denk dat er in de metro meer zittenquote:Op maandag 13 november 2006 16:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik doe een gooi. DH 1 iets meer dan 100 en een DH 2 zal rond de 175 à 180 zitten.
Eerste 2 doen het nietquote:Op maandag 13 november 2006 14:44 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
DH2 3226 reed ook tussen Groningen-Nieuweschansquote:Op maandag 13 november 2006 18:09 schreef vw_caddy het volgende:
Vanmiddag weer een Friese wadloper ri Rd, was weer nokienokie vol.
Bij mij doen ze het welquote:Op maandag 13 november 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Eerste 2 doen het niet
Maar ze waren al gepost zie ikDus hoef ze niet meer te posten
Helemaal niet erg zeker?quote:Op maandag 13 november 2006 19:09 schreef blup het volgende:
Mooi terug naar mn vriendin gegaan, daar overnacht..
Als je een officiële uitvraag doet vanuit ProRail, wil ik wel even rekenen!quote:Op maandag 13 november 2006 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Denk niet dat de cijfers makkelijk te krijgen zijn.
Lijkt me een interessante opdracht. Als je het niet erg vindt, doe ik dit wel samen met wat collega's.quote:Op maandag 13 november 2006 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je even, dan zal ik eerst even een baantje bij prutsrail regelen en dan mag je het voor me uitvoeren![]()
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!quote:Op maandag 13 november 2006 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Aan de andere kant kan ik het zelf waarschijnlijk ook wel doen, mits ik wat cijfers boven tafel krijg. Lijkt me namelijk een mooie scriptieopdracht voor een finance student.
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er opquote:Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen welquote:Op maandag 13 november 2006 20:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Elektrificatie heb je techneuten voor nodig. En een zak met geld. En vooral geen mensen die gaan bewaken waar dat geld heen gaat!
quote:Op maandag 13 november 2006 20:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een bovenleidings kabel om die zak geld krullen en 1500 volt er op
Vervolgens gaan de economen bepalen hoe de techneut zijn werk moet doen, en krijgen we de puinhoop die ProRail heet.quote:Op maandag 13 november 2006 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het uitvoerende deel zeker en ook zeker deels in de voorbereiding. Het probleem is dat de techneuten niet letten op de centen. Dat doen de economen wel![]()
dan kan je um dus met wat klemmen prima tot een krul moddenquote:Op maandag 13 november 2006 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een keer op zo'n hefbordeswagen naast de bovenleiding gestaan. Dat is toch wat steviger uitgevoerd dan je denkt!
Ik ken Japan niet zo goed... Ik ken eigenlijk alleen voorbeelden van hoe het niet moet in vooral Groot Brittannië. Ik ben nog steeds bang dat Nederland ook die kant op gaat.quote:Op maandag 13 november 2006 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
Daar zitten mensen die bijna geen cent willen uitgeven om de kwaliteit van het spoor te verbeteren. Dat kan veel beter. Japan is een voorbeeld van hoe het moet, maar de kosten voor onderhoud liggen daar een stuk hoger dan hier. Een goede middenweg moet wel te vinden zijn, lijkt me.
was net op tv dat ze meer geld in asfalt zien zitten,quote:Op maandag 13 november 2006 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Japan kent nauwelijks vertragingen door wissels en seinen die niet goed werken. Groot-Brittannië schijnt idd een ramp te zijn qua onderhoud. Op dit moment hebben we een kabinet dat bezuinigd op het OV en investeert in wegen. Met die wegen alleen red je het niet in de toekomst. Een beter OV kan de files deels opvangen, maar dan moet er flink meer geld tegenaan. Extra sporen zijn zeker nodig. Ook beter opgeleide treindienstleiders kunnen helpen vertragingen te voorkomen. Met alleen dat beter opgeleid, ben je er niet. Als er meer TRDL's komen dan kunnen ze meer aandacht besteden aan het begeleiden van de treinen, zodat er minder hoipeloze situaties ontstaan. Daarnaast moet er natuurlijk meer preventief onderhoud gepleegd worden aan het spoor. Niet elke storing is te voorkomen uiteraard, maar een deel van de vertragingen kan met een pakket maatregelen wel voorkomen worden. Dat dit wat kost, moet de maatschappij accepteren.
laat ze t met waterverf doenquote:Op maandag 13 november 2006 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vrees dat dat niet meer gaat lukken. De eerste GTW hebben ze enkele weken geleden dacht ik al te pakken gehad.
Bespaart ze nog een kogel ookquote:Op maandag 13 november 2006 21:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat ze t met waterverf doen
even rondje wasstraat en weer schoon
Vaak? Alleen 7.09uur uit Leeuwarden en 7.37uur uit Harlingen Haven en vrijdagmiddag een paar keer heen en weer.quote:Op maandag 13 november 2006 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Op Lw-Harlingen Haven rijdt vaak DH2 + DH1.
oh!quote:Op maandag 13 november 2006 23:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is FEEST op het spoor
4 trajecten eruit
Dat is toch normaal?quote:Op maandag 13 november 2006 23:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is FEEST op het spoor
4 trajecten eruit
Wat dachten we van de late stoppers Es-Zp en Es-Apd die beide met ICM rijden en uitlopen in Zp, om de dag erna vanaf Dv te stoppers naar Aml te rijden.quote:Op zondag 12 november 2006 18:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
1 Koploper is me echt een wereldvreemd raadsel, ik denk reserve-materieel. Heb wel is gehad dat mat 64 tussen Zutphen - Nijmegen het begaf. Toen werd er een Koploper ingezet.
De andere is vrij simpel te verklaren, dit is de nachttrein (2:47 Arnhem) naar Zutphen. Deze word al sinds jaar een dag gereden door een koploper
.
Klopt, zag hem gister morgen op spoor 4a, als trein naar Lw (vertrok om 08.20)quote:Op maandag 13 november 2006 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
Wadsloper 3114 heeft bezoek gehad van een kliederploeg. De handtekening stond op de zijkant van het stel zag ik vanochtend.
Ik heb het nummer van het stel niet zelf gezien, maar pluk van somda dat het de 3114 moet zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |