1 Koploper is me echt een wereldvreemd raadsel, ik denk reserve-materieel. Heb wel is gehad dat mat 64 tussen Zutphen - Nijmegen het begaf. Toen werd er een Koploper ingezet.quote:Op zondag 12 november 2006 14:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ok![]()
Waarom staan er btw altijd een of twee koplopers in Zutphen? Die komen daar normaal gesproken nooit![]()
Was er wat loos op het spoor daar?quote:Op zondag 12 november 2006 15:10 schreef groningerstudent het volgende:
In de trein tussen Amsterdam CS en Schiphol kreeg iedereen gisteren gratis een overgangsbewijs 2-1 in uitgedeeld. Resultaat, in de intercity's vanuit Schiphol/.Amsterdam was de 1e klas die dag zo mogelijk nog voller dan de 2e klas...Overgangsbewijs is nog geldig tot maart geloof ik, dus ik maak er later wel weer eens gebruik van...
Neuh, was vanwege de overlast die de werkzaamheden bij Amsterdam Zuid/WTC veroorzaken. Treinen die om moeten rijden via Schiphol Amsterdam CS en zo. Misschien dat ze daarom ook uitgerekend op dat traject de kaartjes uitdeelden. Heb ook geen idee of het vaker gebeurd, of dat ik juist op de goede tijd op de goede plek was.quote:Op zondag 12 november 2006 19:00 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Was er wat loos op het spoor daar?
wat een vreselijk irritant menu!quote:Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bijquote:Op zaterdag 11 november 2006 01:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit een fout in de OP!2x syntus balk ?
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?quote:Op maandag 13 november 2006 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mijn fout. Dat heb je als je dat midden in de nacht aanpast. Dan is de aandacht er niet geheel meer bij
Overigens reden de sneltreinen vandaag van 9.13 uit Groningen en 9.14 uit Leeuwarden met 2 stellen DM'90 ipv een enkel stel. Had ik eindelijk weer eens genoeg plaats om te zitten. 4 plaatsen voor me alleen
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.quote:Op zondag 12 november 2006 20:06 schreef Wadloper het volgende:
http://www.koploper.nl.tt
Dit is mijn site over de ICM
quote:Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
heb je ook foto's van de cabine voor de machinist? ik ben wel benieuwd hoe ruim die nou zitten en wat voor uitzicht die hebbben.
Kennelijk wel hequote:Op maandag 13 november 2006 14:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
materiaal overschot nu de GTW in dienst is?
dan viel de schade cker wel meequote:Op maandag 13 november 2006 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kennelijk wel he![]()
Overigens is wadsloper 3117 vrijdag weer op dienst gesignaleerd, oa door mezelf. Het stel had een opgeblazen motor enkele weken geleden. Hebben ze snel gefixt dan.
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?quote:
kweeniequote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
3209 misschien?quote:Op maandag 13 november 2006 15:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ruilmotor er onder hangen en gaan met dat ding... Hebben ze inmiddels al officiële plukstellen?
op lwd - stavoren reed ook vaak DH+2 + DH-1 daar zie ik nu alleen DH2 en in de spits 2xquote:Op maandag 13 november 2006 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Heb vanochtend op Gn-Lw nog 4 DH1'tjes gezien. Verder rijden er naar Roodeschool vaak enkelen mee. De DH1 stellen worden met name in de spits als versterking ingezet, vandaar dat je ze misschien minder vaak ziet rijden. Bovendien zijn er maar 17 in het noorden, tegenover 31 DH2 stellen. Waarvan de 3209 al tijden aan de kant staat.
ahquote:Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Anderhalve week geleden heb ik daarop nog een DH 1 gezien. Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
Ik kom maar 2 maal per week op het station van Leeuwarden, dus ik weet niet alles van de materieelinzet.
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekendquote:Op maandag 13 november 2006 16:12 schreef Willy84 het volgende:
Voordat de DH treintjes wegzijn moet ik er toch nog een keer heen.De laatste keer was met de elfstedentoch in 1997
.
Hoeveel man gaan er eigenlijk in zo een treintje?
sommige DH-2tjes hebben ook weer eerste klas? :Squote:Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In een DH 1'tje een stuk of 64 en in een 2'tje het dubbele. Dit zijn de plaatsen in de Fryslân configuratie. Voor Groningen moet je er nog enkele bij optellen. Het gaat hierbij om zitplaatsen. Het aantal staanplaatsen is mij niet bekendMaar veevervoer komt voor
![]()
Nou en!quote:Op maandag 13 november 2006 16:16 schreef vw_caddy het volgende:
Opvallend is wel dat de Friese wadlopers (zonder 1e klas) veelvuldig in Groningen te vinden zijn. En daar baal ik van. De Groningse wadlopers hebben meer zitplekken dan de Friese versie, die hebben een rij klapstoelen en een heleboel staanplaatsen.
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nou en!
nog maar een maandje of 6 afzien en dan zijn ze allemaal wech!
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuurquote:Op maandag 13 november 2006 16:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb xx al gemaild of ze de dienstregeling van mijn buslijn om de sneltreinen Lw-Gn wilden heen bouwen. Ik heb er nog geen reactie op gehad. ik heb namelijk geen zin om nog tot september in de wadslopers te zitten.
je kan ook fietsenquote:Op maandag 13 november 2006 16:21 schreef vw_caddy het volgende:
Dat dacht je.Gn-Rd gaat GTW rijden in Mei, Gn-Dz pas in september.
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.quote:Op maandag 13 november 2006 16:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan natuurlijk ook je stoute schoenen aan doen en kijken hoe een groepje kwaklopers het doet als nieuwsjaarsvuur
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.quote:Op maandag 13 november 2006 16:23 schreef Willy84 het volgende:
Maar hoeveel plaatsen zijn er nou? Inclusief staanplaatsen dus?
Was ook een grapjequote:Op maandag 13 november 2006 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo ben ik niet. Bovendien moet ik van A naar B en dat gaat zonder treinen iets minder gemakkelijk als je per se moet het OV wilt.
Electrificeren!quote:Op maandag 13 november 2006 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Je bent dan wel veel langer onderweg en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Nee, geef mij maar de GTW of de DM'90 hier in het noorden.
owjaquote:Op maandag 13 november 2006 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moeten die eerst wel op revisie
o m f gquote:Op maandag 13 november 2006 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat het traject vroeger 1% reizigers te kort kwam voor elektrificatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |