abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43477390
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:56 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

WTF, is dit geen fotofuck?
Nou niet bepaald, zie nederlandkiest.nl.

PvdA loopt slecht, en alle ouwe prut komt weer voorbij op tv. Margreeth de Boer, *ril*.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 12 november 2006 @ 15:03:52 #227
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43477468
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:01 schreef vw_caddy het volgende:
PvdA loopt slecht, en alle ouwe prut komt weer voorbij op tv. Margreeth de Boer, *ril*.
OOk al zo'n strategisch genie.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_43477593
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja. Het CDA legt toch allee de zwakke plekken van de tegenstander bloot? Niks onfatsoenlijks aan.
Daar hebben we de Telegraaf, Elsevier en Frits Wester al voor.

Een partij die zich speciaal richt op het zwartmaken van personen bij de tegenpartij daalt af tot een bedenkelijk niveau.

En dat voor een normen en waarden partij.
  zondag 12 november 2006 @ 15:09:11 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43477594
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja. Het CDA legt toch allee de zwakke plekken van de tegenstander bloot? Niks onfatsoenlijks aan.
Wat het CDA doet is moddergooien en zwartmaken. Als ze zwakke plekken bloot zouden leggen zouden ze het ovet het partijprogramma hebben en niet zoveel op de man spelen. Hoewel ze nog niet zo erg zijn als Verdonk godzijdank. Maar eigenlijk zouden zowel vvd, cda als pvda eens keer niet moeten regeren. Dat zal ze goed doen. Begin al dat persoonlijke gedoe van beide kanten nogal zat te worden. Komt echt zó kinderachtig over.

Jammer alleen dat zowel aan de linker- als aan de rechterkant weinig is dat echt kan regeren. SP en GL mischien, hoewel dat ook nog maar moet blijken. Maar aan de rechterkant zit er na de vvd gewoon een gat.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 12 november 2006 @ 15:11:17 #230
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43477640
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:09 schreef rebel6 het volgende:
Daar hebben we de Telegraaf, Elsevier en Frits Wester al voor.

Een partij die zich speciaal richt op het zwartmaken van personen bij de tegenpartij daalt af tot een bedenkelijk niveau.

En dat voor een normen en waarden partij.
Bos maakt echt zichzelf zwart hoor, het CDA zet er alleen nog de megafoon op. Wat verwacht je nou, dat we met z'n allen Bos op een schild gingen hijsen?
pi_43478030
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bos maakt echt zichzelf zwart hoor, het CDA zet er alleen nog de megafoon op.
Dat het CDA elke morgen speciaal gaat kijken hoe ze Bos nu weer zo onbetrouwbaar mogelijk kunnen afschilderen doet Bos zelf?
quote:
Wat verwacht je nou, dat we met z'n allen Bos op een schild gingen hijsen?
Hoe zou je het vinden als het PvdA campagneteam dagelijks Balkenende zou aanvallen?
  zondag 12 november 2006 @ 15:35:05 #232
154880 Bolter
Awesomeness
pi_43478203
Balkenende is gedurende de afgelopen jaren vaak genoeg aangevallen, uitgelachen en belachelijk gemaakt. Ach, hoort erbij, is niet leuk natuurlijk maar het hoort er gewoon bij. Niet te hard huilen dus.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_43478215
quote:
Op zondag 12 november 2006 12:35 schreef X. het volgende:

[..]

Ow, nou ja.

Maar de hele NOS zit jou wel hoog hè? Je blijft er maar over door zaniken
Kom er toch even weer op terug. Zie net dat NOS/NOVA Nederland Kiest op de avond voor de verkiezingen Wouter Bos op bezoek heeft. Kan geen toeval zijn.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 12 november 2006 @ 15:36:32 #234
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43478230
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:27 schreef rebel6 het volgende:
Dat het CDA elke morgen speciaal gaat kijken hoe ze Bos nu weer zo onbetrouwbaar mogelijk kunnen afschilderen doet Bos zelf?
Hij maakt toch al een week lang dagelijks een blunder?
quote:
Hoe zou je het vinden als het PvdA campagneteam dagelijks Balkenende zou aanvallen?
Waarom doen ze dat niet? Omdat ze met het CDA willen regeren. En daar zit de zwakte van de PvdA: ze zijn het eigenlijk wel met Balkenende eens, op hoofdlijnen.
pi_43478620
Bos gebruikt de Fortuyn-methode. Zielig doen en iedere vorm van tegenstand afdoen als "demoniseren".
  zondag 12 november 2006 @ 16:17:02 #236
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43479251
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:35 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Kom er toch even weer op terug. Zie net dat NOS/NOVA Nederland Kiest op de avond voor de verkiezingen Wouter Bos op bezoek heeft. Kan geen toeval zijn.
Ik zag dat ook, maar ik was er nog maar niet over begonnen hier. Zeker als Clairy Polak en Ferry Mingelen presenteren kun je er vergif op innemen dat het één grote stem-op-Bos-show wordt
Pugna Pro Patria
pi_43479318
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:17 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik zag dat ook, maar ik was er nog maar niet over begonnen hier. Zeker als Clairy Polak en Ferry Mingelen presenteren kun je er vergif op innemen dat het één grote stem-op-Bos-show wordt
Nee hoor. Ze sparen Bos ook niet hoor.
  zondag 12 november 2006 @ 16:19:47 #238
572 Sniper
Gull Catcher
pi_43479322
quote:

[..]

En dan als klapper de volledig onpartijdige Maartje Van Weegen die de verkiezingsshow presenteert. "Helaas is het CDA in <willekeurige plaats> de grootste geworden".
  zondag 12 november 2006 @ 16:20:43 #239
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43479358
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:19 schreef Sniper het volgende:
En dan als klapper de volledig onpartijdige Maartje Van Weegen die de verkiezingsshow presenteert. "Helaas is het CDA in <willekeurige plaats> de grootste geworden".
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43479359
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hij maakt toch al een week lang dagelijks een blunder?
En daarom is het niet erg als het CDA dagelijks overlegt hoe ze Bos het beste kunnen afzeiken?
quote:
Waarom doen ze dat niet? Omdat ze met het CDA willen regeren. En daar zit de zwakte van de PvdA: ze zijn het eigenlijk wel met Balkenende eens, op hoofdlijnen.
Dat de PvdA inhoudelijk een zwak verhaal heeft ben ik geheel met je eens.

Alleen het is dan wel triest dat het CDA dáár zo weinig werk van maakt en zich liever bezighoudt met het afzeiken van Bos persoonlijk.

Maar ja, ik begrijp het ook wel: bij het RTL debat bleek al dat Balkenende grote moeite heeft om z'n beleid te verdedigen, dus logisch dat het CDA liever niet over de inhoud praat.
  zondag 12 november 2006 @ 16:23:44 #241
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43479457
quote:

[..]

Ja, dat was een zeer beschamend moment in 2003. Gelukkig moest Maartje even later met een zuur gezicht melden dat het CDA had gewonnen en Balkenende minister-president zou worden
Pugna Pro Patria
  zondag 12 november 2006 @ 16:42:35 #242
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43479942
quote:
Rutte steekt Bos hart onder de riem

Uitgegeven: 12 november 2006 12:51
Laatst gewijzigd: 12 november 2006 13:10

AMSTERDAM - VVD-lijsttrekker Mark Rutte heeft Wouter Bos geadviseerd zijn schouders niet te laten hangen. Hij nam het in het tv-programma Buitenhof op voor Bos naar aanleiding van een discussie tussen voormalig PvdA-minister Margreeth de Boer en oud-PvdA-senator Joop van den Berg. Rutte noemde het 'verbijsterend' dat prominente PvdA'ers het deden lijken alsof de verkiezingen voor de PvdA al verloren waren.

"Ik ben het met veel van zijn punten oneens, maar hij is een bekwaam politicus en een sympathieke vent", aldus Rutte. "Hij moet zich niets van deze mensen aantrekken."
http://www.nu.nl/news/883(...)t_onder_de_riem.html
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43481685
quote:

[..]

Nou, ik vind Ferry Mingelen anders behoorlijk rechts altijd. Het is juist een uitgelezen kans om Bosje door midden te zagen

Of te troosten natuurlijk, als hij minder zetels dan D66 staat in de peilingen
pi_43481702
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:23 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ja, dat was een zeer beschamend moment in 2003. Gelukkig moest Maartje even later met een zuur gezicht melden dat het CDA had gewonnen en Balkenende minister-president zou worden
Daar heeft ze achteraf ook excuses voor gemaakt, overigens.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 17:59:41 #245
862 Arcee
Look closer
pi_43482238
quote:
Nee, niet het CDA. Volgens mij Fortuyn bij de Gemeenteraadsverkiezingen in 2002. Leefbaar Rotterdam dus.

Maar dat was erg triest idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 12 november 2006 @ 18:16:43 #246
154880 Bolter
Awesomeness
pi_43482781
Is dat serieus gebeurd? Mijn god en zij durven haar nu nog zoiets te laten presenteren!? Ben blij dat ze er binnenkort mee op houdt!
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 12 november 2006 @ 19:08:31 #247
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43484346
In zijn campagnedagboek is Frits Wester ook zeer verbaasd over de uitlatingen van Bos.
quote:
Zaterdag 11 november
Vol verbazing lees ik met mijn slaperige hoofd het interview met Wouter Bos in de Telegraaf. ”Het CDA en de VVD proberen mij al drie jaar lang als persoon kapot te maken”, aldus Bos. Ik moet de zin een paar keer lezen. Staat het er echt of ben ik nog niet helemaal wakker. Nee, het staat er echt. Wouter, denk ik bij mezelf wat ben je nu aan het doen? Wat is dit voor een Calimero-gedrag? Dit zijn uitlatingen van iemand die er zelf al niet meer in gelooft. Het excuus voor het verlies is al uitgesproken. “Meester ze pesten me en daarom is mijn proefwerk mislukt”.
Ik snap hier helemaal niets van. Aan de ene kant klaagt Bos dat de campagne te weinig over de inhoud gaat en tegelijkertijd kom hij met dit soort verhalen die de aandacht nog verder van de inhoud afleiden. Daar komt bij dat zijn aantijging aan het adres van CDA en VVD onzin is.

In de ruim twintig jaar dat ik op het Binnenhof rondloop, heb ik nog nooit een campagne gezien waarin iedereen zo vriendelijk voor elkaar was. Natuurlijk worden er stekeligheden over en weer uitgewisseld, maar kijk toch eens hoe braaf dat gaat. Oké, het CDA zegt inderdaad vaak dat Bos draait en vraagt hem inderdaad tot vervelens toe om eerlijk te zijn, maar kom op het is campagnetijd.
Vergelijk het eens met campagnes uit de jaren zeventig en tachtig toen ging het er veel harder aan toe. 1994, 1998 keiharde persoonlijke aanvallen over en weer. In 1998 weigerde Bos’ voorganger Wim Kok nog iedere confrontatie met Jan Marijnissen van de SP. Hij wilde niet met hem in gesprek of debat en was woedend toen Marijnissen tijdens een Barend en van Dorp uitzending even aan de telefoon kwam om hem iets te vragen. Marijnissen werd door de PvdA toen als melaats behandeld, iets wat je je vandaag de dag niet meer voor kunt stellen.

Kijk ook eens naar alle persoonlijke aanvallen die Jan Peter Balkenende de afgelopen jaren te verduren kreeg. Zijn uiterlijk, zijn manier van praten, lopen echt alles werd er door politici en media bijgesleept om de man belachelijk te maken, tal van zaken die vaak niets met de inhoud te maken hadden.
Ik begrijp dat ze binnen de partij- en campagnetop van de PvdA ook niet blij zijn met deze uitspraken van hun lijsttrekker. Bos haast zich later op de dag dan ook om onder andere voor onze camera te verklaren dat het blijkbaar allemaal bij het vak hoort en dat ie er ook best tegen kan. Nou begin er dan ook niet over zou ik zeggen.

Inmiddels is het kwaad al geschied en vragen andere politici als Donner, Verhagen en Verdonk zich publiekelijk af of iemand die zo licht geraakt is wel geschikt is voor het premierschap. In zo’n functie moet je tenslotte tegen een stootje kunnen betogen ze. Ja, hoe makkelijk kun je het je tegenstanders maken, ze hoeven de bal alleen nog maar in te koppen.
In onze uitzending van half acht zijn de uitspraken van Bos in de Telegraaf dan ook het belangrijkste thema. Ik spreek het niet uit maar moet wel constant denken aan een citaat dat de voormalige Amerikaanse president Harry S.Truman vaak gebruikte: “If you can’t stand the heat, get out of the kitchen”.
Go Frits Wester
Pugna Pro Patria
pi_43484655
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:08 schreef Jurgen21 het volgende:
Go Frits Wester
Jij weet toch hopelijk wel dat Frits Wester de vroegere campagneleider was van Elco Brinkman? Ik heb hem niet bepaald bovenaan mijn lijstje staan als het gaat om kwaliteitsjournalistiek.

Maar niettemin zakt Bos wel compleet door het ijs....
  zondag 12 november 2006 @ 19:21:35 #249
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43484784
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij weet toch hopelijk wel dat Frits Wester de vroegere campagneleider was van Elco Brinkman? Ik heb hem niet bepaald bovenaan mijn lijstje staan als het gaat om kwaliteitsjournalistiek.

Frits Wester heeft hier gewoon een heldere analyse. De campagne verloopt gewoon behoorlijk vriendelijk. En in een campagne is het nu eenmaal normaal dat partijen elkaar aanvallen. De conclusie van Frits Wester, dat het belachelijk is dat Bos bij het eerste de beste zuchtje tegenwind gaat klagen en zelfs klaagt dat men hem 'kapot' maakt, is volkomen juist.
Pugna Pro Patria
  zondag 12 november 2006 @ 19:22:22 #250
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43484812
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Wester is de man die Bos groot praatte in 2003...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')