Ja, ik geloof dat Italië toen torenhoog favoriet was bij de bekendmaking. Verrassend genoeg werd het toch Polen & Oekraïne, maar dat kwam mede door de schandalen in Italië rond die periode.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef Lundegaard het volgende:
Sowieso al behoorlijk risicovol toentertijd om die twee landen de organisatie te geven. En dat blijkt nu maar weer eens.
Oprotten met die aftandse landen. Zeker als het om het organiseren van een belangrijk evenement gaat.

Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruikenquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Kan natuurlijk ook alleen een politieke actie van die president zijn. heb weinig zicht op de situatie, maar dit soort dingen hoor je wel vaker. Ook over het WK volgend jaar in Zuid-Afrika waren er dit soort berichten, en over de Olympische Spelen van vorig jaar ook. Meestal komt het weer op zijn pootjes terecht.
Het zou wel mooi zijn als dat nu een keertje niet gebeurd, misschien denken dit soort landen dan wat langer na voor ze zich aanmelden voor zo'n evenement.

Achja.. China is nou ook niet echt het beste land ter wereld. Het voordeel van dit soort landen is wel vaak dat ze zich maar aan weinig regels hoeven te houden bij bouwprojecten enzo, waardoor het allemaal een stuk sneller gaat.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:57 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nah, ik weet niet. Ik heb hier gewoon een slecht gevoel bij. Ik bedoel, fucking Polen en Oekraïne. Als je in Kiev bent kun je nog steeds die radioactieve shit van Tsjernobyl ruiken

Dat klopt dan wel weer inderdaad. Maarja, politieke spelletjes kunnen raar zijn, zeker in dit soort landen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:01 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zover ik weet was het bij de OS2004 en WK 2010 vooral de overkoepelende organisaties die zorgen uitten, en niet de leider van een land..
Juist dát baart mij zorgen.

3,5 jaar tongquote:Op donderdag 25 juni 2009 00:44 schreef tong80 het volgende:
Het WK 1986 werd een jaar voor het zou moeten beginnen van Colombia afgehaald en in Mexico georganiseerd.
Dus Nederland, stel je beschikbaar.

Mooi dat je dat zo precies weet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
3,5 jaar tong
Eind 1982 werd dat bekend.

Tsjechie heeft daar bij lange na niet de stadions voor:quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:11 schreef Leatherface het volgende:
Is het echt zo nijpend? In Athene waren er ook grote zorgen, met stadions die nog niet half klaar waren een jaar voor de Spelen. Uiteindelijk liep alles op rolletjes.
Het stadion van Shakhtar Donetsk is toch al opgeleverd?
Trouwens, wat iemand hier opperde. Mocht het de Oekraïne echt niet lukken, dan is Tsjechië als vervanger een misschien wel geschikt alternatief. Dat land verdient gezien haar voetbalgeschiedenis wel eens een groot toernooi. Maar er moet dan wel snel een knoop door worden gehakt.

Als de zaken er zo voor staan is het tamelijk onnodig en onrealistisch om het helemaal daar weg te halen en het dan naar bv. Spanje te verplaatsen. Die moeten dan ook binnen drie jaar alles op poten zetten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.
Polen heeft het schijnbaar wel allemaal behoorlijk op de rails.

Poolse bouwvakkersquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is wel het meest logisch - dat Polen meer wedstrijden krijgt en Oekraïne vooralsnog dan maar 1 speelstad heeft.
Polen heeft het schijnbaar wel allemaal behoorlijk op de rails.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |