abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43482263
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:27 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ok

Waarom staan er btw altijd een of twee koplopers in Zutphen? Die komen daar normaal gesproken nooit
1 Koploper is me echt een wereldvreemd raadsel, ik denk reserve-materieel. Heb wel is gehad dat mat 64 tussen Zutphen - Nijmegen het begaf. Toen werd er een Koploper ingezet.
De andere is vrij simpel te verklaren , dit is de nachttrein (2:47 Arnhem) naar Zutphen. Deze word al sinds jaar een dag gereden door een koploper .
  zondag 12 november 2006 @ 18:40:24 #152
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43483533
Koploper
  zondag 12 november 2006 @ 18:43:47 #153
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43483621
Ah ok

Kan iemand btw voor me opzoeken wat ik kan verwachten tussen Deventer en Utrecht met de volgende trein? Met je mobieltje is dat een ramp om te doen
pi_43484091
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:10 schreef groningerstudent het volgende:
In de trein tussen Amsterdam CS en Schiphol kreeg iedereen gisteren gratis een overgangsbewijs 2-1 in uitgedeeld. Resultaat, in de intercity's vanuit Schiphol/.Amsterdam was de 1e klas die dag zo mogelijk nog voller dan de 2e klas... Overgangsbewijs is nog geldig tot maart geloof ik, dus ik maak er later wel weer eens gebruik van...
Was er wat loos op het spoor daar?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43484351
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:00 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Was er wat loos op het spoor daar?
Neuh, was vanwege de overlast die de werkzaamheden bij Amsterdam Zuid/WTC veroorzaken. Treinen die om moeten rijden via Schiphol Amsterdam CS en zo. Misschien dat ze daarom ook uitgerekend op dat traject de kaartjes uitdeelden. Heb ook geen idee of het vaker gebeurd, of dat ik juist op de goede tijd op de goede plek was.

edit: Schiphol wordt natuurlijk omgereden via A'dam...
Bananenyoghurt...
  zondag 12 november 2006 @ 19:20:40 #156
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_43484752
Wat een ramp net bij Deventer, er was geen een trein die op tijd vertrok
  zondag 12 november 2006 @ 20:06:10 #157
148385 Wadloper
Noorderling
pi_43486194
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
  zondag 12 november 2006 @ 22:14:04 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_43491202
Ik ben weer thuis

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43494272
bordjes freak
  maandag 13 november 2006 @ 10:57:22 #160
86072 thatsme
and That's you!
pi_43501301
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
wat een vreselijk irritant menu!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 12:23:01 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43503732
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 01:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit een fout in de OP! 2x syntus balk ?
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij

Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43507925
quote:
Op maandag 13 november 2006 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij

Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
pi_43507940
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_43508039
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.




Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 14:49:42 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43508164
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
Kennelijk wel he

Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43508460
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kennelijk wel he

Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
dan viel de schade cker wel mee
  maandag 13 november 2006 @ 15:28:37 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43509420
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan viel de schade cker wel mee
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43509469
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
kweenie

mischien een de DH-1tjes? of ligt daar een ander blok onder ?

DH-2 heeft 2 blokken tov 1 van een DH-1?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:32:10 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43509547
Heb net de OP weer een update gegeven. Delen van informatie die nog niet onder een kopje van een vervoerder zijn daar naar toe verplaatst, omdat ik denk dat de informatie daar beter tot haar recht komt. Ook is een dubbelstukje bovenin de OP over de internationale treinen verwijderd. Mochten er nog dingen aangepast moeten worden, doe dat dan gerust.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:33:02 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43509577
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
3209 misschien?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43509722
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

3209 misschien?
k zie veel DH-2 rijen als ik op gr / lwd ben maar amper dh-1
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 15:53:46 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43510289
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43510374
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
op lwd - stavoren reed ook vaak DH+2 + DH-1 daar zie ik nu alleen DH2 en in de spits 2x
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:04:24 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43510627
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.

Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43510912
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen. De laatste keer was met de elfstedentocht in 1997 .
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
pi_43510917
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.

Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
ah

vanaf afstand / hoogte lijken die DH-1 tjes trouwens net speelgoed treintjes
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:15:23 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511006
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Willy84 het volgende:
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen. De laatste keer was met de elfstedentoch in 1997 .
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511050
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekend Maar veevervoer komt voor
sommige DH-2tjes hebben ook weer eerste klas? :S
pi_43511058
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_43511119
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Nou en!

nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:20:57 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511199
Er is geen pijl meer op te trekken waar welk stel rijdt. Opvallend is echter wel dat de 3222 de laatste weken veel ritten naar of Stv of Hlgh rijdt. Verder was het opvallend dat deze zomer de 3109 en 3115 wekenlang in dezelfde samenstelling gereden hebben op Lw-Hlgh.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511208
Dat dacht je. Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:22:41 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511275
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Nou en!

nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511303
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
pi_43511339
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef vw_caddy het volgende:
Dat dacht je. Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
je kan ook fietsen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:27:54 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511454
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:30:04 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511521
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef Willy84 het volgende:
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511679
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Was ook een grapje

krijg je natuurlijk wel vervangend bus vervoer
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:37:07 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511773
Of je daar nu blij mee moet zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43511846
t zijn dan geen kwaklopers iig waarmee je reist
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:43:31 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43511997
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512060
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
Electrificeren!

kennen we met aftandse Plan V stelletjes crossen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:47:00 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512101
Dan moeten die eerst wel op revisie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512154
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten die eerst wel op revisie
owja

anders vallen ze uit elkaar tegen de tijd dat de elektrificatie klaar is


wrom elektrificeren ze die zooi eiks niet?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:54:51 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512377
Zal wel te duur zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512438
hmmzzz

mja, de bezetting tussen LWD - GN is toch wel redelijk hoog? dat je stukken waar 1x per uur wel 1 hele trein rijd niet elektrificeerd kan ik me voor stellen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 16:58:26 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512504
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512599
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
o m f g

mischien een idee voor Arriva om eens een nieuw onderzoek der electrificatie te gaan uitvoeren ?


GTW heeft ommers ook geen eeuwig leven,
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 november 2006 @ 17:01:35 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43512624
Stel jij het voor?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43512688
als ik wist aan wie en waar

en gezien ruwe olie ook duurder wordt, zal de explotatie van dieselmat toch ook op den duur duurder uit vallen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')