abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43536494
Twee zelfgeschoten stomertjes voor de liefhebbers hier






ps: het resizen doet de foto's geen goed
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 13:00:40 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43539476
Mooie locomotief
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 14:09:50 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43541845
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43542782
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
makes ondertussen een grand total of?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 14:43:45 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43543094
8
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43543824
wel 8
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 15:20:37 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43544424
Hoeveel schermessen wil jij dan dat er op dit moment zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43544443
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
Hoeveel schermessen wil jij dan dat er op dit moment zijn?
toekomstige scheermessen bedoel je dan?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 15:22:20 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43544484
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43544540
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
ja
allemaal natuurlijk!

dan kunnen de kwakslopers per direct weg
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 15:42:44 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43545193
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren

Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:23:40 #262
86072 thatsme
and That's you!
pi_43548823
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren

Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
hoeveel mesjes verslijt jij dan per week
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 17:26:16 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43548911
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan Ou-Tannu
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43550287
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
Klopt, had ze ingevoerd in Somda, heb ze vandaag aan zien komen in Groningen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 18:13:22 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43550354
excuses dat ik jou informatie overneem zonder een bron te gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:13:43 #266
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43550365
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren

Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
Voorom omdat ze niet direct naar de Gilette fabriek gaan, maar eerst nog via NSFSC naar Veolia

Ik voorspel veel baardgroei
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43551461
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan kunnen de kwakslopers per direct weg
Welnee, dat kan nog minstens 20 jaar op de Maaslijn op en neer kachelen

MAKKELIJK
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43551494
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Voorom omdat ze niet direct naar de Gilette fabriek gaan, maar eerst nog via NSFSC naar Veolia

Ik voorspel veel baardgroei
NSFSC? die ken ik nog niet?

en how about 3 mesjes per week +- ?


je kan je een leven lang scheren met 1 kwakloper dus
pi_43551536
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
en how about 3 mesjes per week +- ?
Jij scheert je zak ook of zo?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43551715
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij scheert je zak ook of zo?

Ieeuw nee!

maar je face met een oud mesje = AUW!
pi_43551724
Scheer jullie weg naar topics over scheren in LIF en PUB
pi_43551756
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ieeuw nee!

maar je face met een oud mesje = AUW!
Moet je gewoon kwaliteitsmesjes kopen joh Ik doe wel wat langer met een mesje hoor (maar ik scheer me ook niet iedere dag )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43551790
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Scheer jullie weg naar topics over scheren in LIF en PUB


* Dr_Flash zoekt gauw een plaatje van een ouwe bus

niet slaan hč
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:01:28 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43551911
Leuke tekst onder je berichten Fles

OT: Wat doet GTW 302 er lang over om Zwitserland te verlaten. Zou de trein kwalitatief niet helemaal goed zijn, of wordt er in Zwitserland veel mee getest?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43552010
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke tekst onder je berichten Fles

OT: Wat doet GTW 302 er lang over om Zwitserland te verlaten. Zou de trein kwalitatief niet helemaal goed zijn, of wordt er in Zwitserland veel mee getest?
k denk dat de oorzaak daavan verscholen ligt in "de tekst onder mijn berichten", op een ander forum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:05:18 #276
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552064
Wat we hier hebben....



(foto Daniel Friederichs)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_43552119
een renovatie-koploper die van of naar de klimaatkamer gesleept wordt?

Is dat een koppelwagen wat ertussen zit?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:10:25 #278
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552264
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

NSFSC? die ken ik nog niet?
http://www.nsfsc.com

Heeft oa wat ICE's, 6400's, 1600's, Linten, Wadlopers en DM'90, SGM, Mat'64 en ICK in eigendom...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:10:28 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43552268
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
een renovatie-koploper die van of naar de klimaatkamer gesleept wordt?

Is dat een koppelwagen wat ertussen zit?
Yep. Mooie loc voor die trein

Met dat onderschrift op dat andere forum ben ik het niet geheel eens, maar het is te off topic om er over te gaan praten hier.

[ Bericht 99% gewijzigd door Peterselieman op 14-11-2006 19:15:29 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:19:21 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43552558
Nog even over de maximale passagiersaantallen voor de DH 2 en DM'90. Het volgende staat op de site van NSFSC:
quote:
The DH and DM’90 train sets carry up to 278 and 307 passengers respectively.
Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:21:55 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552619
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:27:12 #282
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43552752
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even over de maximale passagiersaantallen voor de DH 2 en DM'90. Het volgende staat op de site van NSFSC:
[..]

Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.
Dat lijkt me regelrecht gelul.
Een enkele DM'90 heeft 151 zitplaatsen, en dan kunnen er nog eens zo'n 60 a 70 man staan, maar dan houdt het echt wel op.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:37:38 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43553126
Het lijkt me ook veel te veel, maar het staat hier toch echt

Link

Tenzij ze de zitplaatsencapaciteit van 4 bakken nemen, dan kom je er nog het dichtst in de buurt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:42:48 #284
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43553309
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt me ook veel te veel, maar het staat hier toch echt

Link

Tenzij ze de zitplaatsencapaciteit van 4 bakken nemen, dan kom je er nog het dichtst in de buurt.
Daar dacht ik ook aan, maar dat is niet het technisch maximum van die stellen, dat is namelijk drie stellen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 19:44:43 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43553369
Dat klopt, daarom is het ook vreemd voor me hoe ze aan die getallen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43553479
4mensen per 1m˛ vloeropp :/

VeeVerVoer!
pi_43553795
ach ja, realiteitszin is nooit een sterk punt geweest bij het spoor, laten we eerlijk zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43553983
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ach ja, realiteitszin is nooit een sterk punt geweest bij het spoor, laten we eerlijk zijn
op dat punt zijn ze totaal ontspoort?
pi_43554255
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

op dat punt zijn ze totaal ontspoort?
Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik begrijp ook niet wat een NS-insider bezield heeft om die getallen te noemen

rapport over ProRail gelezen trouwens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43554310
nee
pi_43554405
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
nee
Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.

Of ja, dat is een beetje de bottom line
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43554584
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.

Of ja, dat is een beetje de bottom line
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?
pi_43554794
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?
Oordeel zelf
quote:
13 november 2006: Onvoldoende stabiliteit ballastbed oorzaak ontsporingen
Een slinger in het spoor door onvoldoende stabiliteit in het ballastbed (spoorspatting) was de oorzaak van twee ontsporingen van reizigerstreinen ter hoogte van Zwammerdam en Landgraaf op respectievelijk 30 juni en 1 juli 2006. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat in haar vandaag gepubliceerde onderzoeksrapporten naar aanleiding van deze ontsporingen tijdens een hittegolf die extra spanning veroorzaakte in de rails. De inspectie constateert dat onvoldoende afstemming tussen ProRail en de aannemers tijdens herstel- en vernieuwingswerkzaamheden een achterliggende oorzaak was. Ook besteedde de spoorbeheerder onvoldoende aandacht aan de veiligheidsprocedures.


De spoorspatting ter hoogte van Zwammerdam werd ingeleid door een combinatie van extreem warme weersomstandigheden en de gevolgen van vernieuwingswerkzaamheden uitgevoerd in maart 2006. De inspectie concludeert ondermeer dat deze met onvoldoende ballast werden uitgevoerd. Door een gebrekkige afstemming tussen aannemer en spoorbeheerder was er verder tijdens en na de werkzaamheden onvoldoende onderhoud en controle. Een dag later ontspoorde een reizigerstrein ter hoogte van Landgraaf. Tegen de voorschriften in was nog in de nacht voorafgaand aan de ontsporing ballast onder de dwarsliggers vernieuwd en werd deze bovendien onvoldoende gestabiliseerd. De benodigde extra controles werden niet uitgevoerd en een vereiste snelheidsbeperking werd niet opgelegd.

De inspectie maakt zich naar aanleiding van de bevindingen zorgen. Zij verlangt van ProRail een plan van aanpak waaruit blijkt dat zij heldere procesafspraken maakt met de aannemers, de werkzaamheden beter voorbereidt en voldoende aandacht besteedt aan de veiligheidsprocedures. De inspectie zal bij toekomstige incidentenonderzoeken, audits en inspecties nadrukkelijk de geconstateerde tekortkomingen betrekken. Ook is zij begonnen met een nader onderzoek naar de ruim 140 spoorspattingen in juli 2006 die niet tot ontsporing leidden. Daarbij wordt ook een vergelijking gemaakt met de omliggende landen. De inspectie zal dit onderzoek opleveren in het eerste kwartaal van 2007.

Meer informatie:
Willard Elissen 070-456 7484/ 06-538 24 311

Rapporten:

http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15295.pdf
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15296.pdf

Bron: www.ivw.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 20:36:16 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43555306
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43556029
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Geen idee, weet jij meer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:54:38 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43556038
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Niet houden aan eigen voorschriften, organisatiewijzigingen bij de vleet, et cetera.

Het hele rapport lezen is ook best interessant trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 20:59:04 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43556179
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee, weet jij meer?
Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43556303
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.
Tja das ook zo

en dan de bakken regels nog
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 november 2006 @ 21:23:07 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43557142
De maximumlengte van passagierstreinen hangt zowel af van de lengte van de perrons als van de maximum toegestane lengte van passagierstreinen. Maar geen mcn zal een trein bestaande uit 16 bakken laten staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43558188
k bedoelde de bakken regels waar prorail moet werken :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')