Ik ben wel selectief... hehequote:Op vrijdag 10 november 2006 20:52 schreef Alexxxxx het volgende:
geil, iemand die met treinenspotters wipt.
Ik ken d'r nog wel eenquote:Op vrijdag 10 november 2006 20:52 schreef Alexxxxx het volgende:
geil, iemand die met treinenspotters wipt.
Wat voor voorbeeld moet jij dan geven?quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Zouden vrouwen van filatelisten extra genieten van een befbeurt?
Oh wacht, zullen we voor dat soort overpeinzingen door naar [PTA SC] Porsche 911 @ 1188 kg ? Ik schijn een voorbeeldfunctie te hebben namelijk
quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:19 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik ken iemand die soortgelijke dingen doet met een meer algemene voertuigspotter
Ik ben een beëdigd op de vinger-tikker. Maar ik vertik het mensen op de vingers te tikken voor dingen die ik zelf net zo hard toequote:Op vrijdag 10 november 2006 21:27 schreef ggiirrll het volgende:
[..]
Wat voor voorbeeld moet jij dan geven?![]()
![]()
Iets wat meer vrouwen naar dit topic lokt graag.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Moest ik nog wat veranderen in de OP ?
alsof je niet genoeg vrouwen tgenkomt in de treinquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Iets wat meer vrouwen naar dit topic lokt graag.
Mja, ik kom alleen in de trein met mn vrouw, want ik heb bzelf geen voordeelurenkaart meer, dus daar zit wat in.quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
alsof je niet genoeg vrouwen tgenkomt in de trein![]()
Ik zit bijna nooit in de trein met mijn vriendin, omdat zij op fietsafstand werkt, en ik 60km fietsen net iets te ver vindt voor een enkele reis.quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mja, ik kom alleen in de trein met mn vrouw, want ik heb bzelf geen voordeelurenkaart meer, dus daar zit wat in.
Ja, de nieuwe op de WIki in jou start post zettenquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Moest ik nog wat veranderen in de OP ?
die staat in Zwolle, helemaal schoon.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:48 schreef thatsme het volgende:
[..]
ik heb regelmatig in de diesel 3 gezeten tussen meppel en hoogeveen een paar jaar geleden in de winter dat het binnen kouder was dan buiten... dat in een bak de kachel het weer eens niet deed. Nee echt ideaal waren ze niet!
[afbeelding]
(C) Nico Spilt
Dat goederengedeelte daar staat de dieselmotor met generator en nog wat andere techische zooi. En er is een klein stukje waar wat bagage of zo mee zou kunnen (mBDk).quote:Op zaterdag 11 november 2006 03:27 schreef Petre het volgende:
[..]
die staat in Zwolle, helemaal schoon.
en ik zag ook wat plan V of U staan.. ( iik 3 baks met en zonder pantograaf en 1 met een halve wagen als geoderengedeelte oid.)
voor de renovatie van een aantal jaar terug! Nu staat er een of andere generator, het bagage deel is niet mee te gebruiken. De deuren zijn ook dichtgemaakt!quote:Op zaterdag 11 november 2006 06:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat goederengedeelte daar staat de dieselmotor met generator en nog wat andere techische zooi. En er is een klein stukje waar wat bagage of zo mee zou kunnen (mBDk).
Maar de ruimte nog wel!quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:50 schreef Wadloper het volgende:
Net als bij de mat 64, daar zijn die bagagedeuren ook niet meer te gebruiken
nee want dan moet je door het motor gedeelte!quote:Op zondag 12 november 2006 09:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar de ruimte nog wel!In Plan U kon je er al niet komen geloof ik, in elk geval niet binnendoor.
Ja, en zonder deursleutel lukt je dat niet.quote:Op zondag 12 november 2006 10:23 schreef thatsme het volgende:
[..]
nee want dan moet je door het motor gedeelte!
Bij mat 64 (Plan V dan) kan je daar nog gewoon komen hoor, alleen dus niet door de bagagedeur, maar gewoon vanaf het balkon.quote:Op zondag 12 november 2006 10:42 schreef Wadloper het volgende:
Die ruimte is er inderdaad nog wel, maar of je bij de mat 64 er nog kan komen? Ik denk van niet
Oh oke, ik dacht dat ze allemaal afgescheiden warenquote:Op zondag 12 november 2006 12:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bij mat 64 (Plan V dan) kan je daar nog gewoon komen hoor, alleen dus niet door de bagagedeur, maar gewoon vanaf het balkon.
Wel is er bij een paar in die bagageruimte een wandje gebouwd waarachter de Sandite-installatie zit (om dat spul op de rails te spuiten als ze glad zijn door de blaadjes). Van buiten herken je die stellen er dus aan dat een van de ramen niet doorzichtig is.
Ik denk vanwege werkzaamheden tussen Apeldoorn en Zutphen dit weekendquote:Op zondag 12 november 2006 13:08 schreef Erasmo het volgende:
Werktrein in Deventer afgelopen vrijdag:
[afbeelding]
Met extragratis voorbijkomende koploper:
[afbeelding]
Iemand enig idee wat ze er deden? Er stond een soort van hijskraan achterop een van de wagons, maar die heb ik helaas niet goed op de foto kunnen krijgen...
Je kan de links naar de topics ook plaatsen als [url=topic1]1[/url], [url=topic2]2[/url], etc.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat misschien ook wel een goed idee begint te worden is ergens een HTML hosten met alle oude delen. Begint wel een behoorlijk lange lijst te worden, en zo vaak wordt het toch niet gebruikt. Maar uit archief-oogpunt moet het wel vrij snel te bereiken zijn natuurlijk
Okquote:Op zondag 12 november 2006 13:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik denk vanwege werkzaamheden tussen Apeldoorn en Zutphen dit weekend
Met of zonder poppetjes erin?quote:Op zondag 12 november 2006 14:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Omdat er 's avonds laat en 's ochtends vroeg de IC uit het westen via Deventer naar Zutphen rijdt
Somda geeft in doorkomststaat van Zutphen geen ledig mat. aan, dus met poppetjesquote:Op zondag 12 november 2006 14:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Vroeger was dat nog met poppetjes, nu geloof ik niet meer
Echt hoog ligt de punctualiteit niet nee:quote:Op zondag 12 november 2006 15:10 schreef groningerstudent het volgende:En ligt het trouwens aan mij, of is het de laatste paar weken weer totale prut m.b.t. vertragingen? Het aantal keren dat ik m'n (anders vaak haalbare) verbinding op de stadsbus niet haal is tegenwoordig beroerd hoog. Hij zou op zich fijn zijn als ik naast de keuze half uur wachten of half uur lopen ook de keuze bus halen zou hebben...![]()
Conclusie, ze hebben al zeker 5 weken hun doelstelling niet gehaald. Mijn observatie was dus niet geheel onterecht...quote:Op zondag 12 november 2006 16:16 schreef Carport het volgende:
[..]
Echt hoog ligt de punctualiteit niet nee:
http://www.ns.nl/pages/overns.html
Nah conclusie: die site is de afgelopen 5 weken niet upgedate, want volgens mij zitten we ondertussen al in week 46... dus waarschijnlijker is het dat het nog verder gezakt is...quote:Op zondag 12 november 2006 16:24 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Conclusie, ze hebben al zeker 5 weken hun doelstelling niet gehaald. Mijn observatie was dus niet geheel onterecht...![]()
Ik niet... kussquote:Op zondag 12 november 2006 17:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Wie heeft er trouwens zin om 24 november naar Emmerich te gaan om een Plan V te spotten al daar... Best wel zeldzaam namelijk
1 Koploper is me echt een wereldvreemd raadsel, ik denk reserve-materieel. Heb wel is gehad dat mat 64 tussen Zutphen - Nijmegen het begaf. Toen werd er een Koploper ingezet.quote:Op zondag 12 november 2006 14:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ok![]()
Waarom staan er btw altijd een of twee koplopers in Zutphen? Die komen daar normaal gesproken nooit![]()
Was er wat loos op het spoor daar?quote:Op zondag 12 november 2006 15:10 schreef groningerstudent het volgende:
In de trein tussen Amsterdam CS en Schiphol kreeg iedereen gisteren gratis een overgangsbewijs 2-1 in uitgedeeld. Resultaat, in de intercity's vanuit Schiphol/.Amsterdam was de 1e klas die dag zo mogelijk nog voller dan de 2e klas...Overgangsbewijs is nog geldig tot maart geloof ik, dus ik maak er later wel weer eens gebruik van...
Neuh, was vanwege de overlast die de werkzaamheden bij Amsterdam Zuid/WTC veroorzaken. Treinen die om moeten rijden via Schiphol Amsterdam CS en zo. Misschien dat ze daarom ook uitgerekend op dat traject de kaartjes uitdeelden. Heb ook geen idee of het vaker gebeurd, of dat ik juist op de goede tijd op de goede plek was.quote:Op zondag 12 november 2006 19:00 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Was er wat loos op het spoor daar?
wat een vreselijk irritant menu!quote:Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bijquote:Op zaterdag 11 november 2006 01:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit een fout in de OP!2x syntus balk ?
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?quote:Op maandag 13 november 2006 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij
Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.quote:Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
quote:Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.
Kennelijk wel hequote:Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
dan viel de schade cker wel meequote:Op maandag 13 november 2006 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kennelijk wel he![]()
Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?quote:
kweeniequote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
3209 misschien?quote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
op lwd - stavoren reed ook vaak DH+2 + DH-1 daar zie ik nu alleen DH2 en in de spits 2xquote:Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
ahquote:Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekendquote:Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Willy84 het volgende:
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen.De laatste keer was met de elfstedentoch in 1997
.
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
sommige DH-2tjes hebben ook weer eerste klas? :Squote:Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekendMaar veevervoer komt voor
![]()
Nou en!quote:Op maandag 13 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nou en!
nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuurquote:Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
je kan ook fietsenquote:Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef vw_caddy het volgende:
Dat dacht je.Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.quote:Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef Willy84 het volgende:
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
Was ook een grapjequote:Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Electrificeren!quote:Op maandag 13 november 2006 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
owjaquote:Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten die eerst wel op revisie
o m f gquote:Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |