abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:53:50 #51
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43536377
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Renesite het volgende:
nou... Het werkt wel in Frankrijk. Daar hebben ze op de tolwegen zga geen afslagen, het rijd lekker door O
Frankrijk is iets groter dan Nederland
De steden liggen iets verder uit elkaar.
De dorpjes tussen de steden daar zijn vaak veel kleiner dan de nieuwbouwdorpen in west Nederland.
niet te vergelijken dus...
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 10:54:27 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43536390
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:50 schreef Jerruh het volgende:

[..]

cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc.
en dan is mijn vraag: als er files ontstaan door op-en afritten, zegt dat jou niet meteen iets over het belang van die op-en afritten? dat mensen die dingen niet voor niets gebruiken omdat ze anders de snelweg niet op moeten? het feit dat er files staan zegt ook veel over de hoevelheid auto's die dankzij die op-en afritten de snelweg op bonjouren... het directe verkeer van grote stad naar grote stad is minder.
*Mee eens is.
Die mensen die in ik noem Ypenburg wonen en in Utrecht werken moeten eerst terug naar Den Haag en dan de dubbeldek snelweg naar Amsterdam naar Utrecht nemen?
Dat word een chaos bij de Den Haag oprit
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 10:55:40 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43536420
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:53 schreef RobieHood het volgende:

[..]

Frankrijk is iets groter dan Nederland
De steden liggen iets verder uit elkaar.
De dorpjes tussen de steden daar zijn vaak veel kleiner dan de nieuwbouwdorpen in west Nederland.
niet te vergelijken dus...
Lees eventjes verder? Het is een knurft voorbeeld, mar je zou in Frankrijk zeker meer afritten kunnen bouwen. Zou Nederland wel doen - bij elk dorpje een afrit. Neem nou waar ik woon, 10.000 mensen. Binnenkort een 2e afrit Jeez!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:56:46 #54
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43536436
De oplossing is trouwens al lang bekend. Niet meer snelwegen, maar meer verbindingswegen. Van Ypenburg naar Bijvoorbeeld gouda zou je prima over een min of meer niet onderbroken provinciale weg kunnen rijden. Dat hebben ze in Frankrijk ook. Naast grote lange tolwegen een goed wegennet die deze met elkaar verbind en waarmee je de snelweg vaak niet nodig hebt. Als je in nederland 20 km moet rijden kiest iedereen de snelweg
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43536461
Denk dat ze rond Parijs nou niet echt veel minder files hebben. De meeste autoritten gaan maar over korte afstand. De rit van Leeuwarden naar Maastricht of van Groningen naar Rotterdam is het probleem niet zo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 november 2006 @ 10:57:49 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43536466
Ik heb een veel beter idee voor Ypenburg, gewoon afbreken...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43536573
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:50 schreef Jerruh het volgende:

[..]

cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc.
en dan is mijn vraag: als er files ontstaan door op-en afritten, zegt dat jou niet meteen iets over het belang van die op-en afritten? dat mensen die dingen niet voor niets gebruiken omdat ze anders de snelweg niet op moeten? het feit dat er files staan zegt ook veel over de hoevelheid auto's die dankzij die op-en afritten de snelweg op bonjouren... het directe verkeer van grote stad naar grote stad is minder.
Dat vraag ik me dus af...

Ik heb het idee dat het probleem wordt veroorzaakt doordat het doorgaande verkeer afgeremd wordt door die op- en afritten. Feit is dat de snelwegen simpelweg vol zijn, dit probleem wordt verminderd door het doorgaande verkeer te scheiden van het plaatselijk verkeer.
pi_43536687
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Nee, zoiets zou alleen een overheid bedenken. Ik wil de vrije markt de ruimte geven om daar innovatieve oplossingen voor te vinden.


Volgens mij zijn de paar private wegen die Nederland kent, juist de wegen die voorzien zijn van tolpoortjes? Hoe verdienen bedrijven anders geld met een weg?
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:08:47 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_43536737
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:57 schreef du_ke het volgende:
Denk dat ze rond Parijs nou niet echt veel minder files hebben. De meeste autoritten gaan maar over korte afstand. De rit van Leeuwarden naar Maastricht of van Groningen naar Rotterdam is het probleem niet zo.
Jup, het probleem in Nederland is vooral het onderliggend wegennetwerk. In het buitenland heb je veel niet snelwegen waar je toch goed door kan rijden en die dan ook een aardig alternatief zijn voor snelwegen, in Nederland moet je wel via de snelweg anders kom je massa's rotondes, stoplichten en stukken waar je slechts 50 mag rijden tegen.
Dit zorgt ervoor dat veel korte afstands verkeer ook de snelwegen gebruikt wat voor extra veel in/uit voeg bewegingen zorgt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:11:05 #60
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43536806
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:02 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af...

Ik heb het idee dat het probleem wordt veroorzaakt doordat het doorgaande verkeer afgeremd wordt door die op- en afritten. Feit is dat de snelwegen simpelweg vol zijn, dit probleem wordt verminderd door het doorgaande verkeer te scheiden van het plaatselijk verkeer.
dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant !
put
your
clothes
on!
pi_43536817
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:07 schreef Vhiper het volgende:


Volgens mij zijn de paar private wegen die Nederland kent, juist de wegen die voorzien zijn van tolpoortjes? Hoe verdienen bedrijven anders geld met een weg?
Met een electronisch thingy in je auto bijvoorbeeld die meet waar en wanneer je van de tolweg gebruik maakt.

Zie je nu zelf hoe het vasthouden aan het idee dat de overheid alles maar moet verzorgen iedere vorm van innovatie in de kiem smoort? Je kunt je er zelfs al helemaal niets meer bij voorstellen.
pi_43536823
Dit kan nooit de oplossing zijn. Waarom niet? Omdat je lekker snel over de rijksweg gaat, maar je moet er een keer af. Dus krijg je bij de ritslocaties aan de randen van de steden weer MEGA files.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:12:20 #63
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43536836
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant !
Rijswijk-Rotterdam is misschien 25 kilometer. Leg een autoweg/provincialeweg aan waar je 80km/u mag rijden en je bent er binnen 20 minuten.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43537072
We kunnen b.v. ook iedereen met een rode auto doodschieten, of dronken rijden subsidieren, werkt prima tegen de files.
pi_43537079
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:58 schreef problematiQue het volgende:
fileprobleem in nederland kan niet worden opgelost
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:21:56 #66
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43537101
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:12 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Rijswijk-Rotterdam is misschien 25 kilometer. Leg een autoweg/provincialeweg aan waar je 80km/u mag rijden en je bent er binnen 20 minuten.
en dan is rijswijk 1 van de steden die gebruik maakt van die weg. een van de...! en toevoer en afvoer naar die wegen? als een snelweg dat niet aankan, hoe gaat die 80 km weg dat wel kunnen dan!?
put
your
clothes
on!
pi_43537119
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Met een electronisch thingy in je auto bijvoorbeeld die meet waar en wanneer je van de tolweg gebruik maakt.

Zie je nu zelf hoe het vasthouden aan het idee dat de overheid alles maar moet verzorgen iedere vorm van innovatie in de kiem smoort? Je kunt je er zelfs al helemaal niets meer bij voorstellen.
Waarna ik van 50 verschillende bedrijven een rekening krijg voor het rijden over een stukje weg? Of moet ik dat dan ook "vooruitbetalen" op een chipkaart ofzo?

En wie gaat al die apparatuur betalen? En wie controleert zo'n apparaat? Onderhoud hem? Hoe kan ik controleren of de bedragen juist zijn? Zelf maar weer een accountant in de arm nemen om de hele boel na te rekenen, inclusief eigen km administratie?

Nee bedankt, met dezelfde argumenten zit ik overigens dus ook niet op rekeningrijden te wachten.
pi_43537165
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef Croga het volgende:

[..]

O Als we dus 10% van de werkgevers en klanten van forensen er van kunnen overtuigen niet meer te laten forensen (door thuiswerken, dichter bij werk wonen, carpooling of OV) heb je al meer opgelost dan door die 20 miljard uit te geven aan het volgende floppende extra-asfalt project....
pi_43537202
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant !
Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.
Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg.
Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke.
Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch.

Wat is hier nu zo moeilijk aan?
pi_43537215
Overal ter wereld waar extra brede snelwegen zijn aangelegd stonden na verloop van tijd weer files.Neem Parijs, Londen, Los Angeles... De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:29:05 #71
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43537247
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:21 schreef Jerruh het volgende:

[..]

en dan is rijswijk 1 van de steden die gebruik maakt van die weg. een van de...! en toevoer en afvoer naar die wegen? als een snelweg dat niet aankan, hoe gaat die 80 km weg dat wel kunnen dan!?
Door het feit dat er veel minder autoos van die weg gebruik maken.

Het mooiste, maar nu niet meer te realiseren zou zijn:

Enkele brede snelwegen met om de 50 kilometer een afrit. Parallel aan die snelwegen een autoweg met om de 10 kilometer een afrit, en vanaf daar de gebruikelijke provinciale wegen.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43537251
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef onemangang het volgende:
Overal ter wereld waar extra brede snelwegen zijn aangelegd stonden na verloop van tijd weer files.Neem Parijs, Londen, Los Angeles... De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
Het helpt inderdaad niet of maar zeer kort.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43537302
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Panic_A het volgende:

De maximumsnelheid omhoog gooien is een goed idee, zorgt voor een betere doorstroming.
'buiten de randstad de maximum snelheid naar 130' .... dat 'zorgt voor een betere doorstroming' ..

nee, juist met dat punt bewijst hij voornamelijk dat het gaat om het naar de mond praten van kiezers...
juist het verhogen van de snelheid op een plek waar weinig files zijn en het verkeer minder druk is, zorgt voor een grotere bottleneckwerking op de plekken waar het verkeer wél drukker is...

het systeem van seperate snelwegen met doorgaand verkeer zou mogelijk wel nut hebben, maar is een enorme investering, ik wil eigenlijk niet weten hoever je dan komt met de twee miljard die de VVD gereserveerd had...
ik vermoed dat je daarmee van bv een 'dubbeldekssnelweg' maar een stukje van hooguit 25-35 kilometer kunt aanleggen (ter vergelijking, de A50 tusen Eindhoven en Oss, een tracé van 35 kilometer gewone tweebaanse snelweg kostte al een half miljard)
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef onemangang het volgende:
De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
probleem is ook vierbaans-wegen lijken wel aardig, maar slippen relatief sneller vol dan bv. twee tweebaans wegen (op een tweebaans weg kun je als autobolist gewoon je concentereren op de auto's voor je of in de andere baan, vierbaans wegen betekenen opeens dat je veel alerter moet rijden en overal op moet letten en je zal altijd zien dat er dan van die eikels zitten die ofwel volop 'heen-en-weer gaan, of juist veels teveer links blijven hangen ... dé truc om in een file te rijden en zo min mogelijk overlast te geven is natuurlijk gewoon je eigen baan houden en goed aansluiten op je voorganger, zoveel mogelijk tempo pogen te houden en niet telkens te 'remmen'... dat gaat makkelijker op een tweebaans weg dan op een vierbaans)

[ Bericht 14% gewijzigd door Stippel op 14-11-2006 11:39:26 ]
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:33:36 #74
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43537353
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:26 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.
Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg.
Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke.
Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch.

Wat is hier nu zo moeilijk aan?
niks moeilijks aan maar nogmaals: de kosten zullen enorm zijn in vergelijking met het aantal mensen dat er gebruik van zou maken, vooral omdat de randstad gewoon een groot forenzengebied is. denk maar eens aan het feit dat 1 km snelweg 2 miljoen euro kost, en dan hebben we het nog niet eens over bovendekse snelwegen...
en dan nog zal de file op de op-en afritten blijven.
put
your
clothes
on!
pi_43537371
Ik denk dat je met 25 kilomter voor 2 miljard al heel ambitieus bent . Je zit in de Randstad op extreem slappe veengronden. Dat maakt het allemaal erg duur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')