abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 november 2006 @ 22:40:33 #51
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_43413283
Nou en? Het is nog een echte trein
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 november 2006 @ 22:42:18 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43413356
Dat is zeker waar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43413412
En ik heb er nog geen foto's van... Dus moet ie terugkomen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 november 2006 @ 22:45:52 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43413501
In zwolle staan er geloof ik nog wel een aantal, alleen zal de staat ervan niet al te best zijn, lijkt me
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43413703
Mja die heb ik in juni al eens op de foto gezet... Maar ik wil ze weer terug in t landschap zien
pi_43414316
In Blerick zag ik er stuk of 5 staan plan U. Ze waren aardig versierd enzo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 november 2006 @ 23:28:42 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43414975
Vroeger bewaarde de NS nog wel eens wat. Zo stonden er tijdenlang behoorlijk veel treinstellen op het kerkhof in Zwolle. Deze zomer zag ik dat het kerkhof deels overwoekerd was en dat er alleen nog wat grindwagons van RailPro stonden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43415815
Hierbij mijn idee voor een nieuwe 'vormgeving' van de OP... uw mening telt


Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

[ knip ]

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden) en Spurts, welke eerst ingezet worden op Groningen-Nieuweschans-Leer.

[ knip ]


Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.
[knip]


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.

[knip]


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht [knip]


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl
Op RandstadRail gaat het volgende materieel rijden:
[knip]


diesel
Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter.
Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van Arriva en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus.
[knip]


NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)
[knip]


Hier alleen maar wat foto's.
Op Enschede-Munster/Dortmund rijdt Bauheihe 643. Deze komt ook in Heerlen vanuit Aachen.
[knip]


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
[knip]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 00:01:52 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43415983
Ziet er cool uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43416156
alleen dezelfde 1700 of 1800 bij elke maatschappij...
bye
pi_43416250
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 00:08 schreef Petre het volgende:
alleen dezelfde 1700 of 1800 bij elke maatschappij...


Vind je dit beter/mooier?
pi_43416375
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 00:12 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
Vind je dit beter/mooier?
uhuh, zeker!
bye
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 00:24:46 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43416589
Dit lijkt nog veel mooier
Nu nog die andere plaatjes iets aanpassen, dan is het helemaal goed

Heeft dit topic veruit de mooiste OP van het FOK!Forum
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43416760
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 00:24 schreef Peterselieman het volgende:
Dit lijkt nog veel mooier
Nu nog die andere plaatjes iets aanpassen, dan is het helemaal goed

Heeft dit topic veruit de mooiste OP van het FOK!Forum

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

[ knip ]

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden, met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden) en Spurts, welke eerst ingezet worden op Groningen-Nieuweschans-Leer.

[ knip ]


Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.
[knip]


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg.

[knip]


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Vanaf 10 december zal dit Franse bedrijf de treindienst gaan onderhouden tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht [knip]


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail.
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl
Op RandstadRail gaat het volgende materieel rijden:
[knip]


diesel
Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter.
Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van Arriva en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus.
[knip]


NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)
[knip]


Hier alleen maar wat foto's.
Op Enschede-Munster/Dortmund rijdt Bauheihe 643. Deze komt ook in Heerlen vanuit Aachen.
[knip]


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
[knip]
pi_43416858
klasse!
bye
pi_43416873
Als iemand de OP in de Wiki wil aanpassen met deze foto's: graag want ik ga nu maffen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 00:50:03 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43417039
Ik ga mn best wel even doen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43417130
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 00:50 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga mn best wel even doen
Als de foto's op de fokserver moeten, dan geef je maar een gil
bye
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 01:06:21 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43417335
Als de serverruimte van Dichterbijer het toelaat, dan kan het daar blijven staan, anders kan het idd wel op de serverruimte staan. Het is aan dichterbijer om dat aan te geven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 01:24:56 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43417688
De OP is bijgewerkt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43418312
Mij maakt het niet zoveel uit waar het gehost staat, maar als ik iets wil aanpassen kan ik dat snel doen als het op mijn webserver staat. Heb wel een beetje bandbreedte ervoor over
pi_43419499
Misschien die van Connexxion nog aanpassen met die nieuwe trein waarmee ze gaan rijden Verder ziet het er echt TE vet uit
pi_43420111
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Misschien die van Connexxion nog aanpassen met die nieuwe trein waarmee ze gaan rijden Verder ziet het er echt TE vet uit
En als jij nog even de OP van deze topic wijzigd?

[Edit]
Connexxion aangepast

[ Bericht 9% gewijzigd door Dichterbijer op 10-11-2006 10:54:06 ]
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:10:38 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43420786
Mooie tussenkopjes!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 12:01:46 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43422193
Dan maar even dit topic volmaken, dan kunnen vanaf het volgende topic genieten van de veel mooiere OP
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43422811
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja die heb ik in juni al eens op de foto gezet... Maar ik wil ze weer terug in t landschap zien
ik heb dr nog niet mee gereden

lijkt me best tof!
pi_43424543
Plan U heeft hier een tijdje gereden op Gn-Rd, geweldige tijd toen.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 13:28:51 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43424687
zelfs nog in NN tijd, omdat er toen veel wadslopers langs de kant stonden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43425464
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
zelfs nog in NN tijd, omdat er toen veel wadslopers langs de kant stonden
ja toen was ik nog een ukkie :w
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 13:57:01 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43425662
Dat was in 2001
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43425683
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was in 2001
Toen was ie idd nog een ukkie +)
pi_43425739
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:57 schreef Peterselieman het volgende:
Dat was in 2001
toen speelde ik nog met mn modelbaan


2001 klinkt zo ver weg

en toen ik in sneek op school zat heb ik daar alleen kwaklopers gezien?
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:11:47 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_43426122
Ik kan me nog Plan U herinneren van Arnhem naar Winterswijk, of Tussen Arnhem (!) en Roermond, op Almelo - Mariënberg. Of Blauwe Engelen van Heerlen naar Aken, Zwolle - Kampen, Apeldoorn - Zutphen.

Zucht... die goede oude tijd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_43426321
2001.... 5 jaar later rijden er gewoon Sputters rond op het spoor...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 november 2006 @ 14:37:42 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_43426980
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

toen speelde ik nog met mn modelbaan


2001 klinkt zo ver weg

en toen ik in sneek op school zat heb ik daar alleen kwaklopers gezien?
Ze reden dan ook op de Groninger trajecten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_43428392
Ik ben ook pro die nieuwe OP

EN misschien kunnen we de foto van de CastellumTurboExpress ook vervangen door iets van eigen makelij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_43428907
Wat misschien ook wel een goed idee begint te worden is ergens een HTML hosten met alle oude delen. Begint wel een behoorlijk lange lijst te worden, en zo vaak wordt het toch niet gebruikt. Maar uit archief-oogpunt moet het wel vrij snel te bereiken zijn natuurlijk

EN dan met zo'n banner in dezelfde stijl erboven, maar dan met een stoomlocje of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:48:57 #88
86072 thatsme
and That's you!
pi_43429181
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:33 schreef MREn het volgende:
Ja, in theorie kan het nog.

Mooiste plaatst vond ik trouwen de motorbak met je rug tegen de machineruimte en dan maar brullen met die dingen, heerlijk! Andere voordelen van plan U: groter dan een Lint, 4 wc's met heerlijk warm water, en nooit koud in de winter
ik heb regelmatig in de diesel 3 gezeten tussen meppel en hoogeveen een paar jaar geleden in de winter dat het binnen kouder was dan buiten... dat in een bak de kachel het weer eens niet deed. Nee echt ideaal waren ze niet!


(C) Nico Spilt

[ Bericht 6% gewijzigd door thatsme op 10-11-2006 16:14:01 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_43429253
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat misschien ook wel een goed idee begint te worden is ergens een HTML hosten met alle oude delen. Begint wel een behoorlijk lange lijst te worden, en zo vaak wordt het toch niet gebruikt. Maar uit archief-oogpunt moet het wel vrij snel te bereiken zijn natuurlijk

EN dan met zo'n banner in dezelfde stijl erboven, maar dan met een stoomlocje of zo
Wat houd je tegen?
pi_43431711
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:03 schreef Socios het volgende:
Net stond er een GTW op spoor 1 in Leeuwarden. Sommigen wilden al instappen, maar men kon mooi met de wadloper van 17.22uur die later wat verderop kwam te staan.
Ik zag m ook staan daar ja, had rijles daar.
pi_43433134
WOEI die GTW rijdt VET en zo heerlijk

Eerst ff naar Lw rijden en dan komen later de picca's
pi_43434694
Hoeveel bagage mag je eigenlijk meenmen in een trein? Ik wil een lattenbodem van een bed vervoeren , maar kan dat zomaar. Ik heb geen auto enzo.
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:12:16 #93
86072 thatsme
and That's you!
pi_43434821
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:07 schreef Willy84 het volgende:
Hoeveel bagage mag je eigenlijk meenmen in een trein? Ik wil een lattenbodem van een bed vervoeren , maar kan dat zomaar. Ik heb geen auto enzo.
ik kan me voorstellen dat ze door de afmetingen wat moeilijk gaan doen
quote:
Artikel 9 - Handbagage
artikel 9.1
Een Reiziger mag Handbagage kosteloos in een Vervoermiddel meenemen. Vervoer van Handbagage geschiedt op de daarvoor aangewezen plaats, doch alleen voor zover er naar oordeel van Vervoerder voldoende plaatsruimte is. Het vervoer van Handbagage geschiedt volgens de door de Vervoerder gegeven aanwijzingen.
artikel 9.2
Handbagage mag slechts zodanig worden geplaatst dat deze de nooduitgangen niet verspert, het in- en uitstappen van Reizigers of personeel niet belemmert en hen naar het oordeel van de Vervoerder ook
overigens niet hindert. Evenmin mag Handbagage op een Station, Halte of in het Vervoermiddel een zitplaats innemen voor zover een medeReiziger daarop aanspraak maakt.
artikel 9.3
De Reiziger zorgt zelf en is zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor het in- en uitladen van zijn
Handbagage en de bewaking daarvan.
artikel 9.4
De Vervoerder kan de Reiziger de toegang tot het Vervoermiddel weigeren dan wel hem noodzaken het Vervoermiddel te verlaten, indien naar zijn oordeel de Handbagage van de Reiziger gevaar, verontreiniging of hinder kan veroorzaken.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_43435468
Die kun je mooi plaatsen in het fietsgedeelte in de restauratiewagen aan de voorkant van de trein.
pi_43437608
En dan bij deze mijn verslag van een middagje Wadlopertjes en vooral GTWtjes op Groningen - Nieuweschans en tevens de eerste rit met de nieuwe trein.

's Ochtends eerst nog naar 2 colleges, maar die waren net op tijd afgelopen om de sneltrein naar Groningen te halen. Klaarblijkelijk heeft de machinist nogal haast, want het tempo ligt hoog en om kwart voor 1 reden we Groningen al binnen.

Omdat de wadlopertjes richting Winschoten om dit tijdstip altijd al gigantisch vol zitten, besluit ik zonder drinken te halen meteen naar spoor 1a te lopen. Maar liefst twee DH-II'tjes stonden op mij te wachten. De achterste helemaal propvol, de voorste bijna leeg (en dat snap ik nou nooit).

Afijn, we rijden en bij de aansluiting van het goederenlijntje uit Onnen staat de dagelijkse goederentrein naar Leer al te wachten, wij mochten eerst. Kortom, eerste doel van de dag bereikt. Nu nog een plekje zoeken om deze vrij korte trein op de foto te zetten.

Ik besluit al uit te stappen in op station Hoogezand-Sappemeer, omdat ik wel eens op 'die' heuvel wil staan. Nog geen 5 minuten na aankomst knalt de Railion 6412 langs.



Ik loop verder en na een overweg kom ik dus aan de andere kant van het spoor. De weg naar de heuvel is niet afgesloten en ook geen bordje te zien dat je er niet heen mag. Appeltje eitje dus.

Eenmaal boven komt de volgende trein richting Nieuweschans al weer langs.



Ik loop nog wat verder naar het oosten langs het station, al vrij snel komt er een 2 delige GTW aan, zonder bestemming. Ook vandaag werd er nog getest dus. Het betrof hier GTW 2/6 228.



De grond op het heuveltje bleek niet te nat, dus ik ging er maar even bij zitten, aangezien het nog wel een kwartiertje zou duren voor de volgende trein langs zou moeten komen. Wederom een GTW, deze keer kwam hij uit Leer en reed door naar Groningen. Treinstel 2/6 230.



Een goed half uur later komt dezelfde trein weer langs.



Vlak daarna komt de uit 2 DH-II'tjes bestaande stoptrein uit Winschoten terug. Toch wel een plaatje. Vooraan geniet 3213 van het uitzicht en achteraan 'rust' 3218 een beetje uit.



Ik loop wat verder van het heuveltje af en vervolg het fietspad. Daar maken we nog een plaat van wadloper 3226.



Al snel zie ik het volgende station, Sappemeer Oost. Het blijkt echt bijna tegen elkaar aan gebouwd te zijn. Als je goed doorloopt kan je het wel in een 10 tot 15 minuten gelopen hebben. De trein doet er niet meer dan pakweg 2 a 3 minuten over. Bij de overweg wacht ik op de ACTS Veendam-shuttle, maar het schijnt nog steeds een zooitje te zijn in de haven... Hij komt dus ook niet. Wel pakken we nog een DH-I'tje (3111) en een DH-II'tje (3206) op weg naar Groningen.



Ik loop nog voor eenmaal een stuk terug om nog een GTW te schieten op andere plek.



Ik loop vervolgens door naar station Sappemeer Oost en stap daar op de Wadloper terug naar Hoogezand-Sappemeer. Daar stap ik uit en maak ik nog wat geluidsopnamen van een vertrekkende Wadloper. De machinist merkte blijkbaar op dat ik opnamen aan het maken was, want hij toeterde nog even lief (met het fluitsignaal vlak voor vertrek).

Met nog een kwartier voor de boeg even zitten niksen op het station. Van veraf kan je de felle lichten van de aankomende GTW al zien, en even later rolt hij het station binnen. De voor de testrit gebruikte 228 rijdt gecombineerd met de 305. Later zou blijken dat ze ook samen doorgaan naar Leer.



De rit begint lekker. Hij rijdt heel rustig en het schommelen valt wel mee. Ook de herrie vind ik meevallen. Uiteindelijk komen we zo rond kwart voor 5 Nieuweschans binnen, waar de tegentrein uit Leer vrij snel naast komt.



We rennen meteen om en groeten de Zoll nog even. Wederom Ausweiss Bitte op de lijn dus. We karren met het tweetje 230 snel door en de zon gaat nu echt onder. Onderweg maak ik van elk halteomroep een geluidsopname. Deze zal ik later online zetten. In Groningen nog onderstaande foto gemaakt.



Het was een mooie dag, ondanks de wolkjes heeft de zon wel geprobeerd door de wolken te komen. Volgende keer maar weer eens in Leer kijken.
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:51:58 #97
156350 ggiirrll
loves Zug-Chef
pi_43438203
Mooi verhaal pop! Nu weet ik ook wat je vanmiddag hebt gedaan! kuss
Denk jij wat ik denk? Wil je het mij dan ff vertellen.. ik ben er met mijn gedachten niet bij..
pi_43438223
geil, iemand die met treinenspotters wipt.
pi_43438274
Leuke foto's!
Ik had s avonds om 18.21 (de avond dat ie voor het eerst reed op Gn-Nsch) nog een rit naar Nieuweschans gemaakt. Kwart voor 8 pas weer terug in Zuidbroek
pi_43438327
Reed er toen wel een GTW op de 'niet naar Leer rijdende-trein' ? Vandaag was alleen de trein naar Leer met een GTW, de treinen tot Nsch en Ws waren beide wadlopers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')