RobieHood | dinsdag 14 november 2006 @ 09:41 |
quote:Rutte heeft vannacht een nieuw plan bedacht.... ![]() Dit is toch een lachertje..... | |
En1gma | dinsdag 14 november 2006 @ 09:43 |
Waarom is dit een lachertje? ![]() | |
Netsplitter | dinsdag 14 november 2006 @ 09:43 |
Daar is nl te klein voor helaas. En hoe wilden ze het gaan doen met de op en afritten? Alleen bij grote ringen ofzo? | |
FJD | dinsdag 14 november 2006 @ 09:44 |
Voor 2 miljard komt zo'n snelweg er iig niet ![]() | |
MikeyMo | dinsdag 14 november 2006 @ 09:46 |
mag je er dan ook 160 op? | |
RobieHood | dinsdag 14 november 2006 @ 09:52 |
quote:Amsterdam -->Den Haag = 60 km stel: Je maakt alleen op en afritten bij Hoofddorp en Leiden . Je gaat een 6/8 baans snelweg aansluiten op de ringwegen in de stad..... Alle problemen opgelost........ ![]() ![]() | |
athlonkmf | dinsdag 14 november 2006 @ 09:54 |
Wat voor oplossingen of plannen ze ook hebben, het is allemaal te laat. Tegen de tijd dat ze doorgevoerd worden is het al minimaal 20 jaar verder, als we geluk hebben. Trage bureaucratie, slakken als wegwerkers Binnen 5 jaar ligt heel nederland plat en moeten we met 30 over de snelweg. | |
Kluupkluup | dinsdag 14 november 2006 @ 09:57 |
quote:Nee.. niks doen en hopen dat men het OV pakt is stukken beter ![]() | |
problematiQue | dinsdag 14 november 2006 @ 09:58 |
fileprobleem kan niet worden opgelost, dat zegt studie na studie na studie, hou er nou is over op... | |
RobieHood | dinsdag 14 november 2006 @ 10:01 |
quote:Als ze nu eerst het probleem tussen Almere een Amsterdam gaan oplossen..... | |
Netsplitter | dinsdag 14 november 2006 @ 10:02 |
quote:File probleem kan best opgelost worden wanneer er een degelijk alternatief is voor de auto. Zolang die er niet is houdt het op. Of iedereen moet motor gaan rijden. ![]() | |
SuperWeber | dinsdag 14 november 2006 @ 10:03 |
Goed plan... Ik ben voor een supersnelweg Groningen-Randstad... Kunnen we die zuiderzeelijn ook direct de zee inflikkeren ![]() | |
RobieHood | dinsdag 14 november 2006 @ 10:10 |
quote:tussen de grote steden in de Randstad...... | |
bramos-elvis | dinsdag 14 november 2006 @ 10:13 |
quote:Er is wel degelijk een oplossing, alleen die durft geen politieke partij te opperen. Gezien dat redelijk verstrekkende gevolgen heeft! | |
MrFl0ppY | dinsdag 14 november 2006 @ 10:16 |
Ja nog meer snelwegen, dan kunnen de rakkers van de VVD nog meer auto's kopen en dan staat het weer stil... | |
En1gma | dinsdag 14 november 2006 @ 10:16 |
quote:Je lost de problemen van het in- en uitvoegende verkeer op. Er wordt nergens gesproken over aansluitingen op de ringwegen, daar zul je drukte inderdaad houden. ![]() | |
Oksel | dinsdag 14 november 2006 @ 10:17 |
En wat is die oplossing? | |
Panic_A | dinsdag 14 november 2006 @ 10:17 |
Meer asfalteren is de enige optie die gezien de huidige technieken voorhanden is. De maximumsnelheid omhoog gooien is een goed idee, zorgt voor een betere doorstroming. | |
RobieHood | dinsdag 14 november 2006 @ 10:17 |
quote:Laat me raden.... Tijdens een flinke storm drie dijken doorprikken...... | |
dwergplaneet | dinsdag 14 november 2006 @ 10:18 |
Rutte zit gewoon hardop te dromen. Er is geen geld voor die supersnelwegen. | |
Netsplitter | dinsdag 14 november 2006 @ 10:23 |
quote:Het hoeft niet zo drastisch. ![]() Ze moeten er voor zorgen dat er een goed alternatief is zodat men de auto kan laten staan. Zolang dat er niet is blijft deze discussie bestaan. Het gehele ns gebeuren moet op de schop en diegene die er nu zitten aan de top moeten weg. Daarnaast moet het weer een overheidsaangelegenheid worden. Ook moet het metro systeem asap worden ingevoerd en trajecten daarvoor worden aangepast. Dus minimaal 4 baans, 2 heen 2 terug. 1 voor de snelle treinen en de ander voor de stopversies. Eventueel kan je voor de snelle variant iets duurdere kaartjes rekenen omdat je sneller op de plaats van bestemming bent. | |
wonko | dinsdag 14 november 2006 @ 10:24 |
quote:Alles voltrappen met asfalt zeker? ![]() | |
wonko | dinsdag 14 november 2006 @ 10:24 |
quote:Is dat zo? Beter OV, stimulering van thuiswerken zijn ook en goedkopere opties. | |
Genverbrander | dinsdag 14 november 2006 @ 10:27 |
Whahahah Rutte. ![]() Kansloze partij is het toch. | |
Jurgen21 | dinsdag 14 november 2006 @ 10:27 |
Lijkt me nou niet direct een plan waarmee je stemmen trekt... | |
bramos-elvis | dinsdag 14 november 2006 @ 10:29 |
quote:Meer asfalt is iig niet de oplossing, als het je weer ergens kan doorrijden, neem je die route ook sneller weer, waardoor de weg weer zal dichtslibben. Hoewel meer asfalt in de huidige situatie wel het onderliggende wegennet (sluiproutes) ontlast. Probleem aanpakken bij de oorzaak/bron, het autobezit. Mensen niet alleen laten betalen voor de auto, ook voor de stalling ervan (wat nu vaak in de openbare ruimte (cq. op gemeentegrond) gedaan wordt). De drempel voor een in het bezit komen van een extra auto of voor elk gezinslid één wordt zo groter als daar een prijskaartje van 10.000,- bovenopkomt, vooral bij de golfjes met een waarde van 500,-. (1 auto per woning toestaan overigens) Daarnaast dien je (uiteraard) gelijkertijd het openbaar vervoer flink op te waarderen. Als dit het file-probleem niet oplost, lost het iig het parkeerprobleem in veel woongebieden op! | |
MdMa98 | dinsdag 14 november 2006 @ 10:29 |
Het wordt onderhand tijd om alle grond in nederland te asfalteren:P inclusief rutte | |
EdPowers | dinsdag 14 november 2006 @ 10:31 |
Op dat kleine rotstukje op de A20 sta ik idd elke x stil bij de af- en opritten. Dus een directe verbinding zou een goede maatregel zijn. Remember het Groot Onderhoud aan de ring Amsterdam? Toen waren enkele op en afritten ook afgesloten en het verkeer reed lekker door! [ Bericht 6% gewijzigd door EdPowers op 14-11-2006 15:21:57 ] | |
Genverbrander | dinsdag 14 november 2006 @ 10:31 |
quote:Inderdaad, dit spreekt alleen Wassenaar en Bilthoven aan, en die zijn al 99% VVD. ![]() Kunnen al die rijke midlifecrisismannen met hun SUV terreinwagens en hun blonde secretaresse snel van Amsterdam naar Den Haag. ![]() | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 10:32 |
quote:whehehe ik vind je antwoord leuk: je lost de problemen van in- en uitvoegend verkeer op.... zonder dat verkeer heb je geen verkeer voor een snelweg, want juist van die op-en afritten komt het meeste verkeer dat gebruik maakt van de snelwegen. een supersnelweg tussen den haag en rotterdam heeft geen nut omdat die afstand te klein is. de snelweg tussen utrecht en rotterdam zou evt,. nog kunnen, maar de rest heeft gewoon teveel belangrijke op-en afritten met teveel verkeer om dat te negeren. heb je straks supersnelwegen met een enkele auto terwijl de rest benedendeks in de file ploetert... | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 10:32 |
Leuk, weer een megaprojectje a la betuwelijn! En dan links ervan betichten geld over de balk te smijten ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 10:34 |
quote:Omdat je met 2 miljard niet zo gek veel dubbeldekssnelwegen aan kan leggen ![]() Ofwel heel leuke plannen maar hoe ga je het betalen? Leuk proefballontje, dat wel ![]() | |
HenriOsewoudt | dinsdag 14 november 2006 @ 10:34 |
quote:Afstappen van het idee dat (snel)wegen een publiek goed zijn. | |
Kaalhei | dinsdag 14 november 2006 @ 10:35 |
quote:Met rekeningrijden kan je dit probleem al een heel stuk verminderen. | |
Genverbrander | dinsdag 14 november 2006 @ 10:36 |
quote:Precies. ![]() Supersnelweg OK, maar de gebruiker betaalt. Dus hoe duurder en zwaarder de auto en hoe meer CO2-uitstoot, hoe meer je betaalt. En verder ook meteen een paar miljard in het openbaar vervoer pompen zodat er een gelijkwaardig alternatief is. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 10:36 |
quote:Heb je daar aanwijzingen voor? Alle rapporten die ik er over gezien heb beweren heel wat anders namelijk. Wat ook logisch is aangezien de afstand die je moet houden bij hogere snelheid ook groter is en de kans op ongelukken stijgt. | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 10:36 |
quote:Jij wilt om de 100 meter tolpoortjes? ![]() | |
HenriOsewoudt | dinsdag 14 november 2006 @ 10:37 |
quote:Precies niet. Gaarne ook afstappen van het idee dat het OV een publiek goed is. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 10:37 |
quote:Jawel hoor asfalt, auto en bouwen klinken de gemiddelde VVD stemmer als muziek in de oren. Daarna gaan ze uiteraard wel weer in het buurtcommité zitten dat gaat protesteren tegen die weg maar dat is bijzaak. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 november 2006 @ 10:37 |
Zowel de VVD als EénNL heeft alleen oog voor de Randstad, terwijl ook elders in het land tal van verkeersknelpunten zijn die aandacht verdienen. En raad eens: de situatie is momenteel nog altijd zo dat iemand in - zeg- Overijssel dezelfde motorrijtuigenbelasting betaalt en dezelfde accijns op benzine. Pas wanneer er een systeem wordt ingevoerd waarbij de gebruikers gaan betalen (dus spitsheffing op bepaalde trajecten) kan ik er mee leven dat er zo onevenredig veel geld naar de infrastructuur in de Randstad vloeit. Tot die tijd is dit gewoon een verkiezingsstunt van de VVD, wanhopig op zoek naar stemmen (die je de dichtbevolkte Randstad nu eenmaal makkelijker vindt) | |
HenriOsewoudt | dinsdag 14 november 2006 @ 10:38 |
quote:Nee, zoiets zou alleen een overheid bedenken. Ik wil de vrije markt de ruimte geven om daar innovatieve oplossingen voor te vinden. | |
Croga | dinsdag 14 november 2006 @ 10:38 |
quote:Oh My God! Jij leeft echt nog 20 jaar geleden zeker.... Tegenwoordig hebben we namelijk hele stapels technieken voorhanden die er voor zorgen dat je helemaal niet meer naar je werk hoeft.... Als er 10% minder verkeer op de wegen is, staat er 50% minder file (je haalt namelijk de helft van het verkeersoverschot weg). Als we dus 10% van de forensen er van kunnen overtuigen niet meer te forensen (door thuiswerken, dichter bij werk wonen, carpooling of OV) heb je al meer opgelost dan door die 20 miljard uit te geven aan het volgende floppende extra-asfalt project.... | |
RobieHood | dinsdag 14 november 2006 @ 10:38 |
quote:Tuurlijk... Als je op dat korte stukje vier opritten vervangt door één oprit is het probleem opgelost... Of zal het dan toch een beetje druk worden bij die enig overgebleven oprit... Verplaats de files naar de opritten... De VVD oplossing... | |
bramos-elvis | dinsdag 14 november 2006 @ 10:42 |
Rekening rijden op enkel de snelweg werkt niet, dan belast je de onderliggende wegen door de dorpen. Wat weer slecht is voor de luchtkwaliteit + leefbaarheid daar! | |
#ANONIEM | dinsdag 14 november 2006 @ 10:42 |
quote:OV is een bodemloze put. De kwaliteit ervan wordt eigenlijk alleen maar slechter, de reistijden alleen maar langer en de kaartjes alleen maar duurder. We moeten gewoon af van de gedachte dat Openbaar Vervoer voor alles en iedereen een effectief vervoersmiddel is. Als jij van hartje Zwolle naar hartje Amsterdam wilt, ben je prima af in de trein. Maar wil je vanuit een buurtdorp van Zwolle naar een industrieterrein net buiten Amsterdam, dan ben je al kweet-niet-hoeveel langer onderweg. Voor een grote groep reizigers kan Openbaar Vervoer onmogelijk een goed alternatief zijn voor de auto. | |
En1gma | dinsdag 14 november 2006 @ 10:44 |
quote:Heb je cijfers waaruit dit blijkt? Ik heb het idee dat er van de ene grote stad naar de andere wel degelijk veel verkeer rijdt, dit scheidt je van de normale snelweg waardoor de druk wel degelijk vermindert. quote:Dat is inderdaad een klein bijkomstig probleempje. ![]() | |
Rene | dinsdag 14 november 2006 @ 10:46 |
nou... Het werkt wel in Frankrijk. Daar hebben ze op de tolwegen zga geen afslagen, het rijd lekker door ![]() Alleen NL is daar hoe dan ook te klein voor. Denk eens aan OV! Verbeter die dienstregeling, ga treinen bouwen, maak een metro lijn tussen Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Utrecht. doe fucking iets, stapel de problemen niet 5 meter boven de snelweg. | |
mr.vulcano | dinsdag 14 november 2006 @ 10:50 |
quote:Maar dat betekent niet dat je de filedruk niet kunt verminderen (of in sommige gevallen verplaatsen). De files kosten de nederlandse economie zoveel, dat het ten alle tijde voor de economie rendabel is om deze aan te leggen. De vraag is alleen wie dat financiert en nee, asfalt alleen is nooit de oplossing, maar OV alleen ook niet. | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 10:50 |
quote:cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc. en dan is mijn vraag: als er files ontstaan door op-en afritten, zegt dat jou niet meteen iets over het belang van die op-en afritten? dat mensen die dingen niet voor niets gebruiken omdat ze anders de snelweg niet op moeten? het feit dat er files staan zegt ook veel over de hoevelheid auto's die dankzij die op-en afritten de snelweg op bonjouren... het directe verkeer van grote stad naar grote stad is minder. | |
FritsBom | dinsdag 14 november 2006 @ 10:51 |
Goed plan!![]() Ze moeten gewoon iedereen een helicopter cadeau doen. Dan win je de verkiezingen zeker. | |
RobieHood | dinsdag 14 november 2006 @ 10:53 |
quote:Frankrijk is iets groter dan Nederland De steden liggen iets verder uit elkaar. De dorpjes tussen de steden daar zijn vaak veel kleiner dan de nieuwbouwdorpen in west Nederland. niet te vergelijken dus... | |
Rene | dinsdag 14 november 2006 @ 10:54 |
quote:*Mee eens is. Die mensen die in ik noem Ypenburg wonen en in Utrecht werken moeten eerst terug naar Den Haag en dan de dubbeldek snelweg naar Amsterdam naar Utrecht nemen? Dat word een chaos bij de Den Haag oprit ![]() | |
Rene | dinsdag 14 november 2006 @ 10:55 |
quote:Lees eventjes verder? Het is een knurft voorbeeld, mar je zou in Frankrijk zeker meer afritten kunnen bouwen. Zou Nederland wel doen - bij elk dorpje een afrit. Neem nou waar ik woon, 10.000 mensen. Binnenkort een 2e afrit ![]() | |
FritsBom | dinsdag 14 november 2006 @ 10:56 |
De oplossing is trouwens al lang bekend. Niet meer snelwegen, maar meer verbindingswegen. Van Ypenburg naar Bijvoorbeeld gouda zou je prima over een min of meer niet onderbroken provinciale weg kunnen rijden. Dat hebben ze in Frankrijk ook. Naast grote lange tolwegen een goed wegennet die deze met elkaar verbind en waarmee je de snelweg vaak niet nodig hebt. Als je in nederland 20 km moet rijden kiest iedereen de snelweg ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 10:57 |
Denk dat ze rond Parijs nou niet echt veel minder files hebben. De meeste autoritten gaan maar over korte afstand. De rit van Leeuwarden naar Maastricht of van Groningen naar Rotterdam is het probleem niet zo. | |
Netsplitter | dinsdag 14 november 2006 @ 10:57 |
Ik heb een veel beter idee voor Ypenburg, gewoon afbreken... ![]() | |
En1gma | dinsdag 14 november 2006 @ 11:02 |
quote:Dat vraag ik me dus af... Ik heb het idee dat het probleem wordt veroorzaakt doordat het doorgaande verkeer afgeremd wordt door die op- en afritten. Feit is dat de snelwegen simpelweg vol zijn, dit probleem wordt verminderd door het doorgaande verkeer te scheiden van het plaatselijk verkeer. ![]() | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 11:07 |
quote: ![]() Volgens mij zijn de paar private wegen die Nederland kent, juist de wegen die voorzien zijn van tolpoortjes? Hoe verdienen bedrijven anders geld met een weg? | |
BlaZ | dinsdag 14 november 2006 @ 11:08 |
quote:Jup, het probleem in Nederland is vooral het onderliggend wegennetwerk. In het buitenland heb je veel niet snelwegen waar je toch goed door kan rijden en die dan ook een aardig alternatief zijn voor snelwegen, in Nederland moet je wel via de snelweg anders kom je massa's rotondes, stoplichten en stukken waar je slechts 50 mag rijden tegen. Dit zorgt ervoor dat veel korte afstands verkeer ook de snelwegen gebruikt wat voor extra veel in/uit voeg bewegingen zorgt. | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 11:11 |
quote:dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant ![]() | |
HenriOsewoudt | dinsdag 14 november 2006 @ 11:11 |
quote:Met een electronisch thingy in je auto bijvoorbeeld die meet waar en wanneer je van de tolweg gebruik maakt. Zie je nu zelf hoe het vasthouden aan het idee dat de overheid alles maar moet verzorgen iedere vorm van innovatie in de kiem smoort? Je kunt je er zelfs al helemaal niets meer bij voorstellen. | |
Divel | dinsdag 14 november 2006 @ 11:11 |
Dit kan nooit de oplossing zijn. Waarom niet? Omdat je lekker snel over de rijksweg gaat, maar je moet er een keer af. Dus krijg je bij de ritslocaties aan de randen van de steden weer MEGA files. ![]() | |
FritsBom | dinsdag 14 november 2006 @ 11:12 |
quote:Rijswijk-Rotterdam is misschien 25 kilometer. Leg een autoweg/provincialeweg aan waar je 80km/u mag rijden en je bent er binnen 20 minuten. | |
Pony-Lover | dinsdag 14 november 2006 @ 11:20 |
We kunnen b.v. ook iedereen met een rode auto doodschieten, of dronken rijden subsidieren, werkt prima tegen de files. ![]() | |
athlonkmf | dinsdag 14 november 2006 @ 11:20 |
quote: | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 11:21 |
quote:en dan is rijswijk 1 van de steden die gebruik maakt van die weg. een van de...! en toevoer en afvoer naar die wegen? als een snelweg dat niet aankan, hoe gaat die 80 km weg dat wel kunnen dan!? | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 11:22 |
quote:Waarna ik van 50 verschillende bedrijven een rekening krijg voor het rijden over een stukje weg? Of moet ik dat dan ook "vooruitbetalen" op een chipkaart ofzo? En wie gaat al die apparatuur betalen? En wie controleert zo'n apparaat? Onderhoud hem? Hoe kan ik controleren of de bedragen juist zijn? Zelf maar weer een accountant in de arm nemen om de hele boel na te rekenen, inclusief eigen km administratie? Nee bedankt, met dezelfde argumenten zit ik overigens dus ook niet op rekeningrijden te wachten. | |
athlonkmf | dinsdag 14 november 2006 @ 11:25 |
quote: | |
En1gma | dinsdag 14 november 2006 @ 11:26 |
quote:Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen. Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg. Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke. Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch. ![]() Wat is hier nu zo moeilijk aan? ![]() | |
onemangang | dinsdag 14 november 2006 @ 11:27 |
Overal ter wereld waar extra brede snelwegen zijn aangelegd stonden na verloop van tijd weer files.Neem Parijs, Londen, Los Angeles... De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file. | |
FritsBom | dinsdag 14 november 2006 @ 11:29 |
quote:Door het feit dat er veel minder autoos van die weg gebruik maken. Het mooiste, maar nu niet meer te realiseren zou zijn: Enkele brede snelwegen met om de 50 kilometer een afrit. Parallel aan die snelwegen een autoweg met om de 10 kilometer een afrit, en vanaf daar de gebruikelijke provinciale wegen. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 11:29 |
quote:Het helpt inderdaad niet of maar zeer kort. | |
Stippel | dinsdag 14 november 2006 @ 11:31 |
quote:'buiten de randstad de maximum snelheid naar 130' .... dat 'zorgt voor een betere doorstroming' .. ![]() nee, juist met dat punt bewijst hij voornamelijk dat het gaat om het naar de mond praten van kiezers... juist het verhogen van de snelheid op een plek waar weinig files zijn en het verkeer minder druk is, zorgt voor een grotere bottleneckwerking op de plekken waar het verkeer wél drukker is... het systeem van seperate snelwegen met doorgaand verkeer zou mogelijk wel nut hebben, maar is een enorme investering, ik wil eigenlijk niet weten hoever je dan komt met de twee miljard die de VVD gereserveerd had... ik vermoed dat je daarmee van bv een 'dubbeldekssnelweg' maar een stukje van hooguit 25-35 kilometer kunt aanleggen (ter vergelijking, de A50 tusen Eindhoven en Oss, een tracé van 35 kilometer gewone tweebaanse snelweg kostte al een half miljard) quote:probleem is ook vierbaans-wegen lijken wel aardig, maar slippen relatief sneller vol dan bv. twee tweebaans wegen (op een tweebaans weg kun je als autobolist gewoon je concentereren op de auto's voor je of in de andere baan, vierbaans wegen betekenen opeens dat je veel alerter moet rijden en overal op moet letten en je zal altijd zien dat er dan van die eikels zitten die ofwel volop 'heen-en-weer gaan, of juist veels teveer links blijven hangen ... dé truc om in een file te rijden en zo min mogelijk overlast te geven is natuurlijk gewoon je eigen baan houden en goed aansluiten op je voorganger, zoveel mogelijk tempo pogen te houden en niet telkens te 'remmen'... dat gaat makkelijker op een tweebaans weg dan op een vierbaans) [ Bericht 14% gewijzigd door Stippel op 14-11-2006 11:39:26 ] | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 11:33 |
quote:niks moeilijks aan maar nogmaals: de kosten zullen enorm zijn in vergelijking met het aantal mensen dat er gebruik van zou maken, vooral omdat de randstad gewoon een groot forenzengebied is. denk maar eens aan het feit dat 1 km snelweg 2 miljoen euro kost, en dan hebben we het nog niet eens over bovendekse snelwegen... en dan nog zal de file op de op-en afritten blijven. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 11:34 |
Ik denk dat je met 25 kilomter voor 2 miljard al heel ambitieus bent ![]() | |
wonko | dinsdag 14 november 2006 @ 11:35 |
quote:Natuurlijk...de rijken en mensen met parkeerruimte op eigen grond mogen nog wel auto kunnen rijden. Mensen met een kutbaantje in ploegendienst kunnen doodvallen en met een zeer slecht werkend OV naar dat kutbaantje toe. De elite heeft dan eindelijk de wel verdiende ruimte op 's heeren wegen. ![]() | |
En1gma | dinsdag 14 november 2006 @ 11:39 |
quote:Die kosten ontken ik ook niet, maar we komen wel op een breekpunt met de kosten van de files t.o.v. de aanleg van nieuwe wegen. Misschien dat dit niet de allerbeste oplossing voor het fileprobleem is, maar het zal wel degelijk wat verminderd worden. ![]() | |
wonko | dinsdag 14 november 2006 @ 11:44 |
quote:Het moeilijkste is de praktische uitvoering. De theorie is o zo mooi...maar de praktijk...dat zal echt niet zo maar gaan werken...als het gaat werken. | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 11:44 |
quote:misschien eerst een verbetering van het wegenstelsel... en dubbeldeks wegen lijken mij een goede oplossing, maar dan niet zonder overslaan van een hoop afslagen en daar niks mee doen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 november 2006 @ 11:50 |
quote:Eens! Mits je dan wel zorgt voor een goede doorstroming en niet een zee aan stoplichten en rotondes die de boel ophouden. Ik ben groot voorstander van verbreding van N-wegen en een meer regionaal probleem: een rijdverbod voor tractoren op N-wegen tijdens spitsuren. quote:Precies. Je moet dus goede doorstroomwegen hebben. Graag zodanig dat je bepaalde grote steden ontloopt. | |
HenriOsewoudt | dinsdag 14 november 2006 @ 11:50 |
quote:Zucht. Jouw forum-posting gaat ook over 50 verschillende kabels van 50 verschillende eigenaren. Toch krijg je maar één rekening iedere maand. Knap he? Zo werkt dat in een vrije markt. Die denkt graag met de klant mee, dat is namelijk in haar belang. quote:Ik begrijp dat je nu ook zelf je modem controleert? en onderhoudt? en controleert of de bedragen juist zijn? en daar een accountant voor in de arm hebt genomen? inclusief eigen megabyte administratie? quote:Rekeningrijden is een project van de overheid. En dus idd tot mislukken gedoemd. Op jouw en mijn kosten. | |
Stippel | dinsdag 14 november 2006 @ 11:55 |
quote:och, de 'kosten van files' zijn volgens mij gewoon en statistiek rekensommetje... De reistijd van de mens naar zijn werk is vrijwel altijd gelijk gebleven, het blijkt dat de mens gemiddeld zo'n 3 kwartier bereid is naar zijn werk te reizen, dom genoeg was dat precies hetzelfde toen er nog geen auto's waren, enkel was de afstand hemelsbreed gewoon een stuk kleiner, men was ook gedwongen dichtbij zijn werk te wonen... met de uitvinding van auto's gingen mensen steeds verder van hun werk wonen, werd het normaal om bv rustig 50 kilometer te reizen om op je werk te komen... zolang dit maar in 45 tot 50 minuten te doen was.. files hebben vooral ten gevolg dat mensen toch gedwongen worden dichterbij hun werk te gaan wonen, investeerd de overheid enorm in het 'oplossen' van files, zullen mensen dit veelal uitnutten om dan ook een stuk verder van hun werkplek te gaan wonen...de reistijd zal gemiddeld gelijkblijven | |
Kaalhei | dinsdag 14 november 2006 @ 11:56 |
quote:gps | |
Kaalhei | dinsdag 14 november 2006 @ 11:57 |
quote:fyi | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 11:57 |
quote:Die tijd die men bereid is te reizen blijkt zelfs wereldwijd ongeveer hetzelfde ![]() Heel apart maar het blijkt zo te zijn. | |
Kaalhei | dinsdag 14 november 2006 @ 12:00 |
quote:A2 Utrecht-Adam van 3 naar 5 stroken quote:bron | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 12:00 |
quote:Daar betaal ik dan ook een vast bedrag per maand voor, een bedrag welke de werkelijke kosten uiteraard vele malen overstijgt (private stelregel: voor niets gaat de zon op) en dat allemaal "om het simpel te houden". De vrije markt denkt alleen met de klant mee, zolang er aan die klant wat te verdienen valt. Is het geld binnen, houd ieder meedenken op. Zo maak ik me bijvoorbeeld ook zorgen over het onderhoud aan wegen, net zoals het onderhoud aan mijn internetverbinding ook bagger is en je op service natuurlijk al helemaal niet hoeft te rekenen. quote:Ja, ik controleer en onderhoud inderdaad mijn eigen modem, welke ik trouwens ook zelf moest aanschaffen. Ik controleer inderdaad of de maandelijkse betalingen juist zijn en dankzij genoeg administratieve kennis heb ik daar geen accountant voor nodig. De eigen megabyte administratie is sinds de intrede van ADSL tegen vaste maandbedragen de deur uit, maar daarvoor werd ie inderdaad bijgehouden, zeker toen er telefoonnota's op de deurmat vielen die in de honderden guldens liepen. ![]() quote:Maar eenzelfde actie van bedrijven werkt wel? Kom nou zeg ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 12:04 |
quote:Klopt maar als je de hoogte of de grond in wilt stijgen die kosten als een gek. A6-A9 met die tunnel kost een miljard of 4. | |
En1gma | dinsdag 14 november 2006 @ 12:10 |
quote:De files bestaan helaas niet alleen uit woon-werkverkeer maar ook zakelijke rijders. ![]() | |
bramos-elvis | dinsdag 14 november 2006 @ 12:14 |
quote: quote:Daarom noem ik ook het tegelijkertijd flink opwaarderen van het OV. We zijn gewoon te verwend. En dan heb je ook nog het principe 'Mens volgt werk''. Onderzoek heeft uitgewezen dat men ongeveer bereid is één uur te reizen richting het werk (heen en terug dus twee). | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 12:34 |
Geweldig idee ![]() Om de economie draaiende te houden is het belangrijk om een effectief wegennet te hebben. Een super-snelweg lijkt me hiervoor een ideaal middel. Je kunt het geld maar een keer besteden en beter in snelweg met een rendement dan in allerlei kansloze OV lijntjes. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 12:35 |
quote:Hoeveel denk jij met 2 miljard aan te kunnen leggen ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 12:36 |
Oh en je geliefde VVD wil ook extra geld in het OV stoppen hoor.quote: | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 12:40 |
quote:Ik weet niet wat de kostprijs van 1 km snelweg is. Aangezien automobilisten jaarlijks miljarden afdragen aan de staat en een enorme bijdragen leveren aan de economie moet het geld geen probleem zijn. Het probleem is dat het geld nu verdwijnt naar allerlei kansloze algemene middelen zoals het OV. | |
HenriOsewoudt | dinsdag 14 november 2006 @ 12:45 |
quote:Het onderhoud op mijn internetverbinding is prima en de service ook. Alle waar naar z'n geld. quote:Niet eenzelfde actie maar een actie waar bedrijven belang bij hebben om het goed uit te voeren. Een vrije markt werkt namelijk altijd. Een overheidsoplossing nooit. Het is simpelweg een feit dat het probleem van de files onoplosbaar is zolang we niet van het idee af kunnen stappen dat (snel)wegen een publiek goed zouden zijn. | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 13:08 |
quote:2 miljoen per kilometer, op en afritten en viaducten en bovendekse snelweg daargelaten ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 13:18 |
quote:Een heel simpel stukje nieuw asfalt moet voor 2 of 3 miljoen euro lukken. Maaaaar als je op veengrond zit, kunstwerken aan moet leggen, de grond of de lucht in wilt, geluidswallen aan wilt leggen eventueel stil adfalt toe wilt passen etc etc dan stijgt die prijs als een gek. En de VVD wil in dit plan 2 miljard uittrekken voor 4 jaar. Daar kom je niet ver mee. Grofweg een halve A6-A9 verbinding bv. | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 13:19 |
quote: ![]() Laat maar, ik had beter moeten weten met iemand die de vrije markt heilig verklaard en de overheid verkettert. | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 13:23 |
quote:Procedures omdat allerlei gesubsidieerde clubjes dwars gaan liggen. Tsja dan lopen de kosten flink op. Met 2 miljard moet je best wat kunnen aanleggen. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 13:26 |
quote:Waar ik het over had was nog geheel buiten die zaken geregeld. Gewoon het technische verhaal. Procedures is weer een heel ander verhaal. En de dwarste groepen krijgen juist geen subsidie hoor ![]() Maar vertel mij maar eens hoeveel kilometer verhoogde snelweg je aan kan leggen met 2 miljard in het sompige westen ![]() | |
Stansfield | dinsdag 14 november 2006 @ 13:26 |
Op zich vind ik het een goed idee een soort van intercity snelwegen aanleggen. Alleen lijkt het me vrij lastig om dat in de randstad te doen. Maar iets van amersfoort-utrecht-rotterdam en een den haag-amsterdam-amersfoort-enschede intercity snelweg lijkt mij wel handig. | |
wonko | dinsdag 14 november 2006 @ 13:29 |
quote:Euh...welk onderzoek is dat...ik heb dat allang afgeleerd dat lange reizen voor werk....echt zonde van mijn tijd. | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 13:29 |
quote:Ik weet niet hoeveel je daarvan kunt aanleggen. Ik ben geen wegenbouwkundige. | |
wonko | dinsdag 14 november 2006 @ 13:31 |
quote:Brrr, burgers met rechten...enig idee wat rechten kosten? quote:Als je de rechten van burgers met voeten treedt kun je er heel veel mee. | |
ErikT | dinsdag 14 november 2006 @ 13:34 |
quote:Je bedoelt elke tweede Nederlander executeren? | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 13:36 |
quote:De overheid die subsidies verstrekt zodat clubjes de overheid dwars kunnen liggen. Brrr om de schijn van inspraak hoog te houden ![]() | |
bramos-elvis | dinsdag 14 november 2006 @ 13:43 |
quote:Nee, zie verderop int topic ouwehoer ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 13:44 |
quote:Heb hier alleen een veel te klein plaatje ![]() Maar zo te zien zou het gaan om de Breverwet Behoud van reistijd en verplaatsing. Wereldwijd is het tijdsbudget voor forensen ongeveer 1.1 uur. quote: Maar hoe het allemaal precies zat weet ik niet meer zo goed. Colleges zijn al weer even geleden. ook is het zo dat het budget dat aan reizen wordt besteed ook overal ongeveer gelijk is een % of 12 van het besteedbaar inkomen van huishoudens. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 13:44 |
quote:Niet gek veel dus ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 13:47 |
quote:Voor 2 a 3 miljoen per kilometer moet je toch een eind komen. Of doe eens gek en maak er 10 miljoen van per kilometer. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 13:54 |
quote:10 miljoen is waar je vanuit moet gaan voor een simpele (2 * 2 banen) kilometer. Een klaverblad 56 miljoen en een middelgrote brug 28 miljoen. Echte op de veengronden wordt het een stuk duurder zeker als je de lucht in wilt. | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 14:24 |
quote:Dan nog is het idioot om te zeggen dat je er niet gek veel mee kunt doen. 2 miljard is nog altijd 2000 miljoen. | |
HenriOsewoudt | dinsdag 14 november 2006 @ 14:38 |
quote:Prima, maar zeur dan verder niet over files want alle andere voorgestelde oplossingen zullen alleen maar héél veel (belasting)geld kosten en niéts oplossen. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 14:49 |
quote:Nog geen halve a6-a9 verbinding in 4 jaar vind ik niet heel veel. | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 14:50 |
quote:dan heb je nog 50 km snelweg voor 2 miljard, als je alles bij elkaar rekent. en die 2 miljard is voor heel randstad he (of nederland... iig niet voor 1 klein stukje) ik zou me als rechtse automobilist schamen dat je zit te mekkeren over mensen in de bijstand terwijl je zelf een weg eist van 2 miljard om op te kotteren terwijl dat niet eens een denderend goeie oplossing is van het fileprobleem... | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 14:53 |
quote:Het is geen kwestie van eisen. De miljarden die automobilisten jaarlijks afdragen aan de staat mogen weleens goed besteed worden. Krijgen waarvoor je betaalt. | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 14:55 |
quote:Hoor je mij over files zeuren? ![]() Ik ben met je eens dat de huidige oplossingen het probleem niet zullen oplossen. De vrije markt zal dat echter ook niet kunnen, aangezien die ook geen betere ideeën hebben (Hadden ze die wel, waren die er allang geweest, ZEKER als ze ervoor zouden willen betalen ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 14:56 |
quote:Grappenmaker, ergens echt voor betalen is eng ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 14:56 |
quote:Tsja a6-a9 daar zie je meteen wat voor negatief effect milieuclubjes hebben die dwars liggen met geld van de overheid. Maar wel 4 miljard over de balk willen gooien voor een flitstrein tussen Amsterdam en Almere ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 14:59 |
quote:Nogmaals heeft niet zoveel met zogenaamde milieuclubjes te maken. Maar veel meer met NIMBY ![]() Maar ach dat zal allemaal wel te ingewikkeld zijn voor jou om te begrijpen ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 15:00 |
quote:Ach Nederlanders zeuren over alles. Dat is geen argument om iets niet aan te leggen. | |
Grrrrrrrr | dinsdag 14 november 2006 @ 15:00 |
quote:Misschien kunnen ze er de oprit van betalen. Idd hilarisch dat de VVD denkt met 2 miljard zo'n plan te verwezenlijken. | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 15:00 |
quote: ![]() Jij gelooft toch niet dat we met een 2 miljard (Yeah, right) euro kostend megaprojectje het probleem "effe" oplossen? | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 15:02 |
quote:Haha ben het met je eens. Had het over de marktpartijen die het zogenaamd op zouden kunnen lossen. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 15:04 |
quote:Vertel dat aan al die VVD'ers die in de buurtcommité's zitten. Er is niks mis met het aanleggen van wegen maar je moet het wel doordacht doen. Een weg aanleggen langs het eerste natuurgebied van Natuurmonumenten is inderdaad een recept om zoveel mogelijk weerstand te kweken ![]() | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 15:04 |
quote:meldt Peijs net ook in het journaal ![]() | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 15:07 |
quote:och iemand die alles afschuift op natuurfreaks etc, neem ik al niet meer serieus... diezelfde mensen zijn tegen een betuwelijn wegens de hoge kosten dat volgens hen is weggeooid, maar vinden wel dat er maar eventjes een weg van 2 mljrd moet worden aangelegd, en als dat duur schijnt te zijn, is dat de schuld van milieufreaks die zogenaamd de boel belemmeren... | |
Vhiper | dinsdag 14 november 2006 @ 15:07 |
quote:Ah, begreep ik je post verkeerd ![]() | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 15:10 |
quote:Ach daar zit wat in. Niet te min is het hypocriet. Eerst bouw je Almere vol, weg natuur, en vervolgens wordt er vreemd opgekeken dat de wegen vollopen. Ja duh dat had ik ze op een presenteerblaadje kunnen geven. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 15:12 |
quote:Heerlijk simpel kan het leven zijn nietwaar? | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 15:13 |
quote:Daarom was ik ook al voor Hofstra voor de later door hem voorgestelde oplossing. het was dwaas om zo op die optie te focussen. De berijkbaarhied van Almere als geheel is veel belangrijker dan die a6a9 tunnel. | |
Rene | dinsdag 14 november 2006 @ 15:14 |
OV, stop daar meer geld in, duh. Dit werkt gewoon niet. Goedkoop OV enzo | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 15:15 |
quote:De Betuwelijn is ook min of meer weggegooid geld. Laat dat maar eens zien wat betreft dit plan. Ach ja blaten zonder feiten is altijd makkelijk getuige je post. | |
du_ke | dinsdag 14 november 2006 @ 15:17 |
quote:Een proefbalonnetje vergelijken met een project dat ongeveer af is lijkt me vrij onzinnig. Oh die 2 miljard is ook een halve betuwelijn ongeveer ![]() Die lijn hadden Jorritsma en Netelenbos gewoon veel strakker in de hand moeten houden. Had het voor het oorspronkelijk geraamde bedrag van ik meen 1,5 miljard gedaan kunnen worden. | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 15:17 |
quote:blijkbaar vind jij het ook moeilijk "het is de schuld van die milieufreaks met hun gesubsidieerde clubjes" bewijs dat maar es... voordat je weer zo lekker eenzijdig de rechtse rakker gaat uithangen en voorspelbaar tegen links gaat ageren. het wordt namelijk kinderlijk vermoeiend. | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 15:19 |
quote:ach ja, mensen die niet verder dan links-rechts-rechtdoorzee kijken, vinden het blijkbaar ook moeilijk om te discussieren. ze hangen alles op aan hun kant en zodra hun kant de fout ingaat, is het alsnog de schuld van de andere kant. hier weer: de hoge kosten die bij de bouw zijn inbegrepen zijn de schuld van de linkse boomknuffelaars terwijl die er voor geen enkele reet te maken mee hebben: laat dat links-rechts dan eens zitten en kijk eens objectief zonder te denken: had rita dit gewild, of had pim dit gewild? | |
MrX1982 | dinsdag 14 november 2006 @ 15:23 |
quote:Lezen is ook niet je sterkste vak blijkbaar. Quote eens het woord schuld in een van mijn posts. Milieuclubjes frustreren procedures onnodig lang waardoor de kosten stijgen. Als jij dan even laat zien hoe winstgevend de Betuwelijn is. | |
kareltje_de_grote | dinsdag 14 november 2006 @ 15:25 |
quote:Je rijdt nog steeds over een zandpaadje naar je werk? | |
Jerruh | dinsdag 14 november 2006 @ 15:35 |
quote:dat zeg ik ook niet, maar ik zie veel gezeik hier over mensen die dit goed vinden terwijl een dergelijk kostenverslindend gebeuren niet kon wegens duurheid. en de hoge kosten zijn niet omdat milieuclubjes de boel frustreren... | |
Martijn_77 | dinsdag 14 november 2006 @ 21:13 |
quote:Hoe wil je het OV beter maken? Het spoor zit vol de busbverbindingen zijn om te huilen. En veel werkzaamheden lenen zich niet voor thuis werk. Ben dus benieuwd naar de uitwerken van deze opties. | |
draaijer | dinsdag 14 november 2006 @ 21:19 |
quote:Goed verhaal.. Laten we dat maar doen. Heb ik minder file, ik kan harder blazen en dus ben ik ultra snel thuis. Kom maar op | |
Brembo | dinsdag 14 november 2006 @ 23:27 |
quote:1. Alle kruisingen veranderen in ongelijk vloerse kruisingen (wegen); 2. Invoering van ERMTS voor betere spoor effiecentie; 3. Verplicht verbruik voor goederenvervoer naar Duitsland via de Betuweroute; 4. Viersporig tussen alle grote steden (Utrecht - Amsterdam, Utrecht - Rotterdam, Utrecht - Den haag, Utrecht - Rotterdam); 5. Bouwen van de Hanzelijn naar Zwolle en Leeuwarden / Groningen; 6. Ingebruiknemen van kantelbak-treinen om op het bestaand "vernieuwd" spoor 240 KM/h te rijden tussen alle grote steden. (Randstad / Groningen , Zwolle, Arnhem, Leeuwarden); 7. Op de hoofdlijnen van 240 KM/h naar 25 KV ~ 50 Hz; 8. Nieuwe computers voor Prorail met reserve computer ![]() Voor de rest de wat minder rendabelere diesel-lijntjes upgraden naar dubbelsporig electrificatie (Groningen - Leeuwarden, Zutphen - Apeldoorn). Als je dit allemaal ingevoerd hebt ben je wel schatting 10 miljard verder, maar dan heb je het beste spoornetwerk te wereld. En kan je rijtijden halen a la het japanse idee ![]() Daarnaast moet het hele achter support nog geupgrade worden (bussen, trams/ metro's). Dus laat me plan maar zitten ![]() | |
FJD | woensdag 15 november 2006 @ 08:20 |
quote: ![]() De Betuweroute is al onrendabel om te exploiteren waardoor bedrijven niet echt staan te springen om er gebruik van te maken. Nu gaan ze het gebruiken voor het vervoer van kolen en erts maar wedden dat Thyssenkrupp daar geen gebruik van gaat maken? Die varen met binnenvaartschepen om drie redenen: 1) vervoer over bestaand spoor zorgt voor vertragingen en een disruptie in aanvoer moet tegen elke prijs worden voorkomen. 2) kolen en erts zorgen voor grove beschadigingen aan treinen wat resulteert in 3) de trein is onbetrouwbaar, dan is er weer een wagon kapot, dan komt er weer een wagon te weinig. Zoals gezegd dient elke onstabiliteit in het vervoer voorkomen te worden bij Thyssenkrupp. Kortom, of Thyssenkrupp er gebruik van gaat maken is maar de vraag. [ Bericht 1% gewijzigd door FJD op 15-11-2006 09:18:49 ] | |
Jarno | woensdag 15 november 2006 @ 09:11 |
Tof idee. Dan kun je voortaan met 130 de overvolle en verstopte file richting stad in komen racen! ![]() | |
Deprater | woensdag 25 november 2009 @ 12:27 |
quote: | |
-Kadesh- | woensdag 25 november 2009 @ 12:47 |
Haha, weinig orgineel die gristenen. ![]() | |
Hexagon | woensdag 25 november 2009 @ 12:52 |
Duidelijk verkiezingstijd | |
#ANONIEM | woensdag 25 november 2009 @ 13:16 |
Mijn mening, ik vindt het een leuk plan misschien wel om langs de betuwelijn te leggen, ligt die er niet zo alleen bij en ziet die misschien nog eens wat. | |
Deprater | woensdag 25 november 2009 @ 14:23 |
Het is in ieder geval goed om het noorden bij de randstad tee trekken , dan moet je op die weg wel 180 mogen rijden | |
Dr.Nikita | woensdag 25 november 2009 @ 15:48 |
Hulde voor de rijkeren onder ons die de VVD vertegenwoordigt. Er is maar 1 manier om van de files af te komen. Iedereen die minder dan 100.000 euro netto verdient het autobezit verbieden, zijn meteen al die barrels en veredelde invalidewagentjes met paupertjes van de weg en hebben mensen die het echte geld voor de belastingpot verdienen ruim baan. | |
Grrrrrrrr | woensdag 25 november 2009 @ 15:58 |
quote:Dat is niet liberaal ![]() | |
Boze_Appel | woensdag 25 november 2009 @ 16:21 |
quote:Het Londonse systeem. | |
Dr.Nikita | woensdag 25 november 2009 @ 16:28 |
quote:Liefst nog verder Maximaal 1 auto per adres tegen een laag bezittarief van pakweg 200 eure per maand. De tweede auto 500 euro p/m Derde auto 1000 euro. p/m enz......... Zo heb je maximaal 6 miljoen auto's en die zullen echt niet allemaal gelijktijdig op de weg zitten. | |
FastFox91 | woensdag 25 november 2009 @ 16:51 |
quote:Dan zal je adresfraude krijgen. Groot huis, alleen dan met 50 verschillende eigenaren, die elk 100 euro per maand betalen (bijvoorbeeld). | |
Boze_Appel | woensdag 25 november 2009 @ 17:11 |
quote:De auto, of wat dan ook, duur maken door de overheid heeft nog nooit tot een oplossing geleidt. Ik zou ook graag op een lege weg rijden, maar de overheid erdoor laten profiteren gaat tegen mijn principes in. ![]() | |
Deprater | woensdag 25 november 2009 @ 18:01 |
We hoeven niet van de auto af te komen, gewoon nieuwe grote steden bouwen met goede infrastructuur. Net als in Kazachstan zie Astana Gewoon de nieuwe hoofdstad Holland bouwen op de grens van Groningen, Friesland en Drente [ Bericht 27% gewijzigd door Deprater op 25-11-2009 19:05:42 ] | |
du_ke | woensdag 25 november 2009 @ 19:08 |
quote:Volgens mij wou het CDA ook dat er geen extra geld binnen zou komen door de kilometerheffing. Ben dan benieuwd hoe ze die dure supersnelwegen denken te kunnen betalen ![]() | |
du_ke | woensdag 25 november 2009 @ 19:10 |
quote:Daar heeft niemand trek in. Gaat dus echt niet gebeuren. Daarnaast hebben we al wat minder succesvolle pogingen tot het maken van nieuwe steden gehad in NL. | |
Stiggie | woensdag 25 november 2009 @ 19:29 |
Best. Doe maar.... maar niet om die klote kilometerheffing goed te praten. ![]() Al willen we files oplossen moeten we de lucht in met de wegen. ![]() | |
Grrrrrrrr | woensdag 25 november 2009 @ 19:37 |
quote:De overheid zou met dat geld ook nuttige dingen kunnen doen natuurlijk, of is dat in jouw wereldbeeld niet mogelijk? ![]() | |
Deprater | woensdag 25 november 2009 @ 19:39 |
quote:We moeten mooie nieuwe steden aanleggen compleet met metro, glasvezel en al Astana [ Bericht 5% gewijzigd door Deprater op 25-11-2009 19:56:27 ] | |
du_ke | woensdag 25 november 2009 @ 21:21 |
quote:Dan zit je met zo'n post-sovjet experiment compleet verkeerd naar mijn idee. En we moeten ook nog eens mensen hebben die er willen wonen en werk voor hen. Met een bevolking die gaat krimpen op het moment dat zo'n stad een beetje vorm aan kan gaan nemen ben je dan niet slim bezig ![]() | |
Deprater | woensdag 25 november 2009 @ 23:18 |
quote:er moeten ook oude wijken met tochtige woningen worden afgebroken. Het is beter dan in een antieke stad als Amsterdam te gaan vernieuwen, met metro en derg. dat is een museum [ Bericht 7% gewijzigd door Deprater op 25-11-2009 23:43:22 ] | |
One_of_the_few | donderdag 26 november 2009 @ 17:52 |
Alleen het woord "super" al ![]() | |
Deprater | donderdag 26 november 2009 @ 18:00 |
quote:Ja ik stel me voor twee keer vier banen van Groningen naar Utrecht en een van Den Haag dwars tussen de subsidiekoeien door naar Duitsland | |
Stiggie | donderdag 26 november 2009 @ 18:08 |
quote:Met zo'n naam kan het idd alleen maar tegenvallen. Het is hier geen duitsland ![]() | |
Deprater | donderdag 26 november 2009 @ 18:16 |
quote:Kan wel met slechts een rechte weg met vier oprit en afslagen in plaats van zes wegen met 120 op en afritten | |
du_ke | donderdag 26 november 2009 @ 18:17 |
quote:Echt super zijn veel snelwegen daar ook niet hoor ![]() | |
Rene | donderdag 26 november 2009 @ 20:10 |
quote:We hebben al Almere toch? | |
Deprater | donderdag 26 november 2009 @ 20:45 |
quote:Nee een echt grote stad met de doelstelling om een nieuwe hoofdstad te worden met een flitsende infrastructuur metro en glasvezel, tussen Utrecht en Amsterdam en Rotterdam en dan Amsterdam degraderen tot museum met koetsjes en hoeren en snufwinkels | |
One_of_the_few | donderdag 26 november 2009 @ 22:00 |
quote:ja leuk. Lelystad 2. | |
#ANONIEM | donderdag 26 november 2009 @ 22:49 |
quote:Inderdaad een leuk idee alleen wie betaald er dan het onderhoud van de wegen. | |
Deprater | donderdag 26 november 2009 @ 22:53 |
quote:Nee , dat hangt af van de ontwerpers, een mooie stad met mooie moderne hoogbouw en glasvezel in het centrum van de actie | |
One_of_the_few | donderdag 26 november 2009 @ 23:15 |
quote:Dat hangt niet af van de ontwerpers. DIe waren bij lelystad ook goed. Het waren al die andere belangen en meneertjes die hun ego moesten spekken die het kapot maken. En dat is bij elke stad van de tekentafel zo gebeurt en zo zal het blijven gaan. Komt bij dat iedereen die in zo stad woont iets anders mooi vind. | |
du_ke | vrijdag 27 november 2009 @ 08:25 |
quote:Nederlanders willen geen hoogbouw en al helemaal niet om in te wonen. En dat glasvezel verzorgt de markt wel. Binnen 10 jaar heeft bijna elke plaats van meer dan pakweg 10.000 inwoners een glasvezelnetwerk tot in de meterkast van de woningen liggen. Sneller dan in Kazachstan in elk geval ![]() | |
Deprater | vrijdag 27 november 2009 @ 08:42 |
quote:Vaak goedkope woningbouw, veel kleine huurwoningen waar massaal werkloze tokkies naar toe trekken, zie lelystad. Nee je moet een nieuwe hoofdstad bouwen compleet met centrum, metro en super nfrastructuur, dan kunnen ze van Amsterdam museum maken en ook stoppen met die metro | |
du_ke | vrijdag 27 november 2009 @ 08:48 |
quote:Niemand wil in zo'n stad wonen. Een stad moet sfeer en karakter hebben voor het echt een trekker wordt en daar gaat gewoon zeker 200 jaar over heen. Juist een krap centrum met leuke pandjes is aantrekkelijk. Overigens is Lelystad juist vrij ruim opgezet met vrij grote woningen. Dat kon immers makkelijk omdat er ruimte was. | |
#ANONIEM | vrijdag 27 november 2009 @ 08:53 |
Iedereen die in de spits rijdt weet dat de meeste problemen worden veroorzaakt door a) ongelukken/pechgevallen en b) op/af ritten waar iedereen moet ritsen. Hier moeten ze eens oplossingen voor vinden, ipv dit soort geneuzel. | |
Deprater | vrijdag 27 november 2009 @ 08:57 |
quote:Juist supersnelwegen waar je de besturing van je auto moet overgeven aan centrale verkeersbegeleding |