abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 12:23:01 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43503732
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit een fout in de OP! 2x syntus balk ?
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij

Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43507925
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij

Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
pi_43507940
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_43508039
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.




Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 14:49:42 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43508164
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
Kennelijk wel he

Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43508460
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kennelijk wel he

Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
dan viel de schade cker wel mee
  maandag 13 november 2006 @ 15:28:37 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43509420
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan viel de schade cker wel mee
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43509469
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
kweenie

mischien een de DH-1tjes? of ligt daar een ander blok onder ?

DH-2 heeft 2 blokken tov 1 van een DH-1?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:32:10 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43509547
Heb net de OP weer een update gegeven. Delen van informatie die nog niet onder een kopje van een vervoerder zijn daar naar toe verplaatst, omdat ik denk dat de informatie daar beter tot haar recht komt. Ook is een dubbelstukje bovenin de OP over de internationale treinen verwijderd. Mochten er nog dingen aangepast moeten worden, doe dat dan gerust.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:33:02 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43509577
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
3209 misschien?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43509722
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

3209 misschien?
k zie veel DH-2 rijen als ik op gr / lwd ben maar amper dh-1
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:53:46 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43510289
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43510374
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
op lwd - stavoren reed ook vaak DH+2 + DH-1 daar zie ik nu alleen DH2 en in de spits 2x
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:04:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43510627
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.

Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43510912
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen. De laatste keer was met de elfstedentocht in 1997 .
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
pi_43510917
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.

Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
ah

vanaf afstand / hoogte lijken die DH-1 tjes trouwens net speelgoed treintjes
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:15:23 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511006
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Willy84 het volgende:
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen. De laatste keer was met de elfstedentoch in 1997 .
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511050
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voor
sommige DH-2tjes hebben ook weer eerste klas? :S
pi_43511058
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43511119
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Nou en!

nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:20:57 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511199
Er is geen pijl meer op te trekken waar welk stel rijdt. Opvallend is echter wel dat de 3222 de laatste weken veel ritten naar of Stv of Hlgh rijdt. Verder was het opvallend dat deze zomer de 3109 en 3115 wekenlang in dezelfde samenstelling gereden hebben op Lw-Hlgh.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511208
Dat dacht je. Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:22:41 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511275
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Nou en!

nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511303
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
pi_43511339
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef vw_caddy het volgende:
Dat dacht je. Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
je kan ook fietsen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:27:54 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511454
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:30:04 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511521
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef Willy84 het volgende:
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511679
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Was ook een grapje

krijg je natuurlijk wel vervangend bus vervoer
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:37:07 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511773
Of je daar nu blij mee moet zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511846
t zijn dan geen kwaklopers iig waarmee je reist
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:43:31 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511997
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512060
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
Electrificeren!

kennen we met aftandse Plan V stelletjes crossen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:47:00 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512101
Dan moeten die eerst wel op revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512154
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten die eerst wel op revisie
owja

anders vallen ze uit elkaar tegen de tijd dat de elektrificatie klaar is


wrom elektrificeren ze die zooi eiks niet?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:54:51 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512377
Zal wel te duur zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512438
hmmzzz

mja, de bezetting tussen LWD - GN is toch wel redelijk hoog? dat je stukken waar 1x per uur wel 1 hele trein rijd niet elektrificeerd kan ik me voor stellen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:58:26 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512504
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512599
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
o m f g

mischien een idee voor Arriva om eens een nieuw onderzoek der electrificatie te gaan uitvoeren ?


GTW heeft ommers ook geen eeuwig leven,
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:01:35 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512624
Stel jij het voor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512688
als ik wist aan wie en waar

en gezien ruwe olie ook duurder wordt, zal de explotatie van dieselmat toch ook op den duur duurder uit vallen?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:05:23 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512769
Het lijkt me wel leuk om daar aan te gaan rekenen, maar waar begin je. Dat is het probleem

[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 13-11-2006 17:14:08 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43513001
met je af te vragen wat het nu kost voor bijde soorten mat?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:13:50 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43513133
Denk niet dat de cijfers makkelijk te krijgen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43513172
Denk het ook niet..

nieuwe pagina serie is lief though, laad t weer lekker snel
pi_43513353
Het bandje in de nieuwe trein (SPURT) gaat wel vaak fout zeg, zeggen dat we in Zuidbroek zijn terwijl je in Hoogezand staat, 3 x de intro laten horen enzovoort.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:25:28 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43513584
Lekker is dat. Wel jammer dat het systeem in de trein niet ook aan Albatros gekoppeld zit. Dus dat is lastiger communiseren met bussen straks.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43514873
Vanmiddag weer een Friese wadloper ri Rd, was weer nokienokie vol.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43515257
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.
denk dat er in de metro meer zitten
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 18:29:59 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43515493
Vast wel, maar die dingen zijn gebouwd voor korte afstanden, snel optrekken, snel in en uitstappen. Dan heb je logischerwijs wat meer staanplaatsen. Ook zal een metrostel langer zijn dan een wadje. Zeker als een stel uit 3 verschillende setjes van 2 delen bestaat. In het noorden wordt alleen in de spots met 6 bakken gereden op sommige trajecten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43516438
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben weer thuis

[afbeelding]
Uitgebreid verslag van afgelopen weekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43516712
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:44 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eerste 2 doen het niet
Maar ze waren al gepost zie ik Dus hoef ze niet meer te posten
pi_43516799
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:09 schreef vw_caddy het volgende:
Vanmiddag weer een Friese wadloper ri Rd, was weer nokienokie vol.
DH2 3226 reed ook tussen Groningen-Nieuweschans

Je ziet heel veel 'Friese' wadlopers rijden in Groningen
  maandag 13 november 2006 @ 19:09:47 #213
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_43517030
Gister lekker gestrand op Eindhoven, omstreeks 22:00 kwam de omroep dat iemand voor zn donder was gereden tussen Acht en Boxtel, en dat er geen trein verkeer meer mogelijk was.
Na een uur wachten me vader gebeld om op teletext te kijken, bleek de indicatie 02:00 te zijn.
Mooi terug naar mn vriendin gegaan, daar overnacht..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 19:10:28 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43517051
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Eerste 2 doen het niet
Maar ze waren al gepost zie ik Dus hoef ze niet meer te posten
Bij mij doen ze het wel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43517988
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:09 schreef blup het volgende:
Mooi terug naar mn vriendin gegaan, daar overnacht..
Helemaal niet erg zeker?
  maandag 13 november 2006 @ 19:45:34 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43518376
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat de cijfers makkelijk te krijgen zijn.
Als je een officiële uitvraag doet vanuit ProRail, wil ik wel even rekenen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 19:50:59 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43518551
Heb je even, dan zal ik eerst even een baantje bij prutsrail regelen en dan mag je het voor me uitvoeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 19:55:55 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43518696
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je even, dan zal ik eerst even een baantje bij prutsrail regelen en dan mag je het voor me uitvoeren
Lijkt me een interessante opdracht. Als je het niet erg vindt, doe ik dit wel samen met wat collega's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 19:59:49 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43518854
Aan de andere kant kan ik het zelf waarschijnlijk ook wel doen, mits ik wat cijfers boven tafel krijg. Lijkt me namelijk een mooie scriptieopdracht voor een finance student.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 20:00:35 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43518872
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de andere kant kan ik het zelf waarschijnlijk ook wel doen, mits ik wat cijfers boven tafel krijg. Lijkt me namelijk een mooie scriptieopdracht voor een finance student.
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43518914
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er op
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 20:05:08 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43519035
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 20:07:34 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519141
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er op


Ik heb een keer op zo'n hefbordeswagen naast de bovenleiding gestaan. Dat is toch wat steviger uitgevoerd dan je denkt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 november 2006 @ 20:08:19 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519163
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen wel
Vervolgens gaan de economen bepalen hoe de techneut zijn werk moet doen, en krijgen we de puinhoop die ProRail heet.

I rest my case.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43519228
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]



Ik heb een keer op zo'n hefbordeswagen naast de bovenleiding gestaan. Dat is toch wat steviger uitgevoerd dan je denkt!
dan kan je um dus met wat klemmen prima tot een krul modden

zij toch niks over de grote tov de geldzak?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 20:11:29 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43519291
Daar zitten mensen die bijna geen cent willen uitgeven om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Dat kan veel beter. Japan is een voorbeeld van hoe het moet, maar de kosten voor onderhoud liggen daar een stuk hoger dan hier. Een goede middenweg moet wel te vinden zijn, lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 november 2006 @ 20:11:54 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519304
't Schijnt zo te zijn dat als je na twintig jaar de rijdraad los maakt van de klemmen, hij weer net zo krult als ie op de haspel zat. Ook al heeft ie dus 20 jaar strak boven het spoor gehangen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 november 2006 @ 20:12:48 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43519337
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zitten mensen die bijna geen cent willen uitgeven om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Dat kan veel beter. Japan is een voorbeeld van hoe het moet, maar de kosten voor onderhoud liggen daar een stuk hoger dan hier. Een goede middenweg moet wel te vinden zijn, lijkt me.
Ik ken Japan niet zo goed... Ik ken eigenlijk alleen voorbeelden van hoe het niet moet in vooral Groot Brittannië. Ik ben nog steeds bang dat Nederland ook die kant op gaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 20:19:53 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43519607
Japan kent nauwelijks vertragingen door wissels en seinen die niet goed werken. Groot-Brittannië schijnt idd een ramp te zijn qua onderhoud. Op dit moment hebben we een kabinet dat bezuinigd op het OV en investeert in wegen. Met die wegen alleen red je het niet in de toekomst. Een beter OV kan de files deels opvangen, maar dan moet er flink meer geld tegenaan. Extra sporen zijn zeker nodig. Ook beter opgeleide treindienstleiders kunnen helpen vertragingen te voorkomen. Met alleen dat beter opgeleid, ben je er niet. Als er meer TRDL's komen dan kunnen ze meer aandacht besteden aan het begeleiden van de treinen, zodat er minder hoipeloze situaties ontstaan. Daarnaast moet er natuurlijk meer preventief onderhoud gepleegd worden aan het spoor. Niet elke storing is te voorkomen uiteraard, maar een deel van de vertragingen kan met een pakket maatregelen wel voorkomen worden. Dat dit wat kost, moet de maatschappij accepteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43519703
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Japan kent nauwelijks vertragingen door wissels en seinen die niet goed werken. Groot-Brittannië schijnt idd een ramp te zijn qua onderhoud. Op dit moment hebben we een kabinet dat bezuinigd op het OV en investeert in wegen. Met die wegen alleen red je het niet in de toekomst. Een beter OV kan de files deels opvangen, maar dan moet er flink meer geld tegenaan. Extra sporen zijn zeker nodig. Ook beter opgeleide treindienstleiders kunnen helpen vertragingen te voorkomen. Met alleen dat beter opgeleid, ben je er niet. Als er meer TRDL's komen dan kunnen ze meer aandacht besteden aan het begeleiden van de treinen, zodat er minder hoipeloze situaties ontstaan. Daarnaast moet er natuurlijk meer preventief onderhoud gepleegd worden aan het spoor. Niet elke storing is te voorkomen uiteraard, maar een deel van de vertragingen kan met een pakket maatregelen wel voorkomen worden. Dat dit wat kost, moet de maatschappij accepteren.
was net op tv dat ze meer geld in asfalt zien zitten,

ik zie meer in goedkoper OV
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 21:43:08 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43523359
Wadsloper 3114 heeft bezoek gehad van een kliederploeg. De handtekening stond op de zijkant van het stel zag ik vanochtend.

Ik heb het nummer van het stel niet zelf gezien, maar pluk van somda dat het de 3114 moet zijn geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43523463
als ze de GTW maar met rust laten xD!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 21:48:00 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43523587
Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. De eerste GTW hebben ze enkele weken geleden dacht ik al te pakken gehad.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43523736
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. De eerste GTW hebben ze enkele weken geleden dacht ik al te pakken gehad.
laat ze t met waterverf doen


even rondje wasstraat en weer schoon
pi_43523812
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

laat ze t met waterverf doen


even rondje wasstraat en weer schoon
Bespaart ze nog een kogel ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43523839
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bespaart ze nog een kogel ook
HUHZ?
pi_43523885
Gewoon. In deze wereld is geen plaats voor debielen die niks beters te doen hebben dan treinen onderkladderen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43523941
ow zeg dat dan

Laat ze maar gewoon met waterverf spelen :/
pi_43524284
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
Vaak? Alleen 7.09uur uit Leeuwarden en 7.37uur uit Harlingen Haven en vrijdagmiddag een paar keer heen en weer.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 22:23:08 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43525006
Dan zie ik die treinen op vrijdagmiddag
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')