abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43397998
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 255

As papa's en mama's :
03 november 2006: sweaty
09 november 2006: Mibos
27 november 2006: Tajno
01 december 2006: chacama
05 december 2006: Mwanatabu
05 december 2006: Applemooz (papa)
09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
20 december 2006: Webcrowler
23 december 2006: Popples en Prowl
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 08 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
02 februari 2007: Vivi
05 februari 2007: Ka-Stone
***11 februari 2007: appelsap en Sandertje21***
13 februari 2007: Bibikuif22
23 februari 2007: Catootje
07 maart 2007: XXXKarinXXX
10 maart 2007: Minoes
26 maart 2007: Gabberhead
02 april 2007: Ellesje
22 april 2007: laika
13 mei: 2007: waterfly
15 mei 2007: Snowwww
29 mei 2007: Marit1978
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: p_iglet
21 juni 2007: Karin
07 juli 2007: Kleintje

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Met groot nieuws in het vorige deel:
quote:
Op donderdag 9 november 2006 14:00 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Weinig tijd..geen idee hoe ik het allemaal moet omschrijven...tranen teveel, woorden tekort..

Na de eerste echo blijkt dat..

IK 9 WEKEN ZWANGER BEN VAN EEN TWEELING.. !!!!!!!!!!!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door E.T. op 13-11-2006 15:29:59 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 9 november 2006 @ 16:02:51 #2
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43398016
Fipo

Jeetje, wat staan er al veel mensen onder me Raaaaaarrr...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 9 november 2006 @ 16:03:24 #3
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43398040
Kapitein_pannekoek wat bijzonder! Ik hoop dat je er heel blij mee bent. Is het nog niet nu, dan hopelijk wel al heel gauw. Spannend hoor!

Psssst Melonovy, het vorige deel was al 255!
pi_43398075
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Kapitein_pannekoek wat bijzonder! Ik hoop dat je er heel blij mee bent. Is het nog niet nu, dan hopelijk wel al heel gauw. Spannend hoor!

Psssst Melonovy, het vorige deel was al 255!
pssst mod, even tt aanpassen aub
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 9 november 2006 @ 16:09:57 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43398260
Ik ga gewoon nog een echo-foto spammen vinden jullie niet dat mijn kleine er hier erg intellectueel uitziet? Ik had zelf "Rodin"-associaties

Aanschouw de gelijkenis

Wisten jullie trouwens dat jongetjes de intelligentie van de moeder erven, en meisjes van beide ouders?
pi_43398301
Kapitein_pannekoek, wat een verrassing! Hopelijk wen je snel aan het idee, gefeliciteerd hoor!
pi_43398344
Vivi, lijkt sprekend.
Nou ons zoontje zal dan wel heel erg slim worden natuurlijk.
pi_43398369
Hahaha, die Rodin
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 9 november 2006 @ 16:13:59 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43398401
TT nummertje klopt weer en linkje naar vorige topic nog even in de OP gezet.
pi_43398419
Enne: als die dochter van mij ook maar half zo slim wordt als ik he...

Edit: dat ik stond er uiteraard al vanaf het begin
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 9 november 2006 @ 16:16:13 #11
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43398483
Ja , die 3D-echo's lijken sowieso al redelijk versteend, dus...
pi_43399408

Zo mooi die foto Vief...
  donderdag 9 november 2006 @ 16:39:33 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43399454
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:38 schreef Kleintje het volgende:

Zo mooi die foto Vief...
Je ligt toch wel in bed te Fok!ken hoop ik met een hele hoop lekkere hapjes om je heen he
En een man die je voetjes masseert?
pi_43399841
nee, een man die vandaag gelijk vrij had genomen, het hele huishouden van me heeft overgenomen en nu het laatste stuk in huis van laminaat voorziet.
En schoonouders die zo eten komen brengen omdat ik me rustig moet houden.
Dus... ik doe inderdaad helemaal niets...

Zoek eigenlijk nog iemand die straks voor me wil plassen
  donderdag 9 november 2006 @ 16:53:02 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43399905
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:51 schreef Kleintje het volgende:
nee, een man die vandaag gelijk vrij had genomen, het hele huishouden van me heeft overgenomen en nu het laatste stuk in huis van laminaat voorziet.
En schoonouders die zo eten komen brengen omdat ik me rustig moet houden.
Dus... ik doe inderdaad helemaal niets...

Zoek eigenlijk nog iemand die straks voor me wil plassen
Misschien kan je een drain laten aanleggen ?

maar je hebt het dus goed geregeld
pi_43399945
Dank voor de leuke en lieve reacties. Wat een toestand, zeg. Ik was nu aardig gewend aan het feit dat er 1 zou komen...en nu komen er 2 !

Het zit in de fam. aan mijn vader en aan mijn moeders kant. Maar ik heb er geen moment bij stilgestaan. Gister kennis gemaakt met de VK en de volgende X al naar het ziekenhuis. Met een tweeling is het blijkbaar dus de gyn die alles in de gaten houdt.

Ik ben er behoorlijk van geschrokken. Ben er super blij mee, maar wat een emotie op 1 dag.

Ik was super gespannen voor de echo, want thuis begon ik te bloeden, we zijn doodstil naar de praktijk gereden. De VK heeft ons wel gerustgesteld, maar het was echt ff kut.

Ga nu heerlijk met zijn 3 - en op de bank, voetjes omhoog en ff tukkie doen!
pi_43400330
Kleintje ga zo door! Alleen dat plassen nog he

En pannekoek door de schrik heen, mooi! Feli!
pi_43400794
Kleintje, ik wil je niet ongerust maken maar ik zou toch als ik jou was aandringen op een wat uitgebreider onderzoek. Zo enorm bloeden zo vroeg in de zwangerschap is echt niet goed en kan echt echt niet veroorzaakt worden door een te lage bloeddruk of bloedarmoede. Eerlijk gezegd verontwaardigt het antwoord van je ha me nogal, bij bloedingen voor de 12e week is nooit met zekerheid te zeggen of het allemaal goed zit, bovendien zou je ha ook moeten weten in de eerste 12 weken een miskraam niet kunt voorkomen danwel veroorzaken door bepaald gedrag. (Toen ik een veel minder heftige bloeding had met nog wel een positieve test ben ik met spoed doorgestuurd voor een echo omdat ze bang waren dat het om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ging.) Nogmaals, ik vind het naar om je ongerust te maken, maar ik zou als ik jou was toch nog even doorzeuren bij vk of het ziekenhuis. Sterkte meissie.
mooi he, alles
  donderdag 9 november 2006 @ 17:19:07 #19
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43400812
Een pannekoekje met twee flensjes

Is het 1 of 2-eiïg?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43400824
TWEE !!!!?????

jemig zeg.. wat een ongelofelijk iets om te horen te krijgen!
ben blij te lezen dat je er blij mee bent

ik zal eerlijk zeggen; dat ik er vóór de eerste echo behoorlijk over in zat..
ik ben zéér opgelucht dat het er hier maar 1 is !
jeetje zeg.

nouja, ik had er waarschijnlijk na enige tijd ook wel aan kunnen/moeten wennen
maar toch.

Poeh!
Hoe is het met je kwaaltjes ?
Alles dubbel..dus ook dubbele dosis hormonen he?!
  donderdag 9 november 2006 @ 17:27:12 #21
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43401093
Kleintje, ik hoop echt voor je dat alles oké is.

Phileine, dapper dat je dat post, niemand wil paniek zaaien en toch denk ik dat veel mensen hier dit zelfde ongeruste gevoel ook hadden bij het lezen van de reactie van de huisarts. We hopen natuurlijk allemaal dat het wél echt oké is allemaal, maar ook ik werd best ongerust na je post, Kleintje.

Oh en pannekoekie, gefeliciteerd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 9 november 2006 @ 17:32:20 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43401274
Kleintje

pannekoek je krijgt gewoon 2 p[offertjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43401323
waaaahh kapitein_pannekoek krijgt gewoon 2 babies!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_43401416
Chacama; ik hoop echt dat jullie pukkie zich optijd wil showen maar in ieder geval een fijn idee dat jullie voor een alternatief gezorgd hebben.

Vivi WAT een schatje zeg! Ohhh was het maar morgen echt lekkere wangetjes! En heeeeel intellectueel idd

Pannekoek jeempie wat een verrassing zeg!! Ontzettend gefeliciteerd! Leuheuk!!!

Melonovy; Alyssa vindt het super dat er een brusje onderweg is! Zo lief om te zien hoe ze tegen hem praat, hem kusjes geeft midden op straat, speentjes van haar poppen in mijn navel propt en hem blaadjes voert tegen mijn buik aan (want tsja, volgens haar eten babies blaadjes en pap ) Ze zegt iedere avond dat ze de baby nu wel eens in het echt een knuf wil geven maar nog even wachten

Ik weet niet meer wie het erover had in het vorige deel maar ik heb geen medicijnen voor mijn bloeddruk, heb het wel gevraagd maar ze gaan er niet op in. Ik zit wel bijna wekelijks in het ziekenhuis en volgens mij willen ze het met zo veel mogelijk rusten zo lang mogelijk volhouden. Maar met de verhuizing is dat ook niet alles. Maar ik denk dat wanneer we eenmaal over zijn dat het ook een stuk beter gaat!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_43401523
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:19 schreef Neuk het volgende:
Een pannekoekje met twee flensjes

Is het 1 of 2-eiïg?
Geen idee....ze zitten allebei in hun eigen "beslagkom", dus dat kan 1 of 2 eiig zijn....
pi_43401545
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:36 schreef Bibikuif22 het volgende:
Melonovy; Alyssa vindt het super dat er een brusje onderweg is! Zo lief om te zien hoe ze tegen hem praat, hem kusjes geeft midden op straat, speentjes van haar poppen in mijn navel propt en hem blaadjes voert tegen mijn buik aan (want tsja, volgens haar eten babies blaadjes en pap ) Ze zegt iedere avond dat ze de baby nu wel eens in het echt een knuf wil geven maar nog even wachten
...

Mijn jongste vond het erg zielig dat de baby mij steeds schopte. Of die baby dan ook een knal wilde
En hij was ook niet te spreken over het uitpuilen van mijn navel. Stoute beebie!
pi_43401768
Phil... dank je wel voor je eerlijke verhaal.
Dan ga ik toch de vlos maar bellen dat ik zekerheid wil. Was zo bang dat ik dan een zeikerd ben.
En de HA hier dus toch op aanspreken.
  donderdag 9 november 2006 @ 17:50:20 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43401864
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:09 schreef Vivi het volgende:
Ik ga gewoon nog een echo-foto spammen vinden jullie niet dat mijn kleine er hier erg intellectueel uitziet? Ik had zelf "Rodin"-associaties

[afbeelding]

[afbeelding]

Aanschouw de gelijkenis

Wisten jullie trouwens dat jongetjes de intelligentie van de moeder erven, en meisjes van beide ouders?
Mooi Vivi, idd Rodin, dat vind ik ook!

Enne, die intelligentie, een meisje, krijgt die het gemiddelde van beide ouders, of de optelsom?

Kapitein Pannekoek, hoe weet je dan of het 1 of 2 eiig is? Of weet je dat pas na de geboorte?

Kleintje, laat je maar lekker verwennen en idd, ik zou ook de vk bellen, al is het maar ter geruststelling. Ik snap ook niet zo goed hoe een ha het zo kan zeggen? Ik denk aan je.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43402233
Ik heb geen idee wanneer je weet of het 1 of 2 eiig is. Goede vraag..iemand ????
pi_43402315
Volgens mij kunnen ze dat in het begin op de echo zien. In een later stadium is het niet meer te zien, behalve als het een jongen en een meisje zijn, dan is het 2-eiïg.
Maar dat is wat ik heb onthouden van jaren geleden toen CarOnline zwanger was van Britt en Romeé. Die kan je er vast wel meer over vertellen...

Jezus wat voel ik me nu kut. Want... dan moet ik morgen voor een echo. Maar... ik weet gewoon zeker dat vriendje morgen niet mee kan (of moet ik het gewoon afdwingen in zo'n situatie).
Wat als ik alleen moet en negatief nieuws krijg. Voel me opeens mega onzeker terwijl ik net nog het gevoel had dat het wel oke zat.
  donderdag 9 november 2006 @ 18:14:28 #31
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43402635
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:46 schreef Kleintje het volgende:
Phil... dank je wel voor je eerlijke verhaal.
Dan ga ik toch de vlos maar bellen dat ik zekerheid wil. Was zo bang dat ik dan een zeikerd ben.
En de HA hier dus toch op aanspreken.
En al wás je een zeikerd, wat dan nog???? Je kind (en je eigen gemoedsrust) is wel iets belangrijker dan wat zo'n HA of vlos denkt hoor! Maar je bent geen zeikerd, ik zou er zeker ook op aandringen!

Succes wijffie en we duimen allemaal voor je
pi_43402780
K-P van harte

Kleintje, dat is ff schrikken zeg suuces met de echo morgen!

Hier alles goed, gisteren nieuwe kleren gekocht die wel lekker zitten Vanmorgen na het opstaan voor het eerst overgegeven bleghhhhhh! Hopelijk was dat eenmalig
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 9 november 2006 @ 18:18:39 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43402791
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:05 schreef Kleintje het volgende:
Volgens mij kunnen ze dat in het begin op de echo zien. In een later stadium is het niet meer te zien, behalve als het een jongen en een meisje zijn, dan is het 2-eiïg.
Maar dat is wat ik heb onthouden van jaren geleden toen CarOnline zwanger was van Britt en Romeé. Die kan je er vast wel meer over vertellen...

Jezus wat voel ik me nu kut. Want... dan moet ik morgen voor een echo. Maar... ik weet gewoon zeker dat vriendje morgen niet mee kan (of moet ik het gewoon afdwingen in zo'n situatie).
Wat als ik alleen moet en negatief nieuws krijg. Voel me opeens mega onzeker terwijl ik net nog het gevoel had dat het wel oke zat.
Kan er geen goede vriendin mee als alternatief?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 09-11-2006 18:23:50 ]
pi_43402890
Ga ajb niet alleen.
pi_43403017
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:14 schreef Vivi het volgende:

[..]

En al wás je een zeikerd, wat dan nog???? Je kind (en je eigen gemoedsrust) is wel iets belangrijker dan wat zo'n HA of vlos denkt hoor! Maar je bent geen zeikerd, ik zou er zeker ook op aandringen!

Succes wijffie en we duimen allemaal voor je
Kleintje, Viefke verwoordt precies wat ik je ook wilde zeggen!!
Verloskundigen zíjn er voor je als je je ongerust maakt. Dag en nacht!!!
Echt waar!
En ja, je mag best afdwingen dat je vriendje meegaat morgen. Het is toch hartstikke heftig?
Sterkte...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 november 2006 @ 18:36:03 #36
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43403410
Ik heb de vlos zelfs gebeld toen ik zonder na te denken een hap rauw croissantdeeg had gegeten midden in de nacht (don't ask..... ) en ik ervan overtuigd was dat ik nu acuut vol zat met Listeria-beestjes ik kreeg ook acuut krampen, dat kwam door die beestjes die bij mijn baby probeerden te komen, echt waar! Dus...

En zelfs dát vond ze niet raar, die mensen zijn wel wat hysterie gewend hoor, en jij hebt gewoon helemaal een goede reden!
pi_43403642
Kleintje, ik sluit me bij iedereen aan. Niets zo vervelend voor zwangeren dan onzekerheid over het een of ander. Sleur vriendlief gewoon mee en gaan! Doen hoor! Ik denk aan je!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_43403768
Oh ja, welkom en gefeli Bibikuif!
Ik dacht even dat je een vriendin van me bent, met je voorgeschiedenis en verhaal, maar haar dochter heet anders.
pi_43404049
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:36 schreef Vivi het volgende:
Ik heb de vlos zelfs gebeld toen ik zonder na te denken een hap rauw croissantdeeg had gegeten midden in de nacht (don't ask..... ) en ik ervan overtuigd was dat ik nu acuut vol zat met Listeria-beestjes ik kreeg ook acuut krampen, dat kwam door die beestjes die bij mijn baby probeerden te komen, echt waar! Dus...

En zelfs dát vond ze niet raar, die mensen zijn wel wat hysterie gewend hoor, en jij hebt gewoon helemaal een goede reden!

Goed om te weten dat ze wel wat gewend zijn, ik ben niet zo assertief namelijk. Een naderbij sluipende Listeria-beestjes-invasie via het croissantdeeg zul je me dus niet horen melden maar dan durf ik straks wellicht iets meer als het feest der weeën/slijmproppen/brekende vliezen aanbreekt
pi_43404367
Kleintje,
Heel veel succes morgen.
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Geen idee....ze zitten allebei in hun eigen "beslagkom", dus dat kan 1 of 2 eiig zijn....
K-P, als het in de familie zit is het best kans dat het twee-eiig is, dat is de erfelijke versie. Een-eiig kan natuurlijk ook nog steeds, maar dan is het bij jou een ' toevalstreffer' . Afwachten maar. Bij mijn man en zijn broer kun je het goed zien, maar hoe ze erachter zijn gekomen? Ik geloof dat ze samen in 1 zak zaten ofzo?

[ Bericht 10% gewijzigd door linda856763 op 09-11-2006 19:07:33 ]
Eva
pi_43404654
Da's wel te hopen, Mwana! Stel je voor, jij ligt te bevallen en durft de vk niet te 'storen'...

Vivi, wat een mooie echo!!

Kleintje, ik ben het ermee eens dat het antwoord van de huisarts niet bevredigend genoeg is...hopelijk kun je iemand vinden om mee te gaan, het liefste je vriend natuurlijk. sterkte!!

Kapitein_pannekoek, wat een geweldig en heftig nieuws zeg!! Wat ontzettend bijzonder, zo'n tweeling. Kan me voorstellen dat je bent geschrokken... (wat ben ik blij dat mijn derde kindje geen derde+vierde bleken te zijn maar als het je eerste(n) is/zijn dan is het wel een beetje anders denk ik! En bijzonder is een tweeling altijd...

Bibikuif, ik ben helemaal vergeten jou te verwelkomen, bij deze: van harte welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat schattig hoe jouw dochtertje erop reageert... echt heel heel heel lief!

Nu ga ik even m'n koters naar bed brengen... m'n man komt er te laat voor helaas ...
pi_43404673
Zo, ik zal ook weer eens een berichtje posten.

Afgelopen maandag moesten wij weer naar de verloskundige voor de controle. M'n verloofde is nu 34 weken en 1 dag zwanger. Bij de verloskundige is alles gecontroleerd, maar kwam de VK er achter dat ons kleintje wel erg klein is voor de 34 weken.

Ze vondt het verstandiger dat we maar een echo lieten maken in het ziekenhuis omdat ze graag wilde weten of het wel goed groeide. Dat is natuurlijk geen leuk nieuws. Mijn vriendin 3 dagen in de stress gezeten om niets naar bleek vanmiddag.

Ons kind is gewoon iets kleiner dan normaal (Wat is een zo'n geval normaal??) maar volgens de groei grafiek loop het helemaal op de onderste lijn. Dus is er gelukkig niets aan de hand met ons kleintje.

Weet een van jullie trouwens of het handig is om ons op te geven om te verloskamers te bekijken en hoe een bevalling in het ziekenhuis in zijn werk gaat? Zag vanmiddag een poster hangen in het ziekenhuis ervan.
  donderdag 9 november 2006 @ 19:12:21 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43404743
Handig is het woord niet, interessant wellicht wel. Het is maar net of je daar zelf behoefte aan hebt.
pi_43404809
Lijkt me wel fijn Webcrowler. Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik uit ging van een thuisbevalling, maar toen ik toch naar het ziekenhuis moest vanwege een stuitligging, heb ik toch van te voren even om het hoekje gekeken op de kraamafdeling. En op voorlichtingsavonden krijg je volgens mij wel heel veel handige informatie, ook over het bv-protocol, en of kindje naast je bed mag, en bezoekuren, etc.
Eva
pi_43404989
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
Handig is het woord niet, interessant wellicht wel. Het is maar net of je daar zelf behoefte aan hebt.
Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe het er aan toe gaat. En interessant is inderdaad een beter woord
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:14 schreef linda856763 het volgende:
Lijkt me wel fijn Webcrowler. Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik uit ging van een thuisbevalling, maar toen ik toch naar het ziekenhuis moest vanwege een stuitligging, heb ik toch van te voren even om het hoekje gekeken op de kraamafdeling. En op voorlichtingsavonden krijg je volgens mij wel heel veel handige informatie, ook over het bv-protocol, en of kindje naast je bed mag, en bezoekuren, etc.
Wij gaan ook uit van een thuisbevalling, maar je weet nooit hoe het loopt. Daarom dat we ook benieuwd zijn hoe het in zijn werk gaat in het ziekenhuis. Denk dat ik morgen maar eens ga bellen voor een afspraak!
  donderdag 9 november 2006 @ 19:39:05 #46
108648 cattie
lieve moeder
pi_43405860
Webcrowler, ik moest in het ziekenhuis bevallen, dus had geen keus, en was erg blij met de info avond. Ik vind het namelijk wel fijn om plekken van te voren te kunnen zien en te weten waar je moet zijn als je met weeen om 5 uur 's nachts naar het ziekenhuis gaat. Het voelde vertrouwder toen we van de EHBO ingang gebruik moesten maken. En ze vertellen vaak nuttige dingen. Bezoektijden, hoe het zit met parkeergeld (de dag van de bevalling krijg je het parkeren cadeau bij mijn ziekenhuis) enz.

Kapitein Pannekoek, wat een onwijze verrassing! Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar hopelijk kun je er snel aan wennen en van genieten.
pi_43406102
Het kán zijn dat je er niets aan hebt omdat het betreffende ziekenhuis qua verloskamers vol zit... (dat had ik ) en dat is niet leuk. Maar dat zal weinig voorkomen! Just a note to warn you ...

Fijn dat het toch gewoon goed zit met jullie kindje, Webcrowler. Altijd even schrikken idd, maar hebben jullie toch wel een beetje genoten van de (onverwachte) extra echo?
  donderdag 9 november 2006 @ 19:46:35 #48
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43406122
Webcrowler, zoals Cattie al zegt is het gewoon erg vertrouwd om te weten wat waar op welke afdeling zit en hoe de indeling daar is. Dan voelt het in geval van een zkh bevalling al ietwat minder vreemd aan als je niet hoeft te zoeken waar je moet wezen.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_43406298
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:46 schreef Suzanna het volgende:
Het kán zijn dat je er niets aan hebt omdat het betreffende ziekenhuis qua verloskamers vol zit... (dat had ik ) en dat is niet leuk. Maar dat zal weinig voorkomen! Just a note to warn you ...

Fijn dat het toch gewoon goed zit met jullie kindje, Webcrowler. Altijd even schrikken idd, maar hebben jullie toch wel een beetje genoten van de (onverwachte) extra echo?
Jazeker dat we blij waren met die extra echo, toch weer een ons kind kunnen zien.

@ Cattie, ik weet nu zeker dat ik een afspraak ga maken! Kan inderdaad nooit kwaad om er te kijken!
pi_43406406
Kleintje, sorry dat je je door mij nu rotter voelt, maar ben wel blij dat je toch actie gaat ondernemen. Is er niet iemand anders die met je mee kan?
mooi he, alles
  donderdag 9 november 2006 @ 20:01:22 #51
80382 manny
30 is best veel
pi_43406637
De vader van de flensjes van Kapitein Pannekoek meldt zich.

Pffff, wat een dag zeg. 2 van die apen straks. Ik kan er nog niet over uit. En vandaag kwam m'n nieuwe draadloze modem van KPN ook nog binnen. Ongelooflijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  donderdag 9 november 2006 @ 20:07:05 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43406864
Kapitein_Pannekoek, wat een verrassing!! Ik kan me voorstellen dat je er aan moet wennen en in eerste instantie alleen maar geschokt bent, maar het is toch ook wel weer een heel leuk idee, 2 van die kleintjes in je buik

En Ik80, nog van harte gefeliciteerd met Lotte Marjolein
Ik hoop dat je een beetje bij aan het komen bent van de zware bevalling.

Bibikuif, gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar misschien is gefeliciteerd een beetje verkeerd woord. Wat een heftige zwangerschappen, zeg Sterkte

Kleintje, hopelijk hoor je morgen allemaal goed nieuws. Er is ook een topic over bloedverlies. Misschien heb je er nog wat aan. Bloedverlies tijdens de zwangerschap
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43407328
Ik80,van harte gefeliciteerd met jullie dochter Lotte Marjolein

Kleintje,ik zou ook aandringen op een echo,dan kan je echt zien,of alles nog goed zit.Van mijn 1e kreeg ik met 7 weken ook een bloeding en op de echo was gelukkig een mooi knipperend hartje te zien.Dat je verlos het zelf niet heeft aangeboden,vind ik eig.een beetje laks.Veel sterkte en neem idd.iemand mee,kan je die lekker fijnknijpen in de wachtkamer
Groetjes,Minoes
pi_43407501
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:01 schreef manny het volgende:
Wat leuk, 2 flensjes! Gefeliciteerd
Een of twee eieren: écht duidelijk is het als het een meidje en een knul zijn, das namelijk absoluut 2 eiig. Als ze beide apart in een zak zitten, is het vaak 2 eiig. Zitten ze samen in een zak en zit er een tussenschot tussen, dan is het een eiig. Ook is het te zien aan de placenta. Eén placenta is altijd 1 eiig. Twee placenta's kan 1 of twee eiig zijn. Maar uiteraard heb je ook de 'aan elkaar gegroeide' versie en dan lijkt het een, maar na de geboorte blijken het er twee te zijn. Ik kan je 'het Tweelingboek' wel aanraden, staan wel leuke dingen in. Ook kan je lid worden van de NVOM, Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen. Geven wel een leuk tijdschrift uit met leuke tips en ideën en natuurlijk veeeeeeeel herkenning! Succes met de flensjes, bak ze lekker gaar
quote:
Pffff, wat een dag zeg. 2 van die apen straks. Ik kan er nog niet over uit. En vandaag kwam m'n nieuwe draadloze modem van KPN ook nog binnen. Ongelooflijk.
Screw them.
We're going home.
pi_43407539
Kleintje, mag je nou morgen voor een echo? Sterkte er mee.
Screw them.
We're going home.
pi_43408009
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:01 schreef manny het volgende:

Gefeliciteerd papa pannekoek

En kleintje heel veel sterkte morgen

[ Bericht 11% gewijzigd door reese.com op 09-11-2006 20:44:37 ]
Syllables govern the world
pi_43408414
Kleintje, sterkte morgen

Vivi, wat een ontzettende mooie echo!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43408627
Kapitein_pannenkoek wel gefeliciteerd, en hopelijk ben je snel aan het idee gewend!

Kleintje, goed dat je om een echo gaat vragen! Ik heb met 11 weken zoveel bloed verloren bij Myrthe, 't is dus goed gekomen (er is hier ergens ook een speciaal topic daarover), en kreeg toen ook een echo om even te kijken of ze de oorzaak konden vinden. Er kan nl ook iets met de placenta zijn, of gewoon een gesprongen adertje ofzo, en op een echo kunnen ze dat soms zien (bij mij is de oorzaak niet bekend geworden). De huisarts kan dat echt niet voelen. Sterkte morgen.

Wij hebben voor deze baby info-uurtjes in twee ziekenhuizen bezocht. Het ene ziekenhuis deed dat erg medisch, vooral gericht op mensen die complicaties konden verwachten (stuitbevallingen, vroeggeboorte, wat als je baby in de couveuse komt, enz). Wel nuttige info gehad (hoe ziet een tang/vacuumpomp/CTG eruit ; er werkt een lactatiekundige; ze werken aan het halen van het WHO-borstvoedingscertificaat; baby's slapen in principe bij de moeder tenzij de kamergenoten er last van hebben (ze hebben alleen kamers voor 4 personen), dan in overleg retourtje babykamer; er zijn drie ontslagmomenten per dag dus als je te laat bevalt moet je de nacht blijven; elke baby wordt 's morgens voor ontslag door de kinderarts gecheckt; de verloskamers zijn erg klein dus je moet de maxicosi in de auto laten tot hij echt nodig is; vier verloskamers delen samen 1 douche; de kinderafdeling is naast de kraamafdeling; enz). Ook een rondleiding gekregen over de kraam- en verlosafdeling.
In het andere ziekenhuis kregen we een diashow te zien met allerlei foto's van het ziekenhuis plus aansluitend een rondleiding. Zij hadden de info meer op een normaal verlopende bevalling afgesteld, komt toch iets prettiger over maar couveuses/keizersnedes/stuitbevallingen kwamen ook daar wel aan bod. Andere info was: standaard wordt de baby binnen 2 uur na de bevalling aangelegd (in veel ziekenhuizen en volgens WHO is binnen 1 uur 't beste), na het badje (! - dat wil ik dus anders als ik daar zou bevallen), geen vaste ontslagtijden maar je kunt de hele dag door naar huis; kinderarts checkt het kind alleen als er complicaties zijn geweest bij de bevalling; baby's slapen in principe bij de moeder (op een 1- 2- of 4-persoonskamer) maar in overleg apart op de babykamer; elke verloskamer heeft een eigen douche en voldoende ruimte om in bad te bevallen mocht je zelf een bevalbad willen meenemen (kan soms ook als je bij een gyn bevalt); de kinderafdeling is een verdieping lager dan de kraamafdeling; baby's krijgen normaalgesproken geen flesvoeding als de moeder borstvoeding wil geven maar sommige verpleegkundigen doen dat wel als ze de moeder willen ontzien (hebben ze dus geen protocol voor); bij de rondleiding bleken de verloskamers echt groot te zijn en ook redelijk gezellig ingericht met plantje, tv, tafeltje en stoeltjes, eigen douche dus wel aantrekkelijk voor een ziekenhuiskamer.
Wij gaan nog gewoon uit van een normale bevalling dus eerste keus is nu ziekenhuis 2 (Lelystad dus, LadyS ) maar mocht het een geplande keizersnee worden ooit dan val ik misschien nog voor de lactatiekundige hulp & het borstvoedingscertificaatstreven van het andere ziekenhuis.
Bij een eerste bevalling heb je zo'n 50% kans om toch in het ziekenhuis te eindigen. Dat kan ook als alles goed gaat, bij Myrthe liep 't allemaal prima maar kreeg de vk het te druk doordat er meerdere vrouwen tegelijk gingen bevallen en moesten we om die reden nog naar het ziekenhuis komen. Dus als je de gelegenheid hebt zo'n info-avond te bezoeken dan zou ik zeker gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door poemojn op 09-11-2006 20:56:29 ]
pi_43408642
Neuk, jij had toch zo'n bijzonder geboortekaartje getekend door een Bekende Tekenaar mogen wij het zien?
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
  donderdag 9 november 2006 @ 20:52:22 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43408769
Pannenkoek kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Wel bijzonder dat we nu twee tweelingzwangerschappen zo kort achter elkaar hebben hier op fok!

Kleintje, succes morgen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43408773
Mag ik vragen waar het andere ziekenhuis was Poemojn? Zo ja, waar?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_43408797
Harderwijk, Beefcake maarja, toch verder rijden voor minder leuke verloskamers enzo

Oja, in Harderwijk krijgen de baby's hun eerste badje 's morgens in het bijzijn van de moeder, als die niet mobiel is wordt het badje naar de moeder gebracht. In L'stad doen ze dat op de babykamer en kun je er dan evt dus niet bij zijn. Ook wel handige info verder.
pi_43408957
Kleintje wat fijn dat je zwanger bent joh!

Gefeliciteerd hoor.

Ik kom zelden nog in de forum heeeeel af en toe nog eens om te kijken. Nu dus.

Fijne zwangerschap hoor.
pi_43409017
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:53 schreef poemojn het volgende:
Harderwijk, Beefcake maarja, toch verder rijden voor minder leuke verloskamers enzo

Oja, in Harderwijk krijgen de baby's hun eerste badje 's morgens in het bijzijn van de moeder, als die niet mobiel is wordt het badje naar de moeder gebracht. In L'stad doen ze dat op de babykamer en kun je er dan evt dus niet bij zijn. Ook wel handige info verder.
Yup, in Harderwijk is een aparte badkamer, waar ook de kindjes worden onderzocht door de kinderarts. Er wordt netjes aan je gevraagd of je overal bij wilt zijn en je mag helpen als je wil, maar ook vanuit een luie stoel toekijken. Ik vond het er erg prettig en vond de verloskamer niet klein trouwens Maar goed, ik was natuurlijk niet helemaal bij kennis
pi_43409209
Nee, maar ik zou er direct naar toe moeten als de bevalling begint dus met een beetje pech zitten we daar dan nog uren, en er staat alleen een verlosbed. In L'stad kan ik de eerste tijd wel lekker thuisblijven (en na afloop veel sneller weer thuiskomen). Plus dat ik bij Myrthe wel erg blij was met ons ligbad, dus dan is 't toch jammer als je daar niet vrij kunt douchen ed wanneer je wilt (en er een eindje voor moet lopen). Dat telt tijdens de bevalling allemaal veel minder natuurlijk maar nu nog wel.
pi_43409328
Kleintje ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt!!!

pannekoek en Manny gefeliciteerd met jullie flensjes!
pi_43409564
Hee Pannekoek en Manny..... wat een mooi nieuws zeg, 2 van die kleine wondertjes in je buik!!
Tis nog even wennen natuurlijk, maar ook wel weer erg mooi!
Mijn vriend had bij ons ook zo'n erg gevoel dat het een tweeling zou zijn, maar het was er maar eentje..... ook genoeg hoor!

kleintje.... pfff ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik zal voor je duimen morgen, het is vast allemaal goed....ik heb een nicht met 2 kids, en die heeft ook bij beide zwangerschappen bloedingen gehad....
En niet alleen gaan he!!

Vanavond had ik mijn eerste yoga les! Leuk hoor, kindje vermaakte zich ook wel geloof ik!!!!
Alleen die ademhalingsoefeningen, erg lastig als je verkouden bent! Ik had het gevoel dat iedereen me kon horen ademen..... en dan kun je je niet echt ontspannen....
Maar dat zal volgende week wel beter gaan!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_43409931
Jullie zijn lief. Heb net een heel gesprek met de vlos gehad over de telefoon.
Ze kan nu niets met zekerheid zeggen. Feit is dat ik wel buikpijn heb, maar niet de buikpijn, pijn in mijn benen en onderrug zoals bij een (naderende) ongesteldheid. Dat vond ze op zich wel geruststellend.

Ik mag gerust bellen als ik me weer onzeker voel of ermee zit vannacht. Morgen moet ik me om 8 uur telefonisch melden, dan gaan ze schuiven zodat ik voor een echo kan komen.

Ze zei nog wel dat het positief is dat ik maar 1 keer heb gebloed en dat het niet door bleef gaan. Geen stolsels of iets. Sommige mensen bloeden in hun zwangerschap zonder dat er ooit een echt aanwijsbare reden voor is.

Ze was vreselijk lief aan de telefoon. Vriendje heeft net vrij genomen voor morgen. Zijn baas was er niet blij mee, maar het is nu gewoon niet anders. Zijn baas zoekt het maar uit met zijn personeelstekort morgen... Hij kon kiezen... of hij zou zich ziek melden of hij nam vrij...

Zodra ik meer weet meld ik me!
pi_43410039
Goed van je vriend Kleintje!! Soms zijn er dingen die belangrijker zijn als het werk
Jammer voor de baas!!

Fijn dat je een lieve vlos hebt....ze begrijpt je in ieder geval, en ik hoop dat ze je morgen gerust kunnen stellen
pi_43410105
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:55 schreef phileine het volgende:
Kleintje, sorry dat je je door mij nu rotter voelt, maar ben wel blij dat je toch actie gaat ondernemen. Is er niet iemand anders die met je mee kan?
Geen sorry... ben blij dat je eerlijk was. Daar heb ik meer aan dan dat mensen gaan zeggen dat het wel goed zit... toch?

Ik moet gewoon proberen positief te denken. Mocht het mis ziten... ik weet nu dat ik zwanger kan worden. Was het immers vreselijk snel. Dus... dan zijn er altijd nog nieuwe kansen! Maar ik probeer van het beste uit te gaan... deze kleine blijft de komende maanden zitten waar ie zit!
pi_43412289
http://www.metacafe.com/watch/155616/babies_and_fathers/

deze moet je gewoon even zien, hahahahaha
pi_43412862
Kleintje dikke ik hoop en duim voor je dat het morgen allemaal goed komt.

K_P, jeetje wat een schrik. Een dubbele pannenkoek. Mooi....dubbel.....lief...

Ben vanavond de stad in geweest. Heerlijk geshopt helaas geen beddengoed....dus toch maar even in mijn eigen kast kijken. Nog wat leuks gekocht bij de Etam en natuurlijk weer teveel kleren voor die kleine meid van me. Ik kan het gewoon niet laten. Maar, goed de baby heb ik deze keer even overgeslagen. Wil eerst weten wat het is en dan pas weer verwennen. Ook een paar sint-inkopen gedaan. Maar ik denk dat de rest via bart-smit online gekocht gaan worden.
  vrijdag 10 november 2006 @ 01:24:18 #73
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_43417680
Heei Kapitein Panne(n?)koek, twee kleine mensjes op komst, wat leuk!! Gefeliciteerd.
Burgertruttig/cliché of niet, ze zijn wel waar : alles is dubbel met een tweeling. Dubble trouble, but twice as nice. In gewoon nederlands betekent dat hier op dit moment: dubbele poepbroeken en ontzettend genieten als ze samen donderjagen in bedvooral: "BOE !!!", gevolgd door een daverend "Hahahaha" doet het goed op dit moment en ik mag meegenieten door de babyfoon.
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:28:14 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43418355
Meldt

jaja, vandaag precies 37 weken
pi_43418564
Oe Chaca al 37 weken! Wat een mijlpaal is dat alweer he.
Bij mij is dat volgende week zaterdag ook al........
pi_43418572

[ Bericht 100% gewijzigd door Stiekemurd op 10-11-2006 09:39:57 ]
pi_43418645
Meldt zich ook.
Alle steken en buikpijnklachten zijn weg. Tieten doen nog steeds giga pijn.

Zit giga veel hcg in me, en met een naderende miskraam zakt dit al vrij snel, een gewone zwangerschapstest is dan nog wel positief, maar gezien de waardes in het bloed verwachten ze dat alles oke is.

We tillen de echo over het weekend heen omdat ik nu echt op een punt zit dat er of net wel wat te zien is, of net niet. En als je niets zit maak je jezelf daar ook weer druk om.

Gisteren was haar melding nog dat ik rekening moest houden met een naderende miskraam, nu staat ze er een stuk positiever tegenover. Vooral omdat ik geen bloedingen meer heb gehad en geen stolsels. Een miskraam zet zich vooral bij krampen toch meestal wel snel door of er komen nieuwe bloedingen.
Maandag dus voor een echo! Mocht er eerder weer reden voor ongerustheid zijn, dan moet ik gewoon bellen, dan gaan ze het toch wel eerder doen!
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 09:45:31 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43418700
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 01:24 schreef Smirre het volgende:
Heei Kapitein Panne(n?)koek, twee kleine mensjes op komst, wat leuk!! Gefeliciteerd.
Burgertruttig/cliché of niet, ze zijn wel waar : alles is dubbel met een tweeling. Dubble trouble, but twice as nice. In gewoon nederlands betekent dat hier op dit moment: dubbele poepbroeken en ontzettend genieten als ze samen donderjagen in bedvooral: "BOE !!!", gevolgd door een daverend "Hahahaha" doet het goed op dit moment en ik mag meegenieten door de babyfoon.
oooooow kan je dat ook opnemen en hier posten?
pi_43418725
Kleintje moedig besluit hoor.
Veel succes maandag dan.
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:56:30 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43418990
Vooralsnog dus goed nieuws gelukkig
Probeer een beetje relaxed het weekend in te gaan meis
pi_43419056
Op zich ben ik nu redelijk relaxed.
Moet me maar indenken dat het geen falen van mijn lichaam is als het mis gaat.
En dat ik niets heb gedaan waardoor ik het kwijt zou raken. Dus niet de schuld bij mezelf zoeken.

Vriendje is nu alsnog vertrokken naar zijn werk omdat we gewoon niet alle credits bij zijn baas willen verspelen, je weet gewoon niet wat ons nog te wachten staat.
pi_43419107
Kleintje fijn dat je je nu relaxter voelt!!
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:01:49 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43419110
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:59 schreef Kleintje het volgende:
Op zich ben ik nu redelijk relaxed.
Moet me maar indenken dat het geen falen van mijn lichaam is als het mis gaat.
En dat ik niets heb gedaan waardoor ik het kwijt zou raken. Dus niet de schuld bij mezelf zoeken.
Nee natuurlijk niet, dat moet je helemaal niet denken. Kijk het kán natuurlijk altijd misgaan maar dat heeft dan over het algemeen met het vruchtje te maken en niet met een of andere fysieke onvolkomenheid van jou.
Maar ga er gewoon vanuit dat het goed gaat joh, de tekenen zijn toch positief nu?
pi_43419940
ik80 nog van harte gefeliciteerd met de geboortje van jullie dochter Lotte, leuke naam

Kapitein pannekoek wat leeeeeeuuukk een tweeling!!! Al van de schrik bekomen?

Kleintje sterkte, hopelijk zit alles gewoon helemaal goed en kan je gauw opgelucht zijn, zorgen maken is nooit leuk
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_43420091
Vandaag weer een probeer-naar-de-vk-te-gaan-drama hier ... ik had eerst gedacht Noa even bij de buurvrouw onder te kunnen brengen, maar dat ging niet omdat ze tentamens moest leren...dus moest ik de dubbele wagen pakken, bleek dat allevier de banden leeg waren...ik oppompen, maar die beweging deed me veel pijn, dus hard oppompen lukte niet. Vervolgens te laat bij de bus, ik naar de volgende bushalte gelopen (20 minuten lopen ) met mijn slakkegangetje... daar aangekomen deed alles pijn, bekken, buik, rug, benen. Ik kwam er ook nog eens achter dat mijn buskaart vol zat en ik net niet genoeg geld had om heen en weer te kunnen. Dus maw: ik zou daar staan met kids en al zonder geld en/of buskaart als ik terug zou willen. Ik probeerde de verloskundige een paar keer te bellen (ze zou bereikbaar moeten zijn op vrijdagochtend) maar ze namen niet op. Ik maar weer naar huis gelopen (met veel pijn en moeite, niet overdreven) met de zware dubbele wagen met nog zwaardere kindjes erin ... en thuisgekomen nam de vk wél op. Dinsdag mag ik weer terugkomen (nu met m'n moeder, heb ik geregeld, anders ga ik niet meer ).
Maar goed, even zitten doet wonderen. Hoop ik.

(en ik kan nu even niet veel van mijn kleine schatjes hebben...niet leuk)

Sorry voor het lange klaagverhaal, maar ja, hier kan ik het in ieder geval kwijt...
pi_43420332
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:42 schreef Suzanna het volgende:
Vandaag weer een probeer-naar-de-vk-te-gaan-drama hier ... ik had eerst gedacht Noa even bij de buurvrouw ...

...Sorry voor het lange klaagverhaal, maar ja, hier kan ik het in ieder geval kwijt...
Juist hier!
ik laat me de laatste keren steeds rijden hoor, dan maar kapsones
pi_43420747
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:23 schreef CarOnline het volgende:
-Tweelingverhaal-
Wat interessant om te lezen CarOnline! Ik dacht echt dat het veel simpeler was: 2 placenta's = 2 eiïg, 1 placenta = 1 eiïg.
Dit verduidelijkt het 1 en ander

Gefeliciteerd Kaptein_Pannekoek en Manny!!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:11:29 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43420812
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:42 schreef Suzanna het volgende:
Sorry voor het lange klaagverhaal, maar ja, hier kan ik het in ieder geval kwijt...
Mss gek dat ik het zeg, en je zit er vast niet op te wachten, maar is het niet handiger als je je de volgende keer van te voren bedenkt hoe je ergens heen denkt te gaan en waar je je kinderen laat?
pi_43421295
Normaalgesproken staat alles klaar BE... de wagen hoort niet met lege banden te staan, ik hoor gewoon een volle strippenkaart in m'n portemonnee te hebben (waarschijnlijk eruitgehaald door Noa, ze had hem te pakken gekregen) en ik wist ook niet dat ik bij zulke kleine eindjes lopen zo'n pijn krijg.
En tja, buurvrouw wás thuis, alleen geen tijd om op te passen dus. Normaalgesproken had het gekund.
En dit is dus geen normale situatie. Het is gewoon kut dat ik afhankelijk ben van o.v. en me zo rot voel vaak, zelfs als je dan op tijd begint met dingen klaarzetten etc. zijn er gewoon onvoorziene dingen waar ik minder snel op in kan springen dan een ander.
Ik snap wel dat jij het dom van me vindt, maar als je in m'n schoenen zou staan zou je het beter begrijpen. Ik ben niet zo goed georganiseerd als ik zwanger ben, én twee kleine kindjes om je heen maken alles ook niet zo goed organiseerbaar.
Klinkt nou alsof ik het als een beschuldiging opvat... maar dat is ook wel een beetje zo. Ik bedenk veel van tevoren, en toch gaan er vaak dingen mis. Dan kan ik maar beter ervan uitgaan dat ik niet wegkan ofzo. Er gebeurt namelijk bijna altijd wel wát waardoor ik bijna de bus mis o.i.d. en flexibel ben ik op dit punt in m'n zwangerschap niet, fysiek én mentaal ook niet. Helaas.
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:29:33 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43421323
Nee, ik zeg niet dat ik het dom van je vindt, maar vooral het buurvrouw verhaal, ik zou dat gewoon even van te voren gecheckt hebben. Dat had een deel van de voorbereiding gescheeld.
Maar goed, mss is het idd wel zo dat ze anders altijd wel kan, dat weet ik natuurlijk ook niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door BE op 10-11-2006 11:47:48 ]
pi_43421412
Sorry, was idd een beschuldiging van mijn kant (dat je mij dom zou vinden) die je helemaal niet geuit hebt. Sorry! Op dit moment ben ik denk ik nogal snel op m'n teentjes getrapt, zit nog steeds half tegen m'n tranen te vechten dat bijna alles fout is gegaan vanochtend wat maar fout kón gaan. Terwijl ik vantevoren weer eens dacht dat alles goed zou gaan en klaarstond. Niet dus.
En je hebt wel gelijk hoor, maar ik rekende er niet eens op dat Noa naar de buurvrouw kon, was meer een noodoplossing omdat ik zo moe ben. Normaalgesproken (daar heb je dat rotwoord weer ) kan ik makkelijk met twee kinders in de dubbele wagen weg. Is alleen wat vermoeiender.
pi_43421737
Hey Suzanna, wat vervelend allemaal voor je. Lijkt me ook erg zwaar met 2 kindjes.
Kun je niet fietsen met 2 kinderen? Of laat je lichaam dat niet toe?
(probeer ff met je mee te denken)
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:50:11 #93
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_43421917
Kleintje, veel succes maandag.
Suzanna, wat rot voor je dat je ochtend zo verlopen is. Ik ben ook een kei in plannen, maar soms lopen dingen anders dan je kon voorspellen ook al probeer je daar nog zoveel op in te spelen. 1 ding, de volgende keer check je denk ik eerst of je buurvrouw je kindjes kan opvangen en of de banden van de kinderwagen vol zijn

Vandaag 41 weken, moet straks weer naar de verloskundige voor controle. Ben een beetje bang door vorige week, maar heb hubbie vriendelijk verzocht (Lees je neemt gewoon vrij) om vanmiddag vrij te nemen om met mij mee te gaan. Vandaag heb ik wat vage krampjes, maar weet niet of dat gewoon mijn darmen zijn of wat anders. Vandaag komt niet uit, mijn broertje is jarig
Rommelen doet het in ieder geval wel en ik ben kots en kots misselijk (gisteren trouwens ook al)
pi_43421979
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:28 schreef Suzanna het volgende:
Er gebeurt namelijk bijna altijd wel wát waardoor ik bijna de bus mis o.i.d.
Ik kan me idd een soortgelijk verhaal van jou herinneren een paar maanden terug. Toch? Of was dat iemand anders...?
Anyway, go with the flow. Het is nu eenmaal misgegaan vanochtend, je bent weer lekker thuis, kunt gaan zitten, en dinsdag een nieuwe kans.
Zet een lekker kopje thee voor jezelf, neem er een asociaal stuk speculaas bij oid en zet je moppies even voor de TV.
Take it eeeeaaasssssyyy!
Succes!
pi_43422015
Go Sweaty, go Sweaty!
Wat nou, je broer jarig, dat issie volgend jaar ook weer hoor!

En Chaca al weer 37 weken!!!
pi_43422033
En Kleintje, ik wens je een rustig weekend...
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:05:27 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43422284
Kleintje.... verplichte rust dit weekend!! En dan duimen we maandag voor goed nieuws.

Suzanna ook jij een dikke . Ik strooi even wat pepernoten jouw kant op. Zorgt bij mij ook voor rust....Fleur kan dan namelijk heerlijk stil zitten.

Sweaty succes bij de VK. Ik hoop voor je dat ze in elk geval even kijkt of er al wat aan het verweken is.... en anders begin je vandaag rusitg met rommelen en dan wordt die drup van je om 00:01 geboren. Net niet op de verjaardag van je broer

[ Bericht 6% gewijzigd door chacama op 10-11-2006 12:17:49 ]
pi_43422773
Kleintje, er is nog hoop genoeg dus...das in ieder geval fijn. Hoewel je er natuurlijk niet helemaal gerust op bent.... Succes maandag en doe kalm aan!

Suzanna, jij bent wel een chaoot volgens mij haha , idd laatst ook al zo'n verhaal. Maar ik heb wel met je te doen hoor, met al 2 kleintjes om je heen, dat kan ook gewoon niet makkelijk zijn. En organisatorisch is het natuurlijk ook een ramp om ergens naar toe te gaan met die twee die je hebt, en je klachten!
Gelukkig kun je di terecht bij je vk!!

Sweaty...succes, leuk dat hubbie met je meegaat!

Chacama, ook alweer meldplicht! Gaat snel he!!
Was het bij jou nou ook al bekend wat het gaat worden???

Yes, ik mag vandaag eindelijk oliebollen halen van mezelf!! We hebben feest in onze stad maandag, vanaf gisteren staat er kermis en een oliebollenkraam!! Ik verheug me er al weken op dat ik een oliebol mag eten!!!! Kom natuurlijk afgelopen week al een kraam tegen in Zwolle.....maar die heb ik kunnen negeren!
Maar vanmiddag mag ik dan echt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! whoei
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:28:57 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43422888
Oliebollen..amandelmarsepein....banketstaven...chocoladeletters.....Ik heb al een vergelijkend warenonderzoek gehouden hoor! Ik ben er alleen nog niet helemáál uit...

En Suzanna, soms héb je gewoon van die dagen, het beste is erin berusten en zo min mogelijk doen
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:42:10 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43423267
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:28 schreef Vivi het volgende:
Oliebollen..amandelmarsepein....banketstaven...chocoladeletters.....Ik heb al een vergelijkend warenonderzoek gehouden hoor! Ik ben er alleen nog niet helemáál uit...
en ook ik ben er nog niet uit!!!

oef oliebollen daar heb ik ook trek in....
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 12:45:21 #101
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43423355
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:48 schreef anne_Chris het volgende:
Neuk, jij had toch zo'n bijzonder geboortekaartje getekend door een Bekende Tekenaar mogen wij het zien?
Ja Neuk, doe es showen!
(Ik hoop stiekem op een Peter Pontiac. Of een eigen creatie.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:50:16 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43423489
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:42 schreef chacama het volgende:

[..]

en ook ik ben er nog niet uit!!!

oef oliebollen daar heb ik ook trek in....
Jaaaahhhh Lekker knus op de bank met kaarsjes aan en mijmeren over (in mijn geval dan) de laatste keer feestdagen zonder ukje en dan jezelf heul errug volproppen.... Ow wacht.. Dat verstoord het romantisch plaatje he..ach, what the hell
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:51:13 #103
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43423515
Pepernoten...niet in huis helaas. Tis toch een schande he...

Ik ben denk ik altijd al een chaoot geweest, Karin. Dat verandert niet 1-2-3, zeker niet als je kinderen hebt ... En toch is het al beter geworden sinds ik op mezelf woon etc. Veel dingen die ik vroeger áltijd vergat of kwijtraakte (portemonnee overal laten liggen ofzo) heb ik sinds ik die verantwoordelijkheid heb nooit meer fout gedaan.

Kindjes zitten nu allebei in hun stoel een boterhammetje te eten, zijn tevreden en lief. Straks gaat Noa naar bed en dan ga ik lekker op de bank liggen (Emma in de box) ... en uitrusten.
pi_43423765
Ik heb er al zoveel gegeten pepernoten dat ik er voorlopig geen meer hebben hoef
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43425083
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:59 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik heb er al zoveel gegeten pepernoten dat ik er voorlopig geen meer hebben hoef
Ik heb bij mijn verlof een enorrrrme zak gekregen van mijn collega's, de eerste van het seizoen
pi_43426940
Kleintje, gelukkig dat je wat gerust bent gesteld. Hoe hoog is eigenlijk een giga-hoog hcg?
mooi he, alles
pi_43428794
Zo ik ben ook weer goedgekeurd. Onderdruk was 85 dus nog steeds prima, welliswaar iedere keer een tikkie hoger maar geen gevaren-zone. Nu iedere week terug, voor de komende 4 weken afspraken staan. Ben benieuwd of ik die allemaal ga uitzingen. Einde is in zicht, wat is het snel gegaan zeg!
Wanneer de bevalling zich aandient moet ik meteen bellen en komen. Laagdrempelig bellen zei de Gyn. Erg fijn vind ik dat
De hulptroepen zijn ook al ingeschakeld om Benthe op te vangen. Nu nog dit weekend de babykamer in orde maken en het mag komen!!
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:54:08 #108
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43429368
gaat allemaal snel he Stiekemurd naar mijn idee ben je net zwanger, maar neeeeeee ze komt al bijna
pi_43429420
Phil, ik heb geen idee hoe hoog giga hoog is. Weet wel dat het niet te hoog mag zijn omdat het dan ook weer op diverse dingen kan duiden. Ik zal maandag eens vragen wat hun hoog vinden en wat laag is. Is inderdaad best leerzaam om te weten.
pi_43430182
De kraam is komen praten voor de intake. Alles goedgekeurd en ze beloofde een lieve zuster te sturen
Ik moet alleen nog wat meer hydrofielluiers versieren. Waar koop je die eigenlijk
pi_43430198
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:55 schreef Kleintje het volgende:
Phil, ik heb geen idee hoe hoog giga hoog is. Weet wel dat het niet te hoog mag zijn omdat het dan ook weer op diverse dingen kan duiden. Ik zal maandag eens vragen wat hun hoog vinden en wat laag is. Is inderdaad best leerzaam om te weten.
Pfff, probeer je rust te krijgen en bewaren tot maandag hoor
pi_43430305
Mag ik jullie voorstellen:

Vannacht om 00:04 uur geboren is

Aimee Elize

Hier twee minuten oud..

Nadere informatie volgt, ik wilde in ieder geval één foto met jullie delen

[ Bericht 12% gewijzigd door SadKingBilly op 10-11-2006 16:48:48 ]
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_43430362
oooooh SKB wat een mooitje!! heel hartelijk gefeliciteerd!!!
pi_43430489
Die luiers koop je bij de hema of de zeeman iig. Bij het kruidvat lagen ze vorige week in de aanbiedingen bak.

Mooi koppie, en dat haar
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43430492
SadKingBilly, gefeliciteerd!!!!
Wat een schatje is het zeg, die handjes en voetjes!
pi_43430577
mwanatabu had je bij je oudsten geen hydrofielluiers dan?
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 16:34:35 #117
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43430610
SadKingBilly gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Aimee
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_43430691
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:33 schreef bixister het volgende:
mwanatabu had je bij je oudsten geen hydrofielluiers dan?
Jawel, maar die heb ik uitgeleend en zijn nooit teruggekomen...evenals het badje en de box. Grr.

Maarrrr ik zal morgen even het Kruidvat bestormen of ze er nog liggen
pi_43430710
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:25 schreef SadKingBilly het volgende:

Aimee Elize

Hier twee minuten oud..
[afbeelding]

Aaaah wat een druppie!
Feliiii!
  vrijdag 10 november 2006 @ 16:39:33 #120
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43430749
Gefeliciteerd SadKingBilly!
pi_43430775
Wat een schatje Gefeliciteerd
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 10 november 2006 @ 16:42:20 #122
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43430821
quote:

Aimee Elize

Hier twee minuten oud..
[afbeelding]

Poppetje

Gefeliciteerd!
pi_43430880
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 16:20 schreef Mwanatabu het volgende:
De kraam is komen praten voor de intake. Alles goedgekeurd en ze beloofde een lieve zuster te sturen
Ik moet alleen nog wat meer hydrofielluiers versieren. Waar koop je die eigenlijk
Die koop je bij de Hema!! heb er laatst ook nog 2 pakken bij gehaald..

SadKingBilly Gefeliciteerd!!
pi_43431004
nog ééntje dan..
deze gebruiken we waarschijnlijk voor het geboortekaartje
*ben er nog helemaal vol van, wilde dit vannacht al posten maar toen lag fok eruit. grr, frustratie, toen maar mijn broertje uit bed gebeld

-
-
pi_43431020
Bij de hema zijn ze wel goedkoper (de witte, per 6) dan wat bij onze kruidvat lag (gekleurde, per 3). En je hebt er veel nodig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43431042

práchtig !!
  vrijdag 10 november 2006 @ 16:51:05 #127
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43431054
't Is echt een schatje, SadKingBilly!
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 16:55:27 #128
43556 miss_dynastie
pi_43431187
Ah, wat een moppie
Gefeliciteerd!
pi_43431258
quote:

Aimee Elize

Hier twee minuten oud..
[afbeelding]

Nét niet 9 november
pi_43431623
SadKingBilly.... wat is ze mooi!!!!
Gefeliciteerd!!!!!
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:13:29 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43431673
wauw sadkingbilly wat een prachtmeid zeg

wat is ze mooi!!

gefeliciteerd
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:14:37 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43431699
SKB! Wat een heerlijk meisje!
Gefeliciteerd!
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:32:43 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43432215
Aimee....
*smelt....
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:34:52 #134
94046 PM-girl
pi_43432278
Wat een mooi meisje is Aimee!!

Gefeliciteerd!!

En de bevalling gefilmd, zie ik!
*
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:09:24 #135
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43433193
Blegh...ik heb het ff helemaal gehad..als ik even naar beneden loop om broodjes te halen ofzo dan kan ik al niet meer (bekkeninstabiliteit) ik zit de hele dag maar een beetje te internetten en als m'n vriend thuis komt heb ik niks te melden want ik kan gewoon niks doen..en ik moet nog 3 maanden maar m'n lichaam wil gewoon niks

En m'n vriendje is hartstikke lief hoor maar mannen zien het gewoon niet als je even die extra knuffel nodig hebt zonder dat je het op een spanddoek schrijft, en daar heb ik dus geen zin in want dan word ik weer mega-emotioneel enzo en dat wil ik niet. Bleh.
pi_43433310
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:09 schreef Vivi het volgende:
Blegh...ik heb het ff helemaal gehad..als ik even naar beneden loop om broodjes te halen ofzo dan kan ik al niet meer (bekkeninstabiliteit) ik zit de hele dag maar een beetje te internetten en als m'n vriend thuis komt heb ik niks te melden want ik kan gewoon niks doen..en ik moet nog 3 maanden maar m'n lichaam wil gewoon niks

En m'n vriendje is hartstikke lief hoor maar mannen zien het gewoon niet als je even die extra knuffel nodig hebt zonder dat je het op een spanddoek schrijft, en daar heb ik dus geen zin in want dan word ik weer mega-emotioneel enzo en dat wil ik niet. Bleh.

Dat "getver ik moet nog 3 hele maanden met dit wrak van een bekken"-moment heb ik ook gehad, weet hoe je je voelt.
Kun je misschien wel fietsen? Dat kan ik namelijk wel zonder gekraak enzo.
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:16:20 #137
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43433346
SKB, van harte met jullie prachtige meisje met een hele mooie naam! Erg mooi die foto's...
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:18:47 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43433400
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat "getver ik moet nog 3 hele maanden met dit wrak van een bekken"-moment heb ik ook gehad, weet hoe je je voelt.
Kun je misschien wel fietsen? Dat kan ik namelijk wel zonder gekraak enzo.
Hahah..Mijn fiets is gejat, en ik heb nog geen nieuwe
Al een hele tijd eigenlijk niet omdat ik er normaliter geen nodig heb, waar ik woon zit alles zo'n beetje op loop-afstand.
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:19:27 #139
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43433412
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:09 schreef Vivi het volgende:

Vivi wat herkenbaar... dat 'wrak van een bekken'... (en rest lichaam) ... heb je al overwogen om naar de chiropractor / fysio te gaan? het haalt bij mij zéker de scherpe kanten eraf. Wat bij mij vooral wel helpt is in beweging blijven, maar als ik echt moe ben gewoon LIGGEN. Dus niet teveel zitten, daar wordt het echt veel erger van.
Nou is het bij mij volgens mij geen instabiliteit, zo ernstig is het niet, maar als je echt instabiliteit hebt is het wel extra rot.... veel sterkte voor jou!! en een virtuele knuffel....

Oh ja, Mwana, fietsen doet bij mij erg pijn aan m'n bekken, dus dat verschilt blijkbaar per persoon.
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:23:54 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43433518
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:19 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Vivi wat herkenbaar... dat 'wrak van een bekken'... (en rest lichaam) ... heb je al overwogen om naar de chiropractor / fysio te gaan? het haalt bij mij zéker de scherpe kanten eraf. Wat bij mij vooral wel helpt is in beweging blijven, maar als ik echt moe ben gewoon LIGGEN. Dus niet teveel zitten, daar wordt het echt veel erger van.
Nou is het bij mij volgens mij geen instabiliteit, zo ernstig is het niet, maar als je echt instabiliteit hebt is het wel extra rot.... veel sterkte voor jou!! en een virtuele knuffel....
Thanks, da's hartstikke lief..en ja ik ga binnenkort ook naar iets Caesar-therapie-achtigs
Ach weet je, het is ook gedeeltelijk emotioneel hoor, ik ben nog maar 7 mnd met m'n mannetje samen en ik wil gewoon nog leuk & spannend zijn enzo voor hem, maar dat lukt momenteel niet erg, behalve dan dat ik me uitsloof in de keuken en het huisje zo gezellig mogelijk probeer te maken ter compensatie, maar echt een boeiende partner vind ik mezelf niet echt momenteel, ik heb geen verhalen over wat ik meemaak op m'n werk ofzo, want ik kán en mag nu niet werken..etc..en dan nog het lichaam van een potvis erbij..
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:25:52 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43433561
wel een mooie potvis gelukkig

komt wel weer goed hoor viev (niet dat je daar nú wat aan hebt... sorrie..)
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:27:19 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43433602
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:25 schreef pinquit het volgende:
wel een mooie potvis gelukkig

komt wel weer goed hoor viev (niet dat je daar nú wat aan hebt... sorrie..)

Ja, weet ik ook wel, maar ff zwelgen in je eigen vet zelfmedelijden helpt soms wel even he
pi_43433731
SKB gefeliciteerd met je knappe dochter. mooie foto's.
vivi verschrikkelijk als je nog 3 maanden moet. sterkte. ik zit er zelf ook mee.
yppy zo veel hydrofiele luiers heb je toch niet nodig? ik heb er 18 gewassen en al.
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:34:13 #144
94046 PM-girl
pi_43433751
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:33 schreef Popples het volgende:
vivi verschrikkelijk als je nog 3 maanden moet. sterkte. ik zit er zelf ook mee.
yppy zo veel hydrofiele luiers heb je toch niet nodig? ik heb er 18 gewassen en al.
Zelfs 36 is geen overbodige luxe, vind ik!

Viv, sterkte
*
pi_43433875
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:34 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Zelfs 36 is geen overbodige luxe, vind ik!

Viv, sterkte
bij mij stond ik het kraamboekje dat er 18 wel genoeg waren.
maar ik zat ook al te denken van als je kijkt waar je ze voor gebruikt dan heb je er toch meer nodig.
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:42:06 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_43433979
SadKingBilly wat is ze mooi van harte gefeliciteerd!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:51:07 #147
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43434207
Hydrofielluiers zijn HAN-DIG! bijna net zo handig als billendoekjes, je kunt ze overal voor gebruiken .... Hier zijn ze behalve afdroogdoek, onderlegger op het aankleedkussen, spuugdoekje in bed etc. ook nog knuffeldoek voor mijn meiden. In plaats van een knuffel.. moet je wel zachte hebben, maar dan is het i-de-aal. Echt een aanrader. Je stopt ze gewoon elke week in de was, geen gedoe en nooit een knuffel kwijt

Vivi, dat begrijpt je vriendje vast wel hoor, als hij een beetje begrip voor je heeft (dat je niet zo heel veel te vertellen hebt op het moment). Misschien dat het helpt om veel 's avonds samen te doen, zoals filmpjes kijken samen op de bank...of allebei een boek lezen...of binnenkort eens samen naar de bios... (met hem aan je arm zal het vast wel beter gaan met je bekken!). Sterkte meid. Enne.. zelfmedelijden had ik vandaag ook in overvloed ...
pi_43434771
Maar goed kan ze altijd nog bijhalen.
Ik zal maar eerst eens kijken welke fijner zijn zeeman of hema.
mama van 3 kids!
pi_43434781
SKB, gefeliciteerd met Aimee. Mooi meisje hoor

Vivi, sterkte.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:12:22 #150
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43434827
Oh, wat een knapperd is Aimee Gefeliciteerd!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † vrijdag 10 november 2006 @ 19:13:20 #151
141844 Macka66
pi_43434851
Aimee, wat een liefelijke naam voor een prachtig meiske!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_43434878
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:33 schreef Popples het volgende:
Ik hoef er maar 12 te hebben vindt mijn kraambureau. Ik had er misschien wel 40, nu nog maar 6.
Morgen maar naar de goeie ouwe Hema fietsen.
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:19 schreef Suzanna het volgende:

Oh ja, Mwana, fietsen doet bij mij erg pijn aan m'n bekken, dus dat verschilt blijkbaar per persoon.
Ja, dat verschilt idd Ik kan kilometers fietsen en zeg maar nog niet eens een blokje om lopen.
pi_43435076
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik hoef er maar 12 te hebben vindt mijn kraambureau. Ik had er misschien wel 40, nu nog maar 6.
Morgen maar naar de goeie ouwe Hema fietsen.
Dat verschilt per kraambureau denk ik.

even een ander vraagje.
misschien heel stom maar ik moest een koortsthermometer aanschaffen. maar dan 1 voor baby's tot 1 jaar.
maar daar kun je toch ook een gewone koortsthermometer voor gebruiken? of ben ik nu gek?
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:23:04 #154
103793 kozakken
Living the life
pi_43435123
SadKingBilly gefeliciteerd met je dochter
pi_43435202
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:21 schreef Popples het volgende:

[..]

Dat verschilt per kraambureau denk ik.

even een ander vraagje.
misschien heel stom maar ik moest een koortsthermometer aanschaffen. maar dan 1 voor baby's tot 1 jaar.
maar daar kun je toch ook een gewone koortsthermometer voor gebruiken? of ben ik nu gek?
Een gewone digitale idd Die kwikgevallen zijn zo langzaam en oorthermometers mogen niet (hier dan).
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:26:04 #156
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_43435209
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:21 schreef Popples het volgende:
[..]even een ander vraagje.
Bestaan die dan, thermometers speciaal voor baby's?
Ik leer elke dag weer wat!

Vanuit mijn eigen ervaringen (kinderen zijn nu 5 en 1, dus vrij recent) kun je gewoon een digitale koortsthermometer gebruiken, wel om rectaal te gebruiken (oorthermometer is toch minder betrouwbaar).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_43435298
mwanatabu hier mag ook geen oorthermometer.

ik was al helemaal opzoek naar een thermometer speciaal voor baby's maar dacht wat ben ik eigenlijk aan het doen.
hoezo onervaren.
mama van 3 kids!
pi_43435475
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:29 schreef Popples het volgende:
mwanatabu hier mag ook geen oorthermometer.

ik was al helemaal opzoek naar een thermometer speciaal voor baby's maar dacht wat ben ik eigenlijk aan het doen.
hoezo onervaren.
Ach joh, hier heb ik me vanmiddag met 3 jaar borstvoedingservaring toch een zalfje aan laten te praten dat absoluut onmisbaar was op mijn tepels, helemaal met mijn huidtype
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:35:50 #159
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43435512
Mwanatabu, ik heb geen idee hoe duur ze bij de Hema zijn, maar ik heb ze toen besteld bij www.babywalz.com

12 stuks voor 9,95 en ik heb er toen 36 besteld! En dat was echt niet teveel! Ik gebruik ze nu nog om Suus mee af te drogen, ze gaan mee naar het zwembad en ik heb er zelfs een stuk of 5 in mijn eigen linnenkast, om te gebruiken als theedoek! Ik vind het hele fijne dingen!

(momenteel is er elke dag 1 in gebruik als supergrote zachte zakdoek, ze is weer strontverkouden )
pi_43435531
wat een prachtige meid ! Alles ok bij jullie ?

Hier nog volledig van (pannekoekenbe)slag wat betreft het nieuws van gister. Toch niet normaal, krijgen we er zomaar 2...
Ga nu heerlijk op de bank liggen...of lekker warm in bed...In ieder geval, voor iedereen fijne avond en de groente maar weer !
pi_43435553
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:34 schreef Mwanatabu het volgende:

Ach joh, hier heb ik me vanmiddag met 3 jaar borstvoedingservaring toch een zalfje aan laten te praten dat absoluut onmisbaar was op mijn tepels, helemaal met mijn huidtype
het is ook altijd lekker als ze je vanalles aan praten. daarom ga ik ook zo min mogelijk naar de stad.
mama van 3 kids!
pi_43435666
Ik heb een digitale thermometer van Philips speciaal voor baby's. Dat ding heeft een flexibele punt. Dat is wel zo prettig bij het bewegen wat ze doen tijdens het meten.

vrijdag 10 november 2006 @ 19:46:37 #163
3011 E.T.
pi_43435887
SKB wat een mooi meisje hebben jullie gebakken!

Hydrofiele luiers kan je idd niet genoeg hebben

Ik heb laatst bij de Lidl een aantal thermometers met flexibele punt gekocht, zien er hetzelfde uit als die van philips (maar dan zonder de speendingen enzo) en waren maar 4 euro ofzo. Weet alleen niet of die standaard in het assortiment zitten of dat 't een aanbieding was.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator vrijdag 10 november 2006 @ 19:48:40 #164
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43435972
SKB wat een prachtig meisje gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43436030
Oh ja, raad es wat ik tussen mijn billetjes heb?

Hints: ik vind het niet lief en het is al helemaal geen baby
pi_43436084
die ziet er wel goed uit snoopy maar om nou weer zo een speciaal ding aan te schaffen.
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:52:15 #167
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43436089
Het is vast ook geen (baby)thermometer?
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:53:45 #168
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43436148
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:40 schreef snoopy het volgende:
Dat is wel zo prettig bij het bewegen wat ze doen tijdens het meten.
Dat was nou iets waar ik bij een babySuusje nou nooit geen last van had.. maar sinds kort zijn we maar overgestapt op een oor-aalthermometer, was idd bang dat dat ding eens zou breken bij anaal...
pi_43436353
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:52 schreef Popples het volgende:
die ziet er wel goed uit snoopy maar om nou weer zo een speciaal ding aan te schaffen.
Zou ik ook niet doen. Toevallig lag deze een keer voor een belachelijk lage prijs bij het Kruidvat. Volgens mij een foutje ofzo.
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:01:59 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43436405
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:23 schreef Vivi het volgende:
ik wil gewoon nog leuk & spannend zijn enzo voor hem
Je eerste (stiekeme...) wind al gelaten beeb?

pi_43436680
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:00 schreef snoopy het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen. Toevallig lag deze een keer voor een belachelijk lage prijs bij het Kruidvat. Volgens mij een foutje ofzo.
dat is mooi meegenomen. ik ga wel via mijn vader winkelen. nu kan ik nog vanalles goedkoop krijgen bij philips.
in april is het afgelopen.
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:28:18 #172
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43437297
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je eerste (stiekeme...) wind al gelaten beeb?

Niet dat ik weet iig! ! Het lijkt wel of ik totaal geen gasvorming meer heb

Hij wel btw..en nog openlijk ook hij voelt zich zeker "vertrouwd"

P.s.: Wil je niet meer van die enge dingen zeggen Moonah, ik krijg er harde buiken van!

Ik heb trouwens ook al een oplossing bedacht voor eventuele oncharmantheden tijdens de bevalling, wat ik middels een schets in paint duidelijk kan maken!

Ter verduidelijking:

Zoals jullie zien moet mijn geliefde náást mijn hoofd plaatsnemen (hij moet natuurlijk wél zien hoeveel pijn ik heb zodat ik hem dat te pas en vooral te onpas voor de voeten kan gooien), alwaar een gordijn hem zal behoeden voor eventueel erotisch demotiverend uitzicht!

[ Bericht 7% gewijzigd door Vivi op 10-11-2006 20:39:46 ]
  vrijdag 10 november 2006 @ 20:30:40 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43437383
SKB feli met die hele mooie meid van je
pi_43438283
Wij hebben 27 luiers popples en soms zitten ze bijna allemaal in de was. Ik zet er bijvoorbeeld ook mijn kolfspulletjes op na het steriliseren om te drogen en de flesjes enz. En ze liggen in haar bedje, als vervangend spuugdoekje. In elke reistas zit er minimaal 1 voor het geval ik haar moet verschonen. Je kunt er trouwens ook jezelf mee afdrogen na de bevalling.
*OUD heilige*
pi_43438518
zo dan heb je wel veel nodig als ik het zo lees. nou dan maar eens een hoop bijhalen.
mama van 3 kids!
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:27:54 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43439279
het hóeft niet popples, maar het is wel handig echt waar. en zéker als spuugdoek in het begin. die kinders kunnen soms zomaar veel meer spugen na de voeding dan zo'n klein spuuglapje op kan nemen
en wij hebben er een paar omgedoopt tot dweil
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:00:30 #177
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_43440242
SKB, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Aimee het is een prachtmeid.
(waarom piept iedereen voor?)

Nou hier een chaos dag vandaag. Net voordat we naar de verloskundige vertrokken kwamen we erachter dat het hele toilet beneden blank stond inclusief onze net aangeschafte kokosmat bij de voordeur. Dit is al de 4e keer in een paar maanden. We kunnen niet naar de wc beneden, we kunnen niet douchen, de hele voortuin moet overhoop gehaald worden want alle leidingen moeten vervangen worden. Ik ben dus nu doodsbang dat ik nu weeen krijg, dan moet ik naar mijn ouders om te douchen enzo en dat wil ik helemaal niet. Toen de monteurs weg waren zaten de deuren onder de stront, wc helemaal vol met zand, muur onder de spetters!!! had net alles schoon.

Bij de verloskundige was mijn bloeddruk ineens te hoog 140/90 (ik denk door de stress). Maandag komt ze bij me langs om me te strippen, woensdag 2e poging, werkt dat niet dan word ik overgedragen aan het ziekenhuis en moet ik daar vrijdag heen.

Bah alles was klaar en ik was er klaar voor nu zit ik helemaal vol stress.
pi_43440615
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:27 schreef pinquit het volgende:
het hóeft niet popples, maar het is wel handig echt waar. en zéker als spuugdoek in het begin. die kinders kunnen soms zomaar veel meer spugen na de voeding dan zo'n klein spuuglapje op kan nemen
en wij hebben er een paar omgedoopt tot dweil
hydrofielluiers zijn net billendoekjes ........... waar kan je ze niet voor gebruiken.

Wij hadden (hebben vast nog wel) ook een babythermomer, met een flexibele punt. Hadden we toen bij de Etos vandaan dacht ik, kostte niet zo gek veel.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_43441302
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:36 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Hier nog volledig van (pannekoekenbe)slag wat betreft het nieuws van gister. Toch niet normaal, krijgen we er zomaar 2...
Ga nu heerlijk op de bank liggen...of lekker warm in bed...In ieder geval, voor iedereen fijne avond en de groente maar weer !
Oh wow, dat meen je.. Dat wordt dubbel inslaan! (maar onthou het grote voordeel: alle kadootjes krijg je óók dubbel )
Iedereen bedankt voor de reacties, ik vond het zinnetje "wacht maar tot het van jezelf is" de grootste onzin. En nu blijkt gewoon dat het waar is. Ik kan zo de hele middag zitten kijken hoe ze ligt te slapen, als ze wakker is is ze ook heel helder en vol interesse. Morgen zal ik eens goed gaan zitten voor het geheimschrift dat ik tijdens de bevalling geproduceerd heb (heb een verslag van vier kantjes in afkortingen..) en dan op mijn gemak hier neerzetten.

Voor iedereen die bijna uitgerekend is: ik hoop voor jullie op een zelfde bevalling, redelijk snel (binnen 15 uur totaal maar na 'maar' vier uur weeën) en een kindje dat de eerste nachten gewoon slaapt (en geloof me, daar zul je HEEL dankbaar voor zijn..
-
-
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:51:36 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43441565
Gefeliciteerd met Aimee, wat een beauty!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 11 november 2006 @ 00:09:08 #181
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43443737
Wat een dottie Aimee
  zaterdag 11 november 2006 @ 07:23:31 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43447291
meldt

En ben nu officieel -dus zonder enige twijfel - mijn slijmprop verloren. Gisteren al wat rare afscheiding in mijn inlegkruisje. Dus voor de zekerheid de VK gebeld. Die zei kijk het even aan en bij twijfel kom je langs. Maar langs komen in dit geval is een half uur rijden. Dus gekozen om even bij de HA binnen te lopen. Die constateerde wel een zeer gespannen buik, maar met de vogelbek nog geen echte verandering op een hoop slijmproductie na. Advies van de HA was dus ook even nog aankijken en bij twijfel naar VK. Maar, aangezien er niets meer volgde ben ik gewoon lekker gaan slapen. De HA adviseerde wel nog om maar terug naar huis te hinkelen......misschien dat het zou helpen de boel op gang te brengen. Het mocht nu immers officieel toch komen
  zaterdag 11 november 2006 @ 07:47:20 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43447333
SadKingBilly, van harte gefeliciteerd met Aimee
Heerlijk zo'n net geboren babietje.

Sweaty, wat een toestand. Ik zou echt helemaal gek worden als me dat zou gebeuren terwijl ik op het punt van eventueel bevallen sta. Probeer rustig te blijven en hopelijk is alles goed en weer helemaal schoon, zodat je in alle rust kunt bevallen.

Chacama, spannend! Hopelijk toch nog voor 1 december
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43447440
oke... gelukkig heb ik nog 8 maanden om eraan te wennen en om het te leren. Maar ik zat dus echt te denken... hydrofiele luiers... waar hebbie die dingen voor nodig als je pampers gebruikt. Na hard nadenken bedacht ik me al dat mijn zus ze gebruikte voor het afdrogen.

Jemig... ik heb nog een hoop te leren over het fenomeen baby en moeder worden. Hoe ga ik dat ooit redden????
  zaterdag 11 november 2006 @ 09:05:51 #185
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43447598
Sweaty, had je post gemist. Hopelijk alles aan kant weer en wat meer rust in je kop en lichaam. Laat die kleine maar komen. En hopelijk wil het strippen van maandag helpen (mocht het niet eerder losbarsten) en ik duim voor je dat je niet naar het ziekenhuis hoeft. Dikke

@ Kleintje, ach het went. Elke keer leer je weer wat bij.....Enne, dat is dan weer het voordeel van dit forum
  zaterdag 11 november 2006 @ 10:15:53 #186
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43448069
SKB van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Toch nog over de 9e van november heen gegaan he?
Iedere golf van de zee,
pi_43448144
chacama spannend!

kleintje leren doe je vanzelf. ik weet ook heel veel dingen niet. sommige wel weer maar dat heb ik te danken aan dat ik stage heb gelopen op een kdv.
op het forum leer je veel hoor.
zo had ik gisteren het ledikantje al opgemaakt nou ik stond echt van jeej doe ik het wel goed. terwijl ik eerst elke week wel meer dan 20 bedjes op maakte.
mama van 3 kids!
  zaterdag 11 november 2006 @ 11:08:59 #188
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43448686
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:48 schreef anne_Chris het volgende:
Oops ik zal vandaag een foto maken
Iedere golf van de zee,
pi_43449129
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:00 schreef sweaty het volgende:
SKB, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Aimee het is een prachtmeid.
(waarom piept iedereen voor?)

Nou hier een chaos dag vandaag. Net voordat we naar de verloskundige vertrokken kwamen we erachter dat het hele toilet beneden blank stond inclusief onze net aangeschafte kokosmat bij de voordeur. Dit is al de 4e keer in een paar maanden. We kunnen niet naar de wc beneden, we kunnen niet douchen, de hele voortuin moet overhoop gehaald worden want alle leidingen moeten vervangen worden. Ik ben dus nu doodsbang dat ik nu weeen krijg, dan moet ik naar mijn ouders om te douchen enzo en dat wil ik helemaal niet. Toen de monteurs weg waren zaten de deuren onder de stront, wc helemaal vol met zand, muur onder de spetters!!! had net alles schoon.

Bij de verloskundige was mijn bloeddruk ineens te hoog 140/90 (ik denk door de stress). Maandag komt ze bij me langs om me te strippen, woensdag 2e poging, werkt dat niet dan word ik overgedragen aan het ziekenhuis en moet ik daar vrijdag heen.

Bah alles was klaar en ik was er klaar voor nu zit ik helemaal vol stress.
Aaah sweaty, wat een kutzooi...Sterkte en ik hoop dat die plee zich inhoudt tot jij je beeb vasthoudt hoor
pi_43449165
Wow wat een mooi meisje is Aimee!!

Sweaty, wat een gedoe met de wc...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 november 2006 @ 12:06:23 #191
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43449586
ai sweaty, ik had er compleet overheen gelezen. Wat een nare actie van die plee! En juist nu ie zo schoon mogelijk moet zijn!
Veel sterkte.
Iedere golf van de zee,
pi_43449647
Oeh, ik moet me vanaf vdaag melden! *braaf is*
En mijn man heeft oorontsteking en ik ben ook ziek. Ergo: geen hydrofielluierfestijn vandaag. En het bed moet nog op klossen/kratjes.
pi_43450725
Oh wat een ontzettend schattig en mooi babymeisje kwam daarnet voorbij!! Sadkingbilly geweldig hoor!!! Kan me voorstellen dat je daar uren naar kan kijken!

Sweaty....wat irri die wc van jullie, en ook de timing erbij! fantastisch maar niet heus

Jee ik dacht toen ik dat boekje van de kraamzorg las, 12 hydrofiele luiers, wat veel!! Maar nu ik hierzo lees, ben je die dus ook echt wel nodig.
Ik ben zo af en toe maar vast wat aan het inslaan, anders moet ik straks alles tegelijk kopen!
Maar jee, wat ben je veeeeeeeeeeeel nodig!!
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:18:04 #194
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_43450976
Bedankt voor het meeleven allemaal. Heb net van frustratie alle ramen gewassen en nou doet mijn doos pijn
Het hele huis ligt overhoop. Hubbie heeft vanmorgen om 08:00 uur vast al het siergrind weggeschept uit de voortuin. Zijn vader is inmiddels UIT LIMBURG gearriveerd om samen met hem al het zand wat daaronder ligt weg te schoppen zodat de leidingen bloot komen te liggen. Eigenlijk kunnen we nog steeds niet naar de wc en douchen, maar ik moest vanmorgen toch echt heel, heel erg nodig!. Theedoek beneden in de afvoer gestopt en gaan maar.

Als de leidingen bloot liggen kunnen we ergens een dop vanaf draaien waardoor het toiletwater en douchewater de grond in kan lopen dan kunnen we in ieder geval weer naar de wc en douchen. Vanmorgen de hele ochtend krampen gehad, en hoopte echt dat het nu niet ging gebeuren. Gelukkig is het nu opgehouden.

Op zijn vroegst komen dinsdag de monteurs en dan zou ik dus als de strippoging aanslaat bevallen zijn of bezig zijn. Leuk zo'n geboortebord in een tuin die openligt.

1 voordeel. We laten nu alle leidingen vervangen dus we zouden er daarna echt klaar mee moeten zijn. Ouders hebben net aangeboden om de reparatie á 400 euro te betalen.

Zo ik moest blijkbaar even wat kwijt haha. We wachten maar af zoals we al even doen.

Nou Mwanatabu, bij jou gaat ook niet alles lekker zo te lezen, beterschap!
pi_43451229
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:18 schreef sweaty het volgende:
Bedankt voor het meeleven allemaal. Heb net van frustratie alle ramen gewassen en nou doet mijn doos pijn

Ik heb net min rug verrekt bij het opmaken van het wiegje. Hoe soft kan je zijn denk ik dan?
quote:
Het hele huis ligt overhoop. Hubbie heeft vanmorgen om 08:00 uur vast al het siergrind weggeschept uit de voortuin. Zijn vader is inmiddels UIT LIMBURG gearriveerd om samen met hem al het zand wat daaronder ligt weg te schoppen zodat de leidingen bloot komen te liggen. Eigenlijk kunnen we nog steeds niet naar de wc en douchen, maar ik moest vanmorgen toch echt heel, heel erg nodig!. Theedoek beneden in de afvoer gestopt en gaan maar.

Als de leidingen bloot liggen kunnen we ergens een dop vanaf draaien waardoor het toiletwater en douchewater de grond in kan lopen dan kunnen we in ieder geval weer naar de wc en douchen. Vanmorgen de hele ochtend krampen gehad, en hoopte echt dat het nu niet ging gebeuren. Gelukkig is het nu opgehouden.

Op zijn vroegst komen dinsdag de monteurs en dan zou ik dus als de strippoging aanslaat bevallen zijn of bezig zijn. Leuk zo'n geboortebord in een tuin die openligt.
Een ooivevaar temidden van een beerput is idd niet echt ene intercultureel symbool van grote blije boodschappen nee...hou m maar binnen tot t weer dicht ligt hoor...
quote:
1 voordeel. We laten nu alle leidingen vervangen dus we zouden er daarna echt klaar mee moeten zijn. Ouders hebben net aangeboden om de reparatie á 400 euro te betalen.
Oe! Die moet je houden, zulke ouders
quote:
Zo ik moest blijkbaar even wat kwijt haha. We wachten maar af zoals we al even doen.

Nou Mwanatabu, bij jou gaat ook niet alles lekker zo te lezen, beterschap!
Als ik maar blijf eten voel ik mijn keel niet
  zaterdag 11 november 2006 @ 13:37:15 #196
94046 PM-girl
pi_43451409
Sweaty sterkte en succes met de komende ravage!

Chacama, ik hoop echt voor jullie dat het snel begint meid,
*
pi_43452513
SadKingBilly van harte met jullie prachtige dochter!!!
pi_43454367
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 13:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jee ik dacht toen ik dat boekje van de kraamzorg las, 12 hydrofiele luiers, wat veel!! Maar nu ik hierzo lees, ben je die dus ook echt wel nodig.
Ik ben zo af en toe maar vast wat aan het inslaan, anders moet ik straks alles tegelijk kopen!
Maar jee, wat ben je veeeeeeeeeeeel nodig!!
Heb hier wel een stuk of 25 hydrofielluiers en ze zijn elke weekend allemaal in de was. Gebruik ze werkelijk overal voor
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43455159
sweaty nou wat een pech zeg. maar gelukkig hebben jullie goede ouders. sterkte ermee.
mama van 3 kids!
pi_43455925
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 15:49 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Heb hier wel een stuk of 25 hydrofielluiers en ze zijn elke weekend allemaal in de was. Gebruik ze werkelijk overal voor
ik heb er ook zoveel en hier werden/worden ze ook voor alles gebruikt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43456842
Eigenlijk valt het hier wel mee hoor, met het gebruik van hydrofielluiers. Ik heb er zo'n 20, maar ik gebruik er 1 per 2 dagen als onderlegger voor Eva's hoofdje in bed, en 2 per 2 dagen als handdoek. En daar houdt het eigenlijk wel mee op... Eva spuugt niet veel, dat scheelt.
Eva
pi_43458371
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 17:32 schreef linda856763 het volgende:
Eigenlijk valt het hier wel mee hoor, met het gebruik van hydrofielluiers. Ik heb er zo'n 20, maar ik gebruik er 1 per 2 dagen als onderlegger voor Eva's hoofdje in bed, en 2 per 2 dagen als handdoek. En daar houdt het eigenlijk wel mee op... Eva spuugt niet veel, dat scheelt.
Mika spuugt ook niet maar ben ze toch aan het eind van de week allemaal kwijt Vraag me nu ook af waaraan Maar Mika gaat ook bijna elke dag onder de douche of in bad en gebruik er telkens 3. Zo kom ik er wel doorheen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43458901
Oja, ons stinkende Evaatje gaat maar eens per 2 en soms 3 dagen in bad of onder de douche. Vaker is niet nodig, zeiden ze in het ziekenhuis, en om eerlijk te zijn vind ik dat ook wel fijn. Het kost zoveel tijd, en ze wordt er ook wel wat onrustig door geloof ik. Een outfit draagt ze dan ook, mits niet bespuugd/beplast/bepoept, wel 2 dagen...

[edit]shit, verkeerde topic eigenlijk..

LLM, veel sterkte hoor! Swaety, wat duurt het wachten lang zo. En dan je riool ook nog niet in orde. Het ziekenhuis is dan ook niet altijd een goede oplossing. Onze kamer stond blank, de eerste ochtend na de geboortevan Eva: alle douches op de gang waren verstopt, behalve de onze, waar iedereen dus kwam douchen. Tot die ook overliep...
Eva
pi_43458983
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:58 schreef linda856763 het volgende:
Oja, ons stinkende Evaatje gaat maar eens per 2 en soms 3 dagen in bad of onder de douche. Vaker is niet nodig, zeiden ze in het ziekenhuis, en om eerlijk te zijn vind ik dat ook wel fijn. Het kost zoveel tijd, en ze wordt er ook wel wat onrustig door geloof ik. Een outfit draagt ze dan ook, mits niet bespuugd/beplast/bepoept, wel 2 dagen...
Dat gaat hier echt niet. Fons is echt een stinkmanneke tegen de ochtend. En als we ergens naar toe gaan moet hij ook weer eens gewassen, anders ruikt hij zuur en niet naar baby .
pi_43459710
Als wij op ons nichtje (5 maanden) moeten passen en wij doen haar in bad, dan gebruiken we ook al 3 hydrofielluiers.. Ben benieuwd hoeveel we er straks gebruiken per week als ons kind er is..

We hebben 18 hydrofielluiers, zal toch wel genoeg zijn. Mijn vriendin (kraamverzorgster) zegt van wel, maar als ik zo kijk bij mijn broer hoeveel hun gebruiken twijfel ik wel
pi_43459783
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 19:26 schreef Webcrowler het volgende:
We hebben 18 hydrofielluiers, zal toch wel genoeg zijn. Mijn vriendin (kraamverzorgster) zegt van wel, maar als ik zo kijk bij mijn broer hoeveel hun gebruiken twijfel ik wel
ik heb er ook 18 en anders kun je nog altijd bij halen
mama van 3 kids!
pi_43460568
Hier worden ze ook overal voor gebruikt! En als je lichtbepakt op vakantie gaat zijn ze ideaal als handdoek-theedoek-zonnehoed-koelhoudende vochtige bandana!

Ronja gaat soms maar een keer in de week in bad, de andere dagen was ik haar gewoon op het aankleedkussen (nek i.v.m. spugen/kwijlen en de billen).
  zaterdag 11 november 2006 @ 20:26:41 #208
80382 manny
30 is best veel
pi_43461378
hoeveel van die dingen nodig met 2 monsters ? Volle aanhangwagen, boedelbak of vrachtwagen ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_43461587
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 19:29 schreef Popples het volgende:

[..]

ik heb er ook 18 en anders kun je nog altijd bij halen
Ja dat is zo, ik hoor het wel van mn vriendin als ik bij moet halen
pi_43461925
Hallo,

Ik heb hier een tijdje geleden in het topic gepost dat me vriendin 20 weken zwanger was. Hierna heb ik niet meer gereageerd in het topic door tijdgebrek. Ons kindje is nu al 2 maanden oud. Tis echt het mooiste dat ik ooit heb meegemaakt

Hieronder een aantal foto's van Dylano zoals ie nu is. Ik ga later nog foto's posten van na de geboorte

zondag 12 november 2006 @ 10:32:59 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43470700
Ik ken je helemaal niet Tallie!
Maar wat een vrolijk mannetje heb je!
En wat een haar....!!! Een écht kapsel al....
Thies is nu net het beetje haar dat hij heeft/had aan het verliezen....
  zondag 12 november 2006 @ 10:41:19 #212
94046 PM-girl
pi_43470808
Tallie, nog gefeliciteerd! Dylano ziet er uit als een vrolijk kereltje!
*
  zondag 12 november 2006 @ 10:45:50 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43470873
Wat een leuk kereltje, Tallie1982!
Nog van harte, ik ben benieuwd hoe hij er pasgeboren uitzag!
  zondag 12 november 2006 @ 10:46:49 #214
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43470887
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 20:26 schreef manny het volgende:
hoeveel van die dingen nodig met 2 monsters ? Volle aanhangwagen, boedelbak of vrachtwagen ?
Misschien geen overbodige luxe om het aantal gewoon te verdubbelen. Maar veel méér dan dat lijkt me ook weer overdreven... zeker als je ze uiteindelijk niet zo vaak gebruikt o.i.d.
pi_43472199
tallie gefeliciteerd nog!!! hij ziet er vrolijk uit.
mama van 3 kids!
pi_43472314
ET de thermometers zijn een aanbieding ze stonden in het krantje. voor 2.99 bij de lidl dus ik ga ze lekker halen.
dank je wel voor de tip.
zo nu nog even lijstje maken wat ik nog moet halen. dan heb ik alles in huis.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 12:27:26 #217
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43472559
Wat een lekker ventje is Dylano zeg

Ik heb trouwens gehoord dat er ook felgekleurde hydrofielluiers te krijgen zijn (bij de Hema geloof ik). Zelf hebben we nog niks in huis, maar zo te lezen kunnen we alvast flink inslaan
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_43472643
Ik heb laatst bij de Hema idd die gekeurde gehaald. Die waren toen in de aanbieding. Lichtblauw, limegroen en wit zaten er in 1 pak. Je kan er idd nooit teveel hebben
  zondag 12 november 2006 @ 12:31:21 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_43472662
bedenk je je wel dat je die dingen meestal op 60 graden wast? ik vraag me af hoe kleurvast dat dan blijft

Dylano is
stormy waters...
sailin'
pi_43474084
Kleur blijft aardig goed hoor Belaan! Ik heb ze toen bij Prenatal gekocht, ook met blauw en lime erbij. Het zijn geen knalkleuren, maar meer pastel en dat is goed gebeleven ondanks het vele wassen
pi_43474214
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 20:43 schreef Tallie1982 het volgende:
Hallo,

Ik heb hier een tijdje geleden in het topic gepost dat me vriendin 20 weken zwanger was. Hierna heb ik niet meer gereageerd in het topic door tijdgebrek. Ons kindje is nu al 2 maanden oud. Tis echt het mooiste dat ik ooit heb meegemaakt

Hieronder een aantal foto's van Dylano zoals ie nu is. Ik ga later nog foto's posten van na de geboorte

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een prachtige rode haartjes heeft hij al!
  Licht Ontvlambaar zondag 12 november 2006 @ 14:37:04 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_43476647
Haai Dames

Chacama laat doorgeven dat ze troubels heeft met de laptop en daarom al even niet meer is gesignaleerd...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 14:49:13 #223
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43477071
Wij zijn vanmiddag weer langsgeweest voor de herkansing van de pretecho omdat Bompie vorige keer zoveel met zijn armpjes en beentjes voor zijn gezichtje lag. Nou zeg, hij was dit keer nog veel eigenwijzer en lag pontificaal met zijn voetje en handje in zijn gezicht Zelfs na wat spring-, draai- en danswerk van Slaapmama lag Bompie nog heerlijk door te slapen en was met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Wat dat betreft lijkt ons kereltje wel op zijn mama hoor. Wat wél goed te zien was en fijn om te weten is dat allebei zijn balletjes al zijn ingedaald A.s. vrijdag mogen we nog een keer langs voor een gratis herkansing. Die mevrouw van het pretechobureau verdient echt een pluim wat mij betreft
pi_43477192
je krijgt wel waar voor je geld Slaapmeisje. Ben benieuwd wanneer Bompie uit z'n winterslaap komt.
pi_43477525
Bompie nou al lekker eigenwijs

Wie herkend dit? Ik droom al nachten achter elkaar dat ik niet zwanger ben!? Als we voor de echo gaan blijkt er niks te zijn, geen lammetje De test was dan wel positief, maar dat was per ongeluk ..... vind het een belachelijke droom
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_43477641
Erg lief van die mevrouw dan Slaapmeisje
Wij hebben ook vrij vage beelden, zodra ze dat ding ergens neerzette zag je die armen erheen zwiepen. Op een gegeven moment gedaan alsof we gezicht wilden zien, en toen hebben we snel tussen dr benen gekeken
  zondag 12 november 2006 @ 15:23:39 #227
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_43477936
SKB gefeliciteerd met jullie dochter!
  zondag 12 november 2006 @ 15:55:37 #228
94046 PM-girl
pi_43478743
Beaker, ik herken het niet. Maar ik weet wel dat dromen in de zwangerschap functie heeft, zeker enge dromen. Je verwerkt dan dingen zodat je later beter met tegenslagen om kunt gaan zegt men.

Slaapmeisje, wat een eigenwijsje heb je geknutseld! Fijn dat jullie terug mogen komen.
*
pi_43479846
nou slaapmeisje wat een eigenwijsje zeg. nou hopen dat hij het de volgende keer niet weer doet.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 16:47:24 #230
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_43480083
Beaker wat een nare droom zeg. Wanneer mogen jullie voor je echo komen? Doe anders nog even een extra test en leg die naast je bed

Mwana jullie ook al zo'n eigenwijsje
  zondag 12 november 2006 @ 17:34:20 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43481429
Sjeen moest even voor me posten om jullie niet ongerust te maken......

Ik meld me. En meld meteen dat ik net terug ben uit het ziekenhuis. Het rommelde al de hele dag en vanmiddag was het zo constant dat ik gebeld heb. We zijn geweest. Ik heb ben verweekt en heb 2 cm ontsluiting. Weeën-activiteit is nog niet echt groot, dus ik mocht terug naar huis. Als het doorzet dan ga ik natuurlijk weer terug, maar het kan natuurlijk ook zo blijven en dan zie we vrijdag bij de VK weer verder.

Sjeen zal jullie indien nodig up-to-date houden.....
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 17:39:19 #232
81992 Githa
pi_43481571
Chacama wat spannend joh! dan zal het niet heel lang meer duren, alvast sterkte
pi_43481826
chacama spannend
mama van 3 kids!
pi_43481914
Oehh Chacama, wat spannend!!

misschien wel een vers beebje on the weej
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43484129
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat een prachtige rode haartjes heeft hij al!
Hij heeft geen rode haartjes. Dat komt door de foto. Zijn haren zijn nu helemaal blond aan het worden, haha. Bedankt nog voor de leuke reacties allemaal.

Hier nog 2 foto's van 1 dag na de geboorte

En hier nog foto's toen ie 7 weken was. Hij is nu 10 weken

pi_43484169
En nee hij heeft geen rode haren
  zondag 12 november 2006 @ 19:14:03 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43484528
Oooeeh! Chacama!!!!
Zet hem op dame!!!
En vrijdag ga jij écht niet halen....
  zondag 12 november 2006 @ 19:19:23 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43484711
oeeei chaca, hoe spannend zeg
ik hoop voor je dat het lekker doorzet !!!
  zondag 12 november 2006 @ 19:23:05 #239
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43484837
Oh, en is Sweaty al gesignaleerd vandaag!!!???
  zondag 12 november 2006 @ 19:26:45 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43484951
neehoor geen sweaty langsgeweest vandaag
  zondag 12 november 2006 @ 19:35:45 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43485188
Spannend!!! Chacama is bezig! (wow, 2 cm, is aardig wat vind ik!! )
Heel veel sterkte als je dit nog leest!

Sweaty, gauw melden jij!! Ben benieuwd hoe het met de WC is... als je nu aan het bevallen bent: veel sterkte!! (dan zal het wel het ziekenhuis geworden zijn?)

Ik ben vandaag precies 35 weken. En ik vind die laatste weken maar langzaam gaan ... (raar is dat, de eerste weken vlogen voorbij voor m'n gevoel)
  zondag 12 november 2006 @ 19:36:19 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43485209
Sweaty mistte ik ook al. Dus ik hoop van harte dat het bij haar lekker bezig is. Ik ga zo lekker liggen. Ben bekaf. Heb eventueel slaapmedicijnen meegkregen zodat ik fit kan zijn. Ik kijk even hoe het in slaap komen gaat en anders denk ik toch maar dat ik ze gebruik om even een nachtje (voor zover mogelijk) door te slapen.... Voorlopig dienen de harde buiken zich regelmatig aan, maar het neemt niet toe in heftigheid. Misschien heeft mijn lichaam even de rust nodig. Dus even wachten tot Fleur lekker ligt te slapen. Zolang ik kan posten, hou ik jullie up-to-date en anders zien julle Sjeen vanzelf wel online komen...

Tallie nog gefeliciteerd.
Beaker, ik hoop dat je snel fijne dromen gaat krijgen....

zou ik dan toch nog even moeten progesteldingensen
  zondag 12 november 2006 @ 19:38:07 #243
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43485258
Chacama, zou goed kunnen dat het gaat doorzetten als je echt rust neemt. Lekker douchen anders voor je gaat slapen? Dat kan ook heerlijk ontspannend werken. Of anders in bad (als je een bad hebt) met een bruistabletje o.i.d.?

Heel veel sterkte, slaap lekker, en ik hoop voor je dat het doorzet! Zou niets zijn als het nu nog lang gaat duren.
pi_43485439
Chacama spannend

Die dromen zijn echt niet leuk verder voel ik me wel echt zwanger hoor misselijk, overgeven zegt genoeg denk ik

Oja, voor ik het vergeet gisteren van opa en oma een Brum trapauto gekregen voor onze "Japie"
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 12 november 2006 @ 19:56:38 #245
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43485863
Dat is wel supergaaf Beaker.... Heb spontaan het liedje in mijn hoofd.
  zondag 12 november 2006 @ 19:56:53 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43485878
Wat leuk Beaker! Nu al een cadeautje ....kun je je niets bij voorstellen zeker he??
Die dromen lijken me echt niet leuk, hopelijk krijg je ze niet meer. Het rare bij mij is eigenlijk dat ik echt NOOIT droom over mijn zwangerschappen als ik zwanger ben, maar voordat ik zwanger was van Noa heel vaak droomde dat ik een kind kreeg en er niet goed voor kon zorgen (ik probeerde het wel, maar het lukte toch niet) ... blijkbaar had ik erge angst voor het krijgen van een kind en de verantwoordelijkheid ervoor. Ofzo.

Hey, Chaca, wat doe jij hier??!!! Hup onder de douche en naar bed jij! (oh ja, Fleur slaapt zeker nog niet )
  zondag 12 november 2006 @ 19:57:31 #247
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43485897
Succes chacama!
Iedere golf van de zee,
  zondag 12 november 2006 @ 20:09:43 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43486335
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:56 schreef Suzanna het volgende:
.....

Hey, Chaca, wat doe jij hier??!!! Hup onder de douche en naar bed jij! (oh ja, Fleur slaapt zeker nog niet )
helemaal goed geraden. Gelukkig snapte ze wel dat papa d'r naar bed bracht. Het feit dat ik al in mijn pyjama loop, gaf in elk geval aan dat mama moe is. Dus we wachten nog heel even en dan ga ik inderdaad even lekker douchen en dan gestrekt.....
  zondag 12 november 2006 @ 20:11:31 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_43486401
chacama, spannend meid! ik zal aan je denken!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 12 november 2006 @ 20:16:36 #250
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43486599
Chacama, ik weet eigenlijk niet wat ik voor je moet hopen, dat je nog even lekker slaapt of dat het gewoon gaat doorzetten
In ieder geval denk ik aan je en succes!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 12 november 2006 @ 21:00:12 #251
94046 PM-girl
pi_43488238
Oe, chacama,hopelijk zet het vlug door en kunnen jij en je man vlug jullie kleintje begroeten!
*
  zondag 12 november 2006 @ 21:03:48 #252
3011 E.T.
pi_43488391
Ik zeg; laat maar komen die zeeuwse babbelaar!
  zondag 12 november 2006 @ 21:06:51 #253
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43488499
Spannend weer hier...sterkte chacama!
Lekker douchen!
pi_43488945
Chacama spannend zeg!! Suc6 alvast voor het geval het strakkies door gaat zetten!
  FOK!fossiel zondag 12 november 2006 @ 21:50:51 #255
2628 Karin
pi_43490272
Chacama succes

kapitein_pannekoek wat leuk een tweeling Al kan ik me je schok helemaal voorstellen

Kleintje hoe is het nu bij jou?
  zondag 12 november 2006 @ 21:50:52 #256
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43490273
Chacama, sterkte en zet ´m op.

En alle pasgeborenen, welkom!! Papa´s en mama´s gefeliciteerd!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_43490290
Chacama!

En Sweaty ?
Eva
  maandag 13 november 2006 @ 06:51:31 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_43498185
chaca, ik ben zo nieuwsgierig hoe het met je is Maar ik moet wachten tot vanavond... want ik moet zo werken
stormy waters...
sailin'
  maandag 13 november 2006 @ 07:02:19 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43498200
Nou misschien nog net op tijd Belana....

Ik meld me dus.....met een heerlijke nachtrust achter de rug. Het voor het eerst sinds weken meer dan 2 uur aan 1 stuk geslapen. En dat was dus hard nodig. Ik heb van half 10 tot half 5 geslapen zonder wakker te worden. Het was ronduit heerlijk. Ik voel me nu super fit en zal een evt. start met open armen ontvangen. Maar vannacht is het dus rustig gebleven. Baby beweegt nu inmmiddels ook weer....is toch spannend als je medicijnen gebruikt.....
pi_43498395
Chaca wat lees ik nu joh?! 2 cm ontsluiting en al een verweekte boel!!!
Gaat gewoon je babietje voor 1 december komen!
Ik hoop voor je dat je dat het snel doorzet en wat fijn dat je zo lekker geslapen hebt!
  maandag 13 november 2006 @ 07:56:15 #261
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43498422
Hup Chaca
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 13 november 2006 @ 08:30:47 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43498661
Goed zo Chacama!!! Lekker slapen doet wonderen zeg ik altijd ... Heerlijk voor je.
  maandag 13 november 2006 @ 09:50:53 #263
94046 PM-girl
pi_43499813
Kleintje, volgens mij krijg je vandaag je echo? Sterkte en succes, ik hoop echt op goed nieuws voor jullie.

Chacama, laat maar komen!
*
pi_43499901
Hoe is het bij Sweaty en Chacama???
We willen updates!

Ik heb vandaag om 14.15 de afspraak bij de vlos. Ik gok dat ik gelijk een echo krijg.
Op zich voel ik me weer meer dan oke en eigenlijk ook gerustgesteld. Als ik bedenk hoe ernstig pijn mijn pamela andersons doen en hoe misselijk ik van bepaalde luchtjes kan worden. Maar goed... het is altijd fijn dat ze het serieus nemen en dat ze gaan kijken of het goed zit.
pi_43500068
ow nog geen sweaty???? dan is er vast een beebje onderweg!
En chacama.....ook jij veel succes gewenst
Je hebt je ukkie vast gauw in je armen

Ik mag zo weer naar de vk! even weer het hartje horen en de rest checken
(vind ik nog niet zo boeiend....dat hartje, daar gaat het me om!......tuurlijk is de rest ook belangrijk, maar ik verwacht geen problemen)
Broerlief gaat mee, dus hopelijk laat het kleine ding zich goed horen
  maandag 13 november 2006 @ 10:06:06 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43500114
Hier nog steeds rustig. Ik ga zo de enveloppen halen voor de geboortekaartjes. Dus dan heb ik in elk geval wat te doen.

Sweaty.....up-date pleaseeeeee

enne Mibos....of heb ik weer wat gemist (die verrekte hormonen)
pi_43502488
nou chacama wat fijn dat je goed geslapen hebt. kun je er weer tegen aan.
kleintje veel succes vanmiddag.
karin wat leuk dat je broer mee gaat veel plezier!!!
chacama van mibos heb ik niks meer gelezen. dus wie weet.

nou ik hoop eigenlijk dat die kleine van ons over een paar weekjes komt, want zo langer trek ik het niet meer. vannacht weer wakker gelegen. kan bijna niet lopen door mijn bekken.
en het kamertje is bijna klaar. vandaag poetsen en dan is het klaar
mama van 3 kids!
  maandag 13 november 2006 @ 13:25:45 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43505605
Nou, popples lekker poetsen dan....

Hier geen enveloppen, komen morgen pas. Maar, goed de lijst is defenitief dus het schrijvenkomt ook wel goed. Nu even lekker liggen. Ben vanochtend expres op de fiets geweest en heb nog een klein stukje gelopen.....
pi_43505922
Zo vanaf onderdag niet meer op Fok geweest en wat gebeurt er dan veel.

SadBillyKing van harte met jullie dochter Aimee, wat een schatje zeg

Kapitein _ pannekoek, twee zeg pfff, maar wel leuk gefeliciteerd!!!

Tally1982 nog van harte met Dylano.

Bibikuif22 van harte met je zwangerschap

Chacama, wat spannend allemaal ik hoop voor je dat het gaat doorzetten.

Kleintj, ik hoop dat alles goed is
pi_43506699
zo.. hallo dames !!

even weekendje weg en opeens 2cm ontsluiting te lezen!
wat fijn dat je vanmorgen fit en vol goede moed bent opgestaan chacama !!

Ik heb dit weekend een trouw-outfit ingeslagen... ben helemaal blij !
Morgen weer controle bij de VK + echo
ben dan 11+3wkn.
Inmiddels ook 2kg boven mijn uitgangs-gewicht (met tussentijdse daling tot 1,5kg eronder)
dus dat is netjes!

ik ga NU naar de drukkerij om de kaarten te regelen
(trouwkaarten dus)
pi_43507707
zo weer een bezoekje aan de vk gehad, alles oke, de bloeddruk is wel stijgende, was nu 128/88
Nog niet te hoog, volgens haar was het prima
Hartje weer luid en duidelijk gehoord
Broer was zwaar onder de indruk

Ik heb haar gevraagd of ze aan de hartslag kon horen wat het ging worden, en ze dacht zelf een meisje!
Want als de hartslag snel gaat kan het weleens een meisje zijn
Nu was de hartslag snel, maar de vorige keren langzaam...dus eigenlijk kan het alle kanten nog op
pi_43507736
Hehe,wat een boel bijlezen moest ik weer,wel 6 pagina's
SBK,van harte met dochter Aimee
Tally,van harte nog met zoon Dylano

Hier ook een zere doos,zoals iemand het zo mooi omschreef Dit komt echt van het werk en daar ben ik niet zo blij mee De fysio adviseerde al,om een speciale zwangerschapsband aan te schaffen,dat zou wat ondersteuning geven bij het lopen.Maar ik wil er nog niet echt aan,het lijkt wel een corset.En het schijnt ook omhoog te schuiven als je zit,er zitten ook van die belijnen in Maar goed,zoals ik me nu voel,dan zou ik het liefst met mijn handen of een warm washandje tussen mijn benen in de rondte lopen Volgens mij krijg ik dan wel hele rare blikken op straat
We hebben vanmorgen op mijn werk maar weer een werkplanning voor mij gemaakt voor de komende 3 weken en er werdt me verteld,dat je in de zorg altijd 6 weken van tevoren al met verlof moet.Terwijl ik eigenwijs 4 heb ingevuld op de papieren van Univé........Nou ja,we zien wel.26 januari is dan al mijn laatste werkdag,da's al heul snel.........Nog effe en t is kerst en dan zit ik al bijna met de beentjes omhoog....jaja..........zal wel kamer poetsen worden

Even een vraagje aan de andere dames met bekkenklachten:Hebben jullie het ook tussen je benen en wat doen jullie ertegen?De fysio zei al,dat er weinig aan te doen was,want het moet nou eenmaal losser worden daar beneden,maar als je nog 4 maanden moet,dan word het er niet leuker op Iemand tips?

Groetjes,Minoes
  maandag 13 november 2006 @ 14:40:27 #273
94046 PM-girl
pi_43507894
Minoes, rust, dat was het enige wat mij hielp. En ik heb ik ook zo''n bekkenband gehad, als je tenminste zoeen bedoelt met een buik eraan vast zeg maar. Ik had daar wel profijt van, naast mijn cesartherapie.

En wat ga je snel he, net als iedereen hier vind ik!
*
pi_43508072
ja minoes, het gaat zeker snel, ik ben zo ongeveer gelijk met jou he
Ik ga ook 6 wk vantevoren, dat is nog maar 10 weken werken!!
Waarvan wij 1 week gesloten zijn, dus nog maar 9 weken werken!
Jemig......
pi_43508357
PM-girl,ja ik bedoel diegene met dat buikje Heb jij er nog 1 liggen voor overname of had je m geleend?

Groetjes,Minoes
  maandag 13 november 2006 @ 16:42:39 #276
94046 PM-girl
pi_43511963
Ik had er een gekregen Minoes, maar toen ik hem pas wilde opruimen, kon ik hem dus niet vinden. Hhij is erg klein, ik heb hem maar tot 25 weken prettig kunnen dragen en daarna zat hij eigenlijk te strak (ik had voor de zwangerschap maat 36/38 en toen nog niet zo'n grote buik).

Ze zijn erg duur als je ze koopt. Als ik hem tegenkom, laat ik het je weten!
*
  maandag 13 november 2006 @ 16:52:33 #277
94046 PM-girl
pi_43512302
Kleintje, misschien ben je nog niet terug, maar hoe was?
*
  maandag 13 november 2006 @ 16:58:54 #278
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43512520
ik heb er ook nog 1 evt. alleen wel het tegenovergestelde van PM's maat xl dus.
pi_43512794
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:52 schreef PM-girl het volgende:
Kleintje, misschien ben je nog niet terug, maar hoe was?
ik zat ook al aan je te denken vandaag......hopelijk ben je goed nieuws aan het vieren!
pi_43512833
Wij zijn vanmiddag weer naar de VK geweest om de echo van afgelopen donderdag te bespreken. De vrouw in het ziekenhuis zei dat het allemaal goed zat, maar de VK wil toch dat we naar de gynaecoloog gaan om het wat beter te bekijken.

Als we de groei grafiek erbij houden dan is het hoofd, de lengte en nog iets het zelfde als de vorige keer, maar de buik omtrek zit nu onder de lijn van de vorige keer.

Dus morgen gaan we naar de gynaecoloog en horen we wel wat mn verloofde moet doen? Waarschijnlijk bed rust en daar is ze totaal niet blij mee, ook al weet ze dat het beter voor haar en de baby is.
pi_43512851
minoes ik heb ook bekkenklachten het enige wat ik kan zeggen is luisteren naar je lichaam.
zelf probeer ik het maar het lukt niet zo goed.
mama van 3 kids!
pi_43513571
webcrowler als bed rust het advies is dan zou ik als ik haar was ook maar aan houden.
maar heel veel succes morgen. mij hebben ze vorige week gedreigd op te nemen voor zwangerschapsvergiftiging wel iets heel anders maar je kunt beter thuis zijn dan in het ziekenhuis.
karin gelukkig was alles goed bij de vk.
marit spannend morgen succes.
ik mag morgen ook weer voor de apk ben benieuwd na alle toestand van vorige week.
mama van 3 kids!
  maandag 13 november 2006 @ 17:40:10 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43514047
Rommeldebommel de rommel. Nog geen ritme, maar wel krampen. We wachten af en hopen op regelmaat. Zodra er meer nieuws is dan horen jullie meer.

Marit, mooi dat je geslaagd bent voor je outfit.....
Karin, mooi dat alles goed is. Hartslag is zo moeilijk. Afgelopen woensdag zat pukkie op 145 gemiddeld en gisteren was het rond de 125. Dus geen pijl op te trekken....
Minoes, rustig aan en misschien is een broek van noppies lekker. Daar hangt je buik op. Ik merk dat ik er veel plezier aan heb.
Webcrowler, ik hoop dat alles goed komt. En als rust houden de enige manier is dan moet het zo zijn.
Kleintje......meldt je aub. Ik wil graag weten hoe het is afgelopen vanmiddag.....
En hoe zit het met Mwana, Sweaty en Mibos............
pi_43514173
Zo... terug...
Moesten daarna gelijk nog wat spullen voor het huis halen, dus vandaar dat ik me zo laat meld.

Eigenlijk weet ik nog niets. Er was een vruchtje te zien, maar nog geen 'leven'.
Dus nog geen hartje of iets. Geen stolsels, het zag er mooi rustig uit, dus waarschijnlijk valt alles reuze mee. 24 november mag ik nog een keertje, dan zal het hartje zeker wel te horen/zien zijn. Ze wilden ons niet tot 8 december laten wachten.
Heb geen foto van de echo meegekregen. Het was immers ook nog zo slecht te zien.
pi_43514224
Best fijn nieuws toch, Kleintje?
Hebben ze geen termijn bepaald?
pi_43514378
ja, maar daar snap ik echt even niets van!
Ze hebben het toch altijd over dat je de eerste dag van je laatste ongesteldheid moet nemen? Dat zou 28 september zijn.
Als ik dat als uitgangspunt neem, dan zit ik nu dus in de 7e week.
Dat klopt met alle beschrijvingen en kwaaltjes. Dan zou ik dus of net wel, of net geen hartje moeten horen.

Als ik uitga van de steken die ik had toen ik dacht mijn eisprong te hebben... dan was dat 16 oktober. En dat klopt weer met de berekening van vandaag. Hun zeiden dat ik 5 weken en nog wat dagen zwanger was. Dus... in principe klopt dat... het vruchtje moet zo groot zijn. Maar hoe kan het dan dat er dan nog geen hartje is???

Maar goed... het vruchje zit er dus nog en ik ga er gewoon vanuit dat ie het gaat doen
pi_43514436
Hoop dat je nu een beetje gerustgesteld bent Kleintje.
Fijn dat je binnenkort al weer terug mag, en niet in december pas!!!
pi_43514712
Begrijp ik nu goed dat je volgens de echoscopiste 5 weken bent, en volgens je laatste menstruatie 7 weken? Met 5 weken is er nog geen hartslag waar te nemen, lees ik op verschillende sites.

Je hebt zelf de echo gezien, en waarschijnlijk ook gezien hoe onduidelijk het allemaal is! De kans dat het hartje nog niet goed te zien is lijkt mij als echo-leek best aanwezig

De eerste dag van de laatste menstruatie zegt niets over je (volgende) ovulatie, omdat je 2 weken ná je ovulatie ongesteld wordt. De ovulatie is dus bepalend voor het moment van menstruatie, niet andersom. Daarom is die datum soms niet betrouwbaar, vooral bij vrouwen die onregelmatig menstrueren.
pi_43514821
Daarom nemen ze toch ook de ongesteldheidsdatum als uitgangspunt. Omdat nooit vast te stellen is wanneer je ovulatie was. Alleen je laatste ongesteldheid is zeker. Maar goed... het klopt dus in principe wel. Maar op de meeste websites begint de eerste week met 'mama is nu ongesteld'. Dus dan moet week 7 gelijk staan aan mijn week 5 denk ik
Ik zal het de volgende keer wel vragen.

Het moet gewoon goed zitten... ik wil volgende keer gewoon een hartje wat knipperd!
  maandag 13 november 2006 @ 18:11:05 #290
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_43514923
Sorry dames en heren dat ik me even niet heb laten zien, ik had het ook zo druk....
Gisteravond 12 november om 20:40 is toch nog spontaan onze zoon Renzo geboren. Het was een hele zware bevalling die de vorige nacht om 01:30 was begonnen (had ik pas na 8 uur weeen in de gaten) Renzo had in het vruchtwater gepoept waardoor we met spoed naar het ziekenhuis moesten en we het allebei aardig moeilijk hebben gehad, mijn bloeddruk was vaak maar 40. Schrik niet, Renzo is 55 cm lang en weegt 4910 gram!!!!
Er staan wat fototjes op larski.nl en uitgebreid verslag zal ik hier nog wel doen, maar nu even niet, ben aan het genieten van onze kleuter.

Oh, rioolprobleem is nog steeds niet opgelost, ik wist het wel alles tegelijk, maar jammer dan, hij is er!!!!
  maandag 13 november 2006 @ 18:13:54 #291
45621 Suzanna
Mama van...
pi_43514999
Sweaty!!!! Gefeliciteerd!!!! Ik zag je naam en dacht gelijk.... ja ja ja!! bevallen!
Wat een grote jongen, wowwwww... (en leuke naam!)
Edit: heb even foto's gekeken, wat een beer zeg! Maar wel heel schattig ...

Genietze!

P.S. en wat een zware bevalling zeg ...gelukkig is alles goedgekomen en ben je weer lekker thuis (toch?)

[ Bericht 23% gewijzigd door Suzanna op 13-11-2006 18:22:23 ]
pi_43515005
SWEATY... GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geniet ervan!
En nu ga ik foto's kijken!!!
  maandag 13 november 2006 @ 18:23:08 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43515285
Sweaty! Gefeliciteerd!
  maandag 13 november 2006 @ 18:31:42 #294
103793 kozakken
Living the life
pi_43515542
Sweaty, van harte met Renzo!
Wat een lief beertje
pi_43515590
Gefeliciteerd Sweaty!
pi_43515808
SWEATY, gefeliciteerd!!!!!
pi_43515903
Sweaty,van harte gefeliciteerd met zoon Renzo
Ga lekker genieten van die beer Allemachtig meid,wat een knoeperd Hopenlijk ben je er zonder al te veel kleerscheuren vanaf gekomen en kun je lekker al thuis genieten.Veel geluk!

Groetjes,Minoes
pi_43515905
Sweaty gefeliciteerd!!! mooie mannetje hoor.
mama van 3 kids!
pi_43515957
Sweaty van harte
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 13 november 2006 @ 18:47:26 #300
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_43516102
We moesten allebei een nachtje blijven omdat we allebei koorts hadden en omdat Renzo errug groot was en in het vruchtwater had gepoept. We zijn vanmorgen lekker naar huis gegaan en zijn nu aan het genieten.. Ben helemaal blij met mijn bink!
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 18:53:27 #301
141844 Macka66
pi_43516356
Renzo
Mooi hoor Sweaty!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')