Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bijquote:Op zaterdag 11 november 2006 01:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit een fout in de OP!2x syntus balk ?
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?quote:Op maandag 13 november 2006 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij
Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.quote:Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
quote:Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.
Kennelijk wel hequote:Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
dan viel de schade cker wel meequote:Op maandag 13 november 2006 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kennelijk wel he![]()
Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?quote:
kweeniequote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
3209 misschien?quote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
op lwd - stavoren reed ook vaak DH+2 + DH-1 daar zie ik nu alleen DH2 en in de spits 2xquote:Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
ahquote:Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekendquote:Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Willy84 het volgende:
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen.De laatste keer was met de elfstedentoch in 1997
.
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
sommige DH-2tjes hebben ook weer eerste klas? :Squote:Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekendMaar veevervoer komt voor
![]()
Nou en!quote:Op maandag 13 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nou en!
nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuurquote:Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
je kan ook fietsenquote:Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef vw_caddy het volgende:
Dat dacht je.Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.quote:Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef Willy84 het volgende:
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
Was ook een grapjequote:Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Electrificeren!quote:Op maandag 13 november 2006 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
owjaquote:Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten die eerst wel op revisie
o m f gquote:Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
denk dat er in de metro meer zittenquote:Op maandag 13 november 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.
Eerste 2 doen het nietquote:Op maandag 13 november 2006 14:44 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
DH2 3226 reed ook tussen Groningen-Nieuweschansquote:Op maandag 13 november 2006 18:09 schreef vw_caddy het volgende:
Vanmiddag weer een Friese wadloper ri Rd, was weer nokienokie vol.
Bij mij doen ze het welquote:Op maandag 13 november 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Eerste 2 doen het niet
Maar ze waren al gepost zie ikDus hoef ze niet meer te posten
Helemaal niet erg zeker?quote:Op maandag 13 november 2006 19:09 schreef blup het volgende:
Mooi terug naar mn vriendin gegaan, daar overnacht..
Als je een officiële uitvraag doet vanuit ProRail, wil ik wel even rekenen!quote:Op maandag 13 november 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat de cijfers makkelijk te krijgen zijn.
Lijkt me een interessante opdracht. Als je het niet erg vindt, doe ik dit wel samen met wat collega's.quote:Op maandag 13 november 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je even, dan zal ik eerst even een baantje bij prutsrail regelen en dan mag je het voor me uitvoeren![]()
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!quote:Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de andere kant kan ik het zelf waarschijnlijk ook wel doen, mits ik wat cijfers boven tafel krijg. Lijkt me namelijk een mooie scriptieopdracht voor een finance student.
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er opquote:Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen welquote:Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
quote:Op maandag 13 november 2006 20:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er op
Vervolgens gaan de economen bepalen hoe de techneut zijn werk moet doen, en krijgen we de puinhoop die ProRail heet.quote:Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen wel![]()
dan kan je um dus met wat klemmen prima tot een krul moddenquote:Op maandag 13 november 2006 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een keer op zo'n hefbordeswagen naast de bovenleiding gestaan. Dat is toch wat steviger uitgevoerd dan je denkt!
Ik ken Japan niet zo goed... Ik ken eigenlijk alleen voorbeelden van hoe het niet moet in vooral Groot Brittannië. Ik ben nog steeds bang dat Nederland ook die kant op gaat.quote:Op maandag 13 november 2006 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zitten mensen die bijna geen cent willen uitgeven om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Dat kan veel beter. Japan is een voorbeeld van hoe het moet, maar de kosten voor onderhoud liggen daar een stuk hoger dan hier. Een goede middenweg moet wel te vinden zijn, lijkt me.
was net op tv dat ze meer geld in asfalt zien zitten,quote:Op maandag 13 november 2006 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Japan kent nauwelijks vertragingen door wissels en seinen die niet goed werken. Groot-Brittannië schijnt idd een ramp te zijn qua onderhoud. Op dit moment hebben we een kabinet dat bezuinigd op het OV en investeert in wegen. Met die wegen alleen red je het niet in de toekomst. Een beter OV kan de files deels opvangen, maar dan moet er flink meer geld tegenaan. Extra sporen zijn zeker nodig. Ook beter opgeleide treindienstleiders kunnen helpen vertragingen te voorkomen. Met alleen dat beter opgeleid, ben je er niet. Als er meer TRDL's komen dan kunnen ze meer aandacht besteden aan het begeleiden van de treinen, zodat er minder hoipeloze situaties ontstaan. Daarnaast moet er natuurlijk meer preventief onderhoud gepleegd worden aan het spoor. Niet elke storing is te voorkomen uiteraard, maar een deel van de vertragingen kan met een pakket maatregelen wel voorkomen worden. Dat dit wat kost, moet de maatschappij accepteren.
laat ze t met waterverf doenquote:Op maandag 13 november 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. De eerste GTW hebben ze enkele weken geleden dacht ik al te pakken gehad.
Bespaart ze nog een kogel ookquote:Op maandag 13 november 2006 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat ze t met waterverf doen
even rondje wasstraat en weer schoon
Vaak? Alleen 7.09uur uit Leeuwarden en 7.37uur uit Harlingen Haven en vrijdagmiddag een paar keer heen en weer.quote:Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |