Die gleuf is er altijd al geweest, maar ze werd pas zichtbaar op het einde van de plafondconstructie. Dat staat in foto's uitgedrukt, in het begin van deel 3.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:07 schreef JasperV het volgende:
ziet er gaaf uit.
wat ik niet helemaal zie, is jou je later die gleuf aangebracht hebt . op de eerste foto's zit die er nog niet.
En die "stoelen op je slaapkamer" heb ik idd al eerder bij je gezien..werk je in een houthandel of zo , zo te zien gebruik je voor kapitalen aan MDF.
dat je niet perongelijk op je bureau gaat staan en dr door kleppertquote:Op dinsdag 7 november 2006 22:32 schreef MMach het volgende:
[..]
Die gleuf is er altijd al geweest, maar ze werd pas zichtbaar op het einde van de plafondconstructie. Dat staat in foto's uitgedrukt, in het begin van deel 3.
En ik werk niet, ik studeer, MDF is gewoon mijn favoriete materiaal.
En trust me, mijn bureau in mdf is goedkoper dan een equivalent bureau in ikea, en wat belangrijker is: het is zeker duurzamer en het is nog helemaal op mijn maat ook. Wat kan je nog meer willen![]()
quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat je niet perongelijk op je bureau gaat staan en dr door kleppert
Voorspelbaarheid is ok als je je gelijk ermee kan halenquote:
* Ou-Tannu heeft geen Ikea bureauquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:02 schreef MMach het volgende:
[..]
Voorspelbaarheid is ok als je je gelijk ermee kan halen![]()
Ik denk dat ie net sterk genoeg is om een cursusblok te houden![]()
![]()
En nu iemand met een ikea bureau die hetzelfde doet![]()
Vind je het gek dat een blad een paar mm doorbuigt als je op het zwakste punt een kilootje of 70 zet?quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu heeft geen Ikea bureau![]()
hij hangt wel wat door als je dr op staat? of lijkt dat zo door de fotohoek?
mijne zakt ook idd iets maar dat komt meer door de speling die op de voorste ophanging zit :/quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:35 schreef MMach het volgende:
[..]
Vind je het gek dat een blad een paar mm doorbuigt als je op het zwakste punt een kilootje of 70 zet?
Bij de eerste foto is het vooral de lens die wat afwijking geeft, maar bij de 2de foto zie je wel dat dat niet echt veel doorbuigt.
Jouw blad zal heus ook wel wat doorbuigen als je op het randje staat. Net zoals een brug doorbuigt als er een vrachtwagen over rijdt, zo buigt een overspanning door. Dat is elastische rek, dus dat veert gewoon terug als de belasting weg is. Maar het mag dus duidelijk zijn dat het robuust genoeg is.
quote:Op maandag 6 november 2006 19:04 schreef MMach het volgende:
Wat ik ook zie is mijn bureau dat in de gang staat:
[afbeelding]
net na de les achter geweest.
Over een uurtje of zo hebben we een werkend (=aanwezig) bureau. Ik laat het voorlopig gewoon in MDF, het is maar om op te studeren.
quote:Op maandag 6 november 2006 19:41 schreef MMach het volgende:
Al 1/3:
[afbeelding]
Kmoet mij een beetje haasten want kheb afgesproken om 20u30
U bent niet goed snikquote:Op maandag 6 november 2006 20:16 schreef MMach het volgende:
Just in time:
[afbeelding]
Staat nog niet op zijn plaats, wees gerust
Ik doe het met een kwamtumbureau, heb alleen geen camera om dat te bewijzen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:02 schreef MMach het volgende:
[..]
Voorspelbaarheid is ok als je je gelijk ermee kan halen![]()
Ik denk dat ie net sterk genoeg is om een cursusblok te houden![]()
![]()
En nu iemand met een ikea bureau die hetzelfde doet![]()
De tegelvloer is uitgesteld doordat de tegelboer op vakantie is tot de 13den.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:10 schreef Gurb het volgende:
Dit topic ga ik weer even volgen, vorige delen ook met veel plezier gevolgd.
MMach, ontzettend veel succes, al wat vorderingen met de tegelvloer en het matglas?
en voor matglas heb ik nog niet echt verdergekekenquote:hallo
Wij zitten in buitenland en kunnen niet steeds op onze webmail.Op 13 november zijn we er terug en zullen we zo snel mogelijk uw mail beantwoorden.
dank u
mvg
Ziet er idd heel erg goed uit die bureau.quote:
Een tupperwarebeker is het iddquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:53 schreef Marsepein het volgende:
[afbeelding]
Dat lijkt wel een tupperware beker met bessensap
Dudequote:Op vrijdag 10 november 2006 19:50 schreef MMach het volgende:
text ..... en nog een externe schijf die het totaal aan schijfruimte op 1.09TB brengt.
maar zo weinig gebruikt??quote:Op zaterdag 11 november 2006 01:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat? ik heb nog meer
Total/Free: 1.39/0.8TB zonder usb disks das ook nog 120Gb
net veel lopen weg schroeien naar die ronde 12 cm onderzettersquote:Op zaterdag 11 november 2006 11:02 schreef Archont het volgende:
[..]
maar zo weinig gebruikt??
van de 1 TB die m'n broer heeft is er meer dan 600 GB film, dan nog een heleboel appz en muziek
dat is toch niet duurzaam, na enkele jaren zijn die niet meer leesbaar.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
net veel lopen weg schroeien naar die ronde 12 cm onderzetters
dat valt best meequote:Op zaterdag 11 november 2006 13:47 schreef Archont het volgende:
[..]
dat is toch niet duurzaam, na enkele jaren zijn die niet meer leesbaar.
Ik heb de keuken gezien in het echt en het ziet er echt wel fantastisch uit, ook de bureau trouwens, je moet wel eens iets doen aan de wirwar van kabels onder de bureau hoor![]()
je moet gewoon even een grote stekkerdoos halen ipv die kleintjes en tis al een stuk netterquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:33 schreef MMach het volgende:
[..]
Mjaa, ergens heeft ie wel gelijk![]()
[afbeelding]
roflquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:08 schreef Solingjan het volgende:
Leg ze wat dichter bi elkaar dan krijg je nog meer stralingswarmte voor je voeten![]()
De tegelboeren zijn wakkerquote:Beste ,
Onze excuses voor het verlate antwoord maar wij zijn juist terug uit vakantie.
De tegels zijn wel niet perfect haaks gezaagd.Ze zijn restanten van een groot lot dat voor een klant zeer goedkoop diende te zijn.
Verder kan u bij nog goedkope vloeren vinden.
Best mailt u uw telfoonnummer door zodat wij u voor een vrijblijvende afspraak kunnen contacteren.
Of u kan ons ook zelf bellen op onderstaande nummers.
Met vriendelijke groeten
Mmach is beroemdquote:Op maandag 13 november 2006 10:37 schreef sunshine het volgende:
Ik was afgelopen weekend bij een kennis die ook op fok zit en vroeg of hij Mmach ook volgde.
De reactie: "Ja man, die gast is cool!"![]()
Door persoonelijke problemen; zie topic van hem in R&P staat het klussen op een laag pitequote:Op donderdag 16 november 2006 00:43 schreef Mirre het volgende:
Wanneer gaat MMach het in dit topic over z'n keuken weer eens over z'n keuken hebben?![]()
Is de gleuf tussen de kastdeuren van jouw keuken stofdicht?quote:Op zondag 19 november 2006 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
k zou dan toch die spleet enigsinds stofdicht zien te krijgen?
maar t idee is wel \o/
Wat gaat er allemaal ik jouw koppie om? Wow wat een ontwerp! Maar 1 vraag; waarom die vorm?quote:Op zondag 19 november 2006 17:49 schreef MMach het volgende:
Nog steeds geen tegels, dus geen updates nog helaas. Volgende week komt mn beamer toe btw, ik ben benieuwd.
Daarnet heb ik tijdens een loos tekensessietje in mn bed een ingeving gekregen voor de keuken. Tussen mn deernes was ik aan het krabbelen:
[afbeelding]
Dat leek mij leuk om toe te passen in de frontjes van de kastjes op een of andere manier, maar dan in licht.
MDF, licht, klinkt vertrouwd in de oren.
Zoiets dan:
[afbeelding]
Het zijn dan greeploze deurtjes want je kan ze gewoon open doen door je vingers in die gleuf tussen de deuren te steken. Imagine, knalwit, glanzend met die groenverlichte vorm.
Omdat het meteen duidelijk zou zijn voor iedereen, een klein modelletje in karton (in het echt zou de afwerking wel iets beter zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar nu is die spleet gewoon open, in het echt zal dat weer volgens het principe van een lichtkoof zijn, zoals bij de voorkant van de bar bv.
Dat een deurtje niet mooi recht is heeft geen of weinig invloed op de praktische kant ervan, want de binnenruimte blijft een balkvorm.
Ik weet niet of het uiteindelijk zo zal zijn, maar het is een idee.
1 antwoord: waarom niet?quote:Op zondag 19 november 2006 20:26 schreef tnimble het volgende:
[..]
Wat gaat er allemaal ik jouw koppie om? Wow wat een ontwerp! Maar 1 vraag; waarom die vorm?
Je kunt ook het randje van de deur op de plek van de cirkel wat naar binnen toe afschuinen, zodat je deur zelf een beetje handgreep wordt.quote:
Als nou bijv je zus als model neemt. Zet haar voor een muur waar je een vel papier op geplakt hebt.quote:Op maandag 20 november 2006 09:19 schreef MMach het volgende:
Ik heb ook even zitten nadenken over het design van de frontjes. Er zijn verschillende mogelijkheden
- 1 design van kastdeuren dat dezelfde is voor alle blokken (stukken kast onder het blad)
- 1 groter design dat alles verbindt en doorloopt over de hele lengte van het keukenblok (lijkt mij het leukst, maar een geschikte figuur moet daarvoor worden gevonden.
Dat heeft MMach helemaal niet nodig met wat inspanning tekent hij dat zo uit het handje op de muurquote:Op maandag 20 november 2006 15:31 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Als nou bijv je zus als model neemt. Zet haar voor een muur waar je een vel papier op geplakt hebt.
Zet aan de ander kant een lamp zodat het silhouet van haar gezicht op de muur verschijnt.
Teken dit met een potlood of stift over en je hebt je mal.
Volgens mij waren dan Demotische en Runen tekens welke in tegenstelling tot hieroglyphen wel een alfabet kent. Heb nog even op www.imdb.com gekeken maar daar waren geen foto's van de scenes waar ze op te zien zijn.quote:Op maandag 20 november 2006 16:00 schreef Mr_Moon het volgende:
ontopic:
Doet me tevens denken aan de final scene van de film Blade, waar Blade z'n bloed door de hieroglyphen stroomt.
Ja dat geloof ik best. Maar het idee. Dat silhouetquote:Op maandag 20 november 2006 21:27 schreef tnimble het volgende:
[..]
Dat heeft MMach helemaal niet nodig met wat inspanning tekent hij dat zo uit het handje op de muur
Well well, dat ziet er nog beter uit dan in mn hoofd zoquote:Op dinsdag 21 november 2006 19:19 schreef Mr_Moon het volgende:
Zoals ik al zei: geweldig idee, ik heb het ff toegepast op een keukentje. (excuses voor de photoshop kwaliteit
)
[afbeelding]
Maar misschien dat het toch beter werkt op een zwarte keuken.
Het lijkt me ook het mooiste om de lijen te laten doorlopen op de achterwand (niet verlicht dus, maar geschilderd)
I kinda share her opinionquote:Op woensdag 22 november 2006 09:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo mooi.
Het zal in z'n uiteindelijke uitvoering vast prachtig zijn, jou kennende Mmach, maar toch...
Iig zou ik geen groen licht doen gezien de rest van de kleuren in de keuken maar eigenlijk zou ik het alleen houden bij een lichtslang helemaal onderaan de keukenkastjes, bij de schopplank.
Of gewoon helemaal niks.
Als je even terug denkt aan de -nog steeds operationele- oude keuken en alle andere voor-foto's van dit huis, denk ik dat onze ogen wel meer gewend zijn dan lichtgevende lijntjesquote:Op woensdag 22 november 2006 14:48 schreef Mr_Moon het volgende:
Hoe reageren eigenlijk de medebewoners (je broer en zus) op zulke ontwerpen?
Mr_Moon vindt lampies namelijk ook geweldig, maar z'n vriendinnetje vind het maar niks....![]()
Of bouw je gewoon de keuken zoals jij hem wil hebben, en heeft de rest het maar te accepteren?![]()
ik zie het plaatje al voor me :
Mmach : "Awel zie hier, jullie nieuwe keuken" (trekt dekentje van keukenblok)
Zus :![]()
Broer : Mijn ogen!!! Mmach!!! Mijn ogen!!!!![]()
er moet soms eerst iets veranderen eer mensen zoiets bewust opmerken hé. Dikwijls vinden de mensen iets beter dat veranderd, maar is het hun nog nooit opgevallen dat het voor de verandering beter kon, als je begrijpt wat ik wil zeggenquote:Op woensdag 22 november 2006 18:04 schreef MMach het volgende:
Het doet mij denken aan situaties uit het dagelijkse leven:
-kijk ik ben net naar de kapper geweest, wat vind ge van m'n nieuwe kapsel?
-ah, das inderdaad beter, want hoe het ervoor was, dat trok op niet veel
Dan heb ik elke keer zoiets van 'wtf, waarom zei je dat toen niet' (niet dat ik deze situatie veel meemaak, maar het is maar een voorbeeld. Mensen doen dat altijd terwijl het ook anders kan).
quote:Op woensdag 22 november 2006 14:19 schreef MMach het volgende:
Een keuken zoals die van marsepein of duderinnetje, die vnd ik dan weer bloedmooi. Maar ten eerste is de ruiimte niet geschikt voor zo'n keuken, en gewoon zo'n keuken namaken is geen uidtaging, noch op creatief vlak, noch op manueel vlak.
Ja meestal zijn het wel fancy feestjes van bedrijven enzo.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:55 schreef AnneX het volgende:
dus je catert op chique partijen : zo te zien aan de witte handschoenen...
Spannend : je hebt die projector toch nog niet betaald en wél onder rembours laten sturen ?
Ik denk dat ik noooooit meer uit zo'n bed zou komen !
Dat deze nog niet voorbij gekomen isquote:
Offe een Matrix keuken:quote:Op zondag 26 november 2006 15:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat deze nog niet voorbij gekomen is
De Borg Cube
[afbeelding]
En een Borg Node
[afbeelding]
Meestal moet je ze eerst een tijdje aanzetten om op te warmen. Althans, dat was het geval bij enkele projectoren die ik heb gebruikt.quote:Op maandag 27 november 2006 13:40 schreef MMach het volgende:
Normaal gezien wel, je kan dat vrij dichtbij zetten, 2 m tot 8.5 meter of zo. Er zitten 1001 knopjes aan om vanalles te regelen, maar beeld heb ik nog steeds niet.
Yep zo groot is zo'n buizen projectortje welquote:Op maandag 27 november 2006 13:21 schreef MMach het volgende:
70*50*35. Ik krijg hem niet meteen aan de praat, maar als het beeld goed is gaat hij zeker niet weg.
300w is niet gek voor wat een beeld je er uit kan krijgenquote:Op maandag 27 november 2006 17:51 schreef MMach het volgende:
Ik krijg het testbeeld en de buizen werken goed enzo, maar er is blijkbaar nog een switchbox te kort om over te gaan van pc naar de projector. Het is een veelbelovend ding, en stil ook, maar ik ga toch eerst zien of ik hem niet van de hand kan doenAls ik uit de kosten geraak is het al goed, lukt het niet, dan maak ik wel dat ie werkt.
Iemand projectortje hebben? Je hebt alleen veel plaats nodig![]()
En dat verbruikt 300Watt btw
valt idd meequote:Op maandag 27 november 2006 18:12 schreef Nembrionic het volgende:
oh dat valt nog mee inderdaad
Ik heb er op het moment niets aan maar anders had ik hem graag van je overgenomen
Joa toch wel, alleen moet daar nog een switchbox tussen. Kost maar 20¤ of zo, maar dan moet ik dat weer gaan zoeken, weer bestellen, en we zijn weer een maand verder.quote:Op maandag 27 november 2006 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
valt idd mee
ben ook bang dat ik er weinig aan hebals ik je goed begrijp kan je hem geen PC signalen voeren?
quote:Op maandag 27 november 2006 20:33 schreef MMach het volgende:
[..]
Joa toch wel, alleen moet daar nog een switchbox tussen. Kost maar 20¤ of zo, maar dan moet ik dat weer gaan zoeken, weer bestellen, en we zijn weer een maand verder.
Wel jammer toch, maar goed, niets aan te doen.quote:Op maandag 27 november 2006 20:53 schreef MMach het volgende:
Nog geen updates. En van de tegelboeren hoor ik geen klop meer. Mss dachten ze dat ik een grote klant ging zijn of zo. Als ik nog lang moet wachten neem ik gewoon toch vinyl hoor. Dan ben ik ook nog op 1,2,3 klaar.
Okay dan. Ja vanachter een scherm lijkt me als je de ruimte hebt helemaal ideaal trouwens...quote:Op maandag 27 november 2006 20:45 schreef tnimble het volgende:
@Nembrionic Meestal worden ze aan het plafond gehangen maar van achteren tegen een doek projecteren of via (meerdere) spiegels kan ook. Je zou hem zelfs naast hhet scherm op de grond kunnen zetten en dan via 3 spiegels laten projecteren.
Om eerlijk te zijn begint het erg te kriebelen om weer te beginnen. De vloer houdt alles tegen omdat ik zonder de vloer de deurkaders enzo niet kan maken (onderaan wordt dat dan lastig) en dat zijn net de details die de ruimte dan af maken.quote:Op maandag 27 november 2006 20:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wel jammer toch, maar goed, niets aan te doen.
Ben erg benieuwd naar het definitieve idee voor je keuken. Of staat dat Matrix-design al vast?
Vind het wel MMach-ten-voeten uit, dat ontwerp!![]()
En niet om je te haasten (alsof jij je gek laat maken), maar enig idee wanneer je weer tijd/zin hebt om verder te gaan met de keuken?
Gelukkig dat het alweer zo hard kriebeltquote:Op maandag 27 november 2006 21:03 schreef MMach het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn begint het erg te kriebelen om weer te beginnen. De vloer houdt alles tegen omdat ik zonder de vloer de deurkaders enzo niet kan maken (onderaan wordt dat dan lastig) en dat zijn net de details die de ruimte dan af maken.
En als het kriebelt dan duurt het niet lang meer natuurlijk
En wat het keukenontwerp betreft, er is iemand die ook een ontwerp wou proberen maken voor die ruimte. Ik laat het zien als het af is (kheb gezegd dat ze haar niet moest haasten) en als dat leuker is, wie weet...![]()
opmdat die geen tegels heeftquote:Op maandag 27 november 2006 21:58 schreef Blue-eyes het volgende:
Waarom heb je nog geen vloer dan ?
Begrijp ikquote:
Jeps. Nu ja, dan ziet die geen geld en een klant minder. C'est la vie.quote:Op maandag 27 november 2006 23:55 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Begrijp ikmaar waarom heeft hij ze nog niet ? Ligt dat aan de leverancier dan ?
Die kan die vloer vast niet leveren voor 8 euro per m2... zijn vast lokkertjes zodat je dan een duurdere vloer uitzoekt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:52 schreef MMach het volgende:
[..]
Jeps. Nu ja, dan ziet die geen geld en een klant minder. C'est la vie.
Die rechter dan??quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:33 schreef MMach het volgende:
Die deur naar de tuin? Die kan je alleen maar gebruiken nadat je over de mortel hebt gelopen
Dan kan je dat vinyl als ondervloer gebruiken........quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:06 schreef MMach het volgende:
Mocht er laminaat op moeten, dan is zo'n ondervloer wel aangeraden je pense.
Nee op die deur moet een briefje hangen:quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:33 schreef MMach het volgende:
Die deur naar de tuin? Die kan je alleen maar gebruiken nadat je over de mortel hebt gelopen
Eigenlijk als ik dit zo lees moet dit briefje aan beide zijden van de WC pot hangenquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:31 schreef tnimble het volgende:
[..]
Nee op die deur moet een briefje hangen:
Meent ge nu echt dat ge over mijnen pas ge-egaliseerde vloer hebt gelopen? Weet ge hoeveel werk dat kost het weer deftig te maken?
In nieuwbouwwoningen is dat ook zo idd, daar wordt ge-eist dat je vanuit een verblijfsruimte (woonkamer, slaapkamer, keuken) niet rechtstreeks in een toilet kunt komen, maar dat dit altijd via een verkeersruimte (gang, overloop e.d.) gaat.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:26 schreef MMach het volgende:
Dat is de eerste keer dat ik daar iets van hoor. Ik heb dat toch al redelijk veel gezien en ik vind het ook niet echt vreemd. De reden waarom dat in horecazaken zo is zal wel te maken hebben met hygiëne of iets dergelijks zeker? Maar aangezien ik het water uit de wc pot niet gebruik om mijn spaghetti te koken zie ik niet veel hygienische gevaren of problemen.
quote:Op woensdag 29 november 2006 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Je zult mensen de kost moeten geven die hun handen niet wassen na toiletbezoekIk heb zelf niet anders geleerd en ik heb het als vanzelfsprekend mijn zoontje ook geleerd maar ik zie toch een hoop mensen die zo van het toilet afwandelen zonder maar een kraan aan te raken. Brrrrr...
say whatquote:Op woensdag 29 november 2006 12:51 schreef tnimble het volgende:
,water nevel van het doortrekken hebt je de wc bril klap voor die zit er niet op omdat je dan altijd een handig neer te klappen zetel of trapje in je WC hebt.
Whehehe helemaal eens. Dat geruft en gekletter van een ander hoef ik niet te horenquote:Op woensdag 29 november 2006 12:51 schreef tnimble het volgende:
Een WC die direct op een woonkamer uitkomt daarin tegen lijkt me niets. Niet omdat het onhigienisch zou zijn, maar je wilt niet op zitten voor de visitie die er is als je een behoefde moet doen. Dan wil jij en je gasten gewoon wat gehoor afscherming en privacy hebben en dan kan de WC beter een eind verderop in het huis zitten.
Mooi gebaarquote:Op woensdag 29 november 2006 18:14 schreef MMach het volgende:
Een offtopic mededeling:
Morgen is het exact 7 jaar geleden dat mn vader is overleden, en iets minder dan 15 jaar geleden dat mn moeder is overleden. Dit jaar, en zeker de laatste maanden ben ik me nooit bewuster geweest van dat feit. Niet alleen heb ik mezelf beter leren kennen, ik snap nu ook dingen van mn vader. Zoals waarom hij de moed heeft opgegeven nadat mn moeder is overleden. Dit is ook een jaar geweest van de grootste vooruitgangen en zwaarste tegenslagen. Iets wat ik nooit zal vergeten. Daarom komt er morgen dit op mn arm te staan in het klein:
[afbeelding]
Ik doe dit voor mezelf omdat ik er grote symbolische waarde aan hecht.
Om dezelfde reden waarom het nodig is om in de keuken gekleurde lichtkoven te hebben: omdat ik er mijn zinnen heb opgezet (ik heb hier al veel langer over nagedacht, een tattoo is immers voor het leven) en ik er belang aan hechtquote:Op woensdag 29 november 2006 18:26 schreef AnneX het volgende:
héle kleine lettertjes , hé lieve MMach ?
En je weet het toch en doet het toch : remember.
Dan vraag ik mij af, waarom je het op je lijf moet (laten) zetten.
* geen fan van piercings en tattoo's - oud wijf !
En niet liever een sierlijk bloemetje, een vergeet-me-nietje, met dezelfde betekenis?quote:Op woensdag 29 november 2006 18:26 schreef AnneX het volgende:
héle kleine lettertjes , hé lieve MMach ?
maar als het even niet anders kan..dan moet dat maar toch? en degene die er woont moet het zelf ook leuk vindenquote:Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef Moonlight_Drive het volgende:
In mijn vorige huis zat de WC ook in de keuken. Met een deur die niet goed dicht kon was het geen pretje als een huisgenoot naar het toilet moest en ik net stond te koken.
WC moet met een tussenhalletje!
Dat begrijp je -gelukkig- niet goed. Op alle foto's voor de egaline zit daar duidelijk een deur in. Die is er nu even uit om makkelijker aan de vloer te kunnen werken. Zodra de vloer af is gaat die er weer terug in.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:53 schreef Kwelit het volgende:
Begrijp ik het goed dat er geen deur tussen de wc en de keuken komt, is nl. niet erg hygienisch
![]()
De vloer is trouwens wel![]()
Welke is dat? Ik heb een Barco 801squote:Op maandag 27 november 2006 13:10 schreef MMach het volgende:
Ik heb net mn definitie van "groot lomp ding" bijgewerkt:
[afbeelding]
Dat wordt nog tof om dat een plaats te geven
Volgens mij een 600 seriequote:Op woensdag 29 november 2006 21:12 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Welke is dat? Ik heb een Barco 801s
Dan begrijp ik niet waar iedereen zo moeilijk over doetquote:Op woensdag 29 november 2006 20:58 schreef MMach het volgende:
[..]
Dat begrijp je -gelukkig- niet goed. Op alle foto's voor de egaline zit daar duidelijk een deur in. Die is er nu even uit om makkelijker aan de vloer te kunnen werken. Zodra de vloer af is gaat die er weer terug in.
Bij mijn oma zat er ook geen deur tussen de douche en de keuken. Dus blijkbaar was dat tot in de jaren '60 normaal. Alleen gaat het hier om de WC, daar zal het om begrijpelijke redenen wel anders zijnquote:Op woensdag 29 november 2006 23:50 schreef Archont het volgende:
Ziet er weer super uit.
en wat dan nog dat die wc in de keuken uitkomt, mijn tante heeft ooit nog haar douche naast haar aanrecht gehad.
Ai, vergeten...quote:Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef Reese het volgende:
Mmach,
allereerst: sterkte vandaag op deze 'speciale' dag
Ik heb even gezocht naar een plattegrondje in één van je vorige topics, want ik begreep niet meer precies hoe de indeling nu was. (gevonden!). Bedoel je de 'grote keuken' of 'de huidige keuken' in het blauw? Zeker als je al het witgoed in de grote keuken zet, lijkt me dat geen enkel probleem. Wat BE hierboven ook ergens postte, die heeft ook d'r koelkast en afwasmachine zelfs in de bijkeuken, nou, ik vermoed dat het net zoveel stappen zijn voor jou als voor haar.quote:Op donderdag 30 november 2006 12:49 schreef MMach het volgende:
En de oude keuken zal idd wel enkele jaren als washok gebruikt worden. Er is daar afvoer enzo, dus dat is handig. De wasmachine staat er al, de droogkast niet omdat de keuken gebruikt wordt.
Daar had ik even niet aan gedachtquote:Dus de wasmachine is al uit de keuken, de frigo ook, en volgens mij moet dat nu wel voldoende zijn om een normaal werkblad te krijgen.
Zo'n klein frigootje er nog bij kan idd ook maar dat zal een budgetair issue zijn.
Hoeft niet perse, ik zag regelmatig vrij nieuwe/mooie koelkastjes (bijv. van Bosch) op marktplaats staan van jonge stelletjes die gaan samenwonen of iets wat alleen tijdens vakanties gebruikt is. Maar kan me voorstellen dat je juist wil besparen en niet nog een extra kostenpost erbij. En idd, wat vinden de overige bewoners ervan?quote:Op donderdag 30 november 2006 13:28 schreef MMach het volgende:
Een 2de hands koelkast kan idd ook, maar dan zijn dat meestal al wat oudere minder zuinige koelkasten denk ik.
Daarop heb ik al 2 keer geantwoord of zo.quote:Op donderdag 30 november 2006 14:28 schreef Banzaii het volgende:
De projector Mmach doet ie het al
Nou, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, ik kan me hier voor 100% in vinden. Hij is mooi geworden, MMach!quote:Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef Reese het volgende:
Ik vind je tattoo écht prachtig. Juist en vooral met die punt erachter en zonder hoofdletter. En ik houd doorgaans niet van tattoos en wel van juiste interpunctie, maar in dit geval wijk ik af van al mijn principes. Heel bijzonder. Je bent een bijzonder mens!
Oeh, en ik wilde juist mezelf nog een keer gaan quoten na het zien van de fotoquote:Op donderdag 30 november 2006 22:06 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Nou, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, ik kan me hier voor 100% in vinden. Hij is mooi geworden, MMach!
Mooi, Mmach!quote:Op donderdag 30 november 2006 12:44 schreef Reese het volgende:
Ik vind je tattoo écht prachtig. Juist en vooral met die punt erachter en zonder hoofdletter. [...] Heel bijzonder. Je bent een bijzonder mens!
quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:22 schreef Solingjan het volgende:
Mmach
Ik begrijp je bedoeling wel met dat afkitten onderkant kozijnen. Ziet er netjes uit en er kan geen water vocht bij
Vergeet het maar. Dat kan dus wel
Onderkanten kozijnen NIET afkitten. Raamkozijnen dienen ook NIET aan de onderkant afgekit te worden.
Dit gaat rotten. Water vocht kan niet weg althans niet voldoende en zorgt voor rotiting
is weer mooi geworden,quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:47 schreef MMach het volgende:
En dat afkitten, dat heb ik nog niet helemaal begrepen. Ik denk toch dat het aangeraden is hoor, als ik zie met hoeveel water mn zus soms kuist.
Ja dat dacht ik vroeger ook. Tot een meesterschilder mij er op attendeerde. Niet afkitten.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:46 schreef Sharpdressedman het volgende:
uhhh ik heb net afgelopen week ook de lelijke naden tussen kozijn en vensterbank dichtgekit...
Het water kan niet weg, maar hoe komt het er dan? Als het er niet weg kan kan het er ook niet in?
Uhu, en dat niemand meer ging zien dat er zoveel werk in dat muurtje is gekropenquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:49 schreef Solingjan het volgende:
Tjezus Mmach weet je nog dat we het over die balk hadden. Wel niet stutten. Das nog niet zo lang geleden.
Dan ben je toch aardig opgeschoten.En dan nog de nodige andere zaken aan je broek.
OPGESCHOTEN. Mmach je bent bijna klaar.
Nu komt het leuke werk! Het keukenblok
De kleuren die je gekozen hebt vind ik best wel mooi.
En ik merk dat je er weer zin in hebt![]()
Eens met elk woord!quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:49 schreef Solingjan het volgende:
Tjezus Mmach weet je nog dat we het over die balk hadden. Wel niet stutten. Das nog niet zo lang geleden.
Dan ben je toch aardig opgeschoten.En dan nog de nodige andere zaken aan je broek.
OPGESCHOTEN. Mmach je bent bijna klaar.
Nu komt het leuke werk! Het keukenblok
De kleuren die je gekozen hebt vind ik best wel mooi.
En ik merk dat je er weer zin in hebt![]()
Dat weet je dus nog dat ik je dat gezegd heb.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:03 schreef MMach het volgende:
[..]
Uhu, en dat niemand meer ging zien dat er zoveel werk in dat muurtje is gekropen![]()
En ik heb er wel weer zin in, nog een paar laatste stuiptrekkingen voor ik echt moet stoppen en studeren voor de examens. In the mean time is dat meisje al begonnen met tekenen en denken, maar ik heb nog geen resultaten, al moet ik wel zeggen dat ik érg benieuwd ben.![]()
En dan zeggen ze dat Belgen dom zijnquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:31 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Dat weet je dus nog dat ik je dat gezegd heb.
Yepquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:38 schreef tnimble het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat Belgen dom zijnZijn pientere mensen die weten hoe je met elkaar moet omgaan; beleeft en bescheiden, ze weten tenminste wat eten is en kunnen mooie muziek maken
En MMach is ook nog eens super handig, lekker ethausiast gebekt en heeft zeker stijl en smaak!
En niet naast schoenen gaan lopen he
Ou-Tannu heeft de opdruk op de doos ook ontdekt
Ach, Nederlanders en Belgen ontlopen elkaar niet zoveel denk ik. Ja, er lopen hier Belgen rond die dommer zijn dan het gat van een varken, maar zo zullen er ook wel Nederlanders bestaan. Al zouden Nederlanders onbeschofter zijn (hé, ik heb het van jullie tv, ik heb het es gezien op uitzendinggemist.nlquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:38 schreef tnimble het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat Belgen dom zijnZijn pientere mensen die weten hoe je met elkaar moet omgaan; beleeft en bescheiden, ze weten tenminste wat eten is en kunnen mooie muziek maken
En MMach is ook nog eens super handig, lekker ethausiast gebekt en heeft zeker stijl en smaak!
En niet naast schoenen gaan lopen he
Ou-Tannu heeft de opdruk op de doos ook ontdekt
ieder zn meningquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:47 schreef MMach het volgende:
[..]
Ach, Nederlanders en Belgen ontlopen elkaar niet zoveel denk ik. Ja, er lopen hier Belgen rond die dommer zijn dan het gat van een varken, maar zo zullen er ook wel Nederlanders bestaan. Al zouden Nederlanders onbeschofter zijn (hé, ik heb het van jullie tv, ik heb het es gezien op uitzendinggemist.nl)
Zeg dat dan!quote:Op woensdag 6 december 2006 01:12 schreef MMach het volgende:
schroeven, geschroefd :p
quote:Wij zeggen laarzen, de Belg noemt dat botten.
Wij zeggen gekken en zij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten…
Das toch een heel verschil?
Holland zegt bijstand en België doppen.
Zij zeggen tassen en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen…
En toch spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och, eigenlijk is het verschil geen hinderpaal. (Precies!)
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken… welnee zeg maar zotten.
Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta!
Als dat geen peen is… nee dat is een wortel.
En dit is cement… oh, bij ons heet dat mortel.
Peen of wortel, cement of mortel…
Jij noemt iets mooi… terwijl jij dan weer schoon zegt.
En jij spreekt van wedde… waar jij dan weer loon zegt.
Mooi of schoon, wedde of loon…
En toch spreken we al eeuwenlang dezelfde taal.
En och, eigenlijk is het verschil alleen fiscaal.
Dus hoor jij liever botten, dan zeg ik wel botten.
En ik zeg wel gekken… zeg jij nou maar zotten.
Het verschil is eigenlijk nihil.
’t Gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta!
Wij zeggen laarzen… en wij zeggen botten.
Wij zeggen gekken… en wij zeggen zotten.
Laarzen, botten, gekken, zotten…
Wij zeggen bijstand… bij ons heet dat doppen.
Wij zeggen tassen… en wij zeggen koppen.
Bijstand, doppen, tassen, koppen…
Hoewel! ’t Verschil is al je ’t goed bekijkt maar minimaal.
Hoewel? Nou? We wonnen toch wel heel erg vaak bij ‘Tien voor Taal’
Zeg, wil jij een patatje… ik lust wel een frietje.
Ik weet wel een frietkot… een snackbar, Margrietje.
En ik betaal… das niet normaal!
Het gaat erom dat ik je versta…
Als ik je maar versta…
ALS… ik je maar versta!
Robert Long en Margriet Hermans
Ik klik mooi niet. Moet altijd huilen van dat liedje.quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:17 schreef MMach het volgende:
Het nummer is '9 crimes' van Damien Rice, toch wel een persoonlijke topfavoriet.
http://www.youtube.com/watch?v=zOTWR-ju4tw
Als afsluitertje dan, de top 1621quote:Op zaterdag 9 december 2006 12:40 schreef JeffereyMartin het volgende:
Weer zeer goede muziek MMach, kun je niet een MMach persoonlijke top 50 in dit topic spammen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |