abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2006 @ 18:40:24 #152
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43483533
Koploper
  zondag 12 november 2006 @ 18:43:47 #153
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43483621
Ah ok

Kan iemand btw voor me opzoeken wat ik kan verwachten tussen Deventer en Utrecht met de volgende trein? Met je mobieltje is dat een ramp om te doen
pi_43484091
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:10 schreef groningerstudent het volgende:
In de trein tussen Amsterdam CS en Schiphol kreeg iedereen gisteren gratis een overgangsbewijs 2-1 in uitgedeeld. Resultaat, in de intercity's vanuit Schiphol/.Amsterdam was de 1e klas die dag zo mogelijk nog voller dan de 2e klas... Overgangsbewijs is nog geldig tot maart geloof ik, dus ik maak er later wel weer eens gebruik van...
Was er wat loos op het spoor daar?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43484351
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:00 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Was er wat loos op het spoor daar?
Neuh, was vanwege de overlast die de werkzaamheden bij Amsterdam Zuid/WTC veroorzaken. Treinen die om moeten rijden via Schiphol Amsterdam CS en zo. Misschien dat ze daarom ook uitgerekend op dat traject de kaartjes uitdeelden. Heb ook geen idee of het vaker gebeurd, of dat ik juist op de goede tijd op de goede plek was.

edit: Schiphol wordt natuurlijk omgereden via A'dam...
Bananenyoghurt...
  zondag 12 november 2006 @ 19:20:40 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43484752
Wat een ramp net bij Deventer, er was geen een trein die op tijd vertrok
  zondag 12 november 2006 @ 20:06:10 #157
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43486194
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
  zondag 12 november 2006 @ 22:14:04 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43491202
Ik ben weer thuis

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43494272
bordjes freak
  maandag 13 november 2006 @ 10:57:22 #160
86072 thatsme
and That's you!
pi_43501301
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
wat een vreselijk irritant menu!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 12:23:01 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43503732
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit een fout in de OP! 2x syntus balk ?
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij

Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43507925
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij

Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
pi_43507940
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_43508039
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.




Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 14:49:42 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43508164
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
Kennelijk wel he

Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43508460
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kennelijk wel he

Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
dan viel de schade cker wel mee
  maandag 13 november 2006 @ 15:28:37 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43509420
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan viel de schade cker wel mee
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43509469
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
kweenie

mischien een de DH-1tjes? of ligt daar een ander blok onder ?

DH-2 heeft 2 blokken tov 1 van een DH-1?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:32:10 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43509547
Heb net de OP weer een update gegeven. Delen van informatie die nog niet onder een kopje van een vervoerder zijn daar naar toe verplaatst, omdat ik denk dat de informatie daar beter tot haar recht komt. Ook is een dubbelstukje bovenin de OP over de internationale treinen verwijderd. Mochten er nog dingen aangepast moeten worden, doe dat dan gerust.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:33:02 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43509577
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
3209 misschien?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43509722
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

3209 misschien?
k zie veel DH-2 rijen als ik op gr / lwd ben maar amper dh-1
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:53:46 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43510289
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43510374
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
op lwd - stavoren reed ook vaak DH+2 + DH-1 daar zie ik nu alleen DH2 en in de spits 2x
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:04:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43510627
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.

Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43510912
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen. De laatste keer was met de elfstedentocht in 1997 .
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
pi_43510917
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.

Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
ah

vanaf afstand / hoogte lijken die DH-1 tjes trouwens net speelgoed treintjes
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:15:23 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511006
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Willy84 het volgende:
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen. De laatste keer was met de elfstedentoch in 1997 .
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511050
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voor
sommige DH-2tjes hebben ook weer eerste klas? :S
pi_43511058
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43511119
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Nou en!

nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:20:57 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511199
Er is geen pijl meer op te trekken waar welk stel rijdt. Opvallend is echter wel dat de 3222 de laatste weken veel ritten naar of Stv of Hlgh rijdt. Verder was het opvallend dat deze zomer de 3109 en 3115 wekenlang in dezelfde samenstelling gereden hebben op Lw-Hlgh.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511208
Dat dacht je. Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:22:41 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511275
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Nou en!

nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511303
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
pi_43511339
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef vw_caddy het volgende:
Dat dacht je. Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
je kan ook fietsen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:27:54 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511454
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:30:04 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511521
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef Willy84 het volgende:
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 ā 180 zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511679
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Was ook een grapje

krijg je natuurlijk wel vervangend bus vervoer
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:37:07 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511773
Of je daar nu blij mee moet zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511846
t zijn dan geen kwaklopers iig waarmee je reist
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:43:31 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511997
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512060
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
Electrificeren!

kennen we met aftandse Plan V stelletjes crossen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:47:00 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512101
Dan moeten die eerst wel op revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512154
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten die eerst wel op revisie
owja

anders vallen ze uit elkaar tegen de tijd dat de elektrificatie klaar is


wrom elektrificeren ze die zooi eiks niet?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:54:51 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512377
Zal wel te duur zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512438
hmmzzz

mja, de bezetting tussen LWD - GN is toch wel redelijk hoog? dat je stukken waar 1x per uur wel 1 hele trein rijd niet elektrificeerd kan ik me voor stellen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:58:26 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512504
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512599
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
o m f g

mischien een idee voor Arriva om eens een nieuw onderzoek der electrificatie te gaan uitvoeren ?


GTW heeft ommers ook geen eeuwig leven,
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:01:35 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512624
Stel jij het voor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512688
als ik wist aan wie en waar

en gezien ruwe olie ook duurder wordt, zal de explotatie van dieselmat toch ook op den duur duurder uit vallen?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:05:23 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512769
Het lijkt me wel leuk om daar aan te gaan rekenen, maar waar begin je. Dat is het probleem

[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 13-11-2006 17:14:08 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43513001
met je af te vragen wat het nu kost voor bijde soorten mat?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:13:50 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43513133
Denk niet dat de cijfers makkelijk te krijgen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43513172
Denk het ook niet..

nieuwe pagina serie is lief though, laad t weer lekker snel
pi_43513353
Het bandje in de nieuwe trein (SPURT) gaat wel vaak fout zeg, zeggen dat we in Zuidbroek zijn terwijl je in Hoogezand staat, 3 x de intro laten horen enzovoort.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:25:28 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43513584
Lekker is dat. Wel jammer dat het systeem in de trein niet ook aan Albatros gekoppeld zit. Dus dat is lastiger communiseren met bussen straks.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43514873
Vanmiddag weer een Friese wadloper ri Rd, was weer nokienokie vol.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43515257
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 ā 180 zitten.
denk dat er in de metro meer zitten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 18:29:59 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43515493
Vast wel, maar die dingen zijn gebouwd voor korte afstanden, snel optrekken, snel in en uitstappen. Dan heb je logischerwijs wat meer staanplaatsen. Ook zal een metrostel langer zijn dan een wadje. Zeker als een stel uit 3 verschillende setjes van 2 delen bestaat. In het noorden wordt alleen in de spots met 6 bakken gereden op sommige trajecten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43516438
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben weer thuis

[afbeelding]
Uitgebreid verslag van afgelopen weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43516712
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:44 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eerste 2 doen het niet
Maar ze waren al gepost zie ik Dus hoef ze niet meer te posten
pi_43516799
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:09 schreef vw_caddy het volgende:
Vanmiddag weer een Friese wadloper ri Rd, was weer nokienokie vol.
DH2 3226 reed ook tussen Groningen-Nieuweschans

Je ziet heel veel 'Friese' wadlopers rijden in Groningen
  maandag 13 november 2006 @ 19:09:47 #213
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_43517030
Gister lekker gestrand op Eindhoven, omstreeks 22:00 kwam de omroep dat iemand voor zn donder was gereden tussen Acht en Boxtel, en dat er geen trein verkeer meer mogelijk was.
Na een uur wachten me vader gebeld om op teletext te kijken, bleek de indicatie 02:00 te zijn.
Mooi terug naar mn vriendin gegaan, daar overnacht..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 19:10:28 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43517051
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Eerste 2 doen het niet
Maar ze waren al gepost zie ik Dus hoef ze niet meer te posten
Bij mij doen ze het wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43517988
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:09 schreef blup het volgende:
Mooi terug naar mn vriendin gegaan, daar overnacht..
Helemaal niet erg zeker?
  maandag 13 november 2006 @ 19:45:34 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43518376
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat de cijfers makkelijk te krijgen zijn.
Als je een officiële uitvraag doet vanuit ProRail, wil ik wel even rekenen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 19:50:59 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43518551
Heb je even, dan zal ik eerst even een baantje bij prutsrail regelen en dan mag je het voor me uitvoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 19:55:55 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43518696
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je even, dan zal ik eerst even een baantje bij prutsrail regelen en dan mag je het voor me uitvoeren
Lijkt me een interessante opdracht. Als je het niet erg vindt, doe ik dit wel samen met wat collega's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 19:59:49 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43518854
Aan de andere kant kan ik het zelf waarschijnlijk ook wel doen, mits ik wat cijfers boven tafel krijg. Lijkt me namelijk een mooie scriptieopdracht voor een finance student.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 20:00:35 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43518872
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de andere kant kan ik het zelf waarschijnlijk ook wel doen, mits ik wat cijfers boven tafel krijg. Lijkt me namelijk een mooie scriptieopdracht voor een finance student.
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43518914
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er op
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 20:05:08 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43519035
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 20:07:34 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519141
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er op


Ik heb een keer op zo'n hefbordeswagen naast de bovenleiding gestaan. Dat is toch wat steviger uitgevoerd dan je denkt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 november 2006 @ 20:08:19 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519163
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen wel
Vervolgens gaan de economen bepalen hoe de techneut zijn werk moet doen, en krijgen we de puinhoop die ProRail heet.

I rest my case.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43519228
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]



Ik heb een keer op zo'n hefbordeswagen naast de bovenleiding gestaan. Dat is toch wat steviger uitgevoerd dan je denkt!
dan kan je um dus met wat klemmen prima tot een krul modden

zij toch niks over de grote tov de geldzak?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 20:11:29 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43519291
Daar zitten mensen die bijna geen cent willen uitgeven om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Dat kan veel beter. Japan is een voorbeeld van hoe het moet, maar de kosten voor onderhoud liggen daar een stuk hoger dan hier. Een goede middenweg moet wel te vinden zijn, lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 20:11:54 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519304
't Schijnt zo te zijn dat als je na twintig jaar de rijdraad los maakt van de klemmen, hij weer net zo krult als ie op de haspel zat. Ook al heeft ie dus 20 jaar strak boven het spoor gehangen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 november 2006 @ 20:12:48 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519337
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zitten mensen die bijna geen cent willen uitgeven om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Dat kan veel beter. Japan is een voorbeeld van hoe het moet, maar de kosten voor onderhoud liggen daar een stuk hoger dan hier. Een goede middenweg moet wel te vinden zijn, lijkt me.
Ik ken Japan niet zo goed... Ik ken eigenlijk alleen voorbeelden van hoe het niet moet in vooral Groot Brittannië. Ik ben nog steeds bang dat Nederland ook die kant op gaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 20:19:53 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43519607
Japan kent nauwelijks vertragingen door wissels en seinen die niet goed werken. Groot-Brittannië schijnt idd een ramp te zijn qua onderhoud. Op dit moment hebben we een kabinet dat bezuinigd op het OV en investeert in wegen. Met die wegen alleen red je het niet in de toekomst. Een beter OV kan de files deels opvangen, maar dan moet er flink meer geld tegenaan. Extra sporen zijn zeker nodig. Ook beter opgeleide treindienstleiders kunnen helpen vertragingen te voorkomen. Met alleen dat beter opgeleid, ben je er niet. Als er meer TRDL's komen dan kunnen ze meer aandacht besteden aan het begeleiden van de treinen, zodat er minder hoipeloze situaties ontstaan. Daarnaast moet er natuurlijk meer preventief onderhoud gepleegd worden aan het spoor. Niet elke storing is te voorkomen uiteraard, maar een deel van de vertragingen kan met een pakket maatregelen wel voorkomen worden. Dat dit wat kost, moet de maatschappij accepteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43519703
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Japan kent nauwelijks vertragingen door wissels en seinen die niet goed werken. Groot-Brittannië schijnt idd een ramp te zijn qua onderhoud. Op dit moment hebben we een kabinet dat bezuinigd op het OV en investeert in wegen. Met die wegen alleen red je het niet in de toekomst. Een beter OV kan de files deels opvangen, maar dan moet er flink meer geld tegenaan. Extra sporen zijn zeker nodig. Ook beter opgeleide treindienstleiders kunnen helpen vertragingen te voorkomen. Met alleen dat beter opgeleid, ben je er niet. Als er meer TRDL's komen dan kunnen ze meer aandacht besteden aan het begeleiden van de treinen, zodat er minder hoipeloze situaties ontstaan. Daarnaast moet er natuurlijk meer preventief onderhoud gepleegd worden aan het spoor. Niet elke storing is te voorkomen uiteraard, maar een deel van de vertragingen kan met een pakket maatregelen wel voorkomen worden. Dat dit wat kost, moet de maatschappij accepteren.
was net op tv dat ze meer geld in asfalt zien zitten,

ik zie meer in goedkoper OV
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 21:43:08 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43523359
Wadsloper 3114 heeft bezoek gehad van een kliederploeg. De handtekening stond op de zijkant van het stel zag ik vanochtend.

Ik heb het nummer van het stel niet zelf gezien, maar pluk van somda dat het de 3114 moet zijn geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43523463
als ze de GTW maar met rust laten xD!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 21:48:00 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43523587
Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. De eerste GTW hebben ze enkele weken geleden dacht ik al te pakken gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43523736
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. De eerste GTW hebben ze enkele weken geleden dacht ik al te pakken gehad.
laat ze t met waterverf doen


even rondje wasstraat en weer schoon
pi_43523812
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

laat ze t met waterverf doen


even rondje wasstraat en weer schoon
Bespaart ze nog een kogel ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43523839
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bespaart ze nog een kogel ook
HUHZ?
pi_43523885
Gewoon. In deze wereld is geen plaats voor debielen die niks beters te doen hebben dan treinen onderkladderen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43523941
ow zeg dat dan

Laat ze maar gewoon met waterverf spelen :/
pi_43524284
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
Vaak? Alleen 7.09uur uit Leeuwarden en 7.37uur uit Harlingen Haven en vrijdagmiddag een paar keer heen en weer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 22:23:08 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43525006
Dan zie ik die treinen op vrijdagmiddag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43528066
Het is FEEST op het spoor

4 trajecten eruit
pi_43528109
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is FEEST op het spoor

4 trajecten eruit
oh!

enlighten us!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 23:32:32 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43528173
quote:
Op maandag 13 november 2006 23:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is FEEST op het spoor

4 trajecten eruit
Dat is toch normaal?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 23:42:31 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43528660
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:00 schreef Brembo het volgende:

[..]

1 Koploper is me echt een wereldvreemd raadsel, ik denk reserve-materieel. Heb wel is gehad dat mat 64 tussen Zutphen - Nijmegen het begaf. Toen werd er een Koploper ingezet.
De andere is vrij simpel te verklaren , dit is de nachttrein (2:47 Arnhem) naar Zutphen. Deze word al sinds jaar een dag gereden door een koploper .
Wat dachten we van de late stoppers Es-Zp en Es-Apd die beide met ICM rijden en uitlopen in Zp, om de dag erna vanaf Dv te stoppers naar Aml te rijden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43529749
Look what came in with the train!!

MREn
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 00:09:10 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43529853
Ik kwam deze filmpjes tegen op Youtube:

http://youtube.com/watch?v=G6Y1bq-eQf0&mode=related&search=
http://youtube.com/watch?v=Rqb23Lxa0TY&mode=related&search=

In het eerste filmpje heb ik mezelf kunnen ontdekken op 2 foto's genomen in de stationshal van Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43533245
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3114 heeft bezoek gehad van een kliederploeg. De handtekening stond op de zijkant van het stel zag ik vanochtend.

Ik heb het nummer van het stel niet zelf gezien, maar pluk van somda dat het de 3114 moet zijn geweest.
Klopt, zag hem gister morgen op spoor 4a, als trein naar Lw (vertrok om 08.20)
pi_43534156
Vanmorgen stel 4214 gezien die aan 1 kant zeg maar, nou euh, leuk beschilderdingekleurd was.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 10:21:53 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43535652
Laten we het er verder maar niet over hebben, omdat we dan hun geklieder vereren en dat is juist niet de bedoeling.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43535662
Mogguh treinbaggeraars
pi_43536494
Twee zelfgeschoten stomertjes voor de liefhebbers hier






ps: het resizen doet de foto's geen goed
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 13:00:40 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43539476
Mooie locomotief
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 14:09:50 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43541845
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43542782
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
makes ondertussen een grand total of?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 14:43:45 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43543094
8
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43543824
wel 8
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 15:20:37 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43544424
Hoeveel schermessen wil jij dan dat er op dit moment zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43544443
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
Hoeveel schermessen wil jij dan dat er op dit moment zijn?
toekomstige scheermessen bedoel je dan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 15:22:20 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43544484
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43544540
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
ja
allemaal natuurlijk!

dan kunnen de kwakslopers per direct weg
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 15:42:44 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43545193
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren

Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:23:40 #262
86072 thatsme
and That's you!
pi_43548823
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren

Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
hoeveel mesjes verslijt jij dan per week
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 17:26:16 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43548911
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan Ou-Tannu
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43550287
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
Klopt, had ze ingevoerd in Somda, heb ze vandaag aan zien komen in Groningen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 18:13:22 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43550354
excuses dat ik jou informatie overneem zonder een bron te gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:13:43 #266
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43550365
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren

Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
Voorom omdat ze niet direct naar de Gilette fabriek gaan, maar eerst nog via NSFSC naar Veolia

Ik voorspel veel baardgroei
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43551461
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan kunnen de kwakslopers per direct weg
Welnee, dat kan nog minstens 20 jaar op de Maaslijn op en neer kachelen

MAKKELIJK
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43551494
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Voorom omdat ze niet direct naar de Gilette fabriek gaan, maar eerst nog via NSFSC naar Veolia

Ik voorspel veel baardgroei
NSFSC? die ken ik nog niet?

en how about 3 mesjes per week +- ?


je kan je een leven lang scheren met 1 kwakloper dus
pi_43551536
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
en how about 3 mesjes per week +- ?
Jij scheert je zak ook of zo?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43551715
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij scheert je zak ook of zo?

Ieeuw nee!

maar je face met een oud mesje = AUW!
pi_43551724
Scheer jullie weg naar topics over scheren in LIF en PUB
pi_43551756
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ieeuw nee!

maar je face met een oud mesje = AUW!
Moet je gewoon kwaliteitsmesjes kopen joh Ik doe wel wat langer met een mesje hoor (maar ik scheer me ook niet iedere dag )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43551790
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Scheer jullie weg naar topics over scheren in LIF en PUB


* Dr_Flash zoekt gauw een plaatje van een ouwe bus

niet slaan hč
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:01:28 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43551911
Leuke tekst onder je berichten Fles

OT: Wat doet GTW 302 er lang over om Zwitserland te verlaten. Zou de trein kwalitatief niet helemaal goed zijn, of wordt er in Zwitserland veel mee getest?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43552010
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke tekst onder je berichten Fles

OT: Wat doet GTW 302 er lang over om Zwitserland te verlaten. Zou de trein kwalitatief niet helemaal goed zijn, of wordt er in Zwitserland veel mee getest?
k denk dat de oorzaak daavan verscholen ligt in "de tekst onder mijn berichten", op een ander forum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:05:18 #276
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552064
Wat we hier hebben....



(foto Daniel Friederichs)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43552119
een renovatie-koploper die van of naar de klimaatkamer gesleept wordt?

Is dat een koppelwagen wat ertussen zit?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:10:25 #278
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552264
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

NSFSC? die ken ik nog niet?
http://www.nsfsc.com

Heeft oa wat ICE's, 6400's, 1600's, Linten, Wadlopers en DM'90, SGM, Mat'64 en ICK in eigendom...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:10:28 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43552268
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
een renovatie-koploper die van of naar de klimaatkamer gesleept wordt?

Is dat een koppelwagen wat ertussen zit?
Yep. Mooie loc voor die trein

Met dat onderschrift op dat andere forum ben ik het niet geheel eens, maar het is te off topic om er over te gaan praten hier.

[ Bericht 99% gewijzigd door Peterselieman op 14-11-2006 19:15:29 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:19:21 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43552558
Nog even over de maximale passagiersaantallen voor de DH 2 en DM'90. Het volgende staat op de site van NSFSC:
quote:
The DH and DM’90 train sets carry up to 278 and 307 passengers respectively.
Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:21:55 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552619
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:27:12 #282
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552752
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even over de maximale passagiersaantallen voor de DH 2 en DM'90. Het volgende staat op de site van NSFSC:
[..]

Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.
Dat lijkt me regelrecht gelul.
Een enkele DM'90 heeft 151 zitplaatsen, en dan kunnen er nog eens zo'n 60 a 70 man staan, maar dan houdt het echt wel op.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:37:38 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43553126
Het lijkt me ook veel te veel, maar het staat hier toch echt

Link

Tenzij ze de zitplaatsencapaciteit van 4 bakken nemen, dan kom je er nog het dichtst in de buurt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:42:48 #284
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43553309
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt me ook veel te veel, maar het staat hier toch echt

Link

Tenzij ze de zitplaatsencapaciteit van 4 bakken nemen, dan kom je er nog het dichtst in de buurt.
Daar dacht ik ook aan, maar dat is niet het technisch maximum van die stellen, dat is namelijk drie stellen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:44:43 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43553369
Dat klopt, daarom is het ook vreemd voor me hoe ze aan die getallen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43553479
4mensen per 1m˛ vloeropp :/

VeeVerVoer!
pi_43553795
ach ja, realiteitszin is nooit een sterk punt geweest bij het spoor, laten we eerlijk zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43553983
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ach ja, realiteitszin is nooit een sterk punt geweest bij het spoor, laten we eerlijk zijn
op dat punt zijn ze totaal ontspoort?
pi_43554255
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op dat punt zijn ze totaal ontspoort?
Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik begrijp ook niet wat een NS-insider bezield heeft om die getallen te noemen

rapport over ProRail gelezen trouwens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43554310
nee
pi_43554405
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee
Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.

Of ja, dat is een beetje de bottom line
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43554584
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.

Of ja, dat is een beetje de bottom line
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?
pi_43554794
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?
Oordeel zelf
quote:
13 november 2006: Onvoldoende stabiliteit ballastbed oorzaak ontsporingen
Een slinger in het spoor door onvoldoende stabiliteit in het ballastbed (spoorspatting) was de oorzaak van twee ontsporingen van reizigerstreinen ter hoogte van Zwammerdam en Landgraaf op respectievelijk 30 juni en 1 juli 2006. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat in haar vandaag gepubliceerde onderzoeksrapporten naar aanleiding van deze ontsporingen tijdens een hittegolf die extra spanning veroorzaakte in de rails. De inspectie constateert dat onvoldoende afstemming tussen ProRail en de aannemers tijdens herstel- en vernieuwingswerkzaamheden een achterliggende oorzaak was. Ook besteedde de spoorbeheerder onvoldoende aandacht aan de veiligheidsprocedures.


De spoorspatting ter hoogte van Zwammerdam werd ingeleid door een combinatie van extreem warme weersomstandigheden en de gevolgen van vernieuwingswerkzaamheden uitgevoerd in maart 2006. De inspectie concludeert ondermeer dat deze met onvoldoende ballast werden uitgevoerd. Door een gebrekkige afstemming tussen aannemer en spoorbeheerder was er verder tijdens en na de werkzaamheden onvoldoende onderhoud en controle. Een dag later ontspoorde een reizigerstrein ter hoogte van Landgraaf. Tegen de voorschriften in was nog in de nacht voorafgaand aan de ontsporing ballast onder de dwarsliggers vernieuwd en werd deze bovendien onvoldoende gestabiliseerd. De benodigde extra controles werden niet uitgevoerd en een vereiste snelheidsbeperking werd niet opgelegd.

De inspectie maakt zich naar aanleiding van de bevindingen zorgen. Zij verlangt van ProRail een plan van aanpak waaruit blijkt dat zij heldere procesafspraken maakt met de aannemers, de werkzaamheden beter voorbereidt en voldoende aandacht besteedt aan de veiligheidsprocedures. De inspectie zal bij toekomstige incidentenonderzoeken, audits en inspecties nadrukkelijk de geconstateerde tekortkomingen betrekken. Ook is zij begonnen met een nader onderzoek naar de ruim 140 spoorspattingen in juli 2006 die niet tot ontsporing leidden. Daarbij wordt ook een vergelijking gemaakt met de omliggende landen. De inspectie zal dit onderzoek opleveren in het eerste kwartaal van 2007.

Meer informatie:
Willard Elissen 070-456 7484/ 06-538 24 311

Rapporten:

http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15295.pdf
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15296.pdf

Bron: www.ivw.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 20:36:16 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43555306
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43556029
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Geen idee, weet jij meer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:54:38 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43556038
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Niet houden aan eigen voorschriften, organisatiewijzigingen bij de vleet, et cetera.

Het hele rapport lezen is ook best interessant trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 20:59:04 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43556179
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, weet jij meer?
Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43556303
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.
Tja das ook zo

en dan de bakken regels nog
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 21:23:07 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43557142
De maximumlengte van passagierstreinen hangt zowel af van de lengte van de perrons als van de maximum toegestane lengte van passagierstreinen. Maar geen mcn zal een trein bestaande uit 16 bakken laten staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43558188
k bedoelde de bakken regels waar prorail moet werken :p
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:45:12 #301
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43558218
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
De maximumlengte van passagierstreinen hangt zowel af van de lengte van de perrons als van de maximum toegestane lengte van passagierstreinen. Maar geen mcn zal een trein bestaande uit 16 bakken laten staan
Jawel hoor.
Als je met 16 bakken ICM een ritje in de 3600 moet maken, schat ik de kans niet erg hoog in, dat de mcn de stellen mee neemt.

Afgelopen vrijdag reed de 763 ook in twee delen naar Zl omdat zowel het Gn- als het Lw-deel uit twee viertjes bestonden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')