quote:EURO joy for Poland and Ukraine
Wednesday, 18 April 2007
Poland and Ukraine have been chosen as joint-hosts of the UEFA EURO 2012™ final round. The decision was announced by UEFA President Michel Platini at the City Hall in Cardiff, Wales on Wednesday.
Three bids
The UEFA Executive Committee reached its verdict after examining the three bids on the final short list to stage the tournament in five summers’ time – Poland/Ukraine, Croatia/Hungary and Italy.
Projected venues
Both Poland and Ukraine will stage matches in four venues apiece at the 2012 finals. The projected Polish venues are Gdansk, Poznan, Warsaw and Wroclaw, with Dnipropetrovsk, Donetsk, Kiev and Lvov the host cities in Ukraine. Neither country has previously hosted a major finals tournament although both have strong footballing traditions: Poland were third at the FIFA World Cups of 1974 and 1982 while Ukraine’s footballers played their part when the USSR won the inaugural UEFA European Championship in 1960.
Ik hoop dat je de uiterste grenzen van elkaar bedoelt, want Polen en Oekraine grenzen aan elkaar en het westen van Oekraine is ooit een deel geweest van Polen. Een politieke situatie in 2012 is niets over te zeggen nu. Als het in '78 in Argentinie kon, dan kan het ook wel in Oekraine in 2012.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef EnGCatjuh het volgende:
Oekraïne + Polen lijkt me niks. Die landen hebben niks samen en liggen bovendien een 1000 kilometer uit elkaar. Bovendien lijkt de politieke situatie in Oekraine mij niet bijster goed voor het toernooi.
Anderzijds heeft Italië zich misschien niet goed genoeg voorbereid. Hun website was bijvoorbeeld verreweg de minst professionele van de kandidaten. Daarnaast is Italië natuurlijk de laatste tijd erg negatief in het nieuws gekomen op het gebied van veiligheid in de stadions.quote:
Een website is natuurlijk wel een van de laatste dingen om naar te kijken. Zoiets kan binnen korte tijd gemaakt worden.quote:Op woensdag 18 april 2007 12:11 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Anderzijds heeft Italië zich misschien niet goed genoeg voorbereid. Hun website was bijvoorbeeld verreweg de minst professionele van de kandidaten. Daarnaast is Italië natuurlijk de laatste tijd erg negatief in het nieuws gekomen op het gebied van veiligheid in de stadions.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |