Rutte heeft vannacht een nieuw plan bedacht....quote:De VVD wil supersnelwegen aanleggen tussen de grote steden in de Randstad, met weinig op- en afritten om opstoppingen te voorkomen. Dubbeldeks-rijstroken zouden een oplossing zijn op plaatsen waar snelwegen niet kunnen worden verbreed. De maximumsnelheid kan volgens de VVD buiten de Randstad omhoog naar 130 kilometer per uur.
Parallel aan de supersnelwegen lopen wegen voor het lokale verkeer met op- en afritten. "Het lokale verkeer moet worden gescheiden van het doorgaande verkeer", verklaarde VVD-fractieleider Mark Rutte dinsdagochtend. "De vermenging die nu plaatsvindt, leidt tot files." Rutte verwacht dat het aantal files de komende jaren met de helft kan worden teruggedrongen.
De liberalen hadden in hun verkiezingsprogramma al twee miljard euro uitgetrokken om het fileprobleem aan te pakken, maar hadden daar nog geen nadere invulling aan gegeven.
Amsterdam -->Den Haag = 60 kmquote:
Nee.. niks doen en hopen dat men het OV pakt is stukken beterquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:52 schreef RobieHood het volgende:
[..]
Amsterdam -->Den Haag = 60 km
stel:
Je maakt alleen op en afritten bij Hoofddorp en Leiden .
Je gaat een 6/8 baans snelweg aansluiten op de ringwegen in de stad.....
Alle problemen opgelost........![]()
![]()
Als ze nu eerst het probleem tussen Almere een Amsterdam gaan oplossen.....quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:57 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Nee.. niks doen en hopen dat men het OV pakt is stukken beter![]()
File probleem kan best opgelost worden wanneer er een degelijk alternatief is voor de auto.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:58 schreef problematiQue het volgende:
fileprobleem kan niet worden opgelost, dat zegt studie na studie na studie, hou er nou is over op...
tussen de grote steden in de Randstad......quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:03 schreef SuperWeber het volgende:
Goed plan... Ik ben voor een supersnelweg Groningen-Randstad... Kunnen we die zuiderzeelijn ook direct de zee inflikkeren
Er is wel degelijk een oplossing, alleen die durft geen politieke partij te opperen. Gezien dat redelijk verstrekkende gevolgen heeft!quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:58 schreef problematiQue het volgende:
fileprobleem kan niet worden opgelost, dat zegt studie na studie na studie, hou er nou is over op...
Je lost de problemen van het in- en uitvoegende verkeer op. Er wordt nergens gesproken over aansluitingen op de ringwegen, daar zul je drukte inderdaad houden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:52 schreef RobieHood het volgende:
[..]
Amsterdam -->Den Haag = 60 km
stel:
Je maakt alleen op en afritten bij Hoofddorp en Leiden .
Je gaat een 6/8 baans snelweg aansluiten op de ringwegen in de stad.....
Alle problemen opgelost........![]()
![]()
Laat me raden.... Tijdens een flinke storm drie dijken doorprikken......quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:13 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een oplossing, alleen die durft geen politieke partij te opperen. Gezien dat redelijk verstrekkende gevolgen heeft!
Het hoeft niet zo drastisch.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Panic_A het volgende:
Meer asfalteren is de enige optie die gezien de huidige technieken voorhanden is.
De maximumsnelheid omhoog gooien is een goed idee, zorgt voor een betere doorstroming.
Alles voltrappen met asfalt zeker?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:13 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Er is wel degelijk een oplossing, alleen die durft geen politieke partij te opperen. Gezien dat redelijk verstrekkende gevolgen heeft!
Is dat zo? Beter OV, stimulering van thuiswerken zijn ook en goedkopere opties.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Panic_A het volgende:
Meer asfalteren is de enige optie die gezien de huidige technieken voorhanden is.
De maximumsnelheid omhoog gooien is een goed idee, zorgt voor een betere doorstroming.
Meer asfalt is iig niet de oplossing, als het je weer ergens kan doorrijden, neem je die route ook sneller weer, waardoor de weg weer zal dichtslibben. Hoewel meer asfalt in de huidige situatie wel het onderliggende wegennet (sluiproutes) ontlast.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef RobieHood het volgende:
[..]
Laat me raden.... Tijdens een flinke storm drie dijken doorprikken......
Inderdaad, dit spreekt alleen Wassenaar en Bilthoven aan, en die zijn al 99% VVD.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:27 schreef Jurgen21 het volgende:
Lijkt me nou niet direct een plan waarmee je stemmen trekt...
whehehe ik vind je antwoord leuk: je lost de problemen van in- en uitvoegend verkeer op.... zonder dat verkeer heb je geen verkeer voor een snelweg, want juist van die op-en afritten komt het meeste verkeer dat gebruik maakt van de snelwegen. een supersnelweg tussen den haag en rotterdam heeft geen nut omdat die afstand te klein is. de snelweg tussen utrecht en rotterdam zou evt,. nog kunnen, maar de rest heeft gewoon teveel belangrijke op-en afritten met teveel verkeer om dat te negeren. heb je straks supersnelwegen met een enkele auto terwijl de rest benedendeks in de file ploetert...quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:16 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Je lost de problemen van het in- en uitvoegende verkeer op. Er wordt nergens gesproken over aansluitingen op de ringwegen, daar zul je drukte inderdaad houden.![]()
Omdat je met 2 miljard niet zo gek veel dubbeldekssnelwegen aan kan leggenquote:
Afstappen van het idee dat (snel)wegen een publiek goed zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Oksel het volgende:
En wat is die oplossing?
Met rekeningrijden kan je dit probleem al een heel stuk verminderen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Afstappen van het idee dat (snel)wegen een publiek goed zijn.
Precies.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Afstappen van het idee dat (snel)wegen een publiek goed zijn.
Heb je daar aanwijzingen voor? Alle rapporten die ik er over gezien heb beweren heel wat anders namelijk. Wat ook logisch is aangezien de afstand die je moet houden bij hogere snelheid ook groter is en de kans op ongelukken stijgt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Panic_A het volgende:
De maximumsnelheid omhoog gooien is een goed idee, zorgt voor een betere doorstroming.
Jij wilt om de 100 meter tolpoortjes?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Afstappen van het idee dat (snel)wegen een publiek goed zijn.
Precies niet. Gaarne ook afstappen van het idee dat het OV een publiek goed is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:36 schreef Genverbrander het volgende:
Precies.![]()
Supersnelweg OK, maar de gebruiker betaalt. Dus hoe duurder en zwaarder de auto en hoe meer CO2-uitstoot, hoe meer je betaalt.
En verder ook meteen een paar miljard in het openbaar vervoer pompen zodat er een gelijkwaardig alternatief is.
Jawel hoor asfalt, auto en bouwen klinken de gemiddelde VVD stemmer als muziek in de oren. Daarna gaan ze uiteraard wel weer in het buurtcommité zitten dat gaat protesteren tegen die weg maar dat is bijzaak.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:27 schreef Jurgen21 het volgende:
Lijkt me nou niet direct een plan waarmee je stemmen trekt...
Nee, zoiets zou alleen een overheid bedenken. Ik wil de vrije markt de ruimte geven om daar innovatieve oplossingen voor te vinden.quote:
Oh My God! Jij leeft echt nog 20 jaar geleden zeker....quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Panic_A het volgende:
Meer asfalteren is de enige optie die gezien de huidige technieken voorhanden is.
Tuurlijk... Als je op dat korte stukje vier opritten vervangt door één oprit is het probleem opgelost...quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:31 schreef EdPowers het volgende:
Op dat kleine rotstukje tussen schiedam noord en capelle sta ik idd elke x stil bij de af- en opritten. Dus een directe verbinding zou een goede maatregel zijn. Remember het Groot Onderhoud aan de ring Amsterdam? Toen waren enkele op en afritten ook afgesloten en het verkeer reed lekker door!
OV is een bodemloze put. De kwaliteit ervan wordt eigenlijk alleen maar slechter, de reistijden alleen maar langer en de kaartjes alleen maar duurder.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:36 schreef Genverbrander het volgende:
En verder ook meteen een paar miljard in het openbaar vervoer pompen zodat er een gelijkwaardig alternatief is.
Heb je cijfers waaruit dit blijkt? Ik heb het idee dat er van de ene grote stad naar de andere wel degelijk veel verkeer rijdt, dit scheidt je van de normale snelweg waardoor de druk wel degelijk vermindert.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:32 schreef Jerruh het volgende:
[..]
whehehe ik vind je antwoord leuk: je lost de problemen van in- en uitvoegend verkeer op.... zonder dat verkeer heb je geen verkeer voor een snelweg, want juist van die op-en afritten komt het meeste verkeer dat gebruik maakt van de snelwegen. een supersnelweg tussen den haag en rotterdam heeft geen nut omdat die afstand te klein is. de snelweg tussen utrecht en rotterdam zou evt,. nog kunnen, maar de rest heeft gewoon teveel belangrijke op-en afritten met teveel verkeer om dat te negeren. heb je straks supersnelwegen met een enkele auto terwijl de rest benedendeks in de file ploetert...
Dat is inderdaad een klein bijkomstig probleempje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat je met 2 miljard niet zo gek veel dubbeldekssnelwegen aan kan leggen.
Ofwel heel leuke plannen maar hoe ga je het betalen?
Leuk proefballontje, dat wel.
Maar dat betekent niet dat je de filedruk niet kunt verminderen (of in sommige gevallen verplaatsen). De files kosten de nederlandse economie zoveel, dat het ten alle tijde voor de economie rendabel is om deze aan te leggen. De vraag is alleen wie dat financiert en nee, asfalt alleen is nooit de oplossing, maar OV alleen ook niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:58 schreef problematiQue het volgende:
fileprobleem kan niet worden opgelost, dat zegt studie na studie na studie, hou er nou is over op...
cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:44 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Heb je cijfers waaruit dit blijkt? Ik heb het idee dat er van de ene grote stad naar de andere wel degelijk veel verkeer rijdt, dit scheidt je van de normale snelweg waardoor de druk wel degelijk vermindert.
[..]
Dat is inderdaad een klein bijkomstig probleempje.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |