abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:53:50 #51
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43536377
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Renesite het volgende:
nou... Het werkt wel in Frankrijk. Daar hebben ze op de tolwegen zga geen afslagen, het rijd lekker door O
Frankrijk is iets groter dan Nederland
De steden liggen iets verder uit elkaar.
De dorpjes tussen de steden daar zijn vaak veel kleiner dan de nieuwbouwdorpen in west Nederland.
niet te vergelijken dus...
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 10:54:27 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43536390
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:50 schreef Jerruh het volgende:

[..]

cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc.
en dan is mijn vraag: als er files ontstaan door op-en afritten, zegt dat jou niet meteen iets over het belang van die op-en afritten? dat mensen die dingen niet voor niets gebruiken omdat ze anders de snelweg niet op moeten? het feit dat er files staan zegt ook veel over de hoevelheid auto's die dankzij die op-en afritten de snelweg op bonjouren... het directe verkeer van grote stad naar grote stad is minder.
*Mee eens is.
Die mensen die in ik noem Ypenburg wonen en in Utrecht werken moeten eerst terug naar Den Haag en dan de dubbeldek snelweg naar Amsterdam naar Utrecht nemen?
Dat word een chaos bij de Den Haag oprit
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 14 november 2006 @ 10:55:40 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43536420
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:53 schreef RobieHood het volgende:

[..]

Frankrijk is iets groter dan Nederland
De steden liggen iets verder uit elkaar.
De dorpjes tussen de steden daar zijn vaak veel kleiner dan de nieuwbouwdorpen in west Nederland.
niet te vergelijken dus...
Lees eventjes verder? Het is een knurft voorbeeld, mar je zou in Frankrijk zeker meer afritten kunnen bouwen. Zou Nederland wel doen - bij elk dorpje een afrit. Neem nou waar ik woon, 10.000 mensen. Binnenkort een 2e afrit Jeez!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:56:46 #54
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43536436
De oplossing is trouwens al lang bekend. Niet meer snelwegen, maar meer verbindingswegen. Van Ypenburg naar Bijvoorbeeld gouda zou je prima over een min of meer niet onderbroken provinciale weg kunnen rijden. Dat hebben ze in Frankrijk ook. Naast grote lange tolwegen een goed wegennet die deze met elkaar verbind en waarmee je de snelweg vaak niet nodig hebt. Als je in nederland 20 km moet rijden kiest iedereen de snelweg
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43536461
Denk dat ze rond Parijs nou niet echt veel minder files hebben. De meeste autoritten gaan maar over korte afstand. De rit van Leeuwarden naar Maastricht of van Groningen naar Rotterdam is het probleem niet zo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 14 november 2006 @ 10:57:49 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_43536466
Ik heb een veel beter idee voor Ypenburg, gewoon afbreken...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_43536573
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:50 schreef Jerruh het volgende:

[..]

cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc.
en dan is mijn vraag: als er files ontstaan door op-en afritten, zegt dat jou niet meteen iets over het belang van die op-en afritten? dat mensen die dingen niet voor niets gebruiken omdat ze anders de snelweg niet op moeten? het feit dat er files staan zegt ook veel over de hoevelheid auto's die dankzij die op-en afritten de snelweg op bonjouren... het directe verkeer van grote stad naar grote stad is minder.
Dat vraag ik me dus af...

Ik heb het idee dat het probleem wordt veroorzaakt doordat het doorgaande verkeer afgeremd wordt door die op- en afritten. Feit is dat de snelwegen simpelweg vol zijn, dit probleem wordt verminderd door het doorgaande verkeer te scheiden van het plaatselijk verkeer.
pi_43536687
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Nee, zoiets zou alleen een overheid bedenken. Ik wil de vrije markt de ruimte geven om daar innovatieve oplossingen voor te vinden.


Volgens mij zijn de paar private wegen die Nederland kent, juist de wegen die voorzien zijn van tolpoortjes? Hoe verdienen bedrijven anders geld met een weg?
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:08:47 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_43536737
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:57 schreef du_ke het volgende:
Denk dat ze rond Parijs nou niet echt veel minder files hebben. De meeste autoritten gaan maar over korte afstand. De rit van Leeuwarden naar Maastricht of van Groningen naar Rotterdam is het probleem niet zo.
Jup, het probleem in Nederland is vooral het onderliggend wegennetwerk. In het buitenland heb je veel niet snelwegen waar je toch goed door kan rijden en die dan ook een aardig alternatief zijn voor snelwegen, in Nederland moet je wel via de snelweg anders kom je massa's rotondes, stoplichten en stukken waar je slechts 50 mag rijden tegen.
Dit zorgt ervoor dat veel korte afstands verkeer ook de snelwegen gebruikt wat voor extra veel in/uit voeg bewegingen zorgt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:11:05 #60
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43536806
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:02 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af...

Ik heb het idee dat het probleem wordt veroorzaakt doordat het doorgaande verkeer afgeremd wordt door die op- en afritten. Feit is dat de snelwegen simpelweg vol zijn, dit probleem wordt verminderd door het doorgaande verkeer te scheiden van het plaatselijk verkeer.
dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant !
put
your
clothes
on!
pi_43536817
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:07 schreef Vhiper het volgende:


Volgens mij zijn de paar private wegen die Nederland kent, juist de wegen die voorzien zijn van tolpoortjes? Hoe verdienen bedrijven anders geld met een weg?
Met een electronisch thingy in je auto bijvoorbeeld die meet waar en wanneer je van de tolweg gebruik maakt.

Zie je nu zelf hoe het vasthouden aan het idee dat de overheid alles maar moet verzorgen iedere vorm van innovatie in de kiem smoort? Je kunt je er zelfs al helemaal niets meer bij voorstellen.
pi_43536823
Dit kan nooit de oplossing zijn. Waarom niet? Omdat je lekker snel over de rijksweg gaat, maar je moet er een keer af. Dus krijg je bij de ritslocaties aan de randen van de steden weer MEGA files.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:12:20 #63
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43536836
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant !
Rijswijk-Rotterdam is misschien 25 kilometer. Leg een autoweg/provincialeweg aan waar je 80km/u mag rijden en je bent er binnen 20 minuten.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43537072
We kunnen b.v. ook iedereen met een rode auto doodschieten, of dronken rijden subsidieren, werkt prima tegen de files.
pi_43537079
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:58 schreef problematiQue het volgende:
fileprobleem in nederland kan niet worden opgelost
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:21:56 #66
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43537101
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:12 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Rijswijk-Rotterdam is misschien 25 kilometer. Leg een autoweg/provincialeweg aan waar je 80km/u mag rijden en je bent er binnen 20 minuten.
en dan is rijswijk 1 van de steden die gebruik maakt van die weg. een van de...! en toevoer en afvoer naar die wegen? als een snelweg dat niet aankan, hoe gaat die 80 km weg dat wel kunnen dan!?
put
your
clothes
on!
pi_43537119
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Met een electronisch thingy in je auto bijvoorbeeld die meet waar en wanneer je van de tolweg gebruik maakt.

Zie je nu zelf hoe het vasthouden aan het idee dat de overheid alles maar moet verzorgen iedere vorm van innovatie in de kiem smoort? Je kunt je er zelfs al helemaal niets meer bij voorstellen.
Waarna ik van 50 verschillende bedrijven een rekening krijg voor het rijden over een stukje weg? Of moet ik dat dan ook "vooruitbetalen" op een chipkaart ofzo?

En wie gaat al die apparatuur betalen? En wie controleert zo'n apparaat? Onderhoud hem? Hoe kan ik controleren of de bedragen juist zijn? Zelf maar weer een accountant in de arm nemen om de hele boel na te rekenen, inclusief eigen km administratie?

Nee bedankt, met dezelfde argumenten zit ik overigens dus ook niet op rekeningrijden te wachten.
pi_43537165
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef Croga het volgende:

[..]

O Als we dus 10% van de werkgevers en klanten van forensen er van kunnen overtuigen niet meer te laten forensen (door thuiswerken, dichter bij werk wonen, carpooling of OV) heb je al meer opgelost dan door die 20 miljard uit te geven aan het volgende floppende extra-asfalt project....
pi_43537202
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant !
Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.
Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg.
Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke.
Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch.

Wat is hier nu zo moeilijk aan?
pi_43537215
Overal ter wereld waar extra brede snelwegen zijn aangelegd stonden na verloop van tijd weer files.Neem Parijs, Londen, Los Angeles... De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:29:05 #71
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43537247
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:21 schreef Jerruh het volgende:

[..]

en dan is rijswijk 1 van de steden die gebruik maakt van die weg. een van de...! en toevoer en afvoer naar die wegen? als een snelweg dat niet aankan, hoe gaat die 80 km weg dat wel kunnen dan!?
Door het feit dat er veel minder autoos van die weg gebruik maken.

Het mooiste, maar nu niet meer te realiseren zou zijn:

Enkele brede snelwegen met om de 50 kilometer een afrit. Parallel aan die snelwegen een autoweg met om de 10 kilometer een afrit, en vanaf daar de gebruikelijke provinciale wegen.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43537251
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef onemangang het volgende:
Overal ter wereld waar extra brede snelwegen zijn aangelegd stonden na verloop van tijd weer files.Neem Parijs, Londen, Los Angeles... De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
Het helpt inderdaad niet of maar zeer kort.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43537302
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Panic_A het volgende:

De maximumsnelheid omhoog gooien is een goed idee, zorgt voor een betere doorstroming.
'buiten de randstad de maximum snelheid naar 130' .... dat 'zorgt voor een betere doorstroming' ..

nee, juist met dat punt bewijst hij voornamelijk dat het gaat om het naar de mond praten van kiezers...
juist het verhogen van de snelheid op een plek waar weinig files zijn en het verkeer minder druk is, zorgt voor een grotere bottleneckwerking op de plekken waar het verkeer wél drukker is...

het systeem van seperate snelwegen met doorgaand verkeer zou mogelijk wel nut hebben, maar is een enorme investering, ik wil eigenlijk niet weten hoever je dan komt met de twee miljard die de VVD gereserveerd had...
ik vermoed dat je daarmee van bv een 'dubbeldekssnelweg' maar een stukje van hooguit 25-35 kilometer kunt aanleggen (ter vergelijking, de A50 tusen Eindhoven en Oss, een tracé van 35 kilometer gewone tweebaanse snelweg kostte al een half miljard)
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef onemangang het volgende:
De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
probleem is ook vierbaans-wegen lijken wel aardig, maar slippen relatief sneller vol dan bv. twee tweebaans wegen (op een tweebaans weg kun je als autobolist gewoon je concentereren op de auto's voor je of in de andere baan, vierbaans wegen betekenen opeens dat je veel alerter moet rijden en overal op moet letten en je zal altijd zien dat er dan van die eikels zitten die ofwel volop 'heen-en-weer gaan, of juist veels teveer links blijven hangen ... dé truc om in een file te rijden en zo min mogelijk overlast te geven is natuurlijk gewoon je eigen baan houden en goed aansluiten op je voorganger, zoveel mogelijk tempo pogen te houden en niet telkens te 'remmen'... dat gaat makkelijker op een tweebaans weg dan op een vierbaans)

[ Bericht 14% gewijzigd door Stippel op 14-11-2006 11:39:26 ]
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:33:36 #74
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43537353
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:26 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.
Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg.
Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke.
Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch.

Wat is hier nu zo moeilijk aan?
niks moeilijks aan maar nogmaals: de kosten zullen enorm zijn in vergelijking met het aantal mensen dat er gebruik van zou maken, vooral omdat de randstad gewoon een groot forenzengebied is. denk maar eens aan het feit dat 1 km snelweg 2 miljoen euro kost, en dan hebben we het nog niet eens over bovendekse snelwegen...
en dan nog zal de file op de op-en afritten blijven.
put
your
clothes
on!
pi_43537371
Ik denk dat je met 25 kilomter voor 2 miljard al heel ambitieus bent . Je zit in de Randstad op extreem slappe veengronden. Dat maakt het allemaal erg duur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43537381
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:29 schreef bramos-elvis het volgende:

[..]

Meer asfalt is iig niet de oplossing, als het je weer ergens kan doorrijden, neem je die route ook sneller weer, waardoor de weg weer zal dichtslibben. Hoewel meer asfalt in de huidige situatie wel het onderliggende wegennet (sluiproutes) ontlast.

Probleem aanpakken bij de oorzaak/bron, het autobezit. Mensen niet alleen laten betalen voor de auto, ook voor de stalling ervan (wat nu vaak in de openbare ruimte (cq. op gemeentegrond) gedaan wordt). De drempel voor een in het bezit komen van een extra auto of voor elk gezinslid één wordt zo groter als daar een prijskaartje van 10.000,- bovenopkomt, vooral bij de golfjes met een waarde van 500,-. (1 auto per woning toestaan overigens)
Daarnaast dien je (uiteraard) gelijkertijd het openbaar vervoer flink op te waarderen.
Als dit het file-probleem niet oplost, lost het iig het parkeerprobleem in veel woongebieden op!
Natuurlijk...de rijken en mensen met parkeerruimte op eigen grond mogen nog wel auto kunnen rijden. Mensen met een kutbaantje in ploegendienst kunnen doodvallen en met een zeer slecht werkend OV naar dat kutbaantje toe. De elite heeft dan eindelijk de wel verdiende ruimte op 's heeren wegen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43537470
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:33 schreef Jerruh het volgende:

[..]

niks moeilijks aan maar nogmaals: de kosten zullen enorm zijn in vergelijking met het aantal mensen dat er gebruik van zou maken, vooral omdat de randstad gewoon een groot forenzengebied is. denk maar eens aan het feit dat 1 km snelweg 2 miljoen euro kost, en dan hebben we het nog niet eens over bovendekse snelwegen...
en dan nog zal de file op de op-en afritten blijven.
Die kosten ontken ik ook niet, maar we komen wel op een breekpunt met de kosten van de files t.o.v. de aanleg van nieuwe wegen.
Misschien dat dit niet de allerbeste oplossing voor het fileprobleem is, maar het zal wel degelijk wat verminderd worden.
pi_43537601
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:26 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.
Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg.
Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke.
Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch.

Wat is hier nu zo moeilijk aan?
Het moeilijkste is de praktische uitvoering. De theorie is o zo mooi...maar de praktijk...dat zal echt niet zo maar gaan werken...als het gaat werken.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:44:57 #79
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43537613
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:39 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Die kosten ontken ik ook niet, maar we komen wel op een breekpunt met de kosten van de files t.o.v. de aanleg van nieuwe wegen.
Misschien dat dit niet de allerbeste oplossing voor het fileprobleem is, maar het zal wel degelijk wat verminderd worden.
misschien eerst een verbetering van het wegenstelsel... en dubbeldeks wegen lijken mij een goede oplossing, maar dan niet zonder overslaan van een hoop afslagen en daar niks mee doen . en ik denk dat OV nog steeds een serieuze kans maakt.
put
your
clothes
on!
pi_43537740
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:56 schreef FritsBom het volgende:
De oplossing is trouwens al lang bekend. Niet meer snelwegen, maar meer verbindingswegen. Van Ypenburg naar Bijvoorbeeld gouda zou je prima over een min of meer niet onderbroken provinciale weg kunnen rijden. Dat hebben ze in Frankrijk ook. Naast grote lange tolwegen een goed wegennet die deze met elkaar verbind en waarmee je de snelweg vaak niet nodig hebt. Als je in nederland 20 km moet rijden kiest iedereen de snelweg
Eens! Mits je dan wel zorgt voor een goede doorstroming en niet een zee aan stoplichten en rotondes die de boel ophouden. Ik ben groot voorstander van verbreding van N-wegen en een meer regionaal probleem: een rijdverbod voor tractoren op N-wegen tijdens spitsuren.
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:08 schreef BlaZ het volgende:

Jup, het probleem in Nederland is vooral het onderliggend wegennetwerk. ... in Nederland moet je wel via de snelweg anders kom je massa's rotondes, stoplichten en stukken waar je slechts 50 mag rijden tegen. Dit zorgt ervoor dat veel korte afstands verkeer ook de snelwegen gebruikt wat voor extra veel in/uit voeg bewegingen zorgt.
Precies. Je moet dus goede doorstroomwegen hebben. Graag zodanig dat je bepaalde grote steden ontloopt.
pi_43537760
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:22 schreef Vhiper het volgende:
Waarna ik van 50 verschillende bedrijven een rekening krijg voor het rijden over een stukje weg? Of moet ik dat dan ook "vooruitbetalen" op een chipkaart ofzo?
Zucht. Jouw forum-posting gaat ook over 50 verschillende kabels van 50 verschillende eigenaren. Toch krijg je maar één rekening iedere maand. Knap he? Zo werkt dat in een vrije markt. Die denkt graag met de klant mee, dat is namelijk in haar belang.
quote:
En wie gaat al die apparatuur betalen? En wie controleert zo'n apparaat? Onderhoud hem? Hoe kan ik controleren of de bedragen juist zijn? Zelf maar weer een accountant in de arm nemen om de hele boel na te rekenen, inclusief eigen km administratie?
Ik begrijp dat je nu ook zelf je modem controleert? en onderhoudt? en controleert of de bedragen juist zijn? en daar een accountant voor in de arm hebt genomen? inclusief eigen megabyte administratie?
quote:
Nee bedankt, met dezelfde argumenten zit ik overigens dus ook niet op rekeningrijden te wachten.
Rekeningrijden is een project van de overheid.
En dus idd tot mislukken gedoemd.
Op jouw en mijn kosten.
pi_43537866
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:39 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Die kosten ontken ik ook niet, maar we komen wel op een breekpunt met de kosten van de files t.o.v. de aanleg van nieuwe wegen.
och, de 'kosten van files' zijn volgens mij gewoon en statistiek rekensommetje...

De reistijd van de mens naar zijn werk is vrijwel altijd gelijk gebleven, het blijkt dat de mens gemiddeld zo'n 3 kwartier bereid is naar zijn werk te reizen, dom genoeg was dat precies hetzelfde toen er nog geen auto's waren, enkel was de afstand hemelsbreed gewoon een stuk kleiner, men was ook gedwongen dichtbij zijn werk te wonen...

met de uitvinding van auto's gingen mensen steeds verder van hun werk wonen, werd het normaal om bv rustig 50 kilometer te reizen om op je werk te komen... zolang dit maar in 45 tot 50 minuten te doen was..

files hebben vooral ten gevolg dat mensen toch gedwongen worden dichterbij hun werk te gaan wonen, investeerd de overheid enorm in het 'oplossen' van files, zullen mensen dit veelal uitnutten om dan ook een stuk verder van hun werkplek te gaan wonen...de reistijd zal gemiddeld gelijkblijven
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:56:30 #83
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_43537892
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jij wilt om de 100 meter tolpoortjes?
gps
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:57:09 #84
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_43537908
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nee, zoiets zou alleen een overheid bedenken. Ik wil de vrije markt de ruimte geven om daar innovatieve oplossingen voor te vinden.
fyi
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_43537929
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef Stippel het volgende:

[..]

och, de 'kosten van files' zijn volgens mij gewoon en statistiek rekensommetje...

De reistijd van de mens naar zijn werk is vrijwel altijd gelijk gebleven, het blijkt dat de mens gemiddeld zo'n 3 kwartier bereid is naar zijn werk te reizen, dom genoeg was dat precies hetzelfde toen er nog geen auto's waren, enkel was de afstand hemelsbreed gewoon een stuk kleiner, men was ook gedwongen dichtbij zijn werk te wonen...

met de uitvinding van auto's gingen mensen steeds verder van hun werk wonen, werd het normaal om bv rustig 50 kilometer te reizen om op je werk te komen... zolang dit maar in 45 tot 50 minuten te doen was..

files hebben vooral ten gevolg dat mensen toch gedwongen worden dichterbij hun werk te gaan wonen, investeerd de overheid enorm in het 'oplossen' van files, zullen mensen dit veelal uitnutten om dan ook een stuk verder van hun werkplek te gaan wonen...de reistijd zal gemiddeld gelijkblijven
Die tijd die men bereid is te reizen blijkt zelfs wereldwijd ongeveer hetzelfde .

Heel apart maar het blijkt zo te zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:00:30 #86
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_43537990
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:34 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat je met 25 kilomter voor 2 miljard al heel ambitieus bent . Je zit in de Randstad op extreem slappe veengronden. Dat maakt het allemaal erg duur.
A2 Utrecht-Adam van 3 naar 5 stroken
quote:
De verbreding van de A2 (Amsterdam-Utrecht) staat voor 1,3 miljard gulden gepland in 2005-2010
bron
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_43537999
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Zucht. Jouw forum-posting gaat ook over 50 verschillende kabels van 50 verschillende eigenaren. Toch krijg je maar één rekening iedere maand. Knap he? Zo werkt dat in een vrije markt. Die denkt graag met de klant mee, dat is namelijk in haar belang.
Daar betaal ik dan ook een vast bedrag per maand voor, een bedrag welke de werkelijke kosten uiteraard vele malen overstijgt (private stelregel: voor niets gaat de zon op) en dat allemaal "om het simpel te houden". De vrije markt denkt alleen met de klant mee, zolang er aan die klant wat te verdienen valt. Is het geld binnen, houd ieder meedenken op. Zo maak ik me bijvoorbeeld ook zorgen over het onderhoud aan wegen, net zoals het onderhoud aan mijn internetverbinding ook bagger is en je op service natuurlijk al helemaal niet hoeft te rekenen.
quote:
Ik begrijp dat je nu ook zelf je modem controleert? en onderhoudt? en controleert of de bedragen juist zijn? en daar een accountant voor in de arm hebt genomen? inclusief eigen megabyte administratie?
Ja, ik controleer en onderhoud inderdaad mijn eigen modem, welke ik trouwens ook zelf moest aanschaffen. Ik controleer inderdaad of de maandelijkse betalingen juist zijn en dankzij genoeg administratieve kennis heb ik daar geen accountant voor nodig. De eigen megabyte administratie is sinds de intrede van ADSL tegen vaste maandbedragen de deur uit, maar daarvoor werd ie inderdaad bijgehouden, zeker toen er telefoonnota's op de deurmat vielen die in de honderden guldens liepen.
quote:
Rekeningrijden is een project van de overheid.
En dus idd tot mislukken gedoemd.
Op jouw en mijn kosten.
Maar eenzelfde actie van bedrijven werkt wel? Kom nou zeg
pi_43538085
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

A2 Utrecht-Adam van 3 naar 5 stroken
[..]

bron
Klopt maar als je de hoogte of de grond in wilt stijgen die kosten als een gek. A6-A9 met die tunnel kost een miljard of 4.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43538213
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef Stippel het volgende:

[..]

och, de 'kosten van files' zijn volgens mij gewoon en statistiek rekensommetje...

De reistijd van de mens naar zijn werk is vrijwel altijd gelijk gebleven, het blijkt dat de mens gemiddeld zo'n 3 kwartier bereid is naar zijn werk te reizen, dom genoeg was dat precies hetzelfde toen er nog geen auto's waren, enkel was de afstand hemelsbreed gewoon een stuk kleiner, men was ook gedwongen dichtbij zijn werk te wonen...

met de uitvinding van auto's gingen mensen steeds verder van hun werk wonen, werd het normaal om bv rustig 50 kilometer te reizen om op je werk te komen... zolang dit maar in 45 tot 50 minuten te doen was..

files hebben vooral ten gevolg dat mensen toch gedwongen worden dichterbij hun werk te gaan wonen, investeerd de overheid enorm in het 'oplossen' van files, zullen mensen dit veelal uitnutten om dan ook een stuk verder van hun werkplek te gaan wonen...de reistijd zal gemiddeld gelijkblijven
De files bestaan helaas niet alleen uit woon-werkverkeer maar ook zakelijke rijders.
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:14:29 #90
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_43538306
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:29 schreef bramos-elvis het volgende:

[..]

Meer asfalt is iig niet de oplossing, als het je weer ergens kan doorrijden, neem je die route ook sneller weer, waardoor de weg weer zal dichtslibben. Hoewel meer asfalt in de huidige situatie wel het onderliggende wegennet (sluiproutes) ontlast.

Probleem aanpakken bij de oorzaak/bron, het autobezit. Mensen niet alleen laten betalen voor de auto, ook voor de stalling ervan (wat nu vaak in de openbare ruimte (cq. op gemeentegrond) gedaan wordt). De drempel voor een in het bezit komen van een extra auto of voor elk gezinslid één wordt zo groter als daar een prijskaartje van 10.000,- bovenopkomt, vooral bij de golfjes met een waarde van 500,-. (1 auto per woning toestaan overigens)
Daarnaast dien je (uiteraard) gelijkertijd het openbaar vervoer flink op te waarderen.
Als dit het file-probleem niet oplost, lost het iig het parkeerprobleem in veel woongebieden op!
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:35 schreef wonko het volgende:

[..]

Natuurlijk...de rijken en mensen met parkeerruimte op eigen grond mogen nog wel auto kunnen rijden. Mensen met een kutbaantje in ploegendienst kunnen doodvallen en met een zeer slecht werkend OV naar dat kutbaantje toe. De elite heeft dan eindelijk de wel verdiende ruimte op 's heeren wegen.
Daarom noem ik ook het tegelijkertijd flink opwaarderen van het OV. We zijn gewoon te verwend. En dan heb je ook nog het principe 'Mens volgt werk''. Onderzoek heeft uitgewezen dat men ongeveer bereid is één uur te reizen richting het werk (heen en terug dus twee).
Accept you're dead and start living
pi_43538801
Geweldig idee .

Om de economie draaiende te houden is het belangrijk om een effectief wegennet te hebben. Een super-snelweg lijkt me hiervoor een ideaal middel. Je kunt het geld maar een keer besteden en beter in snelweg met een rendement dan in allerlei kansloze OV lijntjes.
pi_43538840
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:34 schreef MrX1982 het volgende:
Geweldig idee .

Om de economie draaiende te houden is het belangrijk om een effectief wegennet te hebben. Een super-snelweg lijkt me hiervoor een ideaal middel. Je kunt het geld maar een keer besteden en beter in snelweg met een rendement dan in allerlei kansloze OV lijntjes.
Hoeveel denk jij met 2 miljard aan te kunnen leggen ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43538869
Oh en je geliefde VVD wil ook extra geld in het OV stoppen hoor.
quote:
VVD wil 'super-snelwegen'

RIJSWIJK - De VVD wil twee miljard euro uittrekken voor bestrijding van files. In de Randstad moeten voor snelverkeer aparte rijstroken zonder afslagen komen.

Lijsttrekker Mark Rutte denkt daarbij aan een soort intercitysnelwegen naar België en Duitsland en tussen de grote steden. Dat heeft de partij dinsdag bekendgemaakt.

''We moeten het lokale verkeer scheiden van het doorgaande verkeer, want we weten dat die vermenging nu juist leidt tot files'', aldus Rutte dinsdag op Radio 1. Lokaal verkeer kan volgens hem straks terecht op wegen die parallel lopen aan de nieuwe intercitywegen. Verkeer dat maar kort van zo'n weg gebruik maakt, zou dan alleen maar op de rechter rijstrook mogen rijden.

Op plekken waar de snelweg niet kan worden verbreed, wil de VVD dubbeldeks-rijstroken aanleggen, bijvoorbeeld op de A9 bij Amstelveen. Verder moet de maximumsnelheid buiten de Randstad omhoog naar 130 kilometer per uur en moeten de 80-kilometerzones bij de grote steden verdwijnen, aldus de VVD.

De VVD wil tegelijkertijd ook geld uittrekken voor verbetering van het openbaar vervoer. ''Het zogenoemde rondje Randstad, snelle treinverbindingen tussen de grote steden, moet er snel komen'', aldus Rutten. (ANP)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43538974
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:35 schreef du_ke het volgende:
Hoeveel denk jij met 2 miljard aan te kunnen leggen ?
Ik weet niet wat de kostprijs van 1 km snelweg is. Aangezien automobilisten jaarlijks miljarden afdragen aan de staat en een enorme bijdragen leveren aan de economie moet het geld geen probleem zijn. Het probleem is dat het geld nu verdwijnt naar allerlei kansloze algemene middelen zoals het OV.
pi_43539104
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:00 schreef Vhiper het volgende:
Daar betaal ik dan ook een vast bedrag per maand voor, een bedrag welke de werkelijke kosten uiteraard vele malen overstijgt (private stelregel: voor niets gaat de zon op) en dat allemaal "om het simpel te houden". De vrije markt denkt alleen met de klant mee, zolang er aan die klant wat te verdienen valt. Is het geld binnen, houd ieder meedenken op. Zo maak ik me bijvoorbeeld ook zorgen over het onderhoud aan wegen, net zoals het onderhoud aan mijn internetverbinding ook bagger is en je op service natuurlijk al helemaal niet hoeft te rekenen.
Het onderhoud op mijn internetverbinding is prima en de service ook. Alle waar naar z'n geld.
quote:
Maar eenzelfde actie van bedrijven werkt wel? Kom nou zeg
Niet eenzelfde actie maar een actie waar bedrijven belang bij hebben om het goed uit te voeren. Een vrije markt werkt namelijk altijd. Een overheidsoplossing nooit. Het is simpelweg een feit dat het probleem van de files onoplosbaar is zolang we niet van het idee af kunnen stappen dat (snel)wegen een publiek goed zouden zijn.
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:08:05 #96
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43539723
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de kostprijs van 1 km snelweg is. Aangezien automobilisten jaarlijks miljarden afdragen aan de staat en een enorme bijdragen leveren aan de economie moet het geld geen probleem zijn. Het probleem is dat het geld nu verdwijnt naar allerlei kansloze algemene middelen zoals het OV.
2 miljoen per kilometer, op en afritten en viaducten en bovendekse snelweg daargelaten .
put
your
clothes
on!
pi_43540117
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de kostprijs van 1 km snelweg is. Aangezien automobilisten jaarlijks miljarden afdragen aan de staat en een enorme bijdragen leveren aan de economie moet het geld geen probleem zijn. Het probleem is dat het geld nu verdwijnt naar allerlei kansloze algemene middelen zoals het OV.
Een heel simpel stukje nieuw asfalt moet voor 2 of 3 miljoen euro lukken. Maaaaar als je op veengrond zit, kunstwerken aan moet leggen, de grond of de lucht in wilt, geluidswallen aan wilt leggen eventueel stil adfalt toe wilt passen etc etc dan stijgt die prijs als een gek.

En de VVD wil in dit plan 2 miljard uittrekken voor 4 jaar. Daar kom je niet ver mee. Grofweg een halve A6-A9 verbinding bv.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43540139
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Een vrije markt werkt namelijk altijd. Een overheidsoplossing nooit.


Laat maar, ik had beter moeten weten met iemand die de vrije markt heilig verklaard en de overheid verkettert.
pi_43540239
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:18 schreef du_ke het volgende:
Een heel simpel stukje nieuw asfalt moet voor 2 of 3 miljoen euro lukken. Maaaaar als je op veengrond zit, kunstwerken aan moet leggen, de grond of de lucht in wilt, geluidswallen aan wilt leggen eventueel stil adfalt toe wilt passen etc etc dan stijgt die prijs als een gek.

En de VVD wil in dit plan 2 miljard uittrekken voor 4 jaar. Daar kom je niet ver mee. Grofweg een halve A6-A9 verbinding bv.
Procedures omdat allerlei gesubsidieerde clubjes dwars gaan liggen. Tsja dan lopen de kosten flink op.

Met 2 miljard moet je best wat kunnen aanleggen.
pi_43540335
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Procedures omdat allerlei gesubsidieerde clubjes dwars gaan liggen. Tsja dan lopen de kosten flink op.

Met 2 miljard moet je best wat kunnen aanleggen.
Waar ik het over had was nog geheel buiten die zaken geregeld. Gewoon het technische verhaal.

Procedures is weer een heel ander verhaal. En de dwarste groepen krijgen juist geen subsidie hoor .

Maar vertel mij maar eens hoeveel kilometer verhoogde snelweg je aan kan leggen met 2 miljard in het sompige westen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')