Wanneer heeft de minister-president geklaagd over persoonlijke aanvallen jegens hem van de oppositiequote:Op zondag 12 november 2006 13:05 schreef rebel6 het volgende:
De Telegraaf is weer lekker hypocriet bezig.
Toen Balk jankte over persoonlijke aanvallen gaven ze hem groot gelijk.
Doet Bos hetzelfde dan noemen ze hem een huilebalk.
Sinds de verkiezingscampagne heeft hij al een paar keer gezegd 'wat ik allemaal niet over me heen heb gekregen de afgelopen jaren!'.quote:Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wanneer heeft de minister-president geklaagd over persoonlijke aanvallen jegens hem van de oppositie![]()
quote:Op zondag 12 november 2006 13:51 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Sinds de verkiezingscampagne heeft hij al een paar keer gezegd 'wat ik allemaal niet over me heen heb gekregen de afgelopen jaren!'.
Natuurlijk zijn er een hoop grappen gemaakt, soms ook echt hatelijkheden.
Maar Balk vertelt er alleen niet bij dat die hatelijkheden van aktievoerders, cabaretiers en columnisten kwamen en niet van Wouter Bos.
En dus is het niet terecht dat het CDA een regelrechte hetze tegen Bos persoonlijk voert.
quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:11 schreef more het volgende:
Misschien kan hij Melkert om hulp vragen.![]()
[afbeelding]
Bos draait zelf, Bos liegt zelf, Bos moppet zelf. Om met Rob Hoogland te spreken: "de enige die Wouter Bos kapot maakt is Wouter Bos zelf."quote:Op zondag 12 november 2006 13:51 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Sinds de verkiezingscampagne heeft hij al een paar keer gezegd 'wat ik allemaal niet over me heen heb gekregen de afgelopen jaren!'.
Natuurlijk zijn er een hoop grappen gemaakt, soms ook echt hatelijkheden.
Maar Balk vertelt er alleen niet bij dat die hatelijkheden van aktievoerders, cabaretiers en columnisten kwamen en niet van Wouter Bos.
En dus is het niet terecht dat het CDA een regelrechte hetze tegen Bos persoonlijk voert.
quote:Op zondag 12 november 2006 11:32 schreef vw_caddy het volgende:
Moet je kijken hoe de NOS Bos hier omschrijft.
[afbeelding]
Wat lief van Rutte.quote:Op zondag 12 november 2006 13:40 schreef Aoristus het volgende:
http://www.nu.nl/news/883(...)nder_de_riem_vk.html
Dit spreekt voor zich, lijkt me. Van het hele gesprek dat Rutte afstak over een veel belangrijker onderwerp, namelijk de tanende situatie voor volkshuisvesting, ligt nu.nl dit stukje inleiding er uit en neemt het dit voor waar aan.
Rob Hoogland.quote:Op zondag 12 november 2006 13:56 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Bos draait zelf, Bos liegt zelf, Bos moppet zelf. Om met Rob Hoogland te spreken: "de enige die Wouter Bos kapot maakt is Wouter Bos zelf."
Bronquote:CDA reageert verbaasd op klacht Bos
De klacht van Wouter Bos dat hij al jaren persoonlijk wordt aangevallen door het CDA en de VVD heeft vooral verbazing opgeroepen.
'Bang'
Ook vindt de CDA-lijsttrekker het niet gek dat Bos een 'draaikont' wordt genoemd, aangezien hij in drie dagen drie verschillende gewenste coalities voor de PvdA heeft genoemd.
VVD-minister Rita Verdonk (Integratie) denkt dat Bos 'bang' voor haar is. 'Dit is een huilende Wouter Bos die al weet dat hij verloren heeft.' Het 'kabinet-Bos' zal er nooit komen, aldus Verdonk voor Radio 1.
'Niet aanstellen'
Ook oud-minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) reageert in het Tros-radioprogramma Kamerbreed verbaasd op de uitspraken van Wouter Bos.
Hij wijst erop dat hijzelf, minister Rita Verdonk van Integratie en minister-president Jan Peter Balkenende ook veel te verduren hebben gehad. Ook zegt Donner dat Bos 'zich niet moet aanstellen' als hij ooit premier wil worden.
Rassenrellen
Bos zei vanochtend in De Telegraaf dat het CDA 'voor de aanval' kiest als de christendemocraten iets te verbergen hebben. 'Dan zeggen ze dat ik een draaikont ben. Heel doorzichtig. Ze krijgen me niet kapot.'
Verder zei de PvdA-lijsttrekker in de toekomst rassenrellen te voorzien als gevolg van het falende integratiebeleid van de premier.
Voor een groot deel welquote:Op zondag 12 november 2006 14:05 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Geen woord over de moddergooierij van Verhagen en Balk, nee het ligt geheel aan Bos zelf.
Bos maakt zichzelf wereldkampioen flip-flop en ministersposten uitdelen voor de verkiezingen hoor.quote:Op zondag 12 november 2006 14:05 schreef rebel6 het volgende:
Rob Hoogland.
Die is stekeblind aan z'n rechteroog.
Geen woord over de moddergooierij van Verhagen en Balk, nee het ligt geheel aan Bos zelf.
Ach hou toch op. Er is helemaal geen fuck tegen Bos gezegd. Hij heeft gewoon een laag incasseringsvermogen. Hij zou beter eens na kunnen denken hoe hij zichzelf kan verbeteren in plaats van dit soort flauwekul te roepen.quote:
Nee, daarmee geven ze aan dat een MP geen huilbaby moet zijn.quote:Op zondag 12 november 2006 14:13 schreef SCH het volgende:
Ik vind het niet slim van Bos maar ik vind het argument van het CDA dat "wij ook zoveel te verduren hebben gehad" een ontiegelijk zwaktebod. Daarmee geven ze dus aan dat ze daaruit het recht ontlenen om het zelf nu maar even terug te doen
Goed dat ze Bos nog als MP zienquote:Op zondag 12 november 2006 14:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, daarmee geven ze aan dat een MP geen huilbaby moet zijn.
Aaah... je (en CDA en VVD) hanteert nu dezelfde tactiek als de Bush-regering 2 jaar terugquote:Op zondag 12 november 2006 14:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bos maakt zichzelf wereldkampioen flip-flop en ministersposten uitdelen voor de verkiezingen hoor.
Kan wel zo zijn, maar het blijft zwak dat Woutertje hier niets, maar dan ook helemaal niets, tegenover kan zetten.quote:Op zondag 12 november 2006 14:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Aaah... je (en CDA en VVD) hanteert nu dezelfde tactiek als de Bush-regering 2 jaar terugNiks meer inhoudelijks zeggen en allemaal alleen nog maar FLIPFLOP! Hij is een FLIPFLOP! zeggen.
Ja natuurlijk. Het debat moet gaan over het falen van je tegenstander, als dat even kan. En het kan.quote:Op zondag 12 november 2006 14:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Aaah... je (en CDA en VVD) hanteert nu dezelfde tactiek als de Bush-regering 2 jaar terugNiks meer inhoudelijks zeggen en allemaal alleen nog maar FLIPFLOP! Hij is een FLIPFLOP! zeggen.
Als journalisten hem vragen wat hij van een bepaalde coalitie vindt en hij antwoord dat hij dat interessant vindt en niet uitsluit, dan flip-flopt hij?quote:Op zondag 12 november 2006 14:10 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bos maakt zichzelf wereldkampioen flip-flop en ministersposten uitdelen voor de verkiezingen hoor.
Nee, en op eerder gedane uitspraken komt hij net zo makelijk weer terug of doet het af als grapje.quote:Op zondag 12 november 2006 14:18 schreef kollie het volgende:
Kan wel zo zijn, maar het blijft zwak dat Woutertje hier niets, maar dan ook helemaal niets, tegenover kan zetten.
Als hij later opeens roept dat het een grap is wel. En de Armeense genocide is een flip-flop van onfatsoenlijk formaat.quote:Op zondag 12 november 2006 14:21 schreef rebel6 het volgende:
Als journalisten hem vragen wat hij van een bepaalde coalitie vindt en hij antwoord dat hij dat interessant vindt en niet uitsluit, dan flip-flopt hij?
Da's wat anders dan iedere drie dagen een nieuwe voorkeur te presenteren.quote:Nee, hij sluit gewoon geen enkele coalitie uit, net als Balk en Rutte.
Hij komt toch zelf met die teksten?quote:De media maken ervan dat hij elke dag een andere coalitie zou willen, onzin.
Amerikaanse toestanden, waar de helft van de kiezers op een persoon kiest die juist jouw belangen niet behartigd maar enkel op een sterke persoonlijkheid stemt. Nou ja, sterk... Balkenende en Rutte (en Bush) menen zich ook tot sterke persoonlijkheden te rekenen maar kunnen dat alleen bereiken door eerst hun tegenstander belachelijk te maken. Nu moet er gezegd worden dat met name Bos het er naar gemaakt heeft... Dat Bush gewonnen heeft 2 jaar terug is nog steeds een van de grootste mysterisch van deze nieuwe eeuwquote:Op zondag 12 november 2006 14:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Het debat moet gaan over het falen van je tegenstander, als dat even kan. En het kan.
Het CDA campagne team begrijpt dat wel.quote:Op zondag 12 november 2006 14:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, en op eerder gedane uitspraken komt hij net zo makelijk weer terug of doet het af als grapje.
Bos heeft duidelijk niet begrepen waar het over gaat in de politiek. Vertrouwen en vertrouwd worden.
Nou, niet echt. De Republikeinse basis is groter en was toen nog niet zo teleurgesteld. En Kerry gedroeg zich als Bos nu ook doet. Zelfde effect.quote:Op zondag 12 november 2006 14:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat Bush gewonnen heeft 2 jaar terug is nog steeds een van de grootste mysterisch van deze nieuwe eeuw![]()
Waarom is dat onfatsoenlijk?quote:Op zondag 12 november 2006 14:27 schreef rebel6 het volgende:
Ik las ergens dat ze dagelijks iets proberen te vinden om het vertrouwen in Bos te beschadigen.
'Fatsoen moet je doen' noemen ze dat.
Dat vind ik ook onvoorstelbaar. Ze bepalen iedere ochtend het draaimoment van Bos. Walgelijk.quote:Op zondag 12 november 2006 14:27 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Het CDA campagne team begrijpt dat wel.
Ik las ergens dat ze dagelijks iets proberen te vinden om het vertrouwen in Bos te beschadigen.
'Fatsoen moet je doen' noemen ze dat.
Hij maakt idd weinig indruk.quote:Op zondag 12 november 2006 14:18 schreef kollie het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar het blijft zwak dat Woutertje hier niets, maar dan ook helemaal niets, tegenover kan zetten.
Meesterlijk. Echte winners zijn het.quote:Op zondag 12 november 2006 14:28 schreef SCH het volgende:
Dat vind ik ook onvoorstelbaar. Ze bepalen iedere ochtend het draaimoment van Bos. Walgelijk.
Hahahaha Verhagen, Balkenende, Balkenende en Verdonk winners...quote:Op zondag 12 november 2006 14:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Meesterlijk. Echte winners zijn het.![]()
Nou, ik zie het CDA niet als losers in deze. Misschien dat ze idd uiteindelijk een zeteltje kwijtraken. Maar als je afgetekend de grootste wordt, ben je geen loser.quote:Op zondag 12 november 2006 14:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hahahaha Verhagen, Balkenende, Balkenende en Verdonk winners...De campagnestrategen van het CDA zouden ze alle eer moeten geven. Kom op zeg. Deze verkiezingen telt bij de Grote Drie alleen losers...
Dat was inderdaad een blunder van formaat.quote:Op zondag 12 november 2006 14:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Als hij later opeens roept dat het een grap is wel. En de Armeense genocide is een flip-flop van onfatsoenlijk formaat.
Dat maakt de media ervan, ik heb Bos niet serieus horen zeggen dat Pvda-VVD-GL z'n voorkeur zou hebben.quote:Da's wat anders dan iedere drie dagen een nieuwe voorkeur te presenteren.
[..]
Wat is er fout aan als je 3 verschillende coalities interessant vindt?quote:Hij komt toch zelf met die teksten?
Waarom heeft hij zich hier toe laten verleiden? Grap of niet? Geef dan geen antwoord. Weinig professioneel.quote:Op zondag 12 november 2006 14:39 schreef rebel6 het volgende:
Dat maakt de media ervan, ik heb Bos niet serieus horen zeggen dat Pvda-VVD-GL z'n voorkeur zou hebben.
Hij omarmt verschillende coalities in verschillende media. Zo kies hij in de Telegraaf voor het CDA, in het FNV blaadje voor links. Hij spreekt met gespleten tong.quote:Wat is er fout aan als je 3 verschillende coalities interessant vindt?
Gewoon een andere manier om te zeggen dat alle opties open blijven, niets mis mee.
Jammer dat de Telegraaf er een draaikont verhaal van maakt.
Ja. Het CDA legt toch allee de zwakke plekken van de tegenstander bloot? Niks onfatsoenlijks aan.quote:Op zondag 12 november 2006 14:43 schreef rebel6 het volgende:
Moet ik dat nog uitleggen?
Op de persoon spelen is nooit sterk en al helemaal niet fatsoenlijk. Als je dat niet begrijptquote:Op zondag 12 november 2006 14:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja. Het CDA legt toch allee de zwakke plekken van de tegenstander bloot? Niks onfatsoenlijks aan.
Sterker nog, het is de enige manier om zo'n hol vat als Bos aan te pakken. Gewoon om de oren slaan met z'n eigen fouten.quote:Op zondag 12 november 2006 14:45 schreef SCH het volgende:
Op de persoon spelen is nooit sterk en al helemaal niet fatsoenlijk. Als je dat niet begrijpt
Dat is waar, Bos had kunnen weten dat de Telegraaf een opmerking met een knipoog verdraait tot een bloedserieuze uitspraak. Niet slim van hem.quote:Op zondag 12 november 2006 14:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Waarom heeft hij zich hier toe laten verleiden? Grap of niet? Geef dan geen antwoord. Weinig professioneel.
Daar heb je gelijk in. Hij probeert teveel verschillende doelgroepen aan te spreken en ook dat is niet slim.quote:Hij omarmt verschillende coalities in verschillende media. Zo kies hij in de Telegraaf voor het CDA, in het FNV blaadje voor links. Hij spreekt met gespleten tong.
Wonderbaarlijk hoe eenzijdig en selectief je daarin bent...quote:Op zondag 12 november 2006 14:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Sterker nog, het is de enige manier om zo'n hol vat als Bos aan te pakken. Gewoon om de oren slaan met z'n eigen fouten.Anders glibbert hij weg met iedere dag een nieuw standpunt. Is dat zo inhoudelijk? Me dunkt van niet
Nou niet bepaald, zie nederlandkiest.nl.quote:
OOk al zo'n strategisch genie.quote:Op zondag 12 november 2006 15:01 schreef vw_caddy het volgende:
PvdA loopt slecht, en alle ouwe prut komt weer voorbij op tv. Margreeth de Boer, *ril*.
Daar hebben we de Telegraaf, Elsevier en Frits Wester al voor.quote:Op zondag 12 november 2006 14:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja. Het CDA legt toch allee de zwakke plekken van de tegenstander bloot? Niks onfatsoenlijks aan.
Wat het CDA doet is moddergooien en zwartmaken. Als ze zwakke plekken bloot zouden leggen zouden ze het ovet het partijprogramma hebben en niet zoveel op de man spelen. Hoewel ze nog niet zo erg zijn als Verdonk godzijdank. Maar eigenlijk zouden zowel vvd, cda als pvda eens keer niet moeten regeren. Dat zal ze goed doen. Begin al dat persoonlijke gedoe van beide kanten nogal zat te worden. Komt echt zó kinderachtig over.quote:Op zondag 12 november 2006 14:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bos maakt echt zichzelf zwart hoor, het CDA zet er alleen nog de megafoon op. Wat verwacht je nou, dat we met z'n allen Bos op een schild gingen hijsen?quote:Op zondag 12 november 2006 15:09 schreef rebel6 het volgende:
Daar hebben we de Telegraaf, Elsevier en Frits Wester al voor.
Een partij die zich speciaal richt op het zwartmaken van personen bij de tegenpartij daalt af tot een bedenkelijk niveau.
En dat voor een normen en waarden partij.![]()
Dat het CDA elke morgen speciaal gaat kijken hoe ze Bos nu weer zo onbetrouwbaar mogelijk kunnen afschilderen doet Bos zelf?quote:Op zondag 12 november 2006 15:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bos maakt echt zichzelf zwart hoor, het CDA zet er alleen nog de megafoon op.
Hoe zou je het vinden als het PvdA campagneteam dagelijks Balkenende zou aanvallen?quote:Wat verwacht je nou, dat we met z'n allen Bos op een schild gingen hijsen?
Kom er toch even weer op terug.quote:Op zondag 12 november 2006 12:35 schreef X. het volgende:
[..]
Ow, nou ja.
Maar de hele NOS zit jou wel hoog hè? Je blijft er maar over door zaniken
Hij maakt toch al een week lang dagelijks een blunder?quote:Op zondag 12 november 2006 15:27 schreef rebel6 het volgende:
Dat het CDA elke morgen speciaal gaat kijken hoe ze Bos nu weer zo onbetrouwbaar mogelijk kunnen afschilderen doet Bos zelf?
Waarom doen ze dat niet? Omdat ze met het CDA willen regeren. En daar zit de zwakte van de PvdA: ze zijn het eigenlijk wel met Balkenende eens, op hoofdlijnen.quote:Hoe zou je het vinden als het PvdA campagneteam dagelijks Balkenende zou aanvallen?
Ik zag dat ook, maar ik was er nog maar niet over begonnen hier. Zeker als Clairy Polak en Ferry Mingelen presenteren kun je er vergif op innemen dat het één grote stem-op-Bos-show wordtquote:Op zondag 12 november 2006 15:35 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Kom er toch even weer op terug.Zie net dat NOS/NOVA Nederland Kiest op de avond voor de verkiezingen Wouter Bos op bezoek heeft. Kan geen toeval zijn.
Nee hoor. Ze sparen Bos ook niet hoor.quote:Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik zag dat ook, maar ik was er nog maar niet over begonnen hier. Zeker als Clairy Polak en Ferry Mingelen presenteren kun je er vergif op innemen dat het één grote stem-op-Bos-show wordt![]()
En dan als klapper de volledig onpartijdige Maartje Van Weegen die de verkiezingsshow presenteert. "Helaas is het CDA in <willekeurige plaats> de grootste geworden".quote:Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ik zag dat ook, maar ik was er nog maar niet over begonnen hier. Zeker als Clairy Polak en Ferry Mingelen presenteren kun je er vergif op innemen dat het één grote stem-op-Bos-show wordt![]()
quote:Op zondag 12 november 2006 16:19 schreef Sniper het volgende:
En dan als klapper de volledig onpartijdige Maartje Van Weegen die de verkiezingsshow presenteert. "Helaas is het CDA in <willekeurige plaats> de grootste geworden".
En daarom is het niet erg als het CDA dagelijks overlegt hoe ze Bos het beste kunnen afzeiken?quote:Op zondag 12 november 2006 15:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij maakt toch al een week lang dagelijks een blunder?
Dat de PvdA inhoudelijk een zwak verhaal heeft ben ik geheel met je eens.quote:Waarom doen ze dat niet? Omdat ze met het CDA willen regeren. En daar zit de zwakte van de PvdA: ze zijn het eigenlijk wel met Balkenende eens, op hoofdlijnen.
Ja, dat was een zeer beschamend moment in 2003. Gelukkig moest Maartje even later met een zuur gezicht melden dat het CDA had gewonnen en Balkenende minister-president zou wordenquote:Op zondag 12 november 2006 16:19 schreef Sniper het volgende:
[..]
En dan als klapper de volledig onpartijdige Maartje Van Weegen die de verkiezingsshow presenteert. "Helaas is het CDA in <willekeurige plaats> de grootste geworden".
http://www.nu.nl/news/883(...)t_onder_de_riem.htmlquote:Rutte steekt Bos hart onder de riem
Uitgegeven: 12 november 2006 12:51
Laatst gewijzigd: 12 november 2006 13:10
AMSTERDAM - VVD-lijsttrekker Mark Rutte heeft Wouter Bos geadviseerd zijn schouders niet te laten hangen. Hij nam het in het tv-programma Buitenhof op voor Bos naar aanleiding van een discussie tussen voormalig PvdA-minister Margreeth de Boer en oud-PvdA-senator Joop van den Berg. Rutte noemde het 'verbijsterend' dat prominente PvdA'ers het deden lijken alsof de verkiezingen voor de PvdA al verloren waren.
"Ik ben het met veel van zijn punten oneens, maar hij is een bekwaam politicus en een sympathieke vent", aldus Rutte. "Hij moet zich niets van deze mensen aantrekken."
Nou, ik vind Ferry Mingelen anders behoorlijk rechts altijd. Het is juist een uitgelezen kans om Bosje door midden te zagenquote:Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Daar heeft ze achteraf ook excuses voor gemaakt, overigens.quote:Op zondag 12 november 2006 16:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, dat was een zeer beschamend moment in 2003. Gelukkig moest Maartje even later met een zuur gezicht melden dat het CDA had gewonnen en Balkenende minister-president zou worden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |