juist dát baart mij zorgen.
Dat klopt dan wel weer inderdaad. Maarja, politieke spelletjes kunnen raar zijn, zeker in dit soort landen.
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:19:48 #187
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_70345184
Als Oekraïne het niet haalt betekent dat waarschijnlijk dat ze in plaats van 4 slechts 2 speelsteden krijgen en Polen er 2 bij krijgt. Pas als Polen daar niet aan kan voldoen is er een echt probleem, maar vooralsnog is het vooral Oekraïne dat achterloopt.

In dat geval zie ik het wel goed komen aangezien de renovatie van het Olimpiysky wel moet lukken als dat het enige doel is. De Donbass arena van Shakthar wordt deze zomer al geopend (is nu al praktisch klaar) en is ook EK waardig, daarmee zouden ze 2 steden kunnen leveren en Polen de overige 6.

Maar het blijft afwachten.
pi_70345292
Ze moeten in de Oekraïne gewoon Poolse bouwvakkers inhuren. Kost geen drol.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 juni 2009 @ 00:44:59 #189
7889 tong80
Spleenheup
pi_70345778
Het WK 1986 werd een jaar voor het zou moeten beginnen van Colombia afgehaald en in Mexico georganiseerd.

Dus Nederland, stel je beschikbaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70345850
Het kan toch alsnog alleen in Polen gehouden worden? Dacht daar laatst iets over gelezen te hebben.
pi_70345893
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:44 schreef tong80 het volgende:
Het WK 1986 werd een jaar voor het zou moeten beginnen van Colombia afgehaald en in Mexico georganiseerd.

Dus Nederland, stel je beschikbaar.

3,5 jaar tong

Eind 1982 werd dat bekend.
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:52:07 #192
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_70345908
Kan toch gewoon in Nederland en Duitsland?
  Trouwste user 2022 donderdag 25 juni 2009 @ 00:53:30 #193
7889 tong80
Spleenheup
pi_70345923
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

3,5 jaar tong

Eind 1982 werd dat bekend.
Mooi dat je dat zo precies weet.

Ik denk ik lul maar wat want het is al zolang geleden

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70350469
Is het echt zo nijpend? In Athene waren er ook grote zorgen, met stadions die nog niet half klaar waren een jaar voor de Spelen. Uiteindelijk liep alles op rolletjes.

Het stadion van Shakhtar Donetsk is toch al opgeleverd?

Trouwens, wat iemand hier opperde. Mocht het de Oekraïne echt niet lukken, dan is Tsjechië als vervanger een misschien wel geschikt alternatief. Dat land verdient gezien haar voetbalgeschiedenis wel eens een groot toernooi. Maar er moet dan wel snel een knoop door worden gehakt.
pi_70350625
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:11 schreef Leatherface het volgende:
Is het echt zo nijpend? In Athene waren er ook grote zorgen, met stadions die nog niet half klaar waren een jaar voor de Spelen. Uiteindelijk liep alles op rolletjes.

Het stadion van Shakhtar Donetsk is toch al opgeleverd?

Trouwens, wat iemand hier opperde. Mocht het de Oekraïne echt niet lukken, dan is Tsjechië als vervanger een misschien wel geschikt alternatief. Dat land verdient gezien haar voetbalgeschiedenis wel eens een groot toernooi. Maar er moet dan wel snel een knoop door worden gehakt.
Tsjechie heeft daar bij lange na niet de stadions voor:

http://www.worldstadiums.(...)czech_republic.shtml

De drie grootste stadions:

SK Hradec Králové H. Králové Vsesportovní Areal 27 000 1967 10 000 seats
SK Slavia Praha Prague Stadion Eden 21 000 2008 all-seater
AC Sparta Praha Prague AXA Arena 20 565 1933 all-seater
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_70350870
Maar stel nou dat de UEFA inderdaad geen groen licht geeft, mogen Polen en Oekraine dan alsnog de kwalificatie spelen?
pi_70351547
Hmm, Tsjechië als stand-in is dan ook niet realistisch. Die krijgen voor die tijd nooit 4 stadions gebouwd met een capaciteit van 30.000+.

Heeft Polen de zaken wel op orde? Dan kunnen ze natuurlijk gewoon schuiven. Enkel Kiev en Donetsk als Oekraïense speelsteden, in Polen er dan twee speelsteden bij (de reserves Chorzow en Krakau) Zoiets flexibels moet best kunnen. Dan hoef je niet heel het circus naar ergens anders te verplaatsen.
pi_70351600
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.

Polen heeft het schijnbaar wel allemaal behoorlijk op de rails.
pi_70351671
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.

Als de zaken er zo voor staan is het tamelijk onnodig en onrealistisch om het helemaal daar weg te halen en het dan naar bv. Spanje te verplaatsen. Die moeten dan ook binnen drie jaar alles op poten zetten.

Kiev desnoods als enige speelstad in de Oekraïne. Eventueel Donetsk nog. Het stadion hebben ze. De rest van de infrastructuur?
  donderdag 25 juni 2009 @ 10:47:56 #200
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_70351676
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:

Poolse bouwvakkers
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')