Frankrijk is iets groter dan Nederlandquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:46 schreef Renesite het volgende:
nou... Het werkt wel in Frankrijk. Daar hebben ze op de tolwegen zga geen afslagen, het rijd lekker doorO
*Mee eens is.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc.
en dan is mijn vraag: als er files ontstaan door op-en afritten, zegt dat jou niet meteen iets over het belang van die op-en afritten? dat mensen die dingen niet voor niets gebruiken omdat ze anders de snelweg niet op moeten? het feit dat er files staan zegt ook veel over de hoevelheid auto's die dankzij die op-en afritten de snelweg op bonjouren... het directe verkeer van grote stad naar grote stad is minder.
Lees eventjes verder? Het is een knurft voorbeeld, mar je zou in Frankrijk zeker meer afritten kunnen bouwen. Zou Nederland wel doen - bij elk dorpje een afrit. Neem nou waar ik woon, 10.000 mensen. Binnenkort een 2e afritquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:53 schreef RobieHood het volgende:
[..]
Frankrijk is iets groter dan Nederland
De steden liggen iets verder uit elkaar.
De dorpjes tussen de steden daar zijn vaak veel kleiner dan de nieuwbouwdorpen in west Nederland.
niet te vergelijken dus...
Dat vraag ik me dus af...quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
cijfers kan ik je niet geven, wat ik wel kan zeggen is dat er een hele zooi voorsteden aan die snelwegen liggen, waar juist mensen van de stad gaan wonen omdat in de stad zelf niet kan. ook andere steden en dorpen, waar veel forenzen wonen, zijn afhankelijk van het vervoer naar de stad. check capelle aan de ijssel, hoofddorp, leiden, ypenburg, rijswijk, delft, leidschendam, voorburg, voorschoten, roelofsarendsveen, zwijndrecht, ridderkerk etc etc.
en dan is mijn vraag: als er files ontstaan door op-en afritten, zegt dat jou niet meteen iets over het belang van die op-en afritten? dat mensen die dingen niet voor niets gebruiken omdat ze anders de snelweg niet op moeten? het feit dat er files staan zegt ook veel over de hoevelheid auto's die dankzij die op-en afritten de snelweg op bonjouren... het directe verkeer van grote stad naar grote stad is minder.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Nee, zoiets zou alleen een overheid bedenken. Ik wil de vrije markt de ruimte geven om daar innovatieve oplossingen voor te vinden.
Jup, het probleem in Nederland is vooral het onderliggend wegennetwerk. In het buitenland heb je veel niet snelwegen waar je toch goed door kan rijden en die dan ook een aardig alternatief zijn voor snelwegen, in Nederland moet je wel via de snelweg anders kom je massa's rotondes, stoplichten en stukken waar je slechts 50 mag rijden tegen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:57 schreef du_ke het volgende:
Denk dat ze rond Parijs nou niet echt veel minder files hebben. De meeste autoritten gaan maar over korte afstand. De rit van Leeuwarden naar Maastricht of van Groningen naar Rotterdam is het probleem niet zo.
dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabantquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:02 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af...
Ik heb het idee dat het probleem wordt veroorzaakt doordat het doorgaande verkeer afgeremd wordt door die op- en afritten. Feit is dat de snelwegen simpelweg vol zijn, dit probleem wordt verminderd door het doorgaande verkeer te scheiden van het plaatselijk verkeer.![]()
Met een electronisch thingy in je auto bijvoorbeeld die meet waar en wanneer je van de tolweg gebruik maakt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:07 schreef Vhiper het volgende:
![]()
Volgens mij zijn de paar private wegen die Nederland kent, juist de wegen die voorzien zijn van tolpoortjes? Hoe verdienen bedrijven anders geld met een weg?
Rijswijk-Rotterdam is misschien 25 kilometer. Leg een autoweg/provincialeweg aan waar je 80km/u mag rijden en je bent er binnen 20 minuten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant!
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:58 schreef problematiQue het volgende:
fileprobleem in nederland kan niet worden opgelost
en dan is rijswijk 1 van de steden die gebruik maakt van die weg. een van de...! en toevoer en afvoer naar die wegen? als een snelweg dat niet aankan, hoe gaat die 80 km weg dat wel kunnen dan!?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:12 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Rijswijk-Rotterdam is misschien 25 kilometer. Leg een autoweg/provincialeweg aan waar je 80km/u mag rijden en je bent er binnen 20 minuten.
Waarna ik van 50 verschillende bedrijven een rekening krijg voor het rijden over een stukje weg? Of moet ik dat dan ook "vooruitbetalen" op een chipkaart ofzo?quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Met een electronisch thingy in je auto bijvoorbeeld die meet waar en wanneer je van de tolweg gebruik maakt.
Zie je nu zelf hoe het vasthouden aan het idee dat de overheid alles maar moet verzorgen iedere vorm van innovatie in de kiem smoort? Je kunt je er zelfs al helemaal niets meer bij voorstellen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef Croga het volgende:
[..]
O Als we dus 10% van de werkgevers en klanten van forensen er van kunnen overtuigen niet meer te laten forensen (door thuiswerken, dichter bij werk wonen, carpooling of OV) heb je al meer opgelost dan door die 20 miljard uit te geven aan het volgende floppende extra-asfalt project....
Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:11 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat is het nou juist: plaatselijk verkeer wil niet alleen plaatselijk zijn maar ook naar de grote steden toe... en savonds weer terug! hoe moeten mensen volgens jou, als ze in rijswijk wonen, dan naar rotterdam? of als mensen in leidschendam wonen? eerst via de binnenwegen naar een centraal knooppunt en dan die snelweg op!? wat denk je dat dat oplevert!? damn, en ik kom nog wel uit brabant!
Door het feit dat er veel minder autoos van die weg gebruik maken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:21 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en dan is rijswijk 1 van de steden die gebruik maakt van die weg. een van de...! en toevoer en afvoer naar die wegen? als een snelweg dat niet aankan, hoe gaat die 80 km weg dat wel kunnen dan!?
Het helpt inderdaad niet of maar zeer kort.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef onemangang het volgende:
Overal ter wereld waar extra brede snelwegen zijn aangelegd stonden na verloop van tijd weer files.Neem Parijs, Londen, Los Angeles... De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
'buiten de randstad de maximum snelheid naar 130' .... dat 'zorgt voor een betere doorstroming' ..quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:17 schreef Panic_A het volgende:
De maximumsnelheid omhoog gooien is een goed idee, zorgt voor een betere doorstroming.
probleem is ook vierbaans-wegen lijken wel aardig, maar slippen relatief sneller vol dan bv. twee tweebaans wegen (op een tweebaans weg kun je als autobolist gewoon je concentereren op de auto's voor je of in de andere baan, vierbaans wegen betekenen opeens dat je veel alerter moet rijden en overal op moet letten en je zal altijd zien dat er dan van die eikels zitten die ofwel volop 'heen-en-weer gaan, of juist veels teveer links blijven hangen ... dé truc om in een file te rijden en zo min mogelijk overlast te geven is natuurlijk gewoon je eigen baan houden en goed aansluiten op je voorganger, zoveel mogelijk tempo pogen te houden en niet telkens te 'remmen'... dat gaat makkelijker op een tweebaans weg dan op een vierbaans)quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:27 schreef onemangang het volgende:
De reden? Brede wegen trekken automobilisten aan, er komen meer auto's en taraaa... file.
niks moeilijks aan maar nogmaals: de kosten zullen enorm zijn in vergelijking met het aantal mensen dat er gebruik van zou maken, vooral omdat de randstad gewoon een groot forenzengebied is. denk maar eens aan het feit dat 1 km snelweg 2 miljoen euro kost, en dan hebben we het nog niet eens over bovendekse snelwegen...quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:26 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.
Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg.
Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke.
Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch.![]()
Wat is hier nu zo moeilijk aan?![]()
Natuurlijk...de rijken en mensen met parkeerruimte op eigen grond mogen nog wel auto kunnen rijden. Mensen met een kutbaantje in ploegendienst kunnen doodvallen en met een zeer slecht werkend OV naar dat kutbaantje toe. De elite heeft dan eindelijk de wel verdiende ruimte op 's heeren wegen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:29 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Meer asfalt is iig niet de oplossing, als het je weer ergens kan doorrijden, neem je die route ook sneller weer, waardoor de weg weer zal dichtslibben. Hoewel meer asfalt in de huidige situatie wel het onderliggende wegennet (sluiproutes) ontlast.
Probleem aanpakken bij de oorzaak/bron, het autobezit. Mensen niet alleen laten betalen voor de auto, ook voor de stalling ervan (wat nu vaak in de openbare ruimte (cq. op gemeentegrond) gedaan wordt). De drempel voor een in het bezit komen van een extra auto of voor elk gezinslid één wordt zo groter als daar een prijskaartje van 10.000,- bovenopkomt, vooral bij de golfjes met een waarde van 500,-. (1 auto per woning toestaan overigens)
Daarnaast dien je (uiteraard) gelijkertijd het openbaar vervoer flink op te waarderen.
Als dit het file-probleem niet oplost, lost het iig het parkeerprobleem in veel woongebieden op!
Die kosten ontken ik ook niet, maar we komen wel op een breekpunt met de kosten van de files t.o.v. de aanleg van nieuwe wegen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
niks moeilijks aan maar nogmaals: de kosten zullen enorm zijn in vergelijking met het aantal mensen dat er gebruik van zou maken, vooral omdat de randstad gewoon een groot forenzengebied is. denk maar eens aan het feit dat 1 km snelweg 2 miljoen euro kost, en dan hebben we het nog niet eens over bovendekse snelwegen...
en dan nog zal de file op de op-en afritten blijven.
Het moeilijkste is de praktische uitvoering. De theorie is o zo mooi...maar de praktijk...dat zal echt niet zo maar gaan werken...als het gaat werken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:26 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Het verkeer van Rijswijk en dergelijke naar Rotterdam maakt gebruik van de bestaande snelwegen.
Het verkeer van Den Haag naar Rotterdam komt op de nieuwe snelweg.
Zo wordt het doorgaande verkeer uit Den Haag gescheiden van het plaatselijke verkeer uit Rijswijk en dergelijke.
Natuurlijk is Rijswijk een grensgeval aangezien het dichter bij Den Haag ligt dan bij Rotterdam en wellicht beter een stukje kan omrijden, maar dat hou je toch.![]()
Wat is hier nu zo moeilijk aan?![]()
misschien eerst een verbetering van het wegenstelsel... en dubbeldeks wegen lijken mij een goede oplossing, maar dan niet zonder overslaan van een hoop afslagen en daar niks mee doenquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:39 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Die kosten ontken ik ook niet, maar we komen wel op een breekpunt met de kosten van de files t.o.v. de aanleg van nieuwe wegen.
Misschien dat dit niet de allerbeste oplossing voor het fileprobleem is, maar het zal wel degelijk wat verminderd worden.![]()
Eens! Mits je dan wel zorgt voor een goede doorstroming en niet een zee aan stoplichten en rotondes die de boel ophouden. Ik ben groot voorstander van verbreding van N-wegen en een meer regionaal probleem: een rijdverbod voor tractoren op N-wegen tijdens spitsuren.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:56 schreef FritsBom het volgende:
De oplossing is trouwens al lang bekend. Niet meer snelwegen, maar meer verbindingswegen. Van Ypenburg naar Bijvoorbeeld gouda zou je prima over een min of meer niet onderbroken provinciale weg kunnen rijden. Dat hebben ze in Frankrijk ook. Naast grote lange tolwegen een goed wegennet die deze met elkaar verbind en waarmee je de snelweg vaak niet nodig hebt. Als je in nederland 20 km moet rijden kiest iedereen de snelweg
Precies. Je moet dus goede doorstroomwegen hebben. Graag zodanig dat je bepaalde grote steden ontloopt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:08 schreef BlaZ het volgende:
Jup, het probleem in Nederland is vooral het onderliggend wegennetwerk. ... in Nederland moet je wel via de snelweg anders kom je massa's rotondes, stoplichten en stukken waar je slechts 50 mag rijden tegen. Dit zorgt ervoor dat veel korte afstands verkeer ook de snelwegen gebruikt wat voor extra veel in/uit voeg bewegingen zorgt.
Zucht. Jouw forum-posting gaat ook over 50 verschillende kabels van 50 verschillende eigenaren. Toch krijg je maar één rekening iedere maand. Knap he? Zo werkt dat in een vrije markt. Die denkt graag met de klant mee, dat is namelijk in haar belang.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:22 schreef Vhiper het volgende:
Waarna ik van 50 verschillende bedrijven een rekening krijg voor het rijden over een stukje weg? Of moet ik dat dan ook "vooruitbetalen" op een chipkaart ofzo?
Ik begrijp dat je nu ook zelf je modem controleert? en onderhoudt? en controleert of de bedragen juist zijn? en daar een accountant voor in de arm hebt genomen? inclusief eigen megabyte administratie?quote:En wie gaat al die apparatuur betalen? En wie controleert zo'n apparaat? Onderhoud hem? Hoe kan ik controleren of de bedragen juist zijn? Zelf maar weer een accountant in de arm nemen om de hele boel na te rekenen, inclusief eigen km administratie?
Rekeningrijden is een project van de overheid.quote:Nee bedankt, met dezelfde argumenten zit ik overigens dus ook niet op rekeningrijden te wachten.
och, de 'kosten van files' zijn volgens mij gewoon en statistiek rekensommetje...quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:39 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Die kosten ontken ik ook niet, maar we komen wel op een breekpunt met de kosten van de files t.o.v. de aanleg van nieuwe wegen.
gpsquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:36 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Jij wilt om de 100 meter tolpoortjes?![]()
fyiquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, zoiets zou alleen een overheid bedenken. Ik wil de vrije markt de ruimte geven om daar innovatieve oplossingen voor te vinden.
Die tijd die men bereid is te reizen blijkt zelfs wereldwijd ongeveer hetzelfdequote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef Stippel het volgende:
[..]
och, de 'kosten van files' zijn volgens mij gewoon en statistiek rekensommetje...
De reistijd van de mens naar zijn werk is vrijwel altijd gelijk gebleven, het blijkt dat de mens gemiddeld zo'n 3 kwartier bereid is naar zijn werk te reizen, dom genoeg was dat precies hetzelfde toen er nog geen auto's waren, enkel was de afstand hemelsbreed gewoon een stuk kleiner, men was ook gedwongen dichtbij zijn werk te wonen...
met de uitvinding van auto's gingen mensen steeds verder van hun werk wonen, werd het normaal om bv rustig 50 kilometer te reizen om op je werk te komen... zolang dit maar in 45 tot 50 minuten te doen was..
files hebben vooral ten gevolg dat mensen toch gedwongen worden dichterbij hun werk te gaan wonen, investeerd de overheid enorm in het 'oplossen' van files, zullen mensen dit veelal uitnutten om dan ook een stuk verder van hun werkplek te gaan wonen...de reistijd zal gemiddeld gelijkblijven
A2 Utrecht-Adam van 3 naar 5 strokenquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:34 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat je met 25 kilomter voor 2 miljard al heel ambitieus bent. Je zit in de Randstad op extreem slappe veengronden. Dat maakt het allemaal erg duur.
bronquote:De verbreding van de A2 (Amsterdam-Utrecht) staat voor 1,3 miljard gulden gepland in 2005-2010
Daar betaal ik dan ook een vast bedrag per maand voor, een bedrag welke de werkelijke kosten uiteraard vele malen overstijgt (private stelregel: voor niets gaat de zon op) en dat allemaal "om het simpel te houden". De vrije markt denkt alleen met de klant mee, zolang er aan die klant wat te verdienen valt. Is het geld binnen, houd ieder meedenken op. Zo maak ik me bijvoorbeeld ook zorgen over het onderhoud aan wegen, net zoals het onderhoud aan mijn internetverbinding ook bagger is en je op service natuurlijk al helemaal niet hoeft te rekenen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Zucht. Jouw forum-posting gaat ook over 50 verschillende kabels van 50 verschillende eigenaren. Toch krijg je maar één rekening iedere maand. Knap he? Zo werkt dat in een vrije markt. Die denkt graag met de klant mee, dat is namelijk in haar belang.
Ja, ik controleer en onderhoud inderdaad mijn eigen modem, welke ik trouwens ook zelf moest aanschaffen. Ik controleer inderdaad of de maandelijkse betalingen juist zijn en dankzij genoeg administratieve kennis heb ik daar geen accountant voor nodig. De eigen megabyte administratie is sinds de intrede van ADSL tegen vaste maandbedragen de deur uit, maar daarvoor werd ie inderdaad bijgehouden, zeker toen er telefoonnota's op de deurmat vielen die in de honderden guldens liepen.quote:Ik begrijp dat je nu ook zelf je modem controleert? en onderhoudt? en controleert of de bedragen juist zijn? en daar een accountant voor in de arm hebt genomen? inclusief eigen megabyte administratie?
Maar eenzelfde actie van bedrijven werkt wel? Kom nou zegquote:Rekeningrijden is een project van de overheid.
En dus idd tot mislukken gedoemd.
Op jouw en mijn kosten.
Klopt maar als je de hoogte of de grond in wilt stijgen die kosten als een gek. A6-A9 met die tunnel kost een miljard of 4.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:00 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
A2 Utrecht-Adam van 3 naar 5 stroken
[..]
bron
De files bestaan helaas niet alleen uit woon-werkverkeer maar ook zakelijke rijders.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:55 schreef Stippel het volgende:
[..]
och, de 'kosten van files' zijn volgens mij gewoon en statistiek rekensommetje...
De reistijd van de mens naar zijn werk is vrijwel altijd gelijk gebleven, het blijkt dat de mens gemiddeld zo'n 3 kwartier bereid is naar zijn werk te reizen, dom genoeg was dat precies hetzelfde toen er nog geen auto's waren, enkel was de afstand hemelsbreed gewoon een stuk kleiner, men was ook gedwongen dichtbij zijn werk te wonen...
met de uitvinding van auto's gingen mensen steeds verder van hun werk wonen, werd het normaal om bv rustig 50 kilometer te reizen om op je werk te komen... zolang dit maar in 45 tot 50 minuten te doen was..
files hebben vooral ten gevolg dat mensen toch gedwongen worden dichterbij hun werk te gaan wonen, investeerd de overheid enorm in het 'oplossen' van files, zullen mensen dit veelal uitnutten om dan ook een stuk verder van hun werkplek te gaan wonen...de reistijd zal gemiddeld gelijkblijven
quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:29 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Meer asfalt is iig niet de oplossing, als het je weer ergens kan doorrijden, neem je die route ook sneller weer, waardoor de weg weer zal dichtslibben. Hoewel meer asfalt in de huidige situatie wel het onderliggende wegennet (sluiproutes) ontlast.
Probleem aanpakken bij de oorzaak/bron, het autobezit. Mensen niet alleen laten betalen voor de auto, ook voor de stalling ervan (wat nu vaak in de openbare ruimte (cq. op gemeentegrond) gedaan wordt). De drempel voor een in het bezit komen van een extra auto of voor elk gezinslid één wordt zo groter als daar een prijskaartje van 10.000,- bovenopkomt, vooral bij de golfjes met een waarde van 500,-. (1 auto per woning toestaan overigens)
Daarnaast dien je (uiteraard) gelijkertijd het openbaar vervoer flink op te waarderen.
Als dit het file-probleem niet oplost, lost het iig het parkeerprobleem in veel woongebieden op!
Daarom noem ik ook het tegelijkertijd flink opwaarderen van het OV. We zijn gewoon te verwend. En dan heb je ook nog het principe 'Mens volgt werk''. Onderzoek heeft uitgewezen dat men ongeveer bereid is één uur te reizen richting het werk (heen en terug dus twee).quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:35 schreef wonko het volgende:
[..]
Natuurlijk...de rijken en mensen met parkeerruimte op eigen grond mogen nog wel auto kunnen rijden. Mensen met een kutbaantje in ploegendienst kunnen doodvallen en met een zeer slecht werkend OV naar dat kutbaantje toe. De elite heeft dan eindelijk de wel verdiende ruimte op 's heeren wegen.
Hoeveel denk jij met 2 miljard aan te kunnen leggenquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:34 schreef MrX1982 het volgende:
Geweldig idee.
Om de economie draaiende te houden is het belangrijk om een effectief wegennet te hebben. Een super-snelweg lijkt me hiervoor een ideaal middel. Je kunt het geld maar een keer besteden en beter in snelweg met een rendement dan in allerlei kansloze OV lijntjes.
quote:VVD wil 'super-snelwegen'
RIJSWIJK - De VVD wil twee miljard euro uittrekken voor bestrijding van files. In de Randstad moeten voor snelverkeer aparte rijstroken zonder afslagen komen.
Lijsttrekker Mark Rutte denkt daarbij aan een soort intercitysnelwegen naar België en Duitsland en tussen de grote steden. Dat heeft de partij dinsdag bekendgemaakt.
''We moeten het lokale verkeer scheiden van het doorgaande verkeer, want we weten dat die vermenging nu juist leidt tot files'', aldus Rutte dinsdag op Radio 1. Lokaal verkeer kan volgens hem straks terecht op wegen die parallel lopen aan de nieuwe intercitywegen. Verkeer dat maar kort van zo'n weg gebruik maakt, zou dan alleen maar op de rechter rijstrook mogen rijden.
Op plekken waar de snelweg niet kan worden verbreed, wil de VVD dubbeldeks-rijstroken aanleggen, bijvoorbeeld op de A9 bij Amstelveen. Verder moet de maximumsnelheid buiten de Randstad omhoog naar 130 kilometer per uur en moeten de 80-kilometerzones bij de grote steden verdwijnen, aldus de VVD.
De VVD wil tegelijkertijd ook geld uittrekken voor verbetering van het openbaar vervoer. ''Het zogenoemde rondje Randstad, snelle treinverbindingen tussen de grote steden, moet er snel komen'', aldus Rutten. (ANP)
Ik weet niet wat de kostprijs van 1 km snelweg is. Aangezien automobilisten jaarlijks miljarden afdragen aan de staat en een enorme bijdragen leveren aan de economie moet het geld geen probleem zijn. Het probleem is dat het geld nu verdwijnt naar allerlei kansloze algemene middelen zoals het OV.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:35 schreef du_ke het volgende:
Hoeveel denk jij met 2 miljard aan te kunnen leggen?
Het onderhoud op mijn internetverbinding is prima en de service ook. Alle waar naar z'n geld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:00 schreef Vhiper het volgende:
Daar betaal ik dan ook een vast bedrag per maand voor, een bedrag welke de werkelijke kosten uiteraard vele malen overstijgt (private stelregel: voor niets gaat de zon op) en dat allemaal "om het simpel te houden". De vrije markt denkt alleen met de klant mee, zolang er aan die klant wat te verdienen valt. Is het geld binnen, houd ieder meedenken op. Zo maak ik me bijvoorbeeld ook zorgen over het onderhoud aan wegen, net zoals het onderhoud aan mijn internetverbinding ook bagger is en je op service natuurlijk al helemaal niet hoeft te rekenen.
Niet eenzelfde actie maar een actie waar bedrijven belang bij hebben om het goed uit te voeren. Een vrije markt werkt namelijk altijd. Een overheidsoplossing nooit. Het is simpelweg een feit dat het probleem van de files onoplosbaar is zolang we niet van het idee af kunnen stappen dat (snel)wegen een publiek goed zouden zijn.quote:Maar eenzelfde actie van bedrijven werkt wel? Kom nou zeg![]()
2 miljoen per kilometer, op en afritten en viaducten en bovendekse snelweg daargelatenquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de kostprijs van 1 km snelweg is. Aangezien automobilisten jaarlijks miljarden afdragen aan de staat en een enorme bijdragen leveren aan de economie moet het geld geen probleem zijn. Het probleem is dat het geld nu verdwijnt naar allerlei kansloze algemene middelen zoals het OV.
Een heel simpel stukje nieuw asfalt moet voor 2 of 3 miljoen euro lukken. Maaaaar als je op veengrond zit, kunstwerken aan moet leggen, de grond of de lucht in wilt, geluidswallen aan wilt leggen eventueel stil adfalt toe wilt passen etc etc dan stijgt die prijs als een gek.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de kostprijs van 1 km snelweg is. Aangezien automobilisten jaarlijks miljarden afdragen aan de staat en een enorme bijdragen leveren aan de economie moet het geld geen probleem zijn. Het probleem is dat het geld nu verdwijnt naar allerlei kansloze algemene middelen zoals het OV.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Een vrije markt werkt namelijk altijd. Een overheidsoplossing nooit.
Procedures omdat allerlei gesubsidieerde clubjes dwars gaan liggen. Tsja dan lopen de kosten flink op.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:18 schreef du_ke het volgende:
Een heel simpel stukje nieuw asfalt moet voor 2 of 3 miljoen euro lukken. Maaaaar als je op veengrond zit, kunstwerken aan moet leggen, de grond of de lucht in wilt, geluidswallen aan wilt leggen eventueel stil adfalt toe wilt passen etc etc dan stijgt die prijs als een gek.
En de VVD wil in dit plan 2 miljard uittrekken voor 4 jaar. Daar kom je niet ver mee. Grofweg een halve A6-A9 verbinding bv.
Waar ik het over had was nog geheel buiten die zaken geregeld. Gewoon het technische verhaal.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Procedures omdat allerlei gesubsidieerde clubjes dwars gaan liggen. Tsja dan lopen de kosten flink op.
Met 2 miljard moet je best wat kunnen aanleggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |