denk dat er in de metro meer zittenquote:Op maandag 13 november 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 ā 180 zitten.
Eerste 2 doen het nietquote:Op maandag 13 november 2006 14:44 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
DH2 3226 reed ook tussen Groningen-Nieuweschansquote:Op maandag 13 november 2006 18:09 schreef vw_caddy het volgende:
Vanmiddag weer een Friese wadloper ri Rd, was weer nokienokie vol.
Bij mij doen ze het welquote:Op maandag 13 november 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Eerste 2 doen het niet
Maar ze waren al gepost zie ikDus hoef ze niet meer te posten
Helemaal niet erg zeker?quote:Op maandag 13 november 2006 19:09 schreef blup het volgende:
Mooi terug naar mn vriendin gegaan, daar overnacht..
Als je een officiële uitvraag doet vanuit ProRail, wil ik wel even rekenen!quote:Op maandag 13 november 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat de cijfers makkelijk te krijgen zijn.
Lijkt me een interessante opdracht. Als je het niet erg vindt, doe ik dit wel samen met wat collega's.quote:Op maandag 13 november 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je even, dan zal ik eerst even een baantje bij prutsrail regelen en dan mag je het voor me uitvoeren![]()
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!quote:Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de andere kant kan ik het zelf waarschijnlijk ook wel doen, mits ik wat cijfers boven tafel krijg. Lijkt me namelijk een mooie scriptieopdracht voor een finance student.
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er opquote:Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen welquote:Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
quote:Op maandag 13 november 2006 20:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er op
Vervolgens gaan de economen bepalen hoe de techneut zijn werk moet doen, en krijgen we de puinhoop die ProRail heet.quote:Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen wel![]()
dan kan je um dus met wat klemmen prima tot een krul moddenquote:Op maandag 13 november 2006 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een keer op zo'n hefbordeswagen naast de bovenleiding gestaan. Dat is toch wat steviger uitgevoerd dan je denkt!
Ik ken Japan niet zo goed... Ik ken eigenlijk alleen voorbeelden van hoe het niet moet in vooral Groot Brittannië. Ik ben nog steeds bang dat Nederland ook die kant op gaat.quote:Op maandag 13 november 2006 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zitten mensen die bijna geen cent willen uitgeven om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Dat kan veel beter. Japan is een voorbeeld van hoe het moet, maar de kosten voor onderhoud liggen daar een stuk hoger dan hier. Een goede middenweg moet wel te vinden zijn, lijkt me.
was net op tv dat ze meer geld in asfalt zien zitten,quote:Op maandag 13 november 2006 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Japan kent nauwelijks vertragingen door wissels en seinen die niet goed werken. Groot-Brittannië schijnt idd een ramp te zijn qua onderhoud. Op dit moment hebben we een kabinet dat bezuinigd op het OV en investeert in wegen. Met die wegen alleen red je het niet in de toekomst. Een beter OV kan de files deels opvangen, maar dan moet er flink meer geld tegenaan. Extra sporen zijn zeker nodig. Ook beter opgeleide treindienstleiders kunnen helpen vertragingen te voorkomen. Met alleen dat beter opgeleid, ben je er niet. Als er meer TRDL's komen dan kunnen ze meer aandacht besteden aan het begeleiden van de treinen, zodat er minder hoipeloze situaties ontstaan. Daarnaast moet er natuurlijk meer preventief onderhoud gepleegd worden aan het spoor. Niet elke storing is te voorkomen uiteraard, maar een deel van de vertragingen kan met een pakket maatregelen wel voorkomen worden. Dat dit wat kost, moet de maatschappij accepteren.
laat ze t met waterverf doenquote:Op maandag 13 november 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. De eerste GTW hebben ze enkele weken geleden dacht ik al te pakken gehad.
Bespaart ze nog een kogel ookquote:Op maandag 13 november 2006 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat ze t met waterverf doen
even rondje wasstraat en weer schoon
Vaak? Alleen 7.09uur uit Leeuwarden en 7.37uur uit Harlingen Haven en vrijdagmiddag een paar keer heen en weer.quote:Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
oh!quote:Op maandag 13 november 2006 23:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is FEEST op het spoor
4 trajecten eruit
Dat is toch normaal?quote:Op maandag 13 november 2006 23:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is FEEST op het spoor
4 trajecten eruit
Wat dachten we van de late stoppers Es-Zp en Es-Apd die beide met ICM rijden en uitlopen in Zp, om de dag erna vanaf Dv te stoppers naar Aml te rijden.quote:Op zondag 12 november 2006 18:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
1 Koploper is me echt een wereldvreemd raadsel, ik denk reserve-materieel. Heb wel is gehad dat mat 64 tussen Zutphen - Nijmegen het begaf. Toen werd er een Koploper ingezet.
De andere is vrij simpel te verklaren, dit is de nachttrein (2:47 Arnhem) naar Zutphen. Deze word al sinds jaar een dag gereden door een koploper
.
Klopt, zag hem gister morgen op spoor 4a, als trein naar Lw (vertrok om 08.20)quote:Op maandag 13 november 2006 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3114 heeft bezoek gehad van een kliederploeg. De handtekening stond op de zijkant van het stel zag ik vanochtend.
Ik heb het nummer van het stel niet zelf gezien, maar pluk van somda dat het de 3114 moet zijn geweest.
makes ondertussen een grand total of?quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
toekomstige scheermessen bedoel je dan?quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
Hoeveel schermessen wil jij dan dat er op dit moment zijn?
hoeveel mesjes verslijt jij dan per weekquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren
Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
Klopt, had ze ingevoerd in Somda, heb ze vandaag aan zien komen in Groningenquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn weer 2 GTW'tjes bijgekomen vandaag. De 301, eindelijk terug uit Zwitserland, en de 231.
Voorom omdat ze niet direct naar de Gilette fabriek gaan, maar eerst nog via NSFSC naar Veoliaquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Kun jij je weer eens fatsoenlijk scheren
Het gaat met een tempo van 1 ā 2 per week, dus dan duurt het nog wel even.
Welnee, dat kan nog minstens 20 jaar op de Maaslijn op en neer kachelenquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
dan kunnen de kwakslopers per direct weg
NSFSC? die ken ik nog niet?quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Voorom omdat ze niet direct naar de Gilette fabriek gaan, maar eerst nog via NSFSC naar Veolia
Ik voorspel veel baardgroei
Moet je gewoon kwaliteitsmesjes kopen johquote:Op dinsdag 14 november 2006 18:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ieeuw nee!
maar je face met een oud mesje = AUW!
quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Scheer jullie weg naar topics over scheren in LIF en PUB
k denk dat de oorzaak daavan verscholen ligt in "de tekst onder mijn berichten", op een ander forumquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke tekst onder je berichten Fles![]()
OT: Wat doet GTW 302 er lang over om Zwitserland te verlaten. Zou de trein kwalitatief niet helemaal goed zijn, of wordt er in Zwitserland veel mee getest?
http://www.nsfsc.comquote:
Yep. Mooie loc voor die treinquote:Op dinsdag 14 november 2006 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
een renovatie-koploper die van of naar de klimaatkamer gesleept wordt?
Is dat een koppelwagen wat ertussen zit?
Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.quote:The DH and DM’90 train sets carry up to 278 and 307 passengers respectively.
Dat lijkt me regelrecht gelul.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:19 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even over de maximale passagiersaantallen voor de DH 2 en DM'90. Het volgende staat op de site van NSFSC:
[..]
Hebben ze deze aantallen in de praktijk al eens bereikt? Het lijkt me dat je met deze aantallen veevervoer hebt.
Daar dacht ik ook aan, maar dat is niet het technisch maximum van die stellen, dat is namelijk drie stellen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijkt me ook veel te veel, maar het staat hier toch echt
Link
Tenzij ze de zitplaatsencapaciteit van 4 bakken nemen, dan kom je er nog het dichtst in de buurt.
op dat punt zijn ze totaal ontspoort?quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
ach ja, realiteitszin is nooit een sterk punt geweest bij het spoor, laten we eerlijk zijn
Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik begrijp ook niet wat een NS-insider bezield heeft om die getallen te noemenquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
op dat punt zijn ze totaal ontspoort?
Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.quote:
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze klooien maar wat raak, en dat was de oorzaak van de ontsporingen in Zwammerdam en Landgraaf afgelopen zomer.
Of ja, dat is een beetje de bottom line
Oordeel zelfquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
Prutsmaarraakrail is dus een betere benaming?
quote:13 november 2006: Onvoldoende stabiliteit ballastbed oorzaak ontsporingen
Een slinger in het spoor door onvoldoende stabiliteit in het ballastbed (spoorspatting) was de oorzaak van twee ontsporingen van reizigerstreinen ter hoogte van Zwammerdam en Landgraaf op respectievelijk 30 juni en 1 juli 2006. Dat concludeert de Inspectie Verkeer en Waterstaat in haar vandaag gepubliceerde onderzoeksrapporten naar aanleiding van deze ontsporingen tijdens een hittegolf die extra spanning veroorzaakte in de rails. De inspectie constateert dat onvoldoende afstemming tussen ProRail en de aannemers tijdens herstel- en vernieuwingswerkzaamheden een achterliggende oorzaak was. Ook besteedde de spoorbeheerder onvoldoende aandacht aan de veiligheidsprocedures.
De spoorspatting ter hoogte van Zwammerdam werd ingeleid door een combinatie van extreem warme weersomstandigheden en de gevolgen van vernieuwingswerkzaamheden uitgevoerd in maart 2006. De inspectie concludeert ondermeer dat deze met onvoldoende ballast werden uitgevoerd. Door een gebrekkige afstemming tussen aannemer en spoorbeheerder was er verder tijdens en na de werkzaamheden onvoldoende onderhoud en controle. Een dag later ontspoorde een reizigerstrein ter hoogte van Landgraaf. Tegen de voorschriften in was nog in de nacht voorafgaand aan de ontsporing ballast onder de dwarsliggers vernieuwd en werd deze bovendien onvoldoende gestabiliseerd. De benodigde extra controles werden niet uitgevoerd en een vereiste snelheidsbeperking werd niet opgelegd.
De inspectie maakt zich naar aanleiding van de bevindingen zorgen. Zij verlangt van ProRail een plan van aanpak waaruit blijkt dat zij heldere procesafspraken maakt met de aannemers, de werkzaamheden beter voorbereidt en voldoende aandacht besteedt aan de veiligheidsprocedures. De inspectie zal bij toekomstige incidentenonderzoeken, audits en inspecties nadrukkelijk de geconstateerde tekortkomingen betrekken. Ook is zij begonnen met een nader onderzoek naar de ruim 140 spoorspattingen in juli 2006 die niet tot ontsporing leidden. Daarbij wordt ook een vergelijking gemaakt met de omliggende landen. De inspectie zal dit onderzoek opleveren in het eerste kwartaal van 2007.
Meer informatie:
Willard Elissen 070-456 7484/ 06-538 24 311
Rapporten:
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15295.pdf
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)10-06_tcm5-15296.pdf
Bron: www.ivw.nl
Geen idee, weet jij meer?quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Niet houden aan eigen voorschriften, organisatiewijzigingen bij de vleet, et cetera.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
Te hoge werk- en tijdsdruk overal binnen prorail, alsmede bij de aannemers?
Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.quote:
Tja das ook zoquote:Op dinsdag 14 november 2006 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet niet meer dan jou, maar ik ga er vanuit, omdat prorail bezuinigd en Nederland tegelijkertijd wel zo ongeveer het drukstbereden spoornet ter wereld heeft. Dus aannemers staan ook onder tijdsdruk om er voor te zorgen dat baanvakken zo snel mogelijk weer vrij zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |